Heb je ook gelijk in. Het is weer weekend waarbij de kans om in beide richtingen uitgestopt te worden groot is. Dat of een richting kiezen met een te ruimte stop waarbij je je risk to reward bagger is.The_Goat schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 01:30:
Ben zelf momenteel 100% usdt/hedged. Neig naar shorten boven de 10k maar wacht denk ik weekly close af voor ik echt serieuze posities neem
Ja 50/50 lijkt mij een perfect plan als je niet meer dan bijv. €1000 gaat investeren.PilatuS schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 01:14:
[...]
Iets als 50% of meer in BTC en dan 10% LINK, 10% ETH, 10% XTZ en nog wat ander spul lijkt mij geen slecht plan inderdaad. 50% in BTC en dan de rest van de 50% in ETH lijkt mij geen goed plan
Anders wordt je veel te druk om al die tientjes heen en weer te verhuizen. En je fees die daar bij horen. Lekker laten staan en over een jaar weer kijken.
Wat heeft het zin om 100 Link te bezitten? Of 100 XTZ? Schiet niet op. Dan gewoon focussen op BTC en ETC en de kat uit de boom kijken is mijn advies.
[ Voor 12% gewijzigd door Mooody op 06-06-2020 01:45 ]
Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.
Het idee was sowieso om te kopen voor langere tijd, niet om te gaan traden. Verder blijven het natuurlijk percentages winst of verlies wat de inleg is ook. Voor 100 euro een andere strategie kiezen dan voor 1000 euro of 10k euro zou vreemd zijn. Een strategie blijft gelijk wat het bedrag ook is. Ook de fee's maken geen verschil. Of je nou 0.1% betaald voor 1x 1000 euro of voor 10x 100 euro, er is geen verschil in totaal betaalde fee's. Ga je verzenden dan wel ja, dat klopt.Mooooody schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 01:43:
[...]
Ja 50/50 lijkt mij een perfect plan als je niet meer dan bijv. €1000 gaat investeren.
Anders wordt je veel te druk om al die tientjes heen en weer te verhuizen. En je fees die daar bij horen. Lekker laten staan en over een jaar weer kijken.
Die flashcrash van afgelopen weekend dan maar nog een keer, maar deze keer naar beneden? Inverse Bart? 
Ik vind het allemaal maar niks.
Maar ja, HODL is mijn subtitle op dit forum en de FOMO is real over here. Verkopen? Nooit.
Ik vind het allemaal maar niks.
Maar ja, HODL is mijn subtitle op dit forum en de FOMO is real over here. Verkopen? Nooit.
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
Volgens mij zijn ze dat nog steeds aan het proberen, maar is het nog niet rond. Anders hadden we nu geen Duitse Wirecard.Mooooody schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 23:54:
[...]
Ruim 1,5 jaar geleden was het al duidelijk toen ze een samenwerking met Visa zijn aangegaan.
Dat vraag ik me af. ECB printte 5 biljoen euro in de afgelopen 5 jaar. Net weer 600 miljard aan QE afgesproken wegens corona. Bovenop de 750 miljard coronahulp. En in Zuid Europa klinkt al de roep om meer. Eind 2021 zitten we op 7 biljoen. Dat is een schuld van €44.000 per werkende bewoner in de Eurozone. Dat lijkt me onhoudbaar. Ben ik de enige die geen vertrouwen meer heeft in de Euro?Mooooody schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 00:26:
[...]
Als je veilig wilt investeren moet je in staatsbligaties
In Amerika is het nog iets erger. Als je de grootste wereldwijde crisis ooit in je leven maakt, en de NASDAQ staat hoger dan voor de crisis, dan weet je dat er iets niet klopt.

Volgens mij is dit de endgame van het kapitalisme en gaat alles vroeger of later naar de kleute.
Bedrijven en banken worden gered. Voor het plebs gaan volgend jaar alle belastingen en de zorgverzekering omhoog.
Bitcoins of Euro's, veilig beleggen bestaat volgens mij even niet.
[ Voor 62% gewijzigd door Sando op 06-06-2020 03:31 ]
🇪🇺 Buy from EU (GoT)
Als je shitcoins koopt op basis van usecases ga je zo ie zo REKT.Mooooody schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 00:58:
[...]
Mijn visie: Pak nu een deel van de projecten die adoptie gaan verzorgen om straks geen spijt te krijgen. Al is het maar een klein deeltje van je portfolio.
Zoek het in usecases, utility tokens. Zoals Chainlink. Unibright, Enjin e.d.
Alleen de grote jongens overleven, dus nu een paar kiezen is key. De rest lekker "veilig" in BTC houden.
Er is geen enkele alt die op een paar store of value coins toekomst heeft, dan moet je naar de beurs gaan en zeker niet in crypto zitten.
[ Voor 38% gewijzigd door Slux op 06-06-2020 08:00 ]
Verwijderd
Precies dit alles... Het is gewoon echt een zootje.Sando schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 03:09:
[...]
Volgens mij zijn ze dat nog steeds aan het proberen, maar is het nog niet rond. Anders hadden we nu geen Duitse Wirecard.
[...]
Dat vraag ik me af. ECB printte 5 biljoen euro in de afgelopen 5 jaar. Net weer 600 miljard aan QE afgesproken wegens corona. Bovenop de 750 miljard coronahulp. En in Zuid Europa klinkt al de roep om meer. Eind 2021 zitten we op 7 biljoen. Dat is een schuld van €44.000 per werkende bewoner in de Eurozone. Dat lijkt me onhoudbaar. Ben ik de enige die geen vertrouwen meer heeft in de Euro?
In Amerika is het nog iets erger. Als je de grootste wereldwijde crisis ooit in je leven maakt, en de NASDAQ staat hoger dan voor de crisis, dan weet je dat er iets niet klopt.
[Afbeelding]
Volgens mij is dit de endgame van het kapitalisme en gaat alles vroeger of later naar de kleute.
Bedrijven en banken worden gered. Voor het plebs gaan volgend jaar alle belastingen en de zorgverzekering omhoog.
Bitcoins of Euro's, veilig beleggen bestaat volgens mij even niet.
ik las gister nog iets wat het zou verklaren, het schijnt dat veel ''dood'' geld nu ook naar de beurzen vanwege negatieve rentes, dus geld wat altijd op spaarrekeningen heeft gestaan wordt nu in de aandelen beurzen gepompt, dat zou ook verklaren waarom de beurs niet reageert op de recessie.Verwijderd schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 10:26:
[...]
Precies dit alles... Het is gewoon echt een zootje.
ik weet het niet, het klinkt plausibel maar speel er niet op in en zit inmiddels voor het grootste gedeelte in cash, mijn gevoel zegt dat we een mega crash gaan krijgen.
Mijn idee is dat de beurs inderdaad reageert op extra cash. Dit is enerzijds het gevolg van negatieve rentes maar ik denk dat er ons allen ook een flinke inflatie staat te wachten met al dat extra geld wat de overheden en centrale banken printen en in de economie stoppen. Ben bang dat de waarde van een euro / dollar gewoon aardig achteruit zal gaan. Ik zit in ieder geval voor 1/8 in aandelen, 1/8 in crypto en 3/4 in cash.Slux schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 10:42:
[...]
ik las gister nog iets wat het zou verklaren, het schijnt dat veel ''dood'' geld nu ook naar de beurzen vanwege negatieve rentes, dus geld wat altijd op spaarrekeningen heeft gestaan wordt nu in de aandelen beurzen gepompt, dat zou ook verklaren waarom de beurs niet reageert op de recessie.
ik weet het niet, het klinkt plausibel maar speel er niet op in en zit inmiddels voor het grootste gedeelte in cash, mijn gevoel zegt dat we een mega crash gaan krijgen.
Het feit dat hij ZWAAR underperformed als technologie maakt dan uiteraard niet uit???RaptorXS schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 00:49:
[...]
Er is maar 1 cryptocoin die er toe doet en dat is de BTC.
Naamsbekendheid , adoptie, de mogelijkheid in een 24/7 wereldhandel en grote investeerders( Grayscale)die niks met altcoins hebben.
Ik denk zelf dat BTC zijn beste tijd gehad heeft.
Andere coins gaan hem zwaar voor bij in flexibiliteit, snelheid, security...
Zodra er meer interesse komt in crypto en er echte usecases ontstaan dan blijft er niks over van BTC.
Ik denk niet dat hij de komende 5 jaar gaat halen, of iig niet de top dog blijft.
Mijn eerste Productreview! https://tweakers.net/productreview/243692/creative-sound-blasterx-h7.html
tja de rekening wordt altijd betaald door de gewone man/vrouw zo is het altijd geweest zo zal het altijd blijvenBedrijven en banken worden gered. Voor het plebs gaan volgend jaar alle belastingen en de zorgverzekering omhoog.
geld alleen niet voor de the happy few
zo koffie

Juist omdat stocks nu een mooi herstel laten zien heb ik mijn crypto verkocht. Ik had alleen BTC, maar was het heen en weer gedraai om die 10k wel even zat. Hiermee loop ik het risico dat ik te laat weer instap, mocht er een pump komen, maar dat neem ik voor lief. Vorige week toch een keurige +8% gemaakt op mijn aandelen PF. De verwachting voor volgende week is dat het nog wel even omhoog kan.Oepsje schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 10:48:
[...]
Mijn idee is dat de beurs inderdaad reageert op extra cash. Dit is enerzijds het gevolg van negatieve rentes maar ik denk dat er ons allen ook een flinke inflatie staat te wachten met al dat extra geld wat de overheden en centrale banken printen en in de economie stoppen. Ben bang dat de waarde van een euro / dollar gewoon aardig achteruit zal gaan. Ik zit in ieder geval voor 1/8 in aandelen, 1/8 in crypto en 3/4 in cash.
Dat roepen mensen al sinds 2012 zo niet langer.Riesj74 schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 11:27:
[...]
Het feit dat hij ZWAAR underperformed als technologie maakt dan uiteraard niet uit???
Zodra er meer interesse komt in crypto en er echte usecases ontstaan dan blijft er niks over van BTC.
Ik denk niet dat hij de komende 5 jaar gaat halen, of iig niet de top dog blijft.
Het gaat niet gebeuren want echte usecases staan niet op CMC.
BTC zal altijd king blijven.
Het gaat niet om use-cases, het gaat om veiligheid. BTC is log, zwaar, lomp, onhandig, traag, maar de chain met de verreweg het hoogste security budget. Simpel gezegd: alleen BTC (en wellicht ETH) heeft genoeg hashpower om aanvallen te weerstaan. Dat is uiteindelijk het enige dat telt. Het enige dat stopt dat andere mensen, andere bedrijven of andere overheden er met je geld vandoor gaan of gewoon je blockchain vernietigen omdat ze niet willen dat die bestaat.Riesj74 schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 11:27:
[...]
Het feit dat hij ZWAAR underperformed als technologie maakt dan uiteraard niet uit???
https://www.crypto51.app/
”You've got nice token here. It would be a shame if something happened to it.”
[ Voor 3% gewijzigd door DaCoTa op 06-06-2020 12:37 ]
Voor ADA verwacht ik een retrace tot +-850 sats om daarna nog weer eens de +-940 aan te tikken. Maar is voornamelijk afhankelijk van de koers die Bitcoin gaat kiezen of dat überhaupt nog kan gebeuren.
De huidige Bitcoin top zit op exact hetzelfde niveau als die van 1 en 2 weken geleden. Die van vorige week zit eronder, met wick erboven. Op basis daarvan zou je een daling verwachten, maar ik ga dus van het tegenovergestelde uit.
Ik waag mij niet aan het trekken van nieuwe lijntjes, maar de triangle die ik had staan is in ieder geval afgelopen en daar kan ik mij niet meer aan vastklampen
:fill(white):strip_exif()/f/image/qoRb5bvHv1tH43ptPxN8kDqu.png?f=user_large)
De huidige Bitcoin top zit op exact hetzelfde niveau als die van 1 en 2 weken geleden. Die van vorige week zit eronder, met wick erboven. Op basis daarvan zou je een daling verwachten, maar ik ga dus van het tegenovergestelde uit.
Ik waag mij niet aan het trekken van nieuwe lijntjes, maar de triangle die ik had staan is in ieder geval afgelopen en daar kan ik mij niet meer aan vastklampen
:fill(white):strip_exif()/f/image/qoRb5bvHv1tH43ptPxN8kDqu.png?f=user_large)
/f/image/dQ5fusX3PDuq3Cbdhj2OZuRt.png?f=fotoalbum_large)
Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen
LTC is ook echt niet vooruit te branden maat. BTC wel weer steady aan 't herstellen:

Hopelijk is je stoploss van gisteren (9600 regionen?) dan niet triggered als we binnenkort naar 14k gaanTaro schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 13:02:
Voor ADA verwacht ik een retrace tot +-850 sats om daarna nog weer eens de +-940 aan te tikken. Maar is voornamelijk afhankelijk van de koers die Bitcoin gaat kiezen of dat überhaupt nog kan gebeuren.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Nee, die heb ik weggehaald. Zit er nog in. En ik vergeet steeds mijn Euro potje, vanochtend op 8524 Euro ingestapt (koers nu: 8622 Euro).wdbtje schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 14:05:
[...]
Hopelijk is je stoploss van gisteren (9600 regionen?) dan niet triggered als we binnenkort naar 14k gaan
Ps. in het verleden postte ik als bewijs ook altijd dergelijke zaken, dat blijf ik niet doen, maar als iemand aan mij twijfelt: Vraag erom, dan zal ik het laten zien
Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen
Nu €18 als je met BTC of Lightning betaald.The #Dutch version of @Saifedean's The Bitcoin standard is now available for PRE-ordering! First 50 supporters will get 30% off with free shipping (40% off with #Bitcoin) 🚀
— Konsensus Network 📚 (@KonsensusN) 4 juni 2020
⚡️ Printing and shipping the books Q4-2020 the latest.https://t.co/mjbpMJe91c pic.twitter.com/p8xJexPdKJ

M'n persoonlijke play op Litecoin is deze. Verwacht dat ie deze grote asc. triangle omhoog breekt. Eerste TP is rond de $50, maar 'k ga voor het grotere moontje naar $56, een steady +20%. LTC is een beetje traagzaad, dus 'n kleintje geduld is wel nodig denk ik. Zal @Slux vast leuk vinden
18 € ? Dan koop ik liever 18 euro NANO en kijk ik wel filmpjes over Bitcion op youtoebe.DaCoTa schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 15:21:
[Twitter]Nu €18 als je met BTC of Lightning betaald.
Alles met Litecoin, NANO, Bitcoin is leukTominatie schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 15:33:
[Afbeelding]
M'n persoonlijke play op Litecoin is deze. Verwacht dat ie deze grote asc. triangle omhoog breekt. Eerste TP is rond de $50, maar 'k ga voor het grotere moontje naar $56, een steady +20%. LTC is een beetje traagzaad, dus 'n kleintje geduld is wel nodig denk ik. Zal @Slux vast leuk vinden
Valt me wel een beetje tegen de laatste tijd, net wat je zegt beetje traagzaad zal ook wel door de leeftijd komen.
Agree to disagreeDaCoTa schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 12:37:
[...]
Het gaat niet om use-cases, het gaat om veiligheid. BTC is log, zwaar, lomp, onhandig, traag, maar de chain met de verreweg het hoogste security budget. Simpel gezegd: alleen BTC (en wellicht ETH) heeft genoeg hashpower om aanvallen te weerstaan. Dat is uiteindelijk het enige dat telt. Het enige dat stopt dat andere mensen, andere bedrijven of andere overheden er met je geld vandoor gaan of gewoon je blockchain vernietigen omdat ze niet willen dat die bestaat.
Mijn eerste Productreview! https://tweakers.net/productreview/243692/creative-sound-blasterx-h7.html
Slux schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 15:36:
[...]
18 € ? Dan koop ik liever 18 euro NANO en kijk ik wel filmpjes over Bitcion op youtoebe.
:fill(white):strip_exif()/f/image/h1kqEsfJEz8Cyn0CU0LjI1DE.png?f=user_large)
[ Voor 14% gewijzigd door DaCoTa op 06-06-2020 15:40 ]
Ik heb hem besteld en stuur hem je op als je wilt. Onder voorwaarde dat je - als je hem gelezen hebt - je hem doorstuurt naar een volgende tweaker die hem wil hebben en zo door.Slux schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 15:44:
[...]
18 euro blijft een fortuin, althans voor mij dan.
Dan kost het je alleen de postzegels om door te sturen.
Dat is een mooi aanbod ik weet zeker dat er een aantal tweakers geïnteresseerd in zijnDaCoTa schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 15:46:
[...]
Ik heb hem besteld en stuur hem je op als je wilt. Onder voorwaarde dat je - als je hem gelezen hebt - je hem doorstuurt naar een volgende tweaker die hem wil hebben en zo door.
Dan kost het je alleen de postzegels om door te sturen.
Ik sla hem over want ik heb/neem nog niet eens de tijd om de DonaldDuck of Playboy naar plaatjes te kijken, laat staan lezen, maar wel onwijs bedankt voor het aanbod
[ Voor 3% gewijzigd door Slux op 06-06-2020 15:59 ]
waarom eigenlijk ?Tominatie schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 16:18:
Nano gaat lekker! Heujj
nieuwe twitter melding ?

Prepare for the next ATH
alweer ?A87 schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 16:48:
Voor de verandering een weekendbreakout?
Prepare for the next ATH
Niet helemaal mee eens - met 100 euro kun je toch wel makkelijk wat meer risico nemen dan met 10K.PilatuS schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 01:46:
[...]
Voor 100 euro een andere strategie kiezen dan voor 1000 euro of 10k euro zou vreemd zijn. Een strategie blijft gelijk wat het bedrag ook is.
Stel even je hebt een gok waarbij je 2% kans maakt om je inleg x100 terug te krijgen, maar 98% kans om 'm kwijt te zijn. Op zich is dat een goeie deal. Dus met 100 euro inleg kun je er 10.000 uitkrijgen - nice. Met 10K kun je een miljoen krijgen - nog veel meer nice.
Maar waar je die 100 euro niet echt gaat voelen als je 'm kwijtraakt is dat bij die 10.000 toch een ander verhaal. (of, als je vindt van niet, neem dan 100.000 met potentieel 10 miljoen maar wel een ton kwijt in 98 van de 100 gevallen). Ik denk dat weinig mensen al hun geld zouden inzetten op een gok als deze.
Dus wat ik bedoel te zeggen is dat je met kleinere bedragen meer risico kunt nemen. Vooral omdat je te weinig kunt overhouden.
vraag mijn eigen wel af hoeveel mensen echt naar de klote zijn gegaan financieel danSpecy schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 17:14:
[...]
Niet helemaal mee eens - met 100 euro kun je toch wel makkelijk wat meer risico nemen dan met 10K.
Stel even je hebt een gok waarbij je 2% kans maakt om je inleg x100 terug te krijgen, maar 98% kans om 'm kwijt te zijn. Op zich is dat een goeie deal. Dus met 100 euro inleg kun je er 10.000 uitkrijgen - nice. Met 10K kun je een miljoen krijgen - nog veel meer nice.
Maar waar je die 100 euro niet echt gaat voelen als je 'm kwijtraakt is dat bij die 10.000 toch een ander verhaal. (of, als je vindt van niet, neem dan 100.000 met potentieel 10 miljoen maar wel een ton kwijt in 98 van de 100 gevallen). Ik denk dat weinig mensen al hun geld zouden inzetten op een gok als deze.
Dus wat ik bedoel te zeggen is dat je met kleinere bedragen meer risico kunt nemen.
want je leest alleen de succes verhalen valt me op maar goed je loopt er ook niet mee te koop volgens mijn
Mee eens hoor. Alleen in dit geval ging het om wat munten kopen om die voor langere tijd vast te houden. In dat geval zie ik niet waarom het met 1000 euro anders zou moeten zijn dan met 100 euro.Specy schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 17:14:
[...]
Niet helemaal mee eens - met 100 euro kun je toch wel makkelijk wat meer risico nemen dan met 10K.
Dus wat ik bedoel te zeggen is dat je met kleinere bedragen meer risico kunt nemen. Vooral omdat je te weinig kunt overhouden.
Mwah, wellicht 'n aantal fake-outs. Op dit moment als ik het korte-termijn plaatje bekijk krijg ik het idee dat de bears toch wel enige controle hebben.A87 schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 16:48:
Voor de verandering een weekendbreakout?

Gisteren hadden we al die kleine breakdown richting $9500 wat ik toch zie als enig momentum verlies. Voor mij nu: $9500 moeten we echt holden, anders zie 'k een test van ~$9310 goed mogelijk, of zelfs $9000-9200 (heerlijke buy the dip zone imo). Van de bulls zou ik zelf nu echt graag een HH zien met redelijk volume, dan blijf ik onverminderd hard roepen dat die 10K soon komt.
Mja tis weekend, denk niet dat we heel veel mogen verwachten behalve wat altcoins die leuk te traden vallen.
Check daily candlesticks, 0,0 bearish sinds 27 mei. Hoe moet die prijs dan opeens terug naar 9200??Tominatie schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 17:51:
[...]
Mwah, wellicht 'n aantal fake-outs. Op dit moment als ik het korte-termijn plaatje bekijk krijg ik het idee dat de bears toch wel enige controle hebben.
[Afbeelding]mij nu: $9500 moeten we echt holden, anders zie 'k een test van ~$9310 goed mogelijk, of zelfs $9000-9200 (heerlijke buy the dip zone imo). Van de bulls zou ik zelf nu echt graag een HH zien met redelijk volume, dan blijf ik onverminderd hard roepen dat die 10K soon komt.![]()
Mja tis weekend, denk niet dat we heel veel mogen verwachten behalve wat altcoins die leuk te traden vallen.
Zelfs teruglopend volume. Elke bearish poging wordt met de grond gelijk gemaakt
bears in control?
Typische bodem dit. Smart money gaat dan echt niet sellen. Iedereen wilt 11 12 13 15k .. meer waarde van je bitcoin etc...
[ Voor 15% gewijzigd door A87 op 06-06-2020 18:13 ]
https://www.youtube.com/channel/UCl2XLRJ3VgCspwNG4_XCrkQ
A87 schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 17:59:
[...]
Check daily candlesticks, 0,0 bearish sinds 27 mei. Hoe moet die prijs dan opeens terug naar 9200??
bears in control?
Typische bodem dit. Smart money gaat dan echt niet sellen. Iedereen wilt 11 12 13 15k .. meer waarde van je bitcoin etc...

Even een jaartje of twee terug in de tijd scrollen hier in de threads.. Genoeg gasten zien komen met een grote mond en (vaak snel) weer zien gaan.. Kapot gemaakt door overenthousiaste investeringen en verwachtingen..bie100 schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 17:18:
[...]
vraag mijn eigen wel af hoeveel mensen echt naar de klote zijn gegaan financieel dan
want je leest alleen de succes verhalen valt me op maar goed je loopt er ook niet mee te koop volgens mijn
Wellicht kan @Verwijderd er een mooie anekdote uitgooien? Die is daar beter in

Je uitleg heeft me overtuigd. All-in BTC met een 100x longA87 schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 17:59:
[...]
Check daily candlesticks, 0,0 bearish sinds 27 mei. Hoe moet die prijs dan opeens terug naar 9200??
bears in control?
Ik denk nog steeds dat ARK goedD-Ed schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 18:27:
[...]
Even een jaartje of twee terug in de tijd scrollen hier in de threads.. Genoeg gasten zien komen met een grote mond en (vaak snel) weer zien gaan.. Kapot gemaakt door overenthousiaste investeringen en verwachtingen..
En REKTwdbtje schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 18:32:
[...]
Je uitleg heeft me overtuigd. All-in BTC met een 100x long
100x begin je niet mee maar bouw je langzaam op over dagen. Als je al 100x zou gaan. Als je dan rekt gaat zat je al dagenlang in een trade
[ Voor 17% gewijzigd door A87 op 06-06-2020 19:00 ]
Als je dat niet weet dan kan je beter stoppen met crypto.sourcecode schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 16:42:
[...]
waarom eigenlijk ?
nieuwe twitter melding ?![]()
![]()
Heb je hun logo al gezien ? Dan weet je direct waarom
Er is niets meer over behalve de 1 second chart. Moet nu echt omhoog knallen. Het spel is compleet uitgespeeld nu op alle tijdframes
[ Voor 49% gewijzigd door A87 op 06-06-2020 20:06 ]
Beetje grote YAWN de laatste paar dagen.
SpaceX is dichter bij de MOON dan BTC
SpaceX is dichter bij de MOON dan BTC
Verwijderd
We hebben inderdaad legendarische REKTheid gezien over de jaren.D-Ed schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 18:27:
[...]
Even een jaartje of twee terug in de tijd scrollen hier in de threads.. Genoeg gasten zien komen met een grote mond en (vaak snel) weer zien gaan.. Kapot gemaakt door overenthousiaste investeringen en verwachtingen..
Wellicht kan @Verwijderd er een mooie anekdote uitgooien? Die is daar beter in
Mensen die radeloos en huilend op kantoor verschenen omdat de spaarcentjes gehalveerd waren door Bitcoin, mensen die hun huis verkochten en alles in Bitconnect gooiden... De suicide hotline die maandenlang bovenaan stond in r/cryptocurrency. De 'afscheidsbrieven' op Reddit van mensen die alles verloren in exhange hacks of scams...
Leningen en creditcards die werden gemaxt en massaal in shitcoins werden gepompt, 5% onder de ATH... Mensen in de USA die miljonair werden, maar vasthielden en alles weer zagen verdampen om daarna verrast te worden door een belasting op trades en zo de financiële afgrond in gingen.
Verhalen van mensen die niet meer konden slapen omdat ze er met teveel geld in zaten, mensen die spaarden voor een instap op een hypotheek en door hun crypto investering 5 jaar terug werden teruggezet in de tijd...
Mensen die diep in ARK zaten, na flink verlies het licht zagen en daarna alsnog alles vergokt hebben op Bitmex met 100x, en bij de Brijder terecht kwamen voor een hardnekkige verslaving op de 'horserace that never ends'...
Personen met grote posities in VeChain en daar inmiddels geen kasteel in Zuid Frankrijk, maar een door peuters ondergekwijld lego kasteelje mee hebben kunnen kopen. (Incompleet 2e hands van Marktplaats.)
Maar ook de verhalen van mensen die in 2009/2010 met Bitcoin begonnen en door exchange hacks of een veel te vroege verkoop tot waanzin zijn gedreven en geen andere uitweg meer zagen dan door eigen hand uit het leven te stappen. Verschrikkelijk. Mensen die 10k Bitcoin hebben gemined in de early days en hun wallets of recovery phrase zijn kwijtgeraakt.
Crypto kent echt niet alleen winnaars. Dromen zijn voor sommige mensen uitgekomen, maar voor sommige mensen een nachtmerrie, soms zelfs met fatale afloop.
TLDR; investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!
hoe kom je hier toch bij maat.A87 schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 20:06:
Er is niets meer over behalve de 1 second chart. Moet nu echt omhoog knallen. Het spel is compleet uitgespeeld nu op alle tijdframes
Serieus?... damn... ja gekken zitten ertussen.Verwijderd schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 20:36:
[...]
We hebben inderdaad legendarische REKTheid gezien over de jaren.
Mensen die radeloos en huilend op kantoor verschenen omdat de spaarcentjes gehalveerd waren door Bitcoin, mensen die hun huis verkochten en alles in Bitconnect gooiden... De suicide hotline die maandenlang bovenaan stond in r/cryptocurrency. De 'afscheidsbrieven' op Reddit van mensen die alles verloren in exhange hacks of scams...
Leningen en creditcards die werden gemaxt en massaal in shitcoins werden gepompt, 5% onder de ATH... Mensen in de USA die miljonair werden, maar vasthielden en alles weer zagen verdampen om daarna verrast te worden door een belasting op trades en zo de financiële afgrond in gingen.
Verhalen van mensen die niet meer konden slapen omdat ze er met teveel geld in zaten, mensen die spaarden voor een instap op een hypotheek en door hun crypto investering 5 jaar terug werden teruggezet in de tijd...
Mensen die diep in ARK zaten, na flink verlies het licht zagen en daarna alsnog alles vergokt hebben op Bitmex met 100x, en bij de Brijder terecht kwamen voor een hardnekkige verslaving op de 'horserace that never ends'...
Personen met grote posities in VeChain en daar inmiddels geen kasteel in Zuid Frankrijk, maar een door peuters ondergekwijld lego kasteelje mee hebben kunnen kopen. (Incompleet 2e hands van Marktplaats.)
Maar ook de verhalen van mensen die in 2009/2010 met Bitcoin begonnen en door exchange hacks of een veel te vroege verkoop tot waanzin zijn gedreven en geen andere uitweg meer zagen dan door eigen hand uit het leven te stappen. Verschrikkelijk. Mensen die 10k Bitcoin hebben gemined in de early days en hun wallets of recovery prhase zijn kwijtgeraakt.
Crypto kent echt niet alleen winnaars. Dromen zijn voor sommige mensen uitgekomen, maar voor sommige mensen een nachtmerrie, soms zelfs met fatale afloop.
TLDR; investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!
o.a tradingvideos kijken van mensen die al 20/30 jaar traden
Aardig kritiek leveltje historisch gezien
Ermm.. kweenie, maar die lijn zegt echt nada imhoThe_Goat schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 20:39:
[Afbeelding]
wrongRiesj74 schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 20:41:
[...]
Ermm.. kweenie, maar die lijn zegt echt nada imho
Niet echt.. die lijn raakt echt niks speciaals...
Ik kan ook een random lijn trekken door een grafiek en wijzen... maar dit slaat de bekende kant nog den wal
Die vertellen jou dat bitcoin is uitgespeeld op alle timeframes? Dat moeten dan wel experts zijn idd.A87 schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 20:38:
[...]
o.a tradingvideos kijken van mensen die al 20/30 jaar traden

M'n lijntjes TA zegt dat er binnenkort wel weer een beweginkje omhoog of omlaag mag komen, al kan het ook gewoon nog lekker sideways gaan en moet 'k kijken of we er nog een paar nieuwe lijntjes te vinden zijn
Echt wel, deze trend moet omhoog anders 2k testRiesj74 schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 20:45:
[...]
Ik kan ook een random lijn trekken door een grafiek en wijzen... maar dit slaat de bekende kant nog den wal
Tijd voor een big moveTominatie schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 20:46:
[...]
Die vertellen jou dat bitcoin is uitgespeeld op alle timeframes? Dat moeten dan wel experts zijn idd.
[Afbeelding]
M'n lijntjes TA zegt dat er binnenkort wel weer een beweginkje omhoog of omlaag mag komen, al kan het ook gewoon nog lekker sideways gaan en moet 'k kijken of we er nog een paar nieuwe lijntjes te vinden zijn
Je bedoelt dat er geen duidelijke entry en exit voor een mogelijke trade wordt genoemd?Riesj74 schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 20:45:
[...]
Das wel balen idd.
Misschien een domme vraag, maar wat zijn die 9's met een pijltje? Is dat een indicator die je kan aanzetten in tradingview?The_Goat schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 20:39:
[Afbeelding]
TD Sequential indicator.wdbtje schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 20:53:
[...]
Misschien een domme vraag, maar wat zijn die 9's met een pijltje? Is dat een indicator die je kan aanzetten in tradingview?
Ja duh, maar dat is gewoon common sense... die grafiek zegt daar niks over... iedereen zegt al weken "10K en dan de moon"... die grafiek nogmaals... zegt niks
BTC vooralsnog weer rejected bij mij (bovenkant triangle). https://i.imgur.com/7DmP6lL.png
Die grafiek zegt mij, dat bij een weekly close onder de 9600/9700, de kans dat BTC daalt groter is dan dat BTC stijgt, om de volgende redenen:Riesj74 schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 21:08:
[...]
Ja duh, maar dat is gewoon common sense... die grafiek zegt daar niks over... iedereen zegt al weken "10K en dan de moon"... die grafiek nogmaals... zegt niks
5de Weekly close onder long term resistance
Afnemend volume
TD9 op de weekly zorgt voor flinke volatiliteit de week erna (hoeft niet perse down te zijn imo, al denken velen dat wel, het kan indien opgevolgd door een rode 1 een trendreversal inluiden), indien breakdown verwacht ik dat die snel gaat
Weekly close onder de 9600/9700 zorgt ook voor een flink lelijke candle voor candlestick pattern traders
En zo zijn er nog een aantal HTF indicators/signalen waar je rekening mee kan houden
Maar je kan ook gewoon moon & lambo roepen, misschien helpt dat om het tij te keren
4de keer goede keer denk ik dan, inverse bart naar 10k en beyond!!Tominatie schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 22:38:
BTC vooralsnog weer rejected bij mij (bovenkant triangle). https://i.imgur.com/7DmP6lL.png

Denk dat zoiets volgende week gaat gebeuren, 'k ben wel echt van het bullcamp.We zullen zien. Zou lekker zijn als de bulls nu een HH kunnen printen vanuit de triangle.wdbtje schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 22:48:
[...]
4de keer goede keer denk ik dan, inverse bart naar 10k en beyond!!
Oeh, zie dat 'ie nu wat probeert. Mooizo!
Moon!!!
We need some volume to kick in, typisch weekend fake-outje lijkt t op. Toch blijft ie vooralsnog boven de $9700, dus wie weet.
Iedereen denkt dat dit een fakeout wordt, juist precies dan gaat het niet gebeurenTominatie schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 23:08:
[...]
We need some volume to kick in, typisch weekend fake-outje lijkt t op. Toch blijft ie vooralsnog boven de $9700, dus wie weet.
Mwha, we kunnen niet te hoog of te laag gaan toch anders krijgen we de beroemde weekend gap.Richh schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 23:15:
[...]
Iedereen denkt dat dit een fakeout wordt, juist precies dan gaat het niet gebeuren

Yep dat denk ik ook hoor. Volgende week gewoon vol door die 10K, k geloof erin. Traders kijken allemaal naar deze HUGE LONGTERM RESISTANCE en pleuren zich in shorts en USD. Ik volg zelf liever de trend die nu nog overduidelijk bullish is. D'r is iig nog heel veel liquidity te halen boven de 10,5K en daarnaast verwacht ik een gezonde dosis FOMO bij de tweede keer in korte tijd >10K.Richh schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 23:15:
[...]
Iedereen denkt dat dit een fakeout wordt, juist precies dan gaat het niet gebeuren
We goan 't zien broeder! HODL
Kan iemand me dit helder en toegankelijk uitleggen?DaCoTa schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 12:37:
[...]
Het gaat niet om use-cases, het gaat om veiligheid. BTC is log, zwaar, lomp, onhandig, traag, maar de chain met de verreweg het hoogste security budget. Simpel gezegd: alleen BTC (en wellicht ETH) heeft genoeg hashpower om aanvallen te weerstaan. Dat is uiteindelijk het enige dat telt. Het enige dat stopt dat andere mensen, andere bedrijven of andere overheden er met je geld vandoor gaan of gewoon je blockchain vernietigen omdat ze niet willen dat die bestaat.
Ik heb de "learn more" sectie via je link bekeken maar vrees dat ik het niet echt begrijp.
Ik zie op https://www.crypto51.app/ dat de "1h Attack Cost" voor bitcoin ongeveer $500.000 per uur is.
Wil dit concreet zeggen dat wanneer iemand dergelijk bedrag aan computing power spendeert, men gedurende 1 uur het overwicht krijgt op de bitcoin blockchain, men aan double spending kan doen, en er bijgevolg een conflict ontstaat tussen "de overgenomen/aanvallende blockchain" en het deel van de keten dat voordien bestond?
Ik neem aan dat ik hierin fout ben. Aangezien $500.000 een bedrag is dat voor veel partijen die hier baat bij zouden hebben eigenlijk peanuts is.
Iemand die me kan verduidelijken hoe het juist werkt?
Idd. Accumuleren en pompen maar.Tominatie schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 23:22:
[...]
Yep dat denk ik ook hoor. Volgende week gewoon vol door die 10K, k geloof erin. Traders kijken allemaal naar deze HUGE LONGTERM RESISTANCE en pleuren zich in shorts en USD. Ik volg zelf liever de trend die nu nog overduidelijk bullish is. D'r is iig nog heel veel liquidity te halen boven de 10,5K en daarnaast verwacht ik een gezonde dosis FOMO bij de tweede keer in korte tijd >10K.![]()
We goan 't zien broeder! HODL
Moon! Lambo!
Eerst meer bier

Gaat ZIL een ADA'tje doen en tot vlak boven de MA99 wick'en? Dan kunnen er nog 60-70 sats bij tot minimaal +-280... Toch maar een plukje gekocht en sell order @ 259 sats ingesteld.
:fill(white):strip_exif()/f/image/ClDaOeyUslRcqsD5saVgxrYz.png?f=user_large)
Mooie Bitcoins wicks, verspreid over meerdere trading pairs en nu al 4x achter elkaar....
:fill(white):strip_exif()/f/image/GHBonbdJVaG0iir2cDbeaec9.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/GhOGwWt1KCZNnJr9AioRaHJo.png?f=user_large)
Heel benieuwd met welke koers we morgenochtend wakker worden.
:fill(white):strip_exif()/f/image/ClDaOeyUslRcqsD5saVgxrYz.png?f=user_large)
Mooie Bitcoins wicks, verspreid over meerdere trading pairs en nu al 4x achter elkaar....
:fill(white):strip_exif()/f/image/GHBonbdJVaG0iir2cDbeaec9.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/GhOGwWt1KCZNnJr9AioRaHJo.png?f=user_large)
Heel benieuwd met welke koers we morgenochtend wakker worden.
[ Voor 48% gewijzigd door Taro op 07-06-2020 00:06 ]
Het spelletje wordt momenteel op okex gespeeld, eigenlijk de enige exchange waar vandaag een beetje actie is geweest. Nog geen trade gepakt vandaag. wacht tot weekly close maar neig nog steeds naar bearish
Bedoel je niet Huobi ? dat blijft trouwens samen met Okex mijn favoriete shitcoin exchange.The_Goat schreef op zondag 7 juni 2020 @ 00:20:
Het spelletje wordt momenteel op okex gespeeld, eigenlijk de enige exchange waar vandaag een beetje actie is geweest. Nog geen trade gepakt vandaag. wacht tot weekly close maar neig nog steeds naar bearish
Verwijderd
Dit zouden de theoretische kosten zijn om via NiceHash de mining power te huren gedurende een uur.k53 schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 23:24:
[...]
Kan iemand me dit helder en toegankelijk uitleggen?
Ik heb de "learn more" sectie via je link bekeken maar vrees dat ik het niet echt begrijp.
Ik zie op https://www.crypto51.app/ dat de "1h Attack Cost" voor bitcoin ongeveer $500.000 per uur is.
Wil dit concreet zeggen dat wanneer iemand dergelijk bedrag aan computing power spendeert, men gedurende 1 uur het overwicht krijgt op de bitcoin blockchain, men aan double spending kan doen, en er bijgevolg een conflict ontstaat tussen "de overgenomen/aanvallende blockchain" en het deel van de keten dat voordien bestond?
Ik neem aan dat ik hierin fout ben. Aangezien $500.000 een bedrag is dat voor veel partijen die hier baat bij zouden hebben eigenlijk peanuts is.
Als je daarnaast kijkt zie je een berekening hoeveel hash power er daadwerkelijk voor huur beschikbaar is voor een netwerk zo groot als Bitcoin. Die staat op 0%.
Dat zou dan betekenen dat deze hoeveelheid hashpower simpelweg niet fysiek beschikbaar is voor huur, en je zult dus zelf met harde waren aan rekenkracht moeten komen om dit te matchen.
En dat maakt het bijna zo goed als onmogelijk, of in ieder geval bizar ver van rendabel.
Een nieuwe ATH gaat niet lukken zonder Henk en Ingrid toch? En de komende tijd lijkt het mij ook uitgesloten dat Ingrid (Henk heeft hier in weinig te zeggen volgens mij, Ingrid had altijd al de broek aan) hun zuurverdiende centen even lekker in crypto gaat pompen. Als zij überhaupt nog een baan hebben door die pleuris Corona. Dus 10k wellicht ja. Iets meer misschien de Max? Ik ga er gemakshalve vanuit dat we de rest van het jaar langzaam aan weer naar beneden gaan kruipen.
Goedemorgen en vriendelijke groeten van Bertus Bearish.
Goedemorgen en vriendelijke groeten van Bertus Bearish.
Rookworst zonder r is ook worst.
Nee okex, komen de meeste grote orders voorbij, waarom weet ik ook niet, maar via bv tradinglite zie je dat daar het gas er op lijkt te gaan of juist op de rem getraptSlux schreef op zondag 7 juni 2020 @ 07:17:
[...]
Bedoel je niet Huobi ? dat blijft trouwens samen met Okex mijn favoriete shitcoin exchange.
BTC zit nog in mijn triangle en lijkt me steeds de 100MA op te zoeken. Beide kanten van de triangle zijn al talloze keren aangetikt. Mijn buikgevoel zegt een fakeout richting 9800 om daarna de onderkant van de triangle te breken richting 9300.
Liever zie ik een breakout naar boven om daarna de bovenkant van de triangle te testen en verder omhoog te schieten
Liever zie ik een breakout naar boven om daarna de bovenkant van de triangle te testen en verder omhoog te schieten
/f/image/wdWU55QR3LI6gWEKnt61NrMe.png?f=fotoalbum_large)
Hoe bepalen jullie die TA nouwdbtje schreef op zondag 7 juni 2020 @ 08:57:
BTC zit nog in mijn triangle en lijkt me steeds de 100MA op te zoeken. Beide kanten van de triangle zijn al talloze keren aangetikt. Mijn buikgevoel zegt een fakeout richting 9800 om daarna de onderkant van de triangle te breken richting 9300.
Liever zie ik een breakout naar boven om daarna de bovenkant van de triangle te testen en verder omhoog te schieten![]()
[Afbeelding]
De onderste lijn raakt de daadwerkelijke grafiek vele malen meer dan dat de bovenste lijn de daadwerkelijke grafiek raakt
No offence, maar volgens mij zeggen dit soort plaatjes helemaal niets
/f/image/FSRO4ONtzkgye3AmVzwro5HM.png?f=fotoalbum_large)
Ik teken mijn lijnen volgens trends op korte termijn (vaak exclusief uitschieters). Trades maak ik vaak wanneer die trend gebroken wordt, naar onder of boven. Over de bovenkant van de triangle kan je gaan discussiëren, heb een paar punten gekozen die voor mij de trend definiëren, wat het natuurlijk zeer subjectief maakt. Die plaatjes geven mij een houvast om trades op te maken, enkel op buikgevoel traden geeft me een slecht gevoelybos schreef op zondag 7 juni 2020 @ 09:38:
[...]
Hoe bepalen jullie die TA nouWant heel eerlijk, als ik jouw figuur zie, denk ik dat je de lijntjes trekt zoals jij ze graag zou zien
De onderste lijn raakt de daadwerkelijke grafiek vele malen meer dan dat de bovenste lijn de daadwerkelijke grafiek raaktDaarnaast breekt de daadwerkelijke grafiek jouw onderste lijn niet en jouw bovenste "negeert" flinke uitbraken voor het gemak
![]()
No offence, maar volgens mij zeggen dit soort plaatjes helemaal niets
[Afbeelding]
Iedereen heeft zo zijn manier van TA, sommigen gebruiken fib levels en een handvol indicators, anderen schreeuwen dan weer gewoon MOON of BRRRRR
BTC is al aantal keer door zijn 1h/ 2h trendlijn (lijn die nu rond 9650 loopt) omhoog gebroken maar wordt met miljoenen dollars er steeds weer bovenop getrokken....
Trendlijn over 24h is ondertussen alweer bij 9390 aanbelandt.
TFEUL is heel mooi uitgebodemd op 84sat..echt zijn low. Ook veel volume afgelopen uren een aantal keer voor een uitbraak.. maar steeds zat de BTC in de weg.
Trendlijn over 24h is ondertussen alweer bij 9390 aanbelandt.
TFEUL is heel mooi uitgebodemd op 84sat..echt zijn low. Ook veel volume afgelopen uren een aantal keer voor een uitbraak.. maar steeds zat de BTC in de weg.
[ Voor 55% gewijzigd door Malarky op 07-06-2020 11:02 ]
Of wat een vet logo is datwdbtje schreef op zondag 7 juni 2020 @ 10:00:
[...]
Iedereen heeft zo zijn manier van TA, sommigen gebruiken fib levels en een handvol indicators, anderen schreeuwen dan weer gewoon MOON of BRRRRR
Waarom niet? "Gewoon voor $500.000" aan computing power kopen... of het nu bij NiceHash is of ergens anders... Kan double spending niet meer opleveren dan $500.000?Verwijderd schreef op zondag 7 juni 2020 @ 07:39:
[...]
Dit zouden de theoretische kosten zijn om via NiceHash de mining power te huren gedurende een uur.
Als je daarnaast kijkt zie je een berekening hoeveel hash power er daadwerkelijk voor huur beschikbaar is voor een netwerk zo groot als Bitcoin. Die staat op 0%.
Dat zou dan betekenen dat deze hoeveelheid hashpower simpelweg niet fysiek beschikbaar is voor huur, en je zult dus zelf met harde waren aan rekenkracht moeten komen om dit te matchen.
En dat maakt het bijna zo goed als onmogelijk, of in ieder geval bizar ver van rendabel.
Kost een 51% attack op de bitcoin blockchain echt "maar" $500.000 per uur of zie ik iets over het hoofd?
Vergeet niet dat een 51% attack de koers van BTC zal laten crashen. Zodra bekend wordt dat het netwerk niet meer veilig is en mensen bezig zijn met een double spend zal de koers extreem zakken. Als een 51% al mogelijk is dan is het maar de vraag of je er geld aan gaat verdienen.k53 schreef op zondag 7 juni 2020 @ 13:23:
[...]
Waarom niet? "Gewoon voor $500.000" aan computing power kopen... of het nu bij NiceHash is of ergens anders... Kan double spending niet meer opleveren dan $500.000?
Kost een 51% attack op de bitcoin blockchain echt "maar" $500.000 per uur of zie ik iets over het hoofd?
Kijk eens naar https://bitinfocharts.com.../bitcoin-hashrate.html#3m en ga dan eens rekenen hoeveel hashing power je nodig hebt voor een 51% attack.k53 schreef op zondag 7 juni 2020 @ 13:23:
[...]
Waarom niet? "Gewoon voor $500.000" aan computing power kopen... of het nu bij NiceHash is of ergens anders... Kan double spending niet meer opleveren dan $500.000?
Met die $500.000 kom je nog geen eens in de buurt van de 1%.
Met een shitcoin is dit beter bereikbaar dan met BTC. En dan nog gaat het je meer kosten dan dat het uiteindelijk oplevert.
Seriously? Nope, not a bit...
Dus wat shorts openen en winst makenPilatuS schreef op zondag 7 juni 2020 @ 14:05:
[...]
Vergeet niet dat een 51% attack de koers van BTC zal laten crashen. Zodra bekend wordt dat het netwerk niet meer veilig is en mensen bezig zijn met een double spend zal de koers extreem zakken. Als een 51% al mogelijk is dan is het maar de vraag of je er geld aan gaat verdienen.
Dat zou inderdaad de beste manier zijn om geld te verdienen aan een 51% attack
HODL!!
Mijn oorspronkelijk bericht was een reactie op een link die hier gepost werd:Xessive schreef op zondag 7 juni 2020 @ 14:06:
[...]
Kijk eens naar https://bitinfocharts.com.../bitcoin-hashrate.html#3m en ga dan eens rekenen hoeveel hashing power je nodig hebt voor een 51% attack.
Met die $500.000 kom je nog geen eens in de buurt van de 1%.
Met een shitcoin is dit beter bereikbaar dan met BTC. En dan nog gaat het je meer kosten dan dat het uiteindelijk oplevert.
k53 schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 23:24:
[...]
Kan iemand me dit helder en toegankelijk uitleggen?
Again: kan ik uit https://www.crypto51.app/ afleiden dat je voor $500.000 gedurende 1 uur succesvol een 51% attack kan doen op de bitcoin blockchain?PilatuS schreef op zondag 7 juni 2020 @ 14:12:
[...]
Dat zou inderdaad de beste manier zijn om geld te verdienen aan een 51% attack
In dat geval kan je door short te gaan toch idd die $500.000 tig keer terugverdienen?
Ik vermoed dat er iets niet klopt aan deze redenering... anders was dat al lang gebeurd.
Verwijderd
Je kunt ook een Ferrari huren voor 700 euro per dag, maar dat betekent niet dat je er een Ferrari voor kunt kopen.k53 schreef op zondag 7 juni 2020 @ 13:23:
[...]
Een uur hashing power van 500.000 euro zit misschien wel tientallen miljoenen zo niet honderden aan hardware achter.
Dat kan wel waar zijn maar verandert niets aan de kern van de vraag.Verwijderd schreef op zondag 7 juni 2020 @ 15:07:
[...]
Je kunt ook een Ferrari huren voor 700 euro per dag, maar dat betekent niet dat je er een Ferrari voor kunt kopen.
Een uur hashing power van 500.000 euro zit misschien wel tientallen miljoenen zo niet honderden aan hardware achter.
De vraag is niet hoeveel de hardware erachter kost. De vraag is eigenlijk: klopt het cijfer dat op https://www.crypto51.app/ staat? Namelijk dat je voor minder dan $500.000 succesvol een uur lang een 51% attack kan uitvoeren op de bitcoin blockchain?
Verwijderd
Lol theoritisch gezien kan dat. Als er ergens een miningfarm met de oppervlakte van Amsterdam toevallig net even een uurtje stilstaatk53 schreef op zondag 7 juni 2020 @ 15:12:
[...]
Dat kan wel waar zijn maar verandert niets aan de kern van de vraag.
De vraag is niet hoeveel de hardware erachter kost. De vraag is eigenlijk: klopt het cijfer dat op https://www.crypto51.app/ staat? Namelijk dat je voor minder dan $500.000 succesvol een uur lang een 51% attack kan uitvoeren op de bitcoin blockchain?

Dit topic is gesloten.
Let op:
En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!
- Het initiëren van pumps en dumps is strict verboden.
- Geen Telegram groups of andere "signal" chat kanalen
- Geen links met referral, geen gebedel om invites.
- Dit topic is niet bedoeld voor simpele vraagjes. Eigen inzet blijft gewenst.
- Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
- Voer geen inhoudelijke discussies die beter passen in hun eigen of andere topics. Mochten die organisch toch ontstaan, maak een TR aan zodat ze verplaatst kunnen worden naar elders
- Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor de topic die het best bij je vraag/opmerking past (in de regel is dat dus sowieso niet het slowchat topic)
En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!