Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Petert87
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 04-09 14:40
Petert87 schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 22:26:
Dit is wel een beetje mosterd na de maaltijd.

Nu krijg je Wireless Bullets Z cadeau bij aankoop van een OnePlus 8 (Pro). Zowel via OnePlus als Belsimpel. Ik was de laat voor de pop-up box en dus blijkbaar te vroeg voor deze actie. Ik val dus tussen wal en schip. Met mij nog anderen.
Ik moet hier op terug komen.

Ik had gewoon maar het aanvraagformulier ingevuld met mijn aankoopdatum en een bon. Dit kwam vandaag binnen:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VUKC0i1reK_WpnaaYx7zEw1FgTU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xE4Y8PJNXLO4j0EPCYlXteP8.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry 😃

Acties:
  • 0 Henk 'm!
djmelvee schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 14:33:
Maar wat is dat voor belachelijks dan? Ik heb updates altijd via OTA gedaan, nooit zelf. Gaat dit weer teruggedraaid worden :?
Oh btw, even als small sidenote: maakt niet uit of je via Oxygen Updater update of weken wacht. Is exact dezelfde update.

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naafets88
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 09:35
Huigie schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 12:31:
[...]

Status bar/ icon manager.
In de status bar / icon manager is niet alles mogelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naafets88
Gisteren na een uur chatten met de support hebben ze eindelijk toegegeven dat mijn scherm vervangen moet worden voor de burn-in.

Ze hebben eerst het mainboard vervangen en nu het scherm dan maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Trekhond schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 08:13:
Gisteren na een uur chatten met de support hebben ze eindelijk toegegeven dat mijn scherm vervangen moet worden voor de burn-in.

Ze hebben eerst het mainboard vervangen en nu het scherm dan maar
Heb je geen omruil garantie dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15:58

Phntm

Tlingelingeling

Trekhond schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 08:11:
[...]

In de status bar / icon manager is niet alles mogelijk
Je had last van image retention toch, en niet zozeer burn in? Ik heb dat ook lichtjes maar het verdwijnt vanzelf na verloop van tijd. Je kan het amper vermijden met hoe het scherm is gekalibreerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmelvee
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 20:46
djmelvee schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 14:37:
[...]

Een ja of nee was sneller geweest..
[mbr] We hebben natuurlijk niet voor niks een zoekfunctie. Eigen inzet wordt gewaardeerd en ook verwacht. [/]
Knip, commentaar in moderatie hoort in het feedback topic, niet hier.

Even totaal wat anders, Coolblue gisteren gesproken en die vertellen mij vrolijk dat ik geen recht meer heb op een nieuw toestel. Ik heb nu dus 2 defecten; het scherm en de Widevine. Lijkt mij niet geheel de bedoeling?

[ Voor 9% gewijzigd door 13art op 12-06-2020 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

djmelvee schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 09:21:
[...]

@13art Daarnaast had een ja of nee nog steeds sneller geweest.

Even totaal wat anders, Coolblue gisteren gesproken en die vertellen mij vrolijk dat ik geen recht meer heb op een nieuw toestel. Ik heb nu dus 2 defecten; het scherm en de Widevine. Lijkt mij niet geheel de bedoeling?
Neem dan contact op met Oneplus zelf? Had je dat al geprobeerd? Ik heb alleen image retention nu gezien en wat black crush, maar wat mij verbaasde is hoe snel image retention weer verdween.... Ik ga het nog een paar dagen gebruiken en als ik me echt eraan zal storen (denk het niet, valt amper op) dan ga ik contact opnemen met t-mobile en het allemaal bespreken. Ik zit dan toch sowieso nog binnen de 14 dagen retour recht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmelvee
Nvm

[ Voor 96% gewijzigd door djmelvee op 12-06-2020 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComTech
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:11
Ik heb Vodafone en VoWiFi doet het bij mij een aantal dagen goed en daarna niet meer.
Nu staat er alleen nog maar VoLTE .
Ik heb bij instellingen bellen via Wifi en oproep voorkeur bellen via Wifi aanstaan.
Na een herstart werkt het weer wel.
Is dit normaal of gaat hier wat mis ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flo040
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-08 00:44
[quote]Petert87 schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 23:00:
[...]

Ik had gewoon maar het aanvraagformulier ingevuld met mijn aankoopdatum en een bon. Dit kwam vandaag binnen:[Afbeelding]
[/quote]

Ook maar even geprobeerd dan 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorritCraw
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 08-04 19:36
Mijn oneplus 8 is compleet vastgelopen... Ik kan hem niet opnieuw opstarten of dan ook maar iets doen. Iemand suggesties of zit er niks anders op dan de batterij leeg laten lopen? Dat gaat nog wel tot morgen middag duren denk ik.

Edit: Hij werkt weer na een harde reboot. Volume naar boven en uit/aanknop in gedrukt houden.

[ Voor 17% gewijzigd door JorritCraw op 13-06-2020 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petert87
ComTech schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 22:27:
Ik heb Vodafone en VoWiFi doet het bij mij een aantal dagen goed en daarna niet meer.
Nu staat er alleen nog maar VoLTE .
Ik heb bij instellingen bellen via Wifi en oproep voorkeur bellen via Wifi aanstaan.
Na een herstart werkt het weer wel.
Is dit normaal of gaat hier wat mis ?
Ik heb dit ook, ook Vodafone. Maar weet niet of dit er perse mee te maken heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertje9999
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 16-09 14:09
flo040 schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 12:53:
[quote]Petert87 schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 23:00:
[...]

Ik had gewoon maar het aanvraagformulier ingevuld met mijn aankoopdatum en een bon. Dit kwam vandaag binnen:[Afbeelding]
[/quote]

Ook maar even geprobeerd dan 😅
Kun je dat formulier nog ergens terug vinden op de interwebs?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ricardo_1994
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 28-01-2021
Bertje9999 schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 23:30:
[...]

Kun je dat formulier nog ergens terug vinden op de interwebs?
https://promotions.activationboxx.com/oneplus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Dank voor de link. Heb een 8 Pro, denk niet dat ik het krijg maar toch het proberen waard. Mocht ik ze ontvangen dan kan mijn vrouw ze goed gebruiken. Ze heeft nog de bedrade oneplus bullets en die zijn goed bevallen, en hebben ook haar misbruik (kabel in tas met allemaal rotzooi) overleefd na 1,5 jaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricardo_1994
Phntm schreef op zondag 14 juni 2020 @ 12:51:
[...]

Dank voor de link. Heb een 8 Pro, denk niet dat ik het krijg maar toch het proberen waard. Mocht ik ze ontvangen dan kan mijn vrouw ze goed gebruiken. Ze heeft nog de bedrade oneplus bullets en die zijn goed bevallen, en hebben ook haar misbruik (kabel in tas met allemaal rotzooi) overleefd na 1,5 jaar.
Iemand hierboven had blijkaar ook een 8 Pro, en die heeft ze ook gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petert87
Ricardo_1994 schreef op zondag 14 juni 2020 @ 15:25:
[...]

Iemand hierboven had blijkaar ook een 8 Pro, en die heeft ze ook gekregen.
Bedoel je mij? Ik had eerder ene foto geplaatst, maar ik heb de non-Pro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ucsdcom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13:44
mytheory schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 22:55:
Sinds de laatste update werkt het 1x aantikken van het scherm in de stand-by stand om even de klok te zien niet meer zo lekker. Ik moet soms meerdere keren tikken om dit te zien. Ook het dubbel tikken om het scherm te unlocken werkt dan slecht. Dit vooral als de telefoon plat op de tafel ligt. Pak je hem op dan werkt het wel goed.
Andere mensen hier ook last van?
Komt natuurlijk door de aanpassing dat het scherm niet meer zo snel unlocked als je hem in je broekzak hebt zitten.
Vind het wel vervelend, zeker omdat je geen led lamp hebt voor de meldingen.
Hier is een setting voor beschikbaar in het menu “Hulpprogramma’s” en dan de pocket mode slider uit zetten. Die zal vast in de laatste update aangezet zijn, waardoor je opeens de schermfuncties niet kan gebruiken zonder het toestel op te pakken. Doel van die optie is om er voor te zorgen dat je je toestel niet per ongeluk aan zet of opent in je broekzak of het toestel in je broekzak iets gaat doen door de aanrakingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naafets88
Verwijderd schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 08:23:
[...]

Heb je geen omruil garantie dan?
Nope, via Proximus aangekocht en de eerste 2 weken waren de winkels gesloten.
Dus 14 dagen omruilgarantie was weg en ze wouden niet helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naafets88
Phntm schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 09:04:
[...]

Je had last van image retention toch, en niet zozeer burn in? Ik heb dat ook lichtjes maar het verdwijnt vanzelf na verloop van tijd. Je kan het amper vermijden met hoe het scherm is gekalibreerd.
Eigenlijk van allebei op dit moment, maar image retention stoor ik mij niet zozeer aan.
Burn-in is het jammer dat ik alles moet uitschakelen omdat anders na 20-30 min gebruik het al zichtbaar is en een paar uur duurt vooraleer het weg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Trekhond schreef op maandag 15 juni 2020 @ 08:16:
[...]

Eigenlijk van allebei op dit moment, maar image retention stoor ik mij niet zozeer aan.
Burn-in is het jammer dat ik alles moet uitschakelen omdat anders na 20-30 min gebruik het al zichtbaar is en een paar uur duurt vooraleer het weg is.
Burn in verdwijnt niet, dat is permanent ingebrand. Image retention verdwijnt na verloop van tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricardo_1994
Petert87 schreef op zondag 14 juni 2020 @ 20:23:
[...]

Bedoel je mij? Ik had eerder ene foto geplaatst, maar ik heb de non-Pro.
Oh, dat dacht ik. Maar we gaan het meemaken. Ik zal jullie op de hoogte houden. Niet geschoten is altijd mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Ricardo_1994 schreef op maandag 15 juni 2020 @ 12:07:
[...]

Oh, dat dacht ik. Maar we gaan het meemaken. Ik zal jullie op de hoogte houden. Niet geschoten is altijd mis.
Zal ik dan ook maar gelijk doen gezien ik heb aangegeven een 8 Pro in bezit te hebben. Geloof dat OnePLus zelf gauw reactie zal geven op mijn aanmelding via het formulier. Dan weet ik heel snel of het goed gekeurd wordt of niet :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoopBok
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16-09 02:38
Phntm schreef op maandag 15 juni 2020 @ 12:13:
[...]

Zal ik dan ook maar gelijk doen gezien ik heb aangegeven een 8 Pro in bezit te hebben. Geloof dat OnePLus zelf gauw reactie zal geven op mijn aanmelding via het formulier. Dan weet ik heel snel of het goed gekeurd wordt of niet :z
Welke actie bedoelen jullie? Ik kan er namelijk niks over vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

SnoopBok schreef op maandag 15 juni 2020 @ 12:38:
[...]

Welke actie bedoelen jullie? Ik kan er namelijk niks over vinden.
Ricardo heeft enkele berichten geleden een link geplaatst naar de promo. Het gaat om de Bullets wireless z. Zolang je bij 1 van de deelnemende bedrijven je oneplus 8 (en wellicht ook pro, wordt binnenkort duidelijker) hebt aangeschaft/verkregen met abonnement, dan kan je gratis die oordopjes ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuukie
  • Nu online
Een vraag. Wat vinden jullie van de camera kwaliteit van de Oneplus 8 pro bij dag en nachtlicht 🤔Graag een paar reacties van gebruikers. Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

@Ricardo_1994 reactie binnen, en afgekeurd omdat ik dus een pro heb :p actie is dus zeker alleen geldig voor oneplus 8 kopers. Het was het proberen waard.

@zuukie ik vind de kwaliteit met daglicht echt een gigantische vooruitgang in vergelijking met de kwaliteit van de 6t. Ik heb echter nog geen kans gehad om nacht shots te maken. Maar wat ik van reviews heb mogen geloven is dat het goed is. Ik zou niet zeggen pixel 4 XL of iPhone 11 pro niveau, maar zeker goed genoeg dat je detail in je night shots hebt. Reviewers op YouTuber zoals supersaf en mrwhosetheboss gaan hierop in. Geef hun reviews eens een kijk.

[ Voor 59% gewijzigd door Phntm op 15-06-2020 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertje9999
Als pro bezitter zijnde is ook mijn aanvraag voor de promo afgekeurd. Geeft me wel te denken voor de toekomst m.b.t. "early adoption" van een nieuwe 1+ telefoon.

Ik weet 't, regels zijn regels, maar voor deze prijs zou minimaal een kortingbon op zijn plaats zijn...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:20

WCA

zuukie schreef op maandag 15 juni 2020 @ 14:01:
Een vraag. Wat vinden jullie van de camera kwaliteit van de Oneplus 8 pro bij dag en nachtlicht 🤔Graag een paar reacties van gebruikers. Alvast bedankt.
Zie het vanuit het perspectief van een fotografienoob die weet wat enkele termen betekenen, maar by no means ook maar een hobbyist genoemd mag worden op het gebied van fotografie, ik vind het fijn als mijn camera in de automatische stand een goede foto neemt. Met manual klooien doe ik zelden

Dingen die opvallen:
- de sluitertijd kan véél korter, dus uit de losse hand fotos maken is veel makkelijker.

- bij weinig licht "ziet" de camera erg veel, ook zonder nachtmodus. De witbalans is niet altijd helemaal correct, maar over het algemeen gaat het erg goed.

- bij daglicht erg mooie en scherpe foto's, vooral de HDR valt in positieve zin enorm op. Met tegenlicht heb je alsnog detail in donkere plekken.

- Videokwaliteit is gewoon goed, niet de beste in de business, maar wel gewoon goed

- Nightscape van Oneplus werkt buiten gevallen met extreem weinig licht, beter dan night sight in gcam. Gcam krijgt uit bizarre lichtomstandigheden nog een foto waar details in te zien zijn (nooit echt een mooie foto, maar kan soms handig zijn

- (automatische) macromodus werkt erg goed, en kan je leuk mee spelen. Objecten van zeer dichtbij, en alsnog zeer scherp fotograferen.

- Telelens gebruik ik vrijwel nooit, de kwaliteit is bij veel licht oké, maar niet geweldig.

- Photochrom lens is een echte gimmick, wel lachen voor 10 minuutjes maar had van mij weggelaten mogen worden.

Al met al zeer tevreden met de camera. Nou heb ik het vergelijkingsmateriaal in de vorm van een pixel/iphone/huawei niet gebruikt, dus ik heb weinig referentie behalve mijn vorige toestellen (Xperia Z1, Galaxy S6, Oneplus 3T, oneplus 6).

Share and Enjoy!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19:06
Beste ,

Je registratie is helaas afgekeurd.
De reden hiervoor is:
Aanvraag voldoet niet aan de voorwaarden:
Koop in de actieperiode een OnePlus 8 via Belsimpel, Coolblue, T-Mobile, Proximus, Fnac of Vanden Borre.
Jij hebt een OnePlus 8 PRO gekocht en de actieperiode voor dit toestel is helaas al verstreken.

Vriendelijke groeten,

OnePlus Promoties
oneplus@activationboxx.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilkin
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:30
Wat zijn de bevindingen van recente kopers van OP8/8Pro? Zijn er nog problemen met het scherm?

Momenteel heb ik een OP6, best wel nog tevreden van, maar nu en dan bijt het toch eens voor iets nieuws ;)

Artificial Intelligence is no match for Natural Stupidity.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

devilkin schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 08:45:
Wat zijn de bevindingen van recente kopers van OP8/8Pro? Zijn er nog problemen met het scherm?

Momenteel heb ik een OP6, best wel nog tevreden van, maar nu en dan bijt het toch eens voor iets nieuws ;)
Ik kom van de 6T. Net als elke andere telefoons met Amoled heb je gewoon kans op image retention*. Wat betreft green tint op de 8 pro, daar heb ik zelf geen last van. Wel de blackbar issue maar die valt me niet op. Die komt overigens alleen voor onder zeer specifieke omstandigheden. Deze zijn nightmode aan met de slider richting vrijwel ver richting Warm, en de brightness behoorlijk laag. Alleen dan is het zichtbaar. Bovendien is het wel zo dat niet alle telefoons hier last van hebben. Er zijn gebruikers (op reddit en op forums o.a.) die beweren nergens van last te hebben.

*Image retention kan wel goed opgelost worden via software, maar dat moeten ze nog wel gaan doen. Voor de rest een zeer goed en mooi scherm. Van de curve moet je houden, dat is niet voor iedereen weggelegd.

Kortom: Prima, valt amper op of is niet eens aanwezig. 120hz op een telefoon is smooth as f*ck.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een telefoon van build 21 mei.
Tot op heden bevalt de telefoon goed, de klachten die gemeld worden heb ik tot dusver niet meegemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floristevito
  • Laatst online: 16:35
Wat zijn jullie ervaringen met de auto brightness op de 8 pro? OnePlus lijkt aan te geven dat die erg is verbeterd, met nu ook een sensor aan de achterzijde van de telefoon om het licht te meten. Ik heb zelf altijd een kleine afkeer tegen auto brightness gehad, maar ik moet zeggen dat ik nu ik het eens aan heb staan op de 8 pro het heel erg fijn lijk te vinden. Het zorgt er voor dat je eigenlijk haast nooit de brightness aan hoeft te passen.

[ Voor 45% gewijzigd door floristevito op 16-06-2020 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilkin
Ik vraag me wel af hoe die curved edges meevallen. Totop heden nog nooit mee gewerkt... dus ja. Is dat al wat beter - ik las dat er zeker in het begin veel last van was ghost touches ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
zuukie schreef op maandag 15 juni 2020 @ 14:01:
Een vraag. Wat vinden jullie van de camera kwaliteit van de Oneplus 8 pro bij dag en nachtlicht 🤔
Graag een paar reacties van gebruikers. Alvast bedankt.
Heel dit topic bestaat toch uit gebruikerservaringen, waaronder die van de camera?
Staan tientallen fotovoorbeelden hier, tig linkjes naar reviews met nog eens honderden samples?

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• floristevito
devilkin schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 12:32:
Ik vraag me wel af hoe die curved edges meevallen. Totop heden nog nooit mee gewerkt... dus ja. Is dat al wat beter - ik las dat er zeker in het begin veel last van was ghost touches ?
Ik snap dat sommigen het vervelend kunnen vinden of eraan moeten wennen. Ik snap echter ook waarom OnePlus er toch voor gekozen heeft. Het scherm ziet er namelijk echt zo veel beter uit erdoor. Ik zelf heb er weinig tot geen last van (zeker na even wennen), en blijf me verbazen over hoe mooi het scherm mede door de randen eruit ziet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

floristevito schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 12:02:
Wat zijn jullie ervaringen met de auto brightness op de 8 pro? OnePlus lijkt aan te geven dat die erg is verbeterd, met nu ook een sensor aan de achterzijde van de telefoon om het licht te meten. Ik heb zelf altijd een kleine afkeer tegen auto brightness gehad, maar ik moet zeggen dat ik nu ik het eens aan heb staan op de 8 pro het heel erg fijn lijk te vinden. Het zorgt er voor dat je eigenlijk haast nooit de brightness aan hoeft te passen.
Deze is enorm verbeterd sinds de OP6 of OP3T kan ik zeggen. Ik heb m nu 70-80 procent van de tijd automatisch, tov vroeger 0%.

Nu is het wel zo dat oneplus auto brightness wat mij betreft letterlijk waardeloos was voor deze telefoon.

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansbkp
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14-09 14:20
floristevito schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 13:04:
[...]

Ik snap dat sommigen het vervelend kunnen vinden of eraan moeten wennen. Ik snap echter ook waarom OnePlus er toch voor gekozen heeft. Het scherm ziet er namelijk echt zo veel beter uit erdoor. Ik zelf heb er weinig tot geen last van (zeker na even wennen), en blijf me verbazen over hoe mooi het scherm mede door de randen eruit ziet :)
Ik vind dit een fantastisch toestel. Prachtig scherm, snel, zeer goede batterij (kom tot 10 uur SOT), goede camera, ...
Maar als ik geweten had van die overdreven curved edges had ik het toestel toch laten liggen.
Op tweakers zie ik bijv de slider niet eens.
Op andere sites met veel tekst moet ik toestel lichtjes kantelen om het begin en einde van een regel te kunnen zien. Dit komt niet vaak voor, maar alS het gebeurt is het enorm irritant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lennertvdkort
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20:10
hansbkp schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 14:56:
[...]

Ik vind dit een fantastisch toestel. Prachtig scherm, snel, zeer goede batterij (kom tot 10 uur SOT), goede camera, ...
Maar als ik geweten had van die overdreven curved edges had ik het toestel toch laten liggen.
Op andere sites met veel tekst moet ik toestel lichtjes kantelen om het begin en einde van een regel te kunnen zien. Dit komt niet vaak voor, maar alS het gebeurt is het enorm irritant.
klopt, ook mijn ervaring.. Heb hem maar 1 dag gebruikt maar vond het zwaar irritant, merkte dat bij de s9 van mijn zus het een stuk minder was. Misschien is er een optie om de breedte iets terug te schalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flo040
[...]

Hier zie ik dan weer niks in. Ik merk dat ik misschien 1 keer per week mijn tel een klein beetje verdraai om tekst te zien. Ik zou ook niet weten wat de meerwaarde is van die slider van de desktop versie van Tweakers op je telefoon?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hansbkp
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14-09 14:20
flo040 schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 21:40:
[...]

Ik zou ook niet weten wat de meerwaarde is van die slider van de desktop versie van Tweakers op je telefoon?
Misschien handig om te weten hoe 'diep' je in de betreffende pagina bent. En geldt uiteraard voor alle pagina's, niet alleen teeakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astort
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21-07 15:03
Beste mede-tweakers, ik heb een vraag over de kwaliteit van de microfoon in de 8 pro. Ik heb momenteel een Oneplus 6. De microfoon in deze telefoon is goed genoeg om mee te telefoneren, maar harde geluiden weet hij zich geen raad mee. Als ik op een festival ben mag ik graag een stukje van een act filmen om hier jaren na dato nog even bij weg te zwijmelen, maar met de Oneplus 6 kan je dit vergeten, je hoort enkel gekraak. Microfoonkwaliteit is dus een belangrijke factor voor mij, maar is helaas niet een onderdeel dat vaak wordt getest in een review. Mijn vraag is dus; hoe is de microfoon van de 8 pro? Ik kwam een artikel tegen waarin verkondigd wordt dat het een stukje fancy Nokia technologie gebruikt voor verbetering van de kwaliteit, maar is er iemand die kan bevestigen dat de microfoon écht goed is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilkin
[...]

Maakt het wat vervelend om een duidelijk beeld te vormen of het irritant zou zijn of niet ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• phpn3rd
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22:23
devilkin schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 13:04:
[...]

Maakt het wat vervelend om een duidelijk beeld te vormen of het irritant zou zijn of niet ;)
Ik kom van een OP6 af en was ook huiverig voor de curved edges. Bij aanschaf wist ik al dat te veel ongewenste aanrakingen me vreselijk zouden irriteren, maar tot nu toe (kleine twee weken) valt het me reuze mee. Het gebreurt wel eens dat ik per ongeluk ergens klik (meestal een stukje scrollen), maar het corrigeren hiervan is al een automatisme geworden.

Het gebeurt me eigenlijk ook zelden dat er content wegvalt door de edges, dus daar ook geen last van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Majesty
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Astort schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 12:02:
Beste mede-tweakers, ik heb een vraag over de kwaliteit van de microfoon in de 8 pro. Ik heb momenteel een Oneplus 6. De microfoon in deze telefoon is goed genoeg om mee te telefoneren, maar harde geluiden weet hij zich geen raad mee. Als ik op een festival ben mag ik graag een stukje van een act filmen om hier jaren na dato nog even bij weg te zwijmelen, maar met de Oneplus 6 kan je dit vergeten, je hoort enkel gekraak. Microfoonkwaliteit is dus een belangrijke factor voor mij, maar is helaas niet een onderdeel dat vaak wordt getest in een review. Mijn vraag is dus; hoe is de microfoon van de 8 pro? Ik kwam een artikel tegen waarin verkondigd wordt dat het een stukje fancy Nokia technologie gebruikt voor verbetering van de kwaliteit, maar is er iemand die kan bevestigen dat de microfoon écht goed is?
Het wordt weinig getest in reviews omdat concerten en festivals wat lastig zijn deze tijd, over de hele wereld. :p Had het zelf al lang geweten als niet alles afgelast zou zijn, maar kan er helaas nog niets over zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertje9999
Heeft iemand anders er ook last van dat tijdens telefoongesprekken allerlei apps en settings geopend worden met het oor? Mijn Oneplus 3 had hier ook last van, m'n Oneplus 6 niet, en nu mijn 8 pro weer wel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WCA

WCA

Astort schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 12:02:
Wereld van verschil, nu op hetzelfde niveau als de concurrentie. Kan hem op de piano leggen en zonder clipping opnemen in prima kwaliteit, in tegenstelling tot mijn OP6

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVeloce
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21:19
Mensen met T-Mobile, hebben jullie thuis VoWiFi?

Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

SuperVeloce schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 19:52:
Mensen met T-Mobile, hebben jullie thuis VoWiFi?
Nee, pictogram ervoor is wel actief en de optie ook. Echter krijg ik nooit de optie voor VoWifi. Wellicht iets stuk? Op mijn 6t had ik het vaker niet dan wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVeloce
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21:19
Phntm schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 21:47:
[...]

Nee, pictogram ervoor is wel actief en de optie ook. Echter krijg ik nooit de optie voor VoWifi. Wellicht iets stuk? Op mijn 6t had ik het vaker niet dan wel.
Oke apart. Op m'n werktelefooon (iPhone 7+) werkt het wel altijd thuis.
Heb nu Pixel 3, maar is niet door T-Mobile geleverd, dus geen support. En goed geïsoleerde nieuwbouw woning, vaak geen goede bel kwaliteit.

Ik mag in juli verlengen.. word dus of 8 Pro of later dit jaar 8T Pro.. zou fijn zijn als VoWiFi werkt.

[ Voor 6% gewijzigd door SuperVeloce op 17-06-2020 22:02 ]

Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gebruiken jullie Oxygen Updater, of wachten jullie gewoon rustig op de update?

Zit daar nog een verschil in vwb de update die je binnenhaalt?

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 12:38:

Nee, er zit qua content van de update geen verschil in. Het enige verschil is dat je de update eerder binnen haalt. Even een opsomming:
  1. De app download de update direct van de OnePlus servers (exact dezelfde update als dan je een week of 2 zou wachten)
  2. De app is open-source
  3. We doen handmatige controles en zorgen voor een goede integriteit van de update (dmv een MD5 bijvoorbeeld)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kb3ENDs_WYBeYc5JNs7zAoaTKng=/800x/filters:strip_exif()/f/image/oPqqMXvVbF48e6BpY0J9ZSZf.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-09 11:24
Verwijderd schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 12:38:

Mijn ervaring de laatste tijd met Oxygen Updater is dat deze alleen eerder is met het geven van een update melding. Als je daarna naar de gewone system update gaat (settings - system - system update) dan wordt de update daar ook gevonden, vind ik dan weer net iets makkelijker om te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De laatste update staat er nog niet

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 16:23:
De laatste update staat er nog niet
Welke update? 10.5.9 voor de Pro of 10.5.7 voor de 8?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Je kunt je nu inschrijven voor de closed bèta voor de 8 en 8 Pro! We Want You! Closed Beta Testers for OnePlus 8 Series\

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!
10.5.9 dus... Dat kan kloppen, want zoals ik zei duurt het 1 à 2 weken voordat je hem via de System Updater krijgt. Daar is de app voor: je hoeft niet lang te wachten en hebt hem vrijwel meteen bij de start van de uitrol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilkin
Doet OP iets nuttigs met de edge? (extra apps/features/notifications) - ik vond er niks van terug in reviews.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Je kunt eens zoeken op 'Horizon Light'...

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlameDB
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 15:45
Bezitter van een oneplus 6 (bijna 2 jaar nu). Eens gespeeld met de oneplus 8 en oneplus 8 pro in de winkel. Wat een geile telefoon man, het begint te kriebelen.

Zijn er mensen die voor de oneplus 8 gekozen hebben? Ik vond persoonlijk de 120hz van de pro nog een stuk aangenamer overkomen dan de 90hz van de gewone 8. Nuja, komende van 60hz is 90hz sowieso al een mooie upgrade. Verder serieuze voordelen van de pro die te overwegen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

FlameDB schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 16:56:
Bezitter van een oneplus 6 (bijna 2 jaar nu). Eens gespeeld met de oneplus 8 en oneplus 8 pro in de winkel. Wat een geile telefoon man, het begint te kriebelen.

Zijn er mensen die voor de oneplus 8 gekozen hebben? Ik vond persoonlijk de 120hz van de pro nog een stuk aangenamer overkomen dan de 90hz van de gewone 8. Nuja, komende van 60hz is 90hz sowieso al een mooie upgrade. Verder serieuze voordelen van de pro die te overwegen zijn?
Officiële ip68 certificering, betere camera, groter scherm, qhd+. Vind jij die dingen meer waard? Dan zou je de 8 pro moeten nemen. Neemt niet weg dat het beiden gewoon prima toestellen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floristevito
Phntm schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 18:03:
[...]

Officiële ip68 certificering, betere camera, groter scherm, qhd+. Vind jij die dingen meer waard? Dan zou je de 8 pro moeten nemen. Neemt niet weg dat het beiden gewoon prima toestellen zijn.
Vergeet draadloos opladen niet :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

floristevito schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 18:52:
[...]

Vergeet draadloos opladen niet :)
Omdat ik het amper gebruik, vergeet ik het vaak. En de bijkomende pro van draadloos opladen is dat het ook reverse wireless charging ondersteunt. Daarmee kun je dus andere apparaten die het ondersteunen mee opladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de pro heeft een helderder scherm dan de 8, met dit mooie weer is het iets beter leesbaar de camera is beter van de pro, maar ik vind zelf de pro ook beter aanvoelen als je het vast hebt, is een beetje breder.

De afronding van het scherm van de 8 vind ik wel beter.
Aan de zijkant heb je net iets meer ruimte voor de letters, met de pro liggen de letters soms in de ronding van het scherm, daar heeft de 8 veel minder last van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipm0de
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:40

Flipm0de

geen

In welke winkel hebben ze de 8 en pro staan?

flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Flipm0de schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 21:25:
[...]

In welke winkel hebben ze de 8 en pro staan?
Belsimpel, t-mobile, coolblue... zijn ook tevens officiële resellers van Oneplus toestellen. O-)

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Het is nu mogelijk om alle camera's in Google Camera te gebruiken zonder root! https://www.xda-developer...ephoto-wide-angle-camera/

https://www.reddit.com/r/...age_of_auxiliary_cameras/ (werkt nog niet op andere toestellen dan de 8 en 8 Pro).

Download: https://www.celsoazevedo....e-camera/f/changelog1189/
Changelog: https://forum.xda-develop...p=82726203&postcount=2174

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huigie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:28

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

Ik schiet er nu 2 dagen mee, wat een verschil zeg. Gcam is nu m'n default.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flo040
Huigie schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 11:31:
Ik schiet er nu 2 dagen mee, wat een verschil zeg. Gcam is nu m'n default.
Zeker fijn Gcam. Weet jij of iemand hoe je de camera wanneer je 1 keer omhoog swiped standaard gcam kan maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
flo040 schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 18:38:
[...]

Zeker fijn Gcam. Weet jij of iemand hoe je de camera wanneer je 1 keer omhoog swiped standaard gcam kan maken?
Kan niet volgens mij. Alleen als je geroot bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlameDB
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 15:45
Toch beetje doorsparen voor een pro dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricardo_1994
Anonymoussaurus schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 18:42:
[...]

Kan niet volgens mij. Alleen als je geroot bent.
Ik heb root op mij toestel. Kan je me vertellen hoe ik dit instel?

En weet jij misschien ook hoe ik kan instellen dat ik gemaakte foto's in Gcam direct kan zien als ik op de voorvertoning klik? Nu gebeurt er namelijk niks.

Dit is wat er nu gebeurt: https://streamable.com/7dqeey

[ Voor 6% gewijzigd door Ricardo_1994 op 21-06-2020 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ricardo_1994 schreef op zondag 21 juni 2020 @ 11:39:
[...]

Ik heb root op mij toestel. Kan je me vertellen hoe ik dit instel?

En weet jij misschien ook hoe ik kan instellen dat ik gemaakte foto's in Gcam direct kan zien als ik op de voorvertoning klik? Nu gebeurt er namelijk niks.

Dit is wat er nu gebeurt: https://streamable.com/7dqeey
Heb je Google Foto's soms gedeactiveerd? Dat verhielp bij mij het probleem namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deurstopper
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Meer mensen last van het af en toe ineens vastlopen van de brave browser bij een webpagina? De pagina laad verder prima, echter na x seconden hangt hij ineens voor 20 25 sec en kan je niet meer naar boven/beneden scrollen. (8pro 8gb)

Steam/Epic: Deurstopper

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WCA

WCA

Deurstopper schreef op maandag 22 juni 2020 @ 09:35:
Meer mensen last van het af en toe ineens vastlopen van de brave browser bij een webpagina? De pagina laad verder prima, echter na x seconden hangt hij ineens voor 20 25 sec en kan je niet meer naar boven/beneden scrollen. (8pro 8gb)
Is een probleem met chromiumgebaseerde browsers icm bepaalde versies van android 10. oa Samsung Galaxy, Pixel en Oneplus telefoons hebben er last van.

Share and Enjoy!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Majesty
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Wellicht hetzelfde probleem als al een tijdje speelt op verschillende Android telefoons in de Chrome browser?
Ik kan de Firefox Preview browser ten zeerste aanraden. Daarin kun je ook instellen dat de URL balk onderin je scherm staat ipv bovenin _/-\o_ . Voor een groot scherm als de OP8Pro heeft erg fijn. Daarnaast kun je verschillende add-ons toevoegen aan de browser om je leven plezieriger te maken (uBlock Origin, Privacy badger, Dark reader).

En dat ziet er zo uit.

[ Voor 31% gewijzigd door Majesty op 22-06-2020 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deurstopper
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Majesty schreef op maandag 22 juni 2020 @ 09:50:
[...]

Wellicht hetzelfde probleem als al een tijdje speelt op verschillende Android telefoons in de Chrome browser?
Ik kan de Firefox Preview browser ten zeerste aanraden. Daarin kun je ook instellen dat de URL balk onderin je scherm staat ipv bovenin _/-\o_ . Voor een groot scherm als de OP8Pro heeft erg fijn. Daarnaast kun je verschillende add-ons toevoegen aan de browser om je leven plezieriger te maken (uBlock Origin, Privacy badger, Dark reader).

En dat ziet er zo uit.
Dark reader... sowieso interessant :)

Steam/Epic: Deurstopper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wenzel
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:14
Heb ik ook.
Firefox heeft dat probleem niet, en is fijner in het gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baszzz
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23:05
Ik heb alleen het probleem bij Firefox dat de meldingen van Tweakers bijvoorbeeld niet werken. Hebben hier meer mensen last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wilde mijn telefoon al resetten, dit om te kijken of het dan zou weggaan.
Ik sluit de browser altijd even af, een start het opnieuw op.

Maar wat is dan de reden waarom hier geen update voor is?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2020 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 22 juni 2020 @ 13:39:
[...]

Ik wilde mijn telefoon al resetten, dit om te kijken of het dan zou weggaan.

Is al een paar maanden zo. Er is nog steeds geen fix voor, voor zover ik weet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:16

Laguna

Connaisseur

[...]

Omdat Google af en toe zeer laks is met het fixen van bugs. Naast het probleem met Chrome dat al vele maanden speelt, is er ook nog een langlopend issue met YouTube waarbij de ondertiteling telkens getoond wordt terwijl je dat uit hebt staan bij de instellingen.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• djmelvee
Die van mij is terug naar Coolblue. Ze konden mij nog niet zeggen of ik een nieuw toestel zou krijgen. Afgelopen donderdag is 'ie verzonden. Dit in verband met Widevine L3 en de befaamde scherm-issues.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.elu
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 02-09 12:46
Firefox preview draait wel op 60hz helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mytheory
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-09 23:25
[...]
Uit en aanzetten scherm lost het ook op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

djmelvee schreef op maandag 22 juni 2020 @ 16:02:
Die van mij is terug naar Coolblue. Ze konden mij nog niet zeggen of ik een nieuw toestel zou krijgen. Afgelopen donderdag is 'ie verzonden. Dit in verband met Widevine L3
Heeft oneplus het ooit wel gehad dan?

https://www.tabletsmagazi...is-waarom-dat-soms-zo-is/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:16

Laguna

Connaisseur

Ja sinds de OnePlus 6. Overigens raak je level 1 kwijt zodra je je bootloader unlocked. @djmelvee dat was bij jou niet het geval neem ik aan?

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floristevito
Zie mijn posts een stukje terug. Het widevine L3 vs L1 probleem is bekend bij OnePlus Nederland. Gebeurt bij sommige, lijkt niet duidelijk te zijn bij wie en waarom, maar de 8 pro komt wel vrij zeker met L1 out of the box. Bij root raakt je het inderdaad zover ik weet ook kwijt, maar dit probleem had daar niks mee te maken.

Ze hebben het overigens zo terug gezet. Duurt minder dan 10 minuten. Ik had het toestel binnen 48 uur weer terug. Nu hopen dat het niet nog een keer kan gebeuren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmelvee
OnePlus 8 Pro is zeker weten Widevine L1. Op mijn 7T Pro ook. OnePlus 5 kan ik mij niet meer herinneren. 7T Pro moest echter ook na een tijd worden opgestuurd, omdat dit pas later na de launch was.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• devilkin
Ondertussen een OP8Pro besteld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michelka
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 25-11-2024
devilkin schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 10:13:
Ondertussen een OP8Pro besteld ;)
Ben benieuwd naar je ervaring. Zit ook te twijfelen. Grt Michel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Michelka schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 11:58:
[...]

Ben benieuwd naar je ervaring. Zit ook te twijfelen. Grt Michel
Ik heb tot nu toe nog geen spijt gehad van de aankoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasikevicius3
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16-09 08:56
Nog iemand hier problemen met Android Auto?

Ik had mijn OP8 werkende in mijn VW Golf, maar omdat hij met de originele OP-kabel supertraag oplaadt wilde ik eens een andere usb-kabel proberen.
Had ik beter niet kunnen doen... Nu zegt het display in mijn auto: verbinding geannuleerd

Als ik Google naar dit probleem lijken er veel mensen te zijn, maar de oplossing wordt vaak genoemd in de vorm van Android Auto verwijderen en opnieuw downloaden; maar in Android 10 zit dit ingebakken en gaat het dus niet (cache wissen etc heb ik al geprobeerd, net als alle rechten toekennen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codegro
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 22:48
Jasikevicius3 schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 13:22:

Ik had mijn OP8 werkende in mijn VW Golf, maar omdat hij met de originele OP-kabel supertraag oplaadt wilde ik eens een andere usb-kabel proberen.
Had ik beter niet kunnen doen... Nu zegt het display in mijn auto: verbinding geannuleerd

Als ik Google naar dit probleem lijken er veel mensen te zijn, maar de oplossing wordt vaak genoemd in de vorm van Android Auto verwijderen en opnieuw downloaden; maar in Android 10 zit dit ingebakken en gaat het dus niet (cache wissen etc heb ik al geprobeerd, net als alle rechten toekennen)
Voor android auto moet je juist NIET de originele kabel gebruiken, daar krijg je problemen mee. Dus een standaard USB-C kabel gebruiken. Werkt deze niet, dan gewoon een andere gebruiken maar dus niet weer de originele gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13:44
Jasikevicius3 schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 13:22:

Dat het laden niet snel gaat kan kloppen, in je auto ontbreekt de communicatie electronica tussen lader en telefoon die (veilig) snelladen mogelijk maakt. De laadpoort kan dan niet met het toestel communiceren of de laad Amperes opgeschroefd mogen/kunnen worden. Je zal dan terug vallen op gewoon (traag) USB laden. Helaas is ook het draadloos laden in auto"s langzaam (nog langzamer dan met een gewone kabel).

Verder ben je met Warp Charge van Oneplus op de 230 volt thuislader ook wel verwend. Dat is echt heel snel! Bij nieuwere auto's die de draadloze variant hebben van Android auto of Apple carplay kan je beter een Oneplus autolader kopen die Warp charging ondersteund en dan draadloos connecten. Helaas lopen autofabrikanten heel erg achter met het invoeren daarvan. Zelfs bij de VW Golf opvolger VW-ID.3 moet het via een software upgrade er bij gezet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComTech
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:11
codegro schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 13:41:
[...]

Voor android auto moet je juist NIET de originele kabel gebruiken, daar krijg je problemen mee. Dus een standaard USB-C kabel gebruiken. Werkt deze niet, dan gewoon een andere gebruiken maar dus niet weer de originele gebruiken.
Mijn ervaring is juist anders met de orginele kabel werkt het prima met andere kabels vaak problemen.
In de orginele kabel zit toch ook gewoon de data aansluitingen dus dat zou prima moeten werken.

Ik vind dat hele android auto maar een drama het is na jaren nog niet eens officieel beschikbaar in ons land.
Je moet altijd klooien om het erop te krijgen en helemaal nu want het zit standaard in android maar je kan het niet updaten of verwijderen.
Wat dat betreft is carplay toch beter.
Pagina: 1 ... 20 ... 50 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijd & Prijzen: [OnePlus 8-serie] Levertijden & Prijzen
- Accessoires: [OnePlus 8-serie] Accessoires
- Discussie over de Crackable game hoort hier: Crackables 2
- Vragen en opmerkingen over Oxygen Updater mogen hier: [Oxygen Updater] Ervaringen & Discussie