Toon posts:

[XSX / XSS] Het aanloop naar release topic Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 26 ... 147 Laatste
Acties:
  • 314.625 views

• ariekanari
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:34
Finraziel schreef op zondag 12 juli 2020 @ 12:24:
[...]

Als ze zoiets al willen doen dan moeten ze dat zeker niet nu vlak voor de xsx doen... Dan geef je Sony gelijk weer munitie, hoeven ze alleen nog maar te zeggen dat zij een echte spelcomputer gemaakt hebben die niet vertraagd wordt door allerlei andere onzin er op.
Maakt niet uit of het de xsx werkelijk zou vertragen, ze kunnen zich niet een herhaling van de vorige keer veroorloven.
Mee eens, dat moeten ze stilzwijgend doen, want het is op de eerste, tweede en derde plaats een game console.

Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:23

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

Ze moeten gewoon door gaan met wat ze nu al sinds de aankondiging doen. Echt meer dan prima strategie.
Dat facebook mixer geneuzel is ook in 2 dagen over gewaaid. Ze hebben gewoon de wind in de zeilen en over 2 weken kunnen ze het eerste half jaar met een mooie show eindigen.

Oja, en ik hoop dat ze met een XsX patch komen voor Sea of Thieves, want ik zie me dat spel over een jaar nog steeds spelen... :)

[ Voor 65% gewijzigd door uchiha tijntje op 12-07-2020 13:22 ]

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Hmm... Gaat niet goed... Even klikken. Is verklaring over die ontwikkelingen binnen Ubisoft irt vanavond.

[ Voor 42% gewijzigd door uchiha tijntje op 12-07-2020 17:11 ]

• poor Leno
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
(overleden)
uchiha tijntje schreef op zondag 12 juli 2020 @ 17:10:
[Embed]

Hmm... Gaat niet goed... Even klikken. Is verklaring over die ontwikkelingen binnen Ubisoft irt vanavond.
Ongetwijfeld gerelateerd aan het nieuws op de frontpage..

nieuws: Ubisofts Chief creative officer en twee andere kopstukken leggen func...

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:48
Mja om 21.00 dus de Ubisoft Forward livestream

Via:
https://www.ubisoft.com/en-us/forward

Verder: Je kan 20% extra korting krijgen op je order door code 'UBIFORWARD' te gebruiken bij het afrekenen

[ Voor 37% gewijzigd door Martinspire op 12-07-2020 20:41 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

gamerboy schreef op zondag 12 juli 2020 @ 11:47:
Release date is geleaked/gereleased.

Het wordt 17 november
Dit komt uit het AC:Valhalla topic maar er werd meteen gesproken "ook op Series X".

Dus, Series X komt dus uiterlijk 17 november op de markt.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

MAX3400 schreef op zondag 12 juli 2020 @ 21:42:
[...]

Dit komt uit het AC:Valhalla topic maar er werd meteen gesproken "ook op Series X".

Dus, Series X komt dus uiterlijk 17 november op de markt.
Ik denk dat die conclusie niet direct getrokken kan worden. Ook al verwacht ik wel dat die dan uit is maar toch :)

• MAX3400

MAX3400

uchiha tijntje schreef op zondag 12 juli 2020 @ 21:44:
[...]

Ik denk dat die conclusie niet direct getrokken kan worden. Ook al verwacht ik wel dat die dan uit is maar toch :)
Deze had je wss al gezien van de week?
https://twitter.com/Wario64/status/1282035173580632064

17 november "leaked' voor Xbox One. De Ubi-stream bevestigt net Valhalla op 17 november. En aangezien Valhalla een confirmed "smart delivery" game is, klinkt het wel errug aannemelijk dat de XSX dan uit is.

Echter, ik kan mis-informed zijn maar ja...

[ Voor 4% gewijzigd door MAX3400 op 12-07-2020 21:49 ]

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

MAX3400 schreef op zondag 12 juli 2020 @ 21:49:
[...]

Deze had je wss al gezien van de week?
https://twitter.com/Wario64/status/1282035173580632064

17 november "leaked' voor Xbox One. De Ubi-stream bevestigt net Valhalla op 17 november. En aangezien Valhalla een confirmed "smart delivery" game is, klinkt het wel errug aannemelijk dat de XSX dan uit is.

Echter, ik kan mis-informed zijn maar ja...
Cyberpunk was ook een confirmed smart delivery toen de release date nog op september stond. Dus dat een game smart delivery support zegt weinig over de release date van de console zelf.

• MAX3400

MAX3400

uchiha tijntje schreef op zondag 12 juli 2020 @ 21:54:
[...]

Cyberpunk was ook een confirmed smart delivery toen de release date nog op september stond. Dus dat een game smart delivery support zegt weinig over de release date van de console zelf.
Goed punt!

Misschien wil ik te graag een paar weken vrij half november om een verse XSX op te halen en mee te spelen :)

Ik zal wel oud worden en/of #HyperScape komt (gelukkig) niet uit op de XSX maar ik zit nog naar die stream te kijken en wat een enorm zenuwenspel is dat zeg... LSD meets Unreal Tournament meets Watchdogs meets 2004-gfx

[ Voor 20% gewijzigd door MAX3400 op 12-07-2020 22:25 ]

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:48
Prima presentatie van Ubi. Games die ik allemaal wel wil doen denk ik. Ook nog wat aankondigingen in de pre-show en post-show, maar dat zie ik morgen allemaal wel (in een TL;DW lijstje). Ik zag al wel AI teammates voor Ghost Recon, maar met die game ben ik wel klaar mee.

HyperScape alleen een pc-beta is wel een gemiste kans. Hij komt deze zomer wel naar consoles, maar zonder consoles gaan ze de hype niet waar maken, gok ik. Ziet er wel geinig uit. Nu nog afwachten. Denk wel dat ik hem even op Pc probeer om te zien of het wat voor me is, maar ga pas echt spelen als ie op console is. Zie nog niks over cross-platform, hopelijk kun je op console gewoon lekker zonder pc-gedoe spelen.

Watch Dogs zag er ook wel tof uit, veel mogelijkheden dus ook wel replayability. Ik denk dat ik hem gewoon lekker op de huidige generatie doe, maar ben wel benieuwd naar wat de verschillen daarmee zijn. Ze gaan wel helemaal de anarchy-mode op. Enerzijds onderzoeken hoe of wat met die aanslag (ik gok dat die bad guys daar wel weer achter zitten), anderzijds dus de geprivatiseerde politie aanpakken. Genoeg humor ook zo te zien. Dus dat wordt wel wat. Dat die gozer in elkaar dondert omdat ie dronken is, geeft wel weer de toon aan haha.

Far Cry is nog wat onduidelijk, ziet er qua sfeer wel prima uit. Weer een goede bad guy erbij, dus dat wordt spannend. Heb het niet echt zo met zuid-amerika maar we gaan het zien.

Assassins Creed ziet er ook wel gaaf uit. Niet de allermooiste game wellicht, maar wel gewoon leuk om te doen. En je bent er niet in 25 uur doorheen ;)
Veel brute actie en wat minder stealth, maar de gevechten hebben nu wel wat meer diepgang volgens mij.

Martinspire - PC, PS5, XSX

• Koning-Admiraal
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 02-08-2021

Koning-Admiraal

De commandant!

Watch dogs Legion is een must have. Ziet er echt tof en leuk uit.

Set your goals high, and don't stop till you get there.

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Weer even over een (mogelijke) all digital versie. Ik heb watch_dogs 2 al een poosje in overweging. Zag dat hij nog geen 10tje zou kosten voor de xbox one als ik hem via Ubisoft zou kopen met de forwardcode. In mijn onwetendheid dacht ik dat dat ook gewoon een code zou zijn (of ervoor kon kiezen) nee dus, nog verzendkosten erbij. Nou ok, had ik geen zin in. Dus even kijken bij Xbox zelf in de shop... 70 euro....

