Toon posts:

[XSX / XSS] Het aanloop naar release topic Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 27 ... 147 Laatste
Acties:
  • 314.625 views

• Miesjh
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22:44

Miesjh

Xbox Live: Miesjh NL

Vanavond 20:00:

WHAT
Let's give a warm welcome to The Coalition! They will cover the latest from The Coalition such as Gears Tactics on PC, and Gears 5 on Xbox Series X - while revisiting some of their tech from Gears 5 like Facial Animation systems, Dynamic Character Rigs, Lighting, Cover System and Streaming/level setup. Join us for an opportunity to get to know more about these titles and ask your questions during the Q&A.

WHEN
Thursday, July 16 @ 20:00

WHERE
Twitch: http://www.twitch.tv/unrealengine

WHO
Mike Rayner: Studio Technical Director, The Coalition - @MikeJRayner
Colin Penty - Studio Technical Art Director, The Coalition - @colinpenty
David Coleman - Technical Art Director, The Coalition
Nick Christiani - Lead Level Designer, The Coalition
Victor Brodin - Community Manager - @victor1erp

Bron: https://forums.unrealengi...gears-5-and-gears-tactics

https://wccftech.com/the-...s-5-xbox-series-x-unreal/
On the Series X, Gears 5 will feature framerates well over 100fps, improved visuals and extremely fast loading times. The optimized version of Gears 5 is said to be using the full PC Ultra settings with "higher resolution textures and higher resolution volumetric fog, as well as a 50% higher particle count than the PC Ultra Specs allowed."

Aside from higher resolution textures, volumetric fog and particle counts, Gears 5 on the Xbox Series X will also pack previously disabled features such as contact shadows and self-shadow lighting on plants and grass.

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
edit

[ Voor 123% gewijzigd door Farabi op 16-07-2020 11:21 ]

• Miesjh

Miesjh

Geen Kinect support bij launch voor Series X:

https://news.xbox.com/en-...are-the-future-of-gaming/
It’s our intent for all Xbox One games that do not require Kinect to play on Xbox Series X at the launch of the console.

• drakiesoft
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 06-10 19:09
Phill is on fire.
Kinect is last gen 😁

XCloud inbegrepen in gamepass vanaf september.

• drakiesoft
drakiesoft schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 15:58:
[...]

Phill is on fire.
Kinect is last gen 😁

XCloud inbegrepen in gamepass vanaf september.

[Twitter]
Zonder extra kosten dus.

Oeps mezelf gequote ipv edit. Sorry

[ Voor 5% gewijzigd door drakiesoft op 16-07-2020 16:01 ]

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20:10

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Jammer, wilde nog zo graag een potje bowlen in Kinect Sports ;)

XBL: MRE Inc

• drakiesoft
Damn volgens Tom Warren ( the verge) zit Xbox live naast xcloud straks in het ultimate abo.
Dus 1 vaste prijs voor de gehele service _/-\o_ _/-\o_
Xbox Game Pass Ultimate combines Xbox Live access, an Xbox Game Pass subscription, and, starting in September, xCloud game streaming into a single $14.99 monthly subscription

• MRE-Inc

MRE-Inc

Dat is nu al zo. Als ik bij mijn abonnementen kijk op account.microsoft.com dan staat daar gewoon dat XBL Gold gecancelled is en dat ik GPU heb. Aangezien ik nog steeds online kan gamen (multiplayer) zit dat er al gewoon in en komt straks xcloud daar nog eens bij.

• Miesjh

Miesjh

MRE-Inc schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 16:06:
[...]

Jammer, wilde nog zo graag een potje bowlen in Kinect Sports ;)
Mijn kids vinden Just Dance echt geweldig. Helaas niet op de Series X. ;w

• MRE-Inc

MRE-Inc

Miesjh schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 16:32:
[...]

Mijn kids vinden Just Dance echt geweldig. Helaas niet op de Series X. ;w
Je moet die dochters van je ook gewoon op voetbal gooien. Dan is het snel afgelopen met dat domme dans gedoe en willen ze niks anders meer dan Fifa of PES. Iedereen blij :D

• drakiesoft
Je kan je ouwe Xbox met Kinect op de kinderkamer zetten. Seriesx is dan exclusief voor papa

• Miesjh

Miesjh

drakiesoft schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 16:35:
Je kan je ouwe Xbox met Kinect op de kinderkamer zetten. Seriesx is dan exclusief voor papa
Zal zoiets worden:

Xbox Series X in woonkamer + LG OLED55C9 8)
Xbox One X in kantoor + Dell Widescreen
Xbox One + Kinect in kinderkamer. *O*

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:48

Wom

Game Pass Ultimate is wel een erg sterk abonnement op deze manier.

- Xbox Live (geruchten gaan wel dat multiplayer gratis wordt)
- Xbox Games for Gold (volgens zelfde geruchten zou dit dan vervallen)
- Xbox Gamepass
- PC Gamepass
- xCloud

Wetende dat je dus alle 1st party op de dag van release beschikbaar hebt, is die 13 euro in de maand wel erg goedkoop. Feitelijk kun je alle games van Microsoft dus overal spelen waar je wilt. Daarnaast krijg je nog eens perks/rewards als je games speelt, waardoor het mogelijk nog goedkoper wordt.

Nu ben ik een ouderwetse man die prima kan leven met het kopen van een console en fysieke game, maar wat Microsoft hier kan bieden vind ik wel sterk. Vind dit een betere vibe hebben dan een verplichte DRM en Kinect in ieder geval :+

Waarbij ik wil toevoegen dat ze zich nu ook wel moet comitten aan die stroom aan 1st party titels, waar schijnbaar toch veel mensen op zitten te wachten :)

[ Voor 9% gewijzigd door Wom op 16-07-2020 17:05 ]

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Gewoon Xbox Live gratis zou echt fijn zijn. Zeker als je maar enkele games veel speelt (zoals ik). Als je veel variatie wil en veel games wil proberen is Game Pass natuurlijk een ideale uitkomst.

• Wom

Wom

You’ll be able to watch the Xbox Games Showcase in a variety of ways. You can tune-in on:

YouTube.com/Xbox for a 1080p/60fps livestream and 4K/60fps VoD immediately after
Twitch.tv/Xbox
Facebook.com/Xbox
Twitter.com/Xbox
De opnames waren gisteren afgerond, dus je mag een wel iets professionelere presentatie verwachten tov. wat we in Mei zagen.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Het zal wel aan mijn OP7 Pro liggen maar als ik snel scroll, lees ik steeds Seriesex...

Anyway, ik hoop eigenlijk dat Gold goedkoper wordt maar nog wel blijft bestaan. Ja, voortgang in technieken zijn goed maar daarmee hoeft mijn online presence niet ineens 13 of 15 te gaan kosten zoals Gamepass Ultimate

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Tk55
  • Niet online
Miesjh schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 11:18:
The optimized version of Gears 5 is said to be using the full PC Ultra settings with "higher resolution textures and higher resolution volumetric fog, as well as a 50% higher particle count than the PC Ultra Specs allowed."
Ik zou graag zien dat ze instellingen gelijk trekken tussen PC en Xbox en niet met van deze verschillende versies komen.

• Aenea
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-02-2021
Wow, dat is eigenlijk best wel anti-consumer, beetje jammer, had ik niet verwacht van Xbox.

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:23

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

Aenea schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 18:06:
[...]

Wow, dat is eigenlijk best wel anti-consumer, beetje jammer, had ik niet verwacht van Xbox.
Not sure if serious....

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

• Miesjh

Miesjh

Aenea schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 18:06:
[...]

Er staat bij launch. Hoop dat ze het wel toevoegen.

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Nope, dat gaan ze vast niet doen. Met de S en de X hebben ze het volgens mij al niet standaard ondersteund. En dat is voornamelijk te danken aan een kleine mondige groep gamers die het volledig af hebben gekraakt. Want je zou o.a maar een device met een camera en microfoon hebben die altijd aan kon staan.

• Miesjh

Miesjh

uchiha tijntje schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 19:15:
Nope, dat gaan ze vast niet doen. Met de S en de X hebben ze het volgens mij al niet standaard ondersteund. En dat is voornamelijk te danken aan een kleine mondige groep gamers die het volledig af hebben gekraakt. Want je zou o.a maar een device met een camera en microfoon hebben die altijd aan kon staan.
De S en X hadden geen dedicated Kinect poort. Je moet nu een USB adapter kopen.

• Xgar
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23:47
En daar dan met je smartphone op internet over klagen. :+

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:29
Volgens mij staat er helemaal niet dat ze Kinect níet ondersteunen... Er staat dat het doel is om alle niet Kinect games te ondersteunen. Dat betekent niet hetzelfde.

Het zou me niks verbazen dat je de Kinect straks gewoon nog aan kan sluiten als je al zo'n kastje hebt waarmee je hem op een one s of x aan kunt sluiten.

Ik kan me voorstellen dat ze het daar niet over hebben omdat die kastjes volgens mij al een tijd niet meer te krijgen zijn en dan krijg je gezeik van mensen die nog een vcr xbo met Kinect hebben. Die kunnen hem dan niet meer aansluiten want er zal inderdaad geen Kinect poort op zitten.

Overigens was de reden dat de Kinect poort weggelaten is tenminste deels ook omdat de one s en x met hun interne voeding niet genoeg stroom konden leveren aan de Kinect. Daarom is dat kastje nodig want die splitst de kabel naar USB voor de Xbox en stroom uit een losse adapter. Anders was er een veel simpelere verloopkabel geweest. Nou speelt het feit dat Kinect al aardig geflopt was natuurlijk ook mee, als het een doorslaand succes geweest was hadden ze dit nooit zo gedaan, maar hij is niet alléén omdat mensen wat tegen Kinect hadden weggelaten.

