Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Overlast buren

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 68.318 views

• sprankel
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 17-06 20:30
Met alle respect voor de situatie waar je inzit maar ik zie niet de gelijkenis tussen je voorbeeld in Deventer en waar de TS in zit.

Dat geluidshinder zware hinder kan geven zal niemand ontkennen maar de oorzaak lijkt mij hier wel totaal anders te zijn. Bij de TS is er wel degelijk sprake van een optie tot bemiddeling & communicatie, in wat je schrijft over Deventer lijkt dat het tegenovergestelde te zijn.

Tolerantie is datgene tolereren waar je zelf niet achter staat maar wat je beschrijft klinkt wat als "familie flodder" , de huidskleur doet er niet bepaald toe. Net zoals een huidskleur niet bepaalt of iemand wel of niet racistisch kan zijn maar racisme heeft veel definities waarbij er veel definities mijn wenkbrauwen doen opgaan.

Maar waar ik toe wil komen, als je die specifieke situatie wilt bespreken => open een nieuw topic want dit gaat, in mijn ogen dan, enorm hard off topic gaan.

• LucyLG
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 10-05 13:22
kan niet alles lezen maar voor overdag en sávonds zijn er geluidsnormen in Db uitgedrukt. Een uitzondering ok. Maar stelselmatig kan je gemeente bellen, komen meten. Je kan zelf met app meten maar ga dan niet ernaast staan, maar waar je zit en gebruik maakt van je perceel. niemand staat er namelijk vaak direct naasr, even uit losse hand.

Dat je later bent komen wonen is meer iets als je wist dat er bijv kroeg onder huis zit, maar dan nog.

Rijdende rechter mooie uitzending over een vogelkooi met luidruchtige beesten....geeft helderheid

uitzending moet ik zoeken

De opmerkingen over dat iemand zeurt zijn niet gepast. Regels zijn regels. ik pik het een tijdje vaak wel maar meeste mensen gaan de disco snachts niet aanzetten en een keertje ok.

[Voor 13% gewijzigd door LucyLG op 09-08-2020 06:18]

• jadjong
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 22:30
Geluidsnormen zijn totaal nutteloos omdat de irritatiefactor er niet in mee wordt genomen.

• LucyLG
Meestervisser schreef op donderdag 2 april 2020 @ 08:38:
[...]

Wat heeft een bedrijf en je halve verhaal te maken met deze vraag?? Voor bedrijven zijn normen bedacht. Voor een woonbestemming zijn in de meeste gemeentes wel regels maar geen heldere normen.
Nou nou zeg. De geluidsnormen zijn vrij algemeen mbt buren en staan in apv. omgevingstoezicht gaat met overtredingen aan de slag. Mijn ex kreeg boete voor 5000 voor ruis van een ventilator. Duurde wel eeuwig.

Normen van bedrijven of particulieren in woonwijk zijn uit losse hand hetzelfde, industrie niet. De Db staat er gewoon hoor vrij helder. Ik lul niet uit mn nek maar ok je mag recht hebben op mening. Ik respecteer dat maar ben respectvol oneens. Google gemeente en norm en tada. Uiteraard uitzonderingen.

Hinder is het ook maar die is vager. Boek 5 BW etc maar die regels heb je niet direct nodig als er een lul om de hoek overlast maakt. Je kan namelijk hinder veroorzaken ookal heb je vergunning en daar is dit meer voor bedoeld. Vind ik

Gewoon creatief zijn gesprek aangaan wijkagent bellen, app downloaden en gemeente bellen. Thats it

"Er zijn wel richtlijnen voor wat acceptabel is. Zo zou het geluidsniveau gemeten aan de gevel van een woning overdag de 50 tot 70 dB(A) niet te boven mogen gaan. Dat zit tussen het geluid van een gesprek en dat van een stofzuiger op een meter afstand in. ’s Avonds moet het al ietsje stiller zijn: tussen 45 en 65 dB(A). En ’s nachts mag hooguit tussen de 40 en 60 dB(A) worden gemeten. Het geluids­niveau kun je meten met een speciale geluidsmeter. Er bestaan ook apps voor smartphones die een indicatie geven van het geluidsniveau.

Toch heb je in de praktijk weinig aan deze normen. Ze gelden bijvoorbeeld niet in alle situaties. Als de buren zonnepanelen op hun dak laten zetten of als er een feestje is, mag het geluidsniveau heus wel ­boven deze normen uitkomen. Bovendien kan geluid dat onder deze richtlijnen blijft, of er maar af en toe bovenuit komt, toch heel hinderlijk zijn. Denk aan het continue geruis van een airco-installatie of een brommer die voor dag en dauw door de straat rijdt."

Dit is het ongeveer. Eens niet keiharde norm want er zijn uitzonderingen maar ok

[Voor 33% gewijzigd door LucyLG op 09-08-2020 08:00]

• Wootism
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 08:20

Wootism

aaibaar

@Vincedf Ik ben wel benieuwd hoe het nu gaat! :) Of heb ik ergens al een update gemist?

• bie100
  • Registratie: september 2016
  • Laatst online: 07:53
bukkum schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 22:26:
Het probleem is dat de grenzen van sociaal gedrag met de generatie vervagen. Kinderen van ouders die alles maar normaal vinden weten niet beter.

Ook wij zijn verhuisd vanwege buren overlast. Nieuwe woning paar x wezen luisteren leek rustig. Half jaar later huis achter ons verkocht en weg rust. Altijd de dooddoener leven en laten leven. Nou als ik in de tuin zit en meerdere keren per week de houseparty van mijn achterburen hoor dan is dat gewoon asociaal. Zeg ik er iets van, nee want je ziet al wat voor een type het is. De woonwijken vervagen allemaal tot tokkie camping niveau. Loop naar is een willekeurige avond door je wijk nergens meer rust.

Wij hebben een zwembad en als mijn kids te veel herrie maken dan is het 1 waarschuwing en daarna eruit. Blijkbaar zijn de normen en waarden kompleet aan t verdwijnen.
tering ik voelde me al een ouwe zeikerd worden :9 maar mijn buurvrouw schat van een mens btw heeft vaak de kleinkinderen bij haar
dus zwembad in de tuin kids er in en schreeuwen de hele dag dus ik stelde de vraag waarom die kids niet gewoon thuis in het zwembad zitten kwam het antwoord ( dochter woont 6 straten verderop )
mijn dochter kan niet tegen het geschreeuw van die kinderen haha
maar goed het punt is je kan nu rustig wonen en over een week kan je een bak overlast hebben

• mierenfokker
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 06:26
Metro2002 schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 20:17:
[...]

Ah het bekend victim blaming, vermoedelijk van iemand die nog nooit tokkieburen naast zich (of boven zich) heeft gehad. Ik ben er al 2 keer om verhuisd en ik vind dit soort opmerkingen echt behoorlijk asociaal. Je hebt blijkbaar geen idee wat iemand doormaakt met zulke 'fijne' buren. :(

[...]
Ja dat heb ik toevallig wel, en ook daarom verhuisd. Het is niet gelijk victim blaming altijd hoor, man man man.. Maar ik heb het over mensen die gelijk klagen als er in de straat een feestje is die tot 1 uur duurt. Die kunnen nergens tegen vind ik

• LuckyLuke
  • Registratie: december 2012
  • Nu online

LuckyLuke

Schiet sneller dan ..nevermind

Wij hebben buren, als die in hun zwembadje gaan, dan gaan ze ouwehoeren. Vervolgens hoor je de hele middag lang, gegiechel en geschreeuw.

Ik praat gewoon op een normale manier met m’n vriendin met top 50 op, maar dat gegiechel wordt geschater en het wordt op gegeven moment gewoon irritant.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

• KnoxNL
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 18-06 09:22
LuckyLuke schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 11:41:
Wij hebben buren, als die in hun zwembadje gaan, dan gaan ze ouwehoeren. Vervolgens hoor je de hele middag lang, gegiechel en geschreeuw.

Ik praat gewoon op een normale manier met m’n vriendin met top 50 op, maar dat gegiechel wordt geschater en het wordt op gegeven moment gewoon irritant.
Same here, de zwembadmaffia. Kotsmisselijk word ik ervan.

• HerZon
  • Laatst online: 22:02
mierenfokker schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 11:36:
[...]

Ja dat heb ik toevallig wel, en ook daarom verhuisd. Het is niet gelijk victim blaming altijd hoor, man man man.. Maar ik heb het over mensen die gelijk klagen als er in de straat een feestje is die tot 1 uur duurt. Die kunnen nergens tegen vind ik
Misschien zijn dat wel de mensen die ervoor zorgen dat jij wordt geholpen als je met je zatte kop op de eerste hulp beland na zo'n 'we houden de hele buurt wakker feestje'. Deze mensen kunnen niet hun roes uitslapen en moeten de volgende ochtend present staan.
Maar in jou geval zal je er ook zeker niet moeilijk over doen als je per ongeluk verkeerde medicatie krijgt toegediend omdat ze weer zijn wakker gehouden, want ja - je moet niet overal moeilijk over doen.

Acties:
  • +16Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 01:18
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[Voor 14% gewijzigd door remzor op 09-08-2020 14:13]

• LuckyLuke
  • Nu online

LuckyLuke

KnoxNL schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 11:42:
[...]

Same here, de zwembadmaffia. Kotsmisselijk word ik ervan.
Ik gun iedereen zijn / haar plezier hoor. En ik ben best vlot qua praten en ook lomp, geen goede combi btw:P. Maar goed mijn vriendin en ik lachen ook veel, gelukkig! Maar wij gaan niet “ worstelen” in het zwembad, ze hebben geen seks ofso hoor, maar ze zitten wel op elkaars rug enzo.

Wij zitten gewoon met een koel drankje in het zwembad met een klein JBL boxje met de muziek zachtjes. Wij praten gewoon lekker met elkaar en dan hoor je eerst : “hihihi, niet doen gekkie” en dan naar “HAHAHAHAHA Ik heb je Bh”

• KnoxNL
Ik herken me hier bijna 100% in. De situatieschets komt eng goed overeen met wat ik ervaar.

Gelukkig gaat mijn carriere goed, en kan ik op afzienbare termijn ongetwijfeld vrijstaand op een redeljk stuk land wonen. Ik ben vrijgezel dus ik moet dat allemaal zelf bij elkaar verdienen, maar ik kom er wel. Tot die tijd nog even volhouden.

• mierenfokker
HerZon schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 11:46:
[...]

Misschien zijn dat wel de mensen die ervoor zorgen dat jij wordt geholpen als je met je zatte kop op de eerste hulp beland na zo'n 'we houden de hele buurt wakker feestje'. Deze mensen kunnen niet hun roes uitslapen en moeten de volgende ochtend present staan.
Maar in jou geval zal je er ook zeker niet moeilijk over doen als je per ongeluk verkeerde medicatie krijgt toegediend omdat ze weer zijn wakker gehouden, want ja - je moet niet overal moeilijk over doen.
Als je het op de persoon gaat spelen, prima. Ik drink al 4 jaar geen alcohol meer :-). Dus die vlieger gaat niet op. Daarnaast dus ook al zo lang geen feestjes meer, ik lig uiterlijk half 11 in bed elke dag.

Maar jullie schetsen allemaal excessen. Alsof er alleen maar in de tuin een boek gelezen mag worden? In de vinex wijk waar ik woon heb je nu ook kinderen die plezier maken in de tuin in hun blauwe zwembaden gekocht bij bol.com en waar de Vitens nu over klaagt dat er te weinig water is. En ja er zijn speeltuinen, maar het is fucking 5000 graden nu dus iedereen wil zwemmen. Naar het strand mag niet want dat is vol, het zwembad is ook vol. Wat moet je dan? Trampolines ben ik het wel met je eens, die moeten verboden worden. Helaas heeft de achter buurman er 1, maar goed de kinderen hebben er plezier van dus ik heb er vrede mee. En die worden ook een keertje ouder :-)

Kun je niet tegen een drukke wijk? Ga ergens achteraf wonen. Maar ook daar kun je die ene verkeerde buurman/vrouw tegen komen.

• bukkum
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 21:14
mierenfokker schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 12:17:
[...]

Als je het op de persoon gaat spelen, prima. Ik drink al 4 jaar geen alcohol meer :-). Dus die vlieger gaat niet op. Daarnaast dus ook al zo lang geen feestjes meer, ik lig uiterlijk half 11 in bed elke dag.

Maar jullie schetsen allemaal excessen. Alsof er alleen maar in de tuin een boek gelezen mag worden? In de vinex wijk waar ik woon heb je nu ook kinderen die plezier maken in de tuin in hun blauwe zwembaden gekocht bij bol.com en waar de Vitens nu over klaagt dat er te weinig water is. En ja er zijn speeltuinen, maar het is fucking 5000 graden nu dus iedereen wil zwemmen. Naar het strand mag niet want dat is vol, het zwembad is ook vol. Wat moet je dan? Trampolines ben ik het wel met je eens, die moeten verboden worden. Helaas heeft de achter buurman er 1, maar goed de kinderen hebben er plezier van dus ik heb er vrede mee. En die worden ook een keertje ouder :-)

Kun je niet tegen een drukke wijk? Ga ergens achteraf wonen. Maar ook daar kun je die ene verkeerde buurman/vrouw tegen komen.
Volgens mij leef jij niet geheel in de werkelijkheid. Ja ik ben het eens dat mensen gewoon mogen BBQ-en, zwembadje, trampoline een x een feestje. MAAR, veel mensen hebben buren die de hele dag feest aan t vieren zijn met elke dag harde muziek, vrienden tot de late uurtjes op bezoek met volume naarmate de alcohol vloeit echt irritant wordt. Even ergens anders gaan wonen is maar voor weinige een optie ivm huren, inkomen etc. Daarnaast is het overal voortaan behalve op de boerderij.

Het feit dat mensen zich gewoon niet schamen of afvragen of de buren het horen is mijn inziens echt een steeds groter probleem aan het worden.

• remzor
Maar jullie schetsen allemaal excessen. Alsof er alleen maar in de tuin een boek gelezen mag worden?
Wellicht dat je op mij reageert, maar een boek lezen stond metafoor voor 'even rustig in de tuin liggen'. Het kan ook een tukkie doen zijn, luisteren naar de vogeltjes, vlinders tellen, de dag doornemen, enz.

Uiteraard mag er ook plezier gemaakt worden, zo nu en dan en enigszins rekening houdend met elkaar. Daar gaat het ook helemaal niet om denk ik. Het gaat er juist om dat de dingen die ik opnoemde geen excessen zijn maar zijn genormaliseerd. Ik val in herhaling, maar enkele voorbeelden: trampolines met kids tot over de schutting, geschreeuw en gedreun (want tegels). Voetballen in de tuin (ik kreeg vroeger meteen te horen dat ik moest kappen en dat ik op een veldje moest gaan ballen). Ballen die op onze planten en bloemen komen, waardoor er zo nu en dan iets knakt. Vorige week zelfs een drone in de tuin 8)7 's ochtends vroeg of 's avonds laten boren, zagen, whatever. Enkele weken geleden zijn hier nieuwe mensen komen wonen twee deuren verderop die doodleuk tot 00:30u(!) zijn blijven boren etc. op een woensdag! Mijn vriendin moest er de volgende ochtend om 05:30u uit voor haar werk, om maar eens wat te noemen. Echt.. wtf ;w
In de vinex wijk waar ik woon heb je nu ook kinderen die plezier maken in de tuin in hun blauwe zwembaden gekocht bij bol.com en waar de Vitens nu over klaagt dat er te weinig water is. En ja er zijn speeltuinen, maar het is fucking 5000 graden nu dus iedereen wil zwemmen. Naar het strand mag niet want dat is vol, het zwembad is ook vol. Wat moet je dan?
Dan moet je de kids leren dat de hele dag schreeuwen nergens voor nodig is. Dat er ook andere mensen om je heen leven, zoals je buren. Overigens is het nu corona-tijd, maar dit is niet iets van alleen de corona-tijd. Althans, het is nu wat erger ja, maar vorig jaar waren wij het in ieder geval ook wel beu.
Dat is dus ook precies wat wij gaan doen. Ik klaag namelijk nooit tegenover onze buren en buurtgenoten, simpelweg omdat zij inderdaad anders tegen zaken aan (kunnen) kijken en ze niets doen dat verboden is. We zeggen er alleen wat van als er bijvoorbeeld voor de zoveelste keer een bal in onze tuin beland of wanneer de buurman om 22:00u begint met sax spelen op een doordeweekse dag. Dat zijn zaken waarvan we echt vinden dat deze niet kunnen, ongeacht woonsituatie, leeftijd, enz.

Natuurlijk kun je overal een verkeerde buurman tegenkomen, voor ons geldt nu dat deze hele straat en ook achter ons niet meer bij ons past. Wij zoeken iets anders dan dat we nu krijgen, namelijk meer rust, minder mensen op elkaar en een groter perceel. Hiermee hopen wij op meer woongenot. Overal om je heen heb je tegenwoordig herrie en extreem veel prikkels. Voor sommigen prima en je doet er zelf ook aan mee/zoekt het soms op, maar een thuis moet voor ons ook een plek zijn om te kunnen ontspannen.

• foxgamer2019
  • Registratie: februari 2009
  • Niet online
LuckyLuke schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 11:41:

Om eerlijk te zijn vind ik het ook irritant als mensen muziek opzetten in hun tuin of appartement, zeker met die kleine box dingen van tegenwoordig die flink wat geluid (herrie) kunnen maken.

Ik snap niet dat je perse muziek op de achtergrond wilt hebben als je met mensen praat. Misschien komt het omdat ik licht autistisch ben, maar ik kan mij dan echt niet concentreren op het gesprek. Tevens vind ik de meeste muziek (Sky radio is echt altijd hetzelfde op), niet leuk en hoef ik niet naar jou grappig sidekicks te luisteren.. maar goed, dat is mijn mening. ;)

• LuckyLuke
  • Nu online

LuckyLuke

foxgamer2019 schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 13:02:
[...]

Om eerlijk te zijn vind ik het ook irritant als mensen muziek opzetten in hun tuin of appartement, zeker met die kleine box dingen van tegenwoordig die flink wat geluid (herrie) kunnen maken.

Ik snap niet dat je perse muziek op de achtergrond wilt hebben als je met mensen praat. Misschien komt het omdat ik licht autistisch ben, maar ik kan mij dan echt niet concentreren op het gesprek. Tevens vind ik de meeste muziek (Sky radio is echt altijd hetzelfde op), niet leuk en hoef ik niet naar jou grappig sidekicks te luisteren.. maar goed, dat is mijn mening. ;)
Wij vinden een muziekje altijd wel lekker. Wil ik er wel bij vermelden dat wij de muziek absoluut niet hard hebben staan, gewoon op de achtergrond.

• remzor
LuckyLuke schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 13:29:
[...]

Wij vinden een muziekje altijd wel lekker. Wil ik er wel bij vermelden dat wij de muziek absoluut niet hard hebben staan, gewoon op de achtergrond.
Wij doen het zelf nooit, simpelweg omdat we er niet zo’n behoefte aan hebben en omdat anderen in de buurt de muziek toch wel verzorgen ;) Nu luister ik aan mijn linkerkant maar Robin Schultz en aan de rechterkant een of andere gouwe ouwe, haha :+
Edit: Hazes nu

Maar we hebben er ook niet heel veel moeite mee als het gewoon rustig is. Daar zijn we eigenlijk gewoon aan gewend geraakt, of we nu willen of niet.
Echter moet je wel beseffen dat jouw achtergrondmuziekje ook het achtergrondmuziekje van je buren is hè. Je zit vaak letterlijk enkele meters bij elkaar vandaan met een terras voor je deur en alleen een houten schutting er tussenin. Dan heb ik het over rijwoningen met een tuin van 5m breed.

• Marzman
  • Registratie: december 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

In de tuin speel ik muziek heel zacht, voornamelijk omdat ik bejaarde buren heb. Ook een speakertje, maar is maar een ding van 20 euro (Xiaomi Box van 10 jaar oud ofzo).

Als er visite is vind ik dat ook wel gezellig. Sky Radio is daar goed voor, beetje standaard muziekjes die voor de meeste mensen wel te pruimen zijn.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +30Henk 'm!

• bukkum
Muziek hoe zacht ook (tenzij echt niet hoorbaar) is voor je buren al irritant. Je smaak muziek niet, alleen de bassen, etc. Je vraagt er gewoonweg niet om. Als jij naar muziek wil luisteren dan zet een koptelefoon op en verschuif het probleem niet naar je buren die wellicht zich mateloos irriteren en naar binnen gaan.

Dit zijn dus normen en waarden, kijk aub echt is naar jezelf ipv het zal wel meevallen voor de buren, deze muziek zal iedereen wel pruimen.

• Vincedf
  • Registratie: maart 2014
  • Laatst online: 01-06 18:14
Wootism schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 08:38:
@Vincedf Ik ben wel benieuwd hoe het nu gaat! :) Of heb ik ergens al een update gemist?
@Wootism Hoi, voor m'n gevoel gaat het inmiddels al wat beter. Onze baby is begin juli geboren. Moet wel zeggen dat ik me in het ziekenhuis al zorgen maakte over dat wanneer we thuis komen met ons kind , de buurjongen weer bezig is met z'n slijptol omdat dit voor de bevalling ook het geval was nog steeds dagelijks. Dit was kort na onze thuiskomst helaas ook het geval. Het betrof met een hamer op metalen onderdelen slaan buiten. Ondanks onze afspraak dat het tussen 12-15 stil zou zijn, was dit zoals verwacht ook niet het geval. Ik heb daarna een berichtje gestuurd naar m'n buurman met de vraag of onze afspraken nog van toepassing waren na de komst van ons kind dat z'n slaap hard nodig heeft,of dat hij zich inmiddels bedacht had. Gelukkig gaf hij toe dat dit inderdaad nog wel de afspraak was en hij zou zn zoon hierop aanspreken. Sindsdien is het wel stiller. Ik vraag me wel af of dit komt omdat het nu 35 graden buiten is of omdat ze daadwerkelijk rekening houden met de buren. Kan zijn dat wanneer het weer straks weer wat normaler is, het lawaai weer terug keert. Voor nu geniet ik er even van.

• mierenfokker
Gefeliciteerd:-)

• LucyLG
[...]

Je hoeft je niet te verdedigen tegen dit soort dingen. Echt ik geloof je wel ;-)

• ex87
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 18-06 19:37
Hier komt de politie binnen 5 minuten en krijgen de overlast gevers direct een boete. Muziek buiten te horen? (maakt niet uit of het uit je huis of tuin komt) is 150 dollar boete de eerste keer, en als ze nog een keer moeten komen 250 dollar.

Op zich in deze wijk zit iedereen dicht op elkaar maar, we horen hier praktisch nooit wat, omdat de politie dus gewoon direct ingrijpt.

Gek werd ik in mijn Nederlandse vinex wijk, ben nog nooit zo tot rust gekomen als hier.

🇺🇸 | California | Tesla M3 SR+

Acties:
  • +14Henk 'm!

• Shadow_Agent
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 08:18
ex87 schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 19:33:
Hier komt de politie binnen 5 minuten en krijgen de overlast gevers direct een boete. Muziek buiten te horen? (maakt niet uit of het uit je huis of tuin komt) is 150 dollar boete de eerste keer, en als ze nog een keer moeten komen 250 dollar.

Op zich in deze wijk zit iedereen dicht op elkaar maar, we horen hier praktisch nooit wat, omdat de politie dus gewoon direct ingrijpt.

Gek werd ik in mijn Nederlandse vinex wijk, ben nog nooit zo tot rust gekomen als hier.
Zo hoort het ook wat mij betreft! Nederland glijdt echt af naar bedenkelijke niveaus door alle mensen die menen dat ze de enigen zijn en de rest zich maar aanpast.

Hoi :)

• weertenaar
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 18-06 13:12
Gelukkig heb ik vrij rustige buren...en heb ik zelf kinderen die lawaai maken:( probeer zoveel mogelijk rekening te houden met de mensen om mij heen (geen trampoline of boomhut naast de schutting).
Ik klaag nooit over of bij de buren, maar de laatste tijd heeft iemand vaker een vuurkorf/kachel aan. Mijn raam heeft de hele avond open gestaan, waardoor het niet uit te houden is in de rooklucht en ik 's morgens met tranende ogen wakker word :'(
Die dingen moeten echt verboden worden

• Flavius
  • Laatst online: 22:09
ex87 schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 19:33:

Dat kan in Nederland in principe ook (daar is een juridische basis voor), maar in Nederland handhaven we het gewoon niet streng. Veel mensen denken namelijk dat je alleen tussen 22.00 uur en 07.00 uur geen (geluids)overlast mag veroorzaken, maar juridisch gezien zijn er helemaal geen tijden. En bij geluidsoverlast is over het algemeen de werkwijze dat, indien de opsporingsambtenaren de geluidsoverlast ook zelf hebben waargenomen, er eerst wordt gewaarschuwd, vervolgens proces-verbaal á 140 euro, en als de geluidsoverlast dan nog steeds niet is gestopt dan kan de geluidsinstallatie in beslag worden genomen.

Je bent dus nogal afhankelijk van de voortvarendheid van de opsporingsambtenaren.

• Morpheusk
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 00:53
weertenaar schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 21:21:
Gelukkig heb ik vrij rustige buren...en heb ik zelf kinderen die lawaai maken:( probeer zoveel mogelijk rekening te houden met de mensen om mij heen (geen trampoline of boomhut naast de schutting).
Ik klaag nooit over of bij de buren, maar de laatste tijd heeft iemand vaker een vuurkorf/kachel aan. Mijn raam heeft de hele avond open gestaan, waardoor het niet uit te houden is in de rooklucht en ik 's morgens met tranende ogen wakker word :'(
Die dingen moeten echt verboden worden
Ja, sowieso houtstook verbieden incl. kachels in huis zou mooi zijn.

Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten

• Marzman
  • Niet online

Marzman

bukkum schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 15:10:

Dit zijn dus normen en waarden, kijk aub echt is naar jezelf ipv het zal wel meevallen voor de buren, deze muziek zal iedereen wel pruimen.
Te pruimen voor de visite bedoel ik. Het is niet dat ik hele dagen muziek draai ofzo.

Verder hoor ik mijn buren ook wel eens buiten. En kinderen van de buren daarvan die spelen voor mijn deur. Het scheelt een stuk als je een beetje rekening houdt met en ook accepteert dat iedereen geluid maakt.

/▌

• akatar
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 21:51
Shadow_Agent schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 19:44:
[...]

Zo hoort het ook wat mij betreft! Nederland glijdt echt af naar bedenkelijke niveaus door alle mensen die menen dat ze de enigen zijn en de rest zich maar aanpast.
Inderdaad, wij hanteren helaas het "alles moet maar kunnen" beleid.

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Shadow_Agent schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 19:44:
[...]

Op veel plaatsen maken ze meer geluid dan in Nederland. Ik weet niet of je ooit in Vietnam geweest bent? Overal karoake, alles open, het verkeer dat de hele dag claxoneerd. Al zullen daar ook wel plekken zijn op een berg ofzo waar het heel rustig is.

Je ziet wel steeds meer mensen die gaan wandelen met zo'n box door het park. Dat snap ik ook niet helemaal, pak dan gewoon een koptelefoon.

/▌

• Tommie12
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 08:20
Flavius schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 21:30:
[...]
Dat kan in Nederland in principe ook (daar is een juridische basis voor), maar in Nederland handhaven we het gewoon niet streng. Veel mensen denken namelijk dat je alleen tussen 22.00 uur en 07.00 uur geen (geluids)overlast mag veroorzaken, maar juridisch gezien zijn er helemaal geen tijden. En bij geluidsoverlast is over het algemeen de werkwijze dat, indien de opsporingsambtenaren de geluidsoverlast ook zelf hebben waargenomen, er eerst wordt gewaarschuwd, vervolgens proces-verbaal á 140 euro, en als de geluidsoverlast dan nog steeds niet is gestopt dan kan de geluidsinstallatie in beslag worden genomen.

Je bent dus nogal afhankelijk van de voortvarendheid van de opsporingsambtenaren.
In België helpt het in elk geval om af en toe eens een praatje te maken met de wijkagent als het echt de spuigaten uitloopt. Je hoeft dan ook niet formeel een klacht in te dienen, maar gewoon eens aan te geven aan die man/vrouw dat het in de buurt wat moeilijk loopt.

En als je een paar buren hebt die ook last hebben, dan kan je hen dat ookin fluisteren.
Je wil natuurlijk niet gekend staan als de Karen van de straat die 3 keer per dag belt onwille van een scheef geparkeerde auto.

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Tommie12 schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 06:15:
[...]

In België helpt het in elk geval om af en toe eens een praatje te maken met de wijkagent als het echt de spuigaten uitloopt. Je hoeft dan ook niet formeel een klacht in te dienen, maar gewoon eens aan te geven aan die man/vrouw dat het in de buurt wat moeilijk loopt.

En als je een paar buren hebt die ook last hebben, dan kan je hen dat ookin fluisteren.
Je wil natuurlijk niet gekend staan als de Karen van de straat die 3 keer per dag belt onwille van een scheef geparkeerde auto.
In Belgie weet je ook wie de wijkagent is :) In Nederland is dat minder duidelijk. Ik denk dat agenten in Belgie ook harder optreden dan in Nederland maar dat is meer een gevoel dan gebaseerd op cijfers. Al is het met de Corona maatregelen wel wat zichtbaarder aan het worden.

/▌

• iamerwin
  • Registratie: april 2019
  • Laatst online: 08:11
Marzman schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 06:38:
[...]

In Belgie weet je ook wie de wijkagent is :) In Nederland is dat minder duidelijk.
https://www.politie.nl/mijn-buurt/wijkagenten

• President
  • Registratie: februari 2015
  • Nu online
Idd,het enige dat ik jammer vind is dat er naar het algemene politie nummer 'geen spoed' wordt verwezen en een contactformulier... Ik had daar graag een Whatsapp nummer zien staan

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Dat was er volgens mij niet toen ik nog in Nederland woonde, dat maakt het wel wat zichtbaarder ja :)

/▌

• remmstein
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 16-06 10:02
Vincedf schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 16:58:
[...]

@Wootism Hoi, voor m'n gevoel gaat het inmiddels al wat beter. Onze baby is begin juli geboren. Moet wel zeggen dat ik me in het ziekenhuis al zorgen maakte over dat wanneer we thuis komen met ons kind , de buurjongen weer bezig is met z'n slijptol omdat dit voor de bevalling ook het geval was nog steeds dagelijks. Dit was kort na onze thuiskomst helaas ook het geval. Het betrof met een hamer op metalen onderdelen slaan buiten. Ondanks onze afspraak dat het tussen 12-15 stil zou zijn, was dit zoals verwacht ook niet het geval. Ik heb daarna een berichtje gestuurd naar m'n buurman met de vraag of onze afspraken nog van toepassing waren na de komst van ons kind dat z'n slaap hard nodig heeft,of dat hij zich inmiddels bedacht had. Gelukkig gaf hij toe dat dit inderdaad nog wel de afspraak was en hij zou zn zoon hierop aanspreken. Sindsdien is het wel stiller. Ik vraag me wel af of dit komt omdat het nu 35 graden buiten is of omdat ze daadwerkelijk rekening houden met de buren. Kan zijn dat wanneer het weer straks weer wat normaler is, het lawaai weer terug keert. Voor nu geniet ik er even van.
Gefeliciteerd.

Hopelijk blijft het wat rustiger en is er over en weer begrip voor elkaar situatie. De baby zal in de toekomst vast ook wel wat geluid gaan produceren op minder leuke tijdstippen.

Zoals je wellicht gemerkt hebt is je post inmiddels een algemene klaagzang geworden. Belangrijkste wat iedereen kan doen is blijf vooral praten met je buren, maak geen verwijten, maar vertel wat je zelf ervaart. De meeste buren produceren geen overlast, maar je ervaart het zelf wel als overlast.

• xh3adshotx
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 00:51
Morpheusk schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 21:43:
[...]

Ja, sowieso houtstook verbieden incl. kachels in huis zou mooi zijn.
Tja, ik vind het best leuk om mijn vuurkorf / buitenhaard / smoker aan te zetten en lekker wat te eten/drinken op mijn terras. Meest briljante is dat de enige buur(vrouw) die daarover klaagt zelf twee kleine kinderen heeft. Deze kinderen beginnen om 08:00 met schreeuwen en wat dan niet en houden met een beetje geluk om 20:00 op. Vind het op zich niet erg want slaap er gewoon door heen en geluid hoort erbij. Maar waarom moet mijn “houtstook” dan verboden worden en dat niet? Ik heb niets met kinderen, neem ze bewust niet en vind het net zo irritant als sommige mensen houtstook vinden. Ook maar verbieden dan?

Snap echt niet hoe sommige mensen zo “verzuurd” kunnen zijn. Laat mensen lekker doen wat ze willen en accepteer leefgeluiden. Waarom moet alles qua plezier gelijk verboden worden?

• KnoxNL
xh3adshotx schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 07:49:
[...]

Tja, ik vind het best leuk om mijn vuurkorf / buitenhaard / smoker aan te zetten en lekker wat te eten/drinken op mijn terras. Meest briljante is dat de enige buur(vrouw) die daarover klaagt zelf twee kleine kinderen heeft. Deze kinderen beginnen om 08:00 met schreeuwen en wat dan niet en houden met een beetje geluk om 20:00 op. Vind het op zich niet erg want slaap er gewoon door heen en geluid hoort erbij. Maar waarom moet mijn “houtstook” dan verboden worden en dat niet? Ik heb niets met kinderen, neem ze bewust niet en vind het net zo irritant als sommige mensen houtstook vinden. Ook maar verbieden dan?

Snap echt niet hoe sommige mensen zo “verzuurd” kunnen zijn. Laat mensen lekker doen wat ze willen en accepteer leefgeluiden. Waarom moet alles qua plezier gelijk verboden worden?
Dat hoeft ook niet, het gaat om de manier waarop. Waar de tuin van mijn buren een dichtgetegelde (ok niks over te zeggen maar goed) volwaardige speeltuin is waarin ze ALLES mogen (gesprek met buurvrouw: "Kinderen maken nu eenmaal veel herrie"), liep ik zaterdag naar het huis van mijn ouders (hemelsbreed 100 meter verderop in dezelfde wijk). Kom ik langs een ander huis met megagroot zwembad in de tuin, hoor ik vader zeggen:

"| Jullie kunnen gerust gewoon spelen, maar je kunt ook vervelend doen en dat is wat jullie nu aan het doen zijn. Je moet een klein beetje opletten want er wonen ook nog andere mensen. Oke?

Kinderen: "Ja pappa".

Letterlijk citaat. Het KAN dus wel.

• Napsju
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 22:31
Eigenlijk best confronterend dat hier dus helemaal geen wijkagent is. Betreft een enorme nieuwbouwwijk waar men al twintig jaar aan het bouwen is. Ik schat ongeveer 15.000 inwoners in midden Nederland.

Lekker!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Napsju schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 07:54:
[...]

Eigenlijk best confronterend dat hier dus helemaal geen wijkagent is. Betreft een enorme nieuwbouwwijk waar men al twintig jaar aan het bouwen is. Ik schat ongeveer 15.000 inwoners in midden Nederland.
Ben je zeker? Ik dacht dat ook toen ik mijn oude wijk op zocht, maar de wijken zijn gewoon vrij groot (de halve binnenstad is een wijk, die zullen op wat minder druk bevolkte plekken alleen maar groter worden).

/▌

• xh3adshotx
KnoxNL schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 07:53:
[...]

Dat hoeft ook niet, het gaat om de manier waarop. Waar de tuin van mijn buren een dichtgetegelde (ok niks over te zeggen maar goed) volwaardige speeltuin is waarin ze ALLES mogen (gesprek met buurvrouw: "Kinderen maken nu eenmaal veel herrie"), liep ik zaterdag naar het huis van mijn ouders (hemelsbreed 100 meter verderop in dezelfde wijk). Kom ik langs een ander huis met megagroot zwembad in de tuin, hoor ik vader zeggen:

"| Jullie kunnen gerust gewoon spelen, maar je kunt ook vervelend doen en dat is wat jullie nu aan het doen zijn. Je moet een klein beetje opletten want er wonen ook nog andere mensen. Oke?

Kinderen: "Ja pappa".

Letterlijk citaat. Het KAN dus wel.
Ik reageerde ook op @Morpheusk die vind dat houtstook maar verboden moet worden. Je kunt zeker rekening houden met elkaar en ervoor zorgen dat je het overlast minimaliseert. Alleen sommige hier lijken erop uit te zijn om álles wat niet in hun definitie van “rust” valt maar te willen verbieden.

Zelf probeer ik de overlast ook te minimaliseren door alleen schoon hout te stoken, op de juiste manier aanmaken, hoge schoorsteen netjes weggewerkt etc. Zit ook zeker niet elke avond op het terras met de genoemde dingen aan, meestal alleen op vrijdag óf zaterdag.

• hoevenpe
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 08:17
Zeker in deze warme tijden is 'leven en laten leven' het belangrijkste, hou een beetje rekening met elkaar en accepteer wat overlast van de buren aangezien je eigen kinderen in het opzetzwembad of op de trampoline minstens zoveel herrie veroorzaken.

Zet de BBQ en/of de vuurkorf niet onder het raam van de buren, meld vooraf als er een incidenteel feestje is en windt je niet op als andersom af en toe de buren ook een feestje met een andere muzieksmaak geven.

• Marzman
  • Niet online

Marzman

xh3adshotx schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 07:58:
[...]

Ik reageerde ook op @Morpheusk die vind dat houtstook maar verboden moet worden. Je kunt zeker rekening houden met elkaar en ervoor zorgen dat je het overlast minimaliseert. Alleen sommige hier lijken erop uit te zijn om álles wat niet in hun definitie van “rust” valt maar te willen verbieden.

Zelf probeer ik de overlast ook te minimaliseren door alleen schoon hout te stoken, op de juiste manier aanmaken, hoge schoorsteen netjes weggewerkt etc. Zit ook zeker niet elke avond op het terras met de genoemde dingen aan, meestal alleen op vrijdag óf zaterdag.
Ik denk dat het over een paar jaar verboden is, het past ook niet echt in het van het gas af verhaal enzo (veel vervuilender en stinkt veel harder). In Belgie wordt het veel gebruikt en in de winter is het gewoon vervelend te fietsen in sommige straten. Ook heel je kleren ruiken er naar als je dan thuis komt.

/▌

• Napo
  • Registratie: augustus 2006
  • Niet online

Napo

[Oo[:::|:::]oO]

President schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 06:59:
[...]

Idd,het enige dat ik jammer vind is dat er naar het algemene politie nummer 'geen spoed' wordt verwezen en een contactformulier... Ik had daar graag een Whatsapp nummer zien staan
Voordeel van de huidige tijd is wel dat je enige interactie kan hebben middels Instragram, Niet zaligmakend maar vaak wel een optie.
hoevenpe schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 08:05:
Zeker in deze warme tijden is 'leven en laten leven' het belangrijkste, hou een beetje rekening met elkaar en accepteer wat overlast van de buren aangezien je eigen kinderen in het opzetzwembad of op de trampoline minstens zoveel herrie veroorzaken.
Leef en laat leven wordt heel vaak (en ik impliceer niet dat jij dat bent of dat jij dat doet) door de overlastgever aangehaald. Hierbij zie je ook eveneens dat ze hun gedrag als minder overlastgevend beschrijven en dat het wel moet kunnen. Het laten leven wordt nogal vaak vergeten.
Zet de BBQ en/of de vuurkorf niet onder het raam van de buren, meld vooraf als er een incidenteel feestje is en windt je niet op als andersom af en toe de buren ook een feestje met een andere muzieksmaak geven.
De complicatie is er natuurlijk snel in Nederland, de tuinen zijn niet bijzonder groot waardoor de BBQ wellicht niet direct onder een raam hoeft te staan maar het alsnog dermate dichtbij is dat het alsnog gemakkelijk de woning in waait. Iets wat op zich prima is als dat een keer voorkomt maar ook daar in dicht bevolkte gebieden kan dat wekelijks worden.

Muziek voor feestjes is weer een ander verhaal, afhankelijk van het tijdstip is wat meer volume oke maar alsnog, je zit in een woonwijk en niet in een uitgaanscentrum, daar moet je je volume op aanpassen.

• ApexAlpha
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 03-06 11:32
[...]

Je vuurkorf hoeft helemaal niet verboden te worden. Iedereen in dit topic vind dat alles wat zij niet doen / leuk vinden verboden moet worden maar alles wat ze zelf wel doen "hoort bij het leven".

Ik hoor continu geluiden uit zwembaden nu, (duh!) en ik gun het die kinderen van harte. En soms horen mijn buren mij schaterlachen als er wat mensen over de vloer zijn.

Denk dat veel mensen (niet per sé TS) zich moeten afvragen of ze in een stad willen wonen en niet beter af zijn erbuiten.

• xh3adshotx
ApexAlpha schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 09:06:
[...]

Je vuurkorf hoeft helemaal niet verboden te worden. Iedereen in dit topic vind dat alles wat zij niet doen / leuk vinden verboden moet worden maar alles wat ze zelf wel doen "hoort bij het leven".

Ik hoor continu geluiden uit zwembaden nu, (duh!) en ik gun het die kinderen van harte. En soms horen mijn buren mij schaterlachen als er wat mensen over de vloer zijn.

Denk dat veel mensen (niet per sé TS) zich moeten afvragen of ze in een stad willen wonen en niet beter af zijn erbuiten.
Dat is dus exact wat ik bedoel.

Veel mensen vinden alles wat zij niet "leuk" vinden direct overlast, maar vergeten wel eens dat andere mensen andere dingen leuk vinden. Ik heb, zoals gezegd, niets met kinderen maar wat mij betreft mogen ze gewoon buitenspelen met de daarbij horende geluiden. Zit er niet op te wachten maar snap heel goed dat andere mensen kinderen willen én het geluid niet erg vinden. Wat mij betreft spelen die kinderen lekker buiten op een trampoline, zwemmen in een zwembad en moet ik 10x die bal teruggeven omdat hij over de schutting gaat. Geen enkel probleem, ze mogen hem nog zelf uit de tuin halen als ik er niet ben/opendoe ook. Maar ga dan niet zeiken dat ik op zaterdagavond niet tot 23:00 (dan gaan we meestal naar binnen) de vuurkorf aan mag hebben, niet buiten mag eten/drinken en praten.

• LuckyLuke
  • Nu online

LuckyLuke

hoevenpe schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 08:05:

Communicatie uberhaubt is gewoon heel belangrijk ;)

• remzor
xh3adshotx schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 09:30:
[...]
Maar ga dan niet zeiken dat ik op zaterdagavond niet tot 23:00 (dan gaan we meestal naar binnen) de vuurkorf aan mag hebben, niet buiten mag eten/drinken en praten.
Die vuurkorf stinkt gewoon, zeker in de warme zomermaanden wanneer je ‘s avonds laat eindelijk wat kunt luchten. Hopelijk heb je dus een wat groter perceel en kunnen je buurtgenoten gewoon de ramen openzetten na 21:00u zonder die vieze rook binnen te krijgen. Hangt denk ik dus ook een beetje van je woonsituatie af of het wel/niet kan (of wel/niet voor overlast zorgt, hoe je het ook noemen wilt).

Zo’n vuurkorf is natuurlijk ook nergens goed voor, behalve zogenaamd ‘gezellig’..

Buiten eten, drinken, praten, zwembadje op, enz. kan zeker allemaal als het fatsoenlijk gebeurt. Zo nu en dan een feestje ook, ik denk dat er maar weinig mensen zijn die dat allemaal vervelend vinden :)

• Marzman
  • Niet online

Marzman

remzor schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 11:18:
[...]

Die vuurkorf stinkt gewoon, zeker in de warme zomermaanden wanneer je ‘s avonds laat eindelijk wat kunt luchten. Hopelijk heb je dus een wat groter perceel en kunnen je buurtgenoten gewoon de ramen openzetten na 21:00u zonder die vieze rook binnen te krijgen. Hangt denk ik dus ook een beetje van je woonsituatie af of het wel/niet kan (of wel/niet voor overlast zorgt, hoe je het ook noemen wilt).

Zo’n vuurkorf is natuurlijk ook nergens goed voor, behalve zogenaamd ‘gezellig’..

Buiten eten, drinken, praten, zwembadje op, enz. kan zeker allemaal als het fatsoenlijk gebeurt. Zo nu en dan een feestje ook, ik denk dat er maar weinig mensen zijn die dat allemaal vervelend vinden :)
Inderdaad, dat stink gewoon en kan ook ongezond zijn als dat in slaapkamers hangt. Als je in een rijtjeshuis met niet te grote tuin woont kun je dan beter een terraslamp (op gas of stroom) kopen. Dat geeft veel minder overlast.

/▌

• xh3adshotx
remzor schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 11:18:
[...]

Anderzijds zit ik 's ochtends vroeg als ik wil luchten in gillende kinderen, zwembad geluiden, een pomp die de hele dag bromt, chloorlucht, voetbal die tegen de schuur getrapt wordt en een hond die 24/7 gevaar ziet en daarom heel graag blaft. Niet direct ongezond om in te ademen maar ook niet direct goed voor mijn eigen rust en stres is ook niet gezond.

Als je je stoort aan mijn vuurkorf lucht je op zaterdagavond maar even niet, aan de voorkant of later/eerder. Dat ding staat 1x per week aan, aan de achterzijde van de tuin (10m) met een vrij hoge schoorsteen die naar achter gericht staat. Jij vindt een vuurkorf nergens goed voor en alleen maar "gezelligheid". Waarom is "gezelligheid" in deze dan geen geldig argument? Een zwembad is ook nergens goed voor. Als ze in koud water willen kunnen ze ook binnen een bad nemen of naar het meertje/strand/whatever. Een chloorlucht 24/7 is ook niet gezond maar moet wel geaccepteerd worden? Toen mevrouw even kwam klagen over mijn vuurkorf ook aangegeven of zij haar kinderen stil(ler) kan houden: "nee hoor, kinderen horen te gillen. Een beetje leven is toch hartstikke gezellig?" :'(

• Marzman
  • Niet online

Marzman

xh3adshotx schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 11:30:
[...]

Anderzijds zit ik 's ochtends vroeg als ik wil luchten in gillende kinderen, zwembad geluiden, een pomp die de hele dag bromt, chloorlucht, voetbal die tegen de schuur getrapt wordt en een hond die 24/7 gevaar ziet en daarom heel graag blaft. Niet direct ongezond om in te ademen maar ook niet direct goed voor mijn eigen rust en stres is ook niet gezond.
In de rook zitten is toch heel wat anders dan iemand horen spelen of spetteren?

/▌

• ThaddeusX
  • Registratie: januari 2019
  • Laatst online: 22:37
Ik heb zelf ook vele meldingen samen met een buurman bij de politie, gemeente & verhuurder gemaakt.

Levert niks op.

Het beste is touwtjes in eigen handen nemen als je snapt wat ik bedoel.

• Sick Nick
  • Laatst online: 18-06 12:12

Sick Nick

Drop the top!

Marzman schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 11:33:
[...]

De hele dag in de chloor lucht moeten zitten is ook niet echt prettig, plus een constante brom die je elke nacht wakker houdt zou voor mij ook reden genoeg zijn om me er niet al te veel van aan te trekken.

• Napo
  • Niet online

Napo

ThaddeusX schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 11:35:
Niet echt, wat bedoel je?

• Napo
  • Niet online

Napo

[...]

Als je je stoort aan mijn vuurkorf lucht je op zaterdagavond maar even niet, aan de voorkant of later/eerder. Dat ding staat 1x per week aan, aan de achterzijde van de tuin (10m) met een vrij hoge schoorsteen die naar achter gericht staat. Jij vindt een vuurkorf nergens goed voor en alleen maar "gezelligheid". Waarom is "gezelligheid" in deze dan geen geldig argument? Een zwembad is ook nergens goed voor. Als ze in koud water willen kunnen ze ook binnen een bad nemen of naar het meertje/strand/whatever. Een chloorlucht 24/7 is ook niet gezond maar moet wel geaccepteerd worden? Toen mevrouw even kwam klagen over mijn vuurkorf ook aangegeven of zij haar kinderen stil(ler) kan houden: "nee hoor, kinderen horen te gillen. Een beetje leven is toch hartstikke gezellig?" :'(
Dan kan je natuurlijk ook de vuurkorf in je woonkamer aansteken :+

• hoevenpe
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 08:17
Voelt een topaflevering van Mr. Visser aankomen... :P

• xh3adshotx
Napo schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 11:42:
[...]

Dan kan je natuurlijk ook de vuurkorf in je woonkamer aansteken :+
Goed plan, net als de BBQ binnen aansteken zeker? Dit soort opmerkingen bedoel ik dus met de hypocrisie van mensen qua overlast. Volgens mij hebben de meeste mensen wel een badkuip in de badkamer, een vuurkorf/bbq binnen aansteken lijkt mij niet echt een goed idee. We hebben overigens wel een (sfeer, niet voor verwarming) openhaard binnen die zo nu en dan ook aangaat.
Marzman schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 11:33:
[...]

Tja, ik heb geen moeite met de rook. Ik stoor mij meer aan het feit dat ik niet rustig buiten (of binnen) kan zitten en continue geluid van kinderen en huisdieren heb. Daarnaast is het ook niet fijn om de hele dag in een chloorlucht van een buitenzwembad te zitten, of wel?

Wat ik dus probeer te zeggen: iedereen stoort zich op zijn of haar eigen manier aan de buren. De een stoort zich aan wat dingen die minder algemeen "geaccepteerd" zijn zoals een vuurkorf/buitenhaard/whatever, en de ander stoort zich aan de vinex bezigheden: huisje/boompje/beestje/kindje. Het lijkt mij zoveel fijner als we iedereen gewoon laten doen (binnen de wet) wat hij/zij wil zonder gelijk erom te gaan zeuren. Zoals ik al zei: ik snap kinderen en wat mij betreft spelen ze lekker buiten. Dat accepteer ik ook zeker en ook zij krijgen wel eens wat van mijn BBQ, ze krijgen gewoon hun bal terug die voor de 10x mijn planten vernield en ik zal zeker niet laten merken dat ik ze irritant vind. Maar accepteer andersom dan ook de dingen die ík leuk vind zonder erover te zeiken.

• ThaddeusX
Napo schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 11:41:
[...]

Niet echt, wat bedoel je?
Alleen doen als:
1-) Geluidsoverlast letterlijk ieder dag of ieder weekend aanwezig is. Met overlast bedoel ik wel erg veel last. Dus niet klagen om een beetje geluid want dat doe ik ook niet.
2-) Meerdere gesprekken met je buren niks oplevert (als het ege aso\tokkie mensen zijn)
3-) Politie, verhuurder & woningorganisatie na vele klachten niks doet

Situatie:
Je bent slachtoffer en niemand kan of gaat je helpen. Dus neem je de touwen in eigen handen.

Wat je doet:
Tokkie\aso mode: ON

Dreigen en agressie tonen. Je buren dusdanig bang maken dat ze jouw niet lastig vallen of dat ze zelf verhuizen.

Misdaad moet niet lonen. Helaas loont het te vaak in Nederland.

• ThaddeusX
hoevenpe schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 11:42:
[...]

Voelt een topaflevering van Mr. Visser aankomen... :P
Dat is ook een goeie >:)

• xh3adshotx
ThaddeusX schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 11:55:
[...]

Alleen doen als:
1-) Geluidsoverlast letterlijk ieder dag of ieder weekend aanwezig is. Met overlast bedoel ik wel erg veel last. Dus niet klagen om een beetje geluid want dat doe ik ook niet.
2-) Meerdere gesprekken met je buren niks oplevert (als het ege aso\tokkie mensen zijn)

Situatie:
Je bent slachtoffer en niemand kan of gaat je helpen. Dus neem je de touwen in eigen handen.

Wat je doet:

Dreigen en agressie tonen. Je buren dusdanig bang maken dat ze jouw niet lastig vallen of dat ze zelf verhuizen.
Moet je niet de verkeerde treffen, mij zou dat echt helemaal niets uitmaken. Kans is alleen wel dat ik dan dus helemaal geen rekening meer hou met de buren en de feestjes van ons plaatsvinden in mijn achtertuin i.p.v. de "boerderij" die we met het vriendengroepje gekocht hebben voor feestjes. ;)

• Napo
  • Niet online

Napo

xh3adshotx schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 11:55:
[...]

Goed plan, net als de BBQ binnen aansteken zeker? Dit soort opmerkingen bedoel ik dus met de hypocrisie van mensen qua overlast. Volgens mij hebben de meeste mensen wel een badkuip in de badkamer, een vuurkorf/bbq binnen aansteken lijkt mij niet echt een goed idee. We hebben overigens wel een (sfeer, niet voor verwarming) openhaard binnen die zo nu en dan ook aangaat.
Ik zal je uit een droom helpen. Een legio aan huizen hebben niet de ruimte voor een badkuip in de badkamer of men geeft er geen prioriteit aan en kiest voor meer bewegingsruimte in de badkamer. Een badkuip is niet een standaard iets, zeker niet in kleinere woningen.

Het was overigens een counter op je statement dat men ook maar gewoon binnen in bad kan gaan, niets meer.

Uiteindelijk moet je zeker in een dichtbevolkt land als Nederland rekening willen houden met je buren en je mag hopen dat zij dat ook met jou doen. Dat houdt dus in dat overmatig schreeuwende kinderen in een zwembad best aangesproken kunnen worden. Daarnaast moet je rekening houden met incidentiele zaken (zie het zwembad) en structurele zaken (zie je voorkorf).

Een weekend accepteren dat het zwembad met ditto geluid er is is niet te vergelijken met een vuurkorf die er wekelijks is.
Wat ik dus probeer te zeggen: iedereen stoort zich op zijn of haar eigen manier aan de buren. De een stoort zich aan wat dingen die minder algemeen "geaccepteerd" zijn zoals een vuurkorf/buitenhaard/whatever, en de ander stoort zich aan de vinex bezigheden: huisje/boompje/beestje/kindje. Het lijkt mij zoveel fijner als we iedereen gewoon laten doen (binnen de wet) wat hij/zij wil zonder gelijk erom te gaan zeuren.
Je kwalificeert overlast direct als zeuren. Zelfs binnen de grenzen van de wet kan er nog steeds zekere overlast zijn die vanwege structurele aard niet acceptabel is. Uiteindelijk kan je alles in wetten gaan gieten maar dan kan je al voelen aankomen dat men valt over de vele regelgeving, regelgeving die er enkel is omdat men "hun recht" gebruikt om potentieel overlastgevende activiteiten te blijven bezigen. Leef en laat leven houdt dus ook direct in dat je rekening houdt met je directe leefomgeving, niet enkel kijkende naar de wetgeving.

• Napo
  • Niet online

Napo

Wat je doet:

Van kansarm naar kansloos. Dit is nooit de oplossing en zal nooit de oplossing worden.

• remzor
[...]

Je argumenten slaan wat mij betreft kant noch wal. Kinderen spelen nu eenmaal, dat is goed voor de sociale ontwikkeling en voor de (fysieke) gezondheid. Zo'n zwembad heeft dus wel degelijk meer 'nut' dan enkel en alleen gezelligheid. En natuurlijk kun je voor 'zwembad' ook 'voetballen, tafeltennissen, tikkertje spelen' enz. invullen.
Gezelligheid an sich is voor mij onder volwassenen dan ook alleen een argument als je anderen niet (te vaak) tot last bent en wanneer je ook de gezondheid van een ander niet (bewust) kan schaden. Als anderen er hinder van ondervinden en wanneer het schadelijk is voor de volksgezondheid, moet je gezelligheid inderdaad maar wijken. Of je moet vrij gaan wonen, zodat anderen er geen last van hebben, of je houdt gewoon rekening met elkaar.

Zoals ik hier ook al eerder heb vermeld kunnen kinderen inderdaad knap irritant zijn, zeker wanneer ouders alles toelaten en dus (in mijn ogen) opvoedkundig niet goed bezig zijn. Als je wilt kun je mijn posts hierover teruglezen, ik begrijp namelijk echt wel wat je bedoelt. Dat is dan ook de reden dat wij gaan verhuizen en een rustiger plekje opzoeken.
Natuurlijk moeten zij dus ook rekening houden met de buurt! Maar voor mij betekent dit niet dat je dan zelf ook maar asociaal gedrag mag vertonen. Want ik vind zo'n vuurkorf in ieder geval asociaal en kan er vrij pissed van worden als ik wil luchten en het stinkt op de hele bovenverdieping. Helaas hebben wij ook een asociale buurman die dat wel eens flikt namelijk.

Echter vind ik kinderen niet te vergelijken met volwassen mensen die willens en wetens overlast veroorzaken door een beetje met vuur te spelen, want: "gezellig" en "ja maar zij doen dat dus dan mag ik toch dit". Laten we elkaar geen mietje noemen: iedereen weet dat houtrook stinkt, dat het ongezond is en dat je het zeker niet in je huis wilt hebben. Al helemaal niet op de momenten dat mensen wat proberen te luchten met deze hitte. Doe het dan dus ook gewoon niet.

Het is dan ook geen steekhoudend argument wanneer je zegt dat er kinderen spelen en DUS mag je X doen. Zo gaat het van kwaad tot erger. Als het zo zou werken dan zou ik momenteel heel wat uit mogen vreten waar ik nu woon :+ Maar zo ben ik niet en zo wil ik niet zijn..

• ThaddeusX
xh3adshotx schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 11:58:
[...]

Moet je niet de verkeerde treffen, mij zou dat echt helemaal niets uitmaken. Kans is alleen wel dat ik dan dus helemaal geen rekening meer hou met de buren en de feestjes van ons plaatsvinden in mijn achtertuin i.p.v. de "boerderij" die we met het vriendengroepje gekocht hebben voor feestjes. ;)
Heb je ook gelijk in...vooral als het mensen zijn die niet werken of in de uitkering zitten. Die kunnen jou meer zuur maken dan andersom.

Mits je zekerweet dat jij ze bang kan maken.

Tja wat anders dan?

• BlazeMuis
  • Registratie: juni 2013
  • Nu online
[...]

Alleen doen als:

Situatie:

Wat je doet:

Misdaad moet niet lonen. Helaas loont het te vaak in Nederland.
Soms is het enige wat je nog kan doen is de touwen in eigen handen nemen. Dat heb ik (helaas) moeten doen bij onze buurman.

Ondanks meerdere keren per week politie, handhaving, buurtbemiddeling en eigen waarschuwingen gaat het gewoon door. En dan praat ik over de muziek en porno keihard aan, meerdere keren per dag en soms diep in de nacht, geschreeuw zodra zijn zoon op bezoek komt en het ergste zijn afval waaronder beschimmeld brood (over de schutting), bierblikjes (honderden per week), fapdoekjes en blikken soep welke hij bij mij in de afvalbak/papierbak/plasticbak/GFT deponeert zodra deze aan de weg staat.

Afgelopen week zag ik hem weer een vuilniszak met troep in mijn GFT bak gooien, op dat moment was ik er zo klaar mee dat ik de (losse) vuilniszak zo weer zijn huis in geslingerd heb (hij heeft altijd de voordeur open, ik betwijfel of deze wel eens dicht kan).

Hij was flink kwaad inmiddels, uiteraard onder invloed van alcohol. Een gesprek met hem gehad over het afval en (geluids) overlast. Maar hij bood uiteindelijk wel (deels) zijn excuses aan en dat het niet meer ging gebeuren. Met daarna nog een sneer naar mij toe dat wanneer ik weer aan zijn deur kwam zeuren hij mijn keel dicht zou knijpen 8)7

De politie kan hier niks aan doen want hij is dronken in zijn eigen huis, hij accepteert zelf geen hulp dus kunnen ze er helemaal niks mee. Dan maar voor eigen rechter spelen, en dat lijkt deels te helpen want ik heb al een aantal dagen geen muziek meer gehoord. Het zijn allemaal koophuizen hier, dan kan je al minder voor elkaar krijgen.

Ik snap dat mensen voor eigen rechter gaan spelen, en zeker wanneer de overlast dusdanig erg is dat je er letterlijk gek van wordt.

Xbox Series X: BlazeMuis | 1950Wp Noord & Zuid - PVOutput

• Marzman
  • Niet online

Marzman

[...]

Tja, ik heb geen moeite met de rook. Ik stoor mij meer aan het feit dat ik niet rustig buiten (of binnen) kan zitten en continue geluid van kinderen en huisdieren heb. Daarnaast is het ook niet fijn om de hele dag in een chloorlucht van een buitenzwembad te zitten, of wel?
Ik hoop voor je buren dat je een soort advocaat van de duivelrol speelt en dat je het verschil wel begrijpt. Leefgeluiden van buren heb je gewoon te accepteren, spelende kinderen in een zwembad horen daarbij.

/▌

• Misanthropia
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 14-06 16:15
een vuurkorf ook.

• Napo
  • Niet online

Napo

Het is wachten dat op termijn de vuurkorf middels de APV verboden wordt :+

• xh3adshotx
Napo schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 12:03:
[...]

Ik zal je uit een droom helpen. Een legio aan huizen hebben niet de ruimte voor een badkuip in de badkamer of men geeft er geen prioriteit aan en kiest voor meer bewegingsruimte in de badkamer. Een badkuip is niet een standaard iets, zeker niet in kleinere woningen.
Dit gaat om een wijk waar de huizen een jaar geleden voor 600-700k gingen. Ik kan bevestigen dat de badkamer genoeg ruimte heeft voor een badkuip en dat deze mensen dat wel kunnen betalen.
Het was overigens een counter op je statement dat men ook maar gewoon binnen in bad kan gaan, niets meer.

Uiteindelijk moet je zeker in een dichtbevolkt land als Nederland rekening willen houden met je buren en je mag hopen dat zij dat ook met jou doen. Dat houdt dus in dat overmatig schreeuwende kinderen in een zwembad best aangesproken kunnen worden. Daarnaast moet je rekening houden met incidentiele zaken (zie het zwembad) en structurele zaken (zie je voorkorf).

Een weekend accepteren dat het zwembad met ditto geluid er is is niet te vergelijken met een vuurkorf die er wekelijks is.
Helaas kan je het zwembad (ingegraven) ook als structureel beschouwen. Ze hebben hem ook verwarmd en in de winter doet hij dienst als hottub achtig iets. De chloorlucht is dus ook gewoon het hele jaar beschikbaar.
Je kwalificeert overlast direct als zeuren. Zelfs binnen de grenzen van de wet kan er nog steeds zekere overlast zijn die vanwege structurele aard niet acceptabel is. Uiteindelijk kan je alles in wetten gaan gieten maar dan kan je al voelen aankomen dat men valt over de vele regelgeving, regelgeving die er enkel is omdat men "hun recht" gebruikt om potentieel overlastgevende activiteiten te blijven bezigen. Leef en laat leven houdt dus ook direct in dat je rekening houdt met je directe leefomgeving, niet enkel kijkende naar de wetgeving.
Oh zeker niet direct als zeuren. De andere buurman geeft aan dat hij geen last van ons heeft en het prima vind. Wel heeft hij last van migraine aanvallen. Hij heeft ons nummer gekregen omdat hij niet naar buiten wil tijdens een aanval, als hij belt houd het direct op. Omgekeerd houd hij ook rekening met ons. Waar het bij mij alleen om gaat is dat "mijn" plezier niet mag/moet wijken omdat het niet "algemeen" geaccepteerd is maar ik wél moet accepteren dat deze kinderen érg veel herrie maken want dat hoort erbij.
remzor schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 12:05:
[...]

Je argumenten slaan wat mij betreft kant noch wal. Kinderen spelen nu eenmaal, dat is goed voor de sociale ontwikkeling en voor de (fysieke) gezondheid. Zo'n zwembad heeft dus wel degelijk meer 'nut' dan enkel en alleen gezelligheid. En natuurlijk kun je voor 'zwembad' ook 'voetballen, tafeltennissen, tikkertje spelen' enz. invullen.
Tja, dat vind jij. Kinderen mogen prima spelen en dat heeft sociaal ook nut.
Gezelligheid an sich is voor mij onder volwassenen dan ook alleen een argument als je anderen niet (te vaak) tot last bent en wanneer je ook de gezondheid van een ander niet (bewust) kan schaden. Als anderen er hinder van ondervinden en wanneer het schadelijk is voor de volksgezondheid, moet je gezelligheid inderdaad maar wijken. Of je moet vrij gaan wonen, zodat anderen er geen last van hebben, of je houdt gewoon rekening met elkaar.
Sociaal zijn heeft voor mij ook nut. Ik heb behoefte aan sociale contacten i.p.v. de helft van de Vinex wijk hier die gewoon werkt/slaapt/kind maakt/eet/repeat zonder sociaal leven. Daarnaast helpt het mijn sociale netwerk vooruit waardoor ik carrière kansen krijg.
Zoals ik hier ook al eerder heb vermeld kunnen kinderen inderdaad knap irritant zijn, zeker wanneer ouders alles toelaten en dus (in mijn ogen) opvoedkundig niet goed bezig zijn. Als je wilt kun je mijn posts hierover teruglezen, ik begrijp namelijk echt wel wat je bedoelt. Dat is dan ook de reden dat wij gaan verhuizen en een rustiger plekje opzoeken.
Natuurlijk moeten zij dus ook rekening houden met de buurt! Maar voor mij betekent dit niet dat je dan zelf ook maar asociaal gedrag mag vertonen. Want ik vind zo'n vuurkorf in ieder geval asociaal en kan er vrij pissed van worden als ik wil luchten en het stinkt op de hele bovenverdieping. Helaas hebben wij ook een asociale buurman die dat wel eens flikt namelijk.
Mag je vinden. Ik vind kinderen asociaal, vooral als ze zoals je aangeeft niet (goed) opgevoed worden.
Echter vind ik kinderen niet te vergelijken met volwassen mensen die willens en wetens overlast veroorzaken door een beetje met vuur te spelen, want: "gezellig" en "ja maar zij doen dat dus dan mag ik toch dit". Laten we elkaar geen mietje noemen: iedereen weet dat houtrook stinkt, dat het ongezond is en dat je het zeker niet in je huis wilt hebben. Al helemaal niet op de momenten dat mensen wat proberen te luchten met deze hitte. Doe het dan dus ook gewoon niet.

Het is dan ook geen steekhoudend argument wanneer je zegt dat er kinderen spelen en DUS mag je X doen. Zo gaat het van kwaad tot erger. Als het zo zou werken dan zou ik momenteel heel wat uit mogen vreten waar ik nu woon :+ Maar zo ben ik niet en zo wil ik niet zijn..
Ontken ik ook zeker niet. Hout stoken kan stinken, kan overlast veroorzaken en mijn rook waait ook overal en nergens heen. "ja maar zij doen dat dus dan mag ik toch dit" is ook niet mijn intentie maar ik snap domweg niet dat overlast altijd één kant op moet gaan. Ik probeer aan te geven dat iedereen overlast op een andere manier ervaart gebaseerd op hun eigen meningen/genot/whatever en bijbehorende hypocrisie dat de rest maar moet wijken.
Marzman schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 12:12:
[...]

Ik hoop voor je buren dat je een soort advocaat van de duivelrol speelt en dat je het verschil wel begrijpt. Leefgeluiden van buren heb je gewoon te accepteren, spelende kinderen in een zwembad horen daarbij.
Waarom moet ik hun leefgeluiden wel accepteren? Buiten de vuurkorf zeuren ze ook dat ik buiten praat/eet/mensen op bezoek heb. Waarom moet dat dan niet geaccepteerd worden? Waarom hoeven zij niets van mij te accepteren? Deze kinderen produceren overigens niet gewoon "speel" geluiden wat de kinderen van de andere buren wél doen. Dit is gewoon schreeuwen/janken/dreinen.

Hoe hoort een zwembad er overigens bij? Volgens mij is dat geen eerste levensbehoefte en zijn veel kinderen zonder zwembad prima groot geworden.

[Voor 6% gewijzigd door xh3adshotx op 10-08-2020 12:31]

• Napo
  • Niet online

Napo

xh3adshotx schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 12:22:
[...]

Ontken ik ook zeker niet. Hout stoken kan stinken, kan overlast veroorzaken en mijn rook waait ook overal en nergens heen. "ja maar zij doen dat dus dan mag ik toch dit" is ook niet mijn intentie maar ik snap domweg niet dat overlast altijd één kant op moet gaan. Ik probeer aan te geven dat iedereen overlast op een andere manier ervaart gebaseerd op hun eigen meningen/genot/whatever en bijbehorende hypocrisie dat de rest maar moet wijken.

[...]

Waarom moet ik hun leefgeluiden wel accepteren. Buiten de vuurkorf zeuren ze ook dat ik buiten praat/eet/mensen op bezoek heb. Waarom moet dat dan niet geaccepteerd worden? Waarom hoeven zij niets van mij te accepteren?
Whataboutisme is het woord dat je zoekt.

• xh3adshotx
Napo schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 12:24:
[...]

Whataboutisme is het woord dat je zoekt.
Goed, ik heb het idee dat jij de helft van mijn verhaal leest op zoek naar iets wat jou aanstaat. Zoals aangegeven klaag ik niet over de kinderen ondanks dat ik mij er aan kan storen en snap ik prima dat vuurkorven etc overlast kunnen geven. Daarnaast geef ik prima aan dat ik de overlast zoveel mogelijk verminder. Toch quote je de helft van mijn bericht eruit en gaat op de rest niet in. Wat mij betreft is de discussie klaar. :)

Wat voor de een overlast is hoeft dat niet voor iedereen te zijn. Iedereen ervaart het anders, leef en laat leven. :)

[Voor 9% gewijzigd door xh3adshotx op 10-08-2020 12:28]

• Napo
  • Niet online

Napo

xh3adshotx schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 12:26:
[...]

Goed, ik heb het idee dat jij de helft van mijn verhaal leest op zoek naar iets wat jou aanstaat. Zoals aangegeven klaag ik niet over de kinderen ondanks dat ik mij er aan kan storen en snap ik prima dat vuurkorven etc overlast kunnen geven. Daarnaast geef ik prima aan dat ik de overlast zoveel mogelijk verminder. Toch quote je de helft van mijn bericht eruit en gaat op de rest niet in. Wat mij betreft is de discussie klaar. :)
Ik heb al je posts in dit topic gelezen maar keer op keer op keer haal je overige zaken erbij om bepaald gedrag in een perspectief te plaatsen. Ja maar ik hoor/ruik dan X of Y. Dat is wat je continu doet.

• xh3adshotx
Napo schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 12:30:
[...]

Ik heb al je posts in dit topic gelezen maar keer op keer op keer haal je overige zaken erbij om bepaald gedrag in een perspectief te plaatsen. Ja maar ik hoor/ruik dan X of Y. Dat is wat je continu doet.
Exact, en ik heb nog geen goed argument gelezen waarom dat niet relevant is? Waarom is mijn houtrook 1x per week 3 uurtjes écht erg en de hele dag (24/7) in chloorlucht zitten prima?

• Napo
  • Niet online

Napo

xh3adshotx schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 12:31:
[...]

Exact, en ik heb nog geen goed argument gelezen waarom dat niet relevant is? Waarom is mijn houtrook 1x per week 3 uurtjes écht erg en de hele dag (24/7) in chloorlucht zitten prima?
Uhm, er is niemand die pretendeert dat het ene (chrloorlucht) wel oké is en het andere (vuurkorf) niet oké is. Het zijn loststaande zaken die beiden voor overlast kunnen zorgen. Het feit dat iets overlast veroorzaakt houdt niet in dat een ander dan ook maar overlast mag veroorzaken, je komt uiteindelijk in een eindeloze situatie waar niemand blij van wordt.

• bukkum
Sick Nick schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 11:40:
[...]

De hele dag in de chloor lucht moeten zitten is ook niet echt prettig, plus een constante brom die je elke nacht wakker houdt zou voor mij ook reden genoeg zijn om me er niet al te veel van aan te trekken.
Chloor kan ik me niet voorstellen maar goed. De pomp is idd ook echt not done vind ik. Ik heb een zwembad en mijn pomp staat in de garage, kan dat niet dan zet er een timer op voor snachts of zet m in een geïsoleerde bak. Dit is dus rekening houden meer je buren. Vuurkorf is ook gewoon onnodig stinkende overlast.

• xh3adshotx
Napo schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 12:36:
[...]

Uhm, er is niemand die pretendeert dat het ene (chrloorlucht) wel oké is en het andere (vuurkorf) niet oké is. Het zijn loststaande zaken die beiden voor overlast kunnen zorgen. Het feit dat iets overlast veroorzaakt houdt niet in dat een ander dan ook maar overlast mag veroorzaken, je komt uiteindelijk in een eindeloze situatie waar niemand blij van wordt.
Goed, zo ving ik je berichten niet op met "wachten tot verboden wordt" en "vuurkorf is structureel, zwembad is tijdelijk". Dan zijn we het in essentie met elkaar eens dat je overlast niet met overlast moet bestrijden en (twee kanten op) rekening moet houden met de buren.

• Basekid
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 18-06 18:06
Wij hebben momenteel vooral "passief" last. De achtertuin van de buurman is compleet overwoekert en verziekt het straatbeeld ontzettend. Gelukkig woont hij in een huurhuis dus we kijken of we via de rechtsbijstand druk kunnen leggen op de woningcorporatie.

[Voor 8% gewijzigd door Basekid op 10-08-2020 12:44]

• ThaddeusX
Napo schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 12:04:
[...]

Van kansarm naar kansloos. Dit is nooit de oplossing en zal nooit de oplossing worden.
Ok wat moet hij dan doen?

Alles pikken wat de buren doet? Dus als de buurman in jouw gezicht spuugt ga je dat ook slikken?

Denk even goed na. Niemand helpt je. Zelfs niet de politie.

Een fatsoenlijk gesprek is niet te doen.

Je bent slachtoffer en word nog steeds belaagt...

Je moet soms gewoon een man kunnen zijn en je eigen kunnen verdedigen.

Ik moet gelijk denken aan het programma "gestalkt". De politie doet ook niks. Die stalkers hebben soms gewoon 1 goeie klap nodig of hebben angst nodig om uit je buurt te blijven.

Anders gaat er niks veranderen.

Edit: Ik zeg niet dat iedereen zo moet doen. Dit is iets wat je als laatste redmiddel moet zien. Als je dusdanig wanhopig bent naar een oplossing omdat niemand anders je iets kan bieden.

[Voor 11% gewijzigd door ThaddeusX op 10-08-2020 12:46]

• ISaFeeliN
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 01:31
Goh als je de laatste paar posts in deze thread ziet, zie je eigenlijk precies waarom het om sommige plekken fout gaat. Perfecte weerspiegeling van de praktijk in real life.

• Ad de Jong
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 18-06 18:55
Ik heb nu ik vakantie heb continu een Google Home mini buiten hangen voor wat achtergrond muziek.
Zodra ik maar een paar meter weg ben van mijn terras en nog niet eens aan de schutting sta hoor ik hem nog maar amper.
De reden dat ik die continu aan heb staan is wat (voor mij) mooie muziek (Radio 10 of Radio 10 60's - 70's) op de achtergrond ook de andere geluiden wat afschermt (oa een regelmatig flink boerende buurman en zijn zoon) andere pratende buren. Het praten geeft voor mij geen overlast maar het geeft wel wat meer privacy.
1x in de paar weken eens een BBQ met een paar vrienden waar de muziek ook gewoon op de achtergrond blijft en wij het gewoon netjes houden wat praten betreft.
Natuurlijk wordt er soms wat gelachen of wat harder geroepen maar volgens mij niets wat buiten proporties is.
Gezopen wordt er sowieso al niet.

Zelfs de uitstroom van de vijverfilter zo gericht dat je buiten mijn vijver amper of helemaal niet kan horen. De waterloop hoor je al helemaal niet en de waterval alleen als ik die aan heb staan maar daarover de afspraak dat ze zich komen melden mochten ze er (over)last van hebben. Maar die staat niet heel vaak aan.

Een houtkacheltje voor de gezelligheid heb ik wel eens aan zitten denken (maar is er nog nooit van gekomen en gaat er denk ik ook niet meer komen) en als je daar een beetje oplet wat voor hout je gebruikt dan beperk je al een groot deel van de ergernissen (rook/stank) al haal je ze natuurlijk nooit helemaal weg.
Idem voor een BBQ, als je zomaar wat goedkope rommel (houtskool/briketten) gebruikt dan wil dat wel eens flink meuren of roken. Neem je de wat duurdere (vaak veel betere) varianten dan beperk je ook daarmee wat overlast.

Ik woon in een appartement heel dicht aan een speelveldje/tuintje waar nogal eens wat jengelende kinderen te horen zijn. Soms lijkt het wel een wedstrijd wie het hardst, langst en vaakst kan janken/schreeuwen (ik heb zelf helemaal niets met kinderen) wat dan op een gegeven moment wel begint te irriteren.
Maar het gewone spelen waarbij je ze natuurlijk ook goed hoort hoort er gewoon bij en allang blij dat er nog buiten gepeeld wordt ipv de hele dag achter een schermpje te zitten.

Al zouden ze met de buurt een inzameling houden om een aantal opblaaszwembaden neer te zetten dan zou ik er nog aan bijdragen :-P

Zo heb ik hier gezeik met de bovenbuurvrouw die al jaren loopt te mekkeren dat ze last heeft van de bomen in mijn tuin waardoor ze bang is voor vochtschade omdat de zon niet binnen kan schijnen.
De bomen staan een meter of 5 van de gevel af en regelmatig gesnoeid zodat ze op een meter of 3 afstand
blijven. Dus meer dan genoeg ventilatie.
De laatste paar keer was het zeiken dat ze niet ver genoeg weg kon kijken en de achterbuurvrouw niet kan zien.
Bomen dus onderin gesnoeid (in overleg met de woningstichting) dus de vorm is er een heel eind uit.
Op een gegeven moment zo beu dat ik 1 boom op een meter hoog af laat zagen. Zal ze blij zijn als de zon de hele dag staat de bakken op haar gevel en heel grote raam.
De andere zeikt ze ook weer over maar daar blijf ik voorlopig maar eens vanaf tot de woningstichting weer eens komt kijken (die ze voor van alles en nog wat regelmatig belt).

Het is wat geven en nemen met elkaar maar met sommige kan je niets afspreken daar is het voor hen alleen nemen en niets geven.

Edit:
bukkum schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 12:39:
[...]

Chloor kan ik me niet voorstellen maar goed. De pomp is idd ook echt not done vind ik. Ik heb een zwembad en mijn pomp staat in de garage, kan dat niet dan zet er een timer op voor snachts of zet m in een geïsoleerde bak. Dit is dus rekening houden meer je buren. Vuurkorf is ook gewoon onnodig stinkende overlast.
Dat is dus ook de reden dat ik mijn luchtpomp van de vijver in de schuur heb staan (waar die permanent aan staat) op een dempende ondergrond en als je aan de buitenkant van de schuur staat op 40 cm van de pomp kan je hem soms horen als je heel goed luistert. En dat is dan zelfs aan mijn kant van de tuin. Maar verder dan dat ook niet.

[Voor 10% gewijzigd door Ad de Jong op 10-08-2020 12:59]

Mijn profiel op Discogs

• waah
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 07:15
ThaddeusX schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 11:35:
Ik heb zelf ook vele meldingen samen met een buurman bij de politie, gemeente & verhuurder gemaakt.

Levert niks op.

Werkte hier prima. Voor onze over-overburen.maar dat was ook echt overlast. Muziek op standje 10, feestjes tot 2 uur snachts, etc.

Na 3 waarschuwingen is het over.niet vreemd ook want bij een volgend incident worden ze uit het huis gezet door de verhuurder :+

Het kan prima. Maar vaak is de overlast niet zo erg als men die ervaart O-)

• ThaddeusX
ISaFeeliN schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 12:51:
Goh als je de laatste paar posts in deze thread ziet, zie je eigenlijk precies waarom het om sommige plekken fout gaat. Perfecte weerspiegeling van de praktijk in real life.
Tja dan zeg ik "misdaad loont".

En dat soort mensen zullen ook expres meer genieten van hun muziek of timmer werkzaamheden.
Omdat jij toch niks durft.

• Nhz
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 23:19

Nhz

Deventer

Er wordt hier gesproken over een tuin met ingegraven zwembad in een wijk met huizen van tegen de 3/4 miljoen aan. Ik kan gewoon bijna niet geloven dat je dan als buurman last hebt van chloorlucht van dat zwembad, dan gaat er echt wel iets mis.

Mijn schoonouders wonen in een relatief eenvoudige tweekapper, met een achtertuin van circa 6x10mtr. De directe buren hebben daar ook een ingegraven zwembad en die ruik je echt niet bij als je bij mijn schoonouders in de tuin zit.

Groetjes Bas

• ISaFeeliN
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 01:31
ThaddeusX schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 13:08:
[...]

Tja dan zeg ik "misdaad loont".

En dat soort mensen zullen ook expres meer genieten van hun muziek of timmer werkzaamheden.
Omdat jij toch niks durft.
Jij hebt wel een erg triest beeld van je medemens ..

• ThaddeusX
ISaFeeliN schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 13:10:
[...]

Daarom zei ik als laatste redmiddel he.

Als je de post van OP leest dan kan je begrijpen dat na meerdere gesprekken geen oplossing komt.

En de politie, woningbouw & gemeente doen amper in dit soort gevallen wat.

Wat moet hij doen dan? Zelf verhuizen? of blijven klagen bij de buren?

Als iemand piept als een muis zal de kat alleen maar meer lol ervan uit halen en meer kattekwaad uithalen ;)

Edit: Ik ben zelf ook absoluut tegen agressie en geweld. Maar wat als je zo wanhopig bent? Zo wanhopig dat je door de situatie niet kan slapen of moet huilen? Of erger zelfs dat je kinderen of vrouw ermee lastig gevallen word nonstop...

[Voor 17% gewijzigd door ThaddeusX op 10-08-2020 13:15]

• foxgamer2019
  • Registratie: februari 2009
  • Niet online
ApexAlpha schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 09:06:
[...]

Kinderen zijn vaak niet zo het probleem, het zijn vaak de ouders die keihard geluid maken of schreeuwen naar hun kind(eren). Hier in het Zuiden kunnen ze er echt wel wat van, vooral de moeders.

Gisteren hoorde ik vanuit de overkant vanaf mijn balkon (daar zit een redelijk grote parkeerplaats tussen) om 22.00u flink wat lawaai, dat waren niet alleen kinderen maar ook een vader die het leuk vond om de kinderen te laten schrikken.. sommige mensen zijn gewoon luid, waarschijnlijk omdat hun ouders ook weer luid zijn (geweest).
ISaFeeliN schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 13:10:
[...]

Deze mensen bestaan, je mag mijn vorige buren aanspreken met hun keiharde Hazes muziek. :F
Toen ik er wat van zei en ook een paar keer de politie heb gebeld, waar ik overigens wel spijt van heb - maar er was geen wijkagent, werd het alleen maar erger.

[Voor 15% gewijzigd door foxgamer2019 op 10-08-2020 13:16]

• Groentjuh
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 22:24
Ik snap best dat @xh3adshotx niet gaat wijken voor zijn buren. Zou ik ook niet doen voor een van mijn buren als het gaat om geluidsoverlast.

Wat ik (en een bovenbuur) incasseer:
  • Blaffende honden; Als er bijvoorbeeld een hond voorbij loopt en de baasje niet thuis zijn
  • De praktisch dagelijkse "ruzies"/verhitte discussies; Hey bovenbuurt, had jij ook die ruzie van gisteren gehoord over die ruzie met de dochter over het opmaken van haar bed? Denk jij dat er nu meer of minder ruzie gaat komen als de dochter haar vriendinnetje 2 dagen niet meer mag zien?
  • Zeer regelmatig ASO-harde muziek; Meestal niet lang (slechts 1 tot max 2 uur), maar eigenlijk alleen te ontvluchten door eigen muziek op te zetten (ik heb wel een koptelefoon) of door het huis te verlaten!
En dan als ik aan klussen ben (zaterdag om een uur of 10), staat ze gelijk voor de deur of al dat lawaai niet kan? Of ik dat soort dingen niet van te voren kan aangeven zoals die ene keer dat ik die draagmuur liet verwijderen? Ja, nee; Er is minimaal 8 jaar geen onderhoud gepleegd, dus helaas is dat nodig! Tegenwoordig zou ik haar eigen zin gaan gebruiken. Toen de bovenbuur klaagde bij haar was het antwoord: "Ik heb geen klachten gehoord van de andere buren, dus het zal wel meevallen."

Ik snap best dat xh3adshotx zegt "Ik incasseer/klaag niet over dit en dat" dan heb jij niets dat misschien maar eens te proberen voor mijn vuurkorf.

Die bovenbuur zou graag verhuizen, want die heeft dan ook nog last van boven.

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Het hangt inderdaad van je woonsituatie af.

/▌

• XyritZz
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 18-06 13:53
Tot op zekere hoogte mee eens. Ik vind het ronduit asociaal als mensen de vuurkorf aansteken op dagen dat er waarschuwingen zijn voor smog en er weinig tot geen wind is waardoor de rook extreem laag en lang blijft hangen.

Op elke andere dag; prima leef je lekker uit met je vuurkorf. Ik snap dat men daar een stukje gezelligheid uit haalt.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

• XyperActive
  • Registratie: juni 2019
  • Laatst online: 18-06 16:07
Waar trek je de grens wanneer iets "overlast" is en wanneer iets onder de normale "leefgeluiden" vallen. Ik woon nu nog in een rijtjeshuis aan een doorgaande straat.

Afgelopen zaterdag een situatie bij mij thuis. Buren rechts naast ons hielden schijnbaar een buurtbarbecue (7 huishoudens) voor hun deur. de voortuin is misschien anderhalve meter diep. Dus je kunt je voorstellen dat ze op de openbare stoep zaten inclusief de barbecue die daar ook stond. Daarnaast hadden zij het hele weekend ook een opblaasbaar zwembad op de stoep staan. Wij hebben verder geen aankondiging gehad van dit hele gebeuren. Er waren dermate veel mensen bij aanwezig dat zij voor ons huis zaten op dus anderhalve meter van ons voorraam. Zij zaten daar tot een uur of 01.00 's nachts. qua geluid hebben we daar eigenlijk geen last van gehad. Er werd wat gelachen en gepraat, maar niet extreem luid.

Op diezelfde dag hadden schijnbaar mijn achterburen ook een barbecue bij hen thuis met ik gok een mannetje of 30. Hun tuin zit op ongeveer 10 meter van onze achtergevel. Zij bleven daar tot ongeveer een uurtje 03.00 's nachts daar zitten. Hier werd regelmatig geschreeuwd en luidkeels gelachen en gepraat.

In mijn ogen is beide een vorm van overlast. De eerste, omdat zij volledig de openbare ruimte opeisen en praktisch bij ons voor de deur gaan zitten. De tweede vanwege het geluid tot in de late uurtjes. Nu heb ik in beide situaties er niets aan gedaan. Dit omdat ik hier toch niet lang meer woon, gezien ik maandag de sleutel krijg van mijn nieuwe huis. Hoe kijken jullie hier tegenaan?

• Piet_Piraat7
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 18-06 16:14
@XyperActive ik denk dat frequentie van de overlast een belangrijke factor is. Als mijn bijna-bejaarde buren, waar ik nooit last van heb, toch besluiten een keer Defqon1 na te bootsen in de tuin omdat dat ze leuk lijkt doe ik met liefde oordoppen in en val trillend op de bass in slaap. Als je een keer los wil gaan; prima. Het wordt een ander verhaal als de overlast er met regelmaat is. Dan kan zeer minimale overlast al voor zeer grote irritatie zorgen.

• ybos
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 08:11
XyperActive schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 14:07:
Waar trek je de grens wanneer iets "overlast" is en wanneer iets onder de normale "leefgeluiden" vallen. Ik woon nu nog in een rijtjeshuis aan een doorgaande straat.

Afgelopen zaterdag een situatie bij mij thuis. Buren rechts naast ons hielden schijnbaar een buurtbarbecue (7 huishoudens) voor hun deur. de voortuin is misschien anderhalve meter diep. Dus je kunt je voorstellen dat ze op de openbare stoep zaten inclusief de barbecue die daar ook stond. Daarnaast hadden zij het hele weekend ook een opblaasbaar zwembad op de stoep staan. Wij hebben verder geen aankondiging gehad van dit hele gebeuren. Er waren dermate veel mensen bij aanwezig dat zij voor ons huis zaten op dus anderhalve meter van ons voorraam. Zij zaten daar tot een uur of 01.00 's nachts. qua geluid hebben we daar eigenlijk geen last van gehad. Er werd wat gelachen en gepraat, maar niet extreem luid.

Op diezelfde dag hadden schijnbaar mijn achterburen ook een barbecue bij hen thuis met ik gok een mannetje of 30. Hun tuin zit op ongeveer 10 meter van onze achtergevel. Zij bleven daar tot ongeveer een uurtje 03.00 's nachts daar zitten. Hier werd regelmatig geschreeuwd en luidkeels gelachen en gepraat.

In mijn ogen is beide een vorm van overlast. De eerste, omdat zij volledig de openbare ruimte opeisen en praktisch bij ons voor de deur gaan zitten. De tweede vanwege het geluid tot in de late uurtjes. Nu heb ik in beide situaties er niets aan gedaan. Dit omdat ik hier toch niet lang meer woon, gezien ik maandag de sleutel krijg van mijn nieuwe huis. Hoe kijken jullie hier tegenaan?
Beide situaties zou ik mij iets aan storen, maar als het niet vaker voorkomt dan enkele malen per jaar, zou ik er niets aan gedaan hebben. Wat win je er mee door het plezier van anderen te verpesten als het slechts 1 of 2 keer per jaar is :? Je hebt de last al ervaren, dus gun die anderen hun pleziertje dan nog maar. Dan is het in ieder geval nog een win/lose situatie (gechargeerd).
Als het een maandelijks ritueel is, dan er werk van maken :Y

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Piet_Piraat7 schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 14:11:
@XyperActive ik denk dat frequentie van de overlast een belangrijke factor is. Als mijn bijna-bejaarde buren, waar ik nooit last van heb, toch besluiten een keer Defqon1 na te bootsen in de tuin omdat dat ze leuk lijkt doe ik met liefde oordoppen in en val trillend op de bass in slaap. Als je een keer los wil gaan; prima. Het wordt een ander verhaal als de overlast er met regelmaat is. Dan kan zeer minimale overlast al voor zeer grote irritatie zorgen.
Ja, dat is ook waar. En het scheelt ook als je op de hoogte gebracht wordt van de reden. Daarom meld ik het altijd als er dingen gaan gebeuren die geluid maken bij mijn bejaarde buren. Hetzelfde met de opritten, die zijn vrij smal maar als ik vertel dat ik een grote vrachtwagen met spullen verwacht vinden ze het niet zo erg als die voor een stuk op hun oprit staat.

/▌

• weertenaar
  • Laatst online: 18-06 13:12
[...]

Volgens mij ben ik echt nog niet verzuurd... mijn kinderen spelen buiten en maken geluid. Ik spreek ze daarop aan als het te luidruchtig is,of te lang duurt.
Er is altijd wel bezoek bij een van de buren, of iemand aan het klussen, allemaal prima, maar na 23:00 of 07:00 uur mag je normaal toch wel een beetje denken aan de buren. En daar heb ik gelukkig ook echt niet over te klagen :)
Als ik aan het klussen ben overdag en bij de buren blijft een kleine logeren belt ze gewoon aan en stel ik het lawai maken even uit, logisch.

BBQ of smoker vind ik ook prima, maar zo'n kansloze vuurkorf/schaal...dat is gewoon ongezond voor iedereen. Doe dat lekker als je achteraf woont en je ongeacht de windrichting niemand ermee lastig valt. Maar goed....vroeger was je ook verzuurd als je iemand aansprak omdat hij/zij zat te roken in de coupé....

• Morpheusk
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 00:53
[...]

Ik heb eigenlijk ook niet zo problemen met een vuurkorf, dat is vaak maar een enkele keer per jaar. Ik heb dit zelf ook wel eens gedaan. Maar in de wintermaanden stinkt mijn hele huis dagelijks naar open haard. Dat zegt misschien meer over hoe mijn huis geïsoleerd, maar in de winter houdt echt niemand rekening met o.a. mist en stookt gewoon vrolijk verder omdat ze het anders koud hebben.
XyperActive schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 14:07:

Leven en laten leven....... al is 1 meter voor je raam wel opmerkelijk.
Hier zijn de feestjes bij de diverse buren rond dezelfde periode (verjaardagen) per jaar. Ik heb hier geen moeite mee. Andersom hebben ze dat ook niet :)

Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten

• backupdevice
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 08:25
[...]

Beetje kortzichtig van jou hoor. Je weet dat als jij een vuurkorf aansteekt in een woonwijk dat de kans zeer groot is dat in de directe omgeving alleen jij van die vuurkorf geniet. Dat jij last hebt van kinderen die in een zwembad zitten is jammer voor jou , maar het is wel normaal in een woonwijk dat je kinderen hoort spelen. Mocht je daar last van hebben dan woon je in de verkeerde buurt.

Ben het met je eens dat je er samen voor moet zorgen dat het gezellig wordt, maar de gezelligheid van een vuurkorf delen met je buren wordt 99,9% van de tijd niet in dank afgenomen.

Kamado Joe Classic | if you're lookin', you ain't cookin

• Bockelaar
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 22:11
ik zit nu al effe mee te lezen maar verbaas me er toch echt over dat aan de ene kant herrie, BBQ, feestjes, zwembad, gillende kinderen etc onder de noemer leefgeluiden, accepteer maar geschaard wordt, maar dat dan er wel gevallen wordt over het voorbeeld van een vuurkorf.

Er wordt in mijn ogen echt gemeten met twee maten. En oh, vuurkorf via APV verbieden klinkt leuk, handhaven op het achtererf daarvan is toch echt lastig :)

Remember: A CRAY is the only computer that runs an endless loop in just 4 hours...

• ShininNL
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 18-06 20:14
Naast me een stel van begin 30 wonen die zich nog als studenten gedragen. Op kerstavond tot 03.00 luidkeels drankspelletjes spelen met muziek die steeds harder ging. Ondanks een betonnen scheidingsmuur leek het alsof hij en zijn vriendengroep naast me in bed lagen zo hard. Uiteindelijk aangebeld en toen was het gelukkig gelijk afgelopen.

Even later bleek dat zijn vriendin al om 1 uur in bed lag en hier ook last van had, maar er blijkbaar niks van zei, vreemd stel met z'n 2en. Van mijn vriendin begreep ik ook dat ze nog hadden gezegd niet met zulke feestjes te gaan stoppen want ze waren zó sociaal... ja ja zolang je met niemand rekening hoef te houden.

Sindsdien zijn er iedere maand nog wel een hoop (dronken) mensen over de vloer met het nodige gestommel dat je door de muren hoort (gestamp, slaande deuren), de muziek is gelukkig minder hard.

Tja wat doe je er tegen? Ik heb sinds een kleine maand mijn eigen homegym, dus de tokkie buren kunnen altijd zelf kiezen. Is er weer luidruchtig gedaan, dan wordt er door mij op een vroeg tijdstip gedeadlift. Is het rustig geweest, dan begin ik wat later met trainen :).
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Dit topic is gesloten.

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True