Overlast buren

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 81.191 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12:13
Ik zou een te koop bord in de voortuin zetten. Dat is vermoedelijk (helaas, het probleem doorschuiven naar het volgende slachtoffer, of dove mensen) de meest zinvolle oplossing.

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Part
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-07 22:35

Part

Helemaal niets.....

Vincedf schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 17:43:
[...]

..... We hebben al eens gedacht aan zelf verhuizen. Maar we wonen echt op zo'n mooie plek die we hier niet meer gaan vinden voor de prijs die wij betaald hebben. We hebben hier veel geluk mee gehad om het zo te zeggen.
..........
De prijs die je betaald hebt voor het huis is totaal niet van belang. Je moet niet naar een ander huis zoeken voor deze prijs.
Laat eerst een makelaar langs komen om een indicatie te geven van de waarde van je huis.
Dan pas weet je in welke prijscategorie je een huis kan gaan zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39993

Verhuizen met een vrouw die nu 5 maanden zwanger is, is natuurlijk gewoon geen optie. En als de kleine er "net" is, ga je ook niet verhuizen. Dus dat is iets wat je voor over een tijdje zou kunnen overwegen, als je dat zou willen.

Voor nu zou ik gewoon 2 dingen doen:
- gedetailleerd dossier opbouwen
- wacht even af wat de buurtbemiddeling gaat opleveren

Verder lees ik dat de verhuurder van de woning eigenlijk graag de woning zou willen verkopen. Dat zou je, als je het netjes aanpakt, misschien zelfs weleens een medestander op kunnen leveren. Dan wordt het een soort van: jullie doen de voorzet en de verhuurder kopt hem erin. Jullie blij, verhuurder blij.... buren misschien wat minder blij.

Persoonlijk zou ik niet direct aan verhuizen gaan denken. Voor hetzelfde geld kom je op een leuke plek terecht, maar verkopen je nieuwe buren na 1 jaar hun huis en komt er weer zo'n huishouden van Jan Steen naast je zitten. Ga je dan weer verhuizen?

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 39993 op 02-04-2020 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvMp
  • Niet online
Anoniem: 39993 schreef op donderdag 2 april 2020 @ 10:43:
In de meeste gemeenten in Nederland is kluslawaai op zondag ook niet toegestaan, zelfs buiten de bible belt. Maar in Duitsland gaan ze net iets verder. Hier "mag je geen lawaai maken", daar "heb je recht op zondagsrust".
Nog nooit gezien. Ik heb de APV gelezen van mijn gemeente, niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

SvMp schreef op donderdag 2 april 2020 @ 15:54:
[...]

Dat hoeft ook niet in de APV te staan, het staat namelijk gewoon in het wetboek, Wikipedia: Zondagswet

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SvMp
  • Niet online
RaZ schreef op donderdag 2 april 2020 @ 16:10:
[...]

Dat hoeft ook niet in de APV te staan, het staat namelijk gewoon in het wetboek, Wikipedia: Zondagswet
Dat is een dode letter. Anders zouden ze al dat geklus op zondag wel aanpakken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ziewel
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 05-07 18:30
Als die jongen zo graag klust, is het dan misschien mogelijk dat hij zelf een geluidsisolerende klusruimte bouwt, wellicht met heel veel hulp van buitenaf? Lijkt mij de mooiste oplossing, omdat die jongen dan zelf heeft meegebouwd en er daardoor met meer genoegen gebruik van zal maken.
Wel meteen als harde eis stellen dat er b.v. een volledige kamer in de garage gebouwd wordt dan, en dat die jongen dan alleen daar nog mag klussen (voordat je er zelf een cent bijlegt of je er voor in gaat spannen). Een halve maatregel zal hier geen oplossing bieden.
Na een paar weken ongemak kun je er dan hopelijk definitief vanaf zijn en kan die jongen lekker eindeloos blijven klussen zonder overlast te veroorzaken. Iedereen blij en het probleem hoeft niet doorgeschoven te worden.

Gaat natuurlijk wel wat kosten, maar misschien is er iets via de verhuurder te regelen om de investering via de huur te verrekenen? Misschien is er nog ergens subsidie te krijgen gezien de conditie van de jongen of zijn er vrienden of familie die iets bij kunnen dragen?

Hier een link naar de Nederlandse Stichting Geluidshinder waar misschien nog beter advies te vinden is: https://www.nsg.nl/nl/home

Van deze site een link naar "een website vol links" : https://geluid.startpagina.nl/

Edit: nog een interessante postcode link van het RIVM: https://geluid.rivm.nl/geluid/geluidbel_maps.php

En de eerder gegeven link van de akoestiekwinkel voor het bouwen van een geluiddichte kamer in een kamer: https://www.akoestiekwinkel.nl/woning

[ Voor 9% gewijzigd door Ziewel op 02-04-2020 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

SvMp schreef op donderdag 2 april 2020 @ 15:54:
[...]

Tot nu toe ik eigenlijk in elke gemeente waar ik gewoond heb.
Zou natuurlijk toeval kunnen zijn.

Maar zelfs als het niet geregeld is in de APV, dan heb je (nu nog) de Zondagswet waar het ook gewoon onder valt. Maar een gemeente kan dus beslissen om af te wijken in de APV en door ontheffingen te verlenen. Strenger dan de Zondagswet mogen ze het op bepaalde vlakken (met name sport) niet maken.

Nou moet ik wel zeggen, dat de gemeente waar ik nu woon een klein setje regels publiceert en verder verwijst naar de Zondagswet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Anoniem: 39993 schreef op donderdag 2 april 2020 @ 16:43:
[...]

Tot nu toe ik eigenlijk in elke gemeente waar ik gewoond heb.
Zou natuurlijk toeval kunnen zijn.

Maar zelfs als het niet geregeld is in de APV, dan heb je (nu nog) de Zondagswet waar het ook gewoon onder valt. Maar een gemeente kan dus besluiten om af te wijken in de APV en door ontheffingen te verlenen. Strenger dan de Zondagswet mogen ze het op bepaalde vlakken (met name sport) niet maken.

Nou moet ik wel zeggen, dat de gemeente waar ik nu woon een klein setje regels publiceert en verder verwijst naar de Zondagswet.
Als je daar je energie in gaat steken en alles wint dan zit die kerel nog zes dagen iritant te hameren in zijn tuin.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Marzman schreef op donderdag 2 april 2020 @ 16:47:
[...]

Als je daar je energie in gaat steken en alles wint dan zit die kerel nog zes dagen iritant te hameren in zijn tuin.
Dat zou ook niet je insteek moeten zijn.
Ik denk overigens dat als TS en zijn vrouw eigenlijk de uitkomst zoeken "dat hij stopt", dat dat 'm niet gaat worden. Het wordt hooguit "minder", want geen enkele instantie of rechter gaat die man totaal verbieden om in z'n garage bezig te zijn. Er komen hooguit wat beperkingen op, op last veen dwangsom ofzo. Maar daar gaat het uiteindelijk niet om. Het gaat erom, dat het signaal "dat dit zo niet kan" doorkomt.

Daarbij ga ik nu natuurlijk wel uit van het verhaal van de TS en dat is dat die man minstens 6 dagen per week 's ochtends, 's middags en 's avonds een paar uur aan het "werk" is (met een enkele uitzondering hier en daar natuurlijk)

Zal zeker geen leuk traject worden, maar je kunt niet blijven verhuizen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 211516

FooLsKi schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 16:39:
Ga klagen bij degene van wie ze het huren? Denk dat die er niet vrolijk van wordt als 'ie hoort wat voor overlast zijn huurders veroorzaken.

Je hebt m.i. wel genoeg bij de buren zelf aangegeven dat je last van ze hebt.
Toen ik de verhuurder aan me deur kreeg zeiden ze me eens in verleden dat de buren stelletje aanstellers waren, die zijn vervolgens ook verhuist, betwijfel dat ook zal helpen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Niet online
corset schreef op donderdag 2 april 2020 @ 10:33:
[...]

Je weet dat als je in een rijtjes huis woont, er mensen om je heen zitten. Die hebben zondag/zaterdag ochtend gewoon het recht om dingen in en om het huis te doen. Niet iedereen hoeft rekening te houden met unieke situaties. Als we dat gaan doen moeten we alles stil leggen, of bij elkaar constant schriftelijk toestemming vragen 8)7
Heb je weer zo'n goedprater :> Weet je wat ik als passief/agressief persoon zou doen? Van 08:00 tot 22:00 keihard mijn twee 5.1 sets willekeurige kutmuziek laten blasten. Ik doe wel een noise canceling koptelefoon op + oordoppen in. Hou dat 3 weken vol. Wedden dat ze voor je deur staan (en jij zou dat ook doen) met de vraag of het misschien ietsje zachter kan, ondanks dat ik het "recht heb om dingen in en om het huis te doen"? :+

Get real. Stelselmatig overlast is gewoon bloed irritant en asociaal.
Heb je er last van? Ga met de buren in overleg hoe dit op te lossen is.. De buren stellen zich elke keer welwillend op als ik de OP zo lees, dus dat moet niet zo lastig zijn.
De buren hebben te maken met een kind met verstandelijke beperkingen die mogelijk niet voor rede vatbaar is, of hun nog meer problemen oplevert als ze hem gaan beperken.

TS heeft hier niet voor gekozen en heeft niet de verantwoordelijkheid van deze verstandelijk beperkte buurjongen. De buren wel. Het is daarom hun probleem. Zij zijn verantwoordelijk voor hun verstandelijk beperkte kind en dus ook voor zijn gedrag.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 05-07 00:00

M2M

medicijnman

Waarom niet in de tuin van de buren, samen met de buren, een Colin Furze bunker bouwen. 5 meter onder de grond twee zeecontainers ingraven, lading beton erbovenop en je hebt een prima werkplaats zonder geluid naar buiten.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietje NL
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09:28
Misschien een idee om te vragen wat de buren met hun zoon hebben afgesproken qua regels ed voor het timmeren. Hier zou het kaderen van tijd ook een optie kunnen zijn. Dus door de weeks vanaf 8 uur tot 19 uur en in het weekend vanaf 11 uur tot 15 uur.
Afhankelijk van de mate van autisme kan het even duren voor het nieuwe systeem erin gesleten is.
Wanneer de zoon qua denk niveau het aan kan misschien een idee om met je zwangere vrouw langs te gaan en het uit te leggen. Ook als de kleine er is zou dit een oplossing kunnen zijn. Zijn ouders kunnen hem er dan op wijzen dat de baby moet slapen of iets dergelijks.

Want als ik het zo lees weten ze zelf niet echt hoe het op te lossen, en accepteren ze het dat hij maar aan het timmeren ed is.

[ Voor 44% gewijzigd door Pietje NL op 03-04-2020 07:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08:31
Blue-eagle schreef op donderdag 2 april 2020 @ 23:48:
[...]

Heb je weer zo'n goedprater :> Weet je wat ik als passief/agressief persoon zou doen? Van 08:00 tot 22:00 keihard mijn twee 5.1 sets willekeurige kutmuziek laten blasten. Ik doe wel een noise canceling koptelefoon op + oordoppen in. Hou dat 3 weken vol. Wedden dat ze voor je deur staan (en jij zou dat ook doen) met de vraag of het misschien ietsje zachter kan, ondanks dat ik het "recht heb om dingen in en om het huis te doen"? :+

Get real. Stelselmatig overlast is gewoon bloed irritant en asociaal.

[...]

De buren hebben te maken met een kind met verstandelijke beperkingen die mogelijk niet voor rede vatbaar is, of hun nog meer problemen oplevert als ze hem gaan beperken.

TS heeft hier niet voor gekozen en heeft niet de verantwoordelijkheid van deze verstandelijk beperkte buurjongen. De buren wel. Het is daarom hun probleem. Zij zijn verantwoordelijk voor hun verstandelijk beperkte kind en dus ook voor zijn gedrag.
Aah ja, Bewust mensen zieken vs "kind met verstandelijke beperking".. perfect te vergelijken. Of probeer je nu iets te verklaren? :+

Kom op zeg.. dat niveau gaan we hier niet gebruiken toch? Ik verwacht van mensen toch wat meer sociaal gedrag dan dit. Maar blijkbaar is mensen pesten gewoon normaal en leuk.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

corset schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 11:12:
[...]

Aah ja, Bewust mensen zieken vs "kind met verstandelijke beperking".. perfect te vergelijken. Of probeer je nu iets te verklaren? :+

Kom op zeg.. dat niveau gaan we hier niet gebruiken toch? Ik verwacht van mensen toch wat meer sociaal gedrag dan dit. Maar blijkbaar is mensen pesten gewoon normaal en leuk.
Precies, dat zou ook pas mijn laatste optie zijn (voor verhuizen). Maar voor die tijd zou ik toch zeker al geprobeerd hebben:
- om het probleem in onderling overleg op te lossen (wat bij de TS blijkbaar niet echt wilde vlotten)
- om het probleem via buurtbemiddeling op te lossen (waar de TS dus nu op wacht)
- om het probleem via gemeente (handhaving) of verhuurder (niet naleven huurovereenkomst) op te lossen (waar ik in dat laatste toch nog wel een kleine kans voor de TS zie, aangezien de verhuurder blijkbaar heel graag het huis wil verkopen en dat levert toevallig zónder huurder veel meer op)
- om het probleem via rechtsbijstand/advocaat op te lossen

Het probleem is een beetje dat je niet van 1 partij meer kunt verwachten dan van de andere partij. Wie kaatst moet de bal verwachten. Je kunt alleen hopen dat de buren op een gegeven moment snappen, dat er steeds meer instanties betrokken worden in het verhaal, dat ze daardoor zelf bij die instanties "in beeld" komen en dat de gevolgen daarvan steeds heftiger kunnen worden. We hebben het natuurlijk ook over de manier waarop ze omgaan met hun beperkte zoon, want die vertoont (naar het verhaal van de TS) ongewenst gedrag en lijkt daarin niet begeleid te worden (eerder uit de wind gehouden). Het lijkt mij namelijk ook ergens wel in hun belang, dat de kwestie niet escaleert tot bijvoorbeeld de rechtbank.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 39993 op 03-04-2020 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparkiee
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-07 11:28
Thalaron schreef op donderdag 2 april 2020 @ 13:30:
Ik zou een te koop bord in de voortuin zetten. Dat is vermoedelijk (helaas, het probleem doorschuiven naar het volgende slachtoffer, of dove mensen) de meest zinvolle oplossing.
En dan kom je in je nieuwe huis en dan blijkt dat je buurman bijklust en in de elke avond muziekles geeft, met name drumstel en trompet :P
Of ze hebben honden die ze overdag een paar uur alleen laten en dan alleen maar janken.
Verhuizen heeft in mijn optiek alleen zin als je naar een vrijstaande woning verhuist met flink wat grond. Of ergens in een hutje op de hei gaat zitten. Maar waar mensen wonen is er overlast (van andere mensen). En niet iedereen kan en wil op korte termijn weer verhuizen.

https://www.strava.com/athletes/ralfv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Sparkiee schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 13:15:
[...]

En dan kom je in je nieuwe huis en dan blijkt dat je buurman bijklust en in de elke avond muziekles geeft, met name drumstel en trompet :P
Of ze hebben honden die ze overdag een paar uur alleen laten en dan alleen maar janken.
Verhuizen heeft in mijn optiek alleen zin als je naar een vrijstaande woning verhuist met flink wat grond. Of ergens in een hutje op de hei gaat zitten. Maar waar mensen wonen is er overlast (van andere mensen). En niet iedereen kan en wil op korte termijn weer verhuizen.
Met een koophuis verhuis je ook niet zo gemakkelijk :) Hij woont er pas twee jaar, dan ben je nog niet eens 'uit de kosten' met afbetalingen.

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thalaron
  • Laatst online: 12:13
@Sparkiee Uiteraard begrijp ik dat verhuizen niet echt een goede oplossing is. Wanneer ik de oorzaak van de overlast echter bekijk dan denk ik dat er in de meeste gevallen 3 opties zijn;
  • De overlast keer op keer proberen te beperken, met als mogelijk gevolg; de rijdende rechter pratk
  • De overlast accepteren (opgeven en/of oordopjes aanschaffen)
  • Je spullen pakken en verkassen, met inderdaad relatief hoge kosten zonder garanties voor de toekomst
Ik zie in deze situatie niet echt een oplossing. De oorzaak van de overlast gaat lijkt mij niet zomaar verdwijnen.

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Thalaron schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 13:28:
@Sparkiee Uiteraard begrijp ik dat verhuizen niet echt een goede oplossing is. Wanneer ik de oorzaak van de overlast echter bekijk dan denk ik dat er in de meeste gevallen 3 opties zijn;
  1. De overlast keer op keer proberen te beperken, met als mogelijk gevolg; de rijdende rechter pratk
  2. De overlast accepteren (opgeven en/of oordopjes aanschaffen)
  3. Je spullen pakken en verkassen, met inderdaad relatief hoge kosten zonder garanties voor de toekomst
Ik zie in deze situatie niet echt een oplossing. De oorzaak van de overlast gaat lijkt mij niet zomaar verdwijnen.
Dat is ook de juiste volgorde van opties denk ik, dat zou ik precies zo doen.

/▌

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vincedf
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 08-04 16:56
Bedankt allemaal voor de vele (nuttige) reacties. Inmiddels is er een afspraak gemaakt met de buurman om aanstaande zaterdag 1 op 1 bij mij thuis alles te bespreken en afspraken te maken. Mijn doel is dan ook om hier uit te komen en het er hopelijk daarna nooit meer over te hebben, zodat we weer fatsoenlijk naast elkaar kunnen leven zonder al te veel overlast. Ik zal jullie laten weten hoe het gesprek afgelopen is.
liberque schreef op donderdag 2 april 2020 @ 10:24:
Zou de autistische buurjongen niet naar zijn dagbesteding kunnen in verband met Corona en daardoor de laatste tijd thuis een stuk actiever zijn? Erg vervelend voor jou, maar ook erg vervelend voor hem en zijn ouders. Dat zijn moeder klaagt dat je nu wel heel erg vaak komt klagen is niet omdat ze vervelend tegen jou wilt doen, maar omdat ze zelf ook erg veel onmacht heeft. Een autist zijn uitlaapklep wegnemen is namelijk niet erg makkelijk danwel onmogelijk. Ik snap dat dus wel.

Je kan nu gaan klagen bij wijkagent, politie, verhuurder, burgemeester of parlement, maar daar schiet je op de lange termijn inderdaad niets mee op. De verstandhouding tussen jullie gaat daarmee naar de knoppen en ik neem aan dat je er toch nog een lange tijd wil wonen.

Mijn voorstel: ga eens kijken WAT hij nu hele dagen aan het timmeren is. Is het nodig dat er getimmerd wordt? Kan het lawaai verminderd worden. Wellicht een rubberen hamer een oplossing of anders een elektrische schroevendraaier en een doos schroeven geven/lenen. Is het timmeren juist een gevolg van zijn autisme en heeft dat duivenhok er niets mee te maken kijk dan of je van die drumstokjes kan vinden die je kan koppelen met een telefoon zodat hij met een koptelefoon zich daarmee uit kan leven.

Een duivenhok is overigens vaak een bron van ergernis bij buren. Je geeft zelf al aan dat het gefluit jullie ook stoort. Wees eerlijk naar jezelf en bedenk dat je al wist dat er een duivenhok stond vooraleer je er kwam wonen. Het fluiten ga je dus nooit kunnen uitbannen. Echter besef ook dat je jezelf hier aan stoort omdat er zoveel ander geluidsoverlast is en dan is dit de druppel.

Ik benijd je niet, maar ik weet zeker dat je er beter met de buren uit kan proberen te komen dan het geheel te laten escaleren door derden in te schakelen. Sterkte
Hij timmert 'dingen'. Alles wat in hem op komt in principe.Van houtkachels gemaakt van metaal tot duivenhokken, stoelen, tafels, meubels etc.. In principe zover de fantasie rijkt, timmert hij er op los. Zover ik weet allen voor privé gebruik. Het duivenhok zelf is niet zozeer een ergenis. Maar als iemand op een zonnige dag waarin iedereen lekker in de tuin wilt zitten, een uur lang aan het fluiten is naar rondvliegende beesten, ga je van ellende maar binnen zitten met deuren en ramen dicht. Wellicht kan iemand me uitleggen wat het nut is van urenlang naar je duiven fluiten? Toen wij er kwamen wonen stond er inderdaad een klein duivenhokje met een handjevol duiven. Inmiddels is dit uitgegroeid tot een groot duivenhok met een stuk of 15 duiven. Het hok is ook nog eens gebouwd waar wij expres de schutting voor de buren en ons laag hebben gehouden zodat iedereen mooi uitzicht heeft in de polder. Maar dat is hun goed recht, en heb ik ook verder niet over geklaagd. Maar het geeft mij wel een gevoel van: waarom zou ik nog constant met iedereen rekening houden als er totaal niet aan ons gedacht wordt.
Ontopic:

Je weet dat als je in een rijtjes huis woont, er mensen om je heen zitten. Die hebben zondag/zaterdag ochtend gewoon het recht om dingen in en om het huis te doen. Niet iedereen hoeft rekening te houden met unieke situaties. Als we dat gaan doen moeten we alles stil leggen, of bij elkaar constant schriftelijk toestemming vragen 8)7

Heb je er last van? Ga met de buren in overleg hoe dit op te lossen is.. De buren stellen zich elke keer welwillend op als ik de OP zo lees, dus dat moet niet zo lastig zijn.
Bedankt voor je reactie. Ik woon niet in een rijtjes huis, maar ik snap wat je bedoeld. Je hebt gelijk dat iedereen het recht heeft om in de weekenden en doordeweeks dingen in huis te doen. Het gaat hier dan ook niet om 'dingen' in huis doen. Het gaat hier over structureel / dagelijkse geluidsoverlast. Zoals ik ook al in m'n verhaal aangaf ben ik meerdere malen bij de buren langs geweest over het probleem. De laatste keer ging het over schade aan mijn spullen (de schutting). Toen ik daar over begon werd de buurvrouw kwaad en had ik niet meer het idee dat er enige vorm van welwillendheid nog in zat. Vandaar dat ik inmiddels de buurtbemiddeling ingeschakeld heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdfeij
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-06 20:45
Anoniem: 39993 schreef op donderdag 2 april 2020 @ 07:58:

En tot slot: is de buurjongen ergens onder behandeling of begeleiding? Je zou eens met wat deskundigen kunnen gaan praten over zijn belangen in deze situatie. Want mij (en ik ben dus geen deskundige) lijkt het eigenlijk helemaal niet goed, dat die jongen alles maar mag van zijn ouders. Zodra zijn ouders straks uit de tijd zijn of in een verzorgingstehuis zitten, dan heeft die jongen helemaal nooit geleerd wat "grenzen" zijn en het zou dan best eens bijzonder moeilijk voor hem kunnen gaan worden om een plekje in de maatschappij te vinden. Zijn ouders hebben hem dan namelijk altijd "uit de wind" gehouden en hebben hem altijd gewoon zijn gang laten gaan. Die krijgt dan ineens te maken met mensen die hem zelf gaan aanspreken op zijn gedrag en ik kan me voorstellen dat hij daar totaal niet mee om kan gaan als hij dat de eerste 30 jaar van zijn leven nog nooit heeft meegemaakt.
Dat dus. Gezien TS aangeeft dat in het begin er af en toe 'geklust' werd en nu vrijwel de gehele dag. Autisme behoeft regelmaat, niet het los laten slaan van een hobby. Het zal veel moeilijker zijn het uit de hand gelopen gedrag (wat nu regelmaat is voor deze man) terug te draaien naar af en toe.
Lijkt me meer dat de ouders in een gesprek aangegeven moet (mag) worden dat dit de verkeerde kant opgaat. Dat hoef jij misschien niet te doen maar daar heb je inderdaad buurtbemiddeling of de wijkagent voor. Ik vermoed dat deze mensen zelf professionele hulp nodig hebben om het autistisch gedrag van hun zoon weer onder controle te krijgen. Ik heb zo ergens het idee dat ze het zelf ook niet waarderen dat hij de gehele dag bezig is, maar dat ze geen weg terug meer zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evjatar
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 05-07 15:32
Om het eens van een andere kant te bekijken; wellicht zijn de ouders wel blij dat hij de hele dag aan het klussen is in de schuur. Dan zit die jongen niet binnen shooters te spelen in de woonkamer, of non-stop 5 uur per dag te drummen op zijn slaapkamer. Je bent (als ouders)blij dat die jongen niet de hele dag binnen zit, en dat geluid van dat getimmer valt in het niets vergeleken met het geluid wat hij binnen produceert.

En stel je voor, dan ben je al ontevreden/boos dat je het samen met je partner zover hebt laten komen, want je weet wel dat het overlast veroorzaakt, maar dan komt die zeikerige (nieuwe) buurman ook nog een paar keer langs omdat hij last heeft van wat getimmer, en omdat er een paar kleine gaatjes in die foei-lelijke schutting zitten die hij zelf heeft neergezet. Misschien heeft hij ze er zelf wel in geboord om iets te hebben om over te zeuren. Waarom laat hij ons niet met rust? Wij hebben het al zwaar genoeg met onze zoon, en al helemaal met dat Corona virus de afgelopen weken!

Misschien wat gechargeerd, maar het lijkt me niet een onrealistisch beeld van de ouders van de klusser. Het gedrag zelf niet meer in de hand hebben, doorhebben dat het al 'te ver' is gegaan, maar geen puf/energie/overwicht hebben (of gewoon geen zin in het werk dat het kost) om wat aan de situatie te doen, waardoor het nu de 'normale' situatie is geworden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Robsel_NL
  • Laatst online: 03-07 19:19
evjatar schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 14:09:
Om het eens van een andere kant te bekijken; wellicht zijn de ouders wel blij dat hij de hele dag aan het klussen is in de schuur. Dan zit die jongen niet binnen shooters te spelen in de woonkamer, of non-stop 5 uur per dag te drummen op zijn slaapkamer. Je bent (als ouders)blij dat die jongen niet de hele dag binnen zit, en dat geluid van dat getimmer valt in het niets vergeleken met het geluid wat hij binnen produceert.

En stel je voor, dan ben je al ontevreden/boos dat je het samen met je partner zover hebt laten komen, want je weet wel dat het overlast veroorzaakt, maar dan komt die zeikerige (nieuwe) buurman ook nog een paar keer langs omdat hij last heeft van wat getimmer, en omdat er een paar kleine gaatjes in die foei-lelijke schutting zitten die hij zelf heeft neergezet. Misschien heeft hij ze er zelf wel in geboord om iets te hebben om over te zeuren. Waarom laat hij ons niet met rust? Wij hebben het al zwaar genoeg met onze zoon, en al helemaal met dat Corona virus de afgelopen weken!

Misschien wat gechargeerd, maar het lijkt me niet een onrealistisch beeld van de ouders van de klusser. Het gedrag zelf niet meer in de hand hebben, doorhebben dat het al 'te ver' is gegaan, maar geen puf/energie/overwicht hebben (of gewoon geen zin in het werk dat het kost) om wat aan de situatie te doen, waardoor het nu de 'normale' situatie is geworden.
Dan zouden deze ouders wel erg egoistisch zijn, en een enorme plaat voor hun kop hebben. Elk mensen met gezond verstand kan toch wel snappen dat de buren ook wel eens in de tuin willen zitten zonder een hels kabaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvMp
  • Niet online
Die autistische jongen moet naar dagbesteding.
Misschien was hij dat al (vóór Corona), en was het toen beter, maar dat kan ik niet uit het topic halen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Vincedf schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 13:35:
[..]

Maar als iemand op een zonnige dag waarin iedereen lekker in de tuin wilt zitten, een uur lang aan het fluiten is naar rondvliegende beesten, ga je van ellende maar binnen zitten met deuren en ramen dicht.

[..]
Jemig.. Je hoort iemand fluiten als je in de tuin zit.

Dan zou ik nooit met visite in je tuin zitten, wie weet hebben de buren ook last van het gepraat/gelach aan de andere kant van de schutting.

Zit ik in de tuin, en de buren ook, dan hoor ik ook de muziek van de buren als ze de deur open hebben tijdens het BBQ'en. Mijn muziek gaan ze ook horen als ik met de deur open zit. De speakers staan ook 60cm van de tuindeur af. Zo is de indeling nu eenmaal.

Zijn de buren binnen, en hebben de deur open, en de kinderen zijn lastig, gillen de ouders harder dan de koters uberhaupt kunnen. Tjah, dat ga je horen als je buiten zit. Gaan jouw buren straks ook van jullie horen. En dan is het heel wat anders dan iemand die fluit naar vogeltjes ;)

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

RaZ schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 15:16:
[...]
offtopic:
Ik geloof niet dat je ooit naast een 'duivenmelker' gewoond hebt, veelal van dat vage volk en ja dat fluiten irriteert zeker meer dan kinderen, muziek (niet in de tuin op de speakers) of andere dagelijkse tuinzaken.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

True schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 15:20:
[...]

offtopic:
Ik geloof niet dat je ooit naast een 'duivenmelker' gewoond hebt, veelal van dat vage volk en ja dat fluiten irriteert zeker meer dan kinderen, muziek (niet in de tuin op de speakers) of andere dagelijkse tuinzaken.
In dat punt verschillen wij dan van mening. Liever een fluitende buurman dan het gekrijs van kinderen die hun zin niet krijgen. :Y

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evjatar
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 05-07 15:32
Robsel_NL schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 14:19:
[...]

Dan zouden deze ouders wel erg egoistisch zijn, en een enorme plaat voor hun kop hebben. Elk mensen met gezond verstand kan toch wel snappen dat de buren ook wel eens in de tuin willen zitten zonder een hels kabaal.
Het punt dat ik probeer te maken is dat je als buurman niet weet wat de situatie is, hoe deze jongen zich gedraagt, hoe de ouders zich gedragen en hoe dit samen gaat in 1 huis.

En wellicht hebben die ouders inderdaad een plaat voor hun kop, of weten ze simpelweg niet beter, of voelen ze zich veilig omdat ze huren, er zijn wel 1000 opties en combinaties.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:24
Robsel_NL schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 14:19:
[...]

Elk persoon heeft een andere drempel voor overlast, in dit geval herrie. Ik zet geen harde(harder dan in de supermarkt) muziek aan met deuren of ramen open. RaZ hieronder doet dat wel en zo te horen doen zijn buren dat ook en gaat het al jaren goed. Nou hoeft RaZ geen asociale tokkie te zijn :P maar heeft hij wel de mazzel dat erg gelijkgestemde buren in de buurt wonen.

Zit ik in de tuin, en de buren ook, dan hoor ik ook de muziek van de buren als ze de deur open hebben tijdens het BBQ'en. Mijn muziek gaan ze ook horen als ik met de deur open zit. De speakers staan ook 60cm van de tuindeur af. Zo is de indeling nu eenmaal.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mark31
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 15-01-2022
Ik zeg altijd voor 8 uur , en na een uur of 21 a 22:00 savonds is harde muziek, of herrie of wat dan ook asociaal.
Alles in de leefbare uren , kan je in mijn ogen niet kwaad op worden, wij hebben aan alle kanten ouders met kinderen, altijd drukte kan ik jou vertellen.
Maar zijn wel met zen allen netjes na 22:00 gewoon stil.. geen probleem... zo kan het ook.
Geluid heb je overal, overal word geleefd, alleen ja, wel in de schappelijke tijden...
Als je overal om gaat irriteren, nou dan krijg je een zwaar leven lijkt mij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Mark31 schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 15:21:
Ik zeg altijd voor 8 uur , en na een uur of 21 a 22:00 savonds is harde muziek, of herrie of wat dan ook asociaal.
Alles in de leefbare uren , kan je in mijn ogen niet kwaad op worden, wij hebben aan alle kanten ouders met kinderen, altijd drukte kan ik jou vertellen.
Maar zijn wel met zen allen netjes na 22:00 gewoon stil.. geen probleem... zo kan het ook.
Geluid heb je overal, overal word geleefd, alleen ja, wel in de schappelijke tijden...
Timmeren is wel wat anders dan lopen, muziek en dergelijke. Als jij een buurman hebt die elke avond van 17 tot 21.00 uur aan het boren is waardoor jij je tv niet meer hoort dan ga je toch klagen denk ik. Niet na een keertje, iedereen moet wel een boren en als de buren van te voren gemeld hebben dat ze met een grote verbouwing hebben en dat na werktijd moeten doen want dit en dat dan kan ik er ook iets beter tegen maar als ze niks melden over werkzaamheden en hoe lang dat duurt dan ga je jezelf daaraan echt wel steeds meer iriteren.

/▌

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• SvMp
  • Niet online
Mark31 schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 15:21:
Waarom moeten mensen die niet-vrijstaand wonen onnodig lawaai zoals harde muziek accepteren? (dus ik bedoel geen leefgeluid zoals een baby)
De hoge bevolkingsdichtheid in Nederland maakt het noodzakelijk om dit om te draaien: Wie onnodig lawaai wil maken (harde muziek, de hele dag timmeren), moet maar ergens vrij gaan wonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1366348

Wellicht kun je via het juridisch loket specifieke informatie krijgen. Ten slotte zijn, als ik het goed begrijp, ook aan je eigendommen schade toegebracht. Of rechtstelefoon.nl al eens bekeken of benaderd? Heb je misschien rechtsbijstandverzekering en daar je probleem met de buren voorgelegd? De burgemeester kan inderdaad sinds juli 2017 wel iets bij overlast (huur en koop), alleen onze ervaring is : zelfs de gemeentelijke mediator is in hun 'verhaal' getuind en van zijn 'adviezen' in ons geschil met deze nieuwe buren (tot doodsbedreigingen aan toe en onze eigendommen toe-eigenend en vernielend) trekken ze niets van aan.

Ik wens jullie veel wijsheid en sterkte toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

even een aanvulling: met 'in hun verhaal' bedoel ik onze nieuwe buren. Zo wonen sinds medio vorig jaar naast ons en denken dat zij 'alles mogen' in ons land.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

[...]

Dan zou ik nooit met visite in je tuin zitten, wie weet hebben de buren ook last van het gepraat/gelach aan de andere kant van de schutting.

Zijn de buren binnen, en hebben de deur open, en de kinderen zijn lastig, gillen de ouders harder dan de koters uberhaupt kunnen. Tjah, dat ga je horen als je buiten zit. Gaan jouw buren straks ook van jullie horen. En dan is het heel wat anders dan iemand die fluit naar vogeltjes ;)
Tja, mensen die muziek in hun eigen tuin willen spelen, prima. Maar houd even rekening met anderen, en zet dat ding niet tyfushard. Anders ben je toch gewoon een pauper. "Zo is de indeling nu eenmaal". Nope, je bent gewoon een pauper dan.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• SvMp
  • Niet online
Jeroenneman schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 17:09:
[...]

Tja, mensen die muziek in hun eigen tuin willen spelen, prima. Maar houd even rekening met anderen, en zet dat ding niet tyfushard. Anders ben je toch gewoon een pauper. "Zo is de indeling nu eenmaal". Nope, je bent gewoon een pauper dan.
Ik vind muziek in de tuin spelen aso, tenzij jouw tuin zodanig groot is dat niemand het kan horen. Wat is er mis aan even geen muziek aan als je buiten zit? In dit land mag veel te veel. Dat mag trouwens overal ter wereld, alleen geen land zo druk als Nederland dus hebben we hier strengere regels nodig.

En als je een autistische zoon hebt die de hele dag wil timmeren of fluiten (buren topicstarter) dan lijkt het mij dat je daar een geschikt huis op uitzoekt. Of een wat goedkoper huis en ergens een garagebox huren waar die jongen z'n gang kan gaan.

[ Voor 15% gewijzigd door SvMp op 04-04-2020 17:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12:27

Agent47

I always close my contracts.

Hoe is het gesprek gegaan TS?

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 09:21
En oordoppen indoen ? rolluiken ?

Ik begrijp het maar overlast tegen buren valt weinig tegen te doen., buurtbemiddeling, politie, woningbouw.
Wetterlijk zijn er geen harde eisen, wel fatsoensnormen.

@SvMp
SvMp schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 17:53:
[...]
En als je een autistische zoon hebt die de hele dag wil timmeren of fluiten (buren topicstarter) dan lijkt het mij dat je daar een geschikt huis op uitzoekt. Of een wat goedkoper huis en ergens een garagebox huren waar die jongen z'n gang kan gaan.
Ze kunnen gerust maatregelen treffen, gewoon het schuurtje isoleren en dichthouden tijdens klussen ipv volluit in de tijd dag in dag uit klussen, als ik ga klussen houd ik daar ook rekening mee door in het tuinhuisje even de deur dicht te trekken, of op tijden buiten klussen dat het niet erg is.

Persoonlijk vind ik het niet zo erg als de buren in de middag wat geluid maken, zowel klussende geluiden of muziek, ze horen mij vast ook wel eens.

In mijn wijk zijn de mensen nog wel tolerant, maar hier wordt ook geen lawaai gemaakt op "vreemde tijden".

[ Voor 74% gewijzigd door mr_evil08 op 04-04-2020 18:10 ]

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

SvMp schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 17:53:
[...]

Ik vind muziek in de tuin spelen aso, tenzij jouw tuin zodanig groot is dat niemand het kan horen. Wat is er mis aan even geen muziek aan als je buiten zit? In dit land mag veel te veel. Dat mag trouwens overal ter wereld, alleen geen land zo druk als Nederland dus hebben we hier strengere regels nodig.

Misschien had ik het duidelijker moeten verwoorden, want ik ben het helemaal met je eens. Niet tyfushard = ik hoef van niemand muziek te horen in de tuin, behalve die van mezelf op een normaal volume waarbij het niet voorbij de schutting komt. Of je doet een headset op. Werkt ook prima.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Jeroenneman schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 18:06:
[...]

Misschien had ik het duidelijker moeten verwoorden, want ik ben het helemaal met je eens. Niet tyfushard = ik hoef van niemand muziek te horen in de tuin, behalve die van mezelf op een normaal volume waarbij het niet voorbij de schutting komt. Of je doet een headset op. Werkt ook prima.
Zo doe ik het dus ook. Ben ik thuis, heb ik muziek aan staan. Is het lekker weer, gaat de tuindeur open.

Welke dwaas gaat eerst alle ramen en deuren dicht doen omdat de buren in de tuin kunnen zitten als het lekker weer is om te gaan stofzuigen? Ik doe dat dus niet. Wat kan mij het schelen dat de buren die in de tuin zitten kunnen horen dat ik binnen aan het stofzuigen ben. Zolang ik m'n muziek niet kan horen als ik aan het stofzuigen ben, staat ie niet te hard.

Heb ik m'n tuindeur open, hoor je meer van buiten dan die dicht zit. Zitten de buren in de tuin, en heb ik de deur open, hoor ik ze praten. Ook als ik de muziek aan heb, of TV zit te kijken. Ik kan moeilijk naar buiten stieren met het verzoek of de buren in de tuin willen gaan fluiteren omdat ik graag met m'n deur open GTST wil kunnen volgen zonder ondertiteling. Dan moet ik gewoon m'n deur dicht doen dan hoor ik ze niet.

Het is niet dat ik m'n muziek op standje festival ga zetten, omdat ik graag met de deur open m'n buren niet wil horen omdat ze in de tuin zitten / dat de kinderen uit de wijk hier aan het spelen zijn.

Als die jongen van 29 getrouwd zou zijn, en 3 kinderen had, had ie misschien z'n koters elke werkdag bij opa en oma gedropt, en dan zitten ze met lekker weer ook buiten.

[ Voor 6% gewijzigd door RaZ op 04-04-2020 21:05 ]

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

RaZ schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 20:17:
[...]

Zo doe ik het dus ook. Ben ik thuis, heb ik muziek aan staan. Is het lekker weer, gaat de tuindeur open.

Welke dwaas gaat eerst alle ramen en deuren dicht doen omdat de buren in de tuin kunnen zitten als het lekker weer is om te gaan stofzuigen? Ik doe dat dus niet. Wat kan mij het schelen dat de buren die in de tuin zitten kunnen horen dat ik binnen aan het stofzuigen ben. Zolang ik m'n muziek niet kan horen als ik aan het stofzuigen ben, staat ie niet te hard.

Heb ik m'n tuindeur open, hoor je meer van buiten dan die dicht zit. Zitten de buren in de tuin, en heb ik de deur open, hoor ik ze praten. Ook als ik de muziek aan heb, of TV zit te kijken. Ik kan moeilijk naar buiten stieren met het verzoek of de buren in de tuin willen gaan fluiteren omdat ik graag met m'n deur open GTST wil kunnen volgen zonder ondertiteling. Dan moet ik gewoon m'n deur dicht doen dan hoor ik ze niet.

Het is niet dat ik m'n muziek op standje festival ga zetten, omdat ik graag met de deur open m'n buren niet wil horen omdat ze in de tuin zitten / dat de kinderen uit de wijk hier aan het spelen zijn.

Als die jongen van 29 getrouwd zou zijn, en 3 kinderen had, had ie misschien z'n koters elke werkdag bij opa en oma gedropt, en dan zitten ze met lekker weer ook buiten.
Dat zeg ik, een pauper.
Maar gelukkig wonen we niet bij elkaar in de straat, en heb ik geen buren die denken dat het leuk is om te gaan stofzuigen, daarboven op nog de muziek te knallen, én nog de deuren en ramen open te zetten.

Misschien moeten buurten gaan werken met een soort "burencheck". Een soort vragenlijstje waarbij je kompas eerst ff wordt gecheckt. Een soort "normaal, niet normaal". Wil jij lekker stofzuigen met Frans Bauer erboven met de deur open, dan kom je in een buurt waar de buuf dan ook leuk vindt. En ik kom in een buurt waar de deuren dicht zijn tijdens het stofzuigen/boren/etc.

Iedereen blij.

[ Voor 16% gewijzigd door Jeroenneman op 04-04-2020 23:50 ]

Acties:
  • +24 Henk 'm!

• Vincedf
Buurman is gisteren een uurtje koffie blijven drinken hebben goed gesprek gehad over de verschillende overlast punten. Uiteindelijk heb ik een voorstel gedaan met tijden om te klussen (tussen 12-15 niet en vanaf 10 uur). Dit was acceptabel en zal waarschijnlijk geen probleem vormen. Daarna heb ik em nog wat oudere computer onderdelen meegegeven omdat z'n zoon dit ook als hobby heeft. Eind goed al goed zou ik zeggen. Bedankt allen voor de tips. Misschien had uiteindelijk de buurtbemiddeling niet gehoeven maar heeft indirect wel tot resultaat geleid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Fijn dat het opgelost is. ik hoop voor je dat het in de praktijk ook goed gaat uitpakken.

Met onze buren is , zelfs via de gemeente, niets te regelen. Even rust; daarna gaan ze gewoon weer door met hun gedrag. Het moet wel kunnen 'inslijten'. Staat ongeveer 2 tot 3 weken voor. Zeker bij mensen met autisme kan dit nog langer duren.

Hoop dus echt dat je over 3 weken niet opnieuw 'overlast' krijgt en dat je daar ook afspraken over hebt kunnen maken.

Laat je nog iets van je horen over 3 weken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Jeroenneman schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 23:44:
[...]

Dat zeg ik, een pauper.
Maar gelukkig wonen we niet bij elkaar in de straat, en heb ik geen buren die denken dat het leuk is om te gaan stofzuigen, daarboven op nog de muziek te knallen, én nog de deuren en ramen open te zetten.

Misschien moeten buurten gaan werken met een soort "burencheck". Een soort vragenlijstje waarbij je kompas eerst ff wordt gecheckt. Een soort "normaal, niet normaal". Wil jij lekker stofzuigen met Frans Bauer erboven met de deur open, dan kom je in een buurt waar de buuf dan ook leuk vindt. En ik kom in een buurt waar de deuren dicht zijn tijdens het stofzuigen/boren/etc.

Iedereen blij.
Je kan het mooi verdraaien door een flink vertekend beeld te geven, knap hoor d:)b

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

RaZ schreef op zondag 5 april 2020 @ 13:01:
[...]

Je kan het mooi verdraaien door een flink vertekend beeld te geven, knap hoor d:)b

Daar hoef ik weinig aan te verdraaien... :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-07 18:28
Jeroenneman schreef op zondag 5 april 2020 @ 13:04:
[...]

Daar hoef ik weinig aan te verdraaien... :'(
offtopic:
Het gaat hier niet om RaZ, dus best offtopic, maar volgens mij lees je zijn post anders dan dat het er staat. Wat hij zegt is dat zijn muziek niet boven het stofzuigen uitkomt, dus wat je in je vorige post zei over 'lekker stofzuigen met muziek erboven uit' klopt niet.

The devil is in the details.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:27
RaZ schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 20:17:
[...]

Ik vind jou zeer asociaal en hoop nooit naast jou te hoeven wonen.
Vincedf schreef op zondag 5 april 2020 @ 10:06:
[...]

Buurman is gisteren een uurtje koffie blijven drinken hebben goed gesprek gehad over de verschillende overlast punten. Uiteindelijk heb ik een voorstel gedaan met tijden om te klussen (tussen 12-15 niet en vanaf 10 uur). Dit was acceptabel en zal waarschijnlijk geen probleem vormen. Daarna heb ik em nog wat oudere computer onderdelen meegegeven omdat z'n zoon dit ook als hobby heeft. Eind goed al goed zou ik zeggen. Bedankt allen voor de tips. Misschien had uiteindelijk de buurtbemiddeling niet gehoeven maar heeft indirect wel tot resultaat geleid.
Hebben jullie ook afspraken gemaakt om in contact te blijven? Het meest vervelende aan geluidsoverlast is het gevoel van onmacht, als je een manier hebt om erover te kunnen praten zonder dat het direct als zeuren gezien hoeft te worden kan dat al veel uitmaken in de beleving.

[ Voor 24% gewijzigd door MarcoC op 05-04-2020 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mugenmarco
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 25-06 12:52
ik zie nog steeds geen antwoord op mijn vraag:

Overdag werk geluiden horen is NIET tegen de regels, zolang maar binnen een acceptabel decibel is.

Als ze na een nachtdienst wilt slapen doet ze de ramen dicht en oordoppen in, dat zou echt enorm moeten schelen hoor.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

mugenmarco schreef op zondag 5 april 2020 @ 13:45:

Overdag werk geluiden horen is NIET tegen de regels, zolang maar binnen een acceptabel decibel is.

Als ze na een nachtdienst wilt slapen doet ze de ramen dicht en oordoppen in, dat zou echt enorm moeten schelen hoor.
Iets wat niet tegen de regels is, kan nog steeds asociaal zijn toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93986

Die regels bestaan helemaal niet. Dat is een hardnekkig sprookje wat maar rond blijft zingen. Kan jij beide bovenstaande beweringen ergens mee onderbouwen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
[...]

vorige keer ging het ook na x weken weer fout. heb je daar nog een afspraak over gemaakt? oh, en blijf die geluidloze hobbies stimuleren :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mugenmarco
Anoniem: 93986 schreef op zondag 5 april 2020 @ 16:00:
[...]

Die regels bestaan helemaal niet. Dat is een hardnekkig sprookje wat maar rond blijft zingen. Kan jij beide bovenstaande beweringen ergens mee onderbouwen?
Iedereen ziet 'overlast' weer op een andere manier, maar iemand die buiten aan het timmeren is valt niet onder overlast. Anders kan je wel bij elke scheet gaan klagen dat je er last van hebt ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

mugenmarco schreef op zondag 5 april 2020 @ 16:13:
[...]

Iedereen ziet 'overlast' weer op een andere manier, maar iemand die buiten aan het timmeren is valt niet onder overlast. Anders kan je wel bij elke scheet gaan klagen dat je er last van hebt ;)
Tenzij het natuurlijk iedere dag van de week raak is. Of als het op rare tijden gebeurt, zoals in de avond of nacht. Een beetje timmeren op z'n tijd zal de TS het ook niet over hebben. Structureel hobbyen in de tuin ligt net iets anders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-07 11:56
mugenmarco schreef op zondag 5 april 2020 @ 16:13:
[...]

maar iemand die buiten aan het timmeren is valt niet onder overlast. Anders kan je wel bij elke scheet gaan klagen dat je er last van hebt ;)
Dit is echt zo'n pertinente onzin, je bent vast heel bijzonder dat jij dit voor heel de wereld kan beslissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Jeroenneman schreef op zondag 5 april 2020 @ 15:07:
[...]

Iets wat niet tegen de regels is, kan nog steeds asociaal zijn toch?
Stuur jij je buren naar binnen omdat ze netjes volgens de regels vuurwerk afsteken??

Blijf dan lekker binnen, sluit je ramen en deuren :P

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vincedf
Het ging hier niet alleen over buiten. Het gebeurde in de garage die tegen ons huis grenst waardoor onze hele woning zowat aan het trillen was. Zelfs boven op zolder in m'n bureaustoel met m'n headset op hoor de klappen en voel ik de grond trillen.
P.O. Box schreef op zondag 5 april 2020 @ 16:12:
[...]

vorige keer ging het ook na x weken weer fout. heb je daar nog een afspraak over gemaakt? oh, en blijf die geluidloze hobbies stimuleren :)
Klopt. Nu is het natuurlijk wel een serieuzere situatie geworden. Na ons gesprek had ik wel echt het idee dat hij het er ook echt mee eens was. Ik ga er nu even vanuit dat de afspraken gewoon nagekomen worden. Mocht dit uiteindelijk toch niet zo zijn zullen we weer in gesprek moeten. Ik heb nu ook het mobiele nummer etc

Zo te lezen heb jij geen ervaring met dergelijke overlast. Ik slaap al 7 jaar met oordoppen aangezien ik een lichte slaper ben en onze ramen zijn allemaal dicht. Zelfs met oordoppen hoor en voel je de dreunen uit de aangrenzende garage. Als het zo makkelijk op te lossen viel zoals jij beschrijft had ik natuurlijk nooit een probleem gemaakt. Ik ben iemand die liever helemaal niet over zulke dingen contact heeft omdat ik eerst de oplossing bij mezelf probeer te vinden. In dit geval waren al m'n ideeën op en zag ik met de komst van onze baby geen andere weg meer om stappen te ondernemen.

[ Voor 5% gewijzigd door Vincedf op 05-04-2020 20:11 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

Anoniem: 310408

Dat klinkt alsof je denk recht te hebben op een antwoord. Waarom denk je dat? Van wie wil je een antwoord? Een rechter? Tweakers?

Je vraag HEEFT geen antwoord, waar de regels iets zeggen kunnen de afnemers van die regels hun eigen en veel betere keuzes maken. Als ik weet dat mijn buurvrouw overdag moet slapen zal ik er alles aan doen om overlast voorkomen.

Als de regels zeggen dat ik wel overlast MAG veroorzaken is dat nog geen rechtvaardiging om dat te doen. Je zou zeggen dat corona ons geleerd heeft dat wetten en regels niet altijd de waarheid zijn. We hebben onze eigen verantwoordelijkheid. Ik hoop dat jij nooit mijn buurman zal worden.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• brokenp
  • Laatst online: 11:50
[...]

Mooi dat het met een goed gesprek opgelost lijkt. Tip: stuur ze na een paar weken een positief berichtje dat het beter gaat (er van uit gaand dat het beter gaat), positief contact en een mooi reminder voor de buren. Dan heb je ook een dialoog en is er daarna minder drempel om aan te geven als ee weer te veel herrie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mugenmarco
Anoniem: 310408 schreef op zondag 5 april 2020 @ 20:14:
[...]

Dat klinkt alsof je denk recht te hebben op een antwoord. Waarom denk je dat? Van wie wil je een antwoord? Een rechter? Tweakers?

Je vraag HEEFT geen antwoord, waar de regels iets zeggen kunnen de afnemers van die regels hun eigen en veel betere keuzes maken. Als ik weet dat mijn buurvrouw overdag moet slapen zal ik er alles aan doen om overlast voorkomen.

Als de regels zeggen dat ik wel overlast MAG veroorzaken is dat nog geen rechtvaardiging om dat te doen. Je zou zeggen dat corona ons geleerd heeft dat wetten en regels niet altijd de waarheid zijn. We hebben onze eigen verantwoordelijkheid. Ik hoop dat jij nooit mijn buurman zal worden.

Mijn excuus zo bedoelde ik het niet.

Meestal hoor je timmer geluiden van buiten niet met oordoppen in vandaar dat ik het aan gaf, maar ik bedoelde het niet verkeerd.

[ Voor 10% gewijzigd door mugenmarco op 05-04-2020 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Vincedf schreef op zondag 5 april 2020 @ 20:09:
Het ging hier niet alleen over buiten. Het gebeurde in de garage die tegen ons huis grenst waardoor onze hele woning zowat aan het trillen was. Zelfs boven op zolder in m'n bureaustoel met m'n headset op hoor de klappen en voel ik de grond trillen.

[...]

Klopt. Nu is het natuurlijk wel een serieuzere situatie geworden. Na ons gesprek had ik wel echt het idee dat hij het er ook echt mee eens was. Ik ga er nu even vanuit dat de afspraken gewoon nagekomen worden. Mocht dit uiteindelijk toch niet zo zijn zullen we weer in gesprek moeten. Ik heb nu ook het mobiele nummer etc
[...]

Zo te lezen heb jij geen ervaring met dergelijke overlast. Ik slaap al 7 jaar met oordoppen aangezien ik een lichte slaper ben en onze ramen zijn allemaal dicht. Zelfs met oordoppen hoor en voel je de dreunen uit de aangrenzende garage. Als het zo makkelijk op te lossen viel zoals jij beschrijft had ik natuurlijk nooit een probleem gemaakt. Ik ben iemand die liever helemaal niet over zulke dingen contact heeft omdat ik eerst de oplossing bij mezelf probeer te vinden. In dit geval waren al m'n ideeën op en zag ik met de komst van onze baby geen andere weg meer om stappen te ondernemen.
Heb je je vloer wel goed liggen? 1cm van de muur af als het gaat om laminaat.

Als ik een kastje in elkaar timmer in de woonkamer, horen de buren daar helemaal niks van. Ook niet als ik een spijker in de muur sla om een canvas/schilderij'tje wil ophangen.

Getimmer hoor ik van de buren ook niet, wel de hond die blaft, of dat de kinderen weer eens met deuren smijten, of schreeuwen omdat ze geen snoepje krijgen, of als de buren een keer ruzie hebben.

En straks ook als het zomervakantie is, en het zwembad ook weer opgezet wordt, dan is het buiten van 08:00-20:00 lawaai van buiten omdat de buren buiten ook mogen leven, zoals ieder ander.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12:21

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

9 jaar in "Puinzigt" ondertussen, we zijn over 3 weken weg. En omdat de overbuurvrouw dat over straat stond te schreeuwen, "Oh, gaan jullie weg? Echt? Waarheen?!" (trut) weten de buurtdaltonskinderen dat nu ook. Die stonden op dat moment met een boomblaster + microfoon leuzen naar mij te zingen toen ik aan de aanhanger stond te werken (kale homo etc). Ik heb ze gewoon genegeerd, werk afgemaakt en naar binnen gegaan.

Vanavond gaat om 21:00 de voordeurbel en staan ze in mijn voortuin met dat ding te schreeuwen (weer beledigende leuzen etc) als 'afscheidsfeestje'. Ik was er millimeters vandaan om met een koevoet van een meter dat apparaat aan duizend stukken te slaan, het gore lef...

Die kinderen leveren al 9 jaar overlast, zowel de generatie hiervoor (die nu allemaal in de leerschool van het lokale criminele milieu zitten) als de huidige set van 6 tot 12 jaar. Ik begrijp helemaal dat overlast op een gegeven punt breekt. Het breekt jou. Het zet je aan tot gedachten die je normaal nooit zou durven hebben jegens een medemens. Je word gewelddadig en radeloos.

Als iemand overlast van mij heeft (wat nooit gebeurd is behalve die éne keer dat ik met mijn motor een stukje over de stoep reed en toen politie aan de deur had, courtesy van een enorm tokkiegezin die dat 'echt niet vond kunnen') pas ik dat aan en is het voorbij.

Als jouw buurjongen (autist of niet) stelselmatig urenlang aan het timmeren is, is dat overlast. En als de ouders zich er vanaf willen maken met 'ja maar hij heeft autisme' hebben ze blijkbaar geen vat op de situatie. Schroeven door jouw (zelf betaalde) schutting zou onder geen beding normaal gevonden mogen worden en zelfs de grootste tokkie zou moeten begrijpen dat dit vernieling is waar je geen woord recht aan kunt praten.

Ik ben een slecht voorbeeld en raadgever omdat ik al 9 jaar gebukt ga onder echt heel zwaar asociale buurtbewoners (+ kroost) en kan absoluut begrijpen dat je op een gegeven moment die (voorbeeld genoemd hierboven) speakers een paar uur op standje elf draait om terug te 'timmeren'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincedf
HTT-Thalan schreef op zondag 5 april 2020 @ 21:41:
9 jaar in "Puinzigt" ondertussen, we zijn over 3 weken weg. En omdat de overbuurvrouw dat over straat stond te schreeuwen, "Oh, gaan jullie weg? Echt? Waarheen?!" (trut) weten de buurtdaltonskinderen dat nu ook. Die stonden op dat moment met een boomblaster + microfoon leuzen naar mij te zingen toen ik aan de aanhanger stond te werken (kale homo etc). Ik heb ze gewoon genegeerd, werk afgemaakt en naar binnen gegaan.

Vanavond gaat om 21:00 de voordeurbel en staan ze in mijn voortuin met dat ding te schreeuwen (weer beledigende leuzen etc) als 'afscheidsfeestje'. Ik was er millimeters vandaan om met een koevoet van een meter dat apparaat aan duizend stukken te slaan, het gore lef...
Dit klinkt wel een stuk ernstiger dan bij mij. Ik hoop dan ook van harte dat je nieuwe woonplaats je een stuk rust zal geven. Bizar om te lezen dat er daadwerkelijk op dagelijkse basis dingen gebeuren zoals jij hier beschrijft. Veel succes met je verhuizing en geniet van je nieuwe plekje!
RaZ schreef op zondag 5 april 2020 @ 20:43:
[...]

Heb je je vloer wel goed liggen? 1cm van de muur af als het gaat om laminaat.

Als ik een kastje in elkaar timmer in de woonkamer, horen de buren daar helemaal niks van. Ook niet als ik een spijker in de muur sla om een canvas/schilderij'tje wil ophangen.
Vloer ligt goed. Ik hoor juist helemaal niks van de buren behalve het getimmerd, zagen en boren in de garage. Onze garages staan tegen elkaar aan. Het lijkt wel of er tijdens de bouw 1 stuk beton is gebruikt voor beide garages waardoor alles door trilt en dreunt.

[ Voor 22% gewijzigd door Vincedf op 06-04-2020 14:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Al de hele dag zitten mijn bovenburen met meubels te schuiven. Ik hoor de hele tijd een bank ofzo schuren over de vloer.. zal wel door kids komen. Bloed irritant, als het morgen weer zo is ik ga er maar iets van zeggen.

Dit is zo'n groot nadeel van wonen in een appartement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

Die kinderen leveren al 9 jaar overlast, zowel de generatie hiervoor (die nu allemaal in de leerschool van het lokale criminele milieu zitten) als de huidige set van 6 tot 12 jaar. Ik begrijp helemaal dat overlast op een gegeven punt breekt. Het breekt jou. Het zet je aan tot gedachten die je normaal nooit zou durven hebben jegens een medemens. Je word gewelddadig en radeloos.

Als iemand overlast van mij heeft (wat nooit gebeurd is behalve die éne keer dat ik met mijn motor een stukje over de stoep reed en toen politie aan de deur had, courtesy van een enorm tokkiegezin die dat 'echt niet vond kunnen') pas ik dat aan en is het voorbij.

Als jouw buurjongen (autist of niet) stelselmatig urenlang aan het timmeren is, is dat overlast. En als de ouders zich er vanaf willen maken met 'ja maar hij heeft autisme' hebben ze blijkbaar geen vat op de situatie. Schroeven door jouw (zelf betaalde) schutting zou onder geen beding normaal gevonden mogen worden en zelfs de grootste tokkie zou moeten begrijpen dat dit vernieling is waar je geen woord recht aan kunt praten.

Ik ben een slecht voorbeeld en raadgever omdat ik al 9 jaar gebukt ga onder echt heel zwaar asociale buurtbewoners (+ kroost) en kan absoluut begrijpen dat je op een gegeven moment die (voorbeeld genoemd hierboven) speakers een paar uur op standje elf draait om terug te 'timmeren'.
Moeilijk hoor. Gelukkig vertrek je al en zal het daarmee ophouden

:twk

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mierenfokker
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-12-2024
Het is moeilijk om de grens van overlast te bepalen voor iedereen. Maar sommige moeten maar ergens een vrijstaande woning kopen met de volgende buren 1km verderop. Oh wacht de vogeltjes ‘s-ochtends maken ook geluid.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 05-07 23:08

Aight!

&#039;A toy robot...&#039;

Puinzigt al in Tuinzigt Breda? Ja dat is wel een volks buurt, al wordt het langzaam ook beter dacht ik.

Waar ga je nu heen? Succes met de verhuizing in ieder geval en stom dat het zo moet lopen eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05-07 23:05

CeesKees

I rest my Kees

Ik lees dit nu pas. Ik hoop dat je verhuizing je heeft gebracht wat je hoopte te vinden. Sterkte man!

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mugenmarco
Hoe zit het dan met de regel dat je van 8 tot 8 van ma tot za kan 'verbouwen' en dus overlast kan veroorzaken? het lawaai wat hij maakt is vergelijkbaar met het lawaai van bouwvakkers die aan het zagen of timmeren zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:24
CeesKees schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 09:20:
[...]

Ik lees dit nu pas. Ik hoop dat je verhuizing je heeft gebracht wat je hoopte te vinden. Sterkte man!
In het klustopic staat hij in zijn garage, ten midden van de weilanden, een grote tafel in elkaar te klussen. Denk dat de rust en therapie :P goed terecht zijn gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mugenmarco schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 13:05:
Hoe zit het dan met de regel dat je van 8 tot 8 van ma tot za kan 'verbouwen' en dus overlast kan veroorzaken? het lawaai wat hij maakt is vergelijkbaar met het lawaai van bouwvakkers die aan het zagen of timmeren zijn.
Lees even vanaf het begin. Die regel bestaat helemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mugenmarco
Anoniem: 93986 schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 13:06:
[...]

Lees even vanaf het begin. Die regel bestaat helemaal niet.
En bouwvakkers dan? ze zijn hier nu al bijna een jaar van maandag tot zaterdag aan het verbouwen van 8 tot 8 maar de gemeente zei dat ze verbouwing binnen de aangegeven tijden.

Is de regel voor particulieren anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
mugenmarco schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 13:16:
[...]

En bouwvakkers dan? ze zijn hier nu al bijna een jaar van maandag tot zaterdag aan het verbouwen van 8 tot 8 maar de gemeente zei dat ze verbouwing binnen de aangegeven tijden.

En bouwvakkers dan? Als die regel niet bestaat, dan hoeft niemand zich eraan te houden, zelfs bouwvakkers niet :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

mugenmarco schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 13:16:
[...]

Dat er afspraken worden gemaakt onder 2 partijen betekent niet dat er een wet/regel is waarin dat gestandaardiseerd is.

Zoals al een paar keer is aangegeven is er een verschil tussen lawaai omdat dat niet te voorkomen is zoals bouwvakkers die met een project bezig zijn en overlast van de hobbyende buurman die 6 dagen in de week de hele middag met een motorzaag houtsculpturen aan het maken is. Ongeacht welke tijd is die laatste gewoon een vorm van overlast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1031525

Anoniem: 93986 schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 13:52:
[...]

Dat er afspraken worden gemaakt onder 2 partijen betekent niet dat er een wet/regel is waarin dat gestandaardiseerd is.
Jawel. Dat verschilt per gemeente, want deze regels staan in de Algemene Plaatselijke Verordening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1031525 schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 15:05:
[...]

Jawel. Dat verschilt per gemeente, want deze regels staan in de Algemene Plaatselijke Verordening.
Kom op, lees nu eens waar ik op reageer.

Acties:
  • +24 Henk 'm!

• Hasekuraa
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 12-08-2021
Exact hetzelfde meegemaakt met onze huidige buren.

Buurvrouw is alleenstaand en heeft een autistische zoon.
Alleen houd hij niet van metaal en hout maar houd van muziek maken door op van alles en nog wat te slaan en stampen en als hij zijn zin niet kreeg begon hij meerdere malen per dag luidkeels te schreeuwen.

Ook wij hebben haar herhaaldelijk erop aangesproken en ging in het slachtofferrol.
Zoon is autistisch en kan er niks aan doen kregen wij als excuus te horen.
Wij hebben het huis gekocht en zij huurt het.

Isolatie etc wilde zij niet aan en ook hetzelfde verhaal zij vond dat wij aan het pesten waren.
Hierop hebben wij in alle kamers microfoons met decibelmeters geplaatst en alles 24 uur per dag opgenomen.

2 weken later een advocaat opgezet en voor de rechter gedaagd.

In de rechtbank wederom zielig doen en zoon kan er niks aan doen.
Rechter heeft haar gedwongen haar huis te isoleren en alle overlast te beperken.
Alle overlast wat hij nu nog veroorzaakt moet zij 50 euro per overtreding betalen.

Na de zitting nooit meer last gehad, dus het kan wel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hasekuraa
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 12-08-2021
Hahn schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 17:13:
[...]

Je zit heel erg te hameren op dat overlast niet mag, maar dat is gewoonweg totaal niet realistisch. Als ik mijn badkamer wil gaan verbouwen, dan zal er toch echt wat herrie bij komen kijken. Hopelijk ben ik zo sociaal naar mijn buren toe dat ik niet om 23:00 's avonds begin met herrie maken, maar jouw 'overlast is overlast, en overlast mag niet' is veel te zwart/wit.

Ik denk dat het voor Vincedf vooral een kwestie zal worden van duidelijke en redelijke afspraken maken, bijvoorbeeld dat de zoon tussen 10:00 en 15:00 herrie mag maken. En ook duidelijke afspraken over wanneer ergens wel of niet over geklaagd mag worden. Want nu heb je helaas ook de situatie dat je buren voelen alsof je op elke slak zout legt en het bij hun overkomt als pesten, maar ook dat kan je alleen verbeteren door begrip te tonen en duidelijk te communiceren.
Een badkamer verbouwen is heel wat anders dan een autist die dag in dag uit herrie maakt.
Ik heb het met TS te doen.
Politie doet niks, zelf dossier opbouwen en alles opnemen en voor de rechter dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Hasekuraa schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 17:11:
Exact hetzelfde meegemaakt met onze huidige buren.

Buurvrouw is alleenstaand en heeft een autistische zoon.
Alleen houd hij niet van metaal en hout maar houd van muziek maken door op van alles en nog wat te slaan en stampen en als hij zijn zin niet kreeg begon hij meerdere malen per dag luidkeels te schreeuwen.

Ook wij hebben haar herhaaldelijk erop aangesproken en ging in het slachtofferrol.
Zoon is autistisch en kan er niks aan doen kregen wij als excuus te horen.
Wij hebben het huis gekocht en zij huurt het.

Isolatie etc wilde zij niet aan en ook hetzelfde verhaal zij vond dat wij aan het pesten waren.
Hierop hebben wij in alle kamers microfoons met decibelmeters geplaatst en alles 24 uur per dag opgenomen.

2 weken later een advocaat opgezet en voor de rechter gedaagd.

In de rechtbank wederom zielig doen en zoon kan er niks aan doen.
Rechter heeft haar gedwongen haar huis te isoleren en alle overlast te beperken.
Alle overlast wat hij nu nog veroorzaakt moet zij 50 euro per overtreding betalen.

Na de zitting nooit meer last gehad, dus het kan wel.
Fijn dat het bij jou gelukt is, maar kan je ook wat context geven over hoe de rechter bijvoorbeeld bepaalde dat het 'overlast' was bij jullie? Is dat boven een bepaalde decibel voor een bepaalde duur? Zo ja, wat dan?
Hasekuraa schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 17:14:
[...]

Een badkamer verbouwen is heel wat anders dan een autist die dag in dag uit herrie maakt.
Ik heb het met TS te doen.
Natuurlijk is een badkamer verbouwen heel wat anders, dat was ook totaal mijn punt niet.

Ik reageerde (in mijn bericht van 5 maanden geleden, waar je op reageert :+) op de stelling dat 'overlast niet mag'. Ik vind herrie van mijn buren die hun badkamer aan verbouwen zijn ook overlast, maar die overlast mag (mits het fatsoenlijk blijft, niet om 3 uur 's nachts een klopboor aan natuurlijk).

Ik zou het ook ver-schrik-ke-lijk vinden als ik mijn buren elke dag urenlang zou horen, maar niet alle overlast mag/kan je aan banden leggen. Maar ik hoor dus heel graag van je wanneer iets als overlast aangemerkt kan worden, wie weet heb ik daar in de toekomst ook nog baat bij :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JT
  • Laatst online: 12:40

JT

VETAK y0

RaZ schreef op zondag 5 april 2020 @ 17:21:
[...]

Stuur jij je buren naar binnen omdat ze netjes volgens de regels vuurwerk afsteken??

Blijf dan lekker binnen, sluit je ramen en deuren :P
Ik mag graag muziek aanzetten in de tuin. Ik doe dat niet te hard, vraag aan de buren of ze het ok vinden en dat ze vooral een gil moeten geven als het vervelend wordt. Rustige house, radio 2, dat soort dingen. Wettelijk gezien staat niks mij in de weg om darkcore, breakcore, darkstep en dergelijke op te zetten. Toch die ik het niet als m'n buren ook in de tuin zijn. Dus ik kan mij wel vinden in die ene opmerking van @Jeroenneman . Dat er geen wet tegen is betekent niet dat je het moet doen. En, met het risico en andere discussie te starten, je kunt niet álles in wetten vatten en dat moet je ook niet willen.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLMaca
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 09:33
@Vincedf Ik zie dat je laatste reactie in april is geweest. Is de situatie inmiddels verbeterd?

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 03-07 13:37

Metro2002

Memento mori

mierenfokker schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 21:43:
Het is moeilijk om de grens van overlast te bepalen voor iedereen. Maar sommige moeten maar ergens een vrijstaande woning kopen met de volgende buren 1km verderop. Oh wacht de vogeltjes ‘s-ochtends maken ook geluid.....
Ah het bekend victim blaming, vermoedelijk van iemand die nog nooit tokkieburen naast zich (of boven zich) heeft gehad. Ik ben er al 2 keer om verhuisd en ik vind dit soort opmerkingen echt behoorlijk asociaal. Je hebt blijkbaar geen idee wat iemand doormaakt met zulke 'fijne' buren. :(
JT schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 18:21:
[...]

Ik mag graag muziek aanzetten in de tuin.
Serieuze vraag maar waarom doe je niet gewoon een koptelefoon op, daar zijn ze voor.

Wat doe je als de buurman óók muziek op zet en dan nét iets harder zodat je jouw muziek niet meer hoort, en de buurman daarnaast ook? en de overburen ook?
Zou een fraaie boel worden als iedereen dat deed of niet?

Dit soort dingen kunnen gewoon niet in een dichtbevolkt land zijn ook totaal niet nodig.

[ Voor 31% gewijzigd door Metro2002 op 08-08-2020 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tartarus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 21-06 16:46
Metro2002 schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 20:17:
[...]

Ah het bekend victim blaming, vermoedelijk van iemand die nog nooit tokkieburen naast zich (of boven zich) heeft gehad. Ik ben er al 2 keer om verhuisd en ik vind dit soort opmerkingen echt behoorlijk asociaal. Je hebt blijkbaar geen idee wat iemand doormaakt met zulke 'fijne' buren. :(
Nop, als je echt al 2 keer verhuisd bent dan ligt het echt aan jou.
Door deze one-liner is het op de man, lok je hem uit en ontspoor je deze discussie. Onderbouw dan op zijn minst waarom je vindt dat het hem aan ligt.

[ Voor 14% gewijzigd door tweakduke op 08-08-2020 21:33 ]

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

Tartarus schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 20:18:
[...]

Nop, als je echt al 2 keer verhuisd bent dan ligt het echt aan jou.
Wow, wat een arrogantie! Hoe durf je! :(

Elke nacht een bovenbuurman boven je die om 23:00 tot leven komt en gigantische herrie maakt en pas naar bed gaat als jij er uit moet en je in elkaar dreigt te timmeren als je er wat van zegt ligt aan mij?

Een tokkiegezin naast je die elkaar letterlijk door de ruiten heen smijt, feestjes geeft tot 4u 's nachts en waar de politie minstens 5 keer in een half jaar op de stoep heeft gestaan én waar beide buren (ik woonde 1 huis verder) om verhuisd zijn ligt aan mij?

*knip*
Als je hapt, ga dan niet op de man afreageren maar maak een TR

[ Voor 12% gewijzigd door tweakduke op 08-08-2020 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tartarus
Speel eens niet op de man en houd op met trollen aub

[ Voor 123% gewijzigd door Outerspace op 09-08-2020 03:02 ]

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

Tartarus schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 20:30:
[...]
ik heb makkelijk praten vanachter een scherm.
Inderdaad ja.
Hij zal waarschijnlijk echt niet meer geluid hebben gemaakt dan normaal, maar jij zal wel hebben gewild dat hij nog stiller was. Maar zo werkt dat dus niet. Dat van het dreigen gaat me wel te ver, maar ook dat zal je wel aan je eigen zeuren te danken hebben, gok ik zo.
Je was erbij begrijp ik?

Jij vindt je woonkamer verbouwen midden in de nacht wel normaal? Meubels verschuiven, timmeren, zagen om 1u 's nachts vind jij allemaal gewoon onder 'zeuren' vallen? En alle andere buren die mot met die buurman hadden zeurden ook allemaal?

Je oordeelt inderdaad wel heel makkelijk vanachter je scherm, misschien is het beter om in het vervolg je mond te houden als je de situatie niet weet en al helemaal je oordeel voor je te houden.

En ja ik word inderdaad echt enorm pissed om zulke extreem kansloze opmerkingen van iemand die er overduidelijk én nooit last van heeft gehad én de situatie niet kent maar wel zijn oordeel klaar heeft dat het maar aan het lijdend voorwerp moet liggen.

Je moet je kapot schamen.
Tartarus schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 20:30:
[...]

Als je bij mij zou aankloppen of ik oordopjes of koptelefoon in/op moet doen, dan zou ik je serieus keihard uitlachen je vriendelijk de deur wijzen.
Het is intussen al overduidelijk dat je dus in de categorie gigantische tokkie valt die eventuele klachten van je buren totaal niet serieus neemt en maar afdoet als 'zeuren' , wellicht is het handig om eens even in de spiegel te kijken. Jij bent dus zo'n figuur waar mensen voor verhuizen, wees er maar trots op :r
Echt serieus, met je koptelefoon 8)7 8)7
Met je koptelefoon? Enig idee waar die voor uitgevonden zijn? Zodat jij naar jouw muziek kan luisteren zonder dat anderen daarvan mee hoeven te "genieten".

En reageer eens op de vraag wat je zou doen als letterlijk al je buren de muziek tegelijk hard aan zouden zetten? Vind je het dan nog zo normaal ? Of mag alleen jij dat?

[ Voor 29% gewijzigd door Metro2002 op 08-08-2020 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mutsje
  • Laatst online: 29-06 20:11

mutsje

Certified Prutser

Voordat jullie verder gaan met de bitchfight heb al een tr aangemaakt. Benieuwd naar de topicstarter hoe zijn haar leven nu is

Vermeld dat de volgende keer niet in het topic aub

[ Voor 19% gewijzigd door tweakduke op 08-08-2020 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tartarus
Metro2002 schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 20:35:
Met je koptelefoon? Enig idee waar die voor uitgevonden zijn? Zodat jij naar jouw muziek kan luisteren zonder dat anderen daarvan mee hoeven te "genieten".

En reageer eens op de vraag wat je zou doen als letterlijk al je buren de muziek tegelijk hard aan zouden zetten? Vind je het dan nog zo normaal ? Of mag alleen jij dat?
Van mijn muziek genieten doe ik wel zonder koptelefoon. Ik vind het maar ondingen, tenzij ik op de fiets of in OV ben.
Sommige van mijn buren zetten van tijd tot tijd wel eens muziek op. Hard genoeg dat ik het hoor als ik op balkon lig. Heb er totaal geen last van. En ben vooralsnog nooit in de situatie geweest dat meerdere buren dat tegelijk deden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Metro2002 schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 20:17:
[...]

[...]

Serieuze vraag maar waarom doe je in godsnaam niet gewoon een koptelefoon op, daar zijn ze voor.

Wat doe je als de buurman óók muziek op zet en dan nét iets harder zodat je jouw muziek niet meer hoort, en de buurman daarnaast ook? en de overburen ook?
Zou een fraaie boel worden als iedereen dat deed of niet?

Dit soort dingen kunnen gewoon niet in een dichtbevolkt land zijn ook totaal niet nodig.
Omdat ik mijn vrouw dan niet meer hoor? En mijn kind ook niet? Ik heb de muziek zo zacht staan dat ik die nog met gemak hoor. Muziek hoor je alleen heel klein beetje in de twee tuinen naast mij. Ik doe het zelfs in overleg. En als de buurman eerder dan ik muziek op heb dan zet ik niks aan. Hier is de term "in goed overleg" van toepassing. Echt waar, niemand heeft er een probleem mee nadat ik vraag en overleg en jij komt me de les lezen? :/ Bizar dat jij je er drukker om maakt dan iedereen die het kan horen.

[ Voor 7% gewijzigd door JT op 08-08-2020 20:54 ]

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• coyote1980
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:00
Tartarus schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 20:45:
[...]

Van mijn muziek genieten doe ik wel zonder koptelefoon. Ik vind het maar ondingen, tenzij ik op de fiets of in OV ben.
Sommige van mijn buren zetten van tijd tot tijd wel eens muziek op. Hard genoeg dat ik het hoor als ik op balkon lig. Heb er totaal geen last van. En ben vooralsnog nooit in de situatie geweest dat meerdere buren dat tegelijk deden.
Ik hoop van harte voor je dat je ook in de rest van je leven fijne buren hebt, en nooit hoeft mee te maken wat een hel je doormaakt als je aso buren hebt die ofwel continue danwel regelmatig maar 's nachts pleurisherrie maken. Been there, blij dat ik verhuisd ben.

Maar voor je jouw luizenleventje als "zo is het voor iedereen" bestempeld, en anderen voor zeiksnor uitmaakt, besef dat het bij anderen misschien om andere buren dan de jouwe gaat.

Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

JT schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 20:52:
[...]

Omdat ik mijn vrouw dan niet meer hoor? En mijn kind ook niet? Ik heb de muziek zo zacht staan dat ik die nog met gemak hoor. Muziek hoor je alleen heel klein beetje in de twee tuinen naast mij. Ik doe het zelfs in overleg. En als de buurman eerder dan ik muziek op heb dan zet ik niks aan. Hier is de term "in goed overleg" van toepassing. Echt waar, niemand heeft er een probleem mee nadat ik vraag en overleg en jij komt me de les lezen? :/ Bizar dat jij je er drukker om maakt dan iedereen die het kan horen.
Als het in goed overleg is geen probleem natuurlijk maar het begrip koptelefoon lijkt tegenwoordig echt compleet verdwenen te zijn en bij veel mensen (bij jou dus niet) heerst blijkbaar de mentaliteit dat alles maar moet kunnen en iedereen die er last van heeft die zeurt.