Gamertag: FinrazielNL

• Miesjh

Miesjh

Microsoft discontinues Xbox One X and Xbox One S digital edition ahead of Series X launch
https://www.theverge.com/...ital-edition-discontinued

Xbox One X --> Xbox Series X
Xbox One S Digital Edition --> Xbox Series S/Lockhart?

• MRE-Inc

MRE-Inc

Lol, jij weet ook wel beter. 1 fantastische corrigerende post in het [XSX] (ZT) Het aanloop naar release topic - topic en voor de rest geen bijdrage leveren daar. Dan hier een opmerking maken over Kinect en zeggen dat Microsoft anti-consumer bezig is. Als dat dan het enige is wat je uit de blog post over xCloud van vanmiddag kan halen, tja dan ben je gewoon aan het zoeken en kun je voor volgende week donderdag al wel weer de berichten nu gaan uitschrijven die oa hij (en willicht anderen uit kamp blauw) gaat plaatsen. Je verwacht het niet hè. :+

In ander nieuws:

Microsoft stopt met de produktie van de One X en One SAD. De One S zal nog wel geproduceerd blijven worden.

https://www.theverge.com/...ital-edition-discontinued

Spuit 11: Mies was me voor. 8)7

• Miesjh

Miesjh

Gears 5 - Xbox Series X - Enhancements (UnrealEngine Stream)

PC Ultra Spec + More! _/-\o_
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bDU0hquZcPjxR0rXrwl2yOsnkyM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/F5PSTfVzB9yB3TsIhRu0bs8T.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4Vy6rs7KqPRNdPZ9HIWvBcESqzg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ddnTPLSbbOo1eFpaZXO9qwHG.png?f=fotoalbum_large

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:28
De one S zal nog even aanblijven totdat eind van het jaar dan de series S verschijnt, vermoed ik. Of de series S bestaat niet en die kleinere apu was bedoeld als dwaalspoor voor de concurrent.

Grotendeels oud nieuws:
https://news.xbox.com/en-...are-the-future-of-gaming/

Phil bevestigd nog eens dat de komende jaren alle 1st party games worden ontwikkeld voor X1, X1X, XSX en PC.

[ Voor 36% gewijzigd door Trishul op 16-07-2020 20:50 ]

• LuisjeNL
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23:44
Xbox one s: oude hardware
Xbox one x: opgevolgd door Xbox Series S als nieuwe instapper

Series X wordt dan de top of the line :)

[ Voor 10% gewijzigd door LuisjeNL op 16-07-2020 21:04 ]

Lichtpuntje...

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 19:09
Miesjh schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 20:33:
Gears 5 - Xbox Series X - Enhancements (UnrealEngine Stream)

PC Ultra Spec + More! _/-\o_
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Wordt alleen maar meer nieuwsgierig naar wat er allemaal mogelijk wordt met de aankomende generatie. Dat wordt een reuzenstap, ook vanaf de huidige X.
En als ze MP gratis willen maken gaat dat in de game media veel gratis reclame opleveren.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Nu ook nog met Xcloud in gamepass ultimate moeten mensen zich haast gaan schamen als ze nog in dit topic gaan vragen naar de 1 euro deal :P. Wat achterlijk veel voor een simpele 15 euro.

• ariekanari
  • Laatst online: 20:34
Lekker Ventje schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 21:39:
[...]
Wordt alleen maar meer nieuwsgierig naar wat er allemaal mogelijk wordt met de aankomende generatie. Dat wordt een reuzenstap, ook vanaf de huidige X.
En als ze MP gratis willen maken gaat dat in de game media veel gratis reclame opleveren.
En dit is het begin van een nieuwe generatie, dus over een paar jaar persen ze er nog veel en veel meer uit. Ook bij de concurrent natuurlijk.

Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements

• Dalim
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 04-07 14:50
Dat is geen reden om het niet te ondersteunen, wel een reden om het niet te verplichten.
Denk niet dat een heel groot gemis is als het uiteindelijk niet ondersteund wordt op de XSX, zijn niet zo heel veel games en je moet ergens de grens leggen met oude peripherals.

• Dalim
Wom schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 17:04:
Game Pass Ultimate is wel een erg sterk abonnement op deze manier.

- Xbox Live (geruchten gaan wel dat multiplayer gratis wordt)
- Xbox Games for Gold (volgens zelfde geruchten zou dit dan vervallen)
- Xbox Gamepass
- PC Gamepass
- xCloud

Wetende dat je dus alle 1st party op de dag van release beschikbaar hebt, is die 13 euro in de maand wel erg goedkoop.
Binnenkort maar weer eens de xCloud preview uitproberen! Laatste keer werkte het nog steeds niet zo lekker maar dat was ergens in mei. Ben benieuwd of ze verbeteringen hebben doorgevoerd.

• RRCreations
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 06-10 10:25
LuisjeNL schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 21:02:
Xbox one s: oude hardware
Xbox one x: opgevolgd door Xbox Series S als nieuwe instapper

Series X wordt dan de top of the line :)
Ik verwacht dat de nieuwe consoles dan heel scherp worden geprijsd. Ben benieuwd!

• Finraziel
uchiha tijntje schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 21:40:
Nu ook nog met Xcloud in gamepass ultimate moeten mensen zich haast gaan schamen als ze nog in dit topic gaan vragen naar de 1 euro deal :P. Wat achterlijk veel voor een simpele 15 euro.
13 euro zelfs, 15 dollar :)

offtopic:
ik moet eens afleren om op front-page berichten te blijven reageren op Xbox bashers...

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Finraziel schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 22:41:
[...]

13 euro zelfs, 15 dollar :)

offtopic:
ik moet eens afleren om op front-page berichten te blijven reageren op Xbox bashers...
Pfff, ik betaal al meer aan netflix en spotify... :/ Echt een schijntje.

• Aenea
MRE-Inc schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 20:25:
[...]

Lol, jij weet ook wel beter. 1 fantastische corrigerende post in het [XSX] (ZT) Het aanloop naar release topic - topic en voor de rest geen bijdrage leveren daar. Dan hier een opmerking maken over Kinect en zeggen dat Microsoft anti-consumer bezig is. Als dat dan het enige is wat je uit de blog post over xCloud van vanmiddag kan halen, tja dan ben je gewoon aan het zoeken en kun je voor volgende week donderdag al wel weer de berichten nu gaan uitschrijven die oa hij (en willicht anderen uit kamp blauw) gaat plaatsen. Je verwacht het niet hè. :+
*zij

Heb gewoon een gamertag overigens en GamePass, heb Flight Sim al geinstalleerd staan ook (vrij kleine download overigens). Heb totaal geen interesse in een streaming dienst, of het nou van Google, Sony of MS komt. Verbaasd mij gewoon dat een console dat zo duidelijk door MS is neergezet als het beste apparaat voor backwards compatibility dan niet BC is met de Kinect terwijl de eerste ladingen X1's dat ding er bij hadden zitten!

Overigens reageer ik alleen maar als ik iets te melden heb, heb ook van de week gereageerd op Flight Sim. Daarnaast zijn er hier genoeg die af en toe dingen posten die overduidelijk bedoelt zijn om de andere kant te irriteren, dat niemand daar op gereageerd heeft verbaasd mij...

Ik ben gewoon een gamer, het merk op het plastieke kastje maakt mij vrij weinig uit. Ik ga echter geen Series X voorlopig kopen, alle games werken voor de komende 2 jaar in het hele Xbox eco systeem, X1, PC en XSX. Pas eind 2022 of later mag je pas games verwachten die op de X1 en misschien wel PC niet mogelijk zijn (op PC vanwege de SSD die rechtstreeks toegang heeft tot het geheugen wat bij PC's absoluut niet het geval is nu. Daar moet MS en de vele fabriekanten van allerlei onderdelen samen iets op gaan bedenken)

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06-10 20:10

v8power67

Psn: Mausosaurus

Nou hoop ik wel dat er een betere aanbod komt aan games. Weet dat ik nu beetje tegen de algemene concensus in ga hier, maar ik heb gamepass al denk half jaar nu, en voor kids super leuk, maar voor mezelf heb keer forza horizon gedaan. En mudrunner 5min.. verder niks. Zit op Pc dan met ultimate. Dus je kan het heel goedkoop vinden/noemen. Maar als je er weinig gebruik van maakt of weinig erop te doen hebt is het natuurlijk duur. Heb ook spotify en netflix. Maar die gebruik ik echt absurd veel vergeleken met gamepass. Dus ben wel benieuwd wat er gaat komen ervoor komende periode. Want tot nu toe word ik er niet warm van.

Xcloud kan leuk zijn( ook weer afhankelijk van aanbod uiteraard), als ik dan met een telefoon aan mn tv bv makkelijk even via xcloud wat spellen kan doen bij bv familie enz is wel gaaf. Maar nogmaals alles hangt af van content. En die vind ik echt matig op zn best op moment zeker voor pc... Op xbox heb je nu rdr2 bv en gta 5 had/ heb je. Maar op pc is gewoon echt om te huilen..
Heb dan gebruik gemaakt van de 1 euro upgrade, maar was 80 euro kwijt voor geloof 30 maanden. Maar dat is tot op heden wel beetje zonde van mn geld geweest voor mezelf. Mn nichtjes spelen best vaak Minecraft dus dat is dan leuk voor hun.

