Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ
Ik heb dat een paar maanden terug ook een paar keer gehad en daarna maanden niet meer.
Hij was ook maar voor 80% geladen, meestal is hij vol na een nacht laden.
Heb geoptimaliseerd laden ingeschakeld en bedtijd modus is actief van 23.00 tot 7.00 uur.
Meer gebruikers hier die dat wel eens meegemaakt hebben?
Vertrouw het niet echt meer om hem de hele nacht in de lader te leggen nu.
Hier niet, en gebruik beide regelmatig, zeker net na de belastingaangifteBladeSlayer1000 schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 20:07:
De laatste tijd merk ik heel erg dat mijn telefoon moeite krijgt met QR codes scannen van bijvoorbeeld ING en DigiD. Hebben mensen dezelfde ervaringen?
Bij mij zijn de QR codes uitgerekt, alsof de wideangle lens wordt gekozen, dit maakt het voor mij onmogelijk om een QR code te scannen met een van beide apps...ascent schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 20:08:
[...]
Hier niet, en gebruik beide regelmatig, zeker net na de belastingaangifteValt me wel op dat die van de digid nooit vierkant in de viewfinder verschijnt maar altijd een beetje in elkaar gedrukt. Scant wel altijd prima snel.
Voorheen scande de camera ook altijd prima en snel.
Ik heb de cache en storage al leeg gemaakt, en Smart Scene recognition aangezet, dat heeft alleen niet geholpen..
Ik weet dat Samsung en Huawei dit hebben (mijn vorige telefoons), maar ik krijg het niet werkend op mijn OnePlus 8 Pro.
Werkt idd maar half. Dr zit in de developer mode volgens mij nog wel ergens een switch voor iets in die trant ("force desktop mode"), maar is niet stabiel in enige vorm is mijn ervaring.MM99 schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 22:45:
Heeft OnePlus 8 Pro desktop modus? Dus als je de telefoon aansluit aan een USB c docking, dat het werkt als een desktop?
Ik weet dat Samsung en Huawei dit hebben (mijn vorige telefoons), maar ik krijg het niet werkend op mijn OnePlus 8 Pro.
En zoals hier te lezen zijn ze er voorlopig ook niks mee van plan
https://forums.oneplus.co...aring-your-ideas.1345297/
[ Voor 13% gewijzigd door ascent op 14-03-2021 09:55 ]
Oneplus is nooit snel met security updates. Eerder ook besproken. Qua software support staat het internet er vol mee.AstaVista schreef op maandag 15 maart 2021 @ 10:06:
Hoe zit het bij OnePlus met de ondersteuning op vlak van security? Al een tijdje op zoek naar een nieuwe telefoon en ik wil toch graag minstens 3 jaar security updates ontvangen, aangezien ik pas om de 3.5 jaar wissel van smartphone.
Oneplus garandeert 3 jaar updates na release van het toestel, dus koop een Oneplus 9 bij de release einde deze maand en je zit goed.AstaVista schreef op maandag 15 maart 2021 @ 10:06:
Hoe zit het bij OnePlus met de ondersteuning op vlak van security? Al een tijdje op zoek naar een nieuwe telefoon en ik wil toch graag minstens 3 jaar security updates ontvangen, aangezien ik pas om de 3.5 jaar wissel van smartphone.
Wil je dieper advies rondom een nieuw toestel, maak een topic aan in het Aankoop Advies forum:
Aankoopadvies Tablets en Telefoons
https://www.androidpolice...-security-update-tracker/AstaVista schreef op maandag 15 maart 2021 @ 10:06:
Meten is weten, deze link geeft een goed beeld wat je momenteel kunt verwachten
Qua updates moet je tegenwoordig bij pixel (duh) en Samsung zijn.
Sterker nog: Samsung klopt Pixel soms in het uitbrengen van de patches.ascent schreef op maandag 15 maart 2021 @ 11:21:
[...]
https://www.androidpolice...-security-update-tracker/
Meten is weten, deze link geeft een goed beeld wat je momenteel kunt verwachten
Qua updates moet je tegenwoordig bij pixel (duh) en Samsung zijn.
Wat betreft OP: ze geven nu 2 jaar OS updates en 1 jaar security updates. Na drie jaar ben je 'gezien'.
Artificial Intelligence is no match for Natural Stupidity.
Heb ik ook. Welk model heb jij?BladeSlayer1000 schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 20:13:
[...]
Bij mij zijn de QR codes uitgerekt, alsof de wideangle lens wordt gekozen, dit maakt het voor mij onmogelijk om een QR code te scannen met een van beide apps...
Voorheen scande de camera ook altijd prima en snel.
Ik heb de cache en storage al leeg gemaakt, en Smart Scene recognition aangezet, dat heeft alleen niet geholpen..
Wat ik ook ervaar: ik wil nog wel eens wat koppelen, dat gaat meestal via bluetooth geloof ik. Bijvoorbeeld Yeelights en onze robotstofzuiger Neato.
Daar gaat vaak wat mis in het koppelingsproces. Krijg het gewoon niet voor elkaar om fatsoenlijk te koppelen. De telefoon van mijn vriendin gaat daarentegen wel prima. Dat is een Xiaomi.
Oneplus is nooit niet meer snel met security updates. Eerder ook besproken. Qua software support staat het internet er vol mee.Phntm schreef op maandag 15 maart 2021 @ 10:55:
[...]
Oneplus is nooit snel met security updates. Eerder ook besproken. Qua software support staat het internet er vol mee.
Zo jammer, ze waren rond de OP3 en 3T zo lekker bezig op dat vlak.
Share and Enjoy!
