Daar is een flag voor, paar pagina's terug meen ik?zuukie schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 19:31:
Alleen in Chrome
Staat bovenaan deze pagina......zuukie schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 19:04:
Een vraag. Heb een OnePlus 8 pro 128 GB. Nog geen probleem met het scherm gehad. Opeens constateer ik op sommige witte vlakken een licht gele waas. Wat te doen? Ik hoor het graag
Werkt de gegeven suggestie niet dan? Je geeft wel erg weinig informatie. Wat heb je al geprobeerd?zuukie schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 19:47:
Nog andere suggesties 🤔
[ Voor 5% gewijzigd door Anonymoussaurus op 22-12-2020 19:49 ]
Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ
Ga naar Chrome://flags > typ in de zoekbalk "color" > schakel "Dynamic color gamut" uit.zuukie schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 19:52:
Ik ben helaas niet echt handig. De flag voor het nachtlicht kan ik niet vinden. Het vreemde is dat ik nooit eerder heb gehad. Misschien helpt een factory reset? Liever uiteraard niet
Ik heb gisteren geüpdatet naar beta 5, het probleem met YouTube is nu opgelost!Block_Counter schreef op zondag 22 november 2020 @ 12:17:
Op beta 4 werkt de rotatie anders in bijvoorbeeld YouTube, meer mensen die hier last van hebben?
Als ik een video full screen kijk en dan op een Whatsapp notificatie klik opent Whatsapp ook in landscape mode. En als ik de video minimaliseer in YouTube dan blijft de YouTube app ook in landscape.
Auto-rotate staat altijd uit.
Was dit een gekend probleem bij beta 4? Ik ga beta 5 eens testen en anders wacht ik de volgende stable af.
(ja ik weet dat betas bugs kunnen hebben, ik draai ze al sinds m'n OP3 😉)
Nee, volgens mij was het geen gekend probleem. Althans, ik heb er nooit last van gehad en draai de beta's al vanaf het begin.superiscch schreef op woensdag 23 december 2020 @ 20:04:
Ik heb de laatste tijd vaak last dat ik scherm niet kan aansteken via knop of dubbeltap 😞 soms gaat hij na een tijdje aan, soms is een reset nodig.
Was dit een gekend probleem bij beta 4? Ik ga beta 5 eens testen en anders wacht ik de volgende stable af.
(ja ik weet dat betas bugs kunnen hebben, ik draai ze al sinds m'n OP3 😉)
Ik heb de 4 geïnstalleerd via clean install dus daar kan het niet aan liggen 🙈 en ik heb niet veel zin om dat nog eens opnieuw te doenPierre_nr1 schreef op woensdag 23 december 2020 @ 21:02:
[...]
Nee, volgens mij was het geen gekend probleem. Althans, ik heb er nooit last van gehad en draai de beta's al vanaf het begin.
Verwijderd
Zou je kunnen laten zien waar dat staat, wat bedoel je met bovenaan de pagina?
Ik heb dit ook opeens op 2 telefoons, het is gewoon erg lelijk.
Wat kan je eraan doen?
Als ik nu op een pagina naar beneden scroll gaat de pagina opeens van wit naar geel, en dan een stukje verder weer naar wit.
Dit gebeurd echt heel erg vaak nu
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2020 11:11 ]
Ga naar Chrome://flags > typ in de zoekbalk "color" > schakel "Dynamic color gamut" uit.Verwijderd schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 11:08:
[...]
Zou je kunnen laten zien waar dat staat, wat bedoel je met bovenaan de pagina?
Ik heb dit ook opeens op 2 telefoons, het is gewoon erg lelijk.
Wat kan je eraan doen?
Verwijderd
Hartstikke bedankt!!!Pierre_nr1 schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 11:10:
[...]
Ga naar Chrome://flags > typ in de zoekbalk "color" > schakel "Dynamic color gamut" uit.
Hee, die copy-paste ken ikPierre_nr1 schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 11:10:
[...]
Ga naar Chrome://flags > typ in de zoekbalk "color" > schakel "Dynamic color gamut" uit.
Klopt.
Pierre_nr1 schreef op woensdag 9 december 2020 @ 15:45:
[...]
Ligt aan Chromium. Andere telefoons kunnen het ook hebben.zuukie schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 12:29:
Schijnt vaak voor te komen. Bij de zoekmachine Binq bijvoorbeeld niet. Wel bij Chrome. Software issue/bug van OnePlus 🤔
Ik las op de OP forums dat je het probleem op kunt lossen. Ontwikkelaarsopties - USB instellingen op Midi zetten.1993jjohan schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 19:24:
Ik vraag me af of meer mensen het probleem hebben met Android auto met de 8 pro:
Ik heb een Volkswagen caddy 2017 en een MG zs ev 2020.
Beide gebruik ik Android auto dagelijks in. Met oxygenos 10 geen problemen. Altijd direct verbinding.
Nu heb ik al een paar maanden de oxygen is 11 beta er op staan. Waarvan beta 4 dus als laatste.
