ach het vlees kan je ook op een vuurkorf flikkeren
Niet flauw bedoeld, maar waarom zou iemand in deze corona Hintergarten-zomervakantie tijden geen Intex zwembad en bijbehorende BBQ mogen neerzetten?KnoxNL schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 15:32:
Hier is het ook weer wachten tot de tuin van de buren de komende 3 maanden een combinatie van zwemparadijs/speeltuin is, waar alles kan en mag en regels niet bestaan.
Kijkt naar buitenkeuken in de tuin en de Intex zwembad heater die net door bol.com bezorgt is...
Tip: koop deze spullen nu het regent, scheelt veel geld
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Mag zeker.hoevenpe schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 17:35:
[...]
Niet flauw bedoeld, maar waarom zou iemand in deze corona Hintergarten-zomervakantie tijden geen Intex zwembad en bijbehorende BBQ mogen neerzetten?
Kijkt naar buitenkeuken in de tuin en de Intex zwembad heater die net door bol.com bezorgt is...![]()
Tip: koop deze spullen nu het regent, scheelt veel geld
Leuk zelfs, ook voor de kinderen natuurlijk.
Alleen je hebt leuk spelen met bijbehorende geluiden, en je hebt nodeloos gillen, krijsen, en weet ik het wat allemaal.
Vorig jaar was het hier zo erg dat ik van overtuigd ben dat er slachterijen zijn waar het er rustiger aan toe gaat.
Zelfs binnen zitten met alles potdicht bood geen soelaas.
Oké, dat is extreem...KnoxNL schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 17:40:
Vorig jaar was het hier zo erg dat ik van overtuigd ben dat er slachterijen zijn waar het er rustiger aan toe gaat.
Kinderen mogen best spelen en herrie maken maar wel een beetje rekening houden met de buren. Na 22u is het rustig, incidentele feestjes uitgezonderd die vooraf netjes aangekondigd worden door een tiener aan de deur.
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Ik ben verhuisd.
Verdrink je kinderen maar zonder mij. Oh, waarom gillen ze dan de hele dag?
Verdrink je kinderen maar zonder mij. Oh, waarom gillen ze dan de hele dag?
ping 127.212.23.124
Alle berichten van vandaag tonen precies aan waarom vrijstaande huizen met grote percelen nog nooit zo populair waren. We zitten allemaal teveel en te lang thuis in een huis met veel overwaarde, betalen teveel rente en hebben flink kunnen sparen.
Ik wacht nog een paar jaar totdat de hipsters die met hun basisschool kinderen nu “en masse” naar het buitengebied vertrekken weer met hangende pootjes terug komen naar dat kekke stadscentrum omdat toch wel heel relaxt is om op zaterdagmiddag met alle vrinden spontaan een roseetje op het terras te doen. Zijn ze meteen van het gezeur van hun pubers af die geen zin hebben om elke dag 10 km naar de middelbare school te fietsen en in het weekend tot 4 uur uit willen.
Hoop ik...
Ik wacht nog een paar jaar totdat de hipsters die met hun basisschool kinderen nu “en masse” naar het buitengebied vertrekken weer met hangende pootjes terug komen naar dat kekke stadscentrum omdat toch wel heel relaxt is om op zaterdagmiddag met alle vrinden spontaan een roseetje op het terras te doen. Zijn ze meteen van het gezeur van hun pubers af die geen zin hebben om elke dag 10 km naar de middelbare school te fietsen en in het weekend tot 4 uur uit willen.
Hoop ik...
Tja, een ieder ergert zich weer ergens anders aan toch. Onze kleine is met de zon ook wel een uurtje of twee buiten in de middag, maar heel erg veel lawaai maakt dat ook niet, en op een normaal tijdstip dus. Ik stoor me weer meer aan muziek buiten, of herrie na bepaald tijdstip (10u of zo). Dat zijn ook buitensporig lawaaierige motors bijvoorbeeld, waar de liefhebber waarschijnlijk denkt "heerlijk!".
Zelf woon ik in een vinex wijk prijscategorie 220-260K.
De afgelopen 3 jaar woonde er een kamper in de straat, had 2 banen maar liep hele dagen bij huis.
Zijn vrouw was gastouder hele dagen spelende kinderen voor het huis ongelofelijk.
Zodra het een beetje mooi weer was zaten ze de hele dag voor het huis te paffen en te drinken met 4-6 spelende kinderen. (vaak met een paar maten erbij).
Sinds ze weg zijn is de rustig in de wijk toch wel terug gekeerd, bizar dat 1 gezin zo aanwezig is in een wijk met 18 huizen.
Je moet het toch maar een beetje nemen zoals het is, soms als ik echt even wil ontspannen met een boek in de tuin gebruik ik een in ear setje van bose met active noise cancelling.
Mijn ouders wonen in een wijk met vrijstaande huizen van 500K+ en ook daar woont een kamper en heb je ook blaffende honden of zitmaaiers uit het jaar 1930 haha.
De afgelopen 3 jaar woonde er een kamper in de straat, had 2 banen maar liep hele dagen bij huis.
Zijn vrouw was gastouder hele dagen spelende kinderen voor het huis ongelofelijk.
Zodra het een beetje mooi weer was zaten ze de hele dag voor het huis te paffen en te drinken met 4-6 spelende kinderen. (vaak met een paar maten erbij).
Sinds ze weg zijn is de rustig in de wijk toch wel terug gekeerd, bizar dat 1 gezin zo aanwezig is in een wijk met 18 huizen.
Je moet het toch maar een beetje nemen zoals het is, soms als ik echt even wil ontspannen met een boek in de tuin gebruik ik een in ear setje van bose met active noise cancelling.
Mijn ouders wonen in een wijk met vrijstaande huizen van 500K+ en ook daar woont een kamper en heb je ook blaffende honden of zitmaaiers uit het jaar 1930 haha.
Anoniem: 39993
Een stel met beide Wajong én kinderen en dan sinds 2017 in een koopwoning met tuin? Dan hebben ze zeker nog wel meer extra inkomsten, of niet? Of heel, heel rijke ouders misschien.Ton Wijnstra schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 15:20:
Beetje late reactie, maar het probleem is hier maar al te goed bekend.
Wij hebben ook een koopwoning en al tientallen jaren woonden we er altijd prettig.
Tot 2017, de bewoner verkocht de woning aan een wat ouder stel met jonge kinderen.
So far so good zou je denken.
De eerste de beste week dreunde de hele woning door tientallen kinderen die in de woonkamer aan het spelen, voetballen, touwtje springen en door de kamer aan het rennen waren.
Praten lukte meteen al niet, na het gesprek werd het alleen maar erger.
Om kort te gaan: De politie en de afdeling overlast gemeente ingeschakeld.
Na wat maanden later werd het i.d.d. rustiger.
Het bleek dat dit stel beiden een wajong uitkering hebben en een leuk bedrag aan het bij verdienen waren door op kinderen te passen.
Deze rust was van korte duur, de mensen liepen s'nachts als zombies door de woning, op muren tikken, meubels verschuiven en ga zo maar door.
Een bemiddelingsgesprek was ook al een ramp, ze deden net of ze zo dom als een pook waren.
Na het bemiddelings gesprek kregen ze het in het hoofd om 24/7 wasjes te draaien voor andere gezinnen.
Slapen was er niet meer bij, een advocaat inhuren had zelfs geen effect omdat het voor de wet te weinig is.
Na nog een keer een rapport naar de afdeling overlast.
De gemeente vroeg om geluidsopnamen, dus...opnemen.
Nadat ik de opnamen had weg gestuurd kreeg ik een telefoontje met de mededeling dat geluidsbestanden niet relevant zijn omdat die ook zelf gemaakt kunnen worden.
Nu...2021, het is een totale oorlog geworden.
Mevrouw zit vies te grijnzen als ze langs ons loopt, meneer is doodsbang.
Een vervolg komt er op dit stukje niet want ik heb er graag een fikse geldboete en een werkstraf voor over om dat stuk ongeluk met de straat gelijk te slaan.
Succes met je strijd wat dat timmerende jochie betreft...
Een deel van je verhaal is ook wel een beetje logisch. Blijkbaar hadden die mensen (echt niets te doen, want Wajong, dus ze kunnen niet eens werken) een soort van dagbesteding met op kinderen van familie en vrienden passen en is dat in de loop van de tijd uit de hand gelopen. (Op zich ook weer logisch, want wie wil er nou niet "bijna gratis" wat extra uurtjes kinderopvang?) Daar kwam dus gezeur van en dat kon niet meer. Dagbesteding weg. Natuurlijk gaat op dat moment je dag- en nachtritme vervagen, omdat overdag alles een beetje stilvalt. Sommige mensen kunnen dan 's nachts inderdaad niet echt meer slapen en gaan dan maar dingen doen als ze de slaap niet kunnen vatten. Maar daar hebben ze toen iets op gevonden: om toch een beetje bezig te zijn, zijn ze toen begonnen om voor familie de was en strijk te doen. Dat kan allemaal formeel wat beter onder het motto "vriendendienst", want het is niet zo gebonden aan regeltejs als "kinderopvang".
Wat in mijn ogen vaak helemaal niet meehelpt, is dat bijvoorbeeld vanuit de gemeente "de klagers" heel erg op de voorgrond gezet worden. Dat is volgens mij niet goed. Ze komen altijd met een verhaal over "klachten van omwonenden" en dat ze dáárop reageren. M.a.w.: als de buurman niet geklaagd had, was er niets aan de hand geweest Dat is natuurlijk de verkeerde insteek, als je eigenlijk wil handhaven op het runnen van een hobby-kinderopvang zonder de juiste papieren. De meldingen doen er niet echt toe, je komt voor het feit. Maar dit is natuurlijk een veel makkelijkere insteek, want zo ben je als gemeente niet de "zeikerd". Dat projecteer je gewoon op "omwonenden die klagen".
Ik weet het niet zeker maar er staat me iets bij dat er wel bepaalde tijden zijn waar tussen je herrie mag maken. En dat 's nachts je badkamer verbouwen dus niet toegestaan is. Dacht dat je je na 10 uur enigszins stil moet houden?Hahn schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 17:13:
[...]
Je zit heel erg te hameren op dat overlast niet mag, maar dat is gewoonweg totaal niet realistisch. Als ik mijn badkamer wil gaan verbouwen, dan zal er toch echt wat herrie bij komen kijken. Hopelijk ben ik zo sociaal naar mijn buren toe dat ik niet om 23:00 's avonds begin met herrie maken, maar jouw 'overlast is overlast, en overlast mag niet' is veel te zwart/wit.
Als TS straks een baby heeft kan ie die zodra hij/zij begint te huilen snel naar de opvang brengen. Of de babykamer ergens in een garagebox weg van het huis plaatsen zodat de buren er geen overlast van ondervinden.Marzman schreef op donderdag 2 april 2020 @ 06:55:
Misschien kun je wel overleggen dat hij gaat timmeren op een sociale werkplaats of bepaalde tijden afspreken, of verder van het huis, of in een garage of schuur.
Er zijn volgens mij geen specifieke wetten omtrent verbouwingen e.d., wat ook logisch is want een plaat hardcore op hoog volume kan natuurlijk net zoveel en zelfs nog meer herrie (geen oordeel over de muziek zelfborbit schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 08:18:
[...]
Ik weet het niet zeker maar er staat me iets bij dat er wel bepaalde tijden zijn waar tussen je herrie mag maken. En dat 's nachts je badkamer verbouwen dus niet toegestaan is. Dacht dat je je na 10 uur enigszins stil moet houden?
Het gaat veel meer om fatsoensnormen, dat is over het algemeen denk ik zo'n beetje tussen 07.00 uur en 21.00 uur voor klussen met (zwaar) gereedschap. En ik denk dat je op zondag wel kan stellen dat je buren het erg op prijs stellen dat je pas om 10.00 uur begint. Niemand heeft er natuurlijk bezwaar tegen als jij vloekend in je garage nog tot 24.00 uur 's avonds een fiets aan het repareren bent. Overigens verschilt het natuurlijk wel of je buurman of buurvrouw elke zondag om 08.00 uur al met de slijptol aan de slag gaat, of dat ze net in het huis zijn komen wonen en drie weken lang druk klussen om vervolgens in alle rust je naastgelegen wonen te betrekken. Context is alles.
Wij houden er met de kinderen ook rekening mee dat ze niet te vroeg naar buiten gaan. Bij kinderen hoort helaas wel wat geluid, zeker in het spel. Maar dat wil niet zeggen dat ze de hele buurt bij elkaar hoeven te gillen en schreeuwen. En helaas is het ene kind wel wat luidruchtiger dan het andere kind, opvoeding is daar een factor in maar echt niet het enige. Vaak is het overigens maar een relatief korte tijd dat kinderen in de achtertuin spelen, zo gauw ze wat ouder zijn gaan ze vaak buitenhuis spelen zodat ze lekker kunnen fietsen, voetballen, hutten bouwen, etc. Maar desondanks kun je er natuurlijk veel last van hebben, wij hebben ook wel eens last van de kinderen van de buren.
"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."
Anoniem: 36835
Vreselijk, wij zijn vorig jaar verhuisd om een beetje vergelijkbaar ietsTon Wijnstra schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 15:20:
Wij hebben ook een koopwoning en al tientallen jaren woonden we er altijd prettig.
Tot 2017, de bewoner verkocht de woning aan een wat ouder stel met jonge kinderen.
De eerste de beste week dreunde de hele woning door tientallen kinderen die in de woonkamer aan het spelen, voetballen, touwtje springen en door de kamer aan het rennen waren.
Het bleek dat dit stel beiden een wajong uitkering hebben en een leuk bedrag aan het bij verdienen waren door op kinderen te passen.
Deze rust was van korte duur, de mensen liepen s'nachts als zombies door de woning, op muren tikken, meubels verschuiven en ga zo maar door.
Een bemiddelingsgesprek was ook al een ramp, ze deden net of ze zo dom als een pook waren.
Na het bemiddelings gesprek kregen ze het in het hoofd om 24/7 wasjes te draaien voor andere gezinnen.
Slapen was er niet meer bij, een advocaat inhuren had zelfs geen effect omdat het voor de wet te weinig is.
Nadat ik de opnamen had weg gestuurd kreeg ik een telefoontje met de mededeling dat geluidsbestanden niet relevant zijn omdat die ook zelf gemaakt kunnen worden.
Een vervolg komt er op dit stukje niet want ik heb er graag een fikse geldboete en een werkstraf voor over om dat stuk ongeluk met de straat gelijk te slaan.
Een dingetje met de verkoop is wel dat je verplicht bent iets te melden aan de kopers, als er meldingen/politie bij gemoeid is geweest. Dat leverde nog wel wat stress op bij het verkopen, maar de kopers werden er niet warm- of koud van.... dus dat was mooi.
Bij echte aso's trek je echt aan het kortste eind. Politie en gemeente gaan je niet helpen als de aso's er schijt aan hebben.
Raar dat je opnames niet werden gebruikt. Wij hadden een soort gelijk probleem als TS, paar keer de buren er op aangesproken, cameras met microfoons voor, achter en in het huis opgehangen, lang verhaal kort binnen 2 maanden was er een zitting en de buren werden gesommeerd te stoppen met de overlast met een geldboete voor iedere toekomstige overlast en de opnames werden gewoon gebruikt.Ton Wijnstra schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 15:20:
Pas nadat ik mijn huidige huis gekocht had kwam ik erachter hoe blij ik met de indeling ben. Mijn woonkamer ligt aan het einde van de rij (hoekwoning), het huis van mijn buren is gespiegeld en hun woonkamer ligt dus zo ver als kan van mijn woonkamer af, met twee keer een gang er tussen, waardoor we letterlijk nooit iets van elkaar horen (verbouwing e.d. daargelaten). Verderop in de straat zijn er al meerdere 'ruzies' geweest van huizen waar de woonkamers direct tegen elkaar aan liggen.
Maar alleen een audiotrack accepteren ze niet. Op zich ook wel logisch, want die zou je inderdaad wel heel makkelijk kunnen faken. Gewoon een bakje herrie afspelen op het juiste moment, opnemen met je telefoon en zeggen dat het de buren zijn.Hasekuraa schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 09:11:
[...]
Raar dat je opnames niet werden gebruikt. Wij hadden een soort gelijk probleem als TS, paar keer de buren er op aangesproken, cameras met microfoons voor, achter en in het huis opgehangen, lang verhaal kort binnen 2 maanden was er een zitting en de buren werden gesommeerd te stoppen met de overlast met een geldboete voor iedere toekomstige overlast en de opnames werden gewoon gebruikt.
Context is heel veel, maar ook de omgeving speelt heel erg mee, woon je in een buurt met (vooral) veel jonge kinderen is het minder geaccepteerd om tot 21:00 uur uitgebreid te klussen. (kleine) Kinderen slapen meestal tussen 7 en 8, dus dan ligt de 'acceptabele grens' wat eerder.Arjan90 schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 08:53:
[...]
Het gaat veel meer om fatsoensnormen, dat is over het algemeen denk ik zo'n beetje tussen 07.00 uur en 21.00 uur voor klussen met (zwaar) gereedschap. En ik denk dat je op zondag wel kan stellen dat je buren het erg op prijs stellen dat je pas om 10.00 uur begint. Niemand heeft er natuurlijk bezwaar tegen als jij vloekend in je garage nog tot 24.00 uur 's avonds een fiets aan het repareren bent. Overigens verschilt het natuurlijk wel of je buurman of buurvrouw elke zondag om 08.00 uur al met de slijptol aan de slag gaat, of dat ze net in het huis zijn komen wonen en drie weken lang druk klussen om vervolgens in alle rust je naastgelegen wonen te betrekken. Context is alles.
Ik vind het vooral belangrijk dat je rekening met elkaar houdt aan de ene kant, maar ook wat van elkaar accepteert aan de andere kant.
Dwz, als iemand met een dak bezig is en je weet dat is het best acceptabel (in mijn ogen) dat er wat langer doorgewerkt wordt en er (tijdelijk, sleutelwoord hiervoor) wat meer overlast is. Aan de andere kant, wanneer je weet dat iemand kleine kinderen heeft, kan je daar ook zeker rekening mee houden in die zin dat je niet 's avonds laat nog veel lawaai blijft maken. Al vind ik daar het voorbeeld wel leuk, want vermoeide kinderen worden vaak lawaaieriger, dus de overlast komt ook weer terug
Dat vinden we hier in de buurt ook normaal. Kinderen kunnen best schreeuwen een keer, is niet de bedoeling, maar voorkomen kan je het niet. Wel remmen we onze kinderen af in het volume waarmee ze dingen doen, vooral de jongste (meisje, bijna 4) wil nogal eens hard schreeuwen vanuit het niets.Arjan90 schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 08:53:
[...]
Wij houden er met de kinderen ook rekening mee dat ze niet te vroeg naar buiten gaan. Bij kinderen hoort helaas wel wat geluid, zeker in het spel. Maar dat wil niet zeggen dat ze de hele buurt bij elkaar hoeven te gillen en schreeuwen. En helaas is het ene kind wel wat luidruchtiger dan het andere kind, opvoeding is daar een factor in maar echt niet het enige. Vaak is het overigens maar een relatief korte tijd dat kinderen in de achtertuin spelen, zo gauw ze wat ouder zijn gaan ze vaak buitenhuis spelen zodat ze lekker kunnen fietsen, voetballen, hutten bouwen, etc. Maar desondanks kun je er natuurlijk veel last van hebben, wij hebben ook wel eens last van de kinderen van de buren.
Zolang je (laat zien dat je) je best doet dit te corrigeren is het in mijn ogen helemaal niet erg. Kinderen moeten immers leren, al denken niet alle mensen daar zo over.
Wij wonen al een jaar of 3 in het "buitengebied". Tussen aanhalingstekens want het is slechts een kilometer of twee buiten een klein dorp, en we wonen in een cluster van een stuk of 10 boerderijen en wonigen in een gebied van pak-m-beet een vierkante kilometer.dimi_v schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 00:04:
Alle berichten van vandaag tonen precies aan waarom vrijstaande huizen met grote percelen nog nooit zo populair waren. We zitten allemaal teveel en te lang thuis in een huis met veel overwaarde, betalen teveel rente en hebben flink kunnen sparen.
Hoop ik...
Over het algemeen is het best rustig, maar als er wel activiteit is dan gaat dat er toch wat zwaarder aan toe dan in je vinex wijkje. E.g.: de buurman gaat zijn kwart-hectare gras echt niet maaien met een electrisch grasmaaiertje en een lang verlengsnoer.
Nu is het aspergeseizoen, en achter onze tuin ligt een tractorpad waar straks regelmatig de boer met zijn tractor langs komt karren om de kisten op te halen. Daarbij hebben we de komende maanden uitzicht op het bouwvakkers-decolete van onze Oost-Europese gastarbeiders wanneer ze gebukt de arsperges uit de grond halen.
Daar komt OOK NOG EENS bij dat het nu broedseizoen is, en er een ENORM IRRITANTE boomklever de godsganse dag naar vrouwtjes aan het fluiten is. Dat er zo veel geluid uit zo'n klein kutvogeltje kan komen!
De wespen zijn weer een plekje aan het zoeken voor hun nest, en ik heb er al drie doodgemept de afgelopen dagen. Deze zomer hebben we waarschijnlijk weer eikenprocessierups in de bomen zitten. De varkens van het transport bedrijf hier tegenover zullen weer gaan gillen als ze op de vrachtwagen naar Italie worden gezet, om tot speklapjes gereduceerd te worden. De paarden van hier in de buurt stinken, en de schapen verderop kijken me altijd zo dom aan. Later dit jaar gaat het nog meer stinken want dat gaan de boeren weer mest rijden, en in de herfst komt mijn hele tuin weer vol te liggen met een berg bladeren van de kwart-hectare bomen rondom on huis. Het is ELLENDE!
Oh, en het internet is traaaaaaaag.
Maar on a more serious note: ik woon hier graag. Ja, van een bebouwde kom naar het buitengebied verhuizen is een omslag, want je krijg er andere... "problemen"... voor terug. Het verschil is wel dat je de "problemen" in het buitengebied maar te ondergaan hebt. Ik ga niet in gesprek met die wei vol Shetland-pony's dat ze toch even wat minder moeten ronddartelen. En de wespen doen ook gewoon hun ding, net als de rupsen. Terwijl je met je lastige vinex-buren maar "in gesprek moet"... bleh... wonen in het buitengebied is ook een "oefening in het loslaten" want op veel van de dingen die gebeuren heb je geen invloed.
Ik denk dat dat ook hetgene zal zijn waar Den Stadschen Mensch die naar het buitengebied verkast tegenaan loopt: dat de maakbaarheid van het leven/omgeving voor een groot deel slechts een illusie is. Controle is een illusie.
Wanneer ik topics lees over problemen met buren heb ik vaak twee gevoelens daar bij: 1) maak je niet zo druk, man. 2) ik ben blij dat ik niet in een woonwijk leef en buren heb waar ik last zou kunnen hebben van andere mensen, of zij van mij.
Aan de ene kant begrijp ik de overlast die mensen hier melden.. maar aan de andere kant.
"Mensen hebben een BBQ! Hoe durven ze"
"Mensen zitten buiten wat te drinken! Hoe durven ze"
Echt.. lijkt wel een rijdende rechter aflevering
Waar is de tijd gebleven dat je (buiten extreem overlast uiteraard) elkaar gewoon laat leven.
Waar is de tijd gebleven dat je (buiten extreem overlast uiteraard) elkaar gewoon laat leven.
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
De steeds kleinere perceeltjes helpen er ook niet bij. Ik ruik sigaretten van 3 huizen verder, en als er 's nachts een kind huilt bellen de buren de politie. Ik kan je vertellen dat de wijk daar niet gezelliger van wordtcorset schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 10:24:

Als we dan toch aan het klagen zijn, appartementencomplex hier waar met dit lekkere weer er altijd wel iemand muziek op speaker heeft staan buiten. Noise cancelling headset helpt er tegen, want anders erger je je groen en geel. En is uiteraard altijd boem-boem-boem muziek. En 1 enkele keer was er zelfs een heel blaasorkest van 4 of 5 man. Maar dat kan ik dan wel weer waarderen. Het is eenmalig, het is iets bijzonders, en eigenlijk al mijn buren kwamen ook even kijken wat er precies gaande was. En het klonk gewoon goed.
Chebyshev said it, and I'll say it again; There's always a prime between n and 2n | De donkere gedaanten zijn bijzonder vlug ter been; Ze lopen op vier poten, en ze kijken heel gemeen
Mijn vriendin woont in het buitengebied en wat jij hierboven omschrijft is hetgeen wat mij tegen houdt om daar te willen wonen.boxlessness schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 10:21:
[...]
Wij wonen al een jaar of 3 in het "buitengebied". Tussen aanhalingstekens want het is slechts een kilometer of twee buiten een klein dorp, en we wonen in een cluster van een stuk of 10 boerderijen en wonigen in een gebied van pak-m-beet een vierkante kilometer.
Over het algemeen is het best rustig, maar als er wel activiteit is dan gaat dat er toch wat zwaarder aan toe dan in je vinex wijkje. E.g.: de buurman gaat zijn kwart-hectare gras echt niet maaien met een electrisch grasmaaiertje en een lang verlengsnoer.
Nu is het aspergeseizoen, en achter onze tuin ligt een tractorpad waar straks regelmatig de boer met zijn tractor langs komt karren om de kisten op te halen. Daarbij hebben we de komende maanden uitzicht op het bouwvakkers-decolete van onze Oost-Europese gastarbeiders wanneer ze gebukt de arsperges uit de grond halen.
Daar komt OOK NOG EENS bij dat het nu broedseizoen is, en er een ENORM IRRITANTE boomklever de godsganse dag naar vrouwtjes aan het fluiten is. Dat er zo veel geluid uit zo'n klein kutvogeltje kan komen!
De wespen zijn weer een plekje aan het zoeken voor hun nest, en ik heb er al drie doodgemept de afgelopen dagen. Deze zomer hebben we waarschijnlijk weer eikenprocessierups in de bomen zitten. De varkens van het transport bedrijf hier tegenover zullen weer gaan gillen als ze op de vrachtwagen naar Italie worden gezet, om tot speklapjes gereduceerd te worden. De paarden van hier in de buurt stinken, en de schapen verderop kijken me altijd zo dom aan. Later dit jaar gaat het nog meer stinken want dat gaan de boeren weer mest rijden, en in de herfst komt mijn hele tuin weer vol te liggen met een berg bladeren van de kwart-hectare bomen rondom on huis. Het is ELLENDE!
Oh, en het internet is traaaaaaaag.
Maar on a more serious note: ik woon hier graag. Ja, van een bebouwde kom naar het buitengebied verhuizen is een omslag, want je krijg er andere... "problemen"... voor terug. Het verschil is wel dat je de "problemen" in het buitengebied maar te ondergaan hebt. Ik ga niet in gesprek met die wei vol Shetland-pony's dat ze toch even wat minder moeten ronddartelen. En de wespen doen ook gewoon hun ding, net als de rupsen. Terwijl je met je lastige vinex-buren maar "in gesprek moet"... bleh... wonen in het buitengebied is ook een "oefening in het loslaten" want op veel van de dingen die gebeuren heb je geen invloed.
Ik denk dat dat ook hetgene zal zijn waar Den Stadschen Mensch die naar het buitengebied verkast tegenaan loopt: dat de maakbaarheid van het leven/omgeving voor een groot deel slechts een illusie is. Controle is een illusie.
Wanneer ik topics lees over problemen met buren heb ik vaak twee gevoelens daar bij: 1) maak je niet zo druk, man. 2) ik ben blij dat ik niet in een woonwijk leef en buren heb waar ik last zou kunnen hebben van andere mensen, of zij van mij.
@boxlessness "Maak je niet zo druk man" is wat mensen zeggen die niet echt overlast van buren ervaren hebben. Mensen die echt overlast ervaren hebben, hebben opvallend veel begrip voor als je overlast ervaart
.
Ik zou juist niet weten hoe snel ik zou moeten tekenen ervoor. Maarja, financieel niet haalbaar. Hoogstens in Noord Nederland ergens, maar das veels te ver bij m'n ouders vandaan die op leeftijd beginnen te raken.DBC87 schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 11:06:
[...]
Mijn vriendin woont in het buitengebied en wat jij hierboven omschrijft is hetgeen wat mij tegen houdt om daar te willen wonen.
Bij mij is de situatie inmiddels zo ernstig dat er aangifte is gedaan tegen de buren, politie was er bij en flinke escalatie.
Nu worden er toch 'eindelijk' stappen gezet om die buurvrouw het huis uit te trappen, maar ik betwijfel of dit gaat lukken want coronatijd en huizentekort en bla
Nu worden er toch 'eindelijk' stappen gezet om die buurvrouw het huis uit te trappen, maar ik betwijfel of dit gaat lukken want coronatijd en huizentekort en bla
En welke van die dingen specifiek? Het trage internet?DBC87 schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 11:06:
[...]
Mijn vriendin woont in het buitengebied en wat jij hierboven omschrijft is hetgeen wat mij tegen houdt om daar te willen wonen.
Als ik er heel abstract naar kijk is het voornaamste verschil tussen prikkels in een woonwijk en het buitengebied de duur, frequentie en intensiteit.
Van luidruchtige buren heb je het hele jaar door, dag in dag uit, last. Gillende kinderen: de hele lente/zomer.
De tractor van de boer: die rijdt hier in het drie maanden durende aspergeseizoen 5-10 keer per dag langs. En die klinkt echt niet zo hard als de brommer van de buurjongen.
Mest uitrijden is twee tot vier dagen per jaar. En ik vind dat niet heel erg stinken. Maar goed, ik kom oorspronkelijk uit Limburg, en daar stinkt het altijd naar mest en schapen en koeien. (dat was een grapje trouwens)
Twee jaar geleden hebben ze hier achter het veld opnieuw geëgaliseerd, dat duurde een week, de hele dag met een a twee tractoren over het veld karren op een afstand van 50-500 meter. En dat gebeurd eens in de vijf jaar?
Wespen krijgen de mepper (er ligt er nu weer een extra stuiptrekkingen te hebben op de vensterbank), en rupsen en bladeren zijn minder vervelend dat een slechte buur.
Het meest irritante is een van de jongens uit de buurt die met de oversized zitmaaier van zijn pa het gazon van de buurvrouw hier tegenover gaat maaien. Dat duurt een kwartier, eens in de week of zo.
Ik heb meer last van het reguliere tuinonderhoud, dan van de boeren-activiteit hier in de buurt.
Ik denk dat het uiteindelijk veel uit maakt hoe je die prikkels ervaart, en waar je beter tegen kunt. Ik word helemaal gek in een stad waar continue geluid en activiteit is.
Ik vind het niet normaal dat je de openbare ruimte de hele dag claimt en daarbij rookt of alcohol drinkt waar kleine kinderen bij zijn.corset schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 10:24:
Aan de ene kant begrijp ik de overlast die mensen hier melden.. maar aan de andere kant.
Dat je een peukje doet in bijzijn van een kind prima maar de hele dag paffen?
Ik vind dat bijzonder asociaal en zorgt naar mijn idee ook voor verloedering van de buurt.
Let wel dat 17/18 huishoudens in zon wijkje zich wel gedragen.
Verder heb ik absoluut geen problemen met gillende en spelende kinderen ik vind dat OK achtergrond geluid.
Ook als iemand een incidenteel tuinfeestje geeft en Africa van Toto draait om 01:00 op standje 10 heb ik daar geen problemen mee.
Dat heeft mijn moeder vorig jaar gedaan, die is van het Gooi naar ergens in Groningen verhuist omdat het daar wel financieel haalbaar was.toolkist schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 11:26:
[...]
Ik zou juist niet weten hoe snel ik zou moeten tekenen ervoor. Maarja, financieel niet haalbaar. Hoogstens in Noord Nederland ergens, maar das veels te ver bij m'n ouders vandaan die op leeftijd beginnen te raken.
Mijn vriendin woont op de Veluwe bij het middelpunt van Nederland op een niet functionele boerderij. prachtig gebied met bossen om je heen, maargoed effe naar de supermarkt tenminste 30 min fietsen, eigenlijk moet alles met de auto gedaan worden. Geluid en geur overlast van het boerenland welke gewoon door gaan tot in de nacht als het moet. Auto op zondag wassen is al vragen om ellende van voorbijgangers (zwarte kousen), laat staan een klusje doen.
Het gras is echt niet groener aan de overkant
Dit topic is wel het beste bewijs geworden dat we in Nederland met veel te veel mensen op een veel te klein stuk grond wonen.
Mijn god zeg.
Mijn god zeg.
Mensen het is echt niet leuk soms, buren.
In het vorige huis van mijn ouders, toen ik nog thuis woonde. Was er verschillend overlast van de buren.
Ze hadden een Duitse herder, opzich een leuk beestje, maar niet in een rijtjeswoning met een tuin van 3x3. Dat beest kreeg amper beweging en was de hele dag aan het blaffen.
De buurvrouw van het oude huis van mijn ouders, had borderline ( vastgesteld). Kon je niet mee praten. Die vrouw zette elke ochtend een keiharde wekker met een irritant geluid en snoozde die dan 1 uur lang. Ik had verschillende diensten qua werk en als je dan net in bed ligt en die k*t wekker gaat af, verschrikkelijk.
De moeder schreeuwde naar beneden naar de kinderen en de kinderen van beneden naar boven terug, gewoon te lui om te lopen.
Ze zaten tot 02:00 in de nacht buiten in de tuin. Gingen ze frituren, opzich moet dat kunnen , want dat gebeurde in de schuur. Maar als je ligt te slapen komt die vreselijke frituurlucht je kamer binnen in de zomer. We hadden geen airco maar een klapraam met een horder ervoor.
Buurman had een trike. Die kwam midden in de nacht thuis en parkeerde die in zijn schuur/ garage. Die klep van de schuur / garage weer luid open, luide trike erin.
We kregen het huis niet verkocht en hebben hem met een kleine schuld moeten verkopen, dit is natuurlijk opgelost maar toch...
In het vorige huis van mijn ouders, toen ik nog thuis woonde. Was er verschillend overlast van de buren.
Ze hadden een Duitse herder, opzich een leuk beestje, maar niet in een rijtjeswoning met een tuin van 3x3. Dat beest kreeg amper beweging en was de hele dag aan het blaffen.
De buurvrouw van het oude huis van mijn ouders, had borderline ( vastgesteld). Kon je niet mee praten. Die vrouw zette elke ochtend een keiharde wekker met een irritant geluid en snoozde die dan 1 uur lang. Ik had verschillende diensten qua werk en als je dan net in bed ligt en die k*t wekker gaat af, verschrikkelijk.
De moeder schreeuwde naar beneden naar de kinderen en de kinderen van beneden naar boven terug, gewoon te lui om te lopen.
Ze zaten tot 02:00 in de nacht buiten in de tuin. Gingen ze frituren, opzich moet dat kunnen , want dat gebeurde in de schuur. Maar als je ligt te slapen komt die vreselijke frituurlucht je kamer binnen in de zomer. We hadden geen airco maar een klapraam met een horder ervoor.
Buurman had een trike. Die kwam midden in de nacht thuis en parkeerde die in zijn schuur/ garage. Die klep van de schuur / garage weer luid open, luide trike erin.
We kregen het huis niet verkocht en hebben hem met een kleine schuld moeten verkopen, dit is natuurlijk opgelost maar toch...
On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.
Dan heb je nu mazzel dat er enorme krapte is en er snel een volgende huurder gevonden is, die het tegen hogere maandlasten wil betrekken.Waah schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 13:03:
[...]
Werkte hier prima. Voor onze over-overburen.maar dat was ook echt overlast. Muziek op standje 10, feestjes tot 2 uur snachts, etc.
Na 3 waarschuwingen is het over.niet vreemd ook want bij een volgend incident worden ze uit het huis gezet door de verhuurder![]()
Het kan prima. Maar vaak is de overlast niet zo erg als men die ervaart
Poah dikke Massey.
Traag internet is een understatementboxlessness schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 11:34:
[...]
En welke van die dingen specifiek? Het trage internet?![]()
Als ik er heel abstract naar kijk is het voornaamste verschil tussen prikkels in een woonwijk en het buitengebied de duur, frequentie en intensiteit.
Van luidruchtige buren heb je het hele jaar door, dag in dag uit, last. Gillende kinderen: de hele lente/zomer.
De tractor van de boer: die rijdt hier in het drie maanden durende aspergeseizoen 5-10 keer per dag langs. En die klinkt echt niet zo hard als de brommer van de buurjongen.
Mest uitrijden is twee tot vier dagen per jaar. En ik vind dat niet heel erg stinken. Maar goed, ik kom oorspronkelijk uit Limburg, en daar stinkt het altijd naar mest en schapen en koeien. (dat was een grapje trouwens)
Twee jaar geleden hebben ze hier achter het veld opnieuw geëgaliseerd, dat duurde een week, de hele dag met een a twee tractoren over het veld karren op een afstand van 50-500 meter. En dat gebeurd eens in de vijf jaar?
