Share and Enjoy!
In het begin viel het wel mee en stoorde het me niet.
In veel apps is het niet egaal zwart, bij bijvoorbeeld YouTube reacties (in donkere modus) is de linkerhelft één groene waas.
Kan het zijn dat het na loop van tijd erger is geworden? Meer mensen last van? En in hoeverre is dat acceptabel?
Hier dat probleem niet. Reacties staan wel in een soort donker grijs. Het is niet echt zwart. Kan het zeker geen groen noemen. De zwart in youtube-filmpjes is wel echt diep zwart en erg mooi.ComTech schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 23:00:
Ik weet dat er vast al veel over gesproken is maar ik begin me toch behoorlijk te ergeren over het scherm.
In veel apps is het niet egaal zwart, bij bijvoorbeeld YouTube reacties (in donkere modus) is de linkerhelft één groene waas.
Kan het zijn dat het na loop van tijd erger is geworden? Meer mensen last van? En in hoeverre is dat acceptabel?
Siemens M50, M55, S65, Nokia N72, N95, N8, Lumia 800, 720, 925, 640, 650, Huawei P9, P20, Oneplus 8 Pro, Oneplus 12
Dit is hét grote probleem van de 7T, 8Pro en wellicht meer modellen. De groene waas. Alleen zichtbaar bij nachtmodus en helderheid <20% geloof ik. Had het op mijn 7T en nu ook op de 8Pro. Niets aan te doen en standaard volgens OnePlus.ComTech schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 23:00:
Ik weet dat er vast al veel over gesproken is maar ik begin me toch behoorlijk te ergeren over het scherm.
Is een high refreshrate amoled kwaal. Youtube is content beperkt tot 60 fps, maar de schermen zelf draaien op 90 of hoger. Hierdoor schaalt het geforceerd terug naar 60 en krijg je standaard groene tinten bij grijze content. Google dark mode voor apps is grijs en nooit volledig zwart.KaiseRRuby schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 12:26:
[...]
Dit is hét grote probleem van de 7T, 8Pro en wellicht meer modellen. De groene waas. Alleen zichtbaar bij nachtmodus en helderheid <20% geloof ik. Had het op mijn 7T en nu ook op de 8Pro. Niets aan te doen en standaard volgens OnePlus.
Reddit en Facebook zijn andere voorbeelden waar als je auto play aan hebt staan voor videos, dat je het scherm ook daadwerkelijk ziet colorshifting van grijs/zwart naar groene tint waar het grijs hoort te zijn/was.
Samsung heeft het middels software nog redelijk goed kunnen maskeren, maar zelfs iPhones en recentelijk Iphone 12's hebben hier last van gehad. Helaas het nadeel van OLED schermen, buurman LG heeft er ook last van met hun OLED techniek. ZOu mooi zijn om terug te gaan naar IPS schermen, maar AMOLED verkoopt goed.
Iemand die toevallig de combi kent en natuurlijk een fix? Harde reset van de watch lijkt me wat te rigoureus.
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Nog bedankt, dit product werkt perfect!NeverSettle schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 15:06:
[...]
Ik gebruik van het merk Ugreen, is gevlochten met nylon (meer bestendig tegen kabelbreuk). Werkt goed met oortjes en koptelefoon. Geen idee of het ook werkt in de auto. Als je voor een andere merk gaat, let dan op dat een ingebouwde DAC bij zo'n converter problemen kan veroorzaken bij OnePlus toestellen.
Met de app "AutoHz" kun je apps forceren in 90hz of 120hz te draaien. Ik heb geen last van een groene waas op mijn OP8Pro op YouTube Vanced, ook niet op lage helderheid icm vision comfort. Of het moet aan mij liggen dat ik het niet zie, maar ik ben er toch vrij kritisch op; heb uiteindelijk 4 toestellen gehad ivm de groene waas.Phntm schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 12:39:
[...]
Is een high refreshrate amoled kwaal. Youtube is content beperkt tot 60 fps, maar de schermen zelf draaien op 90 of hoger. Hierdoor schaalt het geforceerd terug naar 60 en krijg je standaard groene tinten bij grijze content. Google dark mode voor apps is grijs en nooit volledig zwart.
Reddit en Facebook zijn andere voorbeelden waar als je auto play aan hebt staan voor videos, dat je het scherm ook daadwerkelijk ziet colorshifting van grijs/zwart naar groene tint waar het grijs hoort te zijn/was.
