• 1993jjohan
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 18-12 23:02
Helemaal mee eens. Helaas moeten we het er mee doen.

Wat ik ook een gemis vind is dat tomtom of Sygic niet werkt omdat Google dat niet toelaat. Iets met Monopoly... Daar zou de EU wat aan moeten doen, zeker nu meer en meer auto's het ondersteunen en ook ingebakken in Android is.

• mytheory
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20-11 16:19
Ik heb voor mijn AA probleem een bypass gevonden. Mijn touchscreen bleef na 5 minuten hangen. Heb dit opgelost door na het verbinden van AA met mijn auto het lockscreen eraf te halen. Wel omslachtig maar het is niet anders.

Ben het ermee eens dat car play veel beter werkt en ook nog eens Flitsmeister accepteert. Van de zotte dat die nog steeds niet op AA mag.

• codegro
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 18-12 17:01
Ik heb diverse Renaults R-link systemen van AA voorzien dmv een software trucje en allemaal geven ze problemen met de originele OP kabel terwijl het met een cheap ass alie kabeltje perfect werkt, ook met Android 10. Bij iemand anders met een Peugeot dezelfde problemen.

• devilkin
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:58
ComTech schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 16:52:
[...]

Ik vind dat hele android auto maar een drama het is na jaren nog niet eens officieel beschikbaar in ons land.
Je moet altijd klooien om het erop te krijgen en helemaal nu want het zit standaard in android maar je kan het niet updaten of verwijderen.
Je kan toch wel updaten? Ik krijg alleszins updates vanuit de Play Store op m'n Android 10 OP6.

Artificial Intelligence is no match for Natural Stupidity.

• ComTech
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-12 19:52
devilkin schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 21:35:
[...]

Je kan toch wel updaten? Ik krijg alleszins updates vanuit de Play Store op m'n Android 10 OP6.
Nee ik kan niet updaten, als ik de app bekijk in de playstore dan zie ik alleen de knop verwijderen en niet de knop openen of updaten.
Als ik de app sideload van apk mirror installeert hij succesvol en geeft daar melding van maar dan kan ik alleen de knop gereed indrukken en niet openen.
Na sideloaden staat de app ook nog steeds niet in m'n appdrawer.
Waarschijnlijk als ik hem aansluit in de auto start hij wel op maar dat heb ik nog niet geprobeerd (heb geen auto meer met AA).
(kan het morgen wel eens testen ik werk zelf bij een dealer installeer regelmatig voor klanten AA maar het wordt steeds lastiger).

Verwijderd

ComTech schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 21:49:
[...]

Nee ik kan niet updaten, als ik de app bekijk in de playstore dan zie ik alleen de knop verwijderen en niet de knop openen of updaten.
Als ik de app sideload van apk mirror installeert hij succesvol en geeft daar melding van maar dan kan ik alleen de knop gereed indrukken en niet openen.
Na sideloaden staat de app ook nog steeds niet in m'n appdrawer.
Waarschijnlijk als ik hem aansluit in de auto start hij wel op maar dat heb ik nog niet geprobeerd (heb geen auto meer met AA).
(kan het morgen wel eens testen ik werk zelf bij een dealer installeer regelmatig voor klanten AA maar het wordt steeds lastiger).
Huh inderdaad, de nieuwste versie is Android Auto - Google Maps, Media & Messaging 5.4.5022

Waarom is dat?
Dat is echt vervelend

• devilkin
Voor het standalone gebruik moest ik 'android auto for phone screens' sideloaden. Maar android auto zelf krijg ik wel updates van. Ik kan ze zelf evenwel niet downloaden vanaf de play store, nu en dan staat ie eens in d elijdt met updates.

Even gekeken, ik heb momenteel de versie van eind mei (er is 1 nieuwere)

[ Voor 41% gewijzigd door devilkin op 24-06-2020 11:34 . Reden: moest mei zijn, niet maart ;) ]

• Phntm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17:44

Phntm

Tlingelingeling

Ik vind het wel vreemd wat jullie ervaren. Gisteren probleemloos zoals ik gewend ben, mijn telefoon aangesloten via de originele OP kabel aan mijn hyundai i20 en ik kon zonder enige vorm van last navigeren en doen wat ik wil. Dit was ook gewoon goed mogelijk op mijn 6T. Hebben jullie het al geprobeerd met een andere Android toestel?

Verwijderd

devilkin schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 22:40:
Voor het standalone gebruik moest ik 'android auto for phone screens' sideloaden. Maar android auto zelf krijg ik wel updates van. Ik kan ze zelf evenwel niet downloaden vanaf de play store, nu en dan staat ie eens in d elijdt met updates.

Even gekeken, ik heb momenteel de versie van eind maart (er is 1 nieuwere)
Ik heb de versie van eind mei erop staan

• devilkin
Verwijderd schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 11:17:
[...]

Ik heb de versie van eind mei erop staan
Ik bedoelde mei ;)

• RSB
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 18-12 20:38

RSB

devilkin schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 10:13:
Ondertussen een OP8Pro besteld ;)
Wat zijn je ervaringen met de OP8Pro?
Zit al lange tijd mee te lezen maar ik durf eerlijk gezegd niet door de eerder in dit topic genoemde problemen.. :+

-RSB, Vergeet je me niet te quote'n als je een reactie op mijn bericht heb? ;-)

• zuukie
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 15-12 15:33
Ben ook benieuwd naar de ervaringen 🤗

• codegro
Gewoon kopen zou ik zeggen. Een van de beste telefoons die er op dit moment te koop is. Ja er zijn problemen, voornamelijk met het scherm, groene tint en black crush. Ik heb er eerlijk gezegd weinig last van, als je het niet weet, grote kans dat het haast niet opvalt. Buiten dat een van de mooiste schermen en ontzettend snel en smooth. Wel een dingetje met snel warm worden en dan gaat de helderheid omlaag. Dit is bij mij wel beter geworden sinds de laatste update.

Voor de rest gewoon veel reviews lezen en bekijken, zijn er genoeg.

[ Voor 7% gewijzigd door codegro op 24-06-2020 20:50 ]

• devilkin
RSB schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 19:24:
[...]

Wat zijn je ervaringen met de OP8Pro?
Zit al lange tijd mee te lezen maar ik durf eerlijk gezegd niet door de eerder in dit topic genoemde problemen.. :+
Ik zal het weten te zeggen als ik 'm heb ;)

• RSB

RSB

devilkin schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 21:42:
[...]

Ik zal het weten te zeggen als ik 'm heb ;)
Hoo ik ga iets te hard van stapel zo te zien :+

[ Voor 0% gewijzigd door RSB op 24-06-2020 21:51 . Reden: typo ]

• zuukie
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 15-12 15:33
En de camera kwaliteit 🤔

• RSB

RSB

codegro schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 20:48:
Gewoon kopen zou ik zeggen. Een van de beste telefoons die er op dit moment te koop is. Ja er zijn problemen, voornamelijk met het scherm, groene tint en black crush. Ik heb er eerlijk gezegd weinig last van, als je het niet weet, grote kans dat het haast niet opvalt. Buiten dat een van de mooiste schermen en ontzettend snel en smooth. Wel een dingetje met snel warm worden en dan gaat de helderheid omlaag. Dit is bij mij wel beter geworden sinds de laatste update.