En ik wil geen hele discussie losmaken hier. Weet dat merendeel hier erg tevreden is ermee en vind ik leuk voor jullie. Maar persoonlijk ervaar ik het anders.
Maar tis allemaal nog nieuw en zeker nu focus op meer first party is goed. En dat lijkt me ook leuk om volgende week te zien. Hopelijk een paar echte dikke exclusives die me boeien. Halo infinite wil ik graag meer van zien. Reach is laatste gespeelde halo alles erna trok me niet.( Heb mcc maar was destijds echt een drama..)
Hopelijk een nieuwe fable!!!
Hopelijk forza horizon in japan!
Hopelijk forza motorsport met eindelijk weer focus op motorsport!
Als dit allemaal goed zit dan komt die xsx er ook wel in huis hier. Denk niet bij launch ( tenzij echt 400 euro is ofzo dan kan haast niet weerstaan) maar ergens 2021 wel. Mn oude 4770k 1070 pc trekt het niet allema meer zo goed dus een xsx is dan goede vervanging voor de xbox/pc games van ms.

Edit zie dat no mans sky op gamepass is ook op pc. Dus dir ga ik morgen even proberen. Heb hem al op ps4 maar 60fps lijkt me fijn om te proberen op pc.

[ Voor 3% gewijzigd door v8power67 op 17-07-2020 00:38 ]

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

• Finraziel
v8power67 schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 23:57:
Nou hoop ik wel dat er een betere aanbod komt aan games. Weet dat ik nu beetje tegen de algemene concensus in ga hier, maar ik heb gamepass al denk half jaar nu, en voor kids super leuk, maar voor mezelf heb keer forza horizon gedaan. En mudrunner 5min.. verder niks. Zit op Pc dan met ultimate. Dus je kan het heel goedkoop vinden/noemen. Maar als je er weinig gebruik van maakt of weinig erop te doen hebt is het natuurlijk duur. Heb ook spotify en netflix. Maar die gebruik ik echt absurd veel vergeleken met gamepass. Dus ben wel benieuwd wat er gaat komen ervoor komende periode. Want tot nu toe word ik er niet warm van.

Xcloud kan leuk zijn( ook weer afhankelijk van aanbod uiteraard), als ik dan met een telefoon aan mn tv bv makkelijk even via xcloud wat spellen kan doen bij bv familie enz is wel gaaf. Maar nogmaals alles hangt af van content. En die vind ik echt matig op zn best op moment zeker voor pc... Op xbox heb je nu rdr2 bv en gta 5 had/ heb je. Maar op pc is gewoon echt om te huilen..
Heb dan gebruik gemaakt van de 1 euro upgrade, maar was 80 euro kwijt voor geloof 30 maanden. Maar dat is tot op heden wel beetje zonde van mn geld geweest voor mezelf. Mn nichtjes spelen best vaak Minecraft dus dat is dan leuk voor hun.

En ik wil geen hele discussie losmaken hier. Weet dat merendeel hier erg tevreden is ermee en vind ik leuk voor jullie. Maar persoonlijk ervaar ik het anders.
Maar tis allemaal nog nieuw en zeker nu focus op meer first party is goed. En dat lijkt me ook leuk om volgende week te zien. Hopelijk een paar echte dikke exclusives die me boeien. Halo infinite wil ik graag meer van zien. Reach is laatste gespeelde halo alles erna trok me niet.( Heb mcc maar was destijds echt een drama..)
Hopelijk een nieuwe fable!!!
Hopelijk forza horizon in japan!
Hopelijk forza motorsport met eindelijk weer focus op motorsport!
Als dit allemaal goed zit dan komt die xsx er ook wel in huis hier. Denk niet bij launch ( tenzij echt 400 euro is ofzo dan kan haast niet weerstaan) maar ergens 2021 wel. Mn oude 4770k 1070 pc trekt het niet allema meer zo goed dus een xsx is dan goede vervanging voor de xbox/pc games van ms.

Edit zie dat no mans sky op gamepass is ook op pc. Dus dir ga ik morgen even proberen. Heb hem al op ps4 maar 60fps lijkt me fijn om te proberen op pc.
Het helpt uiteraard wel als je een brede smaak hebt en bereid bent allemaal verschillende games uit te proberen. Maar het aanbod op pc is inderdaad wel een stuk minder dan op de Xbox. Daarom is het echter ook een stuk goedkoper, 4 euro per maand geloof ik. Als je niet ook veel op Xbox speelt is gamepass ultimate het eigenlijk niet waard voor alleen pc.
Toen ik alleen op pc speelde en nog gpu had (toen omdat ik mijn resterende live voor 1 euro omgezet had) gebruikte ik het ook maar weinig, ook omdat het op pc moest concurreren met mijn enorme backlog in andere stores en bv de gratis games van Epic. Nu op de Xbox koop ik gewoon eigenlijk niks meer (behalve wat dlc) want meer dan genoeg te spelen in gamepass.

• LuisjeNL
@Aenea

Lekker doen wat je zelf wilt toch! :)

Nog wel een kleine aanvulling 'nice to know':

Microsoft heeft aangegeven dat alle games die zij uitgeven, first party, de komende 1 á 2 jaar op het hele ecosysteem werken. (Volle 2 jaar is dus geen garantie)

Third party games hebben die verplichting niet, dus de kans is dat het aantal games wat je niet kunt spelen snel toeneemt.

Lichtpuntje...

• drakiesoft
Voor Seagate storage expansion kan je je hier alvast inschrijven voor ik denk nieuws via mail.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fRFnAhEO3HCCofytQ6SzVDyihbw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RqELHHJoS07LaS4GX8mI5dfL.jpg?f=fotoalbum_large

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23:53
LuisjeNL schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 08:10:
@Aenea

Lekker doen wat je zelf wilt toch! :)

Nog wel een kleine aanvulling 'nice to know':

Microsoft heeft aangegeven dat alle games die zij uitgeven, first party, de komende 1 á 2 jaar op het hele ecosysteem werken. (Volle 2 jaar is dus geen garantie)

Third party games hebben die verplichting niet, dus de kans is dat het aantal games wat je niet kunt spelen snel toeneemt.
Wat heeft Ubisoft gezegd m.b.t. tot AC Valhalla? Ook op XOX en PS4 of enkel next gen?

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

• Dalim
Rossi46 schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 08:12:
[...]

Wat heeft Ubisoft gezegd m.b.t. tot AC Valhalla? Ook op XOX en PS4 of enkel next gen?
Valhalla is cross-gen, net als de meeste (alle?) andere, aangekondigde multiplatform triple AAA games

• LuisjeNL
Meeste triple games zullen vast nog wel even cross gen blijven, anders missen ze wel heel veel publiek

Lichtpuntje...

• Finraziel
Juist 3rd parties zullen ook veelal nog wel crossgen blijven even want je beperkt je potentiële afzetmarkt gewoon te veel het eerste jaar of zo. Er zijn dan simpelweg nog niet zoveel xsx consoles in het wild.
Zelf wil ik gewoon al zsm naar de xsx omdat hij zelfs de xbo games me flink voordeel zal bieden verwacht ik. Weg met laadschermen :D (en dan doel ik eigenlijk nog meer op het kunnen suspenden van verschillende games tegelijk dan de SSD want vooral in xbo titels zullen level laadschermen er nog steeds zijn).

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:51
Xbox doet iets geks in de marketing vind ik. Qua console en ondersteunende software en diensten hebben ze goud in handen. Door het gebrek aan aankondigingen van games hebben ze alleen helemaal geen positieve vibe. Natuurlijk kunnen ze dat herstellen in de conferentie 23 juli, maar dan heb je maanden aan goede vibe gemist. Ze hadden moeten beginnen met de games en dan de rest moeten aankondigen. Dan hadden ze echt momentum op kunnen bouwen.

• Rossi46
drakiesoft schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 08:12:
Voor Seagate storage expansion kan je je hier alvast inschrijven voor ik denk nieuws via mail.

[Afbeelding]
Ik zou niet weten waarom ik mijn persoonsgegevens achter zou laten voor het ontvangen van nieuws over extra XSX storage? Dat lees ik wel op de reguliere vrij toegankelijke kanalen...

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Rossi46 schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 08:21:
[...]

Ik zou niet weten waarom ik mijn persoonsgegevens achter zou laten voor het ontvangen van nieuws over extra XSX storage? Dat lees ik wel op de reguliere vrij toegankelijke kanalen...
Je hoeft het ook niet te doen?

• Rossi46
uchiha tijntje schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 08:27:
[...]

Je hoeft het ook niet te doen?
Neuh, snap ik. Maar ik zie niet in waarom iemand dit überhaupt zou willen doen ;)

• Dalim
Rossi46 schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 08:39:
[...]

Neuh, snap ik. Maar ik zie niet in waarom iemand dit überhaupt zou willen doen ;)
Het is gewoon een leuk marketing momentje voor Seagate, niks meer niks minder.
Het kost ze vrijwel niks en levert misschien een mooi spam mail lijstje op.

• Aenea
LuisjeNL schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 08:10:
@Aenea

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HhZwPIz-DpYlW81_pbmBh3-kUrg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wbceYvK3V8uHaaMHOpvpg2Qr.jpg?f=fotoalbum_large

"Couple of years", lijkt mij 2+ jaar te zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door Aenea op 17-07-2020 09:00 ]

• nioz
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-05 15:34
MAX3400 schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 17:09:

Anyway, ik hoop eigenlijk dat Gold goedkoper wordt maar nog wel blijft bestaan. Ja, voortgang in technieken zijn goed maar daarmee hoeft mijn online presence niet ineens 13 of 15 te gaan kosten zoals Gamepass Ultimate
Ja, dat zou wel prettig zijn. Ik speel uberhaupt al niet heel veel online, en de Xbox One is niet mijn main console, dus dan voelt betalen voor online gamen toch een beetje als geld weggooien als je er amper gebruik van maakt :X

Hier noemen ze ook als mogelijkheid (alhoewel niet super aannemelijk) dat online gaming gratis zou kunnen worden:
https://www.inverse.com/g...-ps5-price-xbox-live-gold
En het idee is dan natuurlijk dat Game Pass Ultimate zo aantrekkelijk is, dat de meeste mensen daar toch wel op abonneren.

• Dalim
Aenea schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 08:59:
[...]

[Afbeelding]

"Couple of years", lijkt mij 2+ jaar te zijn.
Het wordt heel bewust zo gesteld dat het aan interpretatie onderhevig is. Dus daar kan je echt geen stellige uitspraken over doen. 'next couple of years' kan ook betekenen vanaf nu, dus tot ergens half 2022.

Ga er maar gewoon vanuit dat het minimaal 1 jaar is (launch window) en potentieel langer.

• Tk55
  • Niet online
Dalim schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 09:07:
[...]
Het wordt heel bewust zo gesteld dat het aan interpretatie onderhevig is. Dus daar kan je echt geen stellige uitspraken over doen. 'next couple of years' kan ook betekenen vanaf nu, dus tot ergens half 2022.

Ga er maar gewoon vanuit dat het minimaal 1 jaar is (launch window) en potentieel langer.
Daar ben ik het helemaal mee eens. Het is bewust onduidelijk gemaakt zodat ze hun plan altijd nog kunnen veranderen. Dat is marketing.

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:06

BM

Moderator Spielerij
Aenea schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 23:49:
[...]
. Verbaasd mij gewoon dat een console dat zo duidelijk door MS is neergezet als het beste apparaat voor backwards compatibility dan niet BC is met de Kinect terwijl de eerste ladingen X1's dat ding er bij hadden zitten!
nieuws: Microsoft stopt verkoop van Kinect-adapter voor Xbox One S, One X en ...

Aangezien Microsoft ondertussen ook al 2,5jaar geen adapters meer maakt om Kinect op de X1S en X1X aan te sluiten vrees ik toch dat de XSX helemaal geen kinect support krijgt.
Ik ben gewoon een gamer, het merk op het plastieke kastje maakt mij vrij weinig uit. Ik ga echter geen Series X voorlopig kopen, alle games werken voor de komende 2 jaar in het hele Xbox eco systeem, X1, PC en XSX. Pas eind 2022 of later mag je pas games verwachten die op de X1 en misschien wel PC niet mogelijk zijn (op PC vanwege de SSD die rechtstreeks toegang heeft tot het geheugen wat bij PC's absoluut niet het geval is nu. Daar moet MS en de vele fabriekanten van allerlei onderdelen samen iets op gaan bedenken)
Dit geldt wel alleen voor MS first party games he. Het staat andere uitgevers vrij om vanaf dag 1 exclusief voor de XSX te ontwikkelen, wat geheid ook gaat gebeuren

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

• Aenea
Dalim schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 09:07:
[...]

Ja maar dat kan je dus ook de andere kant op uitleggen heh ;)

Kan ook tot eind 2023 zijn en dan nog is het 'couple of years'!

En ja, MS doet altijd graag dingen roepen die aan interpretatie onderhevig zijn, helaas...

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Ik verwacht dat ze donderdag stiekem Halo Infinite nog voor de 360 aan gaan kondigen!

• Aenea
BM schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 09:34:
[...]
Dit geldt wel alleen voor MS first party games he. Het staat andere uitgevers vrij om vanaf dag 1 exclusief voor de XSX te ontwikkelen, wat geheid ook gaat gebeuren
De text is helaas wat 'open to interpretation' want een game als Medium is een Xbox console exclusive en daar geld het dan niet voor al...

Maargoe, als die games alsnog op de PC uit komen, zoals Medium, is dat nog geen probleem. Pas een game die goed gebruik gaat maken van de SSD's in de next-gen consoles en dus op de meeste PC's (of helemaal) niet zal gaan werken dan is het tijd om de spaarrekening tegen die tijd te plunderen voor een XSX!

• Wom

Wom

uchiha tijntje schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 09:39:
Ik verwacht dat ze donderdag stiekem Halo Infinite nog voor de 360 aan gaan kondigen!
Wordt tijd, want na Jade Empire vorig jaar is er maar weinig uitgekomen. ;(

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Wom schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 09:58:
[...]

Wordt tijd, want na Jade Empire vorig jaar is er maar weinig uitgekomen. ;(
Oeeeh daar zeg je me toch een spel. Jammer dat daar nooit een vervolg op is gekomen!

• Wom

Wom

uchiha tijntje schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 10:11:
[...]

Oeeeh daar zeg je me toch een spel. Jammer dat daar nooit een vervolg op is gekomen!
In November 2016, a history of BioWare appeared in GameInformer which made reference to the Jade Empire franchise. It says that although a small team had experimented with possibilities for a sequel, BioWare eventually decided to focus its efforts on other projects. However, it quotes BioWare creative director Mike Laidlaw as saying that "Jade as a sequel is never dead", and BioWare general manager Aaryn Flynn as saying that "[t]there are a lot of people still at the studio who worked on that game and want to get back to it".
Zeg nooit nooit :)

Maar inderdaad, een van de beste games op de originele Xbox. En die had toch best een lading aan goeie games als je daar op terugkijkt :)

• MRE-Inc

MRE-Inc

:D :$ wist ik niet
Heb gewoon een gamertag overigens en GamePass, heb Flight Sim al geinstalleerd staan ook (vrij kleine download overigens). Heb totaal geen interesse in een streaming dienst, of het nou van Google, Sony of MS komt. Verbaasd mij gewoon dat een console dat zo duidelijk door MS is neergezet als het beste apparaat voor backwards compatibility dan niet BC is met de Kinect terwijl de eerste ladingen X1's dat ding er bij hadden zitten!
Kinect is gewoon al jaren dood. Browse hier eens door de reguliere Xbox topics en je zult het woord Kinect niet tot nauwelijks tegenkomen de laatste 2/3 jaar. Niet dat Tweakers representatief is voor de rest van de wereld, maar volgens mij is Microsoft al lang geleden gestopt met de ondersteuning/ontwikkeling er van. Er wordt intern nog wel wat mee gedaan, althans de techniek, maar op consumenten vlak niet tot nauwelijks. De One X die in november 2017 uitkwam, heeft zelfs geen dedicated poort meer voor Kinect.

Ja dan vind ik het vreemd dat je, ook gezien je actieve post historie in de PS topics, hier dan ook maar het enige negatieve puntje komt aankaarten wat je kunt vinden in uit een artikel die voor 99,999% wel de gamer-centric visie van Microsoft beschrijft.
Overigens reageer ik alleen maar als ik iets te melden heb, heb ook van de week gereageerd op Flight Sim. Daarnaast zijn er hier genoeg die af en toe dingen posten die overduidelijk bedoelt zijn om de andere kant te irriteren, dat niemand daar op gereageerd heeft verbaasd mij...
Ja dat heb ik idd gelezen, maar zeg nou eerlijk, van de 100 berichten die je hier doet in de game sectie, zijn er 99 in het PS topic en die berichten die je dan in de Xbox topics plaatst, zijn voornamelijk corrigerend of negatief. Ja dat valt wel op onder de regulars hier en dan begint het al gauw op het gedrag van de usual suspects te lijken uit kamp blauw.
Niemand verplicht je om Xbox leuk te vinden of een console van hun te kopen en ik denk dat niemand er iets tegen heeft als hier kritisch geluid getoond wordt, maar wel op de manier waarop. Als 99% van je berichten positief playstation geluid laten horen en die andere 1% negatief xbox geluid is, dan wordt je hier al snel voor trol aangezien en in het playstation topic is dat precies zo, maar dan andersom. Just saying.....

• Dalim
MRE-Inc schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 10:28:
Ja dat heb ik idd gelezen, maar zeg nou eerlijk, van de 100 berichten die je hier doet in de game sectie, zijn er 99 in het PS topic en die berichten die je dan in de Xbox topics plaatst, zijn voornamelijk corrigerend of negatief. Ja dat valt wel op onder de regulars hier en dan begint het al gauw op het gedrag van de usual suspects te lijken uit kamp blauw.
Hoewel ik je gevoel over haar posts wel deel, vind ik het persoonlijk wel toegevoegde waarde hebben.
Want voor mij is dit topic in principe de enige bron voor XSX nieuws en dan is het toch fijn als er een correctie komt op een eerdere bericht wat niet correct bleek te zijn.

Want laten we ook eerlijk zijn, die correctie komt zelden (tot nooit?) van de mensen die het originele bericht gepost hadden.

Zijn haar posts vaak kritisch? Zeker. Te kritisch? Misschien (ik ben niet neutraal dus doe er geen uitspraak over). Maar denk niet dat het puur Xbox bashen is.

• Aenea
MRE-Inc schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 10:28:
Kinect is gewoon al jaren dood. Browse hier eens door de reguliere Xbox topics en je zult het woord Kinect niet tot nauwelijks tegenkomen de laatste 2/3 jaar. Niet dat Tweakers representatief is voor de rest van de wereld, maar volgens mij is Microsoft al lang geleden gestopt met de ondersteuning/ontwikkeling er van. Er wordt intern nog wel wat mee gedaan, althans de techniek, maar op consumenten vlak niet tot nauwelijks. De One X die in november 2017 uitkwam, heeft zelfs geen dedicated poort meer voor Kinect.
En dat vind ik eigenlijk best wel zonde want ik vond de Kinect best een goed stuk techniek! Had gehoopt dat ze dat nog verder door zouden gaan ontwikkelen. Sterker ik had eigenlijk zelfs verwacht dat ze het zouden gebruiken voor hun eigen VR headset die dan stuk goedkoper kon zijn omdat de meeste al een Kinect hadden!
Ja dan vind ik het vreemd dat je, ook gezien je actieve post historie in de PS topics, hier dan ook maar het enige negatieve puntje komt aankaarten wat je kunt vinden in uit een artikel die voor 99,999% wel de gamer-centric visie van Microsoft beschrijft.
Als ik echt negatief had willen doen had ik wel meer uit dat artikel kunnen halen hoor ;)

De rest van het artikel is ook niet echt zo heel bijzonder en vertelde ons ook niets nieuws, GP, BC, etc. was allemaal al lang bekend. xCloud ben ik nou niet echt van onder de indruk, net als van PS Now of Google Stadia (en Nvidia's GeforceNow alhoewel ik dat wel tijdje gebruikt hebt in het ziekenhuis vorig jaar, haha, werkte voor geen meter tijdens de lunchpauzes, iedereen op phone!)
Ben een grotere PS fan dan Xbox fan ja, neemt niet weg dat ik niet iets mag posten in een Xbox topic toch? Vooral omdat ik ook echt wel geinteresseerd ben in wat er gaat komen van Xbox en als er genoeg is wat mij interesseert en PC'tje niet kan trekken ik dan ook wel een XSX ga halen.

Nu ziet het er uit dat dat de 'next couple of years' niet hoeft mits mijn PC het blijft volhouden! :)

En tja, ik ben door de voorkeur wat enthousiaster op het moment voor de PS5 dan de XSX, is niks mis mee dacht ik zo. In beide topic soorten heb ik door de jaren heen genoeg mensen verbeterd. Ook op andere fora regelmatig voor Xbot uitgemaakt omdat ik iemand ook verbeter als men onzin loopt te verkondigen of als het lijkt dat men iets over het hoofd ziet, etc. als het om PS gaat...
Niemand verplicht je om Xbox leuk te vinden of een console van hun te kopen en ik denk dat niemand er iets tegen heeft als hier kritisch geluid getoond wordt, maar wel op de manier waarop. Als 99% van je berichten positief playstation geluid laten horen en die andere 1% negatief xbox geluid is, dan wordt je hier al snel voor trol aangezien en in het playstation topic is dat precies zo, maar dan andersom. Just saying.....
Positieve PS geluiden doe ik niet hier dacht ik zo, wel kan ik de PS aan halen als er hier iets gepost wordt dat er naar verwijst en niet correct is, maar nogmaals dat doe ik bij beide als dat nodig is.

En tja, ik ben geen trol, doe niks omdat ik het leuk vind om andere mensen dwars te zitten, ik heb gewoon ontzettende hekel aan misinformatie, aannames, etc.

Heck, zelfs op een game specifieke forum sta ik er om bekend om dat te doen, zodanig dat zelfs de hoofd dev me 1 keer 'gewaarschuwd' had dat ik beter op een bepaalde topic niks kon zeggen omdat ie bang was dat degene die ik dan zou verbeteren zou ontploffen, haha, en nee, dat was geen negatieve waarschuwing, those devs love me :)

• Ruudox
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:37
ik vind persoonlijk negatieve comment niet erg hoor als ze maar onderbouwd zijn en niet om het haten.

Ik wil persoonlijk wel graag alle positieve en negatieve aspecten weten voordat ik een aankoop doe.

Het is echt zoo moeilijk te kiezen weet echt niet wat ik wil bij release een PS5 of Xbox.

• drakiesoft
Aenea schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 10:56:

Ben een grotere PS fan dan Xbox fan ja, neemt niet weg dat ik niet iets mag posten in een Xbox topic toch? Vooral omdat ik ook echt wel geinteresseerd ben in wat er gaat komen van Xbox en als er genoeg is wat mij interesseert en PC'tje niet kan trekken ik dan ook wel een XSX ga halen.

Nu ziet het er uit dat dat de 'next couple of years' niet hoeft mits mijn PC het blijft volhouden! :)
Kijk jij past precies in het verhaal van Phil.
Je wordt niet gedwongen up te graden naar next gen. Je kan het doen wanneer jou dat het beste uitkomt. Je kan spelen waar jij dat wilt. In jouw geval pc. Mooi hè dat ms die mogelijkheid biedt.
Ms focus is helemaal om jou en niet zozeer het apparaat.

You gotta love Phil...

[ Voor 6% gewijzigd door drakiesoft op 17-07-2020 11:06 ]

• Aenea
Dalim schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 10:46:
[...]

Hoewel ik je gevoel over haar posts wel deel, vind ik het persoonlijk wel toegevoegde waarde hebben.
Want voor mij is dit topic in principe de enige bron voor XSX nieuws en dan is het toch fijn als er een correctie komt op een eerdere bericht wat niet correct bleek te zijn.
Daarom vind ik het ook een beetje zonde dat er een post, twee zelfs dacht ik, verwijderd zijn ondanks dat het verder niks negatiefs was. Ging over de APIs oa. Totaal niet bedoelt om Xbox te bashen, wel bedoelt om verkeerde info te corrigeren!

• Aenea
Ruudox schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 11:02:
ik vind persoonlijk negatieve comment niet erg hoor als ze maar onderbouwd zijn en niet om het haten.

Ik wil persoonlijk wel graag alle positieve en negatieve aspecten weten voordat ik een aankoop doe.

Het is echt zoo moeilijk te kiezen weet echt niet wat ik wil bij release een PS5 of Xbox.
Beide?? Of als je PC goed genoeg is nog de Xbox games daar op spelen en een jaar later de XSX kopen?

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:30

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Probleem is gewoon gebrek aan 'iets nieuws', websites gaan nu maar diverse interviews zelf interpreteren, eigen conclusies bakken, alles for the clicks, maar worden weer blind overgenomen door anderen.

Kinect is een ding dat dood is, gefaald en jammer, misschien ooit weer eens een poging. Niet de eerste keer dat een bedrijf een productondersteuning in de basis stop zet, of niet meeneemt naar de volgende (ja.. ik was pissed met mijn PS3 Eye).

Kritisch zijn op de aspecten van (beide) consoles moet gewoon kunnen, Ik vind Stadia helemaal niets (5+ maanden getest), xCloud is marginaal fijner omdat het je eigen games zijn, maar meteen ook weer kut omdat zaken als in-browser of gewoon een windows-programma niet eens beschikbaar zijn.

Xbox (en PS5 trouwens ook) wordt geen technisch walhalla van uberpwnzimba technieken die PC nooit zal kunnen, toch lijkt iedereen helemaal overtuigd, het is de luiheid van de ontwikkelaar dit correct op de PC te zetten, of gebrek van onderdelen in jouw PC dat het nog niet kan (PCI4 NVME's, ramdrive, een GPU die helemaal geen extra geheugen nodig heeft etc), buiten zelfs nog die laadtijdzut.

Keuzes zijn makkelijk als je geen OF gebruikt, ik gebruik gewoon bij elke optie JA/NEE, niemand verplicht je vooralsnog voor slechts 1 kamp te kiezen en deze met hart en ziel te gaan verdedigen (al hebben we nog steeds veel van die blauw/groen kampmensen hier :P).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Ruudox
Aenea schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 11:06:
[...]

Beide?? Of als je PC goed genoeg is nog de Xbox games daar op spelen en een jaar later de XSX kopen?
ja ze komer er beide zeker, maar denk niet beide met release (ps5 heeft maar 1 release game wat me leuk lijkt)

en mijn pc is helaas overleden en heb net een hele dure fiets gekocht dus een pc zit er even niet in. :p (geld voor de console stond al aan de kant )

• Aenea
drakiesoft schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 11:04:
[...]

Kijk jij past precies in het verhaal van Phil.
Je wordt niet gedwongen up te graden naar next gen. Je kan het doen wanneer jou dat het beste uitkomt. Je kan spelen waar jij dat wilt. In jouw geval pc. Mooi hè dat ms die mogelijkheid biedt.
Ms focus is helemaal om jou en niet zozeer het apparaat.

You gotta love Phil...
Nu moet ik zeggen dat ik soms wel moeite heb met dit soort posts hoor!

Phil zegt eigenlijk dat je geen XSX voorlopig hoeft te kopen omdat er nog geen Xbox XSX exclusives zijn, ik vind dat een negatief iets eigenlijk, niet een positief iets, ik wil dat first party studios het onderste uit de kan proberen te halen vanaf het begin! Nu is dat iets wat door de jaren heen automatisch steeds beter wordt maar bij Xbox gebeurd dat voorlopig niet.

Ik snap het volledig hoor, deze berichtgeving van Phil, ze hebben net iets te laat nieuwe studios opgezet/gekocht en games ontwikkelen duurt vele jaren dus ze hebben geen tijd genoeg gehad om XSX exclusives te maken. Nu kunnen ze niks zeggen en iedereen valt ze daar op aan of ze geven er een leuke draai aan alsof ze het expres gedaan hebben 'for the consumers'.

Ben dus bang dat vooral de grotere Xbox fans die graag het nieuwste van het nieuwste willen hebben er 1 gaan kopen op launch maar dat velen ook nog even zullen wachten. Is dat goed voor Xbox dat mensen willen wachten met de aanschaf van het nieuwste model? Ik vind van niet...

• Aenea
Ruudox schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 11:13:
[...]

ja ze komer er beide zeker, maar denk niet beide met release (ps5 heeft maar 1 release game wat me leuk lijkt)

en mijn pc is helaas overleden en heb net een hele dure fiets gekocht dus een pc zit er even niet in. :p (geld voor de console stond al aan de kant )
En je hebt nu een Xbox One neem ik aan? Welk model? Zeker als je de One X hebt kan je je afvragen of de XSX op release veel toevoegt.

• Miesjh

Miesjh

Wie zegt dat ze niet alles uit de nieuwe generatie willen halen? Dat is een aanname en telkens lees ik dat als ze een oudere generatie ondersteunen dat je daarmee automatisch een zogenaamde mindere versie krijgt op de nieuwste generatie. Microsoft heeft al meerdere keren aangegeven dat ze tools hebben om gemakkelijker voor verschillende generaties te kunnen ontwikkelen. Als ik de presentatie van Gears 5 moet geloven dan krijgt de XSX niet zomaar even een upgrade.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:30

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Aenea schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 11:17:

Ben dus bang dat vooral de grotere Xbox fans die graag het nieuwste van het nieuwste willen hebben er 1 gaan kopen op launch maar dat velen ook nog even zullen wachten. Is dat goed voor Xbox dat mensen willen wachten met de aanschaf van het nieuwste model? Ik vind van wel...
Helemaal prima, lagere kans dat ik een backorder krijg en gewoon mijn Xbox bij launch :D

Soortgelijke discussie was er ook rond de release van de X, welke games gaan nu echt gebruik maken van die power, heeft het wel nut, duurt even voordat de games komen, maar in die tijd speelde ik veel Fifa/GTA en die game alleen was al meer dan genoeg reden om meteen zo'n ding te kopen qua framerate en laadtijden.

Zo zal het nu ook zijn, FS2020, ACC, games die 'net' gaan draaien op zelfs de X, zullen dan al profijt hebben van de Series X, daar hoef ik echt geen 4k/120fps/RT voor te hebben, als mijn huidige game experience al een flinke boost krijgt.

Maar, net als de hele hardware, dat een game cross gen gaat worden betekent helemaal niet dat ze niet alles uit zo'n Series X persen, bij elke nieuwe console duurt het even voordat ze pas echt losgaan, nieuwe trucjes vinden, meer hardware vrij krijgen, betere drivers etc, maar een Series X exclusive zal echt niet beter/slechter zijn dan een game die van XBO tot series X wordt uitgebracht.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

[...]

Phil zegt eigenlijk dat je geen XSX voorlopig hoeft te kopen omdat er nog geen Xbox XSX exclusives zijn,
Laten we donderdag even afwachten voordat je woorden gaat interpreteren?

Halo Infinite hadden ze prima exclusief kunnen maken, maar waarom zou je als je nu een bestaande playerbase hebt van tig miljoen waarbij MP een belangrijk onderdeel is? Omdat het geen versus topic is, zal ik geen voorbeelden aanhalen van games die bij die ene concurrent prima cross gen kunnen worden ontwikkeld. Maar omdat Nintendo minder gevoelig ligt.. Breath of the Wild is ook gewoon uitgekomen op de Wii U...

• Aenea
SinergyX schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 11:09:
Probleem is gewoon gebrek aan 'iets nieuws', websites gaan nu maar diverse interviews zelf interpreteren, eigen conclusies bakken, alles for the clicks, maar worden weer blind overgenomen door anderen.
Vind ook wel dat MS met de XSX soms dingen zodanig brengt dat een leek het verkeerd kan interpreteren. Misschien is dat expres zodat mensen er meer over gaan praten, geen idee. Denk aan dat '100GB instant access', sommigen denken dat dan ineens de SSD snelheid niet meer van toepassing is.

Of over SFS, wat voornml. een software solution is, dat een multiplier oplevert van 2.5 voor de SSD snelheid. Ziet er gewoon heel vreemd uit voor mij want de SSD wordt er niet sneller van, je hoeft minder in te lezen, maar ALLEEN als het om textures gaat! Niet voor het laden van alle andere data die een game bevat en al helemaal niet voor suspend/resume.
Kinect is een ding dat dood is, gefaald en jammer, misschien ooit weer eens een poging. Niet de eerste keer dat een bedrijf een productondersteuning in de basis stop zet, of niet meeneemt naar de volgende (ja.. ik was pissed met mijn PS3 Eye).
Zeker jammer ja zoals ik hierboven al beschreven heb, ik had er veel van verwacht eigenlijk, zonde dat het niet echt aansloeg bij devs en gamers.

De PS3 Eye is natuurlijk door ontwikkelt naar de PS4 camera heh die dezelfde functies heeft meen ik mij te herinneren. Alleen zo zonde dat dat soort accessoires die dan verbeterd worden in de volgende gen zonde geld zijn vind ik. Daarom was het ook een goede zet in mijn ogen om de Kinect te bundelen met de console, dan had iedereen er 1!
Xbox (en PS5 trouwens ook) wordt geen technisch walhalla van uberpwnzimba technieken die PC nooit zal kunnen, toch lijkt iedereen helemaal overtuigd, het is de luiheid van de ontwikkelaar dit correct op de PC te zetten, of gebrek van onderdelen in jouw PC dat het nog niet kan (PCI4 NVME's, ramdrive, een GPU die helemaal geen extra geheugen nodig heeft etc), buiten zelfs nog die laadtijdzut.
Wat de PC nu helaas mist is het universele geheugen. Een SSD op de PC moet data eerst inlezen naar normaal RAM alvorens de CPU het dan kan doorschuiven naar het VRAM. Dit maakt het gelijk al langzamer dan op de XSX en PS5 waar het gelijk in het RAM zit wat de GPU kan gebruiken ZONDER ook nog eens de CPU te hoeven belasten voor decompressie e.d.

Als dat opgelost wordt en een aantal fabrikanten om de tafel gaan zitten om wat standaarden te gaan bedenken zodat SSD's efficienter worden op PC's en dan dus gelijk getrokken worden met de XSX/PS5 dan is het pas mogelijk om de toekomstige XSX/PS5 exclusives eventueel ook op de PC te kunnen spelen!

Zelf vind ik dus dat het hele SSD gebeuren iets is wat op de PC nu nog niet mogelijk is, en ja, dit geld voor beide consoles.
Keuzes zijn makkelijk als je geen OF gebruikt, ik gebruik gewoon bij elke optie JA/NEE, niemand verplicht je vooralsnog voor slechts 1 kamp te kiezen en deze met hart en ziel te gaan verdedigen (al hebben we nog steeds veel van die blauw/groen kampmensen hier :P).
Heb het nooit begrepen! Toen ik jong was had ik een Atari XL en later een Atari ST, vele mensen op BBS'en (ja ik ben oud, haha) hadden van die console war achtige discussies en ik had altijd zoiets van "als ik geld genoeg zou hebben kocht ik ze allemaal!" Dat was vooral in de tijd van de Atari XL, C64, ZX Spectrum, Amstrad CPC, BBC, etc., etc. Ik had zo graag lekker willen rotzooien in code op die machines toen, echt!

• Ruudox
Aenea schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 11:20:
[...]

En je hebt nu een Xbox One neem ik aan? Welk model? Zeker als je de One X hebt kan je je afvragen of de XSX op release veel toevoegt.
Nee heb nu een ps4 pro en een defecte pc die ik als xbox gebruikte

• MRE-Inc

MRE-Inc

Aenea schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 10:56:
[...]

Als ik echt negatief had willen doen had ik wel meer uit dat artikel kunnen halen hoor ;)
Haha, ongetwijffeld :D
De rest van het artikel is ook niet echt zo heel bijzonder en vertelde ons ook niets nieuws, GP, BC, etc. was allemaal al lang bekend. xCloud ben ik nou niet echt van onder de indruk, net als van PS Now of Google Stadia (en Nvidia's GeforceNow alhoewel ik dat wel tijdje gebruikt hebt in het ziekenhuis vorig jaar, haha, werkte voor geen meter tijdens de lunchpauzes, iedereen op phone!)
Het artikel was ook niet bedoeld om nieuwe features bekend te maken. Zoals ik het gelezen heb, was de intentie meer om te laten zien welke koers Xbox momenteel in geslagen is en dat is dus jou als gamer de keuze te geven. Ik denk dat ze dat de laatste tijd niet heel er benadrukt hebben omdat het gros van de berichten (waar dan ook) over de hardware van de Xbox zelf ging en niet zozeer de algehele koers die Xbox is ingeslagen.

Verder ben ik wel onder de indruk van xCloud, althans de onderliggende techniek zover ik daar wat van kan vinden/zeggen. Ik vind het echt mooi om te zien dat je straks overal waar je wil, kan gamen. Voor mij persoonlijk zal het dan op mobiel zijn in de verloren kwartiertjes (pauze op werk) of in de auto bv.
Uiteraard mag je hier posten. Graag zelfs ook al gaat je voorkeur naar Playstation, maar ik ben onderhand de console war wel aardig moe en zoals ik al zei, leek het daar een beetje op als je verder nauwelijks hier bijdraagt, al dan niet positief/negatief. Maar goed, ik heb je dan verkeerd ingeschat, mijn fout, excuses daarvoor.

• drakiesoft
Yup beste versie draaien op series x.
Ms heeft de tooling om het op elke versie optimaal te laten draaien. Geldt ook voor externe engines zoals ue4/5. Ik verwacht dat we volgende week donderdag pas echte next gen beelden gaan zien. Dus 4k 60 FPS en grotere "more immersive" omgeving etc. Df zal de vergelijking op de current gen wel maken.

• Aenea
Miesjh schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 11:28:
Wie zegt dat ze niet alles uit de nieuwe generatie willen halen? Dat is een aanname en telkens lees ik dat als ze een oudere generatie ondersteunen dat je daarmee automatisch een zogenaamde mindere versie krijgt op de nieuwste generatie. Microsoft heeft al meerdere keren aangegeven dat ze tools hebben om gemakkelijker voor verschillende generaties te kunnen ontwikkelen. Als ik de presentatie van Gears 5 moet geloven dan krijgt de XSX niet zomaar even een upgrade.
Probleem is de SSD in de XSX. Je kan daardoor een game bedenken die daar gebruik van maakt op zodanige manier dat het onmogelijk wordt om op een device te draaien zonder een SSD (of beter: zonder een SSD die direct data in GPU geheugen kan lezen, decompressie on the fly doet zonder de CPU te belasten, etc.).
Daarnaast maakt de echt heel veel betere CPU en GPU betere physics en AI mogelijk. Ook kan door de CPU er meer NPC's op scherm geplaatst worden.

Als MS dus aangeeft dat de komende jaren games zullen draaien op de X1 dan betekent dat dat ze bepaalde dingen van de XSX niet gaan gebruiken en dat vind ik dus echt vreselijk zonde! Die SSD en betere CPU maken gewoon meer mogelijk, iets wat MS zelf ook zegt in dat artikel over de XVA, dingen die voorheen niet mogelijk waren schrijven ze zelfs en dat betekent dus niet mogelijk waren op oudere hardware...

Het schalen van graphics en effecten uit zetten is niet echt het probleem hier, dat kan prima!

• Finraziel
[...]

Phil zegt eigenlijk dat je geen XSX voorlopig hoeft te kopen omdat er nog geen Xbox XSX exclusives zijn, ik vind dat een negatief iets eigenlijk, niet een positief iets, ik wil dat first party studios het onderste uit de kan proberen te halen vanaf het begin! Nu is dat iets wat door de jaren heen automatisch steeds beter wordt maar bij Xbox gebeurd dat voorlopig niet.

Ik snap het volledig hoor, deze berichtgeving van Phil, ze hebben net iets te laat nieuwe studios opgezet/gekocht en games ontwikkelen duurt vele jaren dus ze hebben geen tijd genoeg gehad om XSX exclusives te maken. Nu kunnen ze niks zeggen en iedereen valt ze daar op aan of ze geven er een leuke draai aan alsof ze het expres gedaan hebben 'for the consumers'.

Ben dus bang dat vooral de grotere Xbox fans die graag het nieuwste van het nieuwste willen hebben er 1 gaan kopen op launch maar dat velen ook nog even zullen wachten. Is dat goed voor Xbox dat mensen willen wachten met de aanschaf van het nieuwste model? Ik vind van wel...
Ik zie zeker wel de mogelijkheden die de nieuwe generatie biedt aan game ontwikkelaars, maar ik denk dat je het ook weer niet moet overschatten. Wat hebben we nu werkelijk gezien aan nieuwe dingen wat gaat kunnen? Ik ga Sony er bij halen, niet om te vergelijken, maar zij hebben nou eenmaal al games getoond...

Ratchet & Clank is de enige volgens mij waar we het echt gezien hebben met het heen en weer springen tussen dimensies. Leuk concept, maar het is wel duidelijk gemaakt om de SSD te kunnen showen. Ik verwacht eigenlijk niet dat specifiek dat element de game nou gaat maken en dat het zonder niks zou zijn. Bovendien zou je zo'n game op de huidige generatie ook best kunnen maken, dan moet je alleen de graphics nog wat verder terug schroeven zodat je de assets van de verschillende dimensies wel tegelijk in geheugen kunt houden. Op de nieuwe generatie kun je dan de graphics flink oppompen.

Van horizon zero Dawn is volgens mij gesteld dat je bijvoorbeeld zou kunnen vliegen op een mount of zo ipv fast travel. Cool, maar ook niet iets wat onmisbaar is. Je kunt de game licht aanpassen voor de oude console versie zodat je daar wel traditionele fast travel hebt.

Van Spiderman is gezegd dat ze de snelheid moesten beperken. Dat kan dus vrijgegeven worden op de nieuwe consoles. Hangt er een beetje vanaf hoe je het doet maar hier zie ik ook geen onoverkomelijk probleem om dan voor de oude console die snelheid te beperken. Of als dat voor gameplay niet gewenst is, dan schroef de graphics van die oude console weer verder terug. Die oude consoles kunnen het allemaal ook best, alleen misschien niet op het niveau van graphics wat je gewend bent.

Eerlijk gezegd zou dat laatste misschien helemaal geen slechte optie zijn, alles wel mogelijk maken op de Xbox one maar het ziet er niet echt geweldig meer uit. Het blijft mogelijk, maar het verschil in beeldkwaliteit met de xsx wordt alleen maar groter wat mensen weer zal aansporen te upgraden.

Overigens denk ik ook dat er op dit soort forums veel te veel gedacht wordt vanuit het oogpunt van iemand die verschillende consoles en een pc in huis heeft. Dat gaat niet op voor verreweg de grootste groep gamers. Volgens mij hebben de meeste mensen gewoon één platform en dan maakt het dus helemaal niet uit wat er elders beschikbaar is.

Zelf heb ik de Xbox opnieuw als main platform gekozen omdat ik het systeem gewoon erg fijn vind werken. Ik heb een goed inkomen en als ik speel wil ik de beste ervaring, want waarom niet? Dat is voor mij de reden dat ik meteen wil upgraden. Dat ik ook een dikke pc heb staan maakt dan niet uit want ik speel liever op de console en dan gaat de xsx mijn speeltijd fijner maken. Een extra 500 euro op de bank heb ik geen lol van en ik hoef er niks anders voor te laten, dus makkelijke keuze.

• Aenea
uchiha tijntje schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 11:32:
[...]

Er valt weinig te interpreteren, next couple of years betekent toch echt de komende paar jaar voordat er games komen die niet kunnen werken op de One.

Het betekent dus vooral dat de games er mooier uit gaan zien. Fantastisch natuurlijk, ik zou dan als groot Xbox fan ook een pre-order plaatsen alleen voor dat al, maar als je graag gamed in het algemeen en beide zou willen hebben en daar geen geld voor hebt, tja, dan wacht je even met de XSX omdat je de games toch wel al kan spelen.

Blijf erbij dat het zonde is dat er geen XSX exclusives zijn vanaf dag 1 (en dan bedoel ik games die niet op de X1 draaien). Sterker, ik ben ook van mening dat ze op dag 1 uitbrengen op de PC ook niet echt hele goede zet is voor de console verkoop :)

• Aenea
Ruudox schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 11:34:
[...]

Nee heb nu een ps4 pro en een defecte pc die ik als xbox gebruikte
Oef ja, dan wordt het wel heel moeilijk ja!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:28
Miesjh schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 11:28:
Tja, cross gen games blijven in basis hetzelfde. Alleen meer grafische effecten, meer AA, hogere resolutie, misschien Raytracing erbij, hogere framerate, betere draw distance. Precies dat zie je dus ook bij een Gears 5 (ik meen me te herinneren dat Gears 5 wat kleinere omgevingen had) en straks een FM8 of Halo Infinite. De games zullen op het gebied van level design niet ineens anders zijn bv. Alleen mooier doordat er, net zoals op pc, een veelvoud aan raw performance beschikbaar is in de XSX. XVA en de SSD zijn namelijk niet beschikbaar op de X1 en X1X, dus dat kan simpelweg geen baseline zijn in het ontwerp van games. Design around bottlenecks zoals liften, rotswanden en gangen zullen dus nog bestaan. 3rd parties hebben daar geen last van natuurlijk, die gaan gewoon voor XSX en PS5 ontwikkelen in gevallen waarin ze echt een grote stap willen zetten (zie RE8 en Pragmata).

Geen gekke keuze van MS hoor, want games exclusief ontwikkelen voor 9e gen is nog wat duurder dan voor de 8e gen. En met een kleine install base al helemaal een dure grap. Halo en FM komen straks op pc, X1, X1X en XSX uit waardoor de kosten wel snel te verantwoorden zijn. Maar het is niet lastig om in te zien dat een halo exclusief voor XSX veel meer next-gen zou zijn op het gebied van AI, design, grootte, transformatie van werelden enz.

• Tk55
  • Niet online
Aenea schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 11:34:
[...]
Wat de PC nu helaas mist is het universele geheugen. Een SSD op de PC moet data eerst inlezen naar normaal RAM alvorens de CPU het dan kan doorschuiven naar het VRAM. Dit maakt het gelijk al langzamer dan op de XSX en PS5 waar het gelijk in het RAM zit wat de GPU kan gebruiken ZONDER ook nog eens de CPU te hoeven belasten voor decompressie e.d.

Als dat opgelost wordt en een aantal fabrikanten om de tafel gaan zitten om wat standaarden te gaan bedenken zodat SSD's efficienter worden op PC's en dan dus gelijk getrokken worden met de XSX/PS5 dan is het pas mogelijk om de toekomstige XSX/PS5 exclusives eventueel ook op de PC te kunnen spelen!

Zelf vind ik dus dat het hele SSD gebeuren iets is wat op de PC nu nog niet mogelijk is, en ja, dit geld voor beide consoles.
Ik vraag me sterk af in hoeverre deze nieuwe mogelijkheden benut gaat worden. De ontwikkelaars voor zowel XSX/PS5 kunnen überhaupt nu pas een SSD gaan gebruiken. De belangrijkste upgrade van mijn PC in de afgelopen tien jaar was een SSD. I/O is zo'n grote bottleneck zonder SSD. Ik vermoed dan ook dat de hoge snelheid van de SSD's in beiden consoles erg op de toekomst is gericht.

Ik heb nog geen gameplay gezien die per sé de SSD van XSX/PS5 vereist. Het lijkt allemaal nieuw, maar ontwikkelaars geven de consoles nou eenmaal prioriteit en de consoles zijn te lang op harde schijven blijven hangen.

• Aenea
Tk55 schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 11:48:
Ik heb nog geen gameplay gezien die per sé de SSD van XSX/PS5 vereist. Het lijkt allemaal nieuw, maar ontwikkelaars geven de consoles nou eenmaal prioriteit en de consoles zijn te lang op harde schijven blijven hangen.
Ratchet & Clank op de PS5.....

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Aenea schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 11:49:
[...]

Ratchet & Clank op de PS5.....
Sorry, maar daar moet ik toch even op aanslaan... De game was het meest indrukwekkende van de showcase. En dat kwam met name door de portals. Dat was een bewuste showcase van de SSD. Maar zelfs die portals leken verkapte laadschermen (duren circa 1 tot 2 seconden waar je echt tussen levels inzit) Dus als je die langer maakt op de PS4 dan heb je gewoon een laadscherm maar veranderd er niets aan de gameplay. Want qua gameplay kon dat prima op deze generatie.
Aenea schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 11:44:
[...]

Er valt weinig te interpreteren, next couple of years betekent toch echt de komende paar jaar voordat er games komen die niet kunnen werken op de One.
Volgens mij had ik dat niet gequote? Dus waarom je begint over de next couple of years begrijp ik niet.

• Finraziel
Tk55 schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 11:48:
[...]

Ik vraag me sterk af in hoeverre deze nieuwe mogelijkheden benut gaat worden. De ontwikkelaars voor zowel XSX/PS5 kunnen überhaupt nu pas een SSD gaan gebruiken. De belangrijkste upgrade van mijn PC in de afgelopen tien jaar was een SSD. I/O is zo'n grote bottleneck zonder SSD. Ik vermoed dan ook dat de hoge snelheid van de SSD's in beiden consoles erg op de toekomst is gericht.

De SSD was zeker een hele belangrijke upgrade op pc... Maar vrijwel niet voor games. Het is dat SSD's goedkoper geworden zijn en langzaam gaan nu wat meer games er meer voordeel van halen, maar lange tijd werd aangeraden een SSD te gebruiken voor je Windows en een HDD voor je games want die werden toch nauwelijks sneller.

Probleem zit in dat devs er op pc niet vanuit konden gaan dat er een SSD was en zelfs als die er wel is kunnen ze niet van een bepaalde performance uitgaan. Dat hebben ze nu dus wel op de nieuwe consoles en daarom is het anders.

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:15
Nieuwe Audeze-koptelefoon is gemaakt voor PlayStation 5 en Xbox Series X

https://www.homecinemamag...ation-5-en-xbox-series-x/

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Men denkt nu dat we met een SSD en nieuwe CPU ineens revolutionaire gameplay kunnen gaan verwachten. Ik verwacht dat dus niet. Revolutionaire gameplay is in eerste instantie afhankelijk van visie en lef. Zeker nu waar we al onwijs veel uit die krengen uit 2013 kunnen persen.

Het is vanuit gameplay bekeken wellicht niet eens wenselijk om 100 NPC's op beeld te toveren ook al zou je dat kunnen. Zelfde geldt voor AI. Het kan misschien wel, maar het moet nog allemaal wel geprogrammeerd worden. Mensen verwachten denk ik echt teveel van de next gen games op gameplay gebied. Zeker de eerste 2 tot 3 jaar.

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06-10 20:10

v8power67

Psn: Mausosaurus

uchiha tijntje schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 11:32:
[...]

Halo Infinite hadden ze prima exclusief kunnen maken, maar waarom zou je als je nu een bestaande playerbase hebt van tig miljoen waarbij MP een belangrijk onderdeel is? Omdat het geen versus topic is, zal ik geen voorbeelden aanhalen van games die bij die ene concurrent prima cross gen kunnen worden ontwikkeld. Maar omdat Nintendo minder gevoelig ligt.. Breath of the Wild is ook gewoon uitgekomen op de Wii U...
Maar wii u en switch verschillen niet zo erg als een x1 en een xsx. Als we alleen naar opslag kijken is dat gewoon echt een absurd verschil. Tenzij ze de versies door verschillende devs laten ontwikkelen en dus geen crossplatform doen zullen ze altijd rekening moeten houden met de x1 hardware in design van het spel.
En zeker als ze online met mekaar moeten spelen.
Daarom heb ik het idee dat ms meer focussed op framerate. Omdat het in principe dus last gen spellen zijn die next gen functies krijgen. Ze zullen niet ontworpen worden rond de xsx maar eerder rond de limieten van x1.
En is wat voor te zeggen natuurlijk, want voor x1 en x1x mensen leuk dat ze toch voorlopig nieuwe spellen krijgen van 1st party. Maar ik persoonlijk hou van generaties. En zie liever dat dus next gen ook echt next gen games krijgt.
Dus daarom leuk dat sony en ms nu allebei hun eigen weg gaan. Kan je kiezen wat beter bij je past.

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

v8power67 schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 11:56:
[...]

Maar wii u en switch verschillen niet zo erg als een x1 en een xsx. Als we alleen naar opslag kijken is dat gewoon echt een absurd verschil. Tenzij ze de versies door verschillende devs laten ontwikkelen en dus geen crossplatform doen zullen ze altijd rekening moeten houden met de x1 hardware in design van het spel.
En zeker als ze online met mekaar moeten spelen.
Daarom heb ik het idee dat ms meer focussed op framerate. Omdat het in principe dus last gen spellen zijn die next gen functies krijgen. Ze zullen niet ontworpen worden rond de xsx maar eerder rond de limieten van x1.
En is wat voor te zeggen natuurlijk, want voor x1 en x1x mensen leuk dat ze toch voorlopig nieuwe spellen krijgen van 1st party. Maar ik persoonlijk hou van generaties. En zie liever dat dus next gen ook echt next gen games krijgt.
Dus daarom leuk dat sony en ms nu allebei hun eigen weg gaan. Kan je kiezen wat beter bij je past.
Even voor de duidelijkheid dan... Jij bent fan van racegames. Wat voor next gen features kun jij bedenken voor race games die pertinent niet mogelijk zijn op deze generatie, ook niet door scaling of andere sliders qua instellingen. :) Echt oprecht benieuwd. En dan heb ik het dus niet over laadschermen.

• Tk55
  • Niet online
Finraziel schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 11:52:
[...]
De SSD was zeker een hele belangrijke upgrade op pc... Maar vrijwel niet voor games.
De enorm kortere laadtijden was een goede stap, maar gameplay is er inderdaad niet door veranderd.
Probleem zit in dat devs er op pc niet vanuit konden gaan dat er een SSD was en zelfs als die er wel is kunnen ze niet van een bepaalde performance uitgaan. Dat hebben ze nu dus wel op de nieuwe consoles en daarom is het anders.
Goed punt, al geldt dat net zo goed voor andere hardware. Er zijn ook minimum eisen aan CPU, GPU en RAM. Een SSD, met bepaalde snelheid, kan ook zo'n eis zijn. Maar er wordt vrijwel niet exclusief voor PC ontwikkeld dus is het daarom nooit gebeurt. Straks heeft elk apparaat een SSD en zullen ontwikkelaars kunnen aannemen dat je een SSD hebt. Ik denk dat dat verschil groter gaat zijn dan de "supersnelle" SSD in beide consoles. Al krijg ik graag ongelijk, want ik wil echt zien waarom ze zo hard die SSD snelheden promoten.

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Ik zou aan de mensen willen adviseren die zo graag vernieuwende gameplay willen om eerst nog eens goed rond te kijken op deze generatie. :) Want deze generatie heeft echt hele mooie pareltjes voortgebracht met hele toffe en vernieuwende gameplay die alleen niet opgepikt werden door de massa, want tja, het is geen exclusive of heeft een AAA-budget. En dat heeft vooral te maken met visie en lef, en weinig met specs.

[ Voor 8% gewijzigd door uchiha tijntje op 17-07-2020 12:05 ]

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Nu online
uchiha tijntje schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 11:59:
[...]

Even voor de duidelijkheid dan... Jij bent fan van racegames. Wat voor next gen features kun jij bedenken voor race games die pertinent niet mogelijk zijn op deze generatie, ook niet door scaling of andere sliders qua instellingen. :) Echt oprecht benieuwd. En dan heb ik het dus niet over laadschermen.
Een 24 uur durende Top Gear race die zich spant over een heel continent met 1:1 schaal en accuraatheid. :P

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Paprika schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 12:05:
[...]

Een 24 uur durende Top Gear race die zich spant over een heel continent met 1:1 schaal en accuraatheid. :P
En die game moet zeker in 2099 uitkomen? :P :+

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Nu online
uchiha tijntje schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 12:06:
[...]

Nou, het kan ook nu al. Al doe je het wel maar 1 keer denk ik. Iets met buitenlucht gevolgd door blauwe zwaailichten en tralies enzo. O-)

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
uchiha tijntje schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 12:06:
[...]

Denk je echt? Ik verwacht zulke dingen eigenlijk al op de volgende of hooguit de console daarna. 10 tot 15 jaar vanaf nu dus.
Zeker als de cloudhardware belangrijker gaan worden moet dat toch lukken op zo een termijn. (kijk ook naar de ontwikkelingen van Flight Simulator.)

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

• MRE-Inc

MRE-Inc

Amaze86 schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 11:56:
Nieuwe Audeze-koptelefoon is gemaakt voor PlayStation 5 en Xbox Series X

https://www.homecinemamag...ation-5-en-xbox-series-x/
Interessant. Ken het merk verder niet, maar de prijs is al premium. Ben zelf nog steeds aan het rondkijken naar een nieuwe headset, maar die ik wil kan alleen via Amazon US gekocht worden en daar hangt dus weer een import prijskaartje aan vast.

Wil zelf eigenlijk wel overstappen van Xbox Wiresless protocol ondersteunende headsets naar eentje met een dongle. Dat laatse schijnt toch beter te zijn voor de geluids kwaliteit.

Pagina: 1 ... 27 ... 147 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Op naar gamende Tweakers? Zie deze lijst en voel je vrij om jezelf toe te voegen :)

Aanverwante topics:
• Alles over pre-orders en levertijden: ~[XSX / XSS] Pre-order, levering en prijzen topic
• GAMEPASS: [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie

Om een goede sfeer te behouden:
Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden