Acties:
  • 0 Henk 'm!
Is niet echt veel te zien nee. En jouw 8 Pro is nieuw, toch? Over het algemeen hoor ik van anderen (in andere communities) dat het prima accuduur is. Lijkt echter hier vrij normaal qua gebruik. Stand-by is vrij hoog. Alhoewel... 4 uur geleden van de lader en dan 86% is volgens mij op zich best oké, dat is ongeveer 4% per uur.

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aid
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09 09:13

Aid

Anonymoussaurus schreef op donderdag 8 april 2021 @ 02:41:
Is niet echt veel te zien nee. En jouw 8 Pro is nieuw, toch? Over het algemeen hoor ik van anderen (in andere communities) dat het prima accuduur is. Lijkt echter hier vrij normaal qua gebruik. Stand-by is vrij hoog. Alhoewel... 4 uur geleden van de lader en dan 86% is volgens mij op zich best oké, dat is ongeveer 4% per uur.
Ja, is een nieuwe OP.

Ik heb wat aanpassingen gedaan. Ik heb slim Wi-Fi en Pocket mode uitgezet en batterijbesparing aangezet. Merk in ieder geval geen restricties mbt batterijbesparing, berichten komen netjes binnen, applicaties blijven nog steeds draaien enz. Dus zo te zien alleen maar voordelen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vZGkyB2k1lEGGwMjs3X-mqPOV3Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xd6VYfmIxdftSIi0ShwxIOYb.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XkYHWPTrCMTH87F1cvVHW7o2YpA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/V68rmcPYAfyanrGE30AGVwr4.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WT0Bffd5dq9nmQ5DDdrghTck088=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0X9RK07Jx6WqksUbGVo0icvL.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Zelf net de OnePlus 8 gekocht deze week, bij Belsimpel voor 429 euro! Eindelijk een nieuwe telefoon, mijn vorige was de Samsung S8. Die ik overigens voor bijna hetzelfde bedrag gekocht heb in 2018 toen hij ook iets van een jaar oud was :)

Ik ben meteen begonnen met LineageOS en MicroG er op te zetten, mijn doel is een veel privacy-centrischere ervaring dan ik tot nu toe had met de S8. Ik heb hem wel ff uitgeprobeerd met OxygenOS en hem ook geupdate naar Android 11, maar daarna de unlock gedaan.

Er zijn nog wel veel probleempjes met LineageOS dus ik kan het nog niet helemaal aanraden. Verder mis ik het draadloos laden wel erg maar de hoge prijs van de OP9 had ik er niet voor over :)

Momenteel heb ik er nog geen sim kaart in zitten, maar de accuduur is nu enorm goed, ik verlies iets van 10% per dag! Wat me ongeveer 5 minuten kost om terug te laden met warp charge :') Wel is er ook daarmee een bugje: Tijdens het laden zegt hij 'charging slowly' :') Maar hij laadt wel gewoon met 35W. Waarbij Nine wel email op staat te halen en ik er regelmatig mee speel om dingen uit te proberen. Dus het batterijverbruik valt me heel erg mee.

De 8T was trouwens 100 euro duurder maar ik vind de Edge schermen zo mooi en het was al 100 euro meer dan de Moto Edge die ik eerst overwoog dus ik ben hier maar op uitgekomen. Al valt de mooiheid van de "interstellar glow" achterkant me wel tegen. Had liever groen gehad maar die was duurder.

PS Het formaat is me wel heel erg groot, jammer. Had liever iets gehad in de 5.8" range zoals de S8 maar niemand maakt dat meer behalve Samsung.

[ Voor 10% gewijzigd door GekkePrutser op 09-04-2021 03:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11-09 16:14

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Sinds kort maak ikb gebruik van de Focus modus om tijdens het werk niet teveel afgeleid te worden door bepaalde meldingen, dit vooral omdat ik de OP8 pro ook gebruik als werktelefoon.

Nu loop ik echter tegen het volgende aan, ik heb meldingen van mijn beveiligingscamera's in Focus modus uitgeschakeld, echter komen deze meldingen wel binnen op mijn smartwatch (Amazfit GTR). Ook Aodnotify ziet mijn meldingen nog gewoon en geeft dan een kleurtje. Geen ramp, maar het getril van m'n horloge vind ik niet zo handig.

Ik kan de BT-verbinding wel verbreken of DND instellen, maar ik wil andere meldingen (telefoon of berichten) wel ontvangen.

Iemand een idee hoe ik dit kan veranderen of een andere app die goed werkt om via een snelkoppeling te togglen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilkin
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:25
Kan je dit niet instellen in de app van je Amazefit (als die er al is)? Voor Garmin/Pebble kan je dat per notificatie bron doen.

Artificial Intelligence is no match for Natural Stupidity.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona

Eric_Cantona

"Au Revoir"

devilkin schreef op woensdag 14 april 2021 @ 12:55:
Kan je dit niet instellen in de app van je Amazefit (als die er al is)? Voor Garmin/Pebble kan je dat per notificatie bron doen.
Dat kan ik, maar dan moet ik na het focussen ook weer in de Amazfit iets wijzigen. Ik heb mijn werktijden namelijk niet standaard, dat wisselt elke week.

Ik wil dat natuurlijk met zo min mogelijk inspanning doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilkin
Integratie met Tasker niet mogelijk? Anders zou je wel daarmee iets kunnen bouwen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona

Eric_Cantona

"Au Revoir"

devilkin schreef op woensdag 14 april 2021 @ 13:12:
Integratie met Tasker niet mogelijk? Anders zou je wel daarmee iets kunnen bouwen ;)
Vast! Maar ik ben niet zo goed met Tasker :X

Basic acties wil nog lukken, maar met scenes en zo wordt het lastig.

[ Voor 12% gewijzigd door Eric_Cantona op 14-04-2021 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
GekkePrutser schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 03:07:
Ik ben meteen begonnen met LineageOS en MicroG er op te zetten, mijn doel is een veel privacy-centrischere ervaring dan ik tot nu toe had met de S8. Ik heb hem wel ff uitgeprobeerd met OxygenOS en hem ook geupdate naar Android 11, maar daarna de unlock gedaan.
Even een update: Ik ben toch maar terug gegaan naar OxygenOS. Ik wist namelijk niet dat je met LineageOS de bootloader niet meer kan locken. Ik dacht dat je hem na de update gewoon weer kon locken, maar dat kan dus niet :'(

Dat vond ik een te zware tradeoff. Dus nu weer OxygenOS :P

Overigens vind ik het wel een heel mooie functie van OOS dat je bepaalde chats kan prioritiseren zodat ze zelfs door DnD heen komen. In Lineage had ik die niet gezien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mytheory
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-09 23:25
Sinds de laatste update op mijn 8 pro laadt mijn wireless charger 's nachts tot ongeveer 93% om vervolgens te stoppen en leeg te lopen. Meer mensen hier last van?

Die 93% is al na 1,5 uur bereikt. Volgens mij was dat voorheen veel langer en werd dat uitgesmeerd over de nacht om de accu te sparen. Heb nu de optie Geoptimaliseerd laden maar uitgezet en kijken of dat beter gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joarie
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15:26
mytheory schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 10:40:
Sinds de laatste update op mijn 8 pro laadt mijn wireless charger 's nachts tot ongeveer 93% om vervolgens te stoppen en leeg te lopen. Meer mensen hier last van?

Die 93% is al na 1,5 uur bereikt. Volgens mij was dat voorheen veel langer en werd dat uitgesmeerd over de nacht om de accu te sparen. Heb nu de optie Geoptimaliseerd laden maar uitgezet en kijken of dat beter gaat.
Heb je een wekker ingesteld? Ik meen dat het opladen gekoppeld is aan de tijd waarop de wekker staat ingesteld.

The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW151. 3-fasen. HW P1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mytheory
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-09 23:25
Joarie schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 12:08:
[...]

Heb je een wekker ingesteld? Ik meen dat het opladen gekoppeld is aan de tijd waarop de wekker staat ingesteld.
Ja die heb ik ingesteld via android sleep en niet via de telefoon zelf. Maar kan dat wel eens gaan testen. Maar het heeft altijd perfect gewerkt tot de update.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ComTech
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-09 21:44
mytheory schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 10:40:

Ja hier hetzelfde.
Was al aan het kijken in het topic of ik de enige was.
Best irritant dat met een software update zulke basis dingen als opladen ineens niet goed werken.

Edit : eerder werkte het prima ging laden tot 80% en de laatste 20% deed hij voor de wekker ingesteld stond.
Vanmorgen geen wekker en hij laad gewoon niet meer is gestopt bij 93% .
Even van de lader en er weer op en hij begint weer met laden.

[ Voor 15% gewijzigd door ComTech op 18-04-2021 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-08 10:59
ComTech schreef op zondag 18 april 2021 @ 10:11:
[...]

Ja hier hetzelfde.
Was al aan het kijken in het topic of ik de enige was.
Best irritant dat met een software update zulke basis dingen als opladen ineens niet goed werken.

Edit : eerder werkte het prima ging laden tot 80% en de laatste 20% deed hij voor de wekker ingesteld stond.
Vanmorgen geen wekker en hij laad gewoon niet meer is gestopt bij 93% .
Even van de lader en er weer op en hij begint weer met laden.
Ik heb dit fenomeen al sinds 2 software updates, gebruik geen wekker. In de ochtend is het toestel 80%. Mijn vermoeden was dat het aan mijn samsung duo lader ligt.

Gebruiken jullie de originele lader?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComTech
Ik gebruik de originele oneplus lader.
Ik heb ook al eens problemen gehad met laden dat ik de telefoon s'morgens pak en het ding bloedheet is :-(
Ook niet fijn.
Hoe kan zoiets simpels als opladen nu weer een probleem worden, vind altijd wel dat oneplus toestellen na een poos van die rare bugs gaan vertonen. (bij mij wel tenminste)
(meestal na een jaar toeval :X )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petrusk
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-04-2023
OxygenOS open beta 9 staat er op ..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ascent
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15:49
Hee, de orientatiebug in de rewind recording lijkt gefixt in openbeta9!

https://forums.oneplus.co...rong-orientation.1390129/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 16-09 17:34
Hebben jullie ook gemerkt dat MEMC niet meer werkt bij Netflix en Youtube? Bij VLC werkt het wel. Ik gebruik OxygenOS 11.0.5.5.IN11BA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
GekkePrutser schreef op woensdag 14 april 2021 @ 16:18:
[...]

Overigens vind ik het wel een heel mooie functie van OOS dat je bepaalde chats kan prioritiseren zodat ze zelfs door DnD heen komen. In Lineage had ik die niet gezien.
Hm, da's wel een handige setting voor de deurbel, had ik nooit over nagedacht. Werkt dat ook voor de alert slider *stil* stand, of alleen voor de ingebouwde softwarematige DND?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13:36
GekkePrutser schreef op woensdag 14 april 2021 @ 16:18:
[...]

Even een update: Ik ben toch maar terug gegaan naar OxygenOS. Ik wist namelijk niet dat je met LineageOS de bootloader niet meer kan locken. Ik dacht dat je hem na de update gewoon weer kon locken, maar dat kan dus niet :'(

Dat vond ik een te zware tradeoff. Dus nu weer OxygenOS :P

Grappig. Bij mij spookt ook altijd in mijn achterhoofd dat ik een custom rom moet hebben. Dus ik draai sinds eergisteren ShapeShift OS. Doet eigenlijk alles prima, geen grote bugs oid.

Dus weet eigenlijk zelf niet waarom ik dan een custom rom heb geflasht. :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!
OnePlus heeft Open Bèta 9 aangekondigd: OxygenOS 11 Open Beta 9 for the OnePlus 8 and OnePlus 8 Pro
Hey everyone,

Here are the latest open beta builds for the OnePlus 8 and OnePlus 8 Pro.

Please bear in mind that this is beta software and, as such, may be less stable than stable MP builds. If you are installing this build, we highly recommend you make a full system back-up before proceeding.

Key updates
System
  • Fixed the issue that some app's fonts are displayed abnormally after setting customized fonts
  • Fixed the small probability issue where the status bar cannot be pulled down
  • Fixed the small probability issue where the status bar does not display app icons
  • Fixed the issue that the missed calls are not displayed in the notification bar
  • Fixed the small probability issue that the expanded screenshot may stop working
  • Fixed the small probability issue where recording audio with headphones may not work as expected
  • Updated Android security patch to 2021.04
Camera
  • Fixed the small probability issue that the previewed photos are flickering under the photo mode
Calculator
  • Fixed the abnormal display with the calculator under the split screen
Ambient Display
  • Fixed the issue that the contextual information of AOD is not updated timely
  • Fixed the issue that the ambient display is switched to Canvas after the device owner is changed
  • Fixed the issue with AOD that the time is displayed abnormally when the system language is Hebrew
OnePlus Games
  • Newly added the Data Monitor feature, you can find it in the Game Toolbox and monitor the FPS/CPU/GPU changes in real-time
Gallery
  • Improved the loading speed of the gallery to speed up the process of previewing pictures

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
KaiseRRuby schreef op donderdag 22 april 2021 @ 11:41:
[...]

Grappig. Bij mij spookt ook altijd in mijn achterhoofd dat ik een custom rom moet hebben. Dus ik draai sinds eergisteren ShapeShift OS. Doet eigenlijk alles prima, geen grote bugs oid.

Dus weet eigenlijk zelf niet waarom ik dan een custom rom heb geflasht. :+
Voor mij was de enige echte reden MicroG, en het kunnen uitschakelen van data communicatie binnen apps (standaard feature van LineageOS). Beiden puur om privacyredenen.

MicroG werkte goed, het onderschept handig de API verzoeken naar Google diensten en vervangt ze door privacyvriendelijke alternatieven. Je kan bijvoorbeeld een lokale cell ID database inladen voor groffe locatie, wat handig is en nog snel werkt ook.

Alleen voor push gebruikt het wel google, omdat de backend van de Apps daar immers mee werken dus je ontkomt er niet aan. Maar je hoeft niet in te loggen bij Google en hij heeft niets meer door dan een random device ID. Voordeel is ook dat je anders dan bij helemaal zonder Google services tenminste push hebt (en groffe locatie en fake SafetyNet enz). Zelfs het COVID exposure protocol hebben ze geimplementeerd!

Op zich vond ik het super maar het unlocked houden van de bootloader is gewoon een enorm gat in de beveiliging. Met name de 'evil maid' scenarios: Iemand die je telefoon in handen heeft kan er zo een image van trekken of malware op zetten omdat je zo vanaf de bootloader in fastboot/adb kan zonder enige beveiliging. Die pincode is redelijk makkelijk te bruteforcen.

Wat ik nu heb gedaan met de standaard firmware is niet inloggen in Google play services, de echte privacyverslinders (zoals whatsapp) in een work profile zetten (door middel van de Insular app) zodat ze niet bij mijn foto's en contactpersonen kunnen, en ik ga een app gebruiken als TrackerControl om zoveel mogelijk tracking te blokkeren.

Ik voorkom het liever dan dat ik het blokkeer maarja het zit er gewoon niet anders in nu.

PS: Een ander voordeel van de OnePlus is dat die zeer goed ondersteund worden door Kali Nethunter, dus uiteindelijk als ik hem niet meer gebruik kan ik hem doorschuiven naar dat doel (ik werk in de IT security binnenkort). Ook worden ze vrijwel eindeloos ondersteund door Lineage dus dat betekent dat je er als de support wegvalt toch ook nog wat mee kan. Zelfs de OnePlus One krijgt nog updates naar nieuwe Android versies!

[ Voor 24% gewijzigd door GekkePrutser op 23-04-2021 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
NeverSettle schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 14:15:
Hebben jullie ook gemerkt dat MEMC niet meer werkt bij Netflix en Youtube? Bij VLC werkt het wel. Ik gebruik OxygenOS 11.0.5.5.IN11BA.
Niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilkin
Wat bedoel je met MEMC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilkin
TIL. Wist ik niet eens ;) maar media consumption doe ik bijna niet op m'n gsm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Toch nog even een update over de custom rom: Shapeshift OS werkte prima maar ik vond toch het AOD niet super en het voelde net niet zo snappy aan.

Heb nu Havoc 4.4 en dat draait als een zonnetje. Erg fijne rom!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KaiseRRuby
GekkePrutser schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 18:42:
[...]

Voor mij was de enige echte reden MicroG, en het kunnen uitschakelen van data communicatie binnen apps (standaard feature van LineageOS). Beiden puur om privacyredenen.

MicroG werkte goed, het onderschept handig de API verzoeken naar Google diensten en vervangt ze door privacyvriendelijke alternatieven. Je kan bijvoorbeeld een lokale cell ID database inladen voor groffe locatie, wat handig is en nog snel werkt ook.

Alleen voor push gebruikt het wel google, omdat de backend van de Apps daar immers mee werken dus je ontkomt er niet aan. Maar je hoeft niet in te loggen bij Google en hij heeft niets meer door dan een random device ID. Voordeel is ook dat je anders dan bij helemaal zonder Google services tenminste push hebt (en groffe locatie en fake SafetyNet enz). Zelfs het COVID exposure protocol hebben ze geimplementeerd!

Op zich vond ik het super maar het unlocked houden van de bootloader is gewoon een enorm gat in de beveiliging. Met name de 'evil maid' scenarios: Iemand die je telefoon in handen heeft kan er zo een image van trekken of malware op zetten omdat je zo vanaf de bootloader in fastboot/adb kan zonder enige beveiliging. Die pincode is redelijk makkelijk te bruteforcen.

Wat ik nu heb gedaan met de standaard firmware is niet inloggen in Google play services, de echte privacyverslinders (zoals whatsapp) in een work profile zetten (door middel van de Insular app) zodat ze niet bij mijn foto's en contactpersonen kunnen, en ik ga een app gebruiken als TrackerControl om zoveel mogelijk tracking te blokkeren.

Ik voorkom het liever dan dat ik het blokkeer maarja het zit er gewoon niet anders in nu.

PS: Een ander voordeel van de OnePlus is dat die zeer goed ondersteund worden door Kali Nethunter, dus uiteindelijk als ik hem niet meer gebruik kan ik hem doorschuiven naar dat doel (ik werk in de IT security binnenkort). Ook worden ze vrijwel eindeloos ondersteund door Lineage dus dat betekent dat je er als de support wegvalt toch ook nog wat mee kan. Zelfs de OnePlus One krijgt nog updates naar nieuwe Android versies!
Ik begrijp overigens dat het mogelijk is met Pixel Experience om de bootloader weer te relocken, zie het topic op XDA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
KaiseRRuby schreef op donderdag 29 april 2021 @ 16:54:
[...]

Ik begrijp overigens dat het mogelijk is met Pixel Experience om de bootloader weer te relocken, zie het topic op XDA.
Interessant, bedankt! Ik zal het bekijkken! Nou was voor mij juist het doel om zonder Google te werken, maar het kan wellicht een oplossing zijn als OnePlus de ondersteuning dropt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComTech
Iemand ook problemen met zijn notificaties?
Ik krijg ineens geen geluid meer met notificaties.
Bij whatsapp trilt hij alleen en je ziet het scherm wel oplichten mar het notificatie geluid werkt niet.
Met bijvoorbeeld gmail dan is het alleen maar dat het scherm oplicht, hij trilt zelfs niet.
UIiteraard staat de alert slider goed, toestel al herstart alle instellingen nagelopen helpt niet.

