In de avond zijn de selfies inderdaad lichter en dat komt soms ook door een licht inval, maar met GCAM pakt hij de lichtinval en laat dit verdwijnen.Het is moeilijk en eerlijk is dat soms de stock rom mooier is en dan weer de GCAM. Ik heb de foto overigens wel graag wat lichter dan kun je zelf wat contracts, donkerheid etc, bewerken en dan komt een foto er ercht mooit uit, Met GCAM is het wat dnokerder en moeilijk na te bewerken.
Als ik eerlijk moet zijn als je stock rom en GCAM samen gebruikt en er wat mee speelt dat je voor avond selfies best met GCAM kan maken en overdag zie ik weinig verschil . Avond is moeilijk en de GCAM probeert het natuurlijk te maken wat je ziet , maar maakt er dan zo nu en dan een zootje ervan. De stock rom is daarintegen is soms te licht, maar dat kun je wel weer makkelijker aanpassen zoals het er daadwerkelijk eruit zien . Als ik naar de foto;s indoor kijk dan is het wisseld en dat is voor buiten ook ,maar ik merk soms wel dat de GCAM vaak beter is als het gaat om de dynamic range alleen dan wel iets meer ruis heeft dan de stock rom. GCAM kan soms ook grauw zijn qua plaatje en de Stock rom weer te bont. Ik heb wat foto's genomen en het valt me op dat GCAM bepaald dingen wel meeneemt zoals een scaduw van een balkon hek in de schaduw, waar de stock camera deze veel minder goed meeneemt.
Welke beter is gewoon uitproberen en ik zou zeggen die de GCAM meer als Huawei P30/P40 qua kleur en natuurlijk belans is en de stcok rom als camera zoals Samsung maar dan wel iets minder bont.
De camera setup doet overigens veel denken aan de P40 (50/40) en die is op de oneplus 8 pro (48/48) dik in orde, maar ze moeten de software wat fijnt unen en denk dat de camera na elke update die er voor komt steeds beter wordt.
Ik heb de mi 10 pro . p40 pro en Samsung Ultra getest en moet zeggen de Oneplus pro heeft van al deze camera wel wat qua nacht foto;s dag foto indoor etc. Het enige wat de oneplus niet heeft is een vette telelens en moet zeggen ik mis dat helemaal niet. De Oneplus is niet de scherpste als je heel diep gaat inzoomen ,maar als je kijkt naar wide en ultrawide tot 3x is het dik in orde en zeer goed. De video camera is ook goed, duidelijk , weing problemen en goede balans. Het is een de beste allrounder en toch niet de beste camera, want dat is nog steeds de P40 pro in wide dus met standaard foto's. De selfies gaan naar de Samsung, maar zijn ze nu echt veel beter, een fractie meer dat is het
Als je een zeer goede allrounder zoekt en je combineerd dit met GCAM dan heb je aan dit toestel een topper, wil je puur telelens en zoomen dan zou ik een ander toestel nemen. Alleen selfies dan de Samsung
[
Voor 11% gewijzigd door
Noresponse op 18-09-2020 23:26
]