Ik ben deze week teruggegaan naar stabiel met een schone installatie in de hoop dat het de problemen zou oplossen. Maar helaas.
Het probleem wat ik ondervind is dat bij het verbinden met de auto het soms wel een paar minuten duurt voor hij verbinding probeert te maken. Soms krijg ik dan ook nog eens een wart scherm of geeft die radio een foutmelding. Telefoon herstarten helpt dan. Ik zie wel dat die zodra de USB er in zit die direct begint met laden. Maar de verbinding met Android auto duurt altijd erg lang voor die begint.
Hebben meer mensen dit? En zo ja is hier een oplossing voor. Of kan ik nog proberen eens een andere rom zoals pixel experience er op te zetten?
Ga het morgen zelf even proberen !
OxygenOS ondersteunt ook ambient display. Al heb je bij oneplus wel de keuze uit verschillende looks.tukker053 schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 19:47:
Is er iemand die ervaring heeft met OnePlus en een Pixel toestel? Ik vind het melding scherm van de Pixel, Ambient Display, erg handig. Klopt het dat deze overeenkomt met de OnePlus? Of heeft alleen de Pixel dit?
Persoonlijk gebruik ik het niet, vind het een grote afleiding.
reviews: De beste smartphonecamera van 2020 - Zes high-end toestellen vergeleken
dan komen drie modellen bovendrijven als aanraders: de Apple iPhone 12 Pro Max, OnePlus 8 Pro en Samsung Galaxy Note20 Ultra
Dit lost het probleem inderdaad op.KaiseRRuby schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 01:01:
[...]
Ik las op de OP forums dat je het probleem op kunt lossen. Ontwikkelaarsopties - USB instellingen op Midi zetten.
Ga het morgen zelf even proberen !
Vooral de Macro mode viel op, duidelijk beter dan de andere merken. Maar daarentegen was OnePlus 8 Pro wel weer iets minder in andere camera modes.swhnld schreef op woensdag 30 december 2020 @ 11:18:
Camera test hier van Tweakers, Oneplus 8 Pro is een van de aanraders:
reviews: De beste smartphonecamera van 2020 - Zes high-end toestellen vergeleken
[...]
Geen last van.petrusk schreef op maandag 4 januari 2021 @ 07:16:
Hebben meer mensen last van het alarm instellen, kan niet meer aan en uitzetten en alarm verstellen gaat niet wel nieuwe tijd instellen heb cache al gewist heb versie 11 beta 5..
Siemens M50, M55, S65, Nokia N72, N95, N8, Lumia 800, 720, 925, 640, 650, Huawei P9, P20, Oneplus 8 Pro, Oneplus 12
Excuus, ik heb dit inderdaad ook!petrusk schreef op maandag 4 januari 2021 @ 07:16:
Hebben meer mensen last van het alarm instellen, kan niet meer aan en uitzetten en alarm verstellen gaat niet wel nieuwe tijd instellen heb cache al gewist heb versie 11 beta 5..
Dan moeten die andere merken wel heel slecht zijn. Ik vind die macro camera echt super irritant, vooral omdat je hem niet uit kan zetten. Als je een foto van een document of object wilt nemen schakelt ie automatisch over. Misschien dat 1 op de 20 foto's enigszins scherp is, maar het kost ongelovelijk veel moeite. Geef mij maar de gewone camera, even drukken met je vinger op het scherm voor de goede focus en gaan met die banaan. Helaas kan dat dus niet op de OP8P.NeverSettle schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 00:24:
[...]
Vooral de Macro mode viel op, duidelijk beter dan de andere merken. Maar daarentegen was OnePlus 8 Pro wel weer iets minder in andere camera modes.
Zoek je de optie "Auto macro" in de settings van je camera?Opperpanter2 schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 16:55:
[...]
Dan moeten die andere merken wel heel slecht zijn. Ik vind die macro camera echt super irritant, vooral omdat je hem niet uit kan zetten. Als je een foto van een document of object wilt nemen schakelt ie automatisch over.
Links van de shutter knop staat bij mij een knop voor google lens, die herkent QR codes in mijn herinnering meteenascent schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 16:56:
Heeft iemand een idee hoe je in de camera weer de optie kunt terugkrijgen dat je een QR-code kunt scannen? Ik zie wel dat "Smart Scene Recognition" aanstaat (en ik had gedacht dat 't daarbij zou horen) maar als ik m'n camera boven een QR-code houd gebeurt er niets. Op m'n OP7 ging dat wel altijd prima maar op de OP8p met Android 11 niet. Iemand een idee?
Yep, die wel, maar de QR scanner van de OnePlus camera had 'm al zonder uberhaupt een foto te maken/scannen/knop in te drukken; was benieuwd of dat nog bestondBlock_Counter schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 17:30:
[...]
Links van de shutter knop staat bij mij een knop voor google lens, die herkent QR codes in mijn herinnering meteen
Dat was eerst niet automatisch inderdaad, na een update werd dat wel zo. Maar bij de laatste camera app versie voor OnePlus 8 Pro valt het wel mee vind ik. OP8P maakt goede macro's dankzij de ultra wide angle camera met 48 megapixels i.p.v. een goedkopere macro camera.Opperpanter2 schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 16:55:
[...]
