Heb inmiddels een beetje zitten spelen met een Shelly Dimmer, een Shelly i3 en een losse lamp.
Heb nu
deze pulsdrukker besteld. Gaat op zich prima, alleen viel me op dat deze pulsdrukker maar 1 schakelaar heeft.
Ik neem aan, dat normaliter om te dimmen je zeg maar het liefst een geintegreerde schakelaar hebt waar je up en down hebt. Weet iemand hoe een dergelijke schakelaar heet? Tweepolig ipv eenpolig?
En hoe werkt dit icm een Shelly Dimmer 2? Zijn dit dan feitelijk 2 losse switches die je op SW1 en SW2 op de Shelly Dimmer 2 aansluit? Of iets anders?
En hoe werkt ditzelfde met een Shelly i3? Is pulsdrukker "up" dan input 1 en pulsdrukker "down" input 2?
Valt mij met de 1 polige pulsdrukker die ik nu heb op dat dimmen vrij onhandig is. Je dim "direction" toggled iedere keer. Dus je doet een long press, dan dim je omhoog. Je laat los dan blijft ie op dat dim niveau. Je doet nog een long press, dan dim je naar beneden. Maar had je eigenlijk omhoog willen dimmen, dan moet je nog een handeling uitvoeren. Kan dit handiger? Of kom je dan op een dubbele schakelaar als
deze uit, wat in feite gewoon 2 losse schakelaars als 1 geheel is?
**Edit**: ik moet letterlijk
zoiets als dit hebben met boven/beneden/neutraal. Weet iemand of dit ook gewoon met de Shelly Dimmer werkt?
[
Voor 34% gewijzigd door
edwardmp op 23-05-2021 22:42
]