De zoveelste bug oplladen met de draadloze lader gaat ook al niet meer goed, stopt altijd tussen de 85-92%.
Begint altijd na een jaartje ofzo steeds meer van dit soort irritaties... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aid
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09 09:13

Aid

Hebben jullie hier ook last van? Af en toe loopt YouTube bij mij vast. Dit gebeurt wanneer ik na het kijken van een filmpje terug wil naar het hoofdscherm van YouTube. Circa 3 a 4x per dag loopt de app vast en moet ik de app geforceerd afsluiten. Verwijderen van de app en opnieuw installeren lijkt niet te helpen.
Ik heb een OP8 pro.120 hz en qhd+ staan aan. Ik maak gebruik van gestures om te navigeren. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y-sG3rK5Ie0uWGd5AcyKhH2JBgk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/J4yjV8uCjswCaUJzLxDKBGCy.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• codegro
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 08:59
Nieuwe Open Beta update voor de pro

OxygenOS Open Beta 10

System
• Improved the loading speed of the Privacy Policy page
• Improved the text display of the Setup Wizard
• Improved the audio quality recorded with headphones
• Fixed the abnormal display issue with the Setting when the Freeform Windows is enabled
• Fixed the occasional issue that the status bar displays two SIM cards' mobile data icons
• Fixed the occasional issue that the lockscreen widget still exists even music notification is removed
• Updated Android security patch to 2021.05

Ambient Display
• Newly added Bitmoji AOD, co-designed by Snapchat & Bitmoji, which will liven up the ambient display with your personal Bitmoji avatar. Your avatar will update throughout the day based on your activity and things happening around you ( Path: Settings - Customization - Clock on ambient display - Bitmoji )

Phone
• Improved the audio experience when the phone is connected with OnePlus Watch and OnePlus Buds
• Fixed the issue that the call recording list is not updated in time after the system is upgraded
• Fixed the occasional issue that personal contact card cannot be displayed
• Fixed the issue that the calling page is not displayed during a call

Camera
• Improved the video preview clarity under 4K 60FPS mode

Bluetooth
• Improved the connection to OnePlus Buds

Network
• Fixed the occasional issue that the non-default data SIM card in gaming mode can't get access to 4G network
• Fixed the issue that the nearby Wi-Fi network cannot be intelligently switched intelligently
• Fixed the occasional Wi-Fi connection failure

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Majesty
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Aid schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 07:49:
Hebben jullie hier ook last van? Af en toe loopt YouTube bij mij vast. Dit gebeurt wanneer ik na het kijken van een filmpje terug wil naar het hoofdscherm van YouTube. Circa 3 a 4x per dag loopt de app vast en moet ik de app geforceerd afsluiten. Verwijderen van de app en opnieuw installeren lijkt niet te helpen.
Ik heb een OP8 pro.120 hz en qhd+ staan aan. Ik maak gebruik van gestures om te navigeren. [Afbeelding]
Geen last van hier. Maar ik maak gebruik van YouTube Vanced: https://vancedapp.com/, een verademing ten opzichte van de normale YouTube app. Geen reclames en je kunt daarnaast ook je scherm uit doen terwijl de video gewoon door blijft spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilkin
Vandaag heb ik ipv6 geïmplementeerd op m'n thuisnetwerk. Bolt goed behalve... Op de 2 oneplus devices in huis (op6 en op8).

Ik geef 2 routes door via router announcements, en terwijl m'n Samsung tablet mooi alles oppikt lijkt m'n oneplus dat niet te doen - ik zie enkel de range die ik gebruik voor interne zaken (zonder publiek ip), en niet de andere publieke range.

Nog iemand met die ervaring?

Edit: Nevermind, bug in opnsense, een deel van m'n radvd config was overschreven.

[ Voor 14% gewijzigd door devilkin op 24-05-2021 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
Ik lees dat Oxygen 11.0.6.6 er binnenkort aan komt, zowel op Reddit als in de OnePlus community lees ik over de Indiase versie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Huigie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:50

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

NeverSettle schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 12:27:
Ik lees dat Oxygen 11.0.6.6 er binnenkort aan komt, zowel op Reddit als in de OnePlus community lees ik over de Indiase versie.
Klopt!
  • Changelog
  • System
  • Improved the wireless charging stability and user experience
  • Improved the smoothness while sliding on the home screen
  • Fixed the screenshot capturing failure from the accessibility menu
  • Fixed the low probability issue that the low battery notification not working
  • Gallery
  • Fixed the occasional issue that newly captured photos were not saved as expected
  • Fixed the abnormal UI display in Guest Mode
  • Phone
  • Fixed the occasional issue of opening up the contact card failure
  • Fixed the occasional failure to edit a message
  • Network
  • Improved network performance
Nette update weer.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
Huigie schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 13:02:
[...]

zou dat een fix zijn voor 't falende stuk waarin door een long screenshot je accessibility gereset werd?

https://forums.oneplus.co...et-after-a-while.1347205/

Zit overigens nog niet in de beta, dus ben wel benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15:58

Phntm

Tlingelingeling

Huigie schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 13:02:
[...]

Klopt!
  • Changelog
  • System
  • Gallery
  • Fixed the occasional issue that newly captured photos were not saved as expected
  • Phone
  • Network
Nette update weer.
Ik zou wel een tientje naar hun overmaken als ze batterij prestaties kunnen herstellen naar dat op het niveau van Android 10 :P

Op zich na 1 jaar gebruik kan ik vertellen dat nu het enige wat bij mij een irritatiepunt geworden is, is het batterijleven. Waar het in het begin niet meer dan oké was, is deze nu voor mij ondermaats geworden met 120hz en 1440p. 1 tot 2 uren minder op 1 lading. 8)7 Met 1080p niet veel beter.

Telefoon is snel zat, camera's zijn een verademing in vergelijking met mijn 6T. Wel eens inconsistent maar OnePlus is nooit een uitblinker geweest in camera land. Merk wel dat het bijzondere van oxygenOS er vanaf is, meer en meer fabrikanten halen Oneplus links en rechts in wat betreft indeling en smoothness van UI.

Wellicht dat de volgende generatie high refreshrate telefoons (volgend jaar?) betere batterij prestaties kunnen leveren met 120hz?

Ik heb in ieder geval voor mezelf besloten dat een telefoon van deze prijsklasse en specs aan mij verspild is. Volgend toestel wordt waarschijnlijk een mid-ranger zoals een Pixel 5 (of de 6 als deze een leuk prijsje heeft met leuke specs). Het beste hoef ik in ieder geval niet meer.... Ik word oud :>

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Nu ook aangekondigd door OnePlus op het forum: OxygenOS 11.0.6.6 for the OnePlus 8 and OnePlus 8 Pro
Hey everyone,

We are starting to push the incremental rollout of a new OxygenOS update for the OnePlus 8 and OnePlus 8 Pro in IN region now, EU and NA region will soon follow:

OP8
IN: 11.0.6.6.IN21DA
EU: 11.0.6.6.IN21BA
NA: 11.0.6.6.IN21AA

OP8 Pro
IN: 11.0.6.6.IN11DA
EU: 11.0.6.6.IN11BA
NA: 11.0.6.6.IN11AA​

Changelog
System
Gallery
Phone
Network

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
Improved the wireless charging stability and user experience
Het opvallende is dat dit ook in de changelog zit bij de reguliere OnePlus 8. Copy paste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
Lol :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
NeverSettle schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 14:42:
[...]