Dan moeten die andere merken wel heel slecht zijn. Ik vind die macro camera echt super irritant, vooral omdat je hem niet uit kan zetten. Als je een foto van een document of object wilt nemen schakelt ie automatisch over. Misschien dat 1 op de 20 foto's enigszins scherp is, maar het kost ongelovelijk veel moeite. Geef mij maar de gewone camera, even drukken met je vinger op het scherm voor de goede focus en gaan met die banaan. Helaas kan dat dus niet op de OP8P.
Ik heb hier ook last van. Zeer vervelend om nu alarmen in te stellen te wijzigen.
Ikzelf zit ook op de laaste OB(5?) met de OP8Pro.
Niceeeeee. Tijdje terug was die optie er niet en ook "het internet" "stond vol" met verzoeken aan OnePlus om dit uit te kunnen zetten. Thanks!ascent schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 17:00:
[...]
Zoek je de optie "Auto macro" in de settings van je camera?
Ik heb ondertussen de google klok erop gezet, deze werkt wel..whistleblazer schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 18:32:
[...]
Ik heb hier ook last van. Zeer vervelend om nu alarmen in te stellen te wijzigen.
Ikzelf zit ook op de laaste OB(5?) met de OP8Pro.
En weg is je privacy. Nu weet google hoe laat het is op jouw telefoon. 😃petrusk schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 19:24:
[...]
Ik heb ondertussen de google klok erop gezet, deze werkt wel..
En dat zouden ze inmiddels al niet weten dankzij alle Google services die ervoor zorgen dat Android goed functioneert? 😂Opperpanter2 schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 21:33:
[...]
En weg is je privacy. Nu weet google hoe laat het is op jouw telefoon. 😃
als je echt privacy wil kun je beter geen gsm pakkenOpperpanter2 schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 21:33:
[...]
En weg is je privacy. Nu weet google hoe laat het is op jouw telefoon. 😃
Hmm kan ik zo snel niet vinden, waar exact?ascent schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 17:00:
Zoek je de optie "Auto macro" in de settings van je camera?
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Tijd voor een upgradeCLB schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 23:31:
Thanks! Die optie heb ik niet, ik vermoed door Android 10
Mwah, ik ga dit weekend maar eens Android 10-screenshots maken, dan update ik wel.
Dan kan ik daarna Android 11-screenshots maken van dezelfde instellingen en een artikel schrijven.
Bedankt voor de tip, ik heb ondertussen hetzelfde gedaan!petrusk schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 19:24:
[...]
Ik heb ondertussen de google klok erop gezet, deze werkt wel..
Iemand anders ook deze ervaringen of misschien tips om op te sporen welke app of onderdeel dit veroorzaakt?
Klopt, ik zie ook al meerdere berichten er over op Reddit. O.a. de groene notificatie wanneer de punch hole (selfie) camera aanstaat. Vergelijkbaar met Open Beta 5?ascent schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 17:00:
Als we https://www.reddit.com/r/...s/ksc4x3/new_update_bois/ mogen geloven komt 'r een nieuwe stable aan
Changelog
SystemGallery
- Newly added keyboard height adjustment where you can raise or hide the bottom shortcut bar for a better input experience (Go to Settings-System-Language & input-Keyboard height adjustment)
- Fixed the issue of a small probability that the alarm clock starts abnormally
- Fixed the failure to enable auto rotate feature
Bluetooth
- Fixed a small probability issue that photos don't display in the Gallery
Network
- Fixed the small probability issue that no pop-up window shows up when connecting Bluetooth headset
- Fixed the issue that the WiFi connection failed in a specific situation
Bedankt!Anonymoussaurus schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 20:59:
Is nu ook aangekondigd door OnePlus zelf: OxygenOS 11.0.3.3 for the OnePlus 8 and OnePlus 8 Pro
[...]
Nog niet in de updater?
Nee, de roll-out is alleen begonnen voor India op het moment.
Geen security update? Of gewoon niet vermeld 😊?Anonymoussaurus schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 20:59:
Is nu ook aangekondigd door OnePlus zelf: OxygenOS 11.0.3.3 for the OnePlus 8 and OnePlus 8 Pro
[...]
Dus nog heel even geduld. DankAnonymoussaurus schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 21:32:
[...]
Nee, de roll-out is alleen begonnen voor India op het moment.
Lijkt er niet opsuperiscch schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 21:35:
[...]
Geen security update? Of gewoon niet vermeld 😊?
Ok, dus geen fix voor de stabiliteitsproblemen waar ik veel mensen over hoor, geen security update... Waar gaat dit heen johAnonymoussaurus schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 20:59:
[...]
Share and Enjoy!
Dat is een aanname die je doet, er zit een fix voor wifi problemen in (en nog 4 andere fixes), welke de stabiliteitsproblemen kan verhelpen waar je aan refereert.WCA schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 11:52:
[...]
