• aardbeix15
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

Andere gebruikers van Plex hier? Sommigen content gaat mis (lage kwaliteit mkv's), krijg dan 5 seconden play en dan een foutmelding (veel over te vinden bij Plex helaas zonder oplossing https://forums.plex.tv/t/...r-and-this-app/544636/518 en https://www.reddit.com/r/...rred_while_attempting_to/).

Gekke is dat ik dit issue niet heb op de Chromecast, Oneplus 5T, en een oude Samsung Android tablet uit 2016 met dezelfde content..

Spelen met de settings van Plex haalt ook niet echt wat uit.

[ Voor 14% gewijzigd door aardbeix15 op 22-09-2020 20:45 ]

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

• Jasikevicius3
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11:22
WCA schreef op maandag 21 september 2020 @ 22:24:
[...]

Wanneer android 11 uitkomt, heeft deze telefoon een always on display ja :)
Weet iemand al wanneer A11 uitkomt (echt de final release) voor de 8?
Jasikevicius3 schreef op woensdag 23 september 2020 @ 10:51:
[...]

Weet iemand al wanneer A11 uitkomt (echt de final release) voor de 8?
Weten doe ik niet, maar ik gok ergens midden-eind oktober.

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

• codegro
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 20-12 12:29
Android 11 open bèta 2 is wel net uit zag ik zojuist. Hopelijk lost dat mijn L3 widevine issue op met Netflix.

Edit: Helaas, na de update widevine nog steeds op L3 :(

[ Voor 21% gewijzigd door codegro op 23-09-2020 17:45 ]

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
codegro schreef op woensdag 23 september 2020 @ 17:32:
Android 11 open bèta 2 is wel net uit zag ik zojuist. Hopelijk lost dat mijn L3 widevine issue op met Netflix.

Ook net de update uitgevoerd naar Android 11 open beta 2. Widevine L1, Netflix 1920x1080.

Raar dat jouw toestel L3 heeft.

• codegro
Pierre_nr1 schreef op woensdag 23 september 2020 @ 17:56:
[...]

Ook net de update uitgevoerd naar Android 11 open beta 2. Widevine L1, Netflix 1920x1080.

Raar dat jouw toestel L3 heeft.
Inderdaad vreemd. Ook na een System- en Netflix cache wipe nog steeds L3.

• Pierre_nr1
  • Nu online
codegro schreef op woensdag 23 september 2020 @ 18:51:
[...]

Inderdaad vreemd. Ook na een System- en Netflix cache wipe nog steeds L3.
Ik kan het niet verklaren. Ik ben van de meest recente stabiele firmware naar open beta1 en vervolgens naar open beta 2 gegaan. In de stabiele versie had ik al Widevine L1 en heb dat behouden.

Update : Netflix is nu volledig full-screen in open beta 2! Geen zwarte balk meer van het notificatie gedeelte van het scherm. Top!

[ Voor 40% gewijzigd door Pierre_nr1 op 23-09-2020 19:35 ]

• Andreasvers
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 06-11-2022
codegro schreef op woensdag 23 september 2020 @ 17:32:

Hier hetzelfde :( Op de volgende versie dan maar hopen

• superiscch
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 11:39
Ik had mezelf voor genomen geen bèta te installeren maar kan het niet laten 🙈🙈 update wordt momenteel geïnstalleerd

• rhos
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07-10 07:39
Ik word helemaal gek dat mijn buds niet lekker gaan. Muziek lrima, afgezien van de vreemde reconnect in het begin, maar met bellen is het drama. Of het start gelijk slecht of het gebeurd na een sec of 10 a 15. Alsof ik ineens in een kussen praat zeggen anderen.

Iemand?

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

• Opperpanter2
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-12 17:46
rhos schreef op woensdag 23 september 2020 @ 23:48:
Ik word helemaal gek dat mijn buds niet lekker gaan. Muziek lrima, afgezien van de vreemde reconnect in het begin, maar met bellen is het drama. Of het start gelijk slecht of het gebeurd na een sec of 10 a 15. Alsof ik ineens in een kussen praat zeggen anderen.

Iemand?
OnePlus Budz? Mijn collega heeft ze sinds kort ook en die dingen zijn echt een drama qua bellen of video conferencing.

• aardbeix15
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

aardbeix15 schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 19:08:
Andere gebruikers van Plex hier? Sommigen content gaat mis (lage kwaliteit mkv's), krijg dan 5 seconden play en dan een foutmelding (veel over te vinden bij Plex helaas zonder oplossing https://forums.plex.tv/t/...r-and-this-app/544636/518 en https://www.reddit.com/r/...rred_while_attempting_to/).

Gekke is dat ik dit issue niet heb op de Chromecast, Oneplus 5T, en een oude Samsung Android tablet uit 2016 met dezelfde content..

Spelen met de settings van Plex haalt ook niet echt wat uit.
heb de serie waar ik gezeik mee had maar even opnieuw binnengehaald in andere+hogere kwaliteit (720p mkv's ipv 480p mkv's), dan is er niks aan de hand, toch vreemd dat Android 10 op de OnePlus 5T dit niet heeft en de OnePlus 8 wel terwijl Plex app en server hetzelfde is.

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

Verwijderd

Vraagje, ligt de 8T nou boven of onder de 8 pro?
Het wordt namelijk veel goedkoper dan de pro uitvoering

• Pierre_nr1
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 24 september 2020 @ 12:22:
Vraagje, ligt de 8T nou boven of onder de 8 pro?
Het wordt namelijk veel goedkoper dan de pro uitvoering
Ik schat in dat de 8T tussen de 8 en de 8 Pro gepositioneerd wordt. Een (eventuele) 8T Pro zou dan de top van het segment zijn.

• Phntm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12:02

Phntm

Tlingelingeling

Pierre_nr1 schreef op donderdag 24 september 2020 @ 14:09:
[...]

Ik schat in dat de 8T tussen de 8 en de 8 Pro gepositioneerd wordt. Een (eventuele) 8T Pro zou dan de top van het segment zijn.
OnePlus heeft wel aangegeven dat een 8T pro niet komt. Logisch gezien het verschil tussen de 7 Pro en 7T Pro vorig jaar ook belachelijk klein was. Veel aan de 8 Pro kunnen/hoeven ze niet te veranderen. Zelf zou ik zeggen: Vervang de color filter camera met iets anders, wellicht een batterij bump naar 4600~4700? Maar goed... is dat dan het extra geld waard voor de consument? De 8 pro is al een echt degelijke toestel, voor het eerst in lange tijd dat ik een toestel gebruik waarvan ik denk "Ik vraag me af wat er hierna nog moet komen". 65W fast charge is leuk, maar goed... Warp charge is al, uit mijn beleving, belachelijk snel. Benieuwd hoe OxygenOS 11 zal presteren op de 8(T) series bij stable.

Verwijderd

Ik vind dat de telefoons wel heel dicht tegen elkaar
qua specs zitten.
De 8t heeft dan een betere/nieuwere processor
Maar voor de rest zie ik weinig verschil

• Pierre_nr1
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 24 september 2020 @ 19:59:
qua specs zitten.
Het grote voordeel voor velen is dat de 8T geen Edge-scherm heeft. Ik vind daarentegen mijn 8 Pro Edge-scherm erg mooi, smaken verschillen (gelukkig).

• Opperpanter2
Volgens mij weten we ook nog niet welke main camera sensor de 8T krijgt. Ik vermoed de IMX586. Als ze de IMX689 er in stoppen dan koopt denk ik niemand meer de pro. Behalve ik dan, want persoonlijk vind ik draadloos laden wel echt een pré van de 8 pro.

[ Voor 29% gewijzigd door Opperpanter2 op 25-09-2020 08:17 ]

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Verwijderd schreef op donderdag 24 september 2020 @ 19:59:
qua specs zitten.
Nergens gezien waar er staat dat de 8t een betere chip krijgt dan de huidige 8 (pro). Overal kom ik voor nu de gewone 865 tegen. Niet dat de 865 plots een slome chip is geworden

• Noresponse
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 30-11 18:41
oneplus 8 pro is water/stof dicht, 0,23 inch groter (6,78) , hogere resolutie, Achter camera beter qua wide en optical zoom, Draadloos laden.

Het enige pluspunt van de 8 T is 32 MP selfie camera vs 16 MP van de pro 8 en wellicht door een lagere resolutie en kleiner scherm een betere batterij :) en het toestel is 19 gram lichter

Gelijk is processor zowel cpu als gpu, Gorilla glas, stereo speakers.

Als ik eerlijk moet zijn krijg ik bij de 8T een gevoel dat het een upgrade 8 is met een betere selfie camera en als extra een macro camera.

[ Voor 19% gewijzigd door Noresponse op 25-09-2020 21:10 ]

• Kitser
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17-12 19:46
Pierre_nr1 schreef op donderdag 24 september 2020 @ 20:22:
[...]

Het grote voordeel voor velen is dat de 8T geen Edge-scherm heeft. Ik vind daarentegen mijn 8 Pro Edge-scherm erg mooi, smaken verschillen (gelukkig).
Zou het jammer vinden als er geen 8t pro komt. Juist vanwege dat gebogen scherm van de 8 pro. Voor de rest hoeft er inderdaad niet veel veranderd worden aan de 8 pro wat mij betreft.

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-12 10:57
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ixhyoFJ_G_21QRliXgeU_0KqKPs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GmXTWujCTZ703EqgJxsWNTzT.jpg?f=fotoalbum_large

Hebben meer mensen last van een oproepenlijst die voornamelijk onbekend toont? Dit had ik met Android 10 nog niet en is begonnen met de beta's van 11.

• SnoopBok
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14-12 21:20
Ik heb sinds OB2 dat Rabo Wallet (mobiel betalen via NFC) niet meer werkt. Hij heeft dan aan dat ik geen verbinding heb met internet, terwijl ik dat wel heb. Ervaren er meer dit issue?

• VNBaaij
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-12 11:09
Ik heb sinds OB2 dat Rabo Wallet (mobiel betalen via NFC) niet meer werkt
Gisteren in de Plus de boodschappen met Wallet betaald (terwijl ik ook een Teams call zat). Werkte zoals het hoort

• Krador
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 21-12 19:28
Ik gebruik nu ongeveer een maand mijn nieuwe oneplus 8 pro en als ik accubattery app mag geloven is deze al 3% batterijcapaciteit kwijt. De hoogste waarde die ik ooit zag was 97% capaciteit en die is nadien enkel maar gedaald. Geeft nu 94% aan. De telefoon is via oneplus site besteld op 28 augustus. Ik lees wel dat je die accubattery app met een korreltje zout moet nemen en dat er andere manieren zijn om de capaciteit te bekijken. Hoe doe ik dit dan?

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Krador schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 16:08:
Ik gebruik nu ongeveer een maand mijn nieuwe oneplus 8 pro en als ik accubattery app mag geloven is deze al 3% batterijcapaciteit kwijt. De hoogste waarde die ik ooit zag was 97% capaciteit en die is nadien enkel maar gedaald. Geeft nu 94% aan. De telefoon is via oneplus site besteld op 28 augustus. Ik lees wel dat je die accubattery app met een korreltje zout moet nemen en dat er andere manieren zijn om de capaciteit te bekijken. Hoe doe ik dit dan?
Accubattery is een app die capaciteit meet op basis van hoe vaak/hoe veel je laadt. Gebaseerd dus op een schatting.

Je kan op apk mirror de officiële OnePlus Diagnostic app downloaden, deze zal je de echte waarde moeten aangeven. Vaak gebruikt op mijn 6T en die gaf een zeer nauwkeurige hoeveelheid aan, vergeleken met de toen bizarre en voorgestelde waarde van accubattery. Vergeet niet dat accubattery niks maar dan een schatting aangeeft. De officiële diagnostic app(s) kunnen wel alle waardes keurig uitlezen en accuraat.

Ik denk dat het voor in de toekomst dus handig is om dat niet te vergeten. Third party apps kunnen je nooit de juiste waarde geven. Een uitzondering is google's eigen battery historian. Die kan ook die waardes uitlezen aangezien die de bug check logs uitleest van Android. Het is een veilig vermoeden om te zeggen dat Google Android heel goed kent, en dus Battery Historian net zo nauwkerig is. Die geeft dan weliswaar geen percentage aan maar een mAh waarde. Deze kan je zelf downloaden en opzetten of zie hier een online gehoste & vertrouwde variant.
Phntm schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 16:30:
[...]

Accubattery is een app die capaciteit meet op basis van hoe vaak/hoe veel je laadt. Gebaseerd dus op een schatting.

Je kan op apk mirror de officiële OnePlus Diagnostic app downloaden, deze zal je de echte waarde moeten aangeven. Vaak gebruikt op mijn 6T en die gaf een zeer nauwkeurige hoeveelheid aan, vergeleken met de toen bizarre en voorgestelde waarde van accubattery. Vergeet niet dat accubattery niks maar dan een schatting aangeeft. De officiële diagnostic app(s) kunnen wel alle waardes keurig uitlezen en accuraat.

Ik denk dat het voor in de toekomst dus handig is om dat niet te vergeten. Third party apps kunnen je nooit de juiste waarde geven. Een uitzondering is google's eigen battery historian. Die kan ook die waardes uitlezen aangezien die de bug check logs uitleest van Android. Het is een veilig vermoeden om te zeggen dat Google Android heel goed kent, en dus Battery Historian net zo nauwkerig is. Die geeft dan weliswaar geen percentage aan maar een mAh waarde. Deze kan je zelf downloaden en opzetten of zie hier een online gehoste & vertrouwde variant.
OnePlus Diagnosic werkt helaas nog niet op de 8-serie. Iig niet de versie op APKMirror.

• rhos
werkt hier prima.
Anonymoussaurus schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 16:47:
[...]

OnePlus Diagnosic werkt helaas nog niet op de 8-serie. Iig niet de versie op APKMirror.

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

• Pierre_nr1
  • Nu online
Anonymoussaurus schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 16:47:
[...]

