Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[ZT] [Slowchat] Het grote cryptocurrency slowchat topic #11 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 49 ... 53 Laatste
Acties:

• hansdegit
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 20:50
Zover was ik ook, @Liberteh...

Ik zoek uit wat het antwoord is op de terechte vraag van @raq. Waarom Link en niet TUSD, of BTC, of wat dan ook.

Gitje's Stroomfabriek: 6095 Wp Yingli Panda, 2520 Wp Suntech, Tigo Monitoring & Schaduwmanagement, Kostal Piko 10.1

• Crypts
  • Registratie: december 2017
  • Laatst online: 09:43
Slux schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 07:12:
[...]

Duidelijk ;)

ik snap alleen nog niet wie er nou precies een smartcontract nodig zou hebben, ?
Ik zie het smarte van het smartcontract niet op een blockchain. Als gedecentraliseerde valuta waar crypto mee begon ja maar er worden steeds meer dingen bijgesleept die allang op een goede manier geregeld zijn. Een verzekeringsovereenkomst op de chain, mjah. Ik hou dat liever tussen mij en de verzekeraar als ik eerlijk ben net als dat het niet wereldkundig gemaakt hoeft te worden wanneer het spaarpotje van kinderen vrijkomt. (dat voorbeeld werd eerder genoemd) Natuurlijk kun je dingen versleuteld vastleggen op een chain maar dan schiet het zijn doel voorbij van gedecentraliseerd en openbaar register. Ik zie het eigenlijk een beetje zo, nu worden gegevens bij een bank of verzekeraar of whatever opgeslagen in een gesloten kluis die in hun pand staat. Ga je gegevens versleuteld op een blockchain opslaan gaat het in diezelfde gesloten kluis in maar staat die buiten het pand op straat. Doe je het niet versleuteld dan staat de kluis open.

Ik wil dolgraag toepassingen zien maar in veel gevallen zie ik de toegevoegde waarde niet. Crypto is in eerste aanleg bedacht om zonder derde partij tot een waardeoverdracht te komen dus laten we nou eerst eens kijken of we dat kunnen mainstream kunnen implementeren voor we alle advocaten and notarissen eruit gooien omdat we zelf wel contractjes on chain kunnen zetten. :P

If you can't find a way to make money while you sleep, you'll have to work until you die.

• Slux
  • Registratie: december 2002
  • Niet online
hansdegit schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 10:57:
[...]

Nou, ik denk omdat je dit trustless wilt regelen, juist zónder notaris (die je moet vertrouwen) of welke andere 3e partij dan ook.

[...]

Zoek ik uit. Ik heb het niet meer paraat.
Maar daar ontkom je toch niet aan ? er zal altijd iemand tussen zitten om het te regelen of het nou een bank, verzekeraar of notaris is.

• Slux
  • Niet online
Crypts schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 11:42:
[...]

Ik zie het smarte van het smartcontract niet op een blockchain. Als gedecentraliseerde valuta waar crypto mee begon ja maar er worden steeds meer dingen bijgesleept die allang op een goede manier geregeld zijn. Een verzekeringsovereenkomst op de chain, mjah. Ik hou dat liever tussen mij en de verzekeraar als ik eerlijk ben net als dat het niet wereldkundig gemaakt hoeft te worden wanneer het spaarpotje van kinderen vrijkomt. (dat voorbeeld werd eerder genoemd) Natuurlijk kun je dingen versleuteld vastleggen op een chain maar dan schiet het zijn doel voorbij van gedecentraliseerd en openbaar register. Ik zie het eigenlijk een beetje zo, nu worden gegevens bij een bank of verzekeraar of whatever opgeslagen in een gesloten kluis die in hun pand staat. Ga je gegevens versleuteld op een blockchain opslaan gaat het in diezelfde gesloten kluis in maar staat die buiten het pand op straat. Doe je het niet versleuteld dan staat de kluis open.

Ik wil dolgraag toepassingen zien maar in veel gevallen zie ik de toegevoegde waarde niet. Crypto is in eerste aanleg bedacht om zonder derde partij tot een waardeoverdracht te komen dus laten we nou eerst eens kijken of we dat kunnen mainstream kunnen implementeren voor we alle advocaten and notarissen eruit gooien omdat we zelf wel contractjes on chain kunnen zetten. :P
Vrij belangrijk aspect is ook nog eens de privacy, ook al staat het encrypted opgeslagen, de encrypie van nu is over 20 jaar niet hetzelfde en volgens mij is het zelfs verboden om bepaalde dingen langer dan nodig is te bewaren, om het dan voor eeuwigheid in de blockchain te zetten :?

• hansdegit
Hoezo? Met BTC kan je zonder tussenkomst van een derde partij geld "overmaken". Daar zit geen bank tussen.

Da's dan straks met smart contracts idem. Je kunt het peer to peer afhandelen zonder tussenkomst van een derde (die je dus moet vertrouwen).

Zeg Crypts, met heel veel respect natuurlijk, maar iets zegt me dat je nog conservatiever bent dan ik. Ik heb bijvoorbeeld heel lang zonder smartphone gefunctioneerd....

Misschien is een verzekering niet meteen het meest dicht-bij-huis voorbeeld. Maar zo'n online wedovereenkomst, bijvoorbeeld: Jij wedt dat JoJo Buitenzorg op Duindigt wint via een online decentraal wedkantoor. Die afspraak leg je vast in een smart contract. Dan wil je zeker weten dat jij je wedopbrengst krijgt wanneer JoJo daadwerkelijk wint en de andere partij wil zeker weten dat ze hun fee krijgen wanneer jij de weddenschap niet wint.

Nu moet je er nog op vertrouwen dat het wedkantoor uitkeert. Als dat automatisch kan middels een smart contract (gewoon een simpel programmaatje: als dit, dán dat), schakel je die 3e partij uit.
Maar dan heb je dus te maken met data buiten de blockchain die betrouwbaar, op tijd en juist bij dat smart contract moet komen.

Er is in ieder geval een stroming in de wereld die wél iets ziet in smart contracts en ja, dan heb je dus te maken met het Oracle probleem.

Over Oracle gesproken...Die hebben dus iets met Chainlink. Oracle Corp, that is. En dan ben ik altijd een beetje extra op mijn hoede, want Oracle heeft een reputatie: alles wat Larry leuk of bruikbaar vindt, koopt ie op. En wat gebeurt er dan met de LINKjes?

@raq: eigen token, want je wilt niet afhankelijk zijn van de grillen van bijvoorbeeld ETH. Chainlink is blockchain-agnostic. Zou dus ook op NEO kunnen draaien.

Ik heb even snel gescand naar een antwoord:
https://www.reddit.com/r/...hainlink_token_add_value/

[Voor 8% gewijzigd door hansdegit op 25-06-2020 12:14]

Gitje's Stroomfabriek: 6095 Wp Yingli Panda, 2520 Wp Suntech, Tigo Monitoring & Schaduwmanagement, Kostal Piko 10.1

• Crypts
Slux schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 11:48:
[...]

