Toon posts:

Het grote gratis bankentopic - deel 1 OverzichtLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 10 11 Laatste
Acties:
  • 95.893 views

• Brent
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 17-09 20:30
KOOIN schreef op zondag 21 maart 2021 @ 20:48:
Ik zat bij Moneyou Go, maar die sluiten de boel op 15 april dit jaar. Nu wil ik weer een gratis rekening. Ik gebruik het voor potjes en zo af en toe wat te laten incasseren. Met de pas betaal ik zelf niet.

Is Knab in dat geval geschikt voor mij? Werkt het trucje nog door na het openen van Knab het direct downgrade naar Basis?
Het probleem van Knab Basis was en is nog steeds dat formeel gezien incassos verboden zijn per algemene voorwaarden. Ik heb nog geen verhalen gehoord dat er daadwerkelijk rekeningen gesloten zijn over die regel, maar ik wil mijn hypotheekbetalingen ed. daar niet vanaf laten hangen ;) Dit maakt de rekening maar erg beperkt bruikbaar. Maar, als je het enkel nodig hebt om iDeal betalingen te doen, dan volstaat het.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• prinsrob
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 03-09 10:46
Ik heb net een revolut rekening geopend en heb nu alleen een virtuele debit card. Waar in de app kan ik een gratis debit card en/of maestro card bestellen?

Als ik naar cards-add card ga, kan ik alleen iets bestellen wanneer ik upgrade vanaf mijn gratis account.

(Intussen gelukt: ik moest bij type de kaart veranderen naar plastic)

[Voor 12% gewijzigd door prinsrob op 26-03-2021 09:22]

Calvin: You know how Einstein got bad grades as a kid? Well, mine are even worse!

• r_buren
  • Registratie: april 2001
  • Laatst online: 19-09 07:16
Iemand enig idee hoe ik op de gewone S21 bewegingsfoto uitzet in de camera software? Kan de optie nergens vinden.

• glatuin
  • Registratie: juni 2015
  • Laatst online: 00:45
r_buren schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 20:41:
Iemand enig idee hoe ik op de gewone S21 bewegingsfoto uitzet in de camera software? Kan de optie nergens vinden.
Oops verkeerde topic?

• r_buren
  • Registratie: april 2001
  • Laatst online: 19-09 07:16
Jazeker en nu kan ik de verwijder button niet vinden 😊
Als een operator dit leest, zou je dan mijn foute bericht willen verwijderen ?

[Voor 16% gewijzigd door r_buren op 31-03-2021 20:46]

• valdi
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 20:11
Brent schreef op maandag 22 maart 2021 @ 13:23:
[...]

Het probleem van Knab Basis was en is nog steeds dat formeel gezien incassos verboden zijn per algemene voorwaarden. Ik heb nog geen verhalen gehoord dat er daadwerkelijk rekeningen gesloten zijn over die regel, maar ik wil mijn hypotheekbetalingen ed. daar niet vanaf laten hangen ;) Dit maakt de rekening maar erg beperkt bruikbaar. Maar, als je het enkel nodig hebt om iDeal betalingen te doen, dan volstaat het.
Hier ben ik eigenlijk ook naar op zoek. Mijn huisbank is ING, waar ik nu mijn eigen en een "en/of" rekening heb. Wil echter voor de vaste lasten een extra IBAN, maar daar kan ik geloof ik geen extra rekening opening zónder bankpasje. Krom, eigenlijk.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Glup
  • Registratie: november 2020
  • Niet online
valdi schreef op maandag 5 april 2021 @ 19:00:
[...]
Hier ben ik eigenlijk ook naar op zoek. Mijn huisbank is ING, waar ik nu mijn eigen en een "en/of" rekening heb. Wil echter voor de vaste lasten een extra IBAN, maar daar kan ik geloof ik geen extra rekening opening zónder bankpasje. Krom, eigenlijk.
Daar is toch helemaal geen Nederlandse IBAN voor nodig? Kan je gewoon gratis N26 of Revolut nemen 8)

• Brent
Glup schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 08:35:
[...]

Daar is toch helemaal geen Nederlandse IBAN voor nodig? Kan je gewoon gratis N26 of Revolut nemen 8)
Geen gezamelijke rekeningen mogelijk daar. Of bij een ander alternatief.

• Glup
  • Niet online
Het heet daar anders en werkt ook ietsje anders, maar:
https://n26.com/en-eu/shared-spaces-bank-account
(correctie: die van N26 is niet gratis maar €4.90/month

https://press.vivid.money...is%20easier%20than%20ever.

https://monese.com/nl/en/products/joint-account
(Monese is wel in België en Dld beschikbaar maar nog niet in NL)

[Voor 26% gewijzigd door Glup op 06-04-2021 10:04]

• kaasaanfiets
  • Registratie: januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Kan je met knab basis wel via Google pay betalen?
Ik zoek een soort van en/of rekening of een rekening waar ik en mijn vriendin beide bij kunnen en mee kunnen betalen.
Aangezien Knab basis geen pasje heeft vroeg ik me af of we beide met onze eigen telefoon op de app kunnen inloggen, er geld naar toe kunnen sturen en dus ook op 2 telefoons (android) kunnen betalen

• JeroenE
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online
@kaasaanfiets Je kan bij Knab überhaupt niet contactloos betalen met welke telefoon dan ook.

• Glup
  • Niet online
@kaasaanfiets Bovendien heeft KNAB basis geen pasje en Google Pay werkt met je gekoppelde pasje.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• AllInOneNerd
  • Registratie: november 2019
  • Laatst online: 21:43
Aan gezien geen een gratis bank beschikbaar in NL die perfect is, tijd voor crowdfunding en een tweakers bank 😛

NL02TWK0123456789

Vond je de opmerking van mij of iemand relevant of heeft het je geholpen? Laat een duimpje achter als teken van waardering.

• Devaqto
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 18-09 21:17
kaasaanfiets schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 11:55:
Kan je met knab basis wel via Google pay betalen?
Ik zoek een soort van en/of rekening of een rekening waar ik en mijn vriendin beide bij kunnen en mee kunnen betalen.
Aangezien Knab basis geen pasje heeft vroeg ik me af of we beide met onze eigen telefoon op de app kunnen inloggen, er geld naar toe kunnen sturen en dus ook op 2 telefoons (android) kunnen betalen
Gewoon even in de tabel kijken ipv blindelings vragen. We hebben die tabel niet voor niets gemaakt.

Even wat anders: is er ergens een tabel overzicht met alle gratis banken met een vergelijking van fee's? Zou handig zijn omdat ik graag een paar accounts op wil zeggen. Dan is het wel handig om te weten welke het goedkoopste zijn :)

• Glup
  • Niet online
Devaqto schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 12:34:
Gewoon even in de tabel kijken ipv blindelings vragen. We hebben die tabel niet voor niets gemaakt.

Even wat anders: is er ergens een tabel overzicht met alle gratis banken met een vergelijking van fee's? Zou handig zijn omdat ik graag een paar accounts op wil zeggen. Dan is het wel handig om te weten welke het goedkoopste zijn :)
Het zou best nuttig kunnen zijn om 'vast' op elke pagina een verwijzing naar die tabel te hebben staan. Ik kwam ook pas na een tijd achter die super handige tabel!

Overigens is het mij niet duidelijk bij wie je een 'foutje' in de tabel kan melden. Bij Holvi staat nog dat het gratis is, maar als ik op de webpagina kijk zijn er alleen 2 betaalde abonnementen.

• JeroenE
  • Niet online
Glup schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 13:03:
Overigens is het mij niet duidelijk bij wie je een 'foutje' in de tabel kan melden.
Dat kan je bij de Topic Starter of de mede-auteurs doen; die kunnen de post aanpassen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Brent
Glup schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 09:19:
Het heet daar anders en werkt ook ietsje anders, maar:
https://n26.com/en-eu/shared-spaces-bank-account
(correctie: die van N26 is niet gratis maar €4.90/month
Dit is geen rekening op twee namen, slechts een manier om toegang te delen. Vivid idem.