Ik heb een 8 pro. Ik heb het sinds eerdergister opgegeven om nog QR codes te scannen.KaiseRRuby schreef op maandag 15 maart 2021 @ 17:45:
[...]
Heb ik ook. Welk model heb jij?
Wat ik ook ervaar: ik wil nog wel eens wat koppelen, dat gaat meestal via bluetooth geloof ik. Bijvoorbeeld Yeelights en onze robotstofzuiger Neato.
Daar gaat vaak wat mis in het koppelingsproces. Krijg het gewoon niet voor elkaar om fatsoenlijk te koppelen. De telefoon van mijn vriendin gaat daarentegen wel prima. Dat is een Xiaomi.
Yep. Hier ook. Digi-D ziet er ruk uit (maar scant wel gewoon goed)Phntm schreef op maandag 15 maart 2021 @ 21:10:
Ik heb alleen bij DigiD uitgerekte codes op de 8 pro. Had ik overigens ook op de 6T. Andere apps, zoals scannen met de ING bankieren app. Dat gaat altijd goed.
Dat werkt goed totdat je Windows/Chrome in Dark Modus zet...ascent schreef op maandag 15 maart 2021 @ 21:10:
[...]
Yep. Hier ook. Digi-D ziet er ruk uit (maar scant wel gewoon goed)
The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW151. 3-fasen. HW P1.
Te downloaden via Oxygen Updater.
System
• OnePlus account now can be registered with the phone number in more countries or regions
• Optimized the startup speed of some apps to improve the user experience
• Fixed the noise issue of 5G calls
• Fixed the issue that the fingerprint pattern is not displayed on the screen
• Fixed the issue that WhatsApp cannot receive messages when it is in the background for a long time
• Fixed the issue in which the "Turn on automatically" in Dark Mode is disabled after the system update
• Fixed the disappearing issue with the animation of the voice assistant wake-up gesture
• Fixed the issue that no caller ID is displayed from the favorite contacts in Do Not Disturb mode
• Fixed the issue that the Setting interface displays abnormally under the split screen of call forwarding
• Fixed the flash issue with the Quick Reply in Landscape
• Fixed the issue that the status bar is displayed abnormally when using split-screen with the Chrome
• Fixed the small probability issue that the expanded screenshot may stop working
• Updated Android security patch to 2021.03
Camera
• Newly added time watermark (Go to: Camera - Settings - Shot on OnePlus watermark - Time)
Gallery
• Fixed the issue in which pictures are not displayed in the Gallery after they are copied to the DCIM category
• Fixed the issue that the Nearby Share button may disappear when using Google Photos
Bluetooth
• Fixed the issue that the SCENARIO-BASED ENHANCEMENT switch is not displayed in the settings when OnePlus Buds is connected to the phone
• Fixed the issue that the device cannot be searched by other Bluetooth devices
• Fixed the issue of the incomplete dialog box displayed in landscape mode
• Fixed known issues with the SMS to improve functional stability
Clock
• Improved the touch range of stopwatch buttons and improved the user experience
Ambient Display
• Fixed the issue in which the AOD displays the wrong time sequence after setting up some languages as system languages
• Fixed the issue with AOD that the screen may flash when unlocking with fingerprint
• Fixed the issue with AOD that the screen may display red in some scenes
• Fixed the issue of blurred lines in AOD
Network
• Fixed the failure issue with Wi-Fi
Zen Mode
• Newly added the Tide Voice Medal (Complete 3 Zen Mode challenges with white noise to win this medal)
TNX. Al sinds in de OP8Pro heb kan ik alle QR codes scannen en inloggen.Joarie schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 07:40:
[...]
Dat werkt goed totdat je Windows/Chrome in Dark Modus zet...
Behalve op digid sites.
Even browser naar licht thema en het werkt wel.
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Geïnstalleerd, alleen nu wil m'n wifi niet meer aancodegro schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 19:08:
Grote update open bèta 8 beschikbaar voor de 8pro.
Te downloaden via Oxygen Updater.
System
• OnePlus account now can be registered with the phone number in more countries or regions
• Optimized the startup speed of some apps to improve the user experience
• Fixed the noise issue of 5G calls
• Fixed the issue that the fingerprint pattern is not displayed on the screen
• Fixed the issue that WhatsApp cannot receive messages when it is in the background for a long time
• Fixed the issue in which the "Turn on automatically" in Dark Mode is disabled after the system update
• Fixed the disappearing issue with the animation of the voice assistant wake-up gesture
• Fixed the issue that no caller ID is displayed from the favorite contacts in Do Not Disturb mode
• Fixed the issue that the Setting interface displays abnormally under the split screen of call forwarding
• Fixed the flash issue with the Quick Reply in Landscape
• Fixed the issue that the status bar is displayed abnormally when using split-screen with the Chrome
• Fixed the small probability issue that the expanded screenshot may stop working
• Updated Android security patch to 2021.03
Camera
• Newly added time watermark (Go to: Camera - Settings - Shot on OnePlus watermark - Time)
Gallery
• Fixed the issue in which pictures are not displayed in the Gallery after they are copied to the DCIM category
• Fixed the issue that the Nearby Share button may disappear when using Google Photos
Bluetooth
• Fixed the issue that the SCENARIO-BASED ENHANCEMENT switch is not displayed in the settings when OnePlus Buds is connected to the phone
• Fixed the issue that the device cannot be searched by other Bluetooth devices
• Fixed the issue of the incomplete dialog box displayed in landscape mode
• Fixed known issues with the SMS to improve functional stability
Clock
• Improved the touch range of stopwatch buttons and improved the user experience
Ambient Display
• Fixed the issue in which the AOD displays the wrong time sequence after setting up some languages as system languages
• Fixed the issue with AOD that the screen may flash when unlocking with fingerprint
• Fixed the issue with AOD that the screen may display red in some scenes
• Fixed the issue of blurred lines in AOD
Network
Zen Mode
• Newly added the Tide Voice Medal (Complete 3 Zen Mode challenges with white noise to win this medal)

Ik kan de schuifknop aanzetten, maar gaat vanzelf weer uit. Heel vreemd dit, vooral met:
Network
Ja, waarschijnlijk heb je geen xml file gedownload. Andere oorzaak kan zijn dat je de snapcam versie moet hebben i.p.v. de gcam versie.ALPACINO schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 07:23:
Heeft iemand een versie van Gcam gevonden die ook met de ultra wide lens werkt? Ik heb voor de op8 meerdere versies geprobeerd.
Hey everyone,
Here are the latest open beta builds for the OnePlus 8 and OnePlus 8 Pro.
Please bear in mind that this is beta software and, as such, may be less stable than stable MP builds. If you are installing this build, we highly recommend you make a full system back-up before proceeding.
Key updates
SystemCamera
- OnePlus account now can be registered with the phone number in more countries or regions
- Optimized the startup speed of some apps to improve the user experience
- Fixed the noise issue of 5G calls
- Fixed the issue that the fingerprint pattern is not displayed on the screen (OP8 series only)
- Fixed the issue that WhatsApp cannot receive messages when it is in the background for a long time
- Fixed the issue in which the "Turn on automatically" in Dark Mode is disabled after the system update
- Fixed the disappearing issue with the animation of the voice assistant wake-up gesture
- Fixed the issue that no caller ID is displayed from the favorite contacts in Do Not Disturb mode
- Fixed the issue that the Setting interface displays abnormally under the split screen of call forwarding
- Fixed the flash issue with the Quick Reply in Landscape
- Fixed the issue that the status bar is displayed abnormally when using split-screen with the Chrome
- Fixed the small probability issue that the expanded screenshot may stop working
- Updated Android security patch to 2021.03
Gallery
- Newly added time watermark (Go to: Camera - Settings - Shot on OnePlus watermark - Time)
Bluetooth
- Fixed the issue in which pictures are not displayed in the Gallery after they are copied to the DCIM category
- Fixed the issue that the Nearby Share button may disappear when using Google Photos
- Fixed the issue that the SCENARIO-BASED ENHANCEMENT switch is not displayed in the settings when OnePlus Buds is connected to the phone
- Fixed the issue that the device cannot be searched by other Bluetooth devices
Clock
- Fixed the issue of the incomplete dialog box displayed in landscape mode
- Fixed known issues with the SMS to improve functional stability (OP8 series only)
Ambient Display
- Improved the touch range of stopwatch buttons and improved the user experience
Network
- Fixed the issue in which the AOD displays the wrong time sequence after setting up some languages as system languages
- Fixed the issue with AOD that the screen may flash when unlocking with fingerprint
- Fixed the issue with AOD that the screen may display red in some scenes
- Fixed the issue of blurred lines in AOD
Zen Mode
- Fixed the failure issue with Wi-Fi
- Newly added the Tide Voice Medal (Complete 3 Zen Mode challenges with white noise to win this medal)
Vrij late aankondiging. Kon hem gisteren ook al OTA downloaden.Anonymoussaurus schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 13:03:
Nu ook aangekondigd op het forum door OnePlus: OxygenOS Open Beta 8 for the OnePlus 8 and OnePlus 8 Pro
[...]
Dat is bijna altijd zo: ze rollen de update uit en later kondigen ze de update aan. Kan ik ook niets aan veranderen.codegro schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 14:38:
[...]
Vrij late aankondiging. Kon hem gisteren ook al OTA downloaden.
Was ook geen commentaar op jouw 😉 integendeel zelfs.Anonymoussaurus schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 14:40:
[...]
Dat is bijna altijd zo: ze rollen de update uit en later kondigen ze de update aan. Kan ik ook niets aan veranderen.
Maar ik dacht dat een aankondiging voor de actie uitgaat. Maar niets is minder waar dus.
Ik heb diverse XML files geprobeerd maar blijkbaar niet de juiste. Met die van OP7 xml file werkt het wel. Iemand nog een favoriete xml file?NeverSettle schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 12:48:
[...]
Ja, waarschijnlijk heb je geen xml file gedownload. Andere oorzaak kan zijn dat je de snapcam versie moet hebben i.p.v. de gcam versie.
Is dit nu de moeite waard om te installeren? Ik zit nu op stable.Anonymoussaurus schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 13:03:
Nu ook aangekondigd op het forum door OnePlus: OxygenOS Open Beta 8 for the OnePlus 8 and OnePlus 8 Pro
[...]
Als je features en security patches sneller wilt, ja. Dan moet je wel genoegen nemen met mogelijke bugs + het feit dat terug naar stable = wipe betekent.Petert87 schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 20:14:
[...]
Is dit nu de moeite waard om te installeren? Ik zit nu op stable.
Dank. Wipe kan soms wel goed werken, dus vind dat nooit zo erg. Er was wel ergens een Beta waar de batterij slecht was. Is dat nu beter?Anonymoussaurus schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 20:40:
[...]
Als je features en security patches sneller wilt, ja. Dan moet je wel genoegen nemen met mogelijke bugs + het feit dat terug naar stable = wipe betekent.
Ik ben gister overgegaan van stabiel naar beta. Ik vind t achterlijk dat de op6 al op stable feb security zit en op8pro nog op januari.Petert87 schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 20:14:
[...]
Is dit nu de moeite waard om te installeren? Ik zit nu op stable.
Ik heb zelf geen OnePlus 8-serie telefoon, dus daar kan ik helaas niks over zeggen, sorry.Petert87 schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 20:56:
[...]
Dank. Wipe kan soms wel goed werken, dus vind dat nooit zo erg. Er was wel ergens een Beta waar de batterij slecht was. Is dat nu beter?
Dit gaat toch juist over de op8?Anonymoussaurus schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 20:57:
[...]
Ik heb zelf een OnePlus 8-serie telefoon, dus daar kan ik helaas niks over zeggen, sorry.
Zou "een" geen moeten zijn? Anders zou je het wel kunnen vertellenAnonymoussaurus schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 20:57:
[...]
Ik heb zelf een OnePlus 8-serie telefoon, dus daar kan ik helaas niks over zeggen, sorry.
Installatie loopt nu, dus ben benieuwd.Anonymoussaurus schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 21:01:
Lol, was een typo. Ik heb inderdaad GEEN OnePlus 8-serie telefoon. En btw, OnePlus 8-serie = OnePlus 8 én 8 Pro. Dat behoort tot die serie.
Is de roll back ook te downloaden in de updater?
Ja, inderdaad. Je mag wel verwachten dat er een maandelijkse patch komt.ascent schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 20:57:
[...]
Ik ben gister overgegaan van stabiel naar beta. Ik vind t achterlijk dat de op6 al op stable feb security zit en op8pro nog op januari.
Eens. Toch eens naar Samsung kijken voor de volgende. Maar tóch ben ik benieuwd, 23 maart....Petert87 schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 21:06:
[...]
Ja, inderdaad. Je mag wel verwachten dat er een maandelijkse patch komt.
Ik vind het verder een prima telefoon. Hiervoor een Nokia, en ik zocht iets met een soort standaard Android. Nu is Oxygen dat niet meer helemaal, maar komt in de buurt.ascent schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 21:08:
[...]
Eens. Toch eens naar Samsung kijken voor de volgende. Maar tóch ben ik benieuwd, 23 maart....
Nee, dat bieden wij niet aan. Wel kan je een MSM tool gebruiken (meest schone manier). Zie gepinde berichten in dit topic.Petert87 schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 21:06:
[...]
Installatie loopt nu, dus ben benieuwd.
Is de roll back ook te downloaden in de updater?
Inmiddels terug naar de stable, kreeg geen oplossingen gevonden.Eric_Cantona schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 09:31:
[...]
Geïnstalleerd, alleen nu wil m'n wifi niet meer aan
Ik kan de schuifknop aanzetten, maar gaat vanzelf weer uit. Heel vreemd dit, vooral met:
Network
Vergeten een goeie backup te maken, maar nu is de f00n helemaal fris opgeschoond
Ik draai hem sinds gisteren, maar ik heb geen enkele problemen gezien voorlopig. Ook een Factory reset verhielp het niet?Eric_Cantona schreef op zondag 21 maart 2021 @ 13:20:
[...]
Inmiddels terug naar de stable, kreeg geen oplossingen gevonden.
Vergeten een goeie backup te maken, maar nu is de f00n helemaal fris opgeschoond
OP8Pro_O2_BETA_8
Hebben jullie dat ook? Ik ben benieuwd of dat O2 ergens voor staat. Heb overigens een IN2020 versie van de telefoon.
Hey besturingssysteem van oneplus heet oxygenOS. Die O2 is een aanduiding van zuurstof.KaiseRRuby schreef op maandag 22 maart 2021 @ 11:40:
Heb een vraag, ik zat eens wat te loeren en ik zie dat mijn Beta versie staat omschreven als:
OP8Pro_O2_BETA_8
Hebben jullie dat ook? Ik ben benieuwd of dat O2 ergens voor staat. Heb overigens een IN2020 versie van de telefoon.
Wikipedia: Dizuurstof
Mijn antwoord is niet geheel Tweakersproof, maar niet gedaan. Ik ben al een tijdje uit dit gebeuren en ben dus meteen op zoek gegaan naar downgraden.Petert87 schreef op zondag 21 maart 2021 @ 21:56:
[...]
Ik draai hem sinds gisteren, maar ik heb geen enkele problemen gezien voorlopig. Ook een Factory reset verhielp het niet?
Wellicht had me dit wat werk gescheeld ja!
Ik vermoed het wel, ik heb nergens last van namelijkEric_Cantona schreef op maandag 22 maart 2021 @ 11:52:
[...]
Mijn antwoord is niet geheel Tweakersproof, maar niet gedaan. Ik ben al een tijdje uit dit gebeuren en ben dus meteen op zoek gegaan naar downgraden.
Wellicht had me dit wat werk gescheeld ja!
:strip_exif()/f/image/iK5bzPZWaBtoIv9pItutJUul.jpg?f=fotoalbum_large)
Hebben jullie met de OnePlus8Pro last van hetzelfde effect als je met de gewone (main) sensor een foto van een document maakt? Ik snap dat ik de wide-sensor kan gebruiken, maar 't gaat me vooral om de discussie die schijnt te leven dat dit komt door de grootte van de sensor tegenwoordig. Ik ben benieuwd of dit daar daadwerkelijk mee te maken heeft als je rechtboven een document hangt. Dat je met verschillende dieptes ook verschillende scherpte-dieptes krijgt door een grotere sensor met ander brandpuntsafstand kan ik helemaal in meegaan maar als het papier en de camera evenwijdig aan elkaar lopen vraag ik me af of dit effect zo groot mag zijn. Toch zie je 't tegenwoordig steeds vaker, ook iemand in 't Samsung S21 forum die er een vraag over stelde. Hoe zien, ervaren én verklaren jullie dit?