Ok, dus geen fix voor de stabiliteitsproblemen waar ik veel mensen over hoor, geen security update... Waar gaat dit heen joh
Het is goed om te begrijpen, OOS is een zwaar aangepast Android versie, niet met een zware skin, maar juist om het te optimaliseren, en die versies zijn juist minder stabiel en vereisen meer testwerk wat duur is en door Oneplus gedaan wordt door de community. Een community die na melden probleem en aanbieden van een fix die weer test en terug meldt dat het werkt, en als ze dat niet testen of niet terugmelden, de fix niet in productie komt.
Overigens is er ook een grote groep mensen die geen enkel issue hebben en voor wie OOS prima voldoet zoals het nu draait. Zelf op mijn Nord nu 02_BETA_1 en nog geen probleem tegengekomen.
Wacht, wat? Mijn telefoon is al maanden (sinds android 11) instabiel en traag. Apparaat van meer dan 800 euro. Die zooi moet gewoon werken, en met mijn vorige oneplus telefoons is dat altijd zo geweest. Dat is toch op geen enkele manier goed te praten....swhnld schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 12:29:
[...]
Dat is een aanname die je doet, er zit een fix voor wifi problemen in (en nog 4 andere fixes), welke de stabiliteitsproblemen kan verhelpen waar je aan refereert.
Het is goed om te begrijpen, OOS is een zwaar aangepast Android versie, niet met een zware skin, maar juist om het te optimaliseren, en die versies zijn juist minder stabiel en vereisen meer testwerk wat duur is en door Oneplus gedaan wordt door de community. Een community die na melden probleem en aanbieden van een fix die weer test en terug meldt dat het werkt, en als ze dat niet testen of niet terugmelden, de fix niet in productie komt.
Overigens is er ook een grote groep mensen die geen enkel issue hebben en voor wie OOS prima voldoet zoals het nu draait. Zelf op mijn Nord nu 02_BETA_1 en nog geen probleem tegengekomen.
Share and Enjoy!
Heb je al een fabrieksreset gedaan? Mijn ervaring met Android/Windows/iOS versie upgrades is dat er vaak stabiliteitsproblemen zijn door overgebleven rotzooi van een vorige versie, of tweaks gemaakt door de gebruiker welke nu onderdeel zijn van het OS welke conflicteren.WCA schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 12:34:
[...]
Wacht, wat? Mijn telefoon is al maanden (sinds android 11) instabiel en traag. Apparaat van meer dan 800 euro. Die zooi moet gewoon werken, en met mijn vorige oneplus telefoons is dat altijd zo geweest. Dat is toch op geen enkele manier goed te praten....
Beste resultaat, maak een backup van je whatsapp geschiedenis en foto's en documenten. Doe een fabrieksreset en zet geen backup terug tijdens de setup. Installeer de gewenste applicaties als Whatsapp handmatig en zet bij de activatie daarvan de backup terug. Het is even een avondje pielen, maar dan heb je ook wat, en de kroeg is toch dicht, dus wat moet je anders.
Tuurlijk heb ik dat geprobeerd, alhoewel het natuurlijk eigenlijk niet zou moeten hoeven.swhnld schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 12:44:
[...]
Heb je al een fabrieksreset gedaan? Mijn ervaring met Android/Windows/iOS versie upgrades is dat er vaak stabiliteitsproblemen zijn door overgebleven rotzooi van een vorige versie, of tweaks gemaakt door de gebruiker welke nu onderdeel zijn van het OS welke conflicteren.
Beste resultaat, maak een backup van je whatsapp geschiedenis en foto's en documenten. Doe een fabrieksreset en zet geen backup terug tijdens de setup. Installeer de gewenste applicaties als Whatsapp handmatig en zet bij de activatie daarvan de backup terug. Het is even een avondje pielen, maar dan heb je ook wat, en de kroeg is toch dicht, dus wat moet je anders.
Share and Enjoy!
Dan blijven er 4 opties over.WCA schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 12:48:
[...]
Tuurlijk heb ik dat geprobeerd, alhoewel het natuurlijk eigenlijk niet zou moeten hoeven.
1. Met OP support aan de slag in de hoop je problemen opgelost te krijgen en zelf actief mee testen.
2. Alternatieve rom of GSI installeren.
3. High end Samsung of iPhone kopen, die zijn altijd stabiel.
4. Afwachten op je gemak met een biertje erbij voor de TV tot er een nieuwere release komt die het hopelijk oplost.
1. Oneplus support blijft maar reset reset reset roepen, en ontkent dat het aan hun software ligt, daarnaast spreekt de helpdesk geen Nederlands, laat staan fatsoenlijk Engels (Engels is geen probleem voor mij)swhnld schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 13:44:
[...]
Dan blijven er 4 opties over.
