Ik heb nog steeds goede hoop voor het Syscoin Platform 4. Ze hebben een onafhankelijke
benchmark laten uitvoeren waarin ze een transaction rate van 60k txps hadden. Volgens mij hebben ze daarmee de hoogste txps van alle blockchains.
Deze snelheid wordt behaald met Syscoin Platform Tokens (SPT), waarvan transacties een kleine hoeveelheid SYS kosten. Een beetje zoals ECR20 tokens en gas. Ze willen een oplossing bieden waar andere blockchains last hebben van congestion, zoals Ethereum, wat meerdere keren verstopt raakte, met als beroemdste voorbeeld waarschijnlijk een klein spelletje genaamt CryptoKitties.
Ze hebben inmiddels een Ethereum-bridge gebouwd waarbij je ECR20-tokens van de Ethereum blockchain naar de Syscoin blockchain en weer terug kunnen worden verstuurd. Het idee is dat het voor exchanges veel sneller en goedkoper is om Syscoin achter de schermen te gebruiken als bridge voor ECR20- en in de toekomst ook andere tokens.
Syscoin werd recent nog op Bitcoinist genoemd:
https://bitcoinist.com/co...layer-scalability-issues/
Hoewel het SPT en betalingsverkeer in het algemeen (met hun gepatenteerde txps-engine Z-DAG) hun core-business is, is een kleine groep nog steeds bezig met een nieuwe blockmarket 4, omdat deze hoge txps alle problemen van blockmarket 3 zou kunnen verhelpen. Echter wat veel mensen vergeten is dat de blockmarket van een extern team komt. Er zijn meerdere teams die proposals kunnen doen, en HODLers kunnen stemmen voor proposals die dan wat funding krijgen. Het core team zelf ziet niet zoveel heil in een blockmarket want ze willen juist de 'echte' markt (van betalingsverkeer) opgaan en de schijn van een 'duistere' anonieme markt helpt daar wellicht niet bij, maar er zijn steeds HODLers die voor stemmen dus er wordt nog aan gewerkt.
Ook ben ik benieuwd wat
Symbol (XYM) gaat doen. De lang verwachtte opvolger van
NEM (XEM) die voor eind dit jaar geplanned staat.
Je kan je aanmelden om je XEM automatisch mee te forken naar XYM. Maar het is geen gewone fork. Onder druk van Japan, waar NEM verweg het grootste is en ook de gootste hodlers zitten, komt er een systeem waarbij je je XEM ook
niet mee kunt laten forken, maar je 6 jaar de tijd hebt om je XEM alsnog naar XYM te kopiëren. Ik snapte het eerst ook niet, maar er zijn enkele bedrijven met flinke holdings die anders dubbel belasting over hun holdings moeten betalen.
Zelden zo'n moeilijke fork gezien. Als je zo'n moeite gaat doen, dan moet het toch wel iets interessants zijn?
[
Voor 34% gewijzigd door
Sando op 17-06-2020 01:01
]