Toon posts:

[XSX / XSS] Het aanloop naar release topic Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 24 ... 147 Laatste
Acties:
  • 314.538 views

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

drakiesoft schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 19:53:
[...]

De developer heeft het niet een keer over 60 fps. Heb je het artikel wel gelezen?
:O Hou je PageDown eens ingedrukt of druk op die pagina eens op CTRL+F en tik dan "60" in; zoals ik dus al eerder zei (of ga vooral andere steekwoorden turven); op die hele inside.xbox pagina is het 98% WC-eend en 2% gecensureerde input om maar zo min mogelijk verkeerds te zeggen over de nieuwe console.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• ariekanari
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:22
Ik moet toegeven: veel wat ik lees over zowel XBOX Series X als PS5 als er een dev aan het woord komt: geneuzel. PR-gewauwel.

Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements

• drakiesoft
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16-09 08:44
MAX3400 schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 19:56:
[...]

:O Hou je PageDown eens ingedrukt of druk op die pagina eens op CTRL+F en tik dan "60" in; zoals ik dus al eerder zei (of ga vooral andere steekwoorden turven); op die hele inside.xbox pagina is het 98% WC-eend en 2% gecensureerde input om maar zo min mogelijk verkeerds te zeggen over de nieuwe console.
Developer van Medium heeft het niet over 60fps, wat ik al zei je hebt het artikel niet gelezen. Maar ja vorige generatie was het meestal net geen 4k en 30 fps. Er werd geroepen dat men 4K wil en 60 fps. De hardware ondersteund dat blijkbaar en de developers willen er over praten. Lijkt me niks verkeerds aan.

• MAX3400
  • Nu online

MAX3400

Yup, en het feit dat Dan McCulloch is opgestapt bij Microsoft XBL is op heel GoT niet terug te vinden. Is ook lastig typen als de hype-train langsrijdt en je verblindt wordt door allerlei mooie dingen ;)
drakiesoft schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 20:02:
[...]

Developer van Medium heeft het niet over 60fps, wat ik al zei je hebt het artikel niet gelezen..
Jij leest selectief; ik gaf net aan dat de hele inside.xbox pagina (dus hou je PageDown daar maar eens ingedrukt) 1 grote verzameling van gewauwel is. Daarvoor hoef ik niet 1 individueel dingetje uit te spellen en dan te gaan nuanceren of je de uitdrukking van "WC Eend" wel kent, toch?

Anyhow, let's agree to disagree; de XOX werd ook aangekondigd als 2160p60 capable. Dat is op de kop af 3 jaar geleden release-date. Hoeveel AAA-games kunnen het? 4? 6?

[ Voor 9% gewijzigd door MAX3400 op 02-07-2020 20:05 ]

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:58

Wom

MAX3400 schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 20:05:
[...]
Anyhow, let's agree to disagree; de XOX werd ook aangekondigd als 2160p60 capable. Dat is op de kop af 3 jaar geleden release-date. Hoeveel AAA-games kunnen het? 4? 6?
Wikipedia: List of Xbox One X enhanced games

Je mag zelf even tellen :p

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

• drakiesoft

Jij leest selectief; ik gaf net aan dat de hele inside.xbox pagina (dus hou je PageDown daar maar eens ingedrukt) 1 grote verzameling van gewauwel is. Daarvoor hoef ik niet 1 individueel dingetje uit te spellen en dan te gaan nuanceren of je de uitdrukking van "WC Eend" wel kent, toch?
De link gaat over medium en daar reageer jij op wat dus niet klopt.
Prima dat jij dat allemaal vindt, is jouw mening. Niet de mijne.
Volgens mij zeggen ze precies wat je kan verwachten.
Wat zouden ze volgens jou moeten vertellen dan?

• MAX3400
  • Nu online

MAX3400

Je denkt dat ik simpel ben; die lijst had ik al doorgenomen. Ik vind dat het er 7 AAA-titels zijn; maar als je doortelt en beetje van "alle games" houdt, kom je op een stuk of 20 games die veel verkocht, veel gespeeld en best bekend zijn waar dan vinkjes staan bij 4K + HDR + 60fps.

20 games. In 3 jaar. Wereldwijd ontwikkeld Prestatietje hoor. Daar moeten ze in Redmond vast de champagne voor opentrekken :+

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

[...]

Yup, en het feit dat Dan McCulloch is opgestapt bij Microsoft XBL is op heel GoT niet terug te vinden. Is ook lastig typen als de hype-train langsrijdt en je verblindt wordt door allerlei mooie dingen ;)
Wat let het je om het te posten? Ik heb je niet met een bord op het treinstation zien staan terwijl de trein langs reed :p

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
MAX3400 schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 20:15:
[...]

Je denkt dat ik simpel ben; die lijst had ik al doorgenomen. Ik vind dat het er 7 AAA-titels zijn; maar als je doortelt en beetje van "alle games" houdt, kom je op een stuk of 20 games die veel verkocht, veel gespeeld en best bekend zijn waar dan vinkjes staan bij 4K + HDR + 60fps.

20 games. In 3 jaar. Wereldwijd ontwikkeld Prestatietje hoor. Daar moeten ze in Redmond vast de champagne voor opentrekken :+
Simpel niet maar bot en op de man wel...

En dat iemand na whooping 15 jaar vertrekt bij z'n werkgever en een nieuwe kans met beiden handen aangrijpt is toch voor de rest weinig te melden waard?

En eerst bashen op 4 games terwijl het er zo'n 20 zijn is ook nogal.. Tja.. Ongefundeerd op z'n minst..

Koekje erbij? :(:)

• MrBrickALot
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 26-05 09:30
Waar ik benieuwd naar ben is hoe zowel Sony als Microsoft de consoles (in het begin) met verlies kunnen verkopen. (Ik snap best dat ze het financieel kunnen dragen.)

Ik werk zelf bij een retailer die in bijna alle hoeken van de wereld actief is en in behoorlijk wat landen mogen producten niet met een negatieve marge verkocht worden waardoor prijzen soms omhoog moeten.
Hoe kunnen zij die regels ontwijken en wereldwijd dezelfde prijs hanteren? Creatief boekhouden?

• drakiesoft
MrBrickALot schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 20:29:
Waar ik benieuwd naar ben is hoe zowel Sony als Microsoft de consoles (in het begin) met verlies kunnen verkopen. (Ik snap best dat ze het financieel kunnen dragen.)
Waarom worden printers met verlies verkocht?

• MAX3400
  • Nu online

MAX3400

drakiesoft schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 20:13:
[...]

De link gaat over medium en daar reageer jij op wat dus niet klopt.
Prima dat jij dat allemaal vindt, is jouw mening. Niet de mijne.
Volgens mij zeggen ze precies wat je kan verwachten.
Wat zouden ze volgens jou moeten vertellen dan?
Ik ga het omdraaien... Hoop dat je even zin hebt om te lezen?
A: The simple answer is that thanks to the next-generation hardware, we can realize our vision for The Medium at all. Of course, theoretically, you could rescope any game idea, but in our case it would mean completely changing the core game features. Thanks to the power of Xbox Series X, we can develop the game the way we have always envisioned it. I’m not talking only about graphics, although certainly it helps create an immersive and disturbing atmosphere, but also about gameplay.
-> onzin natuurlijk; er is geen game-developer die aan de tafel gaat zitten en dan begint "Nou, slechts nieuws; de hardware voor wat we zometeen nog gaan bedenken bestaat niet, dus laten we maar gaan lunchen". Dat staat er eigenlijk he? Ja, nu met de XSX kunnen we onze game vormgeven. En dat idee van die game; die had je al op de plank liggen voor "exact" die hardware? Want het is niet alsof de dev-kits al jaren over de wereld zwerven.
A: The SSD and how it allows for no noticeable loading times is certainly a big deal for us. Thanks to it, you can create a more cinematic and atmospheric experience, and keep the player immersed in the game – with no immersion-breaking loading screens. Also, the sheer power of the CPU and GPU lets you go a bit crazy with your gameplay ideas, and we believe the new hardware will quickly change how games are being designed.
-> ook onzin naturlijk. Je kan in je eigen PC (met voldoende centjes) met consumenten-spul (dus geen enterprise apparatuur) een goede 14GB/s aan SSD-doorvoer realiseren. Ja, dat is inderdaad "go crazy with gameplay". Aangezien de XSX een evolutie is van bestaande technologie, zagen we de verbetering (en DirectX12) vooral niet aankomen
A: We’re putting a lot of effort into creating a heavy, disturbing atmosphere in the game. We’re using a variety of means to immerse the player into both our worlds, including music and environment, and thanks to no loading screens these methods are so much more effective. Before, it was a bit of an uphill battle to keep the game immersive and cinematic despite obvious breaks, and now the next generation simply makes that problem go away.
-> opletten: NO LOADING SCREENS. Hou dat vast. Ik wil er geld op zetten dat er in het spel MINSTENS van die draaiende icoontjes komen dat er wordt geladen / opgeslagen. En dat de traditionele loading screens worden vervangen door cutscenes ofzo. En dat is natuurlijk helemaal meetbaar als je zometeen een "cutting edge game" start op beide vermoedelijke consoles; de ene is minder rap/snel dus je "moet" verschil gaan zien en "dus" weet je waar er wordt gestruikeld.
A: I hope they will love it 🙂 Unlike many cross-gen titles revealed so far, The Medium is a next-gen only game. We don’t have any porting plans for current-gen consoles, so the Xbox Series X will offer the experience we always meant for the game.
-> Next Gen Only? Heeft iemand bij Microsoft vorig jaar niet staan roeptoeteren dat ALLE games in de eerste twee jaar na release van de nieuwe console cross-gen zouden zijn met waar nodig next-gen optimalisatie?
D-Ed schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 20:24:
[...]

Simpel niet maar bot en op de man wel...

En dat iemand na whooping 15 jaar vertrekt bij z'n werkgever en een nieuwe kans met beiden handen aangrijpt is toch voor de rest weinig te melden waard?
En eerst bashen op 4 games terwijl het er zo'n 20 zijn is ook nogal.. Tja.. Ongefundeerd op z'n minst..

Koekje erbij? :(:)
[/quote]
Wederom, dat selectief lezen en beoordelen? Mag hoor, net zo subjectief als mijn posts vandaag.

Ja, iemand gaat na 15 jaar weg. Betrokken geweest bij de eerste Kinect. XBL groot gemaakt. Grootste omzetten gemaakt in laatste jaar. En die man gaat weg.

En over die games; en het is constant nuanceren hier om sommige schenen niet te raken. Er zijn bijna 250 "enhanced" games uitgekomen volgens die lijst. Ja? Van die lijst zijn er 20 geschikt voor 2160p + HDR + 60fps. Grofweg 8% slechts. En van die 8% vind (mijn mening dus) er slechts 6 een AAA-title uit de koker van "Microsoft" en niet van overige developers / studios.

Oftewel, mijn mening is dat in 3 jaar voor de XOX er slechts 2% aan games gebruik maken van XOX-hardware uit de studios van Microsoft. Die hype-train.

• MrBrickALot
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 26-05 09:30
drakiesoft schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 20:30:
[...]

Waarom worden printers met verlies verkocht?
Ja ik snap best de business case die erachter zit. Maar ik kom zelf in mijn werk situaties tegen dat prijzen verhoogd moeten worden omdat landen regels hebben die verkopen met verlies niet toestaan. Dus hoe ontkomen zij aan die regels?

• Wom

Wom

MAX3400 schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 20:15:
[...]

Je denkt dat ik simpel ben; die lijst had ik al doorgenomen.
Had dat in je post gezet. Ik dacht oprecht dat je het jezelf afvroeg.

Nu komt het vooral provocerend over.
MAX3400 schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 20:31:
[...]
-> Next Gen Only? Heeft iemand bij Microsoft vorig jaar niet staan roeptoeteren dat ALLE games in de eerste twee jaar na release van de nieuwe console cross-gen zouden zijn...
Enkel 1st party is waar Microsoft die claim legy. 3rd party kan perfect enkel op XSX uitkomen, waar we inmiddels ook al wat games van laten zien.

Ik kan je een linkje sturen, maar ben bang dat je weer mijn kop er af bijt ;)

[ Voor 47% gewijzigd door Wom op 02-07-2020 20:40 ]

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

MAX3400 schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 20:31:

Oftewel, mijn mening is dat in 3 jaar voor de XOX er slechts 2% aan games gebruik maken van XOX-hardware uit de studios van Microsoft. Die hype-train.
Je hebt echt slecht geslapen he? :P
(die lijst btw is oud, Fifa 19 en 20 stonden er al niet tussen, daar zijn je 21 en 22 :P).
MrBrickALot schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 20:32:

Ja ik snap best de business case die erachter zit. Maar ik kom zelf in mijn werk situaties tegen dat prijzen verhoogd moeten worden omdat landen regels hebben die verkopen met verlies niet toestaan. Dus hoe ontkomen zij aan die regels?
Dat zijn veelal specifieke zaken (zoals de zonnepanelen hier), dit is veelal om binnenlandse en buitelandse concurrentie gelijk te houden, een MS en Sony hebben geen binnenland/buitenland, die zijn 'enige' leverancier van die dingen.Tesla verliest jaar op jaar geld, ondanks ze bergen auto's verkopen, die gaan lomp gezien ook al jaren onder de kostprijs.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• drakiesoft
MrBrickALot schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 20:32:
[...]

Oh op die fiets. Daar heb ik geen kennis van. Wellicht iemand anders?

• MAX3400
  • Nu online

MAX3400

Toch even een toevoeging op mijn vorige post die anders niet meer klopt:
-> Next Gen Only? Heeft iemand bij Microsoft vorig jaar niet staan roeptoeteren dat ALLE games in de eerste twee jaar na release van de nieuwe console cross-gen zouden zijn met waar nodig next-gen optimalisatie?
https://www.mcvuk.com/bus...ty-on-the-future-of-xbox/
“As our content comes out over the next year, two years, all of our games, sort of like PC, will play up and down that family of devices,” Booty explains. “We want to make sure that if someone invests in Xbox between now and [Series X] that they feel that they made a good investment and that we’re committed to them with content.”

Dus ja, ik ben nogal van mening dat inside.xbox dus nogal een wauwel-pagina is en dat een developer dus iets zegt (of roept) wat lijnrecht tegenover de strategie / mening van Microsoft staat van 6 maanden geleden
Wom schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 20:34:
[...]

Enkel 1st party is waar Microsoft die claim legy. 3rd party kan perfect enkel op XSX uitkomen, waar we inmiddels ook al wat games van laten zien.

Ik kan je een linkje sturen, maar ben bang dat je weer mijn kop er af bijt ;)
Leg aan de gemiddelde consument maar eens uit dat first-party en third-party niet zo genummerd liggen bij de Gamemania en dat een game dus niet in je XOX kan?

Ik kan ook domme consument spelen; en door de obfuscatie van alle info (zie ook dit topic), is het soms geen touw meer aan vast te knopen :)

[ Voor 24% gewijzigd door MAX3400 op 02-07-2020 20:43 ]

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14-09 16:24

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

drakiesoft schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 20:38:
[...]

Oh op die fiets. Daar heb ik geen kennis van. Wellicht iemand anders?
Dat komt omdat het niet relevant is of de fabrikant zelf winst of verlies maakt, maar of de firma die het retail aanbied aan consumenten winst of verlies maakt.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

• drakiesoft
MAX3400 schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 20:39:
Toch even een toevoeging op mijn vorige post die anders niet meer klopt:

[...]

https://www.mcvuk.com/bus...ty-on-the-future-of-xbox/

[...]

Dus ja, ik ben nogal van mening dat inside.xbox dus nogal een wauwel-pagina is en dat een developer dus iets zegt (of roept) wat lijnrecht tegenover de strategie / mening van Microsoft staat van 6 maanden geleden
De eigen studios heeft Matt het over. Volgens mij is developer Medium geen xbox studio.
En nu weer je bed in en uitslapen.

• Wom

Wom

Kuusj schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 20:40:
[...]

Dat komt omdat het niet relevant is of de fabrikant zelf winst of verlies maakt, maar of de firma die het retail aanbied aan consumenten winst of verlies maakt.
Dit inderdaad. Het verschil tussen inkoopprijs en verkoopprijs moet volgens wetgeving in landen in een bepaalde balans zijn. België kent ook dergelijke wetgeving. Gaat nog verder, want ook koppelverkoop mag daar niet. Zo zul je daar bij een tijdschriftabonnement nooit een presentje oid krijgen. Iets wat je in NL wel ziet.

Het is daarom ook lastig voor fabrikanten als Sony of Microsoft om wereldwijd eenduidige acties te doen.

• MAX3400
  • Nu online

MAX3400

drakiesoft schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 20:42:
[...]

En nu weer je bed in en uitslapen.
Ga even met @D-Ed overleggen; die is ook wel van beoordelen wat op de man spelen is... :)

• Wom

Wom

Leg aan de gemiddelde consument maar eens uit dat first-party en third-party niet zo genummerd liggen bij de Gamemania en dat een game dus niet in je XOX kan?

Ik kan ook domme consument spelen; en door de obfuscatie van alle info (zie ook dit topic), is het soms geen touw meer aan vast te knopen :)
Op de mockups die we gezien hebben staan zowel de Xbox One als de Series X als compatible consoles vernoemd (Crash Bandicoot 4 bijvoorbeeld). Dus als de consument daar naar kijkt kan hij het weten. Maar ben het met je eens dat het lastig kan zijn.

Denk dat het belang van games te kunnen aanbieden op een zo groot mogelijke install base zwaarder weegt dan eventuele verwarring. Maar dat is puur mijn aanname.

• MAX3400
  • Nu online

MAX3400

Wom schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 20:47:
[...]

Denk dat het belang van games te kunnen aanbieden op een zo groot mogelijke install base zwaarder weegt dan eventuele verwarring. Maar dat is puur mijn aanname.
Kijk, allicht kan er in de verpakking een andere kleur gebruikt (theoretisch) maar de XSX heeft een disc-only en een "full". Dus in de winkel koop je alleen "full games", die dan waarschijnlijk (nadruk) weer geen crossplay hebben met de PC. En als je een game digitaal koopt, heb je hopelijk wel crossplay maar dan allerlei wazige icoontjes in de store dat op de "discless" de perfomance maybe degraded of juist voor de full "needs compatible tv".

Ze maken het er zich niet makkelijker op inderdaad; zeker mensen die wel "weeeeer" de duurste versies en accesoires kopen, hebben een grotere kans dat ze niet altijd alles benutten; vandaar ook mijn post over de AAA-games voor de XOX op 2160pHDR60.

/edit: het wordt NOG lastiger als je dus first-party games over de hele player-base wil uitsmeren; krijgen we dan ook 2 "recommended" PC-specs afhankelijk van welke console je hebt staan?

[ Voor 8% gewijzigd door MAX3400 op 02-07-2020 20:53 ]

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
MAX3400 schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 20:52:
[...]

Kijk, allicht kan er in de verpakking een andere kleur gebruikt (theoretisch) maar de XSX heeft een disc-only en een "full". Dus in de winkel koop je alleen "full games", die dan waarschijnlijk (nadruk) weer geen crossplay hebben met de PC. En als je een game digitaal koopt, heb je hopelijk wel crossplay maar dan allerlei wazige icoontjes in de store dat op de "discless" de perfomance maybe degraded of juist voor de full "needs compatible tv".

Ze maken het er zich niet makkelijker op inderdaad; zeker mensen die wel "weeeeer" de duurste versies en accesoires kopen, hebben een grotere kans dat ze niet altijd alles benutten; vandaar ook mijn post over de AAA-games voor de XOX op 2160pHDR60.

/edit: het wordt NOG lastiger als je dus first-party games over de hele player-base wil uitsmeren; krijgen we dan ook 2 "recommended" PC-specs afhankelijk van welke console je hebt staan?
Time will tell..

• SinergyX
  • Nu online

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Nu haal je wat zaken door elkaar, wat een studio zegt, wat MS zegt, wat een MS studio zegt, en wat de media ervan heeft gemaakt. Het primaire punt is altijd backwards geweest, elke game die nu uitkomt voor S/X/whatever, kan op Series X worden gespeeld. Matt zegt ook 'our games', hoofd van Microsoft Studio's, dat staat los van externe partijen, wat ze verderop ook aanhalen:
And that means it’s also unlikely that there will be much pressure, from Microsoft at least, on third-party publishers to turn out hardware-exclusive titles for the relatively small day-one audience of Xbox Series X owners
Andere media pakte dit op als 'er komen geen next-gen exclusive games', goedkope headline voor de easy clicks, maar dat heeft MS dus nooit gezegd, zij maken 'xbox games' voor hun gamers, of dat nu een S, Series X of PC is. Wat een EA, Codemasters, Gearbox of whatever doen, dat is helemaal hun eigen keuze, maar het zou absoluut dom zijn een exclusives te gaan bouwen terwijl het gros nog zit op current-gen. Dan kom je dus bij stukje commerciele tactieken, MS kiest 'all for one', Sony gaat toch een stukje 'console exclusive' om daarin wat te pushen, beide prima keuzes, tijd zal vertellen welke van de 2 de tactischere keuze is.

Maar waarom dan een Series X kopen als ze ook op X en S uitkomen? Terug naar m'n ACC voorbeeld, dat is een 4k/30fps/lowsettings console game, als die ook op de Series X komt maar dan 4k/60/med-high details, heb je werkelijk elke reden om over te stappen (voor die game). Dat is maar 1 voorbeeld, genoeg andere games die enhanced modus krijgen (zoals van de S naar X, de framerate increase bij GTA was al meer dan genoeg om een X te kopen).

Natuurlijk is 90% marktgelul, 0 laadtijden is een lachertje (hallo GTA), unlimited viewdistance, instant transistion bla bla bla, ja dat alles is prima allemaal mogelijk, theorisch in elke game is zoiets mogelijk, maar praktijk is nog altijd keuzes, keuzes op basis van geld, tijd, efficiency of easy-grab, maar je komt in vaarwater van 'gelovigen' die alles rechtlullen. Een PC kan al lange tijd zulke snelheden halen (nouja, PCI3, nog geen PCI4 NVME's), toch is er geen enkele game zonder laadtijden, waarom niet? Dan komen de gelovigen erbij, omdat die games nooit zijn ontwikkelt voor die kracht, maar op de PS5/XSX wordt daar specifiek op gebouwd. Maar wat doe je dan met de PC poorts? Ook die worden uberimbaoverkillwtfpwage snel.. ofzo.

Ja lang verhaal, maar in de basis kijk ik simpel skeptisch naar die nieuwe consoles, samen met wat ik weet van techniek, klinkt allemaal geweldig maar zolang je uitgaat van het ergste.. valt het altijd mee. Meegaan met de absolute hype geeft alleen maar teleurstelling.

[ Voor 30% gewijzigd door SinergyX op 02-07-2020 21:06 ]

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Nu online
MrBrickALot schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 20:29:

Ik werk zelf bij een retailer die in bijna alle hoeken van de wereld actief is en in behoorlijk wat landen mogen producten niet met een negatieve marge verkocht worden waardoor prijzen soms omhoog moeten.
Hoe kunnen zij die regels ontwijken en wereldwijd dezelfde prijs hanteren? Creatief boekhouden?
Volgens mij geldt die wet voor de verkoop in winkels. Sony en Microsoft mogen dus wel een adviesprijs stellen van bv €400 terwijl productie €450 is. Maar een Mediamarkt mag de console dan niet voor €200 verkopen als ze deze voor €300 inkopen.

Edit: oh, spuit elf :+

https://psnprofiles.com/RaemNL

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
https://www.polygon.com/2...athletes-special-editions
Rather than using Microsoft’s Smart Delivery system, or whatever Sony’s solution ends up being, 2K is going its own way. Those who want to purchase NBA 2K21 on PS4 or Xbox One, and keep playing on PS5 or Xbox Series X, respectively, will need to buy the NBA 2K21 Mamba Forever Edition for $99.99.
Eh, de BC van MS houdt toch gewoon in dat je hem kunt blijven spelen? Ok, niet de grote (en dat is ook maar weer afwachten ;) ) update gemaakt door 2k, maar wel met de verbeteringen die MS zelf creëert... Of mis ik ergens iets?

Over de prijzen...tsja... zo gaan die dingen overal natuurlijk. Over het algemeen bij dit soort spellen wacht ik sowieso een paar maanden tot de leuke deals ;)

[ Voor 27% gewijzigd door ArthurMorgan op 02-07-2020 21:49 ]

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:49

BM

Moderator Spielerij
ArthurMorgan schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 21:46:
https://www.polygon.com/2...athletes-special-editions

[...]

Eh, de BC van MS houdt toch gewoon in dat je hem kunt blijven spelen? Ok, niet de grote (en dat is ook maar weer afwachten ;) ) update gemaakt door 2k, maar wel met de verbeteringen die MS zelf creëert... Of mis ik ergens iets?
Volgens mij heb gelijk, je kunt 'gewoon' de Xbox One (X) versie blijven spelen op je XSX, ik denk dat voor dit soort games je toch geen gigantische updates hoeft te verwachten.

Of nou ja, die komen wel, maar die noemen we dan NBA 2K22 :p

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-09 10:04
[...]

Tja, ik weet eigenlijk niet goed wat die knakker deed maar zo fantastisch vond ik Xbox Live de laatste jaren ook niet. Bijna elke week wel wat issues. Niet zo erg als rond die ene Kerst, maar toch nog wel wat.

Verder was de vernieuwing ook ver te zoeken, was de store nog steeds traag en hebben ze het dashboard omslachtiger gemaakt omdat die calls voor bv Friends zo traag was.

Martinspire - PC, PS5, XSX

• MAX3400
  • Nu online

MAX3400

Martinspire schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 22:42:
[...]

Tja, ik weet eigenlijk niet goed wat die knakker deed maar zo fantastisch vond ik Xbox Live de laatste jaren ook niet. Bijna elke week wel wat issues. Niet zo erg als rond die ene Kerst, maar toch nog wel wat.
Vooropgesteld, ik speel slechts enkele spellen per jaar maar de service XBL is bij mij amper / niet een issue geweest. De implementatie per game, daar was nog wel eens wat over te doen; maar dat is ook soms de schuld van de developer / studio door zaken gewoon niet meer te willen patchen.
Verder was de vernieuwing ook ver te zoeken, was de store nog steeds traag en hebben ze het dashboard omslachtiger gemaakt omdat die calls voor bv Friends zo traag was.
Ik kan me er niet in vinden maar, zoals hierboven, ik doe heel beperkt dingen. Toch kan ik met 500+ mensen in mijn vriendenlijst, de console er niet op betrappen "vervelend" langzaam te zijn. Ook de mobiele apps voor XBL vind ik verbeterd de afgelopen jaren.

Het enige wat nog wel een ding is (en volgens mij is dat al sinds de 360); de kwaliteit en stabiliteit van de Party Chats. Die heb ik nog nooit stabiel gezien en daar is wel het e.e.a. op aan te merken. Mensen die random disconnecten / echo / ineens minder invites mogelijk.

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-09 10:04
MAX3400 schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 22:48:
[...]

Vooropgesteld, ik speel slechts enkele spellen per jaar maar de service XBL is bij mij amper / niet een issue geweest. De implementatie per game, daar was nog wel eens wat over te doen; maar dat is ook soms de schuld van de developer / studio door zaken gewoon niet meer te willen patchen.

[...]

Ik kan me er niet in vinden maar, zoals hierboven, ik doe heel beperkt dingen. Toch kan ik met 500+ mensen in mijn vriendenlijst, de console er niet op betrappen "vervelend" langzaam te zijn. Ook de mobiele apps voor XBL vind ik verbeterd de afgelopen jaren.

Het enige wat nog wel een ding is (en volgens mij is dat al sinds de 360); de kwaliteit en stabiliteit van de Party Chats. Die heb ik nog nooit stabiel gezien en daar is wel het e.e.a. op aan te merken. Mensen die random disconnecten / echo / ineens minder invites mogelijk.
Vandaag gaat het zelfs weer mis. Friends die offline staan, terwijl ze gewoon online zijn. Party inhoud die niet wil tonen. Parties die uiteenvallen (ook zonder message dus je hoort gewoon je maten op een gegeven moment niet meer). Slechte kwaliteit van chats, 0 filtering op chat audio (super gaaf bij games zonder mute-functie), downloads die trager gaan dan nodig, updates die niet automatisch gaan (die trigger ligt ook bij live imo). Invites die niet aankomen, joinen wat niet lukt of wat niet mag, etc. Genoeg mis en dat nog vrij regelmatig. Prima dat je er zelf niet genoeg gebruik van maakt, maar hier faalt het regelmatig. En tuurlijk, lang niet alles is storend of niet op te lossen, maar ik snap wel dat ze iemand eruit gooien als ie zn targets (bv qua uptime) gewoon niet haalt.

De generatie begon ook prima, in het begin had ik minder problemen. Wellicht heeft het te maken met het aantal spelers en waar de diensten zoal gebruikt worden. Het feit dat bij de nieuwe Xbox app de chats en friends niet meer primair getoond worden, geeft wel aan dat er wat bezuinigingen zijn gemaakt. Maar met het nieuwe platform mag ik hopen dat die shit eens fatsoenlijk gaat werken en dan ook gewoon wekenlang. Te vaak geeft het, vooral op primetime, problemen. En dat mag je zo'n gozer wel aanrekenen. Ik denk ook niet dat ie een grote gemis gaat zijn.

En als ze nou eens samen met de grote publishers om tafel gaan zitten en een cross-platform party-chat introduceren, dan kunnen we ook eens echt fatsoenlijk met meerdere platformen chatten zonder mobiel, pc of andere tools in te schakelen. Ook Discord mag wel eens naar Xbox Live komen.

[ Voor 5% gewijzigd door Martinspire op 02-07-2020 23:05 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

• justifire
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06:43

justifire

Shut up and squat !!

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

• Wom

Wom

Goed, inmiddels is de 'Edinburgh' opgedoken als codenaam voor nóg een Xbox versie. Gaan nog dure tijden worden als je een verzamelaar bent :+

• drakiesoft
Wom schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 07:52:
Goed, inmiddels is de 'Edinburgh' opgedoken als codenaam voor nóg een Xbox versie. Gaan nog dure tijden worden als je een verzamelaar bent :+

Hmm ja, devkit? All digital? Serverblade? Wie weet.

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Heb het al eerder gezegd: mijn huidige xbox heeft nog nooit een fysiek schijfje gezien dankzij de gamepass. En als EA met de volgende klepper uitkomt neem ik wel een maandje all access van hun dienst (heeft me een enorme buyers remorse uitgespaard toen Anthem uitkwam :p).
Consolegames zijn absurd duur geworden, en gamepass is daar de ideale oplossing voor.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:04
drakiesoft schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 08:40:
[...]

[Twitter]

Xbox Series E(edinburgh) :D

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• Miesjh
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16-09 08:59

Miesjh

Xbox Live: Miesjh NL

drakiesoft schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 08:40:
[...]

[Twitter]

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Eb-_G9DWoAsGzP0?format=png&name=large

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EbWzi0tXQAIeBtM?format=png&name=medium
GameStreaming Mode isn't yet supported for Dante, but will be in a future release
Launch #XboxOne
Slim #XboxOneS
SlimDigital #XboxOneSDigital
FourK #XboxOneX
FourKDevkit #OneX devkit
Lockhart #XboxSeriesS
Anaconda #XboxSeriesX
Dante #SeX #SeS devkit
Edinburgh ??
Count ??

[ Voor 40% gewijzigd door Miesjh op 03-07-2020 11:18 ]

• RenegadexRIPxx
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 16-09 20:25
boe2 schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 08:44:
[...]

Heb het al eerder gezegd: mijn huidige xbox heeft nog nooit een fysiek schijfje gezien dankzij de gamepass. En als EA met de volgende klepper uitkomt neem ik wel een maandje all access van hun dienst (heeft me een enorme buyers remorse uitgespaard toen Anthem uitkwam :p).
Consolegames zijn absurd duur geworden, en gamepass is daar de ideale oplossing voor.
Ik koop de games gewoon 2de hands en verkoop ze dan door.
Dan heb ik meestal het spel gespeeld voor 5 - 10€.
Ik noem dat nu ook weer niet absurd duur op die manier.

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Kan alleen maar dromen wat Dante wel niet voor een beest moet zijn :9~
Misschien een onverwachte reveal tijdens de show in Juli.
“And now something different..... DANTE !!” drops mic, video start met 4K Illumiroom gameplay :o

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

• drakiesoft
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5o7GsESPKe9hO0P4ZCqLYreU9C0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nQHZOuk26kBKMV1a05WEDOId.jpg?f=fotoalbum_large

• squizur
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09:01
Dat lijkt me sterk gezien het hele design draait rond de airflow en de ventilator e.d. die ze ontwikkeld hebben. Dan zou dit wel een zeer vreemd ontwerp zijn om het door de helft te hakken zo :)

• drakiesoft
squizur schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 12:41:
[...]

Dat lijkt me sterk gezien het hele design draait rond de airflow en de ventilator e.d. die ze ontwikkeld hebben. Dan zou dit wel een zeer vreemd ontwerp zijn om het door de helft te hakken zo :)
Het schijnt dat de s in een one x past, want medewerkers hebben de s vermomd als one x mee naar huis gekregen. Is gerucht overigens.
Ander gerucht is dat de series S een meer klassieke kast gaat krijgen.

• uchiha tijntje
  • Nu online

uchiha tijntje

Nog 3 weekjes wachten en dan gaan we los. Ben erg benieuwd wat ze er van gaan bakken :)

Wordt een mooie laatste week van juli.

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
drakiesoft schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 12:44:
[...]

Het schijnt dat de s in een one x past, want medewerkers hebben de s vermomd als one x mee naar huis gekregen. Is gerucht overigens.
Ander gerucht is dat de series S een meer klassieke kast gaat krijgen.
Dan zou het toch logischer zijn om dezelfde formfactor als de XB1S/XB1X te gebruiken? Desnoods met wat tweaks om aan te sluiten op het design van de XSX,

Hetzelfde design als de XSX zou mij enkel logisch lijken als hij kleiner is in de hoogte, zoals de mini-Gamecube concepten. Ze kunnen de XSS natuurlijk altijd in dezelfde behuizing stoppen als de XSX maar hoe groot is die kans?

Hebben (vroege) XSX devkits trouwens niet dezelfde formfactor als de devkits van de XB1X?

Edit: Ik bedenk mij nu dat het XSS design prima zou kunnen als ze gebruik maken van een vergelijkbare fan als in de XB1X en dan aan de achterzijde of bovenkant de warme lucht eruit drukken. Eigenlijk zoals een doorsnee console werkt.

[ Voor 22% gewijzigd door Caayn op 03-07-2020 13:12 ]

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

squizur schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 12:41:
[...]

Zou idd stom zijn.
Dan krijg je net zo’n straaljager als de concurrent met hooguit ruimte voor 80 mm fans :N

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 07:08

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Dan krijg je dit dus als Series S op de One X zou lijken:

Afbeeldingslocatie: https://www.windowscentral.com/sites/wpcentral.com/files/styles/xlarge/public/field/image/2020/07/xbox-lockhart-size.jpg

En ja, de eerste sxs devkits lijken idd op een One X. Afbeeldingen daarvan circuleren wel ergens rond op het internet. Kon hem zo snel niet vinden.

[ Voor 27% gewijzigd door MRE-Inc op 03-07-2020 13:28 ]

XBL: MRE Inc

• drakiesoft
Die lijkt hier weer op 🤣🤣

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zYbpS-U9X9pQaRLLqAnTDYs4q30=/800x/filters:strip_exif()/f/image/4CH8jm7DBRU5NeWtSkVCpvdJ.png?f=fotoalbum_large

• Caayn
  • Niet online
justifire schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 13:26:
[...]

Zou idd stom zijn.
Dan krijg je net zo’n straaljager als de concurrent met hooguit ruimte voor 80 mm fans :N
Met een centrifugal fan, zoals in de XB1X, zou het moeten werken :) Twee kleinere fans, zoals de originele 360 had, zou kunnen werken maar is wat minder logisch.

Welke concurrent bedoel je? De PS4 gebruikt andere een andere type fan en de PS5 is nog niet bekend gemaakt.

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Caayn schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 13:31:
[...]
Met een centrifugal fan, zoals in de XB1X, zou het moeten werken :) Twee kleinere fans, zoals de originele 360 had, zou kunnen werken maar is wat minder logisch.

Welke concurrent bedoel je? De PS4 gebruikt andere een andere type fan en de PS5 is nog niet bekend gemaakt.
Centrifugal fan zou zeker werken maar lijkt mij dat ze dan een ander design zouden pakken ipv die nutteloze kromming bovenop / aan de zijkant ?
Die zit er bij de X immers puur voor de plaatsing van de fan.
En zou ook raar zijn als die centrifugal fan aan de onderkant zou zitten (gelet op de plaatsing van de knoppen / logo)

[ Voor 8% gewijzigd door justifire op 03-07-2020 13:37 ]

• Caayn
  • Niet online
justifire schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 13:35:
[...]

Centrifugal fan zou zeker werken maar lijkt mij dat ze dan een ander design zouden pakken ipv die nutteloze kromming bovenop / aan de zijkant ?
Die zit er bij de X immers puur voor de plaatsing van de fan.
Klopt, maar het is wel onderdeel van de design language van de console. Door de XSS dezelfde kromming te geven sluiten de twee, potentieel, visueel beter op elkaar aan.

Als het een centrifugal fan is kan de exhaust ook maar zo aan de achterzijde zitten.

• Wom

Wom

Bepaalde ontwikkelafdelingen testen op dit moment met de opvolger: https://azure.microsoft.com/en-us/services/kinect-dk/

Kun je echt serieus hele knappe dingen mee.

• MAX3400
  • Nu online

MAX3400

Wom schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 14:30:
[...]

Kun je echt serieus hele knappe dingen mee.
Ik hang toch als een zombie op de bang tijdens het gamen dus niet aan mij besteed :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/37iY2P8kHkM2YIdqt-_hR9U0nOc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6t3OIV24wk5iRjHBGAPD45jR.jpg?f=fotoalbum_large
Best cool :)

[ Voor 45% gewijzigd door MAX3400 op 03-07-2020 14:38 ]

• Wom

Wom

De test die ik gezien heb maakt gebruikt van deze techniek om magazijnwerk te automatiseren. Nu hebben we al dergelijke systemen, maar met deze techniek zou je geen verdere contructies of units in de ruimte zelf nodig hebben. Systeem zou intelligent genoeg zijn om zijn weg zelf te vinden. Ook wordt er getest voor toepasbaarheid bij zelfrijdende auto's. Dan zijn al die gamers die aan het zwaaien waren naar hun Xbox toch behoorlijke pioneers 8)

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Next Gen only, 4K 60fps 30fps + Raytracing it is :*)

Zięba confirmed that The Medium will run at 4K at 60fps, which is only possible on Series X

https://www.gamespot.com/...ext-game-is/1100-6479309/

[ Voor 34% gewijzigd door justifire op 04-07-2020 12:37 ]

• Aenea
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-02-2021
justifire schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 20:47:
Next Gen only, 4K 60fps it is :*)

Zięba confirmed that The Medium will run at 4K at 60fps, which is only possible on Series X

https://www.gamespot.com/...ext-game-is/1100-6479309/
Helaas dat was een foutje, 4k 30fps it is!

Click maar op je eigen link weer, is aangepast

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Aenea schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 10:14:
[...]

Helaas dat was een foutje, 4k 30fps it is!

Click maar op je eigen link weer, is aangepast
Laatste keer dat ik iets post van Gamespot :r
Nou ja, 4K 30fps en Raytracing is ook geweldig natuurlijk :*)

• Finraziel
  • Laatst online: 07:28
Het lijkt me ook niet het type game waar framerate heel erg belangrijk is. Tuurlijk leuker als alles 60fps is, maar bij sommige games heb je daar meer aan dan bij andere.

Gamertag: FinrazielNL

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16-09 12:18
ArthurMorgan schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 07:52:
Is er nu verschil tussen de One X en de Series X wat betreft VRR? Op de One X moet dat echt in het spel aangezet zijn geloof ik. Is dat straks op de Series X ook zo?

Ik heb een TV met een VRR range op 4k van 40 tot 60 maar op 1440 van lager dan 20 tot 120. Nu zit ik te denken om veel spellen dus op 1440 te spelen als ze op 30fps uitgebracht zijn. Maar op de One X werkt dat dus niet. Vroeg me af of ik dat straks wel kan doen. En ook of de games voor de One dan ook daartoe geforceerd (kunnen) worden.
Hier is volgens mij nog niets over bekend, maar tot nu toe is 1440p output volgens mij nog nooit door een console ondersteund (want tv's hebben die resolutie niet).

Laat maar... :/

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

• ArthurMorgan
  • Niet online
Ik kan gewoon voor 1440 op 120 kiezen op de Xbox One X. Of bedoel je wat anders?

720 tot 1440 op 120 hz kan ik kiezen en 4k op 60 hz.mijn tv heeft geen 1440, maar ondersteunt het wel. (Lg c9)

Edit: rtings heeft de vrr minimum voor 1080 aangepast naar 40.dus de sluiproute wordt daar al afgekapt helaas.

[ Voor 23% gewijzigd door ArthurMorgan op 04-07-2020 16:16 ]

• Rossi46
ArthurMorgan schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 16:12:
Ik kan gewoon voor 1440 op 120 kiezen op de Xbox One X. Of bedoel je wat anders?

720 tot 1440 op 120 hz kan ik kiezen en 4k op 60 hz.mijn tv heeft geen 1440, maar ondersteunt het wel. (Lg c9)

Edit: rtings heeft de vrr minimum voor 1080 aangepast naar 40.dus de sluiproute wordt daar al afgekapt helaas.
Whoops, die had ik even gemist... 1440p kan tegenwoordig dus wèl.

• ArthurMorgan
  • Niet online
het is ook pas net nieuw ;) :P

nieuws: Microsoft brengt Xbox One-update uit die zorgt voor 1440p-ondersteuning

maar inderdaad dus niet vanaf het begin.

• Rossi46
ArthurMorgan schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 16:12:

Maar 30fps locked games op de Xbox One X halen die 30fps toch eigenlijk altijd wel? Daarvoor heeft de XOX genoeg power, lijkt mij. Dus ik snap niet zo goed waarom je persé wilt dat VRR functioneert bij lage framerates.

• ArthurMorgan
  • Niet online
Als ik in RDR2 een stad in rij, dan zakt het dus wel echt onder de 30. GTA is ook zeker geen strakke 30 in veel situaties op de One X.

Sowieso lijk ik wel echt gevoeliger te zijn ervoor dan veel anderen.

Ik verwacht van de 30 fps games ook niet dat die de hele generatie lekker altijd strak op die 30 gaan uitkomen. Zonder een VRR oplossing ga ik die dan ook gewoon laten liggen. (Ik blijf wat dat betreft een beetje hopen op meer games met een grafische en een performance keuze. Zodat beide voorkeurskanten krijgen wat ze het liefst hebben :) )

• Toshirou
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08:55

Toshirou

Vinyl Surfer

justifire schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 07:45:
Officiële lijst met Optimized for Series X games tot nu toe :

Assassin’s Creed Valhalla
Bright Memory Infinite
Call of the Sea
Chivalry 2
Chorus
Cyberpunk 2077
Destiny 2
DiRT 5
FIFA 21
Gears 5
Halo Infinite
Hitman 3
Madden NFL 21
Marvel’s Avengers
Outriders
Scarlet Nexus
Scorn
Second Extinction
The Ascent
The Medium
Vampire: The Masquerade – Bloodlines 2
Yakuza: Like a Dragon

En dan moet het juli event nog komen :)
Ik hoop dat Forza Horizon 2 met een 4K 60fps mode komt. Nu is dit nog 30fps en 60 in 1080p mode. Dit laatste gebruik ik hier voornamelijk omdat de game dan echt vlot aanvoelt. Dus een update zou top zijn 👍

Vinyl & CD's | Vinyl Insta | XBL tag: Yashirou | Google Pixel 9

• Finraziel
  • Laatst online: 07:28
Toshirou schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 16:48:
[...]

Ik hoop dat Forza Horizon 2 met een 4K 60fps mode komt. Nu is dit nog 30fps en 60 in 1080p mode. Dit laatste gebruik ik hier voornamelijk omdat de game dan echt vlot aanvoelt. Dus een update zou top zijn 👍
Bedoel je niet 4?
En ja 4 is in 30 fps mode wat mij betreft onspeelbaar. Ik weet niet of dit voor iedereen zo is maar ik heb dan enorme inputlag. Echt tot het punt dat ik duidelijk gas geef en een moment later reageert de auto pas... of sturen of remmen of door het menu navigeren. Open ik het xbox menu dan reageert die wel instant voor zover ik dat kan opmerken dus ligt echt aan de game en niet mijn tv of zo.

Gamertag: FinrazielNL

• Toshirou
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08:55

Toshirou

Vinyl Surfer

Hahaha idd deel 4 😉 Terwijl het in 4k wel weer er fantastisch uit ziet... Ik ben benieuwd welke games nog erbij gaan komen.

Vinyl & CD's | Vinyl Insta | XBL tag: Yashirou | Google Pixel 9

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Hellblade 2 = UE5 *O*

“The power of Xbox Series X was first demonstrated with the unveiling of Senua’s Saga: Hellblade II. The team will be building the game on Unreal 5 and leveraging the power of Xbox Series X to bring the Hellblade franchise to levels never before seen.

https://gamingroute.com/d...nsoles-according-to-epic/

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Wom schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 07:52:
Zoals het er nu uitziet, lijkt het op:
X = 4K60
S = 1080p60

Wat kun je daar nog naast zetten? Een streaming device, wellicht?

• Miesjh

Miesjh

Tk55 schreef op zondag 5 juli 2020 @ 00:42:
[...]

Zoals het er nu uitziet, lijkt het op:
X = 4K60
S = 1080p60

Wat kun je daar nog naast zetten? Een streaming device, wellicht?
Handheld?

• Ruudox
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16-09 17:00
Zou gaaf zijn en xcloud handheld, maar denk het niet.

• Rossi46
Goed, tijdje wat minder actief geweest in dit topic. Nog nieuws de laatste week over de XSX? Niet echt geloof ik hè. Stond er nou een MS presentie op de kalender voor woensdag 8 juli? Of is die inmiddels ook alweer uitgesteld?

• Ruudox
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16-09 17:00
Rossi46 schreef op zondag 5 juli 2020 @ 21:10:
Goed, tijdje wat minder actief geweest in dit topic. Nog nieuws de laatste week over de XSX? Niet echt geloof ik hè. Stond er nou een MS presentie op de kalender voor woensdag 8 juli? Of is die inmiddels ook alweer uitgesteld?
ze hebben nooit wat op 8 juli gehad ;)

wel ergens in juli maar nog geen vaste datum helaas.

en denk niet veel gemist geruchten 3 modellen xbox series x/s en xcloud device denk ik ????

• Rossi46
Ruudox schreef op zondag 5 juli 2020 @ 21:20:
[...]

ze hebben nooit wat op 8 juli gehad ;)

wel ergens in juli maar nog geen vaste datum helaas.

en denk niet veel gemist geruchten 3 modellen xbox series x/s en xcloud device denk ik ????
Oh shit, ik dacht me dat te herinneren. My bad. Maar nog niks aangekondigd dus? Hmm, jammer... Ze moeten toch wel met interessante dingen gaan komen, anders raken ze het momentum een beetje kwijt. Ik wil ook gewoon heel graag weten hoe dat nou precies zit met BC en hogere resoluties/hogere framerates/HDR. De mogelijkheden klonken in ieder geval erg veelbelovend!

• Miesjh

Miesjh

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EcNijB9XgAEHnCO?format=jpg&name=small

• Dioscuri
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 08:24
Rossi46 schreef op zondag 5 juli 2020 @ 21:22:
[...]

Oh shit, ik dacht me dat te herinneren. My bad. Maar nog niks aangekondigd dus? Hmm, jammer... Ze moeten toch wel met interessante dingen gaan komen, anders raken ze het momentum een beetje kwijt. Ik wil ook gewoon heel graag weten hoe dat nou precies zit met BC en hogere resoluties/hogere framerates/HDR. De mogelijkheden klonken in ieder geval erg veelbelovend!
Ze zijn wel aan het teasen voor hun event in juli hoor, dus ze zijn juist het momentum aan het opbouwen. Phil Spencer vond de Sony persconferentie goed, maar hield er zelf ook een goed en zelfverzekerd gevoel aan over. Halo Infinite wordt gegarandeerd getoond en heeft ook al een teaser online gezet. Het zijn geen aankondigingen zoals je vaak in aanloop naar E3 ziet, maar ik denk dat we die interessante dingen gaan zien deze maand. :) Ik kijk in ieder geval uit naar de onthulling van Lockhart en beelden van games als Halo Infinite, nieuwe Fable, Everwild en Call of the Sea. Ik hoop eigenlijk ook nog op wat gameplay op de XSX van AC: Valhalla of Cyberpunk.

• RRCreations
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12-09 11:27
Zou Microsoft alles laten zien? Ik hoop dat er paar goede aankondigingen volgen. In ieder geval dat er (veel) games worden gemaakt.

• uchiha tijntje
  • Nu online

uchiha tijntje

Volgens diverse tweets van de gebruikelijke Xbox posters komt er vandaag/morgen (vanwege tijdverschil) een aankondiging van het event van juli.

• Miesjh

Miesjh

uchiha tijntje schreef op maandag 6 juli 2020 @ 10:58:
Volgens diverse tweets van de gebruikelijke Xbox posters komt er vandaag/morgen (vanwege tijdverschil) een aankondiging van het event van juli.
Sommigen zeggen dat het even eerder dan de 23e is.

[Twitter: https://twitter.com/CreakyLegs/status/1280018873098649602]

• uchiha tijntje
  • Nu online

uchiha tijntje

23 juli :)

• Caayn
  • Niet online
Dus vanaf een uur of 18:00 hier in NL, of 17:00 uur als je de pre-show wilt zien.

[ Voor 11% gewijzigd door Caayn op 06-07-2020 16:14 ]

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

v8power67

Psn: Mausosaurus

Owh Nice ! Ben zeer benieuwd. Halo wil ik wel eens gameplay van zien. En zien wat de overige studios aan het maken zijn. Plus een nieuwe forza gaat wel getoont worden denk. Hopelijk laten ze veel nieuws en vooral leuks zien!

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

• SinergyX
  • Nu online

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Miesjh schreef op maandag 6 juli 2020 @ 11:36:
[...]

Sommigen zeggen dat het even eerder dan de 23e is.

[Twitter]
Moment dat je verkondigd dat het zeker voor de 21ste is, vervolgens Xbox aangeeft het de 23ste is geworden.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OP-_QMxFEpYelvT8frfSCinJmyc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/sgj3Z7umYnz6Kqrn7Ug28raD.png?f=user_large

Mensen dicht bij de bron met absoluut 100% zekerheid voorspellingen in een notendop..

[ Voor 7% gewijzigd door SinergyX op 06-07-2020 16:58 ]

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

23 juli, Elden Ring kom maar door ! :9

• RRCreations
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12-09 11:27
Banjo-Kazooie & Perfect Dark!!

• GadgetJunkPhone
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16-09 14:02
ID@xbox heeft ook weer genoeg om naar uit te kijken: https://youtu.be/9AyZTvHeIy0

• MAX3400
  • Nu online

MAX3400

Mooi, binnenkort dus nog meer nieuws over de cutting-edge hardware en de unlimited possbilities van een aantal mensen en ontwikkelaars om unparalleled creatief te zijn.

Kan niet wachten, zullen we maar zeggen :)

• uchiha tijntje
  • Nu online

uchiha tijntje

MAX3400 schreef op maandag 6 juli 2020 @ 19:00:
Mooi, binnenkort dus nog meer nieuws over de cutting-edge hardware en de unlimited possbilities van een aantal mensen en ontwikkelaars om unparalleled creatief te zijn.

Kan niet wachten, zullen we maar zeggen :)
Met de nieuwe generatie consoles komt ook een aparte chip voor unlimited sarcasme op 8K met 3d audio! ;)

• MAX3400
  • Nu online

MAX3400

uchiha tijntje schreef op maandag 6 juli 2020 @ 19:08:
[...]

Met de nieuwe generatie consoles komt ook een aparte chip voor unlimited sarcasme op 8K met 3d audio! ;)
Zal wel weer een subscription-model zijn; hoe nuttelozer de feature, hoe meer die kost. Past wel goed bij mijn V8 en, voor de GoT-kenners, de 3D-motion van de papegaai. _/-\o_

• uchiha tijntje
  • Nu online

uchiha tijntje

MAX3400 schreef op maandag 6 juli 2020 @ 19:10:
[...]

Zal wel weer een subscription-model zijn; hoe nuttelozer de feature, hoe meer die kost. Past wel goed bij mijn V8 en, voor de GoT-kenners, de 3D-motion van de papegaai. _/-\o_
Uiteraard! Maar voordat je het abonnement kunt afsluiten dien je eenmalig een bedrag te betalen! Je krijgt wel korting als je al een ander abonnement hebt lopen uiteraard!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:49

BM

Moderator Spielerij
Errrrr, ook hier maar weer ontopic?

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

GadgetJunkPhone schreef op maandag 6 juli 2020 @ 18:57:
ID@xbox heeft ook weer genoeg om naar uit te kijken: https://youtu.be/9AyZTvHeIy0
(y)

• Wom

Wom

Waarom kan ik geen duimpjes meer geven in dit topic? Is er ergens een lootbox die ik moet kopen voor extra duimpjes? :+

Ben wel benieuwd naar de vorm van de show. Sony heeft laten zien hoe het kan en Microsoft heeft laten zien hoe het niet moet. Mag aannemen dat ze geleerd hebben ;)

• drakiesoft
Xcloud controller van 8bitdo. Preorder via amazon

Ziet er leuk uit, maar krijg al kramp als ik er naar kijk.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SkY6TMeseP60ITQERvjGnu6FnqI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/phhWSo71bHqZBRglOjY2L9Qp.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nxahjPTRQxHpiV6ORCuSxCr0MgQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/8NtuAXe579dSyOKXaZctUaUn.jpg?f=user_large

• LuisjeNL
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08:39
drakiesoft schreef op maandag 6 juli 2020 @ 20:19:
Xcloud controller van 8bitdo. Preorder via amazon

Ziet er leuk uit, maar krijg al kramp als ik er naar kijk.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Why the hell maken ze er ineens een PlayStation controller van :|

@Wom (y) (y) (y) (y) (y) (y) (y) (y) (y) (y) (y) (y)

Had er nog een paar over voor je d:)b

Lichtpuntje...

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 00:30
Heh dat is een rare xcloud controller... Soort kruising tussen een SNES en PS4 controller? Ik zou even wachten op een cheapo klik mechanisme voor een XSX controller. Ongetwijfeld zul je straks uit China keuze hebben tussen tientallen modellen. Maar wel een plus voor de compactheid van dat 8bitdo model.

• LuisjeNL
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08:39
Trishul schreef op maandag 6 juli 2020 @ 20:31:
Heh dat is een rare xcloud controller... Soort kruising tussen een SNES en PS4 controller? Ik zou even wachten op een cheapo klik mechanisme voor een XSX controller. Ongetwijfeld zul je straks uit China keuze hebben tussen tientallen modellen. Maar wel een plus voor de compactheid van dat 8bitdo model.
Die zijn er al waarvan er ook 1 door Microsoft wordt verkocht, ding is top :)

https://www.microsoft.com...vetab=pivot%3aoverviewtab

Lichtpuntje...

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 00:30
LuisjeNL schreef op maandag 6 juli 2020 @ 20:36:
[...]

Die zijn er al waarvan er ook 1 door Microsoft wordt verkocht, ding is top :)

https://www.microsoft.com...vetab=pivot%3aoverviewtab
Kijk, zoiets bedoel ik. Niet duur.

Hoop trouwens dat Apple niet tegen zal werken tegen de bredere beschikbaarheid van xcloud. Ik las ergens dat ze xcloud zien als concurrend gamesplatform in hun iOS ecosysteem. Zou echt zonde zijn, want iPads zijn wel ideaal voor onderweg gamen/vakantie.

• drakiesoft
Wom schreef op maandag 6 juli 2020 @ 20:05:
Waarom kan ik geen duimpjes meer geven in dit topic? Is er ergens een lootbox die ik moet kopen voor extra duimpjes? :+
👍👍🏻👍🏼👍🏽👍🏾👍🏿

[ Voor 23% gewijzigd door drakiesoft op 06-07-2020 20:58 ]

• Wom

Wom

Zal wat vroeg zijn om de 23ste te kunnen presenteren, maar er begint wat rond WB Games te gebeuren. Uiteraard korrel zout, etc. Ken de bron niet.
Microsoft has expressed interest in acquiring the games division of Warner Bros., the publisher behind popular game franchises based on Batman, Harry Potter and other characters, according to two people familiar with the situation.
En bedankt voor alle duimpjes, ik kan weer vooruit :+

[ Voor 5% gewijzigd door Wom op 06-07-2020 21:42 ]

• Rossi46
Wom schreef op maandag 6 juli 2020 @ 21:34:
Zal wat vroeg zijn om de 23ste te kunnen presenteren, maar er begint wat rond WB Games te gebeuren. Uiteraard korrel zout, etc. Ken de bron niet.

[...]

En bedankt voor alle duimpjes, ik kan weer vooruit :+
Batman!! *O*

Last ze op korte termijn dan maar met een XSX update komen van Arkham Knight ;)

Pagina: 1 ... 24 ... 147 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Op naar gamende Tweakers? Zie deze lijst en voel je vrij om jezelf toe te voegen :)

Aanverwante topics:
• Alles over pre-orders en levertijden: ~[XSX / XSS] Pre-order, levering en prijzen topic
• GAMEPASS: [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie

Om een goede sfeer te behouden:
Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden