Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:38
Daar is een serieuze prutser aan het werk geweest, die kleuren kloppen echt van geen kant!
Die blauwe draad heeft niks te zoeken in een schakelaar, maar erger nog: aarde (groen/geel) lijkt te zijn misbruikt als schakeldraad. Dat mag echt never nooit NIET!!! :o :( :N

Ik zou de andere kant van waar die draden heengaan eens openmaken en kijken hoe het daar zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vonkkie
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13:16
De bruine is +
Blauw en groen geel zijn de op neer sturingen
Maar je hebt nog een nul nodig voor de shelly

Degene die dit gemonteerd heeft heeft niet echt de regels gevolgd qua kleuren

[ Voor 26% gewijzigd door vonkkie op 21-08-2024 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickH
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16:11
ThinkPad schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 15:58:
Daar is een serieuze prutser aan het werk geweest, die kleuren kloppen echt van geen kant!
Dit is gedaan door de installateur die alle elektra en gas heeft aangesloten in onze nieuwbouwwoning ongeveer 5 jaar geleden.
Die blauwe draad heeft niks te zoeken in een schakelaar, maar erger nog: aarde (groen/geel) lijkt te zijn misbruikt als schakeldraad. Dat mag echt never nooit NIET!!! :o :( :N
Daar was ik al bang voor :'(
Ik zou de andere kant van waar die draden heengaan eens openmaken en kijken hoe het daar zit.
Ja, helaas kan ik daar niet zo makkelijk bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clumsy Smurf
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:48
PatrickH schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 16:03:
[...]

Dit is gedaan door de installateur die alle elektra en gas heeft aangesloten in onze nieuwbouwwoning ongeveer 5 jaar geleden.

[...]

Daar was ik al bang voor :'(

[...]

Ja, helaas kan ik daar niet zo makkelijk bij.
Dan hoop ik maar voor je dat de rest wel klopt, als dit al gebeurt met elektra zou ik me ook zorgen gaan maken over je gas.

Wat houd in, 'Ja, helaas kan ik daar niet zo makkelijk bij'?
Want alle lasdozen moeten altijd toegankelijk blijven, ik heb het vermoeden dat dat ook niet meer het geval is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickH
Clumsy Smurf schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 16:07:
[...]

Dan hoop ik maar voor je dat de rest wel klopt, als dit al gebeurt met elektra zou ik me ook zorgen gaan maken over je gas.

Wat houd in, 'Ja, helaas kan ik daar niet zo makkelijk bij'?
Want alle lasdozen moeten altijd toegankelijk blijven, ik heb het vermoeden dat dat ook niet meer het geval is?
Ik weet niet precies waar die andere kant zit, óf ik kan er alleen van buiten bij, bij het rolluik. Óf hij zit achter het plafond ergens. Wat ik heb dichtgemaakt met Agnes plafond platen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefxx
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 22:53
PatrickH schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 16:14:
[...]

Ik weet niet precies waar die andere kant zit, óf ik kan er alleen van buiten bij, bij het rolluik. Óf hij zit achter het plafond ergens. Wat ik heb dichtgemaakt met Agnes plafond platen.
Je kunt het natuurlijk ook gewoon meten. Op welke van die drie staat de fase? Hopelijk de bruine. Dan zijn die andere twee dus op en neer. Even testen welke wat is en klaar.

(maar wat een puinhoop kwa kleuren zeg, onvoorstelbaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clumsy Smurf
stefxx schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 16:28:
[...]

Je kunt het natuurlijk ook gewoon meten. Op welke van die drie staat de fase? Hopelijk de bruine. Dan zijn die andere twee dus op en neer. Even testen welke wat is en klaar.

(maar wat een puinhoop kwa kleuren zeg, onvoorstelbaar)
En hoe ga je dat werkend krijgen op je Shelly (zonder Nul)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickH
Oh, vergeten te zeggen. Ik heb bruin en zwart om te proberen aangesloten op L en R op de Shelly. Die komt dan vervolgens wel in de lucht. Hoorde hem ook wel schakelen, maar verder gebeurde er niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefxx
Clumsy Smurf schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 16:29:
[...]

En hoe ga je dat werkend krijgen op je Shelly (zonder Nul)?
Als die niet te vinden is, heb je inderdaad een probleem. Zeker als je niet meer bij de centraaldoos kunt. Zo te zien zit er nog een doos naast ook, wellicht zit daar de nul maar anders...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clumsy Smurf
PatrickH schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 16:32:
Oh, vergeten te zeggen. Ik heb bruin en zwart om te proberen aangesloten op L en R op de Shelly. Die komt dan vervolgens wel in de lucht. Hoorde hem ook wel schakelen, maar verder gebeurde er niets.
Waar haal jij die zwarte vandaan? ik zie die namelijk niet op je foto terugkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefxx
PatrickH schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 16:32:
Waar komt die zwarte vandaan dan? Die zie ik niet op de foto. Geef even alle info als je goede adviezen wilt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickH
stefxx schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 16:33:
[...]

Als die niet te vinden is, heb je inderdaad een probleem. Zeker als je niet meer bij de centraaldoos kunt. Zo te zien zit er nog een doos naast ook, wellicht zit daar de nul maar anders...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WUXzTv3iuHyJZeXAl8aCRueJawY=/x800/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/mEWnhCjsaoOc8mq7XZ8XPkv5.gif?f=fotoalbum_large
Dit is de doos ernaast, die is voor de verlichting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickH
stefxx schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 16:36:
[...]

Waar komt die zwarte vandaan dan? Die zie ik niet op de foto. Geef even alle info als je goede adviezen wilt...
Clumsy Smurf schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 16:35:
[...]

Waar haal jij die zwarte vandaan? ik zie die namelijk niet op je foto terugkomen.
Sorry, sorry! Blauw en bruin bedoel ik :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefxx
Ok, het lijkt er dus op dat je GEEN nul hebt. Maar hoe je dan die Shelly wel in de lucht hebt gekregen met bruin en blauw (terwijl blauw dus up of down is van je rolluik) is mij een raadsel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Racer89
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
stefxx schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 20:36:
Ok, het lijkt er dus op dat je GEEN nul hebt. Maar hoe je dan die Shelly wel in de lucht hebt gekregen met bruin en blauw (terwijl blauw dus up of down is van je rolluik) is mij een raadsel.
Die Shelly verbruikt maar heel weinig energie, omdat er een verbruiker achter hangt kan er een kleine stroom gaan vloeien. Het schakelmateriaal van Mertens had vroeger een kleine controlelamp in de schakelaar die werkte zonder nul. Dit was gebaseerd op hetzelfde principe. In Duitsland noemen ze dit ook wel kriegstrom. Ik denk dat hij op die manier de Shelly in de lucht heeft gekregen maar zo gouw je dingen gaat schakelen zal hij uitvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickH
stefxx schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 20:36:
Daar heb ik nog een fotootje van, al is die niet zo heel duidelijk
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5CDWNddJnROm3RV7rYRr_hnnJR8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/JTN9pAAPF9qUiJxFAZIGtYLl.jpg?f=user_large
De extra zwarte en bruine draden komen van een aansluitsetje zoals je die bij o.a. robbshop kunt bestellen. Deze zitten op dezelfde plek als waar die blauwe en bruine oorspronkelijk zaten.
Op deze manier kwam de Shelly in de lucht, maar meer ook niet.

• AtRi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17:12

Waarschijnlijk is hier een kabel gebruikt (xmvk of ymvk) dan heb je qua kleuren niks te kiezen. Elke installateur die dit ziet weet meteen wat er aan de hand is. Het was netjes geweest als hij er met plakband of stift de goede kleuren had aangegeven, maar dat gebeurt vaak niet natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThinkPad
Dan heb je de verkeerde kabel gebruikt, een 5-aderige kabel zoals stuurstroomkabel of VMVL-snoer is een veel beter idee. Een aardedraad mag je nooit omkleuren.

• AtRi
ThinkPad schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 10:41:
Een aardedraad mag je nooit omkleuren.
Toch gebeurt het vaak. Dus houd er maar rekening mee dat het gebeurt.

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:36

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Topicstarter
ThinkPad schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 10:41:
Een aardedraad mag je nooit omkleuren.
Beetje offtopic, maar waarom mag dat niet?

Heb dat helaas in mijn schuur ook moeten doen, om een bewegingsmelder aan te sluiten was er een 3x2.5mm ymvk kabel getrokken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThinkPad
Omdat dat een beveiligingsmaatregel is en daar ga je niet mee lopen knoeien. Volgens Google staat het in NEN1010 beschreven, maarja die is niet publiekelijk inzichtelijk dus verdere details moet ik je verschuldigd blijven.

Jouw situatie van bewegingsmelder ken ik, onlangs zelf ook eentje aangesloten. Maar daar heb ik een stuk 4G2,5 YMVK voor gebruikt, die heeft een zwarte ader erin zitten die ik als schakeldraad heb gebruikt.

• PatrickH
Anyhow, deze Shelly gaat op deze plek niet werken dus voor mij. Iemand een idee om dit rolluik te kunnen besturen? (Mag ook iets anders zijn dan Shelly)

• vormulier
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
PatrickH schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 12:28:
Anyhow, deze Shelly gaat op deze plek niet werken dus voor mij. Iemand een idee om dit rolluik te kunnen besturen? (Mag ook iets anders zijn dan Shelly)
Kan je niet een kabel extra trekken? Als je geen trekveer hebt zou je er ook nog 2 kunnen "terug" halen heel voorzichtig.

• PatrickH
vormulier schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 12:31:
[...]

Kan je niet een kabel extra trekken? Als je geen trekveer hebt zou je er ook nog 2 kunnen "terug" halen heel voorzichtig.
Nog geen idee, moet ik nog even gaan bekijken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JaapZ1
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 09-05 04:09
rens-br schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 12:16:
[...]

Beetje offtopic, maar waarom mag dat niet?
Antwoord kun je hier teruglezen.

https://isolectra.nl/nl/k...n-kleur-aan-het-uiteinde/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alberthakvoort
  • Registratie: Juli 2006
Clumsy Smurf schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 16:58:
laat even weten of het gelukt is of waar je tegen aan loopt.
Vandaag eindelijk tijd om de nieuwe Shelly Gen3 0/1-10 volt te testen, en deze werkt!

De shelly schakelt de dimmer, en stuurt via 1-10 volt de dimmer aan.

[ Voor 12% gewijzigd door alberthakvoort op 24-08-2024 13:09 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JaapZ1
alberthakvoort schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 13:08:
[...]

Vandaag eindelijk tijd om de nieuwe Shelly Gen3 0/1-10 volt te testen, en deze werkt!

Ik heb er ook een aantal geplaatst, het verschil met de vorige versie is dat de voeding naar de lamp ook wordt geschakeld. Ik ben er erg tevreden over.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QiaQyih-qZnodo0PnaYiS3_e1QI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/saoEaZewHBp8XjvufKFZzfpe.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allissey
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 01-05 17:16
PatrickH schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 15:54:
Kan iemand mij helpen met het aansluiten van mijn Shelly 2 PM?
Is het al gelukt? Misschien heb je hier iets aan... Laat je even weten of en hoe het gelukt is? Ik mag ook aan dit klusje gaan beginnen, maar dan 8x. Maar ik overweeg toch een electricien - zoveel verstand heb ik er niet van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickH
Allissey schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 17:03:
[...]

Is het al gelukt? Misschien heb je hier iets aan... Laat je even weten of en hoe het gelukt is? Ik mag ook aan dit klusje gaan beginnen, maar dan 8x. Maar ik overweeg toch een electricien - zoveel verstand heb ik er niet van.
Nee, maar eerlijk ook nog geen tijd weer aan besteed.
Net Home2Link maar eens een mailtje gestuurd, wellicht weten ze een oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clumsy Smurf
Allissey schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 17:03:
[...]

Dan hoop ik voor je dat jij wel een NUL hebt, wat bij PatrickH ontbeekt.
En anders hoop ik voor je dat je ze nog niet besteld hebt, want deze gaan niet werken zonder nul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allissey
Clumsy Smurf schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 19:04:
[...]
Dan hoop ik voor je dat jij wel een NUL hebt, wat bij PatrickH ontbeekt.
Ja, die heb ik bij de bouw laten leggen. Op dit moment heb ik nog 2.5's voor mijn roller shutters, maar die beginnen 1 voor 1 uit te vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clumsy Smurf
Oh maar dan is het toch eigenlijk 1:1 vervangen en uiteraard programmeren.
Dan zal het vast allemaal wel meevallen.
Goed van je dat je de Nul overal al bij hebt laten trekken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Racer89
  • Niet online
Wel fijn dat het nieuwe type de spannig van de driver kan schakelen. Dit miste ik eigenlijk nu nog bij de oude type. Ik heb als nog de schakelaar er tussen gelaten om ze echt helemaal uit te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allissey
Clumsy Smurf schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 19:31:
Dan zal het vast allemaal wel meevallen.
dank je. Eentje heb ik inderdaad al 1:1 vervangen en dat werkt prima (ik pas de firmware daarna aan om ze via Apple Homekit te kunnen programmeren). Maar het vervangen zelf: het zijn veel draden in een kleine ruimte, die kleine inbouwdozen en veel gepriegel om die shelly's er dan bij te proppen. Zie ze overigens nu bij Amazon in de aanbieding (2 voor €50), da's wel een koopje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loyske
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:56
Ik gebruik een Shelly 1 Plus voor de garage poort. 1 switch opent de poort en aan de andere switch hangt een reedcontact om te kijken of de poort open/dicht is.
Switch 1 is detached en gaat bij activeren na 1 seconde weer uit. Dat werkt allemaal prima, poort gaat en open/dicht.

Maar nu wil ik via HA en Homebridge deze switch ook in Homekit krijgen. Dat lukt, echter is de status dan "Geen Reactie" en bij bedienen gebeurd er verder niks.
Is dit een setting ergens of wie heeft de gouden tip?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
loyske schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 11:53:
Maar nu wil ik via HA en Homebridge deze switch ook in Homekit krijgen. Dat lukt, echter is de status dan "Geen Reactie" en bij bedienen gebeurd er verder niks.
Is dit een setting ergens of wie heeft de gouden tip?
Interessante oplossing om de switch input te gebruiken voor de status, slim! Ik zou overigens echt niet weten waarom het niet zou werken, naar mijn idee zou je altijd de relais moeten kunnen schakelen, ongeacht de schakelaar input.

Tenminste dat is mijn ervaring met Domoticz.

Edit: @loyske misschien wel interessant om te vertellen hoe je deze aan Home Assistant hebt geknoopt? Heb je bijv. ook andere Shellies aangesloten die wel werken?

[ Voor 16% gewijzigd door rens-br op 30-08-2024 13:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loyske
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:56
rens-br schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 12:46:
[...]

Interessante oplossing om de switch input te gebruiken voor de status, slim! Ik zou overigens echt niet weten waarom het niet zou werken, naar mijn idee zou je altijd de relais moeten kunnen schakelen, ongeacht de schakelaar input.

Tenminste dat is mijn ervaring met Domoticz.

Edit: @loyske misschien wel interessant om te vertellen hoe je deze aan Home Assistant hebt geknoopt? Heb je bijv. ook andere Shellies aangesloten die wel werken?
Home Assistant heeft een Shelly integratie dus dat was makkelijk toevoegen. Eenmaal in HA, kan ik via HomeBridge deze weer doorzetten in Homekit. Inmiddels heb ik het werkend. Shelly reboot had niet geholpen. Vervolgens per ongeluk de HomeBridge integratie uit HA verwijderd. Toen ik daarna deze weer had toegevoegd, werkte ook de schakelaar van de Shelly _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEDfan
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 23:30
Iemand hier misschien ervaring met de Shelly BLU h&t (https://www.shelly.com/en.../shelly-blu-h-and-t-mocha)? Ik heb deze twee maanden geleden gekocht, maar ben deze nu pas aan het testen. Helaas lijkt het niets te doen, ook met een nieuwe batterij. De Shelly BLE app op zowel android als iOS vindt hem niet. Ik heb geprobeerd met kort op de button te drukken, 10 seconden en 30 seconden (na het opnieuw plaatsen van de batterij). Iemand al eens gehad dat een Shelly device niets doet bij levering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaapZ1
LEDfan schreef op zondag 1 september 2024 @ 12:05:
Iemand hier misschien ervaring met de Shelly BLU h&t (https://www.shelly.com/en.../shelly-blu-h-and-t-mocha)? Ik heb deze twee maanden geleden gekocht, maar ben deze nu pas aan het testen. Helaas lijkt het niets te doen, ook met een nieuwe batterij. De Shelly BLE app op zowel android als iOS vindt hem niet. Ik heb geprobeerd met kort op de button te drukken, 10 seconden en 30 seconden (na het opnieuw plaatsen van de batterij). Iemand al eens gehad dat een Shelly device niets doet bij levering?
Werken fantastisch, aanmelden is een dingetje, maar gaat wel beter als je op meerdere devices BLE observer aanzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEDfan
JaapZ1 schreef op maandag 2 september 2024 @ 14:02:
[...]

Werken fantastisch, aanmelden is een dingetje, maar gaat wel beter als je op meerdere devices BLE observer aanzet.
Ok, bedankt, helaas nog niet werkend gekregen, ik heb nu een ticket geopend bij Shelly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre-
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 23-01 21:38
Begin dit jaar 4 stuks Shelly Plus Plug S gekocht. Inmiddels blijft bij 3 van de 4 een rood led aan, ook na reset/fabrieksinstellingen. Herkent iemand dit? Volgens de winkel is het veilig, maar die heeft helaas geen idee hoe dit komt.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BxDNbXiLg8xFclGdkFN7GKAIHro=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/00KPOkAUQIH93MvT9nN5uSEC.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaVaWa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:41
Waarschijnlijk kun je gewoon instellen wanneer en met welke kleur en helderheid de led brandt.

Mijn GPS-collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre-
JaVaWa schreef op maandag 2 september 2024 @ 19:03:
Waarschijnlijk kun je gewoon instellen wanneer en met welke kleur en helderheid de led brandt.
Je kan de kleur en helderheid van de ring instellen. Je kan ook de led’s volledig uitzetten. Dit zijn denk ik vier leds, maar lijkt op een ring van licht. Bij mij gaat 1 led zoals op de foto in drie van de vier Shelly Plugs niet meer uit en hij blijft ook rood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaapZ1
Rood is de 'power on status led' en volgt dus de status. Rood bij aan of permanent uit zijn hier de enige 2 smaken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gfCSt6QnzVzJSyiHgtZVjwnlb8w=/x800/filters:strip_exif()/f/image/dankPoPCFsUP94xuxqE6jVLg.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre-
Thanks, in geval van de Shelly Plugs is dat niet zo. De ring van zo’n plug heeft één instelbare kleur. Je kan ‘m ook helemaal uitzetten. Dat is bij mij het geval. Maar er blijft dus een ledje continu branden. Die is ook niet van kleur te veranderen.

Dit is de aan-stand:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pBp6MSbmALfyLYGtZPJYos3JxN8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yllgreo13HhsyQb4UE9puzzY.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaapZ1
Kleuren instellen kan bij de Plus versie, de gewone plug S heeft een blauwe led voor de wifi verbinding en rood voor status van het relais.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CfNZlNIVQkIdtRvk3P9lTl1xQzA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/T2T6K4vMLhSlCkjEMIx9DV0p.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knappa
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 27-05 15:12
Heeft er al iemand ervaring met de werking van de Shelly Plus RGBW PM met variabele weerstanden ipv schakelaars? Ik ben eens benieuwd of en hoe dit werkt, er is op YouTube een Google weinig of niets over te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaapZ1
Knappa schreef op woensdag 4 september 2024 @ 14:54:
Heeft er al iemand ervaring met de werking van de Shelly Plus RGBW PM met variabele weerstanden ipv schakelaars? Ik ben eens benieuwd of en hoe dit werkt, er is op YouTube een Google weinig of niets over te vinden.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YFoGaD0YH-PgoM1YYZAGuXenPYY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/0eNt0ysnKfKRVrMJnYUtVF6x.png?f=fotoalbum_large

Edit, ik had de manual zelf nog niet gelezen. Advies om 10kOhm te gebruiken.

[ Voor 38% gewijzigd door JaapZ1 op 04-09-2024 22:25 ]

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Weet iemand toevallig je het configgen van de SSID/PW bij Shelly Plus Plug S'en kunt automatiseren?

Afgaand op de docs zou een http get naar
Python:
1
http://192.168.33.1/rpc/WiFi.SetConfig?config={"sta":{"ssid":"ssid","pass":"wachtwoord","enable":true}}

het moeten doen, maar hoe ik dit ook doe in Python, bijv.
Python:
1
2
3
4
5
6
7
params = {
  "sta":{
  "ssid":"ssid",
  "pass":"wachtwoord",
  "enable":"true"}
}
response = requests.get("http://192.168.33.1/rpc/WiFi.SetConfig?config=", params=params)
de plugs pakken afhankelijk van hoe ik de parameters stuur (direct in de link of ^ ) de config niet op (http 500) of er komt een "No route to host" melding :? terwijl pingen werkt.

Iemand enig idee?

edit:
Welk apparaat ik ook probeer, verbinding maken en lang genoeg voor config in stand houden blijkt makkelijker gezegd dan gedaan, heb tot nu toe nog maar één plug weten te koppelen :(

Lijkt op Unable to connect in AP mode

edit2: Met een Galaxy S4 is het gelukt om er een paarze allen te koppelen aan het netwerk.

[ Voor 21% gewijzigd door Raven op 06-09-2024 06:14 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn22222
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 27-05 15:04
Ik heb meerdere shelly's in huis. In mijn schuur heb ik een stuk of 10 oude TL lampen met starter.
Dit werkt niet in combi met Shelly omdat Shelly (en alle vergelijkbare oplossingen) schijnbaar de piekspanning niet aan kan. Direct kapot of smelt samen.

Nu is mijn vraag;
- Oplossing is alles vervangen voor LED TL bakken, maar dat is een behoorlijke en dure klus
- Is het ook mogelijk om tussen de lichtschakelaar en de shelly een relay te maken of iets dergelijks, die de piek opvangt waarna je hem alsnog met Shelly kan bedienen?
- Een alternatieve manier om de TL balken 'slim' te bedienen i.p.v. alles vervangen, hoor ik natuurlijk ook graag.

Graag advies alvast bedankt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racer89
  • Niet online
@martijn22222 Je kunt inderdaad gewoon een relai schakelen met Shelly, dan kun je ook grootere vermogens schakelen.

Op de draad die normaal richting de lamp gaat, zet je een relai zodat deze inschakeld als normaal de lampen aan zouden gaan. Dit heb ik zelf ook gedaan met de Homewizard plug, hier zit ook een relai achter.

Je kunt dan geen vermogens meting meer zien overigens, dat is wel het nadeel. Ik weet niet welke Shelly jij precies hebt.

[ Voor 58% gewijzigd door Racer89 op 07-09-2024 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn22222
  • Laatst online: 27-05 15:04
Racer89 schreef op zaterdag 7 september 2024 @ 09:35:
@martijn22222 Je kunt inderdaad gewoon een relai schakelen met Shelly, dan kun je ook grootere vermogens schakelen.

Op de draad die normaal richting de lamp gaat, zet je een relai zodat deze inschakeld als normaal de lampen aan zouden gaan. Dit heb ik zelf ook gedaan met de Homewizard plug, hier zit ook een relai achter.

Je kunt dan geen vermogens meting meer zien overigens, dat is wel het nadeel. Ik weet niet welke Shelly jij precies hebt.
De standaard Shelly1.
Welk betaalbaar relai zou jij adviseren? Vreemd dat ik dit per toeval heb ontdekt want bij de webshops geven ze overal aan dat Shelly niet werkt in combi met TL lampen, maar via deze omweg dus wel als ik jou begrijp

Dank voor je reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:32
martijn22222 schreef op zaterdag 7 september 2024 @ 09:24:
Ik heb meerdere shelly's in huis. In mijn schuur heb ik een stuk of 10 oude TL lampen met starter.
Dit werkt niet in combi met Shelly omdat Shelly (en alle vergelijkbare oplossingen) schijnbaar de piekspanning niet aan kan. Direct kapot of smelt samen.

Nu is mijn vraag;
- Oplossing is alles vervangen voor LED TL bakken, maar dat is een behoorlijke en dure klus
- Is het ook mogelijk om tussen de lichtschakelaar en de shelly een relay te maken of iets dergelijks, die de piek opvangt waarna je hem alsnog met Shelly kan bedienen?
- Een alternatieve manier om de TL balken 'slim' te bedienen i.p.v. alles vervangen, hoor ik natuurlijk ook graag.

Kost je ong 150eur om 10 nieuwe bakken met led balken te kopen. Zou mij verder geknutsel niet waard zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtRi
De vraag is dan of een shelly het schakelen van 10 led-balken wel overleeft. Led-lampen kunnen een heel hoge piekspanning vragen bij het opstarten.
Volgens Shelly zou de PM-serie schakelen op de nul waamee dit probleem ondervangen zou worden.

[ Voor 24% gewijzigd door AtRi op 07-09-2024 10:51 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racer89
  • Niet online
@martijn22222 Je hebt van Hager magneet contacten die op een DIN rail passen dan kun je het fatsoenlijk wegwerken in een klein kastje. Of een Eaton magneetschakelaar. Ik zou gewoon een beetje merk pakken die zijn meestal allemaal wel goed.

Je kunt achteraf nog altijd de bakken wisselen. Je kunt LED ook schakelen met een relai. Zoveel lampen met een Shelly schakelen zou ik altijd met een tussenkomst van een relai / magneetschakelaar doen zoals @AtRi al aangeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaapZ1
AtRi schreef op zaterdag 7 september 2024 @ 10:49:
De vraag is dan of een shelly het schakelen van 10 led-balken wel overleeft. Led-lampen kunnen een heel hoge piekspanning vragen bij het opstarten.
Volgens Shelly zou de PM-serie schakelen op de nul waamee dit probleem ondervangen zou worden.
2PM en 2*5 schakelen, ik heb installaties waar meer dan 10 retrofit TL achter een 1PM zijn aangesloten, ziet ideaal, maar gaat al best lang goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaapZ1
martijn22222 schreef op zaterdag 7 september 2024 @ 09:24:

Nu is mijn vraag;

Branden de lampen vaak? Welke hoogte hangen ze, moeten ze water/ stofdicht zijn, enkele of dubbele buis? Welk lamvermogen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Hmm, een van de Shelly Plus Plug S'sen heeft een blauwe LED aan staan, maar enige dat ik in de manual kan terugvinden is dat deze allen knipperen bij geen koppeling aan een netwerk, deze is gekoppeld en de LED brand constant. Iemand enig idee? :S

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Kunnen de shelly 1 mini gen3 op alle type schakelingen? Denk aan een hotelschakeling bijv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 27-05 12:31
Ferra schreef op zondag 8 september 2024 @ 23:06:
Kunnen de shelly 1 mini gen3 op alle type schakelingen? Denk aan een hotelschakeling bijv.
Alle? Nee vast niet :P Veel? ja.
Bekijk eens wat schematjes hier in het topic of de shelly knowledge base zou ik zeggen.

Gasloos! 3100Wp Z, 2150Wp W, Panasonic 5J monoblock, Panasonic 150L WPB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre-
Raven schreef op zondag 8 september 2024 @ 17:20:
Hmm, een van de Shelly Plus Plug S'sen heeft een blauwe LED aan staan, maar enige dat ik in de manual kan terugvinden is dat deze allen knipperen bij geen koppeling aan een netwerk, deze is gekoppeld en de LED brand constant. Iemand enig idee? :S
Blauw knipper is idd de weergave als je kan connecten op 192.168.33.1. Een continue kleur kun je aanpassen bij Output settings > led indication.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

@Andre- Maar het gaat om één specifieke LED (niet alle LED's rondom) maar ook één specifieke stekker, 9 van de 10 doen dit niet (na verbinden met wifi geen blauwe LED's), 1tje dus wel, ook na fabrieksreset. Alle plugs zijn hetzelfde ingesteld.

edit:
Bugje ontdekt: Wanneer ik "initial_state" van het relais op "on" zet, gaat het relais na aansluiten van de plugs wel aan, de LED's niet :? , relais uit en aan en ik kijk tegen groene LED's aan.

[ Voor 29% gewijzigd door Raven op 09-09-2024 06:35 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Racer89
  • Niet online
Ferra schreef op zondag 8 september 2024 @ 23:06:
Hotel niet, want je hebt geen wisselcontact erin zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sambaltegelkaas
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 22:55
Als je de schakeldraad die normaal naar de lamp zou gaan op de sw aansluit werkt een hotelschakeling toch gewoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sambaltegelkaas
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 22:55
Alles waar je normaal een lamp mee aanzet kan je volgens mij ook gewoon gebruiken op de sw van de Shelly

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erwin537
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:51
Racer89 schreef op maandag 9 september 2024 @ 07:16:
[...]

Hotel niet, want je hebt geen wisselcontact erin zitten.
Misschien mis ik context, maar waarom zou een hotelschakeling niet kunnen? Ik heb dat op meerdere plekken gedaan met shellies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racer89
  • Niet online
@Sambaltegelkaas & @Erwin537 Als je hem bij de lamp kunt plaatsen dan wel, of bij de schakelaar waar het P contact richting lamp zit. Het ligt een beetje aan de situatie. Het is niet in elke situatie mogelijk.

Bij een vereenvoudigde wisselschakeling is het ook weer anders. Dan kan het alleen bij de lamp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elsdeniep
  • Laatst online: 06-05 23:40
Je kunt het eventueel ook regelen door er een i3 bij te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre-
Raven schreef op maandag 9 september 2024 @ 06:05:
@Andre- Maar het gaat om één specifieke LED (niet alle LED's rondom) maar ook één specifieke stekker, 9 van de 10 doen dit niet (na verbinden met wifi geen blauwe LED's), 1tje dus wel, ook na fabrieksreset. Alle plugs zijn hetzelfde ingesteld.
Ah, dat klinkt hetzelfde als het issue dat ik een paar posts hiervoor had, maar bij mij is het led rood. Heb ik geen oplossing voor helaas, maar volgens de leverancier kan het geen kwaad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LEDfan
LEDfan schreef op zondag 1 september 2024 @ 12:05:
Ik heb vorige week een ticket geopend bij Shelly, ze hebben nog wat extra stappen doorgegeven om te testen, maar die hielpen niet. Ze vroegen naar de factuur en die heb ik opgestuurd. Ondanks dat ik deze shelly bij een BE/NL shop heb gekocht, heb ik vandaag een voucher code voor op hun website gekregen om een nieuwe sensor te kopen (de voucher is inclusief verzending). Heel goede service dus!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Topicstarter
Vandaag mijn eerste 'defecte Shelly' vervangen na ruim 4 jaar. Om een of andere reden reageerde een van mijn Shelly dimmer nergens meer op. Bij het uit de muur halen hoorde ik een enorm gezoem.

Nog even los aan de spanning gehangen en proberen te resetten, maar werkte helaas niet. Dus nu maar vervangen voor een andere Shelly dimmer die ik nog had liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Andre- schreef op maandag 9 september 2024 @ 16:58:
[...]

Ah, dat klinkt hetzelfde als het issue dat ik een paar posts hiervoor had, maar bij mij is het led rood. Heb ik geen oplossing voor helaas, maar volgens de leverancier kan het geen kwaad.
Bij de shop waar het wegkomt zeiden ze ook dat het geen kwaad kon, dan maar zo laten.

Inmiddels 8 van de 10 PlusPlugS'en een plekje gegeven en gekoppeld aan HomeAssistant, nog 2 PlusPlugS'en en 4 PM Mini Gen3's te gaan :) De laatste komen niet achter een stopcontact, dat ga ik niet eens proberen gezien hoe oud de installatie hier is, ik ga verlengkabels inkorten -> PM Mini ertussen en ter bescherming kleine plastic behuizing eromheen.

Oscar Wilde

• DjAntoon
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 20:32
Iemand hier een i4DC werkend met Tasmota 14.2.0 via MQTT op domoticz?
Er lijkt niets binnen te komen in Domoticz, ook niet in de log.
Ik kan in het console wel zien dat ik de inputs schakel.
De dummy's IDX zijn ingevuld.

Ik heb meerdere 1pm en 2pm en 2.5 hier op deze manier werkend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racer89
  • Niet online
DjAntoon schreef op donderdag 12 september 2024 @ 22:22:
Iemand hier een i4DC werkend met Tasmota 14.2.0 via MQTT op domoticz?
Er lijkt niets binnen te komen in Domoticz, ook niet in de log.
Ik kan in het console wel zien dat ik de inputs schakel.
De dummy's IDX zijn ingevuld.

Ik heb meerdere 1pm en 2pm en 2.5 hier op deze manier werkend...
Ik heb geen verstand van Tasmota, ik heb wel de i4DC via MQTT werkend in Domoticz. Dat werkt vlekkeloos hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tolunaygul12
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 30-05 18:02
Wat is jullie ervaring met repareren van een shelly 2.5PM ? Heb er nu 2 defect na ~3 jaar in gebruik te zijn.
Ze produceren een hoge his geluid en werken vaak niet of heel slecht met wifi en schakel ingangen.
Ik had gelezen dat je hiervoor enkele condensators kan vervangen.

Momenteel zijn op deze plekken geen schakel uitgangen nodig, dus de shelly's vervangen voor shelly i4, maar de 2.5PM kan ik nog wel gebruiken als deze gemaakt zijn. Wat zijn jullie ervaringen hierin, vervangen en gebruiken of niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Septillion
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18:14
@DjAntoon Wat is de configuratie die je gebruikt?

Zie de i4DC nog niet in de lijst aka geen tempalte beschikbaar. Maar als je zeker bent aan welke gpio de input zit lijkt me gewoon pull up aan en gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjAntoon
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 20:32
@Septillion Ik gebruik de template van de gewone i4 aangezien ik verwachte dat de io hetzelfde zal zijn.
{"NAME":"Shelly Plus i4","GPIO":[0,0,0,0,0,0,0,0,192,0,193,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,195,194,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0],"FLAG":0,"BASE":1,"CMND":"SwitchMode1 1 | SwitchMode2 1 | SwitchMode3 1 | SwitchMode4 1 | SwitchTopic 0 | SetOption114 1"}

Ik zie in de GPIO viewer de GPIO 12,14,26,27 schakelen als ik de schakelaars omzet.

In het console:
19:36:40.019 MQT: tele/tasmota_0BC428/STATE = {"Time":"2024-09-13T19:36:39","Uptime":"0T00:15:12","UptimeSec":912,"Heap":175,"SleepMode":"Dynamic","Sleep":50,"LoadAvg":20,"MqttCount":1,"Berry":{"HeapUsed":3,"Objects":45},"Wifi":{"AP":1,"SSId":"Een netwerk","BSSId":"0C:80:63:1F:63:2A","Channel":6,"Mode":"HT20","RSSI":82,"Signal":-59,"LinkCount":1,"Downtime":"0T00:00:05"}}
19:36:40.033 MQT: tele/tasmota_0BC428/SENSOR = {"Time":"2024-09-13T19:36:40","Switch1":"OFF","Switch2":"OFF","Switch3":"OFF","Switch4":"OFF"}

19:37:43.833 MQT: stat/tasmota_0BC428/RESULT = {"Switch1":{"Action":"ON"}}
19:37:44.040 MQT: stat/tasmota_0BC428/RESULT = {"Switch1":{"Action":"OFF"}}
19:37:44.141 MQT: stat/tasmota_0BC428/RESULT = {"Switch1":{"Action":"ON"}}
19:37:53.127 MQT: stat/tasmota_0BC428/RESULT = {"Switch1":{"Action":"OFF"}}
19:37:54.099 MQT: stat/tasmota_0BC428/RESULT = {"Switch2":{"Action":"ON"}}
19:38:00.203 MQT: stat/tasmota_0BC428/RESULT = {"Switch2":{"Action":"OFF"}}
19:38:01.068 MQT: stat/tasmota_0BC428/RESULT = {"Switch3":{"Action":"ON"}}
19:38:09.091 MQT: stat/tasmota_0BC428/RESULT = {"Switch3":{"Action":"OFF"}}
19:38:10.430 MQT: stat/tasmota_0BC428/RESULT = {"Switch4":{"Action":"ON"}}
19:38:17.842 MQT: stat/tasmota_0BC428/RESULT = {"Switch4":{"Action":"OFF"}}

Misschien komt het door de nieuwste Tasmota firmware 14.2.0:

https://tasmota.github.io...nversion/#gpio-conversion
Al lijkt dit al veel eerder een ding te zijn geweest.
Op mijn andere shelly's draait 13.3.0

Ik heb de configuratie ook al op ESP32-Devkit gezet en handmatig de GPIO op Switch_n en nummer gezet, geeft in het console hetzelfde resultaat.

00:00:00.084 Project tasmota - Tasmota Version 14.2.0(release-solo1)-3_0_4(2024-08-14T12:39:43)
00:00:01.002 WIF: Connecting to AP1 Een netwerk Channel 6 BSSId 0C:80:63:1F:63:2A in mode HT20 as tasmota-0BC428-1064...
00:00:02.796 WIF: Connected
21:26:21.020 HTP: Web server active on tasmota-0BC428-1064 with IP address 192.168.0.121
21:26:22.034 MQT: Attempting connection...
21:26:22.069 MQT: Connected
21:26:22.083 MQT: tele/tasmota_0BC428/LWT = Online (retained)
21:26:22.089 MQT: cmnd/tasmota_0BC428/POWER =
21:26:22.119 MQT: tele/tasmota_0BC428/INFO1 = {"Info1":{"Module":"Shelly Plus i4","Version":"14.2.0(release-solo1)single-core","FallbackTopic":"cmnd/DVES_0BC428_fb/","GroupTopic":"cmnd/tasmotas/"}}
21:26:22.139 MQT: tele/tasmota_0BC428/INFO2 = {"Info2":{"WebServerMode":"Admin","Hostname":"tasmota-0BC428-1064","IPAddress":"192.168.0.121","IP6Global":"","IP6Local":"fe80::66b7:8ff:fe0b:c428%st1"}}
21:26:22.153 MQT: tele/tasmota_0BC428/INFO3 = {"Info3":{"RestartReason":"Software reset CPU","BootCount":8}}

MQT: Connected...

[ Voor 35% gewijzigd door DjAntoon op 13-09-2024 22:29 ]

• JaapZ1
Hier 50+ defecten en heb er via via een aantal laten repareren, ze werken daarna weer als vanouds. Reparatie is met het juiste gereedschap een fluitje van een cent, voor de doe het zelver met een soldeerstationnetje is het niet te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Space21
  • Laatst online: 20:48
[...]

Als ik het goed begrijp; heb je wel een dimmer nodig (bijvoorbeeld deze) om dit shelly product te gebruiken?

Als je de Shelly Dimmer 2 gebruikt heb je niet een losse dimmer nodig (omdat de dimmer er al in zit)

Zeg ik dit goed?

[img]http://img140.imageshack.us/img140/9245/image34ap.jpg[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simpel360
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 00:18
[...]

Waar heb je deze gekocht?
Lijken wat moeilijk leverbaar.
Mag per PM :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koopie
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 19:33
Hallo allemaal,

na jaren hier en daar wel eens wat gelezen te hebben hier op Tweakers, maar eens een account aangemaakt.

Sinds een jaar in huis hier en daar schakelaars uitgerust met 1PM's en 1PM mini's.
Voor een wissel-wissel schakeling een i4 plus toegepast.

Ik heb nu een vraagstuk waarvan ik niet weet of ik die zo op te lossen is.
"Zo" als in met de standaard URL acties.
Ik gebruikt/stuur de shelly's aan dmv schakelaars of via de Google Home app.

Heb geen domoticz, home assistant, raspberry oid.
Ben ook niet bekend met scripts of MQTT ed
Over bovenstaande wel wat gelezen en voorbij zien komen,...maar weet niet hoe het werkt :-(

Het vraagstuk;
Ik heb in de tuin een buitenlamp (B1 voor het gemak).
Deze werd binnen geschakeld met een schakelaar (S1).
Hier heb ik een Shelly tussen gezet.
Heb namelijk nog 3 andere buitenlampen (B2) waar geen schakelaar aan zit, alleen een shelly.
Gebruik de shelly S1 om met een url actie de shelly B2 in te schakelen.

Nu wil ik naast dat ik B1 met de S1 aan kan zetten, deze ook aan kunnen sturen met een bewegingssensor die zicht op de tuindeur heeft.
Echter een kabel trekken naar S1 kan niet meer.
Mij idee was om een 1PM mini (of i4) hiervoor te gebruiken.
De sensor geeft een input naar de 1PM mini (BS1), deze maakt een url actie naar de shelly S1 welke met een tijd van 30sec bv weer uitschakelt.

Dát is me wel gelukt, maar,... nu is het eigenlijk de bedoeling dat als de schakelaar S1 niet op ON staat, de bewegingssensor het schakelen voor zijn rekening neemt.
En als de S1 wel geschakeld is, de shelly niets met de input van BS1.
Wat er nu gebeurt als ik de B1 zelf bewust aanzet, en de sensor detecteert dat er iemand loopt, geeft BS1 nog een 'aan' signaal en schakelt dan naar 30seconden uit. Ondanks dat de S1 schakelaar nog aan staat.

Klinkt als een gevalletje 'if this than that'...
Is bovenstaande mogelijk zonder moeilijk script-schrijfwerk en noodzakelijke hardware?

Wie of wie kan me dit vertellen?

Alvast bedankt,

Mvgr Koopie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaapZ1
@Koopie Dit kun je eenvoudig met scene's in de Shelly app doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaapZ1
Simpel360 schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 12:12:
[...]

Bij de eerste 3 zie ik ze 'op voorraad' staan, om te beginnen bij Shelly zelf.

• Simpel360
JaapZ1 schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 22:28:
[...]

Bij de eerste 3 zie ik ze 'op voorraad' staan, om te beginnen bij Shelly zelf.
Hebben we het over de zelfde Shelly Dimmer 0/1-10V PM Gen3 ?

Op de site van shelly.com zelf staat toch echt unavailable en bij navraag zou deze half september beschikbaar komen...

Welke 2 andere bedoel je nog meer?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alberthakvoort
  • Registratie: Juli 2006
Simpel360 schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 12:12:
[...]

Via de Shelly site zelf (al wel weer 2 maanden geleden)
Space21 schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 11:23:
[...]

Als ik het goed begrijp; heb je wel een dimmer nodig (bijvoorbeeld deze) om dit shelly product te gebruiken?

Als je de Shelly Dimmer 2 gebruikt heb je niet een losse dimmer nodig (omdat de dimmer er al in zit)

Zeg ik dit goed?
Nee, je gebruikt gewoon een pulse drukker

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TSZchVPJ29NMxflx2f-nZeWYvl4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/AxPz6GO04pwLXg2fmkkPB2e7.webp?f=user_large

• Space21
  • Laatst online: 20:48
alberthakvoort schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 09:31:
[...]

Nee, je gebruikt gewoon een pulse drukker

[Afbeelding]
Jammer dat er nog geen dimmer is van de gen3 generatie. Er is natuurlijk wel die 0-10v maar daar heb je een losse driver voor nodig. Shelly dimmer 2 WIFI is de enige optie lijkt.

[img]http://img140.imageshack.us/img140/9245/image34ap.jpg[/img]

• JaapZ1
Simpel360 schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 01:36:
[...]

Hebben we het over de zelfde Shelly Dimmer 0/1-10V PM Gen3 ?

Op de site van shelly.com zelf staat toch echt unavailable en bij navraag zou deze half september beschikbaar komen...

Welke 2 andere bedoel je nog meer?
Dacht te zien dat ik hem bij Shelly in het mandje kon leggen, maar wellicht scheef gekeken. Home2link, Proshop, Conrad komen bij mijn Google zoekresutaten naar boven en stellen allemaal voorraad te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simpel360
JaapZ1 schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 22:37:
[...]

Dacht te zien dat ik hem bij Shelly in het mandje kon leggen, maar wellicht scheef gekeken. Home2link, Proshop, Conrad komen bij mijn Google zoekresutaten naar boven en stellen allemaal voorraad te hebben.
Dat denk ik dan :+
Bij mij ook, maar Google fopt je in deze, geen van 3en heeft de gen3 in het assortie, dan is de voorraadvraag zelfs niet aan de orde. -O-

[ Voor 7% gewijzigd door Simpel360 op 22-09-2024 07:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elsdeniep
Beste mensen,

Mijn vraag is vast al een aantal keren gesteld. Ik kan het antwoord echter zo snel niet vinden in dit topic.

Ik probeer de settings van een Shelly H&T te updaten via de Shelly cloud app.
Meer specifiek: ik wil een sensor action invoeren, zoals http://192.168.xxx.xxx/relay/0?turn=off

In de Shelly cloud app lijken de wijzigingen niet opgeslagen te worden want de ingevulde waardes worden niet in de velden getoond. Ook kan ik de toggler niet naar de "aan" positie schuiven.
Na op "Save" te klikken, verschijnt de melding:
Setting saved successfully. The device is currently sleeping. It will update once it wakes up.
Kennelijk slaapt de H&T sensor.
Hoe kan ik de nachtrust verstoren?
Ik heb al geprobeerd met een device reboot, maar dat levert geen resultaat.

Alvast hartelijk dank voor meedenken en reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaapZ1
@Elsdeniep Het bolletje, display of de nieuwe blu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elsdeniep
Het bolletje. Wist niet dat er een BLU- versie was, helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaapZ1
Bij het bolletje moet je de resetknop even indrukken, via IP login blijft deze langer wakker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaapZ1
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0eyUDTHirLsYqSU9XTAfxhc9sA8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/8p52wC1zJ5yvNDHmijvH9LXH.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kz69QZrDVZOlZO6e2WFp_pvBEZg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TyOuwqIR6AxOKv2sJZVJ6NPr.jpg?f=fotoalbum_large

Vermoed dat de oude stock eerst moet worden verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simpel360
JaapZ1 schreef op zondag 22 september 2024 @ 12:23:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Vermoed dat de oude stock eerst moet worden verkocht.
Top dat Google meld dat het er is, alleen de site heeft een andere mening. Tenzij Fins een taal is die ik zou beheersen :N
(Google meld zelfs netjes raadpleeg de site voor prijs & voorraad :+ )

Jij hebt ze op voorraad? O-) O-) O-)

[ Voor 3% gewijzigd door Simpel360 op 22-09-2024 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elsdeniep
Bij het bolletje moet je de resetknop even indrukken, via IP login blijft deze langer wakker.
@JaapZ1 is er geen andere manier? Ik vind het erg onhandig dat ik bij elke wijziging de Shelly H&T erbij moet pakken.
Bovendien: wanneer wordt die Shelly wakker; weet jij dat? Want zover ik heb kunnen zien zijn er de hele dag nog geen nieuwe settings zichtbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JaapZ1
@Simpel360 ik heb er inderdaad nog 2, maar ze gaan bij mij de kluis in... Is voor mij service voorraad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JaapZ1
@Elsdeniep Als je er op blaast dan wordt de H&T wakker, parameters wanneer de H&T reageert kun je zelf instellen. Ben nooit fan geweest van lokale commando's, gebruik liever scènes want die kun je aanpassen zonder dat de H&T zelf online komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elsdeniep
@JaapZ1 interessant, die opmerking over lokale commando's.
Ik ga het met een scene proberen.
Kun je alle lokale commando's ook met een scene doen?
Ik heb namelijk een aantal i3's. Ik kan even niet bedenken hoe ik die met een scene kan laten doen wat ik nu met lokale commando's doe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JaapZ1
Met scènes kun je ook meer complexe condities instellen, denk aan CV inschakelen als temperatuur van H&T lager dan 18 graden is, alleen actief in oktober tm maart en van 7.30 tot 19.30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webbier
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23-05 10:07
Gisteren 2 Shelly dimmers 2 aangesloten. Nu krijg ik bij het instellen van de Night Mode de melding "Something went wrong" bij beide dimmers. Even gecheckt bij een andere dimmer die ik al had, daar krijg ik dezelfde melding als ik Night Mode inschakel.

Iemand dit probleem ook (gehad) en eventueel een oplossing? Ik kan natuurlijk via schema's de helderheid laten aanpassen 2x per dag, maar die functionaliteit zou eigenlijk door de Night Mode gedaan moeten kunnen worden ....
Pagina: 1 ... 73 ... 81 Laatste