Vrij belangrijk aspect is ook nog eens de privacy, ook al staat het encrypted opgeslagen, de encrypie van nu is over 20 jaar niet hetzelfde en volgens mij is het zelfs verboden om bepaalde dingen langer dan nodig is te bewaren, om het dan voor eeuwigheid in de blockchain te zetten :?
Klopt, bepaalde informatie moet na een X aantal jaar vernietigd worden, dat wordt een beetje lastig op deze manier. Er is wel iets te programmeren wat dit regelt maar wie gaat daar dan weer toezicht op houden? Die notaris die we buiten spel hebben gezet in eerste instantie? Vanuit dit licht bezien legt een blockchain meer beperkingen op dan het oplossing biedt. Ik probeer het echt te zien en geloof er echt in dat het vroeg of laat een weg zal vinden in ons (dagelijks) leven maar meer dan een gedecentraliseerde valuta zie ik er nog niet in. :)

If you can't find a way to make money while you sleep, you'll have to work until you die.

• hansdegit
Haha, Crypts en Slux samen op een foto:

https://en.wikipedia.org/...e:Statler_and_Waldorf.jpg

geintje moet kunnen, toch?

[Voor 21% gewijzigd door hansdegit op 25-06-2020 14:04]

• Slux
  • Niet online

Ik voel me gediscrimineerd nu :-(

• Slux
  • Niet online
hansdegit schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 12:02:
Hoezo? Met BTC kan je zonder tussenkomst van een derde partij geld "overmaken". Daar zit geen bank tussen.
Maar BTC is een valuta/store of value coin dat kan je niet echt vergelijken.

• Crypts
hansdegit schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 12:02:
Zeg Crypts, met heel veel respect natuurlijk, maar iets zegt me dat je nog conservatiever bent dan ik. Ik heb bijvoorbeeld heel lang zonder smartphone gefunctioneerd....
Mijn 'probleem' is meer dat ik probeer toepassingen te ontwikkelen voor ons eigen project maar ook PR doe, ik moet die (on)zin dus ook weten te verkopen en krijg daarbij veel 'lastige' vragen waar ik niet altijd een goed antwoord op kan formuleren.

Je voorbeeld over gokken is iets waar we al eerder mee geworsteld hebben. Natuurlijk kun je dat in een smart contract vatten maar voor 100% zekerheid zou je die bedragen ook vast moeten zetten en daar komt weer een derde partij bij kijken vrees ik. Je hebt er weinig aan als iemand een weddenschap aangaat en denkt fuck it ik stuur mijn centjes nog voor het eindsignaal naar een andere wallet want ik zie mijn team verliezen. Een blockchain voor betalingen zonder tussenkomst van derden is geniaal maar daar zitten ook haken en ogen aan en ik denk zelfs dat de meerderheid van de mensen dit risico niet eens kan danwel wil dragen.
Iets anders op de blockchain (willen) zetten op dit moment is dan ook vragen om problemen. Wie gaat het afdwingen als partijen zich niet aan de afspraken houden? Welke juridische basis heeft het? Wat gaan we doen als jouw chain iets anders zegt dan mijn chain en ja dat kan gebeuren weet ik uit ervaring. De techniek en mogelijkheden zijn fantastisch maar er moet nog een hoop gebeuren voor het echt praktisch toepasbaar wordt.

• hansdegit
Crypts,

Sergey kan het beter uitleggen dan ik:
YouTube: The Evolution of Smart Contracts and Cryptoeconomic Security

De hele presentatie duurt een uur en ik vind dat de man wel een paar zinnige dingen zegt. Dus als je een uurtje hebt...

ik ben echt geen Facedown-like shiller, maar ik geloof dat het de trend is tegenwoordig om dingen meer en meer trustless te regelen. En dan heb je iets als Chainlink nodig. Bij mijn weten zijn er meerdere partijen bezig met het Oracle probleem, maar lijkt Chainlink het verst te zijn.

• Crypts
hansdegit schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 12:39:
Crypts,

Sergey kan het beter uitleggen dan ik:
YouTube: The Evolution of Smart Contracts and Cryptoeconomic Security

De hele presentatie duurt een uur en ik vind dat de man wel een paar zinnige dingen zegt. Dus als je een uurtje hebt...

ik ben echt geen Facedown-like shiller, maar ik geloof dat het de trend is tegenwoordig om dingen meer en meer trustless te regelen. En dan heb je iets als Chainlink nodig. Bij mijn weten zijn er meerdere partijen bezig met het Oracle probleem, maar lijkt Chainlink het verst te zijn.
Helaas niet, ben net verhuisd en zit eigenlijk nu al teveel achter mijn laptop. Ik probeer ook echt wel mee te denken maar ik kan me veel dingen maar moeilijk voorstellen. Er is namelijk een goede reden dat we in veel gevallen derden nodig hebben. Je kunt voor een verzekering prima onderling een deal maken maar wat als er iets gebeurt en partij A kan de schade aan partij B niet dekken? Een verzekeraar is er niet alleen maar om contractjes te maken maar staat ook garant. Om nog maar eens terug te komen op mijn voorbeeld wat betreft gokken, als een team 10-0 achter staat met nog een minuut te spelen maar een derde partij houdt het bedrag niet vast kun je het nog steeds wegsluizen zodat je je verplichtingen niet na hoeft te komen. Wordt ook lastig afdwingen met enkel een wallet adres. Je kunt ook niet zeggen van 'goh met nog maar een minuut te spelen verliezen ze hoe dan ook' want je weet niet hoeveel extra tijd er nog bij komt. Ik vind het gewoon erg lastig te zien in dit soort gevallen hoe blockchain en het buiten spel zetten van een derde (die garant staat) een oplossing gaat zijn.

Nogmaals ik worstel hier in ons eigen project ook mee. In theorie klinkt veel fantastisch maar als je dan gaat nadenken over (alle) mogelijke scenario's en uitkomsten wordt het soms heel snel heel lastig. We hebben op dit moment bijv. Onenigheid over een hack. Deze hack is niet onze schuld maar komt voort uit het doodzwijgen van het probleem door PIVX waar onze coin op gebaseerd is. De oprichter van ons project wil in verregaande mate KYC afdwingen, wallets laten blokkeren op exchanges etc. etc. Aan de ene kant kan ik deze reactie wel begrijpen maar aan de andere kant is crypto crypto niet meer als je namen gaat afdwingen en toegang tot wallets gaat blokkeren. Een bank kan je account blokkeren als er 'gekke' transacties op plaatsvinden dus wat maakt crypto dan beter als dit ook mogelijk is? Het idee was toch dat je eigen bankje kon spelen zonder tussenkomst van derden? Kom ik weer op hetzelfde punt, voor verzekeriingen e.d. heb je een derde persoon nodig, voor het regelen van financiële transacties kun je zonder maar wel met alle risico's van dien. Crypto is bedacht enkel voor waarde overdracht en dat wil niet zeggen dat er niet meer mogelijkheden zijn maar daar moet je toch wel echt heel goed over nadenken welke consequenties dit heeft of kan hebben. Dat Chainlink nu omarmt wordt door de Chinese regering snap ik wel, het is best mooi om veel gegevens van je onderdanen opgeslagen te hebben op een centrale plaats waar je ook nog eens de volle controle over kan uitoefenen.

• hansdegit
De waarde van het muntje waarborgt nu juist dat het vastgehouden onderpand niet weggesluisd wordt. Da's het hele punt van staken (intrinsiek). Je moet je aan het afgespoken protocol houden, anders daalt de waarde van het totaal.

Ik heb nu een deal met de verzekeraar. Twee partijen dus. Maar ik heb niet de macht of het geld om af te dwingen dat de verzekeraar zijn plicht jegens mij nakomt. Ik moet de verzekeraar dus vertrouwen.

Stel je voor dat ik een afspraak om mijn huis te verzekeren nu in een smart contract duw. "Als mn huis affikt, krijg ik de schade vergoed". Verzekeraar kent de risico's goed (het is hun vak, immers). In het smart contract tijdperk schrijft de verzekeraar zich in als tegenpartij bij "mijn" smart contract. Ik moet ws een soort van premie als waarborgsom vast zetten, de verzekeraar moet ook onderpand inleggen. In wezen is er nog niet zoveel anders als vandaag de dag.

Maar, wanneer in het smart contract tijdperk mijn huis afbrandt en er is een Oracle wat op een betrouwbare manier die brand kenbaar maakt aan het smart contract, komt de uitkering als vanzelf mijn kant op en eindigt het contract. Dát was immers de geformaliseerde afspraak en die hebben we onwijzigbaar vastgelegd in de blockchain. Over die bewaartermijn en de openbaarheid ervan kunnen we het wel hebben, natuurlijk, maar da's niet de kern van het verhaal.

Ik ben met je eens dat we heel veel dingen uitstekend geregeld hebben, maar ik ben vandaag de dag uiteindelijk nog steeds afhankelijk van het fatsoen van de uitkeerder en de macht van het Kifid als we er niet uitkomen.

Ik hoop serieus dat je nog een uurtje kunt vinden Crypts, want de vragen die je in je post aan de orde stelt zijn heel valide. In mijn ogen worden ze beantwoord in de video hierboven.

Ik post 'em nog maar eens.
YouTube: YouTube

edit:
voor de goede orde, het is dus niet zo dat de uitkering in LINK gedaan wordt.

ik mis het geshill van Facedown wél, overigens, was heel vermakelijk

• Riesj74
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 15:37

Riesj74

Ondertitel

Wordt een beetje moe van dat slappe gedoe rond de 9200-9800 de hele tijd.
Geen goede koop momenten, geen goede verkoop momenten....
Slappe was zo.

Juli... JULI gaat het hem worden.. ik voel het aan me water!

DON'T PANIC

• RaptorXS
  • Registratie: oktober 2016
  • Laatst online: 20:54
Riesj74 schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 13:49:
Slappe was zo.

Klopt, nog efkes geduld, heb er zin an! ;) *O*

• Mooooody
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 13:37

Mooooody

el moody

Riesj74 schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 13:49:
Slappe was zo.

Zo gaat de molen, de molen, de molen. Zo gaan de wieken, de wieken, de wieken.

• Slux
  • Niet online
hansdegit schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 13:39:

Ik post 'em nog maar eens.
YouTube: YouTube

edit:
voor de goed orde, het is dus niet zo dat de uitkering in LINK gedaan wordt.

ik mis het geshill van Facedown wél, overigens, was heel vermakelijk
Ik heb hem een beetje gekeken maar hij legt het meer uit zonder echt naar de praktijk te kijken, beetje met oogkleppen op als je het mij vraagt, hij is zeker de eigenaar ?
Er worden problemen gemaakt van problemen die er helemaal niet zijn. ook al zal het gebruikt worden dan blijft het een zeer beperkte niche markt.

Imo is een simpele DB waar je een unieke ID aan hangt veel efficiënter en sneller dan de blockchian voor dit soort diensten.

Maar goed LINK heeft gewoon een mooi logo daar kan je niet onderuit, als je wilt verdienen is het er 1 die je wel moet kopen.

Alleen VET heeft nog van die nare blinde shillers, LINK is gewoon een hype coin met de juiste marketing, zodra je types als facedown LINK ziet shillen is het tijd om te verkopen.

• hansdegit
Slux schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 14:04:
[...]

Er worden problemen gemaakt van problemen die er helemaal niet zijn. ook al zal het gebruikt worden dan blijft het een zeer beperkte niche markt.
[...]
Hier zijn we het oneens.

Wie beheert die database? Juist, iemand die we moeten vertrouwen. Er zijn toch legio voorbeelden te bedenken waar iemands vertrouwen geschonden wordt? Waar afspraken niet worden nagekomen?

Bij smart contracts heb je dat probleem niet, volgens mij.

• Crypts
hansdegit schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 14:11:
[...]

Hier zijn we het oneens.

Wie beheert die database? Juist, iemand die we moeten vertrouwen. Er zijn toch legio voorbeelden te bedenken waar iemands vertrouwen geschonden wordt? Waar afspraken niet worden nagekomen?

Ik probeer het echt te zien, daar ligt het niet aan maar het blijft lastig. Ik probeer ook vanuit de klant te denken en die zal vragen 'maar wat is dan het verschil met een normaal contract nu?' Elke overeenkomst die je aangaat levert al een contract op waarmee je naar de rechter of waakhond van de branche kunt stappen als de andere partij zich hier niet aan houdt. Een smart contract verandert hier niet zo gek veel aan, althans ik zie het niet. Ik snap het idee van het gebruiken van de blockchain als soort van 'slimme' database maar in de praktijk zie ik er nog steeds het toegevoegde nut niet van in, sterker nog, ik zie juist aspecten die in mijn ogen niet wenselijk zijn. Contracten moeten namelijk te wijzigen zijn om zich aan te passen aan ontwikkelingen. Ook vind ik het niet wenselijk als mijn contracten door iedereen in te zien zijn. Beiden zijn wel op te lossen maar dan raak je het idee van dat openbare decentrale register wel een beetje kwijt en in plaats van een verbetering ben je dan eigenlijk bezig om een blockchain om reeds bestaande oplossingen te vouwen imho.

Ik zal kijken of vanavond een uurtje vrij kan maken maar ik betwijfel of het me van gedachten doet veranderen. :)

• lighting_
  • Registratie: mei 2017
  • Laatst online: 18:52
[...]