Geen last van, ik heb de macro functie automatisch aan staan als ik met mijn toestel een foto van dichtbij wil maken (circa >3cm afstand).ascent schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 17:41:
[Afbeelding]
Hebben jullie met de OnePlus8Pro last van hetzelfde effect als je met de gewone (main) sensor een foto van een document maakt? Ik snap dat ik de wide-sensor kan gebruiken, maar 't gaat me vooral om de discussie die schijnt te leven dat dit komt door de grootte van de sensor tegenwoordig. Ik ben benieuwd of dit daar daadwerkelijk mee te maken heeft als je rechtboven een document hangt. Dat je met verschillende dieptes ook verschillende scherpte-dieptes krijgt door een grotere sensor met ander brandpuntsafstand kan ik helemaal in meegaan maar als het papier en de camera evenwijdig aan elkaar lopen vraag ik me af of dit effect zo groot mag zijn. Toch zie je 't tegenwoordig steeds vaker, ook iemand in 't Samsung S21 forum die er een vraag over stelde. Hoe zien, ervaren én verklaren jullie dit?
En als je het eens zonder de widesensor doet?NeverSettle schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 17:55:
[...]
Geen last van, ik heb de macro functie automatisch aan staan als ik met mijn toestel een foto van dichtbij wil maken (circa >3cm afstand).
Beetje afstand nemen en daarna bijsnijden levert prima resultaten op. Je hebt meer dan zat resolutie om een beetje bij te snijden.ascent schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 17:41:
[Afbeelding]
Share and Enjoy!
Volgens mij heeft lang niet iedereen die. Ik heb 'r persoonlijk in elk geval (voor zover ik weet) geen last van.Aid schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 12:28:
Mijn p30 pro is gesneuveld en ik zit nu te kijken naar de OP 8 pro, maar ik heb begrepen dat er wat problemen waren/zijn met het scherm (groene en rode tint). Zijn deze problemen opgelost of?
Ok, dus het is gewoon pech hebben. Nee, prima dan weet ik voldoende.ascent schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 12:32:
[...]
Volgens mij heeft lang niet iedereen die. Ik heb 'r persoonlijk in elk geval (voor zover ik weet) geen last van.
Dan nog een vraagje, waarom is de Pro duurder dan de T. Normaal gesproken is toch T de verbeterde versie. Of is de T de verbeterde versie van de normale OP 8? Ik zie wel dat de PRO een betere camera heeft en over het algemeen betere plaatjes schiet (vind ik belangrijk). Maar verder zijn ze redelijk aan elkaar gewaagd. Nog enig advies hierover? Is de OP 8 pro de 170 extra waard?
De 8T is een verbeterde 8 inderdaad, geen pro. Pro is waterdicht (Sommige 8T modellen ook, maar standaard niet), QI charging etc. Ik heb zelf de pro, vond de S21 Ultra te duur en durfde de overstap naar iPhone nog niet aan.Camera van de pro idd beter (de widecam iig)Aid schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 13:44:
[...]
Ok, dus het is gewoon pech hebben. Nee, prima dan weet ik voldoende.
Dan nog een vraagje, waarom is de Pro duurder dan de T. Normaal gesproken is toch T de verbeterde versie. Of is de T de verbeterde versie van de normale OP 8? Ik zie wel dat de PRO een betere camera heeft en over het algemeen betere plaatjes schiet (vind ik belangrijk). Maar verder zijn ze redelijk aan elkaar gewaagd. Nog enig advies hierover? Is de OP 8 pro de 170 extra waard?
Persoonlijk vond ik de staat waarin Jerry 'm kreeg (YouTube: OnePlus 8T Durability Test - Is it worth the Ice Cream?!) ook niet zo fraai. Als je met je nagel overal tussenkunt zit 'r best wat speling in 't geheel.
[ Voor 13% gewijzigd door ascent op 25-03-2021 13:58 ]
Ik denk dat er een tijdje ook erg fanatiek naar gezocht werd, maar in mijn geval ook geen last van. Nog altijd blij met de keuze voor de 8 pro op alle fronten, verwacht met dit toestel dan ook eens langer dan 2 jaar mee te gaan doen.Aid schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 12:28:
Mijn p30 pro is gesneuveld en ik zit nu te kijken naar de OP 8 pro, maar ik heb begrepen dat er wat problemen waren/zijn met het scherm (groene en rode tint). Zijn deze problemen opgelost of?
Ik kom (ook) van een Huawei af (mate 20 pro) en heb nu een maand de 8pro in gebruik. Zeer tevreden, nog geen minpunten ontdekt. Ook geen last van problemen met het scherm.Aid schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 12:28:
Dan wel ja, maar ik zie er geen probleem in als je de Ultra Wide camera kan gebruiken voor macro's zonder problemen.ascent schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 18:18:
[...]
En als je het eens zonder de widesensor doet?
Valt me inderdaad op dat de prijs wat hoger is van de 8pro.
Ik wacht het moment even af tot deze is gevallen in prijs...
Ben toch wel erg benieuwd wat je teleurstellend vind. Ik ben het als OnePlus 8 pro eigenaar helemaal eens dat hij de upgrade niet waard is. In mijn ogen is alleen de camera een klein beetje beter. De rest is allemaal gelijkwaardig voor dagelijks gebruik ga ik de extra snelheid niet merken. Maar als ik nu een nieuwe telefoon nodig had had ik waarschijnlijk wel die gedaan over de 8 pro.GrasshopperNL schreef op zondag 28 maart 2021 @ 19:37:
Na de, in mijn ogen, teleurstellende release van de 9pro ben ik nu naar de 8 pro aan het kijken.
Valt me inderdaad op dat de prijs wat hoger is van de 8pro.
