Artificial Intelligence is no match for Natural Stupidity.
Hier alleen naar van stable naar stable gegaan en nergens problemen mee.codegro schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 21:32:
Hmmm....zo te zien zijn er meer problemen met de stabiele Android 11 dan met de Open Bèta 11. Wilde eigenlijk ook terug naar stable, maar blijf voorlopig maar op Bèta
¯\_(ツ)_/¯ Pixel 10 Pro XL
Het probleem dat ik heb is dat mijn QCY T5 (wireless oordoppen) niet meer goed werkt. Vorige keer werkte deze met bluetooth AAC en nu geeft deze optie gewoon totaal geen geluid meer. Via Developer options heb ik al wat andere opties gevonden dus daar moet ik nog even verder mee spelen.
Mocht er iemand toevallig al wat ervaringen hier mee hebben dan hoor ik het graag.
Geen informatie beschikbaar
Had op Reddit gelezen dat dit een kleine bug is die relatief makkelijk op te lossen is door je apparaat te vergeten en weer opnieuw te registreren. Zou weer moeten draaien als een zonnetje hierna.Viper_4111 schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 09:35:
Na de update werkt alles goed, zelfs 5g met een dual sim werkt nu zonder problemen!
Het probleem dat ik heb is dat mijn QCY T5 (wireless oordoppen) niet meer goed werkt. Vorige keer werkte deze met bluetooth AAC en nu geeft deze optie gewoon totaal geen geluid meer. Via Developer options heb ik al wat andere opties gevonden dus daar moet ik nog even verder mee spelen.
Mocht er iemand toevallig al wat ervaringen hier mee hebben dan hoor ik het graag.
Ja dit heb ik ook al gedaan, maar goed zoals ik vertelde in de developers mode staat nog wat meer wat ik kan doen.Phntm schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 11:17:
[...]
Had op Reddit gelezen dat dit een kleine bug is die relatief makkelijk op te lossen is door je apparaat te vergeten en weer opnieuw te registreren. Zou weer moeten draaien als een zonnetje hierna.
Geen informatie beschikbaar
Waar heb je dit gelezen dan? Heb je een link?superiscch schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 10:08:
Ik las dat de stable versie van OxygenOS gebaseerd is op OB1... Ik denk nog even op OB2 te blijven dan.
Ik dacht androidpolice maar in dat artikel vind ik het niet terug. Blijkbaar zitten er in de stable bepaalde features (zoals ambient display 'canvas) niet terwijl ze ook niet in OB1 zaten maar wel in OB2Pierre_nr1 schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 13:42:
[...]
Waar heb je dit gelezen dan? Heb je een link?
Edit: Artikel in oxygen updater dus... Ik wou een screenshot oevoegen maar het lukt niet
[ Voor 10% gewijzigd door superiscch op 12-10-2020 15:17 ]
Ik keek vooral uit naar de always on display, maar als ik zie hoe men batterij leegloopt bij max resolutie en 120hz refresh rate lijkt me extra batterijverbruik door de AOD wat te veel van het goede.
Daarnaast ben ik ook bang voor burn in van het scherm want ik merk soms dat bepaalde dingen nog even blijven sluimeren als ik van app verander bvb.
Mijn standby tijd is juist (stukken) beter geworden sinds de update. Burnin zou niet een issue moeten zijn, ten eerste is het maar heel zachtjes (dim, niet fel) en ten tweede wisselt het regelmatig even van plek.Krador schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 16:40:
Voor mij nog geen OTA beschikbaar, maar ik twijfel of ik wel direct zou over gaan als ik sommige feedback lees. Huidige versie staat bij mij op 10.5.12.IN11BA.
Ik keek vooral uit naar de always on display, maar als ik zie hoe men batterij leegloopt bij max resolutie en 120hz refresh rate lijkt me extra batterijverbruik door de AOD wat te veel van het goede.
Daarnaast ben ik ook bang voor burn in van het scherm want ik merk soms dat bepaalde dingen nog even blijven sluimeren als ik van app verander bvb.
Share and Enjoy!
App cache leeggooien, dat kan helpen.th3sander schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 17:04:
Nog meer mensen problemen met sms? App crashed direct
Je moet blijkbaar je storage weggooien en froce stop. Gelukkig geen verlies van smsjes. Voor mij werkt het nu weer
Hier had ik ook last van, koptelefoon vergeten en opnieuw koppelen werkt. Daarna nog 1x hetzelfde probleem gehad, maar nu werkt het weer prima.Phntm schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 11:17:
[...]
Had op Reddit gelezen dat dit een kleine bug is die relatief makkelijk op te lossen is door je apparaat te vergeten en weer opnieuw te registreren. Zou weer moeten draaien als een zonnetje hierna.
Er is helaas nog geen MSM tool beschikbaar op basis van OxygenOS 11, maar het beste zou zijn dit: updaten naar OxygenOS 11.0.0 -> factory reset. Je kan altijd nog MSM tool gebruiken van OxygenOS 10 en dán updaten. Beide manieren wipen data.Ricardo_1994 schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 17:18:
@Anonymoussaurus
Wat is de beste methode om van OB2 vaan stabiele versie van 11 te gaan? Wil graag een volledige schone install doen. Thanks!
Er is geen Open Bèta 11. Bedoel je Open Bèta 2?codegro schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 21:32:
Hmmm....zo te zien zijn er meer problemen met de stabiele Android 11 dan met de Open Bèta 11. Wilde eigenlijk ook terug naar stable, maar blijf voorlopig maar op Bèta
Is terug te lezen in de app (of hier: https://oxygenupdater.com/api/v2.5/news-content/154/EN/Dark).Pierre_nr1 schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 13:42:
[...]
Waar heb je dit gelezen dan? Heb je een link?
Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ
Als ik op home kli krijg ik iedere keer de vraag of ik nova launcher wil gebruiken of de oneplus launcher.
maakt niet uit of ik voor "altijd" kies.....na verloop van tijd komt de melding toch weer terug....
Ik hoop dat er in 1 van de voldende updates een fix komt voor deze irritatie.
voor de rest lijkt alles soepel te lopen.
Volgens mij was dit probleem al eerder voorbij gekomen. Toen stond er dat je eerst stock launcher moet selecteren als standaard.arieh schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 10:09:
na upgrade naar android 11 heb ik 1 irritatie.....dat is dat ik mijn nova launcher niet als standaard blijf houden.
Als ik op home kli krijg ik iedere keer de vraag of ik nova launcher wil gebruiken of de oneplus launcher.
maakt niet uit of ik voor "altijd" kies.....na verloop van tijd komt de melding toch weer terug....
Ik hoop dat er in 1 van de voldende updates een fix komt voor deze irritatie.
voor de rest lijkt alles soepel te lopen.
En erna nogmaals proberen nova launcher in te stellen
Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw
Voorts eigenlijk vrij weinig issues:
- gallery app wilt niet updaten
- soms blijft alles eens een fractie van een seconde hangen (bvb swipe naar homescreen)
- Intune wilt m'n toestel niet verifieren - blijft hangen. Mogelijks dat ik er gans de werkzooi moet afgooien en opnieuw installeren
Gallery app probleem heb ik opgelost door via APKmirror de laatste versie te downloaden.devilkin schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 11:48:
Een van m'n ergernissen is weg sinds de upgrade: soms bleef het scherm aan (ging niet in sleep), ook al stond ie gewoon op het lockscreen. Is sinds android 11 niet meer voorgevallen.
- soms blijft alles eens een fractie van een seconde hangen (bvb swipe naar homescreen)
- Intune wilt m'n toestel niet verifieren - blijft hangen. Mogelijks dat ik er gans de werkzooi moet afgooien en opnieuw installeren
Over het algemeen werkt alles beter na het verwijderen van caches bij apps. Heb gisteren zelfs 1 uurtje meer SOT gehaald met zelfde instellingen als bij OxygenOS 10.
Versie 4.0.077 is de laatste versie (zelfde als op Google Playstore). Daarvoor had ik het ook geprobeerd met een andere versie, maar dat werkte niet (v4.0.077 stond nog niet op APKMirror).devilkin schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 12:47:
Gallery app heb ik de laatste gedownload van APKMirror en geinstalleerd, maar maakt geen verschil. Bizar.
Als je Android 11 wilt moet je beter Android 11 installeren ipv OB2. OB2 kan niet naar Android 11 over gaan tenzij je weer een system wipe doet. Ik, persoonlijk, ervaar niks van de Android 11 perikelen. Enige wat niet werkte was de berichten app. Mijn BT devices doen het ook gewoon 100%. Geen gekke bugs.KaiseRRuby schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 15:33:
Zojuist een 8 Pro opgehaald en wil graag naar Android 11. Toch maar naar de Beta gaan denk ik? Beter qua stabiliteit?
Dat is echter mijn ervaring.
Installeren kan gewoon door via de website van OP die preview te installeren?Phntm schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 15:47:
[...]
Als je Android 11 wilt moet je beter Android 11 installeren ipv OB2. OB2 kan niet naar Android 11 over gaan tenzij je weer een system wipe doet. Ik, persoonlijk, ervaar niks van de Android 11 perikelen. Enige wat niet werkte was de berichten app. Mijn BT devices doen het ook gewoon 100%. Geen gekke bugs.
Via OTA zoals in de meeste gevallen of oxygen updater installeren en dan via die app de image binnenhalen.KaiseRRuby schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 15:59:
[...]
Installeren kan gewoon door via de website van OP die preview te installeren?
Via de site kan ook maar de bovenstaande is veel makkelijker en gebruiksvriendelijk.