Wespen krijgen de mepper (er ligt er nu weer een extra stuiptrekkingen te hebben op de vensterbank), en rupsen en bladeren zijn minder vervelend dat een slechte buur.
Het meest irritante is een van de jongens uit de buurt die met de oversized zitmaaier van zijn pa het gazon van de buurvrouw hier tegenover gaat maaien. Dat duurt een kwartier, eens in de week of zo.
Ik heb meer last van het reguliere tuinonderhoud, dan van de boeren-activiteit hier in de buurt.
Ik denk dat het uiteindelijk veel uit maakt hoe je die prikkels ervaart, en waar je beter tegen kunt. Ik word helemaal gek in een stad waar continue geluid en activiteit is.

Er is veel (boeren) werk verkeer en de weg is nog eens onverhard en wordt ook veel gebruikt door jongeren met hun crossbrommers en dergelijke.
Het is hier ook nog eens mega toeristisch en soms moeten we letterlijk de mensen van het terrein weg jagen.
Het is ook maar net wat je gewend bent.
Gewoon enorme aso's/holbewoners dus.Agent47 schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 11:43:
Mensen het is echt niet leuk soms, buren.
Poah dikke Massey.
Dat valt dus echt reuze mee. Er zijn genoeg steden in de wereld met meer inwoners dan heel Nederland. En dan zijn er ook nog genoeg landen met een veel hogere bevolkingsdichtheid dan Nederland. Nederland staat daar zelfs pas op de zestiende plaats!Anton2610 schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 11:43:
Dit topic is wel het beste bewijs geworden dat we in Nederland met veel te veel mensen op een veel te klein stuk grond wonen.
Mijn god zeg.
En zelfs dan durft Nederland op haar ambassade in Singapore gelegen aan Orchard Road in een kamertje op de 13e verdieping aan de aanvragers van een verblijfsvergunning te vragen: "Is het druk in Nederland?". Het antwoord is volgens Nederland volmondig 'Ja', maar in dit perspectief? En ohja, die vraag komt trouwens direct na die vraag begeleid met een foto van dat stereotypische Nederlandse landschap. Dijkje, molentje, koetjes. Daarna volgde de vraag welk land groter is: Nederland of Marokko. Jaja, in Singapore dus.
[ Voor 30% gewijzigd door Napsju op 14-05-2021 11:56 ]
Lekker!
Wat mensen in hun achtertuin doen kan je van alles van vinden, alleen is dat niet bepaald relevant toch?i_r_ schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 11:40:
[...]
Ik vind het niet normaal dat je de openbare ruimte de hele dag claimt en daarbij rookt of alcohol drinkt waar kleine kinderen bij zijn.
Dat je een peukje doet in bijzijn van een kind prima maar de hele dag paffen?
Ik vind dat bijzonder asociaal en zorgt naar mijn idee ook voor verloedering van de buurt.
Let wel dat 17/18 huishoudens in zon wijkje zich wel gedragen.
Verder heb ik absoluut geen problemen met gillende en spelende kinderen ik vind dat OK achtergrond geluid.
Ook als iemand een incidenteel tuinfeestje geeft en Africa van Toto draait om 01:00 op standje 10 heb ik daar geen problemen mee.
Als ik wil barbecuen, dan doe ik dat
Als ik een biertje en whiskey wil drink terwijl m'n zus met haar zoontje op bezoek is, dan doe ik dat
als me dat asociaal maakt. Dan ben ik heel blij dat ik niet bij je in de buurt woon
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Hoe kun je dat nou zeggen dat het meevalt. Het is toch gewoon overvol, dat mag toch wel gezegd worden?Napsju schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 11:47:
[...]
Dat valt dus echt reuze mee. Er zijn genoeg steden in de wereld met meer inwoners dan heel Nederland. En dan zijn er ook nog genoeg landen met een veel hogere bevolkingsdichtheid dan Nederland. Nederland staat daar zelfs pas op de zestiende plaats!
Poah dikke Massey.
Daarom ook gevoel #2: blij dat ik niet veel buren heb waar ik last van kan hebben.Anoniem: 36835 schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 11:16:
@boxlessness "Maak je niet zo druk man" is wat mensen zeggen die niet echt overlast van buren ervaren hebben. Mensen die echt overlast ervaren hebben, hebben opvallend veel begrip voor als je overlast ervaart.
Begrijp me niet verkeerd, ik weet hoe het is om last te hebben van omgevingsgeluid, en ik ben daar zelf ook heel gevoelig voor. Tot aan het punt dat het me een burn-out heeft opgeleverd. Vandaar ook mijn keuze destijds om in het buitengebied te gaan wonen.
Mijn ergernis bij het lezen van menig topic gaat meer over zaken zoals "ik heb veel bladeren van de boom van de buren in de tuin", of "de schutting staat scheef en de buurman wil niet meehelpen". 24/7 gillende kinderen, klopboren, klakkende hakken. Ja, dat begrijp ik HELEMAAL dat je daar van weg wil.
Ik wil nog een gevoel #3 toevoegen wat ik heb bij het lezen van overlast-topics: waarom gaat iedereen in gods naam hutje mutje op elkaar wonen in een woonwijk? Je weet dat je dan de kans hebt dat je moet dealen met vervelende mensen!
Ook hier weer een nuance voordat iemand "ja maar..." reageert: ik begrijp ook best dat voor de meeste mensen de keuze beperkt wordt door financien, werkgelegenheid of woon-werk afstand. Maar de urbanisatie/centralisatie is wel iets waar wij als maatschappij, in ieder geval de generaties voor ons, voor gekozen hebben.
Sorry misschien was ik niet duidelijk maar dit gebeurde dus in de voortuin waar de hele wijk last van had.corset schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 11:49:
[...]
Wat mensen in hun achtertuin doen kan je van alles van vinden, alleen is dat niet bepaald relevant toch?
Als ik wil barbecuen, dan doe ik dat
Als ik een biertje en whiskey wil drink terwijl m'n zus met haar zoontje op bezoek is, dan doe ik dat
als me dat asociaal maakt. Dan ben ik heel blij dat ik niet bij je in de buurt woon
Met 2 kinderen + 4 oppaskinderen.
Misschien dat ik dan een aansteller ben maar als 18 huishoudens zo gaan doen word het een mooi zooitje.
[ Voor 0% gewijzigd door i_r_ op 14-05-2021 13:23 . Reden: typo ]
Dus je haalt een voorbeeld aan, waarin ik mijn post al rekening mee hou? Iets met extreme overlasti_r_ schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 11:55:
[...]
Sorry misschien wat ik niet duidelijk maar dit gebeurde dus in de voortuin waar de hele wijk last van had.
Met 2 kinderen + 4 oppaskinderen.
Misschien dat ik dan een aansteller bent maar als 18 huishouden zo gaan doen word het een mooi zooitje.
Zoiets heet toch een kindvriendelijke buurtcorset schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 11:56:
[...]
Dus je haalt een voorbeeld aan, waarin ik mijn post al rekening mee hou? Iets met extreme overlast
Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.
Haha, zolang het binnen de perken blijft wel ja. Alleen bewijst dit topic wel weer dat mensen zich soms echt aanstellen. "Oh nee! Ik kan de BBQ van de buren ruiken, wat een overlast. Ik heb toch zo'n zwaar leven".
mja, als je echt 0 omgevingsgeluid wil, hutje op de hei
(overigens spreek ik hier in het algemeen, en niet iemand specifiek aan)
Het ligt er dus maar net aan in welk perspectief je dit plaatst. Steden als Tokyo of Singapore zijn veel voller, maar juist door de uitstekende infrastructuur aldaar valt de drukte redelijk mee. Dhaka, Delhi, daar is het pas druk!pizzacabonara schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 11:49:
[...]
Hoe kun je dat nou zeggen dat het meevalt. Het is toch gewoon overvol, dat mag toch wel gezegd worden?
Lekker!
Ik heb buren die in de nachten tegen de muren staan te hammeren en deuren opzettelijk aan het dichtsmijten zijn en auto's bekrassen/stenen gooien. Dat is pas overlast. Heb in geen tijden meer dan 5 uur slaap gehad aan een stuk.
Monkey business: pay peanuts, get monkeys
Hey, iemand die nooit buiten de randstad komtpizzacabonara schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 11:49:
[...]
Hoe kun je dat nou zeggen dat het meevalt. Het is toch gewoon overvol, dat mag toch wel gezegd worden?
Ga eens naar Zeeland, Friesland, Groningen, Drenthe, Overijssel.
Hoezo overvol

Dan heb je dus nog het geluk dat het om een huurder gaat, die inderdaad in extreme gevallen gewoon "uitgezet" kan worden (al klinkt dit al veel makkelijker dan het is natuurlijk). Bij een koopwoning wordt dat echt heel erg lastig. Ik verwacht eerlijk gezegd dat de meeste mensen liever niet wachten tot dat punt bereikt is.mugenmarco schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 11:32:
Bij mij is de situatie inmiddels zo ernstig dat er aangifte is gedaan tegen de buren, politie was er bij en flinke escalatie.
Wat ik me wel afvraag, is of de omwonenden überhaupt een beetje op de hoogte gebracht worden van vorderingen in zo'n proces. Volgens mij loop je vrij snel tegen beperkingen door privacywetgeving aan en mogen ze je eigenlijk niets vertellen. Doen ze dat wel.... dan is dat weer een risico voor het proces. Hoe ervaar jij dat? Wat krijg je zoal te horen en van wie? Moet je er zelf achteraan, of hoor je zo nu en dan pro-actief weleens wat?
Dat is letterlijk overheidsbeleid.boxlessness schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 11:50:
[...]
Ik wil nog een gevoel #3 toevoegen wat ik heb bij het lezen van overlast-topics: waarom gaat iedereen in gods naam hutje mutje op elkaar wonen in een woonwijk? Je weet dat je dan de kans hebt dat je moet dealen met vervelende mensen!
Punt is wel dat huizen overal toch bij elkaar en tegen elkaar aan gebouwd worden.Waah schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 12:05:
[...]
Hey, iemand die nooit buiten de randstad komt![]()
Ga eens naar Zeeland, Friesland, Groningen, Drenthe, Overijssel.
Hoezo overvol
Zo heb je gewoon overal te maken met directe buren.
Neem je ze mee?toolkist schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 11:26:
[...]
Ik zou juist niet weten hoe snel ik zou moeten tekenen ervoor. Maarja, financieel niet haalbaar. Hoogstens in Noord Nederland ergens, maar das veels te ver bij m'n ouders vandaan die op leeftijd beginnen te raken.
Ik kijk ook wel eens in het topic "wat er nu voor een pand te koop staat" en daar komen ook wel eens oude boerderijen voorbij. Los van de commentaren die mensen dan hebben op het interieur (oud, versleten, donker) denk ik wel dat deze veel potentie hebben als je in eerste instantie maar accepteert dat het lang niet niet de luxe heeft van een nieuwbouw pand. Wij hebben dit huis ook gekocht met de notie van "het eten wordt warm in de keuken, en ik word nat in de douche, en dat is goed genoeg", en we zijn zo langzamerhand het huis steeds meer aan het verbeteren. Zo hebben we een anderhalf jaar terug al het enkel glas en kozijnen vervangen met tripple-glas, met behulp van een lening van het nationaal warmtefonds. En ben ik nu zelf een kantoorruimte aan het bouwen in de tuin (eigenlijk dus een veredeld tuinhuisje). Straks komt er een Ubiquity sectorantenne op een grote paal in de tuin zodat ik wifi heb in dat hokje, plus in de hele tuin.
Maar ik zie ook dat dergelijke klus-boerderijen in het midden en westen van het land echt peperduur zijn op dit moment. In die zin realiseer ik me dat wij echt geluk hebben gehad dat we op het juiste moment het juiste huis tegen kwamen.
Onzin. 1 op de 10 huizen is vrijstaand. Ik woon in een hele straat vol vrijstaande huizen. Wat een verademing. Je krijgt er wat tractoren, herrieuitlaten en ander boers vermaak voor terug, maar och.Yohost! schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 12:10:
[...]
Punt is wel dat huizen overal toch bij elkaar en tegen elkaar aan gebouwd worden.
Zo heb je gewoon overal te maken met directe buren.
Niet zozeer van de overheid, dat is hoe samenlevingen historsich zijn opgebouwd:door het het centraliseren van economische activiteit worden er resources/mensen vrij gemaakt waardoor de samenleving als geheel naar een hoger plan getild kan worden.
Ik denk wel dat die trend zich misschien wel deels gaat omkeren door technologische ontwikkelingen: telewerken voor de kantoorjobs, en verbeteringen in transport en distributienetwerken (autonome boodschappenkarretjes anyone?). Ook zie ik ontwikkelingen als starlink, en decentralisatie van energy grids als een opmaat voor decentralisatie van economische activiteit.
Persoonlijk denk ik dat mensen het misschien wel helemaal niet zo fijn vinden om op elkaar gepropt te zitten omdat ze dat moeten vanwege economische redenen.
En dat de overheid dat bepaald: ja, maar dat is ook waar we (in het stemhokje) voor kiezen omdat we zo geconditioneerd zijn en omdat we die naratief nog steeds slikken als zoete koek.
Dat is echt zo'n klassiek flauw argument. Helaas kost een 'hutje op de hei' in Nederland al snel €500.000. Als het goedkoper is mag je eerst het verschil in verbouwingen steken voor het bewoonbaar is. En dan zit je alsnog ver van werk. Hoe kan dat? Nou, omdat het hier zo belachelijk druk is dat iedereen daar wel wil wonen. Als je kijkt naar het aantal mensen dat hinder ondervindt van buren is het eigenlijk te gek voor woorden dat structureel vrijstaand bouwen nog geen beleid is.corset schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 11:57:
[...]
mja, als je echt 0 omgevingsgeluid wil, hutje op de hei
Heel fijn als je tot de groep behoort die geen behoefte heeft aan af en toe rust, dan redt je het hier prima. Ik ken echter genoeg mensen die vanuit Noord-Holland en Zuid-Holland naar het oosten zijn gegaan omdat ze het hier simpelweg niet trokken.
Iets met je kunnen verplaatsen in een ander en daar rekening mee houden. En dat is nu precies overal het probleem. Ik ben zelf opgegroeid met de opvatting dat de grens ligt bij waar een ander last van heeft. Daar is dan ook geen discussie over nodig. Zo ingewikkeld is dat niet in de praktijk.
Wat concrete voorbeelden: De geluidsinstallatie kan in een gemiddeld huis hard zat zonder dat de buren 'm überhaupt horen en ik heb een prima kwaliteit headset als het harder moet. Als (regelmatig serieus) klussen met zware apparatuur je hobby is moet je vrijstaand kunnen betalen, en anders maar iets anders bedenken. Roken is sowieso asociaal. Kinderen voed je op zodat ze niet gillen en stampen in huis. Zo moeilijk is het allemaal toch niet? Helaas voor een (te) groot aantal mensen blijkbaar toch wel.

[ Voor 6% gewijzigd door Ahrnuld op 14-05-2021 13:16 ]
Niets...
klopt maar dan krijg je van de ouders weer zo'n bullshit reactie zo van 'kinderen mogen best kind zijn'.Ahrnuld schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 12:39:
Kinderen voed je op zodat ze niet gillen en stampen in huis. Zo moeilijk is het allemaal toch niet? Helaas voor een (te) groot aantal mensen blijkbaar toch wel.
Dat zijn vaak dezelfde soort ouders die tegen een ander trots zeggen dat hun kind een engeltje is maar zodra ze uit het oog zijn schijnt dat helemaal niet zo te zijn.
Ik verwijs nogmaals naar mijn "Buiten extreem overlast" waar jij weer voorbeelden van aanhaalt..Ahrnuld schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 12:39:
[...]
Dat is echt zo'n klassiek flauw argument. Helaas kost een 'hutje op de hei' in Nederland al snel €500.000. Als het goedkoper is mag je eerst het verschil in verbouwingen steken voor het bewoonbaar is. En dan zit je alsnog ver van werk. Hoe kan dat? Nou, omdat het hier zo belachelijk druk is dat iedereen daar wel wil wonen.
Heel fijn als je tot de groep behoort die geen behoefte heeft aan af en toe rust, dan redt je het hier prima. Ik ken echter genoeg mensen die vanuit Noord-Holland en Zuid-Holland naar het oosten zijn gegaan omdat ze het hier simpelweg niet trokken.
Iets met je kunnen verplaatsen in een ander en daar rekening mee houden. En dat is nu precies overal het probleem. Ik ben zelf opgegroeid met de opvatting dat de grens ligt bij waar een ander last van heeft. Zo ingewikkeld is dat niet in de praktijk.
Wat concrete voorbeelden: De geluidsinstallatie kan in een gemiddeld huis hard zat zonder dat de buren 'm überhaupt horen en ik heb een prima kwaliteit headset als het harder moet. Als (serieus) klussen met zware apparatuur je hobby is moet je vrijstaand kunnen betalen, en anders maar iets anders bedenken. Roken is sowieso asociaal (of dat nu binnen of buiten is). Kinderen voed je op zodat ze niet gillen en stampen in huis. Zo moeilijk is het allemaal toch niet? Helaas voor een (te) groot aantal mensen blijkbaar toch wel.
Ik heb het over normaal BBQ gedrag, met wat vrienden tot 23.00 in de tuin zitten, en dan naar binnen om geen overlast te veroorzaken.
Als je dat al overlast vind, ja.. dan is het niet aan hen om zich aan te passen.
Ter idee, ik heb recht naast de Silverdome in zoetermeer gewoont, met buren die om 0300 een afrikaanse drumcirkel hadden, en een naakte obesitas buurman die constant ons balkon op kwam. Dus overlast ken ik wel ja.
Ja je voed ze zo op, alleen moet je wel accepteren dat ze soms iets te luid zijn. Shit happens, daar zeg je dan als ouders wat van. Of moeten ze gewoon stil in een hoekje zitten? Zullen we weer terug gaan naar de jaren 50?mugenmarco schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 12:41:
[...]
klopt maar dan krijg je van de ouders weer zo'n bullshit reactie zo van 'kinderen mogen best kind zijn'.
Dat zijn vaak dezelfde soort ouders die tegen een ander trots zeggen dat hun kind een engeltje is maar zodra ze uit het oog zijn schijnt dat helemaal niet zo te zijn.
"Kinderen mogen niet gezien of gehoord worden"
Van mij mogen kinderen best stampen, gillen, rennen, enzovoorts. Ik vind dat dat inderdaad bij het "kind zijn" hoort. Ik kan daar prima tegen gelukkig.mugenmarco schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 12:41:
[...]
klopt maar dan krijg je van de ouders weer zo'n bullshit reactie zo van 'kinderen mogen best kind zijn'.
Het is wat anders als dit dag in, dag uit, en de hele dag door, aan de hand zou zijn.
Who's general failure, and why is he reading my disk?
Ik kan hier zo boos om worden. Echt onredelijk boos.Ahrnuld schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 12:39:
[...]
Roken is sowieso asociaal (of dat nu binnen of buiten is). Kinderen voed je op zodat ze niet gillen en stampen in huis. Zo moeilijk is het allemaal toch niet? Helaas voor een (te) groot aantal mensen blijkbaar toch wel.
Je bent echt veels te kort door de bocht, sowieso bepaal jij helemaal niet of mensen binnen roken. (en nee, ik rook niet.. vind het vies) maar dat recht heb jij gewoon niet..
Daarnaast heeft mijn zus een zoon die een bepaalde aandoening heeft waardoor die soms uit het niets gewoon een half uur schreeuwt en stampt en -niks- hem kan kalmeren. Mijn zus al vaker huilend en bijna op instorten geholpen ermee. Ze kan er letterlijk niks aandoen omdat zijn hersens anders werken.
Wat moet ze doen? Dat kind met ducttape behandelen omdat jij vind dat ze anders geen goede ouder is?

Dit is een account.
Kijk, een expert! Mogen ze een weekje bij je logeren? Ik krijg ze graag stil terugAhrnuld schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 12:39:
[...]
Kinderen voed je op zodat ze niet gillen en stampen in huis. Zo moeilijk is het allemaal toch niet? Helaas voor een (te) groot aantal mensen blijkbaar toch wel.
Kan een ander voorbeeld geven. Regelmatig in de zomer BBQen en tot 1:30 in de tuin zitten, op zondag. Raam kan niet open, geluid gaat zo door oordopjes heen. Ondergetekende mag de volgende dag om 7:00 weer op. Reken maar dat een werkweek dan niet optimaal verloopt.corset schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 12:41:
[...]
Ik heb het over normaal BBQ gedrag, met wat vrienden tot 23.00 in de tuin zitten, en dan naar binnen om geen overlast te veroorzaken.
Als je dat al overlast vind, ja.. dan is het niet aan hen om zich aan te passen.
In de omgeving waar ik woon wordt dit niet als extreme overlast gezien terwijl ik zoiets simpelweg nooit zou doen. Het is maar net wat de normen zijn van de mensen waar je tussen woont.
Voel je aub. niet persoonlijk aangevallen. Het gaat me om het 'hutje op de hei' argument wat mij ook al eens door notoire overlastveroorzakers is aangedragen. Ik vind dat gewoon not done omdat het voor de meeste mensen onbereikbaar is.
Niets...
Sterker nog: de wetgever is het er gewoon mee eens, dankzij een aanpassing van de milieuwet in 2009 door toenmalige milieuminister Jacqueline Kramer. Stemgeluid van kinderen telt niet mee bij geluidsmetingen.mugenmarco schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 12:41:
[...]
Ik verwijs weer naar "Buiten extreem overlast"..Ahrnuld schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 12:47:
[...]
Kan een ander voorbeeld geven. Regelmatig in de zomer BBQen en tot 1:30 in de tuin zitten, op zondag. Raam kan niet open, geluid gaat zo door oordopjes heen. Ondergetekende mag de volgende dag om 7:00 weer op. Reken maar dat een werkweek dan niet optimaal verloopt.
In de omgeving waar ik woon wordt dit niet als extreme overlast gezien terwijl ik zoiets simpelweg nooit zou doen. Het is maar net wat de normen zijn van de mensen waar je tussen woont.
Voel je aub. niet persoonlijk aangevallen. Het gaat me om het 'hutje op de hei' argument wat mij ook al eens door notoire overlastveroorzakers is aangedragen. Ik vind dat gewoon not done omdat het voor de meeste mensen onbereikbaar is.
Laat ik het maar herhalen.
Het valt me in dit topic op dat normaal leefgeluid ook als overlast wordt gezien. En dat extreem overlast vrij zelden het geval is.
Als iemand tot 0200 keihard Frans Bauer staat te zingen, of zoals standaard is rond Den Haag, de gemiddelde ADO fan staat te feesten omdat ze een keer in het seizoen gescoord hebben (okok, dan heb je wat te vieren) straalbezopen. Ja dan heb je reden van klagen
Hoor je 1x in de week kinderen spelen?
Ruik je soms de BBQ van de buren?
Dat is gewoon leven
Dus.. als ik samen met mijn vriendin een week vrij ben en ik wil tot 01:30 in de tuin zitten dan mag dat niet van jou? Even voor de goede beeldvorming. MIJN tuin. Waar jij echt he-le-maal niks over te zeggen heb.Ahrnuld schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 12:47:
[...]
Kan een ander voorbeeld geven. Regelmatig in de zomer BBQen en tot 1:30 in de tuin zitten, op zondag. Raam kan niet open, geluid gaat zo door oordopjes heen. Ondergetekende mag de volgende dag om 7:00 weer op. Reken maar dat een werkweek dan niet optimaal verloopt.
Gast.. alsjeblieft zeg.
[ Voor 8% gewijzigd door Grvy op 14-05-2021 12:52 ]
Dit is een account.
hm, ik denk eerder dat als je niet kan slapen met oordopjes in omdat de buren in de tuin zo goed te horen zijn dat het geluidsniveau van die buren te hoog zijn voor dat tijdstip.Grvy schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 12:51:
[...]
Dus.. als ik samen met mijn vriendin een week vrij ben en ik wil tot 01:30 in de tuin zitten dan mag dat niet van jou? Even voor de goede beeldvorming. MIJN tuin. Waar jij echt he-le-maal niks over te zeggen heb.
Gast.. alsjeblieft zeg.
Fijn dat je het zelf al onredelijk noemt. Binnen roken heeft niemand anders last van, behalve de mensen waar je mee samen woont. Dat is dan ook voor mij geen probleem al mag ik het volgens mij nog steeds wel asociaal vinden. Voor iemand anders z'n huis gaan staan roken is echt niet oké.Grvy schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 12:46:
[...]
Ik kan hier zo boos om worden. Echt onredelijk boos.
Je bent echt veels te kort door de bocht, sowieso bepaal jij helemaal niet of mensen binnen roken. (en nee, ik rook niet.. vind het vies) maar dat recht heb jij gewoon niet..
Dat is heel vervelend en lijkt me vreselijk voor haar. In mijn ogen is dat overmacht. Mochten buren daar hinder van ondervinden is het in elk geval zaak dat je er dan samen uitkomt, en niet denkt: die buren, die hebben maar pech. Zolang je in elk geval vanuit die waarde redeneert is er niets aan de hand en kan je gewoon in gesprek gaan. Dit hele topic gaat alleen niet over dergelijke situaties, het gaat over wanneer het gesprek niet meer mogelijk is.Grvy schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 12:46:
[...]
Daarnaast heeft mijn zus een zoon die een bepaalde aandoening heeft waardoor die soms uit het niets gewoon een half uur schreeuwt en stampt en -niks- hem kan kalmeren. Mijn zus al vaker huilend en bijna op instorten geholpen ermee. Ze kan er letterlijk niks aandoen omdat zijn hersens anders werken.
Wat moet ze doen? Dat kind met ducttape behandelen omdat jij vind dat ze anders geen goede ouder is?![]()
Ik heb vanuit werk ook met enige regelmaat te maken gehad met situaties waarbij de ouders met de handen in het haar zitten. Denk bijv. aan combinaties als autisme en ADHD. Het is voor mij ook helaas best herkenbaar. Echter staan er tegenover elk geval zoals jij dat omschrijft 10 ouders met de pet gooien naar de opvoeding en helemaal geen normen bijbrengen.
Niets...
Hutje op de hei is inderdaad een prachtig argument.
Zij veroorzaken de overlast en als je het waagt te beklagen moet je maar op de hei gaan wonen.
Of je moet het allemaal maar accepteren want corona-situatie.
Als iederen zo gaat doen slaat men elkaar binnen no-time de kop in. (en nee ik zou daar niet aan mee doen)
Normale vinex geluiden
- Schreeuwende, gillende kinderen
- Kinderen die schreeuwen / geluiden maken door een aandoening/ziekte
- Boren / zagen klussen in de tuin
- BBQ
- Zwembadje
- Af en toe een keer de radio op volume 10
- Tuinfeestjes (achtertuin)
Aso-gedrag
- Openbare ruimte hele dag claimen (voortuin)
- Tafels/zwembadje etc. op de weg zetten
- Hele dag roken waar kleine kinderen bij zijn (nee ik heb echt geen probleem met een peukje)
- Onder invloed zijn terwijl je op kinderen past
Ik weet niet of ik dan een aansteller ben, ik heb tijdens mijn studie een huis gedeeld met 4 studenten en 1 persoon die al werkte.
Ik heb daar nog nooit geluidsoverlast of andere overlast gehad, hooguit af en toe dat de keuken een zooitje was of dat je eten was opgegeten tja boeie.
Zij veroorzaken de overlast en als je het waagt te beklagen moet je maar op de hei gaan wonen.
Als iederen zo gaat doen slaat men elkaar binnen no-time de kop in. (en nee ik zou daar niet aan mee doen)
Normale vinex geluiden
- BBQ
- Zwembadje
Aso-gedrag
- Hele dag roken waar kleine kinderen bij zijn (nee ik heb echt geen probleem met een peukje)
Ik weet niet of ik dan een aansteller ben, ik heb tijdens mijn studie een huis gedeeld met 4 studenten en 1 persoon die al werkte.
Ik heb daar nog nooit geluidsoverlast of andere overlast gehad, hooguit af en toe dat de keuken een zooitje was of dat je eten was opgegeten tja boeie.
[ Voor 14% gewijzigd door i_r_ op 14-05-2021 13:27 ]
Ik veroorzaak overlast? gaaf! Bewijs maar dat ik dat doe..i_r_ schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 12:54:
Hutje op de hei is inderdaad een prachtig argument.
Normale vinex geluiden
- BBQ
- Zwembadje
Aso-gedrag
En je zegt dus precies wat ik al meerdere keren aangeef, dank je
Mensen moeten zich echt soms (dus niet altijd, Soms..) minder aanstellen en meer van elkaar accepteren ipv gelijk maar "OMG DE BUURMAN HOEST TE HARD! IK MOET EEN TWEAKERS RANT SCHRIJVEN!"
Of dat mensen gewoon veelste snel zeiken, tegenwoordig worden ze al boos als je op een zomerse dag wat vrienden over de vloer hebt voor een BBQAnton2610 schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 11:43:
Mijn god zeg.

Nou ja.. dat dus.wErudite schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 12:57:
[...]
Of dat mensen gewoon veelste snel zeiken, tegenwoordig worden ze al boos als je op een zomerse dag wat vrienden over de vloer hebt voor een BBQ
Ik had in m'n vorige huis (Flatje in zoetermeer) een vrouw die om 13.00 voor je deur stond op dinsdag "Je mag niet boren!!! Want overlast!!"
Die zou hier zo thuis horen.
Do note; we hadden 3 gaatjes geboord om een plank op te hangen. Totale herrie? <2 minuten
Als je dan zo'n last om 1:30 uur van de buren hebt, dan zou ik de volgende dag om 6:30 aan de deurbel hangen om te vragen of ze de volgende keer toch wat meer rekening kunnen houden met.
Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.
Nee, laat ik dan even anders formuleren wat ik net schreef:Grvy schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 12:51:
[...]
Dus.. als ik samen met mijn vriendin een week vrij ben en ik wil tot 01:30 in de tuin zitten dan mag dat niet van jou? Even voor de goede beeldvorming. MIJN tuin. Waar jij echt he-le-maal niks over te zeggen heb.
Gast.. alsjeblieft zeg.
Ook al zou ik op een nacht voor een gewone werkdag om 01:30 in de tuin willen zitten en op luide toon met wat alcohol en evt. een radio erbij voor de gezelligheid gesprekken willen voeren, dan doe ik dat niet omdat ik rekening houdt met mensen die daar eventueel last van hebben. Dat is een norm die ik voor mezelf hanteer. Ik voel me daarbij totaal niet ingeperkt in mijn vrijheid, het is een stukje rekening houden met anderen.
Andere mensen hebben andere normen. Dat mag best. Ik ga ook niet tegen mensen die bovenstaande wel doen zeggen dat het niet mag. Maar ik wil als het te erg wordt (lees: vrijwel dagelijkse overlast die bijv. mijn functioneren op werk ernstig aantast) wel kunnen zeggen dat ik ergens last van heb. Dat lijkt me ook iets met vrijheid van meningsuiting. Je moet toch open over dingen kunnen praten of niet?
Het probleem is dat we in Nederland op veel plekken te dicht op elkaar wonen met allemaal willekeurige normen door elkaar. Op die manier is het voor veel mensen niet te doen. En daar kan je simpelweg de statistieken over overlast op naslaan.
Niets...
Zal de waarheid in het midden liggen? We accepteren minder van elkaar én we houden minder rekening met elkaar?corset schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 13:04:
[...]
Nou ja.. dat dus.
Ik had in m'n vorige huis (Flatje in zoetermeer) een vrouw die om 13.00 voor je deur stond op dinsdag "Je mag niet boren!!! Want overlast!!"
Die zou hier zo thuis horen.
Do note; we hadden 3 gaatjes geboord om een plank op te hangen. Totale herrie? <2 minuten
Zo vind ik het ook behoorlijk irritant dat wanneer het zonnetje schijnt 3 aparte achterburen hun deur openzetten en de ganse dag van binnenuit keihard hun muziek draaien. Ik vraag mij dan af waarom alle andere buren met hen mee moeten genieten omdat zij een muziekje willen luisteren.
Flickr PSN ID= cheironnl
Draai het voor de gein eens om;Grvy schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 12:51:
[...]
Gast.. alsjeblieft zeg.
JULLIE stem welke MIJN slaapkamer binnen komt.
"Gast.. alsjeblieft zeg"

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
Dan doe je je raam dicht. Zeur niet zo. Ik heb een buurvrouw die persee e.a. luchttunnel ding heeft wat de hele nacht "tringeling tringeling" doet.. tjah. Ga ik nu een buren ruzie veroorzaken hierover? Nope.D4NG3R schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 13:11:
[...]
Draai het voor de gein eens om;
JULLIE stem welke MIJN slaapkamer binnen komt.
"Gast.. alsjeblieft zeg"
Soms ben ik het hele weekend aan het klussen dan hoor ik ze ook niet. Dus niet zeiken.
Dit is een account.
Dan ga je naar binnen. Zeur niet zo.
Zie je nu echt de hypocrisie niet in van wat je zegt?
Jouw vrijheid eindigt daar waar dat van een ander begint. Het is inderdaad geven en nemen, vanuit elkaar en niet enkel jouw blik.
@D4NG3R het enigste wat ik zie is mensen die zeuren over de kleinste dingen wat de buren doen.
Ik ga daar dus gewoon niet in mee. Als mijn buren buiten willen zitten en geluid willen maken tjah, so be it.
Heb wel betere dingen om mezelf druk over te maken.
Ik ga daar dus gewoon niet in mee. Als mijn buren buiten willen zitten en geluid willen maken tjah, so be it.
Dit is een account.
Erg offtopic: Op Tweakers kunnen mensen tenminste normaal met elkaar een discussie aan gaan ongeacht hoe groot het meningsverschil is, daar ben ik erg blij mee.
Buren en het sociaal niveau ervan zijn de beste motivatie om goed je best te doen op school en werk zo te zien. Met een hypotheek van 5 ton los je de meeste problemen vrij aardig op.
Oh ik ben het er absoluut mee eens dat men vaak te veel ettert, maar er zijn er ook genoeg welke gewoon totaal geen rekening houden met anderen. Ik heb zelf buren gehad welke constant herrie schopten, maar zodra je dat zelf een keer deed was het gedonder.Grvy schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 13:21:
@D4NG3R het enigste wat ik zie is mensen die zeuren over de kleinste dingen wat de buren doen.

Meerdere andere buurtbewoners waren met mij dat gedrag zat, en we hebben ze een keer met 6 huishoudens op hun plek gezet - daarna was het ook klaar. Geluid maken is prima, maar als je zelf bijna elke avond tot 1u buiten zit, en bijna elk weekend aan het klussen bent moet je niet gaan etteren als een ander dat een keertje doet.
Het is niet leuk, of gewoon ronduit pijnlijk, als een ander beweert dat jij een last bent - maar niet in wil zien dat dat andersom misschien wel een stuk erger is. Totaal gebrek aan inlevingsvermogen vanaf een veel te hoog voetstuk.
[ Voor 10% gewijzigd door D4NG3R op 14-05-2021 13:46 ]
Van mij mag het wel jacorset schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 12:43:
[...]
Ja je voed ze zo op, alleen moet je wel accepteren dat ze soms iets te luid zijn. Shit happens, daar zeg je dan als ouders wat van. Of moeten ze gewoon stil in een hoekje zitten? Zullen we weer terug gaan naar de jaren 50?
"Kinderen mogen niet gezien of gehoord worden"
Woon nu 1,5 jaar in een dorp met bizar weinig kinderen, en de kinderen die er zijn, zijn behoorlijk rustig en netjes opgevoed, was in het dorp waar ik hiervoor woonde wel anders

En dat was niet een veredelde achterstandswijk ofzo, op het eerste gezicht is het een prima plek om te wonen, maar de mensen die er wonen zijn gewoon een beetje apart, en dan krijg je vanzelf ook lichtelijk aparte kinderen. De volwassenen gaven ook altijd genoeg overlast.
Ben echt een stuk relaxter sinds ik hier woon, al vraag ik me soms wel af of ik nu niet de BBQ'de aso van het dorp ben geworden, het is hier zo rustig, het voelt alsof ik de enige ben die soms lawaai maakt
People as things, that’s where it starts.
Ik snap aan de andere kant best dat mensen serieus overlast kunnen hebben van redelijk "gewone" dingen. Neem nou een BBQ of tuinhaard ofzo. Wij woonden voorheen in een blok huizen, waar er 2 of 3 zaten die bijna letterlijk elke dag een rookpluim hadden hangen, meestal beginnend met een BBQ en dan als "toetje" een vuurkorf of tuinhaard. Dat gaat gewoon te ver. Als je 5 keer per week van 17:00 uur tot 23:30 uur in de stank zit, dan is het ook gewoon niet leuk meer. Daarnaast weten we inmiddels ook dat je beter naast de snelweg kan wonen dan in een huizenblok waar premanent (hout)rook hangt. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat je NIET meer mag BBQ-en, maar sommige mensen kunnen het gewoon niet beperkt houden tot "leuk". Het wordt bij die mensen dan echt een obsessie. Hetzelfde met muziekliefhebbers. Die heb je "gewoon" en "excessief". Dat eerste is niet een heel groot probleem meestal, maar zet een paar van de "excessieven" in een huizenblok en je hebt drama. En het stapelt zich allemaal op..... waardoor lontjes ook weer een stukje korter worden.Grvy schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 13:21:
Moet zeggen dat ik toch erg blij ben met onze nieuwe woning, waar in de directe omgeving aanzienlijk minder buren wonen. Het probleem met de standaard woonblokken, is dat je er - als je pech hebt - een aantal mensen met dezelfde of een vergelijkbare "hobby" kunt treffen die elkaar qua overlast keurig aanvullen. Ik zou ook echt niet meer in een rijtjeshuis willen wonen waarbij de achtertuin aan de achtertuinen van een rijtje andere huizen grenst. Dan krijg je echt hoge concentraties.
En ja, dat mag je denken. AlleenAnoniem: 39993 schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 13:56:
[...]
Ik snap aan de andere kant best dat mensen serieus overlast kunnen hebben van redelijk "gewone" dingen. Neem nou een BBQ of tuinhaard ofzo. Wij woonden voorheen in een blok huizen, waar er 2 of 3 zaten die bijna letterlijk elke dag een rookpluim hadden hangen, meestal beginnend met een BBQ en dan als "toetje" een vuurkorf of tuinhaard. Dat gaat gewoon te ver. Als je 5 keer per week van 17:00 uur tot 23:30 uur in de stank zit, dan is het ook gewoon niet leuk meer. Daarnaast weten we inmiddels ook dat je beter naast de snelweg kan wonen dan in een huizenblok waar premanent (hout)rook hangt. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat je NIET meer mag BBQ-en, maar sommige mensen kunnen het gewoon niet beperkt houden tot "leuk". Het wordt bij die mensen dan echt een obsessie. Hetzelfde met muziekliefhebbers. Die heb je "gewoon" en "excessief". Dat eerste is niet een heel groot probleem meestal, maar zet een paar van de "excessieven" in huizenblok en je hebt drama. En het stapelt zich allemaal op..... waardoor lontjes ook weer een stukje korter worden.
Moet zeggen dat ik toch erg blij ben met onze nieuwe woning, waar in de directe omgeving aanzienlijk minder buren wonen. Het probleem met de standaard woonblokken, is dat je er - als je pech hebt - een aantal mensen met dezelfde of een vergelijkbare "hobby" kunt treffen die elkaar qua overlast keurig aanvullen. Ik zou ook echt niet meer in een rijtjeshuis willen wonen waarbij de achtertuin aan de achtertuinen van een rijtje andere huizen grenst. Dan krijg je echt hoge concentraties.
Moet de straat zich aan jou aanpassen
Of jij aan de straat?
Zo simpel is het. Je kan niet verwachten dat iedereen zich anders gaat gedragen omdat 1 bewoner exact op de plek is gaan wonen waarvan hij wist dat die mogelijkheid er was.
Beetje als boven een supermarkt gaan wonen en klagen over geluidsoverlast

Bij mij maakt de buurman gebruik van een houtkachel (binnen EN buiten), de wind hoeft maar een beetje mijn kant op te staan en die stank komt mijn appartement binnen.
Kan je wel denken 'dan doe je de ramen dicht' en dat deed ik in de winter vooral maar in de zomer is ramen potdicht laten ochtend en avond niet te doen.
Kan je wel denken 'dan doe je de ramen dicht' en dat deed ik in de winter vooral maar in de zomer is ramen potdicht laten ochtend en avond niet te doen.
Lijkt er gewoon meer en meer op dat mensen geen rekening meer houden met andere mensen, met mijn buren heb ik een hele goede verstandhouding, als er geklust gaat worden dan geven we dat even door aan elkaar, Willen de buren een vuurkorf aansteken, dan zeggen ze dat, zodat ik even mijn slaapkamerraam dicht kan doen.
Maar een aantal buren aan de overkant van ons, tja.... Tokkies wil ik ze niet noemen, maar wel vaak een houding van schijt aan alles en iedereen. Hebben kinderen thuis wonen in de leeftijd 16 tot 25 jaar oid. 1 word regelmatig opgehaald door vrienden, en die hebben vrijwel allemaal een "petjesauto" noem ik het maar even
(golfje, BMW 3 serie, je kent ze wel) keiharde muziek, knallende uitlaat, wat ook een vreselijk irritante hype is tegenwoordig, en toeterend voor de deur staan. Meneer stapt in en er moet natuurlijk vol gas met knallende uitlaat en gierende banden weggereden worden, laatste keer zelfs een burnout
. Ook diep in de nacht.
Ander gezin verderop zelfde liedje min of meer, komen midden in de nacht thuis (of vroeg in de ochtend) en gaan nog even gezellig hard napraten, motor laten draaien met kachelpijp uitlaat, muziekje er bij (en een lekker ballonnetje
) . Halve straat wakker
Zijn al meerdere malen aangesproken, maar hebben er gewoon schijt aan.
En ja, ik ben ook jong geweest, maar als ik een vriend thuis bracht of zelf thuis kwam ging de radio zachter voor ik de straat in reed en deed gewoon stil.
Maar een aantal buren aan de overkant van ons, tja.... Tokkies wil ik ze niet noemen, maar wel vaak een houding van schijt aan alles en iedereen. Hebben kinderen thuis wonen in de leeftijd 16 tot 25 jaar oid. 1 word regelmatig opgehaald door vrienden, en die hebben vrijwel allemaal een "petjesauto" noem ik het maar even

Ander gezin verderop zelfde liedje min of meer, komen midden in de nacht thuis (of vroeg in de ochtend) en gaan nog even gezellig hard napraten, motor laten draaien met kachelpijp uitlaat, muziekje er bij (en een lekker ballonnetje

En ja, ik ben ook jong geweest, maar als ik een vriend thuis bracht of zelf thuis kwam ging de radio zachter voor ik de straat in reed en deed gewoon stil.
Huh? Maar wij werken beide 36-40 uur in de week. Opvoeding gaat toch via de KDV/BSO? In het weekend willen we wijntjes drinken en sturen we kinderen naar buiten op de trampoline, zodat ze s' avonds met hun iPad moe op de bank kunnen zitten. Wij als ouders willen natuurlijk ook zo min mogelijk last.Ahrnuld schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 12:39:
[...]
Die discussie had ik een paar jaar geleden ook met mijn nieuwe overburen toen ze op oudejaarsavond een halve vuurwerkhal voor mijn deur afstaken en en daarna verder gingen met een brandstapel. Zij waren ook van mening dat nieuwe buren nou eenmaal nieuwe normen met zich meebrachten waar je je als gevestigde bewoner maar aan moest aanpassen.corset schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 14:08:
[...]
En ja, dat mag je denken. Alleen
Of jij aan de straat?
Dat heb ik inderdaad gedaan, met een tuinslang en een schep om de brandresten voor hun voordeur te dumpen. Daarna nog een paar keer lik-op-stuk moeten toepassen, maar inmiddels gaat het wel goed. Ik kan veel hebben, maar ik heb inmiddels wel geleerd dat je bij asociale buren bereid moet zijn om nog net een stap verder te gaan zodat het niet meer jouw probleem is maar hun probleem.
Genieten dit topic... 
Kan iedereen die denkt overlast te ervaren aanraden dit door te lezen. Het relativeert goed.
Toevallig zat ik gisteren met wat maten in een appgroep wat rijdende rechter videootjes te delen over burenruzies...
... Ik ga daar altijd erg goed op, en heeft hetzelfde effect.
Ineens vallen je eigen buren dan best wel mee...
YouTube: Mr. Frank Visser doet uitspraak S6 A3 - Dave gaat door het lint
Kan iedereen die denkt overlast te ervaren aanraden dit door te lezen. Het relativeert goed.
Toevallig zat ik gisteren met wat maten in een appgroep wat rijdende rechter videootjes te delen over burenruzies...
Ineens vallen je eigen buren dan best wel mee...
Dit topic doet me altijd denken aan dat soort filmpjes. 0,0 sociaal besef. Wild roepen en beschuldigen, en nul bewijs "Ja maar het is echt zooo!!"GeeEs schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 15:16:
Genieten dit topic...
Ineens vallen je eigen buren dan ineens best wel mee...
Hahaha ja ons DaveGeeEs schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 15:16:
Genieten dit topic...
Ineens vallen je eigen buren dan ineens best wel mee...
Default blanke hetero
En dat verschuift dus, juist door mensen die geen mate kennen. Om bij het voorbeeld van houtrook te blijven: daar staat al wat te gebeuren. De "klagers" hebben daar de wetenschap inmiddels mee en daar is de politiek niet ongevoelig voor. Het begint nu met "bewustwordingscampagnes", maar dat is niet het eindpunt. Het is net zo'n ouderwetse balans die inmiddels van het ene uiterste meer naar het midden is gegaan door een andere verdeling van de massa. Als de huidige ontwikkeling zich doorzet, gaat hij over een poosje over dat midden heen en uitslaan naar de andere kant. Dan komt er actief beleid i.p.v. bewustwordingscampagnes.corset schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 14:08:
[...]
En ja, dat mag je denken. Alleen
Of jij aan de straat?
Zo simpel is het. Je kan niet verwachten dat iedereen zich anders gaat gedragen omdat 1 bewoner exact op de plek is gaan wonen waarvan hij wist dat die mogelijkheid er was.
Beetje als boven een supermarkt gaan wonen en klagen over geluidsoverlast
Zelfde met roken in de kroeg. Volgens jouw denkwijze zou iemand die last heeft van sigarettenrook dan maar gewoon niet naar een plaats moeten gaan waarvan hij zou kunnen weten dat er gerookt wordt. Maar daar is de balans inmiddels dus al uit aan het slaan naar de andere kant. We gingen van "roken, heel normaal", via "roken, dat lossen we samen op" naar "verboden te roken".
Dat zijn gewoon maatschappelijke ontwikkelingen. In de UK (even uit mijn hoofd) lopen inmiddels de eerste processen tegen de overheid vanwege slechte luchtkwalitiet in bepaalde gebieden. Even uit mijn hoofd naar aanleiding van de dood van een jong meisje met luchtwegproblemen. Dat meisje woonde in een gebied waar nu vastgesteld is dat de luchtkwalitiet bij lange na niet voldoet aan welke norm dan ook en medisch specialisten wijzen dat aan als voornaamste oorzaak. De overheid deed niets en wordt hierdoor nu aansprakelijk gesteld omdat ze wel verantwoordelijk zou zijn.
Verder denk ik dat het goed is om je te beseffen, dat "de straat" niet meer is dan een verzameling van ieder individu wat er woont. Er is dus geen "aanpassen aan de straat". Daarnaast: wat ga je doen als je evenveel voorstanders als tegenstanders hebt? Gaat het dan om het recht van de sterkste, of de grootste aso? Ik ben niet vies van een keer BBQ-en, maar ik zou het niet in mijn hoofd halen om 5 keer per week een BBQ aan te steken op nog geen 4 meter afstand van de achtergevel van mijn buren. Da's gewoon een kwestie van goed fatsoen en een stukje inlevingsvermogen.
Zullen we dan maar het volgende doen?Anoniem: 39993 schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 15:36:
[...]
En dat verschuift dus, juist door mensen die geen mate kennen. Om bij het voorbeeld van houtrook te blijven: daar staat al wat te gebeuren. De "klagers" hebben daar de wetenschap inmiddels mee en daar is de politiek niet ongevoelig voor. Het begint nu met "bewustwordingscampagnes", maar dat is niet het eindpunt. Het is net zo'n ouderwetse balans die inmiddels van het ene uiterste meer naar het midden is gegaan door een andere verdeling van de massa. Als de huidige ontwikkeling zich doorzet, gaat hij over een poosje over dat midden heen en uitslaan naar de andere kant. Dan komt er actief beleid i.p.v. bewustwordingscampagnes.
Zelfde met roken in de kroeg. Volgens jouw denkwijze zou iemand die last heeft van sigarettenrook dan maar gewoon niet naar een plaats moeten gaan waarvan hij zou kunnen weten dat er gerookt wordt. Maar daar is de balans inmiddels dus al uit aan het slaan naar de andere kant.
Dat zijn gewoon maatschappelijke ontwikkelingen. In de UK (even uit mijn hoofd) lopen inmiddels de eerste processen tegen de overheid vanwege slechte luchtkwalitiet in bepaalde gebieden. Even uit mijn hoofd naar aanleiding van de dood van een jong meisje met luchtwegproblemen. Dat meisje woonde in een gebied waar nu vastgesteld is dat de luchtkwalitiet bij lange na niet voldoet aan welke norm dan ook en medisch specialisten wijzen dat aan als voornaamste oorzaak. De overheid deed niets en wordt hierdoor nu aansprakelijk gesteld omdat ze wel verantwoordelijk zou zijn.
Verder denk ik dat het goed is om je te beseffen, dat "de straat" niet meer is dan een verzamelijk van ieder individu wat er woont. Er is dus geen "aanpassen aan de straat". Daarnaast: wat ga je doen als je evenveel voorstanders als tegenstanders hebt? Gaat het dan om het recht van de sterkste, of de grootste aso? Ik ben niet vies van een keer BBQ-en, maar ik zou het niet in mijn hoofd halen om 5 keer per week een BBQ aan te steken op nog geen 4 meter afstand van de achtergevel van mijn buren. Da's gewoon een kwestie van goed fatsoen en een stukje inlevingsvermogen.
Toestemming moeten vragen aan alle buren om de BBQ aan te mogen zetten
Geen houtkorf meer branden
Muziek alleen tot 18.00, anders kan de chihuahua van Melanie niet slapen
Geen klus geluiden tot 12.00 anders kan Marcel zijn roes niet uitslapen van politie agenten in elkaar rossen nadat z'n kluppie een voetbal wedstrijd had verloren
Ik heb 4-5x per week de BBQ aan, en ik heb daar rekening mee gehouden door briketten te kiezen (kokos) die nauwelijks rook veroorzaken. Zo doet iedereen dat hier. Weet je waarom? We overleggen en praten met elkaar ipv alleen maar klagen.
Ik geloof dat soort mooie praatjes meestal niet. Die zijn vaak alleen maar bedoeld om eigen gedrag goed te praten. Blijkbaar voel je je namelijk wel enrom aansgesproken. Maar als niemand last heeft van jouw BBQ, dan is er toch helemaal geen probleem? Dan heb je dus ook geen klagende mensen, want er is niets om over te klagen. Onze oude buurman die bracht dit zelfs nog naar een next level met een uitleg wat een ander dan moest doen om zijn overlast niet als overlast te hoeven ervaren. Volgens hem viel het altijd reuze meeviel omdat hij <<insert random excuus>> en dan moest een ander maar <<insert wiilekeurige workaround zodat hij gewoon lekker z'n ding kon blijven doen>>. Stond hij je nog raar aan te kijken ook, als je hem daar op wees en aangaf het daar niet mee eens te zijn.corset schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 15:41:
[...]
Zullen we dan maar het volgende doen?
Geen klus geluiden tot 12.00 anders kan Marcel zijn roes niet uitslapen van politie agenten in elkaar rossen nadat z'n kluppie een voetbal wedstrijd had verloren
Ik heb 4-5x per week de BBQ aan, en ik heb daar rekening mee gehouden door briketten te kiezen (kokos) die nauwelijks rook veroorzaken. Zo doet iedereen dat hier. Weet je waarom? We overleggen en praten met elkaar ipv alleen maar klagen.
Ik moet zeggen dat dat in onze vorige buurt wel anders was. Daar hoorde je regelmatig mensen openlijk klagen over al die "stinkerds" in het blok waardoor ze 's avonds laat niet eens even de ramen open kunnen zetten en eigenlijk ook beter maar niet 's middags de was buiten op kunnen hangen. En dat snap ik dus ook wel. Nu we leuker wonen, zijn dat soort dingen verdwenen als sneeuw voor de zon.
Dus ik praat mijn eigen gedrag goed omdat ik niet dezelfde mening heb als jij. Die is nieuw... Ik nuanceer het alleen, dat je soms ook even in de spiegel moet kijken ipv constant van anderen te verwachtend dat ze naar jou wil gaan buigen.Anoniem: 39993 schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 15:51:
[...]
Ik geloof dat soort mooie praatjes meestal niet. Die zijn vaak alleen maar bedoeld om eigen gedrag goed te praten. Blijkbaar voel je je namelijk wel enrom aansgesproken. Maar als niemand last heeft van jouw BBQ, dan is er toch helemaal geen probleem? Dan heb je dus ook geen klagende mensen, want er valt niets om over te klagen. Onze oude buurman die bracht dit zlefs nog naar een next level met een uitleg wat een ander dan moest doen om zijn overlast, die volgens hem allemaal reuze meeviel omdat hij <<insert random excuus>> en dan moest een ander maar <<insert wiilekeurige workaround zodat hij gewoon lekker z'n ding kon blijven doen>>. Stond hij je nog raar aan te kijken ook, als je hem daar op wees en aangaf het daar niet mee eens te zijn.
Ik moet zeggen dat dat in onze vorige buurt wel anders was. Daar hoorde je regelmatig mensen openlijk klagen over al die "stinkerds" in het blok waardoor ze 's avonds laat niet eens even de ramen open kunnen zetten en eigenlijk ook beter maar niet 's middags de was buiten op kunnen hangen. En dat snap ik dus ook wel. Nu we leuker wonen, zijn dat soort dingen verdwenen als sneeuw voor de zon.
Ja, precies. Bij jou is het niet erg, want jij hebt de juiste briketten en dan heeft er niemand last van. Als dat het geval was geweest, hadden we allemaal die briketten gebruikt natuurlijk. Of dan hadden we gewoon alle inferieure briketten en kolen kunnen verbieden, zodat alleen de juiste briketten gebruikt kunnen worden.corset schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 15:53:
[...]
Dus ik praat mijn eigen gedrag goed omdat ik niet dezelfde mening heb als jij. Die is nieuw... Ik nuanceer het alleen, dat je soms ook even in de spiegel moet kijken ipv constant van anderen te verwachtend dat ze naar jou wil gaan buigen.
Maar nogmaals: blijkbaar ben jij niemand tot last, want anders had je dat natuurlijk gewoon geweten. En hier gaat gewoon gebeuren wat er altijd gebeurt: de extremen gaan het verpesten voor de rest. Kans zit er dik in, dat jij straks (wanneer dat weet ik ook niet) beperkt gaat worden door het gedrag van een groep mensen die anderen - tot luchtwegproblemen aan toe - flink tot last zijn en vaker dan "een enkele keer". Of dat dan een kwestie is van de verkeerde briketten, dat durf ik toch echt in twijfel te trekken.
Je weet dat in de BBQ groepen die briketten al jaren worden aangeraden juist vanwege die reden?Anoniem: 39993 schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 16:03:
[...]
Ja, precies. Bij jou is het niet erg, want jij hebt de juiste briketten en dan heeft er niemand last van. Als dat het geval was geweest, hadden we allemaal die briketten gebruikt natuurlijk. Of dan hadden we gewoon alle inferieure briketten en kolen kunnen verbieden, zodat alleen de juiste briketten gebruikt kunnen worden.
Maar nogmaals: blijkbaar ben jij niemand tot last, want anders had je dat natuurlijk gewoon geweten. En hier gaat gewoon gebeuren wat er altijd gebeurt: de extremen gaan het verpesten voor de rest. Kans zit er dik in, dat jij straks (wanneer dat weet ik ook niet) beperkt gaat worden door het gedrag van een groep mensen die anderen - tot luchtwegproblemen aan toe - flink tot last zijn en vaker dan "een enkele keer". Of dat dan een kwestie is van de verkeerde briketten, dat durf ik toch echt in twijfel te trekken.

Of zullen we dat soort informatie negeren?
gelukkig heb ik dagelijks contact met mijn buren, komen ze langs voor een drankje, eten ze mee etc. Dus nee, geen last van. En ik met m'n eigen zeer zware astma heb ook weinig last ervan. Raar toch?
Misschien even stoppen met mij beschuldigen van overlast veroorzaken zonder iets van bewijs
4 tot 5x per week? Hoe hou je het vol
Vind ik bijna een prestatie...
Hier lijkt het ook wel eens of iedereen dagelijks BBQt.
Vaak is dat in de realiteit maar 1 of 2 weekjes en dan is de lol er wel weer af. En ben je er weer 50 weken vanaf.
Vaak is dat in de realiteit maar 1 of 2 weekjes en dan is de lol er wel weer af. En ben je er weer 50 weken vanaf.
En dat is precies het punt, voor die paar weekjes per jaar op de 50 moet men bijna de hooivorken erbij pakken want stel je voor dat je iemand anders een plezier gunt.GeeEs schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 16:14:
4 tot 5x per week? Hoe hou je het volVind ik bijna een prestatie...
Dat kan toch niet.

Dit is een account.
Nu het kan en ik net een nieuwe heb. Experimenteren met rubs, marinades, vlees soorten. etc etc. Het is voor mij echt ontspanning. Na het werk thuis komen, briketten starter aan, en vlees voorbereiden.GeeEs schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 16:14:
4 tot 5x per week? Hoe hou je het volVind ik bijna een prestatie...
Ik beschuldig je niet. Ik zeg alleen dat ik er begrip voor heb, dat steeds meer mensen dit als overlast en risico zien. Als er niemand klaagt over jouw BBQ, wie ben ik dan om te stellen dat je tóch overlast veroorzaakt? Tenzij je toevallig een bepaalde oud-buurman van me bent. Maar blijkbaar gebruiken chef koks weer andere briketten of kolen, want veel van de overlast kwam uit zijn tuin. Het was echt maar een klein groepje ook, waar we last van hadden. Dat zijn dus precies die "excessieven" waar ik het eerder over had. En 2 weken per jaar...... dan mag je jezelf heel gelukkig prijzen hoor. Dat noem ik "amateurs".corset schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 16:10:
[...]
Je weet dat in de BBQ groepen die briketten al jaren worden aangeraden juist vanwege die reden?![]()
Of zullen we dat soort informatie negeren?
gelukkig heb ik dagelijks contact met mijn buren, komen ze langs voor een drankje, eten ze mee etc. Dus nee, geen last van. En ik met m'n eigen zeer zware astma heb ook weinig last ervan. Raar toch?
Misschien even stoppen met mij beschuldigen van overlast veroorzaken zonder iets van bewijs
Ik heb hier geen belang meer in he. Als onze buren een stinkende BBQ aansteken, dan kunnen we nu gewoon selectief wat ramen dicht doen en eventueel op een ander terras gaan zitten. We hebben zelfs 1 terras waarop we gegarandeerd rookvrij zitten. En onze buren zijn geen 20 huishoudens meer, maar een aantal wat op 1 hand te tellen is. De enige ruimte waar we mogelijk even niet zouden kunnen luchten, is onze inloopkast. Daar zit namelijk maar 1 raam in en dat zit vlakbij de achtertuin van onze enige directe buren. Onze slaapkamer heeft ook een balkon aan de zijgevel (dak van 1 van de erkers), dus die kan dan nog gewoon gelucht worden.
En gelijk heb je. Eet smakelijk! Klinkt goed.corset schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 16:29:
[...]
Nu het kan en ik net een nieuwe heb. Experimenteren met rubs, marinades, vlees soorten. etc etc. Het is voor mij echt ontspanning. Na het werk thuis komen, briketten starter aan, en vlees voorbereiden.
Wij doen meestal als we de BBQ aangooien de buren ook vragen om mee te eten, of er gaat een bordje over de schutting. En vise versa. Scheelt ook enorm met hoe de overlast wordt ervaren.
En natuurlijk ff korte scan langs de buitengevel of de buuf het raam niet open heeft staan of de was buiten hangt. Hoe moeilijk kan het zijn...
[ Voor 31% gewijzigd door GeeEs op 14-05-2021 16:38 ]
Of gewoon "met mate", gewoon van beide kanten rekening houden met elkaar.corset schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 15:41:
[...]
Zullen we dan maar het volgende doen?
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 11:23
Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
/u/42776/crop6501d346786db_cropped.png?f=community)
Dit topic begon met een individuele zaak van de TS en is onderhand 'het grote klaag maar raak over de buren' geworden.
Gezien de vele stokpaardjes die langs komen en de scope niet meer aansluit, sluit ik het topic.
Gezien de vele stokpaardjes die langs komen en de scope niet meer aansluit, sluit ik het topic.
Dit topic is gesloten.