Topicreport frontpage - eigen post kunnen melden voor mismod

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:47

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Topicstarter
Hallo,

De relatief verse nieuwe feature die het mogelijk maakt om comments te rapporteren is top.

Wat zou het toch mooi zijn als het ook mogelijk was om je eigen comment te kunnen rapporteren.

Hê? wtf zul je denken maar ik heb een super goed argument :+ (vind ik zelf):

Dan kun je mismoderaties op je eigen comment melden via dit systeem en kan dit topic gewoon dicht.

Dit proces maakt namelijk het meningmodden een stuk laagdrempeliger dan naar het forum moeten gaan en ik denk dat de report feature qua backend ook fijner is voor de moderatoren.

Misschien moet ik niet al te bij-de-hand zijn, maar vanuit technisch vlak voelt het zo als een quick-win omdat het ergens een bitje is dat wel of niet toestaat of die knop getoond wordt of niet op een comment. Natuurlijk blijkt de werkelijkheid altijd weerbarstiger, maar het gaat om het idee. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:09

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

De report functie voor reacties op de fp is niet voor bedoelt voor het rapporteren van mismoderaties afaik. Je rapporteert de reactie zelf niet de moderatie hierop.

[ Voor 21% gewijzigd door Bor op 02-08-2021 07:15 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kheos
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10:36

Kheos

FP ProMod
Het mismoderatie topic heeft nu net een aantal voordelen die je op die manier verliest. Onder andere interactie. Interactie tussen tweakers, interactie tussen tweakers en de crew. Door te kijken hoe andere tweakers modereren en wat de crew daar over bijdraagt leer je net hoe te modereren. Hetgeen je compleet verliest door dat te vervangen door eenrichtingsverkeer.

En gegarandeerd dat er tweakers gaan zijn die hun eigen comment na 7 minuten gaan rapporteren (want dan komt de eerste moderatie binnen) en nog eens 4 minuten later (want dan komt de tweede moderatie binnen) en nog eens 20 minuten later want 'hun' score is nog niet aangepast zoals ze zouden willen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor

Bor

Dit idee gaat ook voorbij aan het idee dat het moderatiesysteem zo veel mogelijk comunity driven is. Door middel van het mismoderatietopic komen de meeste gemelde mismoderaties uiteindelijk via moderaties van andere gebruikers toch goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Bestaande functionaliteit misbruiken voor andere doeleinden is meestal vragen om problemen ;)

Ik voorzie dan ook problemen als de reactiereportfunctie een duaal karakter zou krijgen. In de eerste plaats maakt dat het lastiger om in de backend uit elkaar te houden of een report nu bedoelt is voor de inhoud van de reactie, of voor de moderaties erop.

In de tweede plaats is, zoals hier ook wordt genoemd, het gemis van inzicht in de status van en mogeljikheid tot feedback op een report bij moderatiegerelateerde reports een mogelijk nog groter probleem dan bij inhoudelijke reports. Juist het moderatietopic maakt een transparante behandeling mogelijk, wat voor inhoudelijke reports vaak niet nodig of zelfs wenselijk is.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 02:05

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Sowieso, bij de reports zijn er maar 6 PowerMods die meelezen, in het topic leest er een veel grotere groep mee. Daar kun je dus sneller en meer reactie verwachten.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q

Q

Topicstarter
Bor schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 07:12:
De report functie voor reacties op de fp is niet voor bedoelt voor het rapporteren van mismoderaties afaik. Je rapporteert de reactie zelf niet de moderatie hierop.
Wat niet is kan komen.

Het kern probleem is dat het rapporteren van mismoderaties op het meningmodsysteem niet laagdrempelig is.
De topic report feature is er denk ik ook om die reden gekomen.

Waarom het melden van onjuiste moderaties dan niet?
Het mismoderatie topic heeft nu net een aantal voordelen die je op die manier verliest. Onder andere interactie. Interactie tussen tweakers, interactie tussen tweakers en de crew. Door te kijken hoe andere tweakers modereren en wat de crew daar over bijdraagt leer je net hoe te modereren. Hetgeen je compleet verliest door dat te vervangen door eenrichtingsverkeer.
In heel veel gevallen is dat niet nodig; het is duidelijk wat er mis is en de moderator maakt een oordeel. Maar zie ook hieronder.
Dit idee gaat ook voorbij aan het idee dat het moderatiesysteem zo veel mogelijk comunity driven is. Door middel van het mismoderatietopic komen de meeste gemelde mismoderaties uiteindelijk via moderaties van andere gebruikers toch goed.
Je bedoeld dat een deel van de privileged moderatoren die geen toegang hebben tot de backend van de report functie toch?

Fair enough. Maar dat kan natuurlijk gewoon aangepast worden, wat natuurlijk veel meer werk is op technisch vlak, als het design er fundamenteel qua architectuur voor geschikt is, natuurlijk, anders snap ik de impact op de effort wel.
Bestaande functionaliteit misbruiken voor andere doeleinden is meestal vragen om problemen ;)
Je noemt het misbruiken. Ik zou zeggen dat er misschien te nauw is gekeken naar waar behoefte aan kan zijn.

Ik ben verbaasd eigenlijk dat je onjuiste mods niet kunt rapporteren via die knop. Ik begrijp gerust de context wel hoor.
In de tweede plaats is, zoals hier ook wordt genoemd, het gemis van inzicht in de status van en mogeljikheid tot feedback op een report bij moderatiegerelateerde reports een mogelijk nog groter probleem dan bij inhoudelijke reports. Juist het moderatietopic maakt een transparante behandeling mogelijk, wat voor inhoudelijke reports vaak niet nodig of zelfs wenselijk is.
Tja, het gaat er mij niet om of het topic dicht gaat. Maar de drempel om naar dat topic te gaan is natuurlijk wel een stap. Een stap die heel veel mensen niet zullen maken: teveel moeite, laat maar zitten.

Daarom bestaat de topic report functie. Je zou ook prima voor iedere report overigens een geautomatiseerde post in het juiste topic kunnen posten, voor de transparantie, openheid en eventuele behoefte aan discussie.

Maar ik snap dat ik nu de scope van meerdere features wel heel erg aan het oprekken ben. :D
Sowieso, bij de reports zijn er maar 6 PowerMods die meelezen, in het topic leest er een veel grotere groep mee. Daar kun je dus een sneller en meer reactie verwachten.
Ik begrijp dat in het topic méér mensen met de juiste moderatie rechten meelezen om de scores aan te passen? Tja,

Ik heb even zitten tellen en ik tel misschien worst-case 20 reacties per dag. Maar vaker zijn het er veel minder. Dus wat dat aan gaat, gaat het wat mij betreft echt nergens over.

Het is wel zo dat als je het laagdrempeliger maakt om meningmods te rapporteren, dat je fors meer meldingen zult krijgen. Maar dan zul je gewoon meer mensen:

- toegang tot de backend moeten geven
- iedere melding automatisch naar het menignmod topic posten: volgens mij niet zo'n issue is om te maken. Ik ben beschikbaar als ZZPer dus als er nog hulp nodig is, ik hoor het graag, mijn tarief voor Tweakers.net is heel schappelijk.

Ik maak me geen illusies hoor, ik zie al zoveel weerstand dat ik hier niets van ga verwachten en no hard feelings.

Niet dat ik het fundamenteel er eens mee ben, alle genoemde problemen zijn oplosbaar op een manier dat we een win-win situatie creëren: het forum topic blijft in stand maar het meldingen van meningmods en dergelijke wordt een stuk laagdrempeliger.

Helaas lijkt het design van de topicreport functie zo nauw in scope te zijn dat genoemde aanpassing misschien meer werk is of zelfs een redesign vereist met alle effort van dien. Dat is niet een technisch issue in mijn ogen maar meer een visie issue.

Dat is jammer, ik vind het allemaal zo'n obvious gemiste kans, maar even goede vrienden. :)

Bedankt voor alle feedback.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Q schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 10:53:
[...]

Je noemt het misbruiken. Ik zou zeggen dat er misschien te nauw is gekeken naar waar behoefte aan kan zijn.

Ik ben verbaasd eigenlijk dat je onjuiste mods niet kunt rapporteren via die knop. Ik begrijp gerust de context wel hoor.

[...]
De reactiereport functie is dan ook opgeleverd als een 'low-cost' effort in een challenge sprint. Dat is ook de reden dat de scope zo nauw mogelijk is gehouden.

Maar voordat we bestaande features meteen als mogelijke oplossing gaan opperen voor andere problemen is het denk ik goed om eerst te kijken of er ook niet alternatieve oplossingen mogelijk zijn om het rapporteren van mismoderaties laagdrempeliger te maken ;) Zou het bijvoorbeeld helpen als de link in de moderatiepopup al direct naar het juiste topic gaat in plaats van naar het Frontpagemoderatieforum?

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q

Q

Topicstarter
crisp schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 11:22:
[...]

De reactiereport functie is dan ook opgeleverd als een 'low-cost' effort in een challenge sprint. Dat is ook de reden dat de scope zo nauw mogelijk is gehouden.
Bedankt voor het inzicht geven in deze context.

Ik vind het wel jammer om te lezen want dit verhaal had er denk ik in mee genomen kunnen worden als er organisatorisch iets meer visie was. Ik zeg dit vooral om een gevoel/indruk te uiten, ik wil geen persoonlijke, individuele kritiek leveren.
Maar voordat we bestaande features meteen als mogelijke oplossing gaan opperen voor andere problemen is het denk ik goed om eerst te kijken of er ook niet alternatieve opossing mogelijk zijn om het rapporteren van mismoderaties laagdrempeliger te maken ;) Zou het bijvoorbeeld helpen als de link in de moderatiepopup al direct naar het juiste topic gaat in plaats van naar het Frontpagemoderatieforum?
Dit is nu in mijn hoofd grofweg het proces:

- open nieuwe tab
- ga naar gathering.tweakers.net
- navigeer naar het kleine mismod draad
- Ga terug naar de frontpage tab en copy de link naar je of de comment
- Plak comment
- Schrijf verhaal & post

offtopic:
Vergelijk dat nu met topic report:

- klik link
- schrijf verhaal & post

Je voorstel zou de eerste drie stappen kunnen wegnemen en dat lijkt mij inderdaad een verbetering. Bedankt voor het constructief meedenken. (y)

Maar het kern probleem: mismoderaties op je eigen reactie melden, dat gaat niet lukken helaas, zo is mijn indruk. Is daar nog iets mee te doen?

Laatste gedachte: kun je in die link iets variabel mee posten zodat je de de link naar de comment in kwestie ook meteen panklaar in het reactie veld hebt staan (zonder dat dit een security issue kan worden?).

Dat zou het proces end-to-end op een hele andere manier dan ik voorstelde realiseren, wat mij niet uit maakt en ik denk dat het goed genoeg is.

Jammer van de twee verschillende 'routes' om zaken te melden, maar ik begrijp uiteindelijk best de context wel en dit is dan misschien het beste compromis, mocht er toch behoefte zijn om iets met het voorstel te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Q schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 10:53:
[...]

Wat niet is kan komen.

Het kern probleem is dat het rapporteren van mismoderaties op het meningmodsysteem niet laagdrempelig is.
De topic report feature is er denk ik ook om die reden gekomen.
Nee de topic report functie is er niet om die reden gekomen. Daar is het rapporteren van mismoderaties niet in meegenomen als wens. Het doel is om bijvoorbeeld (zeer) ongewenste reacties te kunnen rapporteren. Denk aan bv racisme, bedreiging, spam, trolls etc. Wat mij betreft blijft dat ook het doel. Het rapporteren van enkele afwijkende moderaties, terwijl de netto score klopt, is niet heel nuttig. Dat is ook niet waar de crew zich doorgaans op focust tenzij er meer aan de hand is, bijvoorbeeld iemand die het systeem daadwerkelijk misbruikt maar die vallen ook op andere manieren op.
Waarom het melden van onjuiste moderaties dan niet?
Vanwege o.a. de eerder genoemde redenen. Daarbij is het niet erg efficiënt. De moderatiefunctie is zo veel mogelijk community driven; we grijpen het liefst zo min mogelijk in en als dat nodig is proberen we de community te mobiliseren om een score op een juiste waarde te krijgen.
Maar het kern probleem: mismoderaties op je eigen reactie melden, dat gaat niet lukken helaas, zo is mijn indruk. Is daar nog iets mee te doen?
Dat kan momenteel gewoon in het mismoderatie topic maar ook daar gaat het overall om de netto score.

[ Voor 24% gewijzigd door Bor op 02-08-2021 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q

Q

Topicstarter
Bor schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 11:46:
[...]

Nee de topic report functie is er niet om die reden gekomen. Daar is het rapporteren van mismoderaties niet in meegenomen als wens. Het doel is om bijvoorbeeld (zeer) ongewenste reacties te kunnen rapporteren. Denk aan bv racisme, bedreiging, spam, trolls etc. Wat mij betreft blijft dat ook het doel. Het rapporteren van enkele afwijkende moderaties, terwijl de netto score klopt, is niet heel nuttig. Dat is ook niet waar de crew zich doorgaans op focust tenzij er meer aan de hand is, bijvoorbeeld iemand die het systeem daadwerkelijk misbruikt maar die vallen ook op andere manieren op.
Volgens mij ben ik niet helder geweest in mijn communicatie. Het is absoluut niet mijn doel om mismoderaties te gaan melden op posts die qua score gewoon goed (genoeg) staan.

Ik benoem die specifieke mismoderaties wel omdat het bewijs is van gedrag. En dat gedrag wordt vertoond voor een deel:

- omdat mensen misschien de moderatie regels niet begrijpen
- omdat ze gewoon willens en wetens proberen te meningmodden
- omdat ze gewoon misklikken of een fout maken.

Als je meer zou doen om dit gedrag te corrigeren door mensen aan te spreken of bij herhaald gedrag moderatie rechten te ontnemen, dan zou je ook veel minder meningmods krijgen op posts die er wél toe doen.

Niet om in implementaties te denken, maar puur als voorbeeld om mijn gedachte te verduidelijken: nu worden al mensen door code gedetecteerd die erg afwijkend modereren. Maar het specifieke algoritme zou best wat strakker gezet kunnen worden / of worden aangepast, om een grotere groep mensen aan te spreken.

Zeker in het begin van zo'n effort is dat zeker wat meer werk, deels geautomatiseerd. Maar naar mate mensen beter zijn geïnformeerd en ook zichtbaar is dat gedrag wordt "bestraft" door modrechten tijdelijk af te pakken, zul je denk ik zien dat het gedrag zich sterk gaat verbeteren.

En dat maakt nog steeds niet uit voor comments die op een goede score staan. Maar het maakt wel uit voor 'verse' comments met geen of weinig moderaties die op dat moment dus kwetsbaar zijn voor meningmoderatie.

Dit specifieke onderwerp is overigens off-topic voor deze feature request, maar even ter verduidelijking van mijn gedachte hierover.

[ Voor 4% gewijzigd door Q op 02-08-2021 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Q schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 11:55:
[...]
Als je meer zou doen om dit gedrag te corrigeren door mensen aan te spreken of bij herhaald gedrag moderatie rechten te ontnemen, dan zou je ook veel minder meningmods krijgen op posts die er wél toe doen.
Misschien is het voor jou onbekend maar al deze zaken gebeuren al. Dat is o.a. het werk van de PowerMods. Zowel het aanschrijven, aanspreken en het intrekken van moderatierechten is dagelijks werk, net als het extra uitleg geven want er is lang niet altijd / vaak geen sprake van opzet. Als je wat vaker in het FM forum komt zie je het veelvuldig meldingen over voorbij komen.
Maar naar mate mensen beter zijn geïnformeerd en ook zichtbaar is dat gedrag wordt "bestraft" door modrechten tijdelijk af te pakken, zul je denk ik zien dat het gedrag zich sterk gaat verbeteren.
Hoe zie je 'zichtbaar' in deze context? Misschien begrijp ik je verkeerd maar we gaan geen gebruikers openbaar aan de schandpaal nagelen. Maatregelen zijn altijd aan de crew en iets tussen Tweakers en de betreffende gebruiker.

[ Voor 52% gewijzigd door Bor op 02-08-2021 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q

Q

Topicstarter
Bor schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 11:57:
[...]

Misschien is het voor jou onbekend maar al deze zaken gebeuren al. Dat is o.a. het werk van de PowerMods. Zowel het aanschrijven, aanspreken en het intrekken van moderatierechten is dagelijks werk, net als het extra uitleg geven want er is lang niet altijd / vaak geen sprake van opzet.
Ik ben mij daar zeker van bewust. Ik ben in de loop van 20 jaar zelf een paar keer aangeschreven.

Maar als ik dan kijk naar het gedrag op posts zoals ik die als voorbeeld gaf in het andere topic: dan zie ik heel veel mismoderaties van mensen. Natuurlijk hebben die specifieke mismoderaties geen of weinig impact, de score staat goed.

Maar het is duidelijk dat over de populatie gezien het gedrag nog steeds zodanig is dat veel mensen denken te kunnen meningmoderen en er mee weg komen. Ze slagen niet altijd in meningmodereren, maar dat is niet het punt.

Edit: ter verduidelijking: ik heb sterk de indruk dat de excessen wel worden aangepakt, maar mijn indruk is dat er met de kraan open wordt gedweild. Deze effort zoals je beschrijft zal altijd nodig blijven, maar dat is niet mijn punt.

[ Voor 10% gewijzigd door Q op 02-08-2021 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Q schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 12:01:
[...]
Maar het is duidelijk dat over de populatie gezien het gedrag nog steeds zodanig is dat veel mensen denken te kunnen meningmoderen en er mee weg komen.
Ik vind dit helemaal niet zo duidelijk. Ik heb op dagelijkse basis contact met mensen die onjuiste scores uitdelen. In maar een klein geval blijkt er opzet in het spel. Je trekt in mijn ogen conclusies die je niet kunt trekken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Q schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 11:45:
[...]

Bedankt voor het inzicht geven in deze context.

Ik vind het wel jammer om te lezen want dit verhaal had er denk ik in mee genomen kunnen worden als er organisatorisch iets meer visie was. Ik zeg dit vooral om een gevoel/indruk te uiten, ik wil geen persoonlijke, individuele kritiek leveren.
Scopecreep is natuurlijk wel weer een andere klassieke valkuil ;) Het concept van een challenge-sprint is bij ons om te proberen binnen 1 sprint zoveel mogelijjk waarde toe te voegen. Doorgaans proberen we dan niet alleen de features zo klein mogelijk te houden (maar wel groot genoeg zodat er daadwerkelijk waarde wordt toegevoegd), maar ze moeten ook binnen een sprint opgeleverd kunnen worden, en het liefst ook door 1 devver.

Nu heb ik toevallig zelf deze feature gebouwd in de laatste challenge, en ben daar ook bijna de gehele sprint aan kwijt geweest. Uiteraard waren er al wel ideeën om deze feature in de toekomst nog verder uit te breiden en te verbeteren, het is immers een soort van MVP, maar een opzet waarbij ook moderaties gemeld zouden kunnen worden is daarbij niet in overweging genomen.
[...]

Dit is nu in mijn hoofd grofweg het proces:

- open nieuwe tab
- ga naar gathering.tweakers.net
- navigeer naar het kleine mismod draad
- Ga terug naar de frontpage tab en copy de link naar je of de comment
- Plak comment
- Schrijf verhaal & post

offtopic:
Vergelijk dat nu met topic report:

- klik link
- schrijf verhaal & post

Je voorstel zou de eerste drie stappen kunnen wegnemen en dat lijkt mij inderdaad een verbetering. Bedankt voor het constructief meedenken. (y)
toon volledige bericht
Ik zou eerder verwachten dat je de bestaande link in de moderatiepopup wel zou weten te vinden (onder "meld in FM"):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QJDt0x_6LMOqd40Sv_eSWQN1IUs=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/yvu8F6T8eb3qcMk4srD2fpVM.png?f=user_large

Ik denk dat daar dus al winst te halen is ;)
Maar dat kan toch ook gewoon in het mismoderatietopic? (Ik bedenk me wel net dat je natuurlijk je eigen reactie niet kan modereren en dus sowieso die directe link al mist).
Laatste gedachte: kun je in die link iets variabel mee posten zodat je de de link naar de comment in kwestie ook meteen panklaar in het reactie veld hebt staan (zonder dat dit een security issue kan worden?).
Ik denk dat zoiets ook best wel te realiseren is :)
Dat zou het proces end-to-end op een hele andere manier dan ik voorstelde realiseren, wat mij niet uit maakt en ik denk dat het goed genoeg is.

Jammer van de twee verschillende 'routes' om zaken te melden, maar ik begrijp uiteindelijk best de context wel en dit is dan misschien het beste compromis, mocht er toch behoefte zijn om iets met het voorstel te doen.
(y)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

crisp schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 12:07:
(Ik bedenk me wel net dat je natuurlijk je eigen reactie niet kan modereren en dus sowieso die directe link al mist).
De beste methode is imho te klikken op de tijd / datum link, dan krijg je een directe link naar jouw eigen reactie die je zo in het mismoderatietopic kan plakken.

Bij een willekeurige reactie van Q levert dat bv dit:

Q in 'nieuws: Bitcoinprijs passeert grens van 20.000 dollar en bereikt een re...

[ Voor 33% gewijzigd door Bor op 02-08-2021 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q

Q

Topicstarter
crisp schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 12:07:
[...]

Scopecreep is natuurlijk wel weer een andere klassieke valkuil ;) Het concept van een challenge-sprint is bij ons om te proberen binnen 1 sprint zoveel mogelijjk waarde toe te voegen. Doorgaans proberen we dan niet alleen de features zo klein mogelijk te houden (maar wel groot genoeg zodat er daadwerkelijk waarde wordt toegevoegd), maar ze moeten ook binnen een sprint opgeleverd kunnen worden, en het liefst ook door 1 devver.

Nu heb ik toevallig zelf deze feature gebouwd in de laatste challenge, en ben daar ook bijna de gehele sprint aan kwijt geweest. Uiteraard waren er al wel ideeën om deze feature in de toekomst nog verder uit te breiden en te verbeteren, het is immers een soort van MVP, maar een opzet waarbij ook moderaties gemeld zouden kunnen worden is daarbij niet in overweging genomen.
Ik begrijp het wel hoor, ik snap ook het hele agile verhaal. Ik begrijp hoe dit alles tot stand is gekomen qua proces.

Maar het addreseert niet het visie ding. Vaker een issue met agile (beetje conform ook wat je zelf maar ik ga nu enorm off-topic dus dat is het even.

Edit: die report feature vind ik dus wel oprecht top, ik wil daar wel waardering voor uitspreken nog even.
Ik zou eerder verwachten dat je de bestaande link in de moderatiepopup wel zou weten te vinden (onder "meld in FM"):

[Afbeelding]

Ik denk dat daar dus al winst te halen is ;)
:D je hebt met te pakken, best dom van mij :+ --> ik zag het en ik dacht: oh stom dat wist ik wel.
Ik denk dat zoiets ook best wel te realiseren is :)
(y)
(Ik bedenk me wel net dat je natuurlijk je eigen reactie niet kan modereren en dus sowieso die directe link al mist).
Misschien kun je de moderatie knop wel inschakelen op een eigen post, maar verder read-only maken. Dan kun je op die link klikken en als dan de post link zelf mee genomen kan worden conform voorstel dan heb je gerealiseerd waarvan ik denk dat het meerwaarde heeft.

Maar dit is puur een meedenk voorstel, misschien dat het ook anders kan/moet. Misschien dat het security model dit helemaal niet toestaat helaas, maar dit is voorbij mijn technisch inzicht.

[ Voor 27% gewijzigd door Q op 02-08-2021 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q

Q

Topicstarter
Bor schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 12:11:
[...]

De beste methode is imho te klikken op de tijd / datum link, dan krijg je een directe link naar jouw eigen reactie die je zo in het mismoderatietopic kan plakken.

Bij een willekeurige reactie van Q levert dat bv dit:

Q in 'nieuws: Bitcoinprijs passeert grens van 20.000 dollar en bereikt een re...
Dat weet ik al hoor, ik gebruik dit al 10+ jaar of hoe lang de feature bestaat, het is alleen weer extra moeite wat niet hoeft. :) Maar toch bedankt.

• Q

Q

Topicstarter
Ik vind dit nog steeds een hele goede feature om mening moderaties op je eigen reacties te kunnen rapporteren.

Het linkje in het moderatie popup menu werkt alleen op andermans reactie, dus dat werkt niet.

Overigens vind ik het veel beter als je de rapportage functie kunt gebruiken maar alle verbeteringen zijn uiteindelijk mooi meegenomen 🌷👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Q schreef op donderdag 2 september 2021 @ 10:41:
Ik vind dit nog steeds een hele goede feature om mening moderaties op je eigen reacties te kunnen rapporteren.

Het linkje in het moderatie popup menu werkt alleen op andermans reactie, dus dat werkt niet.

Overigens vind ik het veel beter als je de rapportage functie kunt gebruiken maar alle verbeteringen zijn uiteindelijk mooi meegenomen 🌷👍
Ik zie net weer een aantal meldingen staat rond moderatiescore waar het o.a. gaat om een enkele punt afwijking; ik quote mijzelf even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q

Q

Topicstarter
Ik zal die knop niet meer gebruiken om meningmoderaties te melden.

Anyway. Ik wil voorstellen om dit topic te sluiten, want ik verwacht niet dat dit verzoek gemaakt gaat worden.

Na een korte discussie is er nooit iets van terugkoppeling geweest. Slechte communicatie vind ik dan. Helaas!

Offtopic:

Dat de in de topic report gemelde comments mismoderaties zijn, daar zijn we het over eens. Er is geen enkele noodzaak om hier in het forum melding van te maken of hier discussies over te hebben.

Tekst-boek meningmoderaties.

Zou de topic report knop prima voor zijn geweest, maar ja. Dat zou het melden van meningmoderaties dermate laagdrempelig maken dat opeens te duidelijk wordt hoe slecht het gesteld is met het meningmoderatie systeem.

Tenminste, dat is mijn persoonlijke zwarte kijk op de situatie. :)

[ Voor 66% gewijzigd door Q op 14-09-2021 15:26 ]

Pagina: 1