Rox92 schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 12:34:
[...]
Iedereen is bang dat oneplus heel erg op de ui van Samsung gaat lijken. Zelf hoop ik dat ze ver weg blijven van de kinderlijke pictogrammen van Samsung want dan haak ik af. Als ze andere dingen overnemen van Samsung vind ik dat niet zo erg.
Zo duidelijker ?
Zo een opmerking zou niet eens nodig zijn geweest als je ook daadwerkelijk beetje de DP changes had gevolgd. De enige veranderingen bij pictogrammen is dat ze net wat andere kleuren hebben. Bovendien, als OnePlus er echt voor had gekozen om nieuwe pictogrammen te gebruiken, dan heb je altijd de keus om de pictogrammen te veranderen naar wat je wilt in Oxygen OS, dat is o zo fijn.
Verder vind ik deze veranderingen die Oneplus maakt gewoon erg logisch. Het houd alleen op bij gebruiksgemak en esthetische changes. Nu hebben we giga schermen, en het gros gedeelte van de mensen met zo een toestel kan het moeilijk met één hand bedienen. Dat daarop de indeling van menu's wordt gewijzigd is voor mij dan ook meer dan logisch. Je gaat natuurlijk nu schermen niet kleiner maken gezien het feit iedereen nu verder beweegt richting grote schermen en zelfs opvouwbare schermen.
Het argument van lijkt op OneUI gaat dan ook echt niet op, puur omdat het een hele logische verandering is. OneUI is immers ook meer dan alleen looks en pictogrammetjes, het is een ervaring, een aanbod aan apps (lees: Bloatware

) en integratie binnen het Samsung Ecosysteem. Dat het gaat lijken op elkaar qua design betekent dat Samsung in de juiste richting aan het denken was. Sterker nog toen Apple kwam met de eerste iPhone, wat gelijk het speelveld gereed had gezet voor fatsoenlijke bar(smart)phones, was het design ook erg duidelijk van wat een smartphone moest voorstellen. Grappig genoeg zweren sommigen er bij dat OneUI een kopie is van Apple's iOS.
Mijn standpunt is: Lekker gebruiken of ROM erover heen of lekker een andere merk nemen. De leden van de OnePlus community houden erg veel van klagen. Die forums en subreddit is een en al dat. Zullen we met zijn allen proberen om dat soort onnozele en laagdrempelige opmerkingen niet hier te herhalen?