Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Meningmodders

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:

• Dirk
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 02:40

Dirk

Coördinator Frontpagemoderatie
We hebben twee soorten problemen: meningmodders die zich niet willen aanpassen en goedwillende gebruikers die geen idee hebben hoe ons systeem werkt en positief reageren op het lezen van de FAQ. Voor de tweede groep zouden we dus het lezen van de FAQ naar voren willen halen, maar ook dat kost inspanning van de devvers en devtijd is schaars...

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

• jdh009
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 23:10
Zonnekeer schreef op zondag 28 februari 2021 @ 19:40:
[...]

Misschien nog iets harder, laat mensen eerst een tijdje "schaduwmodden" met verminderde weging, gaat dit goed? dan gaat de weging vanzelf omhoog.
Dan geef je ze een verdiend privilege wat je ook weer kwijt kunt raken, skin in the game wekt vaak beter gedrag op.

Edit:
Of: wat dacht je van een minder zichtbaar moderatiesysteem (saaie plaintext) waar comments met -1 verborgen worden en commentketens met een +2 en +3 erin sneller omhoog geschoven worden.
Vervolgens geef je mensen een like en dislike knop (die onder water helemaal niets doen, beetje zoals Youtube comments)
Van mij mag die test wel regelmatig terug komen. 1x per jaar een paar oefenberichten zou niet eens zo verkeerd zijn. Houd de neuzen dezelfde kant op en de gebruikers scherp en hoeft niet eens zo heel uitgebreid.

Over meningmodders gesproken:
Modding schiet alle kanten op van +3 en +2 (wat het zeker niet is) naar -1 (wat het naar mijn mening ook niet is). Ik vraag me dan altijd af of dit meningmodders zijn of meer voor correcties uit te voeren.

jdh009 in 'nieuws: 'India wil mining en bezit van cryptocurrency verbieden''

Zoiets zou toch gegroepeerd aangepakt kunnen worden bij beide kampen (de plussers en de minners)?

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | Intel Core i9-9900KF, nVidia RTX 2080 8.0Gb GDDR6, G.Skill Ripjaws 64Gb DDR4 3200Mhz, Samsung 970 EVO PLUS 1Tb en 2Tb NVMe en 2x 870 QVO 8TB SSD

Acties:
  • +3Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: mei 2011
  • Niet online
Dit soort threads is waarom het soms zo extreem demotiverend is om zolang dit modsysteem nog bestaat echt moeite te doen om bijdragen te leveren, het resultaat is compleet arbitrair en je moet maar hopen op een eerlijke moderatie als het om een onderwerp gaat dat kennelijk controversieel is vanwege verschillende kampen. Iets uitzoeken kan een -1 opleveren, een catchy one-liner is gegarandeerd +2 of +3. Als je diep de materie induikt, ingaat op het artikel en de bronnen krijg je een 0 (soms omdat je zomaar een bias in de schoenen geschoven krijgt als je een bepaalde narrative niet direct volgt.). Een reactie daarop die met onjuiste info ingaat tegen a.) wat er notabene in het artikel zelf staat, b.) wat er in de aanklacht staat, dat krijgt dan echter massaal een +2. :+ Vervolgens krijg je -1's op letterlijk alle reacties die je plaatst, terwijl het nette reacties zijn binnen een discussie die notabene gebruik maakt van citaten uit de bronnen in het artikel... Zelfs als je er werkelijk, al zou dat volstrekt onjuist zijn, van overtuigd bent dat het reacties zijn vanuit een bias ipv oprechte vragen door iets dat men in de bronnen heeft gelezen: dan nog zijn het in de verste verte geen -1's.

Ik hoop echt dat dit systeem een keer gaat verdwijnen.

[Voor 8% gewijzigd door WhatsappHack op 21-03-2021 00:35]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • +5Henk 'm!

• FuaZe
  • Registratie: april 2014
  • Laatst online: 03:37
Wellicht is het een idee om de opties op front-page niet -1 +1 +2 +3 te maken, maar een drop-down met "off-topic" "irrelevant" "informatief" etc.

Je kunt er altijd nog los een knop met duimpjes naast zetten oid.

Nu denken mensen dat je 'punten' geeft, maar wat Tweakers wil is dat je aangeeft hoe relevant iets is.

• GrooV
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 22:53
HADES2001 in 'nieuws: KPN en pensioenfonds gaan glasvezel aanleggen bij 700.0...

Totaal offtopic en toch gaan mensen er een +1/2/3 aangeven, en zelfs voor een offtopic reactie is het flamend.

Off-topic zou geen reactie score moeten zijn maar een markering, en dan standaard bij alle artikelen de offtopic berichten verbergen. Bij populaire nieuwsberichten loopt alles uit de klauwen. Met een +0 kan je niks tegen een +3, de reactie blijft hoog staan en je krijgt weer een volledige offtopic thread

[Voor 25% gewijzigd door GrooV op 24-03-2021 00:10]

• Q
  • Registratie: november 1999
  • Laatst online: 11-04 23:42

Q

Inactief

Simpel voorbeeld van meningmoderatie:

Blokker_1999 in 'nieuws: Kritiek op terugkeer Richard Stallman bij Free Softw...

Deze post is denk ik wel een +2 waard.

Als je -1, 0 en +3 pakt, dan zie je zeker 51 mensen meningmodereren.

Ik ben het niet eens met deze reactie:

The Zep Man in 'nieuws: Kritiek op terugkeer Richard Stallman bij Free Softwa...

Maar dat wil nog niet zeggen dat je moet gaan meningmodden.

Ok hier zie je bij elkaar 61+ mensen overduidelijk meningmodden.

Dat de scores goed uitpakken is niet het punt. Het gedrag is het punt. Tweakers.net tolereert duidelijk dit gedrag en dit gaat duidelijk ook nooit veranderen. Tweakers.net vind dit prima, want anders werd er wat aan gedaan.

Edit: Het nieuws-artikel over RMS is een gigantisch grote bak aan mis-moderatie en meningmoderatie. Er is geen beginnen aan om dat te corrigeren.

En dat is precies waar het dus fundamenteel mis gaat met het hele moderatie systeem.

Edit: Ik vind het uitermate slecht dat tweakers.net aantoonbaar al zo lang niets effectiefs doet aan deze gigantische rommelbak. Bij onschuldige topics is het niet zo'n probleem, maar zodra het ook maar een tikje politiek wordt, dan zie je dat het helemaal mis gaat.

De cynicus in mij vermoedt dat het rellen en mismoderatie in de comments goed is voor engagement en ad revenue. Maar misschien moet ik gewoon hanlon's razor hier toepassen. ;)

[Voor 13% gewijzigd door Q op 24-03-2021 15:38]

• beantherio
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 12-04 22:56
Dat is geen meningmodden. Meerdere mensen hebben al gaten geprikt in de claims die in deze post gemaakt worden. Waaronder een paar vrij fundamentele zoals die over gender neutraliteit waarbij de werkelijkheid zo'n beetje het tegenovergestelde is als de claim van de schrijver van de posting.

• Bor
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 22:33

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Q schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 15:22:
Dat de scores goed uitpakken is niet het punt. Het gedrag is het punt. Tweakers.net tolereert duidelijk dit gedrag en dit gaat duidelijk ook nooit veranderen. Tweakers.net vind dit prima, want anders werd er wat aan gedaan.
Wat ik elders al heb aangegeven; Je trekt conclusies die je op basis van de voor jou beschikbare informatie niet kan trekken. Nav van o.a. die reactie die je eerder aangaf, maar ook vele andere reacties zijn er mensen aangeschreven, zijn er moderatierechten ingetrokken en is er extra uitleg gegeven.

Hierbij wordt er gewerkt met verschillende wegingen. Als voorbeeld: 2x -1 kunnen 2 personen zijn maar ook een enkele met een andere weging. 6x idem.
Edit: Ik vind het uitermate slecht dat tweakers.net aantoonbaar al zo lang niets effectiefs doet aan deze gigantische rommelbak.
De cynicus in mij vermoedt dat het rellen en mismoderatie in de comments goed is voor engagement en ad revenue. Maar misschien moet ik gewoon hanlon's razor hier toepassen. ;)
Dit soort onterechte insinuaties mag je wat mij betreft achterwege laten. Aan azijn is hier geen gebrek volgens mij. Er wordt behoorlijk veel werk verzet rond handhaving, voorlichting en het corrigeren van mismoderaties. Je doet het werk van vele vrijwilligers (crew en non crew) behoorlijk te kort op deze manier.

Frontpagemoderatie Forum

• Q

Q

Inactief

Bor schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 16:08:
Er wordt behoorlijk veel werk verzet rond handhaving, voorlichting en het corrigeren van mismoderaties. Je doet het werk van vele vrijwilligers (crew en non crew) behoorlijk te kort op deze manier.
Het effect is helaas dat dit allemaal niet lijkt te werken, wat mij betreft.

Je kunt niet met droge ogen beweren dat je goed bezig bent als je ziet hoe enorm veel meningmodereren plaatsvind anno Maart 2021.

Als je ziet dat 60+ mensen nog steeds niet snappen hoe het moderatie systeem werkt, dan zou je toch - als je werkelijk verbetering wilt - misschien eens wat moeten doen aan de communicatie hier over. En blijkbaar harder ingrijpen + hier over communiceren.

Het huidige moderatie systeem bestaat al heel lang en als het er echt op aan komt, dan zie je heel duidelijk - in mijn ogen - dat het gewoon niet werkt.

Want dan zou je niet 60+ mensen zien mening modereren. Dan zouden mensen snappen dat ze het er misschien niet mee eens zijn, maar dat de post +1 waard is.

Maar over wat ik dan niet zou zien: dat is dus precies het punt.

Als je mensen niet zichtbaar straft, dan zullen de andere mensen hun gedrag niet aanpassen. En dat is duidelijk te zien.

Dus wat er ook achter de schermen zou gebeuren is niet relevant, het gaat om het huidige resultaat en dat is wat mij betreft niet best. De huidige aanpak werkt in mijn ogen duidelijk niet.

En omdat er duidelijk geen wens is om te erkennen dat dit geen goede zaak is, zal alles blijven zoals het is. Dat betekent dat bepaalde stemmen niet gehoord worden en actief worden verdrongen ten opzichte van een actieve meute.

En dat vind Tweakers.net prima, want anders zou je er wat aan doen. En dat vind ik heel erg jammer.

Het gaat niet om de inspanning, maar om het resultaat.

[Voor 29% gewijzigd door Q op 24-03-2021 16:54]

• Q

Q

Inactief

beantherio schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 16:01:
[...]

Dat is geen meningmodden. Meerdere mensen hebben al gaten geprikt in de claims die in deze post gemaakt worden. Waaronder een paar vrij fundamentele zoals die over gender neutraliteit waarbij de werkelijkheid zo'n beetje het tegenovergestelde is als de claim van de schrijver van de posting.
Het moderatie systeem is volgens mij ook niet bedoeld om iemand -1 te geven als iets niet klopt. Dan geef je maar een comment waarin je de inhoud recht zet.

Een van ons twee heeft het moderatie systeem niet goed begrepen, maar ook dat reken ik geen van van beiden aan ;)

Want ik denk dat dit punt niet echt besproken is ergens qua moderatie regels. Hoe modereer je als iemand een heldere post schrijft, maar dat er duidelijk iets niet in klopt?

Ik geef mijn eigen interpretatie, maar wat is de regel?

[Voor 23% gewijzigd door Q op 24-03-2021 17:00]

• Bor

Bor

Q schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 16:57:
[...]
Want ik denk dat dit punt niet echt besproken is ergens qua moderatie regels. Hoe modereer je als iemand een heldere post schrijft, maar dat er duidelijk iets niet in klopt?

Dat is een 0 volgens de Moderatie FAQ:
Het 0-niveau is de score waar reacties op binnenkomen nadat zij zijn geplaatst. De score 0 is bedoeld voor opmerkingen die geen relevante bijdrage leveren aan de discussie, maar ook geen kwaad in de zin hebben. Reacties met eenvoudige vragen, vriendelijke doch onvoldoende onderbouwde opmerkingen, open deuren, opmerkingen die reeds vele malen in een thread zijn gemaakt, onschuldige off-topic posts en reacties die feitelijke onjuistheden bevatten, blijven steken op het 0-niveau.
Q schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 16:49:
[...]
Als je mensen niet zichtbaar straft, dan zullen de andere mensen hun gedrag niet aanpassen. En dat is duidelijk te zien.
Hoe zie je zichtbaar straffen voor je anders dan de fixaties en de modbreaks die we soms doen? Het lijkt mij niet de bedoeling mensen aan de schandpaal te nagelen. Niet in de laatste plaats omdat het vaak om nieuwe users gaan die het systeem nog niet helemaal begrijpen.
En dat vind Tweakers.net prima, want anders zou je er wat aan doen. En dat vind ik heel erg jammer.
Je gaat veel te kort door de bocht. Je brengt je eigen mening / gevoel als feit wat ik onterecht vind.

De aantallen die je her en der noemt lijken overigens moderaties na weging, niet het aantal personen.

[Voor 32% gewijzigd door Bor op 24-03-2021 17:34]

Frontpagemoderatie Forum

• Q

Q

Inactief

Bor schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 17:30:
[...]

Dat is een 0 volgens de Moderatie FAQ:
Ok super!

Dan is er dus helemaal verkeerd gemod op die post. ;)

Maar natuurlijk snappen we best dat in de context van die politieke de definitie van 'onjuiste informatie' soms nogal in lijn ligt met 'ik ben het er niet mee eens'.
Hoe zie je zichtbaar straffen voor je anders dan de fixaties en de modbreaks die we soms doen? Het lijkt mij niet de bedoeling mensen aan de schandpaal te nagelen. Niet in de laatste plaats omdat het vaak om nieuwe users gaan die het systeem nog niet helemaal begrijpen.
Dat heb ik hier uitgebreid beschreven en voorgesteld.

Q in "Meningmodders"

Ik vind dat Tweakers.net veel actiever de community zou moeten informeren over het moderatie werk. En dat ook periodiek doen, niet eenmalig.

Het resultaat wat we hier zien - 60+ mismoderaties - op een paar posts is niet puur door een paar nieuwe mensen.

Het is het resultaat van in mijn ogen ineffectief beleid en ineffectieve acties op het (mening)moderatiegedrag van bezoekers.

Er zou veel strenger mogen worden opgetreden, want die 60+ mismodders weten dat ze er toch prima mee weg komen, zonder consequentie.

Als je graag ziet dat mensen hun gedrag verbeteren is het aanschrijven van mensen niet genoeg, je wilt ook een preventieve werking voor de hele groep.

Je wilt een feedback loop die voorkomt dat mensen zich gaan 'misdragen'. Als je achteraf moet ingrijpen -wat altijd natuurlijk wel zal voorkomen - dan is het kwaad al geschiedt.

En ik weet inderdaad niet hoeveel van die mensen die in dat politieke topic over RMS al inmiddels ofwel zijn gewaarschuwd, ofwel straf hebben gekregen. Maar het gaat niet om dat topic.

Na 10+ jaar zien we gewoon dat als het er écht op aankomt - bij gevoelige onderwerpen - dat het systeem gewoon niet functioneert. want anders zie je niet 60+ mensen mismodden.
Je gaat veel te kort door de bocht. Je brengt je eigen mening / gevoel als feit wat ik onterecht vind.
Er zijn meerdere topics geopend door andere mensen over het meningmod gedrag. Dat zou toch een hint moeten zijn, denk ik dan.
De aantallen die je her en der noemt lijken overigens moderaties na weging, niet het aantal personen.
Oh my. Dus -1, 0 en +1 geeft weer hoeveel mensen die scoren hebben gegeven. Maar bij +2 en +3 moet je de getallen door 2 / 3 delen?
Ok, helder, maar dat maakt voor het verhaal verder niets uit, de getallen vallen wat lager uit, maar het punt blijft staan wat mij betreft.

Met name de -1 scores zijn natuurlijk problematisch want daarmee maakt je mensen monddood. Ik vind dat daar ook veel harder tegen opgetreden mag worden.

Ik snap dat je reactie zal zijn dat dit gebeurd, maar ik zie het effect niet, dus wat er achter de schermen ook mag gebeuren, ik denk dat het niet voldoende effect heeft.

Want anders krijg je gewoon niet dat een +2 post ook 16 x -1 heeft als score.

Maar ik mag hopen dat deze 16 allemaal zijn aangeschreven of 'gestraft' zijn?

[Voor 5% gewijzigd door Q op 24-03-2021 18:17]

• Bor

Bor

Q schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 18:12:
[...]
Er zou veel strenger mogen worden opgetreden, want die 60+ mismodders weten dat ze er toch prima mee weg komen, zonder consequentie.
Dat klopt niet.
Oh my. Dus -1, 0 en +1 geeft weer hoeveel mensen die scoren hebben gegeven. Maar bij +2 en +3 moet je
de getallen door 2 / 3 delen?
Nee. Er zijn verschillende wegingen welke aan personen worden toegekend. Die wegingen gelden dan voor alle moderaties die zijn doen. Er is geen onderscheid in score.
Want anders krijg je gewoon niet dat een +2 post ook 16 x -1 heeft als score.

Maar ik mag hopen dat deze 16 allemaal zijn aangeschreven of 'gestraft' zijn?
Dat zijn geen 16 mensen. Je verwart scores met personen. Ook hier telt de weging welke max 6x is.

Frontpagemoderatie Forum

• Anakha
  • Laatst online: 22:24
Q schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 18:12:
[...]

Oh my. Dus -1, 0 en +1 geeft weer hoeveel mensen die scoren hebben gegeven. Maar bij +2 en +3 moet je de getallen door 2 / 3 delen?
Nee, dat is niet hoe het werkt. De manier waarop je die interpretatie fout blijft doen, doet me vermoeden dat jij ook niet altijd alles even goed leest, zoals in dit geval de moderatie FAQ waarin dit duidelijk wordt uitgelegd. Da's verder prima, want dat lezen doen de meeste mensen niet, maar dan zou het wel netjes zijn als je ook iets minder veroordelend doet over andere mensen die net als jij niet perfect zijn.

• Q

Q

Inactief

Het sentiment plan: Het Tweakers-karmasysteem - Hoe werkt het en hoe kan het beter? lijkt eigenlijk de hele verhaal van de mods te weerspreken.

[Voor 185% gewijzigd door Q op 25-03-2021 14:39]

• Bor

Bor

Q schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 19:31:
Het sentiment plan: Het Tweakers-karmasysteem - Hoe werkt het en hoe kan het beter? lijkt eigenlijk de hele verhaal van de mods te weerspreken.
We lezen de reacties natuurlijk. Houdt er wel even rekening mee dat er ook mensen tussen zitten die juist vanwege het doorvoeren van mismoderaties niet meer mee draaien in het moderatiesysteem.

Frontpagemoderatie Forum

• Q

Q

Inactief

Bor schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 16:53:
[...]

We lezen de reacties natuurlijk. Houdt er wel even rekening mee dat er ook mensen tussen zitten die juist vanwege het doorvoeren van mismoderaties niet meer mee draaien in het moderatiesysteem.
Natuurlijk moet de stevige reactie op de frontpage weer gebagatelliseerd worden.

Het zijn niet alleen de comments maar ook de aantallen (voor zover je dat kunt zien) moderaties die laten zien dat het onderwerp wel leeft.

In het andere topic over een topic report knop lijkt er na jaren misschien dit jaar iets te gebeuren.

Misschien dan het moderatie systeem eindelijk op de schop in 2022? ;)
:D _/-\o_

• Zeehond
  • Registratie: juni 2015
  • Niet online

Zeehond

Frontpage Admin & PowerMod / Mod WG

Seal with it!

Q schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 19:44:
[...]

Natuurlijk moet de stevige reactie op de frontpage weer gebagatelliseerd worden.

Het zijn niet alleen de comments maar ook de aantallen (voor zover je dat kunt zien) moderaties die laten zien dat het onderwerp wel leeft.

In het andere topic over een topic report knop lijkt er na jaren misschien dit jaar iets te gebeuren.

Misschien dan het moderatie systeem eindelijk op de schop in 2022? ;)
:D _/-\o_
Dat ook bij de mods ideeën voor verbeteringen zijn is overigens ook geen geheim. Het is niet alsof we tegen verbeteringen zijn.

[Voor 3% gewijzigd door Zeehond op 25-03-2021 19:51]

select * from Fish;

• Q

Q

Inactief

Zeehond schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 19:50:
[...]

Dat ook bij de mods ideeën voor verbeteringen zijn is overigens ook geen geheim. Het is niet alsof we tegen verbeteringen zijn.
Tja, persoonlijk ervaar ik dit wel anders. Als ik dit topic doorlees proef ik sterk dat de klachten van gebruikers over meningmodereren eigenlijk allemaal gebagatelliseerd worden.

Mijn indruk is daardoor dat de gedachte dat het moderatie systeem zodanig moet worden aangepakt dat meningmodden sterk wordt ingedamd helemaal niet wordt gedragen door de mods hier en dus ook niet wordt gepushed naar de mensen met zeggenschap, de mensen die bepalen.

Dus prima dat je 'verbeteringen' wilt, maar als ik naar deze context kijk dan weet ik niet zo goed wat ik er persoonlijk dan mee moet.

Begrijp me niet verkeerd, maar uiteindelijk kijk ik niet naar wat mensen zeggen, maar wat ze doen. En uiteindelijk ervaar ik dat de mensen met zeggenschap binnen Tweakers.net meningmodereren al zeker tien jaar niet ernstig genoeg vind om er wat aan te doen.

Heel misschien dat dit topic op de frontpage wat ammo geeft om het onderwerp weer eens op tafel te krijgen. Maar totdat ik ook hier een aankondiging van Crisp lees dat er iets concreet ontworpen en gebouwd gaat worden, is dit onderwerp wat mij betreft wel klaar.

Gezien mijn post gedrag hier is dat moeilijk te geloven, ik weet het, maar ik beloof het :+

• beantherio
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 12-04 22:56
Q schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 16:57:
[...]

Het moderatie systeem is volgens mij ook niet bedoeld om iemand -1 te geven als iets niet klopt. Dan geef je maar een comment waarin je de inhoud recht zet.

Een van ons twee heeft het moderatie systeem niet goed begrepen, maar ook dat reken ik geen van van beiden aan ;)

Volgens mij is die (ongeschreven) regel helder. Het lijkt me niet de bedoeling dat het mod-systeem moet gaan waarborgen dat foutieve informatie beschermd gaat worden. Als Twitter en Facebook constant onder vuur liggen voor het verspreiden van onjuiste informatie dan mag je er op ieder ander medium ook op afgerekend worden. Over de mate van onjuistheid kun je discussiëren (een enkel foutief "feitje" in een groter verhaal hoeft nog geen -1 te krijgen) maar het moet ook niet beschermd worden dat je duidelijke onjuistheden gaat opvoeren. Ik heb er ook geen zin in om eindeloos andere gebruikers te moeten corrigeren.

Je ziet het trouwens bij het nieuwe artikel over Stallman opnieuw gebeuren: zaken die in de discussie van woensdag zijn ontkracht worden opnieuw opgevoerd. Als samenleving (maar blijkbaar ook hier op Tweakers) zijn we ook wel een beetje verslaafd aan "fake news" blijkbaar.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• GrooV
38x +3 en 53x +2 op iets wat letterlijk een mening is van iemand

Eonfge in 'nieuws: Red Hat pauzeert steun aan FSF vanwege terugkeer Richard S...

Als dit nog geen bewijs is dat het mod systeem niet werkt dan weet ik het ook niet meer.

edit: Vroeger hadden we toch de Modbot? Bestaat die nog?

[Voor 6% gewijzigd door GrooV op 26-03-2021 13:00]

• Kheos
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 03:36
GrooV schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 12:39:

Eonfge in 'nieuws: Red Hat pauzeert steun aan FSF vanwege terugkeer Richard S...

Als dit nog geen bewijs is dat het mod systeem niet werkt dan weet ik het ook niet meer.

Dus jij vind die reactie geen "nuttige aanvulling op de discussie of het artikel."?
Welke score is dan wel gepast volgens jou?

• Kheos
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 03:36
@Q check deze en alle volgende posts maar eens
MarcoC in "Modstatus klachtenloket"

• Zeehond
  • Registratie: juni 2015
  • Niet online

Zeehond

Frontpage Admin & PowerMod / Mod WG

Seal with it!

Q schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 20:21:
[...]

Tja, persoonlijk ervaar ik dit wel anders. Als ik dit topic doorlees proef ik sterk dat de klachten van gebruikers over meningmodereren eigenlijk allemaal gebagatelliseerd worden.

Mijn indruk is daardoor dat de gedachte dat het moderatie systeem zodanig moet worden aangepakt dat meningmodden sterk wordt ingedamd helemaal niet wordt gedragen door de mods hier en dus ook niet wordt gepushed naar de mensen met zeggenschap, de mensen die bepalen.

Dus prima dat je 'verbeteringen' wilt, maar als ik naar deze context kijk dan weet ik niet zo goed wat ik er persoonlijk dan mee moet.

Begrijp me niet verkeerd, maar uiteindelijk kijk ik niet naar wat mensen zeggen, maar wat ze doen. En uiteindelijk ervaar ik dat de mensen met zeggenschap binnen Tweakers.net meningmodereren al zeker tien jaar niet ernstig genoeg vind om er wat aan te doen.

Heel misschien dat dit topic op de frontpage wat ammo geeft om het onderwerp weer eens op tafel te krijgen. Maar totdat ik ook hier een aankondiging van Crisp lees dat er iets concreet ontworpen en gebouwd gaat worden, is dit onderwerp wat mij betreft wel klaar.

Gezien mijn post gedrag hier is dat moeilijk te geloven, ik weet het, maar ik beloof het :+
De crew doet er in ieder geval zeker wat aan. Sins 3 maanden gaan we ook strenger om met mismodders. Voor implementatie van wijzigingen in het systeem zijn we echter verder afhankelijk van devvers.
GrooV schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 12:39:

De modbot is bewust afgeschaft aangezien dat pagaai modden in de hand werkte en mensen te terughoudend juist werden met een hoge score uitdelen.

select * from Fish;

• Q

Q

Inactief

Zeehond schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 21:37:

De crew doet er in ieder geval zeker wat aan. Sins 3 maanden gaan we ook strenger om met mismodders. Voor implementatie van wijzigingen in het systeem zijn we echter verder afhankelijk van devvers.
@Zeehond

Ik zie en ervaar geen verschil. Het gedrag van mensen - meningmodden - lijkt nog steeds erg veel voor te komen, met name bij gevoelige onderwerpen (recent RMS / Stallman).

De bal ligt - zoals ik al eerder schreef - bij de beslissingsbevoegden van tweakers.net in combinatie met het singaleren (en niet bagataliseren) van de huidige problematiek door de crew richting management.

Alles ten spijt, ik begrijp waarom alles is zoals het nu is, maar wat mij persoonlijk betreft is het gewoon niet goed genoeg en ik heb er geen goed woord voor over.

En daarmee doe ik niets af aan het goede werk van de mods, zij kunnen er op dat vlak niets aan doen want het systeem werkt meningmodereren in de hand wat mij berreft. Meningmodden is inherent aan het systeem.

Dat aanpakken vereist ofwel een veel arbeidsintensievere aanpak ofwel een (technisch) redesign waarin het gedrag van mensen beter wordt gestuurd door de juiste incentives. Misschien niet mee eens, prima, ik sta open voor andere oplossingen, maar als er niets veranderd, zal er niets verbeteren.

En dat is verder alles wat ik er over heb te zeggen. Niets van wat ik hier heb geschreven is anders dan dat ik al eerder heb benoemd. Wat mij betreft is tweakers.net gewoon nu aan zet en tot die tijd heb ik er niets aan toe te voegen.

Verbeteringsvoorstellen

Verbetering door puur betere communicatie zonder technische aanpak:

Q in "Meningmodders"

En specifiek een lijst met technische verbeteringsvoorstellen om de incentives te verbeteren

Q in "censuur via -1"

[Voor 9% gewijzigd door Q op 28-03-2021 15:55]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jdh009
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 23:10
Over mening modding gesproken:

jdh009 in 'nieuws: Cyberpunk 2077-patch 1.2 bevat 500 aanpassingen en raytrac...

Hoe kan zo'n reactie door 2-4 personen ongewenst worden verklaard? Die zouden van mij meteen hun modrechten mogen verliezen.

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | Intel Core i9-9900KF, nVidia RTX 2080 8.0Gb GDDR6, G.Skill Ripjaws 64Gb DDR4 3200Mhz, Samsung 970 EVO PLUS 1Tb en 2Tb NVMe en 2x 870 QVO 8TB SSD

• vali
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 15-04 22:58
beantherio schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 11:56:
[...]

Volgens mij is die (ongeschreven) regel helder. Het lijkt me niet de bedoeling dat het mod-systeem moet gaan waarborgen dat foutieve informatie beschermd gaat worden. Als Twitter en Facebook constant onder vuur liggen voor het verspreiden van onjuiste informatie dan mag je er op ieder ander medium ook op afgerekend worden. Over de mate van onjuistheid kun je discussiëren (een enkel foutief "feitje" in een groter verhaal hoeft nog geen -1 te krijgen) maar het moet ook niet beschermd worden dat je duidelijke onjuistheden gaat opvoeren. Ik heb er ook geen zin in om eindeloos andere gebruikers te moeten corrigeren.

Je ziet het trouwens bij het nieuwe artikel over Stallman opnieuw gebeuren: zaken die in de discussie van woensdag zijn ontkracht worden opnieuw opgevoerd. Als samenleving (maar blijkbaar ook hier op Tweakers) zijn we ook wel een beetje verslaafd aan "fake news" blijkbaar.
Laten we nou niet de ideeën van Twitter en Facebook hier doorduwen. Totaal niet gewenst om "fakenews" tegen te gaan met een extern bureau die zich DE factcheckers noemt en in veel gevallen er flink naast zitten. De term "fakenews" kan je prima weerleggen met een posted met feiten, maar het probleem is dat mensen een bepaalde mening hebben en de posted naar beneden duwen. Het maakt daarbij niet uit of je het juist hebt, als ze proeven dat je bepaalde voorkeur voor iets hebt dan ontvang je vrij snel veel -1en.

[Voor 10% gewijzigd door vali op 29-03-2021 14:27]

• GrooV
Kheos schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 21:07:
[...]

Dus jij vind die reactie geen "nuttige aanvulling op de discussie of het artikel."?
Welke score is dan wel gepast volgens jou?
Ik ontleed de reactie even
- Poster stelt zich voor, begint over Fedora en over China (volgens mij totaal irrelevant)
- Dan komt een rant naar Red Hat met wederom het China verhaal (nog steeds irrelevant)
- Dan blijkt het toch allemaal mee te vallen wbt Fedora en komt er een advies om Debian te gebruiken als je geen Red Hat software wil.

Volgens mij is alleen het laatste stukje enige aanvulling, zou een +1 kunnen zijn maar het grootste deel is gewoon een mening/rant naar RH en China wat +0 irrelevant is. Een +0 was op zn plek maar met een +1 kan ik ook leven
Pagina: 1 2 3 Laatste

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True