• Ricardo_1994
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 28-01-2021
Sinds de laatste update van de OnePlus Launcher (16okt) is mijn app lade niet meer doorzichtig. Nu een volledig witte achtergrond.

Ik persoonlijk kan me daar best aan storen. Hebben meer mensen hier last van?

• baszzz
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 18-12 15:24
Ricardo_1994 schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 02:04:
Sinds de laatste update van de OnePlus Launcher (16okt) is mijn app lade niet meer doorzichtig. Nu een volledig witte achtergrond.

Ik persoonlijk kan me daar best aan storen. Hebben meer mensen hier last van?
Ik heb dit ook, dacht alleen dat het een bug was. Daardoor de telefoon herstart, maar die start nu niet meer op. Ik blijf die draaiende rondjes zien. Geen idee of het met elkaar te maken heeft of alleen stomme pech is.

• ucsdcom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-12 12:02
Vraag aan OP8 bezitters: sinds begin september is er geen update meer geweest van de OP8 of van de provider settings. Ik wil bewust niet met B-software werken en ook Oxygen updater laat ik nog even links liggen. Klopt het dat er geen updates meer geweest zijn?

Na een OP X die snel niet meer van updates werd voorzien, dacht ik dat Oneplus het intussen beter voor elkaar had. Maar met opeens een lauch van de OP Nord en de OP8 opvolger 8T krijg ik inmiddels ook weer een beetje de indruk dat er voor de gewone OP8 geen ruimte meer is in het software team. Wat zijn jullie gedachten hierbij?

• Phntm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20:06

Phntm

Tlingelingeling

ucsdcom schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 14:15:
Vraag aan OP8 bezitters: sinds begin september is er geen update meer geweest van de OP8 of van de provider settings. Ik wil bewust niet met B-software werken en ook Oxygen updater laat ik nog even links liggen. Klopt het dat er geen updates meer geweest zijn?

Na een OP X die snel niet meer van updates werd voorzien, dacht ik dat Oneplus het intussen beter voor elkaar had. Maar met opeens een lauch van de OP Nord en de OP8 opvolger 8T krijg ik inmiddels ook weer een beetje de indruk dat er voor de gewone OP8 geen ruimte meer is in het software team. Wat zijn jullie gedachten hierbij?
Ik hoef geen op8 gebruiker te zijn om te vertellen dat er in september geen update is geweest. Want nu in oktober hebben ze oxygen os 11 gereleased. Je haalt die handmatig binnen of je wacht langer tot je toestel aan de beurt is via OTA. Zelf binnenhalen heeft overigens geen impact op dat je toekomstige updates wel of niet binnenhaalt via OTA. Oxygen updater is gewoon sneller en niet ingewikkeld.

• Ricardo_1994
baszzz schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 07:42:
[...]

Ik heb dit ook, dacht alleen dat het een bug was. Daardoor de telefoon herstart, maar die start nu niet meer op. Ik blijf die draaiende rondjes zien. Geen idee of het met elkaar te maken heeft of alleen stomme pech is.
Dat zal stomme pech zijn inderdaad, en helaas geen bug. Irriteer me er echt ontzettend aan.
Heb geken naar een andere launcher, maar dan is het weer niet mogelijk om swipe gebaren te gebruiken. Goed bezig OnePlus...

• Opperpanter2
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-12 17:46
Ik heb onlangs een update geïnstalleerd, maar dat was direct na aanschaf. Helaas is de release notes pagina in mijn op8p niet voorzien van een datum. Vreselijk irritantb als mensen geen datum plaatsen bij release notes, blog posts, how-to's, etc

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Opperpanter2 schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 16:16:
Ik heb onlangs een update geïnstalleerd, maar dat was direct na aanschaf. Helaas is de release notes pagina in mijn op8p niet voorzien van een datum. Vreselijk irritantb als mensen geen datum plaatsen bij release notes, blog posts, how-to's, etc
Dat hoort toch niet uit te maken? Je kan toch de Oxygen OS versie voluit intypen in google om te zien wanneer deze is vrij gegeven?

• Upbeat
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-09 16:40
Ik ben inmiddels ook overgestapt naar de 8 Pro :). Althans, dat probeer ik. Ik heb net mijn tweede exemplaar ontvangen maar deze heeft net als de eerste een irritante zwarte balk lopen naast de selfie camera (zichtbaar met de donkere modus aan en op de laagste helderheid). Eerste had ook een ingebrand vierkant in het scherm.
Is die zwarte balk gebruikelijk? Anders toch maar weer omruilen...

[ Voor 3% gewijzigd door Upbeat op 21-10-2020 18:50 ]

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:52
Upbeat schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 18:49:
Ik ben inmiddels ook overgestapt naar de 8 Pro :). Althans, dat probeer ik. Ik heb net mijn tweede exemplaar ontvangen maar deze heeft net als de eerste een irritante zwarte balk lopen naast de selfie camera (zichtbaar met de donkere modus aan en op de laagste helderheid). Eerste had ook een ingebrand vierkant in het scherm.
Is die zwarte balk gebruikelijk? Anders toch maar weer omruilen...
Mijn 8 Pro heeft dat ook, maar het is amper te zien. Je moet eigenlijk weten dat het er is, anders zou ik het verschil niet zien. Is het heel opvallend op die bij jou?

• Opperpanter2
Phntm schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 17:43:
[...]

Dat hoort toch niet uit te maken? Je kan toch de Oxygen OS versie voluit intypen in google om te zien wanneer deze is vrij gegeven?
Alles kan, maar handig is anders. Zeker op mobiel ff lekker zo'n versienummer lezen, onthouden en dan uit je hoofd overtypen in je search balk. (https://www.bol.com/nl/f/don-t-make-me-think/30073530/)

[ Voor 21% gewijzigd door Opperpanter2 op 21-10-2020 19:07 ]

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Opperpanter2 schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 19:07:
[...]

Alles kan, maar handig is anders. Zeker op mobiel ff lekker zo'n versienummer lezen, onthouden en dan uit je hoofd overtypen in je search balk. (https://www.bol.com/nl/f/don-t-make-me-think/30073530/)
Gelukkig kun je: 1. in Split screen dit oplossen of 2. Multi task openen om de cijfers te zien en overtikken.

Allemaal niet zo moelijk of ingewikkeld. 8)7

• Pierre_nr1
Phntm schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 19:09:
[...]

Gelukkig kun je: 1. in Split screen dit oplossen of 2. Multi task openen om de cijfers te zien en overtikken.

Allemaal niet zo moelijk of ingewikkeld. 8)7
Nee, maar wel onnodig onhandig.

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Pierre_nr1 schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 19:40:
[...]

Nee, maar wel onnodig onhandig.
Ik zie het probleem ervan echt niet in. Je hebt functies in je telefoon om dit te kunnen doen. Dat je het niet wilt doen of niet kan, maakt de boel niet onnodig onhandig. Dat is subjectief. De tweaker mindset zou je tenminste wel laten inzien dat het echt niet zo ingewikkeld of onhandig is. Ik kan mij niet een Android skin bedenken waar je gewoon de Android build kunt kopiëren. Dus... 8)7

• Upbeat
Pierre_nr1 schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 18:56:
[...]

Mijn 8 Pro heeft dat ook, maar het is amper te zien. Je moet eigenlijk weten dat het er is, anders zou ik het verschil niet zien. Is het heel opvallend op die bij jou?
Links de oude, rechts de nieuwe
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yTGC-7K0YzRlZJGJsWtOFasX48k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/b0LM1cH8cATVBIXrD36DWodd.jpg?f=fotoalbum_large

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

De balk komt gek genoeg alleen voor bij 120hz. Verder merk ik persoonlijk dat afhankelijk van je scherm calibratie/instelling de balk meer tot minder zichtbaar is. Welke instelling gebruik je op het moment?

• Upbeat
Phntm schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 20:26:
[...]

De balk komt gek genoeg alleen voor bij 120hz. Verder merk ik persoonlijk dat afhankelijk van je scherm calibratie/instelling de balk meer tot minder zichtbaar is. Welke instelling gebruik je op het moment?
Lekker dom, ik had links niet de nachtmodus aan 8)7

Dit is wel goed:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MoWn0foUf6nEmZL5laQLgR7YLN4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NI982kpcpVblcWfoVTvsDLOX.jpg?f=fotoalbum_large

120 en QHD

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Upbeat schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 20:31:
[...]

Lekker dom, ik had links niet de nachtmodus aan 8)7

Dit is wel goed:
[Afbeelding]

120 en QHD
Laat de belangrijkste vraag zijn: Ben je er tevreden mee? Aan iets storen is volledig persoonlijk, niet afhankelijk van andermans input. Als je er tevreden mee bent zou ik dan ook aanraden om het hierbij te laten.

Verder betreffende de balk, het is een 120hz bug. Als je 60hz aan doet verdwijnt dat ding als sneeuw voor de zon. Een vage bijkomstigheid.

• Pierre_nr1
Phntm schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 20:40:
[...]

Laat de belangrijkste vraag zijn: Ben je er tevreden mee? Aan iets storen is volledig persoonlijk, niet afhankelijk van andermans input. Als je er tevreden mee bent zou ik dan ook aanraden om het hierbij te laten.

Verder betreffende de balk, het is een 120hz bug. Als je 60hz aan doet verdwijnt dat ding als sneeuw voor de zon. Een vage bijkomstigheid.
120hz bug??? Waar haal je deze info vandaan? Op mijn 8 Pro maakt het geen verschil op 60hz of 120hz.

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Pierre_nr1 schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 21:01:
[...]

120hz bug??? Waar haal je deze info vandaan? Op mijn 8 Pro maakt het geen verschil op 60hz of 120hz.
Mijn eigen telefoon en verscheidene (oneindige) posts hierover op het oneplus forums en de oneplus subreddit. Op 60hz verdwijnt de vage zwarte balk al is het nooit erg opvallend geweest bij 120hz. Persoonlijk gebruik ik 120hz want ik stoor me er niet aan. Maar zoals je aangeeft, dit komt niet voor bij iedereen. Not all amoleds are created equal.

• Pierre_nr1
Phntm schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 21:16:
[...]

Mijn eigen telefoon en verscheidene (oneindige) posts hierover op het oneplus forums en de oneplus subreddit. Op 60hz verdwijnt de vage zwarte balk al is het nooit erg opvallend geweest bij 120hz. Persoonlijk gebruik ik 120hz want ik stoor me er niet aan. Maar zoals je aangeeft, dit komt niet voor bij iedereen. Not all amoleds are created equal.
Daar noem je ook direct de 2 meest betrouwbare fora......

@Upbeat Als het nu al merkbaar is, gewoon retourneren. Het zal je blijven irriteren en het is geen budget telefoon.

• SuperVeloce
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 23:13
Werkt bij jullie VoLTE en VoWiFi op de 8 / 8 Pro met T-Mobile?

Ik heb de 8T, en volgens mij werkt dat nog niet.
Schakelt namelijk naar H+ met bellen en bij WiFi zie ik niks van VoWiFi, ondanks opties aan staan.

Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

SuperVeloce schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 22:09:
Werkt bij jullie VoLTE en VoWiFi op de 8 / 8 Pro met T-Mobile?

Ik heb de 8T, en volgens mij werkt dat nog niet.
Schakelt namelijk naar H+ met bellen en bij WiFi zie ik niks van VoWiFi, ondanks opties aan staan.
Toevallig dat je dit zegt, sinds vandaag heb ik een VoWiFi logootje fulltime in mijn statusbar op mijn 8 Pro. Dus: Ja.
Pierre_nr1 schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 21:58:
[...]

Sarcasme of? Er zit veel onzin gejammer er tussen, maar er zijn ook gewoon goeie threads waar zaken goed worden besproken. Black bar is een veelbesproken onderwerp (geweest).

• Pierre_nr1
Phntm schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 22:24:
[...]

Toevallig dat je dit zegt, sinds vandaag heb ik een VoWiFi logootje fulltime in mijn statusbar op mijn 8 Pro. Dus: Ja.

[...]

Sarcasme of? Er zit veel onzin gejammer er tussen, maar er zijn ook gewoon goeie threads waar zaken goed worden besproken. Black bar is een veelbesproken onderwerp (geweest).
Nee, zeker geen sarcasme. Er zitten inderdaad enkele goede threads tussen maar heel serieus zijn ze niet te nemen. Hoofdzakelijk gejammer en off-topic opmerkingen.

Blackbar is door Oneplus 'opgelost' door de minimale helderheid te verhogen, zodat het minder opvalt. Er zijn vele inferieure 8 Pro schermen en een lot uit de loterij als je de juiste treft. En voor deze prijs moet je gewoon kritisch zijn en geen genoegen nemen met een mindere kwaliteit scherm.

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Pierre_nr1 schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 22:36:
[...]

Nee, zeker geen sarcasme. Er zitten inderdaad enkele goede threads tussen maar heel serieus zijn ze niet te nemen. Hoofdzakelijk gejammer en off-topic opmerkingen.

