Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:11
Fuujii schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 13:00:
[...]

En ook Moskou. Hopelijk geen voorbode voor Nederland, maar ik begin steeds meer te vrezen dat de kans bestaat.
Ik vrees dat nederland de twijfelachtige eer gaat krijgen om als eerst west-europees land weer een lockdown in te voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Roemenië gaat ook weer flink de verkeerde kant op:

Had niet door dat het daar alweer zo hard toesloeg.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:27

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
stylezzz schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 15:20:
[...]

Ik vrees dat nederland de twijfelachtige eer gaat krijgen om als eerst west-europees land weer een lockdown in te voeren.
Waarom? In andere landen is gewoon een vergelijkbare situatie qua zorgdruk, toch? Al hebben die, bijv zoals Oostenrijk, wel meer alleen niet gevaccineerden op de korrel…

Zie: https://nos.nl/l/2402822. De kop loopt wat vooruit op de zaken, maar het punt is dat het feitelijk een 2G samenleving gaat worden als het erger wordt…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
ZieMaar! schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 15:37:
[...]

Waarom? In andere landen is gewoon een vergelijkbare situatie qua zorgdruk, toch? Al hebben die, bijv zoals Oostenrijk, wel meer alleen niet gevaccineerden op de korrel…
Gezien de hoeveelheid IC bedden in Oostenrijk (2x zo veel als NL, bij de helft van de inwoners) hebben zij iets langer de tijd om te wachten tot het vanzelf weer beter gaat met de hoeveelheid patiënten. (gaat niet vanzelf... :/ )
Zie: https://nos.nl/l/2402822. De kop loopt wat vooruit op de zaken, maar het punt is dat het feitelijk een 2G samenleving gaat worden als het erger wordt…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:49

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Ik vind dit wel bizar. Als ik naar Thailand of de EU wil vliegen moeten er verschillende testen en verklaringen mee voordat je kunt boarden. Hoe kan een corona patient in vergevorderd stadium uberhaupt vliegen? 8)7

https://www.telegraaf.nl/...-vliegtuig-naar-duitsland

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sh4d0wman schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 04:21:
Ik vind dit wel bizar. Als ik naar Thailand of de EU wil vliegen moeten er verschillende testen en verklaringen mee voordat je kunt boarden. Hoe kan een corona patient in vergevorderd stadium uberhaupt vliegen? 8)7

Ehm. QR-code is genoeg. En vergevorderd stadium? Hoe concludeer je dat... De man had (ook) ander onderliggend lijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

sh4d0wman schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 04:21:

In de artikelen op andere websites stond dat pas na het overlijden covid werd vastgesteld?

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:07

Lordy79

Vastberaden

In Israel hebben we het weer onder controle waarschijnlijk omdat we allemaal een 3e prik hebben gekregen en wellicht omdat ongevaccineerden/ongetesten niet overal naar toe mogen
Maar het kan ook komen doordat de input van buitenlanders zeer beperkt is.

Ik ben er vrij zeker van dat een 3e prik ook nodig is in bijvoorbeeld Nederland.

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4d0wman

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

YakuzA schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 07:46:
[...]

In de artikelen op andere websites stond dat pas na het overlijden covid werd vastgesteld?
Ja ik las dat het na overlijden was geconstateerd waarbij werd opgemerkt dat het Covid in een ver gevorderd stadium was. Daar was weer niks over andere aandoeningen opgenomen.

Anyway voor vluchten hier (ASEAN) moet je 72 uur voor vertrek een Covid PCR test laten doen. Daarna op de meeste Aziatische bestemmingen minimaal een quicktest en 1 dag quarantaine. Langer voor mensen die ongevacineerd zijn, met aan begin en eind weer een PCR test. Dan is zo'n geval als in de link beschreven dus uitgesloten omdat je simpelweg het vliegtuig niet in komt of je quarantaine locatie uit komt.

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkzelf
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08-10 17:14
Wat doen Italië, Frankrijk en Spanje anders dan Nederland, België en Duitsland?
Als ik op https://www.worldometers.info/coronavirus/ kijk dan loopt het in de mediterrane landen veel minder of niet uit de klauwen op dit moment.

PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Z.O.-Brabant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

sh4d0wman schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 08:29:
[...]

Ja ik las dat het na overlijden was geconstateerd waarbij werd opgemerkt dat het Covid in een ver gevorderd stadium was. Daar was weer niks over andere aandoeningen opgenomen.

Anyway voor vluchten hier (ASEAN) moet je 72 uur voor vertrek een Covid PCR test laten doen. Daarna op de meeste Aziatische bestemmingen minimaal een quicktest en 1 dag quarantaine. Langer voor mensen die ongevacineerd zijn, met aan begin en eind weer een PCR test. Dan is zo'n geval als in de link beschreven dus uitgesloten omdat je simpelweg het vliegtuig niet in komt of je quarantaine locatie uit komt.
Niks is uitgesloten. Er zijn landen waar, als ik de berichten mag geloven, op grote schaal vervalste testresultaten uitgegeven worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

henkzelf schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 12:59:
Wat doen Italië, Frankrijk en Spanje anders dan Nederland, België en Duitsland?
Als ik op https://www.worldometers.info/coronavirus/ kijk dan loopt het in de mediterrane landen veel minder of niet uit de klauwen op dit moment.
Frankrijk, Spanje etc lijken nu net aan het begin van de opgaande golf te zitten, vermoed dat het in NL iets eerder toesloeg omdat we hier een hoger minimum in de zomer hadden, waardoor we met de exponentiële groei en gebrek aan maatregelen harder/sneller stijgen in absolute getallen gezien.

/edit:
In de week-op-week cijfers kun je dit soort trends beter zien:
https://www.worldometers.info/coronavirus/weekly-trends/

[ Voor 11% gewijzigd door YakuzA op 05-11-2021 13:57 ]

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:23

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

YakuzA schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 13:54:
[...]

Frankrijk, Spanje etc lijken nu net aan het begin van de opgaande golf te zitten, vermoed dat het in NL iets eerder toesloeg omdat we hier een hoger minimum in de zomer hadden, waardoor we met de exponentiële groei harder/sneller stijgen in absolute getallen gezien.
en wellicht een maandje eerder naar binnen gevlucht zijn.

In twee weken geleden in frankrijk en spanje geweest, en daar zat iedereen nog lekker op het terras.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkzelf
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08-10 17:14
YakuzA schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 13:54:
[...]

Frankrijk, Spanje etc lijken nu net aan het begin van de opgaande golf te zitten, vermoed dat het in NL iets eerder toesloeg omdat we hier een hoger minimum in de zomer hadden, waardoor we met de exponentiële groei en gebrek aan maatregelen harder/sneller stijgen in absolute getallen gezien.

/edit:
In de week-op-week cijfers kun je dit soort trends beter zien:
https://www.worldometers.info/coronavirus/weekly-trends/
Zou kunnen. Ik keek vooral naar de daar lage absolute aantallen in relatie tot de bevolkingsomvang.

PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Z.O.-Brabant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4d0wman

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

downtime schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 13:40:
[...]

Niks is uitgesloten. Er zijn landen waar, als ik de berichten mag geloven, op grote schaal vervalste testresultaten uitgegeven worden.
Tot voor kort was de quarantaine in de regio hier 2 weken. Dus als je dan met een nep test binnenkomt dan viel je met de eerste PCR test bij aankomst daar de mand (indien besmet) of anders gedurende de 14 dagen.

Dat ging in Cambodja als volgt: bij aankomst op vliegveld verplichte test, inname paspoort, busrit naar hotel onder politie begeleiding, 14 dagen op je kamer doorbrengen met het leger en politie aan de voordeur en op dag 14 de laatste test. Niet vrijblijvend zoals NL met wellicht een belletje of je wel thuis bent. Was er iemand op dag 12 positief getest dan kon je er rustig nog een week bij optellen. Kosten hotel en testen: eigen rekening....