Ik wacht het moment even af tot deze is gevallen in prijs...
Echter merk ik zelf dat ik vooral bij OnePlus blijf door de software. Voor de prijs/kwaliteit zijn er momenteel genoeg andere goede opties. (Beste voorbeeld is natuurlijk de Mii 11)
Hey everyone,
We are starting to push the incremental rollout of a new OxygenOS update for the OnePlus 8 and OnePlus 8 Pro in IN region now, EU and NA region will soon follow:
OP8
IN: 11.0.5.5.IN21DA
EU: 11.0.5.5.IN21BA
NA: 11.0.5.5.IN21AA
OP8 Pro
IN: 11.0.5.5.IN11DA
EU: 11.0.5.5.IN11BA
NA: 11.0.5.5.IN11AA
Changelog
SystemCamera
- Optimized the position of the EMERGENCY icon in the lock screen
- Improved the navigation gestures sensitivity during charging
- Fixed the failure issue after changing the customized font
- Fixed the issue that the Splash Screen Information Service may stop working
- Fixed the small probability issue that the language in Provision does not follow the system language
- Fixed the small probability issue that the expanded screenshot may stop working
- Fixed the small probability issue with the Recorder that the recording quality may not meet the expected result
- Fixed the issue that reusing the wrong fingerprint long press to unlock will cause a flash screen
- Fixed the small probability issue that double-tapping is abnormally triggered when typing
- Fixed the failure issue when waking the voice assistance in lock screen by swiping the icon
- Fixed the issue in which home screen time is displayed abnormally when the system language is Arabic
- Updated Android security patch to 2021.03
OnePlus Share
- Fixed the lagging issue when playing videos recorded by 4K CINE 60FPS
Clock
- Fixed the issue that files sent by other third-party devices cannot be received
- Fixed the issue that the alarm clock may not ring as scheduled on workdays
Ik zie helaas niks staan over widevine. Hopelijk wordt dat wel opgelost met OTA update. Want via MSM tool was het niet gelukt, caches legen en apps herinstalleren ook niet.Anonymoussaurus schreef op maandag 29 maart 2021 @ 15:07:
OnePlus heeft OxygenOS 11.0.5.5 aangekondigd welke veel bugs oplost: OxygenOS 11.0.5.5 for the OnePlus 8 and OnePlus 8 Pro
[...]
Blijft dat widevine frappant vinden. Best vaak dat mensen er last van hebben maar geen idee hoe het ontstaat.NeverSettle schreef op maandag 29 maart 2021 @ 21:19:
[...]
Ik zie helaas niks staan over widevine. Hopelijk wordt dat wel opgelost met OTA update. Want via MSM tool was het niet gelukt, caches legen en apps herinstalleren ook niet.
En hij is beschikbaar in de Oxygen UpdaterAnonymoussaurus schreef op maandag 29 maart 2021 @ 15:07:
OnePlus heeft OxygenOS 11.0.5.5 aangekondigd welke veel bugs oplost: OxygenOS 11.0.5.5 for the OnePlus 8 and OnePlus 8 Pro
[...]
Widevine staat weer op L1ascent schreef op maandag 29 maart 2021 @ 21:20:
[...]
Blijft dat widevine frappant vinden. Best vaak dat mensen er last van hebben maar geen idee hoe het ontstaat.
:strip_exif()/f/image/gVkggXGv867NG4Bp9jIDEsHk.jpg?f=fotoalbum_large)
Hier ook! Ik werd toch wel een beetje gek van al die bugs.
EDIT: ik zie dat ze de typfoutjes bij de batterij venster (screen usage since full charge) nog niet hebben aangepast. Nog steeds de dubbel "ss" op het einde bij "hrs" en "min".
[ Voor 17% gewijzigd door NeverSettle op 30-03-2021 12:12 ]
Is dit wanneer systeemtaal Engels is? In Nederlands op de non-Plus geen last vanNeverSettle schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 11:02:
[...]
Hier ook! Ik werd toch wel een beetje gek van al die bugs.
EDIT: ik zie dat ze de typfoutjes bij de batterij venster (screen usage since full charge) nog niet hebben aangepast. Nog steeds de dubbel "ss" op het einde bij "hrs" en "min".
Klopt, ik heb mijn toestel in het Engels staan. Gboard ingesteld op English (Netherlands). Engels klinkt en leest beter in bepaalde apps dan vertaald in het Nederlands vind ik.Petert87 schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 14:01:
[...]
Is dit wanneer systeemtaal Engels is? In Nederlands op de non-Plus geen last van
Over dit bug/spellingsfouten had ik al is een feedback gestuurd met OEM log naar OnePlus.
Laatste update proberen te installeren, wederom dezelfde wifi-problemen. Nu je tip over de factory reset uitgevoerd. (uiteraard een backup gedraaid). Helaas hangt m'n telefoon nu in een bootloop.Petert87 schreef op zondag 21 maart 2021 @ 21:56:
[...]
Ik draai hem sinds gisteren, maar ik heb geen enkele problemen gezien voorlopig. Ook een Factory reset verhielp het niet?
Hehe altijd dat gezever om een OEM log. Ik snap waarom ze erom vragen maar soms slaat het echt nergens op en voegt het niks toe en dan blijven ze toch volhouden.NeverSettle schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 14:10:
[...]
Over dit bug/spellingsfouten had ik al is een feedback gestuurd met OEM log naar OnePlus.
Ik heb hem ook op Engels staan maar ervaar dat van jou niet.... Staat hier wel goed...heb je een maandag ochtend model?NeverSettle schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 14:10:
[...]
Klopt, ik heb mijn toestel in het Engels staan. Gboard ingesteld op English (Netherlands). Engels klinkt en leest beter in bepaalde apps dan vertaald in het Nederlands vind ik.