Samsung heeft het middels software nog redelijk goed kunnen maskeren, maar zelfs iPhones en recentelijk Iphone 12's hebben hier last van gehad. Helaas het nadeel van OLED schermen, buurman LG heeft er ook last van met hun OLED techniek. ZOu mooi zijn om terug te gaan naar IPS schermen, maar AMOLED verkoopt goed.
[ Voor 5% gewijzigd door Majesty op 23-01-2021 17:24 ]
Ook ik heb geen last van de groene tint bij YouTube Vanced. Wel bij de originele Reddit app. Maar dat komt vanwege video's die max 60hz zijn en de app zelf wel 120hz aan kan(?). Dat heb ik zelf opgelost door video's niet automatisch te laten afspelen.Majesty schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 17:22:
[...]
Met de app "AutoHz" kun je apps forceren in 90hz of 120hz te draaien. Ik heb geen last van een groene waas op mijn OP8Pro op YouTube Vanced, ook niet op lage helderheid icm vision comfort. Of het moet aan mij liggen dat ik het niet zie, maar ik ben er toch vrij kritisch op; heb uiteindelijk 4 toestellen gehad ivm de groene waas.
Zag dit nog van een member in dit draadje: https://mt-tech.fi/en/mod...pro-nr-lte-a-band-combos/
Dacht dat het gefixed zou zijn met de nieuwste versie van Oxygen (11)
OnePlus moet dit zelf aanpassen. Op mijn 8Pro werkt het sinds de Open Beta van Android 11xehexehex schreef op zondag 24 januari 2021 @ 10:09:
Iemand enig idee of Vodafone ooit nog eens de Oneplus 8 gaat fixen qua 5G?
Out of the box? Ik heb dual sim op een Oneplus 8 Pro en heb tot op heden geen 5G gezien, ook niet op een single sim. Dacht dat ik heel wat discussies zag op Vodafone en elkaars vingerwijzen. Weet niet of ik gewoon een profile kan ADB'en, lijkt mij toch dat dit een keer opgelost moet worden.henk_dh schreef op zondag 24 januari 2021 @ 11:26:
[...]
OnePlus moet dit zelf aanpassen. Op mijn 8Pro werkt het sinds de Open Beta van Android 11
In eerste instantie had ik de aanpassing uitgevoerd die in het artikel stond. Sindsdien is mijn telefoon echter naar fabrieksinstellingen gegaan en daarna onaangepast. Nu blijk ik de IN11AA (Global versie) te hebben. Welke heb jij?
henk_dh schreef op zondag 24 januari 2021 @ 11:49:
[...]
In eerste instantie had ik de aanpassing uitgevoerd die in het artikel stond. Sindsdien is mijn telefoon echter naar fabrieksinstellingen gegaan en daarna onaangepast. Nu blijk ik de IN11AA (Global versie) te hebben. Welke heb jij?

Ik ook, snap het probleem dus niet. Natuurlijk nog niet echt sneller dan 4G maar toch.DiMacho schreef op zondag 24 januari 2021 @ 12:15:
Vreemd, vanaf het ingebruik nemen (december) van mijn oneplus 8 pro op android 10 heb ik 5G staan op het Vodafone netwerk. Ook op Android 11 heb ik 5G staan. 11.0.3.3.IN11BA
Iemand die weet of ik dit zelf kan oplossen? OnePlus feedback helpt niet echt mee, reageren al dagen niet meer nadat ze precies dezelfde stappen hadden geadviseerd wat ik al had gedaan.NeverSettle schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 00:24:
Vreemd, na 6 dagen 11.0.3.3.IN11BA te hebben gebruikt is spontaan mijn Widevine weer naar L3 gegaan. Heb zowel DrmInfo als Netflix app gecheckt (beide storage en cache geleegd). Heb geen rare dingen uitgevoerd, ook niet geroot.
Ik las dat het zelfstandig ook via adb op te lossen is? Morgen maar is kijken hoe of wat.
5G doet het alleen bij een enkele simkaart in gebruik. Heb je dat al geprobeerd?
Verkeerd gelezen. Dat had je al geprobeerd
Je hebt wel een 5G geschikt abonnement en simkaart? Anders toch Vodafone vragen om een nieuwe simkaart
[ Voor 23% gewijzigd door henk_dh op 24-01-2021 17:27 ]
Als ik het goed begrepen heb.. 5G alleen op de eerste sim kaart maar weet het niet zekerxehexehex schreef op zondag 24 januari 2021 @ 20:05:
Wat bedoelen ze exact met het werkt maar met een enkele simkaart? Mag de 1ste slot dan niet vol zitten, of volstaat het ook enkel dat ik data van de 2de simkaart pak
Heb de simkaarten geswapped. Heel raar, allebeid 5G simkaarten, de ene pakt het niet op slot 1 (wat oorspronkelijk zo stond) en nu na de swap werkt het wel, dus 5G op slot 1Vroem schreef op zondag 24 januari 2021 @ 20:19:
[...]
