Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeStef
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 21-09 16:24
Er zijn wel meer verschillen dan de cpu en camera hoor.
Bijvoorbeeld het soort geheugen, opslag etc, materialen... Compleet andere phone dus.
Hij komt wel in het vaarwater van de 7T wat de prijs betreft maar deze zal na de 8T gewoon verdwijnen. Al vind ik persoonlijk de 7T de betere phone.
Maar again van concurrentie kan men echt niet spreken ivm de 8, dit zijn premium apparaten.
200€ is ook het verschil tussen de 8 en de 8 Pro.
Btw : ik breek de Nord helemaal niet af, ik wil gewoon duidelijk maken dat het in een ander segment zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipm0de
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:18

Flipm0de

geen

Maar zoals ik m'n bericht begon: "voor mij...". Materialen, opslag boeit me allemaal niet zo. Jou blijkbaar wel. Dus andere mening.

Voor mij zijn de Nord en de 8 wel concurrenten. En goede tip om ook eens naar de 7t te kijken. Volgens mij is die met android 10 geleverd dus zou nog evenveel android updates moeten krijgen als de 8.

flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeStef
Laten we akkoord gaan dat we elk een aparte mening hebben ;-)
Inderdaad de 7T/ Pro is het overwegen waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tec7lol
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 18-09 22:40
Het zijn beide goede telefoons met beide hun specifieke kenmerken, vraag is of die zo belangrijk zijn dat je er extra wil voor betalen (stereo speaker, snellere opslag en processor, premium behuizing, camera tikkeltje beter...)
Er zijn genoeg reviews over de oneplus8 vs oneplus nord te vinden.

YouTube: OnePlus Nord vs. OnePlus 8: Easy Choice!

De oneplus nord is dus een goedkoper alternatief voor de oneplus 8 wat dus zeker aan de sales van de oneplus8 zal knagen.
Simpelweg omdat deze Nord heel veel bang for the buck geeft.

Persoonlijk moet ik binnen enkele maanden een nieuwe gsm bestellen en zal ik twijfelen tussen de "oneplus 8t" en de galaxy S20.
En dan vooral de camera die de doorslag zal geven.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Phntm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12:18

Phntm

Tlingelingeling

Tec7lol schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 00:00:
Het zijn beide goede telefoons met beide hun specifieke kenmerken, vraag is of die zo belangrijk zijn dat je er extra wil voor betalen (stereo speaker, snellere opslag en processor, premium behuizing, camera tikkeltje beter...)
Er zijn genoeg reviews over de oneplus8 vs oneplus nord te vinden.

YouTube: OnePlus Nord vs. OnePlus 8: Easy Choice!

De oneplus nord is dus een goedkoper alternatief voor de oneplus 8 wat dus zeker aan de sales van de oneplus8 zal knagen.
Simpelweg omdat deze Nord heel veel bang for the buck geeft.

Persoonlijk moet ik binnen enkele maanden een nieuwe gsm bestellen en zal ik twijfelen tussen de "oneplus 8t" en de galaxy S20.
En dan vooral de camera die de doorslag zal geven.
Ik zou wegblijven Samsung als je denkt over fatsoenlijke performance. De exynos 990 chip is namelijk echt een bagger ding. Hier kun je veel over vinden op het internet. Minder performance en ook nog eens slechter batterij leven. Tenzij je van plan bent een Amerikaanse versie te importeren met de juiste chip, de snapdragon 865.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeStef
Klopt, of het moet zijn dat ze een Lite versie uitbrengen zoals met de S10, die had wel een high-end Snapdragon aan boort.
Maar om eerlijk te zijn koop je geen Oneplus voor de camera, ja ok, ze doen mooie sprongen vooruit maar staan nog steeds ver achter een Pixel of een Crapsung of zelfs een Crapple. Ps : Sony 1 mark II trekt ook prachtige foto's, maar die is dan weer erg duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
LeStef schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 11:20:
Klopt, of het moet zijn dat ze een Lite versie uitbrengen zoals met de S10, die had wel een high-end Snapdragon aan boort.
Maar om eerlijk te zijn koop je geen Oneplus voor de camera, ja ok, ze doen mooie sprongen vooruit maar staan nog steeds ver achter een Pixel of een Crapsung of zelfs een Crapple. Ps : Sony 1 mark II trekt ook prachtige foto's, maar die is dan weer erg duur.
Dan installeer je toch de GCam? :p Werkt echt fantastisch op de 8-serie, mede omdat je alle camera's kan gebruiken zonder root.

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asprine
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:38
Anonymoussaurus schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 11:23:
[...]

Dan installeer je toch de GCam? :p Werkt echt fantastisch op de 8-serie, mede omdat je alle camera's kan gebruiken zonder root.
Is nog maar zien of dat straks nog kan in android versie 11.

https://www.androidpolice...-camera-apps-chooser/?amp

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Asprine schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 12:10:
[...]

Is nog maar zien of dat straks nog kan in android versie 11.

https://www.androidpolice...-camera-apps-chooser/?amp
Dat is niet 100% relevant. Het enige wat dat betekent is dat je die camera niet meer de default kan laten zijn. Dat is totaal niet hetzelfde als GCam via je launcher (homescreen) starten. Ik ga er dus vanuit dat dit nog steeds kan, want daar is immers niks over gezegd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flipm0de

Flipm0de

geen

[...]

Is het verschil met / zonder gcam echt zo groot? Op de paar YouTube filmpjes die ik kan kan vinden lijkt het niet een wereld van verschil. iPhones of pixels zijn wel een stuk beter nog.

Zou je anders eens wat vergelijkingen willen posten? Ik wil graag een oneplus, maar de camera is hetgeen wat me tot nu toe tegenhoudt (en misschien de aanpassingen die ze in android 11 maken in de interface een beetje).

[ Voor 20% gewijzigd door Flipm0de op 23-08-2020 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeStef
[...]

Dat is waar maar bij mij crashed de app telkens als ik de 0.6 of zo gebruik. Verschillende profielen getest maar nog steeds hetzelfde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Flipm0de schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 13:37:
[...]

Is het verschil met / zonder gcam echt zo groot? Op de paar YouTube filmpjes die ik kan kan vinden lijkt het niet een wereld van verschil. iPhones of pixels zijn wel een stuk beter nog.

Zou je anders eens wat vergelijkingen willen posten? Ik wil graag een oneplus, maar de camera is hetgeen wat me tot nu toe tegenhoudt (en misschien de aanpassingen die ze in android 11 maken in de interface een beetje).
Het verschil is inderdaad niet meer zo groot als toen we GCam vergeleken met de OnePlus Camera op de 3(T) en 5(T), maar het verschil is er nog steeds. Vooral kleur accuraatheid en dynamic range is met GCam beter. Detail is ook wel een dingetje, maar minder sinds de 8-serie.

De camera van de 8 Pro is absoluut niet slecht te noemen. Het is geen Huawei P40 Pro kwaliteit, maar het komt toch in de buurt. Hier zie je de verschillen: https://www.xda-developer...ephoto-wide-angle-camera/.
LeStef schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 13:38:
[...]

Dat is waar maar bij mij crashed de app telkens als ik de 0.6 of zo gebruik. Verschillende profielen getest maar nog steeds hetzelfde.
Welke versie gebruik je? Urnyx' of Arnova? Werkt alleen bij Urnyx' (vanaf versie 2.0) en je moet ook de config hebben. Zie hier: https://www.celsoazevedo....e-camera/f/changelog1278/ en https://www.celsoazevedo....amera/f/configs-urnyx-02/.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 26-08 21:20
Ik gebruik de GCam binnen android 11. Niks aan de hand. Er zijn voor mij wel duidelijke verschillen. De standaard camera is wat plat als ik het moet zeggen.

Ik gebruik de arnova 7.4 versie

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:39
rhos schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 16:01:
Ik gebruik de GCam binnen android 11. Niks aan de hand. Er zijn voor mij wel duidelijke verschillen. De standaard camera is wat plat als ik het moet zeggen.

Ik gebruik de arnova 7.4 versie
Werkt de wide-angle camera ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pierre_nr1 schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 16:04:
[...]

Werkt de wide-angle camera ook?
Nee, die werkt alleen op die van Urnyx' voor zover ik weet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rhos
Anonymoussaurus schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 16:10:
[...]

Nee, die werkt alleen op die van Urnyx' voor zover ik weet.
werkt hier op de Arnova prima. de Urnux heeft volgens mij helemaal geen 7.4 versie uit.

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18:53

WCA

In mijn ervaring is in veel gevallen gcam echt niet meer beter dan de stock camera. Eigenlijk alleen night sight werkt beter dan nightscape. De HDR modus van OnePlus vind ik zelf een stuk beter, en met tegenlicht doet de OnePlus camera het ook veel beter.

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
rhos schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 16:26:
[...]

werkt hier op de Arnova prima. de Urnux heeft volgens mij helemaal geen 7.4 versie uit.
Dank! De Arnova werkt prima, ook de wide-angle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeStef
Bij mij dus niet, ( ik heb de gewone 8 non pro) en bij wisselen van camera ( manueel) crashed die. Ik zou niet meer weten welke XML dat ik moet gebruiken als profiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
LeStef schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 18:55:
Bij mij dus niet, ( ik heb de gewone 8 non pro) en bij wisselen van camera ( manueel) crashed die. Ik zou niet meer weten welke XML dat ik moet gebruiken als profiel.
Bij de non pro gaat dat wisselen dus niet en zul je moeten rookten wil dat lukken. Had ik met de 7 pro ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tec7lol
LeStef schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 11:20:
Ik ben benieuwd, er staat een S20 FE ("fan edition" gepland in september/oktober) met (waarschijnlijk) ook een snapdragon in Europa :) Die zou het dan moeten opnemen tegen de oneplus 8t.

Benieuwd welke de beste camera gaat hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Tec7lol schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 11:15:
[...]

Ik ben benieuwd, er staat een S20 FE ("fan edition" gepland in september/oktober) met (waarschijnlijk) ook een snapdragon in Europa :) Die zou het dan moeten opnemen tegen de oneplus 8t.

Benieuwd welke de beste camera gaat hebben.
Een 8T zal doorgaans, vermoed ik, betere specs hebben dan de S20 FE. Dit moet een Lite variant voorstellen van de S20. Als het gaat om camera's dan is het volledig afhankelijk van of oneplus dit keer ook weer goed zal omgaan met de software of niet. Samsung heeft over het algemeen altijd goeie camera's in hun S line-up. Deze generatie waren de recensies over camera's wel zeer te spreken over de kwaliteit van OnePlus, ook in vergelijking met de Samsung camera's.

[ Voor 9% gewijzigd door Phntm op 24-08-2020 11:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Phntm schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 11:58:
Deze generatie waren de recensies over camera's wel zeer te spreken over de kwaliteit van OnePlus, ook in vergelijking met de Samsung camera's.
Klopt inderdaad. Soms vind ik die van OnePlus een stuk beter zelfs, qua kleurechtheid. Samsung's camerakwaliteit ziet er soms zo erg saturated uit dat het net lijkt alsof je aan de LSD zit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipm0de

Flipm0de

geen

Anonymoussaurus schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 12:04:
[...]

Klopt inderdaad. Soms vind ik die van OnePlus een stuk beter zelfs, qua kleurechtheid. Samsung's camerakwaliteit ziet er soms zo erg saturated uit dat het net lijkt alsof je aan de LSD zit...
van de 8 Pro dan toch? De 8 schijnt wel tegen te vallen als ik de reviews zo lees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tec7lol
Anonymoussaurus schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 12:04:
[...]

Persoonlijk hou ik wel van die LSD foto's van een samsung S camera, niet kleurecht natuurlijk.
Maar ik vind ze eigenlijk mooier dan het in werkelijkheid is, en daar gaat het uiteindelijk toch om :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Flipm0de schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 12:14:
[...]

van de 8 Pro dan toch? De 8 schijnt wel tegen te vallen als ik de reviews zo lees.
De 8 Pro is inderdaad een geprezen toestel. De 8 had een moeilijke start. Na wat updates waren ook de camera's op de 8 prima en konden deze fatsoenlijk platen schieten. De macro camera is helaas slecht gebleven maar goed, de primary lens en wide-lens doen wat ze moeten doen :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18:53

WCA

Phntm schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 13:03:
[...]

De 8 Pro is inderdaad een geprezen toestel. De 8 had een moeilijke start. Na wat updates waren ook de camera's op de 8 prima en konden deze fatsoenlijk platen schieten. De macro camera is helaas slecht gebleven maar goed, de primary lens en wide-lens doen wat ze moeten doen :P
Sowieso, zal je als je altijd maar met de allerbeste blijft vergelijken, je nooit tevreden zijn met je camera.

Camera's op smartphones zijn tegenwoordig vrijwel allemaal adequaat voor waar ze voor gebruikt worden. Er zijn een aantal die voorop lopen qua nieuwe features, en een paar die het in wat lastigere situaties beter doen, maar in de meeste omstandigheden zal je met elke fatsoenlijke telefoon prima plaatjes kunnen schieten.

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

WCA schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 13:46:
[...]

Sowieso, zal je als je altijd maar met de allerbeste blijft vergelijken, je nooit tevreden zijn met je camera.

Camera's op smartphones zijn tegenwoordig vrijwel allemaal adequaat voor waar ze voor gebruikt worden. Er zijn een aantal die voorop lopen qua nieuwe features, en een paar die het in wat lastigere situaties beter doen, maar in de meeste omstandigheden zal je met elke fatsoenlijke telefoon prima plaatjes kunnen schieten.
Daar ben ik het zeker mee eens, ik heb zeer mooie platen kunnen schieten in Dubai vorig jaar met mijn 6T. Ik vind mijn 8 Pro ook zeker goeie platen schieten, al ga ik wel die tempered glass plaatje er vanaf halen die ik had geplakt. Ik vind toch wel dat het enige impact heeft op de kwaliteit van fotos.

Maar nogmaals, zeker eens. Ik vind het verschil tussen de beste camera's op het moment ook marginaal. Wil je echt goeie fotos schieten, koop een fatsoenlijk camera zou ik zeggen. Veel toestellen hebben tegenwoordig zoals je al zegt, goed presterende camera's.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LeStef
[...]

Klopt helaas, 7T trok naar mijn bescheiden inzien betere plaatjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipm0de

Flipm0de

geen

LeStef schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 13:56:
[...]

Klopt helaas, 7T trok naar mijn bescheiden inzien betere plaatjes.
ow echt? Die tipte je laatst ook al. En die is voor een kleiner bedrag dan de 8 op te halen. En omdat die met android 10 is geleverd zou ie nog tot android 13 moeten doorgaan? Net als de 8 toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LeStef
Flipm0de schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 14:02:
[...]

ow echt? Die tipte je laatst ook al. En die is voor een kleiner bedrag dan de 8 op te halen. En omdat die met android 10 is geleverd zou ie nog tot android 13 moeten doorgaan? Net als de 8 toch?
Oneplus staat er inderdaad voor bekend om lang updates te geven, als ik me niet vergis heeft de 5T dit jaar nog Android 10 gekregen.
Met de 7T doe je geen slechte koop, check ook de 7T Pro als grootte geen issue is. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
[...]

Ik bedoel inderdaad die van de Pro. Software is er bij dat toestel wel op vooruit gegaan.

Acties:
  • +4 Henk 'm!
jOnePlus Tools heeft zojuist een update uitgebracht waardoor je nu met je 8 Pro kan kiezen tussen 90 and 120Hz: https://play.google.com/s...net.jroot3d.joneplustools.

[ Voor 3% gewijzigd door Anonymoussaurus op 24-08-2020 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-09 23:53
Anonymoussaurus schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 23:18:
jOnePlus Tools heeft zojuist een update uitgebracht waardoor je nu met je 8 Pro kan kiezen tussen 90 and 120Hz: https://play.google.com/s...net.jroot3d.joneplustools.
Heb je hier root voor nodig om het 90hz te activeren? Heb gekozen voor force 90 hz, maar ik werk geen verschil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Knamix schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 09:19:
[...]

Heb je hier root voor nodig om het 90hz te activeren? Heb gekozen voor force 90 hz, maar ik werk geen verschil
Er staat er ook bij dat het een adb/root tool is als je op de download pagina komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricardo_1994
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 28-01-2021
[...]

Je kan 90Hz niet activeren op de 8 Pro. Het is gewoon een setting. Dezelfde setting activeert bij de 7(T) Pro 90Hz, en bij de 8 Pro 120Hz.

Het enige wat de app doet is een ADB command uitvoeren, wat je zelf ook zou kunnen doen. Het is de onderstaande command:

''adb shell settings put global oneplus_screen_refresh_rate 0''

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Niet per se. Kan ook met ADB.
Ricardo_1994 schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 11:47:
[...]

Je kan 90Hz niet activeren op de 8 Pro. Het is gewoon een setting. Dezelfde setting activeert bij de 7(T) Pro 90Hz, en bij de 8 Pro 120Hz.

Het enige wat de app doet is een ADB command uitvoeren, wat je zelf ook zou kunnen doen. Het is de onderstaande command:

''adb shell settings put global oneplus_screen_refresh_rate 0''
Waarom staat er dan 90Hz bij? Ik ben een beetje verward: heeft hij alleen "force 90Hz" toegevoegd aan de app voor de 8? Ik heb geen 8-serie telefoon dus kan het niet testen.

[ Voor 3% gewijzigd door Anonymoussaurus op 25-08-2020 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Laat maar, ik snap het al (heb screenshots gekregen van iemand): het is het forceren van 90Hz op de 8 en het forceren van 120Hz op de 8 Pro.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:22

Laguna

Connaisseur

Flipm0de schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 14:02:
[...]

Van minder naar beter: Nord > 8 > 7T > 7T Pro > 8 Pro

Waar de T serie van de 8 terecht gaat komen in dat rijtje valt nog niks over te zeggen.

Ik heb zelf voor de 7T gekozen omdat ik geen curved edge wil en ik niet meer dan €500 wil uitgeven.

Qua updates heb je ook geen zekerheid, het verleden is geen garantie voor de toekomst. De 7T zie ik wel Android 12 krijgen, maar Android 13 is onzeker. Dat geldt ook voor de Nord, OnePlus X bezitters hebben maar een jaar updates gekregen met 1 Android upgrade (al heb ik zo'n vermoeden dat dat mede komt doordat de SoC, de Snapdragon 801, al ruim 2 jaar op de markt was en Qualcomm na 3 jaar mogelijk geen updates meer uitbracht), met alle hype die ze zelf rond de Nord gecreëerd hebben verwacht ik niet dat het daarmee hetzelfde zal verlopen (en bovendien zit daar wel een nieuwe SoC in).

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipm0de

Flipm0de

geen

Laguna schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 18:16:
[...]

Van minder naar beter: Nord > 8 > 7T > 7T Pro > 8 Pro

Waar de T serie van de 8 terecht gaat komen in dat rijtje valt nog niks over te zeggen.

Ik heb zelf voor de 7T gekozen omdat ik geen curved edge wil en ik niet meer dan €500 wil uitgeven.

Qua updates heb je ook geen zekerheid, het verleden is geen garantie voor de toekomst. De 7T zie ik wel Android 12 krijgen, maar Android 13 is onzeker. Dat geldt ook voor de Nord, OnePlus X bezitters hebben maar een jaar updates gekregen met 1 Android upgrade (al heb ik zo'n vermoeden dat dat mede komt doordat de SoC, de Snapdragon 801, al ruim 2 jaar op de markt was en Qualcomm na 3 jaar mogelijk geen updates meer uitbracht), met alle hype die ze zelf rond de Nord gecreëerd hebben verwacht ik niet dat het daarmee hetzelfde zal verlopen (en bovendien zit daar wel een nieuwe SoC in).
Ik neig iets meer naar de 8 omdat ie smaller en lichter is. En omdat ie flink in prijs aan t zakken is al. Om de 8t op korte termijn gaat komen vraag ik me heel erg af (mid oktober is mijn target 😛).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeStef
Ik bezit ook de 8 en merk geen verschil in snelheid met de 7T Pro. Wat batterij betreft wel, de 8 gaat langer met een lading dan de 7T en 7T Pro.
Als je twijfelt tussen de 7T en 8. Voor plaatjes moet je bij de T zijn of de 8 Pro. Voor de batterij doet de 8 het uitstekend, al maakt dat niet veel uit want ze hebben beide de zelfde racebanaan lader.
Laatste heb je liever een plat scherm of hou je van curved? Ik was in begin Die hard plat scherm maar om eerlijk te zijn stoort het mij nu niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Flipm0de schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 18:54:
[...]

Ik neig iets meer naar de 8 omdat ie smaller en lichter is. En omdat ie flink in prijs aan t zakken is al. Om de 8t op korte termijn gaat komen vraag ik me heel erg af (mid oktober is mijn target 😛).
De 8 is inderdaad 1.5mm smaller en 10 gram lichter (ondanks dat de accu groter is) dat is inderdaad fijn (al vraag ik mij wel af hoe dat kan, zou het frame van de 8 net als de Nord van plastic zijn?). Als je daarbij het curved edge scherm geen probleem vindt, het niet erg vindt dat de 8 geen telelens heeft en een mindere macro camera en daar meer geld voor wilt neerleggen dan de 8 kopen (maar omdat je toch wacht tot de 8T heeft dit advies eigenlijk weinig nut). Je had daarom beter een topic kunnen openen in aankoopadvies, aangezien je al best lang in allerlei topics advies probeert in te winnen ;)

@LeStef ik weet niet wat voor resultaten de 8 haalt maar de 7T haalt meer dan eens over een periode van 30 uur zo'n 10 uur SoT of over 40 uur zo'n 8 uur SoT. Oftewel je hoeft nooit bang te zijn dat je het einde van de dag niet haalt en met licht gebruik doe je er 2 dagen mee.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LeStef
Klopt je moet je met beide nooit zorgen maken over de batterij.
Moest ik FlipmOde zijn, zou ik gewoon wachten tegen dat het zo ver is en dan nog eens zien wat er op de markt is.
Ps: 8 heeft absoluut geen plastiek frame ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

LeStef schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 23:27:
Ps: 8 heeft absoluut geen plastiek frame ;-)
Hoe verklaar je dan dat de 7T zwaarder is dan de 8 terwijl de 8 een accu heeft die 500mAh groter is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Laguna schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 02:12:
[...]

Hoe verklaar je dan dat de 7T zwaarder is dan de 8 terwijl de 8 een accu heeft die 500mAh groter is?
De 7t? Simpel, dat ding heeft zo een afschuwelijk grote maan vormige camera eiland met extra metaal en glas. De 8 heeft een, wellicht, robuustere maar lichtere aluminium frame i.v.m. nieuw design. De 8 (pro) bijvoorbeeld heeft voor esthetische redenen een soort deuk aan de bovenkant, maar daar bespaar je ook gewicht mee.
Alle kleine beetjes tellen bij elkaar op... Zijn jullie dit aan het uitzoeken om te kijken welke telefoon meer pijn doet mocht het vallen op je gezicht?

[ Voor 8% gewijzigd door Phntm op 26-08-2020 04:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

@Phntm smaken verschillen, maar ook het camera eiland is minimaal aan extra gewicht (mocht dat al het geval zijn). Ik zie nu dat ik het gewicht van 500 mAh extra aardig overschat heb, dat is namelijk maar 10 gram. Blijkbaar is er dus 20 gram bespaart in de iets compactere behuizing.

Op je gezicht zal je het verschil niet voelen ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Laguna op 26-08-2020 08:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeStef
Laguna schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 08:51:
@Phntm

Op je gezicht zal je het verschil niet voelen ;)
Zou sowieso pijn doen _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVeloce
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20:49
Codename van de OnePlus 8T is kebab

Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En dan zijn er nog een paar, zoals billie en billie2T ;). Dat zijn waarschijnlijk de goedkopere varianten van de Nord.

[ Voor 12% gewijzigd door Anonymoussaurus op 26-08-2020 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVeloce
Wat is bel kwaliteit, 4G ontvangst met de 8 Pro?
En in nieuwbouw woning?

Ik zelf heb T-Mobile, m'n vader klaagt vaak dat ik slecht te verstaan ben. Heb nu Pixel 3. Zelfs via WhatsApp call klaagt ie wel eens, wat mij vreemd lijkt, omdat het via WiFi gaat.
(M'n pixel 3 al omgewisseld 2j terug, samen met nieuwe sim)

Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipm0de

Flipm0de

geen

Wat een haat op t forum daar omdat t op oneUI lijkt. Misschien was het wel heel slim van Samsung om alle knoppen aan de onderkant te zetten. Vind t handig. Goede uitleg ook, beter dan stock en iOS bijvoorbeeld waar alle iconen standaard aan de bovenkant zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Flipm0de schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 18:09:
[...]

Wat een haat op t forum daar omdat t op oneUI lijkt. Misschien was het wel heel slim van Samsung om alle knoppen aan de onderkant te zetten. Vind t handig. Goede uitleg ook, beter dan stock en iOS bijvoorbeeld waar alle iconen standaard aan de bovenkant zitten.
De subreddit is 10x erger. De mensen die meestal klagen over de OOS11 hebben niks beters te doen. Het zijn dezelfde soort mensen die zeggen ik stap over naar Samsung... :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rox92
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15:32
Zolang ze niet al die kinderlijke pictogrammen overnemen of een gek lettertype dan geloof ik het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tec7lol
oneplus 8t krijgt terug een vlak scherm, misschien toch wat handzamer dan een gebogen scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Rox92 schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 20:16:
Zolang ze niet al die kinderlijke pictogrammen overnemen of een gek lettertype dan geloof ik het wel.
Waar heb je het precies over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniace
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13-06 10:32
Sinds een paar dagen de 8 pro in huis enorme verbetering qua camera's maar ik moet zeggen de frontcamera is niet echt super... ik heb vaak last van blurry foto's als het wat donkerder is. Met mijn oneplus 6 eigenlijk nooit last van gehad. Meer mensen die dit ervaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metmet
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 08-05 22:40
Is er hier iemand die weet of de infrarood functie weer terug komt op de 8 pro..ik zeg eerlijk ik mis het wel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Metmet schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 10:38:
Is er hier iemand die weet of de infrarood functie weer terug komt op de 8 pro..ik zeg eerlijk ik mis het wel..
De Photochrom filter? Persoonlijk verwacht ik dat dit nooit een comeback maakt. De lens die dat regelt gaat nu permanent door het leven als een color filter lens die wat meer informatie opvangt wat betreft kleuren i.p.v. als lens zelfstandig werken zoals voorheen. Photochrom mode is er nog steeds maar niet op de belachelijke wijze hiervoor. Ik vond het een party trick/gimmick, inmiddels al vergeten dat het bestond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rox92
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15:32
Phntm schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 08:44:
[...]

Waar heb je het precies over?
Iedereen is bang dat oneplus heel erg op de ui van Samsung gaat lijken. Zelf hoop ik dat ze ver weg blijven van de kinderlijke pictogrammen van Samsung want dan haak ik af. Als ze andere dingen overnemen van Samsung vind ik dat niet zo erg.

Zo duidelijker ?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• iestyn99
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20-09 10:21
Rox92 schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 12:34:
[...]

Iedereen is bang dat oneplus heel erg op de ui van Samsung gaat lijken. Zelf hoop ik dat ze ver weg blijven van de kinderlijke pictogrammen van Samsung want dan haak ik af. Als ze andere dingen overnemen van Samsung vind ik dat niet zo erg.

Zo duidelijker ?
Ik draai de DP4 op dit moment een ik kan vertellen dat het rustig, beschaafd en chic staat. En ik begrijp heel goed waarom je bang bent voor een Samsung look maar wees gerust!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Rox92 schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 12:34:
[...]

Zo duidelijker ?
Zo een opmerking zou niet eens nodig zijn geweest als je ook daadwerkelijk beetje de DP changes had gevolgd. De enige veranderingen bij pictogrammen is dat ze net wat andere kleuren hebben. Bovendien, als OnePlus er echt voor had gekozen om nieuwe pictogrammen te gebruiken, dan heb je altijd de keus om de pictogrammen te veranderen naar wat je wilt in Oxygen OS, dat is o zo fijn.

Verder vind ik deze veranderingen die Oneplus maakt gewoon erg logisch. Het houd alleen op bij gebruiksgemak en esthetische changes. Nu hebben we giga schermen, en het gros gedeelte van de mensen met zo een toestel kan het moeilijk met één hand bedienen. Dat daarop de indeling van menu's wordt gewijzigd is voor mij dan ook meer dan logisch. Je gaat natuurlijk nu schermen niet kleiner maken gezien het feit iedereen nu verder beweegt richting grote schermen en zelfs opvouwbare schermen.

Het argument van lijkt op OneUI gaat dan ook echt niet op, puur omdat het een hele logische verandering is. OneUI is immers ook meer dan alleen looks en pictogrammetjes, het is een ervaring, een aanbod aan apps (lees: Bloatware :P ) en integratie binnen het Samsung Ecosysteem. Dat het gaat lijken op elkaar qua design betekent dat Samsung in de juiste richting aan het denken was. Sterker nog toen Apple kwam met de eerste iPhone, wat gelijk het speelveld gereed had gezet voor fatsoenlijke bar(smart)phones, was het design ook erg duidelijk van wat een smartphone moest voorstellen. Grappig genoeg zweren sommigen er bij dat OneUI een kopie is van Apple's iOS.

Mijn standpunt is: Lekker gebruiken of ROM erover heen of lekker een andere merk nemen. De leden van de OnePlus community houden erg veel van klagen. Die forums en subreddit is een en al dat. Zullen we met zijn allen proberen om dat soort onnozele en laagdrempelige opmerkingen niet hier te herhalen? O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 1993jjohan
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11-09 11:01
Ik wacht al bijna 4 maanden op oneplus die een update beloofd had om 5g werkende te krijgen icm dual sim. Tot op heden niks gezien. En nu 5g actief is bij t mobile wil ik het ook wel kunnen gebruiken.

Weet iemand of het op de Android 11 DP al wel werkt?

En ja, ik weet dat het voordeel van 5g nu nog minimaal is. Ik baal alleen gewoon van de gang van zaken bij oneplus. Eerst de scherm problemen die nog steeds niet geheel zijn opgelost, toen dat gedoe met die kleuren camera en nu nog steeds geen dual sim 5g. De communicatie naar buiten is van hun is ook ronduit slecht.

Ik ben nog steeds een tevreden gebruiker maar ik denk niet dat mijn volgende telefoon nog een oneplus zal worden op deze manier.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Flipm0de schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 18:09:
[...]

Meh, ben het deels met ze eens. In plaats van de optie te geven drukken ze gewoon dit boomer design door. Ik hoef geen lettertype 72 in m'n instellingen, anders koop ik wel een bril of lenzen als ik het niet kan lezen, of zet ik m'n lettertype zelf groter.

Vind het nog steeds wel OxygenOS-achtig als ik het zo zie, maar zoveel lege ruimte tussen die letters en daadwerkelijke icoontjes in instellingen vind ik niets. Zelfde geldt dus voor die gigantisch lettertypen in apps en instellingen. DP4 heeft dit verbeterd volgens mij (zie: YouTube: Oxygen OS 11 DP-4 brings new Gaming Tool Box , Sep Patch & Tons of F...).
1993jjohan schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 13:33:
Ik wacht al bijna 4 maanden op oneplus die een update beloofd had om 5g werkende te krijgen icm dual sim. Tot op heden niks gezien. En nu 5g actief is bij t mobile wil ik het ook wel kunnen gebruiken.

Weet iemand of het op de Android 11 DP al wel werkt?

En ja, ik weet dat het voordeel van 5g nu nog minimaal is. Ik baal alleen gewoon van de gang van zaken bij oneplus. Eerst de scherm problemen die nog steeds niet geheel zijn opgelost, toen dat gedoe met die kleuren camera en nu nog steeds geen dual sim 5g. De communicatie naar buiten is van hun is ook ronduit slecht.

Ik ben nog steeds een tevreden gebruiker maar ik denk niet dat mijn volgende telefoon nog een oneplus zal worden op deze manier.
Ja, volgens mij werkt dit wel op de DPs heb ik gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1993jjohan
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11-09 11:01
Anonymoussaurus schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 13:43:
[...]

Ja, volgens mij werkt dit wel op de DPs heb ik gehoord.
Fijn, dan wacht ik nog even de af tot de open bèta er is. Ik bouw namelijk zelf in de telecom voor de providers 5g en wil graag ook wat ik zelf bouw kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
1993jjohan schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 13:49:
[...]

Fijn, dan wacht ik nog even de af tot de open bèta er is. Ik bouw namelijk zelf in de telecom voor de providers 5g en wil graag ook wat ik zelf bouw kunnen gebruiken.
Deze maand (september) zou de eerste Open Bèta er aan moeten komen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipm0de

Flipm0de

geen

Anonymoussaurus schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 13:53:
[...]

Deze maand (september) zou de eerste Open Bèta er aan moeten komen :).
Oneplus heeft dan al android 11 voordat t grootste deel van Europa aan pixels telefoons kan komen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amoi
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17-09 16:22
Recent heb ik een Oppo find x2 pro gekocht, door een firmware issue deze laten repareren. Nu krijg ik de keuze de Oppo find x2 pro weer naar mij of een nieuwe Oneplus 8 Pro (256GB/12GB).

Maar ik vind niet dat ik daar echt wat zinnigs over kan zeggen, zijn er op dit moment bijvoorbeeld nog grote problemen met een green tint of black crush? Ook hoe is de software ervaring? software updates hoe regelmatig? misschien is er iemand hier die eerder een Find x2 pro heeft gehad.

Batterij duur wat is de praktijk? Ik haalde met mijn Oppo 1,5 dag met hetzelfde gebruik als mijn s9+ (einde dag moest ik echt laden)

[ Voor 12% gewijzigd door amoi op 01-09-2020 18:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SuperVeloce
Metmet schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 10:38:
op XDA forum staat hoe het moet
https://forum.xda-develop...er-command-shell-t4134237

[ Voor 21% gewijzigd door SuperVeloce op 01-09-2020 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVeloce
Tec7lol schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 00:45:
oneplus 8t krijgt terug een vlak scherm, misschien toch wat handzamer dan een gebogen scherm.
Hopelijk de 8T Pro ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat werkt dus niet meer, want hebben ze gepatcht: https://www.xda-developer...l-accessible-adb-command/
Somewhere along the way, through intervening updates, OnePlus has silently patched the ability to access the OnePlus 8 Pro’s color filter camera through ADB commands. You can no longer run the commands to access the color filter camera. The command no longer launches the factory app anymore and returns “Activity not started because the current activity is being kept for the user” instead. You now need to rely solely on OnePlus’ implementation to get some use out of this hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
Wat is de preciese reden dat ze dit hebben uitgeschakeld?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Pierre_nr1 schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 20:19:
[...]

Wat is de preciese reden dat ze dit hebben uitgeschakeld?
Controversiële gebruik ervan: doordat je er mee door kleding kon kijken. Alsof mensen dat de hele dag doen. Vind het een beetje overtrokken, maar goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
Anonymoussaurus schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 20:35:
[...]

Controversiële gebruik ervan: doordat je er mee door kleding kon kijken. Alsof mensen dat de hele dag doen. Vind het een beetje overtrokken, maar goed.
Misschien kunnen ze wat anders bedenken om die camera te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilkin
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:42
Anonymoussaurus schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 20:35:
[...]

Misschien wilden ze evengoed niet dat ze rechtzaken aan hun broek kregen - hier in EU zal dat nog niet zo snel gebeuren, maar in de US...

Artificial Intelligence is no match for Natural Stupidity.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metmet
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 08-05 22:40
Wat ik wel raar is, wat voor functie heeft de onderste camera nog??? Als je daar je vinger op houd en je probeert alle camera / video settings dan zie je geen vinger voor de lens, of ik mis nu iets 😐

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperpanter2
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16-09 16:55
Vroem schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 18:43:
Oxygen Updater geeft aan dat OxygenOS 10.5.12

Changelog

Camera
• Optimized shooting effect with front camera
Heeft het geholpen qua selfie cam? Lees overal dat die selfie cam dramatisch slecht zit zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
Metmet schreef op woensdag 2 september 2020 @ 16:39:
Wat ik wel raar is, wat voor functie heeft de onderste camera nog??? Als je daar je vinger op houd en je probeert alle camera / video settings dan zie je geen vinger voor de lens, of ik mis nu iets 😐
Geen functie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vroem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:52
Opperpanter2 schreef op woensdag 2 september 2020 @ 17:42:
[...]

Heeft het geholpen qua selfie cam? Lees overal dat die selfie cam dramatisch slecht zit zijn?
Eeehhhh... Ik vind het wel meevallen maar heb niet met slecht licht geprobeerd... In gewoon daglicht geen probleem (bij mij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilkin
Metmet schreef op woensdag 2 september 2020 @ 16:39:
In de stable build: enkel bij hoge lichtsterkte doet het iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kennaah
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 29-12-2021
Ik ben aant het zoeken naar nieuwe smartphone en de One Plus 8 pro lijkt een goede kanshebber.

en zie bv op eglobalcentraln dat er beschikbaar zijn rond 650, maar zie dat dit CN versies zijn met Flash OS (IN2020)

Zijn er veel verschillen met Europese toestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kennaah schreef op woensdag 2 september 2020 @ 23:20:
Ik ben aant het zoeken naar nieuwe smartphone en de One Plus 8 pro lijkt een goede kanshebber.

en zie bv op eglobalcentraln dat er beschikbaar zijn rond 650, maar zie dat dit CN versies zijn met Flash OS (IN2020)

Zijn er veel verschillen met Europese toestellen?
FlashOS? Ik denk dat je HydrogenOS bedoelt. En ja, wellicht dat 'ie de Europese banden niet ondersteunt. Niet zeker though.

[ Voor 8% gewijzigd door Anonymoussaurus op 02-09-2020 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kennaah
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 29-12-2021
Anonymoussaurus schreef op woensdag 2 september 2020 @ 23:21:
[...]

FlashOS? Ik denk dat je HydrogenOS bedoelt. En ja, wellicht dat 'ie de Europese banden niet ondersteunt. Niet zeker though.
Heb dat stukje gewoon copy paste van de website.

Op kimovil vind ik dat Chinese versie alle banden in ondersteunt die gebruik worden in Belgie.
Klopt dit altijd volledig?
kennaah schreef op woensdag 2 september 2020 @ 23:23:
[...]

Heb dat stukje gewoon copy paste van de website.

Op kimovil vind ik dat Chinese versie alle banden in ondersteunt die gebruik worden in Belgie.
Klopt dit altijd volledig?
Volgens mij wel. Je zou het hier handmatig kunnen vergelijken: https://www.oneplus.com/cn/8-pro/specs?from=8pro.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Voor degenen die geïnteresseerd zijn in het volgen van geruchten/nieuwtjes over de 8T heb ik een topic gemaakt: [OnePlus 8T-serie] Geruchten & Speculaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilkin
Net 10.5.13 binnengekregen op m'n OP8Pro ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vroem
devilkin schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 16:36:
Ben benieuwd of dit nu DE update is voor Vodafone 5G

Ben hem aan het downloaden nu

Changelog:

System
• Fixed the overlapping character display issue with Ambient display
• Fixed known issues and improved system stability
• Updated Android Security Patch to 2020.08

Camera

Network
• Network improvements for European operators

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• furian88
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08:45
Ik zag wel geteld 5 seconden 5g in mijn keuze lijst.
Toen ik die selecteerde knipperde hij even en sindsdien kan ik geen 5g meer selecteren.. terwijl hier het netwerk van Vodafone in het dorp 5g wel aan staat.

https://pvoutput.org/list.jsp?userid=86006

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vroem
furian88 schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 17:08:
Toen ik die selecteerde knipperde hij even en sindsdien kan ik geen 5g meer selecteren.. terwijl hier het netwerk van Vodafone in het dorp 5g wel aan staat.
Helaas hier niet eens de keuze mogelijkheid...

Verder nog niets ontdekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper_4111
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:55
furian88 schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 17:08:
Same here, even 5g op mijn dual sim en daarna helaas.

Geen informatie beschikbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmg2
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:13
2.35Gb? Voor een updateje? In de Oxygen Updater en OTA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vroem schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 16:40:
[...]

Ben benieuwd of dit nu DE update is voor Vodafone 5G

Ben hem aan het downloaden nu

Changelog:

System
• Fixed the overlapping character display issue with Ambient display
• Fixed known issues and improved system stability
• Updated Android Security Patch to 2020.08

Camera

Network
• Network improvements for European operators
Klopt, is een hot-fix van OnePlus.
marcelmg2 schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 22:00:
2.35Gb? Voor een updateje? In de Oxygen Updater en OTA.
Zie hierboven, is een hot-fix. Verklaard niet waarom de update de volledige ZIP is en geen incrementele. Kan iig geen kwaad. Misschien dat er geen incrementele update hiervoor komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baszzz
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19-09 17:21
Ik kan om de een of andere reden het systeem update menu niet meer openen. Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn? Reboot en legen van cache heeft niet geholpen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z_RrswMCrXtGEvWps1oq7WKT8I0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JZ4uQxEnDiophljJPXec6Yw9.jpg?f=fotoalbum_large

Edit: typo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

OTA of oxygen updater? Net opgemerkt ook hier in deze thread dat het 2,35gb is. Geldt dit ook voor de OTA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
baszzz schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 22:29:
Ik kan om de een of andere reden het systeem update menu niet meer openen. Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn? Reboot en legen van cache heeft niet geholpen.

[Afbeelding]

Edit: typo
Welke provider heb je? Anders even data clearen van je "Instellingen".

[ Voor 4% gewijzigd door Anonymoussaurus op 05-09-2020 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baszzz
Anonymoussaurus schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 00:02:
[...]

Welke provider heb je? Anders even data clearen van je "Instellingen".
Op het moment geen provider, heb er geen sim in zitten. Het clearen van de data heeft helaas ook niet mogen helpen. Heb ook geen idee wat de oorzaak is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
baszzz schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 12:06:
[...]

Op het moment geen provider, heb er geen sim in zitten. Het clearen van de data heeft helaas ook niet mogen helpen. Heb ook geen idee wat de oorzaak is.
Heb je data van de Instellingen app gecleared?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baszzz
Anonymoussaurus schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 12:27:
[...]

Heb je data van de Instellingen app gecleared?
Ja dat heb ik gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
Even een test vraag. Wil iemand eens met zijn op8 pro schudden als een waaier. Dus van onderen vastpakken en dan wapperen. Hoor je dan ook een geluid. Alsof er iets los zit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marcelmg2
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:13
Ja, bij de camera in de buurt. Volgens mij niks spannends, heb dit wel eerder gehoord bij andere mobieltjes. Er was toen ook een logische verklaring. Geen idee meer wat het was, maar 'by design' of zo.
Pagina: 1 ... 27 ... 50 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijd & Prijzen: [OnePlus 8-serie] Levertijden & Prijzen
- Accessoires: [OnePlus 8-serie] Accessoires
- Discussie over de Crackable game hoort hier: Crackables 2
- Vragen en opmerkingen over Oxygen Updater mogen hier: [Oxygen Updater] Ervaringen & Discussie