1. Met OP support aan de slag in de hoop je problemen opgelost te krijgen en zelf actief mee testen.
2. Alternatieve rom of GSI installeren.
3. High end Samsung of iPhone kopen, die zijn altijd stabiel.
4. Afwachten op je gemak met een biertje erbij voor de TV tot er een nieuwere release komt die het hopelijk oplost.
2. Bizar dat je met een telefoon van deze prijs moet wenden tot custom roms, toen hun telefoons nog 2-300 euro kostten kan ik me dat nog voorstellen. Maar toen was hun software (op3t) nog praktisch perfect, dus dat was niet nodig
3. Ik heb een pixel 5 gekocht, die geen van dezelfde issues vertoont. Dat iPhones en Samsungs altijd stabiel zijn is natuurlijk bullshit, maar als er iets mee is kan je in ieder geval rekenen op een relatief snelle fix. Alhoewel mijn s6 ook drama was, maar dat was meer vanwege de hele kleine batterij denk ik
4. Een kans geven om te fixen heb ik al gedaan, sinds android 11 is het drama. Heb bug reports gedaan, geklaagd bij de klantenservice, maar men geeft niet thuis. Voor de service heb ik in het verleden nog positive ervaringen gehad, maar dit slaat echt alles.
Al met al, prima als oneplus meer geld wil voor hun nieuwste modellen, maar de steek ook meer in software development en testing. We hebben het hier over telefoons die in een prijsklasse verkocht worden waar je gewoon meer van mag verwachten, en ik ben er klaar mee. Heb mezelf nu lang genoeg wijs gemaakt dat de 8 pro een goede aankoop was, maar helaas, niks dan ellende mee gehad.
Share and Enjoy!
Gefeliciteerd! Nu kun je mooi voor de rest van de wereld stock Android upgrades beta testen
Maar verder is het een mooi toestel. Gaat de OP8Pro op V&A of marktplaats, of houd je die er naast voor mooie foto's en als backup?
Om eerlijk te zijn heb ik niks tot weinig gehoord over stabiliteitsproblemen van anderen (via meerdere kanalen), dus ik kan daar niks over zeggen. Enige wat ik je kan aanraden is bug reports aan te maken via https://forums.oneplus.com/feedback. Als je een nieuw toestel hebt heeft het natuurlijk nog weinig zin, tenzij je het voor anderen doet.WCA schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 11:52:
[...]
Ok, dus geen fix voor de stabiliteitsproblemen waar ik veel mensen over hoor, geen security update... Waar gaat dit heen joh
[ Voor 9% gewijzigd door Anonymoussaurus op 08-01-2021 16:08 ]
Met name op de oneplus subreddit lees ik veel mensen met dezelfde klachten als ik. Maar goed, ik zal er nu over ophouden, heb in dit topic nog weinig te zoeken.Anonymoussaurus schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 16:08:
[...]
Om eerlijk te zijn heb ik niks tot weinig gehoord over stabiliteitsproblemen van anderen (via meerdere kanalen), dus ik kan daar niks over zeggen. Enige wat ik je kan aanraden is bug reports aan te maken via https://forums.oneplus.com/feedback. Als je een nieuw toestel hebt heeft het natuurlijk nog weinig zin, tenzij je het voor anderen doet.
Share and Enjoy!
OnePlus agents in NL spreken Nederlands in de live chat.WCA schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 14:37:
[...]
1. Oneplus support blijft maar reset reset reset roepen, en ontkent dat het aan hun software ligt, daarnaast spreekt de helpdesk geen Nederlands, laat staan fatsoenlijk Engels (Engels is geen probleem voor mij)
Ik lees daar meer veel klachten over de Noord-Amerikaanse OnePlus aftersale. Mensen die wel tevreden zijn over hun telefoon delen het over het algemeen niet zo snel dan wanneer iemand een klacht heeft.WCA schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 16:35:
[...]
Met name op de oneplus subreddit lees ik veel mensen met dezelfde klachten als ik. Maar goed, ik zal er nu over ophouden, heb in dit topic nog weinig te zoeken.
Laatste keer kreeg ik een rep in de chat die "nederlands" sprak. Nadat ie mijn vraag niet begreep vroeg ie of ik mijn vraag kan herhalen in het Engels. Nou vind ik dat niet zo erg, maar ze hebben hier toch inmiddels wel de presence om gewoon een paar Nederlanders neer te zetten lijkt me.NeverSettle schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 16:55:
[...]
OnePlus agents in NL spreken Nederlands in de live chat.
Share and Enjoy!
Hmm, waarschijnlijk heb je gelijk. Nooit bij stil gestaan dat ze de berichten vertalen.WCA schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 16:56:
[...]
Laatste keer kreeg ik een rep in de chat die "nederlands" sprak. Nadat ie mijn vraag niet begreep vroeg ie of ik mijn vraag kan herhalen in het Engels. Nou vind ik dat niet zo erg, maar ze hebben hier toch inmiddels wel de presence om gewoon een paar Nederlanders neer te zetten lijkt me.
Heb meerdere keren contact met ze gehad zonder problemen.