Het opvallende is dat dit ook in de changelog zit bij de reguliere OnePlus 8. Copy paste.
En ook bij de 8T, haha: Anonymoussaurus in "[OnePlus 8T] Ervaringen & Discussie"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
Update via Oxygen Updater gedownload en geïnstalleerd. Gelijk even de cache geleegd, hopelijk geen nieuwe bugs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
Hebben jullie al mei voor de Google Play update? Ik moest 'm laatst handmatig bijwerken, snap niet zo goed waarom die niet automatisch kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
ascent schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 15:00:
Hebben jullie al mei voor de Google Play update? Ik moest 'm laatst handmatig bijwerken, snap niet zo goed waarom die niet automatisch kwam.
Ik heb hier nog de April versie, je kan via APKMirror ook handmatig downloaden. Maar schijnbaar verander je hiermee alleen string code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
Vaag dat dat onderling nog zo verschilt. Als je zoekt naar updates krijg je ook niks? Heb 'm hier de 21e erop gezet, net na 't uitkomen van de nieuwste beta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
ascent schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 15:07:
Vaag dat dat onderling nog zo verschilt. Als je zoekt naar updates krijg je ook niks? Heb 'm hier de 21e erop gezet, net na 't uitkomen van de nieuwste beta.
Ja, handmatig zoeken en het zegt dat ik de nieuwste Google Play system update heb. Kan misschien er aan liggen dat ik op stable OxygenOS draai en niet de open beta versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona

Eric_Cantona

"Au Revoir"

En weer problemen met de update. Ik wil meteen daarna rooten met Magisk maar ik eindig in 'n bootloop. Ik neem aan dat er hier meer "rooters" tussen zitten, hoe komen jullie zonder kleerscheuren elke keer hier doorheen?

Zou je me eens stap voor stap door 't proces willen nemen? Ik doe iets niet goed, dat blijkt. Mag in PM!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ascent schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 15:07:
CC: @NeverSettle Omdat Google dit gefaseerd uitrolt. Niet iedereen ontvangt de update dus op hetzelfde moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperpanter2
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16-09 16:55
Ik lees in de release notes dat het wireless chargen stabieler zou zijn geworden, terwijl ik eigenlijk nu hier ben ook te vragen of er anderen merken dat sinds de laatste update het draadloos laden juist slechter werkt? Stuk trager volgens mij.
Merk verder dat de accu sneller leeg is en de telefoon sneller warm wordt. Gisteren in de zon zittend tijdens het browsen ging hij in de oververhitting. Nog nooit gehad voorheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Opperpanter2 schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 07:15:
Ik lees in de release notes dat het wireless chargen stabieler zou zijn geworden, terwijl ik eigenlijk nu hier ben ook te vragen of er anderen merken dat sinds de laatste update het draadloos laden juist slechter werkt? Stuk trager volgens mij.
Merk verder dat de accu sneller leeg is en de telefoon sneller warm wordt. Gisteren in de zon zittend tijdens het browsen ging hij in de oververhitting. Nog nooit gehad voorheen.
Wanneer heb je geüpdatet? Duurt altijd even voordat de telefoon weer tot rust is gekomen :p. Anders in de recovery system cache legen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiannoezNL
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 19-09-2022
Heb de laatste (niet beta) update geïnstalleerd. Toestel doet niets meer nu, blijft hangen in Recovery mode/Fastboot mode en kan via laptop met ADB het toestel niet vinden. via Fastboot command wordt het toestel wel gezien maar kan er alsnog niet veel mee.
Wat nu..?
Ik was ook net bezig om backups te regelen omdat er best wel dierbare foto's op mijn telefoon staan. Zou echt niet willen dat die verloren gaan!

EDIT:
Boot reason geeft aan:
Boot reason: enablefilecrypto_failed.
Unable to parse kernel log. For more debug information, adb pull /mnt/vendor/op2/rbr_log
or pull op2.img

Dit lukt me dus alleen niet..

[ Voor 20% gewijzigd door GiannoezNL op 04-06-2021 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
GiannoezNL schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 11:39:
Heb de laatste (niet beta) update geïnstalleerd. Toestel doet niets meer nu, blijft hangen in Recovery mode/Fastboot mode en kan via laptop met ADB het toestel niet vinden. via Fastboot command wordt het toestel wel gezien maar kan er alsnog niet veel mee.
Wat nu..?
Ik was ook net bezig om backups te regelen omdat er best wel dierbare foto's op mijn telefoon staan. Zou echt niet willen dat die verloren gaan!

EDIT:
Boot reason geeft aan:
Boot reason: enablefilecrypto_failed.
Unable to parse kernel log. For more debug information, adb pull /mnt/vendor/op2/rbr_log
or pull op2.img

Dit lukt me dus alleen niet..
Klinkt als gebrickt. Heb je dit topic al gelezen?
https://www.xda-developer...wnloadtool-edl-available/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiannoezNL
Niet dit topicmaar wel een soortgelijk topic. Ik zag alleen niet overal bij staan of dit ook je telefoon volledig wiped. (Bij dit topic toevallig wel..) De foto's en videos etc staan op een andere partitie toch of is dat niet zo? Want het zou echt heel fijn zijn als ik die niet kwijt ben, dat is eigenlijk waar het om draait..
Wellicht een andere manier om die data terug te halen en vervolgens alsnog te wipen is ook prima, maar voor nu gaat het echt om die data namelijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
GiannoezNL schreef op maandag 7 juni 2021 @ 13:18:
[...]

Niet dit topicmaar wel een soortgelijk topic. Ik zag alleen niet overal bij staan of dit ook je telefoon volledig wiped. (Bij dit topic toevallig wel..) De foto's en videos etc staan op een andere partitie toch of is dat niet zo? Want het zou echt heel fijn zijn als ik die niet kwijt ben, dat is eigenlijk waar het om draait..
Wellicht een andere manier om die data terug te halen en vervolgens alsnog te wipen is ook prima, maar voor nu gaat het echt om die data namelijk..
Je toestel start niet op, dus je moet dan van buitenaf erbij kunnen, je zou kunnen kijken of je via ADB een verbinding kunt maken, lukt dat dan kun je mogelijk informatie eraf halen met kopiëren, mits er geen encryptie gebruikt is en je ooit USB Debugging aangezet hebt in de Developer opties.

