Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw
Het scheelt qua batterij in ieder geval vrijwel niks, dus ik zie het nut er niet helemaal vanSuperVeloce schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 18:25:
[...]
Nouja als je bijna alle apps in 1080P+ hebt en 3 in max resolutie.. dan zal het wel meevallen.
Zoals je dus hz per app kan instellen, via een app (niet van 1+), zou het ook fijn zijn per app resolutie instellen. Dat je bijv YouTube in max resolutie hebt, maar bijv. FB niet.
Share and Enjoy!
Kort antwoord : neereinierkramer schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 19:09:
Vraagje ik kom van een One plus 7 pro af en daar gebruikte ik de gestures ook en dat was ik dus nu ook met de Oneplus 8 pro van plan. Nu dus het heuvel bij de 7 kon je als je terug wou vanaf links en rechts onder naar boven slepen, maar dit moet dus met de 8 pro ineens van de zijkanten. Is er ook nog een manier om dit net als de 7 te krijgen dus vanonder uit.
Dat zal dan even wennen worden vind het wel vreemd dat ze het voor de 7 dan andere gebaren hebben als de 8.
Dat heet 'voortschrijdend inzicht'reinierkramer schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 19:27:
[...]
Dat zal dan even wennen worden vind het wel vreemd dat ze het voor de 7 dan andere gebaren hebben als de 8.
Maar, ik heb ook geen idee waarom ze dat gewijzigd hebben. Een optie in het menu om te kiezen zou prettig zijn.
Kan het niet omschrijven... De foto's zijn prima, maar vergeleken met een Samsung of een iPhone mis ik iets.
Wellicht wat meer kleur. Ook merk ik dat de Oneplus foto's lichter maakt.
Stock:
:strip_exif()/f/image/g4ugcDaAvUjRQr1GacaB5KeC.jpg?f=fotoalbum_large)
Edit:
:strip_exif()/f/image/zg4Sp2kMKnPsfQltKvb9qfG9.jpg?f=fotoalbum_large)
De foto zien beetje saai, maar met wat aanpassingen ziet het er weer waanzinnig uit.
Ook merk ik dat gcam nog steeds superieur (vooral nightmode).
Stock:
:strip_exif()/f/image/JF16DfpduwAbpJ1yu81cI7Qu.jpg?f=fotoalbum_large)
Gcam:
:strip_exif()/f/image/iYIXK18wte1h8MnfBQ02g4Tg.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 3% gewijzigd door Knamix op 10-08-2020 22:54 ]
[ Voor 99% gewijzigd door Knamix op 11-08-2020 08:05 ]
Dat is waarschijn de saturatie/verzadiging van de kleuren. Samsung staat er om bekend dat de foto's wat meer 'poppen'. Keuze van de fabrikant om het voor het oog aantrekkelijker te maken of juist voor meer natuurgetrouw te gaan.Knamix schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 22:52:
Ondanks de nieuwe camera set-up mis ik nog dat ene wat een foto "aantrekkelijk" maakt. Dit heb ik al vanaf de 6 t/m de 8 Pro.
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Artificial Intelligence is no match for Natural Stupidity.
wel heel nice dat je uberhaupt de optie van gcam hebtKnamix schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 22:52:
Net een wandeling gemaakt en wat foto's met de 8 Pro gemaakt. Ondanks de nieuwe camera set-up mis ik nog dat ene wat een foto "aantrekkelijk" maakt. Dit heb ik al vanaf de 6 t/m de 8 Pro.
Kan het niet omschrijven... De foto's zijn prima, maar vergeleken met een Samsung of een iPhone mis ik iets.
Stock:
[Afbeelding]
Edit:
[Afbeelding]
De foto zien beetje saai, maar met wat aanpassingen ziet het er weer waanzinnig uit.
Ook merk ik dat gcam nog steeds superieur (vooral nightmode).
Stock:
[Afbeelding]
Gcam:
[Afbeelding]
flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!
Hello everyone,
Today, we are glad to announce that OnePlus 8 and OnePlus 8 Pro users are now able to try out the Android 11 Developer Preview 3 and get a first look at the refreshed design and features of OxygenOS 11.
This Developer Preview build is designed for our most technically-inclined community members to test out the new features and share feedback directly with us. As this is still in an early stage of development, we do not recommend flashing this ROM if you have little to no experience in software development or flashing custom ROMs, or if you expect to use the device as a daily driver. As always, proceed at your own RISK! For more information about the Android 11 Developer Preview Program, please visit https://www.oneplus.com/os/developer-preview/android11.
Key updates (please refer to the change log for the full list):Known Issues
- New visual design (including Weather app, Launcher, Gallery, Notes)
- New layout for more comfortable and convenient one-handed operation
- Always-on display function, including 11 new clock styles
- Live wallpaper that changes according to the time of day
- New OnePlus Sans font that improves readability
- Optimized Dark Mode, including the ability to automatically turn on and off and a shortcut in Quick Settings
- 3 new Zen Mode themes, more timing options, and new Group feature to let you experience Zen Mode with your friends
- New Gallery function that automatically creates a weekly story based on your photos and videos
- Some third-party applications may not function as expected
- System stability issues
- Network stability issues in some scenarios
Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ
Ze implementeren DP4 ook nog neem ik aan, zodra deze uitkomt.Flipm0de schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 16:20:
misschien een hele domme vraag, maar hoe kan OP een android 11 / OxygenOS preview maken als de Final android 11 van google nog niet uit is?
Maar welke van die eerste 2 foto's komt meer overeen met de werkelijkheid?Knamix schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 22:52:
Net een wandeling gemaakt en wat foto's met de 8 Pro gemaakt. Ondanks de nieuwe camera set-up mis ik nog dat ene wat een foto "aantrekkelijk" maakt. Dit heb ik al vanaf de 6 t/m de 8 Pro.
Stock:
[Afbeelding]
Edit:
[Afbeelding]
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Verwacht je die nog?Anonymoussaurus schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 17:17:
Ze implementeren DP4 ook nog neem ik aan, zodra deze uitkomt.
Geen van beideLaguna schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 17:29:
[...]
Maar welke van die eerste 2 foto's komt meer overeen met de werkelijkheid?
Het zat er eigenlijk tussenin
Niet echt, denk dat dat geïmplementeerd wordt in OB1.
Vermoedelijk zal Google de code wel beschikbaar stellen aan de partners die deelnemen aan het preview programma. Dus op die manier kan ook OP een beta release maken.Flipm0de schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 16:20:
misschien een hele domme vraag, maar hoe kan OP een android 11 / OxygenOS preview maken als de Final android 11 van google nog niet uit is?
Hoe final zal afhangen van hoeveel bugs er nog zullen uitkomen... en of ze nog iets publiek gaan maken tussen deze en de stable.
RX 7900XTX, 9800X3D, B650 TUF GAMING, 32Gb 6000c30 buildzoid timings , Arctic Freezer II 280mm ||| Galaxy S23 Ultra 512GB
Ik heb zelf DP3 niet draaien dus ik kan het niet verifiëren, maar ik las op het OnePlus forum dat je de optie 'Balk aan de onderkant verbergen' uitgeschakeld moet hebben. Dat zou het probleem moeten oplossen.bjvdven schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 08:49:
Ik heb de DP3 geïnstalleerd maar kan nu bij het typen van een bericht in zowel messages als whatsapp het bericht zelf niet zien. Die verdwijnt achter het toetsenbord. Heeft iemand dezelfde ervaring en een fix? Anders ga ik weer terug naar een stable release.
Zie https://forums.oneplus.co...830/page-31#post-21964336
[ Voor 12% gewijzigd door SnoopBok op 12-08-2020 09:09 . Reden: URL naar OP-forum toegevoegd ]
Super bedankt! Moest al bijna een full wipe uitvoeren. Het typen is weer in orde nu. Alleen scalen een aantal apps niet helemaal lekker. Alles is zo groot vergeleken met de vorige versie. Verder ziet alles er wel heel gelikt uit.SnoopBok schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 09:08:
[...]
Ik heb zelf DP3 niet draaien dus ik kan het niet verifiëren, maar ik las op het OnePlus forum dat je de optie 'Balk aan de onderkant verbergen' uitgeschakeld moet hebben. Dat zou het probleem moeten oplossen.
Zie https://forums.oneplus.co...830/page-31#post-21964336
RX 7900XTX, 9800X3D, B650 TUF GAMING, 32Gb 6000c30 buildzoid timings , Arctic Freezer II 280mm ||| Galaxy S23 Ultra 512GB
Graag gedaanbjvdven schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 09:23:
[...]
Super bedankt! Moest al bijna een full wipe uitvoeren. Het typen is weer in orde nu. Alleen scalen een aantal apps niet helemaal lekker. Alles is zo groot vergeleken met de vorige versie. Verder ziet alles er wel heel gelikt uit.
Ik twijfel om DP3 ook te gaan installeren. Heb jij ook bankieren apps geïnstalleerd? Zo ja, welke en werken ze naar behoren?
Ik heb ING en alles lijkt te werken. Ik zal rond de middag eens proberen mijn lunch af te rekenen met NFC. Verder nog geen issues.SnoopBok schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 09:27:
[...]
Graag gedaan![]()
Ik twijfel om DP3 ook te gaan installeren. Heb jij ook bankieren apps geïnstalleerd? Zo ja, welke en werken ze naar behoren?
Werkt hier prima ook 👍SnoopBok schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 10:40:
Heeft iemand de Rabo bankieren app geprobeerd in combinatie met DP3? Ik ben benieuwd of die werkt met de laatste beta.
Ben eigenlijk nog geen gekke dingen tegen gekomen.
De preview van android 11 op OP.
Ik vind t er eigenlijk wel tof uitzien, handiger in gebruik met 1 hand. Lijkt wel heel veel op Samsung.
Ik vind het wel mee vallen. 🥳Flipm0de schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 14:29:
https://www.androidcentra...ches-stock-android-one-ui
De preview van android 11 op OP.
Ik vind t er eigenlijk wel tof uitzien, handiger in gebruik met 1 hand. Lijkt wel heel veel op Samsung.
Al wie weet wat er nog veranderd met de definitieve versie.
Hier werkt die trouwens heerlijk en dat voor de beta.
Hij is gemakkelijk te installeren via Oxygen Updater.. Kan je zelf zien waar die op lijkt 👍
Is het een beetje stabiel?digiben schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 17:09:
[...]
Ik vind het wel mee vallen. 🥳
Hij is gemakkelijk te installeren via Oxygen Updater.. Kan je zelf zien waar die op lijkt 👍
our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure
Geef me een half uurtje...
edit, Hmm freeze tijdens het opstarten..
edit2, Merk niet zoveel verschil in gebruik. Ziet er leuk uit, mooie animaties.
[ Voor 24% gewijzigd door Huigie op 14-08-2020 10:15 ]
Ik draai de DP3 nu een paar dagen. Geen enkel probleem ervaren. Misschien dat het batterijverbruik nog niet helemaal is zoals bij Android 10 maar dat trekt wel bij. Haal nog steeds met gemak het einde van de dag. De UI is lekker fris en intuïtief imo.
Installeren vanuit de Oxygen updater (* probs voor de tool) is me nog niet gelukt. Kijk ik er over heen?digiben schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 17:09:
[...]
Ik vind het wel mee vallen. 🥳
Ik heb nog niks kunnen betrappen wat onstabiel is.
Werkt als een zonnetje ☀️👍
our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure
Ik had eerst deze bij instellingen op incrementele update staan... Deze op Android 11/R Devlopper preview gezet en hem gedownload.mr.DJ95 schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 10:16:
[...]
Installeren vanuit de Oxygen updater (* probs voor de tool) is me nog niet gelukt. Kijk ik er over heen?
Daarna geeft die eigenlijk alles al aan wat te doen,
Instellingen, systeem update, dan rechts boven tandwieltje, locale update... 👍
En nu wel 5G, waar we normaal gesproken nog een update voor moeten krijgen met Vodafone.
[ Voor 15% gewijzigd door Petert87 op 14-08-2020 11:28 ]
We gaan het zien wat er nog komt!Anonymoussaurus schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 10:51:
Houd wel in het achterhoofd dat je hoogstwaarschijnlijk een data wipe moet doen als je naar stable/Open Beta wilt.
Vind hem super werken...
Word nu super blij van me OnePlus 8 Pro 👍
Had ik in het begin niet gedacht 🥳.
Ik denk dat Vodafone deze software update bedoelde, of gewoon Android 11.Petert87 schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 10:54:
En nu wel 5G, waar we normaal gesproken nog een update voor moeten krijgen met Vodafone.
[ Voor 4% gewijzigd door Upbeat op 14-08-2020 12:19 ]
Voor Android 10 zou er een update moeten komen wat er voor zorgt dat 5G zou werken. Met deze beta is het direct actief.Upbeat schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 12:19:
[...]
Ik denk dat Vodafone deze software update bedoelde, of gewoon Android 11.
Wat de batterij betreft is het nog afwachten, beta staat er een uur geleden op.
Wat betreft dat het de Samsung achtige kant op gaat, merk ik niets van. Dus sorry Crapsung fans, er is niets van waar.

Vind het jammer dat er in de change log niks staat over 5G support bij Nederlandse providers.
Beta 11?? 8-serie heeft nog helemaal geen Open Beta programma. Of bedoelde je Developer Preview 3? Of je bedoelt natuurlijk Developer Preview 3 op basis van OxygenOS 11 (aka Android 11).LeStef schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 14:14:
Zit met mijn OP8 op Beta 11. Merk eerlijk gezegd niet veel, doet wat moet. Ok er zijn wat kleine tweaks extra maar subtiel. Verder werkt hij gewoon goed zoals ervoor dus niet trager of sneller.
Wat betreft dat het de Samsung achtige kant op gaat, merk ik niets van. Dus sorry Crapsung fans, er is niets van waar.
Werkt gewoon perfect en solid genoeg voor dagelijks gebruik.
Bnp Paribas, Belfius en itsme werken gewoon goed.
Mooi! Was al even bang dat ik een pixel 5 had moeten kopenLeStef schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 14:14:
Zit met mijn OP8 op Beta 11. Merk eerlijk gezegd niet veel, doet wat moet. Ok er zijn wat kleine tweaks extra maar subtiel. Verder werkt hij gewoon goed zoals ervoor dus niet trager of sneller.

Changelog:
System
• Fixed the overlapping character display issue with Ambient display
• Fixed known issues and improved system stability
• Updated Android Security Patch to 2020.08
Camera
• Optimized shooting effect with front camera
[ Voor 61% gewijzigd door Vroem op 14-08-2020 19:17 ]
Geen idee, kreeg er straks een melding van en meteen er op gezetdevilkin schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 19:40:
Staat zelfs nog niet op het forum..?
Idem 😀Vroem schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 19:59:
[...]
Geen idee, kreeg er straks een melding van en meteen er op gezet
Is vaak zo. Zijn ze totaal niet consistent mee (ene keer vroeg, andere keer zeer laat). Ze rollen vaak een update uit voordat er een aankondiging komt.devilkin schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 19:40:
Staat zelfs nog niet op het forum..?
https://vimeo.com/447920616
Werkt Vodafone 5g nu wel in die 10.5.12 update? Anders wordt het wachten tot september vrees ik.Vroem schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 19:59:
[...]
Geen idee, kreeg er straks een melding van en meteen er op gezet
Ik heb altijd die donkere modus uit staan 👀LeStef schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 21:03:
Filmpje gemaakt van Oxygen 11 Dev Preview
https://vimeo.com/447920616
Vind ik toch nog altijd prettiger.
Maar zal het ook nog eens testen of ik daar aan kan wennen 🥳
Nee, ik heb jammer genoeg nog geen 5Gucsdcom schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 11:18:
[...]
Werkt Vodafone 5g nu wel in die 10.5.12 update?
@iestyn99 Ik las in een ander topic dat jij wel de ING notificaties ontvangt?
[ Voor 66% gewijzigd door Pierre_nr1 op 15-08-2020 18:13 ]
Toevallig als je uit een game komt? Bij mij volstond om het scherm af en op te zetten met de aan en uit knop.petrusk schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 13:53:
Heb nu een paar dagen de beta erop staan en toch al 2x gehad dat de gsm op zwart staat en nergens op reageerde.. een harde reset gedaan en na lang wachten springt ie weer aan.. Ben toch aan het denken terug te gaan naar de stabiele versie. Meer mensen hier last van?
Ik ben intussen ook al terug naar Oos 10.5.10, wou die 11 even proberen. Tot nu toe leuk maar moet nog een beetje getweaked worden door
Bwa dat is voor ieder persoonlijk ze. Er is geen juist of verkeerde modusdigiben schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 12:29:
[...]
Ik heb altijd die donkere modus uit staan 👀
Vind ik toch nog altijd prettiger.
Maar zal het ook nog eens testen of ik daar aan kan wennen 🥳
10.5.12? Voor de 8pro? Hier net 10.5.10 via Oxygen Updater voor mijn 8.Vroem schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 18:43:
Oxygen Updater geeft aan dat OxygenOS 10.5.12
Changelog:
System
• Fixed the overlapping character display issue with Ambient display
• Fixed known issues and improved system stability
• Updated Android Security Patch to 2020.08
Camera
• Optimized shooting effect with front camera
Yep, dat is voor de 8 proLeStef schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 15:23:
[...]
10.5.12? Voor de 8pro? Hier net 10.5.10 via Oxygen Updater voor mijn 8.
UPDATE : net even getest op mijn ouwe trouwe LG 6 met Android 9. Daar komen de ING meldingen gewoon binnen.
[ Voor 22% gewijzigd door Pierre_nr1 op 16-08-2020 18:33 ]
Is normaal, het is zogezegd een " upgrade", als je terug wilt naar een stable version zal je wel alles kwijt zijn.rhos schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 22:35:
Strange, heb de preview geïnstalleerd op de pro en deze heeft hij gewoon netjes over de 10 heen gezet en ik ben niets kwijt. Lettertype is wel echt voor slechtzienden zeg.
Ik had voor een back-up genomen voor ik naar de preview ging, in geval van. En gelukkig :-)
Ik had ook de DP over de stock heen gezet en de lettertypes en weergavegroottes waren heel wild, soms enorm groot, soms heel erg klein. Niet goed te krijgen. Na een factory reset ziet Android 11 er wel heel goed uit en draait stabiel (op wat hele kleine details na). Ik was even bang voor de Samsung-look maar dat valt reuze mee, het ziet er maar een tikkeltje anders uit maar nog steeds schoon, rustig en volwassen. De nieuwe lettertype maakt het er best chique uitzien vind ik.rhos schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 22:35:
Strange, heb de preview geïnstalleerd op de pro en deze heeft hij gewoon netjes over de 10 heen gezet en ik ben niets kwijt. Lettertype is wel echt voor slechtzienden zeg.
Werkt gewoon op mijn 8 pro.Pierre_nr1 schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 14:47:
Kon het niet terugvinden. Maar werken de ING notificaties op de 8 (pro)? Op mijn 8 Pro werken de notificaties niet.
@iestyn99 Ik las in een ander topic dat jij wel de ING notificaties ontvangt?
Edit: Ik zie net dat er een update voor de ING app is (12/8). Ik ben op vakantie en zit niet op een wifi netwerk, dus geen auto updates hier. Het kan dus zijn dat het bij mij nu ook niet meer werkt.
[ Voor 22% gewijzigd door Golf2vr6 op 17-08-2020 12:51 ]
¯\_(ツ)_/¯ Pixel 10 Pro XL
Dat klinkt heel aannemelijk. Dank voor de post!Golf2vr6 schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 12:46:
[...]
Werkt gewoon op mijn 8 pro.
Edit: Ik zie net dat er een update voor de ING app is (12/8). Ik ben op vakantie en zit niet op een wifi netwerk, dus geen auto updates hier. Het kan dus zijn dat het bij mij nu ook niet meer werkt.
Ik denk dat er iets gebeurd is met de laatste update van ING want nu krijg ik ook geen meldingen meer....Golf2vr6 schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 12:46:
[...]
Vul even 'Feedback' in binnen de ING app. Hoe meer mensen dit doen, hoe sneller het opgelost wordt.iestyn99 schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 14:52:
[...]
Ik denk dat er iets gebeurd is met de laatste update van ING want nu krijg ik ook geen meldingen meer....
Gedaan!Pierre_nr1 schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 15:11:
[...]
Vul even 'Feedback' in binnen de ING app. Hoe meer mensen dit doen, hoe sneller het opgelost wordt.
Werkt hier nog steeds allemaal goed! Krijg gewoon notificaties.iestyn99 schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 14:52:
[...]
Ik denk dat er iets gebeurd is met de laatste update van ING want nu krijg ik ook geen meldingen meer....
¯\_(ツ)_/¯ Pixel 10 Pro XL
Welke versie van de ING app heb je?Golf2vr6 schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 08:46:
[...]
Werkt hier nog steeds allemaal goed! Krijg gewoon notificaties.
Kijk ook maar even naar het type werkgeheugen en interne opslag ( ufs 2.1 voor de nord. )Flipm0de schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 08:51:
Ik moet rond eind oktober een nieuwe telefoon, en mijn plan was om dan voor de 8t te gaan. Maar het blijft erg stil rond deze telefoon. Bijna geen geruchten voor een telefoon die over 2 maanden zou moeten uitkomen. Ik zie op de OP site wel dat de 8 zelf in prijs is verlaagd (650e) en je er oordopjes en een case bij krijgt. Maar lees / zie ik reviews ook veel dat tov de Nord de 8 eigenlijk niet veel meer heeft (processor en dual speakers voor 250e).
Ik heb Outlook met een hotmail account op mijn OnePlus Nord, geen issues. Moet wel zeggen dat ik altijd alle apps afsluit als ik er klaar mee ben.Phntm schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 10:35:
Zijn er andere gebruikers die Outlook hebben op hun Oneplus toestel? Kom er recent achter dat Outlook niet batterij efficient werkt op de ONeplus toestellen, met name door oxygenOS. Kreeg regelmatig batterij verbruik waarschuwing en heb besloten om maar terug te gaan naar gmail (Zonder gmailify op mijn hotmail account, werkt niet lekker). Daarna ging ik opzoeken waarom outlook deze error gaf, tot ik op de forums van OP belandde en erachter kwam dat het een bekende issue is die nog niet is opgelost. Zijn er anderen die deze ervaring delen of toch miraculeus hebben opgelost? Vind outlook toch altijd prettiger, maar was het batterij verbruik (waarschuwingen ook) zat.
Fijn programma heb ik ook wat jaartjes gebruikt en toch over gegaan dit jaar naar spark.Phntm schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 10:35:
Zijn er andere gebruikers die Outlook hebben op hun Oneplus toestel? Kom er recent achter dat Outlook niet batterij efficient werkt op de ONeplus toestellen, met name door oxygenOS. Kreeg regelmatig batterij verbruik waarschuwing en heb besloten om maar terug te gaan naar gmail (Zonder gmailify op mijn hotmail account, werkt niet lekker). Daarna ging ik opzoeken waarom outlook deze error gaf, tot ik op de forums van OP belandde en erachter kwam dat het een bekende issue is die nog niet is opgelost. Zijn er anderen die deze ervaring delen of toch miraculeus hebben opgelost? Vind outlook toch altijd prettiger, maar was het batterij verbruik (waarschuwingen ook) zat.
Alleen kreeg zelfde melding op mijn OnePlus nu met spark... nu heb ik vinkje verzet naar optimaliseren,bij batterij instellingen.
Omdat ik ook gek werd van die melding om de paar dagen 🥳
Heb je zelf al getest of het niet per ongeluk aan de telefoon ligt (of dat het gehoor van je kennis slecht is)? Het kan een kapotte of vieze speaker zijn?wilke77 schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 12:44:
Ik vraag deze vraag van een kennis van mij. Zij heeft ook een oneplus 8 pro. Als iemand haar belt dan kan ze het niet goed horen. Ze heeft het vinkje al het hardst staan en nog vind ze het niet hard genoeg. Weten jullie of je misschien iets in de instellingen kan veranderen, zodat het geluid harder gaat? Of dat je een nummer moet bellen met sterretje en hekje.
Daar had ik het inderdaad ook om, en optimaliseren. Echter bij beiden, na het openen, kreeg ik na verloop van tijd een batterijverbruik notificatie.LeStef schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 12:06:
Bij mij staat Outlook op intelligente bediening en krijg nooit die melding, misschien het proberen waard.
Toch echt overgestapt naar Gmail wat de default mail applicatie is en dat werkt op zich prima. Gmailify klonk erg goed maar daardoor werd centraal dingen die ik markeerde als gelezen niet zo doorgestuurd naar Outlook zelf. Enkel in Gmail stond dat zo.
Mijn kennis heeft goede oren. Een de speakers zijn goed schoonswhnld schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 13:21:
[...]
Heb je zelf al getest of het niet per ongeluk aan de telefoon ligt (of dat het gehoor van je kennis slecht is)? Het kan een kapotte of vieze speaker zijn?
Dus jij constateert hetzelfde probleem met dat toestel? Dan zou ik zeggen, retour onder garantie. het is niet normaal om met het geluid op zijn hardst moeite te hebben anderen te verstaan.wilke77 schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 14:44:
[...]
Mijn kennis heeft goede oren. Een de speakers zijn goed schoon
Lijkt mij ook. Ik heb het geluidsniveau nog niet eens op de helft en kan het prima horen en vind het helder klinken (ook beter dan mijn OP6).swhnld schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 14:47:
[...]
Dus jij constateert hetzelfde probleem met dat toestel? Dan zou ik zeggen, retour onder garantie. het is niet normaal om met het geluid op zijn hardst moeite te hebben anderen te verstaan.
Bedankt voor de feedback
Deze link met geruchten over de 8t en 8t pro zag ikFlipm0de schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 08:51:
Ik moet rond eind oktober een nieuwe telefoon, en mijn plan was om dan voor de 8t te gaan. Maar het blijft erg stil rond deze telefoon. Bijna geen geruchten voor een telefoon die over 2 maanden zou moeten uitkomen. Ik zie op de OP site wel dat de 8 zelf in prijs is verlaagd (650e) en je er oordopjes en een case bij krijgt. Maar lees / zie ik reviews ook veel dat tov de Nord de 8 eigenlijk niet veel meer heeft (processor en dual speakers voor 250e).
Siemens M50, M55, S65, Nokia N72, N95, N8, Lumia 800, 720, 925, 640, 650, Huawei P9, P20, Oneplus 8 Pro, Oneplus 12
Thanks! Deze kende ik nog niet. Sowieso benieuwd hoe ze de "premium" modellen gaan positioneren tussen de Nord lijn.Paul01 schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 09:11:
[...]
Deze link met geruchten over de 8t en 8t pro zag ik
De 8t moet wel echt een stuk beter zijn dan de Nord. En de 8t Pro wel weer het extra geld waard zijn ten opzichte van de 8t.
De 8 en 8pro zijn al beter dan de Nord, zelfs de 7 en 7T zijn beter dan de Nord dus waarom denk je dat de 8T en 8T pro niet beter zullen zijn dan de Nord?
De Nord is gewoon een mid- segment terwijl bovenstaande high-end zijn.
Enfin beter... ze zijn gewoon stukken sneller, hebben premium materialen ( behuizing etc..) , hebben veel sneller opslag (UFS), geheugen en vooral de chip, 855, 855+ en 865.
Om maar te zeggen dat de Nord geen concurrent is.
Of het moet zijn dat 5G zoooooo belangrijk is.
Ik begrijp eigenlijk niet het bestaansrecht van de Nord, want voor nog geen 80€ extra koop je een 7T.
De Nord heeft de 765G, dat is een soc die 5G ondersteunt. 5g is niet hier het argument. Het gaat om materiaal gebruik en de hardware. De hardware is niet slecht, maar het kan altijd beter/sneller. Daar houd het een beetje op.LeStef schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 11:21:
Ik begrijp niet goed je redenatie " De 8t moet wel echt een stuk beter zijn dan de Nord."
De 8 en 8pro zijn al beter dan de Nord, zelfs de 7 en 7T zijn beter dan de Nord dus waarom denk je dat de 8T en 8T pro niet beter zullen zijn dan de Nord?
De Nord is gewoon een mid- segment terwijl bovenstaande high-end zijn.
Enfin beter... ze zijn gewoon stukken sneller, hebben premium materialen ( behuizing etc..) , hebben veel sneller opslag (UFS), geheugen en vooral de chip, 855, 855+ en 865.
Om maar te zeggen dat de Nord geen concurrent is.
Of het moet zijn dat 5G zoooooo belangrijk is.
Ik begrijp eigenlijk niet het bestaansrecht van de Nord, want voor nog geen 80€ extra koop je een 7T.
Het is uiteindelijk ook: wat heb je er voor over en wat doe je er mee? Een goede midrange telefoon kan alles wat een gebruiker wil. Of je moet de top aan camera specs willen. Maar ergens moet op bezuinigd. Vaak is dat scherm, camera's en of de behuizing. De meesten zal dat niet storen, maar toch leggen velen daarvan toch 200-300,- euro extra bij voor het premium model.Phntm schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 11:46:
[...]
De Nord heeft de 765G, dat is een soc die 5G ondersteunt. 5g is niet hier het argument. Het gaat om materiaal gebruik en de hardware. De hardware is niet slecht, maar het kan altijd beter/sneller. Daar houd het een beetje op.
Denken jullie ook dat minimaal 75% van Nederland min of meer uit gewoonte het topmodel koop door de (nu grotendeels afgebouwde) toestelsubsidie? Of men de rekenkracht nu nodig heeft of niet. En wil je een premium toestel, dan zal voor bijna iedereen een Samsung S8, Onplus 7T of een Iphone SE nieuwe generatie zeker volstaan.
Dat schreef ik toch ook?Phntm schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 11:46:
[...]
De Nord heeft de 765G, dat is een soc die 5G ondersteunt. 5g is niet hier het argument. Het gaat om materiaal gebruik en de hardware. De hardware is niet slecht, maar het kan altijd beter/sneller. Daar houd het een beetje op.
Hoe het werd verwoord, leek het alsof staat dat Nord geen concurrent kan zijn zonder 5G. Vandaar de post.
Misschien heb ik je niet goed begrepen maar ik doelde op het feit dat de Nord helemaal geen concurrent is voor de 7/7T/8/8Pro.Phntm schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 13:55:
[...]
Hoe het werd verwoord, leek het alsof staat dat Nord geen concurrent kan zijn zonder 5G. Vandaar de post.
De Nord zit gewoon in een ander segment, het midsegment. Die zijn concurrent is bijvoorbeeld de Moto G 5G Plus etc...
Het is dus geen slechte phone, gewoon voor een ander publiek.
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijd & Prijzen: [OnePlus 8-serie] Levertijden & Prijzen
- Accessoires: [OnePlus 8-serie] Accessoires
- Discussie over de Crackable game hoort hier: Crackables 2
- Vragen en opmerkingen over Oxygen Updater mogen hier: [Oxygen Updater] Ervaringen & Discussie