Huis verkeerd op kavel of kavel verkeerd ingemeten

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Goed om te lezen dat het nu opgelost is. Een kavel van 638m2 is enorm, dus knap dat ze dan toch die huizen verkeerd hebben kunnen neerzetten. ;)
Wel jammer dat de juridische kosten niet vergoed worden, het is duidelijk niet jouw fout, dus waarom wel die kosten dragen?
De gemeente is er dan toch wel makkelijk mee weggekomen, heb ik het idee.

Maar belangrijker is dat het nu afgerond is, een zorg minder!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
BounceMeister schreef op maandag 21 april 2025 @ 12:13:
Goed om te lezen dat het nu opgelost is. Een kavel van 638m2 is enorm, dus knap dat ze dan toch die huizen verkeerd hebben kunnen neerzetten. ;)
Wel jammer dat de juridische kosten niet vergoed worden, het is duidelijk niet jouw fout, dus waarom wel die kosten dragen?
De gemeente is er dan toch wel makkelijk mee weggekomen, heb ik het idee.

Maar belangrijker is dat het nu afgerond is, een zorg minder!
Is gezegd: omdat het een schikking is, dus geen uitspraak van een rechter of wie er nu fout zat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
jeroenkb schreef op maandag 21 april 2025 @ 12:17:
[...]

Is gezegd: omdat het een schikking is, dus geen uitspraak van een rechter of wie er nu fout zat
Een onderdeel van de schikking had kunnen zijn dat de juridische kosten door de gemeente werden gedragen. De bewoners hebben in ieder geval geen schuld en dat huis staat niet zomaar op de verkeerde plaats. Een schadeloosstelling zou op zijn plaats zijn geweest denk ik. Maar ik ken de hele inhoud natuurlijk niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• onetime
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Gezien de m2 prijs van 5300 euro per m2 in onze woonplaats doet het goed dat we waarschijnlijk ooit de extra kosten er wel weer uit gaan halen. Ons woongenot is in ieder geval niet minder geworden. Wel hebben we 5 jaar lang in een bouwplaats gewoond. Op moment van schrijven wordt pas de definitieve weg, de heggen en wadi's in de straat aangelegd.
Niet op eigen initiatief, maar 23m2 extra voor ~€12k komt op een m2 prijs van ~€500.
10% van de normale grondprijs. Ik zou dat wel een goed resultaat vinden.

I Bought Myself A Politician - MonaLisa Twins 2013: 7panelen(195Wp), maand later, 17. 3 jaar later 28 en gasloos. 5.5kWp O-W op 4.2kVA omvormer. 2018 'verhuisd'.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04:51
onetime schreef op maandag 21 april 2025 @ 13:14:
[...]

Niet op eigen initiatief, maar 23m2 extra voor ~€12k komt op een m2 prijs van ~€500.
Ik weet niet waar jij je grond koopt, maar 500 per vierkante meter is - afhankelijk van de plaats - min of meer marktconform. En genoeg delen van NL waar dat duur is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onetime
  • Niet online
@Hielko Ik citeer lwd-kevin nota bene...

I Bought Myself A Politician - MonaLisa Twins 2013: 7panelen(195Wp), maand later, 17. 3 jaar later 28 en gasloos. 5.5kWp O-W op 4.2kVA omvormer. 2018 'verhuisd'.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:00
onetime schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 01:02:
@Hielko Ik citeer lwd-kevin nota bene...
En iedereen weet dat dat die orde grootte (~5000) alleen van toepassing kan zijn op woonoppervlak (binnen) en ~500 op perceeloppervlak (grond).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:31

The Legend

*Plop*

BounceMeister schreef op maandag 21 april 2025 @ 13:07:
[...]

Een onderdeel van de schikking had kunnen zijn dat de juridische kosten door de gemeente werden gedragen. De bewoners hebben in ieder geval geen schuld en dat huis staat niet zomaar op de verkeerde plaats. Een schadeloosstelling zou op zijn plaats zijn geweest denk ik. Maar ik ken de hele inhoud natuurlijk niet.
Het probleem in dit soort zaken is volgens mij dat je als opdrachtgever in zekere zin verantwoordelijk bent richting derden / de gemeente voor de bouw die de aannemer uitvoert. Als de aannemer dus (ook) een fout maakt, kun je als opdrachtgever niet zomaar je claim neerleggen bij de gemeente (die wellicht ook (deels) een fout heeft gemaakt. De vraag wie verantwoordelijk is voor de schade, is dus niet heel eenvoudig. Vervolgens zitten er bij zowel de aannemer en de gemeente aansprakelijkheidsverzekeraars op de achterbank die alleen maar bezig zijn met zo weinig mogelijk uitbetalen. Daardoor gaat de afwikkeling van dit soort zaken vaak zo moeizaam, en is het wachten tot (een van de) partijen verantwoordelijkheid nemen om het op te lossen.

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:41

paQ

paQ schreef op woensdag 21 september 2022 @ 21:29:
Ze gaan nu onderzoeken hoe het heeft kunnen gebeuren.
Deloitte gaat dat doen en wordt ingehuurd door de gemeente Vlissingen.
Conclusie van het 1,5 miljoen euro kostende rapport schrijft dat het een bouwfout van de aanemer is en 410.000 euro gaat kosten om de fout te herstellen. De aannemer gaat vervolgens failliet, en de school zal uiteindelijk in een andere vorm en op een nieuwe locatie worden gebouwd en opent 27 juni 2026. Net op tijd voor de zomervakantie.
https://nos.nl/artikel/25...d-na-jaren-eindelijk-open

"Al met al heeft de nieuwbouw 20 jaar geduurd" :')
Schade was de helft van wat ik meende overigens :+

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onetime
  • Niet online
Rukapul schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 07:54:
[...] En iedereen weet dat dat die orde grootte (~5000) alleen van toepassing kan zijn op woonoppervlak (binnen) en ~500 op perceeloppervlak (grond).
Ik ging in het topic van lwd-kevin af op zijn bedragen. Ik weet toch niet of hij in Wassenaar of in Schubbekutteveen woont? [/]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blurk62
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12-09 19:45
Hielko schreef op maandag 21 april 2025 @ 21:49:
[...]

Ik weet niet waar jij je grond koopt, maar 500 per vierkante meter is - afhankelijk van de plaats - min of meer marktconform. En genoeg delen van NL waar dat duur is.
Ik zou graag willen weten waar dat marktconform is, waarschijnlijk in een andere tijdzone dan de randstad. Bij een nieuwbouwwoning zit de grondprijs verstopt in de verkoopprijs. In de aparte akte van levering voor de bouwgrond zag ik pas dat mijn postzegel net buiten Den Haag (overigens niet Wassenaar) per vierkante meter 1886 euro heeft gekost 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04:51
Blurk62 schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 11:57:
[...]

Ik zou graag willen weten waar dat marktconform is, waarschijnlijk in een andere tijdzone dan de randstad. Bij een nieuwbouwwoning zit de grondprijs verstopt in de verkoopprijs. In de aparte akte van levering voor de bouwgrond zag ik pas dat mijn postzegel net buiten Den Haag (overigens niet Wassenaar) per vierkante meter 1886 euro heeft gekost 8)7
Voor jou mijn eerste google hit
In Nederland variëren de prijzen van bouwkavels per regio. Hier is een overzicht van de gemiddelde kosten per vierkante meter (m²) voor verschillende gebieden in 2024:
  1. Groningen, Friesland, Drenthe, Limburg, Zeeland, Flevoland: ongeveer €200 per m².
  2. Overijssel, Gelderland, Noord-Brabant: tussen €300 en €400 per m².
  3. Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht: vanaf €500 per m² en hoger.
In de grote steden zoals Amsterdam, Rotterdam en Utrecht kunnen de prijzen zelfs boven de €1000 per m² uitkomen.
Zelf recentelijk ook een kavel voor een stuk minder dan 500/m2 gekocht... maar als je een hele kleine kavel koopt zal die waarschijnlijk relatief duur zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• lwd-kevin
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14-09 11:20
onetime schreef op maandag 21 april 2025 @ 13:14:
[...]

Hielko schreef op maandag 21 april 2025 @ 21:49:
[...]

Rukapul schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 07:54:
[...]

En iedereen weet dat dat die orde grootte (~5000) alleen van toepassing kan zijn op woonoppervlak (binnen) en ~500 op perceeloppervlak (grond).
Excuus ik pakte voor het gemak de m2 prijs van Funda niet wetende dat dit gaat om woonoppervlak. Deze fout ligt dus bij mij.
Pagina: 1 2 3 4 Laatste