Het grote gratis bankentopic - deel 1 Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 111.856 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glatuin
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 18:15
Freakster86 schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 17:17:
[...]

Je hebt gelijk. Heb even verder gezocht en wat je zegt wordt hier herhaald: https://solarisbank.pr.co...sbank-and-visa-in-germany

[...]

Ja, ik hoop dat ze snel naar NL komen. Dan ga ik het gelijk proberen. Na Moneyou heb ik al veel zitten vergelijken, maar geen enkele bank of combinatie van banken is eigenlijk perfect. Dit is de eerste keer dat ik enthousiast wordt :)
Qua innovatie vind ik Revolut nu voorlopen op de rest van wat in NL beschikbaar is. Echter er zijn mij net iets te veel klachten over de helpdesk etc. bij Revolut en N26 om daar volledig op te vertrouwen.
Vivid ziet er erg goed uit dus wie weet dat ik deze wel meer toevertrouw. Voorlopig gebruik ik veel Openbank (Sparen en alle pinbetalingen) en nog de oude NL grrootbank ivm Instant payments, Ideal en joint account. Openbank is echter qua innovatie niet te vergelijken met de ander fintechs.
In NL is Ideal toch wel een must. Eea wordt behoorlijk lastig wanneer je dat niet meer zou hebben. Jammer dat NL voor zo'n lokale oplossing is gegaan, echter wel begrijpelijk. Ideal is goedkoop en ons hollanders zijn daar gevoelig voor ;)

• Datisraar
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 17-09 10:02
glatuin schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 17:28:
[...]

Qua innovatie vind ik Revolut nu voorlopen op de rest van wat in NL beschikbaar is. Echter er zijn mij net iets te veel klachten over de helpdesk etc. bij Revolut en N26 om daar volledig op te vertrouwen.
Vivid ziet er erg goed uit dus wie weet dat ik deze wel meer toevertrouw. Voorlopig gebruik ik veel Openbank (Sparen en alle pinbetalingen) en nog de oude NL grrootbank ivm Instant payments, Ideal en joint account. Openbank is echter qua innovatie niet te vergelijken met de ander fintechs.
In NL is Ideal toch wel een must. Eea wordt behoorlijk lastig wanneer je dat niet meer zou hebben. Jammer dat NL voor zo'n lokale oplossing is gegaan, echter wel begrijpelijk. Ideal is goedkoop en ons hollanders zijn daar gevoelig voor ;)
Maar alleen maar om uit te proberen dan heh bij Vivid, als je al en een Nederlandse bank hebt, Openbank, Revolut en N26, wordt het een beetje (te) veel allemaal.....

• glatuin
Datisraar schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 18:14:
[...]

Maar alleen maar om uit te proberen dan heh bij Vivid, als je al en een Nederlandse bank hebt, Openbank, Revolut en N26, wordt het een beetje (te) veel allemaal.....
]

Hmm ligt aan factor mens, als ook bij vivid alleen maar AI-achtige logaritmes naar frauduleuze betalingen zoeken dan gaat het ook daar klachten regenen, mijn Duits is niet goed dus heb nu geen idee hoe dat daar gaat. Het is een behoorlijk probleem als je account ineens wordt bevroren terwijl daar je salaris binnenkomt zoals bij talloze N26 en Revolut klanten. En die helpdesks aldaar blinken niet bepaald uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Ik zat net toevallig in de playstore te kijken en kreeg de Vivid app voorgeschoteld als "iets voor jou?". Voorheen nog "not compatible with your devices", maar nu blijkbaar wel? Ik kan de app installeren en ook het hele aanmeldproces doorlopen met een Nederlands adres. Ik ben even gestopt met bij het plaatsen van een videocall ter verificatie van mijn ID. Heb hun klantenservice al gevraagd of ze al klanten buiten Duitsland aannemen, maar wacht nog op antwoord. Iemand hier die misschien eens kan kijken of dit ook jullie werkt?

EDIT:
Iets te voorbarig helaas. Enkel nog Duitsland. "Stay tuned, we'll be launchin accross Europe soon"

[ Voor 9% gewijzigd door Freakster86 op 21-09-2020 18:13 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• liptonicee
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 16-09 14:29
Hier is het gelukt om het proces te doorlopen. IBAN is aangemaakt en ik kreeg een melding dat de metal card onderweg is.

Ik zal wel even terugkoppelen als deze binnen is, voor de geinteresseerden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glatuin
liptonicee schreef op maandag 21 september 2020 @ 19:21:
Hier is het gelukt om het proces te doorlopen. IBAN is aangemaakt en ik kreeg een melding dat de metal card onderweg is.

Mooi dat gaat snel dan met die club. Video chat vind ik weer erg ver gaan. Ze spreken wel Engels? Mijn Duits is niet goed genoeg voor een verstaanbaar gesprek.

Maar zal het morgen ook eens proberen. Vivid ziet er zo goed uit dat ik n26 er uit vermoedelijk zal gooien, anders wordt het allemaal teveel voor me. Alhoewel curve icm al die kaarten een uitkomst is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liptonicee
glatuin schreef op maandag 21 september 2020 @ 19:27:
[...]

Mooi dat gaat snel dan met die club. Video chat vind ik weer erg ver gaan. Ze spreken wel Engels? Mijn Duits is niet goed genoeg voor een verstaanbaar gesprek.

Maar zal het morgen ook eens proberen. Vivid ziet er zo goed uit dat ik n26 er uit vermoedelijk zal gooien, anders wordt het allemaal teveel voor me. Alhoewel curve icm al die kaarten een uitkomst is.
Ze spreken inderdaad Engels. De dame aan de andere kant was ook zeker geen Duitse, ik verwacht een Italiaanse of Roemeense, dus zeer waarschijnlijk zal het aanmeld proces enkel Engelstalig zijn.

Vond het overigens een betere manier van identiteitscontrole dan een losse foto van een passpoort zoals dat in het verleden bij sommigen nog werd geaccepteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devaqto
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 15-09 12:37
Zojuist ook aangemeld bij Vivid, ziet er goed uit. De videocall is best complex, als in veel stappen. Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Ben benieuwd of de Visa kaart van Vivid ook is toe te voegen aan Google Pay. :)

[ Voor 3% gewijzigd door xabre16v op 21-09-2020 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ditto4076
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 16-09 15:21
Ik begrijp dat aanmelden bij Vivid Money nu lukt met de Android-app. Ik heb het net geprobeerd met mijn iOS-app en dan lukt het nog niet...

UPDATE: inmiddels een e-mail van Vivid ontvangen:
Your free Vivid metal card is ready! Finish signing up in under two minutes and we’ll send you your card.
Het lukt me in iOS 14 echter nog steeds niet om me in de app aan te melden...

UPDATE: ik heb het alsnog geprobeerd met de app 1.1.1.1 ingeschakeld en dat werkte wel!

[ Voor 58% gewijzigd door ditto4076 op 25-09-2020 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glatuin
Ik heb me ook aangemeld. Eerste sterke punt, je kunt direct starten met de app. Wanneer er morgen geld op staat zal het mij niet verbazen dat Curve de virtuele kaart direct accepteert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
liptonicee schreef op maandag 21 september 2020 @ 19:21:

Ben zeer benieuwd of je iets ontvangt. De klantenservice raadde het mij af om door te gaan met de video verificatie... Hoop dat het je gelukt is. Alvast gefeliciteerd met de titel "eerste Nederlandse klant van Vivid" :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sndrrr81
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 26-08 22:55
Hier net ook probleemloos vivid kunnen openen en metalcard meteen werkend kunnen toevoegen aan Google Pay (apk).

[ Voor 34% gewijzigd door Sndrrr81 op 22-09-2020 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glatuin
Sndrrr81 schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 11:47:
Hier net ook probleemloos vivid kunnen openen en metalcard meteen werkend kunnen toevoegen aan Google Pay (apk).
Ja dat ging gemakkelijk, jammer dat ook Vivid geen instant payments heeft dus 24u wachten eer ik saldo heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Wat voor iban krijg je bij Vivid? Voordeel van N26 vind ik dat ik heel makkelijk nummer heb, beginnend met DE31 1001 1001 en dan (toevallig) een heel makkelijk nummer... ondanks de hoeveelheid cijfers kan ik dat gemakkelijk onthouden.

[ Voor 16% gewijzigd door xabre16v op 22-09-2020 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glatuin
xabre16v schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 12:33:
Wat voor iban krijg je bij Vivid? Voordeel van N26 vind ik dat ik heel makkelijk nummer heb, beginnend met DE31 1001 1001 en dan (toevallig) een heel makkelijk nummer... ondanks de hoeveelheid cijfers kan ik dat gemakkelijk onthouden.
Die van mij is als dit:
DE041 1010 101X XXXX XXXX XX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-09 13:07
Tijd voor vanity IBANs ;)

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glatuin
Mijn eerste ergernis met vivid. Ik wilde de virtuele kaart aan curve toevoegen, vervolgens schrijft curve een klein bedrag af ter verificatie. Daar wordt een code bij mee gegeven die je bij Curve kan invullen. Deze code is in vivid niet zichtbaar. Ook is het erg lastig om mijn initiële storting via de ABN bank in de app terug te vinden. Opnieuw geprobeert vanuit Curve, bedrag wederom afgeschreven, geen code. Ik kreeg nu wel een SMS van Solarisbank met een code alleen daar kon ik in beide apps niets mee.

Ter controle heb ik zojuist vanuit ABN een bedrag van 1 cent overgeboekt met een extra stuk tekst in de omschrijving. Even kijken of dit ook niet zichtbaar is in de vivid app. Zie ik morgen pas, immers geen instant payments.

Al met al nog niet heel erg tevreden dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pheebe24
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 08-04 17:27
glatuin schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 16:16:
Mijn eerste ergernis met vivid. Ik wilde de virtuele kaart aan curve toevoegen, vervolgens schrijft curve een klein bedrag af ter verificatie. Daar wordt een code bij mee gegeven die je bij Curve kan invullen. Deze code is in vivid niet zichtbaar. Ook is het erg lastig om mijn initiële storting via de ABN bank in de app terug te vinden. Opnieuw geprobeert vanuit Curve, bedrag wederom afgeschreven, geen code. Ik kreeg nu wel een SMS van Solarisbank met een code alleen daar kon ik in beide apps niets mee.

Ter controle heb ik zojuist vanuit ABN een bedrag van 1 cent overgeboekt met een extra stuk tekst in de omschrijving. Even kijken of dit ook niet zichtbaar is in de vivid app. Zie ik morgen pas, immers geen instant payments.

Al met al nog niet heel erg tevreden dus.
Om die code te krijgen, kun je een bankafschrift voor vandaag aanvragen in de app. Zodra die klaarstaat, zie je daar de code terug.
Andere optie is om een support chat te openen, kunnen ze je de code ook geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glatuin
Pheebe24 schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 16:22:
[...]

Om die code te krijgen, kun je een bankafschrift voor vandaag aanvragen in de app. Zodra die klaarstaat, zie je daar de code terug.
Andere optie is om een support chat te openen, kunnen ze je de code ook geven.
Lekker omslachtig zo. Extra info van CC afschrijving direct uitlezen is wel zo handig.

In het statement staat alleen mijn initiele storting, mogelijk omdat de curve transactie uiteraard gecancelled wordt. De chat vertelde mij dat het voorlopig niet mogelijk is om de details van een transactie te zien, ook niet in de statements.
Even afwachten dus.

[ Voor 29% gewijzigd door glatuin op 22-09-2020 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sndrrr81
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 26-08 22:55
Sndrrr81 schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 11:47:
Vandaag de metalcard ontvangen. Snelle levering!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• liptonicee
Freakster86 schreef op maandag 21 september 2020 @ 22:19:
[...]

Ben zeer benieuwd of je iets ontvangt. De klantenservice raadde het mij af om door te gaan met de video verificatie... Hoop dat het je gelukt is. Alvast gefeliciteerd met de titel "eerste Nederlandse klant van Vivid" :P
Vandaag in goede orde ontvangen (y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
liptonicee schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 17:47:
[...]

Vandaag in goede orde ontvangen (y)
Pics or it didn't happen :P

Je kunt nu blijkbaar 50 euro cashback krijgen als je bij Vivid een rekening opent. Zie https://nl.pepper.com/aan...rbeeld-10-lidlaldi-161509 Zul je altijd zien hè... Als ik het zo lees weet ik alleen niet of deze vlieger voor een Nederlandse klant überhaupt opgaat. Maar goed, poging waard lijkt mij?

Wordt tijd voor een Vivid topic ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glatuin
Freakster86 schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 17:57:
[...]

Pics or it didn't happen :P

Je kunt nu blijkbaar 50 euro cashback krijgen als je bij Vivid een rekening opent. Zie https://nl.pepper.com/aan...rbeeld-10-lidlaldi-161509 Zul je altijd zien hè... Als ik het zo lees weet ik alleen niet of deze vlieger voor een Nederlandse klant überhaupt opgaat. Maar goed, poging waard lijkt mij?

Wordt tijd voor een Vivid topic ;)
Wel weer balen, omdat een aantal van ons de eersten waren missen we 50 euro. Heb vandaag ook de kaart binnen gehad. Mooie paarse metal kaart. Goed beveiigd ook, CC nummer niet leesbaar op de kaart. Eigenlijk heel goed van Vivid!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
@glatuin Ja, inderdaad wel wat zuur. Achteraf gezien was het misschien ook beter geweest om te wachten tot ze zich officieel gingen richten op NL. Een actie / cashback was dan wel te verwachten. De actie die men nu gebruikt is gericht op Duitse klanten van een of ander platform dat ermee stopt. Grote kans dat er binnenkort ook nog een actie gericht op NL komt. Zelf een beetje overhaast aangemeld i.v.m. stoppen van Moneyou...

Maar goed, nu heb je je eigen referral bonus van 20/20 euro of bovenstaande actie met 50 euro. Kun je alsnog misschien wat mensen blij maken in je omgeving (en er iets aan over houden ;) )

• Pistachenootje
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 00:52
Pheebe24 schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 16:59:
[...]
Waar ze zich vooral mee onderscheiden is de 5% en 10% cashback in bepaalde supermarkten (o.a. LIDL, ALDI), services (o.a. Spotify, Playstation, Netflix) en energiemaatschappijen. Dit kan tot 20 Euro per maand, en dit bedrag wordt voor je geinvesteerd, waardoor dit bedrag nog steller meer wordt.
Dat viel mij ook op. Is dit geen tijdelijke actie? Iedere maand 20 euro korting op je boodschappen is best wel mooi.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 1superheld
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14-09 23:08
Is een tijdelijke actie, volgens mij 1 a 2 maanden, dus mooi meegenomen maar niets permanent.

• glatuin
Vivid is wel ouderwetse bank mbt overmaken. Volgens mij staat het geld dat ik vrijdag overmaakte na vijven pas maandag op de rekening. Geeft niet op zich maar wel jammer zo. Geen enkele nieuw fintech is perfect voor mij. Maar de combi op zich wel alleen zoveel pasjes nu 🤔

• Datisraar
glatuin schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 11:27:
Vivid is wel ouderwetse bank mbt overmaken. Volgens mij staat het geld dat ik vrijdag overmaakte na vijven pas maandag op de rekening. Geeft niet op zich maar wel jammer zo. Geen enkele nieuw fintech is perfect voor mij. Maar de combi op zich wel alleen zoveel pasjes nu 🤔
En wat zijn de eerste conclusies? Beter dan de gratis bankrekening bij N26 en Revolut?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• glatuin
Datisraar schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 17:02:
[...]

En wat zijn de eerste conclusies? Beter dan de gratis bankrekening bij N26 en Revolut?
Beter nee, leuk ja! Je krijgt cashback dat is leuk, kaart goed beveiligd is ook fijn. 15 Ibans maken is fijn. Minpunten ze zijn jong en hierdoor wat issues met Android app. Ik moet regelmatig force stop en wipe cache doen. Maar dat zijn kinderziektes die er nog uitgaan lijkt me, pas paar maanden live tenslotte in D, en hier een week. Ander minpunt, zit Russische bank achter geloof ik en de langzame overboekingen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• liptonicee
Datisraar schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 17:02:
[...]

Ze zijn er nog niet, is mijn eerste indruk.

Maar als ik kijk naar wat ze in Rusland hebben neergezet met Tinkoff (die overigens nu wordt overgenomen door Yandex), en wat ze al hebben aangekondigd aan features o.a. mbt beleggingen, denk ik dat ze in de nabije toekomst wel een heel mooi totaalpakket kunnen aanbieden.

Al met al is Vivid heel vergelijkbaar met Revolut, waarbij Vivid als grootste pluspunten unieke IBANs per “potje” heeft en de dekking binnen het depositogarantiestelsel van Solarisbank. Revolut daarentegen kan een heel stuk interessanter worden indien ze iDeal weten te implementeren.

N26 voelt iets volwassener dan de beide bovengenoemde, en heeft het voordeel van de Maestro pas, maar qua features is N26 toch een stuk minder uitgebreid dan de andere twee.

Verwijderd

Je kunt Vivid dus niet met een creditcard opladen?

• glatuin
Verwijderd schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 18:12:
[...]

Je kunt Vivid dus niet met een creditcard opladen?
Nee

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 20:23
1superheld schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 11:01:
Is een tijdelijke actie, volgens mij 1 a 2 maanden, dus mooi meegenomen maar niets permanent.
Is dat deze actie? Of is dit wat anders van Visa: https://www.visa.de/campaign/aktion-herbst-2020/
Meer info: https://help.vivid.money/...the-visa-cashback-program

Achtergrond over Vivid: https://news.yahoo.com/vi...-built-top-133649301.html

[ Voor 31% gewijzigd door U123456 op 26-09-2020 22:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 1superheld
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14-09 23:08
Buy something from one of the brands that participate in the program and get cashback until 30 November 2020.
Meer info over de cashback geldigheid is hier te vinden :)
https://help.vivid.money/...brands-can-i-get-cashback

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torrentus
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17-09 08:43
Vraagje; ik ben op zoek naar een goede creditcard. Ik had al m'n bankzaken ondergebracht bij Bunq en dat werkte prima, maar na het V3-debakel ben ik overgestapt naar ING, voor alles, behalve m'n creditcard. Daar gebruik ik nu Bunq Travel nog voor, maar ik vind het erg vervelend dat die creditcard 'opgewaardeerd' moet worden en er niet gewoon met automatische incasso van m'n normale rekening afgeschreven wordt.

Op zoek naar een niet-prepaid-creditcard oplossing dus; iemand daar een goed advies voor behalve de bekende oplossingen van de nederlandse grootbanken en/of ICS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pl0xs
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 23:51
Torrentus schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 09:53:
Vraagje; ik ben op zoek naar een goede creditcard. Ik had al m'n bankzaken ondergebracht bij Bunq en dat werkte prima, maar na het V3-debakel ben ik overgestapt naar ING, voor alles, behalve m'n creditcard. Daar gebruik ik nu Bunq Travel nog voor, maar ik vind het erg vervelend dat die creditcard 'opgewaardeerd' moet worden en er niet gewoon met automatische incasso van m'n normale rekening afgeschreven wordt.

Op zoek naar een niet-prepaid-creditcard oplossing dus; iemand daar een goed advies voor behalve de bekende oplossingen van de nederlandse grootbanken en/of ICS?
Ik denk dat dit niet mogelijk is met de online banken. Deze bieden voor zover ik weet alleen maar debit cards aan. Automatische incasso kan alleen bij de klassieke grootbanken en creditcard aanbieders.

Misschien is Revolut een optie? Deze heeft 'Auto top-up'. Er wordt dan automatisch geld bijgeschreven wanneer je saldo lager is dan 50/100/200 euro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Devaqto
pl0xs schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 09:58:
[...]

Ik denk dat dit niet mogelijk is met de online banken. Deze bieden voor zover ik weet alleen maar debit cards aan. Automatische incasso kan alleen bij de klassieke grootbanken en creditcard aanbieders.

Misschien is Revolut een optie? Deze heeft 'Auto top-up'. Er wordt dan automatisch geld bijgeschreven wanneer je saldo lager is dan 50/100/200 euro.
Volgens mij kan dat auto-top-up met Revolut alleen via een andere credit/debitcard, dus dat schiet niet zo op :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pl0xs
Devaqto schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 10:26:
[...]

Volgens mij kan dat auto-top-up met Revolut alleen via een andere credit/debitcard, dus dat schiet niet zo op :P
Dan heb ik niks gezegd! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torrentus
pl0xs schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 09:58:
[...]

Een debit-card met zo'n mechanisme vind ik overigens ook prima, het is vooral dat ik het erg vervelend vindt eerst via iDeal handmatig m'n saldo op te moeten waarderen voordat ik bij Amazon (bijvoorbeeld) op 'koop' kan drukken in de laatste stap van checkout. Wel erg jammer dat auto-top-up dan weer alleen met CC werkt. Een SEPA incasso daaraan hangen lijkt zo eenvoudig... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glatuin
Torrentus schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 10:34:
[...]

Een debit-card met zo'n mechanisme vind ik overigens ook prima, het is vooral dat ik het erg vervelend vindt eerst via iDeal handmatig m'n saldo op te moeten waarderen voordat ik bij Amazon (bijvoorbeeld) op 'koop' kan drukken in de laatste stap van checkout. Wel erg jammer dat auto-top-up dan weer alleen met CC werkt. Een SEPA incasso daaraan hangen lijkt zo eenvoudig... ;)
Wanneer je bij Revolut, N26, Vivid oid je salaris laat storten dan is dat toch bijna gelijk aan een automatische incasso, zolang er geld op je rekening staat kun je de debet kaart gebruiken.
Je kunt er ook automatisch geld op storten (dat doe ik, ik heb vanwege Ideal/joint account/instant payments, nog steeds behoefte aan een NL grootbank rekening).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devaqto
glatuin schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 11:49:
[...]

Wanneer je bij Revolut, N26, Vivid oid je salaris laat storten dan is dat toch bijna gelijk aan een automatische incasso, zolang er geld op je rekening staat kun je de debet kaart gebruiken.
Je kunt er ook automatisch geld op storten (dat doe ik, ik heb vanwege Ideal/joint account/instant payments, nog steeds behoefte aan een NL grootbank rekening).
Dat wordt er niet bedoeld, het gaat er om dat sommigen waaronder ik de credit/debitcard gewoon willen gebruiken, maar niet druk willen maken om het bedrag wat er op moet staan. Daarnaast gebruiken we in dit geval niet deze banken als mainbank. Daarom zou een echte SEPA incasso wel mooi zijn voor Revolut, dus 0 euro balans op Revolut, maar wel met de debitcard kunnen betalen waardoor het automatisch geincasseerd wordt door Revolut van mijn e.g. ING rekening. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glatuin
Devaqto schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 11:59:
[...]

Dat wordt er niet bedoeld, het gaat er om dat sommigen waaronder ik de credit/debitcard gewoon willen gebruiken, maar niet druk willen maken om het bedrag wat er op moet staan. Daarnaast gebruiken we in dit geval niet deze banken als mainbank. Daarom zou een echte SEPA incasso wel mooi zijn voor Revolut, dus 0 euro balans op Revolut, maar wel met de debitcard kunnen betalen waardoor het automatisch geincasseerd wordt door Revolut van mijn e.g. ING rekening. >:)
In het VK lopen ze flink voor. Een mooie fintech aldaar heet Currensea en die doet precies wat jij bedoeld. Jammer dat ze niet hier actief zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
Devaqto schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 11:59:
[...]

Ik denk niet dat een Revolut daar op zit te wachten. Je Revolut saldo stel. is €0 , je geeft alvast met je debit Revolut kaart bijvoorbeeld €500 uit, en dan moet Revolut maar zien of de automatische incasso slaagt, en achter hun geld gaan bij jou als jij eventueel onvoldoende saldo elders hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torrentus
Datisraar schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 12:22:
[...]

Ik denk niet dat een Revolut daar op zit te wachten. Je Revolut saldo stel. is €0 , je geeft alvast met je debit Revolut kaart bijvoorbeeld €500 uit, en dan moet Revolut maar zien of de automatische incasso slaagt, en achter hun geld gaan bij jou als jij eventueel onvoldoende saldo elders hebt?
Dat is voor eindgebruiker ideaal maar voor de bank discutabel inderdaad. Auto-top-up met SEPA zou echter een mooi compromis zijn denk ik; Als ik die op 500 euro kan instellen waardoor er altijd 500 euro op de revolut rekening staat zonder dat ik handmatig bij moet storten werkt het voor mij ook naar tevredenheid. Maar dat kan dus helaas enkel met een andere creditcard waardoor het probleem verschuift..

Ik denk dat de conclusie helaas is dat 't niet kan, dus dat ik wel een CC aan zal moeten vragen bij ING, ANWB, Bijenkorf of een andere ICS-smaak, met bijbehorende kosten.

[ Voor 9% gewijzigd door Torrentus op 29-09-2020 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torrentus
glatuin schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 11:49:
[...]

Klopt, maar dat automatisch storten loopt dus in theorie hoog op als je je CC weinig gebruikt; ik zou het prettig vinden als het storten gekoppeld kan worden aan het verbruik (als compromis), of als het verbruik gewoon geïncasseerd wordt na betalen (dan heet het dus een creditcard en geen debitcard).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devaqto
@Datisraar @Torrentus komt dat niet op het zelfde neer met een CC? Stel dat iemand geen saldo/over limiet heen is van zijn CC, same issue? Not sure :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
Devaqto schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 13:32:
@Datisraar @Torrentus komt dat niet op het zelfde neer met een CC? Stel dat iemand geen saldo/over limiet heen is van zijn CC, same issue? Not sure :)
Ik denk dat je dan een denkfout maakt met de credit card waar je sowieso krediet hebt. Ik hoef mij geen geen zorgen te maken tot op zekere hoogte of ik met mijn creditcard kan betalen. Ik betaal en het is geregeld. Ik weet dat ik een limiet heb tot 2500€. Als dat op is kan ik niet verder mee betalen. Met een debitcard wat jij bedoelt moet er eerst geld op je rekening staan voordat je het uitgeeft. Een auto top up lijkt een goed plan maar inderdaad.......met een andere creditcard. Revolut moet anders achteraf achter jouw uitgaven aangaan als dat niet op de rekening staat en kan dit niet zomaar bij jou incasseren vanuit Engeland als je niet mee zou werken. Daarom zal een Revolut daar niet aan beginnen met een automatische incasso achteraf. Van ICS krijg ik een maand overzicht en kan ik mijn uitgaven in 1 keer achter af betalen. Heb een mooi overzicht op die manier. Kan of wil je geen creditcard krijgen?

[ Voor 23% gewijzigd door Datisraar op 29-09-2020 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U123456
Wat achtergrond over de verhouding tussen Vivid Money en Solarisbank:
Berlin – 08.06.2020. Vivid Money, the mobile banking platform to spend, save and invest, today announces its launch together with solarisBank, the tech company with a banking license, and Visa in Germany.
verder lezen: https://solarisbank.pr.co...sbank-and-visa-in-germany

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Pasje van vivid is binnen, de €20 bonus ook in de pocket. Banken tegenwoordig? Gotta Catch 'Em All!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glatuin
Dacuuu schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 19:43:
Pasje van vivid is binnen, de €20 bonus ook in de pocket. Banken tegenwoordig? Gotta Catch 'Em All!
Geweldig, bij mij kwam vandaag mijn extra card wallet binnen van Ali. Je moet toch ergens al die pasjes van die gratis banken in kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devaqto
Datisraar schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 18:16:
[...]

Ik denk dat je dan een denkfout maakt met de credit card waar je sowieso krediet hebt. Ik hoef mij geen geen zorgen te maken tot op zekere hoogte of ik met mijn creditcard kan betalen. Ik betaal en het is geregeld. Ik weet dat ik een limiet heb tot 2500€. Als dat op is kan ik niet verder mee betalen. Met een debitcard wat jij bedoelt moet er eerst geld op je rekening staan voordat je het uitgeeft. Een auto top up lijkt een goed plan maar inderdaad.......met een andere creditcard. Revolut moet anders achteraf achter jouw uitgaven aangaan als dat niet op de rekening staat en kan dit niet zomaar bij jou incasseren vanuit Engeland als je niet mee zou werken. Daarom zal een Revolut daar niet aan beginnen met een automatische incasso achteraf. Van ICS krijg ik een maand overzicht en kan ik mijn uitgaven in 1 keer achter af betalen. Heb een mooi overzicht op die manier. Kan of wil je geen creditcard krijgen?
Volgens mij verwar je mij met iemand anders, maargoed. Wat ik bedoel is wat er gebeurt als iemand over zijn CC limiet is, en dan met auto-top-up niet meer kan betalen. Dan moet Revolut toch ook achter het geld aan?

Ik heb zelf al een creditcard, maar voor sommige transacties heb ik liever dat het van mijn debitcards afgaat zodat ik meer inzicht heb over wat ik uitgeef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Devaqto schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 19:58:
Wat ik bedoel is wat er gebeurt als iemand over zijn CC limiet is, en dan met auto-top-up niet meer kan betalen. Dan moet Revolut toch ook achter het geld aan?
Je kunt niet over de limiet bij Revolut, is het transactiebedrag groter dan je tegoed, dan houdt het op en wordt de transactie geweigerd. De kaarten hebben ook geen (off-line) floor limit.

Twee uitzonderingen: ze kunnen bijdragen (voor Premium of Metal) altijd innen, en betalingen die na een week weer teruggeven worden kunnen na een tijdje alsnog worden afgeboekt. Gebeurt in het verre buitenland nog wel eens.

Mocht dat gebeuren en daardoor in de min roetsen, dan krijg je heel regelmatig mail en in-app boodschappen van Revolut, op den duur zal er wel incasso en daarna een deurwaarder aan te pas te komen denk ik.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2020 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devaqto
Verwijderd schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 20:46:
[...]

Je kunt niet over de limiet bij Revolut, is het transactiebedrag groter dan je tegoed, dan houdt het op en wordt de transactie geweigerd. De kaarten hebben ook geen (off-line) floor limit.

Twee uitzonderingen: ze kunnen bijdragen (voor Premium of Metal) altijd innen, en betalingen die na een week weer teruggeven worden kunnen na een tijdje alsnog worden afgeboekt. Gebeurt in het verre buitenland nog wel eens.

Mocht dat gebeuren en daardoor in de min roetsen, dan krijg je heel regelmatig mail en in-app boodschappen van Revolut, op den duur zal er wel incasso en daarna een deurwaarder aan te pas te komen denk ik.
Ik doelde op het limiet van een CC van bijvoorbeeld ICS. Dus; Stel ik heb een CC gekoppeld aan Revolut met de auto top up feature, maar ik heb geen krediet meer op mijn CC, toch doe ik een betaling met mijn Revolut card.

Maar we dwalen af, het was maar een redenatie :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Devaqto schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 21:01:
[...]
Ik doelde op het limiet van een CC van bijvoorbeeld ICS. Dus; Stel ik heb een CC gekoppeld aan Revolut met de auto top up feature, maar ik heb geen krediet meer op mijn CC, toch doe ik een betaling met mijn Revolut card.
Die kun je dan in de eerste plaats al niet doen. Revolut stort bij op het moment dat je saldo onder een bepaalde limiet komt, laten we zeggen € 50 erbij als je onder € 10 komt. Als dat bij ICS niet kan (want over limiet) wordt er niets bijgestort, en heb je geen tegoed meer om te betalen.

Dus stel je hebt nog € 11 op je Revolut en je wilt € 20 betalen, dat kan sowieso dan niet. Er wordt dan géén instant top-up gedaan om die resterende € 9 te halen, je moet eerst tegoed bijstorten. Dat is wat anders dan Curve, waar de betaling/transactie feitelijk 1:1 doorgegeven wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• budjepaul
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 23:17
Heeft er iemand al ervaring met kaartbetalingen in het buitenland met Vivid? Op hun website:
  • Fee-free payments globally
  • Currency exchange at live exchange rate: Up to 40/100 currencies available
Terwijl als ik in de prijslijst (pdf) kijk, dan zie ik een 0,5 - 1% toeslag:
Exchange rate for non-EUR card transactions and the purchasing of foreign currency:

The exchange rate for executing non-EUR card transactions and purchasing non-EUR currency consists of
  • the base exchange rate and
  • a mark-up applied.
The base exchange rate is based on exchange rates provided by Morningstar Real-Time Data Limited, London, which are where available based on ECB exchange rates. For card transactions the base rate is based on the VISA exchange rate. In all cases the base exchange rate is calculated in real-time. It always reflects the rates applicable at the time of the transaction.

The mark-up applied is 0.5%. For purchases of a currency it can be increased up to 1% in cases where the purchase happens outside of the relevant foreign exchange market’s working hours.

When purchasing non-EUR currency, the client can see the exact exchange rate before executing a purchase. For card transactions the exchange rate will be visible on the account statement. The exchange rate can also be accessed under https://vivid.money/en-de/fx-calculator.
Onder 'Fee-free payments globally' versta ik geen 0,5 - 1% mark-up op kaarttransacties. Waarschijnlijk bedoelen ze dat je overboekingen zonder fees kunt uitvoeren, maar betalingen met de VISA-card dus niet.

• pl0xs
@budjepaul je kan heel makkelijk met ze chatten in de app. Ik zou het hun vragen als je het zeker wilt weten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Datisraar
Devaqto schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 19:58:
[...]

Volgens mij verwar je mij met iemand anders, maargoed. Wat ik bedoel is wat er gebeurt als iemand over zijn CC limiet is, en dan met auto-top-up niet meer kan betalen. Dan moet Revolut toch ook achter het geld aan?

Ik heb zelf al een creditcard, maar voor sommige transacties heb ik liever dat het van mijn debitcards afgaat zodat ik meer inzicht heb over wat ik uitgeef.
Sorry, je hebt gelijk ☺️. Was voor Torrentus bedoeld.

Maar kan iemand een aparte Vivid Tweakers site maken, en geïnteresseerden daar verder op doorgaan? Dit is de algemene gratis banken tweakers topic site. Kan mij voorstellen dat er ook tweakers hier zijn en geen belangstelling hebben voor Vivid

[ Voor 6% gewijzigd door Datisraar op 30-09-2020 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17-09 15:58
Kan je bij Vivid.money de 50 euro bij openen van een account, combineren met de 20 euro 'tip een vriend' bonus? Hoe gaat dit in z'n werk?

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Richh schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 11:17:
Kan je bij Vivid.money de 50 euro bij openen van een account, combineren met de 20 euro 'tip een vriend' bonus? Hoe gaat dit in z'n werk?
Die 50 euro werkt hoogst waarschijnlijk niet. De klantenservice stelt in ieder geval dat enkel klanten van Boon.Planet de bonus ontvangen, ook al staat de link op hun site. Hoe ze dat tracken, geen idee...

Dus je kunt beter de 20/20 euro methode doen met de vriendenlink.

Hier inmiddels al geld op de rekening en een virtual card aangemaakt. De echte kaart komt vandaag aan :)

EDIT: Op Pepper heeft iemand vandaag wel de 50 euro bonus ontvangen. Dus mogelijk werkt het toch wel?

[ Voor 8% gewijzigd door Freakster86 op 01-10-2020 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17-09 15:58
Freakster86 schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 11:42:
[...]

Die 50 euro werkt hoogst waarschijnlijk niet. De klantenservice stelt in ieder geval dat enkel klanten van Boon.Planet de bonus ontvangen, ook al staat de link op hun site. Hoe ze dat tracken, geen idee...

Dus je kunt beter de 20/20 euro methode doen met de vriendenlink.

Hier inmiddels al geld op de rekening en een virtual card aangemaakt. De echte kaart komt vandaag aan :)
Kak, dit had ik dus moeten vragen voor ik mijn account aanmaakte :P nouja, we gaan het zien. Mijn metal card duurt nog een weekje. Straks Google Pay proberen - uiteindelijk is dat vooral waar ik het voor deed :)

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• U123456
Freakster86 schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 11:42:
[...]

Ik heb bewust wel de gok gewaagd via de BoonPlanet route. Ben benieuwd!
Visa Card nog niet binnen, maar ik laat het weten als ik de 50 euro (niet) binnen heb.
De boodschappen van Picnic gaan de komende week in ieder geval per automatische incasso via Vivid.

edit 8/10: de incasso van Picnic was succesvol, netjes 0,1% cashback gekregen van Vivid.

edit 19/10: contact opgenomen vanwege nog niet ontvangen 50 euro. Klantenservice vroeg niet of ik Boon Planet klant was, alleen of ik de betreffende link gebruikt had.

Daarna alsnog “the gift” ontvangen!

[ Voor 40% gewijzigd door U123456 op 15-11-2020 19:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
@Richh @U123456 Het lijkt toch gewoon te werken :? Iemand op Pepper zegt vandaag die 50 euro te hebben ontvangen. Hij heeft z'n Revolut opgeladen en na 1,5 dag dus die bonus gekregen. Dus ik hoop voor jullie dat het ook zo werkt.

Maar voor degene die nog een rekening moeten openen; misschien goed om even te wachten en te kijken of meer mensen die bonus ontvangen in de komende dagen. Eén zwaluw enzo ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• U123456
Hier nog eentje van Pepper:

Afbeeldingslocatie: https://static.pepper.com/live_nl/comments/content/eygJl/1414654.jpg

Link: https://nl.pepper.com/comments/permalink/1414654

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Devaqto
budjepaul schreef op woensdag 30 september 2020 @ 09:03:
Heeft er iemand al ervaring met kaartbetalingen in het buitenland met Vivid? Op hun website:

[...]

Terwijl als ik in de prijslijst (pdf) kijk, dan zie ik een 0,5 - 1% toeslag:

[...]

Onder 'Fee-free payments globally' versta ik geen 0,5 - 1% mark-up op kaarttransacties. Waarschijnlijk bedoelen ze dat je overboekingen zonder fees kunt uitvoeren, maar betalingen met de VISA-card dus niet.
Heb vandaag nog met ze gechat, betalingen met de VISA card zitten geen kosten aan verbonden, behalve de live conversion rate.

De prijslijst die jij hebt is van Solarisbank, dat kan wel de bank zijn die erachter zit, maar lijkt me sterk dat hun prijslijst ook voor Vivid geldt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• budjepaul
Devaqto schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 14:51:
[...]

Heb vandaag nog met ze gechat, betalingen met de VISA card zitten geen kosten aan verbonden, behalve de live conversion rate.

De prijslijst die jij hebt is van Solarisbank, dat kan wel de bank zijn die erachter zit, maar lijkt me sterk dat hun prijslijst ook voor Vivid geldt.
Het is nochtans de prijslijst waar Vivid zelf naar linkt op https://vivid.money/en-eu/compare/. Zou natuurlijk alleen maar mooi zijn als het inderdaad alleen de wisselkoers is, zonder opslag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Routepr0bleem
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 03-09 16:34
Hallo ik heb een vraagje... 6 maanden geleden heb ik een zakelijk rekening geopent bij ing en tot heden heb ik een brief ontvangen dat de starterspakket verloopt. Nu loop ik te verdiepen welke zakelijke rekening het goedkoopst is bij ing vindt ik toch de kosten best duur per transactie vragen ze al wat... ik heb niet veel transacties buiten NL vaste aftrekposten zijn de enige... iemand een tip welke bank dan voorbij goedkoop is? Knab bank lijkt goed, maar zij hebben weer toch ergens hun winst te pakken wat niet vermeld wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Datisraar
bkilic38 schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 22:34:
Hallo ik heb een vraagje... 6 maanden geleden heb ik een zakelijk rekening geopent bij ing en tot heden heb ik een brief ontvangen dat de starterspakket verloopt. Nu loop ik te verdiepen welke zakelijke rekening het goedkoopst is bij ing vindt ik toch de kosten best duur per transactie vragen ze al wat... ik heb niet veel transacties buiten NL vaste aftrekposten zijn de enige... iemand een tip welke bank dan voorbij goedkoop is? Knab bank lijkt goed, maar zij hebben weer toch ergens hun winst te pakken wat niet vermeld wordt.
Je zou ook eens kunnen kijken naar N26 Business. Een Duitse bank maar in Nederland te openen, met een gratis bankrekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Routepr0bleem
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 03-09 16:34
Datisraar schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 23:06:
[...]

Je zou ook eens kunnen kijken naar N26 Business. Een Duitse bank maar in Nederland te openen, met een gratis bankrekening.
Ik zit ook te denken aan Knab die lijkt best voordelig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• saharoen
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21:35
Ik zit ook te denken aan Knab die lijkt best voordelig.
Ik heb die ook gehad is prima voor 60 euro per jaar. Als je echt gratis zoekt is N26 en Holvi een alternatief. De laatste heb ik nu en 100% gratis wel mastercard geen maestro. Verder een Finse iban.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• U123456
Pistachenootje schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 07:03:
[...]

Dat viel mij ook op. Is dit geen tijdelijke actie? Iedere maand 20 euro korting op je boodschappen is best wel mooi.
Per maand 2 x 100 euro ‘bijpinnen’ bij de Lidl bij een kleine aankoop en je zit ook aan de max. 20 euro Vivid cashback. Het is dacht ik wel een tijdelijke actie, maar werkt voorlopig prima (eigen ervaring :) )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• glatuin
U123456 schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 16:48:
[...]
Per maand 2 x 100 euro ‘bijpinnen’ bij de Lidl bij een kleine aankoop en je zit ook aan de max. 20 euro Vivid cashback. Het is dacht ik wel een tijdelijke actie, maar werkt voorlopig prima (eigen ervaring :) )
Ik ga er van uit dat de meeste in dit topic net zoals ikzelf zoveel mogelijk cashless door het leven gaan. Bijpinnen is geen optie, ik ga slechts paar keer per jaar naar de geldautomaat. Maar wel leuk bedacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
saharoen schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 10:53:
[...]

Ik heb die ook gehad is prima voor 60 euro per jaar. Als je echt gratis zoekt is N26 en Holvi een alternatief. De laatste heb ik nu en 100% gratis wel mastercard geen maestro. Verder een Finse iban.
Dan zou ik toch voor de (gratis) N26 business gaan. Holvi is Fins maar ken dit zelf niet. Is dat wel met bank garantie tot 100.000€ bij de Finnen ? 🤔
Wat zijn jouw ervaringen tot nu toe bij Holvi?

[ Voor 5% gewijzigd door Datisraar op 06-10-2020 18:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• saharoen
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21:35
Ik heb geen problemen iban discriminatie mag niet van de DNB. Paar partijen deden moeilijk maar na goed gesprek/mail link van DNB kon het plotseling wel. https://www.dnb.nl/betali...eninEuropaSEPA/index.jsp#

Ik heb al prive n26 daarom Holvi. Je kan niet beide rekeningen hebben bij N26.

Holvi totaal gratis tot nu. Incasso's gaan zonder problemen belastingdienst, gsm abo,verzekeringen ect. Mijn pin betalingen komen ook via Sumup binnen.

Betalingen meestal 1 werkdag. Debit card van mastercard nooit gebruikt. Ik doe alleen betalingen via app.
Waar ben je specifiek bang voor?

N26 is beter instant payment vanaf sepa inkomend niet uitgaand.
Wel 100.000 deposito garantie dat heeft Holvi niet.

Voor jou persoonlijk N26 prima.

[ Voor 18% gewijzigd door saharoen op 06-10-2020 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J20
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 14-09 20:46

J20

Vandaag bericht gekregen van Revolut over de verplaatsing van m’n account van UK naar Litouwen. Vooal veel geruststellen dat alles wel goed komt, maar ik krijg wel een nieuw IBAN zodra het moment daar is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CBaT4NHQV3l7AwyCCSPbK3eCHNk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/anhKqSbziU6XPjbFxwvjXCVW.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pTHYI2eOkn7wwElK_xCn2Wz6-xY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pk6IHZQM1C4sH4eDFfV8l960.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
saharoen schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 18:52:
Ik heb geen problemen iban discriminatie mag niet van de DNB. Paar partijen deden moeilijk maar na goed gesprek/mail link van DNB kon het plotseling wel. https://www.dnb.nl/betali...eninEuropaSEPA/index.jsp#

Ik heb al prive n26 daarom Holvi. Je kan niet beide rekeningen hebben bij N26.

Holvi totaal gratis tot nu. Incasso's gaan zonder problemen belastingdienst, gsm abo,verzekeringen ect. Mijn pin betalingen komen ook via Sumup binnen.

Betalingen meestal 1 werkdag. Debit card van mastercard nooit gebruikt. Ik doe alleen betalingen via app.
Waar ben je specifiek bang voor?

N26 is beter instant payment vanaf sepa inkomend niet uitgaand.
Wel 100.000 deposito garantie dat heeft Holvi niet.

Voor jou persoonlijk N26 prima.
Okay bedankt voor je review !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• U123456
budjepaul schreef op woensdag 30 september 2020 @ 09:03:
Heeft er iemand al ervaring met kaartbetalingen in het buitenland met Vivid? Onder 'Fee-free payments globally' versta ik geen 0,5 - 1% mark-up op kaarttransacties.
Misschien kun je wel een ‘pocket’ aanmaken in de gewenste valuta (USD, GBP, enz), daar zonder extra koersopslag geld op zetten vanaf je ‘main pocket’ en dan uitgeven in die currency met je Vivid VISA card?
Moet je nog wel even je pas naar die pocket slepen, bedenk ik me net .... :)

edit: Gevonden! Uitleg staat op https://vivid.money/en-eu/withdrawing-abroad/

[ Voor 13% gewijzigd door U123456 op 16-01-2021 17:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• budjepaul
U123456 schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 09:29:
[...]
Misschien kun je wel een ‘pocket’ aanmaken in de gewenste valuta (USD, GBP, enz), daar zonder extra koersopslag geld op zetten vanaf je ‘main pocket’ en dan uitgeven in die currency met je Vivid VISA card?
Moet je nog wel even je pas naar die pocket slepen, bedenk ik me net .... :)

edit: Gevonden! Uitleg staat op https://vivid.money/en-eu/withdrawing-abroad/
Thanks voor het meedenken! Voor het omwisselen van valuta naar die nieuwe 'pocket' betaal je wel de mark-up: "If you exchange it beforehand, it's the Morningstar exchange rate with a fee of 0.5% applied (inside exchange operating hours, outside it will be 1%)".

Het omzetten van je pas naar de andere pocket hoeft niet, daar hebben ze een mooie oplossing voor :) :
Vivid automatically detects the payment currency and makes transactions from the pocket in the correct one. So you won’t accidentally pay more or have to re-link your card every time you pay in a different currency.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U123456
Vivid heeft een vrij lage maandelijkse PIN limiet:
Card transactions domestic and abroad by private clients
Per calendar day at cash dispensers max. 1.000 EUR
Within a calendar month at cash dispensers max. 2.000 EUR
Per calendar day for the payment of goods and services with PIN max. 2.000 EUR
Within a calendar month for the payment of goods and services with PIN max. 3.000 EUR
Min. 50 en max. 1000 EUR per maand zonder kosten uit de geldautomaat trekken:
First 1,000 EUR per month can be withdrawn for free but only if the amount of withdrawal is no less than 50 EUR. In case the withdrawal amount is less than 50 EUR a fee of 3% of the withdrawal amount (but not less than 1 EUR) is applied. Once 1.000 euros per month has been withdrawn, the same fee will be charged for any amount above that.
Zie prijslijst: https://www.solarisbank.c...ichnis_v2.6.1_english.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koos2009
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 13-12-2021
Ik probeer een vivid card an te vragen. Bij het punt aangekomen dat jeje identiteit moet bevestigen dmv videobellen heb ik 1x contact gehad van net 2 seconden, een soort John Wick lookalike, en sindsdien geen verbinding meer kunnen maken. Niet over 4G, noch over Wi-Fi.

Hebben meer mensen hier last van of is er maar 1 "identiteitscontrolespecialist"?

Wellicht is het gewoon druk, maar dat lijkt mij sterk aangezien het een doordeweekse dag is en ik, als mijn rooster anders zou zijn, gewoon aan het werk zou zijn.

PSN: DucttapeGuyXXL Profitec pro 500 pid eureka mignon specialita

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RenaldoN
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 03:28
Koos2009 schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 14:08:
Ik probeer een vivid card an te vragen. Bij het punt aangekomen dat jeje identiteit moet bevestigen dmv videobellen heb ik 1x contact gehad van net 2 seconden, een soort John Wick lookalike, en sindsdien geen verbinding meer kunnen maken. Niet over 4G, noch over Wi-Fi.

Hebben meer mensen hier last van of is er maar 1 "identiteitscontrolespecialist"?

Wellicht is het gewoon druk, maar dat lijkt mij sterk aangezien het een doordeweekse dag is en ik, als mijn rooster anders zou zijn, gewoon aan het werk zou zijn.
ik heb gisteren denk ik ook 10+ minuten in de wacht gestaan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H-W
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 20:22

H-W

Ik ben inmiddels afgehaakt wat betreft een gratis rekening bij KBC.ie. Ik heb alles netjes naar Dublin gestuurd en het is ook aangekomen. Ze hebben me daarna nog gebeld maar ik kon toen niet opnemen. Toen ik terugbelde kwam ik terecht in een soort voicemenu waar ik met de beste wil van de wereld niet doorheen kwam. Geen mens aan de lijn te krijgen, en hoe duidelijk ik ook antwoord gaf op de gestelde vragen, ik kwam geen stap verder en vaak werd de verbinding gewoon verbroken. Daarmee vergeleken zijn alle andere soortgelijke menu's kinderspel. Anyhow ik ben er wel klaar mee, als het zoveel moeite kost dan is het voor mij de kosten van de besparing al niet meer waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koos2009
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 13-12-2021
RenaldoN schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 14:25:
[...]

ik heb gisteren denk ik ook 10+ minuten in de wacht gestaan..
Oh dat is kort. Ik inmiddels wel veel langer. Wel steeds 10-15 min om dan opnieuw te proberen.

PSN: DucttapeGuyXXL Profitec pro 500 pid eureka mignon specialita

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glatuin
Koos2009 schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 14:51:
[...]

Oh dat is kort. Ik inmiddels wel veel langer. Wel steeds 10-15 min om dan opnieuw te proberen.
Ik heb de kaart al tijdje maar ik heb het video deel om 2345 of zo gedaan. Werd direct geholpen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
Zie onderstaande reactie.

[ Voor 80% gewijzigd door Datisraar op 08-10-2020 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
H-W schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 14:29:
Ik ben inmiddels afgehaakt wat betreft een gratis rekening bij KBC.ie. Ik heb alles netjes naar Dublin gestuurd en het is ook aangekomen. Ze hebben me daarna nog gebeld maar ik kon toen niet opnemen. Toen ik terugbelde kwam ik terecht in een soort voicemenu waar ik met de beste wil van de wereld niet doorheen kwam. Geen mens aan de lijn te krijgen, en hoe duidelijk ik ook antwoord gaf op de gestelde vragen, ik kwam geen stap verder en vaak werd de verbinding gewoon verbroken. Daarmee vergeleken zijn alle andere soortgelijke menu's kinderspel. Anyhow ik ben er wel klaar mee, als het zoveel moeite kost dan is het voor mij de kosten van de besparing al niet meer waard.
Waarom zoveel moeite joh? Ik heb eerder dit jaar online een KBC Ierland bankrekening bij ze aangevraagd. Kreeg automatisch een MasterCard. Is wel de 2€ per maand betaalde versie, maar binnen 2 weken geregeld. Heb de rekening nu een paar maanden. Bij mij ging overigens bellen in mijn beste Engels prima, misschien had je het verkeerde telefoon nummer. Persoonlijk vind ik de telefoon kunnen pakken nog wel erg fijn bij banken. Overboekingen gaan snel, staat smiddags al op je Nederlandse rekening.

[ Voor 12% gewijzigd door Datisraar op 08-10-2020 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H-W
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 20:22

H-W

Tja geen idee waarom ik er niet doorheen kwam. Ik dacht het gewoon eens te proberen maar inmiddels heb ik ook een extra betaalrekening bij een NL bank waar ik al klant ben, voor 95 cent per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FelizNavidad
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 03-10-2023
Vraagje
:
Welke van de banken hebben een maestro of visapay kaart ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• glatuin
FelizNavidad schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 19:37:
Vraagje
:
Welke van de banken hebben een maestro of visapay kaart ?
Revolut
N26
Openbank
KBC
Knab
En alle ouderwetse Hollandse banken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FelizNavidad
glatuin schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 19:39:
[...]

Revolut
N26
Openbank
KBC
Knab
En alle ouderwetse Hollandse banken.
Dacht dat N26 een mastercard had ? Bij een betaald account een maestro ?
Edit ah ik zie het al thanks!

[ Voor 5% gewijzigd door FelizNavidad op 08-10-2020 19:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• glatuin
FelizNavidad schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 19:42:
[...]

Dacht dat N26 een mastercard had ? Bij een betaald account een maestro ?
Je kunt wanneer er 100 euro saldo is ook een maestro kaart aanvragen.
Ik vind n26 alleen wat minder en is mijn minst gebruikte nieuwe bank. Reden is geen Google pay en geen garmin pay. Openbank biedt dat wel echter openbank heeft een wat primitieve App en minder mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FelizNavidad
glatuin schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 19:44:
[...]

Je kunt wanneer er 100 euro saldo is ook een maestro kaart aanvragen.
Ik vind n26 alleen wat minder en is mijn minst gebruikte nieuwe bank. Reden is geen Google pay en geen garmin pay. Openbank biedt dat wel echter openbank heeft een wat primitieve App en minder mogelijkheden.
Thanks ja nee dat is top! Voor mij misschien wel geschikt omdat ik Apple pay gebruik.

Knab is alleen niet gratuit he ;) of inmiddels wel ?

Wat wel beetje jammer is alleen deze banken is dat ze geen ideal betalingen ondersteunen alhoewel je tegenwoordig overal ook met CC kunt betalen wat het ook weer overbodig maakt ja.

Top ontwikkeling die gratis banken denk niet dat ik mn ING betaal rekening of Bunq nog ergens voor nodig heb eigenlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glatuin
FelizNavidad schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 19:49:
[...]

Thanks ja nee dat is top! Voor mij misschien wel geschikt omdat ik Apple pay gebruik.

Knab is alleen niet gratuit he ;) of inmiddels wel ?

Wat wel beetje jammer is alleen deze banken is dat ze geen ideal betalingen ondersteunen alhoewel je tegenwoordig overal ook met CC kunt betalen wat het ook weer overbodig maakt ja.

Top ontwikkeling die gratis banken denk niet dat ik mn ING betaal rekening of Bunq nog ergens voor nodig heb eigenlijk
Ik kom vanwege diverse redenen nog niet van de oude bank af.
Knab heeft een gratis deel door te downgrade na 1 maand betalen. Dit kun je dan voor ideal gebruiken incasso etc werkt niet met gratis knab account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirk_mec
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21:06
glatuin schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 19:52:
[...]

Ik kom vanwege diverse redenen nog niet van de oude bank af.
Knab heeft een gratis deel door te downgrade na 1 maand betalen. Dit kun je dan voor ideal gebruiken incasso etc werkt niet met gratis knab account.
Juist dus als je ideal wil en incasso van een NL-bank heb je BUNQ of 1 van de andere Nederlandse banken wel nodig.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Als het alleen om iDEAL en incasso gaat, zou ik heel ver weg blijven van bunq. Zonde van je geld voor zulke basale functies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllInOneNerd
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 17-11-2021
TexMex schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 20:18:
Als het alleen om iDEAL en incasso gaat, zou ik heel ver weg blijven van bunq. Zonde van je geld voor zulke basale functies.
Eens! Ik ben echter nog een tijdje gebleven bij bunq puur om de manier hoe bunq incasso’s uitvoert

Vond je de opmerking van mij of iemand relevant of heeft het je geholpen? Laat een duimpje achter als teken van waardering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Weet iemand of Vivid instant payments heeft? Ok bedoel het zou handig zijn om vanaf N26 hier direct iets op te kunnen zetten.

Revolut kan je direct opladen met CC en tegenwoordig ook ideal, das erg handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glatuin
xabre16v schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 15:03:
Weet iemand of Vivid instant payments heeft? Ok bedoel het zou handig zijn om vanaf N26 hier direct iets op te kunnen zetten.

Revolut kan je direct opladen met CC en tegenwoordig ook ideal, das erg handig.
Ik had vanaf N26 binnen een kwartier geld op mijn Vivid account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U123456
glatuin schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 15:07:
[...]

Ik had vanaf N26 binnen een kwartier geld op mijn Vivid account.
Maar niet in het weekend? Zit nog op geld te wachten wat ik vrijdagavond als test van N26 naar Vivid heb overgeboekt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• glatuin
U123456 schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 15:20:
[...]
Maar niet in het weekend? Zit nog op geld te wachten wat ik vrijdagavond als test van N26 naar Vivid heb overgeboekt.
Nee was paar dagen geleden. Ja wel balen zo dat al die nieuwe banken nog niet zo snel zijn als de ouderwetse Hollandse grootbanken. Ideal ook niet, dus nog niet ideaal allemaal. Toch ben ik erg te spreken over Vivid. Fijne app, goede support en cashback. Geen idee waar ik n26 nu nog voor moet gebruiken. Luxe probleem.
Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Heb je relevante informatie? Geef dan altijd een bronvermelding en een quote. (y)