Als ik het goed begrepen heb.. 5G alleen op de eerste sim kaart maar weet het niet zeker

Je mag slechts 1 simkaart en wel in simslot 1 actief hebben om 5G te ontvangen. De andere sim moet niet geplaatst zijn of totaal uit staan in het menu. In dualsim modus dus ook geen 5g.xehexehex schreef op zondag 24 januari 2021 @ 20:26:
[...]
Heb de simkaarten geswapped. Heel raar, allebeid 5G simkaarten, de ene pakt het niet op slot 1 (wat oorspronkelijk zo stond) en nu na de swap werkt het wel, dus 5G op slot 1![]()
Simslot 2 ondersteunde geen 5g, maar gaf bij sommige simkaarten 5g aan als 4g+ ontvangen werd. Ik heb nog niet gekeken of de vermelding 5g bij Vodafone in simslot 2 ook echt 5g of 4g+ is.
Zie ook het Tweakera homepage artikel hierover, en dan specifiek het stukje "te vaak 5g in beeld.": reviews: Getest: 5g in Nederland
In simslot 1 is het wel echt 5g, mits je abonnent en simkaart geactiveerd is voor 5g. Op een aantal abonnementen moet je bijbetalen voor 5g. Als er 5g beschikbaar is, dan zie je de netwerk settings van 2g/3g/4g veranderen naar 2g/3g/4g/5g en zie je een melding daarvan op je scherm.
Tele2 heeft sinds kort ook 5g aan staan. Voor unlimited abonnees is dit standaard. Op mijn OP8 blijf ik helaas op 4g, terwijl met een Samsung wel met 5g verbonden wordt. Ook een T-Mobile 5g sim geeft gewoon 5g. Des te bijzonderder dat de Tele2 sim (wat tegenwoordig na de fusie T-Mobile sims met Tele2 opdruk zijn) op het T-Mobile netwerk en met de T-Mobile 5g settings actief in het toestel toch geen heeft.
Ook een KPN sim geeft geen 5g op de OP8. De update gisteren heeft daar helaas ook op Android 11 geen verandering gebracht.
Dus tot een 5g update van de toestelsoftwaren volt alleen nog 5g van T-Mobile en Vodafone.
Reken je verder ook niet rijk over de 5g snelheid: die is niet of nauwelijks hoger dan op 4g.
Verder is het wel een super fijn toestel!
[ Voor 31% gewijzigd door ucsdcom op 26-01-2021 10:00 ]
Dat zou ik ook wel graag willen weten. Dit is nou 1 van die absurde eisen die de Europese Unie de telefoonmakers (en makers van andere portable audioapparatuur) heeft opgelegd.Opperpanter2 schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 22:38:
Iemand toevallig een makkelijke manier om deze melding weg te krijgen? Met Bluetooth moet hij eigenlijk altijd bijna voluit staan en dan is het volume eigenlijk nog vrij laag wat je hoort. De melding en benodigde actie is vrij irritant als je bv in de auto zit.
[Afbeelding]
Ik had wel een guide op XDA gevonden die zeker niet simpel was maar die uiteindelijk ook niet hielp.
Ik ben ook wel heel benieuwd of iemand hier een oplossing voor heeft.
Volgens mij is dit het meest simpel(e) wat ik zag:renem schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 01:23:
[...]
Dat zou ik ook wel graag willen weten. Dit is nou 1 van die absurde eisen die de Europese Unie de telefoonmakers (en makers van andere portable audioapparatuur) heeft opgelegd.
Ik had wel een guide op XDA gevonden die zeker niet simpel was maar die uiteindelijk ook niet hielp.
Ik ben ook wel heel benieuwd of iemand hier een oplossing voor heeft.
https://forum.xda-develop...h-volume-warning.4186991/
Inmiddels is dit wel opgelost, ik heb netjes 5G op mijn eerste slot, mijn 2de slot is mijn andere kaartje die dus geen 5G had, dus was eigenlijk best logisch. Maar dank in ieder geval, all good.ucsdcom schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 09:53:
[...]
Je mag slechts 1 simkaart en wel in simslot 1 actief hebben om 5G te ontvangen. De andere sim moet niet geplaatst zijn of totaal uit staan in het menu. In dualsim modus dus ook geen 5g.
Simslot 2 ondersteunde geen 5g, maar gaf bij sommige simkaarten 5g aan als 4g+ ontvangen werd. Ik heb nog niet gekeken of de vermelding 5g bij Vodafone in simslot 2 ook echt 5g of 4g+ is.
Zie ook het Tweakera homepage artikel hierover, en dan specifiek het stukje "te vaak 5g in beeld.": reviews: Getest: 5g in Nederland
In simslot 1 is het wel echt 5g, mits je abonnent en simkaart geactiveerd is voor 5g. Op een aantal abonnementen moet je bijbetalen voor 5g. Als er 5g beschikbaar is, dan zie je de netwerk settings van 2g/3g/4g veranderen naar 2g/3g/4g/5g en zie je een melding daarvan op je scherm.
Tele2 heeft sinds kort ook 5g aan staan. Voor unlimited abonnees is dit standaard. Op mijn OP8 blijf ik helaas op 4g, terwijl met een Samsung wel met 5g verbonden wordt. Ook een T-Mobile 5g sim geeft gewoon 5g. Des te bijzonderder dat de Tele2 sim (wat tegenwoordig na de fusie T-Mobile sims met Tele2 opdruk zijn) op het T-Mobile netwerk en met de T-Mobile 5g settings actief in het toestel toch geen heeft.
Ook een KPN sim geeft geen 5g op de OP8. De update gisteren heeft daar helaas ook op Android 11 geen verandering gebracht.
Dus tot een 5g update van de toestelsoftwaren volt alleen nog 5g van T-Mobile en Vodafone.
Reken je verder ook niet rijk over de 5g snelheid: die is niet of nauwelijks hoger dan op 4g.
Verder is het wel een super fijn toestel!
Als het echt zo simpel is als daar staat kan dat prima in joneplus toolsxehexehex schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 22:12:
[...]
Volgens mij is dit het meest simpel(e) wat ik zag:
.
Maar heb je daar root voor nodig? Ik lees Magisk.... Ik heb geen root en dan wordt het waarschijnlijk een stuk moeilijker.xehexehex schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 22:12:
[...]
Volgens mij is dit het meest simpel(e) wat ik zag:
Of adbrenem schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 22:31:
[...]
Maar heb je daar root voor nodig? Ik lees Magisk.... Ik heb geen root en dan wordt het waarschijnlijk een stuk moeilijker.
Root inderdaad, geen idee of het zonder kan. Vast niet gok ikrenem schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 22:31:
[...]
Maar heb je daar root voor nodig? Ik lees Magisk.... Ik heb geen root en dan wordt het waarschijnlijk een stuk moeilijker.
Ik had deze gevonden maar die werkt dus niet, althans niet op mijn 8t...xehexehex schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 22:40:
[...]
Root inderdaad, geen idee of het zonder kan. Vast niet gok ik.
https://www.xda-developer...ume-warning-without-root/
1
| settings put global audio_safe_volume_state 0 |
[ Voor 31% gewijzigd door ascent op 29-01-2021 22:52 ]
Het commando wordt wel geaccepteerd maar had het tot nu nog niet geprobeerd. Ik ga het even aanzien.ascent schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 22:48:
en doet met adb deze regel 't wel?code:
1 settings put global audio_safe_volume_state 0
En?renem schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 23:05:
[...]
Het commando wordt wel geaccepteerd maar had het tot nu nog niet geprobeerd. Ik ga het even aanzien.
Haha ik kan daar nog niet veel zinnigs over zeggen omdat je normaal gesproken eerst (ik dacht) 20 uur muziek moet luisteren voordat je de melding weer moet krijgen. En ik luister eigenlijk alleen muziek in de auto en daar heb ik tot nu toe nog niet weer ingezeten 😅
EDIT: Ik kan het nergens officieel terugvinden. Lees wel op wat posts dat het inderdaad zou gaan om 20u muziek afspelen, maar wellicht hebben al die blogs die info van elkaar gekopieerd. Bij mij werkt het in ieder geval niet zo. Ik speel misschien 1u per dag muziek en toch krijg ik zeker elke dag die melding.
Eergisteren adb commando uitgeveord, tot nu toe nog geen melding gezien, maar ook niet muziek afgespeeld via bluetooth.
[ Voor 51% gewijzigd door Opperpanter2 op 03-02-2021 08:29 ]
Vanmorgen kreeg ik de melding weer 😕
@Opperpanter2 ik luister 3 a 4 muziek per dag in de auto en krijg de melding ongeveer 1x per week.
Heb je heel toevallig toen met ADB die flag even geflipt om te zien of 't weg was? ;-)
Zag dat je vorige week dat wel had gedaan, maar weet niet of je tussendoor nog gereboot hebt oid
[ Voor 16% gewijzigd door ascent op 03-02-2021 09:21 ]
Wat bedoel je daar precies mee? Ik heb die flag vorige week op 0 gezet en daarna niet meer gereboot.ascent schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 09:21:
[...]
Heb je heel toevallig toen met ADB die flag even geflipt om te zien of 't weg was? ;-)
Zag dat je vorige week dat wel had gedaan, maar weet niet of je tussendoor nog gereboot hebt oid
Changelog
SystemShelf
- Optimized the UI display of the status bar
- Optimized the stability of frame rate and improved the experience when playing games
- Optimized the interface of the Community homepage and make notifications more eye-catching
- Fixed the crash issue where the drop-down menu of Browser
- Updated Android Security Patch to 2021.01
Weather
- Newly added Dock, a dashboard that displays various information, including daily steps, screen usage time, etc.
- Optimized weather animation effects to improve fluency
Gaming Space
- Optimized animations for sunny and cloudy days for a clearer dynamic display
Gallery
- Fixed the issue where notifications could not be turned off in the game in some cases
Bluetooth
- Optimized the layout of the cloud service interface in the Gallery for a better operation experience
- Improved the transmission rate of Bluetooth when connecting watches
Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ
Dit lezende van die xda URL denk ik dat ie voor ons eu model op 2 moet staan en ook periodiek op 2 gezet moet wordenSpecifically, we will be modifying the System.Global property audio_safe_volume_state both on boot and periodically so Android will always think you have consented to bypass the warning. This property is defined in AOSP, which we’re reproducing below. There are several states this property can take, ranging from 0-3. 30 seconds after boot or after every 20 hours of continuous music playback, the state is set to ‘0’ or ‘not configured.’ It is then set to ‘1’ for ‘disabled’ or ‘3’ for ‘enabled’ depending on your Mobile Country Code. If you live in the E.U., this property is set to ‘3’ by default but is changed to ‘2’ for ‘inactive’ whenever the user manually bypasses the volume warning. We will be changing the value of this property to the ‘inactive’ state (changing it to ‘disabled’ never worked for me, in case you’re wondering).
Dat werkt dus ook niet want die had ik al geprobeerd.ascent schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 12:31:
[...]
Dit lezende van die xda URL denk ik dat ie voor ons eu model op 2 moet staan en ook periodiek op 2 gezet moet worden
Ik lees dat Widevine probleem is opgelost voor sommige. Ben benieuwd naar de stabiele versie!Anonymoussaurus schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 12:28:
Er is een nieuwe bèta beschikbaar: OxygenOS Open Beta 6 for the OnePlus 8 and OnePlus 8 Pro
[...]
1. Geen 5G ondersteuning op het KPN Netwerk, en dit geldt ook voor vele andere providers.
2. Geen ondersteuning voor wifi bellen via o.a. KPN, zonder dat je allerlei software aanpassingen doet.
3. Geen ondersteuning voor wifi 6 (AX) standaard.
4. Geen reactie op vragen via Facebook.
5. Laat met updates: veel klachten, lees hier: https://www.reddit.com/r/...neplus_8_pro_is_still_in/
Naar mijn mening is Oneplus vooral een marketing concept. Een Chinese telefoon, die oogt als een a-merk, maar het gewoon niet is. Geen serieus alternatief dus voor een IPhone of Samsung. Specificaties zijn leuk, maar als het in de praktijk niet werkt heb je er niets aan. Ik zal er niets meer van kopen.
[ Voor 8% gewijzigd door Atiu op 04-02-2021 12:47 . Reden: argument toegevoegd (updatebeleid van leverancier) ]
Ik wist niet dat security updates zo heilig waren. KPN heeft trouwens een lijst met ondersteunde toestellen voor VoWIFI en VoLTE. Op t-mobile netwerk werkt het allemaal uitstekend. KPN's lijst heeft heel weinig diversiteit. T-mobile bied oneplus toestellen ook zelf aanAtiu schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 10:52:
Maart vorig jaar heb ik een Oneplus 8 pro aangeschaft, maar uiteindelijk is het een miskoop in mijn ogen. Komend van een Oneplus 6 had ik hoge verwachtingen maar de volgende zaken vallen echt tegen:
1. Geen 5G ondersteuning op het KPN Netwerk, en dit geldt ook voor vele andere providers.
2. Geen ondersteuning voor wifi bellen via o.a. KPN, zonder dat je allerlei software aanpassingen doet.
5. Laat met updates: veel klachten, lees hier: https://www.reddit.com/r/...neplus_8_pro_is_still_in/
Naar mijn mening is Oneplus vooral een marketing concept. Een Chinese telefoon, die oogt als een a-merk, maar het gewoon niet is. Geen serieus alternatief dus voor een IPhone of Samsung. Specificaties zijn leuk, maar als het in de praktijk niet werkt heb je er niets aan. Ik zal er niets meer van kopen.
Niet alle providers hebben OnePlus toestellen op 5G lijst(en) staan. T-Mobile klanten heeft daar geen last van, de provider werkt samen met OnePlus en OPPO.Atiu schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 10:52:
Maart vorig jaar heb ik een Oneplus 8 pro aangeschaft, maar uiteindelijk is het een miskoop in mijn ogen. Komend van een Oneplus 6 had ik hoge verwachtingen maar de volgende zaken vallen echt tegen:
OnePlus 8 Pro kan wel Wi-Fi 6 ontvangen, echter geen 4 x 4 MIMO. Vergeleken met andere toestellen die wel 4 x 4 MIMO ondersteunen zal het dus (iets) langzamer zijn. Zelf vind ik Wi-Fi 5 (AC) snel genoeg.
Over klantenservice, ik heb zelf goede ervaringen met de chat service van OnePlus via hun eigen website. Feedback via de Community gaat daarentegen wel wat minder.
Atiu schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 10:52:
Met je eindconclusie ben ik het wel redelijk eens, maar niet vanwege dezelfde redenen. Punt 1 t/m 4 had je vooraf kunnen weten. Punt 5 was voor mij ook bekend nog van de OP1, maar ik had goede hoop dat het beter zou zijn nu. Voor mij is het overigens ook wel beter, behalve dan dat hij vindt dat elke app de battery draint :-)Atiu schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 10:52:
Hey everyone,
We are starting to push the incremental rollout of a new OxygenOS update for the OnePlus 8 and OnePlus 8 Pro in IN region now, EU and NA region will soon follow:
Changelog
SystemGallery
- Optimized the experience of using long screenshots
- Optimized the UI display effect of the notification bar
- Improve the stuttering problem of some tripartite applications
- Fixed the small probability issue that Twitter may freeze
- Fixed the issue that opening app split-screen may fail
- Fixed the issue of failure to switch the accent color in a small probability
- Fixed the inaccurate display of the attribution of some numbers
- Fixed known issues and improved system stability
- Updated Android security patch to 2021.01
Network
- Fixed the issue that the video cannot be played in a small probability
- Fixed the noise issue of 5G calls
Hopelijk bedoelen ze hiermee o.a. de DRM bug. Ben benieuwd!Fixed known issues and improved system stability
Artificial Intelligence is no match for Natural Stupidity.
Hier ook.
EDIT:
Helaas Widevine is nog steeds L3 hier...
[ Voor 13% gewijzigd door NeverSettle op 08-02-2021 16:48 ]
Zelfde, maar ik gebruik Oxygen Updater. Geen geduld voor het wachten op OTA Updatedevilkin schreef op maandag 8 februari 2021 @ 16:21:
Hm, ok. Welke build hebben jullie? Hier komt ie niet naar boven (IN11BA)
Wow! Niet op gerekend, maar met deze update heb ik ineens 5G, VoLTE en VoWIFI op het KPN netwerk! 😃stin00 schreef op maandag 8 februari 2021 @ 16:11:
[...]
En sinds net te downloaden op Oxygen Updater
Ja, want ik had hem zelf toegevoegdstin00 schreef op maandag 8 februari 2021 @ 16:11:
[...]
En sinds net te downloaden op Oxygen Updater
Met mijn OP8 icm KPN ookejramse schreef op maandag 8 februari 2021 @ 19:13:
[...]
Wow! Niet op gerekend, maar met deze update heb ik ineens 5G, VoLTE en VoWIFI op het KPN netwerk! 😃

Kan je reporten via de forums: https://forums.oneplus.com/feedbackNeverSettle schreef op maandag 8 februari 2021 @ 22:31:
De nieuwe update heeft taalfouten:[Afbeelding]
hehe ernstig :-)NeverSettle schreef op maandag 8 februari 2021 @ 22:31:
heb je al een hard reset geprobeerd?NeverSettle schreef op maandag 8 februari 2021 @ 22:31:
Al gedaan, maar werkt niet. Feedback gestuurd naar OnePlus.micheldenhaag schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 14:12:
[...]
heb je al een hard reset geprobeerd?
EDIT: Gelijk maar even ingeschoten op https://forums.oneplus.co...rong-orientation.1390129/
[ Voor 27% gewijzigd door ascent op 11-02-2021 10:45 ]
Helpt helaas niet.ascent schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 22:48:
en doet met adb deze regel 't wel?code:
1 settings put global audio_safe_volume_state 0
De laatste update heeft mij ook 5G op KPN gegeven. Weet je zeker dat je binnen bereik van een 5G mast zit?Metmet schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 11:08:
Hehe!!! Eindelijk nu met de laatste update VOLTE op het KPN netwerk... Nu nog 5G...
Nee, ik ga is het even checken en laat het u weten..phpn3rd schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 12:44:
[...]
De laatste update heeft mij ook 5G op KPN gegeven. Weet je zeker dat je binnen bereik van een 5G mast zit?
Ja, 5G werkt nu ook met mijn 8 pro op het KPN netwerk... Nou dan kunnen we nu ook met gerusthart de 9 bestellen over een maand met KPN sim.Metmet schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 12:55:
[...]
Nee, ik ga is het even checken en laat het u weten..
De oxygen updater app. geef je die ook toestemming om iets te in installeren op je device. ?
Wat bedoel je? Enige permissie die de app vereist is de "storage" permissie, want anders kan je natuurlijk nooit de file downloaden naar je telefoon. De app kan geen updates zelf installeren; dat zal je zelf moeten doen (staat in de app hoe). Als je rooted bent kan het wel. Meer info hier: [Oxygen Updater] Ervaringen & DiscussieNoresponse schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 23:04:
[...]
De oxygen updater app. geef je die ook toestemming om iets te in installeren op je device. ?
[ Voor 7% gewijzigd door Anonymoussaurus op 17-02-2021 23:08 ]
De app geef je dus alleen toegang om iets op te slaan. Dit is beter dan dat je daarnaast ook toestemming geeft dat je vanuit die app kan installeren.Anonymoussaurus schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 23:08:
[...]
Wat bedoel je? Enige permissie die de app vereist is de "storage" permissie, want anders kan je natuurlijk nooit de file downloaden naar je telefoon. De app kan geen updates zelf installeren; dat zal je zelf moeten doen (staat in de app hoe). Als je rooted bent kan het wel. Meer info hier: [Oxygen Updater] Ervaringen & Discussie
Correct. Alles over de app mag verder in het desbetreffende topic.Noresponse schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 23:34:
[...]
De app geef je dus alleen toegang om iets op te slaan. Dit is beter dan dat je daarnaast ook toestemming geeft dat je vanuit die app kan installeren.
Daar zit niemand en dat gaat over geruchten en speculatie en dit is een gebruikersvraag over een app die niet van oneplus en dat kan toch het beste onder het kopje ervaringen. De ervaring van een update eerder binnen halen wordt toch ook niet onder het kopje geruchten en speculaties gedaan door de gebruikers hier.Anonymoussaurus schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 00:12:
Daar is 'ie dan eindelijk: [OnePlus 9-serie] Geruchten & Speculaties
[...]
Correct. Alles over de app mag verder in het desbetreffende topic.

Hij bedoelde 't Oxygen Updater topic op [Oxygen Updater] Ervaringen & Discussie :-)Noresponse schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 08:17:
[...]
Daar zit niemand en dat gaat over geruchten en speculatie en dit is een gebruikersvraag over een app die niet van oneplus en dat kan toch het beste onder het kopje ervaringen. De ervaring van een update eerder binnen halen wordt toch ook niet onder het kopje geruchten en speculaties gedaan door de gebruikers hier.
Wat? Zoals @ascent al zegt: dat bedoel ik uiteraard niet. Ik linkte een paar berichten terug al naar het topic over Oxygen Updater. Je moet het wel gelezen hebben, want op het moment dat je het quote, stond die link er ook al in (die had ik iets later toegevoegd). Staat trouwens ook in de topicwaarschuwing. Laten we daar (Oxygen Updater topic) verder gaan, als we willen praten over de app.Noresponse schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 08:17:
[...]