Mijn verwachting is dat je op hetzelfde niveau zit als wanneer je de telefoon verloren bent, alles wat je niet gebackupt hebt is weg. Dat is ergens ook logisch, want stel je telefoon wordt gestolen dan zou al jou privé content voor de dieven beschikbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiannoezNL
swhnld schreef op maandag 7 juni 2021 @ 13:26:
[...]

Je toestel start niet op, dus je moet dan van buitenaf erbij kunnen, je zou kunnen kijken of je via ADB een verbinding kunt maken, lukt dat dan kun je mogelijk informatie eraf halen met kopiëren, mits er geen encryptie gebruikt is en je ooit USB Debugging aangezet hebt in de Developer opties.

Mijn verwachting is dat je op hetzelfde niveau zit als wanneer je de telefoon verloren bent, alles wat je niet gebackupt hebt is weg. Dat is ergens ook logisch, want stel je telefoon wordt gestolen dan zou al jou privé content voor de dieven beschikbaar zijn.
Via ADB lukt niet, fastboot ziet de connectie wel maar kan niet veel uitvoeren want krijg dan de melding dat mijn device locked is. Lees dat je daarvoor OEM unlocking aan moet zetten in je Developer settings, maarja daar heb ik nu niet veel aan aangezien ik daar niet meer bij kom. Los van dat vind ik het erg vreemd dat een normale update mijn toestel bricked maar dat is een ander verhaal..

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Zie gepinde berichten. Site wordt door mij en de XDA-thread maintainer onderhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiannoezNL
Anonymoussaurus schreef op maandag 7 juni 2021 @ 13:36:
Zie gepinde berichten. Site wordt door mij en de XDA-thread maintainer onderhouden.
Ja dit bericht heb ik inderdaad gezien... Maar ook dit wiped de data en dat is nu net waar het om gaat... Snap ook niet dat Google precies dit niet heeft gebackupt. Is er geen manier om de data partitie uit te zonderen of iets ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GiannoezNL schreef op maandag 7 juni 2021 @ 20:44:
[...]

Ja dit bericht heb ik inderdaad gezien... Maar ook dit wiped de data en dat is nu net waar het om gaat... Snap ook niet dat Google precies dit niet heeft gebackupt. Is er geen manier om de data partitie uit te zonderen of iets ?
Met de MSM tool niet nee. Je kan wel een rollback package gebruiken (en op APKMirror even zoeken naar "KeepData" van OnePlus). MSM tool wordt btw door Qualcomm gemaakt; niet door Google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiannoezNL
Anonymoussaurus schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 13:03:
[...]

Met de MSM tool niet nee. Je kan wel een rollback package gebruiken (en op APKMirror even zoeken naar "KeepData" van OnePlus). MSM tool wordt btw door Qualcomm gemaakt; niet door Google.
Ik bedoelde dus dat de foto's waar het om gaat niet zijn gebackupt door Google, de rest wel.
Kan ik met die keepdata app data terughalen na het formatteren dan? Ik kan nu niet in mijn telefoon, pas na een format natuurlijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GiannoezNL schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 13:17:
[...]

Ik bedoelde dus dat de foto's waar het om gaat niet zijn gebackupt door Google, de rest wel.
Kan ik met die keepdata app data terughalen na het formatteren dan? Ik kan nu niet in mijn telefoon, pas na een format natuurlijk..
Nope, die KeepData is alleen bedoeld om data te bewaren als je een rollback wilt doen. Dan houdt het op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiannoezNL
Ik heb wel een app gevonden die verwijderde bestanden (ook uit de prullenbak verwijderd) kan herstellen.
Ik hoop dat dit na een format ook werkt... Dan heb ik in ieder geval wat belangrijke foto's terug ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GiannoezNL schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 13:31:
Ik heb wel een app gevonden die verwijderde bestanden (ook uit de prullenbak verwijderd) kan herstellen.
Ik hoop dat dit na een format ook werkt... Dan heb ik in ieder geval wat belangrijke foto's terug ..
Anders telefoon aansluiten op je pc en een scan van Recuva eroverheen halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiannoezNL
Anonymoussaurus schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 13:36:
[...]

Anders telefoon aansluiten op je pc en een scan van Recuva eroverheen halen.
Werkt dit ook als er geen SD kaart in de telefoon zit/zat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GiannoezNL schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 15:10:
[...]

Werkt dit ook als er geen SD kaart in de telefoon zit/zat?
Denk het wel. Only one way to find out. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
OnePlus heeft OxygenOS 11.0.7.7 aangekondigd: OxygenOS 11.0.7.7 for the OnePlus 8 and OnePlus 8 Pro
Hey everyone,

We are starting to push the incremental rollout of a new OxygenOS update for the OnePlus 8 and OnePlus 8 Pro in IN region now, EU and NA region will soon follow:

OP8
IN: 11.0.7.7.IN21DA
EU: 11.0.7.7.IN21BA
NA: 11.0.7.7.IN21AA

OP8 Pro
IN: 11.0.7.7.IN11DA
EU: 11.0.7.7.IN11BA
NA: 11.0.7.7.IN11AA​

Changelog
System
  • Optimized mobile phone performance
  • Updated Android security patch to 2021.06
Camera
  • Fixed the issue that shooting button fails when taking pictures at 48M picture format

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
haha blijft mooi dat stable soms voorloopt op beta met de security patches

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Hebben jullie toevallig ook problemen met de witbalans van de OnePlus 8 main camera? Ik heb LED lampen op warm wit staan, maar als ik een foto neem 's avonds wordt alles kanariegeel met de main cam. Dit is gewoon met OxygenOS en de standaard camera app. Ik geef amper om foto's maar dit is toch wel irritant. Met de ultrawide is het wel gewoon wit.

Ik zal vanavond wel even foto's maken als voorbeeld.
Vreemd, die opwarmings problemen waar ze het over hebben merk ik totaal niet met de OP8. Sommigen zeggen immers dat het ook met de oude FW gebeurt. Hij blijft koeler tijdens het laden met warp charge dan mijn oude Samsung S8 met normale fast charge (15W ofzo). Verbaasde me wel.

PS: Wat me ook echt verbaast is hoe snel alles gaat :) Mijn vorige telefoon is een Samsung S8. Die was alweer 5 jaar oud, maar op papier nog steeds even snel als een tegenwoordige midrange telefoon (kijkend naar geekbench tegenwoordig). Maar bijvoorbeeld het updaten van apps is echt zo enorm langzaam op de S8. Op de OP8 is het 2-3 seconden downloaden en 2-3 seconden installeren en klaar O+ Het voelt ook wat 'snappier' door de 90Hz natuurlijk maar het installeren van apps is niet iets dat er direct baat bij heeft. De accuduur is ook veel langer dan de S8.

Alleen de notificatie LED mis ik echt heel erg..... :'(

[ Voor 23% gewijzigd door GekkePrutser op 09-06-2021 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
Dat is snel! Vorige update is nog maar net een maand geleden. Dacht dat ze om de twee maanden een update releasen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
NeverSettle schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 23:40:
[...]

Dat is snel! Vorige update is nog maar net een maand geleden. Dacht dat ze om de twee maanden een update releasen?
Uiterlijk 2 maanden ja. ;) Vandaar ook "~1 update per 2 maanden".

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Petert87
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 04-09 14:40
Gister de update ontvangen via de reguliere weg. Deze kwam snel binnen dit keer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeverSettle
Petert87 schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 08:32:
[...]

Gister de update ontvangen via de reguliere weg. Deze kwam snel binnen dit keer.
Zelfde hier, voor mij persoonlijk pas de tweede keer dat Oxygen Updater niet nodig was om de update sneller te ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vRoQoAoAax_4IDDRtWD9QcQzqKI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/HQiZj9oKCOIBtBffdTq7kcb9.png?f=fotoalbum_large

Hebben jullie dit ook op WhatsApp Web? Sinds ik een OnePlus 8 heb, krijg ik heel regelmatig deze melding, ondanks dat mijn accu helemaal niet leeg is. Momenteel heb ik 75% :? Misschien een OS bugje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
GekkePrutser schreef op maandag 14 juni 2021 @ 10:50:
[Afbeelding]

Hebben jullie dit ook op WhatsApp Web? Sinds ik een OnePlus 8 heb, krijg ik heel regelmatig deze melding, ondanks dat mijn accu helemaal niet leeg is. Momenteel heb ik 75% :? Misschien een OS bugje?
Vreemd, nooit gehad. Staat de batterij optimalisatie uit voor Whatsapp app?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
OnePlus heeft Open Bèta 11 aangekondigd: OxygenOS 11 Open Beta 11 for the OnePlus 8 and OnePlus 8 Pro
Hey everyone,

Here are the latest open beta builds for the OnePlus 8 and OnePlus 8 Pro.

Please bear in mind that this is beta software and, as such, may be less stable than stable MP builds. If you are installing this build, we highly recommend you make a full system back-up before proceeding.

Key updates
System
  • Improved the power consumption performance to extend battery life
  • Newly added the screenshot function for AOD
  • Updated Android security patch to 2021.06
Phone
  • Improved the audio experience when the phone is connected with the OnePlus Watch and OnePlus Buds
OnePlus Share
  • Improved the UI visual effect on the sharing page
Network
  • Fixed the occasional failure to connect to Wi-Fi network

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haarballetje
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07-01 17:41
Ik heb sinds een weekje dat de mijne vrij snel heeeeel warm wordt en dat de batterij echt keihard leegraakt. Ik red het nu vaak niet eens meer een hele dag, rond 19.30-20.00 zit ik nog maar op 12-15%. En dan slaat de paniek toe!

Hebben anderen dit ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ravefiend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:34

Ravefiend

Carpe diem!

Haarballetje schreef op zondag 20 juni 2021 @ 21:23:
Ik heb sinds een weekje dat de mijne vrij snel heeeeel warm wordt en dat de batterij echt keihard leegraakt. Ik red het nu vaak niet eens meer een hele dag, rond 19.30-20.00 zit ik nog maar op 12-15%. En dan slaat de paniek toe!

Hebben anderen dit ook?
In de afgelopen week nog nieuwe apps geinstalleerd misschien?

Deze ochtend zelf ook wel last van overheating met mijn OP8 Pro tijdens het opladen met de OnePlus Wireless Charger. Al een paar de volgende notificatie gehad:
The temperature of your phone is too high, and high power consuming functions are turned off to lower the temperature.
Met zo'n IR temperatuur meter meet ik rechtsboven de hoogste temperatuur van 44.0°C. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
@Haarballetje Kijk allereerst bij batterij verbruik of je iets ziet. Een website open in de browser kan in de achtergrond al de boel leegtrekken. Sluit alle tabbladen in je browser af en zie wat dan gebeurt.
Daarna probeer alle applicatie bij te werken in de Google Play store.
En als laatste kijk naar helderheidsinstellingen. Er is veel zon en dan gaat de automatische helderheid omhoog, en dan vreet het scherm enorm veel stroom. Alles op dark mode zetten helpt al iets, maar bijvoorbeeld voor de browser zijn veel websites toch wit en is dat lastig te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:06
Het is mij (toevallig) opgevallen dat mijn OP8pro van Widevine1 (als ik het zo goed schrijf) naar 3 is gezet sindsdat ik de Android 11 update heb uitgevoerd ( op dit moment draaiend op 11.0.5.5.IN11BA).
Moet zeggen dat ik het niet merk/gebruik, maar vind dit wel vreemd.
Ik weet 100% zeker dat op Android 10 het op 1 stond.
Naast het totaal leeghalen van de telefoon (ben ik geen voorstander van, is mijn main telefoon, veel gebruik), kan eventueel de laatste update [11.0.6.6] helpen? Of kan ik nog wat anders doen om het weer op 1 te krijgen?

http://specs.tweak.to/5253

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeverSettle
Sjowhan schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 11:55:
Het is mij (toevallig) opgevallen dat mijn OP8pro van Widevine1 (als ik het zo goed schrijf) naar 3 is gezet sindsdat ik de Android 11 update heb uitgevoerd ( op dit moment draaiend op 11.0.5.5.IN11BA).
Moet zeggen dat ik het niet merk/gebruik, maar vind dit wel vreemd.
Ik weet 100% zeker dat op Android 10 het op 1 stond.
Naast het totaal leeghalen van de telefoon (ben ik geen voorstander van, is mijn main telefoon, veel gebruik), kan eventueel de laatste update [11.0.6.6] helpen? Of kan ik nog wat anders doen om het weer op 1 te krijgen?
Widevine L3 heb ik ook meerdere keren gehad. Cache legen werkte meestal wel, alleen bij twee gevallen niet. De eerste keer had ik mijn toestel verstuurd naar een service center die voor OnePlus reparaties uitvoeren (vergeet niet een back up te maken). Binnen 3 werkdagen kreeg ik mijn telefoon terug, helemaal gereset met Widevine L1.

Bij de tweede keer zelf via MSM Tool telefoon gereset, helaas geen Widevine L1. Vervolgens gewacht op een update van OnePlus (11.0.4.4) en het was terug. Sindsdien twee updates gehad zonder problemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ivo NL
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-09 00:46
Haarballetje schreef op zondag 20 juni 2021 @ 21:23:

Hebben anderen dit ook?
Had ik ook. Cache gewist en sindsdien gaat het weer goed.

Android fanboy

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haarballetje
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07-01 17:41
Hier nu ook weer alles normaal. Eerst wat zooi geschoond en er was dus een app die batterij vrat. Daarna kwam er nog een update en nu doet de phone het weer zoals het hoort.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Super, ik hoopte al dat OnePlus zou volgen nadat OPPO en Samsung hetzelfde hebben gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
In het buitenland de laatste week behoorlijk last van een verspringende GPS op de OnePlus 8pro. Das zowel met maps (navigatie) als AR games (ingress) erg frustrerend. Ik draai open bèta maar zag ook vergelijkbare reports van stable op het forum.

Meer mensen die dit herkennen en wellicht een fix hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15:09

HaTe

haat niet

Hebben meer mensen last van dat de Rabobank app niet meer werkt? Het begon met mij met een leeg scherm (alleen de knoppen bovenaan stonden er). Na het wissen van de data gebeurd er niks als ik het toestel wil registreren..

nvm, het ligt aan AdAway!

Ook niet.. Blijkbaar is er iets wat de app blokkeert na een tijdje..

[ Voor 20% gewijzigd door HaTe op 09-07-2021 23:02 ]

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2uOnnXhYXQ1613kzgX-Omxr_zk8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MSb5IV9TAcyTUy03J8c1q8wq.jpg?f=fotoalbum_large

Krijgen meer mensen dit?

Edit: ja dus : https://forums.oneplus.co...me-are-incorrect.1466343/

[ Voor 14% gewijzigd door ascent op 10-07-2021 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:06
Gisteravond heb ik mijn OP8 pro opgeladen; vanochtend gezien dat de batterij 35% gedrained is.
Ik heb geen idee waarom dit gebeurd is; nooit gehad tot vanochtend. Heeft iemand een idee?
Zoals je ziet zijn er geen apps die hebben gezorgd voor dit probleem..

Heb gelijk maar de laatste update geïnstalleerd, (11.0.7.7.IN11BA) en in de playstore de "App Install Optimization" uitgezet (welke sinds gisteren ook aan staat), wie weet helpt dat..
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xSKJZAy4u0Mh3IL_R0r8elFxEwM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/NCsyUKY4DMItkJXaHpmQ60zH.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jyOJKQGjBaeCPtlcihWXdOwtsDU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/yE4wf6TnT6aiUFh4pCtyRppc.png?f=fotoalbum_large

http://specs.tweak.to/5253

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petert87
Een tijdje terug had ik 5G op het Vodafone netwerk. Nu krijg ik dit niet meer. Zijn er die wel 5G via Vodafone hebben?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000

DarkSide

theres no place like ::1

Petert87 schreef op zondag 11 juli 2021 @ 21:24:
Een tijdje terug had ik 5G op het Vodafone netwerk. Nu krijg ik dit niet meer. Zijn er die wel 5G via Vodafone hebben?
Hier gewoon 5g.
Best op veel plekken zie ik 5g.
Niet dat het altijd uitmaakt qua snelheid.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petert87
DarkSide schreef op zondag 11 juli 2021 @ 21:28:
[...]

Hier gewoon 5g.
Best op veel plekken zie ik 5g.
Niet dat het altijd uitmaakt qua snelheid.
En dat is ook met Vodafone? Mijn vrouw heeft een Samsung en ook overal 5G. Dus was er even benieuwd naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Yep
Heb hier vodafone.
Je hebt hem wel op 2/3/4/5g automatisch staan.
ipv 2/3/4g ?

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petert87
DarkSide schreef op zondag 11 juli 2021 @ 21:49:
Yep
Heb hier vodafone.
Je hebt hem wel op 2/3/4/5g automatisch staan.
ipv 2/3/4g ?
Ja dat heb ik wel staan. Ik heb het ook een tijdje gehad, maar weer terug gezet naar 4G. Nu krijg ik het niet meer voor elkaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Petert87 schreef op zondag 11 juli 2021 @ 21:51:
[...]

Ja dat heb ik wel staan. Ik heb het ook een tijdje gehad, maar weer terug gezet naar 4G. Nu krijg ik het niet meer voor elkaar.
Ik bedoel dit (snap je zin niet helemaal met terug gezet naar 4g)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1A-9MZ7xT5S4MnhIyLlBfQV1Zpg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UQZtEDyZVkbknCUYDS256AOF.jpg?f=fotoalbum_large

Als je hem teruggezet hebt naar 4g. Dan krijg je idd geen 5G meer te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petert87
DarkSide schreef op zondag 11 juli 2021 @ 22:00:
[...]

Ik bedoel dit (snap je zin niet helemaal met terug gezet naar 4g)
[Afbeelding]

Als je hem teruggezet hebt naar 4g. Dan krijg je idd geen 5G meer te zien.
Ik heb hem inderdaad weer op 5G gezet natuurlijk. Maar blijft nu 4G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Geen idee.
Wissel eens van sim dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petert87
DarkSide schreef op zondag 11 juli 2021 @ 22:37:
Geen idee.
Wissel eens van sim dan?
Kan ik nog wel eens proberen. Zal de sim van mijn vrouw eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComTech
Iemand met Chrome hetzelfde probleem als ik?
Als ik de website van bijvoorbeeld Coolblue open crasht de pagina binnen een paar seconden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H8UNDePEBH7TUxaEojxSE45n0yw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XY1Awz4bKlJxVEwKLoVWxq7Z.jpg?f=fotoalbum_large

Het gebeurd bij steeds meer pagina's de laatste tijd.
Heb maar een andere browser geïnteresseerd dat gaat wel goed.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
ComTech schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 12:45:
Iemand met Chrome hetzelfde probleem als ik?
Als ik de website van bijvoorbeeld Coolblue open crasht de pagina binnen een paar seconden.
Zucht... "Asjemenou". "Er is iets misgegaan". :F Ik heb zo'n hekel aan die foutmeldingen van tegenwoordig die proberen grappig te zijn en geen enkele info geven om het op te kunnen lossen.

Deze overigens zelf nog niet gezien maar ik gebruik exclusief firefox :)
Pagina: 1 ... 37 ... 50 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijd & Prijzen: [OnePlus 8-serie] Levertijden & Prijzen
- Accessoires: [OnePlus 8-serie] Accessoires
- Discussie over de Crackable game hoort hier: Crackables 2
- Vragen en opmerkingen over Oxygen Updater mogen hier: [Oxygen Updater] Ervaringen & Discussie