Hier zijn we het oneens.

Zit ik ook te bedenken naar een concreet use case waar de wereld op zit te wachten. Kan ze niet bedenken.
Vaak wordt gezegd dat je de middel partij notarissen en advocaten kan vervangen.
Een juridisch smart contract moet ook bekeken worden.

• Slux
  • Niet online
[...]

Hier zijn we het oneens.

Daar zijn legio manieren voor om dat niet te schenden, bijvoorbeeld een consortium achtige constructie die daar toezicht op heeft.
Data kan over meerdere landen verspreid worden met unieke id's/hashes.

Nu is er ook toezicht door bijvoorbeeld een AFM of tal van andere overkoepelende organisaties.

Wat gaat een smartcontract doen als iemands vertrouwen geschonden wordt? komt er een blockchain terminator om het dan op te lossen ? Hasta la vista baby.

Als alles vast is gelegd in een contract dan is dat gewoon bindend daar heb je echt geen blockchain voor nodig, alle partijen krijgen een kopie van het contract klaar.

Een contract breuk kan net zo goed in de echte wereld als in de crypto wereld, omdat het in een smartcontract staat is het dan ineens opgelost ? Nee je kan gewoon alsnog naar de rechter om het uit te vechten.

Ik wil het heel graag zien hoor, maar ik zie het ook niet.

• Slux
  • Niet online
Wat ook nog een ding is imo, stel je gaat uit van een doom scenario.

De blockchian wordt gehackt, data wordt gelekt, bugs enz enz je contract ligt op straat en je loopt miljoenen mis, bij wie ga je dan je claim neerleggen ?

Nu kan ik bijvoorbeeld bij mijn accountant aankloppen en hun verantwoordelijk stellen als mijn financiële gegevens op straat zouden komen te liggen, of bij de notaris omdat mijn testament op facetube staat.

Waar moet ik zijn als LINK dat voor mij gaat beheren wat voor garanties kunnen zij mij geven ?

• raq
  • Registratie: maart 2015
  • Laatst online: 13:46
De usecases van smart contracts vind ik ook altijd lastig voor te stellen, voornamelijk hoe dit in de praktijk gaat werken voor organisaties of voor individuen. Zowel qua complexiteit in gebruik en qua snelheid. Blijven over de echte currencies als toepassing op een blockchain.
En de lauwe blauwe logo's natuurlijk, die wil iedereen in zn blockfolio zien

De tijd leert of het tij keert

• Riesj74

Riesj74

Ondertitel

Wat denken we... morgen een mega "dump" in koers of juist de aanzet tot een pump?

https://cryptopotato.com/...g-showtime-for-btc-price/

DON'T PANIC

• Crypts
Slux schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 14:40:
Wat ook nog een ding is imo, stel je gaat uit van een doom scenario.

De blockchian wordt gehackt, data wordt gelekt, bugs enz enz je contract ligt op straat en je loopt miljoenen mis, bij wie ga je dan je claim neerleggen ?

Nu kan ik bijvoorbeeld bij mijn accountant aankloppen en hun verantwoordelijk stellen als mijn financiële gegevens op straat zouden komen te liggen, of bij de notaris omdat mijn testament op facetube staat.

Waar moet ik zijn als LINK dat voor mij gaat beheren wat voor garanties kunnen zij mij geven ?
Nou ja dat is dus ook mijn punt, het gaat niet zozeer om het contract maar ook om de aansprakelijkheid. Wat als twee individuen een afspraak maken die wettelijk niet is toegestaan? Kan het nog zo hard op een blockchain staan maar de wet gaat dan toch echt voor. Daar is nu juist die derde voor nodig met verstand van zaken om dat te voorkomen. Mijn punt is nou juist dat blockchain niet voor iedereen is, sterker nog, voor de meesten is het geen oplossing omdat ze ergens geen verstand van hebben, het risico niet aankunnen of er simpelweg geen zin in hebben en 'graag' een ander betalen om het voor ze te doen.

Ik snap de ideologie maar dingen zijn zoals ze zijn met een reden, wil niet zeggen dat er geen innovatie meer mogelijk is maar die zie ik niet in smart contracts in deze vorm. Ik zou bijv. prima een huis (smart contract) kunnen bouwen maar wat als het huis instort? Wat als derden hierbij gewond raken? Wat als mijn huis de nabijgelegen toko meesleurt? Ik ga ervan uit dat (de meeste) mensen van nature dom en lui zijn. Om het risico voor mensen en de maatschappij in het algemeen een beetje in te perken hebben we een heel legertje van beroepsgroepen uitgevonden die dat een beetje kunnen inperken danwel opvangen. Neem je deze laag weg dan ga je echt hele gekke toestanden krijgen. Heb een klein stukje gekeken maar ik ben ook van mening dat hij voor eigen parochie predikt en voorbij gaat aan praktische situaties die zouden kunnen ontstaan. Het gaat niet om 99% van de gevallen waarin het goed verloopt maar die ene procent waarbij dat niet het geval is.

• -Skyhawk-
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 19:17
Riesj74 schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 15:10:
Wat denken we... morgen een mega "dump" in koers of juist de aanzet tot een pump?

Als de prijs sterk zakt dan zet ik de USD beurs weer in om te kopen, stijgt de BTC vrijdag dan kan ik wellicht mijn sellorder op 9850 triggeren welke ik gezet he op 9700 dollar.. Dus ja ik zie het wel...

• The_Goat
  • Registratie: oktober 2019
  • Laatst online: 20:53
Ik ga voor de 7k ergens in de komende 2 weken

• Riesj74

Riesj74

Ondertitel

The_Goat schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 15:51:
Ik ga voor de 7k ergens in de komende 2 weken
Dat zou mooi zijn idd.... nog ff een dieptepuntje aantikken om in te kopen en dan doorstomen naar die 11K-20K de komende maanden.

DON'T PANIC

• Slux
  • Niet online
Riesj74 schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 15:10:

Gaan deze niet grotendeels buiten de exchanges om ?

Edit nee dus.

• Riesj74

Riesj74

Ondertitel

Slux schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 16:02:
[...]

Gaan deze niet grotendeels buiten de exchanges om ?

Edit nee dus.
Hoe dan ook, als je naar eerdere van dit soort acties bekijkt, die allemaal van mindere grootte waren, dan kunnen we deze keer toch ook wel weer een crash verwachten van een kleine 1000-1500.

Dus 7K HERE WE COME

DON'T PANIC

• The_Goat
als t zo doorgaat worden mn asks rond de 9430-9500 toch nog gevuld, had ik niet meer verwacht

• Dacide
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 03-07 16:56
Gevoelsmatig klinkt het ook in mijn oren dat de BTC dan nog een flinke optater krijgt... Dus omlaag.
Vraag me echter wel af wat de overall impact op alts zal zijn. Want dan zie ik daar ook nog wel wat leegloop ontstaan. (omzetten naar een gedipte BTC). Of hoe zien jullie dit?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Riesj74

Riesj74

Ondertitel

Dacide schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 09:14:
Gevoelsmatig klinkt het ook in mijn oren dat de BTC dan nog een flinke optater krijgt... Dus omlaag.
Vraag me echter wel af wat de overall impact op alts zal zijn. Want dan zie ik daar ook nog wel wat leegloop ontstaan. (omzetten naar een gedipte BTC). Of hoe zien jullie dit?
Aangezien Alts nog steeds hevig reageren op de BTC koers, zal een daling van BTC ook ongetwijfeld tot daling van veel Alts betekenen

DON'T PANIC

• Crypts
Riesj74 schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 09:17:
[...]

Aangezien Alts nog steeds hevig reageren op de BTC koers, zal een daling van BTC ook ongetwijfeld tot daling van veel Alts betekenen
Dat gaat idd nog steeds redelijk hand in hand. Iemand die weet wanneer dit geweld plaats gaat vinden? Het is inmiddels de 26ste. :P

Geen idee of ik er nou wel of niet blij mee moet zijn, er heeft zich weer een slachtoffer gemeldt die zijn coins kwijt is door een scam wallet te downloaden. Aan de ene kant worden we dus wel opgemerkt maar aan de andere kant is het voor onze naam niet zo best ook al kunnen we er helemaal niks aan doen. :/
Het is ook best knap dat ondanks al onze waarschuwingen mensen alsnog de scam wallet eerder kunnen vinden dan onze eigen officiële wallet. 8)7

• Riesj74

Riesj74

Ondertitel

Crypts schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 09:32:
[...]

Dat gaat idd nog steeds redelijk hand in hand. Iemand die weet wanneer dit geweld plaats gaat vinden? Het is inmiddels de 26ste. :P
Ik verwacht pas later op de dag, met uitloop naar vannacht/morgen ochtend.

DON'T PANIC

• Riesj74

Riesj74

Ondertitel

[...]

Geen idee of ik er nou wel of niet blij mee moet zijn, er heeft zich weer een slachtoffer gemeldt die zijn coins kwijt is door een scam wallet te downloaden. Aan de ene kant worden we dus wel opgemerkt maar aan de andere kant is het voor onze naam niet zo best ook al kunnen we er helemaal niks aan doen. :/
Het is ook best knap dat ondanks al onze waarschuwingen mensen alsnog de scam wallet eerder kunnen vinden dan onze eigen officiële wallet. 8)7
Onze?
Ons als in de Crypto community of werk jij bij een Exchange? (als je dat mag zeggen :D)

DON'T PANIC

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Crypts
Riesj74 schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 09:42:
[...]

Onze?
Ons als in de Crypto community of werk jij bij een Exchange? (als je dat mag zeggen :D)
Onze coin, Telos. Het is best grappig, toen we nog onder de radar werkten wilden we alleen maar groeien. Nu we gegroeid zijn krijgen we deze 'grote-mensen-shit' erbij en dat is eigenlijk helemaal niet zo leuk. :+

• Riesj74

Riesj74

Ondertitel

Crypts schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 09:48:
[...]

Onze coin, Telos. Het is best grappig, toen we nog onder de radar werkten wilden we alleen maar groeien. Nu we gegroeid zijn krijgen we deze 'grote-mensen-shit' erbij en dat is eigenlijk helemaal niet zo leuk. :+
Ja das met alles zo he... Gras... groener enzo :P

DON'T PANIC

• croc
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 30-06 13:53
[...]
Vind het onbegrijpelijk dat er niet standaard naar de hoofdsite wordt gegaan en daar gedownload wordt. Heb je zelf al geprobeerd om met bepaalde zoektermen de scam wallet results boven de officiële site te krijgen? Of zijn mensen echt zo nonchalant? 8)7

• Crypts
Riesj74 schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 10:13:
[...]

Ja das met alles zo he... Gras... groener enzo :P
Klopt. Toch is het jammer om te zien dat er zoveel scams zijn in de crypto wereld. Aan de ene kant logisch omdat ze er zo goed als 100% mee wegkomen maar aan de andere kant staat het verdere ontwikkeling behoorlijk in de weg waarmee het een beetje een kip-ei situatie is/wordt.
croc schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 10:16:
[...]

Vind het onbegrijpelijk dat er niet standaard naar de hoofdsite wordt gegaan en daar gedownload wordt. Heb je zelf al geprobeerd om met bepaalde zoektermen de scam wallet results boven de officiële site te krijgen? Of zijn mensen echt zo nonchalant? 8)7
Slachtoffer heeft nog niet gereageerd maar in dit geval weet ik vrijwel zeker dat de wallet is gedownload vanaf Github. Het verschil zit hem in 1 letter, console ipv konsole. Daar is verder weinig tegen te doen vrees ik en ja als je googled op de verkeerde naam komt de neppe naar boven welke een exacte kopie is van de echte op het eerste gezicht. Lang leve Github met zijn kloon functie. :+ .

Hoe mensen het voor elkaar krijgen om maar lukraak een wallet te installeren en er coins naar toe te sturen is me ook raadsel, zoals ik eerder al weleens aan heb gegeven denk ik dat mensen per definitie dom en lui zijn. :P Als je via de hoofdsite en dus niet via Google zoekt kan het niet anders dan dat je bij de juiste uitkomt.

• Dacide
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 03-07 16:56
Heel toevallig dat vandaag die BTC contracts aflopen... en binance zojuist een aankondiging doet ivm 'onderhoud aan het systeem'.

• Jeaust
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 18:55
Dacide schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 12:10:
Heel toevallig dat vandaag die BTC contracts aflopen... en binance zojuist een aankondiging doet ivm 'onderhoud aan het systeem'.
Verbaast men nog steeds dat Binance shady dingen doet?

• Crypts
Jeaust schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 12:15:
[...]

Verbaast men nog steeds dat Binance shady dingen doet?
Neuh en CB zal er vanmiddag ook wel weer uit knallen. :P

Acties:
  • +1Henk 'm!
kan het saaier

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Riesj74

Riesj74

Ondertitel

DON'T PANIC

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
Net maar mijn potje litecoin verkocht om maar wat van dat link meuk te kopen.

Eens kijken of die nog een paar centjes omhoog wilt.

• Mooooody

Mooooody

el moody

Wirecard is failliet, MCO dumpt als een gek :D

Voor de zekerheid al uit stake gehaald en verkocht. Koop t wel weer terug als de bodem in zicht is. Ziet er niet goed uit, terwijl Crypto.com er niets mee te maken heeft. Ze moeten wel op zoek naar een nieuwe payment provider. MCO als token zal dus ff een flinke duikvlucht maken de komende tijd...

[Voor 26% gewijzigd door Mooooody op 26-06-2020 14:31]

• The_Goat
Dat waren de mensen die 2 miljard kwijt waren in de boeken toch? Was te verwachten na dat nieuws idd

• croc
Mooooody schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 14:24:
Wirecard is failliet, MCO dumpt als een gek :D

Voor de zekerheid al uit stake gehaald en verkocht. Koop t wel weer terug als de bodem in zicht is. Ziet er niet goed uit, terwijl Crypto.com er niets mee te maken heeft. Ze moeten wel op zoek naar een nieuwe payment provider. MCO als token zal dus ff een flinke duikvlucht maken de komende tijd...
Dumpt als een gek? Zijn wel al grotere crypto dumps geweest, stelt niet zo veel voor vind ik.

• Mooooody

Mooooody

el moody

croc schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 14:50:
[...]

Dumpt als een gek? Zijn wel al grotere crypto dumps geweest, stelt niet zo veel voor vind ik.
Bijna 8% nu en het nieuws is pas net de wereld in geslingerd. En dat voor een koers die al maanden zonder problemen opwaarts ging.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
Mooooody schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 14:55:
[...]

Bijna 8% nu en het nieuws is pas net de wereld in geslingerd. En dat voor een koers die al maanden zonder problemen opwaarts ging.
Ik volg het niet helemaal maar wirecard is sinds gister toch al failliet ? De koers was daarvoor al ingestort.

Sinds 17 Juni is ie in een vrije val gekomen
https://finance.yahoo.com/quote/WDI.DE/

[Voor 11% gewijzigd door Slux op 26-06-2020 14:59]

• Mooooody

Mooooody

el moody

Slux schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 14:57:
[...]

Ik volg het niet helemaal maar wirecard is sinds gister toch al failliet ? De koers was daarvoor al ingestort.
Veel mensen (waaronder ik :')) hebben dat nieuws niet meegekregen. Heb net een mail van Crypto.com ontvangen waarin dat gemeld werd.

• Riesj74

Riesj74

Ondertitel

Slux schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 14:57:
[...]

Sinds 17 Juni is ie in een vrije val gekomen
https://finance.yahoo.com/quote/WDI.DE/
Ze waren gisteren volgens mij nog niet failliet, maar wel zo goed als....
2 Miljard laten verdwijnen... doe je goed.
En scheen ook dat ze al sinds 2008 bezig waren met dit soort praktijken.

DON'T PANIC

Acties:
  • +2Henk 'm!
@Riesj74 2 miljard laten verdwijnen is niet zo moeilijk als het er nooit is geweest, dan is het dus juist de kunst om het te laten verschijnen, dat is blijkbaar niet gelukt :)

Bitcoin prijsvergelijk | Tesla Model 3 Performance (Stealth) | 6140 WP Zonnepanelen

• Slux
  • Niet online
Riesj74 schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 15:29:
[...]

Ze waren gisteren volgens mij nog niet failliet, maar wel zo goed als....
2 Miljard laten verdwijnen... doe je goed.
En scheen ook dat ze al sinds 2008 bezig waren met dit soort praktijken.
De dag dat het bekend werd kon je al weten dat ze failliet zouden gaan, gister uitstel van betaling aangevraagd, was nog op het nieuws.

Wel knap als je naar de koers kijkt, hij liep nog ietsje op voor de dump, insiders nog even hun zakken gevuld waarschijnlijk.

Ik snap alleen nog niet zo wat dit met crypto.com te maken heeft, is toch alleen een andere payment provider zoeken en klaar ?

• croc
Slux schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 15:44:
[...]

De dag dat het bekend werd kon je al weten dat ze failliet zouden gaan, gister uitstel van betaling aangevraagd, was nog op het nieuws.

Wel knap als je naar de koers kijkt, hij liep nog ietsje op voor de dump, insiders nog even hun zakken gevuld waarschijnlijk.

Ik snap alleen nog niet zo wat dit met crypto.com te maken heeft, is toch alleen een andere payment provider zoeken en klaar ?
Lijkt mij ook, maar als er ergens panic sells voorkomen is het crypto wel. En zoals gezegd, de dump valt best mee, in het verleden bij gelijkaardige panics al meermaals -50% gezien.

• Crypts
Nou ja je moet een heel systeem omhangen en daar zitten nogal wat juridische haken, ogen en vereisten aan. Wat ik zo prachtig vind aan het verhaal dat er toch wel wat grote jongens met audits hebben zitten klooien en er de laatste 3 jaar helemaal niks gepubliceerd is... :D

Nog mooier is wanneer ze de audit over 2019 moeten presenteren ze simpelweg komen met een 'we missen wat centjes op de balans'. :+

• Riesj74

Riesj74

Ondertitel

Taro schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 15:39:
@Riesj74 2 miljard laten verdwijnen is niet zo moeilijk als het er nooit is geweest, dan is het dus juist de kunst om het te laten verschijnen, dat is blijkbaar niet gelukt :)
Semantics :P
In de boeken stond het er, dus dan is het er (je denkt toch ook niet dat jouw bank al jouw geld cash heeft liggen ergens? ;) )

DON'T PANIC

• Slux
  • Niet online
Riesj74 schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 16:00:
[...]

Semantics :P
In de boeken stond het er, dus dan is het er (je denkt toch ook niet dat jouw bank al jouw geld cash heeft liggen ergens? ;) )
Die paar stuivers van hem, hebben ze nog wel ergens liggen hoor :+ Hij leegt volgens mij nog de spaarvarkentjes van de kids op crypto van te kopen

Vind het zo ie zo raar dat een bank het geld uitgeeft van de klant, en dan moet de klant nog betalen voor een rekening ook :? Alleen al daarom hoop ik dat er een keer een echte vervanger voor fiat komt.

[Voor 6% gewijzigd door Slux op 26-06-2020 16:20]

Acties:
  • +1Henk 'm!
Slux schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 16:17:
[...]
Hij leegt volgens mij nog de spaarvarkentjes van de kids op crypto van te kopen
Laat dat "volgens mij" maar weg, die jongens hebben inmiddels geen cent meer op de rekening staan. Alles zit in Mintos, aandelen en crypto :) Ze zullen me later dankbaar zijn, hopelijk... en anders zeg ik dat we nooit voldoende geld over hebben gehad om voor ze te sparen.

Bitcoin prijsvergelijk | Tesla Model 3 Performance (Stealth) | 6140 WP Zonnepanelen

• croc
Taro schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 16:31:
[...]

Laat dat "volgens mij" maar weg, die jongens hebben inmiddels geen cent meer op de rekening staan. Alles zit in Mintos, aandelen en crypto :) Ze zullen me later dankbaar zijn, hopelijk... en anders zeg ik dat we nooit voldoende geld over hebben gehad om voor ze te sparen.
Win-win in my book

• Riesj74

Riesj74

Ondertitel

Daaaaar gaaaaaan weeeee...
9070 en dropping.