Nou weet ik prima dat bij de sales hij echt voor heel veel minder gehaald kan worden. Maar dan moet je dus wel altijd op een sale wachten als je een wat oudere game wil halen. Dat vind ik wel echt een enorm tegenpunt tegen een all digital. De discussie hier gaat vaak over een of twee tientjes die je bespaart bij launchtitels. Maar bij oudere titels kan het dus gewoon 50 tot 60 euro schelen. Dan ben je dus met 1 of 2 aankopen aan het prijsverschil. (tenzij je dus misschien wel maanden wilt wachten op een salesaanbieding.)

Echt bizar dat prijzen in de shop na 4 jaar nog steeds de launchprijs hanteren voor (best) veel games. Als daar structureel wat aan gedaan zou worden zou een AD wel interessant worden misschien. (Als hij er voor 29.99 standaard in had gestaan had ik deze post niet gemaakt zeg maar ;) )

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:00

BM

Moderator Spielerij
Ik kreeg bij HyperScape gister vooral een enorme 'Ready Player One' vibe eigenlijk :p

WD:Legion, twijfelgeval. Opzich leuk concept, maar ik vraag me wel af in hoeverre al die verschillende personen die je kunt recruteren nu écht het spel wezenlijk veranderen :) Ik vond het shot waarin ze van karakter wisselden, maar de tekst gelijk bleef wel bijdragen aan dat gevoel :p

AC:Valhalla zag er stuk beter uit dat in de gelekte gameplaybeelden, maar overtuigd nog niet helemaal, zeker als ik dan ook de preview van Tweakers nog lees, werk aan de winkel voor Ubisoft.

Van FC6 vond ik het erg jammer dat er geen gameplay getoond werd, maar die game zullen ze wel bewaren tot de volgende sessie. Met dank aan @Anton.net de volgende tweet met screenshots. Ziet er goed uit, maar blaast me ook niet direct weg, misschien dat het in beweging meer indruk maakt :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

• LuisjeNL
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online
@ArthurMorgan

Staat gewoon voor 14 euro in de store, zowel via de Xbox app als xbox.nl :)

https://www.microsoft.com...tivetab=pivot:overviewtab

Of 8,82 euro als je in dollars afrekend _/-\o_

[ Voor 14% gewijzigd door LuisjeNL op 13-07-2020 07:46 ]

Lichtpuntje...

• ArthurMorgan
  • Niet online
Is die dan vandaag ingegaan? Want gisteren kreeg ik nog 69 euro voor de kiezen :D

in elk geval dik duimpje omhoog ;) dank je

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21:40

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
ArthurMorgan schreef op maandag 13 juli 2020 @ 07:46:
Is die dan vandaag ingegaan? Want gisteren kreeg ik nog 69 euro voor de kiezen :D

in elk geval dik duimpje omhoog ;) dank je
Waar zijn de duimpjes trouwens gebleven in dit topic :)
Kan hier niemand meer een duimpje omhoog geven :?

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• LuisjeNL
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online
@G_Dragon

Hier ergens te lezen: https://gathering.tweaker...ist_messages/1478383/last

Tldr: ging in een ander topic mis en willen een zelfde lijn aanhouden dus in dit topic ook weggehaald.

d:)b (y) deze mag je wel gratis weggeven! :+

Lichtpuntje...

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21:40

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
LuisjeNL schreef op maandag 13 juli 2020 @ 08:40:
@G_Dragon

Hier ergens te lezen: https://gathering.tweaker...ist_messages/1478383/last

Tldr: ging in een ander topic mis en willen een zelfde lijn aanhouden dus in dit topic ook weggehaald.

d:)b (y) deze mag je wel gratis weggeven! :+
Bedankt voor de uitleg :)
Dacht eerst dat het aan mijn browser lag :o

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• Miesjh
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15:14

Miesjh

Xbox Live: Miesjh NL

Geruchten over een nieuwe Forza. Locked 4K @ 120 FPS . _/-\o_

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EchVozgXsAILVkW?format=jpg&name=large

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EchVpMbXoAIu1k8?format=jpg&name=large

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EchVpfAWsAIlKWe?format=jpg&name=medium

• MAX3400

MAX3400

Miesjh schreef op maandag 13 juli 2020 @ 08:58:
Geruchten over een nieuwe Forza. Locked 4K @ 120 FPS . _/-\o_
https://www.altchar.com/g...ine-and-more-auP2I7z2bNeG ?
Now, before you check out the leak, keep in mind that it is coming from 4chan so it is entirely possible that the info is fake.
Volgens mij heb ik in ieder geval de opsomming over bandjes, baantemperatuur, etc al minstens 5x zien langskomen de afgelopen weken maar gelukkig wel steeds in een ander font / kleur / achtergrond.

We gaan het zien; ik vind februari eerlijk gezegd een rare release-date voor Forza*

[ Voor 10% gewijzigd door MAX3400 op 13-07-2020 09:05 ]

• Miesjh

Miesjh

MAX3400 schreef op maandag 13 juli 2020 @ 09:04:
[...]
Volgens mij heb ik in ieder geval de opsomming over bandjes, baantemperatuur, etc al minstens 5x zien langskomen de afgelopen weken maar gelukkig wel steeds in een ander font / kleur / achtergrond.
Maar nog niet in dit topic.... :9

• drakiesoft
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 06-10 19:09
Forza 4chan lek... Dikke korrel zout

• drakiesoft
Zijn we al aan het aftellen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XQdXZBbyQxcGD1lCVDt5yoOySAA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/umJfVVJ4xttAROn14bWNQpB5.jpg?f=fotoalbum_large

• MAX3400

MAX3400

Miesjh schreef op maandag 13 juli 2020 @ 09:06:
[...]

Maar nog niet in dit topic.... :9
True :)
drakiesoft schreef op maandag 13 juli 2020 @ 09:13:
Forza 4chan lek... Dikke korrel zout
Fixed :>

Ach, we gaan het zien; er zijn niet zoveel spellen waar ik echt interesse in heb. Ben een "ouwe zeikerd" dus als de XSX bijvoorbeeld 17 november wordt uitgebracht en FM8 bijvoorbeeld pas 3 februari, heb ik toch mooi 3 maanden de tijd om een fijne "120fps TV" bij mijn nieuwe console uit te zoeken voordat alles in gebruik gaat worden genomen ;)

Alhoewel, zou het misschien wel leuk vinden als Division 2 een XSX-opfrissertje krijgt maar Ubi kennende denk ik dat ze daar iets te druk voor zijn t.z.t.

• Miesjh

Miesjh

MAX3400 schreef op maandag 13 juli 2020 @ 09:18:
[...]

True :)

[...]

Fixed :>

Ach, we gaan het zien; er zijn niet zoveel spellen waar ik echt interesse in heb. Ben een "ouwe zeikerd" dus als de XSX bijvoorbeeld 17 november wordt uitgebracht en FM8 bijvoorbeeld pas 3 februari, heb ik toch mooi 3 maanden de tijd om een fijne "120fps TV" bij mijn nieuwe console uit te zoeken voordat alles in gebruik gaat worden genomen ;)

Alhoewel, zou het misschien wel leuk vinden als Division 2 een XSX-opfrissertje krijgt maar Ubi kennende denk ik dat ze daar iets te druk voor zijn t.z.t.
Tuurlijk korrel zout. Maar ik acht Turn 10 hier wel voor in staat. Ook op de Xbox One X is Forza 7 als een van de weinige games van deze generatie Native 4k, 60 fps.

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20:10

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

BM schreef op maandag 13 juli 2020 @ 07:19:

Van FC6 vond ik het erg jammer dat er geen gameplay getoond werd, maar die game zullen ze wel bewaren tot de volgende sessie. Met dank aan @Anton.net de volgende tweet met screenshots. Ziet er goed uit, maar blaast me ook niet direct weg, misschien dat het in beweging meer indruk maakt :)
[Twitter]
Een FAL (of iets wat er voor moet doorgaan) met een blikje sardientjes ter vervanging van de iron sights >:) Moet niet gekker worden. Maken ze daar een ultra edition van ipv met die vlammenwerper, dan koop ik die meteen. Kijkende naar de screenshots heeft FC6 een hoog Just Cause 2 gehalte, maar kan het mis hebben.

