• Ivo NL
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-12 14:51
Beltoni schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 08:53:
Kijk alweer een tijdje af en toe op de OnePlus website. Loop nog steeds met de OnePlus 3 rond, die eigenlijk wel aan vervanging toe is. Werkt nog steeds oke maar de batterij heeft zijn beste tijd gehad en er zitten inmiddels ook de nodige barsten in het scherm.

Had de Nord al een tijdje op de lijst staan. Interessante prijs en voldoet aan mijn eisen, een competitief geprijsd toestel waarmee ik eenvoudig non-gaming apps kan draaien. Wachtte eigenlijk met bestellen tot de nieuwe Buds Z beschikbaar waren.

Nu zie ik de Black Friday deal voorbij komen. De OnePlus 8 voor 499 euro en begin ik wel te twijfelen. Kwalitatief toch een stuk beter dan de Nord, minder plastic en betere specificaties. Tegelijk is de Pro net gelanceerd en komt in het voorjaar natuurlijk de opvolger, maar zo blijf je in principe bezig.

Daarom even de vraag/stelling aan de experts: voor slechts 100 euro extra t.o.v. de Nord, krijg je met de OnePlus 8 meer waar voor je geld.
Ik heb hem nu sinds 6 maanden en ik ben nog steeds erg tevreden. Bouwkwaliteit vind ik super. Hij is lekker dun, ligt goed in de hand Denk dat dat de grootste selling point is tov de Nord.

Android fanboy

Beltoni schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 08:53:
Kijk alweer een tijdje af en toe op de OnePlus website. Loop nog steeds met de OnePlus 3 rond, die eigenlijk wel aan vervanging toe is. Werkt nog steeds oke maar de batterij heeft zijn beste tijd gehad en er zitten inmiddels ook de nodige barsten in het scherm.

Had de Nord al een tijdje op de lijst staan. Interessante prijs en voldoet aan mijn eisen, een competitief geprijsd toestel waarmee ik eenvoudig non-gaming apps kan draaien. Wachtte eigenlijk met bestellen tot de nieuwe Buds Z beschikbaar waren.

Nu zie ik de Black Friday deal voorbij komen. De OnePlus 8 voor 499 euro en begin ik wel te twijfelen. Kwalitatief toch een stuk beter dan de Nord, minder plastic en betere specificaties. Tegelijk is de Pro net gelanceerd en komt in het voorjaar natuurlijk de opvolger, maar zo blijf je in principe bezig.

Daarom even de vraag/stelling aan de experts: voor slechts 100 euro extra t.o.v. de Nord, krijg je met de OnePlus 8 meer waar voor je geld.
Als je twijfelt tussen Nord, 8 en 8 Pro, zou ik eerder voor de 8T gaan. Geen afgerond scherm en zit tussen de 8 en 8 Pro in (8T is zelfs beter in sommige opzichten, behalve cameras eigenlijk).

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

• Upbeat
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-09 16:40
Pierre_nr1 schreef op donderdag 5 november 2020 @ 11:12:
Ik draai ook OB3 op mijn 8 Pro. Ik ontving gisteren een update van Oneplus Gallery en dat ging prima.

Trouwens, tot nu tot nog helemaal geen problemen gehad sinds ik heb ge-update van stable naar OB3. Het draait als een zonnetje.
Vreemd dat het bij de één wel werkt en bij de ander niet

• Beltoni
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 19:27
Anonymoussaurus schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 10:37:
[...]

Als je twijfelt tussen Nord, 8 en 8 Pro, zou ik eerder voor de 8T gaan. Geen afgerond scherm en zit tussen de 8 en 8 Pro in (8T is zelfs beter in sommige opzichten, behalve cameras eigenlijk).
8 pro overweeg ik eigenlijk niet echt. Heeft wel een paar leuke features maar het feit dat ik momenteel nog steeds de OnePlus 3 gebruik is ook wel een teken dat ik geen top Line model nodig heb.

Platgeslagen op prijs:
Nord (8g) = 400 euro
8 (8gb) = 500 euro
8t (8gb) = 600 euro

Beide 8 versies hebben een snelle processor (en android 11), wat natuurlijk altijd fijn is. Verder heeft de 8 een gebogen scherm (niet per se een pluspunt) en heeft de 8t een hogere refresh rate, een leuke gimmick maar niet heel waardevol. Verder heeft 8t een grotere accu en laadt deze sneller op. Dit zijn natuurlijk wel zaken die van pas komen.

Als ik het zo op som vallen de prijs wel te verklaren maar het maakt mijn keuze helaas niet makkelijker...

• ascent
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17-12 19:03
Hebben jullie met gcam ook dat als je de ultrawide pakt, je 't fisheye effect ziet? 't Lijkt erop dat daar geen correctie plaatsvindt zoals dat in stock wel gebeurt (op8pro, GCam_7.3.018_Urnyx05-v2.4.apk met nrG-📸-Urnyx05-7.3.018_v2.0.xml)

• Michelka
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 25-11-2024
De 8T komt met 11 uit de doos en de 8 niet, dus gaat de T langer mee. Snelladen, 120 Hz. Voor die 100 euro meer zou ik de 8T nemen. Typ er nu mee ;)

• NeverSettle
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 15:50
Michelka schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 23:08:
De 8T komt met 11 uit de doos en de 8 niet, dus gaat de T langer mee. Snelladen, 120 Hz. Voor die 100 euro meer zou ik de 8T nemen. Typ er nu mee ;)
Als OnePlus hetzelfde doet als bij de oude T-series, dan hebben alle 8 series even veel updates.

• Joenos
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:13
Zojuist (geforceerd met protonVPN) op mijn OP8 Oxygen 11.0.1.1 geïnstalleerd

• devilkin
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:02
Update gedownload via oxygen updater. Geen gedoe met vpn 🙂

Artificial Intelligence is no match for Natural Stupidity.

• Vroem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:49
Update voor de pro... Heb niet goed naar de changelog gekeken maar zag security update staan en canvas voor AOD ... Staat er inmiddels al op..

Zo handig de Oxygen updater

• Michelka
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 25-11-2024
@NeverSettle Dat lijkt me onwaarschijnlijk. Je zou zeggen de 8 is in hetzelfde jaar gemaakt. Echter beloofd Oneplus 12 en 13 op de 8T. En geen 13 op de 8 las ik ergens, wel security updates. Ben benieuwd..

• devilkin
Ik merk wel op de 8 Pro met de laatste update dat er nu een afgerond vierkant rond het fingerprint icon staat als dat gevraagd wordt... Was vroeger niet, dacht ik?

• henk_dh
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:44
Ik kreeg zojuist een security update op mijn OP8Pro. Althans, dat was de melding van de update. Alles zou bewaard blijven. Na het installeren zit ik ineens weer op de stable versie (ik kom van de Open Beta) en is mijn telefoon naar factory settings gereset. Zijn er anderen op de Open Beta die dit ook gehad hebben?

• Upbeat
henk_dh schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 12:41:
Ik kreeg zojuist een security update op mijn OP8Pro. Althans, dat was de melding van de update. Alles zou bewaard blijven. Na het installeren zit ik ineens weer op de stable versie (ik kom van de Open Beta) en is mijn telefoon naar factory settings gereset. Zijn er anderen op de Open Beta die dit ook gehad hebben?
Heb je geen waarschuwing gehad bij het installeren?

• SnoopBok
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14-12 21:20
henk_dh schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 12:41:
Op het OnePlus forum staan soortgelijke meldingen van gebruikers.
https://forums.oneplus.co...54/page-295#post-22339896

[ Voor 10% gewijzigd door SnoopBok op 07-11-2020 12:55 . Reden: Link toegevoegd ]

• NeverSettle
Met OxygenOS 11.0.1.1.IN11BA zijn de problemen met het installeren/updaten van bepaalde apps via Google PlayeStore opgelost zie ik. Geen gedoe meer met APK bestanden installeren.

Ik zie wel dat mijn Widevine opeens terug is naar L3. Voorlopig dus geen Full HD op Netflix...

[ Voor 21% gewijzigd door NeverSettle op 07-11-2020 13:14 ]

• Wenzel
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:38
Inderdaad, na OxygenOS 11.0.1.1.IN11BA is de Oneplus Gallery app geïnstalleerd.

• devilkin
Geen issue hier met Netflix.

• ascent
Hoe check je dat 't eenvoudigst? of je netflix op HD staat? gewoon "kijken" en zelf beoordelen of staat 't ook ergens?

• ascent
Update: This update's rollout is currently halted as the software team investigates some user reports. Thank you for your understanding.

https://forums.oneplus.co...0016/page-3#post-22340281

uhoh.. :-)
Extern appje downloaden en kijken maar widevine-level.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• devilkin
ascent schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 13:59:
Hoe check je dat 't eenvoudigst? of je netflix op HD staat? gewoon "kijken" en zelf beoordelen of staat 't ook ergens?
In de app naar app settings - playback specifications gaan.

• ascent
Ik heb dat widivine1 en fullhd staan, is dat zoals het hoort? Icl. Hdr10 en hevc

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:52
ascent schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 17:14:
Ik heb dat widivine1 en fullhd staan, is dat zoals het hoort? Icl. Hdr10 en hevc
Ja, zo hoort het te zijn.

• ascent
Top, dan zit ik goed op de stable van vandaag op de op8p

• superiscch
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22:12
ascent schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 14:27:
Update: This update's rollout is currently halted as the software team investigates some user reports. Thank you for your understanding.

https://forums.oneplus.co...0016/page-3#post-22340281

uhoh.. :-)
Geen idee als het hier over gaat maar blijkbaar kreeg je als OB gebruiker een stable update terwijl dit niet de bedoeling was. Maar als je er niet op lette werd alles gewipet 🙈

• Majesty
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Ja echt een enorme fout die ze gemaakt hebben bij OnePlus, ben blij dat ik niet op OB draaide. Back-ups maken is belangrijk, maar je telefoon die gewiped wordt na een update in OB is toch wel pijnlijk. Oppassen dus OpenBeta gebruikers!

• Ricardo_1994
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 28-01-2021
Ik persoonlijk vind dat OnePlus echt een verkeerde kant aan het opslaan is, en ik irriteer me er verschrikkelijk aan:

- Album art
Google heeft er in A11 voor gekozen om album art op het vergrendelscherm uit te zetten, eindelijk! En OnePlus kiest er voor om in de laatste update het gewoon weer aan te zetten. Maar helaas geen instelling om het naar eigen wens aan te passen.

- Swipen naar homescreen
Swipe je van onder naar boven, om terug te gaan naar je startscherm, komen er link en rechts onder in je scherm "streepjes" te staan van Google Assistent, ookal is Google Assistent uitgeschakeld. Zeer hinderlijk en niet weg te krijgen in A11.

- Volledig witte achtergrond app overzicht
Sinds OOS11 ICM met OnePlus Launcher, krijg je sinds kort een volledig witte achtergrond bij je app overzicht. Hinderlijk wanneer je apps met een wit icoontje hebt, die zijn niet meer mooi leesbaar. Wederom geen instelling om het aan te passen. En dat terwijl het al jaren heel licht doorzichtig was, wat er veel strakker uitzag.

Noem me een zeikert, maar ik irriteer me echt aan dit soort dingen. Ben sterk aan het overwegen om mijn 8 Pro te verkopen.

• Phntm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20:06

Phntm

Tlingelingeling

Ricardo_1994 schreef op zondag 8 november 2020 @ 01:50:
- Album art
Google heeft er in A11 voor gekozen om album art op het vergrendelscherm uit te zetten, eindelijk! En OnePlus kiest er voor om in de laatste update het gewoon weer aan te zetten. Maar helaas geen instelling om het naar eigen wens aan te passen.
vroeger kon je dit per muziek app uitschakelen. Eerlijk gezegd is het me niet opgevallen meer. Ik krijg de lock screen niet te zien door snelle gezichtsherkenning.
- Swipen naar homescreen
Swipe je van onder naar boven, om terug te gaan naar je startscherm, komen er link en rechts onder in je scherm "streepjes" te staan van Google Assistent, ookal is Google Assistent uitgeschakeld. Zeer hinderlijk en niet weg te krijgen in A11.
Heb ik toevallig geen last van, maar ik las dat dit verdwijnt als je een paar keer via de home knop assistent activeert (quick gesture) in OOS. Dit heb ik een paar keer per ongeluk gedaan. Verder is dit een Android iets, niet per se Oxygen OS. Zou volledig moeten verdwijnen mits je ook assistant uitschakelt in de instellingen. Zoek naar de instellingen voor standaard digitale-assistent app en selecteer dan geen.
- Volledig witte achtergrond app overzicht
Sinds OOS11 ICM met OnePlus Launcher, krijg je sinds kort een volledig witte achtergrond bij je app overzicht. Hinderlijk wanneer je apps met een wit icoontje hebt, die zijn niet meer mooi leesbaar. Wederom geen instelling om het aan te passen. En dat terwijl het al jaren heel licht doorzichtig was, wat er veel strakker uitzag.
Veel launchers zijn overgestapt naar dit. Ook de standaard pixel launcher. Lijkt de nieuwe trend voor Launchers in 2020. Zoek een alternatief zou ik zeggen die het nog wel aanbied. Dat is het mooie aan Android.

[ Voor 9% gewijzigd door Phntm op 08-11-2020 06:39 ]

• ascent
Hmm 11% verloren snachts. Nu op 64% met nog geen anderhalf uur SoT. Niet best

• Petert87
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 24-10 20:05
Weet iemand of er een groot verschil is tussen OB3 en de 11.0.1.1?

• Opperpanter2
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-12 17:46
Komen er nog updates voor oxygenos 10? Mijn 8 pro zit nog op security patch level augustus en is up to date volgens diverse update check.
Oxygen is updater app biedt alleen v11 aan.

• Upbeat
Opperpanter2 schreef op zondag 8 november 2020 @ 11:46:
Komen er nog updates voor oxygenos 10? Mijn 8 pro zit nog op security patch level augustus en is up to date volgens diverse update check.
Oxygen is updater app biedt alleen v11 aan.
De update voor OOS10 is OOS11 dus waarschijnlijk niet.

• Opperpanter2
Met all die problemen die ik lees met v11 wacht ik liever nog even. Lees ook dat one plus downgrade builds beschikbaar heeft gemaakt om terug te gaan naar v10. Zou hopen dat ze dan ook security patches op v10 toepassen.

• Petert87
Opperpanter2 schreef op zondag 8 november 2020 @ 12:54:
Met all die problemen die ik lees met v11 wacht ik liever nog even. Lees ook dat one plus downgrade builds beschikbaar heeft gemaakt om terug te gaan naar v10. Zou hopen dat ze dan ook security patches op v10 toepassen.
Ze zullen geen patches meer aanbieden voor v10, dat lijkt me erg onwaarschijnlijk.

• ascent
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0cYCIxjIlxunCt7jfAbKB-MN3wk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0bNYTdT39uAKctmBi4t0T1Ql.jpg?f=fotoalbum_large
Hee, dit is een tijdje geleden. Meer mensen dit op de op8p met android 11.0.1.1?

• micheldenhaag
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21-12 12:48
ascent schreef op maandag 9 november 2020 @ 09:28:
[Afbeelding]
Hee, dit is een tijdje geleden. Meer mensen dit op de op8p met android 11.0.1.1?
Ook gehad. even de cache legen en opnieuw opstarten deed bij mij de trick. En als je je ooit bij het beta programma had aangemeld van de Google play services kan dat ook een oorzaak zijn. Dan zit je gewoon in de speeltuin ;)

• ascent
micheldenhaag schreef op maandag 9 november 2020 @ 13:52:
[...]

Ook gehad. even de cache legen en opnieuw opstarten deed bij mij de trick. En als je je ooit bij het beta programma had aangemeld van de Google play services kan dat ook een oorzaak zijn. Dan zit je gewoon in de speeltuin ;)
Cache legen van whatsapp of play services? via app info -> storage -> clear cache of via recovery -> wipe cache (dit heb ik al gedaan).

Heb idd in 't verleden wel eens aan de beta deelgenomen, juist ook om van dit probleem áf te komen, maar sinds een tijd al weer op de normale track (en in tussentijd de op8p aangeschaft, die heeft nooit beta gehad).
ascent schreef op maandag 9 november 2020 @ 13:58:
[...]

Cache legen van whatsapp of play services? via app info -> storage -> clear cache of via recovery -> wipe cache (dit heb ik al gedaan).

Heb idd in 't verleden wel eens aan de beta deelgenomen, juist ook om van dit probleem áf te komen, maar sinds een tijd al weer op de normale track (en in tussentijd de op8p aangeschaft, die heeft nooit beta gehad).
Je haalt een aantal dingen door elkaar: cache legen van app is iets anders dan cache leven via recovery. Beste is gewoon wipe data te doen van Google Play Services.

• ascent
Anonymoussaurus schreef op maandag 9 november 2020 @ 14:49:
[...]

Je haalt een aantal dingen door elkaar: cache legen van app is iets anders dan cache leven via recovery. Beste is gewoon wipe data te doen van Google Play Services.
ik weet dat 't wat anders is, daarom vroeg ik welke van beide werd bedoeld :-) Ik zal je suggestie proberen
ascent schreef op maandag 9 november 2020 @ 14:50:
[...]

ik weet dat 't wat anders is, daarom vroeg ik welke van beide werd bedoeld :-) Ik zal je suggestie proberen
Je had er geen vraagteken achter gezet, dus dan wordt het lastig :p.

• ascent
Anonymoussaurus schreef op maandag 9 november 2020 @ 14:53:
[...]

Je had er geen vraagteken achter gezet, dus dan wordt het lastig :p.
"Cache legen van whatsapp of play services?", alleen bij dat tweede deel idd niet.. anyhow, helder!

[ Voor 6% gewijzigd door ascent op 09-11-2020 14:55 ]

• superiscch
Ik heb op 27 oktober de Bèta 3 voor mijn 8 geïnstalleerd. Op de website zie ik echter dat de versie van 6 november is. Is er een verschil tussen de 2 versies?

• ascent
Missen jullie ook de gestures van Android 10? Dat je in 't midden van 't scherm omhoog kon vegen voor home/recents en rechtsonder en linksonder omhoog kon swipen voor "back" ipv vanaf de zijkant naar binnen swipen (wat je normaal gebruiikt voor je hamburgermenu)? Is 'r een manier om 't terug te krijgen?

• micheldenhaag
ascent schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 09:37:
Missen jullie ook de gestures van Android 10? Dat je in 't midden van 't scherm omhoog kon vegen voor home/recents en rechtsonder en linksonder omhoog kon swipen voor "back" ipv vanaf de zijkant naar binnen swipen (wat je normaal gebruiikt voor je hamburgermenu)? Is 'r een manier om 't terug te krijgen?
Dat waren geen Android 10 gestures maar OnePlus gestures ;) Er zijn apps in de Playstore die dat kunnen overigens kunnen genereren.

• ascent
micheldenhaag schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 09:46:
[...]

Dat waren geen Android 10 gestures maar OnePlus gestures ;) Er zijn apps in de Playstore die dat kunnen overigens kunnen genereren.
Hmm, ik dacht dat 't in Android 11 niet meer kon (en dat was ook 't eerste wat ik in reviews van zulke apps tegenkwam) maar heb 't zelf nog niet geprobeerd. Heb je een aanrader?

• micheldenhaag
ascent schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 09:48:
[...]

Hmm, ik dacht dat 't in Android 11 niet meer kon (en dat was ook 't eerste wat ik in reviews van zulke apps tegenkwam) maar heb 't zelf nog niet geprobeerd. Heb je een aanrader?
Android 11 ondersteunt idd niet alles. Volgens mij kun je met ADB nog wel terug naar 2 button bediening.

• ascent
micheldenhaag schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 09:56:
[...]

Android 11 ondersteunt idd niet alles. Volgens mij kun je met ADB nog wel terug naar 2 button bediening.
Ga ik eens kijken of ik dat aan de praat krijg. Meteen een mooie manier om WiFi ADB (wat nu zonder kabel werkt) eens uit te proberen. Zie wel dat de adb die bij ubuntu meegeleverd wordt behoorlijk oud is (en dus geen "adb pair" support)

deze zorgt er wel voor dat de back-gesture niet meer vanaf de zijkanten gaat, maar zorgt niet dat vanaf beneden naar boven dan wel weer back wordt
code:
1
adb shell settings put system op_gesture_button_side_enabled 0

[ Voor 44% gewijzigd door ascent op 10-11-2020 10:28 ]

superiscch schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 06:54:
Ik heb op 27 oktober de Bèta 3 voor mijn 8 geïnstalleerd. Op de website zie ik echter dat de versie van 6 november is. Is er een verschil tussen de 2 versies?
Dat komt omdat OnePlus de Open Bèta pas online zet als deze volledig is uitgerold.

• superiscch
Anonymoussaurus schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 20:18:
[...]

Dat komt omdat OnePlus de Open Bèta pas online zet als deze volledig is uitgerold.
Dat vermoedde ik nadien inderdaad 👍👍😊

• Opperpanter2
Petert87 schreef op zondag 8 november 2020 @ 13:41:
[...]

Ze zullen geen patches meer aanbieden voor v10, dat lijkt me erg onwaarschijnlijk.
Blijft apart. v11 heeft allerlei issues en die krijg ik ook niet eens aangeboden via OTA updates. Dus ik zit nu met een android security patch level van augustus.

Heb destijds de One Plus One gehad. Toen waren er ook al veel bugs en matige camera. Elk model daarna had ook wel iets. Nu dankzij alle lovende reviews voor de 8 Pro gekozen, maar het is nog steeds niet veel anders is mijn conclusie. Chrome hangt ook supervaak tijdens het browsen, dan moet ik op de home button drukken en opnieuw op chrome en dan gaat ie weer door.
De camera is ok bij normaal daglicht maar zodra er wat minder licht is wordt het echt matig. En ook als er veel licht is. Bij echt zonnig weer kun je in veel richtingen geen foto maken vanwege de lens flare. Selfie cam is ook maar matig.
Goede les voor mij weer om niet alle reviews te geloven. Zelfs gisteren kwam er nog een dxomark review uit over dat de selfiecam goed is....

Desondanks werkt de 8 Pro wel lekker omdat hij gewoon lekker snel is.

• NeverSettle
Opperpanter2 schreef op woensdag 11 november 2020 @ 09:33:
[...]
Chrome hangt ook supervaak tijdens het browsen, dan moet ik op de home button drukken en opnieuw op chrome en dan gaat ie weer door.
Klopt, dit is vooral een probleem op Android 10 toestellen. Andere merken hadden er soms ook last van. Sinds ik Android 11 gebruik heb ik geen hapering of bevroren beeld meer met Chrome.
Opperpanter2 schreef op woensdag 11 november 2020 @ 09:33:
[...]De camera is ok bij normaal daglicht maar zodra er wat minder licht is wordt het echt matig. En ook als er veel licht is. Bij echt zonnig weer kun je in veel richtingen geen foto maken vanwege de lens flare. Selfie cam is ook maar matig.
Probeer als je binnen bent met weinig licht eens de 'UltraShot HDR' uit te zetten. Alleen bij voldoende zo'n licht werkt de HDR functie goed. Anders beetje spelen met de 'Nightscape' modus in het donker.
De selfie cam is inderdaad wel een beetje matig vergeleken met andere high-end toestellen helaas.

• wilke77
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 01-09 16:37
Met de nieuwe update kan ik met de wekker geen nieuwe tijd meer instellen wanneer ik gewekt wil worden. Open de app. Druk op +, dan sluit de app zich. Hebben meer mensen hier last van?

Verder geen problemen.
Google Chrome doet het gelukkig weer goed. Ik had namelijk veel last van vastlopers.

• micheldenhaag
wilke77 schreef op woensdag 11 november 2020 @ 16:17:
Met de nieuwe update kan ik met de wekker geen nieuwe tijd meer instellen wanneer ik gewekt wil worden. Open de app. Druk op +, dan sluit de app zich. Hebben meer mensen hier last van?
Nee, dat werkt prima hier.Misschien even cache/data van de klok app wissen. Vaak lost dat niet gewenst gedrag op/

• wilke77
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 01-09 16:37
micheldenhaag schreef op woensdag 11 november 2020 @ 18:15:
[...]

Nee, dat werkt prima hier.Misschien even cache/data van de klok app wissen. Vaak lost dat niet gewenst gedrag op/
Heb ik al gedaan. Helaas, helpt niet

• Upbeat
Ik zie zojuist dat mijn AOD in mijn scherm is ingebrand :/ Ik zie nu een donkere streep over het midden van mijn scherm lopen. Heel blij met het toestel maar het scherm... :(

• Pierre_nr1
Upbeat schreef op donderdag 12 november 2020 @ 10:32:
Ik zie zojuist dat mijn AOD in mijn scherm is ingebrand :/ Ik zie nu een donkere streep over het midden van mijn scherm lopen. Heel blij met het toestel maar het scherm... :(
Weet je zeker dat het door AOD komt? Ik gebruik AOD al maanden en mijn scherm is nog prima. Je ziet het ook met regelmaat verspringen zodat inbranden juist niet kan ontstaan.

[ Voor 9% gewijzigd door Pierre_nr1 op 12-11-2020 11:14 ]

• Upbeat
Pierre_nr1 schreef op donderdag 12 november 2020 @ 11:13:
[...]

Weet je zeker dat het door AOD komt? Ik gebruik AOD al maanden en mijn scherm is nog prima. Je ziet het ook met regelmaat verspringen zodat inbranden juist niet kan ontstaan.
Niet 100% zeker maar ik zou niet weten wat nog meer een verticale lijn over het scherm kan veroorzaken. Ik heb als AOD Insight.

• Pierre_nr1
Upbeat schreef op donderdag 12 november 2020 @ 11:20:
[...]

Niet 100% zeker maar ik zou niet weten wat nog meer een verticale lijn over het scherm kan veroorzaken. Ik heb als AOD Insight.
Loopt de verticale lijn helemaal van boven naar beneden?

• Upbeat
Pierre_nr1 schreef op donderdag 12 november 2020 @ 11:32:
[...]

Loopt de verticale lijn helemaal van boven naar beneden?
Bijna wel ja. Ik zal proberen vanavond een foto van te maken.

• Pierre_nr1
Upbeat schreef op donderdag 12 november 2020 @ 11:58:
[...]

Bijna wel ja. Ik zal proberen vanavond een foto van te maken.
Ja, dat maakt het wat duidelijker.

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19:12
Upbeat schreef op donderdag 12 november 2020 @ 10:32:
Dit zou normaal gesproken niet moeten kunnen. Los van het verspringen zou hij normaal gesproken ook een paar pixels moeten verspringen af en toe.

• Pierre_nr1
KaiseRRuby schreef op donderdag 12 november 2020 @ 12:19:
[...]

Dit zou normaal gesproken niet moeten kunnen. Los van het verspringen zou hij normaal gesproken ook een paar pixels moeten verspringen af en toe.
Dat doet het ook, daarom ook mijn vermoeden dat het niets met AOD heeft te maken. Ik vrees dat het scherm defect is, zal zeer waarschijnlijk een garantie claim gaan worden.

• NeverSettle
KaiseRRuby schreef op donderdag 12 november 2020 @ 12:19:
[...]
Los van het verspringen zou hij normaal gesproken ook een paar pixels moeten verspringen af en toe.
Zover ik het weet doet o.a. Samsung dat wel. OnePlus volgens mij niet.

• Upbeat
Pierre_nr1 schreef op donderdag 12 november 2020 @ 12:06:
[...]

Ja, dat maakt het wat duidelijker.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xdQtawDcUEKTbs4f_YYvIXJsTI8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NRjY9SIJ7YeYlqjc9s1jzjv9.jpg?f=fotoalbum_large
Het is slecht te zien maar wellicht geeft dit een beetje de indruk.

• Pierre_nr1
Upbeat schreef op donderdag 12 november 2020 @ 19:51:
[...]

Het is slecht te zien maar wellicht geeft dit een beetje de indruk.
Het is inderdaad slecht te zien, maar je ziet het wel. Is het in het echt heel veel erger?

• floristevito
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 24-11 19:45
Sinds android 11 op de OP8 pro was eindelijk dat vervelende "lockscreen album art" verwijderd. Geen vervelende achtergrond op het lockscreen bij het afspelen van media (Spotify, Netflix, enzo.).

Na de laatste android update (reguliere) lijkt deze functie, helaas, weer helemaal terug. Iemand wellicht een idee hoe dit uit te zetten is? Ik kan het echt nergens vinden.. Hoe kunnen niet meer mensen zich hier aan ergeren? :/

• Upbeat
Pierre_nr1 schreef op donderdag 12 november 2020 @ 20:04:
[...]

Het is inderdaad slecht te zien, maar je ziet het wel. Is het in het echt heel veel erger?
Klopt ja, krijg het niet goed in beeld. Op een blauwe achtergrond zie je het meer.

• Pierre_nr1
Upbeat schreef op donderdag 12 november 2020 @ 22:05:
[...]

Klopt ja, krijg het niet goed in beeld. Op een blauwe achtergrond zie je het meer.
Het zou heel misschien een software bugje kunnen zijn, maar om zeker te weten zal je een factory reset moeten doen. Als dat niet helpt dan kan je aanspraak maken op je garantie. Ik zou je graag willen helpen, maar meer kan ik er niet over zeggen helaas.

• Opperpanter2
Heeft er iemand nog tips voor fotograferen bij zonnig weer? Met mijn Samsung had ik eigenlijk nooit problemen en nu moet ik zowat elke foto 3x opnieuw maken vanwege lens flare.

• Petert87
Nu een aantal dagen OxygenOS 11.0.1.1 en ik denk dat de batterij prima gesetteld is. Wel bijzonder: ik heb het gevoel dat ik sneller batterij verlies als ik aan het werk ben, en dus minder gebruik maak van mijn telefoon dan wanneer ik vrij ben zoals vandaag. Maar dat kan ik de aankomende week nog even aankijken.

Edit: vernieuwingsfrequentie op 60Hz en AOD staat uit.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G5YB7VCGbwn2Z40tUy3CqWTy5Rc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zS65o0Ze1bryWceGHahn4MH6.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BqzF4pD62sanbEFUA8XVuy7g5jk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HfN33HgUUqgs2KnVE0N3RBh9.jpg?f=fotoalbum_large
Petert87 schreef op zondag 15 november 2020 @ 23:30:
Nu een aantal dagen OxygenOS 11.0.1.1 en ik denk dat de batterij prima gesetteld is. Wel bijzonder: ik heb het gevoel dat ik sneller batterij verlies als ik aan het werk ben, en dus minder gebruik maak van mijn telefoon dan wanneer ik vrij ben zoals vandaag. Maar dat kan ik de aankomende week nog even aankijken.[Afbeelding]

[Afbeelding]
Je kan hem nog verbeteren door de data van Google Play Services te wipen. Moet je wel opletten dat je geen smartwatch of iets gekoppeld hebt. Anders kan het zijn dat je dat opnieuw moet instellen.

• Petert87
Anonymoussaurus schreef op zondag 15 november 2020 @ 23:54:
[...]

Je kan hem nog verbeteren door de data van Google Play Services te wipen. Moet je wel opletten dat je geen smartwatch of iets gekoppeld hebt. Anders kan het zijn dat je dat opnieuw moet instellen.
Dank voor de tip, heb ik gedaan.

Zou het heel schelen; 60HZ of 90Hz?
Petert87 schreef op maandag 16 november 2020 @ 00:34:
[...]

Dank voor de tip, heb ik gedaan.

Zou het heel schelen; 60HZ of 90Hz?
Zal wel wat schelen ja. Denk dat het een paar uur scheelt? Vind ik het zelf niet waard though.

• Petert87
Anonymoussaurus schreef op maandag 16 november 2020 @ 00:41:
[...]

Zal wel wat schelen ja. Denk dat het een paar uur scheelt? Vind ik het zelf niet waard though.
Dan laat ik hem lekker op 60 staan.

Klopt het dat ik met 11 geen notificaties meer krijg van berichten op Tweakers? Ik heb dit wel aanstaan
Petert87 schreef op maandag 16 november 2020 @ 00:43:
[...]

Dan laat ik hem lekker op 60 staan.

Klopt het dat ik met 11 geen notificaties meer krijg van berichten op Tweakers? Ik heb dit wel aanstaan
Ik bedoelde: persoonlijk vind ik het het waard om hem om op 90Hz te zetten. Ik kan niet meer tegen dat slakkentrage 60Hz. Voelt voor mij te laggy aan en ben daarom best bereid om wat accuduur in te leveren. Ik heb zelf geen problemen, want ik draai OxygenOS 10 op m'n 7 Pro (11 is nog niet uit). Kan ik je helaas geen antwoord op geven dus.

• Petert87
Anonymoussaurus schreef op maandag 16 november 2020 @ 00:49:
[...]

Ik bedoelde: persoonlijk vind ik het het waard om hem om op 90Hz te zetten. Ik kan niet meer tegen dat slakkentrage 60Hz. Voelt voor mij te laggy aan en ben daarom best bereid om wat accuduur in te leveren. Ik heb zelf geen problemen, want ik draai OxygenOS 10 op m'n 7 Pro (11 is nog niet uit). Kan ik je helaas geen antwoord op geven dus.
Ja, dat kun je dan nog niet testen. Wellicht zijn er anderen die dit wel hebben?

• ascent
Drained Whatsapp bij jullie op de achtergrond ook zoveel? Heb alle drie modes van de batterijoptimalisatie al geprobeerd en deze lijkt het beste maar vind het nog steeds fors

Version 2.20.205.16

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NGC6GKYhaWfBmuaBaL6tzO5f25s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aWzasl5NMePvwU1sxnfeOkaw.jpg?f=fotoalbum_large

• Wenzel
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:38
@Petert87
7 uur is mooi. Dat haal ik bij lange na niet. Zo'n 5.5 a 6 uur max.
Maar ik maak ok best veel foto's, en de Camera app staat bij mij altijd bovenaan. Bij jou zie ik de Camera app niet. Maak je nooit foto's?

• Petert87
Wenzel schreef op maandag 16 november 2020 @ 09:15:
@Petert87
7 uur is mooi. Dat haal ik bij lange na niet. Zo'n 5.5 a 6 uur max.
Maar ik maak ok best veel foto's, en de Camera app staat bij mij altijd bovenaan. Bij jou zie ik de Camera app niet. Maak je nooit foto's?
Zo af en toe. En dan meestal direct in bijv Whatsapp. En als ik foto's maak zijn ze van mijn zoon van 2. Maar gister niet gedaan.

Handig te vermelden dat het om de OnePlus 8 gaat. Met de eerste build van 11 ging het een stuk minder.

• ascent
Hoe gebruik je trouwens in whatsapp (met bijv videobellen), of andere 3rd party applicaties, de ultrawide camera?

• NeverSettle
ascent schreef op maandag 16 november 2020 @ 15:48:
Hoe gebruik je trouwens in whatsapp (met bijv videobellen), of andere 3rd party applicaties, de ultrawide camera?
Niet, zover ik het weet maakt de stock camera van OnePlus de betere foto's (werkt software matig beter).

• ascent
NeverSettle schreef op maandag 16 november 2020 @ 16:52:
[...]

Niet, zover ik het weet maakt de stock camera van OnePlus de betere foto's (werkt software matig beter).
Snap ik. Ik bedoelde meer tijdens videobellen oid, stel dat je effe de tuin of 't huis wil laten zien is 't wel handig om naar de widecam te kunnen schakelen. Bij samsung kun je dat aangeven door van front naar back te wisselen en dan nog een keer van front naar back (de 2e keer dat je de backcamera selecteert roteert ie door de camera's, zegmaar).

• deejfie147
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 10-12 21:57
Beste mensen,

ik ben nieuw hier op dit forum; qua bericht posten toch :)

Ik ben van plan om een Oneplus 8-serie aan te schaffen; ben er enkel nog niet uit welke precies...

Mijn vraag daaromtrent is hoe de ervaringen zijn met Android Auto ? Ik werk nu met Apple Carplay op mn headunit (Pioneer SPH DA250DAB)... maar ik heb het na 10jaar een beetje gehad met iphones... :-)

Veel dank!

• KaiseRRuby
deejfie147 schreef op maandag 16 november 2020 @ 21:02:
Beste mensen,

ik ben nieuw hier op dit forum; qua bericht posten toch :)

Ik ben van plan om een Oneplus 8-serie aan te schaffen; ben er enkel nog niet uit welke precies...

Mijn vraag daaromtrent is hoe de ervaringen zijn met Android Auto ? Ik werk nu met Apple Carplay op mn headunit (Pioneer SPH DA250DAB)... maar ik heb het na 10jaar een beetje gehad met iphones... :-)

Veel dank!
Ik gebruik android 11 met Android auto. Standaard ingebouwd in de VW.

Met Android 10 was het aansluiten en gekoppeld. Nu moet ik soms 1 a 2 minuten wachten voordat de koppeling er is. Geen idee hoe dat komt.

Als het werkt werkt het uitstekend.

• deejfie147
KaiseRRuby schreef op maandag 16 november 2020 @ 21:20:
[...]

Ik gebruik android 11 met Android auto. Standaard ingebouwd in de VW.

Met Android 10 was het aansluiten en gekoppeld. Nu moet ik soms 1 a 2 minuten wachten voordat de koppeling er is. Geen idee hoe dat komt.

Als het werkt werkt het uitstekend.
oke :) en zit android 11 op een Oneplus 8 serie ? sorry maar ik ben ios gewend héé O+ .. waarschijnlijk stel ik een domme vraag ;)
deejfie147 schreef op maandag 16 november 2020 @ 21:38:
[...]

oke :) en zit android 11 op een Oneplus 8 serie ? sorry maar ik ben ios gewend héé O+ .. waarschijnlijk stel ik een domme vraag ;)
Ja, de 8 en 8 Pro hebben Android 11, in de vorm van OxygenOS 11. De 8T overigens ook (out-of-the-box).

[ Voor 5% gewijzigd door Anonymoussaurus op 16-11-2020 21:48 ]

• Petert87
ascent schreef op maandag 16 november 2020 @ 08:27:
Drained Whatsapp bij jullie op de achtergrond ook zoveel? Heb alle drie modes van de batterijoptimalisatie al geprobeerd en deze lijkt het beste maar vind het nog steeds fors

Version 2.20.205.16

[Afbeelding]
Ik heb zo'n beetje hetzelfde. Ik denk niet dat dit de batterij echt leegtrekt.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sQrUKvpWAkZ5ipzZUiwDvVcpj9A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KHyC5tHxI8XgtIdzajHa5mva.jpg?f=fotoalbum_large

• KaiseRRuby
deejfie147 schreef op maandag 16 november 2020 @ 21:38:
[...]

Ben wel benieuwd of anderen ook deze ervaring hebben met Android Auto. Ik heb natuurlijk qua telefoon de Chinese versie en niet de EU versie, wellicht heeft dat er ook nog wat mee te maken.

• ascent
Doen jullie nog wel eens wat met die photochrome camera? De beelden zoals eerder wel eens rondgingen waarbij je door dun plastic kon kijken krijg ik nog niet echt voor elkaar. Heb 'm via adb geactiveerd dus 't gebruikt wel echt de onderste sensor (als je je vinger ervoor houdt zie je ook dat 't de juiste sensor is).

• whistleblazer
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 20-12 08:50
Heeft er iemand een idee wat een scherm reparatie kost voor de one plus 8 pro?

Deze nacht mijn one plus 8 pro laten vallen op de hoek van mijn Ikea nachtkastje. Helaas zijn die hoeken toch sterker dan mijn scherm😀.

Laat maar. Voor andere mensen die hetzelfde voor hebben:

https://www.oneplus.com/be_nl/support/repair-pricing/details

Wel geen idee hoeveel de labor cost is en de verzendkost.

[ Voor 29% gewijzigd door whistleblazer op 17-11-2020 13:56 ]

• deejfie147
KaiseRRuby schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 10:20:
[...]

Ben wel benieuwd of anderen ook deze ervaring hebben met Android Auto. Ik heb natuurlijk qua telefoon de Chinese versie en niet de EU versie, wellicht heeft dat er ook nog wat mee te maken.
Wel, ik zit ook te wachten op ervaringen.... enfin, ik ga al blij zijn als Waze en Spotify het überhaupt wel doen ;)

• DiMacho
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-11 21:21
whistleblazer schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 13:54:
Heeft er iemand een idee wat een scherm reparatie kost voor de one plus 8 pro?

Deze nacht mijn one plus 8 pro laten vallen op de hoek van mijn Ikea nachtkastje. Helaas zijn die hoeken toch sterker dan mijn scherm😀.

Laat maar. Voor andere mensen die hetzelfde voor hebben:

https://www.oneplus.com/be_nl/support/repair-pricing/details

Wel geen idee hoeveel de labor cost is en de verzendkost.
292 euro bij thePhonelab. Zij zijn officieel reparateur. Zelf sturen naar OnePlus zal ook wel rond die prijs zijn.

• deejfie147
deejfie147 schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 20:12:
[...]

Wel, ik zit ook te wachten op ervaringen.... enfin, ik ga al blij zijn als Waze en Spotify het überhaupt wel doen ;)
Zopas om de 8T geweest se 8) Alles nu eens installeren en eens testen...

• ascent
Hebben jullie op de op8p / android 11 ook wel eens dat het menu wat je normaal krijgt als je op je recents app overzicht een app ingedrukt houdt, niet krijgt? Misschien is een video duidelijker. Ik moet hier 3x de app in recents ingedrukt houden voordat 't menu verschijnt:

• devilkin
Yep. Of dat de recents gewoon niet blijven staan, dat ik terugvlieg naar de app waaruit ik kwam.

• ascent
devilkin schreef op donderdag 19 november 2020 @ 07:41:
Yep. Of dat de recents gewoon niet blijven staan, dat ik terugvlieg naar de app waaruit ik kwam.
Oke, bug dus. Ik zal m bij oneplus aanmaken (https://forums.oneplus.co...-menu-misbehaves.1347120/)

Ander dingetje, sinds android 11 merk ik dat de accessibilitysettings na een tijdje gereset worden. Voor bijv. Nova gebruik ik "double tap to sleep"; dat gaat een paar dagen goed en dan komt 'r een popup dat voor die functie de accessibility optie nodig is en moet ik die weer instellen zoals ik een paar dagen eerder ook deed. Niet alleen nova maar ook andere apps (taptap, macrodroid) hebben 'tzelfde. Is dat een change in androidversie waar de app nog op moet worden aangepast? (https://forums.oneplus.co...et-after-a-while.1347205/)

[ Voor 58% gewijzigd door ascent op 19-11-2020 11:50 ]

• Metmet
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 12-11 23:16
: Why are the VoLTE and VoWifi services on the OnePlus 8 series and 8T not available in some areas after updating?
A: We are currently working with the operators closely, and these would be available soon in the upcoming updates.

Ik hoop dat dan 1 van de operators KPN is.. kan ik eindelijk weer is tegelijkertijd bellen en browsen op 4g.

[ Voor 11% gewijzigd door Metmet op 19-11-2020 23:13 ]

• superiscch
Nieuwe beta voor de 8 is uit 👍👍

Vanavond eens met een complete wipe installeren want heb met OB3 toch wat haperingen en lag soms.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BveugNEYvKtuPGkFdsljJqqfqnI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BB8CBNiJOCWpVjQlYCmhD7uO.jpg?f=fotoalbum_large
Pagina: 1 ... 32 ... 50 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijd & Prijzen: [OnePlus 8-serie] Levertijden & Prijzen
- Accessoires: [OnePlus 8-serie] Accessoires
- Discussie over de Crackable game hoort hier: Crackables 2
- Vragen en opmerkingen over Oxygen Updater mogen hier: [Oxygen Updater] Ervaringen & Discussie