Septillion schreef op maandag 13 juni 2022 @ 11:04:
@
Allissey Maar waarschijnlijk moet je gewoon naar de webpagina op de Shelly gaan nadat je met dat AP verbind. Wat het IP daarvan is staat niet echt in de documentatie. Snelle zoektocht door de issues zou dat denk ik 192.168.33.1 kunnen zijn.
@
Septillion @
borft
** correctie ** twee uur later: het probleem is er weer. Met de schakelaar lukt het wel, maar online kan ik deze shelly opnieuw niet meer benaderen. Deze shelly 2.5 is brak, is mijn conclusie. ***
kudos voor jullie. opgelost. Voor diegenen die dit nog gaan tegenkomen nogmaals wat er mis ging en hoe het met hulp van tweakers is opgelost:
Situatie probleem:
- 1 (van de

van mijn screens functioneerde niet meer omdat de Shelly 2.5 smart switch die ik achter de draaiknop had zitten niet meer reageerde;
- deze shelly 2.5 heb ik van open source firmware voorzien om compatible te maken met homekit
Analyse
- een spontane factory reset van het device waardoor wifi settings verloren zijn gegaan. De open source firmware draaide nog wel
Oplossing
- stroom 30 seconden van het device af
- connect met het ingebouwde access point van de Shelly en ga in je browser naar ip adres 192.168.33.1
- je komt dan weer in het console van de Shelly
- voer de credentials van je wifi netwerk opnieuw in
in mijn geval moest ik het screen zelf ook vanuit dit console opnieuw calibreren. Het was helemaal de weg kwijt maar dat is na een factory reset natuurlijk niet zo gek.
Dit screen werkt weer als een zonnetje, zowel handgeschakeld als in homekit. Super!
[
Voor 6% gewijzigd door
Allissey op 18-06-2022 13:18
]