Ha, die versie doet het inderdaad. Thx!NeverSettle schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 14:12:
[...]
Versie 4.0.077 is de laatste versie (zelfde als op Google Playstore). Daarvoor had ik het ook geprobeerd met een andere versie, maar dat werkte niet (v4.0.077 stond nog niet op APKMirror).
Magisk updaten naar versie 21 (beta channel). Dan upgrade installeren, niet rebooten, en magisk opnieuw installeren in het OTA slot.Ricardo_1994 schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 16:12:
Iemand enig idee om van Oxygen 10 naar 11 te updaten, en root (Magisk) te behouden?
Dat zou in theorie moeten werken. Indien niet zijn er nog manieren 🙂
OB2 is al Android 11...Phntm schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 15:47:
[...]
Als je Android 11 wilt moet je beter Android 11 installeren ipv OB2. OB2 kan niet naar Android 11 over gaan tenzij je weer een system wipe doet. Ik, persoonlijk, ervaar niks van de Android 11 perikelen. Enige wat niet werkte was de berichten app. Mijn BT devices doen het ook gewoon 100%. Geen gekke bugs.
Je kan niet van beta naar de stable release. Dit is meerdere keren opgemerkt in het topic. Je kan niet iemand aanraden om OB2 te gebruiken omdat het Android 11 is. Dan krijg je over een tijdje te horen dat persoon x geen updates meer krijgt.
Klopt, maar zoals ik jouw post las was het precies alsof OB2 nog op Android 10 draaide 🙂Phntm schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 16:58:
[...]
Je kan niet van beta naar de stable release. Dit is meerdere keren opgemerkt in het topic. Je kan niet iemand aanraden om OB2 te gebruiken omdat het Android 11 is. Dan krijg je over een tijdje te horen dat persoon x geen updates meer krijgt.
De open beta zal altijd blijven draaien, even lang als de stable 😁
Je las het dus verkeerd. Het gaat duidelijk om de stabiele release die je beter kunt verkiezen bovenop de OB2.superiscch schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 21:43:
[...]
Klopt, maar zoals ik jouw post las was het precies alsof OB2 nog op Android 10 draaide 🙂
Hangt er van af... Ik draai OB2 al sinds uitgave zonder enig probleem, terwijl je toch wat (kleine) bugs leest bij de stable 🙂Phntm schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 21:45:
[...]
Je las het dus verkeerd. Het gaat duidelijk om de stabiele release die je beter kunt verkiezen bovenop de OB2.
Maar goed, we mogen blij zijn dat we zo snel goeie versies beschikbaar krijgen 👍👍
[ Voor 12% gewijzigd door superiscch op 13-10-2020 22:01 ]
Dat verschilt ook weer per gebruiker. Ik heb alleen een haperende berichten app gehad. Verder niks. Zou mij niks verbazen als vele anderen ook geen issue hebben. Je kan niet op basis van enkele gebruikers uit deze topic dan zeggen "toch wat bugs in stable". Vreemde conclusie. Betwijfel ook dat een gloednieuwe telefoon deze issues zou vertonen.superiscch schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 22:00:
[...]
Hangt er van af... Ik draai OB2 al sinds uitgave zonder enig probleem, terwijl je toch wat bugs leest bij de stable 🙂
Even uitvogelen hoe ik mijn icoontjes wat kleiner krijg en dan ben ik het mannetje.
Nee, dat klopt niet. Over het algemeen duurt het Open Bèta programma zo'n 1,5-2 jaar.superiscch schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 21:43:
[ Voor 3% gewijzigd door Anonymoussaurus op 14-10-2020 00:23 ]
Ja, maar ik bedoelde dat de beta niet na een paar maand stopt en gebruikers zo geen updates meer krijgen. Wordt ook mooi aangekondigd als ze er mee stoppenAnonymoussaurus schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 00:22:
[...]
Nee, dat klopt niet. Over het algemeen duurt het Open Bèta programma zo'n 1,5-2 jaar.
Ik zit nog op 10 en heb helaas hetzelfde met intune.. Heel vervelend maar uit ervaring is het opnieuw installeren ook erg vervelend.. Ik hoop dat het snel opgelost is.. Anders moet ik toch de folie van het doosje van de iPhone gaan halen die ik van mijn werk heb gekregen.. Dat is pas vervelend 🤔devilkin schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 11:48:
Een van m'n ergernissen is weg sinds de upgrade: soms bleef het scherm aan (ging niet in sleep), ook al stond ie gewoon op het lockscreen. Is sinds android 11 niet meer voorgevallen.
Hoe maak je die schoon?
Met welke reden zou je daar op wachten als er Oxygen Updater bestaat?Boomster schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 18:34:
Zijn er al mensen die de update naar Android 11, OTA hebben ontvangen?
Ik denk ik het niet niet helemaal begrijp?Golf2vr6 schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 18:45:
[...]
Met welke reden zou je daar op wachten als er Oxygen Updater bestaat?
Als ik via de telefoon systeem update aanklik is e niets beschikbaar?
Dan installeer je Oxygen Updater en dan kun je de update wel krijgen.Boomster schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 18:54:
[...]
Ik denk ik het niet niet helemaal begrijp?
Als ik via de telefoon systeem update aanklik is e niets beschikbaar?
Zojuist overgestapt naar Android 11 via oxygenupdater.
Ik heb nu een kleine issue: wanneer ik gebeld wordt, wordt het nummer niet meer weergegeven als een contact maar als onbekend.
Wanneer ik de oproep negeert, komt er een keurige melding van een gemiste oproep afkomstig van een contact.
Maw: het nummer wordt dan wel gekoppeld aan een contact.
Weet iemand hoe ik dit weer goed kan krijgen, dat ik zie wie er belt?
Edit: het lijkt opgelost. Ik heb de VOLTE en bellen over WiFi uit en weer aangezet. Dit heeft het opgelost.
Edit: toch niet. Nu beide uitgezet en het werkt.
Vreemd.
[ Voor 16% gewijzigd door Boomster op 15-10-2020 13:00 ]
Zie dat er geen custom rom topic is voor deze telefoon, weinig mensen met een custom rom hier?
[ Voor 22% gewijzigd door KaiseRRuby op 15-10-2020 12:25 ]
Ik zit alleen nog met 1 dingetje: de gestures. In OxygenOS heb je de optie om van links of rechts naar binnen te swipen om terug te gaan. Toen ik voor een korte periode een 8 Pro heb gebruikt conflicteerde dit vaak met de functie in veel apps om vanaf links naar binnen te swipen om de zijbalk te openen. Is hier ondertussen een fix/workaround voor?
Niet echt... Je kunt de zijbalk wel oproepen door vanaf de zijkant in een kleine hoek naar beneden te vegen. Dan trigger je de android gebaren niet.B00st3r schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 12:36:
Nu de Android 11 update er is, inclusief Always On Display, ben ik geneigd weer een gokje te wagen met de 8 Pro. Het blijft gewoon een super mooi toestel.
Ik zit alleen nog met 1 dingetje: de gestures. In OxygenOS heb je de optie om van links of rechts naar binnen te swipen om terug te gaan. Toen ik voor een korte periode een 8 Pro heb gebruikt conflicteerde dit vaak met de functie in veel apps om vanaf links naar binnen te swipen om de zijbalk te openen. Is hier ondertussen een fix/workaround voor?
Ik mis de oude OP gebaren ook nog steeds, die kwamen allemaal van onder.
Je moet wat te missen hebben toch?
Ah grappig, heb exact hetzelfde. Ga even testen met VOLTE en VOWIFI.Boomster schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 11:37:
Dag allemaal,
Zojuist overgestapt naar Android 11 via oxygenupdater.
Ik heb nu een kleine issue: wanneer ik gebeld wordt, wordt het nummer niet meer weergegeven als een contact maar als onbekend.
Wanneer ik de oproep negeert, komt er een keurige melding van een gemiste oproep afkomstig van een contact.
Maw: het nummer wordt dan wel gekoppeld aan een contact.
Weet iemand hoe ik dit weer goed kan krijgen, dat ik zie wie er belt?
Edit: het lijkt opgelost. Ik heb de VOLTE en bellen over WiFi uit en weer aangezet. Dit heeft het opgelost.
Edit: toch niet. Nu beide uitgezet en het werkt.
Vreemd.
Heb gewoon via Oxygen updater geïnstalleerd en dan gewoon een whipe cache partition gedaan, voor de rest niets speciaal.
Voor de tweakers die niet weten hoe : toestel helemaal uitzetten, volume rocker down + power button inhouden tot de start vibratie, Engels kiezen etc en reboot. Neemt 10 sec in beslag.
En...mr.DJ95 schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 19:43:
[...]
Ah grappig, heb exact hetzelfde. Ga even testen met VOLTE en VOWIFI.
Lukt het bij jou nu wel met VOLTE en VOWIFI enabled?
Gewoon nieuwsgierig.
Nope, staat uit en m'n contacten zijn weer normaal.Boomster schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 11:23:
[...]
En...
Lukt het bij jou nu wel met VOLTE en VOWIFI enabled?
Gewoon nieuwsgierig.
Zou er een verband kunnen zijn of is YouTube toevallig gewoon recent mee ads gaan tonen?
YouTube ads zijn altijd extreem hoog geweest in aanwezigheid. Je kan wel een YouTube alternatief proberen... *Kuch* YouTube vanced *kuch*Opperpanter2 schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 23:00:
Sinds ik mijn 8 pro heb, krijg ik echt heel veel meer reclame op youtube. Echt elk filmpje wat ik kijk heeft wel 2 reclames vooraf en dan vaak ook nog reclames voor apps. Op mjin samsung s9 had ik dat veel minder. Vaak geen reclames of soms 1 die ik vrij snel kon skippen.
Zou er een verband kunnen zijn of is YouTube toevallig gewoon recent mee ads gaan tonen?
Dat zag ik toen ik NOVA op een Samsung Tab S7+ had gezet, bovenaan in de settings van NOVA stond zoiets maar die mededeling was ook vlug weg dus kon het niet terug lezen.
Ben toch verder gegaan en omdat ik NOVA ook op mijn mobiel heb draaien met volle tevredenheid, heb ik het tablet ingeruimd met mijn app's.
Ondervond inderdaad dat als ik een snelkoppeling op het begin/buroblad wilde zetten, die dan nergens te bekennen was, pas als ik terug ging naar de Samsung launcher en dan weer terug naar NOVA ik geluk moest hebben dat dan wel een snelkoppeling zichtbaar werd.
Omdat ik de interface van Samsung niet fijn vind, raster van het buroblad een hoop ruimte inneemt als ik een Widget neerzet, heb ik het tablet naar de fabrieks instellingen gezet en is nu weer terug naar Samsung.
Ga nog wel één jaartje door met mijn huidige Tab S 10,5 van 6 jaar oud tot android 11 op de tablets staat en kijken of het dan wel word ondersteund.
Maar dit is een oneplus 8 topic, waarom heb jij het over nova en je Samsung tablet?djfox741 schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 00:40:
Nu las ik (mijn engels is niet zo goed) dat NOVA de toegang tot Android10 en denk andere launchers, is ontzegd.
Dat zag ik toen ik NOVA op een Samsung Tab S7+ had gezet, bovenaan in de settings van NOVA stond zoiets maar die mededeling was ook vlug weg dus kon het niet terug lezen.
Ben toch verder gegaan en omdat ik NOVA ook op mijn mobiel heb draaien met volle tevredenheid, heb ik het tablet ingeruimd met mijn app's.
Ondervond inderdaad dat als ik een snelkoppeling op het begin/buroblad wilde zetten, die dan nergens te bekennen was, pas als ik terug ging naar de Samsung launcher en dan weer terug naar NOVA ik geluk moest hebben dat dan wel een snelkoppeling zichtbaar werd.
Omdat ik de interface van Samsung niet fijn vind, raster van het buroblad een hoop ruimte inneemt als ik een Widget neerzet, heb ik het tablet naar de fabrieks instellingen gezet en is nu weer terug naar Samsung.
Ga nog wel één jaartje door met mijn huidige Tab S 10,5 van 6 jaar oud tot android 11 op de tablets staat en kijken of het dan wel word ondersteund.
Ja dat idee heb ik ook. Eerst deed ik makkelijk twee dagen met een batterij en nu net aan. Enig verschil is dat ik always on display aan heb van 8 tot 22 uur....Petert87 schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 21:03:
Sinds OOS11 heb ik het idee dat de batterij een stuk slechter is op de 8. Zijn er meer die er last van hebben?
Zal eens proberen als ik die uit heb staan hoe het dan gaat.
Bij aod staat er dat het meer batterij kost.Rox92 schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 10:19:
[...]
Ja dat idee heb ik ook. Eerst deed ik makkelijk twee dagen met een batterij en nu net aan. Enig verschil is dat ik always on display aan heb van 8 tot 22 uur....
Zal eens proberen als ik die uit heb staan hoe het dan gaat.
Hier heb ik geen aod aan, ik haal 5 tot 6 uurtjes SOT. Mijn instellingen: QHD, 120Hz, bluetooth, GPS, WiFi, Mobiel data, dark mode en batterij besparing bij <30%. Auto-rotate en NFC staan uit.
Ik speel weinig games, kijk video's/streams, social media en internetten.
Mijn 7t pro heeft in de statusbalk een lichte burn in ( je ziet dan alleen licht de tekens van wifi en batterij enzo op een egale lichtere achtergrond ).
Je heb helemaal gelijk, zit/zat gewoon in een verkeerde draad, sorry jongensPhntm schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 09:21:
[...]
Maar dit is een oneplus 8 topic, waarom heb jij het over nova en je Samsung tablet?
Misschien wat naïef van mezelf maar ik dacht dat het minder batterij zou kosten...NeverSettle schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 11:29:
[...]
Bij aod staat er dat het meer batterij kost.
Hier heb ik geen aod aan, ik haal 5 tot 6 uurtjes SOT. Mijn instellingen: QHD, 120Hz, bluetooth, GPS, WiFi, Mobiel data, dark mode en batterij besparing bij <30%. Auto-rotate en NFC staan uit.
Maar nette SOT, is dat op 1 dag of verdeeld over twee dagen ?
Op 1 dag, maar over twee dagen maakt het ook niet veel uit toch? Het gaat er om hoe lang je scherm aan staat.Rox92 schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 13:42:
[...]
Misschien wat naïef van mezelf maar ik dacht dat het minder batterij zou kosten...![]()
Maar nette SOT, is dat op 1 dag of verdeeld over twee dagen ?
AOD scherm verspringt steeds door de screensaver functie.Michelka schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 12:20:
Hebben jullie geen zorgen om inbranders met aod met oled displays?
Mijn 7t pro heeft in de statusbalk een lichte burn in ( je ziet dan alleen licht de tekens van wifi en batterij enzo op een egale lichtere achtergrond ).
Je moet alleen je wekkers even opnieuw instellen dan.
Nee, gelukkig niet want dan zou ik niet wakker worden denk ik. Ik snooze niet trouwens.marcelmg2 schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 16:30:
Hier ook wat vreemds. Als de OP8P in de draadloze snellader zit en het alarm gaat af, dan gaat het maar 3-4 seconden en daarna vanzelf uit. Ook niks op het scherm. Als ik m uit de houder haal dan gaat het alarm na een snooze weer gewoon af. Terug in de houder en het is weer terug naar 3-4 seconden. Iemand hier dit ook?
Edit: Waarschijnlijk heeft het met bedtime modus te maken. Die gaat bij mij 10 minuten eerder uit dan dat de wekker gaat.
[ Voor 10% gewijzigd door Golf2vr6 op 18-10-2020 08:24 ]
Ik gebruik aod niet. Eerder kwam ik de dag ruim door maar nu is het net aan. Het gaat bij mij om de niet-Plus variant.NeverSettle schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 11:29:
[...]
Bij aod staat er dat het meer batterij kost.
Zelf ging mijn toestel de eerste paar dagen na de OxygenOS 11 update ook snel leeg. Maar daarna niet meer, ik had van sommige apps de caches verwijderd. Geen idee of dat hielp. Daarnaast gaat het toestelPetert87 schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 20:48:
[...]
Ik gebruik aod niet. Eerder kwam ik de dag ruim door maar nu is het net aan. Het gaat bij mij om de niet-Plus variant.
volgens mij opnieuw weer kalibreren voor efficiënter batterij gebruik?
Verbeter mij als ik er naast zit.
Dan wacht ik het nog even af. Ik had voor de zekerheid na 2 dagen alsnog een Factory reset gedaan. Misschien ben ik te ongeduldig.NeverSettle schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 22:51:
[...]
Zelf ging mijn toestel de eerste paar dagen na de OxygenOS 11 update ook snel leeg. Maar daarna niet meer, ik had van sommige apps de caches verwijderd. Geen idee of dat hielp. Daarnaast gaat het toestel
volgens mij opnieuw weer kalibreren voor efficiënter batterij gebruik?
Verbeter mij als ik er naast zit.
Is normaal hoor bij elke nieuwe OS moeten Batterij, toestel / apps, etc ... zich nog lekker settelen, kan tot een week, max anderhalve week durenPetert87 schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 19:25:
[...]
Dan wacht ik het nog even af. Ik had voor de zekerheid na 2 dagen alsnog een Factory reset gedaan. Misschien ben ik te ongeduldig.
Maak je geen zorgen
En dan dat Android Auto, dat vind ik wel wat vreemd. Duurt soms minutenlang voordat er connectie gemaakt wordt. Zal morgen eens een andere kabel proberen. Of heeft hier iemand ook dezelfde ervaring?
Opslag en cache wissen heeft nog niet het gewenste resultaat opgeleverd.Golf2vr6 schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 19:01:
[...]
Nee, gelukkig niet want dan zou ik niet wakker worden denk ik. Ik snooze niet trouwens.
Edit: Waarschijnlijk heeft het met bedtime modus te maken. Die gaat bij mij 10 minuten eerder uit dan dat de wekker gaat.
Ik zal testen met de bedtime modus, nu weet ik alleen niet in hoeverre ik dan al wakker word van het gezoem van de fan....
Anders weer gewoon op het nachtkastje aan een oplader en de draadloze maar op V&A
Tegen de ochtend is de telefoon al vol. Ik hoor hem iig niet. Scheelt ook maar 10 minuten met mijn alarm dat bedtime eraf gaat. Je zou dit natuurlijk tot een minuut van je alarm kunnen zetten.marcelmg2 schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 10:32:
[...]
Opslag en cache wissen heeft nog niet het gewenste resultaat opgeleverd.
Ik zal testen met de bedtime modus, nu weet ik alleen niet in hoeverre ik dan al wakker word van het gezoem van de fan....
Anders weer gewoon op het nachtkastje aan een oplader en de draadloze maar op V&A
Dat is inderdaad het nieuwe plan!Golf2vr6 schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 11:21:
[...]
Je zou dit natuurlijk tot een minuut van je alarm kunnen zetten.
Er zit wel degelijk verschil tussen de IN2020 en de IN2023, Lees dit maar eens :KaiseRRuby schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 09:14:
Kom er trouwens achter dat de OP8Pro die ik via Marktplaats heb gekocht de IN2020 versie is. De Chinese dus. Dat lijkt niet heel veel uit te maken, of heeft iemand anders hier andere ervaringen mee?
En dan dat Android Auto, dat vind ik wel wat vreemd. Duurt soms minutenlang voordat er connectie gemaakt wordt. Zal morgen eens een andere kabel proberen. Of heeft hier iemand ook dezelfde ervaring?
https://www.reddit.com/r/...um=&utm_content=post_body
Stond er in de advertentie niet bij dat het om een IN2020 ging?
[ Voor 4% gewijzigd door Pierre_nr1 op 19-10-2020 12:35 ]
Nee, stond er niet bij. Ga hem een bericht sturen daarover.Pierre_nr1 schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 12:34:
[...]
Er zit wel degelijk verschil tussen de IN2020 en de IN2023, Lees dit maar eens :
https://www.reddit.com/r/...um=&utm_content=post_body
Stond er in de advertentie niet bij dat het om een IN2020 ging?
Het bericht waar jij naar linkt zegt volgens mij eigenlijk wel dat het in mijn geval niet veel uitmaakt. Of zie ik dat verkeerd?
Er worden bepaalde banden niet ondersteunt die de IN2023 wel heett, dat kan problemen gaan opleveren. Het toestel is ook specifiek voor de Chinese markt gemaakt.KaiseRRuby schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 12:39:
[...]
Nee, stond er niet bij. Ga hem een bericht sturen daarover.
Het bericht waar jij naar linkt zegt volgens mij eigenlijk wel dat het in mijn geval niet veel uitmaakt. Of zie ik dat verkeerd?
Ik zou contact met de verkoper opnemen en zou vragen het toestel terug te nemen. Hij heeft waarschijnlijk bewust verzwegen dat het geen Europese versie was, niet erg netjes. Wat heb je er voor betaald?
Qua hardware hetzelfde, ze ondersteunen alleen dezelfde LTE en 5G banden. Kans bestaat dus dat jouw IN2020 minder LTE en 5G banden herkent (afhankelijk van bij welke mobiel provider je zit).KaiseRRuby schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 12:39:
[...]
Nee, stond er niet bij. Ga hem een bericht sturen daarover.
Dat is wat ik er van begrijp.
Had er zelf niet zo op gelet maar het viel me op toen de telefoon koppelde aan Android Auto. Toen ik wat verder ging zoeken zag ik dit verschil. Heb er 600 euro voor betaald.Pierre_nr1 schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 13:46:
[...]
Er worden bepaalde banden niet ondersteunt die de IN2023 wel heett, dat kan problemen gaan opleveren. Het toestel is ook specifiek voor de Indische markt gemaakt.
Ik zou contact met de verkoper opnemen en zou vragen het toestel terug te nemen. Hij heeft waarschijnlijk bewust verzwegen dat het geen Europese versie was, niet erg netjes. Wat heb je er voor betaald?
Het verschil lijkt inderdaad in de banden te zitten. Zit bij Tele2 en merk nog geen verschil. Heb deze software versie: 11.IN11AA. Dat lijkt een NA versie te zijn, dus geen China of EU maar NA/USA.
Edit: Volgens Kimovil lijkt het dat ik gewoon de enige 5G band hier in Nederland ondersteun. https://www.kimovil.com/e...buy-oneplus-8-pro-12gb-cn
[ Voor 8% gewijzigd door KaiseRRuby op 19-10-2020 14:02 ]
Dit is persoonlijk maar ik zou me hierbij niet fijn voelen. Wellicht de koop ontbinden en op zoek gaan naar een IN2023?KaiseRRuby schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 13:56:
[...]
Had er zelf niet zo op gelet maar het viel me op toen de telefoon koppelde aan Android Auto. Toen ik wat verder ging zoeken zag ik dit verschil. Heb er 600 euro voor betaald.
Het verschil lijkt inderdaad in de banden te zitten. Zit bij Tele2 en merk nog geen verschil. Heb deze software versie: 11.IN11AA. Dat lijkt een NA versie te zijn, dus geen China of EU maar NA/USA.
Edit: Volgens Kimovil lijkt het dat ik gewoon de enige 5G band hier in Nederland ondersteun. https://www.kimovil.com/e...buy-oneplus-8-pro-12gb-cn
Ik heb er niet zoveel problemen mee. Tot nu toe lees ik nergens op internet dat het problemen zou kunnen opleveren. Alle hardware is hetzelfde. Zit alleen dus op een iets andere rom. Nog wel benieuwd naar de mening van @Anonymoussaurus !Pierre_nr1 schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 15:23:
[...]
Dit is persoonlijk maar ik zou me hierbij niet fijn voelen. Wellicht de koop ontbinden en op zoek gaan naar een IN2023?
IN2020 : https://cacombos.com/device/IN2020
IN2023 : https://cacombos.com/device/IN2023
Global versie 5G banden:KaiseRRuby schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 15:30:
[...]
Ik heb er niet zoveel problemen mee. Tot nu toe lees ik nergens op internet dat het problemen zou kunnen opleveren. Alle hardware is hetzelfde. Zit alleen dus op een iets andere rom. Nog wel benieuwd naar de mening van @Anonymoussaurus !
n1 (2100)
n3 (1800)
n7 (2600)
n28 (700)
n78 (3500)
CN versie 5G banden:
n1 (2100)
n3 (1800)
n41 (2500)
n78 (3500)
n79 (4700)
Het gemis van de N28 band (700 Mhz) kan vervelend zijn, want die gaat onder andere in Nederland ingezet worden voor 5G in buitengebieden (ver bereik). Je hebt wel 5G op de 3500 Mhz band.
Voor 4G is er overigens geen enkel probleem, zowel de CN als Global toestellen supporten alle Nederlandse 4G banden.
Volgens mij is het gewoon de Rom die dat zal bepalen, dus als je daar een EU Rom op flashed geloof ik dat je alle banden hebt die je in EU kunt gebruiken.
Mij maken ze echt niet wijs dat ze 3 verschillende toestellen gaan uitbrengen.
Dat heeft niks met geloven te maken, is een feitLeStef schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 23:06:
Geloven jullie nu echt dat er een hardwarematig verschil in zit?
Volgens mij is het gewoon de Rom die dat zal bepalen, dus als je daar een EU Rom op flashed geloof ik dat je alle banden hebt die je in EU kunt gebruiken.
Mij maken ze echt niet wijs dat ze 3 verschillende toestellen gaan uitbrengen.
Verwijderd
Dit had de verkoper erbij moeten zetten
Om eerlijk te zijn hou ik dat niet zo bij, dus zou het niet weten. Gewoon even de pagina's van verschillende regio's vergelijken, qua banden/frequencies. Waarom zouden ze anders verschillende nummers hebben (IN2013/IN2015, etc)?KaiseRRuby schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 15:30:
[...]
Ik heb er niet zoveel problemen mee. Tot nu toe lees ik nergens op internet dat het problemen zou kunnen opleveren. Alle hardware is hetzelfde. Zit alleen dus op een iets andere rom. Nog wel benieuwd naar de mening van @Anonymoussaurus !
Het op tijd uitzetten van de Bedtimemodus heeft nog niet geholpen...Golf2vr6 schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 11:21:
[...]
Tegen de ochtend is de telefoon al vol. Ik hoor hem iig niet. Scheelt ook maar 10 minuten met mijn alarm dat bedtime eraf gaat. Je zou dit natuurlijk tot een minuut van je alarm kunnen zetten.
Nog steeds zijn de alarms niet in orde.
Dan weet ik het ook niet.marcelmg2 schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 19:44:
[...]
Het op tijd uitzetten van de Bedtimemodus heeft nog niet geholpen...
Nog steeds zijn de alarms niet in orde.
Heb de telefoon al opnieuw gekoppeld maar tevergeefs.
Domme vraag/opmerking: Stond audio output van je 8 Pro op bluetooth?GiannoezNL schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 21:01:
Het is voor mij op een of andere manier onmogelijk om muziek te luisteren over Bluetooth in de Peugeot Partner. Met een iPhone lukt het wel, maar met mijn OnePlus 8 Pro niet.. Volume op zowel telefoon als de auto zelf staat open maar gewoon geen geluid. Moet zeggen dat ik het alleen heb getest met Spotify, maar ik gok dat het met meerdere apps is..
Heb de telefoon al opnieuw gekoppeld maar tevergeefs.
Had ik misschien moeten vermelden, maar ja dat stond ie.Phntm schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 21:13:
[...]
Domme vraag/opmerking: Stond audio output van je 8 Pro op bluetooth?
Als ik het volume van mijn telefoon verander dan zie ik het bluetooth icoontje ook onder dat verticale schuifbalkje staan.
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijd & Prijzen: [OnePlus 8-serie] Levertijden & Prijzen
- Accessoires: [OnePlus 8-serie] Accessoires
- Discussie over de Crackable game hoort hier: Crackables 2
- Vragen en opmerkingen over Oxygen Updater mogen hier: [Oxygen Updater] Ervaringen & Discussie
:strip_exif()/f/image/0z0p75DkxksJltb9tg3NRi2k.jpg?f=fotoalbum_large)