Voor de rest gewoon veel reviews lezen en bekijken, zijn er genoeg.
Heb je last van die widevine issues? Vraag me af of die überhaupt ook zouden spelen op YouTube bijv?
Is je toestel lekker stabiel? Heb je een hoesje om je OP8pro? Doe je aan mobiel betalen, zoja gaat dat soepel?

Ennn werkt VOLTE icm vodafone?

[ Voor 3% gewijzigd door RSB op 24-06-2020 23:21 ]

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

• codegro
RSB schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 23:19:
[...]

Heb je last van die widevine issues? Vraag me af of die überhaupt ook zouden spelen op YouTube bijv?
Is je toestel lekker stabiel? Heb je een hoesje om je OP8pro? Doe je aan mobiel betalen, zoja gaat dat soepel?

Ennn werkt VOLTE icm vodafone?
Zelf heb ik widevine L1, maar lees dat sommigen hier spontaan L3 hadden. Mijn toestel is zeer stabiel. Geen rare dingen meegemaakt. Ik gebruik het meegeleverde hoesje. Mobiel betalen gaat prima. Volte en Vowifi werken beide (Vodafone)

• Sosua
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10:28
Uiteindelijk de knoop doorgehakt en toch niet voor de OP8Pro gegaan. Teveel "dingetjes" voor een toestel van dat geld. Wellicht met de OP10Pro weer eens kijken. Voor nu is het de Xperia 1ii geworden. Blijf het wel volgen hier. Benieuwd of het nog beter gaat worden.

• Huigie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-12 10:03

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

Heb nog even getwijfeld om over te stappen op die Sony maar als je 1maal aan 90 of 120Hz schermen bent gewend...

Specs

• Sosua
  • Laatst online: 10:28
Huigie schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 07:58:
Heb nog even getwijfeld om over te stappen op die Sony maar als je 1maal aan 90 of 120Hz schermen bent gewend...
Dat was ook een beetje het twijfelpunt. Echter, batterijduur is voor mij ook belangrijk. Denk dat het over een jaar of 2 wel meer ingeburgerd is. Wellicht zitten we dan op 7000mAh accu's.

• devilkin
RSB schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 21:51:
[...]

Hoo ik ga iets te hard van stapel zo te zien :+
Ik wou dat ik 'm al had ;) maar besteld via m'n werkgever, dus duurt iets langer (wel leuke korting)

• Majesty
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Sosua schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 08:29:
[...]

Dat was ook een beetje het twijfelpunt. Echter, batterijduur is voor mij ook belangrijk. Denk dat het over een jaar of 2 wel meer ingeburgerd is. Wellicht zitten we dan op 7000mAh accu's.
Ik draai op QHD+ en 120hz, auto-brightness met regelmatig dit soort resultaten:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WMLmSxaietiASJ0tbQe-4j6SahE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3P50z3pNb3JzoTPitWzLnW0M.jpg?f=fotoalbum_large

En over de 'dingetjes', waar heb je het dan precies over?
Ik moet toegeven dat dit mijn 5e toestel was voordat ik er één had zonder een groene gloed op lage brightness en grijze achtergrond. Maar ik denk dat veel mensen het niet eens was opgevallen. Ik zou 'm ten zeerste aanbevelen in ieder geval!

• lovly_1
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 04-12 13:09
devilkin schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 08:45:
Wat zijn de bevindingen van recente kopers van OP8/8Pro? Zijn er nog problemen met het scherm?

Momenteel heb ik een OP6, best wel nog tevreden van, maar nu en dan bijt het toch eens voor iets nieuws ;)
Ik kom ook van een OP6 af. heerlijk toestel ook maar na twee jaar wil je wel eens wat anders.
Ik heb voor de 8Pro gekozen. Bevalt me meer dan prima.
De foto's met namen zijn echt geweldig. ook het stereo geluid als je hem horizontaal houdt is verwennerij voor mijn oren.
Enige nadeeltje vind ik het gewicht. dat merk je toch wel aan je armen op den duur.

voor de rest super snel en voldoet aan alle verwachtingen.

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13:34

WCA

nav de Tweakers podcast, ik heb op mijn Oneplus 8 Pro ook 5g bovenin staan bij t-mobile. Weet iemand al concreet wat dit betekent? Wellicht @arnoudwokke ?

Share and Enjoy!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

WCA schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 12:12:
nav de Tweakers podcast, ik heb op mijn Oneplus 8 Pro ook 5g bovenin staan bij t-mobile. Weet iemand al concreet wat dit betekent? Wellicht @arnoudwokke ?
Voor zover ik weet moet de frequentie veiling nog beginnen. MEestal als ik een speedtest doe met de 5G logo boven, dan komt er te staan "T-mobile LTE" bij speedtest. En je behaalt zelfs met 5G dus de befaamde snelheden niet. Zodra 5G daadwerkelijk echt goed is uitgerold dan kunnen we pas spreken over 5G. Wat we nu zien is wat Vodafone ook heeft gedaan; een pseudo 5G. Het is wat marketing, zodra de frequenties zijn geveild zullen deze natuurlijk op de juiste manier worden geactiveerd en dan zul je echt prestatieverschillen merken (op speedtest :P ). T-mobile wilt natuurlijk haar klanten ook niet teleurstellen, en daarom is er ook "5G" bij t-mobile..

[ Voor 18% gewijzigd door Phntm op 25-06-2020 15:42 ]

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08:43
Ik heb al een plausibele hypothese voorbij horen komen, maar die hou ik nog even voor me - iets met een b, een u en een g erin, maar iets ingewikkelder dan je mss verwacht. Ik wacht nog op antwoord van T-Mobile voor publicatie.

• djmelvee
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 18-12 20:48
Mijn toestel is terug onderweg vanuit Coolblue. Hier volgt een briljant citaat:
Bedankt voor het toesturen van het retournummer. Ik zie dat je hem hebt toegestuurd wegens een groene waas. Ik zie dat mijn collega je retourmelding heeft opgepakt en heeft concludeert dat het geen defect is maar een functie van het design van het toestel. Hij is daarom weer terug gestuurd naar jou. Ik zou aanraden om even te wachten tot hij weer bij je terug is en dan weer even contact op te nemen. Dan kunnen we samen even kijken hoe we de groene waas weg kunnen halen.
Zijn ze daar helemaal gek geworden? Dus jongens; dat je het weet. Black Crush is geen defect maar een functie. Daarnaast is mijn hele Widevine L3 issue genegeerd. Top winkel, Coolblue! |:(

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-12 17:28

Laguna

Connaisseur

Voor de mensen die problemen hebben met het gebruik van hun toestel in de zon. Als je CPU-Z gebruikt om de temperaturen te bekijken, bij welke temperatuur gebeurd dit dan? Bij mijn 7T heb ik dat probleem niet, sensoren geven zo'n 50 graden aan. Wel geleid het toestel de warmte erg goed, waardoor het toestel erg heet wordt om op den duur vast te blijven houden.

@djmelvee ze hebben het over de groene tint niet over black crush en het is een feit dat bijna ieder scherm hier in meer of mindere mate last van heeft. Coolblue is inderdaad een top winkel, gewoon even contact opnemen en ze lossen het wel op.

[ Voor 25% gewijzigd door Laguna op 25-06-2020 13:06 ]

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

• Upbeat
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-09 16:40
WCA schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 12:12:
https://gathering.tweaker...message/62590164#62590164

• djmelvee
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 18-12 20:48
Laguna schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 13:02:

@djmelvee ze hebben het over de groene tint niet over black crush en het is een feit dat bijna ieder scherm hier in meer of mindere mate last van heeft. Coolblue is inderdaad een top winkel, gewoon even contact opnemen en ze lossen het wel op.
Ik heb contact opgenomen voordat ik het toestel terug heb gestuurd. Volledige verhaal verteld. Linkjes gestuurd waarin ik ze laat zien dat OnePlus het erkent en replacements aanbiedt. Alles is genegeerd. Het toestel is 20 minuten nadat het is ontvangen (volgens PostNL) al afgemeld. Er is letterlijk niets mee gedaan. Dacht ook dat Coolblue een topwinkel was, maar dit stelt mij enorm teleur. Plus daarnaast, nogmaals, is mijn hele Widevinde L3 issue genegeerd.

• Artbij
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-12 10:59
Vndaag mijn oneplus 8 pro binnen gehad. Heb een abbo bij Tele2, maar krijg met geen mogelijkheid de optie bellen via WIFI ingeschakeld. Anderen die dit probleem ook hebben?

Met gestrekt been.

• LeStef
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 17-12 21:52
Ook net mijn 8 pro binnen, mijn 7 T mag naar mijn vrouwtje.
Ben alles aan het installeren dus kan er nog weinig van zeggen, komt nog :)

• Artbij
djmelvee schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 14:56:
[...]

Ik heb contact opgenomen voordat ik het toestel terug heb gestuurd. Volledige verhaal verteld. Linkjes gestuurd waarin ik ze laat zien dat OnePlus het erkent en replacements aanbiedt. Alles is genegeerd. Het toestel is 20 minuten nadat het is ontvangen (volgens PostNL) al afgemeld. Er is letterlijk niets mee gedaan. Dacht ook dat Coolblue een topwinkel was, maar dit stelt mij enorm teleur. Plus daarnaast, nogmaals, is mijn hele Widevinde L3 issue genegeerd.
Knip, dit voegt niks toe.

[ Voor 4% gewijzigd door 13art op 25-06-2020 19:15 ]

Met gestrekt been.

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:38

13art

Moderator Mobile
Artbij schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 15:35:
Vndaag mijn oneplus 8 pro binnen gehad. Heb een abbo bij Tele2, maar krijg met geen mogelijkheid de optie bellen via WIFI ingeschakeld. Anderen die dit probleem ook hebben?
Wellicht op dezelfde manier als bij de 7 serie?
How to Enable VoLTE and VoWiFi on OnePlus 7 Pro
OnePlus manufacturers have kept these settings hidden under the hood. You can access this feature using the OnePlus Log Kit app. Moreover, these settings are not stable and you might face some issues with them. Anyways, here is how to enable VoLTE and VoWiFi on OnePlus 7 Pro;

1) Download the OnePlus Log Kit app’s APK from the link here.
2) Install the OnePlus Log Kit app using its APK file.
3) After installing the Log Kit app, open the dialer app.
4) Dial *#800# to access a secret menu.
5) You will see a warning pop-up. Tap on Enter. (Note- Follow the steps cautiously as a wrong step or move can damage your phone beyond repair.)
6) Tap on the OnePlus Log Kit option on the top.
7) Scroll down and tap the Function switch option.
8) Tap on VoLTE Switch option and then tap on cancel button.
9) Tap on VoWiFi switch option and then tap on the reboot button.
10) Your device will get restarted and when it turns On, you will see that the VoLTE and VoWiFi feature is enabled on your OnePlus 7 Pro.
Bron: https://www.getdroidtips....-vowifi-on-oneplus-7-pro/

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

• WCA

WCA

Zou kunnen. Opvallend is wel dat ik sinds ik mijn nieuwe telefoon heb, binnenshuis betere ontvangst heb (nouja, ik haal hogere snelheden in ieder geval)

Ik denk dat het gewoon betere antennes zijn dan mijn vorige telefoon dan, wel bijzonder.

Share and Enjoy!

• Artbij
Lama

[ Voor 98% gewijzigd door Artbij op 25-06-2020 20:13 ]

Met gestrekt been.

• Artbij
lama,

Met gestrekt been.

• devilkin
Toestel vandaag binnengekregen - jammergenoeg nog even wachten eer ik ermee kan beginnen spelen.

Vraagje wel: die charger die erbij zit, is die nog backwards compatible met vorige toestellen? Kan ik een OP5T/6 opladen met die lader, en toch de (tragere) warp charge hebben?

Verwijderd

devilkin schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 10:09:
Toestel vandaag binnengekregen - jammergenoeg nog even wachten eer ik ermee kan beginnen spelen.

Vraagje wel: die charger die erbij zit, is die nog backwards compatible met vorige toestellen? Kan ik een OP5T/6 opladen met die lader, en toch de (tragere) warp charge hebben?
Ik laad zelfs mijn Chromebook ermee op, gaat prima.
Je kan dat gewoon gebruiken

• WCA

WCA

devilkin schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 10:09:

Je kan met een warp charger ook oudere oneplus toestellen opladen op het maximaal ondersteunde vermogen van de telefoon. Dus een warp charger op een Oneplus 3/3T/5/5T/6 laadt op met 5v@4A.

Een Oneplus 8 Pro op een Oneplus 3/3T/5/5T/6 lader laadt ook op met 5v@4A.

Share and Enjoy!

• LeStef
Ok mooi toestel, niet echt merkbaar sneller dan de 7T ( ik denk niet dat je dit in het dagelijks leven nog iets van merkt). Maar die curved scherm doet het echt niet, helemaal niet praktisch en verkleuring in de randen. Dus terug mijn 7T in gebruik.

• devilkin
Ondertussen toestel bijna in gebruik (data/apps overgezet via OnePlus Switch, al wat instellingen maar nog meer niet.)

Scherm is verdomd scherp als je van een OP6 komt, fingerprint scanner werkt eigenlijk beter dan verwacht. Zit nu ook in een carbon bumper cover, dus (nog) geen ghost touches meegemaakt. Algemeen wel aangenaam verrast - Moet het nu nog echt indepth gaan gebruiken natuurlijk.

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Laguna schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 13:02:
Voor de mensen die problemen hebben met het gebruik van hun toestel in de zon. Als je CPU-Z gebruikt om de temperaturen te bekijken, bij welke temperatuur gebeurd dit dan? Bij mijn 7T heb ik dat probleem niet, sensoren geven zo'n 50 graden aan. Wel geleid het toestel de warmte erg goed, waardoor het toestel erg heet wordt om op den duur vast te blijven houden.
Vandaag wel de melding gekregen bij zo'n 60 graden. Ik merk wel dat de temperatuur van de behuizing en dus ook de interne componenten hoger wordt zodra je het toestel niet in je hand houdt, aangezien als je het toestel wel in je hand houdt zelf de warmte van het toestel afvoert. Buiten neerleggen bij warm weer, ook al is het in de schaduw, is dus geen goed idee.

Net als de keuze van aluminium voor de constructie, al helpt het in een koele omgeving wel om warmte van de SoC sneller af te voeren, alleen in een warme omgeving werkt het dus averechts.

[ Voor 12% gewijzigd door Laguna op 26-06-2020 23:53 ]

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Verwijderd

Er staat een nieuwere versie nu in de store, Android auto krijgt dus gewoon updates

• Wenzel
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19:01
Ik heb op mijn 8 Pro nog steeds Oxygen OS 10.5.8.IN11BA. Is de 10.5.9 nog steeds niet officieel rondgestuurd?

• Ellnsbv
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 29-11 12:19
Hallo, mijn vader heeft de OnePlus 8 pro, echter als hij de aan/uit knop ingedrukt houd krijgt hij wel de Google assistent, maar het uitschakelmenu krijgt hij er niet voor, hoe long de knop ook ingedrukt blijft... Scherm aan en uit met de knop werkt gewoon prima. Zijn er meer mensen met dit probleem ?

Verwijderd

Wenzel schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 11:40:
Ik heb op mijn 8 Pro nog steeds Oxygen OS 10.5.8.IN11BA. Is de 10.5.9 nog steeds niet officieel rondgestuurd?
Ik heb deze ook nog steeds

Verwijderd

Ellnsbv schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 14:47:
Hallo, mijn vader heeft de OnePlus 8 pro, echter als hij de aan/uit knop ingedrukt houd krijgt hij wel de Google assistent, maar het uitschakelmenu krijgt hij er niet voor, hoe long de knop ook ingedrukt blijft... Scherm aan en uit met de knop werkt gewoon prima. Zijn er meer mensen met dit probleem ?
Je moet linksboven en de rechterknop tegelijkertijd ingedrukt houden.
Je kan dit in het menu bij knoppen en gebaren aanpassen als je dit niet wilt

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2020 14:53 ]

• Ellnsbv
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 29-11 12:19
Verwijderd schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 14:51:
[...]

Je moet linksboven en de rechterknop tegelijkertijd ingedrukt houden.
Je kan dit in het menu bij knoppen en gebaren aanpassen als je dit niet wilt
Oh top! Zou je voor mij kunnen kijken waar in het menu hij dat kan aanpassen ? Dan kan ik dit stap voor stap aan hem uitleggen (heb het toestel namelijk zelf niet)
Wenzel schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 11:40:
Verwijderd schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 14:49:
[...]

Ik heb deze ook nog steeds
Je zou Oxygen Updater kunnen gebruiken, als je de update niet via System Update kan vinden.

[ Voor 6% gewijzigd door Anonymoussaurus op 27-06-2020 15:18 ]

Verwijderd

Ellnsbv schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 14:55:
[...]

Oh top! Zou je voor mij kunnen kijken waar in het menu hij dat kan aanpassen ? Dan kan ik dit stap voor stap aan hem uitleggen (heb het toestel namelijk zelf niet)
Via instellingen
Knoppen en gebaren

• devilkin
Hoe werkt die Horizon Lights ? Ik krijg geen enkel notificatie light ermee blijkbaar.

Verwijderd

Anonymoussaurus schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 14:56:
[...]

[...]

Je zou Oxygen Updater kunnen gebruiken, als je de update niet via System Update kan vinden.
Het is mijn eerste oneplus, ik heb hier geen ervaring mee
Verwijderd schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 17:07:
[...]

Het is mijn eerste oneplus, ik heb hier geen ervaring mee
Wat maakt dat precies uit? Ik heb laatst al uitgelegd dat het nul komma nul uitmaakt hoe je update, maar daar ben je nooit meer op teruggekomen: Anonymoussaurus in "[OnePlus 8-serie] Ervaringen & Discussie"

Verwijderd

Dat klopt, je gaf toen ik aan dat je met zo goed kon wachten omdat je binnen 1a2 weken via de officiële kanalen het binnen krijgt.
Ik dacht toen, ach ik wacht wel even, ik geef alleen maar als antwoord dat ik nog niet de update heb
Verwijderd schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 17:17:
Dat klopt, je gaf toen ik aan dat je met zo goed kon wachten omdat je binnen 1a2 weken via de officiële kanalen het binnen krijgt.
Ik dacht toen, ach ik wacht wel even, ik geef alleen maar als antwoord dat ik nog niet de update heb
Naja, ikzelf zie persoonlijk geen reden om 2 weken te wachten. Waarom zou je? Er is iets mis met het zoeken naar updates. Verder ga ik daar niet teveel over zeggen, maar via Oxygen Updater kan je alsnog updaten dus, als je zou willen. Of je moet nog een paar weken willen wachten.

• Wenzel
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19:01
[...]

[...]

Oxygen OS 10.5.9.IN11BA staat er op. Ging best vlot met de Oxygen Updater. Bedankt!

• devilkin
Na nu een dag spelen met het toestel: super ding.

Positief:
* Scherm: Wooow... scherp, smooth
* Snel! Damn. Niet gedacht dat het zo een verschil zou geven
* USB3! Eindelijk! :P
* Camera is fijn :)

Neutraal:
* Batterij: nu ja, eerste dag, slechte oefening ;)
* Curved: het stoort eigenlijk niet (tot hiertoe)

Negatief:
* Gewicht: toch wel merkelijk zwaarder. Waarschijnlijk zal ik dat wel gewoon worden.
* Ontvangst. Echt wel slechter dan m'n OP6 :/ met als gevolg dat ik nog dichter bij de ramen moet gaan staan.
* Horizon light: werkt dit eigenlijk?

Nog iemand met issues met ontvangst? Ik heb 'n SIM bij Orange en 'n sim bij Mobile vikings (beide dus Orange netwerk), en er zit verschil op het ontvangst als m'n toestel hier gewoon naast me ligt. Beetje vervelend wel, dat mindere ontvangst.

[ Voor 81% gewijzigd door devilkin op 27-06-2020 19:59 ]

• SuperVeloce
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10:08
Wachten op 8T Pro of volgende maand voor Oppo Find X2 Pro gaan?

Want ik verwacht dat de 8T pro op X2 Pro gaat lijken.. dus 512GB, 65w laden, maar dan 865+ processor.

Dus zou ook nu voor X2 Pro kunnen gaan.. mja volgens mij kiezen veel meer mensen OnePlus, dus meer ondersteuning in community, meer hoesjes etc.

Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw

SuperVeloce schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 20:35:

Want ik verwacht dat de 8T pro op X2 Pro gaat lijken.. dus 512GB, 65w laden, maar dan 865+ processor.

Dus zou ook nu voor X2 Pro kunnen gaan.. mja volgens mij kiezen veel meer mensen OnePlus, dus meer ondersteuning in community, meer hoesjes etc.
Volgende maand? De 8T Pro komt pas in oktober/november. De Nord (mid-range) komt volgende maand.

• SuperVeloce
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10:08
Anonymoussaurus schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 21:06:
[...]

Volgende maand? De 8T Pro komt pas in oktober/november. De Nord (mid-range) komt volgende maand.
Bedoel ik kan volgende maand voor X2 Pro gaan of in oktober 8T Pro

Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw

• Laguna

Laguna

Connaisseur

SuperVeloce schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 21:19:
[...]

Bedoel ik kan volgende maand voor X2 Pro gaan of in oktober 8T Pro
Er komt overigens geen 865+, dus het zal dezelfde SoC worden. Het grootste verschil tussen OnePlus en Oppo is de software, dus daar zou ik je keuze van af laten hangen.

Verwijderd

[...]

[...]

Ik krijg het volgende update bestand te zien als ik deze App gebruik,

OnePlus8ProOxygen_15.E.18_OTA_017-018_patch_2005301433_98b2bd5c8c4f2e4.zip

Dat klopt toch niet?
Verwijderd schreef op zondag 28 juni 2020 @ 08:08:
[...]

Ik krijg het volgende update bestand te zien als ik deze App gebruik,

OnePlus8ProOxygen_15.E.18_OTA_017-018_patch_2005301433_98b2bd5c8c4f2e4.zip

Dat klopt toch niet?
Jawel hoor. Waarom klopt het volgens jou niet? :p Dat is 10.5.9.

• ComTech
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-12 19:52
Ik heb de orginele oneplus draadloze lader maar heb nou niet het idee dat hij zo super snel laadt.
Ik had net nog 43% en heb hem er een 35 minuten op gehad en nu 71%.
Heb echt het idee dat het met de kabel veel sneller gaat.
Ik heb de app accubattery daarmee kan je de laadstroom zien maar die zit rond de 2A , dat is maar 10 watt.
Heb wel een case om de telefoon maar ook zonder case is die laadstroom niet hoog, lang geen 30 watt.

• Ambianz
  • Laatst online: 18-12 17:45
Zie regelmatig in dit topic iemand die overgestapt is of wil overstappen van oneplus 6 naar de 8 pro.

Kan iemand toevallig een foto maken en plaatsen van het verschil in grootte tussen beide in real life dus even los van de technische afmetingen?

Op google wat zitten zoeken maar weinig gevonden

• ucsdcom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18-12 22:00
ComTech schreef op zondag 28 juni 2020 @ 20:13:
Ik heb de orginele oneplus draadloze lader maar heb nou niet het idee dat hij zo super snel laadt.
Ik had net nog 43% en heb hem er een 35 minuten op gehad en nu 71%.
Heb echt het idee dat het met de kabel veel sneller gaat.
Ik heb de app accubattery daarmee kan je de laadstroom zien maar die zit rond de 2A , dat is maar 10 watt.
Heb wel een case om de telefoon maar ook zonder case is die laadstroom niet hoog, lang geen 30 watt.
Dat klopt gewoon en is ook bij bijvoorbeeld Samsung het geval. Het is een misverstand wat je helaas meestal zelf moet ervaren. Draadloos laden is standaard al veel trager dan bekabeld laden, ook als je een draadloze snellader hebt. Meestal wordt daarbij gewerkt met meerdere gestapelde spoelen voor een hogere laadstroom. Dus laad deze draadloze lader van Oneplus zelf sneller dan andere draadloze laders. Maar ook treden er nog steeds verliezen op in de spoelen en kan je het draadloze laadvermogen niet zonder wat meer moeite te doen opplussen.Nog een punt is dat er door de verliezen bij draadloos laden meestal ook weer meer warmte ontstaat in of dichtbij de accu. Die warmte kan de levensduur van je accu op de lange termijn verlagen.

Vanuit een laadkabel kan je direct meer power het toestel in pompen. Zonder veel verliezen. 35 watt en meer is dan al op de markt.

• GaarEnSappig
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 04-12 08:02
Zijn er met de laatste batches al verbeteringen in het scherm?

Gebruik tot de dag van vandaag nog steeds mijn iPhone XS Max, maar zal weer gebruik willen maken van een Android smartphone met Dual Sim.

Mocht het nog steeds problemen hebben wordt het waarschijnlijk wachten op de 8T of de Note 20. Het is niet echt dringend om van toestel te veranderen op dit moment.

• renem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-12 22:01
Ambianz schreef op zondag 28 juni 2020 @ 23:31:
Zie regelmatig in dit topic iemand die overgestapt is of wil overstappen van oneplus 6 naar de 8 pro.

Kan iemand toevallig een foto maken en plaatsen van het verschil in grootte tussen beide in real life dus even los van de technische afmetingen?

https://j.mp/31rt2zN

• devilkin
Ambianz schreef op zondag 28 juni 2020 @ 23:31:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/75m-6PFEUoTfC4TrsF9b0IoYK0U=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/yTfdEFYAsebtIacOJEaqhJGJ.jpg?f=user_large

Beide in een Oneplus carbon bumper case.

• Ambianz
  • Laatst online: 18-12 17:45
devilkin schreef op maandag 29 juni 2020 @ 08:05:
[...]

[Afbeelding]

Beide in een Oneplus carbon bumper case.
Bedankt! Dit verschil valt me heel erg mee. Eigenlijk zat ik te twijfelen om de overstap van op 6 naar iPhone te maken onder andere vanwege het formaat.

Als ik dit verschil dan zo zie is dat niet erg groot. Vanmiddag maar even langs de winkel om het zelf te ervaren.

Verstand zegt om voor 8 pro te gaan omdat die telefoon gewoon álles heeft.

• devilkin
Ambianz schreef op maandag 29 juni 2020 @ 08:28:
[...]

Bedankt! Dit verschil valt me heel erg mee. Eigenlijk zat ik te twijfelen om de overstap van op 6 naar iPhone te maken onder andere vanwege het formaat.

Als ik dit verschil dan zo zie is dat niet erg groot. Vanmiddag maar even langs de winkel om het zelf te ervaren.

Verstand zegt om voor 8 pro te gaan omdat die telefoon gewoon álles heeft.
Het formaat valt inderdaad goed mee... een paar dingen waar ik zelf aan moest wennen: gewicht, andere locatie van fingerprint scanner, geen (deftige) notificatie led. En ik heb het gevoel dat ie ne iets te aggressief is in het stoppen van de background notifications.

• Majesty
  • Niet online
GaarEnSappig schreef op maandag 29 juni 2020 @ 00:34:
Zijn er met de laatste batches al verbeteringen in het scherm?

Gebruik tot de dag van vandaag nog steeds mijn iPhone XS Max, maar zal weer gebruik willen maken van een Android smartphone met Dual Sim.

Mocht het nog steeds problemen hebben wordt het waarschijnlijk wachten op de 8T of de Note 20. Het is niet echt dringend om van toestel te veranderen op dit moment.
Mijn telefoon die op 16 mei geproduceerd is heeft hier (praktisch) geen last meer van. Ik zou 'm niet laten liggen als het je alleen om het scherm gaat.

Qua formaat vind ik het ook aardig meevallen. Ik kom van een Samsung S8 en vond (van de technische specificaties) het scherm van de OP8Pro eigenlijk veel te groot, dat stond me ook erg tegen.
Ik ben 1.90 en voor mijn handen is het geen probleem, maar ik vreesde voornamelijk voor de broekzakken van mijn shorts. Maar dit valt me alles mee, soms is het even opletten op de fiets als ik een pantalon aan heb met wat ondiepere zakken. Maar tot nu toe past hij nog in al mijn shorts (wel even wat beter proppen soms).

[ Voor 28% gewijzigd door Majesty op 29-06-2020 11:32 ]

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Majesty schreef op maandag 29 juni 2020 @ 11:26:
[...]

Mijn telefoon die op 16 mei geproduceerd is heeft hier (praktisch) geen last meer van. Ik zou 'm niet laten liggen als het je alleen om het scherm gaat.

Qua formaat vind ik het ook aardig meevallen. Ik kom van een Samsung S8 en vond (van de technische specificaties) het scherm van de OP8Pro eigenlijk veel te groot, dat stond me ook erg tegen.
Ik ben 1.90 en voor mijn handen is het geen probleem, maar ik vreesde voornamelijk voor de broekzakken van mijn shorts. Maar dit valt me alles mee, soms is het even opletten op de fiets als ik een pantalon aan heb met wat ondiepere zakken. Maar tot nu toe past hij nog in al mijn shorts (wel even wat beter proppen soms).
Ik deel deze mening. Bij Day to day use merk je echt 0,0 van de "scherm issues" daarvoor mag je een kwartier besteden in een donkere ruimte om te kijken of je wel last hebt of niet. Ik heb een toestel die een batch datum heeft van 8 mei en het scherm is gewoon net als elk ander amoled scherm die ik heb gebruikt op verschillende apparaten. Wellicht dat wat zaken met software worden opgelost, en mocht het echt fout gaan met je telefoon vergeet dan niet dat je nog recht hebt op 2 jaar garantie op defecten. ;)

Dit toestel is aan te raden, batterij leven met qhd+ en 120hz is echt top (vind ik, met mijn gebruik). Ben benieuwd hoe ze het toestel nog verder gaan verbeteren gedurende de tijd met updates.

• Majesty
  • Niet online
Phntm schreef op maandag 29 juni 2020 @ 12:07:
[...]

Ik deel deze mening. Bij Day to day use merk je echt 0,0 van de "scherm issues" daarvoor mag je een kwartier besteden in een donkere ruimte om te kijken of je wel last hebt of niet. Ik heb een toestel die een batch datum heeft van 8 mei en het scherm is gewoon net als elk ander amoled scherm die ik heb gebruikt op verschillende apparaten. Wellicht dat wat zaken met software worden opgelost, en mocht het echt fout gaan met je telefoon vergeet dan niet dat je nog recht hebt op 2 jaar garantie op defecten. ;)

Dit toestel is aan te raden, batterij leven met qhd+ en 120hz is echt top (vind ik, met mijn gebruik). Ben benieuwd hoe ze het toestel nog verder gaan verbeteren gedurende de tijd met updates.
Dit inderdaad! En ik zou aanraden bij Coolblue te bestellen ivm de (in mijn ogen) perfecte service.

Wat betreft 120hz scherm: ik kwam deze week de app "Auto90" tegen, waarmee je op de OP7T kunt aangeven welke apps je op 90z wilt forceren. Die app werkt ook op de OP8Pro maar dan voor 120hz. Zo kon ik m'n favo apps als Firefox preview, Instagram en Marktplaats (waar een hogere verversingssnelheid zin heeft) op 120hz forceren. Ik durf niet te zeggen hoe dat voor Instagram en Marktplaats was, maar voor Firefox preview ging hij niet hoger dan 60hz namelijk.

• floristevito
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 24-11 19:45
ucsdcom schreef op maandag 29 juni 2020 @ 00:04:
[...]

Dat klopt gewoon en is ook bij bijvoorbeeld Samsung het geval. Het is een misverstand wat je helaas meestal zelf moet ervaren. Draadloos laden is standaard al veel trager dan bekabeld laden, ook als je een draadloze snellader hebt. Meestal wordt daarbij gewerkt met meerdere gestapelde spoelen voor een hogere laadstroom. Dus laad deze draadloze lader van Oneplus zelf sneller dan andere draadloze laders. Maar ook treden er nog steeds verliezen op in de spoelen en kan je het draadloze laadvermogen niet zonder wat meer moeite te doen opplussen.Nog een punt is dat er door de verliezen bij draadloos laden meestal ook weer meer warmte ontstaat in of dichtbij de accu. Die warmte kan de levensduur van je accu op de lange termijn verlagen.

Vanuit een laadkabel kan je direct meer power het toestel in pompen. Zonder veel verliezen. 35 watt en meer is dan al op de markt.
Met die fan op de wireless warp charger van OnePlus blijft mijn 8 pro zowat koeler dan via de warp kabel haha :)

Beide worden overigens wel wat warm. Maar dit was bij de snel lader van de 5T ook al het geval.

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Laguna schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 21:40:
[...]

Er komt overigens geen 865+, dus het zal dezelfde SoC worden. Het grootste verschil tussen OnePlus en Oppo is de software, dus daar zou ik je keuze van af laten hangen.
Bovenstaand was gebaseerd op het volgende bericht op Tweakers:

nieuws: Topman Meizu: Qualcomm maakt dit jaar geen Snapdragon 865+

Echter lees ik nu dat er mogelijk toch een 865+ komt:

https://www.gsmarena.com/..._and_a_leg-news-44001.php

Overigens uit datzelfde bericht:

... as rumor has it that the Snapdragon 875 will be significantly more expensive than its already pricey predecessor. The full package (including the hardware needed for wireless connectivity) will cost $250, up from $150-160 for the Snapdragon 865. The chip alone will go for $130 vs $80 for the 865.

Als bovenstaand klopt dan worden de toestellen volgend jaar weer minimaal 100 euro duurder. Al ben ik benieuwd wat men bij Qualcomm nu als reden gaat geven dat de prijs van de SoC zoveel omhoog moet.

Snapdragon 800: ~$40Snapdragon 845: ~$120
Snapdragon 810: ~$60Snapdragon 855: ~$140
Snapdragon 820: ~$80Snapdragon 865: ~$160
Snapdragon 835: ~$100Snapdragon 875: ~$250

• Flipm0de
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:15

Flipm0de

geen

Laguna schreef op maandag 29 juni 2020 @ 21:45:
[...]

Bovenstaand was gebaseerd op het volgende bericht op Tweakers:

nieuws: Topman Meizu: Qualcomm maakt dit jaar geen Snapdragon 865+

Echter lees ik nu dat er mogelijk toch een 865+ komt:

https://www.gsmarena.com/..._and_a_leg-news-44001.php

Overigens uit datzelfde bericht:

... as rumor has it that the Snapdragon 875 will be significantly more expensive than its already pricey predecessor. The full package (including the hardware needed for wireless connectivity) will cost $250, up from $150-160 for the Snapdragon 865. The chip alone will go for $130 vs $80 for the 865.

Als bovenstaand klopt dan worden de toestellen volgend jaar weer minimaal 100 euro duurder. Al ben ik benieuwd wat men bij Qualcomm nu als reden gaat geven dat de prijs van de SoC zoveel omhoog moet.

Snapdragon 800: ~$40Snapdragon 845: ~$120
Snapdragon 810: ~$60Snapdragon 855: ~$140
Snapdragon 820: ~$80Snapdragon 865: ~$160
Snapdragon 835: ~$100Snapdragon 875: ~$250
Misschien een stomme vraag, maar is Qualcomm de enige leverancier die goede chips maakt? De exyonos ofzo van samsung schijnt het een stukje minder te doen. Veel andere smaken ken ik niet in het hoge segment?

Wel logisch dan dat ze de prijzen verhogen, fabrikanten moeten toch wel

flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!

• Bomberman71
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11 00:37
SuperVeloce schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 20:35:

Hangt er vanaf wat je mooi vind en wat je verwacht ...

De Oppo vind ik met afstand mooier dan de OP8P, heeft een betere camera setup en echt veel storage.
Maar moet wel wireless laden ontberen, en dual sim. Die laatste 2 zijn voor mij echte minpunten.

Met de 8T serie zullen ze de puntjes op de i gaan zetten en heb je een meer gepolijste 8P zeg maar.

Persoonlijk vind ik de Oppo nu nog gewoon te duur (had een 800 euro toestel moeten zijn, Oppo is nog steeds een B merk hier in NL) en ze komen ook wel weer met wat nieuws.
Kortom, ik zou wachten tot november en kijken wat de nieuwe Oppo doet, de 8T serie en anders dan kijken naar een flink afgeprijste find X2 pro tegen die tijd.

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Flipm0de schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 09:40:
[...]

Misschien een stomme vraag, maar is Qualcomm de enige leverancier die goede chips maakt? De exyonos ofzo van samsung schijnt het een stukje minder te doen. Veel andere smaken ken ik niet in het hoge segment?

Wel logisch dan dat ze de prijzen verhogen, fabrikanten moeten toch wel
Eigenlijk wel ja.. Exynos van Samsung was vroeger nog wel eens beter dan Qualcomm, maar de laatste jaren is dat niet meer het geval. Nu is Qualcomm sneller en energiezuiniger. Dan heb je nog het gesloten Huawei, waardoor er geen custom roms mogelijk zijn. En als laatste MediaTek die met de veelbelovende Dimensity 1000 kwam (die echter tot op heden nauwelijks door fabrikanten gebruikt is), alleen MediaTek heeft nog geen beste reputatie op het gebied van langdurige support. Oftewel Qualcomm heeft momenteel de beste papieren en dit weten ze zelf ook gezien de constante prijsverhogingen.

• twanvanl
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 22-03-2022
Ik wilde graag de 256GB Zwart versie, blijkt alleen Internationaal beschikbaar. Inmiddels besteld via AliExpress, maar nu dacht ik bij mezelf: kan ik wel op het 5G netwerk met deze telefoon? Iemand die me kan helpen? Heb er weinig verstand van. Zit bij Vodafone overigens.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nkIoDJ79GAdj6qqfRpg8qBsqOGw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2BVWk2scTmRyH0WkxtosI27j.jpg?f=fotoalbum_large

• LeStef
Hardware matig is de Global gelijk aan de EU variant, het is misschien de Global software die anders is, ( ik zeg misschien). Maar niets hou je tegen om de EU software er op te flashen :-)

• iestyn99
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14:08
twanvanl schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 09:51:
Ik wilde graag de 256GB Zwart versie, blijkt alleen Internationaal beschikbaar. Inmiddels besteld via AliExpress, maar nu dacht ik bij mezelf: kan ik wel op het 5G netwerk met deze telefoon? Iemand die me kan helpen? Heb er weinig verstand van. Zit bij Vodafone overigens.

[Afbeelding]
De zogenoemde 5g van Vodafone werkt helaas (nog) niet op de OnePlus 8.
LeStef schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 12:44:
Hardware matig is de Global gelijk aan de EU variant, het is misschien de Global software die anders is, ( ik zeg misschien). Maar niets hou je tegen om de EU software er op te flashen :-)
@twanvanl
Zo zwart-wit is het niet. Met de 8-serie van OnePlus kan je niet zomaar crossflashen qua regionale builds. In ieder geval niet zonder risico, want er zijn reports geweest dat je vingerprintscanner niet meer werkt na het switchen van regional build. Daarom moet je even een backup maken van je /persist partitie in het geval van nood, maar daar heb je root voor nodig, of kan je misschien met een MSM tool doen (om de partitie te dumpen). Je moet dan met root dit commando uitvoeren:

code:
1
if=/dev/block/bootdevice/by-name/persist of=/sdcard/persist.img

• SebasFM
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:03

SebasFM

BOFH

twanvanl schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 09:51:

[Afbeelding]
Als ik naar jouw plaatje kijk, dan mis je 4G band 32 (1400 MHz, wordt nu ook geveild) en 5G band n28 (700 MHz). 5G band n28 wordt later dit jaar wel belangrijk voor landelijke dekking.
Als ik mij niet vergis, gebruikt Vodafone nu voornamelijk 5G op bestaande 4G band 3 (1800MHz), dus dat zou moeten gaan werken in de toekomst. Wel is het hopen dat de ondersteuning voor de NL'se netwerken snel zal komen. Officieel heeft Oneplus nog geen software uitgebracht waar 5G werkt op Vodafone, dus hopen op een software update. Van hun site:
Opmerking: het feitelijke gebruik van het netwerk en de frequentieband hangt af van de netwerkaanbieder. n1, n3, n7, n28 worden later ondersteund door upgrades.
Vraag mij alleen af hoeveel later... :/

• twanvanl
SebasFM schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 15:18:
[...]

Als ik naar jouw plaatje kijk, dan mis je 4G band 32 (1400 MHz, wordt nu ook geveild) en 5G band n28 (700 MHz). 5G band n28 wordt later dit jaar wel belangrijk voor landelijke dekking.
Als ik mij niet vergis, gebruikt Vodafone nu voornamelijk 5G op bestaande 4G band 3 (1800MHz), dus dat zou moeten gaan werken in de toekomst. Wel is het hopen dat de ondersteuning voor de NL'se netwerken snel zal komen. Officieel heeft Oneplus nog geen software uitgebracht waar 5G werkt op Vodafone, dus hopen op een software update. Van hun site:
[...]

Vraag mij allee af hoeveel later... :/
Ja, dat las ik dus ook. n3 band wordt nu ook al gebruikt door Vodafone voor 5G, ik verwacht niet dat ze daar zomaar vanaf stappen. Ik wil het eigenlijk wel weten, anders kan ik hem nu nog terugsturen...
Anonymoussaurus schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 13:08:
[...]

@twanvanl
Zo zwart-wit is het niet. Met de 8-serie van OnePlus kan je niet zomaar crossflashen qua regionale builds. In ieder geval niet zonder risico, want er zijn reports geweest dat je vingerprintscanner niet meer werkt na het switchen van regional build. Daarom moet je even een backup maken van je /persist partitie in het geval van nood, maar daar heb je root voor nodig, of kan je misschien met een MSM tool doen (om de partitie te dumpen). Je moet dan met root dit commando uitvoeren:

code:
1
if=/dev/block/bootdevice/by-name/persist of=/sdcard/persist.img
5G is voor mij belangrijker dan fingerprint scanner eigenlijk

[ Voor 28% gewijzigd door twanvanl op 02-07-2020 15:25 ]

• GaarEnSappig
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 04-12 08:02
twanvanl schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 15:23:
[...]

Ja, dat las ik dus ook. n3 band wordt nu ook al gebruikt door Vodafone voor 5G, ik verwacht niet dat ze daar zomaar vanaf stappen. Ik wil het eigenlijk wel weten, anders kan ik hem nu nog terugsturen...

[...]

Ieder zijn eigen waardens natuurlijk, maar ik zal toch wel over na denken. De FP Sensor is toch de "enige" veilige manier van biometrie die op de telefoon zit.

• codegro
Oneplus 8 pro uitgeroepen tot beste smartphone van 2020

https://androidworld.nl/n...ro-beste-smartphone-2020/

• devilkin
Het jaar is nog maar half voorbij ;)

• Majesty
  • Niet online
twanvanl schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 15:23:
[...]

[...]

Ik begrijp eigenlijk überhaupt niet waarom je het internationale toestel al besteld hebt voordat je zeker weet dat het (voor jou) belangrijkste onderdeel hier wel werkt. Ondersteuning van frequentieband is het belangrijkste dat je moet checken voor je een niet-EU toestel aanschaft.

Dat terzijde zou ik zelf voor een shop gaan waarbij garantie claimen geen gedoe is, zoals bij (de meeste) Nederlandse shops. Ik weet niet wat je uiteindelijk betaald hebt voor de zwarte variant van het toestel (exclusief mogelijke importkosten), maar ik hoop dat je 'm zonder hoesje gaat gebruiken want anders zie je daar vrij weinig meer van :p.

In other news: iemand hier die de laatste Gcam al werkend heeft gekregen zonder crashes? Wat ik ook instel, hij blijft maar crashen.

[ Voor 7% gewijzigd door Majesty op 03-07-2020 08:57 ]

• Ivo NL
  • Laatst online: 04-12 14:51
Ik ben een maand geleden overgestapt van een P20 Pro naar de Oneplus 8 (non-pro). Wilde even kort mijn ervaring delen: het is een fantastisch snelle telefoon, alles lijkt goed doordacht, ik heb geen enkele last van bugs, het 90hz scherm is merkbaar fijner, ook curved screen bevalt goed, hij is lekker licht en de camera's presteren eigenlijk boven verwachting. OxygenOS bevalt erg goed, lekker no nonsense. Zeker geen spijt van mijn keuze voor de non-pro. Voor het geld krijg je een stabiele, snelle, mooie telefoon met goede support. Aanrader voor wie de 8 pro toch te duur vindt imo.

[ Voor 4% gewijzigd door Ivo NL op 03-07-2020 09:17 ]

Android fanboy

• Paul01
  • Laatst online: 15-12 15:02
Ivo NL schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 09:16:
Ik ben een maand geleden overgestapt van een P20 Pro naar de Oneplus 8 (non-pro). Wilde even kort mijn ervaring delen: het is een fantastisch snelle telefoon, alles lijkt goed doordacht, ik heb geen enkele last van bugs, het 90hz scherm is merkbaar fijner, ook curved screen bevalt goed, hij is lekker licht en de camera's presteren eigenlijk boven verwachting. OxygenOS bevalt erg goed, lekker no nonsense. Zeker geen spijt van mijn keuze voor de non-pro. Voor het geld krijg je een stabiele, snelle, mooie telefoon met goede support. Aanrader voor wie de 8 pro toch te duur vindt imo.
Kun je ook iets zeggen of de grote van het toestel erg wennen is? En zijn de foto's vergelijkbaar met je P20?

Siemens M50, M55, S65, Nokia N72, N95, N8, Lumia 800, 720, 925, 640, 650, Huawei P9, P20, Oneplus 8 Pro, Oneplus 12

• Ivo NL
  • Laatst online: 04-12 14:51
Paul01 schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 13:56:
[...]

Kun je ook iets zeggen of de grote van het toestel erg wennen is? En zijn de foto's vergelijkbaar met je P20?
De grootte is totaal niet wennen eigenlijk. Gestures gebruikte ik al op de P20 Pro (die overigens niet veel kleiner is). Curved screen was ik in een halve dag aan gewend.

De foto's zijn heel anders dan ik gewend ben. De P20 Pro had erg de neiging om te oversatureren en te verscherpen. Behoudens een erg goede lichtgevoeligheid, wel heel erg inconsistent qua witbalans/kleur. De OP8 is veel consistenter, iPhone like. Zelfs in wide angle. Dat fotografeert uiteindelijk veel prettiger.

Android fanboy

• codegro
Majesty schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 08:49:
In other news: iemand hier die de laatste Gcam al werkend heeft gekregen zonder crashes? Wat ik ook instel, hij blijft maar crashen.
Hier geen last van crashes met Gcam. Zonder root.

Ik heb deze: GCam_7.3.018_Urnyx05-v1.9.apk (Urnyx05, 2020-06-02)

https://www.celsoazevedo....oogle-camera/dev-urnyx05/

Heb nog niet geüpgraded naar de 2.0 versie.

[ Voor 24% gewijzigd door codegro op 03-07-2020 16:44 ]

• Knamix
  • Laatst online: 08-12 13:45
Vanavond ga ik mijn abbo verlengen met een op8 of op8 pro toestel.

Voorkeur gaat lichtelijk naar de 8 pro, maar dat groene tint verhaal houdt me tegen. Is dit opgelost of een hardware defect?

De 8 heeft volgens mij geen last van een groene tint

• twanvanl
Majesty schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 08:49:
[...]

Ik begrijp eigenlijk überhaupt niet waarom je het internationale toestel al besteld hebt voordat je zeker weet dat het (voor jou) belangrijkste onderdeel hier wel werkt. Ondersteuning van frequentieband is het belangrijkste dat je moet checken voor je een niet-EU toestel aanschaft.

Dat terzijde zou ik zelf voor een shop gaan waarbij garantie claimen geen gedoe is, zoals bij (de meeste) Nederlandse shops. Ik weet niet wat je uiteindelijk betaald hebt voor de zwarte variant van het toestel (exclusief mogelijke importkosten), maar ik hoop dat je 'm zonder hoesje gaat gebruiken want anders zie je daar vrij weinig meer van :p.

Was in totaal €890 incl verzendkosten (256GB), goedkoper dan in NL dus. En ja, ik ga hem gebruiken met hoesje, maar wel transparant, dus je ziet de kleur wel. 4G frequentieband had ik gecheckt en die werkt ook gewoon, 5G kan ik ook nog niet aanklikken momenteel, komt nog in software-update dacht ik gelezen te hebben. Het ging me meer om de 5G frequentieband.

Verwijderd

Knamix schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 16:54:
Vanavond ga ik mijn abbo verlengen met een op8 of op8 pro toestel.

Voorkeur gaat lichtelijk naar de 8 pro, maar dat groene tint verhaal houdt me tegen. Is dit opgelost of een hardware defect?

De 8 heeft volgens mij geen last van een groene tint
Ik heb een pro uit mei, ik ben er super tevreden over dat scherm is prachtig

• Paul01
  • Laatst online: 15-12 15:02
Past de pro een beetje fatsoenlijk in een broekzak?

Siemens M50, M55, S65, Nokia N72, N95, N8, Lumia 800, 720, 925, 640, 650, Huawei P9, P20, Oneplus 8 Pro, Oneplus 12

Pagina: 1 ... 21 ... 50 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijd & Prijzen: [OnePlus 8-serie] Levertijden & Prijzen
- Accessoires: [OnePlus 8-serie] Accessoires
- Discussie over de Crackable game hoort hier: Crackables 2
- Vragen en opmerkingen over Oxygen Updater mogen hier: [Oxygen Updater] Ervaringen & Discussie