Waar hier meer last van Corona was ontstond door mensen die illegaal de landgrenzen overkwamen. Voornamelijk Chinezen en arbeidsmigranten op elkaar gepropt in busjes en taxis. Als daar 1 zieke tussen zit dan maakt het niet veel meer uit of je wel of niet gevaccineerd bent, hooguit hoe ziek je wordt. :P

[ Voor 6% gewijzigd door sh4d0wman op 05-11-2021 14:32 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

People ‘unvaccinated by choice’ in Singapore no longer can receive free covid-19 treatment
Eighty-five percent of people in Singapore eligible for coronavirus vaccines are fully vaccinated, and 18 percent have received booster shots. But the Singaporean government said Monday that it will no longer cover the medical costs of people “unvaccinated by choice,” who make up the bulk of remaining new coronavirus cases and covid-19 hospitalizations in the city-state. “Currently, unvaccinated persons make up a sizable majority of those who require intensive inpatient care, and disproportionately contribute to the strain on our health care resources,” the Ministry of Health said in a statement Monday.

“Covid-19 patients who are unvaccinated by choice may still tap on regular health care financing arrangements to pay for their bills where applicable,” the ministry added. The government now foots the bill for any Singaporean citizen, permanent resident and holder of a long-term work pass who is sick with covid-19, unless they tested positive shortly after returning from overseas.
Singapore gaat er voor. Dat zal uiteindelijk wel meer gaan gebeuren. Je krijgt een optie om de kans op ernstige ziekte/IC opname flink te verkleinen, maar weigert die optie? Dan zijn er consequenties.

Ik ben benieuwd of het zal helpen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• El Jefe
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ierland en de booster shots die al ruim verkrijgbaar zijn voor 85+ jarigen:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FDwGi7mXsAYqw0n?format=jpg&name=large

[ Voor 26% gewijzigd door El Jefe op 09-11-2021 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom-Z
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10:35
gambieter schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 13:35:
[...]

Denk 't niet. Als je vaccinatie weigert dan denk je toch al dat de kans dat je in het ziekenhuis komt verwaarloosbaar is. Dat dreigement dat je dan zelf de kosten daarvan moet betalen maakt dan weinig indruk, lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Tom-Z schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 14:07:
Denk 't niet. Als je vaccinatie weigert dan denk je toch al dat de kans dat je in het ziekenhuis komt verwaarloosbaar is. Dat dreigement dat je dan zelf de kosten daarvan moet betalen maakt dan weinig indruk, lijkt me.
Ik denk het ook niet, maar het kan wel meer "peer pressure" geven, op de manier waarop een verzekering werkt. Wat zijn de gevolgen voor je familie en naasten als je toch in het ziekenhuis beland?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gumtree
  • Laatst online: 05-10 11:27
Vanaf morgen lockdown in Oostenrijk voor niet gevaccineerden, vandaag maakt de Oostenrijkse regering bekend hoe en wat en voor wie precies.

Vooral voor de scholieren en studenten die nog niet gevaccineerd zijn worden een paar uitzonderingen gepland.

Ondertussen mag ik vanaf dinsdag weer full-time in home-office aan de bak. (mis ik toch mooi de uitstekende warme hap tussen de middag en moet ik weer zelf koken)

In de bioscopen en theaters in Wenen wordt gesproken over 2G+ dus gevaccineerd of genezen plus een geldige PCR test. Dat gaat nog wel een discussie dingetje worden aangezien de tests zelf bij een teststraat redelijk snel gaan (afgelopen vrijdag stond ik in 5 minuten weer buiten) alleen de uitslag liet bijna 24 uur op zich wachten.

Oja, voor mijn booster heb ik al een vooraankondiging gekregen, waarschijnlijk kan ik deze in januari al gaan halen.

[ Voor 7% gewijzigd door gumtree op 14-11-2021 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
gumtree schreef op zondag 14 november 2021 @ 09:29:
Vanaf morgen lockdown in Oostenrijk voor niet gevaccineerden, vandaag maakt de Oostenrijkse regering bekend hoe en wat en voor wie precies.

Vooral voor de scholieren en studenten die nog niet gevaccineerd zijn worden een paar uitzonderingen gepland.

Ondertussen mag ik vanaf dinsdag weer full-time in home-office aan de bak. (mis ik toch mooi de uitstekende warme hap tussen de middag en moet ik weer zelf koken)

In de bioscopen en theaters in Wenen wordt gesproken over 2G+ dus gevaccineerd of genezen plus een geldige PCR test. Dat gaat nog wel een discussie dingetje worden aangezien de tests zelf bij een teststraat redelijk snel gaan (afgelopen vrijdag stond ik in 5 minuten weer buiten) alleen de uitslag liet bijna 24 uur op zich wachten.

Oja, voor mijn booster heb ik al een vooraankondiging gekregen, waarschijnlijk kan ik deze in januari al gaan halen.
Als ik dit artikel goed lees dan gaan ze in Wenen voor een booster elke 4 maanden. En in de horeca vanaf 25 personen dan gevaccineerd/genezen + geldige PCR test + FFP2 masker als je niet zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom-Z
Wolly schreef op zondag 14 november 2021 @ 11:19:
[...]

Als ik dit artikel goed lees dan gaan ze in Wenen voor een booster elke 4 maanden. En in de horeca vanaf 25 personen dan gevaccineerd/genezen + geldige PCR test + FFP2 masker als je niet zit.
Dat lees je niet goed. Je mag een derde prik halen, 4 maanden na de tweede. Over periodieke boosters staat er niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-08 08:57
Tom-Z schreef op zondag 14 november 2021 @ 11:22:
[...]

Dat lees je niet goed. Je mag een derde prik halen, 4 maanden na de eerste. Over periodieke boosters staat er niets.
Goed gelezen. Booster vier maanden na tweede.

Kinderen tussen 5 en 11 enten vind ik trouwens best discutabel:

1) die doelgroep is gelukkig redelijk goed bestand tegen ook de delta variant voor ziekenhuis.
2) de werking van vaccin tegen besmetting is na zes maanden gedaald tot 50%

Dus gaan kinderen ook een booster krijgen? Of (nu nog onbekend maar niet onwaarschijnlijk) een jaarlijks terugkerend vaccinatie?

Zou juist in doelgroep kiezen voor opbouw natuurlijke immuniteit. Als die er al niet is aan het ontstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Tom-Z schreef op zondag 14 november 2021 @ 11:22:
[...]

Dat lees je niet goed. Je mag een derde prik halen, 4 maanden na de tweede. Over periodieke boosters staat er niets.
Dank, een eenmalig aanbod dus om de booster te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gumtree
  • Laatst online: 05-10 11:27
Wolly schreef op zondag 14 november 2021 @ 11:19:
[...]

En met horeca bedoelen ze de 'nachtgastronomie' dus de discotheken en clubs die na 0:00 nog geopend zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:48

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
gambieter schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 13:35:
People ‘unvaccinated by choice’ in Singapore no longer can receive free covid-19 treatment

[...]

Singapore gaat er voor. Dat zal uiteindelijk wel meer gaan gebeuren. Je krijgt een optie om de kans op ernstige ziekte/IC opname flink te verkleinen, maar weigert die optie? Dan zijn er consequenties.

Als ik het goed lees zijn de meesten toch wel op de één of andere manier gedekt, maar wil de overheid er gewoon niet meer voor opdraaien. Gaan de ongevaccineerden het dan wel echt merken, bijvoorbeeld in eigen risico of premie, of is het meer een symbolische maatregel?

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

horizon1978 schreef op zondag 14 november 2021 @ 11:29:
[...]

Zou juist in doelgroep kiezen voor opbouw natuurlijke immuniteit. Als die er al niet is aan het ontstaan.
Natuurlijke immuniteit is ook na 6 maanden net zo hard minder als het gaat om je tegen besmetting beschermen. Vaccinatie is net zo effectief plus dat je er niemand mee kan besmetten.

[ Voor 9% gewijzigd door IJzerlijm op 15-11-2021 21:25 ]

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Laatst online: 08-10 21:00
horizon1978 schreef op zondag 14 november 2021 @ 11:29:
[...]
Kinderen tussen 5 en 11 enten vind ik trouwens best discutabel:
Vanaf baby plempen we ze ook vol met inentingen. Wat is nou eigenlijk echt het bezwaar tegen vaccineren van jonge kinderen en vanaf 12 is het geen bezwaar :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

JeroenNietDoen schreef op maandag 15 november 2021 @ 21:32:
[...]

Vanaf baby plempen we ze ook vol met inentingen. Wat is nou eigenlijk echt het bezwaar tegen vaccineren van jonge kinderen en vanaf 12 is het geen bezwaar :?
Dat ze het eerst moeten testen en vast moetens tellen dat het niet schadelijk is?

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Cyberpope schreef op maandag 15 november 2021 @ 21:36:
[...]

Dat ze het eerst moeten testen en vast moetens tellen dat het niet schadelijk is?
Die begrijp ik niet. Die vaccins zijn toch getest, er is bekend wat ze doen en ze zijn goedgekeurd.

Of bedoel je op nog onbekende langere termijn effecten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

JeroenNietDoen schreef op maandag 15 november 2021 @ 21:38:
[...]

Die begrijp ik niet. Die vaccins zijn toch getest, er is bekend wat ze doen en ze zijn goedgekeurd.

Of bedoel je op nog onbekende langere termijn effecten?
Nee, ze zijn getest op specifieke leeftijdsgroepen. En dat is bij kinderen heel lastig, omdat die niet zelf hun toestemming kunnen geven. Volwassen vrijwilligers zijn er genoeg te vinden, maar die kiezen er zelfs voor.

Pas als op volwassen en jongeren (die kunnen ook nog enigszins toestemming geven) is bewezen dat het veilig is voor iedereen (inclusief kinderen) kun je gaan testen of het ook effectief is bij jongere kinderen. Dat is niet zo makkelijk dus.

En helemaal niet als je bedenkt dat het risico van complicaties van corona bij kinderen <12 zo goed als nul zijn, Dan is het testen bijna altijd schadelijker. Op welke wijze kun je het dan ethisch verantwoorden om te testen op die groep? En hoe kun je verantwoorden om die groep te enten zonder te testen?

[ Voor 17% gewijzigd door Cyberpope op 15-11-2021 22:08 ]

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Cyberpope schreef op maandag 15 november 2021 @ 22:01:
[...]

Nee, ze zijn getest op specifieke leeftijdsgroepen. En dat is bij kinderen heel lastig, omdat die niet zelf hun toestemming kunnen geven. Volwassen vrijwilligers zijn er genoeg te vinden, maar die kiezen er zelfs voor.

Pas als op volwassen en jongeren (die kunnen ook nog enigszins toestemming geven) is bewezen dat het veilig is voor iedereen (inclusief kinderen) kun je gaan testen of het ook effectief is bij jongere kinderen. Dat is niet zo makkelijk dus.

En helemaal niet als je bedenkt dat het risico van complicaties van corona bij kinderen <12 zo goed als nul zijn, Dan is het testen bijna altijd schadelijker. Op welke wijze kun je het dan ethisch verantwoorden om te testen op die groep? En hoe kun je verantwoorden om die groep te enten zonder te testen?
Je bent een beetje te laat, de trials zijn al gedaan en ze kwamen op een vaccinatie met 1/3e van de dosis van volwassenen uit.
https://www.pfizer.com/ne...-positive-topline-results
https://www.fda.gov/news-...en-5-through-11-years-age

[ Voor 11% gewijzigd door YakuzA op 15-11-2021 22:54 ]

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

YakuzA schreef op maandag 15 november 2021 @ 22:51:
[...]

Je bent een beetje te laat, de trials zijn al gedaan en ze kwamen op een vaccinatie met 1/3e van de dosis van volwassenen uit.
https://www.pfizer.com/ne...-positive-topline-results
https://www.fda.gov/news-...en-5-through-11-years-age
Ja, maar nog in goedkeuring in EU. Daar is het dus op wachten.
Maar het is dus een stuk langer traject als het goedkeuren voor ouderen.

Daarbij blijft dan nog de afweging of het voldoende is om over te gaan tot iedereen enten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
Whoa. Oostenrijk denkt dus, na instellen lockdown ongevaccineerden, om er een avondklok (2200) voor iedereen overheen te gooien.

En in Belgie wordt het woord vaccinatieplicht erbij gehaald.

Zal een roerige Sinterklaas periode worden in Europa (met alles wat er naast corona ook nog eens aan de hand is (gas, polen/wit-rusland)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaaido
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07-10 12:19
Heeft iemand artikelen of andere bronnen met informatie over mate van besmettelijkheid als je onlangs corona hebt gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMH
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 10:36

NMH

Moderator General Chat
horizon1978 schreef op woensdag 17 november 2021 @ 08:01:
Whoa. Oostenrijk denkt dus, na instellen lockdown ongevaccineerden, om er een avondklok (2200) voor iedereen overheen te gooien.

En in Belgie wordt het woord vaccinatieplicht erbij gehaald.

Zal een roerige Sinterklaas periode worden in Europa (met alles wat er naast corona ook nog eens aan de hand is (gas, polen/wit-rusland)).
Oostenrijk gaat heel ver inderdaad, maar het is daar ook wel serieus uit de klauw aan het lopen, nog harder dan in Nederland. Neem bijvoorbeeld de besmettingen per capita (40% hoger) of de ziekenhuisbezetting (2.5x hoger). Ondertussen komt er hier op TV regelmatig een spotje voorbij voor wintersportvakanties aldaar, wat ik nogal dubbel vind. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Het hek is van de dam, Oostenrijk onderzoekt een mogelijke vaccinatieplicht voor iedereen omdat 2G en lockdown voor ongevaccineerden vooralsnog tot geen verbetering heeft geleid (surprise surprise).

[ Voor 28% gewijzigd door MaZo op 17-11-2021 17:00 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tom-Z
MaZo schreef op woensdag 17 november 2021 @ 16:59:
[...] omdat 2G en lockdown voor ongevaccineerden vooralsnog tot geen verbetering heeft geleid (surprise surprise).
Die lockdown is dan ook pas eergister ingegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:27

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
In Oostenrijk gaat nu van alles de ronde. Vaccinatieplicht, hevige lockdown, avondklok, het oprichten van triage teams, je kunt van alles vinden. Toch lijkt het me ergens aannemelijk dat ze eerst even gaan kijken wat 2G en de lockdown voor niet gevaccineerden gaan doen.

Ze zitten in een lastige situatie, want het geld verdien seizoen komt eraan…Italië en Frankrijk hebben veel betere kaarten, dus nu het skiën al annuleren zorgt voor enorme economische schade, zelfs al zou je dat eerst maar eens tot kerst doen…

Ik ben heel benieuwd wat er gaat gebeuren…

[ Voor 35% gewijzigd door ZieMaar! op 17-11-2021 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Number10
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Nederland
Duitsland
Oostenrijk

vs.

Frankrijk
Spanje
Portugal

https://ourworldindata.or...y=NLD~DEU~AUT~FRA~PRT~ESP

Wat is het verschil?

Onder voorbehoud van (type)fouten. Handelen naar mijn reactie is voor eigen rekening en risico. Win zo nodig zelf (betaald) advies in bij een expert.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Number10 schreef op woensdag 17 november 2021 @ 20:00:
Nederland
Duitsland
Oostenrijk

vs.

Frankrijk
Spanje
Portugal

Wat is het verschil?
De laatste 3 landen hadden het vorige winter/lente/zomer veel zwaardere golven dan tot nog toe deze herfst?
(En nu nog lager omdat de Covid golf deze keer uit het oosten komt opzetten ipv uit het zuiden. ;) )

[ Voor 7% gewijzigd door YakuzA op 17-11-2021 20:15 ]

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
Number10 schreef op woensdag 17 november 2021 @ 20:00:
Nederland
Duitsland
Oostenrijk

vs.

Frankrijk
Spanje
Portugal

Wat is het verschil?
Het R nummer lijkt in ieder geval gelijk. ;)

Voor een completer beeld:
Zweden, Noorwegen en Denemarken toevoegen.