Selfquote dan maar, iemand op reddit vond dat 't kwam door long screenshots. wtf oneplus.ascent schreef op donderdag 19 november 2020 @ 07:43:
Ander dingetje, sinds android 11 merk ik dat de accessibilitysettings na een tijdje gereset worden. Voor bijv. Nova gebruik ik "double tap to sleep"; dat gaat een paar dagen goed en dan komt 'r een popup dat voor die functie de accessibility optie nodig is en moet ik die weer instellen zoals ik een paar dagen eerder ook deed. Niet alleen nova maar ook andere apps (taptap, macrodroid) hebben 'tzelfde. Is dat een change in androidversie waar de app nog op moet worden aangepast? (https://forums.oneplus.co...et-after-a-while.1347205/)
https://www.reddit.com/r/..._stops_all_accessibility/
Krijg wel een beetje het gevoel dat je de frustratie van jouw maandagochtendmodel afschrijft op OnePlus als bedrijf opzich. Zou volgens mij wel iets los getrokken mogen worden.WCA schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 14:37:
[...]
1. Oneplus support blijft maar reset reset reset roepen, en ontkent dat het aan hun software ligt, daarnaast spreekt de helpdesk geen Nederlands, laat staan fatsoenlijk Engels (Engels is geen probleem voor mij)
2. Bizar dat je met een telefoon van deze prijs moet wenden tot custom roms, toen hun telefoons nog 2-300 euro kostten kan ik me dat nog voorstellen. Maar toen was hun software (op3t) nog praktisch perfect, dus dat was niet nodig
3. Ik heb een pixel 5 gekocht, die geen van dezelfde issues vertoont. Dat iPhones en Samsungs altijd stabiel zijn is natuurlijk bullshit, maar als er iets mee is kan je in ieder geval rekenen op een relatief snelle fix. Alhoewel mijn s6 ook drama was, maar dat was meer vanwege de hele kleine batterij denk ik
4. Een kans geven om te fixen heb ik al gedaan, sinds android 11 is het drama. Heb bug reports gedaan, geklaagd bij de klantenservice, maar men geeft niet thuis. Voor de service heb ik in het verleden nog positive ervaringen gehad, maar dit slaat echt alles.
Al met al, prima als oneplus meer geld wil voor hun nieuwste modellen, maar de steek ook meer in software development en testing. We hebben het hier over telefoons die in een prijsklasse verkocht worden waar je gewoon meer van mag verwachten, en ik ben er klaar mee. Heb mezelf nu lang genoeg wijs gemaakt dat de 8 pro een goede aankoop was, maar helaas, niks dan ellende mee gehad.
Je kunt nou niet zeggen dat dit topic overstroomt met reactie van mensen die ongelofelijk ontevreden zijn over het toestel. Dat je op de fora meer mensen met problemen ziet is altijd logisch, hetzelfde geldt voor reviews. Mensen zijn nou eenmaal eerder geneigd hun frustraties van zich af te pennen dan om te zeggen dat ze een prima toestel hebben.
Wel jammer dat je geen goede ervaringen hebt. Ik heb zelf al veel custom roms geflashed en ben inmiddels weer terug bij OB5. Daar zitten wat bugs in die ik even voor lief neem, maar je kunt vrij risicoloos een custom rom flashen als je toch de fantastische specs wilt ervaren van het toestel.
En ja, hoe jij het omschrijft: 'Bizar dat je met een telefoon van deze prijs moet wenden tot custom roms', je moet niks. Je krijgt een mogelijkheid om alsnog het toestel te gebruiken met wat moeite, als je dat niet wil is het ook prima.
Wij proberen je hier te helpen, als je dat niet wil dan kun je beter gewoon 1 negatieve post schrijven en het daar bij laten.
EDIT: en ook gewoon via OTA hier.
[ Voor 20% gewijzigd door devilkin op 13-01-2021 08:55 ]
Artificial Intelligence is no match for Natural Stupidity.
Ook in 11.0.3.3 nog present helaas!ascent schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 09:53:
[...]
Selfquote dan maar, iemand op reddit vond dat 't kwam door long screenshots. wtf oneplus.
https://www.reddit.com/r/..._stops_all_accessibility/
Helaas nu weet ik wat mijn Cerberus app gesloopt had in eerste instantie. Echte spaghetti code aldus de Reddit post.
Helaas geen nieuwe security update. Zal dat eind van deze maand nog komen? Of moeten wij nog geduld hebben en wachten tot februari/maart?
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/1M8b9YtXnTZ8sJop1Ag78VFS.jpg?f=user_large)
Die naast de wekker
[ Voor 56% gewijzigd door sigilens op 13-01-2021 23:48 ]
https://forums.oneplus.co...0->%20status%20bar%20menu.sigilens schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 23:43:
Na de laatste update heb ik een extra rechthoekig icoon bovenin, iemand een idee waar dat van is?
[Afbeelding]
Die naast de wekker
Alsjeblieft.
Op de beta kregen we die van december gisteren.NeverSettle schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 15:24:
Scherm draait weer mee als je een full screen video afsluit
Helaas geen nieuwe security update. Zal dat eind van deze maand nog komen? Of moeten wij nog geduld hebben en wachten tot februari/maart?
Open Beta loopt voor inderdaad, maar ik blijf de stabiele versie gebruiken voor het gemak. Dan maar iets achterlopen met de security patch...KaiseRRuby schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 00:21:
[...]
Op de beta kregen we die van december gisteren.
Security patch is niet zo heel belangrijk meer, meeste updates komen automatisch via de play store. Is een heel artikel over verschenen hier op Tweakers vorig jaar, over Android updates en upgrades.NeverSettle schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 01:42:
[...]
Open Beta loopt voor inderdaad, maar ik blijf de stabiele versie gebruiken voor het gemak. Dan maar iets achterlopen met de security patch...
Leg dit soort dingen ook uit aan de rest van de wereld. Als je ziet hoe men reageert als ze niet de meest recente versie draaien....swhnld schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 07:57:
[...]
Security patch is niet zo heel belangrijk meer, meeste updates komen automatisch via de play store. Is een heel artikel over verschenen hier op Tweakers vorig jaar, over Android updates en upgrades.
Dat van Playstore is wel een verbetering idd. Scheelt ook dat Google Play system updates handmatig te downloaden is als APK (als "Main components").swhnld schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 07:57:
[...]
Security patch is niet zo heel belangrijk meer, meeste updates komen automatisch via de play store. Is een heel artikel over verschenen hier op Tweakers vorig jaar, over Android updates en upgrades.
Maar alle security updates zijn welkom.
idd, maakt het voor een normale huis-tuin-keuken gebruiker écht uit als ie niet de laatste beveiligingsupdates heeft? Wordt dan echt je bankieren app gehackt? Volgens mij valt dat wel mee? Heb er eerlijk gezegd bijna nooit wat over gelezen.Phntm schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 09:48:
[...]
Leg dit soort dingen ook uit aan de rest van de wereld. Als je ziet hoe men reageert als ze niet de meest recente versie draaien....Security patches zijn niet een 100% garantie dat je niet iets oploopt. Het meeste komt uit malafide apps, advertenties en/of websites. Dit is sinds jaar en dag zo. Als je voorzichtig surft en geen gekke dingen doet, verklein je je kansen altijd dat je getreft wordt door iets. Een security patch helpt, maar zorgt nooit voor 100% beveiliging, dat zie je ook Google zelf niet zeggen.
flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!
Hun bankieren app wordt niet gehackt, maar ze worden wel omgepraat en voorgelogen via whatsapp, SMS, telefoon. Daar helpt geen beveiligingsupdate tegen...Flipm0de schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 14:25:
[...]
idd, maakt het voor een normale huis-tuin-keuken gebruiker écht uit als ie niet de laatste beveiligingsupdates heeft? Wordt dan echt je bankieren app gehackt? Volgens mij valt dat wel mee? Heb er eerlijk gezegd bijna nooit wat over gelezen.
Blijkbaar (weet ik pas sinds een paar dagen) verandert Main Components alleen de string en niet de Security Patch zelfNeverSettle schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 12:39:
[...]
Dat van Playstore is wel een verbetering idd. Scheelt ook dat Google Play system updates handmatig te downloaden is als APK (als "Main components").
Maar alle security updates zijn welkom.
Dus Google Play system update downloaden heeft geen nut? Ik weet dat het wat anders is dan de Android security patch.Anonymoussaurus schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 15:28:
[...]
Blijkbaar (weet ik pas sinds een paar dagen) verandert Main Components alleen de string en niet de Security Patch zelf.
Nee had het over Main Components APK. Dat verandert alleen de string. Google Play Security update heeft wel degelijk nut.NeverSettle schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 17:35:
[...]
Dus Google Play system update downloaden heeft geen nut? Ik weet dat het wat anders is dan de Android security patch.
Jammer, is er een mogelijkheid om de echte Google Play Security te updaten?Anonymoussaurus schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 18:13:
[...]
Nee had het over Main Components APK. Dat verandert alleen de string. Google Play Security update heeft wel degelijk nut.
Even een update omtrent bovenstaande voor de OnePlus 8-serie (post komt van mij uit de /r/oneplus Discord):Anonymoussaurus schreef op woensdag 22 april 2020 @ 01:24:Nieuwtje omtrent het unbricken van je OnePlus 8 of 8 Pro!
Wat is een Unbrick Tool en wat heb ik er aan?
Unbrick Tools worden gebruikt door OnePlus-support om je toestel weer aan de praat te krijgen als hij niet meer wilt opstarten of bootlooped. Als jij (of OxygenOS zelf) zichzelf verkloot heeft, kan je door middel van deze tool je telefoon dus weer aan de praat krijgen! Normaal moet je dus je telefoon opsturen naar OnePlus, die exact hetzelfde doen, maar wat geld kost (en tijd). Nu dus niet, aangezien je dit eenvoudig zelf kan doen met de door de OnePlus gebruikte tools. De tool flashed alle firmware inclusief partities en OxygenOS weer op je device. Deze tools worden ook in de OnePlus-fabriek gebruikt. Let er dus wel op dat dit alle data wiped! Ook wordt de bootloader weer gelocked.
Verschillende Unbrick Tools
Ik zal altijd nieuwe Unbrick Tools blijven publiceren waardoor je altijd de nieuwste versie van OxygenOS op je device kan flashen. Jullie (EU-gebruikers) kunnen alleen EU-versie gebruiken zonder risico. De India of International versie zal werken, maar loop je het risico je vingerprintscanner kapot te maken. Maak daarom, als je de IN/INT versie wil flashen, een back-up van je /persist partitie.
Allemaal heel leuk en aardig, maar waar kan ik die nou downloaden?
![]()
Nou, hier: https://onepluscommunityserver.com
Als er vragen zijn hoor ik het wel.
Hi @everyone, you may have noticed (if you're a visitor of anonymouswp.stackstorage.com) that OneNormalUsername and I haven't added new MSM tools recently. One of the reasons for this is because my Stack was for 60% filled (out of 1TB) with OnePlus tools. I use this for private files as well, but as I was on 98% of my limit, I wouldn't be able to store personal files anymore. Another reason is that Stack became a paid plan (1TB was free).
What now? Who else will provide a fast server where I can download MSM tools etc?
I'm happy to say that @Votton was so kind to provide us a (virtual) server with plenty of storage. That's why me and @OneNormalUsername recently setup a webserver, so that we can continue to provide you the newest OnePlus-related tools (and MSM tools of course).
What does this mean for me?
- Blazing fast downloads: no more download caps from my Stack, which was 5MB/s. AFH usually had faster downloads, but was dropping in speed, or sometimes just stopped. Theoretical speeds of this server are 1000/1000mb/s (125/125MB/s)
- Content is all served in English: you don't have to browse my cloud in Dutch anymore.
- No password-protection anymore: not having to hassle with inputting password.
- No cookies present: because there's no benefit in storing cookies and because we value privacy, we made sure there are no cookies needing to be stored.
- MSM tools will be added faster: because we can fully utilise our upload speeds and because OneNormalUsername doesn't have to wait for me to move MSM tools out of the queue.
- First and last MSM tool per Android version: as it's very unlikely that a user wants an intermediate version of OxygenOS, we decided to only upload the first and last version of every MSM tool per Android version. This also saves us storage.
Fine, where can I access the website?
You can access the website by this link: https://onepluscommunityserver.com/.
Voor zover ik weet niet. Denk dat je moet wachtenNeverSettle schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 20:40:
[...]
Jammer, is er een mogelijkheid om de echte Google Play Security te updaten?
[ Voor 3% gewijzigd door Anonymoussaurus op 15-01-2021 14:44 ]
Dank voor het delen. Msm heeft me toch meerdere malen uit de brand geholpen.Anonymoussaurus schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 14:44:
[...]
Even een update omtrent bovenstaande voor de OnePlus 8-serie (post komt van mij uit de /r/oneplus Discord):
[...]
[...]
Voor zover ik weet niet. Denk dat je moet wachten.
Ik las dat het zelfstandig ook via adb op te lossen is? Morgen maar is kijken hoe of wat.
Ik heb nu de orginele van oneplus, maar in mijn auto is het geluid meer mono dan stereo, en moet ik hem precies zo draaien dat het stereo word.
Ik lees meer slechte reviews over dit orginele oneplus product, kabelbreukjes etc.
Bluetooth koppeling? Dan is de USB-c vrij voor opladen e.d. activiteiten onderweg.Rsr2017 schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 13:46:
Is er iemand die mij een goede usb-c naar 3,5 jack converter kan aan bevelen voor de pro8?
Ik heb nu de orginele van oneplus, maar in mijn auto is het geluid meer mono dan stereo, en moet ik hem precies zo draaien dat het stereo word.
Ik lees meer slechte reviews over dit orginele oneplus product, kabelbreukjes etc.
Ik heb helaas alleen een aux aansluiting in mijn auto.swhnld schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 13:52:
[...]
Bluetooth koppeling? Dan is de USB-c vrij voor opladen e.d. activiteiten onderweg.
Ik gebruik van het merk Ugreen, is gevlochten met nylon (meer bestendig tegen kabelbreuk). Werkt goed met oortjes en koptelefoon. Geen idee of het ook werkt in de auto. Als je voor een andere merk gaat, let dan op dat een ingebouwde DAC bij zo'n converter problemen kan veroorzaken bij OnePlus toestellen.Rsr2017 schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 13:46:
Is er iemand die mij een goede usb-c naar 3,5 jack converter kan aan bevelen voor de pro8?
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijd & Prijzen: [OnePlus 8-serie] Levertijden & Prijzen
- Accessoires: [OnePlus 8-serie] Accessoires
- Discussie over de Crackable game hoort hier: Crackables 2
- Vragen en opmerkingen over Oxygen Updater mogen hier: [Oxygen Updater] Ervaringen & Discussie
:strip_exif()/f/image/F6u7DPUR3IvOCEgTjLHjIq8R.jpg?f=fotoalbum_large)