Daar zit niemand en dat gaat over geruchten en speculatie en dit is een gebruikersvraag over een app die niet van oneplus en dat kan toch het beste onder het kopje ervaringen. De ervaring van een update eerder binnen halen wordt toch ook niet onder het kopje geruchten en speculaties gedaan door de gebruikers hier.
[ Voor 5% gewijzigd door Anonymoussaurus op 18-02-2021 10:53 ]
Deze aanbieding leek me een goede tussenweg.
De pro versie?Metaalhoofd schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 07:48:
Hij is nu 475 bij Amazon (128GB versie). Ik heb er een besteld. Twijfelde tussen de Nord en 8T, maar vond het prijs verschil nog te fors
Dit is toch de 8 topic en niet 8 pro topic?
Gaat om de 8
[OnePlus 8-serie] Ervaringen & DiscussieMetaalhoofd schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 13:03:
[...]
Dit is toch de 8 topic en niet 8 pro topic?
Gaat om de 8
Heet het topic
Ok, maar er is wel een aparte 8T topic.sigilens schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 13:08:
[...]
[OnePlus 8-serie] Ervaringen & Discussie
Heet het topic
Enfin 475 voor Pro zou wel heel goedkoop zijn
Ik heb de 8GB/128GB versie en na installatie van de apps die ik al had en wat extra apps heb ik nog 80GB over
accuduur is ok, moet hem dagelijks opladen, maar dat ben ik wel gewend met mijn gebruik. Laden gaat ook lekker snel en ook al zou dat sneller gaan bij de Pro en 8T.
bij amazon nu voor 401e. Misschien kan je je bestelling nog annuleren of iets regelen met amazon. Dit is wel een flink verschil.Metaalhoofd schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 07:48:
Hij is nu 475 bij Amazon (128GB versie). Ik heb er een besteld. Twijfelde tussen de Nord en 8T, maar vond het prijs verschil nog te fors
https://www.amazon.nl/dp/...N=B07XYBNJH3&linkCode=asn
flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!
Ik zag het, maar Ik heb de mijne al sinds zaterdag.Flipm0de schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 08:13:
[...]
bij amazon nu voor 401e. Misschien kan je je bestelling nog annuleren of iets regelen met amazon. Dit is wel een flink verschil.
https://www.amazon.nl/dp/...N=B07XYBNJH3&linkCode=asn
Maarja kennelijk moeten ze van voorraden af
de 9 is dan echt dichtbij! Heb een tijdje een 8 gehad, heel fijn toestel. Lekker smal, maar ingeruild voor een iphone. Wel een beetje spijt van gehad later. Daarom lees ik hier af en toe nog meeMetaalhoofd schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 08:16:
[...]
Ik zag het, maar Ik heb de mijne al sinds zaterdag.
Maarja kennelijk moeten ze van voorraden af
[ Voor 3% gewijzigd door Flipm0de op 25-02-2021 08:30 ]
flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!
Ik heb de Oneplus 8 besteld bij Amazon voor 400 euro, wat een mooie prijs zeg!
[ Voor 64% gewijzigd door Whiskey48 op 25-02-2021 11:52 ]
Ik merk alleen bij Instagram dat het niet echt "120 Hz" is. Lijkt alsof het daar op 60 gelocked is. Iemand die dit kan testen?
Welke Oneplus heb je? Ik merk het bij Instagram dat het wat hakerig gaatSouthern Sun schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 12:17:
Vanmorgen de nieuwste update ontvangen (OTA). Maar ligt het nou aan mij of lijkt er in de refresh rate iets anders te zijn? Staat nog steeds op 120hz ingesteld, maar toch heb ik nu al een paar keer het idee dat het scrollen minder "smooth" lijkt te gaan. Twijfel nou of ik zelf gek word
8 pro, maar Instagram merk ik niks aan en is wel duidelijk 120hz. Inmiddels valt het me ook niet echt meer op moet ik zeggen.Knamix schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 20:49:
[...]
Welke Oneplus heb je? Ik merk het bij Instagram dat het wat hakerig gaat
Changelog
SystemCamera
- Adjusted the layout of the emergency rescue in the password lock screen
- Fixed the issue that the Horizon light has a small probability of failing to turn on
- Updated Android Security Patch to 2021.02
- Optimized the stability
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijd & Prijzen: [OnePlus 8-serie] Levertijden & Prijzen
- Accessoires: [OnePlus 8-serie] Accessoires
- Discussie over de Crackable game hoort hier: Crackables 2
- Vragen en opmerkingen over Oxygen Updater mogen hier: [Oxygen Updater] Ervaringen & Discussie