Daar kan ik inderdaad nogal fel op reageren.
Zie ook mijn geschiedenis met burenoverlast hierboven, dan begrijp je mijn opmerking wellicht wat beter.
Ik zou overigens niet blij zijn met een buurman die zijn muziek aanzet in de tuin.

Als je perse je kind moet horen kun je ook 1 oordopje in doen of gewoon géén muziek luisteren (als de buren er wél last van zouden hebben)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Metro2002 schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 20:58:
[...]

Als het in goed overleg is geen probleem natuurlijk maar het begrip koptelefoon lijkt tegenwoordig echt compleet verdwenen te zijn en bij veel mensen (bij jou dus niet) heerst blijkbaar de mentaliteit dat alles maar moet kunnen en iedereen die er last van heeft die zeurt.

Daar kan ik inderdaad nogal fel op reageren.
Zie ook mijn geschiedenis met burenoverlast hierboven, dan begrijp je mijn opmerking wellicht wat beter.
Daar heb ik zelf ook een hekel aan. Heb in studentenhuizen gewoond en in een flat met sociale huurwoningen in een niet geweldige buurt en weet wat burenoverlast kan zijn. Ik kan me er best iets bij voorstellen dat je er 2 keer om bent verhuisd, je kunt het twee keer heel erg niet treffen. En dat is gewoon uitermate kut.

Ik gaf in mijn eerste post erover al aan dat ik het in overleg doe en dat ik mensen uitnodig om er ook vooral wat van te zeggen als ze het vervelend vinden. Ik kan vrij direct zijn maar na een geweldadige aanvaring met een buur merk ik toch dat ik minder snel iets zeg. Ik kan mij voorstellen dat anderen dat ook eng vinden en dan zet ik die deur liever open. Ik heb een goede verstandhouding met mijn 2 buren en verder dan dat komt mijn muziek niet. En zoals aangegeven hou ik het ook bij wat gangbaardere genres ;)

Oh btw ik heb 3 koptelefoons en ik gebruik ze allemaal :P
Ik zou overigens niet blij zijn met een buurman die zijn muziek aanzet in de tuin.
Ik zal de eerste zijn die hem zo zacht zet dat je het niet meer hoort of het uit zet als je het mij vraagt. Dat doe ik dan niet chagrijnig (waarmee je eigenlijk druk uitoefent om maar niks te zeggen) maar met de mededeling "geen probleem!"
Als je perse je kind moet horen kun je ook 1 oordopje in doen of gewoon géén muziek luisteren (als de buren er wél last van zouden hebben)
Ach het gaat niet om moeten of niet. Als je met meer mensen woont (een gezin in dit geval) dan is het niet erg gezellig om je af te sluiten. En een kind van 3 is het moeilijk uitleggen dat het irritant is om steeds dingen aan papa te vragen waarbij die steeds de koptelefoon af moet zetten terwijl die bezig is.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• Pred
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 30-06 13:48
Verschrikkelijk. Buren die "hun" muziek opzetten en de andere buren mogen meegenieten. En niet iedereen zegt er direct wat van. Overlast kan serieuze stress opleveren.

Het idee dat het gewoon "kan" of "mag" omdat het publieke ruimte is. "Overlast" van kinderen is een heel ander verhaal. Dat is af en toe en dat stopt op gegeven moment. Muziek kan de hele dag door blijven gaan.

Denk gewoon een beetje om elkaar. Types als Tartarus... ik ben blij dat ze niet naast mij wonen. Ikke, ikke, ikke. We zien het tegenwoordig maar al te veel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Pred schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 21:17:
Verschrikkelijk. Buren die "hun" muziek opzetten en de andere buren mogen meegenieten. En niet iedereen zegt er direct wat van. Overlast kan serieuze stress opleveren.

Het idee dat het gewoon "kan" of "mag" omdat het publieke ruimte is. "Overlast" van kinderen is een heel ander verhaal. Dat is af en toe en dat stopt op gegeven moment. Muziek kan de hele dag door blijven gaan.
Ook aan wat kinderen doen zit een grens. Je kunt het alleen, zeker jonge kinderen, niet verwijten als ze overmatig overlast veroorzaken. Wij hebben buren een aantal huizen verderop met een zwembad. Als die het zwembad nu in gaan dan hoor je niet een uurtje gezellige kinderen, nee, je hoort echt de HELE middag binnen in onze woning gegil, gejoel, gehuil omdat er eentje weer voor de zoveelste keer gepest wordt ofzo (of ze is een aansteller, geen idee). Zelfs door de (welliswaar achtergrond)muziek heen. Constant. De hele middag. Nee, dan hoor ik liever zachtjes muziek van de buren in de tuin. Die kleine van ons kan ook lawaai maken. En dat mag meestal ook als het niet ongepast is. Maar er komt een moment dat we zeggen "en nu is het even klaar". Als ze vraagt waarom dan leggen we het uit en dan accepteert ze het. Dat is ook gewoon een stukje opvoeding. Die ouders van die kinderen in het zwembad zouden ze tot rust moeten manen en als dat na een aantal keer niet lukt uitleggen dat het afgelopen is met de lol als het niet minder wordt. Die kinderen hebben allemaal ruimschoots de leeftijd om te snappen wat papa en mama zeggen.

[ Voor 9% gewijzigd door JT op 08-08-2020 21:35 ]

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• tweakduke
  • Nu online

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Modbreak:En zo ontstaan er dus ruzies, door niet open te staan voor andermans inzichten en geen water bij de wijn willen doen. Agree to disagree is ook een optie, geen reden om hier modder gooiend door het topic te gaan. Ophouden nu

[ Voor 5% gewijzigd door tweakduke op 08-08-2020 22:30 ]

Tweakers Discord

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sprankel
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 26-06 19:00
[...]

Ik ken de desbetreffende zoon niet, noch ken ik de gezin situatie niet, noch ken ik de exacte diagnose (ASS is een breed spectrum) en of er al dan niet bepaalde behandeling is die al dan niet gestopt is met Corona. (en dat kan gaan tot het gezin zit krap bij kas en kan de medicatie niet meer betalen, die kan tot honderden euro's per maand lopen).

Binnen dat spectrum, tijdsbesef is vaak nogal vrij afwezig en van wat ik zo hoor, als hij een creatief idee heeft dan gaat hij hiermee ook instant aan de slag zonder veel nadenken (typerend)

Het kan echter zijn als dat een vaste regel is die heel duidelijk is dat hij zich hier aan houd, echter dan mag men nooit van die regel afwijken en met nooit bedoel ik ook nooit. Je kent dat wel, voor 1 keer mag het kind toch wat later opblijven want vakantie, binnen ASS specifiek (uitzonderingen daar gelaten) is een regel een regel en daar word niet van afgeweken, zolang de regel gehandhaafd word houden ze zich daar extreem strikt aan maar als je eenmaal een uitzondering gemaakt hebt dan is de regel volledig weg. Als dat vaker gebeurd dan vliegen alle regels buiten want ofwel is een regel een regel ofwel is er geen regel, alles er tussen bestaat niet.

Bijkomstig moet je u beseffen dat ouders daar grotendeels aan hun lot worden overgelaten wat ook kadert in het feit dat je voor alles een diploma, bewijs, certificaat, goed gedrag weet ik veel nodig hebt behalve als je kinderen wilt, doe maar en voor het grootste deel, trek u plan ermee met alle gevolgen van dien. Als je dan in een dergelijke situatie terecht komt als ouder, ook in een behandelingstraject, behalve wat quick tips worden die ouders niet ondersteund of opgeleid om daarmee om te gaan.

Nog bijkomstig is ASS/ADD/ADHD (1 pot nat) extreem erfelijk, dat wil zeggen dat als zoon het heeft dan ga je het terug vinden in de rest van de familie en minstens bij 1 van de ouders. Dat wil niet zeggen dat de anderen van de familie daar evenveel last van hebben, sommige kunnen vooral de positieve kanten benutten zonder echt nadeel te ondervinden. Echter vanuit medisch standpunt komt pas een diagnose of behandeling als er sprake is van zeer ernstige hinder, men kijkt dus niet naar de rest van het gezin wat in mijn ogen een grove fout is. Dat wilt ook zeggen dat wat binnen dat gezin als "normaal" beschouwd word nogal durft afwijken wat binnen een neurotypisch gezin als "normaal" beschouwd word

Nu kan je zeggen, ik wil mijn rust, ik heb daar recht op, niet mijn probleem en dan zeg ik, je hebt helemaal gelijk. Echter dan moet je gaan dreigen, rechtsbijstand, dossier opbouwen en het opspelen tot jaren lange verzuurde burenrelatie tot je het wint (als je het goed speel ga je winnen).

Of je moet in dialoog gaan, wat je gedaan hebt echter ik heb een sterk vermoeden dat de kous niet af is. De kans op herval is gigantisch groot. Dus als je het op korte termijn onder controle wilt houden ga je moeten opvolgen, liefst niet aanvallend. Vaak weten deze mensen zelf niet meer wat ze moeten doen en hebben ze vaak een traject achter de rug van ouders van de school die ze scheef bekijken tot familieleden die weigeren hun kinderen met het "probleem" kind in contact te laten komen want "slechte invloed" of "geeft teveel problemen op het verjaardag feestje". Leg het maar uit aan u kind dat maar al te graag naar dat feestje wou gaan.

Nogmaals, strikt genomen zijn het je zaken niet, strikt genomen moet je er u niets van aantrekken en heb je alle (wettelijke) recht op je rust. Maar als je het in der minne wilt oplossen zou ik je aanraden nu reeds onder het mom van bedankje een uitnodiging te sturen om iets lekker te komen eten en daar luisterend oor te spelen. Dan kan je een positieve band creëren, beter begrijpen wat daar aan de hand is om daar dan vervolgens niet aanvallend (wat ze vaak al heel hun leven gewoon zijn gezien de ouders zelf als kind vaak "probleem" kind op school was) te kunnen bij sturen waar nodig om het leefbaar te houden voor alle partijen.

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• bukkum
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12:15
Het probleem is dat de grenzen van sociaal gedrag met de generatie vervagen. Kinderen van ouders die alles maar normaal vinden weten niet beter.

Ook wij zijn verhuisd vanwege buren overlast. Nieuwe woning paar x wezen luisteren leek rustig. Half jaar later huis achter ons verkocht en weg rust. Altijd de dooddoener leven en laten leven. Nou als ik in de tuin zit en meerdere keren per week de houseparty van mijn achterburen hoor dan is dat gewoon asociaal. Zeg ik er iets van, nee want je ziet al wat voor een type het is. De woonwijken vervagen allemaal tot tokkie camping niveau. Loop naar is een willekeurige avond door je wijk nergens meer rust.

Wij hebben een zwembad en als mijn kids te veel herrie maken dan is het 1 waarschuwing en daarna eruit. Blijkbaar zijn de normen en waarden kompleet aan t verdwijnen.

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Pred schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 21:17:

Denk gewoon een beetje om elkaar. Types als Tartarus... ik ben blij dat ze niet naast mij wonen. Ikke, ikke, ikke. We zien het tegenwoordig maar al te veel.
Helemaal mee eens!

Ik woon helaas sinds 2,5jaar in een volksbuurt. Ik kon niet anders, ben/was ook niet zo slim nog wat sociale huurwoningen betreft, dus helaas hier nogal bleu terechtgekomen. Op zich valt de BUURT nog wel mee, alleen enkele gezinnen aan de rechterkant van mij en vanaf tegenover mij ook rechts, die niet.

Tegenover mij rechts: Turkse gezinnen waarvan de vrouwen de he le dag buiten op de stoep zitten praten. Hard. Dan is het even rustig en na 12 uur 's nachts beginnen ze weer, nog harder (ze roepen gewoon de hele straat door midden in de nacht ipv ergens even heen te lopen), want dan komen de mannen thuis met een bus waarvan de motor en muziek ook lekker lang aanblijft. Kind van een jaar of 2 a 3 is er ook altijd bij midden in de nacht, altijd gejengel, arm kind.

Rechts: Overdag wonen ze in de voortuin. 's Avonds wonen ze in de voortuin. 's Nachts wonen ze in de voortuin. Oeverloos hard geklets/geschreeuw/dronken gelal onder mijn slaapkamerraam, incluis roken, blowen, 4 kinderen onder de 10 tot na 12 uur op straat OP ROLSCHAATSEN, en gezellig incluis chihuahua en papegaai. Ik heb er voorzichtig wat over gezegd dat ik niet zo goed kan slapen zo "Ja zo is de buurt". Nee! :( Zo zijn 3 gezinnen aan die kant. Met 1 normaal huis ertussen, en ik ertegenaan.
In mijn logeerkamertje kan ik ook al niet slapen want daar staat onder mijn raam de airco buitenunit van de buren ( :( ) 'Ja dat kan niet anders'.
Ze communiceren ook nooit ergens over, ze hebben bijvoorbeeld ineens hun hek langs de voortuin weggehaald en vervangen. Ja hallo, dat eerste stuk is ook mijn hek heh, en ze lopen dus de hele tijd ingevraagd in mijn voortuin en stampen mijn lavendel plat (is toch 'onkruid') wat tegen dat hek staat. Toen stond het net, had ik mijn tuinhek weer een beetje vastgemaakt, gingen ze het er een weekje later ineens weer uithalen en verplaatsen. Grrr. Weer allemaal mannen in mijn voortuin en in mijn planten. En nu staat mijn poortje 'los' dus dat gaat niet lang goed. Plus mijn lavendel is behoorlijk plat, een rand grond is verdwenen dat kostte me 3 zakken potgrond en de lavendel is ook een stukje meegeverfd. En weer allemaal zonder enige vorm van communicatie.
Knalvuurwerk is ook leuk zo af en toe, het hele jaar door! *O* :( :( :(

2 weken geleden in 1 week tijd 2x politie hier in de straat. Recht tegenover mij grote vechtpartij tussen die 2 Turkse families, incluis 'oer'geschreeuw, vuurwapen, ingeslagen auto en ingeslagen voordeurruit.
3 dagen later bij mijn tokkieburen een (overigens beschaafde) politie inval. Blijkbaar hoef je geen testemming te geven voor kijken in kasten dus ze vonden (helaas) niks. Mijn buren waren dus opgelucht, maar ze vonden het allemaal maar vervelend voor de kinderen (wat dacht je van geen $%^& drugshandel vanuit huis bedrijven als je 2 jonge kinderen hebt!), de politie was vervelend ( :z ) en ze vonden het ook zo raar dat iemand een hekel aan ze had 'was in ons vorige huis ook al zo'.

|:( |:( |:(

Ik heb al met al veel liever dat iedereen in de 2 grote zwembaden in de achtertuinen gaat zitten (zwemband in voortuin/stoep mag niet meer in Deventer lol), dat gegil enzo is ook wat irritant na een poosje, maar dat zijn kinderen heh. De volwassenen zijn veel erger.

Alles wat links van mij woont is overigens niks mee aan de hand, het zijn die 3 gezinnen die de het straatbeeld bepalen, plus de 2 grote Turkse families die op standje 'Turks volume' met elkaar praten en 2 vrachtwagentjes en 2 bussen in de straat hebben staan. Aan de andere kant, die werken dan tenminste nog... Geen idee waarom dat praten altijd zo hard moet; mijn andere Turkse buren zijn echt heel stil al helemaal voor een gezin met 4 tieners, die moeten echt allemaal koptelefoons gebruiken ofzo, hulde! Zulke buren wens je iedereen toe!

Maar met beide herriegroepen ga ik als alleenstaande vrouw dus echt niet in gesprek heh. Deze 2 Turkse gezinnen spreken trouwens geen woord NL (op 1 man na), en de tokkies slaan je ruiten in (of erger) als iets ze niet bevalt. Die lui komen van een andere planeet ofzo, echt.

Echt, brutalen hebben de hele wereld. Het enige dat mij rest is verhuizen, maar dat kan pas op z'n vroegst over >4 jaar.

In de tussentijd heb ik 2 bt speakers die op 90% volume regenbuien of ventilator geluiden afspelen 's nachts. En dan nog komen ze er af en toe tussenuit.

Het is ook niet eens alleen het geluid, het is hun hele houding. Partytent en koelkast in de voortuin, geen asbak gebruiken, overal afval laten slingeren op straat, aanhangwagen standaard op de stoep/straat, Nederlandstalige muziek op standje 'kan mij het schelen'. Geschreeuw en gedreig is hun normale manier van communiceren. De combi drugs en alcohol maakt het allemaal alleen maar erger. Iedereen moet zich vooral maar schikken naar hen maar o wee als iemand anders iets 'fout' doet (zoals in mijn geval bijvoorbeeld het lef hebben om vlinderstruiken in de voortuin te zetten zodat ze hun kinderen niet meer kunnen zien, of hun kind van 7 beleefd vragen of hij alsjeblieft niet meer zijn snoeppiertjes in mijn voortuin wil gooien. FOUT!!!).

Echt, voor diegenen die roepen 'het ligt aan jou' of 'neem een koptelefoon', je zal maar het geluk hebben 1 of meerdere van zulke families in je straat te hebben, dan piep je echt wel anders!
Ik leef met iedereen mee in dergelijke situaties, en als je kunt verhuizen, doen!!! En gefeliciteerd als het je dan lukt naar een rustige straat te verhuizen, ik ben stikjaloers ;) En mag ik intrekken? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

dragon2 schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 22:33:
[...]

Helemaal mee eens!

Ik woon helaas sinds 2,5jaar in een volksbuurt. Ik kon niet anders, ben/was ook niet zo slim nog wat sociale huurwoningen betreft, dus helaas hier nogal bleu terechtgekomen. Op zich valt de BUURT nog wel mee, alleen enkele gezinnen aan de rechterkant van mij en vanaf tegenover mij ook rechts, die niet.

Tegenover mij rechts: Turkse gezinnen waarvan de vrouwen de he le dag buiten op de stoep zitten praten. Hard. Dan is het even rustig en na 12 uur 's nachts beginnen ze weer, nog harder (ze roepen gewoon de hele straat door midden in de nacht ipv ergens even heen te lopen), want dan komen de mannen thuis met een bus waarvan de motor en muziek ook lekker lang aanblijft. Kind van een jaar of 2 a 3 is er ook altijd bij midden in de nacht, altijd gejengel, arm kind.

Rechts: Overdag wonen ze in de voortuin. 's Avonds wonen ze in de voortuin. 's Nachts wonen ze in de voortuin. Oeverloos hard geklets/geschreeuw/dronken gelal onder mijn slaapkamerraam, incluis roken, blowen, 4 kinderen onder de 10 tot na 12 uur op straat OP ROLSCHAATSEN, en gezellig incluis chihuahua en papegaai. Ik heb er voorzichtig wat over gezegd dat ik niet zo goed kan slapen zo "Ja zo is de buurt". Nee! :( Zo zijn 3 gezinnen aan die kant. Met 1 normaal huis ertussen, en ik ertegenaan.
In mijn logeerkamertje kan ik ook al niet slapen want daar staat onder mijn raam de airco buitenunit van de buren ( :( ) 'Ja dat kan niet anders'.
Ze communiceren ook nooit ergens over, ze hebben bijvoorbeeld ineens hun hek langs de voortuin weggehaald en vervangen. Ja hallo, dat eerste stuk is ook mijn hek heh, en ze lopen dus de hele tijd ingevraagd in mijn voortuin en stampen mijn lavendel plat (is toch 'onkruid') wat tegen dat hek staat. Toen stond het net, had ik mijn tuinhek weer een beetje vastgemaakt, gingen ze het er een weekje later ineens weer uithalen en verplaatsen. Grrr. Weer allemaal mannen in mijn voortuin en in mijn planten. En nu staat mijn poortje 'los' dus dat gaat niet lang goed. Plus mijn lavendel is behoorlijk plat, een rand grond is verdwenen dat kostte me 3 zakken potgrond en de lavendel is ook een stukje meegeverfd. En weer allemaal zonder enige vorm van communicatie.

2 weken geleden in 1 week tijd 2x politie hier in de straat. Recht tegenover mij grote vechtpartij tussen die 2 Turkse families, incluis 'oer'geschreeuw, vuurwapen, ingeslagen auto en ingeslagen voordeurruit.
3 dagen later bij mijn tokkieburen een (overigens beschaafde) politie inval. Blijkbaar hoef je geen testemming te geven voor kijken in kasten dus ze vonden (helaas) niks. Mijn buren waren dus opgelucht, maar ze vonden het allemaal maar vervelend voor de kinderen (wat dacht je van geen $%^& drugshandel vanuit huis bedrijven als je 2 jonge kinderen hebt!), de politie was vervelend ( :z ) en ze vonden het ook zo raar dat iemand een hekel aan ze had 'was in ons vorige huis ook al zo'.

|:( |:( |:(

Ik heb al met al veel liever dat iedereen in de 2 grote zwembaden in de achtertuinen gaat zitten (zwemband in voortuin/stoep mag niet meer in Deventer lol), dat gegil enzo is ook wat irritant na een poosje, maar dat zijn kinderen heh. De volwassenen zijn veel erger.

Alles wat links van mij woont is overigens niks mee aan de hand, het zijn die 3 gezinnen die de het straatbeeld bepalen, plus de 2 grote Turkse families die op standje 'Turks volume' met elkaar praten en 2 vrachtwagentjes en 2 bussen in de straat hebben staan. Aan de andere kant, die werken dan tenminste nog... Geen idee waarom dat praten altijd zo hard moet; mijn andere Turkse buren zijn echt heel stil al helemaal voor een gezin met 4 tieners, die moeten echt allemaal koptelefoons gebruiken ofzo, hulde! Zulke buren wens je iedereen toe!

Maar met beide herriegroepen ga ik als alleenstaande vrouw dus echt niet in gesprek heh. Deze 2 Turkse gezinnen spreken trouwens geen woord NL (op 1 man na), en de tokkies slaan je ruiten in (of erger) als iets ze niet bevalt. Die lui komen van een andere planeet ofzo, echt.

Echt, brutalen hebben de hele wereld. Het enige dat mij rest is verhuizen, maar dat kan pas op z'n vroegst over >4 jaar.

In de tussentijd heb ik 2 bt speakers die op 90% volume regenbuien of ventilator geluiden afspelen 's nachts. En dan nog komen ze er af en toe tussenuit.

Het is ook niet eens alleen het geluid, het is hun hele houding. Partytent en koelkast in de voortuin, geen asbak gebruiken, overal afval laten slingeren op straat, aanhangwagen standaard op de stoep/straat, Nederlandstalige muziek op standje 'kan mij het schelen'. Geschreeuw en gedreig is hun normale manier van communiceren. De combi drugs en alcohol maakt het allemaal alleen maar erger. Iedereen moet zich vooral maar schikken naar hen maar o wee als iemand anders iets 'fout' doet (zoals in mijn geval bijvoorbeeld het lef hebben om vlinderstruiken in de voortuin te zetten zodat ze hun kinderen niet meer kunnen zien, of hun kind van 7 beleefd vragen of hij alsjeblieft niet meer zijn snoeppiertjes in mijn voortuin wil gooien. FOUT!!!).

Echt, voor diegenen die roepen 'het ligt aan jou' of 'neem een koptelefoon', je zal maar het geluk hebben 1 of meerdere van zulke families in je straat te hebben, dan piep je echt wel anders!
Ik leef met iedereen mee in dergelijke situaties, en als je kunt verhuizen, doen!!! En gefeliciteerd als het je dan lukt naar een rustige straat te verhuizen, ik ben stikjaloers ;) En mag ik intrekken? :+
Man man. Waar is je tolerantie?

Nee serieus, wat ruk. Mag ik vragen in welke volkswijk je woont? Het zwembad dat ik schets is ook niet dramatisch, meer van het niveau "moet dat nou". Wat jij beschrijft zou ik absoluut niet mee willen ruilen. Zoals eerder gezegd heb ik in een flat met sociale woningen gewoond in een buurt met een matige reputatie (maar niet zo erg als wat jij beschrijft). En wat jij zegt klopt, met de meeste huishoudens gaat het goed. Hell, het was behoorlijk gemelleerd en dat vond ik juist ook wel weer leuk! Maar in dit soort buurten zitten vaak bovengemiddeld veel overlastveroorzakers helaas.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
JT schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 22:48:
[...]

Man man. Waar is je tolerantie?

Nee serieus, wat ruk. Mag ik vragen in welke volkswijk je woont? Het zwembad dat ik schets is ook niet dramatisch, meer van het niveau "moet dat nou". Wat jij beschrijft zou ik absoluut niet mee willen ruilen. Zoals eerder gezegd heb ik in een flat met sociale woningen gewoond in een buurt met een matige reputatie (maar niet zo erg als wat jij beschrijft). En wat jij zegt klopt, met de meeste huishoudens gaat het goed. Hell, het was behoorlijk gemelleerd en dat vond ik juist ook wel weer leuk! Maar in dit soort buurten zitten vaak bovengemiddeld veel overlastveroorzakers helaas.
Een beetje tweaker had dat al gegoogled })
+Deventer +zwembad +voortuin geeft bijvoorbeeld deze flitsende foto van 1 van de eh interessante mensen eind van mijn straat: klik. Dat zwembad had ik zien staan 2 straten verderop half op straat toen ik ging verhuizen, ik moest er namelijk omheen rijden (!). Ik had toen zoiets van, huh, mag dat zo? Nee dus _O-

Maar, mijn tolerantie voor geluidsoverlast en dergelijke wordt er allemaal niet beter op nee. Dat is het vervelende, nu erger ik me misschien iets te snel aan zaken, hartslag schiet snel omhoog en adrenaline soms ook, meestal niet nodig. Aan de andere kant, kom op, dit moet je toch niet normaal willen vinden... Ik begin nu ook vooroordelen te krijgen die ik eerst niet had, dat vind ik best wel vervelend! :|

edit:
Oh ja, ik had laatst de woningbouw aan de telefoon voor iets anders, maar dat er zoveel geluidsoverlast enzo was wel even aangegeven. Zegt die meid dat ze helemaal geen klachten horen! Zeg ik: nee dat geloof ik wel, want iedereen is bang, maar dat wil niet zeggen dat er niks aan de hand is, juist dat er VEEL aan de hand is... (Alleen mijn kant van de straat is huur, minus school en 1 huis), overkant is koop dus daar kan wb sowieso niets mee.)

[ Voor 13% gewijzigd door dragon2 op 08-08-2020 23:25 ]

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Dit topic is gesloten.