Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:26
Goed nieuws! Dit betekent zeer waarschijnlijk Android 11 en OxygenOS 11. Zal dan wel rond september/oktober uitgerold worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pierre_nr1 schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 13:34:
[...]

Goed nieuws! Dit betekent zeer waarschijnlijk Android 11 en OxygenOS 11. Zal dan wel rond september/oktober uitgerold worden.
Correct. Ik vermoed oktober voor de 8-series.

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michelka
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 25-11-2024
Hopelijk word de 8T ( pro ) beter dan de huidige 8 series. Heb 2 x een 8 pro retour gedaan en 1x een 8. Vanwege display issues. Plus de toestellen worden erg snel warm.

Mijn huidige 7T Pro is al ongv 9 maanden oud, maar doet het beter dan de 8 pro naar mijn mening. Plus hij was laatst 579 euro bij belsimpel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-oXfRan6smsXVi3CEOtwsy-jimU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aN4rAIzWzF3TGmNPDIrtfMSq.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phntm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21-09 00:46

Phntm

Tlingelingeling

Michelka schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 14:19:
Hopelijk word de 8T ( pro ) beter dan de huidige 8 series. Heb 2 x een 8 pro retour gedaan en 1x een 8. Vanwege display issues. Plus de toestellen worden erg snel warm.
De 8 heeft geen display issues en staat er niet bekend om dat het enige vormen van warmte ontwikkeling deelt met dat van de 8 pro. Mijn telefoon heb ik nergens last van (8 pro), en sinds de laatste update lijken de display issues te zijn verdwenen, met mijn settings, als sneeuw voor de zon. En zelfs toen waren deze licht aanwezig. Verder hebben alle Samsung amoled panelen wel vergelijkbare karakteristieken. Kun je weinig aan doen behalve goeie calibraties.

Verder snap ik je punt niet: Je vindt de 7t beter, waarom heb je dan een nieuw toestel gekocht? Waarom ging je van de 8 pro naar de 8?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
Phntm schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 15:36:
[...]

De 8 heeft geen display issues en staat er niet bekend om dat het enige vormen van warmte ontwikkeling deelt met dat van de 8 pro. Mijn telefoon heb ik nergens last van (8 pro), en sinds de laatste update lijken de display issues te zijn verdwenen, met mijn settings, als sneeuw voor de zon. En zelfs toen waren deze licht aanwezig. Verder hebben alle Samsung amoled panelen wel vergelijkbare karakteristieken. Kun je weinig aan doen behalve goeie calibraties.

Verder snap ik je punt niet: Je vindt de 7t beter, waarom heb je dan een nieuw toestel gekocht? Waarom ging je van de 8 pro naar de 8?
Ik kan dit bevestigen. Ik heb gisteren mijn Oneplus 8 Pro ontvangen en het scherm is perfect. Alleen de niet bedoelde aanrakingen aan de zijkant van het scherm zijn soms irritant, kwestie van wennen blijkbaar.

Het enige probleem wat ik (nog) heb is dat Netflix niet in Full-HD wordt afgespeeld, daar moet ik dus nog even mee aan de gang.

Voor de rest is het een fantastisch toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Southern Sun
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:51
Pierre_nr1 schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 16:23:
[...]

Alleen de niet bedoelde aanrakingen aan de zijkant van het scherm zijn soms irritant, kwestie van wennen blijkbaar.
Daar heb ik dan weer geen last van, misschien toch wennen of manier van vasthouden. Snel warm worden is hier alleen in directe zon. Ontdek net ook dat Youtube in 60hz word weergegeven, 120hz went blijkbaar snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-09 23:53
Michelka schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 14:19:

Mijn huidige 7T Pro is al ongv 9 maanden oud, maar doet het beter dan de 8 pro naar mijn mening. Plus hij was laatst 579 euro bij belsimpel.

[Afbeelding]
Het enige waar de 7t beter in is is accuduur en dit scheelt niet veel. Zojuist nog 50 procent over en zat op de 4.5 uur sot wat toch netjes is.

Zelf heb ik geen problemen met het scherm. Is mooi egaal grijs. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Knamix op 01-08-2020 12:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michelka
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 25-11-2024
Ik stuur niet voor niks een toestel terug. En de standaard 8 had wel degelijk een groene vlek in het scherm. De 8 pro viel mee echter had deze ook geen egaal kleuren scherm op lage helderheid. Voor dit soort prijzen verwacht ik gewoon een toptoestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
Southern Sun schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 17:02:
[...]

Daar heb ik dan weer geen last van, misschien toch wennen of manier van vasthouden. Snel warm worden is hier alleen in directe zon. Ontdek net ook dat Youtube in 60hz word weergegeven, 120hz went blijkbaar snel.
Net het bijgelverde hoesje erop gezet en dat lost het onbedoeld aanraken direct op. Hoe controleer je of Youtube 60 of 120 afspeelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Southern Sun
Pierre_nr1 schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 13:00:
[...]

Net het bijgelverde hoesje erop gezet en dat lost het onbedoeld aanraken direct op. Hoe controleer je of Youtube 60 of 120 afspeelt?
Ah ik heb een sandstone case er om, dat zal het wel zijn. Ik zie het op YouTube als ik scroll, zodra je 120hz gewend bent zie je het direct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Southern Sun schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 13:47:
[...]

Ah ik heb een sandstone case er om, dat zal het wel zijn. Ik zie het op YouTube als ik scroll, zodra je 120hz gewend bent zie je het direct.
De onbedoelde zijkanten aanraken is inderdaad veelvoorkomend bij toestellen met een curve net als de 8 pro. Een zachte case zal misschien beter zijn. Ikzelf heb geen last van de onbedoelde aanrakingen aan de zijkant tenzij ik het verkeerd vast houd. Zelf ook gebruiker van de sandstone case. Die is echt fijn en zeker stevig. Al 3 valpartijen zonder schade gelukkig. Kennelijk heb ik moeite met mijn toestel goed beschermen tegenwoordig. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iridium
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 20:33
De functie Horizon Light klinkt veelbelovend, de randen van het display gebruiken als notificatiemiddel.

Maar Horizon Light licht bij mij maar één keer op al ik een melding krijg (Whatsapp, mail e.d.). Kan deze notificatie ook elke 10 seconden getoond worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul01
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-09 10:05
Iridium schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 16:57:
De functie Horizon Light klinkt veelbelovend, de randen van het display gebruiken als notificatiemiddel.

Maar Horizon Light licht bij mij maar één keer op al ik een melding krijg (Whatsapp, mail e.d.). Kan deze notificatie ook elke 10 seconden getoond worden?
Zover ik weet niet. Vind het ook jammer.

Siemens M50, M55, S65, Nokia N72, N95, N8, Lumia 800, 720, 925, 640, 650, Huawei P9, P20, Oneplus 8 Pro, Oneplus 12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iridium
Paul01 schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 20:16:
[...]

Zover ik weet niet. Vind het ook jammer.
Dat is balen, enig idee of dit in een toekomstige update mogelijk gemaakt gaat worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVeloce
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 23:24
Iridium schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 20:38:
[...]

Dat is balen, enig idee of dit in een toekomstige update mogelijk gemaakt gaat worden?
Niemand helderziend hier ;)

Misschien iemand op XDA die het mogelijk maakt.

Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
@CLB Netflix speelt eindelijk full-hd(1920x1080). Voor de tweede maal een factory reset uitgevoerd met uiteindelijk het gewenste resultaat. Geen idee waarom het de eerste keren niet werkte.

Nogmaals bedankt voor je hulp!

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Pierre_nr1 schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 11:33:
Geen idee waarom het de eerste keren niet werkte.
Blijft vreemd, maar fijn! Nooit meer checken nu ;)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ucsdcom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17-09 13:44
Vervolg op het 5g experiment:

Dat simslot 1 nu 5g kan doen wisten we al. Na een software update in de toekomst zal simslot 2 ook 5g ondersteuning krijgen. Met 2 simkaarten aan in dualsim verdwijnt 5g echter in beide simslots.

Nieuw is: ik ontdekte net dat als ik simslot 1 uit zet en in simslot 2 een 5g compatible simkaar doe, dat het toestel ook direct 5g geeft in simslot 2! Dat werkt dus nu al gewoon!

Kortom: het enige wat niet werkt is 5g als er 2 simkaarten in dual sim modus aan staan. Je kan dusgewoon 4g op dualsim doen en als jeeven 5g wilt testen of nodig hebt, bijvoorbeeld voor de veel snellere upload, gewoon 1 van beide sims even uitschakelen in het netwerk menu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• devilkin
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:17
SuperVeloce schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 23:17:
[...]

Niemand helderziend hier ;)

Misschien iemand op XDA die het mogelijk maakt.
Je kan Plus Beat daarvoor gebruiken.

Artificial Intelligence is no match for Natural Stupidity.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Somgo
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 10-05 18:19
Iridium schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 20:38:
[...]

Ik gebruik de app Notifybuddy. Werkt heel fijn en simpel. Icoontjes van te ontvangen medingen verschijnen op scherm, tijd kan je ook instellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Huigie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-09 19:39

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

Android 11 op de 10e. https://www.xda-developer...os-11-software-august-10/

Oxygen zal wel snel volgen

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
Heeft iemand tips voor een goede (glazen) screenprotector? Bij de 7t had ik een officiële glazen screen protector bij Oneplus gekocht, maar omdat de 8 Pro een curved display heeft heb ik nog geen goede kunnen vinden.

De pre installed screen protector laat helaas al los..

[ Voor 11% gewijzigd door Knamix op 03-08-2020 14:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Knamix schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 14:34:
Heeft iemand tips voor een goede (glazen) screenprotector? Bij de 7t had ik een officiële glazen screen protector bij Oneplus gekocht, maar omdat de 8 Pro een curved display heeft heb ik nog geen goede kunnen vinden.

De pre installed screen protector laat helaas al los..
Je kan in [OnePlus 8-serie] Accessoires kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• superiscch
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 21:32
Net een gesealde 8 op de kop kunnen tikken voor €400 😁

Ik was niet echt van plan om upgrade te doen van m'n 6T maar ik vond dit wel een mooie deal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeStef
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 16:24
Same here,van een maat overgekocht, ( van zijn werk gekregen). *O*
Luxe probleem: had al een Oneplus 7T Pro.
Maar i.p.v dual sim te draaien heb ik mijn werk sim in de 7T Pro gestoken en mijn persoonlijke sim in de 8.
Ik denk dat ik een GSM store ga openen lol 8)7 , had al een reserve Pixel 3a XL, Sony Xperia 2 Compact en een Samsung van het werk toen ik net begon, en tegen november mag ik van het werk een nieuwe kiezen lol.

Ontopic : de 8 ligt wel leuker in de hand en broekzak. Verder merk ik geen enkel verschil in snelheid tussen deze twee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordius
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20-09 03:06
superiscch schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 21:25:
Net een gesealde 8 op de kop kunnen tikken voor €400 😁

Ik was niet echt van plan om upgrade te doen van m'n 6T maar ik vond dit wel een mooie deal
Ik hier ook een Oneplus 8 Pro weten te scoren voor 375,- met gebarsten achterkant. Maar dat vond ik niet zo heel erg. Moet zeggen tis een geweldige toesten, maar viel me wel op dat bij gebruik van oneplus switch hij wel stuk warmer werd dan mijn reserve toestel Oneplus 5.

Kom zelf over van een Oneplus 7 pro, toestel voelt iets zwaarder lijkt het, maar voor de rest ben ik zeer tevreden enige wat ik toch liever had was de front camera van de 7 op de 8. Toch mooier dan dat lelijke gat in je scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superiscch
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 21:32
Fordius schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 09:19:
[...]

Ik hier ook een Oneplus 8 Pro weten te scoren voor 375,- met gebarsten achterkant. Maar dat vond ik niet zo heel erg. Moet zeggen tis een geweldige toesten, maar viel me wel op dat bij gebruik van oneplus switch hij wel stuk warmer werd dan mijn reserve toestel Oneplus 5.

Kom zelf over van een Oneplus 7 pro, toestel voelt iets zwaarder lijkt het, maar voor de rest ben ik zeer tevreden enige wat ik toch liever had was de front camera van de 7 op de 8. Toch mooier dan dat lelijke gat in je scherm.
Da's nog een betere deal inderdaad 🙈

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petrusk
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-04-2023
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3vezqsgJq589QFz6y2nQyV4zk8E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nIDVq3f8i8rJIlcTOuDS6H6S.jpg?f=fotoalbum_large

Alles werkt goed bij google play systeem update en ik heb laatste update toch blijft icoon rood, meer mensen hier last van ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
@petrusk Zelfde hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeStef
petrusk schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 10:27:
Alles werkt goed bij google play systeem update en ik heb laatste update toch blijft icoon rood, meer mensen hier last van ?
Hier ook hetzelfde op de 8 en de 7T pro.
Schijnt dat het niet enkel met OP toestellen is, volgens Reddit hebben verschillende andere merken het ook.

Sommigen krijgen het gefixt door een " clear cashe partition " te doen, helaas niet bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gewoon geduld hebben. Is een staged roll-out van Google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeStef
Weet er toevallig iemand welke versie Gcam compatibel is voor de OP8?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
LeStef schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 17:08:
Weet er toevallig iemand welke versie Gcam compatibel is voor de OP8?
Ja, en zonder root kan je alle camera's gebruiken: https://www.celsoazevedo....e-camera/f/changelog1278/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codegro
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 23:12
[Afbeelding]

Hier groen, 1 juli 2020 8pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipm0de
  • Laatst online: 22:17

Flipm0de

geen

Dat was in het verleden nooit zo toch? Nice dat oneplus dat nu doet / toestaat! Is dit voor de toekomstige toestellen ook zo?

flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Flipm0de schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 18:13:
[...]

Dat was in het verleden nooit zo toch? Nice dat oneplus dat nu doet / toestaat! Is dit voor de toekomstige toestellen ook zo?
Was voor 8-serie altijd al zo. Zeker nice. Hoop dat dit ook voor oudere toestellen komt. Want OnePlus werkt samen met Arnova en Urnyx. Zij gebruiken een appnaam die is gewhitelist is in build.prop in OxygenOS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digiben
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-09 18:07
[Afbeelding]

Hier ook hetzelfde hoor... Beveiliging 1juli groen de Google play 1mei rood op een OnePlus 8 Pro.
Is eigenlijk wel jammer, maar op mijn Nokia 7 plus hetzelfde ...
Weet niet of Google play systeem al geüpdate is 🥳
Zie ook dat het bij Google zo is trouwens...
https://support.google.com/pixelphone/thread/62188598?hl=en

[ Voor 7% gewijzigd door digiben op 05-08-2020 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
digiben schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 18:30:
[...]

Hier ook hetzelfde hoor... Beveiliging 1juli groen de Google play 1mei rood op een OnePlus 8 Pro.
Is eigenlijk wel jammer, maar op mijn Nokia 7 plus hetzelfde ...
Weet niet of Google play systeem al geüpdate is 🥳
Anonymoussaurus in "[OnePlus 8-serie] Ervaringen & Discussie"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeStef
Nen dikke merci!! _/-\o_

Edit: GCam crashed telkens ik hem op 0.6x wil zetten.

[ Voor 9% gewijzigd door LeStef op 05-08-2020 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
LeStef schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 19:50:
[...]

Nen dikke merci!! _/-\o_

Ook de juiste configuratie gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
LeStef schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 19:50:
[...]

Nen dikke merci!! _/-\o_

Waar kan je van cam wisselen? Heb dezelfde apk, maar om de 3x zoom of 0.6 lens te gebruiken kan ik nergens vinden

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Knamix schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 21:05:
[...]

Waar kan je van cam wisselen? Heb dezelfde apk, maar om de 3x zoom of 0.6 lens te gebruiken kan ik nergens vinden
Instellingen van GCam en dan geavanceerde instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
Anonymoussaurus schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 21:11:
[...]

Instellingen van GCam en dan geavanceerde instellingen.
Weet jij of de zoom een gecropte image is van de main sensor? Dit blijkt om 2.2 te gaan ipv de 3 optical die in de standaard cam app zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeStef
Anonymoussaurus schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 21:04:
[...]

Ook de juiste configuratie gebruikt?
Inderdaad de xml van die link.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:32

Laguna

Connaisseur

https://9to5google.com/20...ces-that-cant-be-removed/

Toch wel een zorgelijke ontwikkeling en dit zal terecht niet geaccepteerd worden door de OnePlus community.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petrusk
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-04-2023
Is er veel verschil tussen de oneplus cam en de Gcam? welke is volgens jullie beter..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huigie

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

Laguna schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 11:06:

Toch wel een zorgelijke ontwikkeling en dit zal terecht niet geaccepteerd worden door de OnePlus community.
Ach, https://www.xda-developer...em-app-bloatware-android/ _/-\o_

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Knamix schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 22:01:
[...]

Weet jij of de zoom een gecropte image is van de main sensor? Dit blijkt om 2.2 te gaan ipv de 3 optical die in de standaard cam app zit
Van GCam wel ja, iig zonder root. Dat is namelijk gewoon digitale zoom voor zover ik weet. Correct me if I'm wrong. Heb zelf namelijk geen OnePlus 8 Pro.
LeStef schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 22:27:
[...]

Inderdaad de xml van die link.
Dan raad ik je aan 2.0 te gebruiken: https://www.celsoazevedo....e-camera/f/changelog1218/. Het is dus belangrijk dat je Google Camera compleet verwijdert en dan deze hierboven installeert.
petrusk schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 12:04:
[...]

Is er veel verschil tussen de oneplus cam en de Gcam? welke is volgens jullie beter..
Op de 8-serie al weer een stuk minder dan bij voorgaande modellen, maar qua kleur en dynamic range vind ik GCam nog steeds het best. Hier zijn wat voorbeelden:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Tja daarmee disable je die apps alleen. Die apps horen er gewoon niet standaard op te staan.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
Laguna schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 14:16:
[...]

Tja daarmee disable je die apps alleen. Die apps horen er gewoon niet standaard op te staan.
Helemaal eens. Het eens zo geroemde OxygenOS begint steeds meer van die rotzooi te krijgen. Misschien is dat wel de reden dat ze de prijs redelijk laag kunnen houden. O nee, zo goedkoop is het ook weer niet......Sponsored by Facebook.

[ Voor 5% gewijzigd door Pierre_nr1 op 06-08-2020 14:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LeStef
Laguna schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 11:06:

Langs 1 kant hoort dit niet, geef ik je helemaal gelijk in.
Maar langs de andere kant, kan je in Oxygen Os zo goed een app toe timmeren dat die geen kik geeft en ook niets kan verbruiken.
Doe ik ook met digitaal welzijn, ik moet die k*t app niet, ook al is die standaard van Google. })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digiben
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-09 18:07
Laguna schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 14:16:
[...]

Al die zooi hoort er zeker niet op😇
Heb hier ook zelf een bloed hekel aan met al die extra troep wat niet te verwijderen is.
Dan is het mijn eerste en gelijk laatste oneplus mocht dat zo zijn.
Google heeft eigenlijk steeds meer troep er op... Al wie niet 🥳

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Persoonlijk vind ik het niks uitmaken. Uitschakelen en klaar. Het is maar 25mb dat dan blijft bestaan. Bovendien kun je via ADB de boel sowieso verwijderen als je dat wilt. Ik vind het de moeite niet waard. Toen ik Samsung gebruikte had ik meer werk eraan. Nu hoef ik maar 3 dingen uit te schakelen en dan ben je ook weer klaar.

Ik vind het maar een storm in een glas, maakt het toestel of de ervaring niet minder. Het is niet lastig om het uit te schakelen. De services functioneren dan ook niet meer. Ik zie steeds vaker dat als er maar 1 kleine ding is dat er gelijk wordt geroepen: "Klaar, nooit meer merk x." Het gras is altijd groener aan de overkant.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pierre_nr1
Phntm schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 21:30:
Persoonlijk vind ik het niks uitmaken. Uitschakelen en klaar. Het is maar 25mb dat dan blijft bestaan. Bovendien kun je via ADB de boel sowieso verwijderen als je dat wilt. Ik vind het de moeite niet waard. Toen ik Samsung gebruikte had ik meer werk eraan. Nu hoef ik maar 3 dingen uit te schakelen en dan ben je ook weer klaar.

Ik vind het maar een storm in een glas, maakt het toestel of de ervaring niet minder. Het is niet lastig om het uit te schakelen. De services functioneren dan ook niet meer. Ik zie steeds vaker dat als er maar 1 kleine ding is dat er gelijk wordt geroepen: "Klaar, nooit meer merk x." Het gras is altijd groener aan de overkant.
Eens! Maar het gaat niet om de 25MB, het is meer dat het zo 'cleane' OxygenOS steeds meer bevuild raakt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Pierre_nr1 schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 22:22:
[...]

Eens! Maar het gaat niet om de 25MB, het is meer dat het zo 'cleane' OxygenOS steeds meer bevuild raakt.
Dan alsnog, ik hoor helaas niemand klagen om de Google apps die mee geleverd worden zoals Google play movies en/of music. Dat vind ik ook bloatware, maar het fijne is dat we het kunnen uitschakelen en verder verandert er weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
Phntm schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 22:39:
[...]

Dan alsnog, ik hoor helaas niemand klagen om de Google apps die mee geleverd worden zoals Google play movies en/of music. Dat vind ik ook bloatware, maar het fijne is dat we het kunnen uitschakelen en verder verandert er weinig.
.

[ Voor 6% gewijzigd door Pierre_nr1 op 06-08-2020 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huigie

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dE7ymTtWga7SN2dhXPACJUDGuPQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mRlUzi8Vo4BH9VjJ5tWNtRcP.jpg?f=fotoalbum_large

Zooi zit geloof ik al sinds dag 1 op m'n 8 Pro...

Specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Huigie schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 08:05:
[Afbeelding]

Zooi zit geloof ik al sinds dag 1 op m'n 8 Pro...
Developer mode aan even miniadb downloaden en dan verbinden.
Adb shell pm list packages | grep Facebook
Dan zie je alles van Facebook
Dan adb shell uninstall -k --user 0 com.facebook.rommel

En het is weg

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

prutser001 schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 08:09:
[...]

Developer mode aan even miniadb downloaden en dan verbinden.
Adb shell pm list packages | grep Facebook
Dan zie je alles van Facebook
Dan adb shell uninstall -k --user 0 com.facebook.rommel

En het is weg
Weg alleen voor user0, de packages blijven bestaan op je device. Via app settings uitschakelen bereikt hetzelfde doel en kost minder moeite. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
mr.DJ95 schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 19:11:
[...]

Hier widevine L1 op fullHD.

[...]

Apart. Ze hebben het namelijk alleen over de 5G functionaliteit in simtray 1, niet dat tray2 uitgeschakeld moet zijn voor 5G.

[Afbeelding]
Nou het is nog weer anders: zowel simkaart tray 1 als simkaart tray 2 blijken op mijn OP8 nu al 5g te ondersteunen. Met een T-Mobile 5g sim in slot 1 en een in slot 2 krijg ik allebei 5g mits ik de andere simkaart maar uitschakel. De tekst die in het netwerkmenu staat klopt dus niet, ook simtray 2 heeft nu al 5g ondersteuning.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bjvdven
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 18-09 10:52
ucsdcom schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 09:25:
[...]

Nou het is nog weer anders: zowel simkaart tray 1 als simkaart tray 2 blijken op mijn OP8 nu al 5g te ondersteunen. Met een T-Mobile 5g sim in slot 1 en een in slot 2 krijg ik allebei 5g mits ik de andere simkaart maar uitschakel. De tekst die in het netwerkmenu staat klopt dus niet, ook simtray 2 heeft nu al 5g ondersteuning.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5x6FRBpixqUJfGPCYdEq8-99zus=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PX2DM1sGWIcOlIWjDejGlN4J.jpg?f=fotoalbum_large

Heb je dit ook al gecheckt? Want T-Mobile zendt waarschijnlijk nog geen "echte" 5G uit en OnePlus zal nog een update moeten sturen om het "echte" 5G te activeren.

RX 7900XTX, 9800X3D, B650 TUF GAMING, 32Gb 6000c30 buildzoid timings , Arctic Freezer II 280mm ||| Galaxy S23 Ultra 512GB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Huigie

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

Met NetMonster zie je precies waarmee je connect: https://play.google.com/s....mroczis.netmonster&hl=nl

Specs

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ucsdcom
bjvdven schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 09:31:
[...]

[Afbeelding]

Heb je dit ook al gecheckt? Want T-Mobile zendt waarschijnlijk nog geen "echte" 5G uit en OnePlus zal nog een update moeten sturen om het "echte" 5G te activeren.
Ja, je hebt gelijk.

Alleen simtray 1 geeft verbinding met 5g.

Met T-Mobile in simtray 1 geeft Netmonster 5g NSA aan en bij de T-Mobile sim in simtray 2 geeft het display wel 5g aan, maar komt Netmonster met LTE-A inderdaad, dus inderdaad nog steeds maximaal 4g op sim 2.

Ten onrechte ging ik er vanuit dat die weergave bug al was opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Southern Sun
Betwijfel of ik het zal gebruiken, maar ben benieuwd hoeveel (of weinig) het voor de accuduur zal betekenen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Phntm schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 21:30:

Onzin, past gewoon niet bij de filosofie achter OxygenOS. Om dit vervolgens op deze manier te bagatelliseren is net als een struisvogel je kop in het zand steken. Overigens ben ik het wel eens vwb apps van Google, prima als die meegeleverd worden (het OS is in de basis tenslotte van Google), maar die moeten dan wel verwijderd kunnen worden. Apple heeft dat zelf al onlangs aangepast dus hopelijk volgt Google dit voorbeeld.

[ Voor 12% gewijzigd door Laguna op 07-08-2020 13:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Laguna schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 13:18:
[...]

Onzin, past gewoon niet bij de filosofie achter OxygenOS. Om dit vervolgens op deze manier te bagatelliseren is net als een struisvogel je kop in het zand steken. Overigens ben ik het wel eens vwb apps van Google, prima als die meegeleverd worden (het OS is in de basis tenslotte van Google), maar die moeten dan wel verwijderd kunnen worden. Apple heeft dat zelf al onlangs aangepast dus hopelijk volgt Google dit voorbeeld.
Ik bagatelliseer niks, mijn standpunt is dat het zo een kleine iets is en dat het gewoon uit te schakelen is. Schakel het uit en kijk er gewoon niet naar om. Alle android toestellen komen met bloatware, en die term zelf is al breed. Stel je bent een facebook gebruiker, is het dan nog steeds bloatware? Als het er op neer komt, is het allemaal subjectief. Naar mijn inziens heeft een service, die je kunt uitschakelen, totaal geen impact op OxygenOS. Deze skin blijft gewoon vlot. Het blijft uiteindelijk een storm in een glas, want er zullen mensen zijn die denken "handig, FB vanaf het eerste moment" en weer anderen die denken "Godverdomme, nog meer troep." Ik vind het tegenwoordig niet bijzonder om ergens bloatware tegen te komen, want per mijn definitie, zijn er veel zaken die bloatware zijn. Wat ik dan gewoon doe is de boel uitschakelen en indien mogelijk, verwijderen. Het is een kleine moeite en je hoeft er ook niet de hele op te micro-managen.

Zit het gebruikers echt dwars, download dan een custom rom waarvoor je zelfs de GAPPS gescheiden moet installeren. Of verander volledig van platform. Facebook heeft een bedrag over gemaakt naar OnePlus. Komende tijd kan je er niet omheen anders verliest oneplus dat buideltje met geld. Je kan alleen praten door te communiceren middels je portemonnee, niet door het te roepen van de kasteelmuren dat bloatware op Android skin x niet kan anno 2020.

Als ik nu oneplus google krijg ik als resultaat éen en al klaagzuilen bomvol met "Fuck OnePlus", "Ik ga nooit meer OnePLus kopen". We vergeten elke keer dat:
  • Het primaire doel van een bedrijf is om geld te verdienen.
  • Dat OnePlus feitelijk een Chinees bedrijf is, en wie weet wat voor achtergrond service "per ongeluk" weer draait die informatie door stuurt.
  • Dat OnePlus niet meer het bedrijf was dat de OnePlus One de wereld had ingebracht.
  • Dat als we het hebben over "Bloatware" dat Google al standaard misdadiger #1, naast het feit dat ze net zo veel data binnenharken als FB.
Ik wil echt sympathiek zijn met de mensen die het vervelend vinden, maar eigenlijk na aantal jaren Samsung te hebben gebruikt en constant maar dingen moeten uitschakelen via third party apps, vind ik OxygenOS zelfs nu met die 3 miezerige fb services en Netflix (welke ik ook gebruik) echt geen probleem. Bij Samsung is men het ook gaan accepteren, over een tijd accepteert men het ook bij OP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna

Connaisseur

@Phntm in mijn beleving bagatelliseer je wel degelijk. Ik heb juist hierom nooit Samsung gekocht, voorheen altijd Nexus en daarna OnePlus. Dus voor mij is het pad dat OnePlus nu opgaat onacceptabel. Ik heb zelf de 7T en dit blijft me dus gelukkig bespaard maar het zal zeker iets zijn dat in de toekomst meeweegt in het maken van mijn keuze.

Overigens vwb dat het een Chinees bedrijf is, juist daarvan is de samenwerking met Facebook opmerkelijk te noemen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Laguna schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 14:03:
@Phntm in mijn beleving bagatelliseer je wel degelijk. Ik heb juist hierom nooit Samsung gekocht, voorheen altijd Nexus en daarna OnePlus. Dus voor mij is het pad dat OnePlus nu opgaat onacceptabel. Ik heb zelf de 7T en dit blijft me dus gelukkig bespaard maar het zal zeker iets zijn dat in de toekomst meeweegt in het maken van mijn keuze.

Overigens vwb dat het een Chinees bedrijf is, juist daarvan is de samenwerking met Facebook opmerkelijk te noemen.
Dat is een restrictie(lees: 'Keus') die jij jezelf oplegt. Ik bagatelliseer niets. Het is gewoon de realiteit van waar we erin zitten, en een gigantisch punt van maken op fora's is niet de manier om het op te lossen. Ik heb al aangegeven dat je in dit soort scenario's beter met je portemonnee kan spreken. Dat mijn perspectief hierop voor jou overkomt als bagatelliseren is iets wat totaal subjectief is. Nogmaals, bij dit soort zaken, zelfs de definitie van bloatware, zijn het altijd subjectieve reacties. Zodra er meer in het geding komt zoals je privacy, dan zijn er andere zorgen betreffend bloatware. Dit is gewoon software die je kunt uitschakelen. Ben je ontevreden, dan staat het je vrij om elders te kijken. Dit heeft niks te maken met bagatelliseren, jij bent het oneens met mijn standpunt en dat moet je dan ook op die manier te communiceren. Ik heb Samsung meegemaakt en dat is echt, echt, echt extreem. OxygenOS is nu, jaren later nog steeds een verademing voor mij. Ik ben gelukkig als persoon en liefhebber niet zo lui om wat apps uit te schakelen. Zo gedaan.

Neem een Android one toestel in de toekomst, heb je alleen wat stomme google apps :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QTarantino
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 20-09 11:43
Goedemiddag allen,

ik mag over 2 dagen mijn abonnement verlengen en ben tot nu toe geëindigd bij de OP8 pro.
Nu lees ik veel op dit forum over het retour zenden wegens groene tinten op lage helderheid.
Ik zou graag willen weten, in hoeverre hindert dit het dagelijkse gebruik en of jullie mij alsnog zouden adviseren om voor de OP8 pro te gaan.

Andere telefoons in ongeveer de zelfde prijsklasse waar ik naar heb gekeken zijn:

- Oppo Find x2 pro
- Note 10 +
- Huawei p40 pro
- iPhone XS Max

Ik hoor graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:25

13art

Moderator Mobile
QTarantino schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 16:39:
Goedemiddag allen,

ik mag over 2 dagen mijn abonnement verlengen en ben tot nu toe geëindigd bij de OP8 pro.
Nu lees ik veel op dit forum over het retour zenden wegens groene tinten op lage helderheid.
Ik zou graag willen weten, in hoeverre hindert dit het dagelijkse gebruik en of jullie mij alsnog zouden adviseren om voor de OP8 pro te gaan.

Andere telefoons in ongeveer de zelfde prijsklasse waar ik naar heb gekeken zijn:

- Oppo Find x2 pro
- Note 10 +
- Huawei p40 pro
- iPhone XS Max

Ik hoor graag!
Hoeveel het hindert is persoonlijk. De één stoort zich er aan, de ander niet. De één ziet het, de ander niet.

Overigens is dit gedeelte van het forum niet bedoeld voor aankoopadvies. Vragen mbt deze telefoon in vergelijking met anderen en welke het beste te kopen hoort in het aankoopadvies forum.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Phntm schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 09:23:
[...]

Weg alleen voor user0, de packages blijven bestaan op je device. Via app settings uitschakelen bereikt hetzelfde doel en kost minder moeite. :9
Hij is dan ook niet meer zichtbaar met de ADB optie. Dus kan ook niet meer aangezet worden 'perongeluk' ofzo.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guids
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:47
Heeft iemand een advies over een goeie config voor gcam op OnePlus 8?

Macro crasht nu, maar die camera gebruik ik toch niet. Selfies zijn ook erg over scherpt of uitgesmeerd.

Gebruiken jullie hdr of hdr+, of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipm0de
  • Laatst online: 22:17

Flipm0de

geen

Hoe vinden jullie de omvang van het toestel? Ik ben hiervoor een 6s gewend, en nog een tijdje een iphone XR gehad. Die vond ik al aan de grote kant (breed vooral). De 8 is een stukje minder breed maar wel langer. Irriteert jullie dit nooit? Past het wel in je broekzak? Had voor corona regelmatig pantelons aan en door t gewicht van de telefoon soms het gevoel alsof aan mn broekspijp werd getrokken. Moest m ook wel vaak uit mn zak halen als ik ging zitten. Hoe is dit met de 8? of helemaal gewend? Er zijn steeds minder compacte telefoon dus vrees dat ik gewoon over moet naar een groot model.

flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Flipm0de schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 12:29:
Hoe vinden jullie de omvang van het toestel? Ik ben hiervoor een 6s gewend, en nog een tijdje een iphone XR gehad. Die vond ik al aan de grote kant (breed vooral). De 8 is een stukje minder breed maar wel langer. Irriteert jullie dit nooit? Past het wel in je broekzak? Had voor corona regelmatig pantelons aan en door t gewicht van de telefoon soms het gevoel alsof aan mn broekspijp werd getrokken. Moest m ook wel vaak uit mn zak halen als ik ging zitten. Hoe is dit met de 8? of helemaal gewend? Er zijn steeds minder compacte telefoon dus vrees dat ik gewoon over moet naar een groot model.
Ik gebruik de 8 Pro en het is wel het grootste toestel dat ik tot nu toe heb gehad. Het is zonder twijfel groter dan de 6s en zeker ook groter dan de XR. Maar het blijft toch passen in mijn broekzakken. Gisteren een korte broek aan gehad en zelfs daarin paste het.

Enige minpunt is dat mijn broek zwart was en ik zat op het gras in directe zonlicht. Gevolg: Temperatuur waarschuwing op mijn telefoon. Maar dat had ik wel kunnen verwachten, was mij alleen totaal vergaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Southern Sun
Flipm0de schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 12:29:
Voor mij is dit (8 Pro) ook de grootste telefoon tot nu toe, maar overall kom ik nog best ver met 1 hand. Maar wel net te groot om dat comfortabel te doen. Het grote scherm bevalt juist wel weer goed voor filmpjes/veel tekst.
Grootste (en tot nu toe enige) minpunt vind ik het gewicht, dit is blijkbaar net te zwaar om langer comfortabel in 1 hand te houden. Geen reden tot terugsturen, maar denk dat ik daar de volgende keer wel op let.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilke77
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 01-09 16:37
Ik heb een oneplus 8 pro. Valt mij op dat ik altijd 1 streepje bereik heb van mijn mobiele data. Af en toe meerdere streepjes. Heb ook wel telefoontjes binnen gehad die mij bellen maar ik hoor ze niet. Verbinding is dan slecht. Zijn hier meer mensen die dit hebben?
Hebben jullie wat in de instellingen gedaan zodat het nu beter is? Ik hoor graag het graag

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Guids schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 09:49:
Heeft iemand een advies over een goeie config voor gcam op OnePlus 8?

Macro crasht nu, maar die camera gebruik ik toch niet. Selfies zijn ook erg over scherpt of uitgesmeerd.

Gebruiken jullie hdr of hdr+, of niet?
Zie hier: https://www.celsoazevedo....mera/f/configs-arnova-05/. En ja, ik gebruik HDR+ Enhanced.

[ Voor 3% gewijzigd door Anonymoussaurus op 09-08-2020 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iridium
wilke77 schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 18:30:
Ik heb een oneplus 8 pro. Valt mij op dat ik altijd 1 streepje bereik heb van mijn mobiele data. Af en toe meerdere streepjes. Heb ook wel telefoontjes binnen gehad die mij bellen maar ik hoor ze niet. Verbinding is dan slecht. Zijn hier meer mensen die dit hebben?
Hebben jullie wat in de instellingen gedaan zodat het nu beter is? Ik hoor graag het graag
Ik heb in vergelijking met mijn vorige telefoon, een Nokia 8, ook aanzienlijk minder bereik. Binnen had ik voorheen vol bereik, nu vaak de helft of minder.

Ik ben ook benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20:21

WCA

Iridium schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 18:50:
[...]

Ik heb in vergelijking met mijn vorige telefoon, een Nokia 8, ook aanzienlijk minder bereik. Binnen had ik voorheen vol bereik, nu vaak de helft of minder.

Ik ben ook benieuwd.
Waarmee meet je? Een bepaalde signaalsterkte kan bij de ene fabrikant 4 streepjes zijn en bij de andere fabrikant weer 2 streepjes. Of meet je daadwerkelijk het aantal dB?

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iridium
WCA schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 19:21:
[...]

Waarmee meet je? Een bepaalde signaalsterkte kan bij de ene fabrikant 4 streepjes zijn en bij de andere fabrikant weer 2 streepjes. Of meet je daadwerkelijk het aantal dB?
De weergegeven dba sterkte op mijn telefoon. Nu zit ik een tijd rond -110/-114.
Met mijn Nokia nu -90 tot -100

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WCA

WCA

Iridium schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 21:01:
[...]

Raar, ik heb nergens last van verder. Prima bereik overal, niet beter of slechter dan de meeste andere telefoons iig

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
Welke apps gebruiken jullie om de temps te meten?

Zojuist even uurtje YouTube in mijn slaapkamer (29 graden omgevingstemperatuur) en het toestel voelt erg warm aan.

Zie foto's

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/txS7MtmVgIrzA5TTMDnSWFTZfzs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/igeopOUEPtcTDiadfKzBJYQ6.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
Knamix schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 21:22:

Zojuist even uurtje YouTube in mijn slaapkamer (29 graden omgevingstemperatuur) en het toestel voelt erg warm aan.

Zie foto's

[Afbeelding]
Alle cores draaien op 100% ongeacht wat ik doe (op de laatste core na dan).

Lijkt mij dat dit niet hoort :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SebasFM
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:00

SebasFM

BOFH

Iridium schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 21:01:
[...]

Zijn de telefoons wel op dezelfde mast aangemeld? Wat ik merk is dat de OnePlus er soms voor kiest een veel snellere mast een km verderop te prefereren boven de trage mast die 200m verderop 'om de hoek' staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Knamix schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 21:22:

Zie foto's

[Afbeelding]
Check even de batterij grafiek in OxygenOS en daar staat welke het meest drained.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iridium
SebasFM schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 21:44:
[...]

Zijn de telefoons wel op dezelfde mast aangemeld? Wat ik merk is dat de OnePlus er soms voor kiest een veel snellere mast een km verderop te prefereren boven de trage mast die 200m verderop 'om de hoek' staat.
Aha, ik zie hier geen datakabel lopen, hoe kun je dit zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SebasFM
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:00

SebasFM

BOFH

Iridium schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 21:58:
[...]

Aha, ik zie hier geen datakabel lopen, hoe kun je dit zien?
Ik snap je datakabel niet helemaal, maar ik gebruik Netmonster en Cellmapper apps om een idee te krijgen met welke mast de telefoon verbonden is. Wat betreft informatie over carrier aggregatie (indicatie van max. snelheid van een mast) is Netmonster niet heel nauwkeurig, maar laat wel zien met welke mast ik ben verbonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
Anonymoussaurus schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 21:49:
[...]

Check even de batterij grafiek in OxygenOS en daar staat welke het meest drained.
Phone herstart en het lijkt nu gefixt te zijn...

Btw... Geen idee of jij dat weet, maar is er een 90/96hz mode voor de 8 Pro? De normale 8 heeft een 90hz display en kwa "vloeiendheid" merk ik niet zoveel verschil tussen 90 en 120hz.

Als dit mogelijk is dat is dan is het toestel nog steeds vloeiend en gaat je accu langer mee.

De S20 series hebben die optie wel blijkbaar (met een trucje)

https://www.xda-developer...hidden-96hz-display-mode/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilkin
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:17
wilke77 schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 18:30:
Heb dit ook gemerkt, komende van een OP6. Twee toestellen, naast elkaar op tafel, aangemeld aan dezelfde mast, zelfde netwerk. De effectieve db waarden weet ik niet meer, maar er zit behoorlijk verschil op.

Artificial Intelligence is no match for Natural Stupidity.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeStef
Knamix schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 23:20:
[...]

Phone herstart en het lijkt nu gefixt te zijn...

Btw... Geen idee of jij dat weet, maar is er een 90/96hz mode voor de 8 Pro? De normale 8 heeft een 90hz display en kwa "vloeiendheid" merk ik niet zoveel verschil tussen 90 en 120hz.

Als dit mogelijk is dat is dan is het toestel nog steeds vloeiend en gaat je accu langer mee.

De S20 series hebben die optie wel blijkbaar (met een trucje)

https://www.xda-developer...hidden-96hz-display-mode/
Als ik me niet vergis is die optie er nog niet standaard bij, misschien adden ze die in de toekomst.
Wat je wel kan doen is uw resolutie verlagen naar FHD+ , scheelt ook wat in batterij en merk je eigenlijk niets van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVeloce
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 23:24
Je hebt een app, waarmee je per app kan instellen hoeveel Hz die gebruikt.
Heb je ook een app, waarmee je kan instellen welke resolutie die gebruikt?

Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huigie

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

De resolutie kan je standaard al vast zetten.

Specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Huigie schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 14:19:
De resolutie kan je standaard al vast zetten.
Hij bedoelt dus per app, en dat kan niet in OxygenOS.

[ Voor 7% gewijzigd door Anonymoussaurus op 10-08-2020 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
Wat is jullie SOT gemiddeld op de 8 pro? Ik haal bij normaal gebruik 5-6 uur sot (thuis op de wifi), maar op XDA hebben sommige al 2,5 uur SOT met 72% over.

Heb zelf geen mail ingesteld en locatie staat alleen aan bij gebruik van app.

Ben benieuwd wat jullie halen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

SuperVeloce schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 14:12:
Je hebt een app, waarmee je per app kan instellen hoeveel Hz die gebruikt.
Heb je ook een app, waarmee je kan instellen welke resolutie die gebruikt?
Als dat al zou kunnen zou je ervaring er helemaal van naar de klote gaan. Elke keer van resolutie wisselen zou flinke haperingen met zich meebrengen

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huigie

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

Knamix schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 15:17:
Wat is jullie SOT gemiddeld op de 8 pro? Ik haal bij normaal gebruik 5-6 uur sot (thuis op de wifi), maar op XDA hebben sommige al 2,5 uur SOT met 72% over.

Gemiddeld hetzelfde.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15:49
Helaas vandaag wat lichte krasjes ontdekt op het 8 Pro scherm. Heb nooit wat in mijn zakken als de 8 pro erin zit, zand etc sluit ik ook uit.

Iemand gelijke ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

mr.DJ95 schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 16:13:
Helaas vandaag wat lichte krasjes ontdekt op het 8 Pro scherm. Heb nooit wat in mijn zakken als de 8 pro erin zit, zand etc sluit ik ook uit.

Iemand gelijke ervaring?
Hoe sluit je zand precies uit? Woon/werk je in een cleanroom?

Er zijn weinig dingen naast zand, die zo klein en hard zijn dat ze je scherm beschadigen. Als je geen enkel krasje wil moet je er een screenprotector op plakken. (Over screenprotector gesproken, er zit natuurlijk standaard een plastic screen protector meegeleverd, die krast wel snel.)

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Southern Sun
Knamix schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 15:17:

Ben er nog niet helemaal achter. Heb wel een keer 6u gehaald, maar het lijkt nog wat wisselend.
Nu 15% over en 3u40 SOT maar wel 47u van de lader dus niet mega veel gebruikt ;)
Pagina: 1 ... 25 ... 50 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijd & Prijzen: [OnePlus 8-serie] Levertijden & Prijzen
- Accessoires: [OnePlus 8-serie] Accessoires
- Discussie over de Crackable game hoort hier: Crackables 2
- Vragen en opmerkingen over Oxygen Updater mogen hier: [Oxygen Updater] Ervaringen & Discussie