7 K HERE WE COME!

DON'T PANIC

• Redsandro
  • Registratie: januari 2007
  • Niet online
[...]

Dat is nog niet zo makkelijk. Dit heeft twee jaar geduurd.

🤘 Amp.lol. No bloat, just radio. ☕ Ninite-killer. 1000+ packages. ⛟

Met 50% ingestapt. Heb nu ook het aandelengeld op een exchange staan, daar wacht ik nog maar even mee.

Edit: Dat ging snel :)

https://tweakers.net/i/w-jICWy8J6jdiAaBTWGV73xyY-M=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/0mHM31jrSNgT3YtBujkpoE0T.png?f=user_large

[Voor 51% gewijzigd door Taro op 26-06-2020 17:05]

• lighting_
Is wirecard een goed product?
Zoja waarom zou je in hemels naam dan frauderen? Die Duitse bedrijven maken er een potje van. Deutsche bank, VW, Duitse tak Imtech

• bie100
  • Registratie: september 2016
  • Laatst online: 06:22
Riesj74 schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 16:39:
Daaaaar gaaaaaan weeeee...
9070 en dropping.

7 K HERE WE COME!
Ik vind dat bitcoin zich prima staande weet te houden, 9K blijft gerespecteerd.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• RaptorXS
Bitcoin fonds van Grayscale heeft 400.000 BTC in kas.

Onafhankelijke onderzoeker Kevin Rooke schat in dat Grayscale sinds het begin drie keer de hoeveelheid BTC heeft gekocht die er in die periode is gemined. Maar sinds de halving is het aandeel van Grayscale in de markt flink toegenomen.

Vorige week werden er slechts 7.081 munten gemined. En sinds de halving van maart jongsleden, zijn er maar 39.544 BTC extra in omloop gekomen. In totaal heeft Grayscale dus er voor gezorgd dat er netto minder Bitcoin op de markt is. Sinds de halving heeft Grayscale maar liefst 53,588 BTC op haar balans bijgeschreven.
Eigenlijk hou ik niet zo van die grote partijen want die kunnen de markt bepalen.
Aan de andere kant hebben ze er wel veel vertrouwen in. :)
edit, bron: https://bitcoinmagazine.n...grayscale-blijft-groeien/

[Voor 5% gewijzigd door RaptorXS op 26-06-2020 21:15]

• lighting_
RaptorXS schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 21:13:
[...]

Eigenlijk hou ik niet zo van die grote partijen want die kunnen de markt bepalen.
Aan de andere kant hebben ze er wel veel vertrouwen in. :)
Dacht je van deze whale
https://nieuws.btcdirect.eu/succes-bitcoin/

• RaptorXS
Klopt, had dit al gelezen maar hier niet geplaatst. ;)

• lighting_
RaptorXS schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 21:17:
[...]

Klopt, had dit al gelezen maar hier niet geplaatst. ;)
Een slechte zaak.
Je hebt juist massa adoptie nodig.
Als je 4 mln op dit moment als verloren beschouwd heeft hij 5,8% van alle btc.
Lol, hij heeft er echt geen miljoen toch? Damnit, hoe ga je dat ook verkopen?☺️

Edit: er 1 miljoen kopen lijkt mij ook niet 1,2,3 gedaan.. klinkt als bullshit

[Voor 12% gewijzigd door Tominatie op 26-06-2020 21:32]

Tominatie schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 21:31:
[...]

Lol, hij heeft er echt geen miljoen toch? Damnit, hoe ga je dat ook verkopen?☺️

Edit: er 1 miljoen kopen lijkt mij ook niet 1,2,3 gedaan.. klinkt als bullshit
Ik wou net zeggen, ninja edit :) In 2013 waren er "maar" 10-11 miljoen Bitcoin, waar koop je even 10% van de totale supply op?

• RaptorXS
lighting_ schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 21:27:
[...]

Een slechte zaak.
Je hebt juist massa adoptie nodig.
Als je 4 mln op dit moment als verloren beschouwd heeft hij 5,8% van alle btc.
3,7 miljoen bitcoin (BTC) voor altijd verloren, blijkt uit onderzoek van Chainalysis

Volgens blockchain-analyse bedrijf Chainalysis zijn er ongeveer 3,72 miljoen bitcoins (BTC) voor altijd verloren. Dit betekent dat $35 miljard vast zit in wallets waar niemand meer toegang tot heeft.

Volgens het bedrijf is 20% van het totale aanbod al minimaal vijf jaar niet meer verplaatst en beschouwt dit als verloren bitcoins omdat de eigenaren waarschijnlijk de private keys niet meer hebben om toegang te krijgen tot het bezit.

Daarnaast markeert het ongeveer 11,1 miljoen BTC van de 18,6 miljoen BTC als langetermijninvesteringen.
Ongeveer 19% van de geminede bitcoin, 3,5 miljoen BTC, wordt actief gebruikt voor trading.
Bron: https://www.crypto-inside...nderzoek-van-chainalysis/

[Voor 17% gewijzigd door RaptorXS op 26-06-2020 21:44. Reden: bron]

• Mooooody

Mooooody

el moody

AVA Labs kan een zeer interessante investering zijn. Bedrijf ogericht in 2018. Ze willen de universele blockchain zijn, waarop andere blockchains kunnen "inpluggen" d.m.v. een eenvoudige play and plug toepassing.

Interessant is dat het project wordt ondersteund door een aantal grote investeerders, maar ook door o.a. ChainLink en Ethereum. Chainlink zoekt nog een manier om zijn integratie tot the next level te brengen, dit zou die samenwerking kunnen gaan worden (?)

https://www.avalabs.org/

Staking is direct mogelijk. Hard capped supply van 720M tokens, waarvan de helft in circulatie. Ruim 1/3e is gereserveerd voor staking rewards. Prijs per token bij token sale is ~ $0.50. Dat zou innitiele market cap van $360 miljoen zijn. Lijkt mij wat hoog, dus daarom ben ik enigzins terughoudend.

Ben geen voorstander om in een token te stappen dat nog geen daglicht gezien heeft, maar ik krijg een beetje een Unibright-gevoel. Was ik gelukkig op tijd bij. Ga nog verder onderzoek doen, maar moest deze bevindingen toch even delen in dit topic :)

Meningen?

Ter info: Nazarov (Chainlink) is duidelijk onder de indruk van het project.

[Voor 59% gewijzigd door Mooooody op 26-06-2020 22:41]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
Taro schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 21:40:
[...]

Ik wou net zeggen, ninja edit :) In 2013 waren er "maar" 10-11 miljoen Bitcoin, waar koop je even 10% van de totale supply op?
Kan volgens mij ook niet, ik denk wel dat er een select groepje zoals CL, de uitvinder van Monero, die kerel die nu vast zit laraux oid, tinkiwinkie broers en nog een paar het meeste in bezit hebben, die CL heeft al een paar keer gezegd dat hij altijd meer BTC heeft dan dat hij LTC heeft gehad.

Acties:
  • +1Henk 'm!
SPY vecht ondertussen voor het behoud van de 300, Bitcoin gewoon steady op support. Hoop zelf vooral dat TSLA ff "rekt" gaat, $750-800 ofzo, heb daar een kleine short op voor de fun sinds $980.

• RaptorXS
Bitcoin mining bedrijf koopt 17.600 nieuwe ASIC-miners
Plaats het als een positief bericht ondanks de problemen met de nieuwe Antminers.
Bron: https://bitcoinmagazine.nl/2020/06/bitcoin-mining-bitmain/
Ik hoop dat we dit weekend weer is wat actie gaan krijgen

Acties:
  • +2Henk 'm!

• RaptorXS
Tominatie schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 22:29:
Ik hoop dat we dit weekend weer is wat actie gaan krijgen
Volgens een paar "helderzienden" omstreeks 18 juli. ;)

• Riesj74

Riesj74

Ondertitel

Taro schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 16:52:
Met 50% ingestapt. Heb nu ook het aandelengeld op een exchange staan, daar wacht ik nog maar even mee.

Edit: Dat ging snel :)

[Afbeelding]
Ligt het aan mij of heeft dat geen nut?... je winst ben je al bijna kwijt aan de transfer fee.
Of je moet echt een paar BTC hebben ofzo...

DON'T PANIC

Acties:
  • +4Henk 'm!
Riesj74 schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 22:46:
[...]

Ligt het aan mij of heeft dat geen nut?... je winst ben je al bijna kwijt aan de transfer fee.
Hij pakt meer dan een 1% met een totale fee van 0.15% of minder.

Of ie dat doet met 100 dollar of 50k maakt trouwens niet uit.

[Voor 9% gewijzigd door PilatuS op 26-06-2020 22:50]

Acties:
  • +1Henk 'm!
Riesj74 schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 22:46:
[...]

Wat @PilatuS zegt, daarnaast was het uitstapmoment niet zo gepland, maar leek dit op dat moment het best haalbare en achteraf gezien was dat ook zo. Heb daarna nog een aantal trades gemaakt in dezelfde range. Wij kunnen weer een aantal keer uit eten :)

Acties:
  • +4Henk 'm!
Deze man gaat ook nooit vervelen he...

• The_Goat
Ik zie geen range vanavond

• lighting_
record aan optie contracten verlopen en de koers heeft weinig gedaan

• Crypts
lighting_ schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 08:25:
Weinig? Zeg maar gerust helemaal niks. :D

• Riesj74

Riesj74

Ondertitel

lighting_ schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 08:25:
Nee idd... beetje met een sisser afgelopen.
Hopen dat de Halving nog inkickt, anders is het echt een paar jaar HODL en saaie boel.

DON'T PANIC

• spok9
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 20:34

spok9

Groen...

@Mooooody is jouw Crypto.com kaart nu per direct onbruikbaar of nog geldig tot de verloopdatum?

Mijn kaart is nooit verzonden :(

Zolang ik het zelf geloof is het goed toch?

• Crypts
spok9 schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 10:15:
@Mooooody is jouw Crypto.com kaart nu per direct onbruikbaar of nog geldig tot de verloopdatum?

Ik kwam niet eens door de aanvraag heen omdat ze mijn bank statement in het Grieks niet accepteerden. :+ Later eentje in het Engels ingediend maar ook no go. Vraag ingeschoten waarom eea niet geaccepteerd werd maar nooit antwoord gekregen, nou ja dan niet. Ik ga er niet om bedelen. :P

Ik vraag me wel af hoe ze (en alle andere bedrijven die werkten met Wirecard) nu eea gaan oplossen. Dat wordt nog een flink klusje gok ik maar zo.

• Richh
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 16:59

Richh

HODL

RaptorXS schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 22:39:
[...]

Volgens een paar "helderzienden" omstreeks 18 juli. ;)
Wat staat er dan te gebeuren?

• Mooooody

Mooooody

el moody

spok9 schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 10:15:

Kaart is sinds gisteren onbruikbaar.
Het saldo is wel netjes teruggestort in USDC.

MCO teruggekocht en weer in stake gezet. Ik vertrouw er wel op dat het goed komt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• RaptorXS

• Richh
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 16:59

Richh

HODL

Chinese New Year en Wallstreet Bonuses zijn er niks bij :+

Maargoed, ik duim mee d:)b
Wat een slecht verhaal, waarschijnlijk via Google translate uit het Engels overgenomen en even wat Nederlandse invloeden toegevoegd...

• The_Goat
Ik ben zojuist gevuld voor een dikke vette short van VET die ik van plan ben een tijdje aan te houden, heb nog wat andere alts met soortgelijke setup die ik ook nog gevuld wil krijgen (trade liever deze setups dan alts die ATH's hebben gehad)

Verwacht dat de alt cycle wel een beetje voorbij is en er grote volatiliteit in btc aankomt.

• spok9
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 20:34

spok9

Groen...

Mooooody schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 11:50:
[...]

Kaart is sinds gisteren onbruikbaar.
Het saldo is wel netjes teruggestort in USDC.

MCO teruggekocht en weer in stake gezet. Ik vertrouw er wel op dat het goed komt.
Jammer is dat als je MCO in stake hebt voor de aanvraag van een kaart, deze in stake blijft, ondanks dat ik nu geen kaart krijg :X Aan de andere kant zorgt dat er mogelijk voor dat de dump beperkt blijft.

Zolang ik het zelf geloof is het goed toch?

Acties:
  • +1Henk 'm!
pfff wat dood

Acties:
  • +1Henk 'm!
Ik blijf dipjes bij alts opkopen tot max 50% van de pf (zonder de nieuwe fiat storting), maar weet eigenlijk nagenoeg zeker dat Bitcoin later vandaag of morgen vast wel een enorme rode candle gaat laten zien en ik daarin word meegezogen. Maar shit happens...

Nu LINK, NEO en ONT gekocht tussen de -2 en -4%.

[Voor 9% gewijzigd door Taro op 27-06-2020 14:51]

Acties:
  • +1Henk 'm!
@Taro wil ook wel weer eens een trade doen, maar dit markie is zo volumeloos. Link is dan het enige wat mij nog wel trekt dus miss daar wat van halen.

Zolang BTC boven de $9K blijft is er nog niet heel veel ad hand, maar t gebrek aan reactie op deze support neigt mij wel richting bearish.
Pagina: 1 ... 49 ... 53 Laatste

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True