Zweden doet niet meer testen? Hoe zit het in de ziekenhuizen daar nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benchMarc
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 05:30
horizon1978 schreef op woensdag 17 november 2021 @ 20:18:
[...]

Ik als Nederlander in Noorwegen houd heel scandinavië goed in de gaten. Kijk hier voor een duidelijk overzicht: https://www.vg.no/spesial/corona/norden/
Kijk bij "innlagte" en "innlagte på intensiv" (de laatste is IC).
Zweden gaat overigens vanaf 1dec een coronapas invoeren las ik vandaag in het Noorse nieuws.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rainier15
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 04-10 16:07
Zou een vaccinatieplicht wettelijk mogelijk zijn in NL / EU?

In NL zal dit toch moeilijk worden i.v.m. grondwet?
En wellicht internationale verdragen die parten spelen..

Ben benieuwd hoe Oostenrijk dit gaat aanvliegen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tom-Z
rainier15 schreef op woensdag 17 november 2021 @ 21:32:
Ja, onder voorwaarden.
Grondwet is geen obstakel. Die regelt namelijk specifiek dat er bij wet beperkingen aan het recht op lichamelijke integriteit mogen worden gesteld.

• durian
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09:06
horizon1978 schreef op woensdag 17 november 2021 @ 20:18:
[...]

Zweden gaat weer testen vanaf de 22e. Er wordt ook gepraat over een corona-pass voor publieke binnenhuis evenementen met meer dan 100 mensen.

• horizon1978
durian schreef op donderdag 18 november 2021 @ 07:34:
[...]

Zweden gaat weer testen vanaf de 22e. Er wordt ook gepraat over een corona-pass voor publieke binnenhuis evenementen met meer dan 100 mensen.
Dan is er ergens een trigger voor Zweden om ondanks onbekende cijfers een corona pas in te voeren.

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 08:06

Amphiebietje

In de blubber

durian schreef op donderdag 18 november 2021 @ 07:34:
[...]

Ah, dus Zweden test niet eens meer 8)7 |:( ? Het is echt het Florida van West-Europa daarzo, volstrekt idiote strategie. Eigenlijk kan je ze op basis daarvan niet serieus meenemen in wat voor argument dan ook...

• durian
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09:06
Amphiebietje schreef op donderdag 18 november 2021 @ 08:23:
[...]

Ah, dus Zweden test niet eens meer 8)7 |:( ? Het is echt het Florida van West-Europa daarzo, volstrekt idiote strategie. Eigenlijk kan je ze op basis daarvan niet serieus meenemen in wat voor argument dan ook...
Zweden stopte met testen van gevaccineerden vanaf 1 november. Een paar weken eerder was het sein groen al gegeven; bij ons op het werk werd de pandemie-taskforce meteen opgeheven, en iedereen moest weer op kantoor verschijnen.

Het Florida van Europa zonder het goede klimaat :)

• horizon1978
Amphiebietje schreef op donderdag 18 november 2021 @ 08:23:
[...]

Maar het loopt niet schrikbarend heel erg veel uit de pas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• benchMarc
horizon1978 schreef op donderdag 18 november 2021 @ 09:06:
[...]

Maar het loopt niet schrikbarend heel erg veel uit de pas.
Sterker nog, zweden doet het op dit moment het beste van alle scandinavische landen als je kijkt naar het aantal ziekenhuis- en IC-opnames.

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

*knip* dit is misleidende informatie. Zie ook hieronder. We verwachten dat je dat zelf ook kan beoordelen.

[ Voor 81% gewijzigd door ZieMaar! op 18-11-2021 14:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tom-Z
Dat is misleidend. Die "99%" is een statistisch eigenaardigheidje. Gibraltar heeft een heel kleine bevolking en ze hebben ook bij forenzende spanjaarden vaccinaties gezet, die meetellen in hun statistieken. Als je alleen naar de eigen bevolking kijkt is de vaccinatiegraad in Gibraltar nog steeds hoog, maar ik kan geen bron vinden dat het de "99+ %" is die je claimt.

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Tom-Z schreef op donderdag 18 november 2021 @ 10:17:
[...]

Dat is misleidend. Die "99%" is een statistisch eigenaardigheidje. Gibraltar heeft een heel kleine bevolking en ze hebben ook bij forenzende spanjaarden vaccinaties gezet, die meetellen in hun statistieken. Als je alleen naar de eigen bevolking kijkt is de vaccinatiegraad in Gibraltar nog steeds hoog, maar ik kan geen bron vinden dat het de "99+ %" is die je claimt.
https://www.google.com/se...HIAQnAAQE&sclient=gws-wiz

In fact, over 118% of Gibraltar's population are fully vaccinated against COVID (above 100% due to jabs given to Spaniards who cross the border to work or visit the territory every day).

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Het vaccin beschermt voornamelijk tegen zkh/ic opname, tegen besmetting met de nieuwe varianten is de bescherming minder zoals we weten.

De focus op besmettingen is misplaatst en pas als het ziekenhuis zou overstromen zou je je zorgen moeten maken.

De link op die website over 'mysterious vaccin failure' raken imho ook kant noch wal.

[ Voor 22% gewijzigd door ZieMaar! op 18-11-2021 17:20 ]

PSN

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Opmerkelijke verschillen per land en bij de een een opwaartse trend, en bij de ander een dalende:

https://coronavirus.jhu.edu/data/new-cases

Terwijl Oostenrijk net een (deel)lockdown aankondigt:

https://orf.at/stories/3236982/

Lockdown für OÖ und Salzburg fix

Oberösterreichs Landeshauptmann Thomas Stelzer (ÖVP) hat am Donnerstag im Landtag im Rahmen der Beantwortung einer Dringlichen Anfrage von NEOS einen Lockdown für alle in Oberösterreich und Salzburg angekündigt, sofern es zu keinem solchen in ganz Österreich kommt. Gelten soll dieser ab kommender Woche. Stelzer reagierte damit auf Appelle von Fachleuten und Hilferufen aus den Intensivstationen. Die nächsten bundesweiten Maßnahmen könnten bei der Landeshauptleutekonferenz am Freitag beschlossen werden.

Kijkende naar de trends uit de grafieken van Johns Hopkins Uni, dan gaan wij dezelfde kant op als Oostenrijk...

Mooie Plaatjes   

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

YakuzA schreef op donderdag 18 november 2021 @ 10:34:
[...]

Het vaccin beschermt voornamelijk tegen zkh/ic opname, tegen besmetting met de nieuwe varianten is de bescherming minder zoals we weten.

De focus op besmettingen is misplaatst en pas als het ziekenhuis zou overstromen zou je je zorgen moeten maken.
Idd.
https://radio1.be/luister...gevaccineerd-bent-of-niet

“Het vaccin werkt niet goed tegen transmissie, dus het maakt niet uit of je als zorgpersoneel gevaccineerd bent of niet"
Volgens Diederik Gommers...

Luister gewoon ff die paar minuten. Interessante uitlatingen.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:23

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

ehtweak schreef op donderdag 18 november 2021 @ 12:15:
[...]

Idd.
https://radio1.be/luister...gevaccineerd-bent-of-niet

“Het vaccin werkt niet goed tegen transmissie, dus het maakt niet uit of je als zorgpersoneel gevaccineerd bent of niet"
Volgens Diederik Gommers...

Luister gewoon ff die paar minuten. Interessante uitlatingen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Cn62YUc4lY5kUkItd6DrpzeLcmg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/qmMZ23Mu9VaoMv0AghVp5HmV.png?f=fotoalbum_large

'Niet goed' is wel aan interpretatie onderhevig...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

MikeyMan schreef op donderdag 18 november 2021 @ 12:18:

'Niet goed' is wel aan interpretatie onderhevig...
Dat zeer zeker.
Wat in het plaatje NIET gevisualiseerd is, is de beperkte 'houdbaarheid' van de vaccinatie... De tijdsfactor ontbreekt... :?
Ik mis zeg maar, de halfwaardetijd. Op welk moment is een vaccinatie nog goed voor welke mate van effectiviteit? Het stopt natuurlijk niet van de ene op de andere dag, maar dat is een geleidelijk proces. Wat waarschijnlijk ook weer persoonsafhankelijk zal zijn.

Vandaar b.v. in Oostenrijk die 9 maanden geldigheid en het wereldwijde gebruik van boosterprikken.
En hoe vaak/veel gaat dat worden? Ieder half jaar? Nog vaker?

note to self: aandelen big pharma kopen :+

[ Voor 25% gewijzigd door ehtweak op 18-11-2021 12:42 ]

Mooie Plaatjes   

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

ehtweak schreef op donderdag 18 november 2021 @ 12:21:
[...]
Ik mis zeg maar, de halfwaardetijd. Op welk moment is een vaccinatie nog goed voor welke mate van effectiviteit? Het stopt natuurlijk niet van de ene op de ander dag, maar dat is een geleidelijk proces. Wat waarschijnlijk ook weer persoonsafhankelijk zal zijn.
Als jij die glazen bol hebt, mag je het zeggen :)

Dit soort dingen zijn gewoon nog onbekend. (en bovendien afhankelijk van mogelijke nieuwe mutaties) De afname lijkt voorlopig alleen op de besmettelijkheid te zitten en de bescherming tegen zkh/ic lijkt gewoon nog op peil te blijven.

[ Voor 4% gewijzigd door YakuzA op 18-11-2021 12:42 ]

PSN

• ijdod
  • Laatst online: 08-10 11:18
rainier15 schreef op woensdag 17 november 2021 @ 21:32:

En wellicht internationale verdragen die parten spelen..
Onze grondwet geeft hier expliciet ruimte voor. De internationale kant ligt iets genuanceerder, maar verbiedt het niet op voorhand. In beide gevallen moet er gezien de aard van het verhaal een goed verhaal aan ten grondslag liggen.

@ehtweak Die tijdsfactor is vooralsnog voornamelijk een issue bij de ouderen. Dat is bij andere vaccins overigens ook al een issue. Elke reductie voordat het daar terecht komt is ook winst.

[ Voor 15% gewijzigd door ijdod op 18-11-2021 13:25 ]

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

• Er!k
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 04-10 21:03
Ik ben wel benieuwd waarom we met bijna 85% aan gevaccineerden op dit moment meer mensen in het ziekenhuis en IC hebben liggen dan vorig jaar toen nog niemand was gevaccineerd...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Er!k schreef op donderdag 18 november 2021 @ 16:15:
Ik ben wel benieuwd waarom we met bijna 85% aan gevaccineerden op dit moment meer mensen in het ziekenhuis en IC hebben liggen dan vorig jaar toen nog niemand was gevaccineerd...
Waarschijnlijk omdat de Delta variant veel besmettelijker is en er na vaccinatie passieve weerstand tegen is door antilichamen maar als die verdwenen zijn je alsnog besmet raakt en zelf niet zoveel last hebt maar wel korte tijd weer anderen aansteekt alsof je niet gevaccineerd was.

Zie deze twee grafieken uit het VK:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ShWQ0DH.jpg

Als er een piek in vaccinaties was dan is er later een piek aan mensen wiens antilichamen verdwijnen.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/e6vT4XV.jpg

Vrijwel exact hetzelfde verloop. Hoge piek, dal, iets lagere piek, daling, hoge piek en daling met een klein piekje. Maar dan een paar maanden later.

• Silent7
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-12-2024
volgens mij is dit meer voor het veel sneller gaande topic Corona in NL en BE ( Het Coronavirus in Nederland en België - deel 9 )
Daar zijn mensen met de focus op precies dit soort (interesante) vraagen actief

Over andere landen dan NL, hier in FR hebben ze het bij onze provincie, Poitou-Charente best goed gedaan:
Iedereen kreeg gewoon met de post mondkapjes en op elk in welke winkel dan ook verkochtte zit een kleine toeslag waar een fonds voor ondernemers mee is gemaakt. Geen fuiken bij nieuwe maatregelen en mensen vonden het niet fijn maar echte diepe onvrede is er niet. Nu is het hier geen Parijs natuurlijk en in een ouderenhuis in La Rochefoucauld is een Covid 19 opvang voor ouderen gemaakt (er zijn er meerderen) waar alle ouderen uit de omgeving verzorgd worden, dus iedereen weet en wist van ernst ed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tk55
  • Niet online
IJzerlijm schreef op donderdag 18 november 2021 @ 16:39:
[...]

Waarschijnlijk omdat de Delta variant veel besmettelijker is en er na vaccinatie passieve weerstand tegen is door antilichamen maar als die verdwenen zijn je alsnog besmet raakt en zelf niet zoveel last hebt maar wel korte tijd weer anderen aansteekt alsof je niet gevaccineerd was.

[Afbeelding]

Als er een piek in vaccinaties was dan is er later een piek aan mensen wiens antilichamen verdwijnen.

[Afbeelding]

Vrijwel exact hetzelfde verloop. Hoge piek, dal, iets lagere piek, daling, hoge piek en daling met een klein piekje. Maar dan een paar maanden later.
Het is wel een hele grote aanname dat de nieuwe piek in positieve tests het resultaat is van afnemende antilichamen.

Het kan net zo goed dat dit te verklaren is door het veranderende gedrag bij een hoog aantal positieve tests. Het gebeurt namelijk vaak in een cyclus:
1. Er testen steeds meer mensen positief
2. Media berichten erover
3. Positieve tests blijven stijgen
4. Er komen nieuwe maatregelen
5. Aantal positieve tests neemt af
6. Afhankelijk van maatregelen / gedrag, herhaalt dit zich of sluimert het virus een tijdje.

Daarnaast weet je helemaal niets behalve het aantal doses vs aantal positieve tests. Als je ditzelfde zou plotten op basis van leeftijd dan zie je misschien helemaal deze vergelijkbare pieken niet. Of plotten ten opzichte van aantal gemeten antilichamen. Zonder deze context kunnen we helemaal niet weten of dit effect er wel is.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-10 21:08
IJzerlijm schreef op donderdag 18 november 2021 @ 16:39:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Afbeeldingslocatie: https://www.venganza.org/wp-content/uploads/2008/04/glob-pirates2.png
Toeval?

TheS4ndm4n#1919

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-10 22:27

gws24

Thinking is hard!

- andere besmettelijkere variant
- minder maatregelen
- slechtere opvolging van de maatregelen omdat mensen het zat zijn
- en oh ja, omdat 15% van NL nog steeds niet die prik neemt en daarmee ~50% van de ZH opnames en 70% van de ic opnames veroorzaakt.

edit @ mods: is inderdaad meer iets voor het NL topic dus misschien een verplaatsing?

[ Voor 7% gewijzigd door gws24 op 18-11-2021 17:17 ]

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

• mugenmarco
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 08-10 10:42
Maak mij wel een beetje zorgen nu ik lees dat gibraltar kerstmarkten en evenementen annuleren omdat de besmettingen oplopen, maar ze hebben daar +100% vaccinatiegraad. Waarom annuleren ze het dan?

Hugo wilt dat wij zoveel mogelijk ons laten vaccineren, maar nu ik dat lees schrik ik wel want wie zegt dat we bij bv 90% vaccinatiegraad weer relatief normaal kunnen leven?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tom-Z
mugenmarco schreef op donderdag 18 november 2021 @ 19:04:
Maak mij wel een beetje zorgen nu ik lees dat gibraltar kerstmarkten en evenementen annuleren omdat de besmettingen oplopen, maar ze hebben daar +100% vaccinatiegraad. Waarom annuleren ze het dan?

Hugo wilt dat wij zoveel mogelijk ons laten vaccineren, maar nu ik dat lees schrik ik wel want wie zegt dat we bij bv 90% vaccinatiegraad weer relatief normaal kunnen leven?
Er is helaas geen garantie dat we bij een bepaalde vaccinatiegraad "klaar" zijn. Een hogere vaccinatiegraad is wel altijd beter dan een lagere, en geeft meer ruimte om meer normale dingen te doen. Maar hoe de toekomst er precies uit gaat zien kan niemand voorspellen.

Aan de andere kant is het niet zo dat ze in Gibraltar "+100% vaccinatiegraad" hebben. Ze hebben in Gibraltar een hele hoop Spanjaarden geprikt die daar niet wonen. Daardoor komen ze op papier boven de "100%", maar dat betekent niet dat iedereen in Gibraltar ingeënt is. Alleen dat er veel mensen op bezoek zijn geweest die daar een prik hebben gehaald maar er niet wonen. Ik geloof dat de vaccinatiegraad in Gibraltar redelijk hoog is (>90% onder volwassenen, maar met de groep 12-18 zijn ze onlangs pas begonnen dus daar is het mogelijk nog lager) maar in principe zouden ze "+100% vaccinatiegraad" kunnen hebben zonder dat er ook maar één inwoner van Gibraltar is ingeënt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• benchMarc

Feit is dat je er totaal niet meer van op aan kunt wat de overheden roepen. In september nog werd hier in Noorwegen geroepen dat we met 90% vaccinatie van de volwassen we weer terug naar normaal konden: https://www.statsforvalte...n-leve-som-normalt-igjen/
Nou, dat zien we. Inmiddels zitten we hier op 89% vaccinatie van alle volwassen en het loopt meer en meer uit de klauwen. 25 september ging de samenleving hier in Noorwegen volledig open. Ze zitten er ontzettend naast. Elke keer maar weer. Geen enkel land heeft er grip op, niemand heeft genoeg ziekenhuiscapaciteit en allemaal doen ze alsof vaccinatie de silver bullet is. Vergeet het, op deze manier gaan we nog jaren zo door, tot het hele vergrijsde deel van de bevolking is gedecimeerd, want dat is wat er gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tk55
  • Niet online
benchMarc schreef op donderdag 18 november 2021 @ 23:04:
[...]
Feit is dat je er totaal niet meer van op aan kunt wat de overheden roepen. In september nog werd hier in Noorwegen geroepen dat we met 90% vaccinatie van de volwassen we weer terug naar normaal konden: https://www.statsforvalte...n-leve-som-normalt-igjen/
Nou, dat zien we. Inmiddels zitten we hier op 89% vaccinatie van alle volwassen en het loopt meer en meer uit de klauwen. 25 september ging de samenleving hier in Noorwegen volledig open. Ze zitten er ontzettend naast. Elke keer maar weer. Geen enkel land heeft er grip op, niemand heeft genoeg ziekenhuiscapaciteit en allemaal doen ze alsof vaccinatie de silver bullet is. Vergeet het, op deze manier gaan we nog jaren zo door, tot het hele vergrijsde deel van de bevolking is gedecimeerd, want dat is wat er gebeurt.
Er worden zoveel dingen gezien als de heilige graal… Eerst groepsimmuniteit, dan afstand houden, dan vaccineren. Nu wordt er schuin naar de ongevaccineerden gekeken. Maar zelfs als die allemaal een prik halen, zijn we er waarschijnlijk nog niet vanaf.

Overheden proberen telkens een stukje hoop te bieden, maar het enige wat burgers zien is een dwarrelend beleid.

Ongevaccineerden zijn we al kwijt. Die zijn over ‘t algemeen al niet meer te overtuigen. Maar ook gevaccineerden gaan steeds meer twijfelen aan het beleid, zeker als er steeds dezelfde fouten gemaakt worden.

Het lijkt dus niet dat we hier snel vanaf komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empathy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09:01

Empathy

Extreme Audio

edit:
nevermind, verkeerde topic

[ Voor 84% gewijzigd door Empathy op 19-11-2021 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Vaccinatieplicht in Oostenrijk:
In Oostenrijk geldt vanaf 1 februari een vaccinatieplicht. "Het is niet gelukt om genoeg mensen te overtuigen zich in te laten enten", zegt bondskanselier Schallenberg. Hij spreekt van een "heel moeilijk besluit".

Komende maandag gaat het land in lockdown voor maximaal twintig dagen.
Volgens mij staan ze daar echt met de rug tegen de muur qua cijfers. Lijkt me een hele lastige situatie waarin je toch iets moet doen. Hopelijk komt het bij ons niet zo ver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:17

Als iedereen z'n autogordel om doet komen er nog steeds mensen door een auto ongeval in het ziekenhuis - alleen veel minder. Maar met 2k ziekenhuisopnames vinden we het veel en een paar % van 17mio zitten we qua zorg alsnog snel vol.

Ik weet het dus ook niet.. meer bedden is bijvoorbeeld ook makkelijk geroepen als je de ligduur van een corona patient negeert. Meeste ziekenhuisbezoeken zijn kort, maar bij een zkh opname door covid-19 is de ligduur erg lang. Dus in verhouding heb je dus wel heel veel bedden nodig.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mugenmarco
NiGeLaToR schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 10:41:
[...]

Als iedereen z'n autogordel om doet komen er nog steeds mensen door een auto ongeval in het ziekenhuis - alleen veel minder. Maar met 2k ziekenhuisopnames vinden we het veel en een paar % van 17mio zitten we qua zorg alsnog snel vol.

Ik weet het dus ook niet.. meer bedden is bijvoorbeeld ook makkelijk geroepen als je de ligduur van een corona patient negeert. Meeste ziekenhuisbezoeken zijn kort, maar bij een zkh opname door covid-19 is de ligduur erg lang. Dus in verhouding heb je dus wel heel veel bedden nodig.
Ik heb inmiddels begrepen dat meer IC bedden de juiste oplossing is, iets waar ze veel eerder aan moesten beginnen ook al duurt een gemiddelde opleiding tot IC arts een poosje.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

mugenmarco schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 10:44:
[...]

Ik heb inmiddels begrepen dat meer IC bedden de juiste oplossing is, iets waar ze veel eerder aan moesten beginnen ook al duurt een gemiddelde opleiding tot IC arts een poosje.
Er is geen land in de wereld dat voldoende IC bedden heeft om covid op te lossen. Zelfs Duitsland met op papier meer dan 6 keer zoveel bedden komt in de knel bij 150% van de Nederlandse aantallen patienten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
[...]

Oplossing waar voor? Das dan de acceptatie dat we duizenden mensen weken lijden aan wensen te doen en maanden zo niet jaren revalidatie te laten ondergaan.

Het is net alsof je weg wandelt na een paar weekjes IC - mensen die van de beademing komen kunnen niet eens meer slikken. Tis een bijna dood ervaring, dus ik vind 'de juiste oplossing' best wel cru lezen. Maar dat kan ik verkeerd begrijpen :)

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mugenmarco
NiGeLaToR schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 10:46:
[...]

Oplossing waar voor? Das dan de acceptatie dat we duizenden mensen weken lijden aan wensen te doen en maanden zo niet jaren revalidatie te laten ondergaan.

Het is net alsof je weg wandelt na een paar weekjes IC - mensen die van de beademing komen kunnen niet eens meer slikken. Tis een bijna dood ervaring, dus ik vind 'de juiste oplossing' best wel cru lezen. Maar dat kan ik verkeerd begrijpen :)
Onthoud wel dat door covid ook reguliere zorg niet meer mogelijk is, iets wat wel mogelijk is als we genoeg IC bedden hebben. Maar voor de pandemie zelf weet ik niet hoe we dat moeten oplossen.

Wel weet ik dat we niet elke herfst/winter in lockdown gaan of strikte regels krijgen, iets wat er wel aan zit te komen als een groep zich niet gaat vaccineren en zelfs nadat ze al covid hebben gehad op de IC belanden.

Covid gaat niet weg en deze 'lockdown' is er om de zorg te ontlasten dus hoe meer IC bedden + medewerkers, hoe minder streng ze zijn mbt de lockdown regels.

Er zullen altijd wel kwetsbare mensen zijn die ondanks de vaccinatie toch op de IC kapot gaan, voor hen zie ik geen oplossing. jij wel? we kunnen niet voor die groep strikte regels blijven hanteren mbt een mini lockdown of wat dan ook.

[ Voor 16% gewijzigd door mugenmarco op 19-11-2021 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
mugenmarco schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 10:54:
[...]

Onthoud wel dat door covid ook reguliere zorg niet meer mogelijk is, iets wat wel mogelijk is als we genoeg IC bedden hebben. Maar voor de pandemie zelf weet ik niet hoe we dat moeten oplossen.

Wel weet ik dat we niet elke herfst/winter in lockdown gaan of strikte regels krijgen, iets wat er wel aan zit te komen als een groep zich niet gaat vaccineren en zelfs nadat ze al covid hebben gehad op de IC belanden.

Covid gaat niet weg en deze 'lockdown' is er om de zorg te ontlasten dus hoe meer IC bedden + medewerkers, hoe minder streng ze zijn mbt de lockdown regels.

Er zullen altijd wel kwetsbare mensen zijn die ondanks de vaccinatie toch op de IC kapot gaan, voor hen zie ik geen oplossing. jij wel? we kunnen niet voor die groep strikte regels blijven hanteren mbt een mini lockdown of wat dan ook.
Duivels dilemma - ik ben het niet per se eens of oneens. Het zou in ieder geval onderdeel moeten zijn van een strategie bestaande uit meerdere elementen om te dempen en te voorkomen en meerdere elementen om een zorgvraag die toch nog ontstaat op te vangen. Mooier is het niet te maken. Maar inderdaad, reguliere zorg moet wel door kunnen gaan en die staat nu al heel lang onder druk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• horizon1978
https://nos.nl/liveblog/2...artsen-willen-vuurwerkbod

Onder elkaar bericht:
Oostenrijk wil na 1 week 2G dan per 1 februari vaccinatieplicht invoeren. Dus 2G zet onder de niet gevaccineerden geen zoden aan de dijk in Oostenrijk blijkbaar.

En daaronder:
VK geen maatregelen (tot heden) dalende trend in aantal besmettingen. Met opmerking dat er wel personeelstekort en veel uitgesteld is.
(Volgens mij was bij verplegend personeel in VK wel vaccinatieplicht. En daarom is veel personeel opgestapt (meen ik ergens gelezen te hebben).

Dus... keuzes keuzes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mugenmarco
NiGeLaToR schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 10:59:
[...]

Duivels dilemma - ik ben het niet per se eens of oneens. Het zou in ieder geval onderdeel moeten zijn van een strategie bestaande uit meerdere elementen om te dempen en te voorkomen en meerdere elementen om een zorgvraag die toch nog ontstaat op te vangen. Mooier is het niet te maken. Maar inderdaad, reguliere zorg moet wel door kunnen gaan en die staat nu al heel lang onder druk.
Als covid idd niet weg gaat (iets wat al vaak zat is vermeld door experts) dan moeten we de IC opschalen, dus meer bedden en medewerkers. Dat er hoe dan ook mensen dood gaan aan covid is niet te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
mugenmarco schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 11:02:
[...]

Als covid idd niet weg gaat (iets wat al vaak zat is vermeld door experts) dan moeten we de IC opschalen, dus meer bedden en medewerkers. Dat er hoe dan ook mensen dood gaan aan covid is niet te voorkomen.
Dan ook eerste lijns zorg, SEH, revalidatie en alles erna. IC-zorg is maar het topje van de ijsberg. En bovendien qua geld dus impact op de zorgkosten voor deze generatie - want na longcovid ziet het er naar uit dat je langdurige zorg nodig hebt en minder productief zult zijn. Best heftig, zo'n virus.

Enfin, nothing to it but to do it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
horizon1978 schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 11:02:
https://nos.nl/liveblog/2...artsen-willen-vuurwerkbod

Onder elkaar bericht:
Oostenrijk wil na 1 week 2G dan per 1 februari vaccinatieplicht invoeren. Dus 2G zet onder de niet gevaccineerden geen zoden aan de dijk in Oostenrijk blijkbaar.

En daaronder:
VK geen maatregelen (tot heden) dalende trend in aantal besmettingen. Met opmerking dat er wel personeelstekort en veel uitgesteld is.
(Volgens mij was bij verplegend personeel in VK wel vaccinatieplicht. En daarom is veel personeel opgestapt (meen ik ergens gelezen te hebben).

Dus... keuzes keuzes.
Even cijfers van de UK erbij (want ik was nieuwsgierig).
Van de mensen boven de twaalf heeft 88,1% een eerste prik gehad, 80,1% een tweede en 24,1% een derde.

Voor Nederland is dat 86,4% en 82,7%
En de derde nul komma nogwat :P

Interessant, niet? Zou het de derde prik zijn? Is het de mix van vaccinatiesoort? Is het de demografie van ongevaccineerden (hoeveelheid sociale contacten)
Aan de zorg ligt het niet(?), want per capita zijn er in NL meer zielenhuisbedden dan in de UK

Bronnen:
https://coronavirus.data.gov.uk/details/vaccinations
https://www.rivm.nl/covid...jfers-vaccinatieprogramma

[ Voor 19% gewijzigd door anandus op 19-11-2021 11:17 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mugenmarco
NiGeLaToR schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 11:06:
[...]

Dan ook eerste lijns zorg, SEH, revalidatie en alles erna. IC-zorg is maar het topje van de ijsberg. En bovendien qua geld dus impact op de zorgkosten voor deze generatie - want na longcovid ziet het er naar uit dat je langdurige zorg nodig hebt en minder productief zult zijn. Best heftig, zo'n virus.

Enfin, nothing to it but to do it.
zorg is cruciaal, covid of niet. Ze kunnen ook met miljarden euro's smijten aan dingen wat achteraf nutteloos was (heb geen voorbeeld).

Snap daarom ook niet dat de wereld denkt dat met vaccineren het gaan redden want mensen kunnen hoe dan ook op de IC belanden (juist de kwetsbare mensen).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
mugenmarco schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 11:08:
[...]

zorg is cruciaal, covid of niet. Ze kunnen ook met miljarden euro's smijten aan dingen wat achteraf nutteloos was (heb geen voorbeeld).

Snap daarom ook niet dat de wereld denkt dat met vaccineren het gaan redden want mensen kunnen hoe dan ook op de IC belanden (juist de kwetsbare mensen).
Even ter illustratie, Oostenrijk heeft twee a tweeëneenhalf keer zoveel zielenhuisbedden per persoon als Nederland, driemaal zoveel als de UK.
Ook driemaal zoveel IC-bedden per persoon als de UK of Nederland.

Dus:
Oostenrijk heeft lage vaccinatiegraad, maar heel veel bedden
UK heeft redelijke vaccinatiegraad, maar weinig bedden

In welk land gaat het beter?

Meer IC-bedden is niet de oplossing

Dat gezegd hebbende:
Nederland zit meer richting de UK en daar gaat het ook niet goed :P

[ Voor 15% gewijzigd door anandus op 19-11-2021 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Niet online
*knip* normaal doen

[ Voor 91% gewijzigd door ZieMaar! op 19-11-2021 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mugenmarco
anandus schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 11:21:
[...]
Even ter illustratie, Oostenrijk heeft twee a tweeëneenhalf keer zoveel zielenhuisbedden per persoon als Nederland, driemaal zoveel als de UK.
Ook driemaal zoveel IC-bedden per persoon als de UK of Nederland.

Dus:
Oostenrijk heeft lage vaccinatiegraad, maar heel veel bedden
UK heeft redelijke vaccinatiegraad, maar weinig bedden

In welk land gaat het beter?

Meer IC-bedden is niet de oplossing
Oostenrijk heeft ook een veel lagere vaccinatiegraad, maar wat ik wil zeggen is dat we met vaccineren alleen alsnog problemen gaan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-10 20:43

Rannasha

Does not compute.

MaZo schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 11:23:
Hier in Zwitserland hebben we een vaccinatiegraad die net zo laag ligt als daar, maar hier zijn we gelukkig nog niet zo ver. Zelfs skiën zonder QR code wordt mogelijk.
In Zwitserland stelt de conseil federal zich afwachtend op tot en met 28 november, wanneer er een referendum is over de covid-19 wet. Nu te sterk ingrijpen betekent olie op het vuur van de tegenstanders van deze wet.

Ook in CH lopen de besmettingen hard op, meer dan 50% stijging in de afgelopen week. De besmettingsaantallen zijn nog wel lager dan in Oostenrijk (en Nederland), maar op dit tempo en met het gebrek aan nieuwe maatregelen zal dat niet lang duren.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Niet online
Rannasha schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 11:27:
[...]

In Zwitserland stelt de conseil federal zich afwachtend op tot en met 28 november, wanneer er een referendum is over de covid-19 wet. Nu te sterk ingrijpen betekent olie op het vuur van de tegenstanders van deze wet.

Ook in CH lopen de besmettingen hard op, meer dan 50% stijging in de afgelopen week. De besmettingsaantallen zijn nog wel lager dan in Oostenrijk (en Nederland), maar op dit tempo en met het gebrek aan nieuwe maatregelen zal dat niet lang duren.
Klopt, las het vanmorgen. Zal me niks verbazen als bij een JA direct daarna hetzelfde ingevoerd gaat worden.

Vooralsnog zit de beste man Berset zelf zonder masker in de trein.
https://cdn.unitycms.io/i...a1ixpMeq7x8NLIPQj9gqV.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

[...]

IC artsen hebben we genoeg. Verpleegkundigen zijn het probleem. En gezien een clown al een hoger salaris heeft, maar ook iets simpels als een WMO-consulent (wel HBO, maar slechts lichte verantwoordelijkheid) snap ik de leegloop wel.

En ja, meer IC bedden dragen zeker bij aan beheersbaar houden. De berichten die je nu hoort in Duitsland zijn dat ze in de knel komen MET de reguliere zorg die doorgaan. Nederland heeft zijn reguliere zorg al lang afgeschaald en komt dan nog in de knel.

Maar nee, meer IC bedden is niet de enige oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mugenmarco
Cyberpope schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 11:51:
[...]

Maar nee, meer IC bedden is niet de enige oplossing.
Wat dan wel? covid gaat niet weg, zolang de hele zorg maar normaal kan blijven is het wat je zelf zegt beheersbaar. Uiteindelijk moet de wereld leren leven met covid net als bv de griep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
mugenmarco schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 11:25:
[...]

Oostenrijk heeft ook een veel lagere vaccinatiegraad, maar wat ik wil zeggen is dat we met vaccineren alleen alsnog problemen gaan krijgen.
Die 'veel lagere' graad is wel maar 9%
Nog steeds veel mensen, hoor, daar niet van.
Maar zo zie je wel dat elk procentje telt!

En misschien is vaccineren alleen niet de oplossing, dat kan.
Dat er ook een cultuurverandering moet komen en dat bijvoorbeeld mondkapjes in het OV, Covidcheck in de horeca, meer thuiswerken en/of thuisblijven bij klachten de standaard wordt in de toekomst.
(Ik noem maar wat dingen).

Het kan zijn aspecten in het leven veranderen. Net als geen vloeistoffen meer in het vliegtuig. Of niet roken in de trein en horeca.

Het is natuurlijk niet óf-óf.

Maar hopelijk is een hoge vaccinatiegraad met boosterprikken genoeg. Hopelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Newjersey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:16
Ik maak me echt een beetje zorgen over de tendens wat er nu in Oostenrijk en Australië gaande is. De machtige hand van de overheid reikt ver. Ben ik de enige die bang is voor opstanden en/of oorlogen etc? Of heb ik gewoon een negatief wereldbeeld ontwikkeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mugenmarco
anandus schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 13:30:
[...]
Die 'veel lagere' graad is wel maar 9%
Nog steeds veel mensen, hoor, daar niet van.
Maar zo zie je wel dat elk procentje telt!

En misschien is vaccineren alleen niet de oplossing, dat kan.
Dat er ook een cultuurverandering moet komen en dat bijvoorbeeld mondkapjes in het OV, Covidcheck in de horeca, meer thuiswerken en/of thuisblijven bij klachten de standaard wordt in de toekomst.
(Ik noem maar wat dingen).

Het kan zijn aspecten in het leven veranderen. Net als geen vloeistoffen meer in het vliegtuig. Of niet roken in de trein en horeca.

Het is natuurlijk niet óf-óf.

Maar hopelijk is een hoge vaccinatiegraad met boosterprikken genoeg. Hopelijk.
Volgens mij kan je een virus gewoon niet tegen houden met maatregelingen, wel met vaccineren en zorgen dat het normale leven door kan gaan zonder strikte regels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

mugenmarco schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 13:40:
[...]

Volgens mij kan je een virus gewoon niet tegen houden met maatregelingen, wel met vaccineren en zorgen dat het normale leven door kan gaan zonder strikte regels.
Je kan een virus tegen houden met maatregelen, zie China.
De vraag is, is de hand van de overheid sterk genoeg en is de bevolking gedwee genoeg om daarvoor alle mensenrechten in de prullenbak te gooien.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mugenmarco
YakuzA schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 13:46:
[...]

Je kan een virus tegen houden met maatregelen, zie China.
De vraag is, is de hand van de overheid sterk genoeg en is de bevolking gedwee genoeg om daarvoor alle mensenrechten in de prullenbak te gooien.
volgens mij doet Nieuw-Zeeland het anders nog steeds erg goed. Soms een lockdown van 2 weken maar daarnaast leven ze prima daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

mugenmarco schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 13:54:
[...]
volgens mij doet Nieuw-Zeeland het anders nog steeds erg goed. Soms een lockdown van 2 weken maar daarnaast leven ze prima daar.
Als je een eiland bent met 1 internaltionale vluchthaven en 1 internationale haven kun je makkelijker alle binnenkomende reizigers verplicht opsluiten voor 2 weken idd.

(maar ondanks dat toch uitbraken en vele weken in complete lockdowns zitten)

[ Voor 8% gewijzigd door YakuzA op 19-11-2021 13:58 ]

PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
user109731 schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 10:37:
Vaccinatieplicht in Oostenrijk:

[...]

Volgens mij staan ze daar echt met de rug tegen de muur qua cijfers. Lijkt me een hele lastige situatie waarin je toch iets moet doen. Hopelijk komt het bij ons niet zo ver.
Benieuwd hoe ze dat gaan uitvoeren verplichte vaccinatie. Razia's en alle ongevaccineerden naar prikstraten waar ze vastgeketend worden door de politie en de prik krijgen :?

Ik denk dat ze ook onderschatten hoeveel mensen ze zich op zo'n moment genoodzaakt voelen om geweld te gaan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BroWohsEdis
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 08-10 23:27

BroWohsEdis

George Orwell was right.

Newjersey schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 13:36:
Ik maak me echt een beetje zorgen over de tendens wat er nu in Oostenrijk en Australië gaande is. De machtige hand van de overheid reikt ver. Ben ik de enige die bang is voor opstanden en/of oorlogen etc? Of heb ik gewoon een negatief wereldbeeld ontwikkeld?
Dat ligt zeker niet aan jou, we leven in een hele enge tijd.

"So that's how democracy dies, with a thunderous applause"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
JeroenNietDoen schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 14:01:
[...]

Benieuwd hoe ze dat gaan uitvoeren verplichte vaccinatie. Razia's en alle ongevaccineerden naar prikstraten waar ze vastgeketend worden door de politie en de prik krijgen :?

Ik denk dat ze ook onderschatten hoeveel mensen ze zich op zo'n moment genoodzaakt voelen om geweld te gaan gebruiken.
Denk dat dit wel iets subtieler gaat zijn. Meestal beginnen ze met iemand in de beurs raken.
Pagina: 1 ... 28 ... 36 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van de ontwikkelingen rond het Coronavirus wereldwijd (buiten NL en BE) in het algemeen, dus nieuws over besmettingen, (nieuwe) maatregelen en de invloed daarvan, met een serieuze insteek.

Overige topics:
Het Coronavirus in Nederland en België - deel 3
Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus
Coronavirus Slowchat

Let op: het themaforum gaat sluiten: ZieMaar! in "Themaforum: Coronavirus - Feedbacktopic"