Toon posts:

[XSX / XSS] Het aanloop naar release topic Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 25 ... 147 Laatste
Acties:
  • 314.540 views

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:06

Wom

Rossi46 schreef op maandag 6 juli 2020 @ 22:04:
[...]

Batman!! *O*

Last ze op korte termijn dan maar met een XSX update komen van Arkham Knight ;)
Sign me up!

Begreep wel dat de licenties niet een eventuele deal zitten? Maar Arkham Knight is echt één van mijn favoriete games van de afgelopen jaren. Hoop dat we snel meer daar van zien :)

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

• Wom

Wom

Wat nuance van iemand die, naar wat ik recent geleerd heb, wel enige informatie kan hebben. Flinke concurrentie iig :)

• justifire
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06:43

justifire

Shut up and squat !!

@RRCreations @Wom volkomen mee eens, BAK is in naar mijn mening een van de mooiste games de afgelopen generatie.
En dat zo kort na release van de consoles al, pracht game !!

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:49

BM

Moderator Spielerij
Het zou passen in de 'trend' van overnames de laatste jaren, WB:IE is geen kleine speler. Al zie ik op hun Wiki dat ze ook uhhh, mindere games (:+) hebben.

Nu ik nog eens goed kijk. Kunnen ze niet alleen Rocksteady overnemen, en de rest afzinken (naar EA ofzo?) :X

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
De rest afzinken? Liever niet. Naast rocksteady zou Microsoft met deze overname beschikking krijgen over nog meer mooie studios, zoals monolith (misschien ook de F.E.A.R IP), avalanche (just cause IP), netherrealm (plus de Mortal Kombat IP) en telltale. Dat zou in één keer hun beste aankoop van de afgelopen 10 jaar zijn vind ik. Het zou eigenlijk ook wel passen in hun strategie met gamepass op de lange termijn. Toch wel talentvolle studios. Voor die $4 miljard financiering van WB studios kan Phil met de gamepass strategie best een aardige business case neerleggen bij Satya.

Edit: tnx @Wom geen avalanche studios maar avalanche software dus. Helaas niet de ontwikkelaar van Just cause, mad max, etc.

[ Voor 10% gewijzigd door Trishul op 07-07-2020 10:32 ]

• Wom

Wom

Is een andere Avalanche :)

https://avalanchestudios.com/ -Just Cause, etc.
https://www.avalanchesoftware.com/ - Disney Games, etc.

Het gaat om die tweede :)

• BM

BM

Moderator Spielerij
Ik had dezelfde verwarring _O- Toen ik doorklikt op wikipedia was het toch een gevalletje: oh...laat maar :p

En lees net dat het echt alleen om de studios en niet de IP's zou gaan, dan word het imho al stukje minder interessant, al heeft MS genoeg geld om die IP's erbij te kopen als ze echt zouden willen. Toch blijft 4 miljard ook voor MS best veel centjes :p

[ Voor 18% gewijzigd door BM op 07-07-2020 10:23 ]

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

• drakiesoft
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16-09 08:44
Is het nou om 17:00 of 18:00?
Ben niet zo goed met omrekenen.

• squizur
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09:01
drakiesoft schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 11:07:
Om 18:00 uur begint het, maar de voorbeschouwing al om 17:00 uur

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

drakiesoft schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 11:07:

[Twitter]
Ik doe altijd London +1, blijft leuk met al die termen (basis voor ons is GMT+1, maar zomertijd is dus BST, wat GMT+1 wordt, wij worden CEST, is dus GMT+2, volg je hem nog :P).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• drakiesoft
SinergyX schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 11:22:
[...]

Ik doe altijd London +1, blijft leuk met al die termen (basis voor ons is GMT+1, maar zomertijd is dus BST, wat GMT+1 wordt, wij worden CEST, is dus GMT+2, volg je hem nog :P).
Ik volg je niet meer 😁
Lullig dat onze Japanse en Australische vrienden een dag langer moeten wachten....oh wait. :+ 8)7

• SinergyX
  • Nu online

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

drakiesoft schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 11:24:
[...]

Ik volg je niet meer 😁
Lullig dat onze Japanse en Australische vrienden een dag langer moeten wachten....oh wait. :+ 8)7
Deze blijft daarin briljant :P
YouTube: The Problem with Time & Timezones - Computerphile

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• drakiesoft
Haha net even gekeken. Briljant.

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Nu online

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

@drakiesoft Je kunt toch gewoon Berlijn aan houden ? Als je in Windows 10 de tijdzone namelijk wilt aanpassen zie je standaard:

Amsterdam, Berlin, Bern, Rome, Stockholm, Vienna UTC+1

Verder is de aankondiging van de show op 23 een faal op zich. Een tweet op het standaard @Xbox account op Twitter met alleen de tijd in US formaat 6PM PT. Voor een bedrijf wat wereldwijd klanten heeft, zou je op zijn minst toch de datum notatie voor de belangrijkste tijdzones buiten de US mogen verwachten.

Is dat mierenneuken ? Tja, als je je wereldwijd wil profileren, handel daar dan ook naar.

Verder wel verbazingwekkend dat er wel een Xbox_JP (Xbox Japan) account is, waar volgens mij net zoveel XBoxen verkocht zijn als het aantal inwoners van Nijkerk, maar niet eens een officieel XBox NL account is. Xbox FR, ES, UK etc wel en nog veel meer landen. Tot zo ver de globalisering van het Xbox merk. 8)7

[ Voor 7% gewijzigd door MRE-Inc op 07-07-2020 13:02 ]

XBL: MRE Inc

• Finraziel
  • Laatst online: 09:48
Maar het tijdstip vind ik wel aanvoelen alsof ze Europa serieus nemen. Meestal moet je tot diep in de nacht opblijven als je dit soort dingen live wil kijken. En het lijkt me niet dat ze dit voor de VS doen, daar zullen mensen toch ook veelal werken in de ochtend.

Gamertag: FinrazielNL

• MRE-Inc
  • Nu online

MRE-Inc

Tijdstip is wel goed, maar het gaat om die kleine puntjes op de i waarin ze keer op keer falen. Als consument wil je gewoon serieus genomen worden. Ze hebben bij Microsoft hun mond vol van: we luisteren naar jullie etc etc, dan mag je van een bedrijf als Microsoft toch wel verwachten dat ze zo'n afbeelding die ze in een tweet plaatsen gewoon meer dan alleen de US tijdzone laat zien. Dat de lokale Microsoft/XBox accounts het dan in hun eigen tijdzone doen, is prima. Het standaard Xbox account moet gewoon globalisering uitstralen in dit soort aankondigingen.

ALs ik zo'n tweet zie, wil ik niet naar een of andere website moeten om die tijdzone om te rekenen. Ik wil dat gewoon zien dat het Amsterdam, of Berlijn in dit geval 18:00 is. Punt klaar uit.

• SinergyX
  • Nu online

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Finraziel schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 13:11:
Maar het tijdstip vind ik wel aanvoelen alsof ze Europa serieus nemen. Meestal moet je tot diep in de nacht opblijven als je dit soort dingen live wil kijken. En het lijkt me niet dat ze dit voor de VS doen, daar zullen mensen toch ook veelal werken in de ochtend.
Niet echt, enkel als de focus op US is, zitten wij met nachtkijken, maar wil je wereldwijd, pak je standaard deze verdeling.

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-09 10:04
MRE-Inc schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 13:00:
Verder wel verbazingwekkend dat er wel een Xbox_JP (Xbox Japan) account is, waar volgens mij net zoveel XBoxen verkocht zijn als het aantal inwoners van Nijkerk, maar niet eens een officieel XBox NL account is. Xbox FR, ES, UK etc wel en nog veel meer landen. Tot zo ver de globalisering van het Xbox merk. 8)7
Dit ligt voor de volle 100% op het conto van MS Nederland. De @xbox twitter is gewoon voor de US (al zouden ze dat onderscheid wel kunnen maken), maar de overige landen moeten gewoon meeschakelen. Nederland doet al langer debiel.

Martinspire - PC, PS5, XSX

• JackAvery
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11:27
Jeff Grub van Venturebeat bespreekt wat er waarschijnlijk wel en niet getoond zal worden op de 23ste (volledig artikel):

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

JackAvery schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 16:33:
Jeff Grub van Venturebeat bespreekt wat er waarschijnlijk wel en niet getoond zal worden op de 23ste (volledig artikel):
[Twitter]
Ze moeten natuurlijk nog een reactie kunnen geven op de state of play van augustus :+

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09:38

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

justifire schreef op zondag 5 juli 2020 @ 00:20:
Hellblade 2 = UE5 *O*

“The power of Xbox Series X was first demonstrated with the unveiling of Senua’s Saga: Hellblade II. The team will be building the game on Unreal 5 and leveraging the power of Xbox Series X to bring the Hellblade franchise to levels never before seen.

https://gamingroute.com/d...nsoles-according-to-epic/
Denk je dat deze game te spelen is zonder dat je perse deel 1 moet hebben gespeeld? Game sprak me wel aan vandaar mijn vraag.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

• LuisjeNL
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11:15
@Linksquest

Dat durf ik niet te zeggen, maar deel 1 zit in gamepass dus kun je ultra cheap spelen :)

Lichtpuntje...

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Nieuwe TDU is aangekondigd *O*

De racegame in de vroege jaren van de 360 voor mij. Ookal zijn wij vele jaren verder en hebben andere games zoals Forza Horizon een vergelijkbare wereld opgezet is de wereld van TDU voor mij nog steeds onverslagen (niet het driving model :+). Het blijft toch bijzonder om op een bijna 1:1 schaal map te spelen.

YouTube: Test Drive Unlimited Solar Crown

(Nog geen gameplay helaas -O-)
uchiha tijntje schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 17:04:
[...]

Ze moeten natuurlijk nog een reactie kunnen geven op de state of play van augustus :+
Queue een dozijn "insiders" die een reactie event teasen ad infinitum :/

• MRE-Inc
  • Nu online

MRE-Inc

Nieuw partnership/licensing overeenkomst tussen Nacon en Xbox.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EcVc4MNWoAAfqqe?format=jpg&name=small

Verder "nieuws"

Bron: VGC
Xbox has told developers that they cannot charge players to upgrade their current-gen games to Xbox Series X versions as DLC, as an alternative to its free Smart Delivery scheme.

That’s according to publishing sources with knowledge of Microsoft‘s next-gen policies, who told VGC that companies working on cross-gen games have been encouraged to offer both current and next-gen versions at no additional cost, either via Smart Delivery or their own schemes such as EA’s Dual Entitlement.

However, developers and publishers who choose not to support Smart Delivery can still offer owners of current-gen games a discount on purchasing a second next-gen version of the game on the Microsoft Store. Theoretically, third-party publishers could also charge for physical game upgrades via their own schemes, such as via retailer promotions.

So far all games publicly announced as offering a next-gen upgrade, including FIFA 21, Cyberpunk 2077, Destiny 2 and Assassin’s Creed Valhalla, are doing so free-of-charge.

However, it’s understood Microsoft wants to give publishers and developers a multitude of options for how to sell their games across Xbox One and Xbox Series X, even if they don’t adopt its recommended policies.

Xbox has told developers they can’t charge for next-gen upgrades, according to VGC sources.
Xbox developers who don’t support Smart Delivery also have the option of selling two-game ‘cross-gen bundles’, in disc or digital form, which include seperate Xbox One and Xbox Series X versions of a game.

This is the method 2K has decided to adopt with NBA 2K21, which won’t offer any kind of upgrade scheme for current-gen owners looking to jump to next-gen, but will sell a $99.99/£84.99 bundle that includes both Xbox One and Xbox Series X, or PS4 and PS5 versions of the game.

In a statement sent to VGC, a Microsoft spokesperson said that “developers and publishers ultimately decide how they deliver their games, and we work with them to provide the best possible experience based on their needs.”

Xbox’s Smart Delivery initiative allows consumers to purchase a supported cross-gen game once, on either Xbox One or Xbox Series X, and unlock the other generation version at no additional cost.

This enables players to, for example, purchase Halo Infinite for Xbox One this holiday, then if they decide to purchase an Xbox Series X console at a later date, the fully optimized version of Infinite will unlock at no additional cost.

EA details FIFA 21 next-gen features and confirms free upgrade scheme
Release date, trailer and more revealed
This is separate from Xbox Series X backwards compatibility, which will allow the next-gen console to run legacy Xbox One games with some performance benefits, but won’t offer the same experience as the version built specifically for next-gen hardware, including features such as ray-tracing.

While all first-party Xbox Game Studios titles will support Smart Delivery, third parties can choose whether to support it or not.

Cross-gen games that do not support Smart Delivery will be treated separately within the Xbox ecosystem, VGC was told, with only certain Xbox Live elements – such as multiplayer – unifying the generational versions. For example, both NBA 2K21 and FIFA 21, which operate outside of the Smart Delivery ecosystem, do not share certain save data across generations.

In comparison, Smart Delivery games will share a single SKU, all Xbox Live elements – including saves, achievements and more – and launch the correct versions for each console regardless of which generation’s game disc is inserted.

Because of the way cross-gen game SKUs work, VGC was told that games that do not support Smart Delivery upon release on Xbox One and Series X will not be able to then add support for the scheme at a later date. This does not include games that support Smart Delivery but have staggered releases, such as Cyberpunk 2077 which will release on Xbox One first and then on Series X in 2021.

While PlayStation is reportedly not pushing its own Smart Delivery style initiative and instead leaving next-gen upgrades entirely up to developers, so far PS5 games have matched Xbox’s free upgrade policy.

When it releases in 2021, Grand Theft Auto Online will be available on PS5 for free for a short period, before being sold as a standalone game. Marvel’s Avengers, Cyberpunk 2077 and FIFA 21 will also offer free upgrades from PS4 to PS5.

A Microsoft spokesperson told VGC: “At Xbox, the player is at the center of everything we do, which is why we’re committed to supporting exclusive Xbox Game Studios titles, including ’Halo Infinite,’ with Smart Delivery, providing the best available version for whichever console you choose to play on.

“It will be up to individual developers to determine whether they implement Smart Delivery, and they can choose to use it for titles that will release on Xbox One first and come to Xbox Series X later.

PS5 reportedly won't have an Xbox Smart Delivery alternative
Sony will reportedly leave upgrade programs to third-party publishers
“In addition, developer feedback was a top priority when the team created Xbox Series X and the development tools that go with it, which means the tools used to build games on Xbox Series X are the exact tools used to build games on Windows 10 PC, Xbox One and the cloud.

“This makes it as easy as possible for developers to ship games across multiple devices, while taking advantage of the unique capabilities of the specific device that they’re on. That is also why we offer a suite of features and capabilities in how to distribute content, including Smart Delivery, for developers to take advantage of on Xbox.

“However, developers and publishers ultimately decide how they deliver their games, and we work with them to provide the best possible experience based on their needs.”

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

LuisjeNL schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 19:55:
@Linksquest

Dat durf ik niet te zeggen, maar deel 1 zit in gamepass dus kun je ultra cheap spelen :)
Bedankt voor de tip, heb toevallig 1 maand Xbox Live Gold Ultimate liggen, dan ga ik deze maar eens proberen.

• BM

BM

Moderator Spielerij
Ik wil iedereen die opmerkingen heeft, of zaken wil bespreken rondom moderatie graag verwijzen naar Feedback op moderatie binnen Spielerij. Dan hoeven we het topic hier er ook niet mee te vullen.

Xbox

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10:37
Ligt het nou aan mij, of is dit best wel ruk? Ik bedoel, het lijkt positief. Microsoft probeert de consument te beschermen, zodat 'ie niet extra moet gaan betalen voor XSX functionaliteit. Maar het ontwikkelen voor de XSX kost natuurlijk ook gewoon extra geld. Dat moet de ontwikkelaar toch terugverdienen?

Ik vrees dat door betaalde 'XSX DLC' te verbieden, veel minder - al bestaande XO - games een XSX upgrade zullen krijgen. Anders gezegd; ik wil best een fatsoenlijk bedrag voor zo'n upgrade betalen. Liever dat dan geen XSX upgrade.

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

• stijn1309
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11:24
Rossi46 schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 04:26:
[...]

Ligt het nou aan mij, of is dit best wel ruk? Ik bedoel, het lijkt positief. Microsoft probeert de consument te beschermen, zodat 'ie niet extra moet gaan betalen voor XSX functionaliteit. Maar het ontwikkelen voor de XSX kost natuurlijk ook gewoon extra geld. Dat moet de ontwikkelaar toch terugverdienen?

Ik vrees dat door betaalde 'XSX DLC' te verbieden, veel minder - al bestaande XO - games een XSX upgrade zullen krijgen. Anders gezegd; ik wil best een fatsoenlijk bedrag voor zo'n upgrade betalen. Liever dat dan geen XSX upgrade.
Of Microsoft heeft vertrouwen in de ontwikkel tools en het is echt zo gemakkelijk dat je voor de XSX ontwikkeld en je eenvoudig de XO games er ook mee kan compilen.

Als dat zo is kost het dus niets (weinig) extra en wil Microsoft de consument / het nieuwe platform beschermen tegen direct uitmelkerij....

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Linksquest schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 19:32:
[...]

Denk je dat deze game te spelen is zonder dat je perse deel 1 moet hebben gespeeld? Game sprak me wel aan vandaar mijn vraag.
Waarschijnlijk wel, al zou ik wel aanraden om deel 1 te spelen, puur om te zien of het jouw ding wel is.
Het is visueel en auditief een ENORM mooie ervaring. Alleen het puzzelmechanisme was ik helemaal klaar mee na een paar uur, waardoor ik het niet uitgespeeld heb :|

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

[...]

Is om de transitieperiode te overbruggen natuurlijk. Blijkbaar hebben devs de tools om met minimale aanpassingen games naar de nieuwe generatie (zowel playstation als xbox) te porten waarbij het enige echte werk het opschroeven van de graphics configuratie is.

Je zal zien dat "echte" remasters in de toekomst gewoon als aparte "remastered" editie uitkomen waarvoor je de volle pot betaalt.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

SinergyX schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 13:44:
[...]

Niet echt, enkel als de focus op US is, zitten wij met nachtkijken, maar wil je wereldwijd, pak je standaard deze verdeling.
Maar, dat is toch volledig tegen het stramien van veel release-tijden? Heleboel games komen ook immers nog steeds pas wereldwijd online / speelbaar op het moment dat het op het hoofdkantoor van Microsoft gezellig 09:00 's ochtends is. De gemiddelde Nederlander zit dan net aan de piepers met jus, en de gemiddelde Thai ziet dan de volgende dag beginnen op zijn horloge.

Begrijp niet dat ze niet daar een "rolling release" van maken; je kan toch vrij simpel controleren of een console / PC zich regelmatig verbindt met een XBL-server in regio X en dan de game vrijgeven?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• BM

BM

Moderator Spielerij
[...]

Ik heb geen handson ervaring hiermee, maar dit lijkt imho heel erg op het Xbox One X Enhanced 'programma' van MS. Toentertijd zijn er volgens mij ook best wel wat games geweest die wel gewoon 'gratis' een update gehad hebben naar hogere resolutie textures etc.

Veel meer kun je imho ook niet verwachten van zo'n update. High-res textures, misschien HDR, en als je echt geluk heb van 30 naar 60fps. Maar kan me helemaal voorstellen dat ontwikkelaar liever hun tijd steken in de echt nieuwe versies van games.

Xbox

• Caayn
  • Niet online
MAX3400 schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 09:17:
[...]

Maar, dat is toch volledig tegen het stramien van veel release-tijden? Heleboel games komen ook immers nog steeds pas wereldwijd online / speelbaar op het moment dat het op het hoofdkantoor van Microsoft gezellig 09:00 's ochtends is. De gemiddelde Nederlander zit dan net aan de piepers met jus, en de gemiddelde Thai ziet dan de volgende dag beginnen op zijn horloge.

Begrijp niet dat ze niet daar een "rolling release" van maken; je kan toch vrij simpel controleren of een console / PC zich regelmatig verbindt met een XBL-server in regio X en dan de game vrijgeven?
Volgens mij was het in het begin op de XB1 dat de tijd van de regio waarin jij de game hebt aangeschaft werd aangehouden. Iedere store had dezelfde releasetijd maar door tijdzones was de game in sommige regios eerder te spelen. Effectief zorgde dit ervoor dat jij een game eerder kon spelen als jij die had aangeschaft in de Japanse/Australische store.

Staat mij in ieder geval vaag iets van bij maar het kan ook zo zijn dat ik mij verwar met iets anders O-)

• MAX3400
  • Nu online

MAX3400

Caayn schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 09:40:
[...]
Volgens mij was het in het begin op de XB1 dat de tijd van de regio waarin jij de game hebt aangeschaft werd aangehouden. Iedere store had dezelfde releasetijd maar door tijdzones was de game in sommige regios eerder te spelen. Effectief zorgde dit ervoor dat jij een game eerder kon spelen als jij die had aangeschaft in de Japanse/Australische store.

Staat mij in ieder geval vaag iets van bij maar het kan ook zo zijn dat ik mij verwar met iets anders O-)
Ja / nee, je hebt gedeeltelijk gelijk idd. De Store van aanschaf zorgde ervoor hoe laat je de game in (bijvoorbeeld) NL kon opstarten. Maar niet alle games vermelden bij pre-order hoe laat de game in NL speelbaar is dus moet je dan dagelijks maar alles in Australie kopen? ;)

Microsoft Xbox Live (op Azure) en xCloud (op Azure) is 100% geografisch meetbaar/leesbaar voor Microsoft. Log gewoon welke gamertag 80% van de tijd op welke "geografie" aanlogt en geef de game gewoon om 09:00 ofzo vrij voor die gamer.

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Ga ik zeker doen, bedankt voor de toelichting

• ariekanari
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16-09 21:22
[...]

Volgens mij is het niet zo vreemd. Een uitgever participeert vrijwillig in Smart Delivery (XBO spel wordt gratis omgezet naar XS X/S met enhancements).
Als een uitgever niet wenst te participeren dan kan deze
  1. de volledige prijs vragen voor een nieuw spel (de Series X/S spel "update" van een bestaand XBO-spel wordt gezien als een volledig nieuw spel)
  2. het Series X/S spel met een korting aanbieden aan diegene die het XSO-spel reeds bezitten. Dit is feitelijk een DLC met enhancements, maar je koopt een altijd volledig spel. Feitelijk het zelfde als punt 1 maar met korting
  3. Overgangsperiode. Nog te verschijnen nieuwe titels en uitgebracht worden voor zowel de XBO als XS X/S kunnen worden aangeboden in een XBO+XS X/S-bundel tegen een meerprijs (NBA 2K21)
In de 3 bovenstaande punten gaan de spelprogressiedata (achievements, etc.) niet mee over en kunnen ook niet achteraf alsnog worden toegevoegd

Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements

• Dalim
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 04-07 14:50
ariekanari schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 10:52:
[...]

In de 3 bovenstaande punten gaan de spelprogressiedata (achievements, etc.) niet mee over en kunnen ook niet achteraf alsnog worden toegevoegd
Vooral dit laatste is een erg belangrijke reden om vooral niet te betalen voor een next-gen upgrade (of een duurdere versie kopen zoals bij NBA 2k21).
Als je een spel next-gen wil spelen wat geen smart delivery ondersteunt, koop het dan niet current gen.

Persoonlijk koop ik zelfs helemaal niks van uitgevers zoals Take-Two die zulke praktijken uithalen. Om het dan vervolgens over de 'value' van een spel als NBA 2k te hebben wat 95% knip en plakwerk is van het vorig deeltje.

Grootste voordeel van Smart Delivery vind ik eigenlijk nog wel dat zulke uitgevers gedwongen worden om te melden dat ze NIET meedoen met SD. En dan weten wij meteen wie de viezeriken zijn!

• Finraziel
Dalim schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 11:08:
[...]

Vooral dit laatste is een erg belangrijke reden om vooral niet te betalen voor een next-gen upgrade (of een duurdere versie kopen zoals bij NBA 2k21).
Als je een spel next-gen wil spelen wat geen smart delivery ondersteunt, koop het dan niet current gen.

Persoonlijk koop ik zelfs helemaal niks van uitgevers zoals Take-Two die zulke praktijken uithalen. Om het dan vervolgens over de 'value' van een spel als NBA 2k te hebben wat 95% knip en plakwerk is van het vorig deeltje.

Grootste voordeel van Smart Delivery vind ik eigenlijk nog wel dat zulke uitgevers gedwongen worden om te melden dat ze NIET meedoen met SD. En dan weten wij meteen wie de viezeriken zijn!
Niet meegaan van achievement progress kunnen sommige mensen misschien nog als voordeel zien :+
Heb zelf volgens mij wel eens opnieuw aan de achievements zitten werken bij een xbo versie waar ik de 360 al op 1000 had staan, meer puntjes :9

• BM

BM

Moderator Spielerij
[...]

Volgens mij is het niet zo vreemd. Een uitgever participeert vrijwillig in Smart Delivery (XBO spel wordt gratis omgezet naar XS X/S met enhancements).
  1. de volledige prijs vragen voor een nieuw spel (de Series X/S spel "update" van een bestaand XBO-spel wordt gezien als een volledig nieuw spel)
  2. het Series X/S spel met een korting aanbieden aan diegene die het XSO-spel reeds bezitten. Dit is feitelijk een DLC met enhancements, maar je koopt een altijd volledig spel. Feitelijk het zelfde als punt 1 maar met korting
  3. Overgangsperiode. Nog te verschijnen nieuwe titels en uitgebracht worden voor zowel de XBO als XS X/S kunnen worden aangeboden in een XBO+XS X/S-bundel tegen een meerprijs (NBA 2K21)
Er is toch gewoon nog een optie? Lekker he-le-maal niks doen. Dat draait de game gewoon nog steeds prima op de XSX, heb je progress (als je die iig in de cloud hebt staan, en wie heeft dat niet?), en kost het de uitgever/developer precies 0 euro, en 0 minuten tijd :)

Xbox

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10:37
[...]

Alle drie de opties zijn voor mij als gebruiker niet interessant. Want stel ik heb de game al op disc:
Dan ga ik niet het complete spel nieuw kopen.
Kan ik niet bij de maker aantonen dat ik de game al heb, dus korting krijg ik ook niet.
Het betreft een game die ik al heb, dus een bundel is ook niet interessant.

Dat terwijl ik prima bereid ben om - laten we zeggen - 10 euro te betalen aan DLC, waarmee het een XSX game wordt. Met behoudt van alle spelprogressiedata uiteraard, want aan de game zelf verandert niets.

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

• LuisjeNL
Niet spelen als je zelfmoordneigingen hebt of paranoïde bent :+ snap je wel als je het even gespeeld hebt!

Lichtpuntje...

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Zo ver is het gelukkig niet met me 😝 nu ben ik wel erg benieuwd

• drakiesoft
Ook met het Xbox games testen gaat Microsoft een stapje verder. Devkits in the cloud _/-\o_

Indrukwekkend dit en super voor de developers.

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

drakiesoft schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 16:48:
Ook met het Xbox games testen gaat Microsoft een stapje verder. Devkits in the cloud _/-\o_
[Twitter]
Indrukwekkend dit en super voor de developers.
Hopelijk gebruiken ze deze app dan ook voor de show van 23 juli :+

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

• Trishul
  • Nu online
Hm, zouden ze als verassing de kijkers van de stream xcloud sessies geven om direct de gedemonstreede games uit te proberen?

• Dalim
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 04-07 14:50
Trishul schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 20:32:
Hm, zouden ze als verassing de kijkers van de stream xcloud sessies geven om direct de gedemonstreede games uit te proberen?
Dat zou wel heel sick zijn. Het demo event is de 21ste. Dus voor de stream zelf, het gaan dan logischerwijs geen games zijn die tijdens de stream gepresenteerd worden.
Nu vraag ik me wel af hoe ze die demo's laten spelen... Is daar al iets over bekend? Via xcloud zou vet veel aandacht trekken.

Edit: ik zie net dat het demo event de hele week is, het begint op de 21ste. Dus het zou in theorie kunnen... Maar waarschijnlijk is het 'gewoon' via de One(X) en geen games die tijdens de stream gepresenteerd worden?

[ Voor 17% gewijzigd door Dalim op 08-07-2020 20:54 ]

Verwijderd

Is er al bekend hoe lang de show gaat zijn ?

• uchiha tijntje
  • Nu online

uchiha tijntje

Verwijderd schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 21:20:
Is er al bekend hoe lang de show gaat zijn ?
Nee.

• Miesjh
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10:15

Miesjh

Xbox Live: Miesjh NL

Waarschijnlijk gewoon een download zoals je dat van een demo gewend ben. Geloof niet dat ze iedereen even toegang gaan geven tot xCloud.

Xbox Live: Miesjh NL

• Trishul
  • Nu online
Zou kunnen dat ze dan alleen de journalisten toegang geven. In een keer even 1+ miljoen xcloud sessies doe je inderdaad niet zomaar, maar ze zouden het wel weer kunnen inzetten als geweldige PR stunt, van kijk eens hoe schaalbaar onze dienst is, powered by Azure. Meteen extra exposure op beide diensten ook.

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Gewoon een virtuale wachtrij, net als op de echte beursvloer. Je tien minuten voorbij? Aan de volgende! B)

Ben altijd al heel sceptisch geweest over dat cloudgaming gedoe, maar voor promo's en demo's zou het ideaal zijn.

Verwijderd

boe2 schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 08:41:
Gewoon een virtuale wachtrij, net als op de echte beursvloer. Je tien minuten voorbij? Aan de volgende! B)

Ben altijd al heel sceptisch geweest over dat cloudgaming gedoe, maar voor promo's en demo's zou het ideaal zijn.
Iets speelbaar maken is altijd positief maar de kracht van de E3 zat ook altijd in de uitleg en het verhaaltje van de developer en dat krijg je niet mee als je alleen maar online even een demo speelt.

Omdat je vaak maar een slice van een geen ziet bij zo'n demo is een kleine introductie wel van meerwaarde.

En als iemand een demo voor jou speelt dan let je vaak op hele andere dingen dan als je het zelf speelt.

Ben benieuwd hoe het eruit gaat zien

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2020 11:36 ]

• RRCreations
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12-09 11:27
Jammer dat er niet meer informatie wordt gedruppeld van de nieuwe event.

Ben zelf heel benieuwd hoe Halo eruit zal zien en op welke frames het zal draaien. Is 120fps mogelijk?

Even maar zelf opgezocht voor speculatie:

PS5: €500,-
XSX: €400,-
XSS: €200,-

https://www.manners.nl/ps5-xbox-series-x-prijs/

[ Voor 30% gewijzigd door RRCreations op 09-07-2020 18:03 . Reden: Speculeren ]

• Wom

Wom

Verwijderd schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 10:45:
[...]
Ben benieuwd hoe het eruit gaat zien
Aparte store op je home waarbij je een gallerij krijgt met demo's die je kunt downloaden. Die komen dan met allerlei disclamers dat het nog geen final product is en ze leggen uit dat je max 1 uur mag spelen/1 level kunt doen/welke andere beperking dan ook.

Veel anders kunnen ze er nu ook niet van maken denk ik ?
RRCreations schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 17:57:
Jammer dat er niet meer informatie wordt gedruppeld van de nieuwe event.

Ben zelf heel benieuwd hoe Halo eruit zal zien en op welke frames het zal draaien. Is 120fps mogelijk?
Voor de nieuwste Halo? Daar zou ik niet op rekenen. Met 4K/60FPS mag je blij zijn verwacht ik persoonlijk. Tuurlijk, er is een nieuwe engine, maar die 120FPS versies verwacht ik voor games die nu 1080P/60FPS draaien op een One X. Zoals de nieuwe Dirt dat gaat doen. 4K/30FPS op een One X en 4K/60FPS op de XSX voor Halo: Infinite. Denk dat je daar vanuit mag gaan.
RRCreations schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 17:57:
Even maar zelf opgezocht voor speculatie:

PS5: €500,-
XSX: €400,-
XSS: €200,-

https://www.manners.nl/ps5-xbox-series-x-prijs/
Dat is op basis van placeholders die webshops plaatsten. Daar zou ik niet al te veel waarde aan hechten. Zou het kunnen? Zeker, maar XSX en PS5 kunnen prima zelfde prijs hebben of de XSX duurder dan de PS4 en XSS weer goedkoper. Allemaal speculatie, zoals je zelf al aangeeft.

Persoonlijk wat ik kwa prijzen hoger kwa eerste idee, maar ik ben de enige die er zo over denkt, dus ik zal het wel niet juist hebben :+

[ Voor 49% gewijzigd door Wom op 09-07-2020 18:08 ]

• Wom

Wom

Voor wie wat bevestiging nodig heeft rond het merk Xbox, een artikel wat overwegend positief is te noemen: https://www.gamesindustry...t-xbox-how-to-buy-studios

• drakiesoft
Grappenmakers daar bij Xbox :)

• RRCreations
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12-09 11:27
Geen woord aan gelogen :+

• uchiha tijntje
  • Nu online

uchiha tijntje

https://www.gamesindustry...hese-ideas-to-a-publisher

"Developing for Xbox Game Pass: "I could never pitch these ideas to a publisher"
Xbox, Double Fine, Obsidian, Mojang and InXile discuss how Game Pass is changing the games they make"

Artikel over hoe Gamepass juist creativiteit en diversiteit in games bewerkstelligd, in plaats van altijd veilig een vertrouwde en succesvolle formule toe te passen.

Verder ook nog een ander artikeltje:

https://www.gamesindustry...t-xbox-how-to-buy-studios

How Minecraft and Mojang taught Xbox how to buy studios
Xbox's new studios: “Things have been almost exactly the same, just without the terror of going out of business”

[ Voor 25% gewijzigd door uchiha tijntje op 09-07-2020 21:22 ]

• Finraziel
uchiha tijntje schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 20:53:

"Developing for Xbox Game Pass: "I could never pitch these ideas to a publisher"
Xbox, Double Fine, Obsidian, Mojang and InXile discuss how Game Pass is changing the games they make"

Artikel over hoe Gamepass juist creativiteit en diversiteit in games bewerkstelligd, in plaats van altijd veilig een vertrouwde en succesvolle formule toe te passen.

Xbox's new studios: “Things have been almost exactly the same, just without the terror of going out of business”
Die diversiteit is misschien ook nog wel wat me het meeste naar gamepass, en daarmee Xbox, trekt. Ik had er totaal niet over nagedacht dat het zo zou werken toen ik weer een Xbox kocht, maar ik ben nu veel meer verschillende games aan het proberen. En het maakt inderdaad niet uit als ik het maar een uurtje speel en dan nooit meer aanraak. Dat is echt een nieuwe ervaring wat mij betreft. En de quests helpen ook echt om je aan te zetten allemaal verschillende games te proberen.

Ik moet ook zeggen dat het kunnen suspenden van meerdere games wat de xsx kan doen volgens mij echt gemaakt is voor gamepass. Ik kan echt niet wachten tot we dat hebben, dat gaat het nog eens zoveel makkelijker maken om lekker van game naar game te hoppen :)

• MRE-Inc
  • Nu online

MRE-Inc

uchiha tijntje schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 20:53:

Beide gelezen. Goede artikelen en objectief geschreven (itt ander media). Geeft wel mooi weer hoe een werkt. Ook wel mooi om te zien hoe ze de vrijheid krijgen om hun eigen ideeën uit te werken naar iets concreets en ze niet verplicht worden om 13 in een dozijn games te maken, of ineens Forza DLC moeten gaan maken.

En niet te vergeten dat ze dus nog niet klaar zijn met het aankopen van studio’s. Ben wel benieuwd wat er nog bij komt. Op een WB hoef je voorlopig nog niet te rekenen. Dat kan nog wel eens lang duren als ze er überhaupt mee bezig zijn. Het is natuurlijk flinke clickbait voor al die zgn game sites om daar iets over te schrijven.

• drakiesoft
Phil is altijd al een voorstander geweest van diversiteit. Hint hij nu naar nieuwe IP?
All day yesterday I went through our full review of our July 23rd show," begins Xbox chief Phil Spencer.

"My role is different now. I get to sit back and watch more as a consumer. One of the things that really strikes me is the creative diversity in the portfolio. I am a fan of Xbox, obviously, but I don't mind going to 'are we the shooter box?' is it 'Gears, Halo, Forza, Gears, Halo, Forza'? I know all the memes about us. And I look at what the teams have built already this year, the things that we're going to show, and the things that are coming out later this year, and it is high quality, very different, and takes some creative risks."

• rogierba
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-09 08:03
We krijgen bij de Xbox Games Showcase op 23 juli in ieder geval de Campaign van Halo Infinite te zien.

"the first look at Halo Infinite’s Campaign is coming on July 23"
https://www.halowaypoint.com/en-us/news/campaign-countdown

Ik ben benieuwd. Ga trouwens toch wel een day 1 aankoop voor mij zijn.
Ik ben nu ook iedere keer dat ze een Halo game vrijgeven voor PC de campaign van die game op de Xbox aan het doen. Zo kom ik weer een beetje in het verhaal want dat was al weer even geleden.
Volgende week is Halo 3 aan de beurt. :P
Ik speel ook met enige regelmaat een paar potjes MCC online

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

:*)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tH1UlVzro8ngNwJY8lI57bRyDzU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/luagsjphH0SodnQFa4eGCdxk.jpg?f=fotoalbum_large

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Zeg nou eerlijk, die green holes doen het hem :P

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

• MRE-Inc
  • Nu online

MRE-Inc

ArthurMorgan schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 11:08:
Jup, ik ga tzt daar groene leds op zetten en dan in een donkere kamer gamen zodat die groene leds op het plafond stralen, wetende dat mijn wederhelft daar een enorme hekel aan heeft. ;) Gewoon omdat het kan.

• MAX3400
  • Nu online

MAX3400

Poeh, je moet niet per ongeluk een stroopwafel daar bovenop laten liggen...

• Caayn
  • Niet online
ArthurMorgan schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 11:08:
Het ontbreken van de groene accenten aan de bovenzijde valt inderdaad gelijk op.
MAX3400 schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 11:36:
[...]

Dan hoef ik geen thee meer te zetten om mijn stroopwafel te eten :P

• BM

BM

Moderator Spielerij
MAX3400 schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 11:36:
[...]

Bedankt voor de waarschuwing!

Gebeurd me nu altijd. Tegenwoordig als ik de stroopwafels kwijt ben zegt m'n vriendin 'heb je al bovenop je Xbox gekeken? '

7(8)7

Xbox

• ariekanari
Ik dacht het meer te gebruiken als een warmhoudplaatje voor een kop koffie.

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Caayn schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 11:45:
[...]
Het ontbreken van de groene accenten aan de bovenzijde valt inderdaad gelijk op.
Die zijn er wel degelijk (van de Microsoft site)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZQTkE5k_Wo6bJDQdeHVpy-GQ4sQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LJs48ipqJzjdDkOpefxYj6QN.jpg?f=fotoalbum_large

• uchiha tijntje
  • Nu online

uchiha tijntje

Het is volgens mij toch alleen een groen “plaatje” onder dat rooster?

@Caayn Oh verrek, nu zie ik het :)

[ Voor 21% gewijzigd door uchiha tijntje op 10-07-2020 16:41 ]

• Caayn
  • Niet online
uchiha tijntje schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 16:32:
Het is volgens mij toch alleen een groen “plaatje” onder dat rooster?
Niet eens, de onderste helft van de gaten zijn groen.

• ariekanari
Volgens mij is het 'hart' of middenstuk van de ventilator groen.

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Goed nieuws voor iedereen die “zich zorgen maakten” dat de Xbox de Series X zou belemmeren d:)b

https://www.gamesindustry...ing-held-back-by-xbox-one

Verwijderd

justifire schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 17:43:
Goed nieuws voor iedereen die “zich zorgen maakten” dat de Xbox de Series X zou belemmeren d:)b

https://www.gamesindustry...ing-held-back-by-xbox-one
Beetje wij van wc eend gehalte maargoed aan de andere kant hebben we de devs van medium die zeggen dat wat ze voor ogen hebben kwa gameplay niet mogelijk zou zijn geweest op last gen hardware. In andere woorden crossgen had hun game en ideeen wel belemmerd.

Dat graphics en resoluties schalen wisten iedereen wel maar dat is het punt voor velen volgens mij ook niet.

Zo denk ik dat een game met veel physics en geavanceerde AI ook niet goed kan lopen op de cpu van last gen consoles.

• harrytasker
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 19:17:
[...]

Dat graphics en resoluties schalen wisten iedereen wel maar dat is het punt voor velen volgens mij ook niet.
Dat dus.... jij en ik weten dat, maar de doorsnee consument niet en daarom wordt dit door sommigen als argument misbruikt dat dit de Xbox de Series X zou belemmeren.

[ Voor 11% gewijzigd door harrytasker op 10-07-2020 19:25 ]

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Verwijderd schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 19:17:
[...]

Beetje wij van wc eend gehalte maargoed aan de andere kant hebben we de devs van medium die zeggen dat wat ze voor ogen hebben kwa gameplay niet mogelijk zou zijn geweest op last gen hardware. In andere woorden crossgen had hun game en ideeen wel belemmerd.

Zo denk ik dat een game met veel physics en geavanceerde AI ook niet goed kan lopen op de cpu van last gen consoles.
Kunnen ze dat dan niet gewoon achterwege laten ?
Zeg dat op de Series X 1000 mensen in een stadje rondlopen en er op de Xbox maar 100 te zien zijn ?
En dat op de Series X alles over-de-top kapot kan met bijbehorende physics en op de Xbox alles gewoon heel blijft.
Beetje zoals met Battlefield 4 destijds, op de X360 bleef de wolkenkrabber netjes staan, op de One vlogen de brokken om je oren en stortte het hele ding in elkaar na voldoende schade.

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Volgens mij is hij volledig groen en hebben ze er zwart omheen gedaan :+

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Beste grafics hebben is leuk, maar het zijn de games die de systemen maken, tenminste voor mij, en Nintendo is daar een goed voorbeeld van. Games moeten vreugde en plezier brengen, en dat kan best met een minder sterke console.

Nu heb ik momenteel alle 3 de consoles, en alle systemen hebben hun exclusieve games, de een wat meer dan de andere, maar die zijn er. En ik denk als iedereen maar 1 systeem kon pakken, dat hij of zij zou gaan kijken naar de exclusieve games.

Verwijderd

justifire schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 19:25:
[...]

Kunnen ze dat dan niet gewoon achterwege laten ?
Soms wel soms niet.en in die gevallen waar het niet kan dan zullen de XSX only moeten gaan of het idee achterwege laten.

• Finraziel
Linksquest schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 22:13:
Beste grafics hebben is leuk, maar het zijn de games die de systemen maken, tenminste voor mij, en Nintendo is daar een goed voorbeeld van. Games moeten vreugde en plezier brengen, en dat kan best met een minder sterke console.

Nu heb ik momenteel alle 3 de consoles, en alle systemen hebben hun exclusieve games, de een wat meer dan de andere, maar die zijn er. En ik denk als iedereen maar 1 systeem kon pakken, dat hij of zij zou gaan kijken naar de exclusieve games.
Daar ben ik het dus niet mee eens... Dat laatste dus bedoel ik.
Elk van de drie grote consoles heeft wat mij betreft meer dan genoeg games om mij te vermaken. Dat zal wellicht ook komen doordat ik een brede smaak heb en dus veel games leuk vind, dat ik geen extreem snelle gamer ben en er ook geen zeeën van tijd in kan steken, maar in ieder geval die laatste 2 zullen voor heel veel mensen op gaan.
Ik zal dus bij geen van de drie consoles bang zijn te weinig te spelen te hebben.
Nou betekent dat niet dat exclusives helemaal niet er toe doen, maar het is zeker niet de belangrijkste afweging voor mij.

Als ik dan de afweging ga maken...

Bij Sony kan ik horizon forbidden West (geloof ik dat het was) spelen... Hzd was geweldig, en ik zou de opvolger graag spelen. Spiderman en God of war nog niet gespeeld maar zouden erg goed moeten zijn, en de opvolgers worden dat vast ook. ratchet and clank ziet er ook goed uit. Naughty dog games vind ik helemaal niks dus die tellen voor mij persoonlijk niet mee. Nadeel is dat ik de controller van Sony altijd minder gevonden heb en het ecosysteem minder fijn vind werken.

Bij de switch is het voordeel de Nintendo games. Zitten leuke games tussen maar ik ben er niet zo'n enorme fan van als sommigen. Nadeel is dat alles erg prijzig is. Je moet eigenlijk een losse pro controller er bij kopen die duur is, de switch zelf is erg prijzig voor wat het is en de games zijn vrijwel altijd veel duurder dan bij de concurrentie. Ook ben je voor 3rd party games toch behoorlijk gelimiteerd door de beperkte hardware, games komen niet of veel later, en met zwaar geknepen graphics en dan nog loopt het niet echt lekker vaak.

Bij Microsoft heb ik waarschijnlijk de beste versie van 3rd party games buiten de pc (en of de pc het beter gaat doen is wat mij betreft nog even afwachten). Gamepass biedt me een geweldige value waarbij ik op een andere manier kan gamen. Door de collectie die ze bieden voor een vast bedrag per maand (nog los dat ik nu voor een habbekrats nog de komende drie jaar al heb) kun je vrij games uitproberen ook al zou je ze normaal nooit kopen. Dat levert mij echt andere game ervaringen op dan ik normaal zou hebben als ik alles wat ik wil spelen moet kopen (dan blijf ik toch meer bij safe). Verder vind ik persoonlijk het Xbox ecosysteem erg fijn. De controllers zijn wat mij betreft ook de beste die ik ooit gebruikt heb. Verder is Microsoft flink gas aan het geven op het ontwikkelen van eigen games die vervolgens ook allemaal direct in gamepass komen waardoor ik ze direct bij release kan spelen (wat ik anders zelden doe omdat ik 60 euro uitgeven voor een game terwijl ik meestal nog een flinke backlog heb niet voor mezelf kan verantwoorden). De xsx biedt verder instant resume voor meerdere games... Iets wat de PS5 misschien ook krijgt maar heb daar niks over gehoord. Deze functie lijkt mij persoonlijk echt zalig, vooral met gamepass, en is voor mij al een belangrijke reden om zsm te upgraden. Nadelen... Eh... Ik zou het eigenlijk niet weten.

Dus, zoals je ziet, exclusives komen wel langs in mijn afweging, maar het is zeker niet het belangrijkste.

• uchiha tijntje
  • Nu online

uchiha tijntje

Prima artikelen laatste paar dagen.

Verder wel grappig om ook hier plusjes/thumbs up te zien zijn van mensen die er zo faliekant tegen zijn...

• LuisjeNL
@uchiha tijntje ah we mogen weer d:)b

Lichtpuntje...

• uchiha tijntje
  • Nu online

uchiha tijntje

Haha dit in dit topic mocht dat altijd nog :P

Wel tof dat ze een paar diepgaande interviews met de hoofdrolspelers hebben gegeven. Nog maar 2 weekjes en we hebben het game event er alweer op zitten :)

• uchiha tijntje
  • Nu online

uchiha tijntje

Omdat er afgelopen dagen meerdere artikelen zijn verschenen op gameindustry.biz die de moeite waard zijn heb ik ze hieronder nog even opgesomd. Want ze zijn hier wat verspreid in het topic genoemd :)

Developing for Xbox Game Pass: "I could never pitch these ideas to a publisher" Xbox, Double Fine, Obsidian, Mojang and InXile discuss how Game Pass is changing the games they make

Are Xbox Series X developers being held back by Xbox One? “Held back is a meme that gets created by people who are too caught up in device competition”

How Minecraft and Mojang taught Xbox how to buy studios Xbox's new studios: “Things have been almost exactly the same, just without the terror of going out of business”

-------

Verder ben ik wel benieuwd naar morgen (Ubisoft) en de 23e. Als ik de volgende games en announcements zie dan ben ik al een happy gamer:

Ubisoft
-Nieuwe Trials van Ubisoft. Ik ben echt verslaafd aan de trial and error mechanic die in de Trial games zitten om uiteindelijk gewoon een foutloze run te rijden op extreme :).
-Far Cry 6. Far Cry 3 is mijn laatste Far Cry geweest en dat was echt een toffe ervaring. Met name door de bad guy. En als ik de aankondiging zie van de setting en de characters dan kan dit voor mij een mooie opvolger worden van FC3.

MS
-Fable, hopelijk wat gameplay, anders een mooie in engine cinematic. :+
-Nieuwe Obsidian RPG.
-Hellblade 2 gameplay.
-Cuphead DLC. Hopelijk hebben ze besloten om de DLC te schrappen en maar gewoon een volwaardige deel 2 te gaan maken :).
-Aankondiging dat Tunic nu te downloaden is via Gamepass :P
-Elden Ring gameplay. Ik hoop dat ze weer terug gaan naar Dark Souls style gameplay. Hoe supertof ik Sekiro ook vindt, de gevarieerde gameplay van Dark Souls is onverslaanbaar :).
-Meer details over Everwild.

Ik ben wel erg blij dat Rare na de dark side met het kinect debacle weer op het goede pad is gekomen :). Sea of Thieves is mijn game van dit moment. Ik heb sinds 22 mei amper een ander spel aangeraakt. Ik heb in 2 maanden ook maar iets van 1.500 gamerscore gehaald... Normaliter haalde ik dat per week ofzo :P. Ben dan ook super benieuwd naar Everwild. De grafische stijl trekt mij enorm aan.

Alle andere announcements en games die hier boven niet zijn genoemd zijn bonussen voor mij :). Kijk er naar uit!

• Steven030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16-09 22:17
uchiha tijntje schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 10:21:

MS
-Fable, hopelijk wat gameplay, anders een mooie in engine cinematic. :+
-Nieuwe Obsidian RPG.
-Hellblade 2 gameplay.
-Cuphead DLC. Hopelijk hebben ze besloten om de DLC te schrappen en maar gewoon een volwaardige deel 2 te gaan maken :).
-Aankondiging dat Tunic nu te downloaden is via Gamepass :P
-Elden Ring gameplay. Ik hoop dat ze weer terug gaan naar Dark Souls style gameplay. Hoe supertof ik Sekiro ook vindt, de gevarieerde gameplay van Dark Souls is onverslaanbaar :).
-Meer details over Everwild.
Vooral de eerste 2 ben ik enthousiast over! Ik moet zeggen dat ik veel verwacht in de vorm van nieuwe IP’s van aangekochte studio’s, gezien de inhaalslag die ze op het gebied van exclusives (imo) te maken hebben. Het is weer eens tijd voor wat games die ook gemiddeld een 9 of 10 gaan scoren bij de gamepers. Hopelijk verwacht ik niet te veel. Zin in de 23ste! :Y

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Kijk voornamelijk uit naar Elden Ring en The Falconeer :)
En hopelijk wordt het geroezemoes rondom Killer Instinct 2 nu ook eens omgezet in een release date :9

• Trishul
  • Nu online
Ik vind eigenlijk dat er geen beter moment is om nu een nieuwe splinter cell aan te kondigen, te onthullen op het Xbox games event. Om de volgende redenen natuurlijk:

- de serie is begonnen op de eerste Xbox
- net als ninja gaiden een multiplat, maar tegelijkertijd toch wel een serie die sterk verbonden is met Xbox
- als het Ubisoft editorial team eindelijk eens z'n werk heeft gedaan, keuren ze een nieuwe game in deze serie goed aangezien dit variatie biedt in hun line-up
- kan een prachtige showcase zijn voor Raytracing power en impact op gameplay aangezien schaduwen belangrijk onderdeel zijn van dit soort stealth games

En het kweekt natuurlijk veel goodwill voor zowel Ubisoft als Microsoft.

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Trishul schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 15:00:

En het kweekt natuurlijk veel goodwill voor zowel Ubisoft als Microsoft.
Ik vermoed dat Ubisoft binnenkort wel eens hele andere problemen aan het daglicht zal moeten gaan stellen:

https://www.resetera.com/...ated-with-results.245815/

https://www.eurogamer.net...al-harassment-allegations

[ Voor 11% gewijzigd door kazuka op 11-07-2020 17:19 ]

• drakiesoft
Xbox Twitter doet grappig
:)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FPMgWGfvKISB_epATkHLaVzuqaQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/u4jaI11FioVBiLJ8KnLJ69nl.png?f=fotoalbum_large

• uchiha tijntje
  • Nu online

uchiha tijntje

Ze hebben een leuke twitteraccount inderdaad :) De Gamepass account is ook leuk.

• MRE-Inc
  • Nu online

MRE-Inc

Haha zag hem voorbij komen. Hoeveel zullen daadwerkelijk op hun scherm getikt hebben?

Ik wil die decoy folder wel eens zien. Dat zal waarschijnlijk de enige zijn waarvan we de inhoud nooit te zien krijgen ;)

• drakiesoft
Even kijken hoe dat nextgen past met AR met imperiumapps

• mobygo76
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16-09 23:07
*snip* offtopic

[ Voor 92% gewijzigd door Geronimous op 12-07-2020 09:59 ]

• MRE-Inc
  • Nu online

MRE-Inc

Zie al diverse afbeeldingen van uitvergrote folders van die desktop die het Xbox account op Twitter heeft gezet. Is het game X of game Y etc etc.

Wel leuke manier om iedereen er over te laten speculeren. Verwacht nog wel een update van die desktop met een kleine wijziging van of in die folders.

Misschien is dit ook wel de format die ze aan gaan houden tijdens de presentatie. Iemand die achter z'n desktop zit en één voor één die folders gaat openen en laat zien wat er in zit en afspeelt/opent.

Zoiets als dit van Tom Warren:

@drakiesoft *snip* offtopic, laten we dit gewoon niet doen. Geef mij maar die mooie zwarte, strakke Series X.

[ Voor 16% gewijzigd door Geronimous op 12-07-2020 10:00 ]

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
justifire schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 13:11:
Kijk voornamelijk uit naar Elden Ring en The Falconeer :)
En hopelijk wordt het geroezemoes rondom Killer Instinct 2 nu ook eens omgezet in een release date :9
Elden Ring staat ook hoog in mijn top anticipated lijstje 😊

Ik hoop dat George Martin hier zelf een goed einde aan kan breien.

• ariekanari
Het zou overigens wel wat zijn als bijvoorbeeld MS Office wordt toegevoegd aan de MS Xbox Store zodat studenten op hun spelcomputer ook hun opdrachten kunnen maken.

• Koning-Admiraal
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 02-08-2021

Koning-Admiraal

De commandant!

Lol wat...... Nee daar moet Microsoft ver vandaan blijven.

Set your goals high, and don't stop till you get there.

• Gandalf68
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16-09 19:41
justifire schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 16:25:
[...]

Die zijn er wel degelijk (van de Microsoft site)

[Afbeelding]
nu vraag ik me af waarom ze dat gedeelte niet gewoon dicht laten (waar je dus groen ziet ) voor luchtdoorvoer heeft het totaal geen nut.

• Finraziel
ariekanari schreef op zondag 12 juli 2020 @ 11:18:
Het zou overigens wel wat zijn als bijvoorbeeld MS Office wordt toegevoegd aan de MS Xbox Store zodat studenten op hun spelcomputer ook hun opdrachten kunnen maken.
Als ze zoiets al willen doen dan moeten ze dat zeker niet nu vlak voor de xsx doen... Dan geef je Sony gelijk weer munitie, hoeven ze alleen nog maar te zeggen dat zij een echte spelcomputer gemaakt hebben die niet vertraagd wordt door allerlei andere onzin er op.
Maakt niet uit of het de xsx werkelijk zou vertragen, ze kunnen zich niet een herhaling van de vorige keer veroorloven.

Pagina: 1 ... 25 ... 147 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Op naar gamende Tweakers? Zie deze lijst en voel je vrij om jezelf toe te voegen :)

Aanverwante topics:
• Alles over pre-orders en levertijden: ~[XSX / XSS] Pre-order, levering en prijzen topic
• GAMEPASS: [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie

Om een goede sfeer te behouden:
Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden