Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josk79
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 30-05 10:12
@Yalopa Als ik Access Point uitschakel, dan wordt Range Extender automatisch ook uitgeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eesiediesie
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 28-05 14:19
Hallo iedereen,

Ik heb hier al sinds enkele jaren een eerste shelly motion
die een shelly 1 bediende via een webhook : http://user:password@192.168.xxx.xxx
Altijd goed gewerkt.
Nu is die shelly 1 vervangen door een shelly plus 1.
Op die shelly plus one kan je bij authentication alleen maar een paswoord inbrengen.
Geen username hetgeen maakt dat ik de webhook niet meer werkend krijg.
Iemand een oplossing aub.
Ik heb me al rot gezocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xi-s
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 30-05 22:42
@eesiediesie Probeer eens 'admin' als user voor je basicauth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eesiediesie
@Xi-s

Heb ik al geprobeerd en ook het veld voor user blank gelaten.

Thx anyway.

ps ik heb al aan het denken geweest :vereist de shelly plus 1 geen https
in tegenstelling tot de shelly 1 die http doet.
En die oude motion sensor dus ook http.
Kan een domme gedachte zijn.
Ik ben dan ook geen expert in die dingen. :|

[ Voor 59% gewijzigd door eesiediesie op 27-11-2023 08:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• venneke
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 30-05 22:02
Ik heb een Shelly in gebruik voor elektrische vloerverwarming in de woonkamer. Is gelinkt aan mijn Google Home account, verder geen andere smarthome hard/software in gebruik.

Nu zit ik te stoeien met het regelen van een tijdschema. Shelly gaat automatisch uit na 1 uur. Via Google Nest kan ik de schakelaar in/uit schakelen, maar als ik vraag: "Zet vloerverwarming morgen om 6 uur aan", is dat niet mogelijk. Via de Shelly app kan je met een tijdschema werken, echter vind ik dit niet erg handig wanneer je met verschillende dagen werkt (partner werkt bijv. onregelmatig).

Hoe zou dat eenvoudig mogelijk moeten zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eesiediesie
Heb het net geprobeerd met het licht van de eetkamer op een shelly dimmer.
Werkt gewoon.
Heb je jouw shelly "vloerverwarming" genoemd?

Als die shelly "Oscar" noemt wordt het "Zet Oscar morgen om 6 uur aan"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonnyBBQ
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 30-05 13:39
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met een Shelly met een Niko Hydro Outdoor stopcontact?
Zoja, past een Shelly 1 plus hierin? Het lijkt van wel, maar wordt zeer krap met de kabels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedPas
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 29-05 17:36
SonnyBBQ schreef op maandag 27 november 2023 @ 10:06:
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met een Shelly met een Niko Hydro Outdoor stopcontact?
Zoja, past een Shelly 1 plus hierin? Het lijkt van wel, maar wordt zeer krap met de kabels.
Zet een bubbel bakje? Altijd handig

Hikvision HCSA, Paxton, Siemens, Raspberry Pi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonnyBBQ
De bakjes zijn al geplaatst, op buitenpaaltjes, dus kan er niets bij zetten. Ze zijn ongeveer 40mm diep en daarvan gaat nog een deel af voor het stopcontact zelf. En door de schroefbevestiging lijkt het extra krap. Zie foto.

Afbeeldingslocatie: https://www.niko.eu/-/media/sites/nikoeu/import/digital-assets/0/4/5/045e002e26784ab2acdba567011c64fb.ashx?h=500&w=500&la=nl-BE&bc=white&hash=B859C16F713E4F267232AC6ADADAC1A3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zynth
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-05 13:54
Zaag even een houten blokje op dezelfde dikte als de shelly. Als het qua dikte past, krijg je de shelly met kabels er waarschijnlijk wel in, als je de kabels ernaast propt.

[ Voor 6% gewijzigd door Zynth op 27-11-2023 11:04 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stevenP
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 27-05 12:31
als je bang bent voor inbouwproblemen, raad ik aan de shelly mini 1PM te nemen. Max vermogen wel goed in de gaten houden; ik zou hier niet 5uur lang een waterkoker op aansluiten ivm warmteontwikkeling. Tuinverlichting gaat natuurlijk super :-)

Gasloos! 3100Wp Z, 2150Wp W, Panasonic 5J monoblock, Panasonic 150L WPB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JaapZ1
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 09-05 04:09
Kom je met omvlochten grondkabel de bak in? Dan sowieso niet, met Vult en liefst 1,5mm2 zou een mini net passen, de gewone plus hoef je niet te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonnyBBQ
Dankjewel allemaal. Inderdaad grondkabel die de bak in komt. Het is wel al een dubbele bak met 2 stopcontacten in.
Ik ga eens proberen met een houten blokje, maar vrees dat het te krap is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stevenP
SonnyBBQ schreef op maandag 27 november 2023 @ 11:46:
Dankjewel allemaal. Inderdaad grondkabel die de bak in komt. Het is wel al een dubbele bak met 2 stopcontacten in.
Ik ga eens proberen met een houten blokje, maar vrees dat het te krap is.
hey en je kan niet aan de "bronzijde" toevallig bij die kabel? Daar waar de kabel de grond induikt, bijvoorbeeld de garage.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SonnyBBQ
stevenP schreef op maandag 27 november 2023 @ 12:01:
[...]

hey en je kan niet aan de "bronzijde" toevallig bij die kabel? Daar waar de kabel de grond induikt, bijvoorbeeld de garage.
Bedankt voor het meedenken. Dat kan wel. Maar ik ben even moeilijk. Ik wil namelijk maar 1 van de 2 stopcontacten in het doosje geschakeld hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Past eigenlijk niet kan ik uit ervaring zeggen, de bekabeling zit in de weg.

Ik heb een dubbele gezet in mijn tuin, dat paste wel.

[ Voor 27% gewijzigd door Yalopa op 27-11-2023 12:58 ]

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SonnyBBQ
Ik heb even wat met karton ineen geflanst om de maat te nemen. Dit gaat inderdaad niet lukken. Dan zullen het slimme buitenstekkers moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxwp
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11:01
heeft iemand e shelly wave al draaien? ik heb nu de wave shutter maar ondanks succesvol toevoegen komt er niks bij qua bedienings commands. alleen maar een alive ( press )

.nl / Thuisaccu 5.12kwh ( Venus E V151, CT003( net niet ) met V114 of shelly gaat wel , digitale meter ESMR5 ) / Hoymiles solar en nu marstek nr2 gen 2? per april 2025

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Luuk_L
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 12-02 07:44
Yalopa schreef op zondag 26 november 2023 @ 15:00:
Ik zou graag de Shelly Pro 3EM Elektriciteitsmeter gaan gebruiken om mn stroomopbrengst van mn zonnepanelen te meten, kan dat eigenlijk? Ik zou deze dan tussen de inverteer en de meterkast plaatsen . ik heb op het net 1 persoon gevonden die het idee opperde, maar niet getest heeft, maar ... stroom is stroom toch?

Iemand die ervaring hiermee heeft, het is me net te duur om gewoon te proberen
@Yalopa
Ja ik gebruik het om dit te monitoren. Werkt perfect. Erg veel detail.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5eRQoqwk8wF2fZnxHYWxflkYhcc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/jZc6KUqd8TSBJy3V1rfr0mXn.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_L
@PASware
Nee nog niet, weet niet precies hoe ik de 0-10v Shelly aan moet sluiten op de SAS61.03 actuator.
Iemand een tip?
Ben niet erg bekend met dit soort technieken....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/js8kkRCIak1zzdX-sHsBQSIqBkk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/jokGH6WSMXQhVWtaHvvKiksT.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedPas
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 29-05 17:36
Luuk_L schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 10:04:
[...]

@PASware
Nee nog niet, weet niet precies hoe ik de 0-10v Shelly aan moet sluiten op de SAS61.03 actuator.
Iemand een tip?
Ben niet erg bekend met dit soort technieken....

[Afbeelding]
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZfXxG9X6N9C0N6SqxhJlGtGdDCY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/RVJCBubGpGjY3CzCG18LyV62.png?f=fotoalbum_large

Op Y komt je +10V signaal vd shelly
Op M sluit je - vd shelly

Het paartje U & M is je terugkoppeling

[ Voor 3% gewijzigd door RedPas op 28-11-2023 10:10 ]

Hikvision HCSA, Paxton, Siemens, Raspberry Pi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mk23
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 08:13
De reset en het aanpassen van de instellingen heeft niet gewerkt / maar deels gewerkt. Zoals je in onderstaande log kunt zien blijven de Shellys contact verlezen.
Het probleem met licht dat zomaar aangaat is wel opgelost, en ik geloof dat de kanteldeur ook niet meer zomaar open gaat. Dat laatste was mijn grootste probleem

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5AovnCI0RmYWXReRo1nfy1Z5dvA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hU3qZkyO3G60aQEuABt7nwOU.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/snx2JFWjp5m3lhDv26Si7xcj3kM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1wbHqY2wPx04x4S4I4jyNm2u.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 36% gewijzigd door Mk23 op 28-11-2023 10:46 ]

DS1817+ DX517 - DS923+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vonkkie
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 29-05 22:58
@Luuk_L

Waarchaal jij dat mooie overzicht vandaan of is dat de nieuwe versie em

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luuk_L
@vonkkie Ja dat is van de Shelly Pro 3EM.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yay
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 30-05 21:34

yay

SonnyBBQ schreef op maandag 27 november 2023 @ 10:35:
De bakjes zijn al geplaatst, op buitenpaaltjes, dus kan er niets bij zetten. Ze zijn ongeveer 40mm diep en daarvan gaat nog een deel af voor het stopcontact zelf. En door de schroefbevestiging lijkt het extra krap. Zie foto.

[Afbeelding]
Bij mij was het te krap door de dikke grondkabel en de krapte tussen de opstaande schroefrandjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• venneke
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 30-05 22:02
eesiediesie schreef op maandag 27 november 2023 @ 08:44:
Heb het net geprobeerd met het licht van de eetkamer op een shelly dimmer.
Werkt gewoon.
Heb je jouw shelly "vloerverwarming" genoemd?

Als die shelly "Oscar" noemt wordt het "Zet Oscar morgen om 6 uur aan"
Gelukt inderdaad, het gaat ook om de categorie. Verwarming of schakelaar bijvoorbeeld kunnen niet worden ingepland. Heb het nu als lamp ingesteld en dan werkt het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Weet iemand waar het verschil in minimale update period tussen CoIoT (15) en MQTT (1) vandaan komt? Heb de plugs met het eerste aan het babbelen met HASS, maar het verschil met hoe vaak de slimme meter in de meterkast wat uitpoept (1x per sec) valt nogal op :P

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fr3z
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 04-08-2024
Zynth schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 16:55:
[...]

Zet je dimmer op "1 button mode". Input2 komt dan alsnog als event binnen op je HA en daar kan je mee doen wat je wil.
Thanks! Van de week de nieuwe drukker geïnstalleerd en Input2 aan de praat via HA. :) Volgende project is om Input2 de andere lampen via Zigbee te laten dimmen zoals het armatuur aangesloten op de dimmer zelf.

Iets anders:

Nu heb ik nog twee dimmers geïnstalleerd. Eén zonder problemen, de andere krijg ik maar niet aan de praat. Hij heeft het even gedaan maar na wat gehannes in de app met calibreren en updaten wilde de lamp niet meer uit en bleef hij raar knipperen. (Van 50% naar 100% en weer terug.) Ook kon ik de Shelly niet resetten en was hij niet meer vindbaar. Dacht dat het einde oefening was dus een nieuwe besteld... maar na installatie hetzelfde verhaal?!

Na een testje met een losse fitting en stekker lukte het met om beide Shelly's wel weer aan de praat te krijgen als ik de nuldraad aansluitte. Opnieuw geprobeerd, niks. Terwijl de configuratie met armatuur, lampen, bypass en schakelaar exact hetzelfde is als op twee andere plekken in huis?

Ook als ik beide (ogenschijnlijk) 'defecte' Shelly's nu op een andere plek installeer lukt het me niet meer om het te laten werken, zelfs na factory resets. Ze blijven dan terugspringen naar Leading Edge terwijl de anderen allemaal ingesteld zijn op Trailing Edge, lijken unresponsive en de lampen blijven branden. Wie heeft raad? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zynth
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-05 13:54
Waarschijnlijk alleen je verkoper helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
fr3z schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 09:57:
[...]

Thanks! Van de week de nieuwe drukker geïnstalleerd en Input2 aan de praat via HA. :) Volgende project is om Input2 de andere lampen via Zigbee te laten dimmen zoals het armatuur aangesloten op de dimmer zelf.

Iets anders:

Nu heb ik nog twee dimmers geïnstalleerd. Eén zonder problemen, de andere krijg ik maar niet aan de praat. Hij heeft het even gedaan maar na wat gehannes in de app met calibreren en updaten wilde de lamp niet meer uit en bleef hij raar knipperen. (Van 50% naar 100% en weer terug.) Ook kon ik de Shelly niet resetten en was hij niet meer vindbaar. Dacht dat het einde oefening was dus een nieuwe besteld... maar na installatie hetzelfde verhaal?!

Na een testje met een losse fitting en stekker lukte het met om beide Shelly's wel weer aan de praat te krijgen als ik de nuldraad aansluitte. Opnieuw geprobeerd, niks. Terwijl de configuratie met armatuur, lampen, bypass en schakelaar exact hetzelfde is als op twee andere plekken in huis?

Ook als ik beide (ogenschijnlijk) 'defecte' Shelly's nu op een andere plek installeer lukt het me niet meer om het te laten werken, zelfs na factory resets. Ze blijven dan terugspringen naar Leading Edge terwijl de anderen allemaal ingesteld zijn op Trailing Edge, lijken unresponsive en de lampen blijven branden. Wie heeft raad? :?
Ik heb geen hapklaar antwoord voor je, maar we kunnen natuurlijk wel even meedenken.

Situatie:
Shelly
Bypass
1 lichtbron

Na wisselen shelly maar met de rest 'constant' doet die het ook niet goed. Klinkt toch alsof er iets niet lekker zit.
- probeer (tijdelijk) een andere, goed dimbare, lamp
- waarom de bypass?
- wat is aansluitschema? Ik hoor je over met en zonder nul aangesloten etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fr3z
stevenP schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 11:08:
[...]

Na wisselen shelly maar met de rest 'constant' doet die het ook niet goed. Klinkt toch alsof er iets niet lekker zit.
- probeer (tijdelijk) een andere, goed dimbare, lamp
- waarom de bypass?
- wat is aansluitschema? Ik hoor je over met en zonder nul aangesloten etc.
Thanks! Probleem is dat ik alleen LED lampen met een laag wattage in huis heb. Zal eens kijken of ik het nog eens met een testopstelling en een andere dimbare lamp kan doen.

Bypass vanwege aansluiten zonder nul en twee dimbare LED GU10 3,8W (Philips WarmGlow) welke in één armatuur zitten. Nul heb ik alleen aangesloten in een testopstelling waarna de Shelly ineens weer leven kreeg.

Geprobeerd het zo duidelijk mogelijk weer te geven:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2WhfGXces4krZtCcpL6ruaKC54A=/800x/filters:strip_exif()/f/image/zikJVM736TSwm2uQxYdja9fz.png?f=fotoalbum_large

Dit is het geflikker btw. :

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stevenP
fr3z schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 11:50:
[...]

Thanks! Probleem is dat ik alleen LED lampen met een laag wattage in huis heb. Zal eens kijken of ik het nog eens met een testopstelling en een andere dimbare lamp kan doen.

Bypass vanwege aansluiten zonder nul en twee dimbare LED GU10 3,8W (Philips WarmGlow) welke in één armatuur zitten. Nul heb ik alleen aangesloten in een testopstelling waarna de Shelly ineens weer leven kreeg.

Geprobeerd het zo duidelijk mogelijk weer te geven:

[Afbeelding]

Dit is het geflikker btw. :

[YouTube: IMG 3758]
Ah kijk, dit geeft meer info. 2x 3.8 is 7.6W en dat is echt weinig, waarschijnlijk krijg je daar het gedoe mee.
Kijk eens in de specs. Hier zeggen ze min 10W, of 20W zonder N. De truc met de bypass kan zijn dat het te weinig is. Heb je een tweede voorhanden? Of anders een tweede armatuur die je tijdelijk mee kan schakelen? Ik vermoed dat het in die onderbelasting zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atomos
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10:09
Even een nieuwbee vraagje over Shellyplug-S en eventueel andere shelly producten..
De Shellyplug-S draait nu prima in mijn Home assistant. kan ook het vermogen W en kWh uitlezen, prima.
Weten jullie wat de nauwkeurigheid is van die Shelly ?? 1%, 5 of 10% en welk vermogen er gemeten wordt ??
¨W", blind vermogen "VAr" (onwaarschijnlijk) of "VA" ?
Nog een vraagje: kan ik me ergens inlezen over welke, andere, firmware enzo, ik daar op zou kunnen zetten,
op de shellyplug-S ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stevenP
atomos schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 22:10:
Even een nieuwbee vraagje over Shellyplug-S en eventueel andere shelly producten..
De Shellyplug-S draait nu prima in mijn Home assistant. kan ook het vermogen W en kWh uitlezen, prima.
Weten jullie wat de nauwkeurigheid is van die Shelly ?? 1%, 5 of 10% en welk vermogen er gemeten wordt ??
¨W", blind vermogen "VAr" (onwaarschijnlijk) of "VA" ?
Nog een vraagje: kan ik me ergens inlezen over welke, andere, firmware enzo, ik daar op zou kunnen zetten,
op de shellyplug-S ?
Shelly zegt zelf niks over de nauwkeurigheid. Zet er eens een bekende bron aan, gloeilamp 60w bijvoorbeeld en kijk eens wat de shelly aangeeft. Naar mijn idee behoorlijk nauwkeurig, vooral "good enough".

Er bestaat wel wat andere firmware maar worden in dit topic niet besproken. Tasmota is denk ik wel de meest bekende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atomos
Dank je wel voor het antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Laatst online: 00:02
SquareOne schreef op donderdag 16 november 2023 @ 10:55:
Ik ben nog eens aan het troubleshooten geslagen waar het mis ging.

Kunnen jullie een mee kijken / denken.

Foto 1: centraal doos waar ik ‘alles’ laat samenkomen.
[Afbeelding]

Wat er in komt is: bruin / geel / blauw.

Wat er uit gaat is:
- 2x zwart / geel / blauw naar twee wandlampen
- bruin / zwart / blauw naar de doos met de shelly / pulserukker (zie foto 2).

[Afbeelding]

Initieel had ik bedacht vanaf de doos waar de shelly zit de verbindingen naar de lampjes te maken maar dat past niet in de doos (de shelly en schakelaar passen er nauwelijks in)
Als follow-up op dit fiasco heb ik een nieuwe shelly binnen.
Dit keer aangesloten met flexibele kabeltje. Maar met deze shelly heb ik opnieuw een uitdaging. Ik krijg 'm nog niet aan de praat.

Bij het configureren via de app heb ik het device toegevoegd, mijn SSID en Wifi password ingegeven.
Nu blijft de Shelly staan op 'connection pending'.

Shelly weer verwijderd uit de app, opnieuw toegevoegd. Maar blijft staan op connection pending. Als ik er op klik kan ik ook geen IP adres zien, dus weet ook niet via welk IP adres ik het device zou kunnen benaderen.
Ik kan de lampjes schakelen met de schakelaar waar de Shelly tussen zit, dus hij lijkt iets te doen...

vraag: how to trouble shoot?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aDGMlv-_7SwysUlt50McyMvY34c=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/txKto3E0xyV0MamugX0KvSTb.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 9% gewijzigd door SquareOne op 02-12-2023 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

@SquareOne Hier bij toevoegen plugs aan app hetzelfde (wat overigens handmatig moest, niet automatisch gevonden), na reset standalone (zonder app) opnieuw via webinterface ingesteld en sindsdien zonder app niks aan de hand. Mijn vermoeden is dat door koppelen aan app 't ding cloud-afhankelijk werd.

[ Voor 15% gewijzigd door Raven op 02-12-2023 14:00 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Laatst online: 00:02
Raven schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 13:57:
@SquareOne Hier bij toevoegen plugs aan app hetzelfde (wat overigens handmatig moest, niet automatisch gevonden), na reset standalone (zonder app) opnieuw via webinterface ingesteld en sindsdien zonder app niks aan de hand. Mijn vermoeden is dat door koppelen aan app 't ding cloud-afhankelijk werd.
Ook maar eens gereset (hardware matig met het knopje) daarna idd via wifi netwerk van de shelly het apparaat kunnen benaderen.

Via het knopje in de settings 'connect with existing wifi' weer mislukt :?
Vervolgens nieuw SSID op mijn Unief aangemaakt en daarmee kon die wel verbinden. Kan hem nu in ieder geval via eigen interne netwerk IP benaderen.

Toevoegen aan de app gaat nog steeds fout.

Volgens keer toch maar weer gewoon Philips Hue. Dat werkt toch iets meer dummy proof. Maar deze lampjes hebben helaas niet de juiste fitting voor Hue lampen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

SquareOne schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 14:42:
[...]

Ook maar eens gereset (hardware matig met het knopje) daarna idd via wifi netwerk van de shelly het apparaat kunnen benaderen.
Zo ben ik ook opnieuw begonnen :)
SquareOne schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 14:42:
Via het knopje in de settings 'connect with existing wifi' weer mislukt :?
Vervolgens nieuw SSID op mijn Unief aangemaakt en daarmee kon die wel verbinden. Kan hem nu in ieder geval via eigen interne netwerk IP benaderen.
Koppelen aan wifi ging hier wel in een keer goed, Unifi UAP-AC-LR hier.

Viel mij overigens wel op dat de (S)NTP tijd pas werd opgehaald ná het whitelisten van api.shelly.cloud en firmware.shelly.cloud (mijn IoT VLAN gebruikt PiHole andersom) terwijl de router als NTP-server dienst doet en ik dat IP-adres ook had ingesteld in de Shelly's. Geen idee waarom die afhankelijkheid er is, maar die moesten toch gewhitelist worden om firmware te updaten omdat die wat er op stond (20191018-113038/master@b12f42e3) voor Home Assistant te oud was....

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atomos
Met mijn Shellyplug-S had ik ook problemen met het koppelen naar de app.
Het lukte voor geen meter met mijn Samsung, ander wachtwoord, ssid enz.. niks.
Helder moment, andere Android gepakt die nog maagdelijk was, en ja kon gelijk koppelen.
Blijkbaar heb ik mijn telefoon te veel beveiligd..
Nu draait die heerlijk onder home assistant.

Ik had ook zo een idee dat shelly moeite heeft met wachtwoorden als er andere tekens in voor komen dan kleine-,hoofd-letters en getallen. b.v.b. !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fr3z
stevenP schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 13:10:
[...]

Ah kijk, dit geeft meer info. 2x 3.8 is 7.6W en dat is echt weinig, waarschijnlijk krijg je daar het gedoe mee.
Kijk eens in de specs. Hier zeggen ze min 10W, of 20W zonder N. De truc met de bypass kan zijn dat het te weinig is. Heb je een tweede voorhanden? Of anders een tweede armatuur die je tijdelijk mee kan schakelen? Ik vermoed dat het in die onderbelasting zit.
Vreemde is alleen dat er twee Shelly's wel werken op een andere plekken in huis met exact dezelfde lampen en aansluiting. Vandaar ook mijn verbazing maar ik ga er nog eens mee stoeien. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

atomos schreef op zondag 3 december 2023 @ 17:57:
Met mijn Shellyplug-S had ik ook problemen met het koppelen naar de app.
Het lukte voor geen meter met mijn Samsung, ander wachtwoord, ssid enz.. niks.
Helder moment, andere Android gepakt die nog maagdelijk was, en ja kon gelijk koppelen.
Blijkbaar heb ik mijn telefoon te veel beveiligd..
Hier ook een Samsung (S20 FE 5G), vraag mij dan wel af wat er in de weg zou kunnen zitten.
Nu draait die heerlijk onder home assistant.
Daar had ik de app verder niet voor nodig, na updaten firmware via ingebakken webinterface pikte Home Assistant ze ineens automatisch op, toen ik daarvoor handmatig IP-adressen in zat te vullen klaagde HA over de firmware versie.
Ik had ook zo een idee dat shelly moeite heeft met wachtwoorden als er andere tekens in voor komen dan kleine-,hoofd-letters en getallen. b.v.b. !
Denk het niet, via webinterface koppelen aan wifi met hoofdletters, kleine letters, cijfers en ! werkt hier prima, het gaat pas mis als de app erbij komt kijken en die iets doet (nadat ze al aan wifi zijn gekoppeld dus).

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belastingdienst
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 04-06-2024
Ik heb inmiddels 1 shelly pro 3em aangesloten op een 3 fasen verbruiker.
De andere ga ik aansluiten op 3 andere groepen. Ik begrijp dat je de ct clamps op elke fase moet aansluiten (dus van 3 verschillende groepen), en dat die overeen moeten komen met de clamps.

Maar de nuldraad-aansluiting van de shelly zelf, op welke van de 3 groepen sluit ik die aan? Of maakt dat niet uit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JaapZ1
belastingdienst schreef op maandag 4 december 2023 @ 09:21:
De andere ga ik aansluiten op 3 andere groepen. Ik begrijp dat je de ct clamps op elke fase moet aansluiten (dus van 3 verschillende groepen), en dat die overeen moeten komen met de clamps.

Maar de nuldraad-aansluiting van de shelly zelf, op welke van de 3 groepen sluit ik die aan? Of maakt dat niet uit?
Dat maakt inderdaad niet uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 30-05 20:43

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Heb een tweetal Shelly HT Plus draaien. Deden het tot voor kort allebei prima, inclusief integratie in Domoticz.

Echter; een van de twee geeft nu al een tijdje 50% humidity en 0 Graden aan.
Als ik in MQTT explorer kijk, zie ik niets geks, beiden geven netjes een waarde.

Heb hem al een keer verwijderd uit domoticz, maar dat helpt helaas niet.

Iemand dit al eens meegemaakt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Septillion
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08:07
belastingdienst schreef op maandag 4 december 2023 @ 09:21:

Voor de werking van de Shelly maakt het niet uit. maar meterkast-technisch wel.

Als de groepen achter verschillende aardlekschakelaars zitten is de kans dat de aardlek eruit gaat. Daarnaast moet een apparaat, dus ook de Shelly, in een enkele handling spanningsvrij te maken zijn. Deze mag dus niet zijn spanning krijgen van meerdere groepen.

Makkelijkste hier is om de tweede Shelly met dezelfde 3-fase automaat te voeden als waar je de eerste mee voedt. De current clamps mogen dan gewoon om andere groepen. Je moet alleen zorgen dat de fase waar je de Shelly aansluiting mee voedt dezelfde is als waar de clamp om zit. Dus als de groepen die je wilt meten maar over twee fases zitten (of zelfs maar één) dan gebruik je dus alleen die twee fases vanaf de automaat naar de aansluitingen van de Shelly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belastingdienst
Septillion schreef op maandag 4 december 2023 @ 11:14:
[...]

Voor de werking van de Shelly maakt het niet uit. maar meterkast-technisch wel.

Als de groepen achter verschillende aardlekschakelaars zitten is de kans dat de aardlek eruit gaat. Daarnaast moet een apparaat, dus ook de Shelly, in een enkele handling spanningsvrij te maken zijn. Deze mag dus niet zijn spanning krijgen van meerdere groepen.

Makkelijkste hier is om de tweede Shelly met dezelfde 3-fase automaat te voeden als waar je de eerste mee voedt. De current clamps mogen dan gewoon om andere groepen. Je moet alleen zorgen dat de fase waar je de Shelly aansluiting mee voedt dezelfde is als waar de clamp om zit. Dus als de groepen die je wilt meten maar over twee fases zitten (of zelfs maar één) dan gebruik je dus alleen die twee fases vanaf de automaat naar de aansluitingen van de Shelly.
Ik begrijp wat je bedoelt, dank voor je duidelijke aanwijzingen.

De de meten groepen zitten op verschillende aardlekschakelaars, dus dat is sowieso niet handig.
Nadere inspectie leert dat de te meten groepen op 2 verschillende fasen aangesloten zitten. Dan hoef ik dus alleen maar aansluiting A en B van de Shelly te gebruiken.

De ABB-automaten hebben een extra aansluiting, dus daar heb ik nu de eerste Shelly al netjes op zitten (3 fasen automaat). Dan moet ik nu dus toch wel wat gaan splitten om ook de 2e Shelly fatsoenlijk te voeden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Septillion
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08:07
belastingdienst schreef op maandag 4 december 2023 @ 11:57:
Dan hoef ik dus alleen maar aansluiting A en B van de Shelly te gebruiken.
Nee, alle drie moeten aangesloten op de bijbehorende fase. Dus als C op dezelfde fase zit als B dan sluit je B en C samen op dezelfde fase aan.
De ABB-automaten hebben een extra aansluiting, dus daar heb ik nu de eerste Shelly al netjes op zitten (3 fasen automaat). Dan moet ik nu dus toch wel wat gaan splitten om ook de 2e Shelly fatsoenlijk te voeden.
Je zou Wago's op een klem kunnen zetten. Of bijvoorbeeld met dubbele adereindhulzen kunnen werken. Maar weet even iet wat de maximale diameter is dat een Shelly 3EM kan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
  • Laatst online: 08:28
Ik heb 2 weken geleden een Dimmer2 bestelt, nog niks binnen. Wat zijn jullie ervaringen met de levertijden?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stevenP
Septillion schreef op maandag 4 december 2023 @ 12:14:
[...]

Nee, alle drie moeten aangesloten op de bijbehorende fase. Dus als C op dezelfde fase zit als B dan sluit je B en C samen op dezelfde fase aan.

[...]

Je zou Wago's op een klem kunnen zetten. Of bijvoorbeeld met dubbele adereindhulzen kunnen werken. Maar weet even iet wat de maximale diameter is dat een Shelly 3EM kan hebben.
Ik weet de geaccepteerde draaddiameter van die Shelly's ook niet.
Om Wago's te voorkomen in je meterkast (want die moeten weer vastzitten mbv een DINrail-klem, bijvoorbeeld 3D printen), worden rijgklemmen voorgeschreven. Heb ze gebruikt, goed te doen maar ik zag al snel door de bomen het bos niet (meer) in alle mogelijkheden ermee.

Ik heb ook goede ervaringen met de gesplitste aansluitdraden. Die zijn machinaal geperst om één aansluiting op de aardlek te gebruiken voor 2 groepen (of groep + shelly dus) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaapZ1
c-nan schreef op maandag 4 december 2023 @ 12:16:
Ik heb 2 weken geleden een Dimmer2 bestelt, nog niks binnen. Wat zijn jullie ervaringen met de levertijden?
Bij Shelly zelf en goedkope verzendmethode? Normaal een kleine week, maar rondom black friday is het een gekkenhuis en duurt 't wel wat langer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xven0mxz
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:44

xven0mxz

Feyenoord Rotterdam 1908!

Ik zou graag onze Honeywell vloerverwarming met de hand / HA automation aan willen sturen in plaats van een standaard thermostaat die aan de muur hangt.

Momenteel ziet het schema er zo uit.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_w3oJpRL1de5Jz_3uDHUeTKMWbI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/tOAMT3YEahqXbD7nRRXwxdt9.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8IJcYKzYGz3GAMzl0YAWM1S4oQY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/bq3bLwMvSUVmNUAbryg5Gkgb.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nr4MUn12B1ZU97jHMWMFSx8-4aM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/jbek9Hn6NdrRWyTCEj9jWhJs.png?f=user_large

Nu lijkt het me logisch om een Shelly 1 Plus aan te sluiten middels 24v en vanuit daar 'aan' om de motor aan te zetten en te verwarmen en 'uit' om te motor uit te zetten en te stoppen met verwarmen. De vraag is even hoe ik deze aansluit op de motor en Shelly 1 plus en of mij theorie klopt.

[ Voor 10% gewijzigd door xven0mxz op 04-12-2023 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Inmiddels weer een stel Shelly’s (dimmer2) aangesloten. Op zich prima gelukt, ook met de URL acties.
Alleen de dim-cycle werkt niet. De ‘lokale’ schakelaar doet een nette dim cycle met ingedrukt houden.

Maar remote krijg ik dat niet aan de praat. Ik gebruik de volgende urls:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
• schakel Shelly Dimmer ON: http://192.168.xxx.xxx/light/0?turn=on
• schakel Shelly Dimmer OFF: http://192.168.xxx.xxx/light/0?turn=off
• schakel Shelly Dimmer TOGGLE: http://192.168.xxx.xxx/light/0?turn=toggle
• schakel Shelly Dimmer ON met Timer in sec: http://192.168.xxx.xxx/light/0?turn=on&timer=30
• schakel Shelly Dimmer OFF met Timer in sec: http://192.168.xxx.xxx/light/0?turn=off&timer=30
• schakel Shelly Dimmer ON en helderheid in %: http://192.168.xxx.xxx/light/0?turn=on&brightness=27
• zet Shelly Dimmer helderheid in %: http://192.168.xxx.xxx/light/0?brightness=70
• verhoog dimstand - begin*1 Shelly Dimmer: http://192.168.xxx.xxx/light/0?dim=up
• verlaag dimstand - begin*1 Shelly Dimmer: http://192.168.xxx.xxx/light/0?dim=down
• stop dimmen Shelly Dimmer: http://192.168.xxx.xxx/light/0?dim=stop
• start Shelly Dimmer dimming cycle *2: http://192.168.xxx.xxx/light/0?dim=cycle
           *1 begint met dimstand aanpassen, totdat er een ander commando wordt gegeven. *2 cycle: Up/Stop/Down/Stop/...

Meer specifiek natuurlijk de cycle URL. Maar er gebeurt niets.
Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belastingdienst
stevenP schreef op maandag 4 december 2023 @ 13:51:
[...]

Ik weet de geaccepteerde draaddiameter van die Shelly's ook niet.
Om Wago's te voorkomen in je meterkast (want die moeten weer vastzitten mbv een DINrail-klem, bijvoorbeeld 3D printen), worden rijgklemmen voorgeschreven. Heb ze gebruikt, goed te doen maar ik zag al snel door de bomen het bos niet (meer) in alle mogelijkheden ermee.

Ik heb ook goede ervaringen met de gesplitste aansluitdraden. Die zijn machinaal geperst om één aansluiting op de aardlek te gebruiken voor 2 groepen (of groep + shelly dus) :)
Die geplitste aansluitdraden lijken me wel wat. Die zijn soepel, daardoor in de groepenkast wat makkelijker weg te werken. Ik wil zo'n draad gaan gebruiken om vanaf een 3 fasen automaat van abb (met aardlek en dubbele aansluitmogelijkheid) 2 shelly's pro 3em te voeden. Op de ene aansluiting zit de warmtepomp, op de andere komt dan die geplitste draad naar de 2 shelly's. Dat lijkt me een oplossing volgens de regels toch? Dat de draad zwart is, maakt toch niet uit? Ik zie in dat lijstje geen bruine draden staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belastingdienst
Septillion schreef op maandag 4 december 2023 @ 12:14:
[...]

[...]

Helaas, die Shelly Pro 3em krijg ik niet meer dan 1 vd-draadje in. Ik ga nu eerst kijken naar de oplossing voor geplitste draad, en anders zet ik 'm vast met wago's + klem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darklord007
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11:12
Ik wil graag mijn 'domme' plug and charge laadpaal slim maken met een shelly.
Hiervoor heb ik een shelly 1PM gekocht welke ik op de din rail erbij wil zetten om zo de laadpaal te schakelen.

Ik gebruik al enige tijd een shelly 2.5 om mijn automatisch rolluik te schakelen en ben zeer tevreden over de functies en werking hiervan.

Via MQTT en domoticz gaat het schakelen zonder enig probleem en direct.

Het lukt me echter niet om op eenzelfde manier de 1PM toe te voegen. De firmware/page is net ff wat anders en ik krijg hem er niet bij.

IP adres is vast en de gegevens van de MQTT zijn juist en identiek aan die van het rolluik.

Heeft iemand hier nog tips/adviezen voor?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_g3qJ11e9-Y_br8uF__8S1C_mWQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/daBY77ZpWNNK3a3AzvjDIXKA.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yT_Bcj6n48YhZfOMbCUAQDMYfSg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5Tvmi1RgPw1P6rvIC7H3AjV0.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kmHDzNjq6dVVbwRA1xXe0KKQTU8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3AsPu0mBJRLkXlQlKk3vG6my.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5zWE1u0q0uNoXzbI0z2bOnZrySw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8CfEMjj0H2nithRDvXLQJXOP.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
belastingdienst schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 10:53:
[...]

Die geplitste aansluitdraden lijken me wel wat. Die zijn soepel, daardoor in de groepenkast wat makkelijker weg te werken. Ik wil zo'n draad gaan gebruiken om vanaf een 3 fasen automaat van abb (met aardlek en dubbele aansluitmogelijkheid) 2 shelly's pro 3em te voeden. Op de ene aansluiting zit de warmtepomp, op de andere komt dan die geplitste draad naar de 2 shelly's. Dat lijkt me een oplossing volgens de regels toch? Dat de draad zwart is, maakt toch niet uit? Ik zie in dat lijstje geen bruine draden staan.
Kan je voor alle zekerheid een schematje schetsen? Er is nog ruimte voor interpretatie en dat willen we qua veiligheid natuurlijk niet 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stevenP
darklord007 schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 12:28:
Ik wil graag mijn 'domme' plug and charge laadpaal slim maken met een shelly.
Hiervoor heb ik een shelly 1PM gekocht welke ik op de din rail erbij wil zetten om zo de laadpaal te schakelen.

Ik gebruik al enige tijd een shelly 2.5 om mijn automatisch rolluik te schakelen en ben zeer tevreden over de functies en werking hiervan.

Via MQTT en domoticz gaat het schakelen zonder enig probleem en direct.

Het lukt me echter niet om op eenzelfde manier de 1PM toe te voegen. De firmware/page is net ff wat anders en ik krijg hem er niet bij.

IP adres is vast en de gegevens van de MQTT zijn juist en identiek aan die van het rolluik.

Heeft iemand hier nog tips/adviezen voor?[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Probeer eens via MQTT Explorer. dan check je even of er uberhaupt wat binnenkomt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiMMieJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-05 16:11

TiMMieJ

PSN: Orixez

Ik ben begonnen met mijn shelly devices te integreren in Home assistant. Nu gaat dit erg makkelijk met de gen2 devices maar mijn Shelly H&T is nog een gen1. Ik krijg ook lastig verbinding met het ding over IP om naar de webui te gaan. Is de enige optie om dit goed te doen nu om hem te resetten en als AP te laten fungeren? Dan moet ik de CoIoT settings kunnen plaatsen in de UI wat ik begrepen heb om hem zo te koppelen aan HA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darklord007
stevenP schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 12:58:
[...]

Probeer eens via MQTT Explorer. dan check je even of er uberhaupt wat binnenkomt :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/73BpRlfQq0TeddDjAWgLTbnXswA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2ITT3DG7ZjabllZcQ3hhUWJe.jpg?f=fotoalbum_large

Ik zie de 1pm laadpaal wel erbij staan, maar weet het niet goed te interpreteren

[ Voor 26% gewijzigd door darklord007 op 05-12-2023 15:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stevenP
darklord007 schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 15:43:
[...]

[Afbeelding]

Ik zie de 1pm laadpaal wel erbij staan, maar weet het niet goed te interpreteren
Ah, een pro pm. Dat is Gen2 en een uitgebreidere array ipv losse topics in MQTT. Ik ben daar ook nog mee aan het stoeien, maar @csjah heeft het al wel voor elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darklord007
stevenP schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 15:55:
[...]

Ah, een pro pm. Dat is Gen2 en een uitgebreidere array ipv losse topics in MQTT. Ik ben daar ook nog mee aan het stoeien, maar @csjah heeft het al wel voor elkaar.
verdorie nog, hoe zie je dat zo snel? Die 2.5 werkte vanzelf zonder problemen. Er wordt (zoals ik ff snel zag) verwezen naar een script, maar dat is voor HASS. Ik draai domoticz :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Baxke
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 11-05 15:21
MikeyMan schreef op maandag 4 december 2023 @ 21:31:
Inmiddels weer een stel Shelly’s (dimmer2) aangesloten. Op zich prima gelukt, ook met de URL acties.
Alleen de dim-cycle werkt niet. De ‘lokale’ schakelaar doet een nette dim cycle met ingedrukt houden.

Maar remote krijg ik dat niet aan de praat. Ik gebruik de volgende urls:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
• schakel Shelly Dimmer ON: http://192.168.xxx.xxx/light/0?turn=on
• schakel Shelly Dimmer OFF: http://192.168.xxx.xxx/light/0?turn=off
• schakel Shelly Dimmer TOGGLE: http://192.168.xxx.xxx/light/0?turn=toggle
• schakel Shelly Dimmer ON met Timer in sec: http://192.168.xxx.xxx/light/0?turn=on&timer=30
• schakel Shelly Dimmer OFF met Timer in sec: http://192.168.xxx.xxx/light/0?turn=off&timer=30
• schakel Shelly Dimmer ON en helderheid in %: http://192.168.xxx.xxx/light/0?turn=on&brightness=27
• zet Shelly Dimmer helderheid in %: http://192.168.xxx.xxx/light/0?brightness=70
• verhoog dimstand - begin*1 Shelly Dimmer: http://192.168.xxx.xxx/light/0?dim=up
• verlaag dimstand - begin*1 Shelly Dimmer: http://192.168.xxx.xxx/light/0?dim=down
• stop dimmen Shelly Dimmer: http://192.168.xxx.xxx/light/0?dim=stop
• start Shelly Dimmer dimming cycle *2: http://192.168.xxx.xxx/light/0?dim=cycle
           *1 begint met dimstand aanpassen, totdat er een ander commando wordt gegeven. *2 cycle: Up/Stop/Down/Stop/...

Meer specifiek natuurlijk de cycle URL. Maar er gebeurt niets.
Iemand een idee?
Dit is mij dus ook niet gelukt, heb uiteindelijk maar extra schakeldraden erbij getrokken..
Ik las op Reddit dat men het oploste door korte push = 20% lange push 50% en 2 x korte push = 100%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Baxke schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 22:43:
[...]

Dit is mij dus ook niet gelukt, heb uiteindelijk maar extra schakeldraden erbij getrokken..
Ik las op Reddit dat men het oploste door korte push = 20% lange push 50% en 2 x korte push = 100%.
Das wel een enorme tegenvaller zeg.

Extra draad lost het ook niet op toch? Hotelschakeling wordt niet ondersteund. En ik heb drie schakelaars.

Overigens kan ik 2x push ook niet instellen.

Fibaro en zelfs klik aan klik uit kunnen dit gewoon wel. Wat een gepruts :(

[ Voor 11% gewijzigd door MikeyMan op 06-12-2023 07:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaapZ1
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5QFqqgRLj1P-IQQg72fMNEsQPhk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/HbB6nQzlTceM4m3nayR2HT40.png?f=fotoalbum_large

Zijn dat commando's van oude firmware? Ik ken alleen deze van Shelly zelf. Omdat de bediening van een dimmer nagenoeg altijd in de ruimte zelf zit heb ik nog nooit hoeven prutsen met webhook dimming.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stevenP
darklord007 schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 16:07:
[...]

verdorie nog, hoe zie je dat zo snel? Die 2.5 werkte vanzelf zonder problemen. Er wordt (zoals ik ff snel zag) verwezen naar een script, maar dat is voor HASS. Ik draai domoticz :/
Je mqtt topic heeft standaard je productnaam erin ;)
Maar, met domoticz ben ik niet thuis helaas. Kijk eens of je hierover meer kan vinden in de specifieke domoticz topic / community.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
Baxke schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 22:43:
[...]

Je kan best veel bereiken met shellies onderling met de urls maar het stopt een keer inderdaad. Met een home assistant of domoticz gaat het verder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streamz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 29-05 11:14
Streamz schreef op donderdag 2 november 2023 @ 11:45:
Ik gebruik nu enkele jaren Shelly producten. Verschillende soorten lampen, inbouwunits en wat ander spul.

Bevalt op zich prima, maar ik merk dat de lampen nu niet echt heel lang meegaan. Heb inmiddels al de helft moeten vervangen doordat ze niet meer reageren, gaan knipperen en niet meer te resetten zijn etc. Zowel vintage als bulbs. En ja, ik weet dat ze goedkoop zijn, maar ze mogen toch wel iets langer meegaan.

Nog meer mensen met dit issue?
En de volgende die het begeeft. Ligt dit alleen aan mij?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 30-05 16:52
darklord007 schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 16:07:
[...]

Dit heb je nodig voor de gen2 devices:
https://github.com/enesbcs/shellyteacher4domo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackShadow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:30
Ondertussen de Shelly Pro 3EM aangeschaft en aangesloten op mijn airco buitenunits.
Op fase A hangt buitenunit 1 en op fase B is buitenunit 2 aangesloten, op fase C hang niets.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/JgfIH7B.png

Beide units zijn momenteel idle gemeten.
Er wordt eenzelfde stroom gemeten en toch is de getoonde power niet ongeveer gelijk.
Daarnaast lijkt 9.3W en 46.3 VA ook niet overeen te komen.
Power zou U x I (X cos(pf)) moeten zijn, maar dat is het toaal niet.
Ook lijkt een idle verbruik van 46W mij niet realistisch.

Moet er ergens nog iets ingesteld staan zodat deze berekening klopt?
Ik zie dat er een calibratie optie is, maar de meegeleverde klemmen zouden gecalibreerd moeten zijn volgens de handleiding.
Heb het topic doorzocht, maar merk niemand met hetzelfde probleem.
Als iemand mij in de juiste richting kan helpen, wordt dit uiteraard geapprecieerd.
Mogelijk maak ik een denkfout

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t14wo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:30
Gister kreeg in een mail van Shelly dat een Dimmer 2 te heet werd.

Deze melding eigenlijk genegeerd, omdat de lamp verder prima werkte. Even later weer een melding en toen heb ik de lamp eruit gedraaid en ben gaan slapen. Sochtends zag ik dat 1 stop eruit was. Na aanzetten hoorde ik geknetter. Uiteraard direct uitgedaan.

Ik haal de schakelaar los en de dimmer is zichtbaar verbrand. Ik schrik hier wel van en hoop dat jullie een idee hebben vsn WAT er nu heeft gefaald. Ik heb het idee dat een chipje is verbrand, maar kan het niet goed zien. Er hing maar 1 lamp van 5 watt aan. Het comtact vanaf de L is volledig weggebrand.

Ik maak me nu zorgen omdat ik nog 10 andere dimmer 2 op hetzelfde moment heb geplaatst. Is dit een incident?

Fyi: de schakelaar was met soepele draad aangesloten, van voldoende dikte. Dese maakte goed contact. Er is dan ook geen brandplek te zien bij de aansluiting.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3TBlB7R2ZidCcHG5g2XniyYpUUE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/drvpq2duATCyPV9aVaevS1B5.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kXIMHfXNoJT3_ji0mFAoXy8XWk4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rehlMEhnYPnR113cKrYj9Jce.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PdDun2hYrN8gb7zWOWRL3DSyDME=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tGhXgDV73UfEXD0A0lkKtbhY.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g00gle
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 09:36
@t14wo Dat is inderdaad schrikken zeg! Als je zeker weet dat het geen contact probleem was, is het zeker zorgelijk!

Ik ben wel benieuwd wat voor mail je kreeg? Was dit vanuit Shelly zelf? Oftewel monitoren zij tegenwoordig actief de temperaturen van devices? Zou ik namelijk wel bijzonder vinden als dat zo is!

Kun je is een screenshot van die mail maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t14wo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:30
g00gle schreef op donderdag 7 december 2023 @ 23:08:
@t14wo Dat is inderdaad schrikken zeg! Als je zeker weet dat het geen contact probleem was, is het zeker zorgelijk!

Ik ben wel benieuwd wat voor mail je kreeg? Was dit vanuit Shelly zelf? Oftewel monitoren zij tegenwoordig actief de temperaturen van devices? Zou ik namelijk wel bijzonder vinden als dat zo is!

Kun je is een screenshot van die mail maken?
Yes, vanuit Shelly cloud.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZL4n28GpxjJECILuDkbZGhKT8qc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/veE45T0MDLqZK84Utwb28O2M.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

thaan schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 13:15:
[...]

Ik heb de Shelly Wall Display hangen, mooi scherp beeld heeft hij.

Een aantal software updates zouden fijn zijn, bijvoorbeeld virtuele schakelaars oid, maar ik vind hem fancy aan de muur.
Kun je ook andere apparaten dan Shelly bedienen/tonen via het display?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:41
MikeyMan schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 07:15:
[...]

Kun je ook andere apparaten dan Shelly bedienen/tonen via het display?
Nee, enkel andere Shellies.

Er schijnen wel virtual buttons aan te komen waarmee je andere apparaten kunt bedienen, maar tot op heden nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tsjoender
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 30-05 12:59
xven0mxz schreef op maandag 4 december 2023 @ 20:22:
Ik zou graag onze Honeywell vloerverwarming met de hand / HA automation aan willen sturen in plaats van een standaard thermostaat die aan de muur hangt.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Nu lijkt het me logisch om een Shelly 1 Plus aan te sluiten middels 24v en vanuit daar 'aan' om de motor aan te zetten en te verwarmen en 'uit' om te motor uit te zetten en te stoppen met verwarmen. De vraag is even hoe ik deze aansluit op de motor en Shelly 1 plus en of mij theorie klopt.
Je kan die Shelly 1 Plus niet voeden met de 24 volt uit de Honeywell adapter. Die Shelly kun je alleen met 12,24-48V DC of 110-230V AC voeden. Die Honeywell levert 24V AC.

EDIT: Onderstaande reaktie is dus niet juist (zoals @JaVaWa terecht opmerkt) en volg dus mijn advies niet op. Excuses voor de veroorzaakte verwarring:
Neemt niet weg dat je met de 1 Plus wel die motor aan kan sturen. In dat geval voed je de Shelly met 230V AC en sluit je de bruine draad van de motor op L aan, de blauwe op N en dan de zwarte op SW.

Afbeeldingslocatie: https://www.shelly.com/_Resources/Persistent/a/c/e/e/acee371def8c4df330456aa677780b0ff8bffd1b/Shelly_Plus1_x1-625x625.webp

[ Voor 4% gewijzigd door tsjoender op 08-12-2023 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

thaan schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 08:24:
[...]

Nee, enkel andere Shellies.

Er schijnen wel virtual buttons aan te komen waarmee je andere apparaten kunt bedienen, maar tot op heden nog niet.
Oh das wel een domper -O-

Eens zoeken naar een alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xven0mxz

xven0mxz

tsjoender schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 08:44:
[...]

Je kan die Shelly 1 Plus niet voeden met de 24 volt uit de Honeywell adapter. Die Shelly kun je alleen met 12,24-48V DC of 110-230V AC voeden. Die Honeywell levert 24V AC.

Neemt niet weg dat je met de 1 Plus wel die motor aan kan sturen. In dat geval voed je de Shelly met 230V AC en sluit je de bruine draad van de motor op L aan, de blauwe op N en dan de zwarte op SW.

[Afbeelding]
Dit is wat jij zegt als ik het goed begrijp?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pwUO2RBgrZArQVqI-fOAclydWYs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/3kgplqlFakzShL6cdfdrHW58.png?f=fotoalbum_large
(excuus voor met slechte paintskils 8)7 )

[ Voor 10% gewijzigd door xven0mxz op 08-12-2023 09:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:03
Huh, waarom haal je neutraal (blauw) uit de ene adapter en fase (bruin) uit de andere?

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xven0mxz

xven0mxz

TheFes schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 09:11:
Huh, waarom haal je neutraal (blauw) uit de ene adapter en fase (bruin) uit de andere?
'Je kan die Shelly 1 Plus niet voeden met de 24 volt uit de Honeywell adapter. Die Shelly kun je alleen met 12,24-48V DC of 110-230V AC voeden. Die Honeywell levert 24V AC.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tsjoender
xven0mxz schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 09:06:
[...]

Dit is wat jij zegt als ik het goed begrijp?
[Afbeelding]
(excuus voor met slechte paintskils 8)7 )
EDIT: Onderstaande reaktie is dus niet juist (zoals @JaVaWa terecht opmerkt) en volg dus mijn advies niet op. Excuses voor de veroorzaakte verwarring:
Nee zo zou ik het niet aansluiten. Die 230V links in jouw tekening gaan naar de meest linkse aansluitingen op de Shelly in diezelfde tekening. Daarmee heeft jouw Shelly voeding om te kunnen werken.

Die aansluitingen genummerd 1, 2 en 3 helemaal rechts op die tekening, gaan naar de rechter aansluitingen op de Shelly in jouw tekening met de kleuren zoals ik eerder aangaf en die ook in dat tabelletje staan.

[ Voor 8% gewijzigd door tsjoender op 08-12-2023 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Iemand met Black friday (of in die week) wat besteld bij Shelly en dat nog niet binnen of ben ik één van de uitverkorenen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xven0mxz

xven0mxz

tsjoender schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 09:30:
[...]

Nee zo zou ik het niet aansluiten. Die 230V links in jouw tekening gaan naar de meest linkse aansluitingen op de Shelly in diezelfde tekening. Daarmee heeft jouw Shelly voeding om te kunnen werken.

Die aansluitingen genummerd 1, 2 en 3 helemaal rechts op die tekening, gaan naar de rechter aansluitingen op de Shelly in jouw tekening met de kleuren zoals ik eerder aangaf en die ook in dat tabelletje staan.
Maar de voeding van de shelly hoort toch op N en niet op O zoals jij stelt. (Die 230V links in jouw tekening gaan naar de meest linkse aansluitingen op de Shelly in diezelfde tekening.)

Dit is zoals jij nu stelt als ik het goed begrijp?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c1G6EEy2JX0HcUtYygZPl8uLU2U=/800x/filters:strip_exif()/f/image/iw6NQEiWE5VfTsyfKr9bJ4jb.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 21% gewijzigd door xven0mxz op 08-12-2023 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:03
Maar je haalt nu alleen Neutraal (blauw) uit je 230V voeding, haal daar dan zowel neutraal en fase uit en sluit die aan op N (blauw) en L (bruin) van je Shelly
Volgens jouw tekening voedt je hem nog steeds niet met de 230V adapter.

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xven0mxz

xven0mxz

TheFes schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 09:54:
Maar je haalt nu alleen Neutraal (blauw) uit je 230V voeding, haal daar dan zowel neutraal en fase uit en sluit die aan op N (blauw) en L (bruin) van je Shelly
Volgens jouw tekening voedt je hem nog steeds niet met de 230V adapter.
Ik had een tekening gemaakt op wat @tsjoender bedoelde (afgezien van eigen interpretatie).

Waar zou jij vervolgens draad 1 en 2 op aan sluiten? Het is een maak-breek contact.

[ Voor 3% gewijzigd door xven0mxz op 08-12-2023 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eesiediesie
Om de shelly te voeden 24v met die 230v adapter:

De zwarte - aarde op de L
De rode + op de N

[ Voor 44% gewijzigd door eesiediesie op 08-12-2023 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eesiediesie
;

[ Voor 100% gewijzigd door eesiediesie op 08-12-2023 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xven0mxz

xven0mxz

Oftewel welk nummertje sluit je op welke positie aan.

4 = N
5 = L

En de rest?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/niXvPzliF6Mk__kX98-rDOvjnYU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/98gfdteTuvrRCVEZhdZmuIdS.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tsjoender
xven0mxz schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 09:39:
[...]

Maar de voeding van de shelly hoort toch op N en niet op O zoals jij stelt. (Die 230V links in jouw tekening gaan naar de meest linkse aansluitingen op de Shelly in diezelfde tekening.)

Dit is zoals jij nu stelt als ik het goed begrijp?
[Afbeelding]
Klopt, zo bedoel ik het. Nu ik er nog een keer naar kijk, snap ik niet zo goed wat het kroonsteentje voor functie heeft en die kan wegblijven samen met die draad. Je kan die bruine draad dan ook dichter bij de 24V AC adapter aftakken, maar dat maakt voor het getekende schema niet echt uit.

[ Voor 8% gewijzigd door tsjoender op 08-12-2023 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noo
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

noo

sypie schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 09:33:
Iemand met Black friday (of in die week) wat besteld bij Shelly en dat nog niet binnen of ben ik één van de uitverkorenen?
Ik wacht nog op een order van 15 november...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JaVaWa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 30-05 18:09
Ik zie een aantal dramatische plaatjes voorbij komen, als je daarmee gaat experimenteren gaan er dingen heel snel kapot...
De functie van het kroonsteentje is dat je daarop de thermostaat aansluit. Aangezien je een Shelly wilt gebruiken i.p.v. een thermostaat sluit je dus de draden van de kroonsteentje aan op de O en I van de shelly.
Op de L en N zet je 230V, verder sluit je niets aan.
eesiediesie schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 10:18:
Om de shelly te voeden 24v met die 230v adapter:

De zwarte - aarde op de L
De rode + op de N
Kan niet. De Shelly werkt niet op 24V AC. Bij AC is er ook geen sprake van + en -

Mijn GPS-collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eesiediesie
Ik dacht dat de output van de gewone adapter DC was.

Die van de TR-VC 001 is 24v ac.

[ Voor 27% gewijzigd door eesiediesie op 08-12-2023 11:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JaVaWa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 30-05 18:09
tsjoender schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 08:44:
tsjoender schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 09:30:

Dit gaat echt niet werken! Je gebruikt precies de verkeerde aansluitingen...

De twee linkse aansluitingen O en I van de Shelly zijn bedoeld voor het in- en uitschakelen van het apparaat dat je wilt automatiseren, het is in feite een simpele schakelaar (maar dan op afstand bedienbaar)

De drie rechtse aansluitingen zijn voor de voeding van de Shelly, maar er mogen altijd maar twee van gebruikt worden! De witte vlakken en stippellijnen geven aan welke bij een bepaalde voedingsspanning gebruikt moeten worden.

De vierde van rechts gebruik je voor een losse schakelaar als je de Shelly ook met de hand wilt kunnen schakelen. De spanning op de schakelaar is gelijk aan de voedingsspanning.

Mijn GPS-collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tsjoender
JaVaWa schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 12:13:
[...]

[...]

Dit gaat echt niet werken! Je gebruikt precies de verkeerde aansluitingen...
Excuus, dat had ik verkeerd geinterpreteerd. Ik heb mijn bijdragen aangepast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
sypie schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 09:33:
Om maar antwoord op m'n eigen vraag te geven: Shelly heeft goede zaken gedaan rondom Black Friday. Onderstaand als antwoord of men al iets meer van mijn order afwist.

Order Update

Dear Sypie,

With 1.1 million devices sold, we are experiencing an unprecedented response to our Cyber Week event. This lead to a significant surge in orders resulting in delayed fulfilment times. Furthermore, we are mindful of the challenging weather conditions in parts of the EU, which contribute to further delays with some of your orders.

We sincerely apologize for any inconvenience this may cause and want to assure you that our team is dedicatedly working on shipping pending orders in the next couple of days. You will be promptly notified with a shipping confirmation email, including a tracking link, as soon as your order is dispatched.

Should you have any questions or need assistance regarding your order, please feel free to contact us at orders@shelly.com. We are here to help.

Warm regards,
Shelly Customer Support
Kortom: het zit in de pijplijn, het komt er aan maar het blijft een verrassing wanneer je bestelling uitgeleverd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaapZ1
t14wo schreef op donderdag 7 december 2023 @ 20:44:
Gister kreeg in een mail van Shelly dat een Dimmer 2 te heet werd.

Deze melding eigenlijk genegeerd, omdat de lamp verder prima werkte. Even later weer een melding en toen heb ik de lamp eruit gedraaid en ben gaan slapen. Sochtends zag ik dat 1 stop eruit was. Na aanzetten hoorde ik geknetter. Uiteraard direct uitgedaan.

Ik haal de schakelaar los en de dimmer is zichtbaar verbrand. Ik schrik hier wel van en hoop dat jullie een idee hebben vsn WAT er nu heeft gefaald. Ik heb het idee dat een chipje is verbrand, maar kan het niet goed zien. Er hing maar 1 lamp van 5 watt aan. Het comtact vanaf de L is volledig weggebrand.

Ik maak me nu zorgen omdat ik nog 10 andere dimmer 2 op hetzelfde moment heb geplaatst. Is dit een incident?

Fyi: de schakelaar was met soepele draad aangesloten, van voldoende dikte. Dese maakte goed contact. Er is dan ook geen brandplek te zien bij de aansluiting.
Welk merk/ type lamp/ licthtbron heb jij op deze Shelly aangesloten? 99 van de 100 keer is de lichtbron namelijk de oorzaak van dit fenomeen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaapZ1
sypie schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 19:04:
[...]

Om maar antwoord op m'n eigen vraag te geven: Shelly heeft goede zaken gedaan rondom Black Friday. Onderstaand als antwoord of men al iets meer van mijn order afwist.
Ik kreeg vandaag deze mail ook 'ter info' _/-\o_ 12,5mio devices dit jaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaapZ1
xven0mxz schreef op maandag 4 december 2023 @ 20:22:

[Afbeelding]

De Shelly uni gebruikte ik in het verleden hiervoor, maar helemaal lekker werkte dit niet want te licht om ook maar iets van vermogen te schakelen. De plus 1 werkt overigens perfect. Voeden met 230V en kroonsteentje op 0 & 1 aansluiten.
Met de add on die je op de plus 1 kunt klikken kun je temperatuur van retour en aanvoer meten... helemaal goud!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JaapZ1
BlackShadow schreef op donderdag 7 december 2023 @ 18:10:
Ondertussen de Shelly Pro 3EM aangeschaft en aangesloten op mijn airco buitenunits.
Op fase A hangt buitenunit 1 en op fase B is buitenunit 2 aangesloten, op fase C hang niets.

[Afbeelding]

Beide units zijn momenteel idle gemeten.
Er wordt eenzelfde stroom gemeten en toch is de getoonde power niet ongeveer gelijk.
Daarnaast lijkt 9.3W en 46.3 VA ook niet overeen te komen.
Power zou U x I (X cos(pf)) moeten zijn, maar dat is het toaal niet.
Ook lijkt een idle verbruik van 46W mij niet realistisch.

Moet er ergens nog iets ingesteld staan zodat deze berekening klopt?
Ik zie dat er een calibratie optie is, maar de meegeleverde klemmen zouden gecalibreerd moeten zijn volgens de handleiding.
Heb het topic doorzocht, maar merk niemand met hetzelfde probleem.
Als iemand mij in de juiste richting kan helpen, wordt dit uiteraard geapprecieerd.
Mogelijk maak ik een denkfout
Ik vermoed dat je ergens een bedradingsfout hebt gemaakt, of een klem niet goed hebt gesloten. Wat gebreurt er met de meetwaarden als je vollast draait? PF van 0,50 gaat wel naar >90?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackShadow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:30
JaapZ1 schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 23:53:
[...]

Ik vermoed dat je ergens een bedradingsfout hebt gemaakt, of een klem niet goed hebt gesloten. Wat gebreurt er met de meetwaarden als je vollast draait? PF van 0,50 gaat wel naar >90?
Dan gaat hij naar 1,26kW / 1.3kVA (5.7A / 229V) en stijgt de PF naar 0.97.
Die waarden lijken veel correcter.

Net ook even gecontroleerd, alle klemmen zijn goed dicht en de fases komen overeen met de klemmen (wat slechts een klein verschil zou mogen opleveren bij voltages die zo dicht bij elkaar liggen).
Pagina: 1 ... 62 ... 81 Laatste