Toon posts:

[XSX / XSS] Het aanloop naar release topic Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 28 ... 147 Laatste
Acties:
  • 314.626 views

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:23

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

ArthurMorgan schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 12:09:
[...]

Denk je echt? Ik verwacht zulke dingen eigenlijk al op de volgende of hooguit de console daarna. 10 tot 15 jaar vanaf nu dus.
Zeker als de cloudhardware belangrijker gaan worden moet dat toch lukken op zo een termijn. (kijk ook naar de ontwikkelingen van Flight Simulator.)
Gisteren werd tegen mij gezegd, overdrijven is een kunst. Volgens mij alleen een soort abstracte kunst die niet door iedereen begrepen wordt :P.

Met andere woorden... het was een overdrijving...

Enige wat ik mee wil geven in de discussie, games die optimaal gebruik gaan maken van de hardware voor echt innoverende gameplay moet je in mijn optiek niet willen verwachten in de komende 2 jaar na launch. Anders word je snel teleurgesteld vermoed ik.

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 00:14
MRE-Inc schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 12:11:
[...]

Interessant. Ken het merk verder niet, maar de prijs is al premium. Ben zelf nog steeds aan het rondkijken naar een nieuwe headset, maar die ik wil kan alleen via Amazon US gekocht worden en daar hangt dus weer een import prijskaartje aan vast.

Wil zelf eigenlijk wel overstappen van Xbox Wiresless protocol ondersteunende headsets naar eentje met een dongle. Dat laatse schijnt toch beter te zijn voor de geluids kwaliteit.
Als je dan toch een gamer apparaat wilt (en het kan nog 100 keer gezegd worden, een normale kwaliteitshoofdtelefoon zal beter presteren dan eentje met een game label) dan is dit wel een van de betere merken en sowieso een slag beter dan Astro.
uchiha tijntje schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 12:13:
[...]
Enige wat ik mee wil geven in de discussie, games die optimaal gebruik gaan maken van de hardware voor echt innoverende gameplay moet je in mijn optiek niet willen verwachten in de komende 2 jaar na launch. Anders word je snel teleurgesteld vermoed ik.
Ik zou al lang blij zijn als de CPU een keer wordt ingezet voor goede AI/bots/npcs.

[ Voor 22% gewijzigd door Paprika op 17-07-2020 12:16 ]

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06-10 20:10

v8power67

Psn: Mausosaurus

uchiha tijntje schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 11:59:
[...]

Even voor de duidelijkheid dan... Jij bent fan van racegames. Wat voor next gen features kun jij bedenken voor race games die pertinent niet mogelijk zijn op deze generatie, ook niet door scaling of andere sliders qua instellingen. :) Echt oprecht benieuwd. En dan heb ik het dus niet over laadschermen.
Dat is een goede idd. Zou ook niet direct weten. Nou zijn circuit racers misschien niet beste voorbeeld voor een ssd ivm niet heel veel dynamische dingen. Maar dingen die me te binnenschieten bv minder lod popin doordat ssd meer op laatste moment kan inladen. Misschien meer dynamische activiteiten, omdat ze dus niet 30 sec vtv iets moeten gaan inladen ivm hdd snelheid kan nu 2sec vtv ergens 10gb data ingeladen worden. Verder geen idee maar ben ook niet meest creatieve persoon helaas :p
Alleen ik weet zeker dat als een dev de kans heeft ze echt meer unieke dingen kunnen doen puur door alleen ssd, dus de absurde stap in cpu en gpu niet eens meegenomen.
Ik denk dat er echt wel devs zijn die ons kunnen verrassen qua creativiteit puur door de ssd.
Maar misschien verwacht ik wel teveel ervan. Maar puur even gebaseerd op ps5 tech praatje kreeg ik wel echt vertrouwen in de keuze van een ssd en dat dit echt wat kan gaan veranderen( buiten laadtijden om).

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

• Paprika
v8power67 schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 12:19:
[...]
Maar misschien verwacht ik wel teveel ervan. Maar puur even gebaseerd op ps5 tech praatje kreeg ik wel echt vertrouwen in de keuze van een ssd en dat dit echt wat kan gaan veranderen( buiten laadtijden om).
Het is eerder dat je er met de huidige en vorige generaties omheen moest werken. Nu is dat geen belemmering meer. Er waren zat creatieve oplossingen beschikbaar, maar het blijft een beetje om een probleem heen ducktapen.

• Dalim
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 04-07 14:50
Deze discussie is onnavolgbaar geworden, men leest amper wat de ander zegt voordat er gereageerd wordt. En ondertussen zijn er alweer 10 nieuwe reacties geplaatst door anderen.

Deze SSD en next gen exclusives discussie hebben we in beide topics al meermaals gehad.
En volgens mij is niemand van standpunt veranderd (ik ook niet), dus ik zie het nut er dus ook niet meer van in.
Het is puur een herhaling van oude meningen en standpunten.

Iemand een ander (bij voorkeur nieuw) onderwerp aan te snijden? :O

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Hoe geweldig gamepass is?
De games die je absoluut niet wilt zien donderdag maar toch wel verwacht.
De games die je absoluut wilt zien donderdag maar niet verwacht.
Hoe grappig het twitteraccount is van gamepass?

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:15
MRE-Inc schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 12:11:
[...]

Interessant. Ken het merk verder niet, maar de prijs is al premium. Ben zelf nog steeds aan het rondkijken naar een nieuwe headset, maar die ik wil kan alleen via Amazon US gekocht worden en daar hangt dus weer een import prijskaartje aan vast.

Wil zelf eigenlijk wel overstappen van Xbox Wiresless protocol ondersteunende headsets naar eentje met een dongle. Dat laatse schijnt toch beter te zijn voor de geluids kwaliteit.
LucidSound LS50X,snap niet da die nergens in eu te koop is.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:48

Wom

Enorm geweldig. Bespaard geld zodat ik wat vaker een bloemetje kan kopen voor mijn vriendin. Niet dat ik dat doe, maar het zou kunnen he :+
uchiha tijntje schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 12:25:
De games die je absoluut niet wilt zien donderdag maar toch wel verwacht.
NFL, NBA of andere Amerikaanse sportzut.
De games die je absoluut wilt zien donderdag maar niet verwacht.
Batman Arkham Knight opvolger! Mad Max 2! Blinx 3! (perfect om die SSD zooi te demonstreren)
Hoe grappig het twitteraccount is van gamepass?
Ze weten meestal wel de juiste snaar te raken inderdaad :)

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

• Dalim
De games die je absoluut niet wilt zien donderdag maar wel verwacht
Ik weet niet echt goed wat ik moet verwachten (op Halo Infinite etc na), maar ik laat me graag verrassen.
Wat ik absoluut niet wilt zien zijn inderdaad de games die @Wom al genoemd heeft en GTA 5, Skyrim en andere remasters van 2 generaties terug die ook op deze generatie zijn uitgekomen. Het is nu wel echt klaar wat mij betreft.

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20:10

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Amaze86 schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 12:44:
[...]

LucidSound LS50X,snap niet da die nergens in eu te koop is.
Ja die bedoel ik. Alleen via Amazon US. En dan wil ik ook nog de witte versie maar die heeft een Snoop Dogg logo achtig ding. Vind ik niet eens zo erg, maar is wel weer 50 euro duurder want limited edition.

Enerzijnds een flinke financiele meevaller gehad waardoor het eigenlijk wel kan, maar ik vind die 80 euro import en verzendkosten gewoon te absurd. Maar ja die graaiers in Den Haag moeten weer betaald worden hè.

Welke games ik niet wil zien: Dat zijn voor mij ook die American Football/Baseball/Basketball games. Verder ben ik ook niet zo'n sucker van alle MS exclusives zoals Gears, Halo etc, dus daark kijk ik ook niet echt naar uit. Een Forza dan wel weer ondanks dat ik die games ook nauwelijks speel.

En het GamePass twitter account...ja die zijn wel erg grappig. Gisteren weer met een of andere post in Microsoft Frontpage (Express) style achtig iets.... _/-\o_

XBL: MRE Inc

• Wom

Wom

Dalim schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 13:09:
[...]

Ik weet niet echt goed wat ik moet verwachten (op Halo Infinite etc na), maar ik laat me graag verrassen.
- Halo Infinite
- Gears of War 5 XSX update
- Sea of Thieves XSX update
- Forza Motorsport 'reboot' of opvolger
- Fable
- Everwild
- Single Player campaign van Crossfire X door Remedy
- Starfield

Dat even zo uit de losse pols van wat ik verwacht te zien en waar ik de titel van ken :+

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:28
Blinx 3 inderdaad, dat is een showcase voor XVA. Blinx 1&2 maakten op de eerste Xbox al gebruik van de HDD voor de rewind functie. Dat zouden ze mooi kunnen doortrekken naar de XSX over twee jaar.

Echte XSX exclusives en de mogelijkheden verwacht ik wel op 23 juli te zien want veel van de studio's zijn al sinds 2018 bezig met de XSX, dus in 2020 games showen die releasen in 2022 is niet gek.

Over dat nieuwe gameplay verhaal: gameplay hoeft natuurlijk niet compleet nieuw te zijn. Kan ook fine-tuning zijn. R&C werd al genoemd, i.p.v. zoals in eerdere games tientallen seconden naar een loading video van je ship te kijken spring he straks door een portal en in 2~4 seconden ben je in een andere wereld die ook nog eens rijker is dan wat we nu gewend zijn. Racing games kunnen eindelijk betere physics, AI, invloed van omstandigheden (slijtage banden, weer, schademodel) krijgen. Deze zaken zijn op de 8e gen niet echt doorontwikkeld t.o.v. een FM4 en GT6. Zo geldt dat voor eigenlijk wel voor alle games. 8e gen bracht voornamelijk iets grotere schaal en eyecandy t.o.v. 7e gen. 9e gen is op alle gebieden een enorme stap voorwaarts t.o.v. 8e gen, maar dat weet ondertussen iedereen wel.

• Miesjh
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22:44

Miesjh

Xbox Live: Miesjh NL

Ik hoop op een nieuwe Forza. Verder lijkt me Everwild wel wat en iets van Ori.

• Miesjh

Miesjh

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EdFmkLkXoAEvRX2?format=jpg&name=medium

• nioz
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-05 15:34
Ik hoop dat age of empires naar de Xbox komt. Die zou ik wel graag willen spelen op console :D

• Dalim
Trishul schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 14:07:
Blinx 3 inderdaad, dat is een showcase voor XVA. Blinx 1&2 maakten op de eerste Xbox al gebruik van de HDD voor de rewind functie. Dat zouden ze mooi kunnen doortrekken naar de XSX over twee jaar.

Echte XSX exclusives en de mogelijkheden verwacht ik wel op 23 juli te zien want veel van de studio's zijn al sinds 2018 bezig met de XSX, dus in 2020 games showen die releasen in 2022 is niet gek.

Over dat nieuwe gameplay verhaal: gameplay hoeft natuurlijk niet compleet nieuw te zijn. Kan ook fine-tuning zijn. R&C werd al genoemd, i.p.v. zoals in eerdere games tientallen seconden naar een loading video van je ship te kijken spring he straks door een portal en in 2~4 seconden ben je in een andere wereld die ook nog eens rijker is dan wat we nu gewend zijn. Racing games kunnen eindelijk betere physics, AI, invloed van omstandigheden (slijtage banden, weer, schademodel) krijgen. Deze zaken zijn op de 8e gen niet echt doorontwikkeld t.o.v. een FM4 en GT6. Zo geldt dat voor eigenlijk wel voor alle games. 8e gen bracht voornamelijk iets grotere schaal en eyecandy t.o.v. 7e gen. 9e gen is op alle gebieden een enorme stap voorwaarts t.o.v. 8e gen, maar dat weet ondertussen iedereen wel.
Zoals gewoonlijk een leerzame, quality post van jou d:)b

• Dalim
nioz schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 14:43:
Ik hoop dat age of empires naar de Xbox komt. Die zou ik wel graag willen spelen op console :D
Wel met toetsenbord en muis dan denk ik? Een real-time strategy game waar reactievermogen en precisie belangrijk zijn lijkt me wel een flinke uitdaging met controller. Zoiets als Civ is nog wel te doen. Football Manager moet trouwens ook wel te doen zijn, hoop dat die ook nog een keer naar consoles komt.

• nioz
Dalim schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 15:19:
[...]

Wel met toetsenbord en muis dan denk ik? Een real-time strategy game waar reactievermogen en precisie belangrijk zijn lijkt me wel een flinke uitdaging met controller. Zoiets als Civ is nog wel te doen. Football Manager moet trouwens ook wel te doen zijn, hoop dat die ook nog een keer naar consoles komt.
Ja, dat is ook een van de redenen dat ik bang ben dat de game niet naar de Xbox komt: Het lijkt me wel een eis dat alles met de controller moet werken. Maar wellicht dat er met wat truukjes (game speed?) een developer is die ook iets werkbaars voor de controller weet te verzinnen?

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Miesjh schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 14:25:
Ik hoop op een nieuwe Forza. Verder lijkt me Everwild wel wat en iets van Ori.
Volgens mij is Moon studio’s nu bezig met een game voor Amazon of Stadia had ik gelezen. Ori is nu wel een mooi afgerond verhaal.

• Miesjh

Miesjh

Raar verhaal. Far Cry 6 is alleen in 4K op de Xbox. Heeft MS een zak geld gegeven? Kan me niet voorstellen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Pu6I9KQA-5fgPoX5ZItgShP0ebs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2PObvfGPdMiWzhIp5fgKSC9Z.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/camo/65a8a1bc0743424dd4446d5097d5279eacdfa997/?url=https%3A%2F%2Fi.imgur.com%2Fm05s6Mrl.jpg

[ Voor 44% gewijzigd door Miesjh op 17-07-2020 19:42 ]

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:15
@Miesjh Is al als onzin verklaard. Fout gemaakt door de support van ubisoft.

Ze bedoelden dat alleen de nieuwere xbox consoles 4k zijn. De xbox one niet. Far cry 6 is een cross gen titel vandaar.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

• Wom

Wom

Waarschijnlijk dat Xbox een marketingdeal* heeft voor Far Cry 6? Mag aannemen dat iedereen hier wel snapt dat als een multiplatformgame op de XSX of One X 4K draait hij dat op de PS5 ook wel zal doen?

* Blijf dat een idioot iets vinden, maar de wereld werkt helaas zo.

• MRE-Inc

MRE-Inc

Een dev over SFS (Sampler Feedback Streaming) en waarom de techniek best goed is (ondanks dat hij momenteel niet met Series X hardware werkt).

Redelijk technisch verhaaltje, maar op zich wel goed te volgen.

Spoiler alert: hij zegt dat je deze komende generatie niet fout kan kiezen (both consoles are awesome)
You're going to hear a lot about why SFS (Sampler Feedback Streaming) is such a big deal and why its so important in maximizing the potential of the Xbox Series X hardware with regard to its Velocity Architecture. So let’s take a very brief and fast look at things.

First, textures. Games are made up of textures, of which a single surface can contain several. What looks like one simple visual asset to you in the game world, can actually contain many. Commonly, surfaces are created with a bare minimum of: Diffuse, Specular and Normal. However, they can also contain separate channels for masking, power and scale variables, height maps, parallax occlusion or displacement maps etc. These are usually best served in the same native resolution as the diffuse, but can be any size, larger or smaller. So, a standard texture set contains several assets. Assets will vary in size depending on resolution, and compression method used. For reference, a standard 2048x2048 texture set will be D/N/S, of which each file is 12mb, so, 36mb in total.

Next gen, 4096x4096 and 8192x8192 will be more common. A standard 4096 set is 48mb each (144mb) and 8192 is a massive 192mb each (576mb). Adding in other surfaces you can see how these add up.
However, that's not a fair assumption, as usually, we compress these images to save file size on disk. But we also do other tricks, such as greyscale specular, or lower resolution spec maps. There are many ways to save size here. But, let’s go with a standard 4096 set, at 144mb, uncompressed. Now, every texture asset is comprised of something called a "mip". Mip maps are, essentially, lower resolution versions of the same asset. The reason for this is that when an asset is used in the current scene, if you use too low res an image it will look awful, but likewise too high res an image will look utterly terrible at distance and appear to what we call sparkle (almost like looking at a pixelated version of the image). So we blend between these textures as needed. Modern game engines handle this process automatically. Throw in a 512x512 and the engine will load the correct mips as required. But what are the "correct mips"? A mip is created for a texture that is exactly half of the X and Y axis of the previous. In English, this means 512x512 would be our source, and then 256x256, 128, 64, 32, 16 etc. So as you can see, the higher resolution your base asset is, the more mips are required. Again remember this is done for EVERY asset, texture wise.

Now... Let’s get back to SFS. A normal method of handling this data is that we have to load the whole texture into memory. Yes, that means if you have, let’s say a player model, and he uses a 8192 res texture, you have no way around this. You load that 8192 texture. If the player is in your face, or if he's 1 mile away shooting somebody else, it doesn't matter... If the engine thinks that asset is needed, it’s in memory. Remember, I said it’s not just ONE asset either, but multiple. So, think of the sheer amount of data that could be needed, for a single character that's a mile away, which takes up 1cm on your 65" OLED. Traditional systems, and yes the PS5, work this way. But with SFS, you don't. And this is the game changer. SFS will essentially only load the required mips and totally ignore everything else that would usually need to be called into memory. Why is that important? Simple. Because now, that half a gigs worth of uncompressed data, is just 576......kb. You now only need to load the texture from 128x128 (example), due to the sheer distance. Of course, this will change based on proximity, but works for any surface. Game world textures, characters etc. You will ALWAYS be close to something, but far away from others. So now, you are loading in much, much, much less texture data.

Why is that such a big deal? Because now, you need much LESS IO throughput to move assets in and out of memory. You can load things quicker, for less hit, but still at the quality desired. In short this actually moves around the need for a higher bandwidth, and allows the same fidelity, at a lower cost. Which not only equals more memory to play with for assets, but also faster performance.

The PS5 SSD is faster than the Series X. Of that, there is absolutely nobody with a brain who will tell you otherwise. However, there is more than one way to skin a cat, and SFS is an absolute game changer in keeping up with the (brilliant) PS5 drive. Couple this with sustained speeds that are a few TF higher and other tricks for rendering higher quality assets in the near frustum (I'm looking forward to seeing how MS tackle a DLSS 2.0 alternative too!) and its clear to see why the Series X is such a damn fine machine.
Both machines are incredible. BOTH. But while Sony put all their eggs in an SSD basket, MS divided the talent up for everything. The XSX SSD is a damn fine piece of kit with some impressive IO optimizations of its own that gets ignored, but now, coupled with SFS, it essentially levels the playing field somewhat. As I said, there is no denying the PS5 has the faster IO and raw speeds... OF COURSE. But that's not the end of the magic trick for MS. I cannot wait for the 23rd. Come on Xbox, bring the fire, bring the bombs. Let’s put this "Xbox has no games" meme to bed.

Regardless of if you're blue or green, we are in for a damn fine generation guys. Let’s do this.
Clarification: When a mesh uses a 8192 texture that texture is loaded into memory regardless of distance to the camera or mip level used. Meaning even if it’s using a low mip level it still needs that 8192 texture in memory. SFS would only use the lower mip and swap as needed.

Sorry something else I need to clarify (which I thought was obvious but I’ll say it now) I’m a developer and have nearly 20 years experience of both professional work and indie, however I am not currently working on Series X hardware (But that doesn’t change how things work).

I have friends working on both but to be fair all I’ll say is don’t believe everything you read. There’s this thing that Xbox is doing poorly or that Sony is miles behind in speed?

All I’ll say is my friends are very happy with the Xbox hardware, and Sony’s too. Both consoles are awesome from what I can gather, and have their own strengths and weaknesses, of course. I wouldn’t worry, I don’t see there being a wrong choice this gen!

• Miesjh

Miesjh

Duidelijk stukje MRE. Kan niet wachten tot november.

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:48
Paprika schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 12:05:
[...]

Een 24 uur durende Top Gear race die zich spant over een heel continent met 1:1 schaal en accuraatheid. :P
The Crew toont aan dat het best mogelijk moet zijn. De VS is niet helemaal op schaal, maar toch behoorlijk groot.

1:1 zou gewoon kunnen, maar het probleem is hier wederom niet de hardware maar de mankracht om zo'n level te maken.

Dus doe maar een nieuwe poging :+

Martinspire - PC, PS5, XSX

• Trishul
Hm elke keer als ik iemand een relatie zie leggen tussen de nieuwe consoles en DLSS 2.0... neem ik die persoon/het verhaal met een korreltje zout. Waarom? We moeten stoppen met het vergelijken van appels en peren.
Nvidia GPU's hebben dedicated tensor cores voor ML, en rdna 2.0 in welke vorm dan ook, heeft dit niet. Wat betekent dit dan? Nou dat betekent, dat een RTX2060 (ja een 2060) even mooie of nog mooiere eyecandy op je scherm kan toveren t.o.v. de 9e gen consoles (zal niet gebeuren omdat er niet dedicated voor een RTX2060 ontwikkeld wordt) dankzij DLSS 2.0. Dit komt, omdat Nvidia ML gebruik maakt van de tensor cores, die los staan van de cuda cores waar de marketing TF waarde voor gerekend wordt.

De XSX en PS5 hebben 12 en 10,2 TF GPU's. Dat is de TF berekend op basis van alle CU's. RDNA2 heeft geen dedicated cores (equivalent van tensor cores) voor ML. Dus de XSX TOPS van 97TOPS is o.b.v. 52 CU's aan het werk. Maar de GPU heeft nog veel meer taken te doen, zoals graphics rendering, GPU compute, etc. Het lijken dedicated cores, maar dat is het niet, wat MS in de XSX heeft gestopt is een doorontwikkeling van Rapid Math (soort FP16 acceleratie) technologie van Vega/PS4Pro. Die laatste heeft dit naar mijn weten nooit effectief ingezet. Omdat je je CU's dan gebruikt voor andere rekenzaken is dit nooit van de grond gekomen.

Getallen voor de vergelijking, en waarom zo'n geavanceerde technologie als DLSS2.0 niet te realiseren is op 9e gen consoles:

-XSX TOPS = 97 TOPS 4bits o.b.v. 52 CU
-RTX2060 TOPS = 52 TOPS uit dedicated 240 tensor cores, ~200 TOPS uit volledige GPU (all cores) 4bits
-RTX2080Ti TOPS = 113 TOPS uit dedicated 544 tensor cores, ~450 TOPS uit volledige GPU (all cores) 4 bits

Zoals te zien is, op z'n best zal de XSX ML performance in de buurt komen van wat de RTX2060 kan. Iets dat zich kan meten met DLSS 2.0 gaan we niet zien op de 9e gen consoles. Met Nvidia Ampère GPU's met betere RT en tensor performance zullen ze nog verder uitlopen. Voor RDNA2 is het dan effectiever om 2160p of 1800p als target te stellen.

Wat ik wel zie gebeuren, is dat wanneer een game met PS5 target ontwikkeld wordt, de resterende CU performance ingezet wordt voor extra RT of ML, native resolutie bump, of bescheiden MLAA erbovenop.

• Wom

Wom

Wat is ML? Wat wordt er mooier of vloeiender door?

• Paprika
Martinspire schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 22:12:
[...]

The Crew toont aan dat het best mogelijk moet zijn. De VS is niet helemaal op schaal, maar toch behoorlijk groot.

1:1 zou gewoon kunnen, maar het probleem is hier wederom niet de hardware maar de mankracht om zo'n level te maken.

Dus doe maar een nieuwe poging :+
Kom je daar niet regelmatig dezelfde assets tegen?

• Martinspire
Paprika schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 23:18:
[...]

Kom je daar niet regelmatig dezelfde assets tegen?
Het is 1 land, dus ja dat lijkt me logisch. Maar oordeel zelf:

Dat je meer verschillende assets wilt zien is prima, maar je wilde 1 grote lange race op 1 continent en dat is met de huidige generatie al mogelijk als ze er nog wat meer tijd in steken.

Verder heb je nog Test Drive Unlimited (zelfs die #1 op de Xbox 360) met een vrij indrukwekkende map.

Fuel, ook voor de 360, was ook al zo'n titel. Het is puur het streamen van delen van de map wat al langer kan. Met een SSD kan het nog mooier, beter, sneller, maar het is niet nieuw.

En nogmaals: het probleem is vooral mankracht. Veel grote games zien er gewoon saai uit, want het kost gewoon veel tijd en geld om zo'n grote map te vullen. Een andere beperking was schijfruimte. En dan niet zozeer als installatie op je console, maar het schijfje wat ze in de winkel verkopen. Niemand heeft zin om 5 blurays aan data te laten installeren.

[ Voor 37% gewijzigd door Martinspire op 18-07-2020 00:04 ]

• Miesjh

Miesjh

Eigenlijk Flight Simulator maar dan op de weg.

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:29
Martinspire schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 23:59:
[...]

Het is 1 land, dus ja dat lijkt me logisch. Maar oordeel zelf:
[YouTube: Drive Across the Map: The Crew 2 TimeLapse]

Dat je meer verschillende assets wilt zien is prima, maar je wilde 1 grote lange race op 1 continent en dat is met de huidige generatie al mogelijk als ze er nog wat meer tijd in steken.

Verder heb je nog Test Drive Unlimited (zelfs die #1 op de Xbox 360) met een vrij indrukwekkende map.

Fuel, ook voor de 360, was ook al zo'n titel. Het is puur het streamen van delen van de map wat al langer kan. Met een SSD kan het nog mooier, beter, sneller, maar het is niet nieuw.

En nogmaals: het probleem is vooral mankracht. Veel grote games zien er gewoon saai uit, want het kost gewoon veel tijd en geld om zo'n grote map te vullen. Een andere beperking was schijfruimte. En dan niet zozeer als installatie op je console, maar het schijfje wat ze in de winkel verkopen. Niemand heeft zin om 5 blurays aan data te laten installeren.
Ja dat was ook het punt wat ik probeerde te maken. Alles kan al, alleen misschien niet op het grafische niveau wat je wil.
Ze kunnen dus ook prima vol gebruik maken van de xsx mogelijkheden en de game op de xbo gewoon assets meer herhalen en/of veel lagere kwaliteit. Dan ziet het er misschien op de xbo effectief nog minder uit dan oudere xbo games, maar dat helpt alleen maar met de nieuwe generatie er beter uit laten zien zodat mensen upgraden.

Gamertag: FinrazielNL

• nioz
Finraziel schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 07:35:
[...]

Ja dat was ook het punt wat ik probeerde te maken. Alles kan al, alleen misschien niet op het grafische niveau wat je wil.
Ze kunnen dus ook prima vol gebruik maken van de xsx mogelijkheden en de game op de xbo gewoon assets meer herhalen en/of veel lagere kwaliteit. Dan ziet het er misschien op de xbo effectief nog minder uit dan oudere xbo games, maar dat helpt alleen maar met de nieuwe generatie er beter uit laten zien zodat mensen upgraden.
Ik vind dat toch wel een gevalletje ‘horseless carriage syndrome’: nieuwe ontwikkelingen bekijken door de lens van wat je al kent. Ik hoop toch echt dat er mensen zijn die wat creatiever zijn dan wij en wel iets nieuws weten te doen (waar wij nog niet aan gedacht hebben) met de nieuwe technologie.

Wat betreft de onderliggende discussie: het zal nog wel even duren voordat dat soort creativiteit naar buiten komt, dus tot die tijd lijkt het me een prima strategie van Microsoft om de hele rits nog even te ondersteunen.

Verwijderd

nioz schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 10:54:
[...]

Ik vind dat toch wel een gevalletje ‘horseless carriage syndrome’: nieuwe ontwikkelingen bekijken door de lens van wat je al kent. Ik hoop toch echt dat er mensen zijn die wat creatiever zijn dan wij en wel iets nieuws weten te doen (waar wij nog niet aan gedacht hebben) met de nieuwe technologie.

Wat betreft de onderliggende discussie: het zal nog wel even duren voordat dat soort creativiteit naar buiten komt, dus tot die tijd lijkt het me een prima strategie van Microsoft om de hele rits nog even te ondersteunen.
En vergeet niet dat de SSD voordelen voor de ontwikkeling van een game een grote stap voorwaarts is. Die tijd kunnen ze investeren in meer content Creation waardoor je weer meer diverse content in je levels kan proppen wat op zijn beurt weer meer data overdracht vereist. Een soort cirkeltje waarbij er zowel in de workflow en eindresultaat de hogere I/O van belang is.

De enige factor welke nog van belang kan zijn is de opslag ruimte. Meer diverse content in je game vraagt gewoon meer schijfruimte en de mate van compressie en hoe groot een gemiddelde game gaat zijn is nog niet echt duidelijk.

• Finraziel
[...]

Ja tuurlijk, ik bedoelde het ook vooral in de context van de eerste twee jaar van de nieuwe console generatie. Ik hoop ook zeker hele creatieve nieuwe dingen te zien, maar dat duurt altijd even. Mijn punt was dus meer dat ik verwacht dat het beleid van Microsoft de games op xsx niet veel zullen hinderen.

Bovendien, als mijn scenario uitkomt, wel op xsx flink gebruik maken van de snelle io maar op xbo de graphics enorm terugschroeven om het bij te kunnen houden, dan krijgen we nog steeds games te zien die we anders niet zouden krijgen. Zolang de xbo het primaire platform is gaan ze dat niet doen want je wil wel een bepaald niveau aan graphics halen. Als de xsx het overneemt dan maakt dat minder uit... Zolang de game nog speelbaar is is het goed. Wil je mooie graphics dan koop je maar een xsx.

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
Begrijpelijk waarom ze "alle" games overal op alle consoles speelbaar willen houden, maar hopelijk houdt dat de ontwikkeling niet tegen, wat helaas bij sommige games de afgelopen jaren wel een probleem was.

• Martinspire
[...]

Ik denk dat je dan wat ver gaat. Ja games gaan meer mogelijkheden krijgen, maar uiteindelijk is de SSD maar 1 component. Het moet ook op het beeld getoond worden wat je inlaad en als je CPU/GPU niet snel genoeg is, dan houdt het op. Ik snap dat het leuk is om te denken dat je straks alles instant kunt doen, maar uiteindelijk zijn het maar assets. Draw distance wordt echt niet oneindig, dat is gewoon niet mogelijk met de CPU/GPU. Zelfs de snelste PC processoren zouden dat niet aankunnen, maar een kastje van 1/8 prijs zou dat wel kunnen?

Wat ik en een aantal anderen proberen te zeggen is dat de huidige generatie al echt niet slecht is. Ik vind nog steeds The Division 2 de mooiste game op de console, voor hoeveel stuff het overal kan tonen en ja die gaat imo zelfs TLOU2 voorbij als het gaat om het tonen van een geloofwaardige post-apocalyptische wereld in een stadse omgeving. Het enige mindere is dat de resolutie wat lager lijkt en de FPS wat meer inkakt, maar dat is met een open wereld niet raar natuurlijk.

En dat wordt dus met de komende generatie alleen maar beter. Meer pixels per asset, nog meer assets in een kamer. Maar als je die video kijkt, dan zie je gewoon al elke vierkante meter vol staan en dan kun je je afvragen hoeveel meer werk je erin wilt steken om een game te maken.

Zoals anderen al aangaven is het leuk om bepaalde features toegevoegd te zien die met meer performance nu wel mogelijk zijn, maar van wat ik zoal lees is het vooral een extra feature en geen game-definerende feature. Sneller door de wereld bewegen, grotere omgevingen, grotere werelden, het is allemaal leuk maar het moet ook gevuld worden met interessante content. Dat vereist grotere budgetten en meer mankracht. Bovendien is zo'n budget een risico voor als je iets nieuws wilt doen. Dat is ook de reden dat je deze generatie al veel conservatieve keuzes ziet op gameplay, om maar te zorgen dat je niet teveel verlies neemt. Kijk naar EA die met Anthem een behoorlijke rekening kreeg. Mass Effect Andromeda die belabberd werd gereleased. Kijk naar een Fallout 76. Een No Man's Sky bij release (vs wat het nu is, dat vereist echt veel geld).

Nu weer een nieuwe generatie met nieuwe games die je maar op weinig consoles kunt terugverdienen. Denk jij dat ze dan vele miljoenen uittrekken om een game te maken die echt iets nieuws gaat doen? Ik eigenlijk niet...

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23:53
Martinspire schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 13:31:
[...]
Zoals anderen al aangaven is het leuk om bepaalde features toegevoegd te zien die met meer performance nu wel mogelijk zijn, maar van wat ik zoal lees is het vooral een extra feature en geen game-definerende feature. Sneller door de wereld bewegen, grotere omgevingen, grotere werelden, het is allemaal leuk maar het moet ook gevuld worden met interessante content. Dat vereist grotere budgetten en meer mankracht. Bovendien is zo'n budget een risico voor als je iets nieuws wilt doen. Dat is ook de reden dat je deze generatie al veel conservatieve keuzes ziet op gameplay, om maar te zorgen dat je niet teveel verlies neemt. Kijk naar EA die met Anthem een behoorlijke rekening kreeg. Mass Effect Andromeda die belabberd werd gereleased. Kijk naar een Fallout 76. Een No Man's Sky bij release (vs wat het nu is, dat vereist echt veel geld).

Nu weer een nieuwe generatie met nieuwe games die je maar op weinig consoles kunt terugverdienen. Denk jij dat ze dan vele miljoenen uittrekken om een game te maken die echt iets nieuws gaat doen? Ik eigenlijk niet...
Dit is precies de reden waarom de Xbox games de komende tijd zowel op de next-gen als op de current-gen speelbaar zijn...

[ Voor 35% gewijzigd door Rossi46 op 18-07-2020 13:39 ]

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

• nioz
[...]

Ik denk dat je dan wat ver gaat. Ja games gaan meer mogelijkheden krijgen, maar uiteindelijk is de SSD maar 1 component. Het moet ook op het beeld getoond worden wat je inlaad en als je CPU/GPU niet snel genoeg is, dan houdt het op. Ik snap dat het leuk is om te denken dat je straks alles instant kunt doen, maar uiteindelijk zijn het maar assets. Draw distance wordt echt niet oneindig, dat is gewoon niet mogelijk met de CPU/GPU. Zelfs de snelste PC processoren zouden dat niet aankunnen, maar een kastje van 1/8 prijs zou dat wel kunnen?

Wat ik en een aantal anderen proberen te zeggen is dat de huidige generatie al echt niet slecht is. Ik vind nog steeds The Division 2 de mooiste game op de console, voor hoeveel stuff het overal kan tonen en ja die gaat imo zelfs TLOU2 voorbij als het gaat om het tonen van een geloofwaardige post-apocalyptische wereld in een stadse omgeving. Het enige mindere is dat de resolutie wat lager lijkt en de FPS wat meer inkakt, maar dat is met een open wereld niet raar natuurlijk.

[YouTube: Tom Clancy’s The Division 2 – Xbox One X Enhanced Trailer “Far Away”]

En dat wordt dus met de komende generatie alleen maar beter. Meer pixels per asset, nog meer assets in een kamer. Maar als je die video kijkt, dan zie je gewoon al elke vierkante meter vol staan en dan kun je je afvragen hoeveel meer werk je erin wilt steken om een game te maken.

Ik vind dat je iets te veel aannames doet met betrekking tot mijn post en wat ik daarmee wilde zeggen :) Je zegt dat ik ‘wat ver’ ga, maar ik zeg enkel dat ik het wat te simpel gesteld vind om te doen alsof de nieuwe technologie (in brede zin bedoelde ik dat, dus de consoles, nergens verwijs ik enkel naar de ssd) ons geen dingen gaat brengen die niet op de huidige generatie zouden kunnen. Alsof meer kracht ons alleen een hogere resolutie gaat opleveren of hetzelfde maar dan met raytracing.

Maar even terug naar het oorsponkelijke argument en wat ik net ook al zei: ik vind het een prima strategie van Microsoft omdat ik denk dat de meeste spelconcepten prima op verschillende typen hardware zullen functioneren zonder afbreuk te doen aan het concept of gameplay (zoals eerder ook al genoemd werd: BotW is een goed voorbeeld). En over een paar jaar is er vast iemand die een goede toepassing voor al die terraflops heeft gevonden en dan laten ze die xbox one support een keer varen. Lijkt mij prima :)

edit: @Finraziel duimpje omhoog :) denk dat we op 1 lijn zitten.

• ariekanari
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:34
De snelheid van de SSD is toch wel een dingetje voor velen.
In dit artikel wordt beweerd dat de Series X mee kan komen met de PS5:

https://mspoweruser.com/m...ies-x-i-o-throughput-ps5/

[ Voor 3% gewijzigd door ariekanari op 18-07-2020 16:00 ]

Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements

• LuisjeNL
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23:44
Ach zo zijn er voor beide argumenten genoeg 'artikels'......

We gaan het pas zien als er daadwerkelijk games zijn die het nodig hebben :)

Lichtpuntje...

Verwijderd

Heb zin in donderdag! Ben benieuwd naar de 1st party games die Microsoft gaat laten zien. Zoals al eerder gepost heb ik mijn One S en One X inmiddels verkocht en om de tijd tot de next-gen te overbruggen een PS4 Pro aangeschaft. Weet nog niet met welke next-gen console ik ga beginnen.

Moet zeggen dat ik niet zo enorm onder de indruk ben van de PS4. Sterker nog, vind de Xbox op veel vlakken (controller, console-design, koeling, performance) de betere console. Alleen, de exclusives, tja... daar doet het pijn. Hoop dat Microsoft daar echt gaat knallen de komende generatie. Laat de 360 tijden maar weer herleven! :)

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Schijnbaar is er een pre show van Geoff Keighly waarin er ook game announcements komen.

• MRE-Inc

MRE-Inc

Verwijderd schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 17:11:
Moet zeggen dat ik niet zo enorm onder de indruk ben van de PS4. Sterker nog, vind de Xbox op veel vlakken (controller, console-design, koeling, performance) de betere console. Alleen, de exclusives, tja... daar doet het pijn. Hoop dat Microsoft daar echt gaat knallen de komende generatie. Laat de 360 tijden maar weer herleven! :)
Over die 1st party exclusives heeft Phil Spencer gezegd dat ze hun eigen lijn daar in volgen en je dus geen counters op Spiderman, TLOU, GOW hoeft te verwachten of ook maar enig soort games die daar op lijken of proberen erop te lijken.
*knip*
Deze vergelijking word niet gemaakt en zeker niet op deze manier

[ Voor 21% gewijzigd door Gropah op 20-07-2020 14:24 ]

Verwijderd

MRE-Inc schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 17:22:
[...]

Over die 1st party exclusives heeft Phil Spencer gezegd dat ze hun eigen lijn daar in volgen en je dus geen counters op Spiderman, TLOU, GOW hoeft te verwachten of ook maar enig soort games die daar op lijken of proberen erop te lijken.

*knip*
Oh, eens. Voor een grote massa zal het nooit goed zijn. Maar ik kijk er met een eigen bril naar. Als je de lijn van de massa volgt dan is de Xbox One een zeer slechte console in vergelijking tot. Daar ben ik het ook niet mee eens en is ook weinig objectief. Zie mijn vorige post.

Een game als Flight Simulator vind ik bijv. top. Het is iets unieks. Ik wil een eigen visie van Microsoft zien m.b.t. content. Ik heb er wel vertrouwen in. Ten tijde van de lancering van de Xbox One vaarde Microsoft zijn eigen koers, maar toen vanuit arrogantie en gamer-unfriendly. Ten tijde van de huidige generatie hebben ze eigenlijk al bijna alle fouten hersteld met als resultaat dat de One (X) een uitstekende console is, maar qua games heeft het nog te weinig een eigen smoel. Dat lijken ze zelf ook door te hebben met de investeringen in al die studios en ik ben dus erg benieuwd naar die eigen smoel voor next-gen.

[ Voor 13% gewijzigd door Gropah op 20-07-2020 14:25 ]

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 19:09
Ben nieuwsgierig of dat de volgende generatie veel gaat betekenen voor games als Battlefield en CoD. Daar moet nu nog meer mogelijk zijn met destructie en bij CoD hopelijk grafische verbetering.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

• Aenea
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-02-2021
MRE-Inc schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 17:22:
[...]

*knip*
Persoonlijk lijkt het mij juist goed als Xbox hun eigen weg in slaat en totaal andere dingen gaat doen qua games dan PlayStation! Dat zorgt er nml. voor dat mensen juist meer redenen hebben om een Xbox game te willen spelen!

Ben heel benieuwd! Zag laatst alleen een overzichtje van alle MS studios en waar men nu al van weet waar ze mee bezig zijn en welke niet. Het is dan jammer om te zien dat er geloof ik maar 3 of 4 zijn waar nog niks van bekend is. Hopelijk is het waar dat sommige nu meer dan 1 dev team heeft! En ik verwacht ook nog wel een flink aantal 2nd and 3rd party exclusives te gaan zien as. donderdag!

[ Voor 16% gewijzigd door Gropah op 20-07-2020 14:24 ]

• Aenea
Wom schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 23:12:
Wat is ML? Wat wordt er mooier of vloeiender door?
ML staat voor Machine Learning. Dat heeft Nvidia heel erg handig benut om DLSS te implementeren, dat is een manier voor een game om op een lagere resolutie te renderen en het er dan vervolgens toch mooier uit te laten zien op een hogere resolutie.

Beetje hetzelfs als technieken zoals checkerboard rendering, temporal injection rendering, etc., etc. ipv. direct upscalen.

Overigens zijn er veel mensen die negatief denken over deze technieken en ze dan ook denigrerend 'upscaling' noemen maar het lijkt totaal niet op upscaling...

Verwijderd

[...]

Als een gpu met Vram met een snelheid van 400GB/s of hoger kan omgaan dan gaat een SSD van 9GB/s of 4.8 GB/s echt geen bottleneck zijn. Dus het argument dat de gpu die snelheden niet zou aankunnen is echt uit de lucht gegrepen.

Van wat ik van de UE5 demo begreep kan je wel degelijk spreken van unlimited draw distance. Ze hebben geen draw counts budgets meer en als je zover gaat tot 1 triangle per pixel dan is je enige limiet dat objecten die kleiner zijn dan een pixel niet meer zichtbaar zijn... Dat is oneindig genoeg voor mij.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2020 20:40 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 17:11:
Heb zin in donderdag! Ben benieuwd naar de 1st party games die Microsoft gaat laten zien. Zoals al eerder gepost heb ik mijn One S en One X inmiddels verkocht en om de tijd tot de next-gen te overbruggen een PS4 Pro aangeschaft. Weet nog niet met welke next-gen console ik ga beginnen.

De Xbox one x is kwa hardware ook beter, zon 50% beter zelfs op Tfloppers. Uiteindelijk komt het neer op de devs die het potentieel uit het kastje moeten halen en daar wat leuks mee doen. We gaan het de 23ste zien of MS daar in is verbeterd.

• Finraziel
Verwijderd schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 20:24:
[...]

Als een gpu met Vram met een snelheid van 400GB/s of hoger kan omgaan dan gaat een SSD van 9GB/s of 4.8 GB/s echt geen bottleneck zijn. Dus het argument dat de gpu die snelheden niet zou aankunnen is echt uit de lucht gegrepen.
Ehmmm... Die twee dingen hebben niet echt iets met elkaar te maken... De eerste gaat over hoe snel de gpu met zijn geheugen kan communiceren bij het opbouwen van frames, de tweede over inladen van assets. Totaal onvergelijkbaar.

Verwijderd

Finraziel schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 21:34:
[...]

Ehmmm... Die twee dingen hebben niet echt iets met elkaar te maken... De eerste gaat over hoe snel de gpu met zijn geheugen kan communiceren bij het opbouwen van frames, de tweede over inladen van assets. Totaal onvergelijkbaar.
Dat "communiceren" gaat ook over assets dus totaal wel vergelijkbaar.

Als een SSD te "snel" zou zijn voor de gpu dan was er geen eens vram nodig geweest.

• Wom

Wom

Lekker Ventje schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 18:13:
Ben nieuwsgierig of dat de volgende generatie veel gaat betekenen voor games als Battlefield en CoD. Daar moet nu nog meer mogelijk zijn met destructie en bij CoD hopelijk grafische verbetering.
Had daar laatst ook iets over gepost en ben toen wat techdemo's gaan kijken. Zie bijv:

Dat biedt mogelijkheden :)
Aenea schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 19:14:
[...]

ML staat voor Machine Learning. Dat heeft Nvidia heel erg handig benut om DLSS te implementeren, dat is een manier voor een game om op een lagere resolutie te renderen en het er dan vervolgens toch mooier uit te laten zien op een hogere resolutie.

Beetje hetzelfs als technieken zoals checkerboard rendering, temporal injection rendering, etc., etc. ipv. direct upscalen.

Overigens zijn er veel mensen die negatief denken over deze technieken en ze dan ook denigrerend 'upscaling' noemen maar het lijkt totaal niet op upscaling...
Bedankt, kan het wat beter plaatsen. Verbaas mij altijd over de technische kennis die zo nu en dan in dit topic voorbij komt.

[ Voor 42% gewijzigd door Wom op 18-07-2020 21:56 ]

• Finraziel
Verwijderd schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 21:41:
[...]

Dat "communiceren" gaat ook over assets dus totaal wel vergelijkbaar.

Als een SSD te "snel" zou zijn voor de gpu dan was er geen eens vram nodig geweest.
Ja maar wel een heleboel keer achter mekaar dezelfde assets, voor elk frame weer. De SSD hoeft het maar één keer aan te leveren zolang je op dezelfde plek staat zeg maar.
Bovendien is die geheugensnelheid ook maar weer één factor. Je ziet dat bij videokaarten ook wel... Soms kan een videokaart enorm geholpen zijn als je het vram overklokt, soms maakt het helemaal niks uit. Is maar net of dat de bottleneck was of niet.

Verwijderd

Finraziel schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 22:21:
[...]

Ja maar wel een heleboel keer achter mekaar dezelfde assets, voor elk frame weer. De SSD hoeft het maar één keer aan te leveren zolang je op dezelfde plek staat zeg maar.
Bovendien is die geheugensnelheid ook maar weer één factor. Je ziet dat bij videokaarten ook wel... Soms kan een videokaart enorm geholpen zijn als je het vram overklokt, soms maakt het helemaal niks uit. Is maar net of dat de bottleneck was of niet.
Dan nog hebben we het over een verschil van order van grootte (tientallen vs honderdtallen GB/s) waarbij je niet kan zeggen dat een SSD te snel zou kunnen zijn voor een GPU.

• MRE-Inc

MRE-Inc

Wom schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 21:54:
[...]

Bedankt, kan het wat beter plaatsen. Verbaas mij altijd over de technische kennis die zo nu en dan in dit topic voorbij komt.
De Series X maakt gebruik van ML en dan oa in de vorm van DirectML:
DirectML – Xbox Series X supports Machine Learning for games with DirectML, a component of DirectX. DirectML leverages unprecedented hardware performance in a console, benefiting from over 24 TFLOPS of 16-bit float performance and over 97 TOPS (trillion operations per second) of 4-bit integer performance on Xbox Series X. Machine Learning can improve a wide range of areas, such as making NPCs much smarter, providing vastly more lifelike animation, and greatly improving visual quality.
Vooral dat laatste “improving visual quality”, is idd een vorm van upscaling. DirectML is onderdeel van DX(U)12 en Microsoft werkt daar al een jaar of 2 aan.

Een video van GDC 2018 vertelt er wat meer over. Vond het zelf wel interessant maar wel gort droog. Vanaf minuut 16 laten ze zien hoe eea werkt adhv een Forza Horizon 3 demo. Hieronder een afbeelding en wat ik er van begrepen heb, is DirectML ongeveer Microsoft’s implementatie van NVidia’s DLSS 2.0.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HFeSzZrZJHdY2bXlWnnVLe2vuS8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/B876QRLmQ8O3JchHBIru2cG2.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door MRE-Inc op 19-07-2020 00:14 ]

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Nog maar 4 daagjes :).

• Ruudox
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:37
Ja zin in. Ik begin steeds meer te neigen naar een series x ipv ps5 hopen dat het donderdag mooi wordt

• Aenea
MRE-Inc schreef op zondag 19 juli 2020 @ 00:11:
Hieronder een afbeelding en wat ik er van begrepen heb, is DirectML ongeveer Microsoft’s implementatie van NVidia’s DLSS 2.0.
Ehmm, nou, eigenlijk is ML en DirectML meer een basis om zoiets mee te kunnen maken. DLSS is een hele specifieke toepassing van machine learning, maar je kan machine learning voor meerdere dingen gebruiken, zoals je zelf ook al aan gaf voor betere AI bv. Zover ik weet is er nog niet iets gemaakt of iig. not niet aangekondigd dat er een DLSS achtige variant is dat gebruik maakt van DirectML

Verwijderd

Net even op agenda gekeken, 23st ben ik de hele dag vrij. Wordt het geen tijd om hier een countdown in de banner te zetten ? :Y (Of is dat alleen exclusief voor de PS5 topic :+ )

• Dalim
Verwijderd schreef op zondag 19 juli 2020 @ 21:07:
Net even op agenda gekeken, 23st ben ik de hele dag vrij. Wordt het geen tijd om hier een countdown in de banner te zetten ? :Y (Of is dat alleen exclusief voor de PS5 topic :+ )
Oh jullie willen ook een kapotte countdown? Nou van mij mag je hoor :+

Verwijderd

Dalim schreef op zondag 19 juli 2020 @ 21:31:
[...]

Oh jullie willen ook een kapotte countdown? Nou van mij mag je hoor :+
kapotte countdown ?

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Countdown hoeft niet. Het uur in onze tijdszone zou wel handig zijn.
Dat gezegd zijnde: om hoe laat begint dat ding eigenlijk? :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

• Dalim
Ja als ik het me goed herinner werkte die countdown op een gegeven moment niet meer (voor de state of play live ging). Maar kan zijn dat ik het mis heb, had er niet zoveel aandacht aan besteed.

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

boe2 schreef op zondag 19 juli 2020 @ 21:50:
Als ik het goed heb, 17:00 uur lokale tijd begint de preshow, 18:00 uur begint het event.

• Martinspire
Zo te zien heeft Seagate de site live gegooid voor de uitbreidbare opslag:
https://www.seagate.com/n...ansion-for-xbox-series-x/

En verder lijkt het erop dat we in het begin alleen 1TB extra kunnen toevoegen. Nog niet echt veel, maar goed.

• MRE-Inc

MRE-Inc

dat is niet nodig
Overigens doet Brad Sams de voorspelling dat Microsoft (wellicht met de release van de Series X) gaat sleutelen aan Xbox Live.

Er zijn namelijk nu te veel abonnementen:
  • Silver (gratis);
  • Gold;
  • GamePass;
  • GamePass Ultimate.
Klinkt wel logisch.

[ Voor 31% gewijzigd door BM op 20-07-2020 10:25 ]

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Martinspire schreef op maandag 20 juli 2020 @ 10:09:
Zo te zien heeft Seagate de site live gegooid voor de uitbreidbare opslag:
https://www.seagate.com/n...ansion-for-xbox-series-x/

En verder lijkt het erop dat we in het begin alleen 1TB extra kunnen toevoegen. Nog niet echt veel, maar goed.
Enkel een 1TB optie zal wel jammer zijn, zeker gezien er maar één slot aanwezig is waardoor je enkel kan vervangen en niet toevoegen/upgraden in de toekomst. Maar goed, de portemonnee moet het ook leuk vinden :)

• Martinspire
Caayn schreef op maandag 20 juli 2020 @ 10:18:
[...]
Enkel een 1TB optie zal wel jammer zijn, zeker gezien er maar één slot aanwezig is waardoor je enkel kan vervangen en niet toevoegen/upgraden in de toekomst. Maar goed, de portemonnee moet het ook leuk vinden :)
Mja ik zou er ook liever meteen 4TB in doen of zo, maar dat gaat nog wel even duren. Wellicht dat ik er dan 2 haal als het echt uit de klauwen loopt met de installatiegrootte van games. Jammer dat er ook nog geen prijs bij staat.

• MRE-Inc

MRE-Inc

Daar zal idd wel een prijskaartje aanhangen van minimaal 150$€

Ben wel benieuwd wat er netto overblijft van de standaard 1TB als die 100GB soort van vram daadwerkelijk aanwezig is en er nog wat wordt gereserveerd voor quick resume. Ik heb ergens gelezen dat er iig 3 games in quick resume kunnen, dan zal je volgens mij die gehele game vanuit het geheugen naar disk moeten schrijven net zoals dat bij een vm gaat.

• Mosin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19:12
MRE-Inc schreef op maandag 20 juli 2020 @ 10:11:
[mbr]dat is niet nodig[/]
Overigens doet Brad Sams de voorspelling dat Microsoft (wellicht met de release van de Series X) gaat sleutelen aan Xbox Live.

• Silver (gratis);
  • Gold;
  • GamePass;
  • GamePass Ultimate.
Klinkt wel logisch.

[Twitter]
Dat zou tevens dus ook betekenen dat ze nog meer mensen richting die game pass kunnen duwen voor een lage prijs. Win/win situatie. Want Microsoft wil daar voornamelijk hun verdiensten uithalen, toch?

• MRE-Inc

MRE-Inc

@Mosin Klopt. Microsoft heeft aangegeven dat het ze niet uitmaakt waarop er gegamed wordt, als het maar in het Microsoft/Xbox eco systeem is. De console is daar slechts 1 onderdeel van.

• Blaauw87
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 07-10 08:58

De hype begint bij mij als volwassen persoon toch wel te groeien, er is op games gebied nog relatief weinig bekend maar ik kan niet wachten om weer volledig in de nieuwe generatie te duiken. Sinds een paar maanden het gamen wat intensiever opgepakt en het Xbox eco systeem met Gamepass werkt voor mij zo ontzettend soepel.

Kan ook niet wachten op de beelden van Halo deze week, ik hoop echt dat het deze keer niet (weer) zal tegenvallen qua SP en MP.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Nog geen pre-show op het Xbox channel; ik kom de 23e wel weer terug ;)

Grappig, aan de ene kant ben ik niet altijd nieuwsgierig naar alle aspecten van het Xbox-landschap en kijk/lees best selectief. Toch hou ik mijn fingers crossed dat ik deze week weet wanneer FM8 uitkomt en/of wanneer de XSX uitkomt en/of hoe mijn Gold/Online eruit komt te zien.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Mosin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19:12
MRE-Inc schreef op maandag 20 juli 2020 @ 10:50:
@Mosin Klopt. Microsoft heeft aangegeven dat het ze niet uitmaakt waarop er gegamed wordt, als het maar in het Microsoft/Xbox eco systeem is. De console is daar slechts 1 onderdeel van.
Precies ja. Ze zouden er goed aan doen om het zo op te lossen

• Martinspire
MRE-Inc schreef op maandag 20 juli 2020 @ 10:11:

• Silver (gratis);
  • Gold;
  • GamePass;
  • GamePass Ultimate.
Klinkt wel logisch.

[Twitter]
Het zal me niet verbazen als ze ook van Games with Gold afwillen. Gezien mensen permanent een game gratis krijgen, zal dit meer kosten dan GamePass en dus liever daarnaartoe zetten.

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Martinspire schreef op maandag 20 juli 2020 @ 13:15:
[...]
Het zal me niet verbazen als ze ook van Games with Gold afwillen. Gezien mensen permanent een game gratis krijgen, zal dit meer kosten dan GamePass en dus liever daarnaartoe zetten.
Dat denk ik ook. Ik denk dat je drie tranches hebt.

Gratis xbox live
Gamepass
Gamepass ultimate

• ariekanari
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:34
Een SSD is waarschijnlijk geen overbodige luxe. Volgens een developer wordt de omvang van games voor de Xbox Series en PS5 aanzienlijk groter. Ik heb geen reden om dit in twijfel te trekken aangezien bij elke nieuwe generatie de bestandsgrootte/omvang aanzienlijk toenam.
Vermoedelijk spreken zowel Microsoft als Sony om die reden van '"virutally" no loading screens'.
Laadschermen blijven of komen terug maar hopelijk zijn deze korter dan dat we deze generatie (Xbox One, PS4) gewend waren.

Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements

• Trishul
Met gratis Xbox live positioneren ze dan Xbox als de console voor f2p/GaaS/multiplayer titels. Zoals Pubg, CoD, Fortnite, destiny etc. Met microtransactions verdienen ze er dan voldoende aan om Live Gold gratis te maken. Vooral als ze bv. een gecombineerde userbase voor dat soort games weten te creëren van 30~40 miljoen. Ze krijgen toch een percentage op elke microtransaction.

• drakiesoft
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 06-10 19:09
Interview Phil met Polygon.

Dit zegt hij over Halo Infinite.
“There’s been a ton of learning in the studio around what does it mean to actually have a collection, the kind of totality of the Halo lore and stories and experience inside of one Halo world, one Halo UI, and platform,” Spencer said. “As 343 has gone through this journey, they’ve seen some of the benefits of not requiring that our customers make a decision between ‘Do I want to play this one or that one?’ I feel like in a way, the games almost compete with each other. You see that with some of the annualized franchises that are out there — which clearly Halo’s not annualized — but you see that where you spend a lot of energy actually trying to move the customers who are already playing your game to a new version of your game. I think as gaming has evolved, there’s a view of ‘Our customers are our customers and we should respect them where they are.’ It’s similar to our Xbox message, and I think you’ll see that in terms of the way Infinite is talked about — even the structure of what the game is itself.”
Wat zou hij bedoelen met and I think you’ll see that in terms of the way Infinite is talked about — even the structure of what the game is itself.”

[ Voor 6% gewijzigd door drakiesoft op 20-07-2020 15:29 ]

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:12
boe2 schreef op zondag 19 juli 2020 @ 21:50:
9 AM PT = 18:00 in Nederland.

Uurtje eerder begint het Summer Gamefest.
What’s more, our celebration of all things Xbox games will start with a Summer Game Fest pre-show beginning at 8 a.m. PT. Tune in for reveals, predictions, insights from YouTube creators, and more on some already-announced titles coming to Xbox. Hosted by Geoff Keighley, the Xbox Games Showcase pre-show will air on YouTube Gaming.

You’ll be able to watch the Xbox Games Showcase in a variety of ways. You can tune-in on:

YouTube.com/Xbox for a 1080p/60fps livestream and 4K/60fps VoD immediately after
Twitch.tv/Xbox
Facebook.com/Xbox
Twitter.com/Xbox
On the Xbox YouTube channel, live language support for the Xbox Games Showcase will include Japanese, Korean, Spanish, Castilian Spanish, Brazilian Portuguese, French, German, Italian, Polish, Mandarin Chinese, Russian, and Arabic translations.

If you’re a content creator interested in hosting a watch-along or co-stream of the Xbox Games Showcase, or posting a reaction or recap after the show, know that Xbox is appreciative!

If you’ve never co-streamed before, be sure to follow your platform’s terms and guidelines, and look for tips on your stream setup. For example, Twitch has put together some top-line tips for content creators to get you started here. Keep an eye out for the new Master Chief emotes!

We hope you’ll join us as we take a closer look at the future of Xbox on Thursday, July 23 at 9 a.m. PT. If you can’t make it, don’t worry: you can check out highlights immediately following the show or view the whole Xbox Game Showcase on-demand soon after it airs.

We’ll see you next week!

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• drakiesoft
Rivanov schreef op maandag 20 juli 2020 @ 15:34:
[...]

Hosted by Geoff Keighley

[...]
Ik weet niet wat ik hier van moet vinden...

• Finraziel
ariekanari schreef op maandag 20 juli 2020 @ 13:20:
Een SSD is waarschijnlijk geen overbodige luxe. Volgens een developer wordt de omvang van games voor de Xbox Series en PS5 aanzienlijk groter. Ik heb geen reden om dit in twijfel te trekken aangezien bij elke nieuwe generatie de bestandsgrootte/omvang aanzienlijk toenam.
Vermoedelijk spreken zowel Microsoft als Sony om die reden van '"virutally" no loading screens'.
Laadschermen blijven of komen terug maar hopelijk zijn deze korter dan dat we deze generatie (Xbox One, PS4) gewend waren.
Ik heb hier toch wel wat twijfels bij...

Voor zover ik begrepen heb kun je inderdaad wel superhoge kwaliteit meshes gebruiken, maar waarom zou je dat doen? Het is nergens voor nodig om hogere kwaliteit meshes mee te leveren dan je nodig hebt in de best case scenario om dat ding weer te geven.

Die techniek zou er juist voor moeten zorgen dat je niet een heleboel verschillende versies van elke mesh hoeft te maken en mee te leveren (om te gebruiken afhankelijk van detail setting of bv afstand). Dat zou er juist voor kunnen zorgen dat je mínder opslagruimte nodig hebt.

Bovendien negeert hij dat momenteel assets vaak een heleboel keer gedupliceerd op de schijf staan. Bijvoorbeeld een texture die in elk level voorkomt zit in de file voor elk level. Dat doen devs om om te kunnen gaan met die trage HDD zodat de kop niet als een gek heen en weer hoeft te springen. Dat is niet meer nodig met een SSD en levert dus ook weer een besparing op. Volgens mij heeft Microsoft deze dingen zelf ook aangestipt om aan te geven dat install sizes just weer minder kunnen worden.

En als ik dan probeer te zoeken wie het is die dat roept dan vind ik nauwelijks wat... Een website die het gewoon niet lijkt te doen op mobiel (of er staat echt niks op), een Facebook pagina waar ik ook niet echt wijzer van wordt en verder zie ik iets in Google over educatieve software? Ik krijg niet echt veel vertrouwen in deze man als bron van hoe het er straks aan toe gaat bij grote AAA games.

• MRE-Inc

MRE-Inc

drakiesoft schreef op maandag 20 juli 2020 @ 15:39:
[...]

Ik weet niet wat ik hier van moet vinden...
Tja, de algemene tendens op twitter is dat hij een playstation fanboy is. Heeft destijds de prijs van de One X ook verrraden en loopt nu doodleuk te zeggen dat hij de Series X reveal voor zich heeft gehouden tijdens de game awards in december. Maar volgens andere geruchten heeft Phil Spencer hem gewoon een verkeerd draaiboek gegeven van een fake show zodat de Series X niet voortijdig door hem gelekt zou worden. En reken maar dat wanneer hij dat geweten had, hij dat wereldkundig had gemaakt.

Aan de andere kant, lees ik net dat Aaron Greenberg loopt te hypen dat de pre-show ook fantastisch gaat worden ism Geoff. Dan gaan bij mij de alarm bellen al rinkelen aangezien ik Aaron Greenberg nou niet echt de meest marketingvaardige vind bij Team Xbox.

Ik kijk wel wat het wordt aanstaande donderdag. Het is nou ook niet zo dat ik heel erg warm wordt van de Microsoft exclusives en wat er tot dusver is getoond op Grounded na.

• Antigo
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 23:02
MRE-Inc schreef op maandag 20 juli 2020 @ 16:06:
[...]

Tja, de algemene tendens op twitter is dat hij een playstation fanboy is. Heeft destijds de prijs van de One X ook verrraden en loopt nu doodleuk te zeggen dat hij de Series X reveal voor zich heeft gehouden tijdens de game awards in december. Maar volgens andere geruchten heeft Phil Spencer hem gewoon een verkeerd draaiboek gegeven van een fake show zodat de Series X niet voortijdig door hem gelekt zou worden. En reken maar dat wanneer hij dat geweten had, hij dat wereldkundig had gemaakt.

Aan de andere kant, lees ik net dat Aaron Greenberg loopt te hypen dat de pre-show ook fantastisch gaat worden ism Geoff. Dan gaan bij mij de alarm bellen al rinkelen aangezien ik Aaron Greenberg nou niet echt de meest marketingvaardige vind bij Team Xbox.

Ik kijk wel wat het wordt aanstaande donderdag. Het is nou ook niet zo dat ik heel erg warm wordt van de Microsoft exclusives en wat er tot dusver is getoond op Grounded na.
Aaron is helaas wel de GM van XBOX marketing ;)

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Sea of Thieves is toch wel echt een leuke successtory geworden. Bij launch verguisd door de hoeveelheid content, maar door de jaren heen zo goed ondersteund door Rare dat het echt een hele populaire game is geworden. Zo populair dat ze gewoon een miljoen exemplaren via steam hebben verkocht in ruim een maand tijd.

https://news.xbox.com/en-...__twitter_impression=true

Hopelijk krijgt deze game met de XsX een leuke update!

[ Voor 6% gewijzigd door uchiha tijntje op 20-07-2020 16:34 ]

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06-10 20:10

v8power67

Psn: Mausosaurus

Nooit iets gezien in sea of thieves. Pas weer geprobeerd op pc, maar na uurtje was ik wel weer zat. Helaas niks voor mij maar gelukkig genoeg die er wel plezier mee hebben. Begrijp dat het ook vooral coop gebaseerd is en ik ben niet echt een sociale gamer :P

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

v8power67 schreef op maandag 20 juli 2020 @ 16:48:
Nooit iets gezien in sea of thieves. Pas weer geprobeerd op pc, maar na uurtje was ik wel weer zat. Helaas niks voor mij maar gelukkig genoeg die er wel plezier mee hebben. Begrijp dat het ook vooral coop gebaseerd is en ik ben niet echt een sociale gamer :P
Mwoah, ik speel voornamelijk solo en vermaak me uitstekend. Het is een soort “pick your own adventure game”. Je wordt nergens toe gedwongen, je doet gewoon waar je dan zelf zin in hebt. Dat soort gameplay moet je wel liggen. Gamers die vooral van story driven SP games houden zullen dit denk ik niets vinden. Uiteraard maakt coop de avonturen nog leuker dan solo :)

[ Voor 3% gewijzigd door uchiha tijntje op 20-07-2020 17:16 ]

• drakiesoft
drakiesoft schreef op maandag 20 juli 2020 @ 15:28:
Interview Phil met Polygon.

Dit zegt hij over Halo Infinite.

[...]

Wat zou hij bedoelen met and I think you’ll see that in terms of the way Infinite is talked about — even the structure of what the game is itself.”
Ik quote mezelf even, want als het is wat ik denk dat het is, dan is het huge.

Dit wordt de laatste Halo versie, maar deze krijgt continue updates. Beetje het model zoals fortnite, minecraft?

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

drakiesoft schreef op maandag 20 juli 2020 @ 18:38:
[...]

Dit wordt de laatste Halo versie, maar deze krijgt continue updates. Beetje het model zoals fortnite, minecraft?
Jep dat verwacht ik ook. Ik verwacht een gratis MP mode. Waarschijnlijk een BR.

Artikeltje van polygon over de diversiteit van de MS studio games:

https://www.polygon.com/p...__twitter_impression=true

[ Voor 21% gewijzigd door uchiha tijntje op 20-07-2020 19:51 ]

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
uchiha tijntje schreef op maandag 20 juli 2020 @ 19:01:
[...]

Jep dat verwacht ik ook. Ik verwacht een gratis MP mode. Waarschijnlijk een BR.
Dan moet ik mijn dochter snel maar eens een eigen account geven voordat ik straks met haar klasgenootjes en zoontjes van mijn vrienden zit te gamen... :+

Als ik ergens naar uitkijk is het de nieuwe Halo _/-\o_

Verwijderd

drakiesoft schreef op maandag 20 juli 2020 @ 18:38:
[...]

Jeej nog een BR game *O* *O*

Niet echt een verassing, in de vorige halo games kon je als speler al veel doen op gebied van levels en game modes maken daarmee verleng je de levensduur van je game al aanzienlijk. Dus dat verwacht ik nu dan ook weer.

Of ze gaan ala Destiny een seizoen/chapter model hanteren.

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Again... not sure if serious? Zo ja, veel plezier. :) Zo nee, je hoeft het niet te spelen?

• drakiesoft
Verwijderd schreef op maandag 20 juli 2020 @ 20:47:
[...]

Jeej nog een BR game *O* *O*

Niet echt een verassing, in de vorige halo games kon je als speler al veel doen op gebied van levels en game modes maken daarmee verleng je de levensduur van je game al aanzienlijk. Dus dat verwacht ik nu dan ook weer.

Of ze gaan ala Destiny een seizoen/chapter model hanteren.
Battle royal, daar zeg je wat. Hip tegenwoordig, maar hoe dan. Ring brokkelt af ofzo?

Nee ik dacht meer aan periodieke updates, levels etc geen idee. Updates "gratis" binnen gamepass wellicht. Past wel in het plaatje dacht ik.

Verwijderd

drakiesoft schreef op maandag 20 juli 2020 @ 21:09:
[...]

Battle royal, daar zeg je wat. Hip tegenwoordig, maar hoe dan. Ring brokkelt af ofzo?

Nee ik dacht meer aan periodieke updates, levels etc geen idee. Updates "gratis" binnen gamepass wellicht. Past wel in het plaatje dacht ik.
Zolang de basis/launch game maar wel al vol genoeg is.

Anders is het weer een sea of thieves verhaal.
Sea of thieves werkt goed met de content updates maar bij launch was de game te kaal voor velen.

• Finraziel
drakiesoft schreef op maandag 20 juli 2020 @ 21:09:
[...]

Flood die gestaag oprukt?
Geen idee of dat nog een ding is, ben nooit verder gekomen dan halverwege halo 2 :+ (maar geen spoilers, heb nog de illusie dat ik ze ooit allemaal ga spelen).

Ik heb zelf overigens een hekel aan games die zonodig steeds moeten veranderen, maar goed veel mensen vinden dat wel fijn schijnbaar.

• Dioscuri
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 20:45
Hoezo gaat het nu opeens over Battle Royale in Halo? :+ Halo's core multiplayer gameplay gaat echt niet opeens over op Battle Royale. Ik zie het hoogstens toegevoegd worden als extra mode naast de standaard slayer en CTF modes. Er is al aangegeven dat ze voor Halo Infinite ook weer rekening houden met competitive play. Aan de andere kant, er zijn ook al geruchten geweest oven een meer open wereld of hele grote maps...

Bovendien was dat volgens mij niet het punt in de vergelijking met Fortnite. Er waren al eens eerder geruchten over een soort episodic content voor de Halo campaign. Door de nieuwe engine worden de sandbox mogelijkheden voor mutliplayer denk ik ook nog groter dan ze al waren, daar kunnen straks periodiek ook weer allerlei items en nieuwe maps aan toegevoegd worden zoals ze altijd al hebben gedaan. Ik ben wel benieuwd of ze ook plannen hebben om het grafisch of qua gameplay ook blijvend te updaten. Het zou wel mooi passen in het plaatje van Gamepass denk ik, want met die periodieke wijzigingen wil je je abo wel door laten lopen. Als Halo eens in de twee jaar uit zou komen, zou je Gamepass eerder een jaar stopzetten als Halo één van de weinige redenen zou zijn om voor een Xbox te kiezen.

Tja, het is ook niet voor niets Halo Infinite i.p.v. Halo 6. :)

@Finraziel : Tijd voor de Masterchief Collection dus? ;) Heb het deze week zelf weer eens opgestart... Wat een games blijven het ook, vooral met die grafische upgrade. Halo 3 multiplayer speelde ook meteen weer heel fijn weg. Alleen jammer dat ik na tig jaren niet spelen helemaal werd afgemaakt in SWAT. :'(

[ Voor 10% gewijzigd door Dioscuri op 21-07-2020 10:06 ]

• drakiesoft
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QN2VHjgo_Y4gmniYrqUB3scfKbI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/D1sQZ50ypwTjbEEjV4X0KpVA.jpg?f=fotoalbum_large

• Radko
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18:07
Ik zag dat de show donderdag op youtube in 1080 gestreamt gaat worden. Is dat de hoogste beschikbare kwaliteit? Waar gaan jullie de show van donderdag eigenlijk kijken? (xbox/twitch/youtube/ ... )

er is een ook een "pre-show". Wat denken jullie, is dat de moeite waard?

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Radko schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 13:50:
Ik zag dat de show donderdag op youtube in 1080 gestreamt gaat worden. Is dat de hoogste beschikbare kwaliteit? Waar gaan jullie de show van donderdag eigenlijk kijken? (xbox/twitch/youtube/ ... )

er is een ook een "pre-show". Wat denken jullie, is dat de moeite waard?
Ik kijk denk ik gewoon via youtube. Alle trailers zullen naar verwachting na de uitzending gewoon in 4k te kijken zijn. Verder zijn er in de pre show ook game aankondigingen. Maar ik verwacht dat dat de kleinere indy games zijn en updates van bestaande games voor de xsx.

• Wom

Wom

Direct na de stream komt er een 4K download beschikbaar.

Pagina: 1 ... 28 ... 147 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Op naar gamende Tweakers? Zie deze lijst en voel je vrij om jezelf toe te voegen :)

Aanverwante topics:
• Alles over pre-orders en levertijden: ~[XSX / XSS] Pre-order, levering en prijzen topic
• GAMEPASS: [XBOX Game Pass] Ervaringen en Discussie

Om een goede sfeer te behouden:
Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies
• Discussieer op argumenten, NIET op de persoon
• Maak gebruik van de Topic-Report om slechte reacties te melden