• Annuk
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 18:08
SkinnyD! schreef op donderdag 13 augustus 2026 @ 14:25:
Ik ben op zoek naar hulp voor het aansluiten van mijn eerste Shelly. Het gaat om een Shelly 2PM Gen4 op een druk-jaloezieschakelaar (omhoog/omlaag).

Uit mijn zonnescherm komen vier draden (bruin, zwart, blauw, aarde), de elektrakabel heeft er drie (bruin, blauw, aarde). Ik heb het als volgt aangesloten. Echter doet de knop niets.

Overigens de shelley nog niet geconnect, ga er vanuit dat de shelley de elektra doorlust, ook als er nog geen wifi/zigbee oid aansluiting wordt gebruikt.

Dus vanuit elektra kabel:
  • - Aarde doorgelust van elektra naar zonnescherm
  • - Blauw via kroonsteen elektra, naar zonnescherm, en naar Shelley 'N'
  • - Bruin van elektra naar Shelley 'L'
Vanuit zonnescherm:
  • - Bruin naar Shelley '01'
  • - zwart naar Shelley '02'
  • - Aarde dus direct naar elektrakabel
Vanuit Shelley vervolgens S1 en S2 naar Boven/Beneden, en L naar L

[Afbeelding]
Je moet je shelly sowieso instellen als Cover en niet als switch, dit gaat problemen opleveren ;)

Tevens probeer even om de voeding naar je schakelaar uit de L' te halen, en deze even rechtstreeks op de voeding v/d bruine te zetten.

En je hebt het over een kroonsteentje voor de Nul (blauw), haal dit er aub uit en maak daar ook even een wago 221-serie tussen

Vake beej te bange! Maar soms beej oek te dapper! ;)
Zonder de agrariër ook geen eten voor de vegetariër!

• Septillion
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16:38
De twee L's op de Shelly zitten gewoon verbonden, juist voor naar een schakelaar. Dus dat zou geen issue moeten zijn.

Ik zou dus vooral beginnen met hem te configureren en cover mode in te stellen. Kan je smart kijken of hij werkt. En dan nog eens kijken of de schakelaars nu werken.

• giedo555
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13:08
Een vraag voor de gebruikers van een wanddisplay van Shelly (bij voorkeur de Shelly Wall Display X2i):

Thuis heb ik veel apparaten en verlichting geautomatiseerd via Google Home. Dit werkt naar tevredenheid maar een wanddisplay waarbij we verlichting/rolluiken/etc. kunnen bedienen zouden we prettig vinden.

Nu is mijn vraag of een wanddisplay van Shelly zoals de Shelly Wall Display X2i de google home gestuurde apparaten kan aansturen? Documentatie is hier onduidelijk over (specificaties zeggen wel iets over Google Home, AI zegt dat het niet kan).

(Alternatieven zijn Sonoff display (eigenlijk zelfde vraag als hierboven. Google Nest Hub, is niet plat), Losse tablet zit ik weer met kabeltje, houder)
Pagina: 1 ... 97 98 Laatste