Lijkt er gewoon meer en meer op dat mensen geen rekening meer houden met andere mensen, met mijn buren heb ik een hele goede verstandhouding, als er geklust gaat worden dan geven we dat even door aan elkaar, Willen de buren een vuurkorf aansteken, dan zeggen ze dat, zodat ik even mijn slaapkamerraam dicht kan doen.
Maar een aantal buren aan de overkant van ons, tja.... Tokkies wil ik ze niet noemen, maar wel vaak een houding van schijt aan alles en iedereen. Hebben kinderen thuis wonen in de leeftijd 16 tot 25 jaar oid. 1 word regelmatig opgehaald door vrienden, en die hebben vrijwel allemaal een "petjesauto" noem ik het maar even

(golfje, BMW 3 serie, je kent ze wel) keiharde muziek, knallende uitlaat, wat ook een vreselijk irritante hype is tegenwoordig, en toeterend voor de deur staan. Meneer stapt in en er moet natuurlijk vol gas met knallende uitlaat en gierende banden weggereden worden, laatste keer zelfs een burnout

. Ook diep in de nacht.
Ander gezin verderop zelfde liedje min of meer, komen midden in de nacht thuis (of vroeg in de ochtend) en gaan nog even gezellig hard napraten, motor laten draaien met kachelpijp uitlaat, muziekje er bij (en een lekker ballonnetje

) . Halve straat wakker

Zijn al meerdere malen aangesproken, maar hebben er gewoon schijt aan.
En ja, ik ben ook jong geweest, maar als ik een vriend thuis bracht of zelf thuis kwam ging de radio zachter voor ik de straat in reed en deed gewoon stil.