Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phntm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:58

Phntm

Tlingelingeling

rhos schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 21:04:
Even een test vraag. Wil iemand eens met zijn op8 pro schudden als een waaier. Dus van onderen vastpakken en dan wapperen. Hoor je dan ook een geluid. Alsof er iets los zit?
Even een test vraag. Wil iemand eens met zijn op8 pro schudden als een waaier. Dus van onderen vastpakken en dan wapperen. Hoor je dan ook een geluid. Alsof er iets los zit?
Dat hoort, dat is de OIS die niet aan staat. Zodra er spanning loopt op de camera (wanneer het geopend is) dan is dat geluid afwezig. NIks aan de hand dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Petert87
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 04-09 14:40
Met de OP8 hoor ik boven iets wat lijkt alsof het los zit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18:53

WCA

Dat is de camerastabilisatie (OIS) en/of het focusmechanisme

[ Voor 4% gewijzigd door WCA op 06-09-2020 14:57 ]

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henk_dh
  • Laatst online: 16:27
devilkin schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 16:36:
Net 10.5.13 binnengekregen op m'n OP8Pro ;)
Ben ik de enige die sinds deze update al 4 spontane reboots heeft gehad? Ik zal de cache nog eens legen enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vroem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:52
henk_dh schreef op zondag 6 september 2020 @ 16:10:
[...]

Ben ik de enige die sinds deze update al 4 spontane reboots heeft gehad? Ik zal de cache nog eens legen enzo.
Hier werkt het nog net als voor de update.... Hoop niet dat het iets ernstigs is voor je dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:03
[...]

Geen problemen na de update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metmet
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 08-05 22:40
Pierre_nr1 schreef op zondag 6 september 2020 @ 17:26:
[...]

Geen problemen na de update.
Hier ook geen probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digiben
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-09 18:07
Hier het zelfde ja🥳 denk je nou zal dat wel goed gaan na een jaar 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin Snoek
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 07-11-2023
digiben schreef op zondag 6 september 2020 @ 20:56:
[...]

Hier het zelfde ja🥳 denk je nou zal dat wel goed gaan na een jaar 😅
Dat zijn als het goed is de lenzen van de camera's die je hoort rammelen als je met de telefoon schud. Dat is vrij normaal. Bij de ene telefoon klinkt het harder dan bij de ander. De lensjes liggen er los in en worden via een spreekspoeltje electromagnetisch aangestuurd. Te vergelijken met een luidspreker en een spreekspoel.

[ Voor 16% gewijzigd door Edwin Snoek op 06-09-2020 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noresponse
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 22-09 00:56
Viper_4111 schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 18:45:
[...]

Same here, even 5g op mijn dual sim en daarna helaas.
De oneplus ondersteunt waarschijnlijk geen 5G als beide simkaart aktief zijn. Er zijn een aantal toestellen op de markt die deze issue ook hebben en weet niet waarom ,maar probeer dat eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper_4111
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-09 10:55
Noresponse schreef op maandag 7 september 2020 @ 19:03:
[...]

De oneplus ondersteunt waarschijnlijk geen 5G als beide simkaart aktief zijn. Er zijn een aantal toestellen op de markt die deze issue ook hebben en weet niet waarom ,maar probeer dat eens.
Ow ik weet dat het met dual sim niet werkt, maar de Oneplus geeft het bericht dat dit tzt wel geïmplementeerd gaat worden. Dus ik wacht vrolijk af.

Geen informatie beschikbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micheldenhaag
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 01-07 17:38
Noresponse schreef op maandag 7 september 2020 @ 19:03:
[...]

Als ik beide sims activeer verdwijnen idd de 5G opties in het menu. Zodra ik alleen SIM1 inschakel komen die terug. In mijn geval zit in SIM1 een T-mobile card en in SIM2 een Youfone card.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Huigie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-09 19:39

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

Ben benieuwd of ze vandaag de Open Beta uitbrengen.
TechDroider
@techdroider
OFFICIAL Release Date for OnePlus OxygenOS 11 / Hydrogen OS 11

- OnePlus 8 / OnePlus 8 Pro
- DP3 Android 11 - August 10
- Public Beta - September 8
- Stable Release - Mid October

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoopBok
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22:20
Huigie schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 11:45:
Ben benieuwd of ze vandaag de Open Beta uitbrengen.

[...]
Ja ben ik ook benieuwd naar. Op mijn OnePlus 5T heb ik altijd de open beta gehad.

Ik vraag me af of bij het installeren van de open beta het nodig is om een factory reset uit te voeren. Weet iemand hoe dat bij andere telefoons van OP in zijn werk ging?

Edit: ik heb op het OnePlus forum gevonden hoe de update naar de eerste open beta voor de 7 series ging: https://forums.oneplus.com/threads/oxygen-os-open-beta-1-for-the-oneplus-7-and-oneplus-7-pro.1099154/
MP/DP to OBT upgrade guide—via Local OTA Update
Note: This upgrade method will not erase data but please be sure to backup first.

[ Voor 35% gewijzigd door SnoopBok op 08-09-2020 12:41 . Reden: Antwoord op mijn vraag gevonden ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huigie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-09 19:39

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

Hoeft niet. Ik doe het persoonlijk wel bij de 2e of 3e open beta release. Frisse android 11 setup en dan google backup terugzetten.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeStef
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 22:49
Mijn 7T Pro geruild voor een 8 Pro + 50€, maat had liever de popup camera. Geen slechte deal voor een toestel van een week oud.
Ben nu nog even aan het installeren en kom er op terug met mijn bevindingen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SnoopBok

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricardo_1994
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 28-01-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoopBok
Ricardo_1994 schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 20:38:
[...]

Is dit dezelfde versie als DP4?
Ik weet niet of hetzelfde versie is.

Ik had verwacht dat ze voor de open beta ook verschil maken tussen onder andere EU en India versie. Maar dat is blijkbaar niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
  • Laatst online: 21-09 17:50

FREAKJAM

"MAXIMUM"

De Open Beta is global. Mensen die dp4 hebben draaien krijgen als het goed is een ota naar de beta.

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricardo_1994
FREAKJAM schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 21:45:
De Open Beta is global. Mensen die dp4 hebben draaien krijgen als het goed is een ota naar de beta.
Top! Zit er nog verschil tussen DP4 en OB1, behalve de versies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
  • Laatst online: 21-09 17:50

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Weet niet of er wijzigingen zijn ten opzichte van dp4. Zie ook notes van de OTA: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3toS70hk62oMTY_woauK-bbzidA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/YGCaX0yTjD4Zb7NX2Xyv1LKB.jpg?f=user_large

[ Voor 160% gewijzigd door FREAKJAM op 08-09-2020 22:11 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoopBok
Zijn er hier meer die Nova launcher gebruiken in combinatie met open beta 1? Elke keer als ik het instel als default launcher wordt de instelling weer gereset naar OnePlus launcher als default.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Block_Counter
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22-09 07:39
SnoopBok schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 22:23:
Zijn er hier meer die Nova launcher gebruiken in combinatie met open beta 1? Elke keer als ik het instel als default launcher wordt de instelling weer gereset naar OnePlus launcher als default.
Ik had hetzelfde probleem, voor mij was de oplossing om de OnePlus launcher als default te kiezen en daarna naar nova te switchen. (In settings>apps>default apps>home app)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoopBok
Block_Counter schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 22:44:
[...]

Ik had hetzelfde probleem, voor mij was de oplossing om de OnePlus launcher als default te kiezen en daarna naar nova te switchen. (In settings>apps>default apps>home app)
Thanks, het is nu opgelost :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pierre_nr1
Wat een chaos en klagende mensen op dat Oneplus forum zeg, zeer irritant. Lezen en begrijpen totaal niet wat er staat en blijven hun klaagzang maar herhalen. Wat is Tweakers dan een verademing zeg......

Hoe zijn de ervaring van de public beta? Ik was eigenlijk benieuwd of de bankapplicaties en Netflix normaal werken. Iemand die hier wat over kan melden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Pierre_nr1 schreef op woensdag 9 september 2020 @ 09:46:
Wat een chaos en klagende mensen op dat Oneplus forum zeg, zeer irritant. Lezen en begrijpen totaal niet wat er staat en blijven hun klaagzang maar herhalen. Wat is Tweakers dan een verademing zeg......

Hoe zijn de ervaring van de public beta? Ik was eigenlijk benieuwd of de bankapplicaties en Netflix normaal werken. Iemand die hier wat over kan melden?
offtopic:
Het is een ware kunst op het Oneplus forum om gewoon normaal alles te willen lezen. De mensen daar kunnen alleen klagen, en in de meeste gevallen zijn het dezelfde mensen met slechte, ongefundeerde argumenten. De subreddit van oneplus is niet veel beter. Elke keer dezelfde posts, met dezelfde vragen, met dezelfde klachten. Alsof mensen steeds nieuwe accounts maken om te spammen.

Dat terzijde, als ik het goed begrijp is de stable release voor Pixels al uit, en OOS11 stable volgt ergens half oktober. Dus ongeveer een maandje van nu. Ben ook benieuwd of alles normaal functioneert.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SnoopBok
Pierre_nr1 schreef op woensdag 9 september 2020 @ 09:46:

Phntm schreef op woensdag 9 september 2020 @ 09:59:
[...]

offtopic:
Het is een ware kunst op het Oneplus forum om gewoon normaal alles te willen lezen. De mensen daar kunnen alleen klagen, en in de meeste gevallen zijn het dezelfde mensen met slechte, ongefundeerde argumenten. De subreddit van oneplus is niet veel beter. Elke keer dezelfde posts, met dezelfde vragen, met dezelfde klachten. Alsof mensen steeds nieuwe accounts maken om te spammen.

Dat terzijde, als ik het goed begrijp is de stable release voor Pixels al uit, en OOS11 stable volgt ergens half oktober. Dus ongeveer een maandje van nu. Ben ook benieuwd of alles normaal functioneert.
Ik heb de open beta hier draaien en ik kan zeggen dat tot nu toe alles goed werkt. Ik gebruik de Rabobankieren app en Netflix zonder problemen. Ik had alleen wat issues met het instellen van Nova Launcher als default launcher (zie een paar posts hiervoor).

Ik vind vooral het automatisch switchen naar Dark mode op basis van de zonsondergang een fijne toegang. Verder vind ik het default lettertype te groot. Ik heb de weergave op klein gezet, zodat de letters niet zo groot zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
SnoopBok schreef op woensdag 9 september 2020 @ 10:31:
[...]

[...]

Ik heb de open beta hier draaien en ik kan zeggen dat tot nu toe alles goed werkt. Ik gebruik de Rabobankieren app en Netflix zonder problemen. Ik had alleen wat issues met het instellen van Nova Launcher als default launcher (zie een paar posts hiervoor).

Ik vind vooral het automatisch switchen naar Dark mode op basis van de zonsondergang een fijne toegang. Verder vind ik het default lettertype te groot. Ik heb de weergave op klein gezet, zodat de letters niet zo groot zijn.
Dank voor je reactie!

Ik heb de update ook uitgevoerd net, ging snel en soepel. Ik kan bevestigen dat de bank apps en Netflix het prima doen. En je hebt gelijk over het default letterype, te groot. Is gelukkig aan te passen. Ik las op het 'chaotische' Oneplus forum dat sommige last hebben van een behoorlijke battery drain. Voor mij is het uiteraard nog te vroeg om daar iets zinnigs op te zeggen. Ik heb in ieder geval wel de cache geleegd en nog een keer opgestart. Wordt vervolgd.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeStef
Hadden jullie hiervoor ook de Dev11, is er een groot verschil met de open beta?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeze-Oh
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 30-07 09:58
[...]

Ja, ik heb een 8 pro en ik heb er zelfs zoveel last van dat mijn Oneplus nu niet meer werkt.
hij reboot nu zo snel dat hij bij het startup scherm al blijft hangen. Flashen lukt ook niet meer. kom niet eens in het scherm waarin ik kan gaan flashen.

er zijn allerlei artefacten te zien bij het opstarten (random pixels en groene streepjes) en hij is totaal niet meer te gebruiken.
over de afgelopen weken is het herstarten steeds erger en vaker voorgekomen totdat hij dus echt onbruikbaar werdt.

Ik weet niet of het aan de nieuwe update ligt hoor, want dit lijkt me echt een memory/hardware fout.
maar voor deze firmware had ik totaal geen last gehad en draaide hij helemaal stabiel...
Erg vreemd en nog nooit bij een ander toestel gezien.

erg vreemd....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre_nr1
LeStef schreef op woensdag 9 september 2020 @ 10:41:
Hadden jullie hiervoor ook de Dev11, is er een groot verschil met de open beta?
Nee, ik kom direct vanaf de officiele versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henk_dh
  • Laatst online: 16:27
Freeze-Oh schreef op woensdag 9 september 2020 @ 10:42:
[...]
Ja, ik heb een 8 pro en ik heb er zelfs zoveel last van dat mijn Oneplus nu niet meer werkt.
hij reboot nu zo snel dat hij bij het startup scherm al blijft hangen.
Bij mij lijkt het allemaal spontaan opgelost. Ik heb voor de zekerheid nog wel de full-update opnieuw geïnstalleerd en gebruik inmiddels de Open Beta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricardo_1994
Iemand enig idee hoe ik root behoud als ik naar OB1 wil updaten? Of werkt dat gewoon als de oude manier door in Magisk "Install to inactive slot (OTA)" te selecteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoopBok
Pierre_nr1 schreef op woensdag 9 september 2020 @ 10:37:
[...]

Dank voor je reactie!

Ik heb de update ook uitgevoerd net, ging snel en soepel. Ik kan bevestigen dat de bank apps en Netflix het prima doen. En je hebt gelijk over het default letterype, te groot. Is gelukkig aan te passen. Ik las op het 'chaotische' Oneplus forum dat sommige last hebben van een behoorlijke battery drain. Voor mij is het uiteraard nog te vroeg om daar iets zinnigs op te zeggen. Ik heb in ieder geval wel de cache geleegd en nog een keer opgestart. Wordt vervolgd.....
Graag gedaan ;)

Ik vraag me af of jij of iemand anders de bubble notifications aan de praat heeft gekregen? Ik heb geprobeerd om ze in te stellen voor Whatsapp, maar er komen geen bubble notifications. Of moet Whatsapp de app nog geschikt maken voor Android 11?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ricardo_1994 schreef op woensdag 9 september 2020 @ 12:04:
Iemand enig idee hoe ik root behoud als ik naar OB1 wil updaten? Of werkt dat gewoon als de oude manier door in Magisk "Install to inactive slot (OTA)" te selecteren?
Volgens mij moet je updaten naar Canary, dan inderdaad flashen op inactive slot. Als dat niet werkt moet je opnieuw je boot.img patchen.

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
SnoopBok schreef op woensdag 9 september 2020 @ 12:28:
[...]

Graag gedaan ;)

Ik vraag me af of jij of iemand anders de bubble notifications aan de praat heeft gekregen? Ik heb geprobeerd om ze in te stellen voor Whatsapp, maar er komen geen bubble notifications. Of moet Whatsapp de app nog geschikt maken voor Android 11?
Zijn de bubbles niet alleen werkend op een Pixel telefoon? Ik dacht zoiets gelezen te hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codegro
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 21-09 23:12
Heb vanmiddag dan toch de open bèta android 11 geïnstalleerd. Ik loop tegen het probleem aan dat op het AOD de Horizon light notificatie niet werkt als er een bericht binnenkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
codegro schreef op woensdag 9 september 2020 @ 16:54:
Heb vanmiddag dan toch de open bèta android 11 geïnstalleerd. Ik loop tegen het probleem aan dat op het AOD de Horizon light notificatie niet werkt als er een bericht binnenkomt.
Horizon Light werkt op mijn 8 Pro wel met AOD ge-enabled.

En sinds de laatste ING app update werken de ING notificaties ook weer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noresponse
Een vraagje :

A: Ik heb gelezen dat er issues waren met de schermen van de productie van april en mei, maar is dit al opgelost?

B: Tweede vraag is dat ik ergens had gelezen dat naast de 60 en 120 refresh rate en ook een 90 zou worden ingebouwd of is dat al er al reeds?

C: Heeft iemand hier ergens een link met camera samples. Ik ben benieuwd naar de orginele foto's want de reviewer A klaagt of dit en de andere prijst kleurechtheid maar dan is de scherpte niet goed om randjes blabla.

Alvast bedankt. De prijs is wel stevig

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Noresponse schreef op woensdag 9 september 2020 @ 20:17:
B: En ook een 90 zou worden ingebouwd of is dat al er al reeds?
Nee, 120Hz-functie is wel dynamisch, dus schakelt tussen 60 en 120 frames per seconde
C: Heeft iemand hier ergens een link met camera samples.
Bijvoorbeeld CLB in "[OnePlus 8-serie] Ervaringen & Discussie"

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noresponse
CLB schreef op woensdag 9 september 2020 @ 20:40:
[...]

Ik had begrepen om het toestel vanaf het begin op 60 Hz te zetten of de resolutie naar beneden te gooien voor inbranden en te wachten op een oplossing van onepluss

Nee, 120Hz-functie is wel dynamisch, dus schakelt tussen 60 en 120 frames per seconde

[...]

Bijvoorbeeld CLB in "[OnePlus 8-serie] Ervaringen & Discussie"

• Vroem
Update 10.5.14

System
• Fixed the overlapping character display issue with Ambient display
• Fixed known issues and improved system stability
• Updated Android Security Patch to 2020.08

Camera
• Optimized shooting effect with front camera

Network
• Network improvements for European operators

Staat nu online, kleine update van 129 MB

• superiscch
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 18:30
Vroem schreef op donderdag 10 september 2020 @ 08:37:
Update 10.5.14

System

Camera

Network

Ik kreeg deze binnen als 10.5.11 op m'n 8 paar dagen geleden

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Vroem schreef op donderdag 10 september 2020 @ 08:37:
Update 10.5.14

System

Camera

Network

Is dit wat de 10.5.13 moest zijn? Want dan vind ik het wel slordig als er zoveel van hetzelfde wordt uitgebracht.

Verwijderd

Apart, stond wel als update op de telefoon, en niet bij oxygen updater

• Vroem
Verwijderd schreef op donderdag 10 september 2020 @ 08:54:
Haal ik net uit de Oxygen updater.. ik denk dat het wat kleine aanpassingen zijn gezien de changelog van beide updates (13 en 14).

• LeStef
Hier ook net de 14 via Oxygen Updater.
Wel een beetje slordig om eerst +2GB te laten downloaden voor 13 om 2 dagen later een kleine te lanceren voor de 14.

Edit : Langs de andere kant ook goed, als ik me niet vergis hadden meerdere owners spontane reboots na update 13, hopelijk is het opgelost met update 14.

Ps: Bij problemen na een update kunde een whipe partition proberen. Ik doe dit telkens na een update, hoe klein of groot die ook is en nooit problemen gehad.

[ Voor 53% gewijzigd door LeStef op 10-09-2020 11:17 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LeStef
Verwijderd schreef op donderdag 10 september 2020 @ 08:54:
Bij een release sturen ze dit meestal direct naar een bepaald aantal toestellen en andere moeten er soms weken op wachten, gelukkig hebben we Oxygen Updater die meestal na een paar uurtjes na de release het al hebben voor iedereen.

• superiscch
Hier is voor de 8 de update binnengekomen als 10.5.12 in oxygen updater. Ziet er idem uit als 11 dus ga deze overslaan, geen problemen nu.. In tegendeel😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeStef
superiscch schreef op donderdag 10 september 2020 @ 14:39:
Hier is voor de 8 de update binnengekomen als 10.5.12 in oxygen updater. Ziet er idem uit als 11 dus ga deze overslaan, geen problemen nu.. In tegendeel😁
Langs de andere kant geven ze ook geen updates vrij zonder reden ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• whistleblazer
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 22:19
Na 4 jaar met mijn One Plus 3 stap ik ook over naar de One plus 8 pro die morgen wordt geleverd. Ik ben benieuwd hoeveel ik er op vooruit ga gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Ik lees op reddit dat in OOS11 de kleuren spectrum/calibratie is aangepast. Zijn er 8 Pro gebruikers die OOS11 draaien en hun ervaringen kunnen delen?
https://www.reddit.com/r/...11_new_color_calibration/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noresponse
Ik heb sinds vanmorgen de onplus 8 pro en mixed gevoelens aangaande de camera.

De camera heeft moeite om zich te focussen op stilstaande objecten en een algehele shot in de woonkamer en buiten. Het gaat weliswaar 8 van de 10 keer goed, maar soms maak je twee foto;s achter elkaar en dan zijn ze uit focus. Je ziet de camera vaak zoeken naar scherpte.

Een tweede issue is op afstand foto;s maken met tekst op een potje of fles bijvoorbeeld en je ziet gewoon de letters soms alsof ze dubbel erop staan ,alsof er twee plaatjes over elkaar geschoven zijn (het is minimaal , maar het is wel een effect) en wellicht met software beter kan.

Een derde andere issue is als je een algehele foto wil maken, waarbij alles even scherp moet zijn dit alleen meteen goed gaat met de Pro stand en met de gewone camera zie je soms beneden of boven onscherper beeld.

Een vierde is de beauty mode en dat zie je geweldig als je even een foto maakt uit een magazine en dan pakt hij het even scherp op en split second later geeft de camera daar zijn eigen invulling op. Hoe kun je dit uitschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

Noresponse schreef op zondag 13 september 2020 @ 17:57:
Ik heb sinds vanmorgen de onplus 8 pro en mixed gevoelens aangaande de camera.

De camera heeft moeite om zich te focussen op stilstaande objecten en een algehele shot in de woonkamer en buiten. Het gaat weliswaar 8 van de 10 keer goed, maar soms maak je twee foto;s achter elkaar en dan zijn ze uit focus. Je ziet de camera vaak zoeken naar scherpte.

Een tweede issue is op afstand foto;s maken met tekst op een potje of fles bijvoorbeeld en je ziet gewoon de letters soms alsof ze dubbel erop staan ,alsof er twee plaatjes over elkaar geschoven zijn (het is minimaal , maar het is wel een effect) en wellicht met software beter kan.

Een derde andere issue is als je een algehele foto wil maken, waarbij alles even scherp moet zijn dit alleen meteen goed gaat met de Pro stand en met de gewone camera zie je soms beneden of boven onscherper beeld.

Een vierde is de beauty mode en dat zie je geweldig als je even een foto maakt uit een magazine en dan pakt hij het even scherp op en split second later geeft de camera daar zijn eigen invulling op. Hoe kun je dit uitschakelen.
Moeite met focussen heeft mijne eigenlijk niet, gaat vrijwel altijd goed eigenlijk.

Dubbele letters herken ik ook niet.

Het derde issue is een gevolg van de relatief enorme sensor die in het toestel zit. Voor dichtbij kan je beter de ultrawide lens gebruiken

Beauty mode is gewoon ergens een setting die bovenin je balk staat bij het maken van een selfie

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noresponse
WCA schreef op zondag 13 september 2020 @ 19:30:
[...]

Moeite met focussen heeft mijne eigenlijk niet, gaat vrijwel altijd goed eigenlijk. . Zal dit in de gaten houden

Dubbele letters herken ik ook niet. Het is een lichte overlapping en gemerkt dat dit voornamelijk in 48MP is

Het derde issue is een gevolg van de relatief enorme sensor die in het toestel zit. Voor dichtbij kan je beter de ultrawide lens gebruiken : zal dat eens testen, maar heb als altrnatief de PRO stand nog.

Beauty mode is gewoon ergens een setting die bovenin je balk staat bij het maken van een selfie. Met de wide camera gebeurt er ook iets met de software er zit een soort beaty in verborgen ik heb dit getest met een magizine.

[ Voor 6% gewijzigd door Noresponse op 13-09-2020 20:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WCA

WCA

Tip: fotografeer sowieso in de 12MP modus. Eigenlijk altijd beter :)

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noresponse
WCA schreef op zondag 13 september 2020 @ 20:06:
[...]

Tip: fotografeer sowieso in de 12MP modus. Eigenlijk altijd beter :)
Ja kwam ik tijdens het testen ook al achter :) Thanks en voor de rest is de camera een mooie alrounder. Geen uitblinker ,maar zekers goed. De software zal op den duur wel beter getund worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• superiscch
Is die overlappende tekst niet door de HDR mode? Dan trekt hij 2 foto's direct na elkaar maar als je even beweegt dan krijg je dit effect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeStef
Je kan er makkelijk GCam op installeren met profiel voor de 8. Werkt stukken beter en mooier foto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noresponse
Gcam heb ik niet altijd goede ervaring mee qua foto's , maar krijg wel het idee dat dat aan de software gesleuteld kan worden er zijn toestel met de zelfde camera setting bijna en chipset die wel iets scherper zijn en verwacht dat ze dit wel verbeteren bij oneplus. Ik snap ook niet waarom ze niet standaard GCAM er naast installeren , ze zouden daar toch een licentie op kunnen nemen of dat je dat kan kopen (2,50) met ondersteuning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeStef
Ik denk dat ze GCam bewust voor Pixel Only willen houden gezien het toch een soort masterpiece is op de pixels.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Noresponse
LeStef schreef op maandag 14 september 2020 @ 12:59:
Ik denk dat ze GCam bewust voor Pixel Only willen houden gezien het toch een soort masterpiece is op de pixels.
Het is idd een selling point. Ik ga eens vanmiddag zoeken of ik dat voor de gein weer eens installeer :)

Update: Ik heb de allerlaatste GCAM 7.3.018 even geinstalleerd (stable) was eentje nieuwer met een fix, maar ga voor zekerheid :) . Het valt me op dat foto's met de standaard camera iets scherper zijn en die van GCAM ruis hebben zoals een zwarte broek op de stoel die gewoon een grote ruis bende was ,terwijl de stock camera er perfect een broek van maakt.

De stock camera maakt de foto's inderdaad soms wat te licht ,maar je kan ultra HD uitzetten en dan wordt het al beter en moet zeggen de GCAM maakt veel foto's een beetje mat en dat kun je op zich wel verbeteren.

buiten is het moeilijk. De GCAM neigt wat donkerder en de stock camera naar wat meer licht , maar het was minimaal en toch als je dan stenen ziet op een gebouw is het bij de stock camera iet scherper elke keer.

Ik heb alsnog een wat oudere versie geinstalleerd van 7.3.0.18 en merk dat die iets beter is :) nog sterker iets minder ruis dan de nieuwere versie, maar heb net even 6 foto's gemaakt en zie geen verschil bijna behalve net wat meer ruis bij GCAM. Zal zo even 7.2 proberen en kijken wat die doet .

[ Voor 66% gewijzigd door Noresponse op 14-09-2020 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVeloce
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 23:31
Noresponse schreef op maandag 14 september 2020 @ 13:10:
[...]
Het is idd een selling point. Ik ga eens vanmiddag zoeken of ik dat voor de gein weer eens installeer :)

Update: Ik heb de allerlaatste GCAM 7.3.018 even geinstalleerd (stable) was eentje nieuwer met een fix, maar ga voor zekerheid :) . Het valt me op dat foto's met de standaard camera iets scherper zijn en die van GCAM ruis hebben zoals een zwarte broek op de stoel die gewoon een grote ruis bende was ,terwijl de stock camera er perfect een broek van maakt.

De stock camera maakt de foto's inderdaad soms wat te licht ,maar je kan ultra HD uitzetten en dan wordt het al beter en moet zeggen de GCAM maakt veel foto's een beetje mat en dat kun je op zich wel verbeteren.

buiten is het moeilijk. De GCAM neigt wat donkerder en de stock camera naar wat meer licht , maar het was minimaal en toch als je dan stenen ziet op een gebouw is het bij de stock camera iet scherper elke keer.

Ik heb alsnog een wat oudere versie geinstalleerd van 7.3.0.18 en merk dat die iets beter is :) nog sterker iets minder ruis dan de nieuwere versie, maar heb net even 6 foto's gemaakt en zie geen verschil bijna behalve net wat meer ruis bij GCAM. Zal zo even 7.2 proberen en kijken wat die doet .
En night sight proberen

Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noresponse
Yep de night sight is wat natuurlijker, maar zoontje had uit 5 foto"s gekozen en 3 waren van stock en 2 van GCAM en dat waren de foto's in pikdonker met een beetje licht. Ik had op een foto een fifty fifty waarbij de stock wat mooier was, maar oranje was rood en bij GCAM oranje alleen was de bank niet de juiste kleur meer :) . Ik laat de GCAM er op staan en zal binnenkort nog wat testen, maar soms zijn de verschillen groot en soms heel dicht bij elkaar.

update : wow de camera in het donker iets beter op de GCAM. Ik zie iets meer details en nu voor het eerst meer ruis met de stock camera ,alleen zijn de kleuren van de GCAM wat grauw.

_/-\o_

[ Voor 19% gewijzigd door Noresponse op 15-09-2020 13:44 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:38

Laguna

Connaisseur

SnoopBok schreef op woensdag 9 september 2020 @ 12:28:
[...]

Dat bubbles is toch niks anders dan "Chat Heads" van Facebook 7 jaar geleden? Persoonlijk totaal geen behoefte aan.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeStef
Vind ik ook, zou me zelfs irriteren om eerlijk te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• René van Gaalen
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 25-10-2024
Ik heb een probleem met de Pro 8 Plus.
Tijdens het uitpakken en installeren van een nieuwe one plus pro 8 is de simkaart over het randje van de lade geschoven, ik krijg hem er niet meer uit.

Iets in mij zegt dat ik er een nieuwe simkaart in moet doen en de oude in simkaart laat zwermen in de 8 Pro, of ben ik nu al te optimistisch?
Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

René van Gaalen schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 19:29:
Ik heb een probleem met de Pro 8 Plus.
Tijdens het uitpakken en installeren van een nieuwe one plus pro 8 is de simkaart over het randje van de lade geschoven, ik krijg hem er niet meer uit.

Iets in mij zegt dat ik er een nieuwe simkaart in moet doen en de oude in simkaart laat zwermen in de 8 Pro, of ben ik nu al te optimistisch?
Iemand een idee?
Ik zag een leuke truuk op youtube, maar of ik het moet aanraden weet ik niet. Iemand pakte een oude credit card, knipte die net smal genoeg om makkelijk in de simkaart gleuf te passen. Vervolgens aan de kant die je erin steekt wat lijm, en dit vervolgens rustig erin schuiven tegen de simkaart aan. Tijd geven om het te laten drogen en vervolgens eruit.

Maar ik durf het niet aan te raden! Contact opnemen met de winkel waar je het kocht is ook altijd een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johan1997
  • Laatst online: 10-09 15:02
Hoi,

Ik ben op het moment aan het kijken naar een nieuwe telefoon ter vervanging van mijn Oneplus 5 welke inmiddels alweer 3 jaar oud. Zitten twijfelen tussen een S20 plus en de Oneplus 8 pro, na langer reviews kijken toch te veel negatiefs gelezen over de Exynos chip in de S20 welke we hier in Nederland krijgen. Dus de keuze valt waarschijnlijk op de Oneplus 8 Pro. Zit alleen nog te twijfelen tussen de 8GB/128gb variant en de 12GB/256GB variant. Qua opslag zal de 128 GB variant waarschijnlijk wel voldoende. Vraag me alleen af als ik weer 3 jaar met mijn telefoon wil doen wat de verstandigste keuze is? Mij lijkt 12GB ram wel een beetje overkill maar geen idee wat de Android updates gaan doen en in hoeverre er in de komende jaren dan geen problemen ontstaan met 8 GB ram.

Iemand ervaring met beide varianten of advies wat het verstandigste is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Block_Counter
  • Laatst online: 22-09 07:39
Draai sinds hij uit is de open beta van oxygenOS 11, vandaag opeens widevine naar L3. Opende de Netflix app en toen liep m'n hele telefoon vast, na forced reboot widevine op L3. (niet zeker of het pas na die reboot was, maar wel vorige week gekeken dat ik met de beta nog L1 had).

Helaas.. ga misschien toch maar een rollback naar stable doen.

• Noresponse
Vraagje lees net over Netflix,

Wat me opvalt met de 8 pro is dat je tijdens het kijken van Netflix of een Game doet altijd een soort grijze band hebt doordat het scherm zo gebogen is ( de rand zit vaak in de ronding) en dat had ik niet met de huawei.

Wat is jullie ervaring. Ik vindt het soms persoonlijk wel hinderlijk.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GnJWYzt-So-zp2JPGXipUoVQj_E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gitgg0nA2Oc97BxBXLvFUS8c.jpg?f=fotoalbum_large

Heb je een geweldig scherm en dan zit er een streep door het hele scherm doordat het te snel afbuigt. Ik ben verder dik tevreden met het toestel , maar net even gekeken bij wat andere toestel Xiaomi en Huawei en beide hebben dit ook maar veel minder dik en dat komt dat het scherm minder scherpe ronding heeft .

[ Voor 58% gewijzigd door Noresponse op 16-09-2020 10:47 ]

• codegro
johan1997 schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 22:46:
Hoi,

Ik ben op het moment aan het kijken naar een nieuwe telefoon ter vervanging van mijn Oneplus 5 welke inmiddels alweer 3 jaar oud. Zitten twijfelen tussen een S20 plus en de Oneplus 8 pro, na langer reviews kijken toch te veel negatiefs gelezen over de Exynos chip in de S20 welke we hier in Nederland krijgen. Dus de keuze valt waarschijnlijk op de Oneplus 8 Pro. Zit alleen nog te twijfelen tussen de 8GB/128gb variant en de 12GB/256GB variant. Qua opslag zal de 128 GB variant waarschijnlijk wel voldoende. Vraag me alleen af als ik weer 3 jaar met mijn telefoon wil doen wat de verstandigste keuze is? Mij lijkt 12GB ram wel een beetje overkill maar geen idee wat de Android updates gaan doen en in hoeverre er in de komende jaren dan geen problemen ontstaan met 8 GB ram.

Iemand ervaring met beide varianten of advies wat het verstandigste is?
Ik denk niet dat je echt verschil gaat merken tussen 8 en 12 GB. Ja, als je ze naast elkaar legt wellicht minimaal verschil als je een aantal apps open hebt staan. Ik zou echter wel gaan voor de 256GB versie. vergeet niet dat van de 128GB er netto ongeveer 100GB overblijft.

• codegro
Block_Counter schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 22:50:
Draai sinds hij uit is de open beta van oxygenOS 11, vandaag opeens widevine naar L3. Opende de Netflix app en toen liep m'n hele telefoon vast, na forced reboot widevine op L3. (niet zeker of het pas na die reboot was, maar wel vorige week gekeken dat ik met de beta nog L1 had).

Net ook even gechecked en hier ook L3 op de open beta 8)7 . Weet echter niet of dit al vanaf het begin van de upgrade was. In de stable had ik zeker L1. Aangezien ik toch haast geen Netflix op mn telefoon kijk wacht ik het nog even af. Als je een rollback doet wordt de hele telefoon gewist en daar heb ik nu even geen zin in.

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:22
Ik zag gisteren een aflevering van Bright TV bij RTL. Ze vergeleken de Samsung Galaxy S20 Ultra, iPhone 11 Pro, OnePlus 8 Pro en Xiaomi Mi 10 Pro voor foto's. Winnaar was de Oneplus 8 pro.
Is op zich al wat ouder nieuws, maar omdat het gisteren op TV was, hier de verwijzing:
https://www.rtlnieuws.nl/...y-s20-ultra-oneplus-8-pro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre_nr1
Block_Counter schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 22:50:

Draai ook sinds deze uit is de OxygenOS 11. Netflix staat doet het uitstekend en net even gecheckt, Widevine staat op L1.

• Zucht123
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 25-02-2024
Tweakers, hebben jullie nog wat tips hoe ik meer "battery-juice" uit mijn device kan halen?
OOS is gewoon de stock-beta variant, ik zit te denken aan een andere kernel?

Ik heb locatie, bluetooth, nfc allemaal uit. Telefoon heeft root en heb 60 freshrate aan en de kleinere beeldres. aangehouden. snelheid zat maar wil meer batterij. Tel is rooted, heb substratum met black-theme wat wel wat heeft geholpen, maar niet alles.

• Noresponse
swhnld schreef op woensdag 16 september 2020 @ 09:52:
Ik zag gisteren een aflevering van Bright TV bij RTL. Ze vergeleken de Samsung Galaxy S20 Ultra, iPhone 11 Pro, OnePlus 8 Pro en Xiaomi Mi 10 Pro voor foto's. Winnaar was de Oneplus 8 pro.
Is op zich al wat ouder nieuws, maar omdat het gisteren op TV was, hier de verwijzing:
Als beste Allrounder. Ik had de test op YouTube gezien 2 weken geleden. Hij scoort op elke vlak wel en dus wellicht geen telelens of mist net de scherpte bij 5x zoom zullen we maar zeggen, maar op alle gebieden constant qua kleur en donker.zwart etc. Video ook dik in orde qua stabiltiet en licht doorlaten en dan te bedenken dat de software nog beter fijn getund kan worden van de Oneplus 8 Pro.

O en hij is zo snel als je een foto maakt :) en de iPhone kwam er niet goed vanaf de presentator schaamde zich bijna dat hij de iPhone had en dat hij wellicht veel chips over zou krijgen van kijkers en vrienden _/-\o_

[ Voor 8% gewijzigd door Noresponse op 16-09-2020 10:44 ]

• Glassertje
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 19:50
Hoi, ik heb sinds gisteren de 8 Pro. Mijn provider is KPN. Als ik mijn simkaart erin doe zie ik in de sim instellingen vlug iets van 5g smart waarna deze verdwijnt. Ook bij voorkeursnetwerktype is max 4g.

Ik heb maar heel even een Samsung S20 5g gehad. Onder voorkeursnetwerktype stond ook 5g.

Mijn vraag is dan ook, moet ik ergens iets aan zetten of gaat er iets fout?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ucsdcom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17:47
Glassertje schreef op woensdag 16 september 2020 @ 14:57:
Hoi, ik heb sinds gisteren de 8 Pro. Mijn provider is KPN. Als ik mijn simkaart erin doe zie ik in de sim instellingen vlug iets van 5g smart waarna deze verdwijnt. Ook bij voorkeursnetwerktype is max 4g.

Ik heb maar heel even een Samsung S20 5g gehad. Onder voorkeursnetwerktype stond ook 5g.

Mijn vraag is dan ook, moet ik ergens iets aan zetten of gaat er iets fout?
De Oneplus 8 serie wacht nog op een software update om 5g vrij te schakelen bij Vodafone en KPN. Alleen een T-Mobile simkaart geeft 5g bij mijn OP8. Dit is dan ook een bij en door T-Mobile vanaf dag 1 verkocht/gekocht toestel.

Daarnaast moet je dual sim even uit zetten. Het werkt als je de software update gehad hebt alleen als je er 1 simkaart in hebt zitten en dan wel alleen in simkaart slot 1.

Voor nieuwe providers en voor simslot 2 wordt 5g toegang pas later via een software update toegevoegd.

[ Voor 15% gewijzigd door ucsdcom op 16-09-2020 15:33 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:38

Laguna

Connaisseur

swhnld schreef op woensdag 16 september 2020 @ 09:52:
Bright.. ik vind hun kinderlijke manier van presenteren echt tenenkrommend, daarnaast zijn ze in mijn ogen niet deskundig genoeg.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

• Noresponse
ucsdcom schreef op woensdag 16 september 2020 @ 15:31:
[...]

De Oneplus 8 serie wacht nog op een software update om 5g vrij te schakelen bij Vodafone en KPN. Alleen een T-Mobile simkaart geeft 5g bij mijn OP8. Dit is dan ook een bij en door T-Mobile vanaf dag 1 verkocht/gekocht toestel.

Daarnaast moet je dual sim even uit zetten. Het werkt als je de software update gehad hebt alleen als je er 1 simkaart in hebt zitten en dan wel alleen in simkaart slot 1.

Voor nieuwe providers en voor simslot 2 wordt 5g toegang pas later via een software update toegevoegd.
Dit klopt en als je in de instellingen kijkt bij sims staat er ook aangegeven dat alleen slot 1 5G ondersteunt en in de toekomst er een update komt voor beide sloten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andreasvers
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 06-11-2022
Ik heb nu ook widevine L3 staan sinds ik de Android 11 open beta draai. Heb hier in het verleden het een en ander over voorbij zien komen, maar is het nou zo dat dit weer gefikst kan worden in de volgende beta update of zit ik hier nu aan vast wat zou betekenen dat Netflix alleen nog op 480p kan afspelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
Andreasvers schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 13:16:
Ik heb nu ook widevine L3 staan sinds ik de Android 11 open beta draai. Heb hier in het verleden het een en ander over voorbij zien komen, maar is het nou zo dat dit weer gefikst kan worden in de volgende beta update of zit ik hier nu aan vast wat zou betekenen dat Netflix alleen nog op 480p kan afspelen?
Ik verwacht dat Widevine L1 wel weer aanwezig is in de final OxygenOS 11.

Wel gek dat mijn toestel nog wel Widevine L1 heeft, en ik gebruik ook de OxygenOS 11 public beta. Netflix speelt gewoon in 1080p af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Ik denk dat niemand zich zorgen hoeft te maken over de wijziging naar Widevine L3. Ik heb het laatst gehad zonder een andere rom of beta software te draaien, en dat is ook weer terug gegaan naar L1 zonder dat ik 'm daarvoor terug hoefde te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperpanter2
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16-09 16:55
Noresponse schreef op maandag 14 september 2020 @ 13:10:
[...]

Heb je toevallig ook geprobeerd hoe de selfies zijn met GCam? Ik heb nog geen 8 pro met name omdat ik in alle reviews vooral veel te lichte selfies zie met bleke gezichten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Noresponse
Opperpanter2 schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 17:02:
[...]

Heb je toevallig ook geprobeerd hoe de selfies zijn met GCam? Ik heb nog geen 8 pro met name omdat ik in alle reviews vooral veel te lichte selfies zie met bleke gezichten.
In de avond zijn de selfies inderdaad lichter en dat komt soms ook door een licht inval, maar met GCAM pakt hij de lichtinval en laat dit verdwijnen.Het is moeilijk en eerlijk is dat soms de stock rom mooier is en dan weer de GCAM. Ik heb de foto overigens wel graag wat lichter dan kun je zelf wat contracts, donkerheid etc, bewerken en dan komt een foto er ercht mooit uit, Met GCAM is het wat dnokerder en moeilijk na te bewerken.

Als ik eerlijk moet zijn als je stock rom en GCAM samen gebruikt en er wat mee speelt dat je voor avond selfies best met GCAM kan maken en overdag zie ik weinig verschil . Avond is moeilijk en de GCAM probeert het natuurlijk te maken wat je ziet , maar maakt er dan zo nu en dan een zootje ervan. De stock rom is daarintegen is soms te licht, maar dat kun je wel weer makkelijker aanpassen zoals het er daadwerkelijk eruit zien . Als ik naar de foto;s indoor kijk dan is het wisseld en dat is voor buiten ook ,maar ik merk soms wel dat de GCAM vaak beter is als het gaat om de dynamic range alleen dan wel iets meer ruis heeft dan de stock rom. GCAM kan soms ook grauw zijn qua plaatje en de Stock rom weer te bont. Ik heb wat foto's genomen en het valt me op dat GCAM bepaald dingen wel meeneemt zoals een scaduw van een balkon hek in de schaduw, waar de stock camera deze veel minder goed meeneemt.

Welke beter is gewoon uitproberen en ik zou zeggen die de GCAM meer als Huawei P30/P40 qua kleur en natuurlijk belans is en de stcok rom als camera zoals Samsung maar dan wel iets minder bont.

De camera setup doet overigens veel denken aan de P40 (50/40) en die is op de oneplus 8 pro (48/48) dik in orde, maar ze moeten de software wat fijnt unen en denk dat de camera na elke update die er voor komt steeds beter wordt.

Ik heb de mi 10 pro . p40 pro en Samsung Ultra getest en moet zeggen de Oneplus pro heeft van al deze camera wel wat qua nacht foto;s dag foto indoor etc. Het enige wat de oneplus niet heeft is een vette telelens en moet zeggen ik mis dat helemaal niet. De Oneplus is niet de scherpste als je heel diep gaat inzoomen ,maar als je kijkt naar wide en ultrawide tot 3x is het dik in orde en zeer goed. De video camera is ook goed, duidelijk , weing problemen en goede balans. Het is een de beste allrounder en toch niet de beste camera, want dat is nog steeds de P40 pro in wide dus met standaard foto's. De selfies gaan naar de Samsung, maar zijn ze nu echt veel beter, een fractie meer dat is het 8)

Als je een zeer goede allrounder zoekt en je combineerd dit met GCAM dan heb je aan dit toestel een topper, wil je puur telelens en zoomen dan zou ik een ander toestel nemen. Alleen selfies dan de Samsung
8)

[ Voor 11% gewijzigd door Noresponse op 18-09-2020 23:26 ]

• whistleblazer
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 22:19
Ik heb nu een week mijn One plus 8 pro en ben zeer tevreden maar ik loop tegen een irritant probleem aan.

Als ik waze gebruik met Android auto, en ik zit ondertussen te bellen loopt de GPS constant achter en is de navigatie bijgevolg constant vertraagd. Zodra ik stop met bellen is het probleem opgelost. Ik bel nogal vaak tijdens het rijden dus ik heb vaak last van dit probleem.

Zijn er nog mensen die dit probleem hebben? Ik las op het one plus forum dat dit al een oud probleem is. Bij sommigen hielp het om bij waze locatie toegang op altijd te zetten, maar bij mij stond dat al correct aangeduid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julian-AMD
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 24-02-2024

Julian-AMD

RTX 3080Ti | 3900X

Hebben de 8 pro's nog issues met groene wazen over het scherm? Of is dit inmiddels opgelost?

https://www.3dmark.com/spy/21686019 - RX 6900XT 21K+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
Julian-Intel schreef op maandag 21 september 2020 @ 14:49:
Hebben de 8 pro's nog issues met groene wazen over het scherm? Of is dit inmiddels opgelost?
Ik heb mijn 8 Pro(12GB/256GB) eind augustus gekocht en deze heeft een perfect scherm. Maar of dat voor ieder nieuw toestel zo is, dat weet ik niet. Ik moet wel zeggen dat het toestel me ontzettend goed bevalt, het is supersnel en heeft echt een geweldig mooi scherm. Ook de cameras voldoen prima. Ze zijn niet goedkoop maar het is echt een aanrader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Southern Sun
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:18
Ik heb op zolder een access point en op de begane grond een router. Ik wil dat de 8 Pro automatisch het sterkste signaal kiest, nu moet ik handmatig een paar keer per dag switchen wat erg irritant begint te worden. Gekke is dat het een tijdje wel goed ging, echter werkt het nu al een paar dagen niet meer, ondanks dat ik de optie "selecteer op slimme wijze het beste wifi netwerk" aan heb staan.
Moet ik nog ergens anders rekening mee houden of werkt dit gewoon niet goed?
Heb mijn toestel eind juli ontvangen, geen last van.

[ Voor 23% gewijzigd door Southern Sun op 21-09-2020 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22-09 10:05
Toestel sinds release, nergens last van. Was in het begin volgens mij een beetje hit or miss, nu gewoon onder controle denk ik.

¯\_(ツ)_/¯ Pixel 10 Pro XL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noresponse
Nog geen issue od groene wazen gezien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noresponse
Southern Sun schreef op maandag 21 september 2020 @ 17:48:
Ik heb op zolder een access point en op de begane grond een router. Ik wil dat de 8 Pro automatisch het sterkste signaal kiest, nu moet ik handmatig een paar keer per dag switchen wat erg irritant begint te worden. Gekke is dat het een tijdje wel goed ging, echter werkt het nu al een paar dagen niet meer, ondanks dat ik de optie "selecteer op slimme wijze het beste wifi netwerk" aan heb staan.
Moet ik nog ergens anders rekening mee houden of werkt dit gewoon niet goed?

[...]

Heb mijn toestel eind juli ontvangen, geen last van.
Als je bij KPN zit doe dan even een wifi test op kpn.com ALs je onder de 20 Mbit zit na 3x testen boven dan sturen ze de wifi experia die heeft roaming. Dan is het alsof je een enkel signaal door het huis hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

De beruchte groene waas is een Samsung AMOLED panel probleem. Want zelfs de S20 en Note 20 (ultra) hebben er last van (gehad). Dit is verholpen voor velen d.m.v. patches maar daarnaast is het ook iets wat je echt moet gaan opzoeken aangezien het maar in bepaalde scenario's voorkomt. Je hoeft je er geen zorgen om te maken, want als je een telefoon graag wilt moet je ook niet opzettelijk naar problemen zoeken. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Southern Sun
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:18
Noresponse schreef op maandag 21 september 2020 @ 20:22:
[...]

Als je bij KPN zit doe dan even een wifi test op kpn.com ALs je onder de 20 Mbit zit na 3x testen boven dan sturen ze de wifi experia die heeft roaming. Dan is het alsof je een enkel signaal door het huis hebt
Zitten bij Ziggo dus voorlopig geen optie. Vorige week pakte het toestel wel automatisch de juiste router wanneer ik naar boven of beneden ging dus vind het enigszins misterieus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noresponse
Southern Sun schreef op maandag 21 september 2020 @ 20:45:
[...]

Zitten bij Ziggo dus voorlopig geen optie. Vorige week pakte het toestel wel automatisch de juiste router wanneer ik naar boven of beneden ging dus vind het enigszins misterieus.
Bij Ziggo kun je een setje kopen 99 euro, maar het merk TP is beetje meuh qua beveiliging en updata's. en vergelijkbare sets qua merk als asus,linksys etc. zijn al snel richting de 300 euro tot 500 euro, maar goed ze zijn wel fijn voor de beurs als je niet veel geld wilt uitgeven.

[ Voor 7% gewijzigd door Noresponse op 21-09-2020 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B00st3r
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19-09 19:42
Heeft deze telefoon ondertussen al een 'echt' Always On Display? Ik vind allerlei artikelen uit augustus van verschillende websites over een nieuwe 'look' maar er wordt niks concreets verteld over of het nu geïmplementeerd is of niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Petert87
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 04-09 14:40
B00st3r schreef op maandag 21 september 2020 @ 22:00:
Heeft deze telefoon ondertussen al een 'echt' Always On Display? Ik vind allerlei artikelen uit augustus van verschillende websites over een nieuwe 'look' maar er wordt niks concreets verteld over of het nu geïmplementeerd is of niet.
Het zit nu in de open bèta software die te installeren is. Op de stable software nog niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WCA

WCA

B00st3r schreef op maandag 21 september 2020 @ 22:00:
Wanneer android 11 uitkomt, heeft deze telefoon een always on display ja :)

Share and Enjoy!

Pagina: 1 ... 28 ... 50 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijd & Prijzen: [OnePlus 8-serie] Levertijden & Prijzen
- Accessoires: [OnePlus 8-serie] Accessoires
- Discussie over de Crackable game hoort hier: Crackables 2
- Vragen en opmerkingen over Oxygen Updater mogen hier: [Oxygen Updater] Ervaringen & Discussie