@JeroenE @dunklefaser @JelteJelte schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 14:26:
Tijd zou het kunnen zijn. Ik blokkeer in principe de toegang van de shellies tot het internet. En als de tijdserver time.google.nl is, ja dan lukt het niet om een tijd op te halen.
Ok, dan ga ik een lokale tijdserver installeren.
edit: Yup simpele time server in docker gezet en de shelly daarnaar verwezen. Nu gaat de energy weer tellen. Duidelijk dat de shelly daar een tijd voor nodig heeft.
Dank @JeroenE @dunklefaser !
JSON:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 { "power": 16.14, "overpower": 0, "is_valid": true, "timestamp": 1610463094, "counters": [ 16.416, 16.453, 16.417 ], "total": 404 }
Als ik niet gisteren mijn wijzigingen aan mijn Home Assistant installatie (InfluxDb, MariaDb) als verdachte had aangemerkt, had ik jullie posts eerder gevonden, denk ik. Ik heb zeven Shelly Plug S waarvan er maar eentje een energy reading doorgaf in HA. Gisteren gestoeid met sql data en en vanavond nog een herinstallatie, geen resultaat. Bij het bekijken van de Shelly API calls zag ik dat alle meters die niet werkten een timestamp van 0 opgaven in het verzoek om /meter/0.... tja.. Dus de tijd gezet op alle exemplaren door voor de Shellies NTP door te laten en de energie meting doet het (weer).
Gelijk maar een ticket ingeschoten bij Allterco en de vraag gesteld wat er in 2038 gaat gebeuren (geen idee of ze ergens een 32-bit tijdstempel gebruiken in de firmware).. wordt vervolgd?