Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Jay-B
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 21:26
MxD schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 13:10:
[...]

Wat mijn vriend graag wil weten: als hij geld overmaakt duurt het even voordat het op de andere rekening staat. Maar het wordt wel gelijk afgeschreven van de rekening waar het opstaat. Als de overschrijving gebeurt op 31 december om zeg 22:00 uur is het er gelijk af, maar het staat nog niet op 1 januari op de nieuwe rekening. Als dat 1000 euro is, is hij op 1 januari 1000 euro armer op papier dan hij feitelijk is. Hoe werkt dat met de aangifte?

Bovenstaande vraag is puur hypothetisch!
Dat het er niet direct op staat is niet relevant. De belastingdienst werkt net zoals de banken met een valutadatum. In dit geval is de valutadatum 31 december. Dit betekent dat ondanks dat het geld daadwerkelijk een paar dagen later pas is bijgeboekt, de belastingdienst van de bank gewoon doorkrijgt dat er 1000 euro op 31 december op de ontvangende rekening staat. Geld hangt niet ergens in limbo.

[Voor 5% gewijzigd door Jay-B op 19-12-2020 19:31]

• kees_1
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 18:03
Jay-B schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 19:26:
[...]

Dat het er niet direct op staat is niet relevant. De belastingdienst werkt net zoals de banken met een valutadatum. In dit geval is de valutadatum 31 december. Dit betekent dat ondanks dat het geld daadwerkelijk een paar dagen later pas is bijgeboekt, de belastingdienst van de bank gewoon doorkrijgt dat er 1000 euro op 31 december op de ontvangende rekening staat. Geld hangt niet ergens in limbo.
Je moet het inderdaad altijd opgeven volgens de regels van de belastingdienst. Afhankelijk van het verwerkingstijdstip van de bank kan je het bedrag wel degelijk een dag 'kwijt' zijn ook volgens de doorgegeven data aan de belastingdienst. Als je 's middags geld overmaakt dan is de kans groot dat het pas de eerst volgende werkdag op de andere rekening wordt bijgeschreven met valutadatum van die dag (praktijkervaring).

• Jay-B
Dat zou goed kunnen maar dat betekent nog steeds dat het geld niet kwijt is in de tusse tijd. Als de valutadatum op bijvoorbeeld 2 januari staat dan betekent dat de belastingdienst doorkrijgt dat het bedrag op de oude rekening staat op 1 januari en de eigenaar van die rekening vermogensbelasting verschuldigd is.

• kees_1
  • Laatst online: 18:03
Jay-B schreef op maandag 21 december 2020 @ 08:55:
Dat zou goed kunnen maar dat betekent nog steeds dat het geld niet kwijt is in de tusse tijd. Als de valutadatum op bijvoorbeeld 2 januari staat dan betekent dat de belastingdienst doorkrijgt dat het bedrag op de oude rekening staat op 1 januari en de eigenaar van die rekening vermogensbelasting verschuldigd is.
Dat is niet zo, zoals ik al vermeld heb. Misschien niet als je overboekt bij rekeningen bij dezelfde bank, maar naar een andere bank is het nog steeds zo.
Gewoon zelf eens proberen op 31 december 's middags. Dan kan je nog wat VRH besparen.

• Jay-B
Dat is belastingontduiking en wettelijk strafbaar. Hoewel ik me niet kan voorstellen dat het überhaupt werkt ontheft het je verder ook niet van de plicht om aangifte te doen. Ondanks dat geld in de verwerkingsstroom van een bank zit dien je dit alsnog aan te geven bij de fiscus.

• balken07
  • Laatst online: 20-06 17:54
Datisraar schreef op zondag 13 december 2020 @ 17:23:
Voor degenen die net als ik ook een rekening heeft bij de buitenlandse Revolut, N26, Open Bank, Vivid, Monese en Transferwise, moet je bij je belasting aangifte in 2021 hier melding van maken van het saldo of krijgt de Nederlandse belastingdienst dit vanzelf door van deze(gratis) Fin techs?
Je hoeft ze niet op te geven zolang je totale vermogen (dus over al je bankrekeningen + andere belastbare zaken in Box 3) niet boven het vrijgestelde bedrag uitkomt. :)

• Datisraar
  • Registratie: september 2019
  • Laatst online: 20:22
balken07 schreef op zondag 17 januari 2021 @ 10:36:
[...]

Je hoeft ze niet op te geven zolang je totale vermogen (dus over al je bankrekeningen + andere belastbare zaken in Box 3) niet boven het vrijgestelde bedrag uitkomt. :)
Okay, bedankt 👍!

• prinsrob
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 21-06 14:16
Ik las ergens dat een Maestro pas bij n26 gratis kan worden aangevraagd wanneer er minimaal 100e op de rekening staat. In de app kost die pas aanvragen een tientje. Mis ik iets of hebben ze dit veranderd?

Calvin: You know how Einstein got bad grades as a kid? Well, mine are even worse!

• U123456
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 19:51
prinsrob schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 14:17:
Ik las ergens dat een Maestro pas bij n26 gratis kan worden aangevraagd wanneer er minimaal 100e op de rekening staat. In de app kost die pas aanvragen een tientje. Mis ik iets of hebben ze dit veranderd?
Is gratis staat hier:
The Maestro card is free of charge.
Link: https://support.n26.com/e...-to-order-my-maestro-card

Een vervangende kaart kost wel een tientje:
How much does it cost to reorder my card?

Standard delivery:
N26 Standard and N26 You cards: 10€
N26 Metal cards: 45€
Link: https://support.n26.com/e...ery/how-to-reorder-a-card

[Voor 24% gewijzigd door U123456 op 21-01-2021 14:34]

• prinsrob
Bedankt. Als ik in mijn app bij 'cards' kijk zie ik alleen de Mastercard staan. Ik neem aan dat de Maestro kaart er ook bij zou staan mocht ik die in het verleden al eens aangevraagd hebben. Die kaart kost me nu dus geld. Ik neem even contact op met support :)

Calvin: You know how Einstein got bad grades as a kid? Well, mine are even worse!

• JeroenE
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online
@prinsrob Je moet een betaling van minstens 100 euro (uit Nederland zelfs meen ik) ontvangen op je N26 bankrekening. Het gaat niet om het saldo, 2 keer 50 euro overmaken werkt niet.

Als je dat hebt gedaan dan krijg je in de app de optie om de Maestro kaart aan te vragen.

• prinsrob
JeroenE schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 15:14:
@prinsrob Je moet een betaling van minstens 100 euro (uit Nederland zelfs meen ik) ontvangen op je N26 bankrekening. Het gaat niet om het saldo, 2 keer 50 euro overmaken werkt niet.