Blackbar is door Oneplus 'opgelost' door de minimale helderheid te verhogen, zodat het minder opvalt. Er zijn vele inferieure 8 Pro schermen en een lot uit de loterij als je de juiste treft. En voor deze prijs moet je gewoon kritisch zijn en geen genoegen nemen met een mindere kwaliteit scherm.
AMOLED schermen zijn al jaren een loterij. Je moet maar een Apple zijn of Samsung om deze schermen goed te kalibreren. Iets wat het gros gedeelte van AMOLED panel afnemers niet erg goed kan. OnePlus doet haar best, maar AMOLED panel karakteristieken kunnen niet door hen worden opgelost. Tevens was de minimale helderheid aanpassing voor het tinten en zichtbaarheid van AMOLED smudges, niet per se voor black bar.

• Pierre_nr1
Phntm schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 22:45:
[...]

AMOLED schermen zijn al jaren een loterij. Je moet maar een Apple zijn of Samsung om deze schermen goed te kalibreren. Iets wat het gros gedeelte van AMOLED panel afnemers niet erg goed kan. OnePlus doet haar best, maar AMOLED panel karakteristieken kunnen niet door hen worden opgelost. Tevens was de minimale helderheid aanpassing voor het tinten en zichtbaarheid van AMOLED smudges, niet per se voor black bar.
OnePlus doet haar best......kom op zeg. Je heb het over een telefoon van rond de 900,-. Je praat erover alsof het een low-budget telefoon is.

Maar goed, een eindeloze discussie. Mooi geweest zo.

[ Voor 3% gewijzigd door Pierre_nr1 op 21-10-2020 22:54 ]

• Upbeat
Pierre_nr1 schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 21:58:
[...]

@Upbeat Als het nu al merkbaar is, gewoon retourneren. Het zal je blijven irriteren en het is geen budget telefoon.
De eerste gaat sowieso retour, voor de tweede kijk ik het nog even een dag aan.

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Pierre_nr1 schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 22:49:
[...]

OnePlus doet haar best......kom op zeg. Je heb het over een telefoon van rond de 900,-. Je praat erover alsof het een low-budget telefoon is.

Maar goed, een eindeloze discussie. Mooi geweest zo.
Schei toch uit man, je maakt zelfs een aanname op basis wat ik vertel. Feit blijft dat amoled problemen zelfs voorkomen bij telefoons waarvan de waarde hoger ligt dan dat van de 8 series. De 7 pro had ook amoled issues met green tinting. Note 20 ultra recentelijk ook. De gehele s20 lineup had er ook last van. Samsung is maker en ontwikkelaar van de techniek, dat zij het achteraf kunnen oplossen is logisch. Zij gaan echter niet delen hoe ze dat hebben gedaan met haar klanten, die zijn tevens ook concurrenten. Als je ontevreden bent met je toestel, heb jij de vrije keus om wat anders te gaan zoeken. Echter moet je wel rekening houden met het feit dat Samsung's AMOLED panelen al jaren issues hebben. Dat we in reviews en reclames alleen zien dat de techniek mooi beeld geeft wilt niet zeggen dat het probleemloze panelen zijn.

Het is maar wat je wilt. 900 tegenwoordig is de norm voor een high end toestel. Kijk voor een goedkopere telefoon anders.

• Pierre_nr1
Phntm schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 23:11:
[...]

Schei toch uit man, je maakt zelfs een aanname op basis wat ik vertel. Feit blijft dat amoled problemen zelfs voorkomen bij telefoons waarvan de waarde hoger ligt dan dat van de 8 series. De 7 pro had ook amoled issues met green tinting. Note 20 ultra recentelijk ook. De gehele s20 lineup had er ook last van. Samsung is maker en ontwikkelaar van de techniek, dat zij het achteraf kunnen oplossen is logisch. Zij gaan echter niet delen hoe ze dat hebben gedaan met haar klanten, die zijn tevens ook concurrenten. Als je ontevreden bent met je toestel, heb jij de vrije keus om wat anders te gaan zoeken. Echter moet je wel rekening houden met het feit dat Samsung's AMOLED panelen al jaren issues hebben. Dat we in reviews en reclames alleen zien dat de techniek mooi beeld geeft wilt niet zeggen dat het probleemloze panelen zijn.

Het is maar wat je wilt. 900 tegenwoordig is de norm voor een high end toestel. Kijk voor een goedkopere telefoon anders.
Je begrijpt er niet veel van helaas, wellicht daarom zo'n stortvloed aan vele onzin en tegenstrijdigheden,. Maar tegen fanboys is en weiger ik tegen te vechten.

Ik ben tevreden met mijn 8 Pro met een perfect scherm. Een scherm dat iedere koper zou behoren te hebben. Zo niet, retourneren en wachten tot dat je de juiste hebt.

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Pierre_nr1 schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 23:55:
[...]

Je begrijpt er niet veel van helaas, wellicht daarom zo'n stortvloed aan vele onzin en tegenstrijdigheden,. Maar tegen fanboys is en weiger ik tegen te vechten.

Ik ben tevreden met mijn 8 Pro met een perfect scherm. Een scherm dat iedere koper zou behoren te hebben. Zo niet, retourneren en wachten tot dat je de juiste hebt.
Nogmaals vele aannames over mij als persoon. Argumentum Ad hominem uit je ivoren toren laat je niet verstandiger lijken.. Dat je vind dat je recht hebt op iets, prima. Maar ga niet anderen vertellen dat ze niks van begrijpen als je niks opnoemt behalve: "toestel vind ik duur, dus ik vind x, en jij bent het oneens met mijn mening dus jij bent een fanboy". Klinkt een beetje onnozel.

We hebben allemaal betaald voor het toestel, en ieder van ons deelt een andere mening. Je zegt dat ik onzin vertel en tegenstrijdig ben, maar je geeft niet aan waar en hoe. Niks concreet dus. Als je even google gebruikt en dus eigenlijk echt als een Tweaker zou gedragen, dus research doen, zou je beter inzien dat jouw manier van discussiëren behoorlijk kinderachtig is. Wil je geen goed gesprek, dan hoef je niet denigrerend te reageren. Ik ga dus ook geen moeite meer doen om je iets te vertellen als je kennelijk zo koppig wilt gedragen.

Be my guest. Ik heb het netjes geprobeerd te houden. :)

Betreffende het scherm probleem, ga je dit jaren nog tegenkomen. Een trend die ik verwacht te zien is dat de mid end devices de nieuwe high end gaan worden en dat het premium segment verder maar blijft stijgen (in prijs). Toen de consument de hoge prijzen heeft geaccepteerd van high end toestellen, zijn fabrikanten daar een schepje bovenop gaan doen. Nu heb je een ultra premium high end segment voor bedragen van boven de 1100 euro. Echter wordt de hardware er niet beter op(lees: baanbrekend). Getuige de Note 20 ultra met de amoled green tinting problemen. Het verschil zal worden gemaakt met software en dan met name het ecosysteem. Iets waar Apple en Samsung erg sterk in zijn.

• Opperpanter2
Het is hier een tweakers forum geen amateur psychologie....Ik zie op mijn op8pro scherm niks bijzonders, geen zwarte rand of niks.

• B00st3r
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15-11 19:54
Ik heb sinds een paar dagen weer een 8 Pro en ben er super blij mee. Vraagje: ik heb 2 sim kaarten in mijn telefoon waarvan ik er 1 normaliter deactiveer. Helaas blijft het icoontje voor deze inactieve sim in de statusbalk staan (een grijs simkaartje met een streepje er door). Is het mogelijk om dit icoontje te verbergen?

• rhos
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07-10 07:39
kan wel maar dan moet je bij settings-display-status bar-icons iets uitzetten maar bij mij gaan beide weg. maar misschien als je airplaine mode uitvinkt het weggaat.
B00st3r schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 10:24:
Ik heb sinds een paar dagen weer een 8 Pro en ben er super blij mee. Vraagje: ik heb 2 sim kaarten in mijn telefoon waarvan ik er 1 normaliter deactiveer. Helaas blijft het icoontje voor deze inactieve sim in de statusbalk staan (een grijs simkaartje met een streepje er door). Is het mogelijk om dit icoontje te verbergen?

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

• Pierre_nr1
B00st3r schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 10:24:
Het kan wel maar dan zie je het 'mobiele data' icoonje ook niet meer. Uitschakelen kan je doen in Setting>Scherm>Statusbalk>Pictogrambeheer, en daar de pictogram 'mobiele data' uitschakelen. Het is niet ideaal maar het kan dus wel.

• B00st3r
Pierre_nr1 schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 11:58:
[...]

Het kan wel maar dan zie je het 'mobiele data' icoonje ook niet meer. Uitschakelen kan je doen in Setting>Scherm>Statusbalk>Pictogrambeheer, en daar de pictogram 'mobiele data' uitschakelen. Het is niet ideaal maar het kan dus wel.
Dankje, dit doe ik nu dus maar. Geeft wel een mooie 'clean' look bovenin mijn balk. 2 icoontjes slechts: links de klok en rechts de batterij indicator

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:17

DarkSide

theres no place like ::1

Vraagje.
Kreeg vandaag iets van een update binnen van de Oneplus launcher.
Als je nu ergens op je scherm naar beneden swiped. Dan krijg je de oneplus shelf. Waar je Weerbericht ziet en je ook recente apps kunt vinden.

Ik was ergens anders mee bezig en heb niet goed opgelet.
Ik heb geen idee hoe je dit uit kunt zetten. Want het is super iritant.

Waar kan je dit uitzetten?

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• reinierkramer
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11-12 17:15
DarkSide schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 15:45:
Vraagje.
Als je nu ergens op je scherm naar beneden swiped. Dan krijg je de oneplus shelf. Waar je Weerbericht ziet en je ook recente apps kunt vinden.

Had hetzelfde probleem Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I5K7tTJqQbGOjDKkM5FZUFhFw3o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/d17iNOMdBpHevzIXNrp969nW.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qOImnWsJUG9V94eDDCTPBnxdTAQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sy8B8WT6bLT1jg8IBxikojpu.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Dztbntb9bnsts01XiE1aSq_nzoM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OywXNA3ub34Y5uyEDS0NItxy.jpg?f=fotoalbum_large

• MitchellHearth
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16-12 13:33
DarkSide schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 15:45:
Vraagje.

Op een leeg stukje op je homescreen ff drukken en vasthouden. Dan krijg je dat menu waar je bijv. widgets kan toevoegen. Druk rechtsonder op Instellingen. Dan 2e punt "Veeg omlaag om te openen" en selecteer daar je voorkeur.

Edit: Reinier was me net voor :D

• reinierkramer
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11-12 17:15
Bij 2 de foto veeg omlaag om te openen

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:17

DarkSide

theres no place like ::1

@reinierkramer en @MitchellHearth TNX.

nu ik dit zie. Weet ik het ook weer. In het verleden was er al zoiets gebeurt.
Zat me rot te zoeken in het normale settings menu.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• devilkin
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-12 19:02
Bij elke gallery update is het prijs: kan de update niet installeren via de play store. Bizar. Manueel via apk mirror lukt wel, maar da's nu toch niet de bedoeling.

Artificial Intelligence is no match for Natural Stupidity.

devilkin schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 16:14:
Bij elke gallery update is het prijs: kan de update niet installeren via de play store. Bizar. Manueel via apk mirror lukt wel, maar da's nu toch niet de bedoeling.
Is een bug in OxygenOS 11 volgens mij. Zou binnenkort opgelost moeten worden met een update.

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

• Upbeat
Ik kreeg net een Google Play systeem update. Ik moest mijn toestel herstarten om te installeren. Iemand enig idee wat dit inhoudt?
Upbeat schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 11:08:
Ik kreeg net een Google Play systeem update. Ik moest mijn toestel herstarten om te installeren. Iemand enig idee wat dit inhoudt?
https://android-developer...-treble-and-mainline.html

• Ricardo_1994
Anonymoussaurus schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 16:37:
[...]

Is een bug in OxygenOS 11 volgens mij. Zou binnenkort opgelost moeten worden met een update.
Weet jij toevallig hoe het zit met de nieuwste update van de OnePlus Launcher?
In het app overzicht is de achtergrond nu volledig wit, terwijl dit altijd bij vorige versies heel licht transparant was.

Is dit een bugg of een bewuste keuze? Ik stoor me er namelijk verschrikkelijk aan

• Opperpanter2
Upbeat schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 11:08:
https://www.verizon.com/support/knowledge-base-231288/

• Opperpanter2
Ricardo_1994 schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 18:54:
[...]

In het app overzicht is de achtergrond nu volledig wit, terwijl dit altijd bij vorige versies heel licht transparant was.

Is dit een bugg of een bewuste keuze? Ik stoor me er namelijk verschrikkelijk aan
Dezelfde user quoten voegt niks toe.

[ Voor 14% gewijzigd door 13art op 25-10-2020 11:44 ]

• B00st3r
2 vraagjes:

1. Is er een mogelijkheid om de volumeknoppen standaard het volume van de ringer\notificaties te laten aanpassen ipv media volume?

2. Ik krijg vaak de melding dat 9gag veel batterij gebruikt op de achtergrond. Is het mogelijk om de app standaard te laten 'killen' als ik hem niet gebruik? Ik heb de app al op Optimaliseren gezet bij Batterijoptimalisatie, maar dit lijkt niet te helpen.

[ Voor 52% gewijzigd door B00st3r op 25-10-2020 10:08 ]

Ricardo_1994 schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 18:54:
[...]

Sorry, weet even niet zo snel waar je het over hebt. Draai je OxygenOS 11?
B00st3r schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 10:05:
2 vraagjes:

1. Is er een mogelijkheid om de volumeknoppen standaard het volume van de ringer\notificaties te laten aanpassen ipv media volume?

2. Ik krijg vaak de melding dat 9gag veel batterij gebruikt op de achtergrond. Is het mogelijk om de app standaard te laten 'killen' als ik hem niet gebruik? Ik heb de app al op Optimaliseren gezet bij Batterijoptimalisatie, maar dit lijkt niet te helpen.
Nee, beiden kan niet. Kan wel met root gok ik. Al vorige versies van 9GAG geprobeerd te draaien? Wellicht is het een regressie die erin is geslopen met een bepaalde versie van de app.

• lethargy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-12 18:29
Speed Test G: OnePlus 8T vs OnePlus 8 (prepare to be surprised)
Opvallend resultaat uit de speedtest.
https://www.androidauthor...-8t-vs-oneplus-8-1171877/

• digiben
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-11 15:21
Ik heb nu een paar maandjes de 8pro.
Nu best wel blij na begin even wennen.
Alleen wat is die batterij snel leeg... vooral na de update naar 11.
Nu al keer alles gewist, maar nog doe ik er maar 4 a 5 uur mee voor ik hem weer op moet laden. (alleen beetje internetten)
Kijk ik naar me oude Nokia 7 plus van meer als twee jaar oud 🔋 die draait nog een volle dag met beetje browsen.
Nu begin ik me er toch meer aan te ergeren.
Zie soms ook updates binnen komen van oneplus zooi dat ik denk wat moet ik hier nu mee.
Voor de rest werkt alles lekker, alleen denk toch dat me volgende telefoon weer een Nokia of eerder een pixel word 🥳

• Quido
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19-12 23:20
Meer mensen last van dat als je onder het typen spatie indrukt je vaak de home knop meeneemt? Heel irritant.

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21-12 19:12
digiben schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 10:55:
Ik heb nu een paar maandjes de 8pro.
Nu best wel blij na begin even wennen.
Alleen wat is die batterij snel leeg... vooral na de update naar 11.
Nu al keer alles gewist, maar nog doe ik er maar 4 a 5 uur mee voor ik hem weer op moet laden. (alleen beetje internetten)
Kijk ik naar me oude Nokia 7 plus van meer als twee jaar oud 🔋 die draait nog een volle dag met beetje browsen.
Nu begin ik me er toch meer aan te ergeren.
Zie soms ook updates binnen komen van oneplus zooi dat ik denk wat moet ik hier nu mee.
Voor de rest werkt alles lekker, alleen denk toch dat me volgende telefoon weer een Nokia of eerder een pixel word 🥳
Kun je hem daadwerkelijk maar 4 of 5 uur gebruiken of valt hij na 4 of 5 uur standby al uit? Een schermtijd van 4a5 uur is opzich niet heel veel maar met dit grote en zware scherm klinkt het me niet heel gek.

Je kunt de resolutie wat lager zetten als je dat zou willen. Anders een keer een hele reset en opnieuw instellen, kan ook wel eens wat helpen.
OnePlus heeft Open Bèta 3 aangekondigd: Oxygen OS Open Beta 3 for the OnePlus 8 and OnePlus 8 Pro
Hey everyone

Here are the latest open beta builds for the OnePlus 8 and OnePlus 8 Pro.

Changelog
System
  • Optimized the UI smoothness of Call
  • Optimized background process management mechanism to improve sandy-by performance
  • Fixed the issue that text was blocked in some games
  • Optimized the issue that input text was blocked in some games
  • Improved system stability and fixed general issues
  • Updated Android Security Patch to 2020.10
Ambient Display
  • Optimized the animation effect with Canvas, making the unlock experience smoother
  • Canvas now supports Always-on ambient display(Settings-Ambient Display-Always-on ambient display-Choose "All day" )
Zen Mode
  • Fixed the low probability issue that system settings interface stopped running when Zen Mode turned on

• digiben
KaiseRRuby schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 13:12:
[...]

Kun je hem daadwerkelijk maar 4 of 5 uur gebruiken of valt hij na 4 of 5 uur standby al uit? Een schermtijd van 4a5 uur is opzich niet heel veel maar met dit grote en zware scherm klinkt het me niet heel gek.

Je kunt de resolutie wat lager zetten als je dat zou willen. Anders een keer een hele reset en opnieuw instellen, kan ook wel eens wat helpen.
Nee niet dat die na 4 of 5 uur uit valt.
Maar batterij 🔋 geeft dan niet heel veel meer aan en of gaat in lagere stand.
Nu kijk ik alleen paar uur tradingview of tweakers enzo.. 📖
Al vandaag eens opnieuw opgestart en zit zomaar op één keer op laden.
Scherm staat ook wel hoog en kan ik anders ook eens lager zetten en of weer een hele reset proberen 🥳

• NeverSettle
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 21-12 15:50
digiben schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 20:18:
[...]

Nee niet dat die na 4 of 5 uur uit valt.
Maar batterij 🔋 geeft dan niet heel veel meer aan en of gaat in lagere stand.
Nu kijk ik alleen paar uur tradingview of tweakers enzo.. 📖
Al vandaag eens opnieuw opgestart en zit zomaar op één keer op laden.
Scherm staat ook wel hoog en kan ik anders ook eens lager zetten en of weer een hele reset proberen 🥳
Hangt er denk ik ook vanaf of je veel 5G gebruikt. Weet niet of je helderheid hoog staat? Ik heb die van mij meestal rond de 50% staan, behalve als ik buiten ben (dan op automatisch). Daarnaast bijna alle opties aan of op de hoogste stand staan en ik haal circa 6 uurtjes SOT.

• digiben
NeverSettle schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 23:35:
[...]

Hangt er denk ik ook vanaf of je veel 5G gebruikt. Weet niet of je helderheid hoog staat? Ik heb die van mij meestal rond de 50% staan, behalve als ik buiten ben (dan op automatisch). Daarnaast bijna alle opties aan of op de hoogste stand staan en ik haal circa 6 uurtjes SOT.
Nou 5g gebruik ik (nog) niet. En eigenlijk alleen meer
wifi..
Helderheid staat bij mij helemaal laag en of half.
Of het moet buiten zijn in de zon ☀
Maar schermpje gebruikt al meer stroom als een simpel lcd scherm 📺
Dat is me wel opgevallen, al natuurlijk wel zeer mooi.
Maar ik heb de beta 3 er maar weer eens op gegooid, en kijken hoe dat gaat.
Moet er maar zo af en toe aan wennen met op laden 🔋... al gaat natuurlijk zeer snel, dat is gelukkig een voordeel👍

• Pierre_nr1
Zojuist Android 11 Open Beta 3 geinstalleerd op mijn 8 Pro. Weet iemand hoe ik de melding 'Bekijk hier actuele updates, tik hier voor meer informatie...' kan verwijderen van het always on display? Ik heb alle opties al doorlopen maar ik zie nergens waar ik dat uit kan zetten. In de Stable Android 11 was deze melding niet aanwezig.

Hier een screenshot : https://imgur.com/a/zA10gEe

• Upbeat
Pierre_nr1 schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 20:40:
Zojuist Android 11 Open Beta 3 geinstalleerd op mijn 8 Pro. Weet iemand hoe ik de melding 'Bekijk hier actuele updates, tik hier voor meer informatie...' kan verwijderen van het always on display? Ik heb alle opties al doorlopen maar ik zie nergens waar ik dat uit kan zetten. In de Stable Android 11 was deze melding niet aanwezig.

Het lijkt op een weer melding, ik zie de temperatuur er bij staan.

• Pierre_nr1
Upbeat schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 22:52:
[...]

Het lijkt op een weer melding, ik zie de temperatuur er bij staan.
Ja, dat klopt. Maar ik zie nergens iets wat met het weer heeft te maken.

• Upbeat
Pierre_nr1 schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 00:02:
[...]

Ja, dat klopt. Maar ik zie nergens iets wat met het weer heeft te maken.
Heb je misschien de meldingen voor weeralarm aan staan?

• Pierre_nr1
Upbeat schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 00:45:
[...]

Heb je misschien de meldingen voor weeralarm aan staan?
Volgens mij niet, maar ik zal nog eens alle instellingen doorlopen.

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Pierre_nr1 schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 10:26:
[...]

Zie het ook niet staan in de changelogs van OB3. Misschien een aanpassing van de weer app waardoor het nu wel daar zichtbaar is. Maar het lijkt ook sterk op dat het naast het weer ook een agenda punt wilt tonen.

• Upbeat
Pierre_nr1 schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 10:26:
[...]

Agenda zou ook kunnen wat hier al gezegd wordt. Heeft de OnePlus launcher toegang tot je agenda?

• Pierre_nr1
@Upbeat en @Phntm Ik heb het kunnen uitschakelen. Onder 'Privacy/Meldingen op Vergrendelscherm' heb ik de optie 'Privé-inhoud alleen weergeven wanneer het apparaat is ontgendeld' gekozen en dat haalt de melding weg. Maar waar ik deze privé-inhoud kan vinden is voor mij nog een raadsel. Het zou misschien in de Google installingen kunnen zitten, daar zijn er zeer veel van.

In ieder geval bedankt voor jullie hulp en meedenken!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Pierre_nr1 schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 11:35:
@Upbeat en @Phntm Ik heb het kunnen uitschakelen. Onder 'Privacy/Meldingen op Vergrendelscherm' heb ik de optie 'Privé-inhoud alleen weergeven wanneer het apparaat is ontgendeld' gekozen en dat haalt de melding weg. Maar waar ik deze privé-inhoud kan vinden is voor mij nog een raadsel. Het zou misschien in de Google installingen kunnen zitten, daar zijn er zeer veel van.

In ieder geval bedankt voor jullie hulp en meedenken!
Op de stable release nooit opgevallen, sinds de 6T altijd gebruik gemaakt van privé inhoud niet tonen op lockscreen en display. Wellicht kwam het ook al voor op de stable, maar dat is een aanname.

• Pierre_nr1
Phntm schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 11:38:
[...]

Op de stable release nooit opgevallen, sinds de 6T altijd gebruik gemaakt van privé inhoud niet tonen op lockscreen en display. Wellicht kwam het ook al voor op de stable, maar dat is een aanname.
Het zal waarschijnlijk een onderdeel zijn van OxygenOS 11, want daar is pas het AOD geintroduceerd. Het heeft nog de beta status dus daar kan het mee te maken hebben. Voor dit moment is het opgelost, bij de volgende update zien we wel weer verder. :)

• KaiseRRuby
Pierre_nr1 schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 20:40:

Mag ik weten waarom je voor de beta hebt gekozen?

• Pierre_nr1
KaiseRRuby schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 13:50:
[...]

Mag ik weten waarom je voor de beta hebt gekozen?
Uiteraard mag je dat weten. Ik had gelezen dat de stable Android 11 gebaseerd was op OB1 en deze niet helemaal stabiel bleek te zijn. Op mijn 8 Pro stopte b.v. de AOD er op willekeurige momenten mee onder de stable Android 11. Dus daarom de stoute schoenen aangetrokken en de OB3 geinstalleerd. AOD werkt nu goed en voor de rest merk ik ook (nog) geen problemen, so far so good dus.

• petrusk
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-04-2023
ik heb nu de stable android 11 er op staan en overweeg de OB3 er op te zetten , handige zet of toch niet doen?
Zijn er meer mensen die de OB3 op de OP8 Pro hebben staan en hoe zijn de bevindingen er over..

• codegro
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 20-12 12:29
petrusk schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 19:52:
ik heb nu de stable android 11 er op staan en overweeg de OB3 er op te zetten , handige zet of toch niet doen?
Zijn er meer mensen die de OB3 op de OP8 Pro hebben staan en hoe zijn de bevindingen er over..
Hier de OB3 er op staan, tot nu toe erg stabiel, nog geen gekke dingen gezien. Tot en met Android 10 altijd de stable versies gedraaid en nu sinds android 11 de OB's. Ik blijf bij de open betas.

• zuukie
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21-12 11:29
Nog wel veranderingen geconstateerd?
petrusk schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 19:52:
Houd er wel rekening mee dat je, als je weer terug wil naar stable (OB programma eindigt na 1,5-2 jaar), je een factory reset moet doen. Daar kan je niet omheen, tenzij OnePlus vergeten is de flag van `wipe` op `0` te zetten.

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Quido schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 11:12:
Meer mensen last van dat als je onder het typen spatie indrukt je vaak de home knop meeneemt? Heel irritant.
Jup, sinds Android 11 ineens vaak last van. Bijzonder irritant.

• Petert87
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 24-10 20:05
Ik heb het nu een dikke week aangekeken, maar wat is de batterij slecht geworden met OOS11 zeg. Waar ik met Android 10 zeker wel 7 uur SOT had, heb ik met Android 11 met moeite 5. Qua gebruik doe ik niets anders.

Ook lees ik op de community app van OP dat er meer zijn die last van hebben, voornamelijk met de non-Plus.

• KaiseRRuby
Anonymoussaurus schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 00:57:
[...]

Houd er wel rekening mee dat je, als je weer terug wil naar stable (OB programma eindigt na 1,5-2 jaar), je een factory reset moet doen. Daar kan je niet omheen, tenzij OnePlus vergeten is de flag van `wipe` op `0` te zetten.
Van stable naar beta kan zonder te wipen?

• SnoopBok
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14-12 21:20
KaiseRRuby schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 10:57:
[...]

Ja dit kan zonder te wipen.

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20:47
Petert87 schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 10:25:
Ik heb het nu een dikke week aangekeken, maar wat is de batterij slecht geworden met OOS11 zeg. Waar ik met Android 10 zeker wel 7 uur SOT had, heb ik met Android 11 met moeite 5. Qua gebruik doe ik niets anders.

Ook lees ik op de community app van OP dat er meer zijn die last van hebben, voornamelijk met de non-Plus.
Zet 5G eens uit in je instellingen, en kijk dan nog eens? 5G en Android 11 zijn ongeveer gelijktijdig gekomen, beide kunnen de oorzaak zijn van je dramatische batterij verbruik, en bij de iPhone 12 scheelt 5G aan 20% op de accu dat die sneller leg trekt.

Als dat niet de oorzaak blijkt, kun je nog allerlei caches legen, sowieso een goed idee na een Android versie upgrade.
KaiseRRuby schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 10:57:
[...]

Ja, alleen andersom niet.

• KaiseRRuby
Ik heb via de OnePlus link een beta gedownload maar dan krijg ik een melding dat de telefoon wel wordt teruggezet naar fabrieksinstellingen.

Zit op de IN2020 versie, hoe krijg ik via OxygenUpdater voor elkaar dat ik daar beta3 kan downloaden?

• Upbeat
KaiseRRuby schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 11:28:
[...]

Ik heb via de OnePlus link een beta gedownload maar dan krijg ik een melding dat de telefoon wel wordt teruggezet naar fabrieksinstellingen.

Zit op de IN2020 versie, hoe krijg ik via OxygenUpdater voor elkaar dat ik daar beta3 kan downloaden?
In de instellingen, je update methode zetten op open bèta (incrementele update).

• Pierre_nr1
KaiseRRuby schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 11:28:
[...]

Je hebt OxygenUpdater hiervoor niet nodig. Ik heb het beta OB3 firmware bestand in de root van de interne opslag gezet en vanuit instellingen>systeem>systeemupdates 'lokale update' gekozen en vervolgens het OB3 bestand geselecteerd. Op deze manier blijft alles behouden.

Dit is het bestand dat ik gedownload heb voor de 8 Pro :
https://otafsg1.h2os.com/..._all_2010200209_1b159.zip

[ Voor 15% gewijzigd door Pierre_nr1 op 30-10-2020 12:28 ]

• KaiseRRuby
Pierre_nr1 schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 12:26:
[...]

Je hebt OxygenUpdater hiervoor niet nodig. Ik heb het beta OB3 firmware bestand in de root van de interne opslag gezet en vanuit instellingen>systeem>systeemupdates 'lokale update' gekozen en vervolgens het OB3 bestand geselecteerd. Op deze manier blijft alles behouden.

Dit is het bestand dat ik gedownload heb voor de 8 Pro :
https://otafsg1.h2os.com/..._all_2010200209_1b159.zip
Vanuit de Updater kreeg ik het niet voor elkaar.

Had dus eerst een foutje gemaakt en de Indiase versie geinstalleerd. Ik heb namelijk zelf versie IN2020 en vergiste me in de IN versie. Ik kan gewoon zelf de global flashen.

Dus ik heb eerst die Indiase versie geflasht. Dat ziet er raar uit joh, andere resolutie lijkt het wel en je kunt lid worden van de OnePlus Red Cable club.

Nu weer terug op de Global en inderdaad Beta3. Alleen bankapps en DigiD nog herstellen en ik ben weer helemaal terug..

• Pierre_nr1
KaiseRRuby schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 13:46:
[...]

Vanuit de Updater kreeg ik het niet voor elkaar.

Had dus eerst een foutje gemaakt en de Indiase versie geinstalleerd. Ik heb namelijk zelf versie IN2020 en vergiste me in de IN versie. Ik kan gewoon zelf de global flashen.

Dus ik heb eerst die Indiase versie geflasht. Dat ziet er raar uit joh, andere resolutie lijkt het wel en je kunt lid worden van de OnePlus Red Cable club.

Nu weer terug op de Global en inderdaad Beta3. Alleen bankapps en DigiD nog herstellen en ik ben weer helemaal terug..
Goed bezig :) Ben benieuwd naar je ervaringen met OB3.

• Petert87
swhnld schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 10:58:
[...]

Zet 5G eens uit in je instellingen, en kijk dan nog eens? 5G en Android 11 zijn ongeveer gelijktijdig gekomen, beide kunnen de oorzaak zijn van je dramatische batterij verbruik, en bij de iPhone 12 scheelt 5G aan 20% op de accu dat die sneller leg trekt.

Als dat niet de oorzaak blijkt, kun je nog allerlei caches legen, sowieso een goed idee na een Android versie upgrade.
Dank je, ik zal dit eens proberen. Ik maak nog weinig verbinding met 5G, dit is heel zelden.

Ik ben sinds gister overgegaan naar OB3, dus zal eens kijken hoe dit gaat met de batterij.

• Upbeat
Heeft één van jullie de Google Assistent werkend gekregen als het scherm nog vergrendeld is? Ik heb op internet gezocht, van alles geprobeerd maar zonder succes tot nu toe.

• Quido
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19-12 23:20
Ik heb sinds vandaag ineens dat als ik YouTube en Chrome in landscape kijk en dan telefoon terugdraai naar portrait hij elke keer instant naar home screen telefoon gaat... Is dat een instelling oid?

• KaiseRRuby
Hoe krijg ik het voor elkaar dat ik alle geluiden uit heb behalve de beltoon?

Ik probeer overal de meldingen uit te zetten, ook door het geluid op 'geen' te zetten. Maar sommige geluiden blijven komen.

Nu heb ik constant 'niet storen' aan staan met uitzondering voor de telefoon-app, maar dat werkt niet.

Iemand een idee?

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Petert87 schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 20:27:
[...]

Dank je, ik zal dit eens proberen. Ik maak nog weinig verbinding met 5G, dit is heel zelden.

Ik ben sinds gister overgegaan naar OB3, dus zal eens kijken hoe dit gaat met de batterij.
Hoe is de batterij tot nu toe in OB3?

• renem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-12 09:59
KaiseRRuby schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 11:08:
Hoe krijg ik het voor elkaar dat ik alle geluiden uit heb behalve de beltoon?

Ik probeer overal de meldingen uit te zetten, ook door het geluid op 'geen' te zetten. Maar sommige geluiden blijven komen.

Nu heb ik constant 'niet storen' aan staan met uitzondering voor de telefoon-app, maar dat werkt niet.

Iemand een idee?
Schuifje aan de zijkant naar de onderste stand (ring) en dan 'do not disturb' aan en calls from everyone gewoon doorlaten bij dnd instellingen.

• Petert87
Phntm schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 11:51:
[...]

Hoe is de batterij tot nu toe in OB3?
Ik heb het idee dat het iets beter is, maar nog niet zoveel met 10

Edit: vandaag mocht ik niet klagenAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N7332FJU568MLg0ilLLOfePk584=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SprOBe9D2PWQKHcD1ArJdWTr.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 48% gewijzigd door Petert87 op 05-11-2020 00:40 ]

• ascent
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17-12 19:03
https://forums.oneplus.co...11-on-oneplus-8t.1332518/

Heel irritant dat die OnePlus Gallery niet wil updaten. Apkmirror werkt nu ook niet want de Playstore versie is nieuwer dan op apkmirror.

Op bovenstaande Link staat ie al wel voor de volgende release.

• renem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-12 09:59
ascent schreef op woensdag 4 november 2020 @ 22:54:
https://forums.oneplus.co...11-on-oneplus-8t.1332518/

Heel irritant dat die OnePlus Gallery niet wil updaten. Apkmirror werkt nu ook niet want de Playstore versie is nieuwer dan op apkmirror.

Op bovenstaande Link staat ie al wel voor de volgende release.
Blijkbaar hebben ze iets aangepast want zojuist lukte het me wel om de OnePlus Gallery via de Playstore te updaten. Ik had ook nog een 2e app die eerder niet wilde updaten, die is nu ook gelukt.

• ascent
renem schreef op donderdag 5 november 2020 @ 07:58:
[...]

Blijkbaar hebben ze iets aangepast want zojuist lukte het me wel om de OnePlus Gallery via de Playstore te updaten. Ik had ook nog een 2 app die eerder niet wilde updaten, die is nu ook gelukt.
Hmm grappig. Hier nog niet :(

• Upbeat
ascent schreef op donderdag 5 november 2020 @ 08:05:
[...]

Hmm grappig. Hier nog niet :(
Hier ook nog niet... Wel is de download van 90 naar 15 MB gegaan.

• ascent
Upbeat schreef op donderdag 5 november 2020 @ 08:06:
[...]

Hier ook nog niet... Wel is de download van 90 naar 15 MB gegaan.
Dat viel mij ook op! Echter download ie wel meer dan 15 MB :)

Werkt dit wel voor mensen op de open bèta BTW?

[ Voor 9% gewijzigd door ascent op 05-11-2020 08:35 ]

• ascent
Het viel me trouwens op dat reverse wireless charging niet werkt als de telefoon aan de laadkabel hangt, iemand een idee wat daar de gedachte achter is?

Op zich is 't bij de Pixel5 (https://androidworld.nl/n...bij-inpluggen-van-oplader) wel leuk geregeld, die schakelt automatisch reverse wireless charging in zodra 'ie aan de kabel gaat (en als 'ie niks detecteert gaat 't ook vanzelf weer uit).

Vziw ik zie kan m'n op8p alleen rev. qi zolang 'ie NIET aan de lader ligt (android 11)

• Upbeat
ascent schreef op donderdag 5 november 2020 @ 08:12:
[...]

Dat viel mij ook op! Echter download ie wel meer dan 15 MB :)

Werkt dit wel voor mensen op de open bèta BTW?
Ik zit daar op maar hier werkt het ook niet. Ik zag ook snel de melding: extra bestand downloaden.

• ascent
Check; dan blijf ik nog even hangen op de stable :)

• Pierre_nr1
Ik draai ook OB3 op mijn 8 Pro. Ik ontving gisteren een update van Oneplus Gallery en dat ging prima.

Trouwens, tot nu tot nog helemaal geen problemen gehad sinds ik heb ge-update van stable naar OB3. Het draait als een zonnetje.

• Beltoni
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 21-12 19:27
Kijk alweer een tijdje af en toe op de OnePlus website. Loop nog steeds met de OnePlus 3 rond, die eigenlijk wel aan vervanging toe is. Werkt nog steeds oke maar de batterij heeft zijn beste tijd gehad en er zitten inmiddels ook de nodige barsten in het scherm.

Had de Nord al een tijdje op de lijst staan. Interessante prijs en voldoet aan mijn eisen, een competitief geprijsd toestel waarmee ik eenvoudig non-gaming apps kan draaien. Wachtte eigenlijk met bestellen tot de nieuwe Buds Z beschikbaar waren.

Nu zie ik de Black Friday deal voorbij komen. De OnePlus 8 voor 499 euro en begin ik wel te twijfelen. Kwalitatief toch een stuk beter dan de Nord, minder plastic en betere specificaties. Tegelijk is de Pro net gelanceerd en komt in het voorjaar natuurlijk de opvolger, maar zo blijf je in principe bezig.

Daarom even de vraag/stelling aan de experts: voor slechts 100 euro extra t.o.v. de Nord, krijg je met de OnePlus 8 meer waar voor je geld.
Pagina: 1 ... 31 ... 50 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijd & Prijzen: [OnePlus 8-serie] Levertijden & Prijzen
- Accessoires: [OnePlus 8-serie] Accessoires
- Discussie over de Crackable game hoort hier: Crackables 2
- Vragen en opmerkingen over Oxygen Updater mogen hier: [Oxygen Updater] Ervaringen & Discussie