Vandaag mijn bestelling met 3 Shelly's binnen gekregen. Als eerste begonnen met de 2.5 om die als test even in een verlengsnoer in te bouwen. (Zonder een switch)
Daardoor weet ik niet helemaal zeker of de fase en nul correct zitten, maar er gaat een rood ledje branden en er kwam een Wifi netwerk beschikbaar 'shellyswitch25-xxxxx'.
Stappen ondernomen:
- Shelly app geïnstalleerd (Android 10 telefoon)
- Shelly app gestart en gekozen voor 'Add Device' via het menu rechts bovenin
- Vervolgens mijn eign wifi netwerk geselecteerd en bijbehorende wachtwoord ingevoerd (Fritzbox modem met 2.4 en 5 Ghz netwerk actief)
- In het volgende scherm wordt de Shelly gevonden
- Shelly selecteren
- Klik op 'Include Devices'
- Popup van Android verschijnt met 'Apparaat om te gebruiken met Shelly' en dan de naam van het wifi netwerk van de Shelly. Kan kiezen tussen Annuleren of Verbinden. Verbinden eindigt in een foutmelding 'Geen apparaten gevonden. Zorg dat apparaten ingeschakeld en beschikbaar zijn voor verbinding.' Kan het opnieuw proberen of annuleren.
- Zo eindig ik in een oneindige loop en de Shelly komt niet in de app...
Wat doe ik verkeerd?
Volgens de bijgeleverde handleiding zou de Android app zelf alle Shelly's moeten configeren met het netwerk waarmee het zelf verbonden is. Dat gebeurd duidelijk niet.
Kon uiteindelijk wel connecten door verbinding te maken met het Shelly netwerk en in de browser naar het goede ip-adres te gaan. Kwam in de webinterface waar ik handmatig de gegevens van mijn eigen wifi ingevoerd heb, maar dat is wel een hoop extra werk vergeleken met wat de handleiding zegt...
[
Voor 10% gewijzigd door
Farmerwood op 05-06-2020 00:19
]