Heb onlangs FC5 gekocht, maar twijfel nog om deze te spelen op de One X. Wellicht dat die nog wat mooier wordt op de Series X al heeft die volgens de enhanced lijst al 4k UHD + HDR. Hoop dat ze de 23ste daar ook iets over gaan zeggen hoe en vooral welke 360/One games profijt gaan hebben van extra HDR of FPS.

Vooralsnog liggen Far Cry 5 en Splinter Cell Blacklist klaar om gespeeld te worden, maar wil best nog wel een klein half jaartje wachten als de Series X die beide games nog wat naar een hoger niveau kan tillen graphic wise. Er is namelijk nog vrij weinig info over die feature auto HDR en hogere fps.

XBL: MRE Inc

• nioz
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-05 15:34
Miesjh schreef op maandag 13 juli 2020 @ 09:26:
[...]

Tuurlijk korrel zout. Maar ik acht Turn 10 hier wel voor in staat. Ook op de Xbox One X is Forza 7 als een van de weinige games van deze generatie Native 4k, 60 fps.
Ja, en als de game ook nog op de One moet draaien, dan is het niet zo gek als ze 120fps halen op Series X, zelfs met extra grafische toeters en bellen. Ik ben wel benieuwd hoe 120fps voelt tov 60fps, denk dat de laatste keer dat ik iets boven de 60fps gespeeld heb Quake3 ofzo was :+

Met zulke hogere framerates zou het ook wel interessant zijn als ze wat VR headsets gaan supporten O-)

[ Voor 8% gewijzigd door nioz op 13-07-2020 10:34 ]

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
BM schreef op maandag 13 juli 2020 @ 07:19:
Ik kreeg bij HyperScape gister vooral een enorme 'Ready Player One' vibe eigenlijk :p

WD:Legion, twijfelgeval. Opzich leuk concept, maar ik vraag me wel af in hoeverre al die verschillende personen die je kunt recruteren nu écht het spel wezenlijk veranderen :) Ik vond het shot waarin ze van karakter wisselden, maar de tekst gelijk bleef wel bijdragen aan dat gevoel :p

AC:Valhalla zag er stuk beter uit dat in de gelekte gameplaybeelden, maar overtuigd nog niet helemaal, zeker als ik dan ook de preview van Tweakers nog lees, werk aan de winkel voor Ubisoft.

[Twitter]
Vooral tijdens de intro en hoe de wereld werd gepresenteerd was dat ook idd een één op één copy van de OASIS inderdaad.. Zelfs tot hoe de gamekarakters in munten uit elkaar vielen aan toe :9

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Flight Simulator komt volgende maand (18 Augustus) al uit voor Xbox Gamepass op de PC, dat is echt een stuk sneller dan ik had verwacht!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

kazuka schreef op maandag 13 juli 2020 @ 15:33:
Flight Simulator komt volgende maand (18 Augustus) al uit voor Xbox Gamepass op de PC, dat is echt een stuk sneller dan ik had verwacht!

[YouTube: Microsoft Flight Simulator - Pre-Order Launch Trailer]
En dan hebben ze nog even een paar maandjes optimalisatie tijd voor de XsX en dan lekker in november vliegen boven Nederland :P

• ArthurMorgan
  • Niet online
Ik ben wel benieuwd, laatste ervaring met FS was geloof ik zo rond 2000 op de PC met alleen muis en toetsenbord :D Dat was uiteraard helemaal niks. Nu eens kijken hoe dat is met een controller. Wacht denk ik wel gewoon op de XsX voor ik ermee begin, de One lijkt mij gewoon niet echt geschikt hiervoor, ook al zal het vast wel werken.

[ Voor 26% gewijzigd door ArthurMorgan op 13-07-2020 16:47 ]

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

ArthurMorgan schreef op maandag 13 juli 2020 @ 16:46:
Ik ben wel benieuwd, laatste ervaring met FS was geloof ik zo rond 2000 op de PC met alleen muis en toetsenbord :D Dat was uiteraard helemaal niks. Nu eens kijken hoe dat is met een controller. Wacht denk ik wel gewoon op de XsX voor ik ermee begin, de One lijkt mij gewoon niet echt geschikt hiervoor, ook al zal het vast wel werken.
Ik begreep dat er veel mogelijkheden zijn om te bepalen wat je wel en niet zelf allemaal wil doen. Genoeg opties voor de puristen onder ons en opties voor de "ik wil gewoon even boven mijn huis vliegen gamers zonder dat ik een handleiding moet lezen van 2000 pagina's om uberhaubt op te kunnen stijgen". :)

• ArthurMorgan
  • Niet online
In dat geval ben ik waarschijnlijk heel erg snel hooked. Over de wereld gaan met google earth vind ik al fantastisch, maar die ervaring met FS zou echt helemaal tof zijn. (Ik vlieg in GTA ook heel graag rond, als ik dat gemak zou krijgen in FS..... Wow, i like it :D )

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:59

Wom

Zien jullie ook het flexen van die vleugels in die trailers? Damn :D

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

• RRCreations
  • Laatst online: 06-10 10:25
kazuka schreef op maandag 13 juli 2020 @ 15:33:

[YouTube: Microsoft Flight Simulator - Pre-Order Launch Trailer]
GOTY :o

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Ja en als die op de XsX uitkomt, komt die vast gelijk in gamepass. De beste service money can buy. Althans die mening wordt volgens mij in dit topic wel redelijk gedeeld, waar toevallig ook de meeste daadwerkelijke gebruikers van de service zitten :P

@Xgar d:)b

[ Voor 6% gewijzigd door uchiha tijntje op 14-07-2020 15:13 ]

• Xgar
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22:08
uchiha tijntje schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 14:56:
Ja en als die op de XsX uitkomt, komt die vast gelijk in gamepass. De beste service money can buy. Althans die mening wordt volgens mij in dit topic wel redelijk gedeeld, waar toevallig ook de meeste daadwerkelijke gebruikers van de service zitten :P
Precies, volgens onderstaand artikel waren er in april al 10 miljoen gebruikers, dat is een flink aantal in nog geen 3 jaar.

https://www.businessinsid...4?international=true&r=US

Ik vind het heerlijk om te games te testen, genoeg games gevonden die ik normaal waarschijnlijk links had laten liggen en de first party games er meteen op is natuurlijk ook super.
Of multiplayer games met vrienden, geen gedoe of iedereen de game heeft, downloaden en spelen maar.

• RRCreations
  • Laatst online: 06-10 10:25
Ik heb zelf mijn vrienden overtuigd om over te stappen naar de Xbox door GamePass. Ik heb lijstje met games opgestuurd wat we allemaal konden spelen en ze waren gelukkig enthousiast om de krachtigste console aan te schaffen. Xbox heeft met GP toch wel een troef in handen!

• MRE-Inc

MRE-Inc

Xbox Velocity Architecture artikel op XBox Wire door niemand minder dan Jason Ronald
Xbox Velocity Architecture: A Closer Look at the Next-Gen Tech Driving Gaming Innovation Forward on Xbox Series X
by Jason Ronald, Direct of Program Management, Xbox Series X • Jul 14, 2020 @ 8:00am

When we set out to design the Xbox Series X, we aspired to build our most powerful console ever powered by next generation innovation and delivering consistent, sustained performance never before seen in a console with no compromises. To achieve this goal, we knew we needed to analyze each component of the system, to push beyond the limitations in traditional console performance and design. It was critical in the design of the Xbox Series X to ensure we had a superior balance of power, speed and performance while ensuring no component would constrain the creative ambition of the world’s best creators, empowering them to deliver truly transformative next gen gaming experiences not possible in prior console generations.

At the heart of the Xbox Series X is our custom processor leveraging the latest RDNA 2 and Zen 2 architectures from our partners at AMD to deliver a best in class next generation processor delivering more than 12 TFLOPs of GPU power and more than 4 times the CPU processing power of the Xbox One X. Xbox Series X includes the highest memory bandwidth of any next generation console with 16GB of GDDR6 memory, including 10GB of GPU optimized memory at 560 GB/s to keep the processor fed with no bottlenecks. As we analyzed the storage subsystem, it became clear that we had reached the upper limits of traditional hard drive technology and to deliver on our design aspirations, we would need to radically rethink and revolutionize our approach with the Xbox Series X.

Empowering Next Generation Game Design and Creative Vision

Modern games require a significant amount of data to create the realistic worlds and universes that gamers experience. To enable the processor to work at its optimum performance, all of this data must be loaded from storage into memory. The explosion of massive, dynamic open-world environments and living, persistent worlds with increased density and variety has only increased the amount of data required. From environmental mesh data, high polygon character models, high resolution textures, animation data, audio and video source files and more all combine together to deliver the most immersive game play environment for the player.

Despite the ability for modern game engines and middleware to stream game assets into memory off of local storage, level designers are still often required to create narrow pathways, hallways, or elevators to work around the limitations of a traditional hard drive and I/O pipeline. These in-game elements are often used to mask the need to unload the prior zone’s assets from memory while loading in new assets for the next play space. As we discussed developers’ aspirations for their next generation titles and the limitations of current generation technology, this challenge would continue to increase exponentially and further constrain the ambition for truly transformative games. This feedback influenced the design and development of the Xbox Velocity Architecture.

Introducing the Xbox Velocity Architecture

The Xbox Velocity Architecture was designed as the ultimate solution for game asset streaming in the next generation. This radical reinvention of the traditional I/O subsystem directly influenced all aspects of the Xbox Series X design. If our custom designed processor is at the heart of the Xbox Series X, the Xbox Velocity Architecture is the soul. Through a deep integration of hardware and software innovation, the Xbox Velocity Architecture will power next-gen gaming experiences unlike anything you have seen before.

The Xbox Velocity Architecture comprises four major components: our custom NVME SSD, hardware accelerated decompression blocks, a brand new DirectStorage API layer and Sampler Feedback Streaming (SFS).

Let’s dive deep into each component:

Custom NVME SSD: The foundation of the Xbox Velocity Architecture is our custom, 1TB NVME SSD, delivering 2.4 GB/s of raw I/O throughput, more than 40x the throughput of Xbox One. Traditional SSDs used in PCs often reduce performance as thermals increase or while performing drive maintenance. The custom NVME SSD in Xbox Series X is designed for consistent, sustained performance as opposed to peak performance. Developers have a guaranteed level of I/O performance at all times and they can reliably design and optimize their games removing the barriers and constraints they have to work around today. This same level of consistent, sustained performance also applies to the Seagate Expandable Storage Card ensuring you have the exact same gameplay experience regardless of where the game resides.
Hardware Accelerated Decompression: Game packages and assets are compressed to minimize download times and the amount of storage required for each individual game. With hardware accelerated support for both the industry standard LZ decompressor as well as a brand new, proprietary algorithm specifically designed for texture data named BCPack, Xbox Series X provides the best of both worlds for developers to achieve massive savings with no loss in quality or performance. As texture data comprises a significant portion of the total overall size of a game, having a purpose built algorithm optimized for texture data in addition to the general purpose LZ decompressor, both can be used in parallel to reduce the overall size of a game package. Assuming a 2:1 compression ratio, Xbox Series X delivers an effective 4.8 GB/s in I/O performance to the title, approximately 100x the I/O performance in current generation consoles. To deliver similar levels of decompression performance in software would require more than 4 Zen 2 CPU cores.
New DirectStorage API: Standard File I/O APIs were developed more than 30 years ago and are virtually unchanged while storage technology has made significant advancements since then. As we analyzed game data access patterns as well as the latest hardware advancements with SSD technology, we knew we needed to advance the state of the art to put more control in the hands of developers. We added a brand new DirectStorage API to the DirectX family, providing developers with fine grain control of their I/O operations empowering them to establish multiple I/O queues, prioritization and minimizing I/O latency. These direct, low level access APIs ensure developers will be able to take full advantage of the raw I/O performance afforded by the hardware, resulting in virtually eliminating load times or fast travel systems that are just that . . . fast.
Sampler Feedback Streaming (SFS): Sampler Feedback Streaming is a brand-new innovation built on top of all the other advancements of the Xbox Velocity Architecture. Game textures are optimized at differing levels of detail and resolution, called mipmaps, and can be used during rendering based on how close or far away an object is from the player. As an object moves closer to the player, the resolution of the texture must increase to provide the crisp detail and visuals that gamers expect. However, these larger mipmaps require a significant amount of memory compared to the lower resolution mips that can be used if the object is further away in the scene. Today, developers must load an entire mip level in memory even in cases where they may only sample a very small portion of the overall texture. Through specialized hardware added to the Xbox One X, we were able to analyze texture memory usage by the GPU and we discovered that the GPU often accesses less than 1/3 of the texture data required to be loaded in memory. A single scene often includes thousands of different textures resulting in a significant loss in effective memory and I/O bandwidth utilization due to inefficient usage. With this insight, we were able to create and add new capabilities to the Xbox Series X GPU which enables it to only load the sub portions of a mip level into memory, on demand, just in time for when the GPU requires the data. This innovation results in approximately 2.5x the effective I/O throughput and memory usage above and beyond the raw hardware capabilities on average. SFS provides an effective multiplier on available system memory and I/O bandwidth, resulting in significantly more memory and I/O throughput available to make your game richer and more immersive.
Through the massive increase in I/O throughput, hardware accelerated decompression, DirectStorage, and the significant increases in efficiency provided by Sampler Feedback Streaming, the Xbox Velocity Architecture enables the Xbox Series X to deliver effective performance well beyond the raw hardware specs, providing direct, instant, low level access to more than 100GB of game data stored on the SSD just in time for when the game requires it. These innovations will unlock new gameplay experiences and a level of depth and immersion unlike anything you have previously experienced in gaming.

Unlocking Next Generation Experiences

What does this all mean for you as a gamer? As the industry’s most creative developers and middleware companies have begun to explore these new capabilities, we expect significant innovation throughout the next generation as this revolutionary new architecture enables entirely new scenarios never before considered possible in gaming. The Xbox Velocity Architecture provides a new level of performance and capabilities well beyond the raw specifications of the hardware itself. The Xbox Velocity Architecture fundamentally rethinks how a developer can take advantage of the hardware provided by the Xbox Series X. From entirely new rendering techniques to the virtual elimination of loading times, to larger, more dynamic living worlds where, as a gamer, you can choose how you want to explore, we can’t be more excited by the early results we are already seeing. In addition, the Xbox Velocity Architecture has opened even more opportunities and enabled new innovations at the platform level, such as Quick Resume which enables you to instantly resume where you left off across multiple games, improving the overall gaming experience for all gamers on Xbox Series X.

We can’t wait for gamers around the world to get to experience these new, next generation gaming experiences on Xbox Series X this holiday and beyond. For more information on the Xbox Velocity Architecture, check out the video above.
Erg intressant artikel. Vanavond als junior 2.0 op bed ligt nog maar eens lezen en kijken of James Stanard daar nog wat extra's over los laat. Ben vooral benieuwd wat die 100GB inhoudt. Er was al wel iets bekend om vram te gaan gebruiken in de vorm van 100GB ssd ruimte, maar veel had Microsoft daar nog niet over los gelaten.

De bijbehorende video.

[ Voor 4% gewijzigd door MRE-Inc op 14-07-2020 17:23 ]

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

MRE-Inc schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 17:06:
Xbox Velocity Architecture artikel op XBox Wire door niemand minder dan Jason Ronald

[...]
(y) Goed staaltje marketing!

[ Voor 3% gewijzigd door uchiha tijntje op 14-07-2020 17:18 ]

• Aenea
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-02-2021
uchiha tijntje schreef op maandag 13 juli 2020 @ 16:42:
[...]

En dan hebben ze nog even een paar maandjes optimalisatie tijd voor de XsX en dan lekker in november vliegen boven Nederland :P
Wel beetje jammer dat opgepoetste Schiphol niet in de standaard versie zit.

Maar ga 'm zeker ff proberen, ben flight Sim gek dus....

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13:56

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

LuisjeNL schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 19:55:
@Linksquest

Dat durf ik niet te zeggen, maar deel 1 zit in gamepass dus kun je ultra cheap spelen :)
@LuisjeNL heb me de game net bij Amazon gekocht, dus ben enorm benieuwd :D

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

• Wom

Wom

justifire schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 19:25:
[...]

Kunnen ze dat dan niet gewoon achterwege laten ?
Zeg dat op de Series X 1000 mensen in een stadje rondlopen en er op de Xbox maar 100 te zien zijn ?
En dat op de Series X alles over-de-top kapot kan met bijbehorende physics en op de Xbox alles gewoon heel blijft.
Beetje zoals met Battlefield 4 destijds, op de X360 bleef de wolkenkrabber netjes staan, op de One vlogen de brokken om je oren en stortte het hele ding in elkaar na voldoende schade.
Omgevingen die realistisch kapot kunnen zou ik wel toejuichen. Dat leek even echt door te breken, maar is wat blijvem hangen op cosmetisch niveau. Ook wel eens gelezen dat level design ook vrij lastig is met dergelijke mogelijkheden.

Maar bijv. die tankscene in BF5 krijgt extra tractie doordat je de schade echt voelt. Tuurlijk is het daar scripted, maar omdat je de losse stenen echt ziet vallen voel je de impact meer.

Beetje wat MS beloofde met die 'power of the cloud' bij Crackdown 3 :+

• Wom

Wom

Ik zie 40x sneller kwa storage voorbij komen in dat filmpje, dus dikke prima voor mij als leek :+

Het wordt een eentoning verhaal, maar kwa openheid van zaken doet MS het prima zo lijkt het. Uitgebreide uitleg wat de techniek is en wat het kan. Hoewel het voor de gemiddelde consument waarschijnlijk totaal nietszeggend is, zorgt het wel voor positieve beeldvorming.

Moeten ze alleen over anderhalve week wel een paar knallers aan games er aan toevoegen. Aftellen geblazen!

• MRE-Inc

MRE-Inc

Alle One X bezitters, bedankt voor het beta testen ;)
Through specialized hardware added to the Xbox One X, we were able to analyze texture memory usage by the GPU and we discovered that the GPU often accesses less than 1/3 of the texture data required to be loaded in memory.
Ze zijn echt niet gek daar bij Microsoft. Het is al eerder gezegd, maar de Series X is al bijna 4 jaar in ontwikkeling. Al voor de release van de One X is Microsoft er al mee bezig. Ze hadden ook gewoon 1,5 jaar/max 2 jaar geleden wat hardware van de plank kunnen trekken en er een console van kunnen bouwen. Heb meer het gevoel dat er een prima plan achter zit om een uitgebalanceerd systeem neer te zetten.

Brad Sams gaf in zijn laatste video ook al aan dat itt tot buren er minder nadruk ligt op peak performance en meer op sustained performance over de gehele linie.

Deze implementatie van XVA geeft ook wel weer aan dat er meer achter zit dan zomaar wat in elkaar flansen en kijken hoe het uitpakt. Hoop dat ze de 23ste wat meer laten zien van XVA en met name die multiple games quick resume. Speel zelf de laatste tijd meer verschillende games en de grootste ergenis is dat je gewoon weer de gehele freaking intro/loading etc. etc voor je neus krijgt.

Van Eurogamer: https://www.eurogamer.net...-xbox-series-x-full-specs
We saw Xbox Series X hardware cycling between Forza Motorsport 7 running in 4K60 Xbox One X mode, State of Decay 2, Hellblade and The Cave (an Xbox 360 title). Switching between Xbox One X games running on Series X, there was around 6.5 seconds delay switching from game to game - which is pretty impressive. Microsoft wasn't sharing the actual size of the SSD cache used for Quick Resume, but saying that the feature supports a minimum of three Series X games. Bearing in mind the 13.5GB available to titles, that's a notional maximum of around 40GB of SSD space, but assuming that the Velocity Architecture has hardware compression features as well as decompression, the actual footprint may be smaller. Regardless, titles that use less memory - like the games we saw demonstrated - should have a lower footprint, allowing more to be cached.

[ Voor 27% gewijzigd door MRE-Inc op 14-07-2020 20:36 ]

• Miesjh

Miesjh

In het stuk over de SSD hebben ze het er ook over dan ze voor een constante snelheid gaan.

• drakiesoft
Als ik het stuk lees, dan valt mij 2 dingen op. SSD heeft consistent, sustained performance. Dit is volgens mij nieuwe info. Weet iemand wat dit betekent? Daarnaast multipliers. Sfs geeft 2,5 multiplier in Io throughput en memory. Dat maakt de SSD on par met die van de concurrent, al is die 2,5 multiplier wel een gemiddelde. Al met al impressive. Maar goed eerst zien dan geloven.

• ariekanari
Onderstaande quotes zijn afkomstig uit het artikel Xbox Wire: Xbox Velocity Architecture: A Closer Look at the Next-Gen Tech Driving Gaming Innovation Forward on Xbox Series X
Assuming a 2:1 compression ratio, Xbox Series X delivers an effective 4.8 GB/s in I/O performance to the title, approximately 100x the I/O performance in current generation consoles.
A single scene often includes thousands of different textures resulting in a significant loss in effective memory and I/O bandwidth utilization due to inefficient usage. With this insight, we were able to create and add new capabilities to the Xbox Series X GPU which enables it to only load the sub portions of a mip level into memory, on demand, just in time for when the GPU requires the data. This innovation results in approximately 2.5x the effective I/O throughput and memory usage above and beyond the raw hardware capabilities on average. SFS provides an effective multiplier on available system memory and I/O bandwidth, resulting in significantly more memory and I/O throughput available to make your game richer and more immersive.
Ik weet niets vanaf de technische kant van het verhaal en zal het daarom wel bij het verkeerde eind hebben. Wie het kan uitleggen, graag.

Is 1e quote de theoretisch hoogst haalbare snelheid (raw performance)?
De 2e quote spreekt over een hefboom (multiplier) van de raw performance ("the secret sauce"?). Betekent dit dat 4.8 GB/s 2.4 GB/s (raw) × 2,5 (multiplier) = 6 GB/s de theoretisch maximaal haalbare doorvoer is.
Dat lijkt mij wel aan de hoge kant, hoewel de PS5 eem I/O doorvoer heeft van 5,5GB/s (raw), typisch 8-9GB/s (gecomprimeerd).

Wellicht is dan de 'typische' doorvoer van de Series X niet zo heel veel behoorlijk lager dan de 'typische' doorvoer van de PS5. Als 'typisch' en 'average'/gemiddeld min of meer het zelfde is. Dan is het verschil -/- 33,33% - -/- 25%.

Mijn interpretatie van zaken waarvan ik niets begrijp.

Edit: computer deed raar moest even opnieuw opstarten om m'n verhaal af te maken.
Edit: raw aangepast naar 2.4.

[ Voor 24% gewijzigd door ariekanari op 14-07-2020 21:45 ]

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06-10 20:10

v8power67

Psn: Mausosaurus

Raw is 2.4 dus dan zou x 2.5 uitkomen op 6. Compressed is het 4.8. dus zullen voor bepaalde bestanden mogelijk een piek hebben van 6gb/s.

Niet om een war te starten maar laat dan de vergelijking beter maar helemaal achterwege

[ Voor 52% gewijzigd door BM op 15-07-2020 07:01 ]

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Consistent speed is volgens mij wat je wilt hebben. Je wilt niet afhankelijk hoeven te zijn van random factoren, waar je als developer geen invloed op kunt uitoefenen, zoals temperatuur. Want daar kun je geen game op bouwen. Ik ben verder ook een leek op dit gebied, maar gezien er het afgelopen half jaar ontzettend veel over SSD's is gepraat.... begrijp ik wel dat de peakperformance van een SSD redelijk temperatuur gevoelig is.

• v8power67

v8power67

uchiha tijntje schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 21:18:
Consistent speed is volgens mij wat je wilt hebben. Je wilt niet afhankelijk hoeven te zijn van random factoren, waar je als developer geen invloed op kunt uitoefenen, zoals temperatuur. Want daar kun je geen game op bouwen. Ik ben verder ook een leek op dit gebied, maar gezien er het afgelopen half jaar ontzettend veel over SSD's is gepraat.... begrijp ik wel dat de peakperformance van een SSD redelijk temperatuur gevoelig is.
Dat kan best kloppen idd. Daarom denk dat beide nu ook erg focussen op goede koeling.

• drakiesoft
Ultra low latency wijst ook nog steeds op pmem. Iets wat overigens nog steeds niet bevestigd is door ms. Het lijkt erop dat de seriesx behoorlijk gebalanceerd en capabele is. We zullen het volgende week donderdag zien. :)

• Xgar
v8power67 schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 21:04:
Raw is 2.4 dus dan zou x 2.5 uitkomen op 6. Compressed is het 4.8. dus zullen voor bepaalde bestanden mogelijk een piek hebben van 6gb/s.
approximately 2.5x the effective I/O throughput and memory usage above and beyond the raw hardware capabilities on average.

on average klinkt niet echt als een "piek" imo.

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:36
Er is voor ons echt helemaal niks te zeggen over welke console er in de praktijk nou sneller is dus heeft weinig zin om dat te proberen uit te rekenen.

Wel riep ik volgens mij maanden geleden al (na dat praatje van Cerny) dat Microsoft veel meer de nadruk legt op betrouwbare constante performance. Ik ben dus wel benieuwd hoe snel de opslag systemen in de twee consoles werkelijk gaan zijn. Het zou me niks verbazen als het verschil in ieder geval een stuk kleiner gaat zijn dan wat Sony ons wil doen geloven, maar we zullen het af moeten wachten. Df gaat daar vast wel een analyse van maken als de twee consoles eenmaal uit zijn en er native 3rd party games zijn om mee te testen.

Gamertag: FinrazielNL

• drakiesoft
Xgar schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 21:24:
[...]

approximately 2.5x the effective I/O throughput and memory usage above and beyond the raw hardware capabilities on average.

En dan heb je het alleen over I/O. Blijkbaar is het ook een multiplier vwb memory usage, al moeten we dat eigenlijk niet als multiplier zien, maar meer assets te laden in hetzelfde geheugen?

• v8power67

v8power67

Xgar schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 21:24:
[...]

Anders zouden ze wel roepen dat hij 6gb/s is toch. Maar specs zijn 2.4 raw en 4.8/5 compressed. Maar zo zie ik het maar weet er ook niet veel van.

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

*snip* Waarom dit soort sneertjes als je je er zelf ook zo veel aan stoort?

[ Voor 89% gewijzigd door Geronimous op 16-07-2020 00:16 ]

• MRE-Inc

MRE-Inc

drakiesoft schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 21:23:
Ultra low latency wijst ook nog steeds op pmem. Iets wat overigens nog steeds niet bevestigd is door ms. Het lijkt erop dat de seriesx behoorlijk gebalanceerd en capabele is. We zullen het volgende week donderdag zien. :)
Through the massive increase in I/O throughput, hardware accelerated decompression, DirectStorage, and the significant increases in efficiency provided by Sampler Feedback Streaming, the Xbox Velocity Architecture enables the Xbox Series X to deliver effective performance well beyond the raw hardware specs, providing direct, instant, low level access to more than 100GB of game data stored on the SSD just in time for when the game requires it. These innovations will unlock new gameplay experiences and a level of depth and immersion unlike anything you have previously experienced in gaming.
Bovenstaande komt uit het artikel van Xbox Wire. Dit is toch wat je bedoelt met die pmem of mis ik iets ?

Verder moet je het consistend sustained speed een beetje zien als 2 auto's. De ene rijdt op de cruise control 130km/u en de ander rijdt 90km/u om vervolgens 140km/u te rijden en daarna weer af te zakken naar 110km/u en vervolgens weer 80/125 etc. etc.

• Xgar
v8power67 schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 21:29:
[...]

Anders zouden ze wel roepen dat hij 6gb/s is toch. Maar specs zijn 2.4 raw en 4.8/5 compressed. Maar zo zie ik het maar weet er ook niet veel van.
We gaan het zien als DF er mee aan de slag gaat :) Hoe dan ook mooie tijden komen eraan, eindelijk van het hd tijdperk verlost in consoleland.

• drakiesoft
MRE-Inc schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 21:31:

Bovenstaande komt uit het artikel van Xbox Wire. Dit is toch wat je bedoelt met die pmem of mis ik iets ?
Ja byte adressable SSD geheugen. Intel is hier al een poosje mee bezig.

Misschien dat iemand hier daar meer over kan vertellen?

• Finraziel
Xgar schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 21:31:
[...]

We gaan het zien als DF er mee aan de slag gaat :) Hoe dan ook mooie tijden komen eraan, eindelijk van het hd tijdperk verlost in consoleland.
Zelfs voor pc gamers is dit heel mooi want games gaan nu eindelijk wellicht ontworpen worden om een SSD te vereisen en daarmee werkelijk goed te benutten. Veel games heb je relatief weinig aan een SSD op pc omdat de game er gewoon niet voor gemaakt is.
Meest frappante voorbeeld daarvan vond ik nog wel fallout 4... Vervelend trage laadtijden, maar als je een mod installeerde die tijdens het laden de framerate limiet uitschakelde dan werden je laadtijden op een snelle SSD ineens veel korter 8)7
En dat is dan alleen nog maar het vrijgeven van cpu cycles om sneller data te kunnen verwerken, op de pc kun je natuurlijk ook gaan werken met net op tijd assets inladen, als ze maar eens de ballen hebben om die SSD verplicht te maken. En als ze het op de console al zo gaan ontwikkelen dan wordt die kans een stuk groter.

• v8power67

v8power67

Wel valt op dat eerst ssd snelheid behoorlijk afgedaan werd, als in is niet nodig, kijk naar pc etc. En nu Microsoft meer bekend maakt alles ineens logisch en gebalanceerd etc is. Gewoon een constatering. Ben zelf heel blij dat beide consoles snelle ssd hebben! Maar destijds met bekendmaken specs ps5 werden wel andere dingen geroepen. Is niet alleen hier hoor maar wou toch even kwijt.

• Xgar
v8power67 schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 22:04:
Wel valt op dat eerst ssd snelheid behoorlijk afgedaan werd, als in is niet nodig, kijk naar pc etc. En nu Microsoft meer bekend maakt alles ineens logisch en gebalanceerd etc is. Gewoon een constatering. Ben zelf heel blij dat beide consoles snelle ssd hebben! Maar destijds met bekendmaken specs ps5 werden wel andere dingen geroepen. Is niet alleen hier hoor maar wou toch even kwijt.
Je bedoelt zoals er sinds de reveal van de ps5 ook gedaan wordt alsof de GPU bijvoorbeeld niks meer uit maakt en de SSD het enige is wat nog telt?

Oftewel beide kampen maken zich hier min of meer schuldig aan.
Verder heb ik iig geen zin om deze discussie verder te voeren want het topic hoeft niet weer dicht.

[ Voor 6% gewijzigd door Xgar op 14-07-2020 22:16 ]

• v8power67

v8power67

Xgar schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 22:13:
[...]

Je bedoelt zoals er sinds de reveal van de ps5 ook gedaan wordt alsof de GPU bijvoorbeeld niks meer uit maakt en de SSD het enige is wat nog telt?

Oftewel beide kampen maken zich hier min of meer schuldig aan.
Eens daarom zeg ik ook is niet enigste plek waar gebeurt. Maar toch valt het op, maakt ook verder niet uit. Fanboys gonna fanboy.

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Liever dat mensen hun menig en gedachten bij stellen na het verkrijgen van nieuwe informatie dan dat ze krampachtig vast blijven houden aan verouderde kennis.

En mensen die met de wind mee bewegen zie je iedere keer weer, vooral tijdens de intro van nieuwe hardware. Ook de media maakt zich daar schuldig aan.

Verwijderd

Ja ik heb dat downplayen van I/O tot alleen maar snellere laadtijden ook nooit gesnapt, links en rechts wordt er door devs heel enthousiast op gereageerd en beide consoles zijn er erg mee aan de slag gegaan. Ik denk dat men niet ziet hoeveel trucje devs nu toepassen om om de beperking van huidige I/O heen te werken.

Je ziet wel dat MS echt een software bedrijf is en ze ook constant DX12 feature promoten terwijl er bij de concurrent vooral alleen hardware specs gedeeld zijn en de API vooral een blackbox is waarvan de featureset onbekend is. Dat maakt het vergelijken ook lastig.
vergelijking weggehaald

Zo zag je dat UE5 Nanite ook al hetzelfde doen als SFS, dus alleen het inladen van de nodige pixels van de 8k textures ipv van de hele 8k texture.

Ben ook benieuwd naar Dx12 ultimate op pc en de nieuwe videokaarten die er aan zitten te komen wat betreft feature set en HW support. Zo is Sampler feedback al op de nvidia 2xxx kaarten verkrijgbaar maar heeft de XSX nog weer wat supported hardware voor het streamen van textures icm Sampler feedback.

[ Voor 38% gewijzigd door BM op 16-07-2020 09:40 ]

• Mosin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19:12
@Xgar
Over die GPU gesproken. Ik denk zelfs dat ze in beide consoles zelfs krachtiger zijn vanwege die RDNA 2.0 architectuur.
Ik zie 4K 60 FPS wel gebeuren voor Halo Infinite of een remaster van RDR2.

En dan hebben beide kampen hun slimme trucjes nog. Dit kan alleen maar mooi worden voor beide consoles.

[ Voor 20% gewijzigd door Mosin op 14-07-2020 23:10 ]

• ariekanari
XBOX Series X-pagina is ook online bij Amazon. Ook op de Duitse site maar die kan ik hier niet plaatsen want daarin zit een harde affiliatelink. Op de Duitse kun je per e-mail op de hoogte laten houden.

https://www.amazon.com/st...48-488C-9390-A56206B4D434

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Waar gaan jullie de XBX bestellen / preorderen?

*zo, gefixed zonder die kleine steek onder water.

[ Voor 62% gewijzigd door Geronimous op 16-07-2020 00:21 ]

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Ik sta liever in de winkel om 9.00 dan dat ik op de post moet wachten.

[ Voor 20% gewijzigd door Geronimous op 16-07-2020 00:21 ]

• Xgar
Was deze al gepost:

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:15
Nou denk dat die volop op voorraad zal zijn overal :P

[ Voor 22% gewijzigd door Geronimous op 16-07-2020 00:21 ]

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

• Starbucks
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 19-02-2021
Kan niet wachten op de nieuwe Xbox en zal hem dan ook direct pre-orderen en ophalen. Verzending zit ik ook niet op te wachten, zul je net zien dat er een nieuwe postbode is en hij mij overslaat ofzo :p

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Ik denk dat er altijd wel een winkel in de buurt zal zijn die elke next gen console gewoon ook op release dag op voorraad heeft. Als ik kan preorderen bij de MS store of Mediamarkt zou ik dat ook doen, maar dan wel pas als het ding daadwerkelijk te pre orderen is. Een vooruitbetaling zonder inzicht in release date of prijs zal ik niet snel doen, ook al ga ik hem uiteindelijk gewoon op release halen.

[ Voor 7% gewijzigd door uchiha tijntje op 15-07-2020 20:34 ]

• v8power67

v8power67

Net als dat uncharted 4 eerste beelden real time waren op een ps4 en zelfs 60fps. Is leuk maar zegt helaas weinig.
Als ze gameplay laten zien die gelijk zijn aan wat die beelden toonde dan kan je zeggen ja dat is indrukwekkend.
Geloof dat de beelden niet native 4k en ergens 25fps waren.

https://www.google.com/am...e-you-had-any-doubts/amp/
the trailer was rendered at 3840x1608 and 24fps, which isn't as computationally taxing as the actual game will be at full 4K resolution (3840x2160) and a minimum of 30fps

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
uchiha tijntje schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 20:32:
Ik denk dat er altijd wel een winkel in de buurt zal zijn die elke next gen console gewoon ook op release dag op voorraad heeft. Als ik kan preorderen bij de MS store of Mediamarkt zou ik dat ook doen, maar dan wel pas als het ding daadwerkelijk te pre orderen is. Een vooruitbetaling zonder inzicht in release date of prijs zal ik niet snel doen, ook al ga ik hem uiteindelijk gewoon op release halen.
Ja maar voor de mediamarkt durf ik de handjes wel in het vuur te steken. Bol.com ook of een ms store ook maar het is me iets te vaak gebeurd dat ik een dag vrij nam maar de post pas om 16.00 kwam.

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Kenny_026 schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 20:40:
[...]

Ja maar voor de mediamarkt durf ik de handjes wel in het vuur te steken. Bol.com ook of een ms store ook maar het is me iets te vaak gebeurd dat ik een dag vrij nam maar de post pas om 16.00 kwam.
Oh ja hoor. Mediamarkt en Bol enzo komen hun afspraken wel na. Maar een pre order kunnen plaatsen zonder dat het ding uberhaubt fatsoenlijk is aangekondigd met prijs en datum vind ik principieel niet echt lekker van die bedrijven.

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
uchiha tijntje schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 20:44:
[...]

Oh ja hoor. Mediamarkt en Bol enzo komen hun afspraken wel na. Maar een pre order kunnen plaatsen zonder dat het ding uberhaubt fatsoenlijk is aangekondigd met prijs en datum vind ik principieel niet echt lekker van die bedrijven.
Zouden ze de leveringsgaranties wereldwijd niet gewoon al rond hebben?

• Dalim
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 04-07 14:50
Kenny_026 schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 20:45:
[...]

Dat zou me niet verbazen. Het kan haast geen toeval zijn dat maandag de geruchtenmolen weer flink op gang kwam, gisteren de productpagina's op Bol.com/Amazon/MM etc. online kwamen en vandaag Mediamarkt als eerste grote partij de pre-orders open gooit.

• Miesjh

Miesjh

Microsoft Explains The Xbox Series X's High-Speed Secret Sauce

• Caayn
  • Niet online
Kenny_026 schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 20:18:
[...]

Ik sta liever in de winkel om 9.00 dan dat ik op de post moet wachten.
Precies dit. De pakket bezorger komt hier over het algemeen pas richting het einde van de avond, dusja.

Gamemania en endgame hoef ik al niet meer te proberen.

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Kenny_026 schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 20:45:
[...]

Vast wel :) Maar vind het te goedkoop cashen van dat soort bedrijven op dit moment. Laat ons lekker pre orderen als de prijs en datum bekend zijn. De volgende generatie kun je dadelijk al preorderen als je dit najaar de XsX of PS5 ophaalt :P

• MRE-Inc

MRE-Inc

Ik gooi er 3 pre orders uit. Microsoft zelf, Bol.com en Coolblue. Met de One X Scorpio ook gedaan en gewoon op de release dag binnen.

En nu al 50 euro betalen bij MM om op een lijstje te mogen staan, tja, leuk bedacht van MM, meer ook niet, maar ik doe er niet aan mee. Rijd op de release dag wel langs hier in m’n woonplaats en kijk welkom ze op voorraad zijn.

• Dalim
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 04-07 14:50
uchiha tijntje schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 20:56:
[...]

Vast wel :) Maar vind het te goedkoop cashen van dat soort bedrijven op dit moment. Laat ons lekker pre orderen als de prijs en datum bekend zijn. De volgende generatie kun je dadelijk al preorderen als je dit najaar de XsX of PS5 ophaalt :P
Overdrijven is ook een kunst. Normaal gesproken had je een nieuwe generatie allang kunnen pre-orderen. Het is echt niet alsof ze er nu super vroeg mee zijn, integendeel zelfs.
Ik geef je wel gelijk mbt datum en prijs, het zou fijn zijn om te weten wat je nou precies pre-orderd.

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Dalim schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 21:05:
[...]

Overdrijven is ook een kunst. Normaal gesproken had je een nieuwe generatie allang kunnen pre-orderen. Het is echt niet alsof ze er nu super vroeg mee zijn, integendeel zelfs.
Ik geef je wel gelijk mbt datum en prijs, het zou fijn zijn om te weten wat je nou precies pre-orderd.
Ben het uiteraard met je eens dat we normaliter al hadden kunnen pre orderen. Mijn punt is dat ik het goedkoop, zeker van een bedrijf als Mediamarkt vindt, om pre orders te openen zonder nadere info. Dat een Nedgame of Gamemania dat doet snap ik nog, want dat is gewoon keiharde cash voor hen. Vind het dus een principieel dingetje. En ik overdrijf om dat duidelijk te maken :P

• Caayn
  • Niet online
Mwa, merk dat ik er zelf niet zoveel bezwaar tegen heb. Wel vind ik het jammer dat je enkel fysiek een bestelling kan plaatsen. Je kan tot nu toe nog niet online bestellen om vervolgens af te halen in een winkel. Vroeger kon dat wel als ik het mij correct herinner.

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Caayn schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 21:15:
Mwa, merk dat ik er zelf niet zoveel bezwaar tegen heb. Wel vind ik het jammer dat je enkel fysiek een bestelling kan plaatsen. Je kan tot nu toe nog niet online bestellen om vervolgens af te halen in een winkel. Vroeger kon dat wel als ik het mij correct herinner.
Omdat dit dus niet een normale pre order is denk ik?

• MRE-Inc

MRE-Inc

uchiha tijntje schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 21:23:
[...]

Omdat dit dus niet een normale pre order is denk ik?
Dat is het ook niet. Simpele easy money grab. Zelfde wat Gamemania doet. Bij een faillissement ben je je geld kwijt. Niet dat MM zo snel failliet gaat, maar toch, je geeft je geld eigenlijk zomaar weg zonder enige vorm van garantie dat je daadwerkelijk ook iets krijgt. Ja je staat op een lijstje. Wie zegt dat MM per vestiging 250 stuks of meer krijgt.

Bij Xbox zou ik de gok wel durven nemen. Minder populair en Microsoft heeft de productie al eerder in gang gezet dan Sony. Sony heeft al aangegeven dat ze minder wilden gaan leveren, maar deze week toch ineens meer willen gaan leveren. Dat moet wel “even” kunnen dan. Die productie capaciteit moet je wel inkopen. Een simpel belletje van oh doe maar even 3 miljoen meer, werkt niet.

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
MRE-Inc schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 21:33:
[...]

Dat is het ook niet. Simpele easy money grab. Zelfde wat Gamemania doet. Bij een faillissement ben je je geld kwijt. Niet dat MM zo snel failliet gaat, maar toch, je geeft je geld eigenlijk zomaar weg zonder enige vorm van garantie dat je daadwerkelijk ook iets krijgt. Ja je staat op een lijstje. Wie zegt dat MM per vestiging 250 stuks of meer krijgt.

Bij Xbox zou ik de gok wel durven nemen. Minder populair en Microsoft heeft de productie al eerder in gang gezet dan Sony. Sony heeft al aangegeven dat ze minder wilden gaan leveren, maar deze week toch ineens meer willen gaan leveren. Dat moet wel “even” kunnen dan. Die productie capaciteit moet je wel inkopen. Een simpel belletje van oh doe maar even 3 miljoen meer, werkt niet.
Ik denk dat de onzekerheid van Covid aan het verdwijnen is en bedrijven wereldwijd weer targets aan het bijstellen zijn nu de versoepelingen in gang treden.

• Wom

Wom

@MRE-Inc , vergis je niet, Media Markt heeft het best zwaar gehad. Eerste kwartaal 2020 was er groei, maar 2019 was niet al te best: https://twinklemagazine.n...igingen-verlies/index.xml

Niet voor niks dat ze de formule aan het aanpassen zijn.

Maar ik ga niet pre-orderen. Moet eerst een andere TV, waar nog wat discussie over is :+

• MRE-Inc

MRE-Inc

Wom schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 22:22:
@MRE-Inc , vergis je niet, Media Markt heeft het best zwaar gehad. Eerste kwartaal 2020 was er groei, maar 2019 was niet al te best: https://twinklemagazine.n...igingen-verlies/index.xml

Niet voor niks dat ze de formule aan het aanpassen zijn.

Maar ik ga niet pre-orderen. Moet eerst een andere TV, waar nog wat discussie over is :+
Ah, duidelijk. Volgens mij heeft elke ondernemen het zwaar gehad. Dit is dus niks meer dan zorgen dat er weer geld in de kassa komt.

@Miesjh goede video. Er is dus ook nog custom firmware voor die nvme ssd waar ze wat mee kunnen. Blijf het ook wel goed vinden dat ze de One X gewoon als soort van beta product hebben laten fungeren voor de Series X. Soort van meten is weten en dat hebben ze dus gedaan om zo XVA te ontwikkelen.

Hier nog een video van vandaag met Jason Ronald. Voor wie nog dacht dat Microsoft puur voor raw power gaat, nee dus. Jason zegt oa dat zij ook al lang geleden met developers zijn gaan praten over wat zij graag willen zien qua verandering. Vanaf minuut 16 ongeveer.

[ Voor 17% gewijzigd door MRE-Inc op 15-07-2020 22:48 ]

• D-Ed
  • Niet online
uchiha tijntje schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 20:32:
Hier precies dezelfde 'strategie'.. Liever via de MS store maar dan laten bezorgen bij een PostNL punt in de buurt ipv die asociale bezorgers van tegenwoordig ;)

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:10
MRE-Inc schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 21:33:
[...]

Bij een faillissement ben je je geld kwijt.
Creditcard aankoopverzekering.

• Miesjh

Miesjh

Paprika schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 23:08:
[...]

Creditcard aankoopverzekering.
Ik bestel gewoon bij MS. Goede ervaring mee.

• Finraziel
Ik denk dat ik hem ook bij Microsoft zelf bestel... Ik heb ook al jaren een hele goede betrouwbare bezorger hier dus geen probleem :)

• drakiesoft
Flightsim voor pc is ook verkrijgbaar in 10 Cd roms. Dvd's
Daar gaat je fast loading(install) times. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rauM4ddzojOiplnpGvN979p7bCY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iNJtkmbFJDuOyCNHCbPaNOGP.jpg?f=fotoalbum_large

Edit: dvd's ipv cdroms natuurlijk

[ Voor 4% gewijzigd door drakiesoft op 16-07-2020 10:53 ]

• Aenea
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-02-2021
drakiesoft schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 07:02:
Flightsim voor pc is ook verkrijgbaar in 10 Cd roms.
Daar gaat je fast loading(install) times. :)

[Afbeelding]
DVDs! CDs zouden het er iets meer zijn nog!

• D-Ed
  • Niet online
MRE-Inc schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 22:35:
[...]

Ah, duidelijk. Volgens mij heeft elke ondernemen het zwaar gehad. Dit is dus niks meer dan zorgen dat er weer geld in de kassa komt.

@Miesjh goede video. Er is dus ook nog custom firmware voor die nvme ssd waar ze wat mee kunnen. Blijf het ook wel goed vinden dat ze de One X gewoon als soort van beta product hebben laten fungeren voor de Series X. Soort van meten is weten en dat hebben ze dus gedaan om zo XVA te ontwikkelen.

Hier nog een video van vandaag met Jason Ronald. Voor wie nog dacht dat Microsoft puur voor raw power gaat, nee dus. Jason zegt oa dat zij ook al lang geleden met developers zijn gaan praten over wat zij graag willen zien qua verandering. Vanaf minuut 16 ongeveer.

[YouTube: More Series X Talk With Xbox's Jason Ronald - Unlocked 452]
Wat een onzin dat we hier geen duimpjes kunnen geven.. Je had er zoveel kunnen hebben d:)b d:)b d:)b d:)b d:)b d:)b d:)b d:)b d:)b d:)b

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:00

BM

Moderator Spielerij
D-Ed schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 08:46:
[...]

Wat een onzin dat we hier geen duimpjes kunnen geven.. Je had er zoveel kunnen hebben d:)b d:)b d:)b d:)b d:)b d:)b d:)b d:)b d:)b d:)b
Psst --> Feedback op moderatie binnen Spielerij ;)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Pagina: 1 ... 26 ... 147 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Op naar gamende Tweakers? Zie deze lijst en voel je vrij om jezelf toe te voegen :)

Aanverwante topics:
• Alles over pre-orders en levertijden: ~[XSX / XSS] Pre-order, levering en prijzen topic
• GAMEPASS: [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie

Om een goede sfeer te behouden:
Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden