• Phntm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19-12 22:34

Phntm

Tlingelingeling

hansbkp schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 14:02:
[...]

Komt niet bot over .
En misschien kom ik wat drammerig over, maar vraag me domweg af waarom ik geen updates meer krijg terwijl ik ze een paar maanden geleden wel kreeg.
Toch niet zo gek om die vraag in de groep te gooien ?

En voor wat betreft de alternatieven: goed om te weten dat ze bestaan. En misschien installeer ik die app wel of ga in die vpn via spanje gebruiken, of ...
Maar mijn eerste optie is proberen te achterhalen waarom het update proces bij mij blijkbaar gestopt is.
In de span dat ik het toestel heb zijn er 3 updates geweest. Dat is in 1,5 maand tijd. De rollout snelheid van oneplus garandeert in feite dat mensen soms makkelijk 3 weken of meer achterlopen. Zelf haal ik gewoon updates binnen via oxygen updater omdat ik daarvan een notificatie krijg. Maar ik weet ook uit eigen ervaring met mijn 6T dat als ik dat niet deed, ik ze ook wat later alsnog kreeg OTA. Je hebt de keus om het zelf te doen, maar je kan langer wachten. Onderliggend is de enige oorzaak dat je mogelijk je toestel hebt geroot. Is dit niet het geval? Dan is het een kwestie van tijd. Dan krijg je ook niet 10.5.9 binnen of wat dan ook, maar direct de meest recente versie.

Toen ik het toestel kreeg en het de eerste keer had opgestart, kreeg ik vrijwel direct een notificatie voor een update (10.5.9). Ik heb even opgezocht wanneer deze update uitkwam en dat was 3 juni. Ik heb het toestel 11 juni mogen ontvangen. 8 dagen na release en bij eerste boot had ik dus deze update.

Het is dus geheel aan jou: Je wacht of je doet hetzelf. Beiden kunnen absoluut geen kwaad kan ik je verzekeren. O-)

• hansbkp
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13-10 21:57
Phntm schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 14:20:
[...]

Toen ik het toestel kreeg en het de eerste keer had opgestart, kreeg ik vrijwel direct een notificatie voor een update (10.5.9). Ik heb even opgezocht wanneer deze update uitkwam en dat was 3 juni. Ik heb het toestel 11 juni mogen ontvangen. 8 dagen na release en bij eerste boot had ik dus deze update.

Het is dus geheel aan jou: Je wacht of je doet hetzelf. Beiden kunnen absoluut geen kwaad kan ik je verzekeren. O-)
Dus ...
Ik heb 10.5.8 sinds ongeveer eind april / begin mei.
10.5.9 kwam op 3 juni uit.
We zijn nu 7 weken verder en ik heb nog steeds geen update aangeboden gekregen.
Zie net op de oneplus site dat sinds gisteren 10.5.11 beschikbaar is.

Wil best geloven dat fabrikanten de updates faseren over een paar dagen/weken. Maar dat het 7 weken of nog langer duurt is ... Ben bij andere merken wat anders gewend.
Het gaat mij voornamelijk om de security updates, en met dergelijke vertragingen is dat niet echt wenselijk.
Zal voortaan dus een alternatief moeten gebruiken.

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

hansbkp schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 14:37:
[...]

Dus ...
Ik heb 10.5.8 sinds ongeveer eind april / begin mei.
10.5.9 kwam op 3 juni uit.
We zijn nu 7 weken verder en ik heb nog steeds geen update aangeboden gekregen.
Zie net op de oneplus site dat sinds gisteren 10.5.11 beschikbaar is.

Wil best geloven dat fabrikanten de updates faseren over een paar dagen/weken. Maar dat het 7 weken of nog langer duurt is ... Ben bij andere merken wat anders gewend.
Het gaat mij voornamelijk om de security updates, en met dergelijke vertragingen is dat niet echt wenselijk.
Zal voortaan dus een alternatief moeten gebruiken.
Ik begrijp de frustratie. Er was een vraag gesteld of je je toestel hebt geroot. Is dat het geval?
En probeer het eens via VPN, als zelfs dan niet een update binnenkrijgt zou ik persoonlijk eerst fabrieksinstellingen herstellen. Lukt het dan nog niet, oxygen updater gebruiken OF contact met oneplus opzoeken. Hun kennende zullen ze je een link sturen naar een volle image van oxygenOS om dus een goeie reinstall te doen of iets. Dat is op dat moment duidelijk een software dingetje.

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-12 17:28

Laguna

Connaisseur

@hansbkp je bent je bewust dat OnePlus doorgaans niet maandelijks een update uitbrengt, maar om de maand? Oftewel de update cyclus is zo'n 8 weken.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

• hansbkp
Phntm schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 15:04:
[...]

Ik begrijp de frustratie. Er was een vraag gesteld of je je toestel hebt geroot. Is dat het geval?
En probeer het eens via VPN, als zelfs dan niet een update binnenkrijgt zou ik persoonlijk eerst fabrieksinstellingen herstellen. Lukt het dan nog niet, oxygen updater gebruiken OF contact met oneplus opzoeken. Hun kennende zullen ze je een link sturen naar een volle image van oxygenOS om dus een goeie reinstall te doen of iets. Dat is op dat moment duidelijk een software dingetje.
Nee, niet geroot.
Ook geen 'spannende/ontwikkelaars' grapjes.

Maar wonder boven wonder ...
Er komt opeens een update naar 10.5.11 binnen waaien. Volgens de site zou die gisteren uitgekomen zijn.

Zou dat nou toeval zijn
of leest er iemand mee
of zit daar een ander mechanisme achter (bijv. om de 3 increments een update aanbieden) ?

Verwijderd

Kan je ook niet gewoon de update vanaf de Oneplus website zelf downloaden, en dan via lokale upgrade het installeren?

https://www.oneplus.com/nl/support/softwareupgrade
https://www.oneplus.com/n...ails?code=PM1587123976090

Dit voor de mensen die geen oxygen updater willen gebruiken...

Ik vraag me dat zelf eigenlijk wel af,

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19-12 13:34

WCA

Verwijderd schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 17:45:
Kan je ook niet gewoon de update vanaf de Oneplus website zelf downloaden, en dan via lokale upgrade het installeren?

Ja hoor, dat kan prima

Share and Enjoy!

• hansbkp
Laguna schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 15:25:
@hansbkp je bent je bewust dat OnePlus doorgaans niet maandelijks een update uitbrengt, maar om de maand? Oftewel de update cyclus is zo'n 8 weken.
April/mei is 10.5.8 uitgekomen en aangeboden.
3 juni is 10.5.9 uitgekomen.
Gisteren is 10.5.11 uitgekomen en vandaag aangeboden.
In de tussentijd (eind juni) is 10.5.10 uitgekomen ?

Mijn vraag was en is dus: waarom krijg ik 10.5.8 en 10.5.11 wel aangeboden en de tussenliggende niet ?

Maar begrijp inmiddels dat deze vraag hier niet leeft en men graag naar alternatieven grijpt.
hansbkp schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 16:41:
Maar wonder boven wonder ...
Er komt opeens een update naar 10.5.11 binnen waaien.
Hier ook, ook vanaf 10.5.8... ;)
Is bij 10.5.11 nog steeds het fotochroomfilter uitgeschakeld?

Ga 'm denk toch wel installeren, dit ivm de extra OnePlus Buds-opties.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Huigie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-12 21:03

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

hansbkp schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 18:27:
[Maar begrijp inmiddels dat deze vraag hier niet leeft en men graag naar alternatieven grijpt.
Hier heeft men wel wat beters te doen. Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan... 😝

Specs

• Paul01
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-12 15:02
Hebben jullie ook dat bij Whatsapp berichten die gelezen zijn geen blauwe vinkjes komen? Alleen bij foto's die ik stuur zie ik ze nog als ze gelezen zijn. Ik blijf bij tekstberichten alleen witte vinkjes zien.

Siemens M50, M55, S65, Nokia N72, N95, N8, Lumia 800, 720, 925, 640, 650, Huawei P9, P20, Oneplus 8 Pro, Oneplus 12

• SnoopBok
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14-12 21:20
Paul01 schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 18:45:
Hebben jullie ook dat bij Whatsapp berichten die gelezen zijn geen blauwe vinkjes komen? Alleen bij foto's die ik stuur zie ik ze nog als ze gelezen zijn. Ik blijf bij tekstberichten alleen witte vinkjes zien.
Dan moet je in de instellingen, onder Hulpprogramma's>OnePlus laboratorium, de donkere tint optie uitschakelen. Het wordt veroorzaakt door die optie.

• Paul01
  • Laatst online: 15-12 15:02
SnoopBok schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 18:49:
[...]

Dan moet je in de instellingen, onder Hulpprogramma's>OnePlus laboratorium, de donkere tint optie uitschakelen. Het wordt veroorzaakt door die optie.
Ja dat is het! Dankjewel. Was daar zelf niet op gekomen.

Siemens M50, M55, S65, Nokia N72, N95, N8, Lumia 800, 720, 925, 640, 650, Huawei P9, P20, Oneplus 8 Pro, Oneplus 12

Vanaf nu mag alles na deze reactie over Oxygen Updater, hier besproken worden: [Oxygen Updater] Ervaringen & Discussie. Daar staat ook de meeste informatie (al dan niet in de FAQ).
hansbkp schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 10:30:
Zit nog steeds op 10.5.8.IN11BA, en deze zou nog steeds uptodate zijn ...
Als ik naar de instellingen van het update scherm kijk, zegt het 'lokale upgrade'. Vermoed dat daarom niet naar een oneplus server gekeken wordt, maar naar een gedownloaded bestand.
Iemand enig idee hoe ik die instelling kan veranderen ?
Dat je nu nog geen update ziet komt ook deels omdat OnePlus z'n back-end een beetje aan het verprutsen is (hun OTA-server).
OK, zou iemand dan kunnen vertellen waarom mijn toestel versie 10.5.8.IN11BA nog steeds als de meest uptodate versie aanduidt ?

En voor wat betreft de oxygen updater: lijkt mij een prima initiatief. Maar zolang ik de keus heb pak ik software updates toch het liefst vanaf de source.
Die snap ik niet helemaal: Oxygen Updater downloadt het bestand van de source (letterlijk van de OnePlus servers. Zie topic hierboven), maar ook dat was al gezegd. Wil het hierbij even bevestigen.
Huigie schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 06:36:
De vpn draait niet door op de achtergrond als je het uit zet na gebruik. Verder 0,0 verschil.
Paul01 schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 14:27:
Ik heb het via de tip gedaan om de vpn op Spanje te zetten. De update kwam toen gelijk binnen.
SnoopBok schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 11:35:
Je kan ook even een VPN op je telefoon installeren, even switchen naar Spanje en je krijgt hem gelijk binnen. Zo heb ik het tot nu toe gedaan, werkt prima :Y
Oxygen Updater ook niet, als je de contributor optie uitzet. Plus het feit dat een gratis VPN veel meer logt dan Oxygen Updater. In 4.3.0 hebben we deze notificaties ook aangepakt en zullen deze niet meer continu getoond worden.

Wat is precies de reden? Ik zou graag wat (onnodige) zorgen willen wegnemen.
hansbkp schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 11:34:
Het gaat mij meer om regelmatige security updates.
Blijkbaar ben ik dus gedwongen om een niet officiele app van een onbekende ontwikkelaar te installeren om m'n apparaat een beetje veilig te houden.
In dit geval wel, maar als OnePlus z'n back-end heeft gefikst, mag je 2 weken wacht ipv 2 maanden ;). Zo onbekend is de app overigens niet, met bijna 1 miljoen downloads en veel websites die de app aanhalen: https://www.google.com/se...11235&source=lnms&tbm=nws.
baszzz schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 12:40:
[...]

Die worden wel degelijk via de normale manier aangeboden. Het is alleen wachten tot hij overal wordt uitgerold. Of je moet je telefoon hebben geroot, dan krijg je inderdaad geen ota updates.
Dat klopt niet. Je krijgt dan nog wel updates, maar geen incrementele updates meer. Dan moet je namelijk elke keer de volledige ZIP downloaden. Enige verschil is dus bestandsgrootte.
hansbkp schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 14:02:
Komt niet bot over .
En misschien kom ik wat drammerig over, maar vraag me domweg af waarom ik geen updates meer krijg terwijl ik ze een paar maanden geleden wel kreeg.
Toch niet zo gek om die vraag in de groep te gooien ?

En voor wat betreft de alternatieven: goed om te weten dat ze bestaan. En misschien installeer ik die app wel of ga in die vpn via spanje gebruiken, of ...
Maar mijn eerste optie is proberen te achterhalen waarom het update proces bij mij blijkbaar gestopt is.
Om het er nog eens bij iedereen op de borst te drukken: Dat je nu nog geen update ziet komt ook deels omdat OnePlus z'n back-end een beetje aan het verprutsen is (hun OTA-server). Is al een tijdje aan de gang.
Phntm schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 15:04:
[...]

Dat is niet nodig. Die MSM tools van OnePlus (zijn van OnePlus zelf) host ik op m'n cloud. Zie gepinde berichten ;). Kind kan de was doen dus, want zit een handleiding etc bij.
Verwijderd schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 17:45:

Dat kan, maar ook dan moet je een paar dagen wachten, plus dat daar alleen maar de volledige ZIP op staat. Elke keer ruim 2GB downloaden is nou ook niet chill.
CLB schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 18:32:
[...]

Hier ook, ook vanaf 10.5.8... ;)
Is bij 10.5.11 nog steeds het fotochroomfilter uitgeschakeld?

Ga 'm denk toch wel installeren, dit ivm de extra OnePlus Buds-opties.
Het monochroomfilter is nooit uitgeschakeld (alleen voor CN). In dit geval hebben ze nu alleen de "doorkijkfunctie" uitgeschakeld. Monochroom werkt nu namelijk in combinatie met de primaire camera volgens mij. Hij is trouwens wel te gebruiken: https://www.xda-developer...l-accessible-adb-command/

adb shell
am start -n com.oneplus.factorymode/.camera.manualtest.CameraManualTest

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Anonymoussaurus schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 20:33:
Het monochroomfilter is nooit uitgeschakeld (alleen voor CN). In dit geval hebben ze nu alleen de "doorkijkfunctie" uitgeschakeld. Monochroom werkt nu namelijk in combinatie met de primaire camera volgens mij.
Ik stelde de vraag misschien wat verkeerd, maar dit bedoelde ik ja, thanks! OnePlus heeft er helaas wel een handje van om 'gekke' camera's te gebruiken op hun meest recente toestellen, helaas.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

CLB schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 20:38:
[...]

Ik stelde de vraag misschien wat verkeerd, maar dit bedoelde ik ja, thanks! OnePlus heeft er helaas wel een handje van om 'gekke' camera's te gebruiken op hun meest recente toestellen, helaas.
Is wel weer te gebruiken (zie edit). Ja klopt, maar dit was omdat het mogelijk was om door kleding heen te kijken (vanaf een korte afstand volgens mij alleen). Vind het een beetje overtrokken, maar goed.

Ja dat verhaal ken ik uiteraard, de reinste onzin als je het mij vraagt. Eigenlijk weiger ik vooralsnog dan ook uit principe om een 'update' te installeren die een functie die ik nu wel kan gebruiken verwijdert.

Eens uitvogelen of die .11-update daadwerkelijk invloed heeft op de OnePlus Buds en de touchfuncties.
Changelog zegt alleen: Newly adapted OnePlus Buds, easier to take advantage of wireless connection.
Die zie ik wel graag verschijnen. Wat linksonder en rechts staat is vooralsnog niet mogelijk namelijk;
OnePlus Buds

[ Voor 8% gewijzigd door CLB op 23-07-2020 21:07 ]

CLB schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 20:56:
Eens uitvogelen of die .11-update daadwerkelijk invloed heeft op de OnePlus Buds en de touchfuncties.
Changelog zegt alleen: Newly adapted OnePlus Buds, easier to take advantage of wireless connection.
Nice:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iHF1i6TETY2_c5-MJx6e_6t8-Hk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/PAqdJHmR3P5K8YVCxAT1pxpf.jpg?f=user_large

Iemand hier op een OnePlus 8 de 10.5.11-update ook gehad?

• SnoopBok
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14-12 21:20
CLB schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 10:04:
[...]

Nice:
[Afbeelding]

Iemand hier op een OnePlus 8 de 10.5.11-update ook gehad?
Heb je ze dinsdag besteld en zijn ze nu al binnen? :o
Wat zijn tot nu toe jouw ervaringen met de buds?

Ik wil graag die zwarte bestellen, maar die zijn nog niet leverbaar.

• ucsdcom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12:41
KPN heeft volgens het KPN topic op Twitter bekend gemaakt dat zij vanaf aanstaande dinsdag 5g gaan activeren. Ik ben benieuwd of zowel KPN als Vodafone in de augustus update door Oneplus nu ondersteund gaan worden voor 5g.
SnoopBok schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 10:08:
Ik had ze al wat eerder: CLB in "[OnePlus Nord] Ervaringen & Discussie"
Ja lekker en positief! Daarbij wel de note dat dit het eerste setje draadloze oordoppen is wat ik in tijden gebruik. Geluidskwaliteit vind ik meer dan prima en ook de pasvorm is fijn. Doordat het geen softtips zijn is niet de gehele gehoorgang af te sluiten, iets wat ik bij m'n bedrade oordopjes wel heb. Wel was bovenstaande update echt nodig, want nu kun je net iets meer met de aanraakgevoelige dopjes qua instellingen. Wisselen tussen mijn laptop en smartphone gaat ook makkelijk door een van de vlakjes drie seconden aan te raken. Geluids- niveau moet daardoor iets hoger worden ingesteld, omdat er wel wat geluid wegvloeit. Ook de ingebouwde microfoons werken prima bij videocalls en normale telefoongespekken. Al met al nog even verder testen dus.
ucsdcom schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 10:52:
Ik ben benieuwd of Vodafone in de augustus update door Oneplus nu ondersteund gaan worden voor 5g.
Leuk feitje is trouwens dat de OnePlus Nord icm Vodafone al wel een 5G-logootje laat zien.
Dit dus --> nieuws: Diverse telefoons tonen 5g-icoon bij 4g-verbinding in Nederland - update

[ Voor 19% gewijzigd door CLB op 24-07-2020 19:27 ]

• floristevito
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 24-11 19:45
SnoopBok schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 10:08:
[...]

Ik wil graag die zwarte bestellen, maar die zijn nog niet leverbaar.
Je kan ze bij Belsimpel alvast bestellen (reserveren) in het zwart, scheelt ook de verzendkosten :)

• Huigie

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

Buds zijn kansloos imho, alleen SBC en AAC. Ik wacht wel op de Pro versie met LDAC en APTX(any variant)...

Hier wat leesvoer over codecs: https://www.headphonesty....h-audio-codecs-explained/

Ok, nuanceren..

Lang verhaal kort, buds zijn prima voor normaal gebruik(lees mp3) maar als je neigt naar audiofiel (lossless/flac) dan wil je een koptelefoon die hogere bitrates ondersteund.

Ik had persoonlijk verwacht dat OP met een beter product zou komen. Nu richten ze zich weer op de onderkant van de markt met een 13 in een dozijn product.

[ Voor 68% gewijzigd door Huigie op 24-07-2020 16:18 ]

Specs

Huigie schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 12:32:
Buds zijn kansloos imho, alleen SBC en AAC.
Ik wacht wel op de Pro versie met LDAC en APTX(any variant)...
Dat is je goed recht uiteraard, maar iets meer uitleg over genoemde termen is misschien een goede.

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19-12 13:34

WCA

Huigie schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 12:32:
Buds zijn kansloos imho, alleen SBC en AAC. Ik wacht wel op de Pro versie met LDAC en APTX(any variant)...

Hier wat leesvoer over codecs: https://www.headphonesty....h-audio-codecs-explained/

Ok, nuanceren..

Lang verhaal kort, buds zijn prima voor normaal gebruik(lees mp3) maar als je neigt naar audiofiel (lossless/flac) dan wil je een koptelefoon die hogere bitrates ondersteund.

Ik had persoonlijk verwacht dat OP met een beter product zou komen. Nu richten ze zich weer op de onderkant van de markt met een 13 in een dozijn product.
Met dit soort doppies (zonder seal dus) ga je dat verschil nooit horen.

Share and Enjoy!

• Ricardo_1994
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 28-01-2021
Is hier toevallig iemand die VoWIFI werkend heeft gekregen met KPN ICM een OnePlus? (8 Pro)

• GiannoezNL
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 19-09-2022
Sinds de laatste update (10.5.11.IN11BA) is mijn groene tint weer erger geworden. Houdt het dan ook nooit op....

• Majesty
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
GiannoezNL schreef op zondag 26 juli 2020 @ 09:42:
Sinds de laatste update (10.5.11.IN11BA) is mijn groene tint weer erger geworden. Houdt het dan ook nooit op....
Sinds 10.5.11 was ik m'n L1 kwijt in Netflix, plots L3 geworden. Ik dacht nog "het zal toch niet hè", hebben ze het dan nog niet opgelost? Maar nadat ik cache en data van de app had verwijderd, vervolgens telefoon herstart en Netflix opnieuw geïnstalleerd (of eigenlijk geüpdatet, kan er niet af namelijk), bleek L1 weer terug te zijn.

Groene tint lijkt bij mij overigens niet erger te zijn geworden, maar zal er nog eens goed naar kijken.

• Anton2610
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11:02
Hebben er meer mensen last van dat de ventilator van de wireless charger niet aangaat als je de telefoon er op zet? Enkel het opnieuw in het stopcontact steken van de stekker zorgt er voor dat de ventilator toch gaat werken.

• wesley007!
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 12-12 18:35
Als je last hebt van een groene waas, waarom stuur je dan niet gewoon je toestel terug? Je hebt gewoon recht op een goed werkende telefoon. En voor dat geld hoort daar absoluut geen groene waas bij. Never Settle toch??

Verwijderd

Anton2610 schreef op zondag 26 juli 2020 @ 10:36:
Hebben er meer mensen last van dat de ventilator van de wireless charger niet aangaat als je de telefoon er op zet? Enkel het opnieuw in het stopcontact steken van de stekker zorgt er voor dat de ventilator toch gaat werken.
Heb je toevallig een tijd ingesteld voor bedmode?
Dan gaat namelijk je telefoon opgeladen worden zonder warp speed

• Anton2610
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11:02
Verwijderd schreef op zondag 26 juli 2020 @ 14:28:
[...]

Heb je toevallig een tijd ingesteld voor bedmode?
Dan gaat namelijk je telefoon opgeladen worden zonder warp speed
Nee, bedmode staat helemaal uitgeschakeld.

• digiben
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-11 15:21
Anton2610 schreef op zondag 26 juli 2020 @ 10:36:
Nooit naar gekeken of geluisterd eigenlijk.
Zet hem er op en hij laad op 🥳

• Knamix
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08-12 13:45
Is er bekend of er nog een Oneplus 8t komt of is de Nord de plaatsvervanger?

Ben van plan om een 8 pro aan te schaffen, maar als er een 8t pro komt wacht ik nog liever even..
De Nord valt in een nieuwe lijn, dus je kunt uitgaan van een 8T-serie ja.

Verwijderd

Knamix schreef op zondag 26 juli 2020 @ 18:49:
Is er bekend of er nog een Oneplus 8t komt of is de Nord de plaatsvervanger?

Ben van plan om een 8 pro aan te schaffen, maar als er een 8t pro komt wacht ik nog liever even..
Er komt ook vast een 9, in hoeverre wil je blijven wachten

• Knamix
Verwijderd schreef op maandag 27 juli 2020 @ 00:32:
[...]

Er komt ook vast een 9, in hoeverre wil je blijven wachten
Er komt elk half jaar een nieuw Oneplus toestel (T upgrade). Aangezien de 8 al (bijna) een half jaar geleden gereleased is wil ik nog even blijven wachten. Wie weet duikt de 8t over 2 weken op. Een 9 heeft hier niks mee te maken...

• Rox92
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 05:27
Ik wil graag een oneplus 8 pro kopen, maar heeft het nog een meerwaarde om de 12gb variant te kopen?
Ik wil minimaal 4 jaar het toestel gebruiken, maar gamen doe ik vrijwel nooit.
Iemand die er wat zinnigs over kan zeggen of is dit koffiedik kijken?

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Rox92 schreef op maandag 27 juli 2020 @ 09:53:
Ik wil graag een oneplus 8 pro kopen, maar heeft het nog een meerwaarde om de 12gb variant te kopen?
12GB neem je eigenlijk alleen omdat het in combinatie is met de 256gb ROM. Ik heb al 60GB in gebruik, ik weet niet hoe jij omgaat met opgeslagen data, maar als je veel opslaat of foto's/video's maakt, is misschien 12GB the way to go.

Dus eigenlijk moet je kijken naar of je genoegen hebt met 128gb of niet. Dat het toestel 8gb heeft gaat de ervaring voor jou denk ik niet veel veranderen. 8GB is al veel en dat is behoorlijk futureproof zou ik zeggen.

• Huigie

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

OP is heel agressief met geheugenbeheer. Van de 12 gebruik ik gemiddeld maar 5.3GB.

Specs

• Golf2vr6
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14-12 08:14
Knamix schreef op maandag 27 juli 2020 @ 07:51:
[...]

Er komt elk half jaar een nieuw Oneplus toestel (T upgrade). Aangezien de 8 al (bijna) een half jaar geleden gereleased is wil ik nog even blijven wachten. Wie weet duikt de 8t over 2 weken op. Een 9 heeft hier niks mee te maken...
Bij mij is een half jaar 6 maanden.

¯\_(ツ)_/¯ Pixel 10 Pro XL

• Wenzel
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08:52
Rox92 schreef op maandag 27 juli 2020 @ 09:53:
Voor mij was de meerwaarde de kleur blauw :)

• Laguna

Laguna

Connaisseur

@Knamix de eerste leaks kun je misschien over 2 weken verwachten, eer je de 8T kan kopen zijn we 3 maanden verder.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

• ReCreator
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ReCreator

-geen-

Wenzel schreef op maandag 27 juli 2020 @ 11:49:
[...]

Voor mij was de meerwaarde de kleur blauw :)
Haha voor mij groen! :)

Mooie telefoon wel, en de extra opslag en RAM zijn mooi meegenomen.

"Time flies like an arrow; fruit flies like a banana."

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

ReCreator schreef op maandag 27 juli 2020 @ 12:54:
[...]

Haha voor mij groen! :)

Mooie telefoon wel, en de extra opslag en RAM zijn mooi meegenomen.
Ik heb ook glacial green, het heeft echt een bepaalde charme die ik kan waarderen. De blauw was mij te blauw en onder sommige licht omstandigheden leek het zelfs paars.

• Rox92
Bedankt voor de input allen. Ik ga er nog maar eens even goed over nadenken. Wilde eigenlijk ook de groene of een blauwe, dat mat lijkt me wel wat.
Huigie schreef op maandag 27 juli 2020 @ 10:43:
OP is heel agressief met geheugenbeheer. Van de 12 gebruik ik gemiddeld maar 5.3GB.
Wat overigens waarschijnlijk verbeterd wordt in Android 11: https://www.reddit.com/r/...ring_team_ask_us/fxg9y4f/. Zie ook hier: nieuws: Android 11 legt agressieve 'appkillers' van fabrikanten enigszins aan...

• JorritCraw
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 09-12 06:05
Werkt bij iemand 5G al? Ik heb Vodafone en ik vind het wel tijd worden dat het gaat werken.

• bjvdven
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 19-12 16:05
JorritCraw schreef op maandag 27 juli 2020 @ 15:51:
Werkt bij iemand 5G al? Ik heb Vodafone en ik vind het wel tijd worden dat het gaat werken.
Je weet dat de frequenties echt pas net zijn verkocht he? Nog even geduld.

RX 7900XTX, 9800X3D, B650 TUF GAMING, 32Gb 6000c30 buildzoid timings , Arctic Freezer II 280mm ||| Galaxy S23 Ultra 512GB

• Rox92
JorritCraw schreef op maandag 27 juli 2020 @ 15:51:
Ik heb zelf geen Vodafone maar ze claimen dat het al werkt.
Zie de dekkingskaart: https://www.vodafone.nl/s...kking/dekkingskaart.shtml
Rox92 schreef op maandag 27 juli 2020 @ 16:26:
Mits OnePlus zelf een update uitstuurt voor hun OnePlus 8-serie icm Vodafone. Of je moet zelf aan de slag met wat houtje-touwtje-oplossingen en het huidige Vodafone 5G, is geen echte 5G, dat ook nog eens.

• JorritCraw
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 09-12 06:05
bjvdven schreef op maandag 27 juli 2020 @ 16:06:
[...]

Je weet dat de frequenties echt pas net zijn verkocht he? Nog even geduld.
Volgensmij heeft de S20 wel al 5G, maar blijkbaar moet oneplus nog wat updates uitgeven.

• Laguna

Laguna

Connaisseur

CLB schreef op maandag 27 juli 2020 @ 16:31:
[...]

Mits OnePlus zelf een update uitstuurt voor hun OnePlus 8-serie icm Vodafone. Of je moet zelf aan de slag met wat houtje-touwtje-oplossingen en het huidige Vodafone 5G, is geen echte 5G, dat ook nog eens.
Achja wat maakt het echt 5G? Dat ze straks de banden 700, 1400 en 2100 voor 5G gaan gebruiken, daar zal je in de praktijk ook weinig van merken, ook al is het dan "echt" 5G.

• Vroem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:57
Rox92 schreef op maandag 27 juli 2020 @ 16:26:
[...]

Zie de dekkingskaart: https://www.vodafone.nl/s...kking/dekkingskaart.shtml
Dat klopt maar voor de OnePlus moet er nog een update komen van OnePlus zelf waarna het zou werken.

Wanneer die komt... Geen idee

• Rox92
CLB schreef op maandag 27 juli 2020 @ 16:31:
[...]

Ah dat wist ik niet. Moeten ze dat voor alle providers doen of is dat eenmalig voor alle providers ?
Rox92 schreef op maandag 27 juli 2020 @ 17:27:
[...]

Ah dat wist ik niet. Moeten ze dat voor alle providers doen of is dat eenmalig voor alle providers ?
Dat is aan OnePlus. Kan allebei.

• petrusk
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-04-2023
Heb vandaag mijn OP8 Pro binnen gekregen , wal een fijn speeltje , heb de op3 en de op6 al gehad ben benieuwd hoe deze bevalt ..

• ucsdcom
Anonymoussaurus schreef op maandag 27 juli 2020 @ 18:40:
[...]

Dat is aan OnePlus. Kan allebei.
Ik heb het toestel bij T-Mobile zelf gekocht. Vodafone moet hem nog certificeren met Oneplus. ik mag wel hopen dat de Oneplus 8 (pro) het morgen op T-Mobile doet. Zonder op een update te hoeven wachten hoop ik.

NB. Voor wie de waarschuwing in het toestelmenu over het hoofd heeft gezien: Als het strakt werkt: houd er rekening mee dat voorlopig alleen simslot 1 ondersteuning voor 5g geeft. Voor 5g in simslot 2 komt er volgens de melding een update.

Edit: al kan je bij de OnePlus 8 nog geen 5g kiezen in het netwerk menu, als er 5g is, zou het toestel dit netwerk dan wel kunnen zien? Of is alleen daarvoor al de software update nodig. In ieder geval zie je op dit moment nog alleen 2g, 3g, 4g netwerken bij netwerk zoeken.

[ Voor 43% gewijzigd door ucsdcom op 28-07-2020 08:56 ]

• Huigie

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

Voldoe je hier wel aan? "Vanaf dinsdag krijgen klanten met een T-Mobile Unlimited en Unlimited Plus-abonnement automatisch toegang tot 5G."

Specs

• ucsdcom
Huigie schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 10:11:
Voldoe je hier wel aan? "Vanaf dinsdag krijgen klanten met een T-Mobile Unlimited en Unlimited Plus-abonnement automatisch toegang tot 5G."
Ja, ik heb een nieuw (verlengd) 5g ready unlimited abonnement. Dus dat zou goed moeten gaan. Ik heb echter mijn twijvels of de Oneplus 8 al de settings heeft ondanks dat hij van T-Mobile zelf af komt. Helaas zat de vrijschakeling van 5g niet in de toestelupdate van juli die vorige week binnen kwam. Juist in een uitrol fase zijn de nieuwe netwerken het interessantst, dus ik hoop echt dat ik niet te lang op een update van de carrier settings door een algemene software update van het toestel hoef te wachten.

• Huigie

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

Nieuwe versie GCAM is uit: https://www.celsoazevedo....e-camera/f/changelog1278/

Op de 2.2 stand (macro) weigert mn toestel om scherp te stellen (niet alleen met deze versie btw), hebben jullie dat ook?

Specs

• Flipm0de
  • Laatst online: 19-12 16:15

Flipm0de

geen

heb vandaag in de winkel wat met een OP8 staan spelen. Dacht dat ik m heel groot zou vinden, maar dat viel wel mee. Was ook vooral hyped voor het 90hrtz scherm, maar dat merkte ik eigenlijk helemaal niet (of had ik er de verkeerde verwachtingen van?). Het is allemaal wel snel enzo, maar dat lijkt meer de SD865 en de software. Merken jullie wel meer van de refreshrate? of merk je het pas als je t toestel langer gebruikt? Of juist wanneer je terug gaat naar een 60hrtz scherm?

flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!

• Huigie

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

Flipm0de schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 13:55:
Of juist wanneer je terug gaat naar een 60hrtz scherm?
dat.

Specs

• rhos
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07-10 07:39
Huigie schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 12:06:
Nieuwe versie GCAM is uit: https://www.celsoazevedo....e-camera/f/changelog1278/

Op de 2.2 stand (macro) weigert mn toestel om scherp te stellen (niet alleen met deze versie btw), hebben jullie dat ook?
Net herkenbaar. Ik gebruik dan ook de 7.4 beta.

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

• Southern Sun
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:35
Southern Sun schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 17:18:
Haat mezelf. Riep een maand terug nog dat ik wel de 8T af wacht en deze week al een paar keer boven de bestelknop gehangen :+ eerst nog even op vakantie, maar denk dat het toch de 8pro gaat worden. Blijft een van de mooiste toestellen van het moment m.i.
It happened, heb een OP8Pro :D :+ Nog een paar dagen flink getwijfeld vanwege de display issues, maar er is geen ander model wat me meer aanspreekt en geen spijt van, wat een ding!

Display lijkt gelukkig prima. Nou heb ik nooit dark mode aan en gebruik ik ook geen telefoon in bed dus de helderheid staat bij mij erg weinig op minimum niveau, toch kon ik het niet laten even te checken. Zie geen groene waas. Retentie niet op gelet, maar valt me in elk geval niet op. Alleen in dark mode bij helderheid minimaal is heel licht een wat donkerdere balk te zien bovenin, maar als ik er niet op let zie ik het ook niet. Bij weer iets meer helderheid is het ook helemaal niet meer te zien dus wat mij betreft geen issue.
Prachtig display en 120Hz is wel weer even next level! Ook heel fijn om weer stereo speakers te hebben.
Zelfs nog blij met de punch hole. Ik begon me toch steeds meer te storen aan de notch van de OP6, dit valt minder op en in fullscreen video prettig dat het in de hoek zit.

Net zoals hierboven ook erg veel stof al op de rand van de screenprotector dus die gaat er t.z.t ook af. Tot nu toe nooit bescherming gebruikt, maar de OP6 had toch wel e.e.a. aan krassen dus denk toch eens wagen aan een andere protector. Welliswaar past dit beter in het accessoire topic, maar ik vond die van de mediamarkt 3x niks. Blijkbaar kom ik met mijn nagel veel op het scherm met scrollen, en dan voelt het erg stroef en plastic aan dus die lag binnen een paar dagen alweer in de prullenbak. Moet voor mij echt glad aanvoelen.

De komende dagen de camera eens aan de tand voelen, snel shot indoor gisteravond liet al meteen een stuk minder ruis zien dan de OP6. Benieuwd hoe dit verder gaat bevallen.

• SuperVeloce
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-12 10:08
Southern Sun schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 17:18:
Haat mezelf. Riep een maand terug nog dat ik wel de 8T af wacht en deze week al een paar keer boven de bestelknop gehangen :+ eerst nog even op vakantie, maar denk dat het toch de 8pro gaat worden. Blijft een van de mooiste toestellen van het moment m.i.
Ik mag sinds 9 juli verlengen, zou ook graag de 8Pro bestellen, maar wacht toch op de 8T Pro.
Volgens geruchten 64mp camera (wat waarschijnlijk pixelbinding naar 12mp word) en 65W laden, zoals Find X2 Pro.. en waarschijnlijk snapdragon 865+ (die hoger geclockt is en wifi 6e aan kan)
En wellicht nog meer leuke upgrades tegenover de 8Pro.
Hopelijk geen scherm problemen en minder curve aan zijkant.

[ Voor 4% gewijzigd door SuperVeloce op 29-07-2020 15:07 ]

Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw

• Southern Sun
SuperVeloce schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 15:05:
[...]

Ik mag sinds 9 juli verlengen, zou ook graag de 8Pro bestellen, maar wacht toch op de 8T Pro.
Volgens geruchten 64mp camera (wat waarschijnlijk pixelbinding naar 12mp word) en 65W laden, zoals Find X2 Pro.. en waarschijnlijk snapdragon 865+ (die hoger geclockt is en wifi 6e aan kan)
En wellicht nog meer leuke upgrades tegenover de 8Pro.
Hopelijk geen scherm problemen en minder curve aan zijkant.
Die curve in het scherm was voor mij inderdaad ook nog een punt om evt. af te wachten, maar in de praktijk valt het me reuze mee. Visueel nauwelijks gewenningstijd nodig en nog geen foutieve aanrakingen gehad.
Nu ook de Nord dezelfde display klachten krijgt betwijfel ik of dat bij de 8T anders gaat worden, maar wie weet.
Dus dan wil je nog een paar maanden reviews afwachten en vervolgens gaat de 9 er weer aan komen :P

• SuperVeloce
Southern Sun schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 15:34:
[...]

Die curve in het scherm was voor mij inderdaad ook nog een punt om evt. af te wachten, maar in de praktijk valt het me reuze mee. Visueel nauwelijks gewenningstijd nodig en nog geen foutieve aanrakingen gehad.
Nu ook de Nord dezelfde display klachten krijgt betwijfel ik of dat bij de 8T anders gaat worden, maar wie weet.
Dus dan wil je nog een paar maanden reviews afwachten en vervolgens gaat de 9 er weer aan komen :P
Ja je kan inderdaad niet blijven wachten. Mja m'n contract loopt in november af. Dus nu verlengen of rond november.
Maar aangezien ik toch weer 2j of langer met toestel ga doen, wacht ik die paar maanden nog.

Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw

• 1993jjohan
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 18-12 23:02
Ik las dat t Mobile 5g geactiveerd heeft in bepaalde gebieden. Moet OnePlus ook daar een update voor geven of heeft iemand er al gebruik van kunnen maken?

• SuperVeloce
"OnePlus teases Android 11, hints at Always On Display feature - GSMArena.com news" https://m.gsmarena.com/on...ay_feature-news-44506.php

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

1993jjohan schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 16:00:
Ik las dat t Mobile 5g geactiveerd heeft in bepaalde gebieden. Moet OnePlus ook daar een update voor geven of heeft iemand er al gebruik van kunnen maken?
Nee. Mailtje gehad dat 5G is uitgerold en dat ik het kan gebruiken. En dat klopt.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F4aOyMgOh2I0Tgby1riniaOEA6Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bk6TgEs6jljqERWCsCMbhFBF.jpg?f=fotoalbum_large

• Huigie

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

Phntm schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 10:53:

Nee. Mailtje gehad dat 5G is uitgerold en dat ik het kan gebruiken. En dat klopt.
5G bundel aangezet, meh, bundel uitgezet.

btw, meh = niet onder de indruk, snelheid valt tegen.

Specs

Was wel te verwachten natuurlijk. Zijn gewoon 4G banden, dus helemaal niks spannends aan. Wordt pas leuk met 3.5GHz en hoger.

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Huigie schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 11:52:
[...]

5G bundel aangezet, meh, bundel uitgezet.

btw, meh = niet onder de indruk, snelheid valt tegen.
Lig er niet wakker van, heb unlimited met standaard 5g. Voor mij geen voor of nadeel om het in mijn bundel te wijzigen. Ik vind mobiel internet al snel genoeg.

• Knamix
Heeft hier iemand een Oneplus 8 pro via Belsimpel gekocht?

Heb nu een Oppo die Vodafone branded is (van Belsimpel) en die kan ik terugsturen. Ik ga deze keer dan toch voor de Oneplus, maar ik ben benieuwd of de Oneplus toestellen unbranded zijn :)

• Upbeat
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-09 16:40
Knamix schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 13:06:

Heb nu een Oppo die Vodafone branded is (van Belsimpel) en die kan ik terugsturen. Ik ga deze keer dan toch voor de Oneplus, maar ik ben benieuwd of de Oneplus toestellen unbranded zijn :)
OnePlus is in Nederland nooit branded.

• Southern Sun
Knamix schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 13:06:

Wist niet dat dat nog voor kwam. Oneplus via Belsimpel idd niet branded.

*Net in de zon even wat foto's gemaakt. Hij wordt wel snel warm zeg, niet lang erna ook de eerste temperatuur melding. Binnen gelukkig geen last van.

[ Voor 14% gewijzigd door Southern Sun op 30-07-2020 13:53 ]

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:45
Kan iemand in Netflix 'test patterns' afspelen en testen of Netflix in Full-HD(1920*1080) wordt weergegeven? Mijn Oneplus 8 Pro(firmware 10.5.11, widevine level 1) speelt namelijk op 1280x720 af.

• ucsdcom
Vanmiddag een sms binnen gehad dat ik op 5g kon op mijn Oneplus 8. Maar niets dus. Vol in de dekking en geen 5g! Toestel herstart etc. Geen 5g. T-Mobile 5g trouwens).

Naar huis gereden, ook daar vol binnen het dekkingsgebied: geen 5g!

simkaart gewisseld. En: geen 5g!

Maar nu de crux. Uiteindelijk mijn oorspronkelijke sim er weer in, en opeens 5g in beeld. Wat?!

Vervolgens zet ik de 2e sim van een andere provider weer aan via het menu en....weg 5g!

Kortom: 5g ontvangst werkt op dit moment zoals in het toestel menu te lezen is inderdaad in simslot 1. Maar alleen als je de dualsim functie en dus de 2e simkaart via het menu uit zet.

Doe je voordeel er mee.

[ Voor 3% gewijzigd door ucsdcom op 07-08-2020 09:19 ]

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-12 10:57
Pierre_nr1 schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 18:32:
Kan iemand in Netflix 'test patterns' afspelen en testen of Netflix in Full-HD(1920*1080) wordt weergegeven? Mijn Oneplus 8 Pro(firmware 10.5.11, widevine level 1) speelt namelijk op 1280x720 af.
Hier widevine L1 op fullHD.
ucsdcom schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 18:43:
Vanmiddag een sms binnen gehad dat ik op 5g kon op mijn Oneplus 8. Maar niets dus. Vol in de dekking en geen 5g! Toestel herstart etc. Geen 5g. T-Mobile 5g trouwens).

Naar huis gereden, ook daar vol binnen het dekkingsgebied: geen 5g!

simkaart gewisseld. En: geen 5g!

Maar nu de crux. Uiteindelijk mijn oorspronkelijke sim er weer in, en opeens 5g in beeld. Wat?!

Vervolgens zet ik de 2e sim van een andere provider weer aan via het menu en....weg 5g!

Kortom: 5g ontvangst werkt op dit moment zoals in het toestel menu te lezen is inderdaad in simslot 1. Maar alleen als je de dualsim functie uit zet.

Doe je voordeel er mee.
Apart. Ze hebben het namelijk alleen over de 5G functionaliteit in simtray 1, niet dat tray2 uitgeschakeld moet zijn voor 5G.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ireJtM-2Rnz6mGw5gvk7UNbFUH0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dYBR80mR6xxsCBbmCnGVU9kc.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 65% gewijzigd door mr.DJ95 op 30-07-2020 19:13 ]

Pierre_nr1 schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 18:32:
Ook filmpjes geprobeerd met een hogere resolutie?
Zo speelt ''Multipurpose Chart: 3840x2160: 30fps', hier bijvoorbeeld 'gewoon' af op 1920x1080 pixels.
ucsdcom schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 18:43:
'5G in beeld' zegt niet zoveel... Dit ook gecheckt?
OnePlus Nord - 4G vs 5G

[ Voor 31% gewijzigd door CLB op 30-07-2020 19:23 ]

• Pierre_nr1
@CLB Dank voor het testen. En ja, ook op hogere resoluties getest, maar ze geven allemaal 1280*720 aan. Ik heb ook nog de cache geleegd en het toestel opnieuw opgestart, naar zonder resultaat. Hoe is dat mogelijk, zelfde telefoon en zelfde software? Nog suggesties?
Hmm, dat gaat m'n pet even te boven...

• Pierre_nr1
CLB schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 19:48:
[...]

Hmm, dat gaat m'n pet even te boven...
Ik heb ook geen idee wat ik verder kan doen. Het probleem is ook dat Netflix een system-app is, en dus niet verwijderd kan worden. Anders had ik een oudere versie van Netflix kunnen installeren, maar dat gaat dus niet op de Oneplus 8 Pro. Belachelijk, om eerlijk te zijn.

Ik ga het toestel dan maar retourneren, en maar verder op zoek gaan. Wellicht dan toch maar de S20+.

Bedankt voor de hulp!

ps, ik las net op het Oneplus forum dat er meer mensen last van hebben/hadden. Zij moesten het toestel opsturen naar Oneplus en werd het 'gefixt'.
Ja qua Widevine-niveau, maar jij zit gewoon op L1...
Download 'DRM Info' eens uit de Play Store, wat geeft die app aan als niveau?

• Pierre_nr1
CLB schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 20:04:
Ja qua Widevine-niveau, maar jij zit gewoon op L1...
Download 'DRM Info' eens uit de Play Store, wat geeft die app aan als niveau?
Level 1. Ook de Netflix app zelf geef widevine level 1 aan. Daarom begrijp ik het ook niet.

Ik gebruik op mijn iPad Pro hetzelfde Netflix abonnement en deze speelt netjes full-hd 1920x1080 af.
Pierre_nr1 schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 20:02:
Het probleem is ook dat Netflix een system-app is, en dus niet verwijderd kan worden.
En de Netflix-updates verwijderen, zodat je weer op een oudere versie zit en dan een apk'tje installeren?

• Pierre_nr1
CLB schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 21:04:
[...]

[...]

En de Netflix-updates verwijderen, zodat je weer op een oudere versie zit en dan een apk'tje installeren?
Dat heb ik ook al geprobeerd, maar zolang Netflix als systeem-app aanwezig is kan dat niet.

Ik begrijp er werkelijk niets van. Je hulp en advies wordt zeer gewaardeerd trouwens!
Pierre_nr1 schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 21:09:
Dat heb ik ook al geprobeerd, maar zolang Netflix als systeem-app aanwezig is kan dat niet.
Hmm dat is gek. Hier namelijk ook even geprobeerd (hetzij op een OnePlus Nord)
Daar ging ik van versie 7.6.6, naar 1.0.0 (door op 'verwijderen' te klikken) en draai nu op 7.5.9 (via losse apk)...

• SebasFM
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-12 16:03

SebasFM

BOFH

CLB schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 19:21:
[...]

'5G in beeld' zegt niet zoveel... Dit ook gecheckt?
[Afbeelding: OnePlus Nord - 4G vs 5G]
Volgens mij staat er letterlijk mobiel telefoonnetwerk (bellen) gaat over 4G, en mobiel datanetwerk is de combinatie tussen LTE (4G) en NR (5G).

Heb ook Vodafone, maar nog een oude sim. Nog geen sms gehad...

• Pierre_nr1
CLB schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 21:16:
[...]

Hmm dat is gek. Hier namelijk ook even geprobeerd (hetzij op een OnePlus Nord)
Daar ging ik van versie 7.6.6, naar 1.0.0 (door op 'verwijderen' te klikken) en draai nu op 7.5.9 (via losse apk)...
Maar op de Oneplus 8 Pro kan je de applicatie niet verwijderen. Dat is een verschil. Of kan dat op de Nord ook niet?

Op de 8 Pro heb ik alleen maar de optie 'disable''

[ Voor 20% gewijzigd door Pierre_nr1 op 30-07-2020 21:57 ]

• Golf2vr6
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14-12 08:14
Pierre_nr1 schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 21:50:
[...]

Maar op de Oneplus 8 Pro kan je de applicatie niet verwijderen. Dat is een verschil. Of kan dat op de Nord ook niet?

Op de 8 Pro heb ik alleen maar de optie 'disable''
Play store naar Netflix en op verwijderen klikken. Dan kan je alle updates verwijderen. Tenminste hier wel op mijn OP8 pro

¯\_(ツ)_/¯ Pixel 10 Pro XL

• Pierre_nr1
Golf2vr6 schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 22:07:
[...]

Play store naar Netflix en op verwijderen klikken. Dan kan je alle updates verwijderen. Tenminste hier wel op mijn OP8 pro
Dat is een goeie! Die ga ik proberen. Dank

• Knamix
Nou.... In drie weken 4 telefoons gehad :)

OP8 > Google Pixel 4XL > Oppo Find X2 Pro > OP8 Pro

Ben benieuwd of dit toestel WEL mijn hart kan veroveren :p

• Pierre_nr1
Knamix schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 22:16:
Nou.... In drie weken 4 telefoons gehad :)

OP8 > Google Pixel 4XL > Oppo Find X2 Pro > OP8 Pro

Ben benieuwd of dit toestel WEL mijn hart kan veroveren :p
En wat waren de redenen om steeds te switchen van telefoon? Ik mis de S20(+) in het rijtje :)

• Knamix
Pierre_nr1 schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 22:18:
[...]

En wat waren de redenen om steeds te switchen van telefoon? Ik mis de S20(+) in het rijtje :)
Kleine samenvatting:

- Oneplus 8 liet ik vallen na een onhandige fiets ritje (eigen schuld, dikke bult). Resultaat was een beschadigd hoek en voor mij is dat gelijk een no-go. Wel een geweldig toestel met fijne accuduur!

- Google Pixel 4XL is erg fijn, maar de accuduur bedroevend. Gemiddelde SOT van 3-4 uur was nornaal. Ook het laden duurde 2 uur en dat vond ik niet fijn. De rest was wel top! (Mis alleen een ultra wide)

- Oppo Find X2 Pro is een fijn toestel, maar ondanks dat ColorOS goed is, merk ik dat er het een en ander niet echt lekker werkte. 5x zoom werkte vaker niet dan wel (als er te weinig licht is wordt er digitaal ingezoomd op de main lens). Ook kwam ik er vandaag achter dat ik een Vodafone branded toestel (ondanks dat ik het niet bij Vodafone heb aangeschaft) had en nog op de beveiligspatch van mei zat. Aangezien de bootloader van de Oppo locked is is er niks aan te doen. Dus de Oppo gaat zaterdag retour afzender :)

Samsung heb ik niet geprobeerd ivm Exynos. Pas wanneer er een Snapdragon in kom wil ik het weer proberen :)
Pierre_nr1 schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 22:12:
Dat is een goeie! Die ga ik proberen. Dank
En?

• Pierre_nr1
Helaas, geen resultaat. Ik ga nog een factory reset proberen, wellicht helpt dat.

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-12 10:57
Nice!

Die reacties op Twitter zijn ook wel hilarisch om te lezen.
Pagina: 1 ... 24 ... 50 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijd & Prijzen: [OnePlus 8-serie] Levertijden & Prijzen
- Accessoires: [OnePlus 8-serie] Accessoires
- Discussie over de Crackable game hoort hier: Crackables 2
- Vragen en opmerkingen over Oxygen Updater mogen hier: [Oxygen Updater] Ervaringen & Discussie