Vanaf nu mag alles na deze reactie over Oxygen Updater, hier besproken worden:
[Oxygen Updater] Ervaringen & Discussie. Daar staat ook de meeste informatie (al dan niet in de FAQ).
hansbkp schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 10:30:
Zit nog steeds op 10.5.8.IN11BA, en deze zou nog steeds uptodate zijn ...
Als ik naar de instellingen van het update scherm kijk, zegt het 'lokale upgrade'. Vermoed dat daarom niet naar een oneplus server gekeken wordt, maar naar een gedownloaded bestand.
Iemand enig idee hoe ik die instelling kan veranderen ?
Dat je nu nog geen update ziet komt ook deels omdat OnePlus z'n back-end een beetje aan het verprutsen is (hun OTA-server).
OK, zou iemand dan kunnen vertellen waarom mijn toestel versie 10.5.8.IN11BA nog steeds als de meest uptodate versie aanduidt ?
En voor wat betreft de oxygen updater: lijkt mij een prima initiatief. Maar zolang ik de keus heb pak ik software updates toch het liefst vanaf de source.
Die snap ik niet helemaal: Oxygen Updater downloadt het bestand van de source (letterlijk van de OnePlus servers. Zie topic hierboven), maar ook dat was al gezegd. Wil het hierbij even bevestigen.
Oxygen Updater ook niet, als je de contributor optie uitzet. Plus het feit dat een gratis VPN veel meer logt dan Oxygen Updater. In 4.3.0 hebben we deze notificaties ook aangepakt en zullen deze niet meer continu getoond worden.
Wat is precies de reden? Ik zou graag wat (onnodige) zorgen willen wegnemen.
hansbkp schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 11:34:
Het gaat mij meer om regelmatige security updates.
Blijkbaar ben ik dus gedwongen om een niet officiele app van een onbekende ontwikkelaar te installeren om m'n apparaat een beetje veilig te houden.
In dit geval wel, maar als OnePlus z'n back-end heeft gefikst, mag je 2 weken wacht ipv 2 maanden

. Zo onbekend is de app overigens niet, met bijna 1 miljoen downloads en veel websites die de app aanhalen:
https://www.google.com/se...11235&source=lnms&tbm=nws.
baszzz schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 12:40:
[...]
Die worden wel degelijk via de normale manier aangeboden. Het is alleen wachten tot hij overal wordt uitgerold. Of je moet je telefoon hebben geroot, dan krijg je inderdaad geen ota updates.
Dat klopt niet. Je krijgt dan nog wel updates, maar geen incrementele updates meer. Dan moet je namelijk elke keer de volledige ZIP downloaden. Enige verschil is dus bestandsgrootte.
hansbkp schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 14:02:
Komt niet bot over .
En misschien kom ik wat drammerig over, maar vraag me domweg af waarom ik geen updates meer krijg terwijl ik ze een paar maanden geleden wel kreeg.
Toch niet zo gek om die vraag in de groep te gooien ?
En voor wat betreft de alternatieven: goed om te weten dat ze bestaan. En misschien installeer ik die app wel of ga in die vpn via spanje gebruiken, of ...
Maar mijn eerste optie is proberen te achterhalen waarom het update proces bij mij blijkbaar gestopt is.
Om het er nog eens bij iedereen op de borst te drukken: Dat je nu nog geen update ziet komt ook deels omdat OnePlus z'n back-end een beetje aan het verprutsen is (hun OTA-server). Is al een tijdje aan de gang.
Phntm schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 15:04:
[...]
Ik begrijp de frustratie. Er was een vraag gesteld of je je toestel hebt geroot.
Is dat het geval?
En probeer het eens via VPN, als zelfs dan niet een update binnenkrijgt zou ik persoonlijk eerst fabrieksinstellingen herstellen. Lukt het dan nog niet, oxygen updater gebruiken OF contact met oneplus opzoeken. Hun kennende zullen ze je een link sturen naar een volle image van oxygenOS om dus een goeie reinstall te doen of iets. Dat is op dat moment duidelijk een software dingetje.
Dat is niet nodig. Die MSM tools van OnePlus (zijn van OnePlus zelf) host ik op m'n cloud. Zie gepinde berichten

. Kind kan de was doen dus, want zit een handleiding etc bij.
Dat kan, maar ook dan moet je een paar dagen wachten, plus dat daar alleen maar de volledige ZIP op staat. Elke keer ruim 2GB downloaden is nou ook niet chill.
Het monochroomfilter is nooit uitgeschakeld (alleen voor CN). In dit geval hebben ze nu alleen de "doorkijkfunctie" uitgeschakeld. Monochroom werkt nu namelijk in combinatie met de primaire camera volgens mij. Hij is trouwens wel te gebruiken:
https://www.xda-developer...l-accessible-adb-command/
adb shell
am start -n com.oneplus.factorymode/.camera.manualtest.CameraManualTest