Dit typfout/bug is pas sinds OxygenOS 11.0.4.4. ontstaan. Daarvoor nooit problemen mee gehad. Maar dit is niet het belangrijkste, widevine L1 daarentegen welVroem schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 18:03:
[...]
Ik heb hem ook op Engels staan maar ervaar dat van jou niet.... Staat hier wel goed...heb je een maandag ochtend model?
Dat is mooi balen. Dan is er vast meer aan de hand dan alleen een software issue?Eric_Cantona schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 14:12:
[...]
Laatste update proberen te installeren, wederom dezelfde wifi-problemen. Nu je tip over de factory reset uitgevoerd. (uiteraard een backup gedraaid). Helaas hangt m'n telefoon nu in een bootloop.
Ik heb geen idee, inmiddels moeten unbricken en alles en nu up-to-date. Dus zo de backups weer terug gaan zetten. Geen idee waar 't bij mij fout gaat, maar gelukkig werkt 't weer.Petert87 schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 20:18:
[...]
Dat is mooi balen. Dan is er vast meer aan de hand dan alleen een software issue?
Widevine heb ik nog niet gecontroleerd...NeverSettle schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 19:28:
[...]
Dit typfout/bug is pas sinds OxygenOS 11.0.4.4. ontstaan. Daarvoor nooit problemen mee gehad. Maar dit is niet het belangrijkste, widevine L1 daarentegen wel
Die bug zag ik hier thuis bij de andere OP8pro alleen is dat de versie 8/128 waarbij ik zelf de 12/256 heb... Zit blijkbaar dus verschil in....
Ja ik heb ook de 8/128 versie. Misschien een moederbord probleem? Ze hebben het iig opgelost nu.Vroem schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 16:03:
[...]
Widevine heb ik nog niet gecontroleerd...
Die bug zag ik hier thuis bij de andere OP8pro alleen is dat de versie 8/128 waarbij ik zelf de 12/256 heb... Zit blijkbaar dus verschil in....
flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!
Ik zie hem wel in de drawer als "OnePlus Diagnostic". Gedownload via deze link: https://mega.nz/file/1doD...Kfed8ZpM3t9kEZOloWrm_P2cUFlipm0de schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 14:55:
Ik probeer de oneplus diagnostic app te downloaden en te installeren. Ik krijg de melding dat de app is geïnstalleerd maar zie daarna de app niet terug in m’n drawer? Is er misschien nog een andere manier om de Health van een batterij te checken? Vriend van me heeft een oneplus op de kop weten te tikken via een Coolblue tweedekansje. Zijn benieuwd naar de batterij.
Ja idd. Daar kom ik nu ook achter helaas 😅. Is er een andere manier om te zien hoe gezond de batterij nog is?Phntm schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 16:33:
Ik dacht dat oneplus diagnostic niet werkte op de 8 series om battery health te controleren? Installeren zal je lukken maar tot nu toe nooit mijn health kunnen bekijken op de 8 pro wegens een aanpassing in hoe die data wordt opgeslagen. Dit is ook meermaals opgenoemd.
Battery Historian, maar dan moet je het erg nauwkeurig bijhouden. Battery Historian is van Google zelf voor Android ontwikkeld. Daar moet je even over gaan inlezen. Zaken als Accubattery moet je vermijden, die geven nooit de realiteit weer.Flipm0de schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 16:35:
[...]
Ja idd. Daar kom ik nu ook achter helaas 😅. Is er een andere manier om te zien hoe gezond de batterij nog is?
Hoeft niet. Toestel is al een jaar uit. Misschien de batterij ook wel?Opperpanter2 schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 21:53:
En tweedekansje is toch gewoon nieuw met beschadigde/opengemaakte doos.
Sommige zijn ook bekrast bijvoorbeeld. Maar dat staat er altijd netjes bij.
In verschillende toppics al eens eerder benoemd, probeer met een tandenstoker of cocktailprikker het stof er tussen uit te halen. Doe ik ook regelmatigPetert87 schreef op zondag 4 april 2021 @ 23:50:
Ik heb sinds enkele weken het idee dat mijn usb poort lam is. Zijn er meer die dat hebben?
Excuus, ik had het eigenlijk nog niet voorbij zien komen. Ik zal dat even proberen. Heb het nog nooit eerder gehad bij andere telefoons, dus ik dacht al aan opsturen.Joenos schreef op maandag 5 april 2021 @ 10:08:
[...]
In verschillende toppics al eens eerder benoemd, probeer met een tandenstoker of cocktailprikker het stof er tussen uit te halen. Doe ik ook regelmatig
Eerst dacht ik dat de aansluiting van mijn usb-c oortjes kapot waren omdat er om de haverklap geen verbinding was.
Edit: dank je, heeft geholpen. In eerste instantie dacht ik dat ik het nog verder kapot had gemaakt, maar ik had gewoon het stof nog verder gewerkt. Nu werkt het weer naar behoren.
[ Voor 14% gewijzigd door Petert87 op 05-04-2021 15:33 ]
Damn, hij wilt m niet (gebogen randen irriteren hem en te lomp) maar ik vind m wel erg mooi.Flipm0de schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 14:55:
Ik probeer de oneplus diagnostic app te downloaden en te installeren. Ik krijg de melding dat de app is geïnstalleerd maar zie daarna de app niet terug in m’n drawer? Is er misschien nog een andere manier om de Health van een batterij te checken? Vriend van me heeft een oneplus 8 Pro 256GB op de kop weten te tikken voor 630e via een Coolblue tweedekansje. Zijn benieuwd naar de batterij.
Ben eigenlijk redenen aan het verzinnen waarom ik m niet moet nemen merk ik

Onderstaand een paar dingen die mij opvallen.
Scherm is goed maar zeker niet perfect, er zit een lichte groene tint bij het gebruik van dark mode (in een donkere ruimte). Maar dit probleem zit bijna op elk 90+hz scherm. Ik zie het voorbij komen op de Pixel 5, Samsung 20/21 etc.
Wi-Fi switcht niet automatisch naar het beste netwerk, terwijl de optie 'Selecteer op slimme wijze het beste Wi-Fi-Netwerk aan staat'.
Batterij valt tegen. Het toestel gaat makkelijk een dag mee als je hem weinig gebruikt. Maar tijdens het browsen, appen dan zie je gewoon de percentages wegsmelten. Ik heb bijv net het toestel (10:25) tot 100% opgeladen en niet meer aangeraakt, 10 min later gaf ie 99% aan...
Ik kijk niet zozeer naar SOT, maar ik vergelijk hem wel met mijn P30 Pro met 4200mah t.o.v. de 4500mah van de OP8. Ik had op de P30 pro zo goed als alles aan staan (BT,WIFI,4g, NFC etc) en kwam makkelijk aan de 5+ SOT. Met de OP8 kom ik met moeite aan de 3,5/4 uur. ik heb de verschillende resoluties en frequenties geprobeerd maar merk geen groot verschil. Volgens mij is de Snapdragon niet zo zuinig t.o.v. de Kirin 980 van Huawei.
Nu ik dit aan het typen ben op mijn PC staat de OP alweer op 98%... Mijn 2 jaar oude p30 pro (originele batterij) presteert beter dan de OP. Snap er niks van.
[ Voor 9% gewijzigd door Aid op 07-04-2021 10:55 ]
Misschien is het een app op de achtergrond die de boel leegtrekt? Laat anders wat screenshots zien.Aid schreef op woensdag 7 april 2021 @ 10:49:
Ik heb de OP8 pro nu 7 dagen in mijn bezit. Het is een prima toestel maar zeker geen verbetering t.o.v. de p30 pro helaas.
Onderstaand een paar dingen die mij opvallen.
Scherm is goed maar zeker niet perfect, er zit een lichte groene tint bij het gebruik van dark mode (in een donkere ruimte). Maar dit probleem zit bijna op elk 90+hz scherm. Ik zie het voorbij komen op de Pixel 5, Samsung 20/21 etc.
Wi-Fi switcht niet automatisch naar het beste netwerk, terwijl de optie 'Selecteer op slimme wijze het beste Wi-Fi-Netwerk aan staat'.
Batterij valt tegen. Het toestel gaat makkelijk een dag mee als je hem weinig gebruikt. Maar tijdens het browsen, appen dan zie je gewoon de percentages wegsmelten. Ik heb bijv net het toestel (10:25) tot 100% opgeladen en niet meer aangeraakt, 10 min later gaf ie 99% aan...
Ik kijk niet zozeer naar SOT, maar ik vergelijk hem wel met mijn P30 Pro met 4200mah t.o.v. de 4500mah van de OP8. Ik had op de P30 pro zo goed als alles aan staan (BT,WIFI,4g, NFC etc) en kwam makkelijk aan de 5+ SOT. Met de OP8 kom ik met moeite aan de 3,5/4 uur. ik heb de verschillende resoluties en frequenties geprobeerd maar merk geen groot verschil. Volgens mij is de Snapdragon niet zo zuinig t.o.v. de Kirin 980 van Huawei.
Nu ik dit aan het typen ben op mijn PC staat de OP alweer op 98%... Mijn 2 jaar oude p30 pro (originele batterij) presteert beter dan de OP. Snap er niks van.
Ik heb exact dezelfde issues gehad met de 8 Pro. Enorme batterij, maar een batterijduur die echt nergens op slaat, zo slecht. Heb het idee dat die Snapdragon gewoon bijzonder onzuinig is, of het scherm ofzo.Anonymoussaurus schreef op woensdag 7 april 2021 @ 11:47:
[...]
Misschien is het een app op de achtergrond die de boel leegtrekt? Laat anders wat screenshots zien.
Share and Enjoy!
Klik op de 3 puntjes rechts boven in om de volledige systeem te zien.
Het valt mij alleen op dat wanneer je de camera app gebruikt dat het snel leeg gaat. Met alleen browsen en social media haal ik max 6 a 7 uurtjes SOT. Meer dan voldoende. Wel heb ik de print service uitstaan, merk duidelijk een verschil.WCA schreef op woensdag 7 april 2021 @ 12:55:
[...]
Ik heb exact dezelfde issues gehad met de 8 Pro. Enorme batterij, maar een batterijduur die echt nergens op slaat, zo slecht. Heb het idee dat die Snapdragon gewoon bijzonder onzuinig is, of het scherm ofzo.
Nu paar uurtjes verder. Edge staat op 6 min gebruik.NeverSettle schreef op woensdag 7 april 2021 @ 13:39:
[...]
Klik op de 3 puntjes rechts boven in om de volledige systeem te zien.
[...]
:strip_exif()/f/image/5NvnMl84amqWctuIYF2YV09r.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/7zDcENilIN0eT1DW6exb3cgn.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/MU1pBvpbg1ZJvcs5lnNWZwQ2.jpg?f=fotoalbum_large)
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijd & Prijzen: [OnePlus 8-serie] Levertijden & Prijzen
- Accessoires: [OnePlus 8-serie] Accessoires
- Discussie over de Crackable game hoort hier: Crackables 2
- Vragen en opmerkingen over Oxygen Updater mogen hier: [Oxygen Updater] Ervaringen & Discussie