Vermeld er dan ook even bij op welke firmware versie. Of werkt het niet onder iedere firmware?

[ Voor 9% gewijzigd door Pierre_nr1 op 27-09-2020 18:32 ]

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Welke? Oneplus diagnostic werkt maar toont geen battery stats omdat het de sysfs niet kan uitlezen op de 8 series net als bij de oudere toestellen.

• erp833
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-09 17:48
net uit het niets een spontane reboot op mijn 8pro,iemand hier die dat ook had?
draaid op de beta 2
Zoals @Phntm al aanhaalde: De app zelf werkt wel, maar de waarde uitlezen van /system bms kan niet.
Pierre_nr1 schreef op zondag 27 september 2020 @ 10:14:
[...]

Vermeld er dan ook even bij op welke firmware versie. Of werkt het niet onder iedere firmware?
Maakt niet uit volgens mij. iig niet op Android 10. Je zou het kunnen proberen met Android 11, maar denk dat het uitlezen van de bms daar sowieso niet werkt.

• rhos
My bad. Was niet aan het opletten. De app werkte maar dat was het dan.

• Pierre_nr1
  • Nu online
Anonymoussaurus schreef op maandag 28 september 2020 @ 17:07:
[...]

Zoals @Phntm al aanhaalde: De app zelf werkt wel, maar de waarde uitlezen van /system bms kan niet.

[...]

Maakt niet uit volgens mij. iig niet op Android 10. Je zou het kunnen proberen met Android 11, maar denk dat het uitlezen van de bms daar sowieso niet werkt.
Onder 11 werkt het wel maar precies wat @Phntm schreef, sysfs is niet leesbaar dus geen battery stats. De andere diagnoses werken wel.
Pierre_nr1 schreef op maandag 28 september 2020 @ 21:13:
[...]

Onder 11 werkt het wel maar precies wat @Phntm schreef, sysfs is niet leesbaar dus geen battery stats. De andere diagnoses werken wel.
Dat is precies wat ik bedoelde :p. De app werkt dus wel, maar het geschatte percentage van de gezondheid van de accu kan niet weergegeven worden.

• petrusk
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-04-2023
sinds ik Beta 2 heb werkt de ziggo go app niet meer, onvoldoende bandbreedte zegt hij terwijl ik op wifi zit , en ook op 4g werkt het niet , op mijn pc en samsung tab werkt hij wel. Iemand er ook last van sinds de update naar de Beta 2 ?? Heb de app al verwijderd en cache gewist maar niks helpt.

• SuperVeloce
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09:46
Werkt VoWiFi en VoLTE via T-Mobile op OP8/8pro?

Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw

• Pruim1970
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 06-11-2020
Had Ziggo go nog niet gebruikt, maar hier dezelfde foutmelding. Ook na opnieuw installeren e.d. Ook beta 2.

[ Voor 5% gewijzigd door Pruim1970 op 28-09-2020 23:17 ]

• Noresponse
petrusk schreef op maandag 28 september 2020 @ 21:43:
sinds ik Beta 2 heb werkt de ziggo go app niet meer, onvoldoende bandbreedte zegt hij terwijl ik op wifi zit , en ook op 4g werkt het niet , op mijn pc en samsung tab werkt hij wel. Iemand er ook last van sinds de update naar de Beta 2 ?? Heb de app al verwijderd en cache gewist maar niks helpt.
Zo blij dat je de beta even voor ons test dan kun je het even doorgeven. Ik lees overigens wel meerdere issues over beta 2 , benieuwd wanneer deze uitgerold gaat worden

• zuukie
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21-12 11:29
Een vraag. Hoe kan ik het beeldscherm zou best mogelijk instellen zodat ik een optimale kwaliteit krijg en de batterij toch nog enigszins ontzie. Ik hoor het graag. Alvast bedankt

• codegro
Hier ook. Tijdelijke workaround: Ziggogo openen in je browser.

• erp833
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-09 17:48
Hiero ook het zelfde,werkt niet meer :'(

• petrusk
codegro schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 10:08:
[...]

Hier ook. Tijdelijke workaround: Ziggogo openen in je browser.
idd daar had ik niet aan gedacht dat werkt wel, en dan snelkoppeling op bureaublad gezet ...

• Noresponse
zuukie schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 08:39:
Een vraag. Hoe kan ik het beeldscherm zou best mogelijk instellen zodat ik een optimale kwaliteit krijg en de batterij toch nog enigszins ontzie. Ik hoor het graag. Alvast bedankt
gewoon 120 Hz aanhouden scheelt maar een paar procent en ik kies zelf voor een lagere screen resolutie dus FHD+ en voor kleur kies ik staandaard voor geavanceerd (amoled kleuren) en dan 40% koud en 60% warm.

Wil je meer natural ook qua foto;s dan kun je kiezen voor P3 en dan helemaal naar koud en dan 5-10% richting warm .

[ Voor 10% gewijzigd door Noresponse op 04-10-2020 01:08 ]

• Pierre_nr1
  • Nu online
@petrusk @Pruim1970 @codegro @erp833

De Ziggo Go app heeft vandaag een update gehad. Het werkt nu ook onder de OxygenOS 11 open beta.

• petrusk
Pierre_nr1 schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 13:43:
@petrusk @Pruim1970 @codegro @erp833

De Ziggo Go app heeft vandaag een update gehad. Het werkt nu ook onder de OxygenOS 11 open beta.
okee bedankt voor de info ga zo even kijken . :)

• Huigie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-12 21:54

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

Android 11 is net uitgekomen: OxygenOS 11 for the OnePlus 8 Pro and OnePlus 8

https://forums.oneplus.co...ro-and-oneplus-8.1312654/

Specs

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Nu online

WCA

Huigie schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 09:02:

@Anonymoussaurus eta voor oxygen updater? :D

Share and Enjoy!

• rhos
voor alle beta gebruikers, installeren kan maar wel full wipe.

downloaden los kan ook.

https://www.xda-developer...r.com&utm_campaign=buffer

[ Voor 65% gewijzigd door rhos op 10-10-2020 10:17 ]

• Golf2vr6
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14-12 08:14
Mmm, ik was te laat met link. Zie post hierboven.

[ Voor 94% gewijzigd door Golf2vr6 op 10-10-2020 10:19 ]

¯\_(ツ)_/¯ Pixel 10 Pro XL

• devilkin
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-12 19:02
Het is beschikbaar gekomen voor Oxygen Updater ;)

Artificial Intelligence is no match for Natural Stupidity.

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Huigie schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 09:02:

Ik zit na te denken om even een dag of 2 te wachten, als ik het volhoud. Hoe heeft OB2 zich verhouden?

• poststamp
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11:08
devilkin schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 10:59:
[...]

Het is beschikbaar gekomen voor Oxygen Updater ;)
Downloading :)

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Nu online

WCA

Fijn, de hele scaling van letters is heel vreemd ineens... Ook adresbalken en widgets passen ineens niet meer

Lijkt erop dat de extra small scaling nu weg is...

Edit: in developer settings klooien met de "smallest width" (hoger is kleiner,) lijkt te helpen

[ Voor 42% gewijzigd door WCA op 10-10-2020 11:29 ]

Share and Enjoy!

• Opperpanter2
Ik krijg hem nog niet via de ingebouwde update check, denk dat ik daar maar ff op wacht als echte neptweaker 😄

• Golf2vr6
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14-12 08:14
Opperpanter2 schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 11:39:
Ik krijg hem nog niet via de ingebouwde update check, denk dat ik daar maar ff op wacht als echte neptweaker 😄
Gewoon Oxygen Updater installeren en gaan.

¯\_(ツ)_/¯ Pixel 10 Pro XL

• Vroem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-12 20:49
Melding, download, installatie... Nog geen 10 min werk...

Zie op eerste gezicht niets vreemds maar zijn kleine veranderingen die ik tegenkom...
Haha, stond vrijwel 15-30 min na roll-out in app :).

• poststamp
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11:08
Het design met de grote titel die slinkt als je omhoog scrolt doet me enigszins denken aan WP7. Het is wel mooi maar ik heb het eerder gezien.
poststamp schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 13:46:
Het design met de grote titel die slinkt als je omhoog scrolt doet me enigszins denken aan WP7. Het is wel mooi maar ik heb het eerder gezien.
Doet ook aan Samsung's OneUI denken, dus misschien herinner je je het daar ook van.

• devilkin
Voor wie Magisk gebruikt: best eerst updaten naar versie 21 ;)

Verwijderd

Update geïnstalleerd.
Berichten app werkt niet meer

• devilkin
WCA schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 11:18:
Fijn, de hele scaling van letters is heel vreemd ineens... Ook adresbalken en widgets passen ineens niet meer

Lijkt erop dat de extra small scaling nu weg is...

Edit: in developer settings klooien met de "smallest width" (hoger is kleiner,) lijkt te helpen
Kan iemand eens kijken hoe dat dat stond op Android 10?

• Amargedon
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21-12 14:01
devilkin schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 17:02:
[...]

Ik draai nog op Android 10. Daar staat bij zowel 'lettergrootte' als 'weergavegrootte' de optie 'klein'; die gebruik ik zelf. De optie 'extra klein' is er niet.

• Pierre_nr1
  • Nu online
Verwijderd schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 16:44:
Update geïnstalleerd.
Berichten app werkt hier prima onder Android 11.

• Vroem
Update geïnstalleerd.
De standaard berichten van OP werkt hier nog prima... mss iets anders fout?

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Update geïnstalleerd.
Ook tegenaan gelopen. Heb het zo opgelost:

Naar app settings van berichten app, cache legen en opslag van de app verwijderen. Daarna werkt het weer, met je oude berichten ook automatisch hersteld. ;)

• Petert87
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 24-10 20:05
devilkin schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 17:02:
[...]

Hij stond op 411, daar heb ik hem met 11 ook weer opgezet.

• devilkin
Font size op small, display size op small, en dan staat die waarde ook op 411 (automatisch), dus misschien is dat de combo die voor jou werkt? Hier lijkt het idd wel correct te zijn nu.

• Pierre_nr1
  • Nu online
Als ik AOD(Always On Display) aanzet in Android 11 dan doet deze het keurig, maar na zo'n 10 minuten gaat het scherm weer op zwart. Mis ik ergens een setting? Of hebben meerdere hier last van?

• Ricardo_1994
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 28-01-2021
Denk niet dat het mogelijk is om van OB2 naar stable A11 te gaan?

• codegro
Ricardo_1994 schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 20:40:
Denk niet dat het mogelijk is om van OB2 naar stable A11 te gaan?
Niet zonder full wipe

Verwijderd

Phntm schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 18:51:
[...]

Ook tegenaan gelopen. Heb het zo opgelost:

Naar app settings van berichten app, cache legen en opslag van de app verwijderen. Daarna werkt het weer, met je oude berichten ook automatisch hersteld. ;)
Dank je wel, top

• Majesty
  • Niet online
devilkin schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 19:48:
Font size op small, display size op small, en dan staat die waarde ook op 411 (automatisch), dus misschien is dat de combo die voor jou werkt? Hier lijkt het idd wel correct te zijn nu.
Hmm bij mij is alles nog steeds vrij groot, terwijl alles op het kleinst staat (en ook stond op Android 10). Heb nu Smallest Width maar op 475 gezet, maar het is niet zoals het was. App iconen blijven groter dan eerst.

• Rox92
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 07:41
Majesty schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 22:38:
[...]

Hmm bij mij is alles nog steeds vrij groot, terwijl alles op het kleinst staat (en ook stond op Android 10). Heb nu Smallest Width maar op 475 gezet, maar het is niet zoals het was. App iconen blijven groter dan eerst.
Toetsenbord is nu ook veel groter, is voor mijn gevoel de helft van het scherm zowat. Notificaties met naar beneden swipen, neemt ook veel meer ruimte in beslag. Websites ogen meer ingezoomed dan eerst.
Ik moet er erg aan wennen....

• rhos
Rox92 schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 23:19:
[...]

Toetsenbord is nu ook veel groter, is voor mijn gevoel de helft van het scherm zowat. Notificaties met naar beneden swipen, neemt ook veel meer ruimte in beslag. Websites ogen meer ingezoomed dan eerst.
Ik moet er erg aan wennen....
Hoe heb je deze geïnstalleerd?

Ik had dit ook toen ik van 10 naar de beta ging. Bij 411zit je weer goed maar beste is een full wipe the doen.

• superiscch
Ik kan de laatste dagen geen contactloze betalingen doen (via nfc), was dit een probleem in OB2?

Morgen ga ik full wipe doen en gewone Oxygen installeren, hopelijk is het dan opgelost want voor iemand die altijd op stap is zonder portefeuille is dit een drama 😁

• Rox92
rhos schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 23:21:
[...]

Hoe heb je deze geïnstalleerd?

Ik had dit ook toen ik van 10 naar de beta ging. Bij 411zit je weer goed maar beste is een full wipe the doen.
Gewoon vanaf de laatste 10 naar stable 11 geüpdate via oxygen updater.
Misschien dat ik dat nog maar eens probeer als ik er niet aan kan wennen... Thanks voor de tip!

Edit: nu in developer mode de smallest with op 476 gezet zoals eerder werd gesuggereerd en dat heeft geholpen. Misschien toch voor de zekerheid ook nog maar een factory reset doen.

Edit 2:de berichten app van oneplus deed het ook niet dus ga voor de zekerheid maar factory reset doen. Gelukkig had ik de telefoon pas 2 weken dus valt mee hoeveel ik weer terug moet zetten 8)7

[ Voor 30% gewijzigd door Rox92 op 11-10-2020 00:34 ]

Pierre_nr1 schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 17:53:
[...]

Berichten app werkt hier prima onder Android 11.
Welke versie van de SMS app? Heb je toevallig een nieuwe versie gesideload voordat je ging updaten?

• Pierre_nr1
  • Nu online
Anonymoussaurus schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 01:06:
[...]

Welke versie van de SMS app? Heb je toevallig een nieuwe versie gesideload voordat je ging updaten?
Versie 6.0.0.0.200908160915.57c0b7e

Nee, het is de originele versie die met Android 11 wordt meegeleverd. Cache legen kan wellicht helpen.

• codegro
superiscch schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 23:44:
Ik kan de laatste dagen geen contactloze betalingen doen (via nfc), was dit een probleem in OB2?

Morgen ga ik full wipe doen en gewone Oxygen installeren, hopelijk is het dan opgelost want voor iemand die altijd op stap is zonder portefeuille is dit een drama 😁
Hier geen problemen met NFC betalingen (ING) op OB-11

• Majesty
  • Niet online
Rox92 schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 23:49:
[...]

Gewoon vanaf de laatste 10 naar stable 11 geüpdate via oxygen updater.
Misschien dat ik dat nog maar eens probeer als ik er niet aan kan wennen... Thanks voor de tip!

Edit: nu in developer mode de smallest with op 476 gezet zoals eerder werd gesuggereerd en dat heeft geholpen. Misschien toch voor de zekerheid ook nog maar een factory reset doen.

Edit 2:de berichten app van oneplus deed het ook niet dus ga voor de zekerheid maar factory reset doen. Gelukkig had ik de telefoon pas 2 weken dus valt mee hoeveel ik weer terug moet zetten 8)7
Dan hoor ik van jou wel of een factory reset verschil heeft gemaakt :D. Ik ben gewoon van 10 stable naar 11 gegaan overigens.

• Pierre_nr1
  • Nu online
Als ik zo de bovenstaande berichten lees is het beter om maar een volledige clean install van Android 11 te doen. Het is even een klusje maar je weet in ieder geval zeker dat er geen dingen uit het vorige OS problemen kunnen veroorzaken.

Ik heb zelf ook een clean install gedaan en alles werkt (tot nu toe).

• SnoopBok
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14-12 21:20
superiscch schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 23:44:

Ik heb precies hetzelfde met OB2, Rabo Wallet geeft aan dat ik geen internetverbinding heb, terwijl ik wel verbinding heb. Erg vervelend, ik gebruik het best vaak.

• micheldenhaag
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21-12 12:48
Ik liep ook tegen issues aan de upgrade (van stable 10 naar stable 11):
- Crashende Messenger (cache en data wipe was afdoende)
- Los geïnstalleerde dynamische wallpapers werden spontaan vervangen door stock OP wallpaper. Opgelost door de los geïnstalleerde wallpaper niet te laten optimaliseren in batterijoptimalisatie
- Grootste gevecht met Nova launcher. De bestaande widgets lieten zich niet meer aanpassen kwa formaat/verwijderen. Opgelost door de hele pagina te verwijderen en opnieuw aan te maken met de widgets. Daarnaast kwam ik ook om de zoveel tijd op een volledig leeg homescreen uit. Opgelost door ook Nova niet meer te laten optimaliseren in batterijoptimalisatie.

Overall indruk is verder goed. Mijn grootste frustratie zit er nog steeds in: Zelf ingestelde minimum brightness bij gebruik van auto-brightness wordt niet langdurig onthouden.... Bij andere brands normaal, bij OP willen ze er schijnbaar niet aan.

• LeStef
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 20-12 11:41
Ik gebruik de berichten app van Google zelf en niet die van Oneplus : geen problemen ondervonden.
Ik heb ook een whipe cache partition gedaan na mijn update naar 11, misschien verhelpt dit de kleine issues dat jullie hebben, succes.

• devilkin
De Gallery app updaten via de play store blijft falen. Nog iemand last van?

• Rox92
Majesty schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 09:02:
[...]

Dan hoor ik van jou wel of een factory reset verschil heeft gemaakt :D. Ik ben gewoon van 10 stable naar 11 gegaan overigens.
Ik weet niet of het echt geholpen heeft... ik vind nog steeds alles erg ingezoomd als het op zijn kleinst staat. Heb het dus weer handmatig in developer mode op 476 gezet.

• ravenjet
  • Laatst online: 21-12 14:44
devilkin schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 11:18:
De Gallery app updaten via de play store blijft falen. Nog iemand last van?
Ja dat heb ik ook. Nog geen oplossing voor gevonden. Data wissen van Galerij app of van play store helpt niet.

• micheldenhaag
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21-12 12:48
ravenjet schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 11:57:
[...]

Ja dat heb ik ook. Nog geen oplossing voor gevonden. Data wissen van Galerij app of van play store helpt niet.
De oplossing is er wel. Download van APKmirror een iets recentere versie OnePlus Gallery 4.0.72 (met de OP11 upgrade is 4.0.70 meegekomen) en installeer deze. Daarna kun je in de Playstore de laatste versie van 5 oktober wel installeren en ben je weer actueel. _/-\o_

• superiscch
SnoopBok schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 09:36:
[...]

Ik heb precies hetzelfde met OB2, Rabo Wallet geeft aan dat ik geen internetverbinding heb, terwijl ik wel verbinding heb. Erg vervelend, ik gebruik het best vaak.
Hier is het probleem met Payconiq (België), ik hou m'n gsm tegen de terminal maar niks gebeurt

• Majesty
  • Niet online
Rox92 schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 11:27:
[...]

Ik weet niet of het echt geholpen heeft... ik vind nog steeds alles erg ingezoomd als het op zijn kleinst staat. Heb het dus weer handmatig in developer mode op 476 gezet.
Jammer. Las al dat dit in de beta ook een issue leek. Ik denk dat we één van de weinige zijn die alles het liefst zo klein mogelijk hebben staan. Vooralsnog laat ik 'm ook op 475 staan, wellicht zoek ik nog even op reddit of het OnePlus forum.

• ravenjet
  • Laatst online: 21-12 14:44
micheldenhaag schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 12:51:
[...]

De oplossing is er wel. Download van APKmirror een iets recentere versie OnePlus Gallery 4.0.72 (met de OP11 upgrade is 4.0.70 meegekomen) en installeer deze. Daarna kun je in de Playstore de laatste versie van 5 oktober wel installeren en ben je weer actueel. _/-\o_
Helaas; ook na het handmatig updaten naar 4.0.72 wil bij mij de OP Gallery nog steeds niet de update uit de playstore installeren.

• Ricardo_1994
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 28-01-2021
@Anonymoussaurus

Wat is de beste methode om van OB2 vaan stabiele versie van 11 te gaan? Wil graag een volledige schone install doen. Thanks!

• Vroem
micheldenhaag schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 12:51:
[...]

Nou dat deel werkt hier dan weer niet.... helaas..

• hanhub
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17-05-2024
Weet iemand of de 8t draadloos kan worden geladen?
Heb een gewone 8. Die gebogen randen vind ik waardeloos. Bediening met 1 hand is onmogelijk.
Ga zo snel mogelijk een 8t kopen.

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-12 10:57
Ricardo_1994 schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 17:18:
@Anonymoussaurus

Wat is de beste methode om van OB2 vaan stabiele versie van 11 te gaan? Wil graag een volledige schone install doen. Thanks!
Bij mij vroeg die na het downloaden of ik het ok vond dat alles weer naar factory ging. Heb hier geen extra stappen voor hoeven uit te voeren.

Zit nu vrolijk weer op de reguliere non Beta Android.

Moest wel weer m'n VOLTE en VOWI-FI aanzetten/aantweaken. Overigens heb ik nu geen mogelijkheid meer tot 5G op mijn telefoon. Waar deze plots verscheen na het installeren van publieke Beta 1 is dit nu weer afgenomen.

• codegro
Hmmm....zo te zien zijn er meer problemen met de stabiele Android 11 dan met de Open Bèta 11. Wilde eigenlijk ook terug naar stable, maar blijf voorlopig maar op Bèta

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

mr.DJ95 schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 21:02:
[...]

Bij mij vroeg die na het downloaden of ik het ok vond dat alles weer naar factory ging. Heb hier geen extra stappen voor hoeven uit te voeren.

Zit nu vrolijk weer op de reguliere non Beta Android.

Moest wel weer m'n VOLTE en VOWI-FI aanzetten/aantweaken. Overigens heb ik nu geen mogelijkheid meer tot 5G op mijn telefoon. Waar deze plots verscheen na het installeren van publieke Beta 1 is dit nu weer afgenomen.
Ik heb VoLTE (ook op wifi) maar mijn VoWiFi die heeft er totaal geen zin in. Hoe heb jij het opgelost? Ik heb beide opties aan in mijn instellingen.

• Opperpanter2
hanhub schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 20:53:
Weet iemand of de 8t draadloos kan worden geladen?
Heb een gewone 8. Die gebogen randen vind ik waardeloos. Bediening met 1 hand is onmogelijk.
Ga zo snel mogelijk een 8t kopen.
Nee, geen draadloos laden op de 8t. Maar de gewone 8 toch ook niet?

[ Voor 4% gewijzigd door Opperpanter2 op 11-10-2020 22:51 ]

Pagina: 1 ... 29 ... 50 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijd & Prijzen: [OnePlus 8-serie] Levertijden & Prijzen
- Accessoires: [OnePlus 8-serie] Accessoires
- Discussie over de Crackable game hoort hier: Crackables 2
- Vragen en opmerkingen over Oxygen Updater mogen hier: [Oxygen Updater] Ervaringen & Discussie