Het hele punt is dat dit een juridisch detail is van belang in bepaalde gevallen :)

• valdi
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 20:11
Precies, ik heb dus voor mijn use case (vaste lasten rekening, waar onder hypotheek, en/of) dus maar gewoon even een extra rekening geopend bij de ING. Tis ook maar een paar euro per jaar en is wel makkelijk om dat gewoon bij mijn huisbank te hebben.

• kaasaanfiets
  • Registratie: januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Devaqto schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 12:34:
[...]

Ja dat zag ik, alleen in het lijstje onder de tablet staat:

✅ Gratis NL IBAN ❌ Geen incasso's
✅ Goede app ❌ Geen bruikbare betaalpas
✅ Potjes ❌ Geen Apple Pay
✅ Goede in-app support ❌ Geen Fitbit Pay
✅ iDeal betalingen
✅ iDeal betaalverzoeken
✅ NL Instant Payments

Google pay staat hier bij mij, dus ik dacht dat dit dan wel mogelijk was. Ik wist alleen niet dat je hier je pasje (die je dus niet hebt) dan aan moet koppelen.

Bij Bunq kon je gewoon meerdere ibans aanmaken.

• U123456
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 21:23
Napsju schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 19:58:
@Tamerciaga, @Redsandro Ik mis KBC.ie en ING.lu nog in het TS overzicht. Op voorwaarde dat je ze als salarisrekening gebruikt ook gratis en zijn redelijk makkelijk aan te vragen voor Nederlanders.
Veranderingen op komst:
KBC Groep maakte bekend aan een exit uit Ierland te werken. Dat is het gevolg van een aantrekkelijk voorstel van Bank of Ireland in een moeilijke markt.

De Ierse bankenmarkt zit in beweging, nadat in februari Ulster Bank (NatWest) al had bekendgemaakt de Ierse markt te gaan verlaten. Vanochtend maakte KBC Groep bekend dat het mogelijk de Ierse markt verlaat
https://www.standaard.be/cnt/dmf20210416_94222512

• De_Bastaard
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 21:26

De_Bastaard

Bastaardicious - FinFleet

Ok,

ABN wordt voor ons nu een stuk duurder omdat we in het buitenland wonen. 3 rekeningen en wordt straks €2,- per maand.

Van mij kunnen we ook over bijv. een N26, maar m'n vrouw vind het maar lastig omdat die geen iDeal ondersteunen.

1. Hoe doen jullie dan de online aankopen? Ik gok PayPal of CreditCard? Ik gebruik zelf vaak PayPal, maar m'n vrouw weer vaker iDeal
2. Ik kan het volgens mij in het overzicht niet terugvinden, maar hoe zit het met gezamelijke rekeningen bij de verschillende aanbieders? Zijn die over het algemeen gratis, of toch niet?

• Helga
  • Registratie: april 2003
  • Niet online
Openbank als hoofdbank. Revolut voor die enkele iDeal betaling. :)

Groters als bol.com, amazon, coolblue hebben allemaal Mastercard ondersteuning.

• JeroenE
  • Niet online
@De_Bastaard Wij hebben ook betaalde bankrekeningen dus die gebruiken we voor iDeal. Online kan je ook best vaak met een CC afrekenen, dat doe ik ook regelmatig.

Wij hebben ook graag gezamenlijke rekeningen en dat kan voor zover ik weet bij geen enkele gratis bank.

• Glup
  • Niet online
@De_Bastaard Verkijk je niet op iDEAL want die toegevoegde waarde verdwijnt snel met de introductie van Instant Payment. Zo'n IP wordt dan ook voor online betalingen gebruikt. Overigens is vrijwel altijd te betalen met debit/credit/prepaid MasterCard en VISA kaarten en sinds de EU regeling waardoor de kosten voor winkeliers van gebruik hiervan enorm zijn afgenomen is de acceptatie online ook vrijwel algemeen. Ik zie iDEAL op langere termijn dan ook niet blijven omdat geen bestaansrecht/nut meer en te lokaal en voor winkels ook kosten om te implementeren/onderhouden.

Waarom probeer je niet allen gratis om te zien wat bevalt? N26, Revolut, bunq Travelcard, Openbank, en Vivid? Houdt je ook wat flexibel als de één of andere bank wat gaat disfunctioneren in deze toch wat volatiele markt waar iedereen toch een veel verandering en een forse consolidatie verwacht >:)

Dat voorkomt dat je op gegeven moment juist als het niet uitkomt snel een andere bank moet regelen met alle daarbij komende ellende en mogelijk kosten. Ik moet ook zeggen dat tabelletjes over wie wat heeft, kan en doet niet het hele verhaal zegt. Er is ook zoiets als gebruiksgemak, of rare eigenschappen zoals bv die SMS'jes van Openbank die voor elke scheet nodig zijn, of dat onpraktische verschil tussen saldo en beschikbaar. The proof of the pudding is eating the pudding voor mij wat betreft die banken en dan komen toch andere opties bovendrijven dan je eerstens uit het tabelletje zou verwachten 8)

[Voor 0% gewijzigd door Glup op 18-04-2021 11:39. Reden: correctie]

• Bigf00t
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 23:08
De_Bastaard schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 21:27:
ABN wordt voor ons nu een stuk duurder omdat we in het buitenland wonen. 3 rekeningen en wordt straks €2,- per maand.
Persoonlijk zou ik dan 1 x ABN aanhouden (gezamelijke rekening?) en beide een fintech als betaalrekening. Op deze manier kun je de kosten al flink verlagen en heb je eigenlijk een stabiele combinatie waar alles mogelijk is.

Zelf gebruik ik een combinatie van ING (salaris + vaste lasten) en N26 (betaalrekening) en dat werkt voor mij goed.

Online betalingen doe ik voor 95% met Mastercard of PayPal. Die ene keer dat er per se iDEAL nodig is gebruik ik mijn ING rekening (dit zou ook gedeeltelijk met Revolut kunnen, maar als je bijvoorbeeld een Tikkie wil betalen loop je al vast).

• Glup
  • Niet online
@Redsandro @birdibird @Devaqto Ik zie dat in de tabel van dit topic op pagina 1 Holvi gratis staan (€0), maar als ik op hun website kijk dan begint het bij €6: https://www.holvi.com/pricing/

Mis ik iets of is het toch een foutje in de tabel?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Redsandro
  • Registratie: januari 2007
  • Niet online
Glup schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 11:16:
Ik zie dat in de tabel van dit topic op pagina 1 Holvi gratis staan (€0), maar als ik op hun website kijk dan begint het bij €6: https://www.holvi.com/pricing/

Mis ik iets of is het toch een foutje in de tabel?
Allebei. Het is inmiddels een foutje in de tabel. Wat je mist is dat de TS al oud is, en dat het op het moment van schrijven en bijhouden nog niet fout was. Hier is bijvoorbeeld de Holvi pricing page van vorig jaar:

Blijkbaar is Holvi aan het experimenteren. In sommige gevallen hebben we gezien dat een verdwenen gratis versie later weer terug komt.

Daarnaast verwijs ik even naar de pinned post. :)
Redsandro schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 12:57:
[Ik] heb 95% van de edits gedaan en sinds mijn grote ontdekkingstocht heb ik iets minder motivatie om het uptodate te houden. We moeten eigenlijk nog iemand mede-auteur maken die daar wel zin in heeft, niet om even een paar edits te doen, maar om het ook bij te houden.

De meeste mensen die de ubb-code-brei zien die nodig is om zo'n TS te maken hebben direct geen zin meer om het bij te houden, maar dit zijn helaas de gedateerde (1998!) GoT-tools die we hebben.

🤘 Amp.lol. No bloat, just radio. ☕ Ninite-killer. 1000+ packages. ⛟

• Glup
  • Niet online
Redsandro schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 11:35:
Daarnaast verwijs ik even naar de pinned post. :)
Ah, excuus :)

• Glup
  • Niet online
Het lijkt erop dat de banken met het samenwerking van iDEAL en Payconiq een volwaardige Google/Apple Pay concurrent willen maken. Eerder was Payconiq al samengegaan met Bancontact.
30/3/2021 Source: Payconiq International & Currence
Payconiq International is the new technology partner for iDEAL 2.0
In December 2020, Currence iDEAL announced iDEAL 2.0, with a new infrastructure and new value-added services (VAS).
Payconiq will act as iDEAL’s technical service provider, modernizing the underlying technology and developing new services.
The new iDEAL 2.0 upgrade will go live early in 2022 and provide significant benefits to consumers, payment service providers and merchants.
The online payment method iDEAL will bring its payment service to the next level. Currence, brand owner of iDEAL, partners with Payconiq International to deliver a major upgrade of the Dutch’s most popular online payment scheme. Today iDEAL is responsible for more than 900 million transactions per year.

The new solution is based on Payconiq International’s state-of-the-art payment platform and will optimize payment flows for a seamless user experience (UX) and smoother merchant integration. The cooperation will enable iDEAL to adopt and launch Payconiq’s innovative services, for example by connecting payments with digital loyalty programs.

In addition, Payconiq International will handle iDEAL payment traffic in the Netherlands, providing an application programming interface (API) that will enable merchants, banks and other service providers to connect to the new iDEAL platform via a common access point.

With this partnership, Currence iDEAL and Payconiq International will shape the future of online and mobile payments in the Netherlands. […]
Ik heb betalen via Payconiq met een QR-code geprobeerd maar vindt dat een stuk minder gebruikersvriendelijk dan NFC betalen. Hopelijk dat zij dit snel implementeren

[Voor 2% gewijzigd door Glup op 24-04-2021 15:13. Reden: aanvulling]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mikkie001
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 19-09 09:04

Mikkie001

Wat is werk zonder koffie?

Glup schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 09:19:
...

https://monese.com/nl/en/products/joint-account
(Monese is wel in België en Dld beschikbaar maar nog niet in NL)
Ik ben nog op zoek naar een alternatief voor Moneyou en daarom wat aan het rondkijken.

Monese lijkt nu ook in Nederland beschikbaar:
https://monese.com/nl/en/features/account-opening

For anyone living in Europe
We offer financial freedom to foreign nationals, expats, freelancers and the unbanked. You can open an online money account with us if you live in any of the 31 countries in the European Economic Area.
Maar ik zie alleen maar betaalde opties:
Classic €5,95 per maand
Premium €14,95 per maand
Ik zoek nog even verder....

Er is altijd een groepje mensen dat in geen enkel groepje past

• Glup
  • Niet online
Mikkie001 schreef op maandag 26 april 2021 @ 23:06:
[...]

Ik ben nog op zoek naar een alternatief voor Moneyou en daarom wat aan het rondkijken.

[...]

Classic €5,95 per maand
Premium €14,95 per maand
Als je in de tabellen op de eerste pagina van dit topic kijkt dan zie je genoeg alternatieven en nog gratis ook :)

Correctie, het ging je om het joint account 7(8)7

De GB Bel versies en mogelijk nog anderen, hebben wél gratis:
https://monese.com/gb/en/pricing
https://monese.com/be/en/pricing

Misschien werkt die truc bij hen ook dat je je eerst onder België registreert en als dat is geaccepteerd direct je adres wijzigen naar NL en dan kaart aanvragen >:)

[Voor 24% gewijzigd door Glup op 27-04-2021 08:30. Reden: correctie & aanvulling]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Datisraar
  • Registratie: september 2019
  • Laatst online: 20:53
Mikkie001 schreef op maandag 26 april 2021 @ 23:06:
[...]

[...]

Classic €5,95 per maand
Premium €14,95 per maand
Fijne Konings dag allemaal!

On topic: dat is raar dat er geen gratis account (meer) is bij Monese in Nederland. Ik heb daar zelf hier al een paar jaar een gratis account. De reden voor mij was ook dat je er een Britse Ponden bankrekening nummer naast je EU rekening kunt openen. Anders moet je daar nog maar eens navraag doen, dat er wel (langer) Nederlanders zijn met een gratis account.

[Voor 7% gewijzigd door Datisraar op 27-04-2021 09:59]

• Neophyte808
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 18-09 06:00

Neophyte808

Gadget inspector

Helga schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 22:04:
Openbank als hoofdbank. Revolut voor die enkele iDeal betaling. :)

Groters als bol.com, amazon, coolblue hebben allemaal Mastercard ondersteuning.
Revolut ondersteunt volgens de TS geen iDeal.

• AllInOneNerd
  • Registratie: november 2019
Neophyte808 schreef op donderdag 29 april 2021 @ 20:47:
[...]

Revolut ondersteunt volgens de TS geen iDeal.
Startpost heeft sowieso een grote renovatie nodig. IDeal kan gewoon met revolut

Vond je de opmerking van mij of iemand relevant of heeft het je geholpen? Laat een duimpje achter als teken van waardering.

• dirk_mec
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 01:49
Dus: Holvi is niet gratis en Revolut ondersteunt nu ook Ideal.

• Neophyte808

Neophyte808

Gadget inspector

glatuin schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 17:28:
[...]
Qua innovatie vind ik Revolut nu voorlopen op de rest van wat in NL beschikbaar is. Echter er zijn mij net iets te veel klachten over de helpdesk etc. bij Revolut en N26 om daar volledig op te vertrouwen.
Vivid ziet er erg goed uit dus wie weet dat ik deze wel meer toevertrouw. Voorlopig gebruik ik veel Openbank (Sparen en alle pinbetalingen) en nog de oude NL grrootbank ivm Instant payments, Ideal en joint account. Openbank is echter qua innovatie niet te vergelijken met de ander fintechs.
In NL is Ideal toch wel een must. Eea wordt behoorlijk lastig wanneer je dat niet meer zou hebben. Jammer dat NL voor zo'n lokale oplossing is gegaan, echter wel begrijpelijk. Ideal is goedkoop en ons hollanders zijn daar gevoelig voor ;)
Vanwege bovenstaande post neeg ik naar Openbank, maar vanwege de iDeal support en de EU garantie tot 100000 euro neig ik nu weer naar Revolut. Heeft iemand enig idee hoe het nu staat met bovenstaande? Ik las in de startpost dat de support van Openbank ook niet zo veel soeps is...

• Glup
  • Niet online
dirk_mec schreef op donderdag 29 april 2021 @ 22:55:
Dus: Holvi is niet gratis en Revolut ondersteunt nu ook Ideal.
Ja. En Monese is ook niet gratis in NL maar wel in België 8)7

Acties:
  • +3Henk 'm!

• budjepaul
  • Registratie: januari 2017
  • Laatst online: 19-09 14:13
Knab wijzigt per 1 juli 2021 zijn voorwaarden. Knab Basis is vanaf dan niet meer aan te vragen:
In art. 1.1 van de Productvoorwaarden Betalen staat dat Knab Basis alleen beschikbaar is voor mensen die deze rekening al hebben. Nieuwe klanten kunnen geen Knab Basis meer aanvragen.
https://www.knab.nl/voorwaarden/wijzigingen

• Glup
  • Niet online
Ik zie het. Gelukkig mogen degenen die het al hebben die (voorlopig) houden:
In art. 1.1 van de Productvoorwaarden Betalen staat dat Knab Basis alleen beschikbaar is voor mensen die deze rekening al hebben.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• dirk_mec
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 01:49
TS moet flink aangepast worden!

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Redsandro
  • Niet online
Redsandro heeft de TS geüpdatet:

Auteur gezocht! Sinds mijn grote ontdekkingstocht heb ik minder motivatie om dit uptodate te houden. We hebben een mede-auteur nodig die daar wel zin in heeft, niet om even een paar edits te doen, maar om het ook bij te houden. Of beter: om een gratis bankentopic deel 2 te maken. De meeste mensen die de ubb-code-brei zien die nodig is om zo'n TS te maken hebben meteen geen zin meer om het bij te houden, maar dit zijn helaas de gedateerde (1998!) GoT-tools die we hebben.

Deprecation warning: Dit overzicht is bijgewerkt tot december 2020.
Wie maakt er een deel 2? Dan kan je dit topic-id als vorig topic in een reeks aangeven, en dan kan deze op slot.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• darioeend
  • Registratie: mei 2021
  • Laatst online: 01-05 18:19
Ik ben me aan het orienteren op een gratis bankrekening ter vervanging van mijn huidige rekening bij een grote NL bank.

Ik heb alleen het gevoel dat de beveiliging van alle gratis banken minder is dan van mijn huidige bank. Nu heb ik bijvoorbeeld een fysiek apparaatje waarmee codes gegenereerd moeten worden. Volgens mij gebruiken alle gratis banken SMS om codes te sturen, of SMS om een app op een telefoon te koppelen en vervolgens met die app codes te genereren.

Ik lees op veel plaatsen dat SMS vrij zwak beveiligd is en dat SIM swapping ook steeds vaker voor komt.

Klopt het dat de grote NL banken beter beveiligd zijn?

• Datisraar
darioeend schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 18:19:
Ik ben me aan het orienteren op een gratis bankrekening ter vervanging van mijn huidige rekening bij een grote NL bank.

Ik heb alleen het gevoel dat de beveiliging van alle gratis banken minder is dan van mijn huidige bank. Nu heb ik bijvoorbeeld een fysiek apparaatje waarmee codes gegenereerd moeten worden. Volgens mij gebruiken alle gratis banken SMS om codes te sturen, of SMS om een app op een telefoon te koppelen en vervolgens met die app codes te genereren.

Ik lees op veel plaatsen dat SMS vrij zwak beveiligd is en dat SIM swapping ook steeds vaker voor komt.

Klopt het dat de grote NL banken beter beveiligd zijn?
De gratis banken zoals Vivid, N26, Revolut, Open bank etc. zijn net zo beveiligd lijkt mij als een ING, Rabo of ABN Amro. Maar waarom ben je op zoek naar een gratis bank? Wil je of kan je de 1,95€ per maand niet missen misschien?

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Neophyte808

Neophyte808

Gadget inspector

Datisraar schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 18:18:
[...]

De gratis banken zoals Vivid, N26, Revolut, Open bank etc. zijn net zo beveiligd lijkt mij als een ING, Rabo of ABN Amro. Maar waarom ben je op zoek naar een gratis bank? Wil je of kan je de 1,95€ per maand niet missen misschien?
Een aantal jaar geleden wilde ik geld opnemen bij een pinautomaat in het buitenland. Toen ik mijn pinpas in het apparaat stak, gaf hij doodleuk aan: Windows is shutting down. Weg pinpas en daar sta je dan. Op zo'n moment ben je blij dat je dan iig een alternatief hebt waar een paar tientjes op staan. Ik zit nu dus naast ABN ook bij Revolut en ik ben wel tevreden over de extra features.

• glatuin
Neophyte808 schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 21:09:
[...]

Een aantal jaar geleden wilde ik geld opnemen bij een pinautomaat in het buitenland. Toen ik mijn pinpas in het apparaat stak, gaf hij doodleuk aan: Windows is shutting down. Weg pinpas en daar sta je dan. Op zo'n moment ben je blij dat je dan iig een alternatief hebt waar een paar tientjes op staan. Ik zit nu dus naast ABN ook bij Revolut en ik ben wel tevreden over de extra features.
Gelukkig lukt het steeds vaker om cashless op vakantie te gaan naar het buitenland. Wel erg vervelend wanneer je pas wordt ingeslikt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 04:27
@glatuin Dat ligt natuurlijk sterk aan de bestemming. Bijvoorbeeld IJsland, Estland of Polen kan prima cashless. Duitsland zou ik niet doen, want dan heb je geen leuke vakantie. Loop maar eens een Imbiss binnen. Vrijwel gegarandeerd dat je daar niet met een kaart of Apple Pay kan betalen.

Lekker!

• glatuin
Napsju schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 21:44:
@glatuin Dat ligt natuurlijk sterk aan de bestemming. Bijvoorbeeld IJsland, Estland of Polen kan prima cashless. Duitsland zou ik niet doen, want dan heb je geen leuke vakantie. Loop maar eens een Imbiss binnen. Vrijwel gegarandeerd dat je daar niet met een kaart of Apple Pay kan betalen.
Ik zei ook steeds vaker, niet overal. De VS lukt ook niet vanwege de losse dollars tbv fooien. Scandinavië en VK ook prima te doen cashless. Alhoewel ik in het VK merkte dat er nog best veel parkeerplekken zijn waar je cash moet betalen.
Wel fijn nu al die gratis banken en die vele pasjes. In Barcelona oid laat je alles in je kluis in het hotel en neemt een prepaid pas mee voor in het uitgaansleven. Als je ergens snel beroofd kan worden is het daar.

• Datisraar
Neophyte808 schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 21:09:
[...]

Prima, heel goed om in ieder geval twee (gratis) bankrekeningen te hebben, zeker als back up. 2 is overigens tegenwoordig nog beperkt, menig Tweaker hier op de diverse fora, heeft tegenwoordig minimaal 5 verschillende bankrekeningen bij de fintechs banken en Nederlandse banken 😉.

• Datisraar
Napsju schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 21:44:
Inderdaad Duitsland schrok ik van. Vooral buiten de Duitse grote steden, is het nog heel vaak ‘nur Bahr Geld bitte’. Ik was twee jaar geleden in de Eifel, en buiten een supermarkt of benzine station, kan je bijna nergens met een pas betalen. Zorg dus dat je de nodige euro’s van te voren bij je hebt.
In USA kan je juist overal met een pas betalen, maar inderdaad gaf ik qua fooien altijd contant geld. Dus dollars zijn daar nog wel nodig.

[Voor 3% gewijzigd door Datisraar op 27-05-2021 12:28]

• saharoen
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 19:54
Ik heb zakelijk een holvi die is nog gratis.

Per september moet ik over naar betalen Holvi Lite
€6 /month. Choose a new pricing plan for your Holvi account
Hello Sir,

To continue supporting you and your business in the best possible way, we're making important changes to our pricing plans.

You can find all information about the changes, our pricing options and your next steps in this email. Tip: take a look at our trial offer.

First things first

Your current Starter plan for €0 /month will be discontinued from 1 September 2021

Please choose a new pricing plan by 31 August 2021

If you haven't selected a new pricing plan by 31 August 2021, you will automatically switch to Holvi Lite for €6 /month

Boost and get Holvi Pro for half-price
We’re making the switch easier for you with an exclusive offer. In your Holvi account you’ll find a Holvi Pro boost: redeem it and pay only half-price (€6 instead of €12) for Holvi Pro until the end of the year. The offer is valid until 31 August 2021.

Zijn er andere gratis zakelijke rekeningen binnen Europa? 8)7

• U123456
saharoen schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 13:28:
N26 misschien? https://n26.com/en-eu/plans-business

Als je privé al N26 hebt:
Can I have a regular N26 bank account and an N26 Business Standard account at the same time?
No, you cannot hold two N26 bank accounts at the same time. If you already have a personal account with us and wish to open a free business bank account, you must close your personal N26 bank account first before signing up for an N26 Business Standard bank account.
Meer over N26: Discussie over & Ervaringen met N26

• Neophyte808

Neophyte808

Gadget inspector

Datisraar schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 12:20:
[...]

Prima, heel goed om in ieder geval twee (gratis) bankrekeningen te hebben, zeker als back up. 2 is overigens tegenwoordig nog beperkt, menig Tweaker hier op de diverse fora, heeft tegenwoordig minimaal 5 verschillende bankrekeningen bij de fintechs banken en Nederlandse banken 😉.
But why?

• Frame164
  • Registratie: mei 2021
  • Laatst online: 19-09 11:48

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Weicool
  • Registratie: januari 2021
  • Laatst online: 03:25
@Redsandro
BNC10 wordt volgende maand gecremeerd : https://bnc10.com/en/blog/thank-you-and-see-you/

[Voor 7% gewijzigd door Weicool op 19-06-2021 21:20]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Redsandro
  • Niet online
Ze gooien de handddoek in de ring? :+

Ik heb er even een streepje doorgezet. Mocht je je geroepen voelen om een nieuw overzicht samen te stellen, maak dan even een nieuw topic en verwijs naar 1984756 bij "vorig topic".
Redsandro schreef op donderdag 9 april 2020 @ 17:42:
Auteur gezocht! We hebben iemand nodig om een gratis bankentopic deel 2 te maken. Dan kan deze op slot.
Deprecation warning: Dit overzicht is bijgewerkt tot december 2020.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• iGrasmat
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 14-09 18:08
Knab Basis stopt ermee vanaf 15 september, zojuist onderstaande e-mail ontvangen.
Per 15 september stoppen we met Knab Basis. In deze e-mail lees je waarom en wat er gebeurt met het geld dat op die datum nog op je rekening staat.

Knab Basis past niet meer bij onze missie
Ons doel is om jou als klant optimaal inzicht in je financiën te geven. Vandaag, morgen en verder in de toekomst. Nieuwe producten en diensten die hieraan bijdragen, introduceren we al lange tijd alleen in ons betaalde Knab Plus-pakket. Daarom stoppen we met Knab Basis. We begrijpen de eventuele teleurstelling, waarvoor onze excuses. Natuurlijk hopen we dat je bij ons blijft bankieren via Knab Plus en zo alle voordelen van Knab ontdekt.

Wat gebeurt er met jouw geld?
Als je op 15 september nog steeds Knab Basis gebruikt, zetten we je pakket - inclusief je spaarsaldo - om naar ons complete bankpakket Knab Plus. Normaal kost dit pakket € 5 per maand, maar jij krijgt het eerste jaar 50% korting. Je hoeft hier niks voor te doen.
Lees meer over Knab Plus

Heb je al een bankrekening ergens anders en wil je geen gebruik maken van Knab Plus? Je kunt dan ook op elk moment - in een paar klikken - je pakket sluiten.

Hoe zeg je je rekening op?
Je Knab Basis-pakket zeg je eenvoudig op vanuit je Persoonlijke Bankomgeving. Log daarvoor in via onze website en klik rechts bovenin op je naam en dan op ‘Pakket sluiten’. Daar vul je ook het rekeningnummer in waar we je saldo naar moeten overboeken.

Zeg je je rekening voor 15 september niet op? Dan gaan we ervan uit dat je akkoord bent met de voorwaarden van Knab Plus.

Vragen?
Voor vragen kun je elke dag tussen 08.00 en 20.00 terecht bij onze Service Experts. Kijk op onze contactpagina voor de manier die het beste bij je past.

Met vriendelijke groet,

Don van Arem
Directeur Dagelijkse Geldzaken

• Mystic Spirit
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 20:02

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

Hier hetzelfde bericht ontvangen. Moet ik toch weer op zoek naar een andere gratis bank waar je een gezamenlijke rekening kan hebben. Dat zal niet makkelijk worden.
Dat was de vorige keer namelijk alleen mogelijk bij Knab.
Iemand een suggestie voor een gratis en / of rekening?

• iGrasmat
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 14-09 18:08
Ik ga nu overstappen op Revolut, aangezien het de enige gratis rekening is die iDeal ondersteunt.

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

iDeal, maakt voor mij niet uit. Belangrijkste is dat een en / of rekening mogelijk is.
Zal eens kijken of dat bij Revolut ook kan, maar de vorige keer toen ik keek kon dat nog niet volgens mij.

• Nss
  • Laatst online: 19-09 10:36

Nss

The Dude Abides

saharoen schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 13:28:
[..]

Revolut Business. Werkt erg fijn. Ik heb er overigens ook nog een Nederlandse zakelijke rekening bij, ik gebruik Revolut Business voornamelijk om de debit Mastercard (voor online diensten).

• baronbami
  • Registratie: december 2020
  • Laatst online: 22-08 12:28
iGrasmat schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 16:13:
Knab Basis stopt ermee vanaf 15 september, zojuist onderstaande e-mail ontvangen.

[...]
Hier ook. Ik heb vooral behoefte aan een Nederlandse IBAN, omdat sommige partijen niet anders accepteren. Iemand een suggestie om dit voor elkaar te krijgen zonder kosten? Voor zover ik kan zien is dit met het eindigen van Knab Basis onmogelijk geworden.

• Seamaster1969
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 06-08 14:51
Klopt, is onmogelijk geworden

Acties:
  • +5Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Laatst online: 00:26

Qwerty-273

Meukposter

baronbami schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 22:46:
Ik heb vooral behoefte aan een Nederlandse IBAN, omdat sommige partijen niet anders accepteren.
Je kan die partijen wijzen op het feit dat iban discriminatie niet mag. Je kan ze ook wijzen op het feit dat ze door de DNB een last onder dwangsom of een boete opgelegd kunnen worden. Je kan ze ook aanmelden bij de DNB voor onderzoek.

https://www.dnb.nl/betale...pa-en-iban-discriminatie/

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | Met 2 armen heb je meer armen dan de gemiddelde mens.

• glatuin
Qwerty-273 schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 02:51:
[...]

Je kan die partijen wijzen op het feit dat iban discriminatie niet mag. Je kan ze ook wijzen op het feit dat ze door de DNB een last onder dwangsom of een boete opgelegd kunnen worden. Je kan ze ook aanmelden bij de DNB voor onderzoek.

https://www.dnb.nl/betale...pa-en-iban-discriminatie/
Dit geld denk ik niet voor buitenlandse debet kaarten? Ik heb daar nl. meermalen last van gehad, dus dat Revolut, Curve oid niet werd geaccepteerd maar NL kaart wel.
NB Nederlandse loterij accepteert nog steeds alleen NL IBAN. Lijkt mij dat deze club al meermalen is aangemeld bij DNB, maar kennelijk hebben zij een uitzondering?

• Freakster86
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 23:02
glatuin schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 10:49:
[...]

NB Nederlandse loterij accepteert nog steeds alleen NL IBAN. Lijkt mij dat deze club al meermalen is aangemeld bij DNB, maar kennelijk hebben zij een uitzondering?
Mag blijkbaar, zie deze reactie: JohanNL in "Het grote gratis bankentopic"

Blijft een vreemde constructie, zeker voor de staatsloterij, waarbij je loten ook los in de winkel kunt kopen. Alsof daar een bordje staat "alleen voor Nederlanders".

• glatuin
Freakster86 schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 11:12:
[...]

Mag blijkbaar, zie deze reactie: JohanNL in "Het grote gratis bankentopic"

Blijft een vreemde constructie, zeker voor de staatsloterij, waarbij je loten ook los in de winkel kunt kopen. Alsof daar een bordje staat "alleen voor Nederlanders".
Het zal me niks verbazen wanneer een buitenlandse toerist met zo'n lot een miljoentje wint hij deze nooit zal krijgen. Alhoewel bij deze bedragen het loont tijdelijk in Nl te gaan wonen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Freakster86
glatuin schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 11:15:
[...]

Het zal me niks verbazen wanneer een buitenlandse toerist met zo'n lot een miljoentje wint hij deze nooit zal krijgen. Alhoewel bij deze bedragen het loont tijdelijk in Nl te gaan wonen.
Nederlandse Loterij is me er inderdaad eentje als het op beleid aankomt...

Ik wil mijn rekeningnummer wijzigen, want KNAB Basis opgezegd.
Ja, dat kan. Kopie bankpas + kopie ID per mail versturen.
Dat wil ik niet om tal van redenen, dus de optie die resteert is om dan het account te verwijderen.
Ja, dat kan. Kopie bankpas + kopie ID per mail versturen.
|:(

Acties:
  • +2Henk 'm!

Anoniem: 567735

[...]
Dan baseer je je op achterhaalde informatie, want ik laat de Staatsloterij vanaf eind vorig jaar afschrijven bij Revolut, en daar worden de prijzen ook netjes op uitgekeerd.

Op het moment heb ik alleen de postcode-loterij (geen zin aan het circus per telefoon), een pensioen-product (vereist een Nederlandse tegenrekening) en mijn hypotheek over, de rest wordt automatisch afgeschreven van mijn rekening in Litouwen.

Oh: en mijn AMEX, maar die betaal ik steeds met ronde bedragen vanaf mijn Revolut rekening, dan blijft er maar een klein bedrag over per maand dat in Nederland afgeschreven wordt.

[Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 567735 op 14-07-2021 11:39]

• Qwerty-273

Qwerty-273

Meukposter

glatuin schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 11:15:
Het ligt aan de loterij, maar het gros van de loterijen richten zich alleen op inwoners van het land (en dat is dan ook gelijk puur vanwege het correct afdragen van belastingen aan de juiste instanties). Als winnende "buitenlander" je zal dan wel op de datum van de trekking al ingeschreven moeten staan op een adres in NL (waardoor je geen buitenlander meer bent ;) ).

Over het online spelen bij de Nederlandse Loterij (Staatsloterij, Lotto, Toto, etc.)
Alleen Nederlandse ingezetenen met een huisadres in Nederland mogen een Account aanmaken of gebruiken.
En van het deelnemers reglement van de Lotto, Euro-Jackpot en Lucky Day:
Deelneming aan de door Lotto bv georganiseerde kansspelen staat open voor alle personen van 18 jaar en ouder. Deelname is slechts mogelijk als Nederlands ingezetene.
Wellicht is de restrictie vanuit de loterij op een NLse IBAN, vanwege de (legacy?) automatische incasso vorm die ze gebruiken. Dat zou tegenwoordig eigenlijk een SEPA incasso moeten zijn - en dan is er geen probleem om een niet NLse IBAN te gebruiken.

--edit
Alsof daar een bordje staat "alleen voor Nederlanders".
Het staat wel in het deelnemers reglement dat je een NLse ingezetene moet zijn ;)

[Voor 8% gewijzigd door Qwerty-273 op 14-07-2021 11:50]

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | Met 2 armen heb je meer armen dan de gemiddelde mens.

Qwerty-273 schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 11:41:
[

Het staat wel in het deelnemers reglement dat je een NLse ingezetene moet zijn ;)
Dat is ook wel logisch, want winnende lotnummers zijn praktischer te vervoeren dan papiergeld.

• Freakster86
Anoniem: 567735 schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 11:37:
[...]

Dan baseer je je op achterhaalde informatie, want ik laat de Staatsloterij vanaf eind vorig jaar afschrijven bij Revolut, en daar worden de prijzen ook netjes op uitgekeerd.

Op het moment heb ik alleen de postcode-loterij (geen zin aan het circus per telefoon), een pensioen-product (vereist een Nederlandse tegenrekening) en mijn hypotheek over, de rest wordt automatisch afgeschreven van mijn rekening in Litouwen.

Oh: en mijn AMEX, maar die betaal ik steeds met ronde bedragen vanaf mijn Revolut rekening, dan blijft er maar een klein bedrag over per maand dat in Nederland afgeschreven wordt.
Kon dat gelijk bij het aanmaken van een account of heb je dat achteraf (per mail met kopieën) moet wijzigen? Kon het bij de staatsloterij inderdaad niet vinden. Enkel de reactie waar ik naar linkte. Maar o.a.
De vriendenloterij: https://faq.vriendenloter...article/PGvboez5zopLXBjTD
De postcode loterij: https://faq.postcodeloter...article/8fhoYjgfFFgaWudm8
weigeren pertinent buitenlandse IBANs. Gek genoeg vermeldt de bankgiroloterij er weer niets over: https://faq.bankgiroloter...article/n5NaH8jAYAHh79o8K
Qwerty-273 schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 11:41:
[...]
--edit

[...]

Uit nieuwsgierigheid; waar staat dat dan precies? Ik kan er namelijk zo snel niks over vinden in het deelnemersreglement van de staatsloterij.

Acties:
  • +1Henk 'm!

Freakster86 schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 12:36:
Kon dat gelijk bij het aanmaken van een account of heb je dat achteraf (per mail met kopieën) moet wijzigen?
Ik kan me niets speciaals herinneren, en ik had het vast niet gedaan als ik eerst een Nederlandse rekening had moeten toevoegen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Qwerty-273

Qwerty-273

Meukposter

Freakster86 schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 12:36:
Uit nieuwsgierigheid; waar staat dat dan precies? Ik kan er namelijk zo snel niks over vinden in het deelnemersreglement van de staatsloterij.
De Staatsloterij inderdaad niet als je die aankoopt in de winkel - die kan je winnen als toerist (reglement Staatsloterij). Wel als je online mee wilt spelen met de Staatsloterij (reglement van de NLO) - want je mag geen account gebruiken als niet-ingezetene. :)

• JeroenE
  • Niet online
glatuin schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 10:49:
Dit geld denk ik niet voor buitenlandse debet kaarten?
Het geldt sowieso niet voor betaalkaarten want die hebben geen IBAN. Het gaat om overschrijvingen of automatische incasso's. In Nederland is het natuurlijk heel gebruikelijk dat op een bankpas de IBAN staat die bij die pas hoort, maar bij een debit / credit card heb je niet per se een bijbehorende bankrekening of kan je op ieder moment dat je wil aangeven dat de rekening voortaan van een andere bankrekening moet worden afgeschreven.

Je hebt natuurlijk ook nog banken als bunq waarbij je bij een gewone betaalpas ook kan veranderen aan welke bankrekening die hangt. Ik heb een bunq pas gehad waarbij de IBAN die er op stond niet eens meer bestond.
Heb je het zelf al eens aangemeld? Kan natuurlijk best zijn dat nog niemand dit heeft gedaan.

• Datisraar
Mystic Spirit schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 16:40:
Hier hetzelfde bericht ontvangen. Moet ik toch weer op zoek naar een andere gratis bank waar je een gezamenlijke rekening kan hebben. Dat zal niet makkelijk worden.
Dat was de vorige keer namelijk alleen mogelijk bij Knab.
Iemand een suggestie voor een gratis en / of rekening?
In ieder geval niet meer gratis binnen Nederland. Volgens mij hebben nu dan alle Nederlandse banken, alleen betaalde IBAN rekeningen. De allergoedkoopste is ING met korting, 1,55€ per maand als je je pas niet gebruikt bij geldopnames en kan met en/of. Kan of wil je dat niet betalen? Of is het een principe kwestie?

[Voor 13% gewijzigd door Datisraar op 14-07-2021 15:11]

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

Datisraar schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 14:46:
[...]

In ieder geval niet meer gratis binnen Nederland. Volgens mij hebben nu dan alle Nederlandse banken, alleen betaalde IBAN rekeningen. De allergoedkoopste is ING met korting, 1,55€ per maand als je je pas niet gebruikt bij geldopnames en kan met en/of. Kan of wil je dat niet betalen? Of is het een principe kwestie?
Nee is geen principe kwestie. Ik heb ook gewoon een betaalde rekening bij een andere bank. Het is puur een kostenoverweging. Of ING dan de goedkoopste is weet ik niet zeker. Volgens mij moet je bij ING extra betalen voor een en / of rekening welke je deelt met iemand anders. Ook de zekerheid van het depositogarantiestelsel is wat mij betreft niet noodzakelijk voor deze rekening.

Bedenk opeens dat een spaarrekening waarbij er twee tegen rekeningen kunnen worden gebruikt, ook voldoende zou kunnen zijn. Spaarrekeningen zijn meestal kosteloos, maar weet eigenlijk niet of ze bestaan met twee tegenrekeningen. Iemand hier een idee?

[Voor 13% gewijzigd door Mystic Spirit op 14-07-2021 15:53]

• JeroenE
  • Niet online
@Mystic Spirit In Nederland zijn er weinig (geen?) banken waar je spaarrekeningen kan hebben zonder ook een gewone rekening te hebben.