Als je dat hebt gedaan dan krijg je in de app de optie om de Maestro kaart aan te vragen.
Ah ok. Nu is dit bij mij ook het geval, er komt regelmatig wat binnen van Nederlandse iban > 100e. Wellicht heb ik het al eerder aangevraagd. Staat een Maestro kaart dan ook bij 'cards'? Bij mij niet namelijk.

• JeroenE
  • Niet online
@prinsrob Bij mij staat hij er bij. Hier staat nog dat hij gratis is: https://support.n26.com/e...-to-order-my-maestro-card Maar in het (vernieuwde) cards menu zie ik de optie niet meer om hem aan te vragen. Dat komt misschien ook wel omdat ik hem dus al heb.

Hier staat het verhaal over die 100 euro: https://support.n26.com/e...can-i-use-my-maestro-card

• prinsrob
JeroenE schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 17:11:
@prinsrob Bij mij staat hij er bij. Hier staat nog dat hij gratis is: https://support.n26.com/e...-to-order-my-maestro-card Maar in het (vernieuwde) cards menu zie ik de optie niet meer om hem aan te vragen. Dat komt misschien ook wel omdat ik hem dus al heb.

Hier staat het verhaal over die 100 euro: https://support.n26.com/e...can-i-use-my-maestro-card
Bedankt voor je reactie. Ik heb de kaart aangevraagd en toen 10 euro terug gestort gekregen na contact met support.

• Glup
  • Registratie: november 2020
  • Niet online
Let’s get a couple of things out of the way: your Maestro can’t be used for online purchases and it’s not an EC or Girocard (in Germany).

You can't use it for Apple Pay or Google Pay.
Iemand een idee waarom deze beperkingen? Het lijkt toch een kleine moeite om Maestro kaarten ook geschikt te maken voor online-aankopen en Google- en Apple-Pay :?

• JeroenE
  • Niet online
@Glup Ik weet het niet, maar ik gok dat het voor online te onbekend is. Met geen enkele Nederlandse bank kan je de Maestro gebruiken om online aankopen te doen. Je moet dan namelijk het kaartnummer en de CVC weten en die staan er beiden niet op. Met mijn Openbank Maestro is het wel eens gelukt om dit te doen, trouwens; bij de meeste webshops (althans die ik bezoek) bestaat deze optie namelijk ook niet.

Meedoen met Google Pay en Apple Pay kost geld, voor zover ik weet. Waarschijnlijk zijn de kosten te hoog tov de meerwaarde. In veel Europese landen kan je overal betalen met een Mastercard, alleen in Nederland is dat juist niet gebruikelijk en kan het maar bij een beperkt aantal winkels.

• Glup
  • Niet online
@JeroenE Vergis je niet hoor: het Maestro netwerk is best groot.

Ook kom ik het best wel tegen, zelfs bij sommige winkels op AliExpress. Maar dat gezegd hebbende, het is natuurlijk een stuk kleiner dat de netwerken van Mastercard en VISA.

Mijn Maestro kaarten van Revolut en inderdaad Openbank heb ik iig wel aan Google Pay kunnen toevoegen.

Hoewel ik Maestro in de praktijk als (veel) sneller ervaar met NFC dan Maestro en VISA blijft het frustrerend dat niet wereldwijd één netwerk tegen kostprijs wordt uitgerold waarop merken dan hun diensten tegen betaling mogen uitrollen. Het concurreren tussen netwerken is nooit goed maar concurrentie op diensten/toegevoegde_waarde is natuurlijk wél goed. Hetzelfde met spoorlijnen/ziekenhuizen enz. trouwens.

Anyway, we ondergaan de huidige suboptimale toestand gelaten |:( :+

• JeroenE
  • Niet online
@Glup Ik geloof best dat het een groot netwerk is, alleen niet dat het in Europa groot is in online aankopen. In het lijstje op die wikipedia pagina staat bij diverse landen al dat het vervangen wordt door iets anders of dat online aankopen niet kunnen (bijvoorbeeld bij Duitsland).

Of dat in de andere landen dan wel kan weet ik niet zeker; immers bij Nederland staat er niets over en je kan het hier dus feitelijk niet online gebruiken. Het gaat alleen als je toevallig een 'juiste' buitenlandse Maestro hebt en een webwinkel die (gok ik) ook veel Belgische klanten heeft. Daar is het juist wel ingeburgerd.

• Deezers
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 20-06 14:45
En de Rabobank verhoogt zoals elk jaar weer
de prijzen, en verlaagt de mogelijkheden en services daarvoor. Geld storten weer een kwartje duurder. Natuurlijk verzonden via de berichtenbox die bijna niemand leest in de app. Helemaal over naar Revolut of een andere bank is helaas nog altijd niet mogelijk omdat veel bedrijven een niet NL-IBAN niet accepteren voor uitbetalingen of afschrijvingen...

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 21:49
Geld storten? Probeer dat überhaupt maar eens bij een fintech...

En bovendien: hoe vaak doe je dat? Kan me niet herinneren wanneer ik dit voor het laatst gedaan heb.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

• U123456
Een nog niet genoemde IBAN account met Mastercard: https://www.rewire.com/services/euro-account/
Rewire lijkt vooral gericht op migranten die geld naar hun thuisland sturen, maar mogelijk ook als (gratis) bankrekening te gebruiken? Nadeel: geen depositogarantiestelsel. Onduidelijk van welk land de IBAN’s zijn.

[Voor 7% gewijzigd door U123456 op 31-01-2021 16:21]

• JeroenE
  • Niet online
@U123456 Ik gok dat het Britse IBANs zijn, aangezien die als voorbeeld worden gebruikt. Zie bijvoorbeeld https://community.rewire....w-to-get-an-iban-account/ of https://community.rewire....o-my-rewire-iban-account/ (die is bij mij automatisch in het Chinees) en https://community.rewire....-my-rewire-account-in-uk/ Die laatste legt (oa) uit hoe je vanuit een Engelse bank kan overmaken door gebruik te maken van het account number en de sortcode. Dat zijn de nummers die je nodig hebt om vanuit een Britse bank geld over te maken naar een andere Britse bank.

• Ynguy
  • Registratie: juli 2020
  • Laatst online: 10:06
U123456 schreef op zondag 31 januari 2021 @ 16:11:
Een nog niet genoemde IBAN account met Mastercard: https://www.rewire.com/services/euro-account/
Rewire lijkt vooral gericht op migranten die geld naar hun thuisland sturen, maar mogelijk ook als (gratis) bankrekening te gebruiken? Nadeel: geen depositogarantiestelsel. Onduidelijk van welk land de IBAN’s zijn.
Eeb bedrijf gestart in 2015 in Israel.

• Siask
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 21:39
De teams van Rewire zitten in Tel Aviv en Amsterdam, je kunt ze ook even bellen :)

• Glup
  • Niet online
Siask schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 13:33:
De teams van Rewire zitten in Tel Aviv en Amsterdam, je kunt ze ook even bellen :)
Of langsgaan: Nieuwezijds Voorburgwal 162 Amsterdam :+

• Datisraar
Of ff Whatsappen met Rewire. Ze geven snel antwoord. Je krijgt daar overigens een Euro GB IBAN account.

• rogervdh
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 16-02 07:51
Deezers schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 17:43:
En de Rabobank verhoogt zoals elk jaar weer
de prijzen, en verlaagt de mogelijkheden en services daarvoor. Geld storten weer een kwartje duurder. Natuurlijk verzonden via de berichtenbox die bijna niemand leest in de app. Helemaal over naar Revolut of een andere bank is helaas nog altijd niet mogelijk omdat veel bedrijven een niet NL-IBAN niet accepteren voor uitbetalingen of afschrijvingen...
Acceptatie van een EU IBAN, ongeacht de afkomst, voor afschrijvingen is gewoon in het Europese recht geregeld. Dat mag een bedrijf niet weigeren enkel omdat het rekeningnummer met andere letters begint dan NL. Anders gewoon naar het IBAN discriminatie loket van De Nederlandse Bank en dan is het doorgaans zeer snel opgelost. Ik bankier volledig vanuit Duitsland en alles wordt daar af- en bijgeschreven. Ik wissel ieder jaar van energieleverancier, etc. en het is soms ff een mailtje eraan spenderen, maar dan is het doorgaans geregeld. Salaris bijschrijven is bij m'n vrouw en mijzelf in ieder geval ook totaal geen probleem (kon het gewoon zelf in de salarisportal aanpassen). Ook zaken als kinderbijslag, etc. etc. gaat allemaal zonder problemen.

• Glup
  • Niet online
Wie van de grote banken ABNAMRO / Rabobank / ING heeft zijn automatisering het beste op orde?

• JeroenE
  • Niet online
@Glup Misschien moet je wat duidelijker uitleggen wat je nu precies bedoeld te vragen?

• Glup
  • Niet online
JeroenE schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 08:30:
@Glup Misschien moet je wat duidelijker uitleggen wat je nu precies bedoeld te vragen?
Ik bedoel wie het meest innovatief is met producten en diensten mbt betaalrekeningen. Bij die fintech banken zijn allemaal van die topics waar het wel duidelijk is wie wat heeft of wie wat laat liggen, maar bij de gewone Nederlandse banken is dit mij niet duidelijk.

Maar ik bedoel bijvoorbeeld ook wie zijn automatisering het beste op orde heeft zodat die het minste 'plat' liggen, om maar iets te noemen. Of wie de systemen het beste op orde heeft tegen (mogelijke) fraude, bijvoorbeeld met innovatieve AI :)

• JeroenE
  • Niet online
@Glup Aha, maar dat is dan nogal subjectief. Wat vind je nu belangrijker, een flitsende app of fraudepreventie? Het ene kan je wel zien natuurlijk, het andere niet per se. Een flitsende app gebruik je vaak, maar als je een keer veel geld bent kwijt geraakt vind je de fraudepreventie misschien toch net iets belangrijker.

De meeste standaard features zijn gewoon bij iedere bank aanwezig. Je hebt nog wel wat verschillen als het gaat om betalen met je mobiel (en welk besturingssysteem), maar je ziet dat ook bij steeds meer banken komen.

Ik weet eerlijk gezegd het antwoord sowieso niet, maar ik denk wel dat als je dit alleen voor de zogenaamde Nederlandse "grootbanken" wil weten je eigenlijk niet in een topic over gratis banken goed zit. Al die Nederlandse grootbanken zijn immers niet gratis.

Ik weet zo snel geen "vergelijk alle Nederlandse/Europese banken met elkaar" topic, maar misschien iemand anders wel.

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 21:49
Daar is deze voor denk ik: Het 'Welke bank?' topic

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

• Glup
  • Niet online
Aha, ja dat inderdaad :)

Wist niet van het bestaan vandaar mijn vraag hier. Excuses :+

• Ardana
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 21:24

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Dank voor de link, @Herko_ter_Horst! En iedereen weer terug on-topic graag :)

Note to self: being good is often more important than being right.

• U123456
Transferwise >> Wise:
Today, we’re changing our name from TransferWise to Wise.

Our customers now need us for more than money transfers. Sending, spending, and receiving money internationally is too expensive, slow, and inconvenient. We’re fixing that for people and businesses.
https://transferwise.com/gb/blog/world-meet-wise

• McGarrett
  • Registratie: april 2020
  • Niet online
<knip> Off-topic.

[Voor 85% gewijzigd door Ardana op 23-02-2021 13:17]

• Glup
  • Niet online
<knip> Off-topic.

[Voor 89% gewijzigd door Ardana op 23-02-2021 13:18]

• Datisraar
<knip> Off-topic.

[Voor 103% gewijzigd door Ardana op 23-02-2021 13:18]

• U123456
<knip> Off-topic.

[Voor 96% gewijzigd door Ardana op 23-02-2021 13:18]

• Brent
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 21:01
<knip> Off-topic.

[Voor 92% gewijzigd door Ardana op 23-02-2021 13:18]

Humanist | Kernpower! | Determinist | Netiquette | Politiek dakloos

• Ardana
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 21:24

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Modbreak:Het topic gaat over gratis banken. Niet over banken waarvoor betaald moet worden. Ik heb een flink aantal posts leeg gehaald.

Note to self: being good is often more important than being right.

• McGarrett
  • Niet online
Vivid Money staat nog op de lijst van kandidaten, maar is inmiddels al een tijdje actief in NL. Misschien dat het kan worden aan gepast?

• McGarrett
  • Niet online
Zijn er hier mensen die al een monese account hebben? Zoja wat is jullie ervaring? Misschien dat iemand die al een account heeft daar een aparte topic voor wil openen?!
Denk dat het sowieso handig is als voor al de genoemde “gratis” banken een aparte ervaringstopic wordt aangemaakt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Timelight
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 21-06 10:47
McGarrett schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 09:01:
Zijn er hier mensen die al een monese account hebben? Zoja wat is jullie ervaring? Misschien dat iemand die al een account heeft daar een aparte topic voor wil openen?!
Denk dat het sowieso handig is als voor al de genoemde “gratis” banken een aparte ervaringstopic wordt aangemaakt.
Ik heb zelf een monese account voor de debit card en het bevalt mij wel prima omdat ik het met sofort kan opladen. revolut werkt helaas niet voor mij omdat het ideal opladen bij mij mislukt. Dit waarschijnlijk omdat ik 2 voornamen heb en we hier in nederland initialen gebruiken. Bij revolut wred mijn naam voluit geschreven. Dus volgens hun komen de namen dan niet overeen. Bij monese heb ik dit probleem niet als ik sofort gebruik. Enigste nadeel is dat het niet in het weekend het er de zelfde dag op staat.

Ik heb overigens contact gehad met revolut en volgens hun moet ik mijn naam dan aanpassen bij de rabobank. Wat ze hier in nederland dus niet doen want iedere bank werkt hier met alleen de voorletter in plaats voluit.

[Voor 10% gewijzigd door Timelight op 03-03-2021 11:38]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• McGarrett
  • Niet online
Timelight schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 11:37:
[...]

Ik heb zelf een monese account voor de debit card en het bevalt mij wel prima omdat ik het met sofort kan opladen. revolut werkt helaas niet voor mij omdat het ideal opladen bij mij mislukt. Dit waarschijnlijk omdat ik 2 voornamen heb en we hier in nederland initialen gebruiken. Bij revolut wred mijn naam voluit geschreven. Dus volgens hun komen de namen dan niet overeen. Bij monese heb ik dit probleem niet als ik sofort gebruik. Enigste nadeel is dat het niet in het weekend het er de zelfde dag op staat.

Ik heb overigens contact gehad met revolut en volgens hun moet ik mijn naam dan aanpassen bij de rabobank. Wat ze hier in nederland dus niet doen want iedere bank werkt hier met alleen de voorletter in plaats voluit.
Thanks for sharing. Ik neem aan dat je de gratis versie van monese gebruikt.
Het probleem dat je schets met Revolut heb ik ook met mijn ING rekening. Voorheen lukte het me wel om met iDeal via MoneYou het saldo aan te vullen, maar helaas kan dat nu niet meer vanwege het einde van MoneYou. :'(

Ik lees wel regelmatig dat mensen problemen ondervinden met Revolut, voornamelijk met het onnodige blokkeren van de account.

• Timelight
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 21-06 10:47
McGarrett schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 17:40:
[...]

Thanks for sharing. Ik neem aan dat je de gratis versie van monese gebruikt.
Het probleem dat je schets met Revolut heb ik ook met mijn ING rekening. Voorheen lukte het me wel om met iDeal via MoneYou het saldo aan te vullen, maar helaas kan dat nu niet meer vanwege het einde van MoneYou. :'(

Ik lees wel regelmatig dat mensen problemen ondervinden met Revolut, voornamelijk met het onnodige blokkeren van de account.
Ja ik gebruik inderdaad de gratis versie als extra bank zeg maar die aanvullend is voor wat de rabobank weer mist. Heb er ook niet veel geld op staan maar soms is zo potje wel leuk.

Ja ik lees die verhalen ook over revolut. Wel jammer want ze kunnen een mooie aanvulling in nederland zijn maar dan moet het wel goed werken.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Datisraar
Zijn er nog meer mensen die ondertussen verslaafd zijn aan de gratis fintechs? Misschien moet ik wel in therapie 🤔. Naast gratis Monese, TransferWise, Revolut, N26, Vivid, Openbank komt er hopenlijk wat rust in de tent. Je krijgt geen overzicht meer als je daar allemaal rekeningen hebt. Menig Nederlander heeft nog steeds 1 bankrekening. Ik ga al naar de 10. Euh....hellup? 😉

[Voor 20% gewijzigd door Datisraar op 03-03-2021 18:33]

Acties:
  • +8Henk 'm!

• AllInOneNerd
  • Registratie: november 2019
  • Laatst online: 20:04
Datisraar schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 18:31:
Zijn er nog meer mensen die ondertussen verslaafd zijn aan de gratis fintechs? Misschien moet ik wel in therapie 🤔. Naast gratis Monese, TransferWise, Revolut, N26, Vivid, Openbank komt er hopenlijk wat rust in de tent. Je krijgt geen overzicht meer als je daar allemaal rekeningen hebt. Menig Nederlander heeft nog steeds 1 bankrekening. Ik ga al naar de 10. Euh....hellup? 😉
Niet alles is gratis (ik betaal voor ABN en ING) maar hier is mijn verzameling 🙂

Vond je de opmerking van mij of iemand relevant of heeft het je geholpen? Laat een duimpje achter als teken van waardering.

• Datisraar
AllInOneNerd schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 20:32:
[...]

Niet alles is gratis (ik betaal voor ABN en ING) maar hier is mijn verzameling 🙂

[Afbeelding]
Haha. En ik maar denken dat ik veel bankrekeningen heb verzameld 😂......Het past allemaal maar net op jouw foto!

[Voor 4% gewijzigd door Datisraar op 03-03-2021 21:13]

• anandus
  • Registratie: februari 2001
  • Niet online
Ik ben op zoek naar een gratis betaalrekening.
Eisen heb ik niet echt, behalve gratis (of heel goedkoop) en iDeal.

Nu zie ik in de TS dat van alle banken alleen Knab iDeal aanbiedt, maar als ik op de site van Knab kijk zie ik alleen een rekening voor 5 euro per maand, dat is allesbehalve goedkoop :P

Kan iemand mij aanwijzen waar ik deze Knab Basis kan vinden?

[Voor 4% gewijzigd door anandus op 03-03-2021 21:58]

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Crasheeee
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 13:21
anandus schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 21:57:

Nu zie ik in de TS dat van alle banken alleen Knab iDeal aanbiedt, maar als ik op de site van Knab kijk zie ik alleen een rekening voor 5 euro per maand, dat is allesbehalve goedkoop :P

Volgens mij was je sneller geweest als je dit had ingetikt in Google dan de vraag hier te stellen.

Maar je kan na 1 maand betalen switchen in de interface naar Knab basis.

• anandus
  • Registratie: februari 2001
  • Niet online
Crasheeee schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 22:32:
[...]

Volgens mij was je sneller geweest als je dit had ingetikt in Google dan de vraag hier te stellen.

Google hielp niet echt, daar keek ik eerst ;)
Het helpt ook niet dat Knab dit zelf ook geheim houdt.

Bedankt voor je reactie :)

• Glup
  • Niet online
Crasheeee schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 22:32:
[...]
Dat na 1 maand hoor ik vaker maar ik kon het direct! :?

• Glup
  • Niet online
Ben benieuwd of wij dat hier ook krijgen. Ben zelf voor: UK to raise contactless payment limit to £100

[Voor 16% gewijzigd door Glup op 04-03-2021 12:46. Reden: Bron veranderd omdat duidelijker]

• Of-Aaargh
  • Registratie: juli 2006
  • Nu online
Dat is in Nederland in maart vorig jaar al gebeurd... van 25 naar 50 euro per betaling, en 100 euro cumulatief.

• Glup
  • Niet online
Of-Aaargh schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 12:15:
[...]

Dat is in Nederland in maart vorig jaar al gebeurd... van 25 naar 50 euro per betaling, en 100 euro cumulatief.
Ik heb de bron maar even veranderd omdat duidelijker, maar volgens mij hebben de Britten die van £30 naar £45 ook gehad, maar is het nu naar £100 gegaan.

Het zou trouwens mooi zijn als die cumulatief elk etmaal wordt gereset of dat je dat zelf zou kunnen doen in de App :*)

[Voor 4% gewijzigd door Glup op 04-03-2021 13:30. Reden: aanvulling]

• Brent
  • Laatst online: 21:01
[...]

[Afbeelding]
Da's niet echt all in one vind ik :P

Humanist | Kernpower! | Determinist | Netiquette | Politiek dakloos

• glatuin
  • Registratie: juni 2015
  • Laatst online: 17:48
Brent schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 12:53:
[...]

Da's niet echt all in one vind ik :P
Daar heb je Curve voor, daar ben ik ook erg blij mee!

• Pukson
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 21:07
anandus schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 21:57:

Revolut is gratis en ondersteunt sinds kort iDeal. Heb al bij de nodige online webshops nu betaald middels revolut. Maar ook betaalverzoeken :)
De gratis uitvoering is meer dan voldoende

Add me op Stadia: Gloogle

• Pukson
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 21:07
glatuin schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 13:25:
[...]

Daar heb je Curve voor, daar ben ik ook erg blij mee!
Zou echt nice zijn als er een Curve Maestro pas kwam. En die je weer kan koppelen aan een debit visa/mastercard. Kunnen we tenminste overal betalen in NL, zonder zorgen. CDC pas eraan en gaan :)

[Voor 12% gewijzigd door Pukson op 04-03-2021 21:21]

Add me op Stadia: Gloogle

• ivanwmc
  • Registratie: november 2015
  • Laatst online: 21:32
Glup schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 08:20:
Dat na 1 maand hoor ik vaker maar ik kon het direct! :?
Klopt! Ik ook!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Siask
Pukson schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 21:16:
[...]
Zou echt nice zijn als er een Curve Maestro pas kwam. En die je weer kan koppelen aan een debit visa/mastercard. Kunnen we tenminste overal betalen in NL, zonder zorgen.
Gaat natuurlijk never nooit niet gebeuren met die lage interchange in Nederland, er valt echt niets te verdienen.

• NY_Giant
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 21:37
Pukson schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 21:16:
[...]

Zou echt nice zijn als er een Curve Maestro pas kwam. En die je weer kan koppelen aan een debit visa/mastercard. Kunnen we tenminste overal betalen in NL, zonder zorgen. CDC pas eraan en gaan :)
Je bent niet de enige met die wens: https://community.curve.com/t/maestro-card-support/2719. Het zou natuurlijk ook nog de andere kant op kunnen: Maestro kunnen toevoegen aan de huidige Curve card. Maar het mooiste zou natuurlijk een dual scheme card zijn (zoals iemand daar opmerkt), zodat het beide kanten op werkt.

Het schijnt in ieder geval op een soort van roadmap te staan. Al is het inderdaad de vraag of het echt haalbaar is.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Glup
  • Niet online
Het beste zou natuurlijk zijn dat MasterCard en MAESTRO worden samengevoegd door MasterCard; beiden zijn notabene van MasterCard! |:(

[Voor 6% gewijzigd door Glup op 05-03-2021 10:18. Reden: verduidelijking]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• glatuin
Glup schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 10:06:
Het beste zou natuurlijk zijn dat MasterCard en MAESTRO worden samengevoegd door MasterCard; beiden zijn notabene van MasterCard! |:(
Gaat niet zo snel gebeuren, op lange termijn wil Europa een eigen credit card betaalsysteem hebben als alternatief voor Visa en Mastercard. De Europese banken zijn dat aan het onderzoeken.

https://www.paymentscards...omni%2Dchannel%20payments.

• Tacticus
  • Niet online
Dus als ik het goed begrijp kan je een betaalrekening nemen bij Knab en dan direct overzetten naar het basis pakket waardoor je niks betaal pm of betaal je nog wel de eerste maand?

• oohh
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 19:52
Tacticus schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 14:40:
Dus als ik het goed begrijp kan je een betaalrekening nemen bij Knab en dan direct overzetten naar het basis pakket waardoor je niks betaal pm of betaal je nog wel de eerste maand?
Geen idee of je die 5 euro van de eerste maand mag betalen, maar volgens mij zijn dat de kosten niet echt. Je kunt trouwens ook gebruik maken van de actie waarbij je EUR 50 ontvangt bij het aanzetten van de overstapservice.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
@Tacticus Wel even rekening houden dat je officieel geen incasso's op zo'n Knab Basis rekening mag laten doen. Dat schijnt wel te werken, maar garantie tot de deur dus. Datzelfde geld voor iDeal. Je mag (kan?) dan ook in de winkel niet meer met je betaalpas betalen.

Maar als je alleen geld wil ontvangen en overboeken dan kan het natuurlijk prima. Zie de voorwaarden op bladzijde 5.

• Glup
  • Niet online
JeroenE schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 16:34:
@Tacticus Wel even rekening houden dat je officieel geen incasso's op zo'n Knab Basis rekening mag laten doen. Dat schijnt wel te werken, maar garantie tot de deur dus. Datzelfde geld voor iDeal. Je mag (kan?) dan ook in de winkel niet meer met je betaalpas betalen.

Maar als je alleen geld wil ontvangen en overboeken dan kan het natuurlijk prima. Zie de voorwaarden op bladzijde 5.
Iemand een idee waarom zij dit model aanhouden? Beetje merkwaardig nl.

• ivanwmc
  • Registratie: november 2015
  • Laatst online: 21:32
Tacticus schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 14:40:
Zo werkte het bij mij. Ik heb niets betaald.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
@Glup Volgens mij omdat je een Knab betaalrekening nodig hebt om bij hun te sparen of te beleggen. Die moet je namelijk als tegenrekening gebruiken. Als je Knab Basis hebt kan je niet alle soorten spaarrekeningen openen en mag je maximaal 50k sparen. Bij de beleggingsrekeningen kon ik zulke regels zo snel niet vinden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• michael4500
  • Registratie: oktober 2016
  • Niet online
[...]

[Afbeelding]
Ja hier nog 1. Ondertussen al een aardige collectie pasjes en bankrekeningnummers opgebouwd. Maar nu toch wel de max bereikt, of er moet nog iets heel speciaals komen.

@Datisraar en @AllInOneNerd

Hoe doen jullie dat met al je pincodes onthouden? Gewoon in een wachtwoordkluis op je telefoon ofzo (keepass, bitwarden etc.)? Weet dat je in sommige (fintech-)apps de pin kunt opzoeken, maar in de SNS en ABN-app bijv. niet.

Stond gisteren in de supermarkt bij de kassa en wist de pincode van 1 van mn "normale" banken al niet meer. (Dementie slaat toe op jonge leeftijd ;) )
Gelukkig nog fintech-pasjes bij waarvan ik de code uit mn hoofd ken. Gebruik de pincodes ook niet meer zo vaak, o.a. ivm contactloos /mobiel betalen zonder pin onder de 50 euro etc.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• AllInOneNerd
michael4500 schreef op zondag 7 maart 2021 @ 08:11:
[...]

Ja hier nog 1. Ondertussen al een aardige collectie pasjes en bankrekeningnummers opgebouwd. Maar nu toch wel de max bereikt, of er moet nog iets heel speciaals komen.

Hoe doen jullie dat met al je pincodes onthouden? Gewoon in een wachtwoordkluis op je telefoon ofzo (keepass, bitwarden etc.)? Weet dat je in sommige (fintech-)apps de pin kunt opzoeken, maar in de SNS en ABN-app bijv. niet.

Stond gisteren in de supermarkt bij de kassa en wist de pincode van 1 van mn "normale" banken al niet meer. (Dementie slaat toe op jonge leeftijd ;) )
Gelukkig nog fintech-pasjes bij waarvan ik de code uit mn hoofd ken. Gebruik de pincodes ook niet meer zo vaak, o.a. ivm contactloos /mobiel betalen zonder pin onder de 50 euro etc.
Voor de meeste fintechs die ik alleen had om uit te proberen en wellicht voor het pasje gebruikte ik dezelfde pincode. Voor de Nederlandse banken gebruik ik een eigen pincode. Voor de rest van de fintechs die ik wel vaker gebruik heb ik een pincode berekend op basis van bepaalde cijfers die op de kaart staan. Maar met Apple Pay heb je gelukkig geen pincode nodig.

Vond je de opmerking van mij of iemand relevant of heeft het je geholpen? Laat een duimpje achter als teken van waardering.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Datisraar
michael4500 schreef op zondag 7 maart 2021 @ 08:11:
[...]

Ja, met 10 bankrekeningen valt het niet mee met alle pincodes. Maar zoals eerder aangehaald, ik betaal zoveel mogelijk met Apple Pay en hoef je geen pincodes meer te onthouden. En ook onder de 50€ heb je meestal geen pincodes meer nodig met contact loos betalen.

[Voor 3% gewijzigd door Datisraar op 07-03-2021 17:36]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Datisraar
[quote][b]Datisraar schreef op zondag 7 maart 2021 @ 17:20:

[Voor 84% gewijzigd door Datisraar op 07-03-2021 17:31]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• michael4500
  • Niet online

Bedankt! Ja, ook nog een optie inderdaad (Apple Pay en Google Pay). Maar heb je dan echt nooit meer je pinpas nodig? Las ergens dat mensen toch weleens om hun pas gevraagd werden, tijdens betalen met Apple of Google Pay. Weet niet meer waar precies, hier op het forum geloof ik.

En heb nu weer sinds gisteren of eergisteren dat mn Google Pay app verdwenen is. Dus op die manier betalen heeft misschien ook zn nadelen. Kan nu niet kiezen via die app van welke account/pas/rekening ik wil betalen bijvoorbeeld. Alleen bunq werkt nu (waarschijnlijk) dan via hun aangepaste "simpele" implementatie (buiten de Google Pay app om zeg maar).

Heeft het weken goed gedaan, maar nu dus weer verdwenen. OpenBank en Google Pay ook niet mogelijk hierdoor, denk ik (nog niet getest). In ieder geval O.B. ook niet aanpasbaar in de G pay app. Google Pay niet zo betrouwbaar en handig hierdoor.

• Glup
  • Niet online
michael4500 schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 18:25:

Bedankt! Ja, ook nog een optie inderdaad (Apple Pay en Google Pay). Maar heb je dan echt nooit meer je pinpas nodig? Las ergens dat mensen toch weleens om hun pas gevraagd werden, tijdens betalen met Apple of Google Pay. Weet niet meer waar precies, hier op het forum geloof ik.

En heb nu weer sinds gisteren of eergisteren dat mn Google Pay app verdwenen is. Dus op die manier betalen heeft misschien ook zn nadelen. Kan nu niet kiezen via die app van welke account/pas/rekening ik wil betalen bijvoorbeeld. Alleen bunq werkt nu (waarschijnlijk) dan via hun aangepaste "simpele" implementatie (buiten de Google Pay app om zeg maar).

Heeft het weken goed gedaan, maar nu dus weer verdwenen. OpenBank en Google Pay ook niet mogelijk hierdoor, denk ik (nog niet getest). In ieder geval O.B. ook niet aanpasbaar in de G pay app. Google Pay niet zo betrouwbaar en handig hierdoor.
Google Pay verdwijnt niet echt op je telefoon als de App is verdwenen. Kijk even in Google Pay in Nederland bij de reacties van de laatste maanden om te zien hoe eea in elkaar steekt.

En sowieso voor de verschillende banken bij: https://tweakers.net/tag/Bank/forum/ 8)

• Rubbergrover1
  • Registratie: maart 2020
  • Laatst online: 19:32
michael4500 schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 18:25:

Ik heb geen Apple of Google pay, maar ik betaal al een behoorlijke tijd alleen met mijn telefoon. Heb volgens mij afgelopen jaar nooit mijn pas hoeven te gebruiken.

Maar ik weet niet hoe het zit als je op vakantie gaat, omdat het in sommige andere landen wel eens minder algemeen kan zijn. Daarover gesproken, misschien een domme vraag, maar heb je bij die NFC betalingen eigenlijk ook een internetverbinding nodig? Als ik buiten de EU met roaming kosten te maken zou krijgen lijkt me dat niet fijn.

• RobertMe
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 21:28
Rubbergrover1 schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 09:03:
Daarover gesproken, misschien een domme vraag, maar heb je bij die NFC betalingen eigenlijk ook een internetverbinding nodig? Als ik buiten de EU met roaming kosten te maken zou krijgen lijkt me dat niet fijn.
Contactloos betalen via de bankpas gaat ook via NFC, en je bankpas heeft natuurlijk ook geen internetverbinding. Lijkt mij dus dat het bij betalen via de telefoon ook niet nodig zal zijn. Maar zeker weten doe ik het niet.

• Rubbergrover1
  • Registratie: maart 2020
  • Laatst online: 19:32
RobertMe schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 09:17:
[...]

Contactloos betalen via de bankpas gaat ook via NFC, en je bankpas heeft natuurlijk ook geen internetverbinding. Lijkt mij dus dat het bij betalen via de telefoon ook niet nodig zal zijn. Maar zeker weten doe ik het niet.
Bij een gewone bankpas doe je alles op het lokale apparaat. Maar bij betalen via je telefoon doe je een en ander in de App op de telefoon. Vandaar dat ik me afvroeg of daarvoor een internetverbinding nodig zou zijn.

Maar ik bedenk me net dat ik dat natuurlijk ook kan uitproberen door de volgende keer in de winkel mijn internetverbinding uit te zetten...

• Glup
  • Niet online
Google Pay werkt ook zonder internet op je mobiel maar slechts voor het aantal tokens dat nog in het geheugen zit.

Het is wel veiliger om met internet aan te betalen zodat de kans op fraude kleiner is omdat kan worden gecontroleerd of de lokatie van je toestel ongeveer overeenkomt met de terminal.

• michael4500
  • Niet online
Glup schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 08:30:
[...]

Google Pay verdwijnt niet echt op je telefoon als de App is verdwenen. Kijk even in Google Pay in Nederland bij de reacties van de laatste maanden om te zien hoe eea in elkaar steekt.

En sowieso voor de verschillende banken bij: https://tweakers.net/tag/Bank/forum/ 8)
Ja volg ik al lang. Maar het ging er om dat bij mij de Google Pay app WEER verdwijnt net zoals maanden geleden bij meerdere personen en daarom vroeg ik ook of anderen daar WEER last van hebben. Ook in het andere forum al gereageerd (over Google Pay). Plus gegevens kunnen misschien wel degelijk verdwijnen in een toekomstige (of huidige) situatie, door wijzigingen of updates e.d. van Google, Samsung etc. Plus niet ieder gebruik, telefoonproducent of configuratie is hetzelfde. Kan ook nog voor verschillen zorgen.

Tevens gedraagt de app en Google zich nogal anders dan normaal op dit gebied en weet niemand of en hoe(lang) de app blijft werken en hoe het bijvoorbeeld nu echt zit met die nieuwe app die schijnbaar al in de US bestaat. En of onze versie van de app dan nog wel wordt voortgezet enz.

Komt natuurlijk vooral omdat het door diverse banken, toestellen en in bepaalde landen nog niet officieel wordt ondersteund, of slechts beperkte functies.
In ieder geval lijkt het erop dat het nu alleen bij mij is, dus geen algemeen of vaak voorkomend probleem, zoals een paar maanden terug.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ynguy
  • Laatst online: 10:06
Ik ben dus iemand die niet aan smartphones doet 8)7 en dus gelimiteerd ben aan fin techs die óók een website aanbieden.

Openbank en Wise bieden die mogelijkheid en welke ik ook gebruik.

Kunnen de geachte forumleden misschien suggesties doen van andere fin techs die ook een website voor bankieren aanbieden en waar men geen smartphone voor nodig heeft?

Thanks

[Voor 0% gewijzigd door Ynguy op 16-03-2021 17:02. Reden: emoji]

• Datisraar
Ynguy schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 17:01:
Ik ben dus iemand die niet aan smartphones doet 8)7 en dus gelimiteerd ben aan fin techs die óók een website aanbieden.

Openbank en Wise bieden die mogelijkheid en welke ik ook gebruik.

Kunnen de geachte forumleden misschien suggesties doen van andere fin techs die ook een website voor bankieren aanbieden en waar men geen smartphone voor nodig heeft?

Thanks
De meeste Fintechs werken bijna of helemaal of grotendeels vanuit hun app. Ik denk alleen aan www.sogexia.com
Dat is een fin tech waarbij je via de website kunt inloggen en krijg je een Luxemburgse of binnenkort Franse IBAN rekeningnummer.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• glatuin
Datisraar schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 17:29:
[...]

De meeste Fintechs werken bijna of helemaal of grotendeels vanuit hun app. Ik denk alleen aan www.sogexia.com
Dat is een fin tech waarbij je via de website kunt inloggen en krijg je een Luxemburgse of binnenkort Franse IBAN rekeningnummer.
Dat is geen gratis bank. Geld ontvangen op je rekening? Dan pakken ze 2%.

• Datisraar
glatuin schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 18:02:
[...]

Dat is geen gratis bank. Geld ontvangen op je rekening? Dan pakken ze 2%.
Het is maar hoe je het bekijkt bij sogexia. Het openen en aanhouden is gratis, net als bij Fintech N26 bijvoorbeeld. Ontvangen bij Sogexia van geld kost geld, en is bij N26 weer gratis maar het top uppen met Ideal of creditcard van je rekening bij N26 kost ook ook weer geld.

[Voor 7% gewijzigd door Datisraar op 20-03-2021 09:01]

• Glup
  • Niet online
Datisraar schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 08:59:
[...]

Het is maar hoe je het bekijkt bij sogexia. Het openen en aanhouden is gratis, net als bij Fintech N26 bijvoorbeeld. Ontvangen bij Sogexia van geld kost geld, en is bij N26 weer gratis maar het top uppen met Ideal of creditcard van je rekening bij N26 kost ook ook weer geld.
2% is toch wel schokkend veel hoor. Dat betekend bij een modaal inkomen dat je ~ €730 PER JAAR betaald, alleen al over je salaris!

Dan zou die bankrekening €61 per maand zijn. Ik kan mij niet voorstellen dat dit een serieuze challenger kan worden want je zou wel gek zijn met alle gratis en zelfs betere alternatieven :+

• Glup
  • Niet online
Interessant stukje over netwerk praktijken in VS dat ook beetje inzicht geeft over hoe dat (kennelijk) werkt: https://www.foxbusiness.c...over-debit-card-practices

Gelukkig hebben wij hier in het SEPA gebied EU regelingen die het beperken tot 0,3% voor Creditcards en 0,2% voor Debit transacties.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• birdibird
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 21-06 21:00
Ynguy schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 17:01:

Thanks
Bij BNC10 (Spaans) kan je alles online doen.

Renault Zoe Q210, 6885 Wp off grid, 4.8kWh LFP huisaccu, 140L zonneboiler

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Flipsen
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 16:50
Even een dingetje voor de openingspost; Ik wilde net een rekening openen bij Holvi, maar die hebben de gratis tier dus afgeschaft begin van deze maand.

.

• Datisraar
birdibird schreef op zondag 21 maart 2021 @ 15:56:
[...]

Bij BNC10 (Spaans) kan je alles online doen.
Ik heb ook een tijdje een rekening bij BNC10 gehad, maar je hebt helaas wel een mobiele telefoon nodig.

• KOOIN
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 28-05 19:44
Ik zat bij Moneyou Go, maar die sluiten de boel op 15 april dit jaar. Nu wil ik weer een gratis rekening. Ik gebruik het voor potjes en zo af en toe wat te laten incasseren. Met de pas betaal ik zelf niet.

Is Knab in dat geval geschikt voor mij? Werkt het trucje nog door na het openen van Knab het direct downgrade naar Basis?

[Voor 14% gewijzigd door KOOIN op 21-03-2021 20:49]

• thlst
  • Registratie: januari 2016
  • Niet online
Datisraar schreef op zondag 21 maart 2021 @ 19:47:
[...]

Ik heb ook een tijdje een rekening bij BNC10 gehad, maar je hebt helaas wel een mobiele telefoon nodig.
Bedoel je voor sms codes ?

• Mooody
  • Laatst online: 21-06 23:42

Mooody

elmoody

Ben al een tijd het vertrouwen verloren in onze banken. Ze willen ons geld niet meer (zichtbaar aan de lage rentes), omdat ze praktisch gratis geld kunnen lenen. Reden; fiat wordt als een malloot bijgedrukt de laatste jaren. De laatste 18 maand gaat het echt exponentieel, zorgwekkend voor onze inflatie!

Om inflatie tegen te gaan, moet je verder kijken dan bij je huidige bank.
Heb daarom bijvoorbeeld een deel van mijn spaargeld al een paar maand bij Nexo gestald tegen 10-12% rente.

www.nexo.io

Nexo.io is een dochter van Credissimo. Fiscaal gevestigd in Letland. Geen NL bankgarantie, dus geen harde garantie tot €100k, wel garanties via andere partijen.

Enig risico is aanwezig, maar geldontwaardering is tevens een dagelijks risico.

[Voor 41% gewijzigd door Mooody op 21-03-2021 20:59]

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

• AllInOneNerd
KOOIN schreef op zondag 21 maart 2021 @ 20:48:
Ik zat bij Moneyou Go, maar die sluiten de boel op 15 april dit jaar. Nu wil ik weer een gratis rekening. Ik gebruik het voor potjes en zo af en toe wat te laten incasseren. Met de pas betaal ik zelf niet.

Is Knab in dat geval geschikt voor mij? Werkt het trucje nog door na het openen van Knab het direct downgrade naar Basis?
Revolut zou dan wel een optie zijn. Afhankelijk van je huidige bank werken instant payments, ondersteunt het ideal betalingen, incasso’s en CC betalingen vanuit potjes en krijg je een gratis maestro en MasterCard. Referals zijn niet toegestaan.

[Voor 4% gewijzigd door Ardana op 22-03-2021 13:40]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• KOOIN
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 28-05 19:44
AllInOneNerd schreef op zondag 21 maart 2021 @ 20:56:
[...]

Revolut zou dan wel een optie zijn. Afhankelijk van je huidige bank werken instant payments, ondersteunt het ideal betalingen, incasso’s en CC betalingen vanuit potjes en krijg je een gratis maestro en MasterCard. Eventueel heb ik nog wel een referral code voor je.
Ik had 'm gelezen in de TS inderdaad, maar dan heb ik een UK IBAN. Heb liever een NL IBAN, dus vandaar mijn vraag of Knab :)

Bedankt voor het aanbod, neem het in overweging.
Mooody schreef op zondag 21 maart 2021 @ 20:55:
Ben al een tijd het vertrouwen verloren in onze banken. Ze willen ons geld niet meer (zichtbaar aan de lage rentes), omdat ze praktisch gratis geld kunnen lenen. Reden; fiat wordt als een malloot bijgedrukt de laatste jaren. De laatste 18 maand gaat het echt exponentieel, zorgwekkend voor onze inflatie!

Om inflatie tegen te gaan, moet je verder kijken dan bij je huidige bank.
Heb daarom bijvoorbeeld een deel van mijn spaargeld al een paar maand bij Nexo gestald tegen 10-12% rente.

www.nexo.io

Nexo.io is een dochter van Credissimo. Fiscaal gevestigd in Letland. Geen NL bankgarantie, dus geen harde garantie tot €100k, wel garanties via andere partijen.

Enig risico is aanwezig, maar geldontwaardering is tevens een dagelijks risico.
Leuk om te lezen dit. Check ook eens BlockFi, die gasten zijn zo ongeveer market leaders in crypto lening/borrowing.

[Voor 46% gewijzigd door KOOIN op 21-03-2021 21:02]

• Siask
KOOIN schreef op zondag 21 maart 2021 @ 21:01:
Ik had 'm gelezen in de TS inderdaad, maar dan heb ik een UK IBAN. Heb liever een NL IBAN, dus vandaar mijn vraag of Knab :)
Maar die is achterhaald, want je krijgt tegenwoordig een Litouwse IBAN en iDEAL betalingen zijn gewoon mogelijk (op een paar organisaties na, die óf niet updaten óf schijnbaar een hekel hebben aan buitenlandse banken).

[Voor 13% gewijzigd door Siask op 21-03-2021 21:20]

• Mooody
  • Laatst online: 21-06 23:42

Mooody

elmoody

KOOIN schreef op zondag 21 maart 2021 @ 21:01:
[...]

Bedankt voor het aanbod, neem het in overweging.

[...]

Leuk om te lezen dit. Check ook eens BlockFi, die gasten zijn zo ongeveer market leaders in crypto lening/borrowing.
Dank! Ben bekend met BlockFi, tevens met Crypto.com en Celsius als "alternatieve" oplossingen.
Ik heb Nexo gekozen als "bank" voor een deel van mijn fiat.

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

• Glup
  • Niet online
Wat is het verdienmodel van die crypto lening zoals BlockFi en Nexo?

Want dit komt in eerste instantie op mij over als een soort Ponzi.

• dirk_mec
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 21-06 01:10
Nexo klinkt interessant maar er is geen bankgarantie tot 100k zoals bij de EU. Je loopt dus risico.

Edit: ik zie vrij veel negatieve reviews van mensen op internet. De meest schrikbarende zijn mensen die niet bij hun account meer kunnen. Ik sla dit over.

[Voor 44% gewijzigd door dirk_mec op 22-03-2021 12:38]

Pagina: 1 ... 8 9 10 Laatste

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True