Sorry hoor, maar de rest van de buren (nagevraagd) hebben totaal geen problemen met de vuurkorf. Kinderen die in een zwembad zitten (weeral) boeien mij echt niets, het probleem is het (in mijn ogen) onnodige geschreeuw en dreinen als het kind zijn/haar zin niet krijgt en ouders die dat wel prima vinden maar wél over een vuurkorf 3 uur per week klagen. Gaat overigens niet om een "pauper" vuurkorf maar zo'n model met een schoorsteen van 5 meter boven de overkapping uit die naar de achterkant gericht staatbackupdevice schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 14:49:
[...]
Beetje kortzichtig van jou hoor. Je weet dat als jij een vuurkorf aansteekt in een woonwijk dat de kans zeer groot is dat in de directe omgeving alleen jij van die vuurkorf geniet. Dat jij last hebt van kinderen die in een zwembad zitten is jammer voor jou , maar het is wel normaal in een woonwijk dat je kinderen hoort spelen. Mocht je daar last van hebben dan woon je in de verkeerde buurt.
Ben het met je eens dat je er samen voor moet zorgen dat het gezellig wordt, maar de gezelligheid van een vuurkorf delen met je buren wordt 99,9% van de tijd niet in dank afgenomen.

Waar dit soort (dus geen geverfde troep) hout in gaat: https://www.openhaardhout...3KLgf_EAQYAiABEgLhOfD_BwE
Dit inderdaad.Bockelaar schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 14:53:
ik zit nu al effe mee te lezen maar verbaas me er toch echt over dat aan de ene kant herrie, BBQ, feestjes, zwembad, gillende kinderen etc onder de noemer leefgeluiden, accepteer maar geschaard wordt, maar dat dan er wel gevallen wordt over het voorbeeld van een vuurkorf.
Er wordt in mijn ogen echt gemeten met twee maten. En oh, vuurkorf via APV verbieden klinkt leuk, handhaven op het achtererf daarvan is toch echt lastig
[ Voor 4% gewijzigd door xh3adshotx op 10-08-2020 15:00 ]