Ik zie niet in hoe het goedkoper wordt als je naast je bestaande rekening bij een betaalde bank ook een gratis spaarrekening elders opent.

• JRR
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 00:43
Je kunt bij Nationale Nederlanden een spaarrekening openen met de en/of constructie, dus met meerdere tegenrekeningen.

Voorheen kon het ook bij SNS waar ik nog een losse spaarrekening heb, maar ook daar zijn ze overgestapt op de koppelverkoop met een betaalrekening en dus ook bijkomende kosten.

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

Ik heb het bij NN geprobeerd vanmiddag en je kan wel een en / of rekening krijgen, maar wel maar met 1 tegenrekening... Dat helpt voor mijn specifieke situatie niet helaas.

• JaDatIsPeter
  • Registratie: februari 2019
  • Niet online
Mystic Spirit schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 15:29:
Volgens mij moet je bij ING extra betalen voor een en / of rekening welke je deelt met iemand anders.
Je betaalt voor twee betaalpassen. Een rekening zonder pas kan niet meer. En/of is voor twee personen, dus 2x betaalpas.
Spaarrekeningen zijn meestal kosteloos, maar weet eigenlijk niet of ze bestaan met twee tegenrekeningen.
Nog niet tegengekomen.
JeroenE schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 18:15:
In Nederland zijn er weinig (geen?) banken waar je spaarrekeningen kan hebben zonder ook een gewone rekening te hebben.
Je zal altijd een tegenrekening moeten hebben. Althans, dat is wat ik denk dat jij bedoelt met een "gewone rekening". Er zijn inderdaad maar weinig spaarbanken met een goede rente, waar je ook nog een betaalrekening bij hebt. KNAB was er een. Tegenwoordig heb je nergens goede rente.
Ik zie niet in hoe het goedkoper wordt als je naast je bestaande rekening bij een betaalde bank ook een gratis spaarrekening elders opent.
De rente die je op een spaarbank wel krijgt en bij de grote banken lager of niet is. Of tegenwoordig omgekeerd, de negatieve rente die je niet hoeft te betalen door te spreiden.

• JeroenE
  • Niet online
JaDatIsPeter schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 00:35:
Je zal altijd een tegenrekening moeten hebben. Althans, dat is wat ik denk dat jij bedoelt met een "gewone rekening".
Dat is wel zo, maar wat ik bedoel is dat wanneer je een spaarrekening bij bank X wil je ook een gewone rekening bij bank X moet hebben. Die spaarrekening is dan wel gratis, maar voor de gewone rekening moet je wel betalen. Dan is het in totaal dus niet gratis.
De rente die je op een spaarbank wel krijgt en bij de grote banken lager of niet is. Of tegenwoordig omgekeerd, de negatieve rente die je niet hoeft te betalen door te spreiden.
Ah, op die manier. Ik zou bij zulke bedragen dan juist wel waarde hechten aan het spaardepositogarantiestelsel (denk ik; ik heb helaas dit probleem niet).

Als je meer dan 100k hebt en je moet 0,5% negatieve rente betalen dan is dat (minimaal) 500 euro. Daar kan je heel wat betaalde bankrekeningen voor aanhouden. Nu snap ik wel dat het dan nog goedkoper is als je dat via een gratis bankrekening kan krijgen ipv een betaalde. Maar zelfs al betaal je 100 euro per jaar voor een normale bankrekening dan nog is het 400 euro goedkoper.

• budjepaul
  • Registratie: januari 2017
  • Laatst online: 19-09 14:13
Bij Bigbank kan het sowieso wel, heb daar 2 tegenrekeningen.

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

JaDatIsPeter schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 00:35:
[...]

Je betaalt voor twee betaalpassen. Een rekening zonder pas kan niet meer. En/of is voor twee personen, dus 2x betaalpas.

[...]

Nog niet tegengekomen.

[...]

Je zal altijd een tegenrekening moeten hebben. Althans, dat is wat ik denk dat jij bedoelt met een "gewone rekening". Er zijn inderdaad maar weinig spaarbanken met een goede rente, waar je ook nog een betaalrekening bij hebt. KNAB was er een. Tegenwoordig heb je nergens goede rente.

[...]

Bij ING lees ik het inderdaad zo dat je twee betaalpassen moet hebben. Die betaalpassen zijn voor mij totaal onbelangrijk. Er hoeft niets met een betaalpas betaalt te worden van deze rekening.
Wel een vraag aan de ING waard of de 2e pas verplicht is. Dat zou wel kunnen schelen, dus dat ga ik even doen.
JeroenE schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 06:43:
[...]

[...]
Ah, op die manier. Ik zou bij zulke bedragen dan juist wel waarde hechten aan het spaardepositogarantiestelsel (denk ik; ik heb helaas dit probleem niet).

Als je meer dan 100k hebt en je moet 0,5% negatieve rente betalen dan is dat (minimaal) 500 euro. Daar kan je heel wat betaalde bankrekeningen voor aanhouden. Nu snap ik wel dat het dan nog goedkoper is als je dat via een gratis bankrekening kan krijgen ipv een betaalde. Maar zelfs al betaal je 100 euro per jaar voor een normale bankrekening dan nog is het 400 euro goedkoper.
Hahaha... dit probleem heb ik helaas ook niet, maar het onderliggende idee is wel waarom ik er naar op zoek ben. Meer kosten = minder rendement. In mijn geval niet vanwege de rente maar gewoon vanwege de kosten in het algemeen. Ook 40 tot 60 euro per jaar voor een bank is gewoon 40 tot 60 euro minder rendement per jaar.
budjepaul schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 16:53:
[...]

Bij Bigbank kan het sowieso wel, heb daar 2 tegenrekeningen.
Dank voor de tip. Ga ik daar even kijken. Nog nooit van Bigbank gehoord.
Leveren zij ook Nederlandse IBAN nummers? Weet namelijk nog niet zeker of ik die nodig heb of niet.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• U123456
Mystic Spirit schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 19:29:
Ik heb het bij NN geprobeerd vanmiddag en je kan wel een en / of rekening krijgen, maar wel maar met 1 tegenrekening... Dat helpt voor mijn specifieke situatie niet helaas.
Wij hebben bij Garantibank een en/of spaarrekening (NL iBAN) met 2 tegenrekeningen. De ene tegenrekening is een en/of rekening, de ander met 1 rekeninghouder. Beide tegenrekeningen bij NL (groot-)banken.

[Voor 7% gewijzigd door U123456 op 16-07-2021 18:32]

• Duncank
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 13-09 22:24
Mystic Spirit schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 16:59:
[...]

Bij ING lees ik het inderdaad zo dat je twee betaalpassen moet hebben. Die betaalpassen zijn voor mij totaal onbelangrijk. Er hoeft niets met een betaalpas betaalt te worden van deze rekening.
Wel een vraag aan de ING waard of de 2e pas verplicht is..
Bij onze gezamenlijke rekening bij de ING was het inderdaad verplicht om twee passen te nemen. Tegenwoordig hebben ze een korting op het maandbedrag als je aangeeft geen geld op te nemen bij een pinautomaat met je passen.

• Compizfox
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 23:37

Compizfox

Bait for wenchmarks

Voor mijn studentenhuis ben ik op zoek naar een gratis of goedkope gedeelde bankrekening.

Het is geen probleem als één persoon de wettelijke rekeninghouder is, zolang ik maar meerdere personen (4 extra) toegang kan geven tot de rekening.

Dit blijkt echter lastiger te vinden dan ik had gedacht...
  • Zover ik kon vinden, bieden Nederlandse grootbanken eigenlijk alleen gezamenlijke rekeningen bedoeld voor stellen aan (2 personen dus)
  • Bij N26 heb je "shared spaces", maar:
    • Daarvoor moet één persoon (de rekeninghouder) premium hebben (€4.90/mnd). Op zich nog wel te doen..
    • Een "shared space" kan geen eigen IBAN hebben. Je moet je algemene IBAN gebruiken en alles handmatig indelen.
  • Bij Bunq heb je "Bunq Connect" wat ongeveer op hetzelfde neerkomt, maar daarvoor moet iedereen (5 personen in totaal dus) betalen. Dat schaalt niet echt...
Weet iemand nog meer opties? Ik bedacht me dat OpenBank misschien nog wat heeft, maar daar kon ik gewoon niet vinden of ze deze feature hebben...

[Voor 18% gewijzigd door Compizfox op 15-08-2021 21:52]

• Pukson
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 19:07
Compizfox schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 21:47:
Voor mijn studentenhuis ben ik op zoek naar een gratis of goedkope gedeelde bankrekening.

Het is geen probleem als één persoon de wettelijke rekeninghouder is, zolang ik maar meerdere personen (4 extra) toegang kan geven tot de rekening.

Dit blijkt echter lastiger te vinden dan ik had gedacht...
  • Zover ik kon vinden, bieden Nederlandse grootbanken eigenlijk alleen gezamenlijke rekeningen bedoeld voor stellen aan (2 personen dus)
  • Bij N26 heb je "shared spaces", maar:
    • Daarvoor moet één persoon (de rekeninghouder) premium hebben (€4.90/mnd). Op zich nog wel te doen..
    • Een "shared space" kan geen eigen IBAN hebben. Je moet je algemene IBAN gebruiken en alles handmatig indelen.
  • Bij Bunq heb je "Bunq Connect" wat ongeveer op hetzelfde neerkomt, maar daarvoor moet iedereen (5 personen in totaal dus) betalen. Dat schaalt niet echt...
Weet iemand nog meer opties? Ik bedacht me dat OpenBank misschien nog wat heeft, maar daar kon ik gewoon niet vinden of ze deze feature hebben...
Vivid! Is gratis en je kan verschillende potjes maken en deze potjes/rekeningen delen met andere vivid gebruikers. Zij hebben dan volledige toegang tot het potje. Ook kan je een pas eraan koppelen zodat het van dat potje wordt afgeschreven.

Plus er zijn nog wel eens leuke cashback deals

Add me op Stadia: Gloogle

• D_Jeff
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 22:01
Mystic Spirit schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 16:59:
[..]

Dank voor de tip. Ga ik daar even kijken. Nog nooit van Bigbank gehoord.
Leveren zij ook Nederlandse IBAN nummers? Weet namelijk nog niet zeker of ik die nodig heb of niet.
Sinds 2020 opstartend in Nederland, maar het meeste wordt nog vanuit Tallinn (EST) geregeld.
Het was de bedoeling om eind dit jaar volledig operationeel te zijn, maar sloopkogel COVID-19 was er toen nog niet. Hoever men nu is, weet ik dus niet.

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

• Compizfox
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 23:37

Compizfox

Bait for wenchmarks

Pukson schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 22:39:
[...]

Vivid! Is gratis en je kan verschillende potjes maken en deze potjes/rekeningen delen met andere vivid gebruikers. Zij hebben dan volledige toegang tot het potje. Ook kan je een pas eraan koppelen zodat het van dat potje wordt afgeschreven.

Plus er zijn nog wel eens leuke cashback deals
Thanks! Dit lijkt inderdaad te bieden wat ik zoek.

• Pukson
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 19:07
Mensen hier ook van ZEN gehoord? Een gratis bank waar je ook cashback krijgt op aankopen, kwam het toevallig tegen. Voor ik een account maak dacht ik miss heeft hier iemand ervaring ermee.

Maar ook aanvullende garantie en ligt aan je account. Dan kan je aanvraag indienen voor refund en zij regelen dan de rest.

https://www.zen.com/

[Voor 28% gewijzigd door Pukson op 17-08-2021 01:16]

Add me op Stadia: Gloogle

• Of-Aaargh
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 21:31
Pukson schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 01:11:
Mensen hier ook van ZEN gehoord? Een gratis bank waar je ook cashback krijgt op aankopen, kwam het toevallig tegen. Voor ik een account maak dacht ik miss heeft hier iemand ervaring ermee.

Maar ook aanvullende garantie en ligt aan je account. Dan kan je aanvraag indienen voor refund en zij regelen dan de rest.
Nooit van gehoord, maar het past dan ook niet in dit topic. Dit is het gratis banken-topic, en deze bank is (afgezien van een proefperiode) niet gratis.

• Devaqto
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 18-09 21:17
Kreeg zojuist een mail van Knab, dat Basis ook de nek omgedraaid is. Vanaf 15 september worden die gratis accounts omgezet naar Knab Plus.

• TheSander562
  • Registratie: september 2015
  • Laatst online: 18-09 11:28
Devaqto schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 10:14:
Kreeg zojuist een mail van Knab, dat Basis ook de nek omgedraaid is. Vanaf 15 september worden die gratis accounts omgezet naar Knab Plus.
Ja en als er geen geld op staat (zoals bij mij), dan wordt de rekening van Knab Basis per 13 September gesloten.

• glatuin
TheSander562 schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 12:04:
[...]

Ja en als er geen geld op staat (zoals bij mij), dan wordt de rekening van Knab Basis per 13 September gesloten.[Afbeelding]
Volgens mij ging het al niet zo goed met Knab. Fintech gehalte te klein (dochter van Aegon). Ik ben benieuwd hoe lang ze het gaan volhouden als niet gratis bank. €5 p/mnd is best veel in vergelijking met de andere banken.

• Batavia
  • Registratie: mei 2011
glatuin schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 12:43:
[...]

Volgens mij ging het al niet zo goed met Knab. Fintech gehalte te klein (dochter van Aegon). Ik ben benieuwd hoe lang ze het gaan volhouden als niet gratis bank. €5 p/mnd is best veel in vergelijking met de andere banken.
Volgens mij valt het wel mee met de kosten. Alles wat goedkoper is wordt overal de nek omgedraaid (of vol gehangen met bijkomende kosten)

• 4myra
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 07-09 09:31
Knab basis gratis stopt per 15 september.

Ik ben op zoek naar een gratis/ goedkope vervangende bank die voor overmakingen geen gebruik maakt van sms code verificatie en ook geen Reader of scanner graag. Alles zoveel mogelijk via app, pincode en gezichtsherkenning. Ik heb al ABN AMRO en N26.

Revolut wil ik niet.

Openbank valt af. Hoe zit het met vivid bank? ING? ASN?

• Kodess
  • Laatst online: 19-09 10:33
4myra schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 05:29:

Ik ben op zoek naar een gratis/ goedkope vervangende bank die voor overmakingen geen gebruik maakt van sms code verificatie en ook geen Reader of scanner graag. Alles zoveel mogelijk via app, pincode en gezichtsherkenning. Ik heb al ABN AMRO en N26.

Revolut wil ik niet.

ING is niet gratis. ASN is niet gratis.
Revolut is eigenlijk degene die het beste past bij wat je wilt.
N26 misschien? Alleen geen iDeal dan.

ioniq 28kWh - 5135 Wp

• glatuin
Kodess schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 09:48:
[...]

ING is niet gratis. ASN is niet gratis.
Revolut is eigenlijk degene die het beste past bij wat je wilt.
N26 misschien? Alleen geen iDeal dan.
Vivid.money?

• Datisraar
4myra schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 05:29:

Revolut wil ik niet.

Kijk maar eens hier bij Tweakers Vivid bank, voor gebruikers /recensies. Is itt ING en Asn, gratis. Geen Ideal of maestro maar wel als bank 'ernaast' bij je ABN Amro. Je krijgt een debit Visa card en eventueel meerdere IBANs/potjes. Vivid valt onder Duitse 100.000€ garantie stelsel.

[Voor 12% gewijzigd door Datisraar op 20-08-2021 12:02]

• Flipsen
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 20:45
Ik kwam nog een nieuwe aanstaande fintech tegen: https://www.bankse.es/

Lijkt een Spaanse start-up te zijn die gebruik maken van, zoals wel meer fintechs, Estlandse rekeningnummers.

Ze gaan in september van start.

.

Pagina: 1 ... 9 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Heb je relevante informatie? Geef dan altijd een bronvermelding en een quote. (y)

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee