Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:46

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
Modbreak:Graag op de inhoud discussiëren, niet op de man. Bij overduidelijke drogredenen of stromannen gewoon een TR aanmaken en niet gelijk met gestrekt been erin gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Interesant artikel over de rare drop in aantal cases in de UK..
https://www.theguardian.c...es-of-covid-across-the-uk

Ik vermoed dat veel mensen zich niet meer laten testen en niet melden dat ze het hebben..
Zo ken ik een familie waarvan ik bijna zeker van ben dat ze het hebben (gehad) en nooit getest of echt isolated zijn geweest (behalve toen ze met koorts in bed lagen)..

'pinggate' heeft er ook voor gezorgd dat veel mensen de covid app uninstaleerden..
Een factor is dat een groot deel van de bevolking de regering niet vertrouwd (wat op zich redelijk terecht is want het zijn een stel graaiers waar Rutte en gang padvinders bij zijn vergeleken)..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Laguna

Connaisseur

@ToolkiT in deze fase van de pandemie worden die cijfers toch al minder interessant. Mensen die reeds zijn gevaccineerd zullen zich waarschijnlijk niet meer laten testen. Je kan momenteel beter kijken naar wat er in de ziekenhuizen gebeurd, dan het aantal positieve testen. In de ziekenhuizen is er logischerwijs nog geen sprake van een daling. Het wordt afwachten wanneer daar een daling zichtbaar wordt (als het goed is komende week of volgende week).

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Laguna schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 13:57:
@ToolkiT in deze fase van de pandemie worden die cijfers toch al minder interessant. Mensen die reeds zijn gevaccineerd zullen zich waarschijnlijk niet meer laten testen. Je kan momenteel beter kijken naar wat er in de ziekenhuizen gebeurd, dan het aantal positieve testen. In de ziekenhuizen is er logischerwijs nog geen sprake van een daling. Het wordt afwachten wanneer daar een daling zichtbaar wordt (als het goed is komende week of volgende week).
zowiso zijn het aantal ziekenhuis opnames en doden de belangrijkste stats.. Ook al heeft het hele land het, zolang er geen ernstige complicaties zijn is het an sich geen issue..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Number10
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
In de VS heeft het CDC geadviseerd wederom mondneusmaskers te gaan dragen omdat het aantal besmettingen erg hoog ligt. Dat geldt conform het WHO advies ook voor mensen die gevaccineerd zijn:
https://edition.cnn.com/2...ated-people-bn/index.html

Onder voorbehoud van (type)fouten. Handelen naar mijn reactie is voor eigen rekening en risico. Win zo nodig zelf (betaald) advies in bij een expert.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Laguna schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 13:57:
dit artikel gaat daar ook op in:
"Coronavirus: Four numbers that reveal the real trends"
https://www.bbc.co.uk/news/health-57984170

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
Deze poster van de NHS viel me op, vooral omdat al deze symptomen niet nieuw zijn voor Delta. Heeft de NHS eerder alleen ingezet op de meest voorkomende symptomen, of is dit meer een refresh van 'ben je ziek(-ish) laat je testen'?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0lUo7uPU1lgFVanZtox0obW9mu0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/35xXuhG9Vr1iLBRQzbJUF4MQ.png?f=fotoalbum_large

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Number10
  • Niet online
In de VS vinden eveneens grote hoeveelheid besmettingen plaats, waaronder in Arkansas. En veel besmettingen vermenigvuldigd met een relatief kleine kans op bepaalde leeftijd resulteert uiteraard na verloop van tijd tot de verwezenlijking van een risico:

Arkansas Children's hospitals report record high number of children hospitalized with Covid-19
Wat is jouw inschatting? Zullen mensen alle punten op de poster associëren met een besmetting en zich laten testen als ze klachten hebben die ze er niet mee associëren?

Onder voorbehoud van (type)fouten. Handelen naar mijn reactie is voor eigen rekening en risico. Win zo nodig zelf (betaald) advies in bij een expert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:32

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Number10 schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 11:26:
In de VS vinden eveneens grote hoeveelheid besmettingen plaats, waaronder in Arkansas. En veel besmettingen vermenigvuldigd met een relatief kleine kans op bepaalde leeftijd resulteert uiteraard na verloop van tijd tot de verwezenlijking van een risico:

Arkansas Children's hospitals report record high number of children hospitalized with Covid-19

[...]

Wat is jouw inschatting? Zullen mensen alle punten op de poster associëren met een besmetting en zich laten testen als ze klachten hebben die ze er niet mee associëren?
Omgekeerd; hoeveel dagen van het jaar heb je niet een van deze klachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Number10
  • Niet online
MikeyMan schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 11:40:
[...]
Omgekeerd; hoeveel dagen van het jaar heb je niet een van deze klachten?
Dat was niet zozeer mijn punt, maar meer dat er nu duidelijk minder positieve uitslagen zijn in zowel het VK en in NL als bijvoorbeeld Denemarken, maar een goede verklaring lijkt te ontbreken:

https://ourworldindata.or...false&country=NLD~GBR~DNK

Een van de mogelijkheden zou denk ik kunnen zijn dat mensen met Delta en/of na vaccinatie vaker klachten hebben die ze niet herkennen en o.a. daarom minder vaak gaan testen. Dat zal zeker niet een volledige verklaring zijn uiteraard, want ondertussen dalen de getallen in de rioolwateranalyse ook enigszins om maar wat te noemen:

https://coronadashboard.r...d.nl/landelijk/rioolwater

Los daarvan: de ernst van (acute) klachten is niet per se een uiting van de ernst van een (later optredende) ziekte en dat is wat mij betreft een van de vragen waaraan te vaak voorbij wordt gegaan. Is het enkel een kwestie van het remmen van veel acute opnames en sterfte of komen er nog andere 'eerste' golven?

Zie wat betreft het laatste bijvoorbeeld:
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/33753937/
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/33911230/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Nu online
@Number10 Ik heb niets tegen de campagne, als het help mensen zich te laten testen is dat prima. Wat mij opvalt is de bewoording. De poster heeft het expliciet over 'new symptoms', terwijl alle genoemde symptomen al eerder op de lijst staan. Ik mag aannemen dat dit al eerder is meegenomen met de variant daar van 'laat je testen met symptomen'.

Dus ja, ik zou verwachten dat mensen dergelijke klachten inderdaad al hadden kunnen associeren met een besmetting. Of ze dat doen (gezien de nogal algemene aard van vrijwel alle klachten...muv smaak/geur verlies) is uiteraard een tweede punt.

[ Voor 26% gewijzigd door ijdod op 29-07-2021 18:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Number10
  • Niet online
ijdod schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 18:27:
@Number10 Ik heb niets tegen de campagne, (…)
Zo bedoelde ik het ook niet voor de helderheid.
(…) als het help mensen zich te laten testen is dat prima
Maar ik vraag me af of mensen zich wellicht vanwege een bepaald klachtenpatroon minder laten testen (zie mijn vorige reactie hierboven) en daar zou deze campagne inderdaad bij kunnen helpen.

(Ik zie net dat je edit mijn reactie kruiste, want er kwam iets tussendoor.)

[ Voor 8% gewijzigd door Number10 op 29-07-2021 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Nu online

Laguna

Connaisseur

Number10 schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 11:26:

Kinderen komen niet zomaar in het ziekenhuis terecht door COVID-19, echter in dat bericht wordt er (bewust?) geen woord gerept over de onderliggende aandoeningen van deze kinderen.

Toevallig was er diezelfde dag een soortgelijk artikel gepubliceerd in New Orleans:

Children’s hospital see big jump in covid cases
Dr. Bisset says many of the children with covid they are seeing are coming in with pre-existing conditions.

“I would say the majority we have had had problems with obesity, sickle cell, or diabetes,” said Dr. Bisset.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Number10
  • Niet online
Laguna schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 18:45:
[...]
echter in dat bericht wordt er (bewust?) geen woord gerept over de onderliggende aandoeningen van deze kinderen.
Maar dat maakt de stelling toch niet anders? Wat is je boodschap?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Nu online

Laguna

Connaisseur

Number10 schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 18:54:
[...]

Maar dat maakt de stelling toch niet anders? Wat is je boodschap?
Wat is je stelling? Deze kinderen vallen onder risicogroepen en hebben dus een grotere kans om in het ziekenhuis terecht te komen. Je lijkt te willen impliceren dat er nu meer kinderen in het ziekenhuis terechtkomen, doordat er minder volwassenen in het ziekenhuis belanden wegens vaccinaties. Ik zie daar geen aanleiding toe.

Het virus in westerse landen heeft duidelijk meer impact op mensen in alle leeftijdsgroepen met welvaartsziektes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Number10
  • Niet online
Laguna schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 19:49:
[...]
Je lijkt te willen impliceren dat er nu meer kinderen in het ziekenhuis terechtkomen, doordat er minder volwassenen in het ziekenhuis belanden wegens vaccinaties. (…)
Nee, ik schreef letterlijk:
(…) In de VS vinden eveneens grote hoeveelheid besmettingen plaats, waaronder in Arkansas. En veel besmettingen vermenigvuldigd met een relatief kleine kans op bepaalde leeftijd resulteert uiteraard na verloop van tijd tot de verwezenlijking van een risico (…)
Wat jij daar allemaal aan verbindt is aan jou.
Het virus in westerse landen heeft duidelijk meer impact op mensen in alle leeftijdsgroepen met welvaartsziektes.
Wat heeft dit er nu weer mee te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Nu online

Laguna

Connaisseur

Number10 schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 20:14:
[...]

Nee, ik schreef letterlijk:

[...]

Wat jij daar allemaal aan verbindt is aan jou.

[...]

Wat heeft dit er nu weer mee te maken?
Het ontbrak aan nuancering in je post. Net of ieder kind plots een hoger risico loopt om in het ziekenhuis terecht te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Ook het VK gaat voor een derde prik:

https://www.telegraph.co....ots-32m-begin-next-month/

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-08 14:23
Wellicht heb ik het ergens gemist maar dit vond ik ook wel heel bijzonder
https://www.ad.nl/buitenl...rken-dan-andere~a98b30c2/

Tuurlijk gun ik bedrijven dat ze winst maken maar op de een of andere manier heb ik hier dan weer een hoop moeite mee. De pandemie nog ff wat meer uitmelken. Er is natuurlijk al vaker behoorlijke controversie geweest om medicatie en de prijzen die er soms voor worden gevraagd. Zeker in bepaalde landen.

Ik begrijp dat als ze iets nieuws op de markt brengen of iets beter maken dat dit duurder zou kunnen worden. Maar dit is juist al massa productie en alles is al wel terug verdient en de productielijn is er al. Dus dit lijkt puur winstbelang. En dan nog niet eens super boeiend voor de allerrijkste landen maar als de armere landen (die nog niet zijn gevaccineerd grotendeels) ook meer moeten gaan betalen...

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ach een paar euro per vaccin.. Al zou hel nl een 3e shot krijgen dan kost het nog minder dan 1 dag tvt.. Siewerten zijn vriendjes hebben meer in hun zak gestoken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
De situatie in Florida is heftig. Meer dan 10,000 mensen in het ziekenhuis, meer dan de piek van vorig jaar, de ziekenhuizen zijn overvol, en het aantal besmettingen loopt nog steeds op.
The Sunshine State had 10,207 people hospitalized with confirmed COVID-19 cases, according to data reported to the U.S. Department of Health & Human Services.

The previous record was from July 23, 2020, more than a half-year before vaccinations started becoming widespread, when Florida had 10,170 hospitalizations, according to the Florida Hospital Association.

Florida is now leading the nation in per capita hospitalizations for COVID-19, as hospitals around the state report having to put emergency room visitors in beds in hallways and others document a noticeable drop in the age of patients.

In the past week, Florida has averaged 1,525 adult hospitalizations a day, and 35 daily pediatric hospitalizations.
There has been a startling rise in the number of children with the virus at hospitals in Miami, many of them requiring intensive care.

Memorial Health’s Joe DiMaggio Children’s Hospital in Hollywood had seven patients with COVID-19. At Nicklaus Children’s Hospital in Miami, there were 17 patients with COVID-19 on Friday, including six in the ICU and one who needed a ventilator, Dr. Marcos Mestre, vice president and chief medical officer, told the Miami Herald.

About half of the patients were under 12, Mestre said, and the rest were older and eligible for the vaccine. But none of the patients with COVID-19 at Nicklaus Children’s on Friday were vaccinated. Most children who get COVID-19 do not need hospitalization, Mestre said.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

user109731 schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 10:33:
De situatie in Florida is heftig. Meer dan 10,000 mensen in het ziekenhuis, meer dan de piek van vorig jaar, de ziekenhuizen zijn overvol, en het aantal besmettingen loopt nog steeds op.

[...]

[...]
En ondertussen doet de ‘leider’ aan de struisvogel:
De Republikeinse gouverneur Ron DeSantis verzet zich tegen strengere maatregelen om de uitbraak te beteugelen. Hij wil niets weten van verplichtingen om mondkapjes te dragen of om vaccinatie af te dwingen. Vrijdag vaardigde hij een decreet uit dat scholen verbiedt om mondmaskers te verplichten als volgende maand de scholen weer openen.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

En zelfs Fox begint erop te wijzen dat het vooral jongere ongevaccineerden zijn.

https://www.fox13news.com...-under-55-96-unvaccinated

Helft van de opnames <55.
96% ongevaccineerd.

[ Voor 13% gewijzigd door MikeyMan op 03-08-2021 15:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

In ander nieuws: Schotland schaft vanaf aanstaande maandag de meeste maatregelen af, waaronder het afstandhouden. Ook evenementen kunnen weer doorgaan en nachtclubs mogen weer open.

Overigens betekent dit niet dat alles weer volledig kan. In sommige gevallen blijven mondkapjes verplicht en bij grote evenementen (>2000 binnen of >5000 buiten) moet er toestemming worden gevraagd aan lokale autoriteiten, zodat zij kunnen controleren of er voldoende maatregelen tegen de verspreiding van het virus worden genomen.

https://www.theguardian.c...lan-lift-most-covid-rules

[ Voor 4% gewijzigd door Uniciteit op 03-08-2021 16:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martwoutnl
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:08
WHO wil dat landen 3e prik niet uitvoeren totdat 10% van de mensen wereldwijd zijn gevaccineerd: https://www.limburger.nl/cnt/dmf20210804_95138246 Ze willen dat eerst de arme landen worden geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Dubbel

[ Voor 97% gewijzigd door MikeyMan op 04-08-2021 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

martwoutnl schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 17:12:
WHO wil dat landen 3e prik niet uitvoeren totdat 10% van de mensen wereldwijd zijn gevaccineerd: https://www.limburger.nl/cnt/dmf20210804_95138246 Ze willen dat eerst de arme landen worden geholpen.
10%? Daar zijn we toch al lang?

Zijn iets van 4 miljard prikken gezet inmiddels.

Edit: 4,25 miljard. Bijna 15% van de wereldbevolking.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Laguna
  • Nu online

Laguna

Connaisseur

MikeyMan schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 17:16:
[...]

10%? Daar zijn we toch al lang?

Zijn iets van 4 miljard prikken gezet inmiddels.

Edit: 4,25 miljard. Bijna 15% van de wereldbevolking.
@martwoutnl zegt het dan ook verkeerd. In het artikel staat: "minstens 10 procent van de bevolking van ieder land”.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Laguna schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 17:37:
[...]

@martwoutnl zegt het dan ook verkeerd. In het artikel staat: "minstens 10 procent van de bevolking van ieder land”.
Ah check... Maar da's ook nogal arbitrair of niet?

Zit me al een tijdje af te vragen wat beter is vanuit de virologie.
De hele wereld op 30%, of de halve wereld op 60%.

Zomaar uit de lucht gegrepen getallen uiteraard, maar gaat om de gedachte.

[ Voor 25% gewijzigd door MikeyMan op 04-08-2021 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Nu online

Laguna

Connaisseur

MikeyMan schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 17:38:
[...]

Ah check... Maar da's ook nogal arbitrair of niet?

Zit me al een tijdje af te vragen wat beter is vanuit de virologie.
De hele wereld op 30%, of de halve wereld op 60%.

Zomaar uit de lucht gegrepen getallen uiteraard, maar gaat om de gedachte.
Hoezo arbitrair?

Het belangrijkste zijn de risicogroepen, dus dan zou ik zeggen de hele wereld op 30%.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Laguna schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 18:06:
[...]

Hoezo arbitrair?

Het belangrijkste zijn de risicogroepen, dus dan zou ik zeggen de hele wereld op 30%.
Bedoel meer; hoeveel zoden zet die 10% aan de dijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• user109731
  • Niet online
Als ongevaccineerde kom je mogelijk straks de VS niet meer in:

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wilf
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

Je komt al ruim een jaar niet meer in als Schengen-ingezetene dus voorlopig maakt dat sowieso niks uit. Als je wel welkom zou zijn met een vaccinatie dan zou ik morgen in het vliegtuig zitten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-10 21:08
Wilf schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 16:18:
Je komt al ruim een jaar niet meer in als Schengen-ingezetene dus voorlopig maakt dat sowieso niks uit. Als je wel welkom zou zijn met een vaccinatie dan zou ik morgen in het vliegtuig zitten.
Je kan met een omweg wel binnen komen.
Moet je alleen eerst 2 weken in een land logeren dat niet op de verboden lijst staat.

Broertje moet volgende week in LA zijn. Die ligt nu op een strand in Cancun zijn 14 dagen vol te maken.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benchMarc
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 05:30
offtopic:
Iemand een verklaring waarom in Sydney de ziekenhuisopnames van 141 personen alleen gevaccineerden zijn op 1 na? Als de vaccinatiegraad daar nou hoog was geweest dan had ik het wel gesnapt. Ook met de lagere effectiviteit van vaccins tegen de deltavariant zo zouden ziekenhuisopnames juist beperkt moeten blijven. Toch frapant dat dan juist alle die er liggen gevaccineerd zijn. Een heel ander beeld ivm andere landen.

Link naar het nieuws: https://rumble.com/vkba8x...ve-vaccinated-indivi.html

*knip* zie hieronder: graag goed dit soort dingen checken voor het hier geplaatst wordt.

[ Voor 8% gewijzigd door ZieMaar! op 07-08-2021 15:50 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• user109731
  • Niet online
benchMarc schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 15:09:
Iemand een verklaring waarom in Sydney de ziekenhuisopnames van 141 personen alleen gevaccineerden zijn op 1 na? Als de vaccinatiegraad daar nou hoog was geweest dan had ik het wel gesnapt. Ook met de lagere effectiviteit van vaccins tegen de deltavariant zo zouden ziekenhuisopnames juist beperkt moeten blijven. Toch frapant dat dan juist alle die er liggen gevaccineerd zijn. Een heel ander beeld ivm andere landen.
Zie user109731 in "Ervaringen met betrekking tot de coronavaccinaties"

Gaat dit nog steeds rond online dan? Triest dat men massaal op een verspreking duikt bij gebrek aan echt bewijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
user109731 schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 15:26:
[...]

Gaat dit nog steeds rond online dan? Triest dat men massaal op een verspreking duikt bij gebrek aan echt bewijs.
En volgens mij ging dat ook nog enkel over de patiënten die destijds op de IC lagen. Van de 43 patiënten, was er 1 iemand (gedeeltelijk) gevaccineerd.

'“All but one were unvaccinated. Dr McAnulty made this clear later in the same press conference,” the spokesman said.'

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benchMarc
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 05:30
user109731 schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 15:26:
[...]

Ik had nog geprobeerd om uit te vogelen hoe dit zat, want het leek me al heel onwaarschijnlijk ivm de andere landen, maar vond niet direct iets. Maar tnx voor de verklaring :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Nu online

Laguna

Connaisseur

benchMarc schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 16:07:
[...]

Ik had nog geprobeerd om uit te vogelen hoe dit zat, want het leek me al heel onwaarschijnlijk ivm de andere landen, maar vond niet direct iets. Maar tnx voor de verklaring :)
Dan moet je toch wat werken aan je Google skills ;) "Australia hospital vaccinated" als zoekterm en de 3de link is al een fact-check hierover.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• user109731
  • Niet online
Dit plaatje is een mooie weergave van de situatie in de VS:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/E8MYsafVkAIMLN3?format=jpg&name=small

Dat vlak rechtsboven, staten met zowel een bovengemiddeld aantal vaccinaties als opnames, is helemaal leeg. Je kan er ook een curve in zien, van linksboven naar rechtsonder. Hoe verder naar rechts je gaat (meer vaccinaties), hoe lager je gemiddeld uit komt met ziekenhuis opnames.

[ Voor 4% gewijzigd door user109731 op 07-08-2021 20:31 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Number10
  • Niet online
user109731 schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 20:30:
Dit plaatje is een mooie weergave van de situatie in de VS
Vaccinatiegraad is uitermate relevant, want het verlaagt niet alleen de kans op ziekenhuisopname en sterfte maar ook de Rt. Met vaccinatie bescherm je dus niet alleen jezelf, maar ook anderen.

Bij een vaccineffectiviteit van - ik neem even een vaak genoemd gemiddelde - 85% en een vaccinatiegraad van 40% kun je op een bierviltje de Rt berekenen op bijna 4 (exclusief andere maatregelen) uitgaande van een R0 van circa 6. De staten met de hoogste vaccinatiegraad (bijna 70%) zullen met de vaccins alleen een Rt van circa 2,4 halen. Een vaccinatiegraad van 90% verlaagt de Rt verder naar zo'n 1,41.

In alle gevallen nog steeds >1 en dus groei als met andere maatregelen de Rt niet <1 wordt gebracht, maar omdat opnames volgen uit besmettingen (welke verhouding uiteraard ook weer afhangt van de vaccinatiegraad) zal het aantal opnames exponentieel volgen uit exponentieel groeiende besmettingen als er genoeg mensen zijn die ziek genoeg kunnen worden.

Staten met een relatief hoge vaccinatiegraad zullen dus exponentieel minder opnames hebben en ik vermoed dat daarom een fit van de data een curve oplevert en geen lineair verband, tenzij de y-as een logschaal zou hanteren uiteraard.

Als je begint met bijvoorbeeld 2.000 besmettingen en een Rt van respectievelijk 4, 2,4 of 1,41 (en verder niets zou doen) dan is het verschil na 6 verdubbelingen voor die drie reproductiegetallen echt gigantisch als er genoeg mensen zijn die nog ziek kunnen worden:

- Rt=4,00 (vaccinatiegraad 40%): 2.000, 8.000, 32.000, 128.000, 512.000, 2.048.000
- Rt=2,40 (vaccinatiegraad 70%): 2.000, 4.800, 11.520, 27.648, 66.355, 159.252
- Rt=1,41 (vaccinatiegraad 90%): 2.000, 2.820, 3.976, 5.606, 7.905, 11.146, 15.716

Uit bovenstaande rijtje met Rt waarden van 4, 2,4 en 1,41 kun je ook vrij gemakkelijk afleiden dat het verlagen van de Rt <1 met NPIs naast de vaccins makkelijker gaat bij een hoge dan bij een lage vaccinatiegraad. Of het helemaal 1-op-1 overkomt weet ik niet, maar ik heb het idee dat een deel,van de mensen die geen vaccin willen (en dat wel aangeboden en mogen krijgen) gevoelsmatig ook de mensen zijn die het afgelopen 1,5 jaar het hardst riepen dat de maatregelen z.s.m. moesten verdwijnen.

Bovenstaande laat overigens ook zien dat je met een relatief laag aantal besmettingen eventuele toenames bij R>1 gemakkelijker in de hand kan houden dan als je zou starten met bijvoorbeeld 20.000 i.p.v. 2.000 besmettingen. O.a. daarom moeten we in NL dus ook zo laag mogelijk zien te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Als je naar IJsland kijkt gebeurt daar precies wat we hier hadden, ook met de veel hogere vaccinatiegraad daar.

Iceland removes all domestic COVID restrictions
June 28, 2021
- Social distancing, limits on gatherings, mask-wearing, limits on opening hours are all removed as of midnight

- 87 percent of the adult population has received at least one dose of a vaccine

https://www.covid.is/announcements

28 Juni is een maandag, dan is het weekend van 3/4 Juli het eerste om weer lekker los te gaan en twee weken later gaan de besmettingen als een raket omhoog.

https://ourworldindata.or...breaks=false&country=~ISL

Restrictions on gatherings as of 25 July
July 26, 2021
As of Sunday 25 July, general limit of gatherings in Iceland will be 200 persons and social distancing rules will take effect again. These are the main measures introduced in a new regulation from the Minister of Health regarding restrictions on gatherings due to COVID-19. The regulation will be in place for a short period of time while the large increase in infections in recent days are being addressed. These measures are in line with the Chief Epidemiologist’s recommendations.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Nu online

Laguna

Connaisseur

Aangezien dat in het VK niet is gebeurd kan je stellen dat ze daar de benodigde balans tussen natuurlijke immuniteit en vaccinaties hebben bereikt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wilf
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

Of dat 1. men politici niet meer vertrouwt en zelf kiest voorzichtig te zijn (wat ik snap met de Brexit-ellende) en 2. men zich niet meer laat testen omdat men het onzin vindt (andere helft van de bevolking).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11:35
Wilf schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 14:50:
Of dat 1. men politici niet meer vertrouwt en zelf kiest voorzichtig te zijn (wat ik snap met de Brexit-ellende) en 2. men zich niet meer laat testen omdat men het onzin vindt (andere helft van de bevolking).
De ziekenhuis opnames lijken ook achter te blijven. Dus optie 2 lijkt niet echt realistisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Nu online

Laguna

Connaisseur

Jongeren en voorzichtig zijn lijkt me eveneens onrealistisch, gezien de videobeelden van Freedom Day:

https://nypost.com/2021/0...-covid-restrictions-lift/

[ Voor 13% gewijzigd door Laguna op 08-08-2021 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cocytus
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Number10 schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 22:05:
[...]

Vaccinatiegraad is uitermate relevant, want het verlaagt niet alleen de kans op ziekenhuisopname en sterfte maar ook de Rt. Met vaccinatie bescherm je dus niet alleen jezelf, maar ook anderen.

Bij een vaccineffectiviteit van - ik neem even een vaak genoemd gemiddelde - 85% en een vaccinatiegraad van 40% kun je op een bierviltje de Rt berekenen op bijna 4 (exclusief andere maatregelen) uitgaande van een R0 van circa 6. De staten met de hoogste vaccinatiegraad (bijna 70%) zullen met de vaccins alleen een Rt van circa 2,4 halen. Een vaccinatiegraad van 90% verlaagt de Rt verder naar zo'n 1,41.
IJzerlijm schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 12:21:
Als je naar IJsland kijkt gebeurt daar precies wat we hier hadden, ook met de veel hogere vaccinatiegraad daar.
Ik ken uit mijn directe omgeving inmiddels meerdere mensen die ondanks volledige vaccinatie toch besmet zijn geraakt, waarvan een enkeling zelfs anderen heeft besmet waaronder mensen die óók volledig gevaccineerd waren. Bij allemaal met (relatief) milde symptomen tot gevolg. Dat is natuurlijk maar anekdotisch bewijs, maar ik denk dat je wel kunt vaststellen dat de vaccins die we hebben maar beperkt beschermen tegen besmetting, besmettelijkheid en milde ziekte, en in ieder geval een stuk minder dan eerst.

Er valt niet aan te ontkomen dat ook wie al ingeënt is binnenkort een aangepast 'booster' vaccin moet krijgen, dat specifiek op de delta-variant is aangepast. Te beginnen met 65+, AZ en Janssen, maar daarna toch echt ook de mensen die Pfizer hebben gekregen. Pfizer en CureVac zijn daar al mee bezig, maar dat wordt wel 2022. Pfizer begint deze maand met de clinical trials.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Number10
  • Niet online
Cocytus schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 16:30:
maar ik denk dat je wel kunt vaststellen dat de vaccins die we hebben maar beperkt beschermen tegen besmetting, besmettelijkheid en milde ziekte, en in ieder geval een stuk minder dan eerst.(…)
Als 100% gevaccineerd zou zijn, zouden er ook doorbraakbesmettingen optreden, maar desalniettemin nog wel belangrijk om te doen.
(…) Er valt niet aan te ontkomen dat ook wie al ingeënt is binnenkort een aangepast 'booster' vaccin moet krijgen, dat specifiek op de delta-variant is aangepast. Te beginnen met 65+, AZ en Janssen, maar daarna toch echt ook de mensen die Pfizer hebben gekregen. Pfizer en CureVac zijn daar al mee bezig, maar dat wordt wel 2022. Pfizer begint deze maand met de clinical trials.
Misschien aardig om het eens uit te rekenen als je zin hebt, maar het zou mij niet verbazen dat een hogere vaccinatiegraad meer bijdraagt dan een derde vaccinatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Number10 schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 16:39:
[...]

Misschien aardig om het eens uit te rekenen als je zin hebt, maar het zou mij niet verbazen dat een hogere vaccinatiegraad meer bijdraagt dan een derde vaccinatie.
Dat zou kunnen kloppen maar het is makkelijker om een derde vaccinatie te slijten aan mensen die er al twee hebben dan om weigeraars te overtuigen om het toch te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Number10
  • Niet online
downtime schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 17:38:
[...]
Dat zou kunnen kloppen maar het is makkelijker om een derde vaccinatie te slijten aan mensen die er al twee hebben dan om weigeraars te overtuigen om het toch te doen.
Kijk eens naar het laatste woord van de titel in dit topic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie de 3e prik voor iedereen niet zo snel gebeuren. Voor de griepprik groep zie ik het wel gebeuren naast de influenza prik. Maar de 3e prik voor gezonde groep lijkt me moeilijk te slijten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Number10 schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 18:04:
[...]

Het is me niet duidelijk wat je daarmee probeert te zeggen. Bij landen die niet aan genoeg vaccins kunnen komen is het helemaal niet een relevante vraag. Als je niet genoeg vaccins hebt om iedereen twee keer te vaccineren dan ga je die vaccins niet gebruiken voor een derde prik voor de mensen die al geweest zijn. Alleen rijke landen waar langzamerhand iedereen die het wil gevaccineerd is komen voor die keuze te staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-10 21:45
Verwijderd schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 18:55:
Ik zie de 3e prik voor iedereen niet zo snel gebeuren. Voor de griepprik groep zie ik het wel gebeuren naast de influenza prik. Maar de 3e prik voor gezonde groep lijkt me moeilijk te slijten
Ik gok dat op termijn iedereen een oproep zal krijgen voor een 3e prik. De opkomst zal ongetwijfeld lager zijn, maar nog steeds vrij substantieel denk ik. Waarom zou je het niet doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
MarcoC schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 20:23:
[...]

Ik gok dat op termijn iedereen een oproep zal krijgen voor een 3e prik. De opkomst zal ongetwijfeld lager zijn, maar nog steeds vrij substantieel denk ik. Waarom zou je het niet doen?
Omdat ik als gezonde veertiger enigszins bescherming heb na 2 prikken en ook nog een beetje vertrouw op mijn eigen immuun systeem. Dat het Pfizer vaccin minder effectief is na verloop van tijd is mij bekend.

Daarnaast mogen er ook heel wat vaccins naar andere landen toe ondanks dat de distributie lastig is met mRNA.

Het is geheel afhankelijk van of ik ook met mijn 2 prikken nog een vaccinatie bewijs heb. En ik wil meer weten over besmettelijkheid, want daar lees je alleen maar verschillende conclusies over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cocytus
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Number10 schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 16:39:
[...]

Als 100% gevaccineerd zou zijn, zouden er ook doorbraakbesmettingen optreden, maar desalniettemin nog wel belangrijk om te doen.
Zeker, alleen ik denk dat die 85% effectiviteit die jij noemde niet langer opgaat als het gaat om impact op de R, ik denk dat die veel lager uitpakt.
[...]

Dat geloof ik ook, maar dat is een valse tegenstelling. De vraag is niet wil je meer mensen vaccineren of mensen een derde prik geven. Er zijn nu (in Nederland/Europa) genoeg vaccins beschikbaar; iedereen die wil kan 'm morgen hebben. Met een derde prik ontneem je niet een vaccin aan iemand die 'm nog niet heeft. Op mondiaal niveau misschien wel, maar dat is een andere discussie. Overigens, tegen de tijd dat die Delta-variant vaccins er zijn (2022) zijn er miljarden vaccins extra geproduceerd en is van schaarste wellicht geen sprake meer. Prognose voor komend jaar was 10 miljard vaccins, volgens mij.
Number10 schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 18:04:
[...]

Fair enough, hoewel wereldwijde vaccindistributie (lees: vaccins voor Afrika en delen van Azië) nou niet echt het onderwerp was waar deze specifieke discussie over ging ;)

[ Voor 42% gewijzigd door Cocytus op 08-08-2021 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilf
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

Laguna schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 14:59:
Jongeren en voorzichtig zijn lijkt me eveneens onrealistisch, gezien de videobeelden van Freedom Day:

https://nypost.com/2021/0...-covid-restrictions-lift/
Jongeren belanden ook minder snel in het ziekenhuis. Hier in NL zie ik ook nog genoeg mondkapjes bij ouderen en zelf let ik ook erg op qua afstanden. In GB zou ik ook extra alert zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Nu online

Laguna

Connaisseur

Wilf schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 01:08:
[...]
Jongeren belanden ook minder snel in het ziekenhuis. Hier in NL zie ik ook nog genoeg mondkapjes bij ouderen en zelf let ik ook erg op qua afstanden. In GB zou ik ook extra alert zijn.
Inderdaad, oftewel mijn verklaring is aannemelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Detonator
  • Laatst online: 15-08 19:35
MarcoC schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 20:23:
[...]

straks krijg je nog de situatie dat je x-land pas binnen mag na 3 prikken (óf een negatieve test van x-aantal dagen oud)

denk dat veel het dan doen alleen om hun groene vinkje te behouden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vlassie1980
https://www.volkskrant.nl...-beter-weten-in~b89902f0/

China wil de Delta variant de kop in drukken en sturen op uitroei van het virus, succes daar jongens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesa57
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:31
Overzicht van de besmettingen in China :

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tcXbM338IpQeytFGwgxqKBoa0T8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/krrOVUk6NykjtyBbMs5EO4Le.png?f=user_large

Intussen worden ambtenaren bestraft vanwege slordigheden in het tegenhouden van de delta variant:
China has punished a slew of officials for failing to curb a Covid-19 outbreak that’s spawned nearly 900 symptomatic infections across the country in less than a month, a resurgence that complicates Beijing’s strategy of keeping the virus out entirely.
Bron: https://www.bloomberg.com...s-delta-outbreaks-expands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
ik ben benieuwd hoe dat zich gaat ontwikkelen in China. Geen mRNA vaccin is daar nog goedgekeurd. Mensen zijn daar voornamelijk ingeent met vaccins op basis van gedeactiveerd virus. Hoe dat zich houdt tegen mutaties moet blijken, maar de voortekenen zien er niet best uit. Zo heeft bijvoorbeeld Thailand, waar mensen hun eerste prik met Sinopharm of Sinovac kregen, besloten om de 2e prik met AZ te gaan zetten.

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Apache4u schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 17:29:
ik ben benieuwd hoe dat zich gaat ontwikkelen in China. Geen mRNA vaccin is daar nog goedgekeurd. Mensen zijn daar voornamelijk ingeent met vaccins op basis van gedeactiveerd virus. Hoe dat zich houdt tegen mutaties moet blijken, maar de voortekenen zien er niet best uit. Zo heeft bijvoorbeeld Thailand, waar mensen hun eerste prik met Sinopharm of Sinovac kregen, besloten om de 2e prik met AZ te gaan zetten.
Sinovac zat dan ook met een 52% effectief (dacht ik) tegen de originele variant al op het randje.
Heb geen idee hoe die scoort tov alpha/delta etc.

Sinovac bescherming tegen zkh opname zou ik ook niet zo weten?

[ Voor 4% gewijzigd door YakuzA op 10-08-2021 17:33 ]

PSN

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14:54
Nieuw-Zeeland gooit voorlopig de grensen op slot: https://www.nu.nl/coronav...r-volgend-jaar-dicht.html

[ Voor 8% gewijzigd door renegrunn op 12-08-2021 11:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• user109731
  • Niet online
In Florida stijgt het nog steeds door:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/E8nC0USVcAYPo7n?format=jpg&name=small

Delta laat niet met zich sollen en dit had voor het grootste deel gewoon voorkomen kunnen worden.

Ondertussen is DeSantis bezig met het opzetten van Regeneron "strike units" voor behandeling van patiënten. Waar blijven de dringende oproepen tot vaccinatie dan? :?

Als je berichten van die mensen op social media opzoekt, dat ze het vaccin eng vinden maar geen enkele moeite hebben met de meest experimentele middelen slikken. Echt heel absurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11:24

SomerenV

It's something!

user109731 schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 09:56:
In Florida stijgt het nog steeds door:

[Afbeelding]

Delta laat niet met zich sollen en dit had voor het grootste deel gewoon voorkomen kunnen worden.

Ondertussen is DeSantis bezig met het opzetten van Regeneron "strike units" voor behandeling van patiënten. Waar blijven de dringende oproepen tot vaccinatie dan? :?

Als je berichten van die mensen op social media opzoekt, dat ze het vaccin eng vinden maar geen enkele moeite hebben met de meest experimentele middelen slikken. Echt heel absurd.
Israël laat anders zien dat je het niet echt kunt voorkomen. Daar was in juli zo'n 60% volledig ingeënt en 60-plussers hebben een boostershot gekregen of kunnen die krijgen. Toch stijgt daar het aantal ziekenhuisopnamen vrij rap en stevenen ze af op een lockdown.

Overigens staat hier een interessant stukje over gevaccineerd vs ongevaccineerd:
- 16.6 op de 100.000 60-plussers wordt ondanks een vaccinatie toch ernstig ziek. Zonder vaccinatie ligt dat op 98.5 op de 100.000.
- Onder de 60 wordt 1,6 op de 100.000 ernstig ziek zonder vaccinatie en 0,5 op de 100.000 met vaccinatie.

Ik had een verdere uiteenzetting van leeftijden wel interessant gevonden aangezien 50+ ook nog een aanzienlijk risico loopt.

Het is trouwens te hopen dat VAED (vaccine-associated enhanced disease) geen rol gaat spelen. In februari van dit jaar kwam er uit een studie dat er nog geen bewijs voor was, maar het blijft een mogelijk risico omdat het ook pas op later tijdstip op kan treden. VAED zorgt er voor dat antilichamen het virus niet neutraliseren, maar zich wel binden aan het virus waardoor het virus sneller opgenomen kan worden en de gevolgen ernstiger kunnen zijn. De studie waar ik naar link is overigens gedaan voordat de deltavariant een ding was.

Deze studie is recenter en gaat ook over de deltavariant:
Current Covid-19 vaccines (either mRNA or viral vectors) are based on the original Wuhan spike sequence. Inasmuch as neutralizing antibodies overwhelm facilitating antibodies, ADE is not a concern. However, the emergence of SARS-CoV-2 variants may tip the scales in favor of infection enhancement. Our structural and modelling data suggest that it might be indeed the case for Delta variants.
Nu maar hopen dat Israël geen voorbode is voor wat wij hier kunnen verwachten na de zomer, wanneer half Nederland weer snotterend door het leven gaat.

[ Voor 10% gewijzigd door SomerenV op 16-08-2021 00:17 ]

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15:46
Die cijfers geven wel uitstekend weer waarom de vaccinatiegraad zo hoog mogelijk moet worden: zo'n 3 tot 6 keer kleinere kans om ernstig ziek te worden, dus ook zo'n 3 tot 6 keer lagere druk op de ziekenhuizen. 60% is natuurlijk niet bijster veel, en het gaat ook niet veel hoger daar, en gevolg van de vele streng gelovigen aldaar. Hier gaan we hoger uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Nu online

Laguna

Connaisseur

BarôZZa schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 18:17:
[...]

Je bron is een paar maanden oud. Singapore heeft de maatregelen juist onlangs weer verscherpt.

https://www.gov.sg/articl...heightened-alert-measures

Taiwan lijkt het wel vol te houden. De delta was al in het land en is teruggebracht. Nu meer vaart met de vaccinaties en ze komen vrijwel ongeschonden uit de strijd.
Dat wil niet zeggen dat ze van strategie zijn gewijzigd. Dat blijkt ook uit het volgende bericht:

Singapore prepares for long term life - and death - with COVID-19

Voor wat betreft Taiwan is het nog koffiedik kijken, aangezien pas 3% volledig gevaccineerd is en de Alpha variant nog dominant is. Indien ze kunnen voorkomen dat Delta dominant wordt, dan kunnen ze daar wat tijd mee winnen tot de volgende variant zich aandient.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordy79
  • Laatst online: 14:25

Lordy79

Vastberaden

Nou ik ben (in Israël) uitgenodigd voor de 3e prik.
Lijkt me een goed idee maar ik wacht nog wel even een maand want volgens de geleerden is de bescherming van Pfizer nog vrij goed in orde na 6 mnd

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Number10
  • Niet online
QSYS schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 20:14:
Wat zijn eigenlijk de besmettings cijfers van alle grote evenementen zoals Indy 500 en de Britse GP F1? Want daar waren toch 100.000+ bezoekers.
Ik heb je vraag overgenomen naar dit topic omdat ik vermoed dat het meer op z'n plek is hier.

De PHE heeft hierover net een rapport gepubliceerd (link naar rapport helemaal onderaan):
https://www.gov.uk/govern...crowds-and-get-vaccinated

The Guardian heeft het rapport samengevat:
https://www.theguardian.c...mes-in-mass-events-scheme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
Number10 schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 22:10:
[...]

Ik heb je vraag overgenomen naar dit topic omdat ik vermoed dat het meer op z'n plek is hier.

De PHE heeft hierover net een rapport gepubliceerd (link naar rapport helemaal onderaan):
https://www.gov.uk/govern...crowds-and-get-vaccinated

De Guardian heeft het rapport samengevat:
https://www.theguardian.c...mes-in-mass-events-scheme
Daaraan toevoegend dit:
https://www.nu.nl/coronav...ale-en-eindstrijd-ek.html

Ander groot sportevenement afgelopen zomer.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:57

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Een zeer interessante analyse over de ontwikkeling van Varianten en welke invloed die op de verspreiding hebben.

Men poogt daarbij enig zicht te krijgen hoe de pandemie zich verder kan ontwikkelen (al leggen ze ook uit dat het voorspellen lastig is, juist omdat dit een evolutionair proces is, grotendeels gestoeld op toevalsmutaties en gedreven door de mogelijkheid te verspreiden alswel de kans dat virusstrengen inderling kunnen concurreren)

https://www.sciencemag.or...c-what-will-virus-do-next

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Nu online
In NSW, Australie gaat het nu ook hard. 1000+ nieuwe gevallen per dag.

[ Voor 6% gewijzigd door ijdod op 28-08-2021 16:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 08:06

Amphiebietje

In de blubber

Delta variant bedreigt productie veelgebruikt en algemeen geaccepteerd kalmeringsmiddel

Ja, inderdaad, voor velen die toch al flink gestresst zijn door de pandemie gaat een belangrijk zelfgekozen medicijn mogelijk veel schaarser worden: Koffie.

Dit gaat er bij velen stevig inhakken. Zelf ben ik eerder van de thee, maar mijn baas is dat niet en zal zijn dagelijkse bakjes behoorlijk missen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Amphiebietje schreef op woensdag 1 september 2021 @ 11:19:
Delta variant bedreigt productie veelgebruikt en algemeen geaccepteerd kalmeringsmiddel

Ja, inderdaad, voor velen die toch al flink gestresst zijn door de pandemie gaat een belangrijk zelfgekozen medicijn mogelijk veel schaarser worden: Koffie.

Dit gaat er bij velen stevig inhakken. Zelf ben ik eerder van de thee, maar mijn baas is dat niet en zal zijn dagelijkse bakjes behoorlijk missen.
Dus nu alle toiletpapier de deur uit en met z'n allen koffie hamsteren? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nox
  • Laatst online: 14:41

Nox

Noxiuz

Verwijderd schreef op woensdag 1 september 2021 @ 11:24:
[...]

Dus nu alle toiletpapier de deur uit en met z'n allen koffie hamsteren? :+
Koffie werkt laxerend dus guess what :P

* extra zakje koffie koopt *

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Al die lui op kantoren, Je mag ze in principe niet storen
Maar als het coronavirus 't wil, Ligt alles stil
En de school, de fabrieken
De universiteit, de klinieken
Al die tenten drijven Godlof nog steeds op
Een kopje koffie

Ja, tijd voor paniek.

Maar serieus, in het VK hebben Brexit en Covid samen al lege schappen veroorzaakt, omdat het distributiestelsel op zijn gat gaat door gebrek aan chauffeurs.

[ Voor 23% gewijzigd door gambieter op 01-09-2021 12:35 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 08:06

Amphiebietje

In de blubber

Gouverneur van Florida vecht tegen maskergebruik ondanks steeds maar toenemend bewijs dat ze wel degelijk helpen

Zo ver zijn we in NL tenminste nog niet gezakt, maar ik houd de optie open dat het mogelijk alsnog gebeurt. }:|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• user109731
  • Niet online
Florida heeft niet eens zoveel meer inwoners dan Nederland (21,5 miljoen) maar meer dan 240 covid doden per dag, zo'n 15000 mensen in het ziekenhuis. Het is ronduit crimineel waar DeSantis mee bezig is. Het is ook niet al te slim want Delta raakt z'n achterban het hardst.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Laguna
  • Nu online

Laguna

Connaisseur

Hij vecht alleen tegen de verplichting van het dragen van maskers op scholen, maar goed het dragen van maskers is sowieso een gevoelig onderwerp bij de twee kampen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user109731
  • Niet online
Fauci waarschuwt voor code zwart in de VS:
Some hospitals in the United States are growing close to reaching full capacity as Covid-19 continues to spread, and soon officials could be making choices about who gets an ICU bed, Dr. Anthony Fauci told CNN.

"We are perilously close," the director of the National Institute for Allergy and Infectious Diseases said. "You're going to be in a situation where you're going to have to make some very tough choices."
Across the US, 79.83% of ICU beds are in use -- almost a third of which are occupied by Covid-19 patients, according to data from the US Department of Health and Human Services. Eight states had more than 90% of their adult ICU beds occupied Sunday: Alabama, Georgia, Texas, Arkansas, Florida, Mississippi, Nevada and Kentucky.
In Albany, Georgia, Phoebe Putney Memorial Hospital Director of Emergency Services Dr. James Black told CNN's Amara Walker Saturday that his hospital nearly doubled its ICU capacity yet is still faced with an overflow of patients.

"The emergency department is full and the hospital is full," Black said. "Anytime a patient is discharged, we have patients waiting on those beds."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joppe113
  • Laatst online: 16:47
Engeland heeft al een tijd alle maatregelen laten varen, maar je ziet/hoort er weinig van in het nieuws.
Veel besemttingen maar hoe gaat dat daar in de Ziekenhuizen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Number10
  • Niet online
joppe113 schreef op maandag 6 september 2021 @ 13:44:
Engeland heeft al een tijd alle maatregelen laten varen, maar je ziet/hoort er weinig van in het nieuws.
De opnames stijgen, zoals je verwacht na besmettingen. Er is geen 'uncoupling' of 'ontkoppeling' zoals soms wordt genoemd:

https://coronavirus.data.gov.uk/details/healthcare

Voor die recente opnames zijn dus wel meer besmettingen nodig geweest dan het geval was voor de vaccinaties werden uitgerold. Maar besmettingen zijn een bron voor varianten zoals de Britse variant. Landen die veel besmettingen hebben (en dat met allerlei goede of minder goede argumenten accepteren), maar dat aantal ook omlaag zouden kunnen brengen zijn er dus gezamenlijk medeverantwoordelijk voor dat een nieuwe variant zou kunnen ontstaan die zich mogelijk onttrekt aan het effect van vaccins. Ik hoop het niet en vooralsnog lijkt de bescherming door vaccins voor opname en sterfte stabiel te blijven gelukkig, maar een zekerheid is dat niet uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Nu online

Laguna

Connaisseur

joppe113 schreef op maandag 6 september 2021 @ 13:44:
Dat kan je zien op: https://coronavirus.data.gov.uk/details/healthcare

Momenteel tegen de 1.000 nieuwe opnames per dag, een kwart van wat het in januari was.

De cijfers stijgen al enige tijd, maar verre van de hoeveelheid die door criticasters werd verwacht door Freedom Day (namelijk 100.000 positieve testen per dag gedurende de zomer).

@Number10 er is alleen geen enkel bewijs dat de "Britse" variant in het VK is ontstaan. Zij hebben de variant louter als eerste ontdekt. Varianten kunnen overal ter wereld ontstaan, het virus hoeft maar net bij de verkeerde persoon te belanden. Natuurlijk helpt het als het virus minder circuleert, maar ook dat is geen garantie.

[ Voor 11% gewijzigd door Laguna op 06-09-2021 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joppe113
Bedankt, toch bijzonder dat het daar stijgt maar niet in code zwart uitloopt......
Laguna schreef op maandag 6 september 2021 @ 14:17:
[...]

Dat kan je zien op: https://coronavirus.data.gov.uk/details/healthcare

Momenteel tegen de 1.000 nieuwe opnames per dag, een kwart van wat het in januari was.

De cijfers stijgen al enige tijd, maar verre van de hoeveelheid die door criticasters werd verwacht door Freedom Day (namelijk 100.000 positieve testen per dag gedurende de zomer).

@Number10 er is alleen geen enkel bewijs dat de "Britse" variant in het VK is ontstaan. Zij hebben de variant louter als eerste ontdekt. Varianten kunnen overal ter wereld ontstaan, het virus hoeft maar net bij de verkeerde persoon te belanden. Natuurlijk helpt het als het virus minder circuleert, maar ook dat is geen garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08:05
joppe113 schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 10:06:
Bedankt, toch bijzonder dat het daar stijgt maar niet in code zwart uitloopt......

[...]
Blijkbaar is de vaccinatiegraad + de groep die zich vrijwillig aan de maatregelen houdt daar zo hoog dat de R rond de 1 fluctueert/ een fractie boven de 1 zit, waardoor de zorg het nog "aankan".

Ook een r van 1,01 is exponentiele groei, maar zo traag dat het héél lang door kan gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joppe113
Heb je gelijk in, maar voorlopig gaat het een stuk "beter"dan men daar voorspelde...
rik86 schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 12:16:
[...]

Blijkbaar is de vaccinatiegraad + de groep die zich vrijwillig aan de maatregelen houdt daar zo hoog dat de R rond de 1 fluctueert/ een fractie boven de 1 zit, waardoor de zorg het nog "aankan".

Ook een r van 1,01 is exponentiele groei, maar zo traag dat het héél lang door kan gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 16:37
Zag het op het Duitse journaal en kan het online alleen bij Bild vinden:

Ungeimpften droht Lohnausfall!

De Duitse minister van Volksgezondheid is voorstander van het inhouden van loon indien niet gevaccineerde werknemers door Corona in quarantaine moeten.

Eerste kanttekening: wellicht niet slim omdat de drempel om je te laten testen hoger wordt.
Tweede kanttekening: het is verkiezingstijd in Duitsland.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

• user109731
  • Niet online
Zeer waarschijnlijk gaan scholen in Los Angeles vaccinatie vereisen voor iedereen 12+. Ze moeten nog stemmen vandaag, maar het gaat vrijwel zeker door:
Los Angeles is poised to become the first major school district in the nation to mandate coronavirus vaccines for students 12 and older who are attending class in person.

The district’s elected Board of Education will meet Thursday afternoon to vote on the measure, which is expected to pass with broad support. The Los Angeles Unified school district is the second largest in the nation, serving over 600,000 students, and the mandate could set an important national precedent.

Students would need to receive their first vaccine dose by Nov. 21 and their second dose by Dec. 19, in order to begin the next semester fully inoculated. Those who turn 12 after those dates will have 30 days after their birthday to receive their first shot.
Best interessant weer hoe een deel van de VS voorop loopt met zulke maatregelen, en een ander deel zwaar achterloopt qua vaccinatiegraad e.d.

• Nox
  • Laatst online: 14:41

Nox

Noxiuz

user109731 schreef op zondag 5 september 2021 @ 11:34:
[...]

Florida heeft niet eens zoveel meer inwoners dan Nederland (21,5 miljoen) maar meer dan 240 covid doden per dag, zo'n 15000 mensen in het ziekenhuis. Het is ronduit crimineel waar DeSantis mee bezig is. Het is ook niet al te slim want Delta raakt z'n achterban het hardst.
2345 afgelopen week volgens https://gisanddata.maps.a...740fd40299423467b48e9ecf6

Da's 335 per dag en stijgende, dat is echt enorm veel. 8)7 bijna 2x zoveel als wij gemiddeld hadden in de allerslechtste weken naar capita.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
user109731 schreef op donderdag 9 september 2021 @ 09:39:
Zeer waarschijnlijk gaan scholen in Los Angeles vaccinatie vereisen voor iedereen 12+. Ze moeten nog stemmen vandaag, maar het gaat vrijwel zeker door:

[...]

Best interessant weer hoe een deel van de VS voorop loopt met zulke maatregelen, en een ander deel zwaar achterloopt qua vaccinatiegraad e.d.
Maar dat is toch logisch? De schade door anti-vaxxers is proportioneel aan hoeveel die ideologie volgen. Zijn het er bijna geen, dan hebben die paar vooral hun zelf. Maar bij grotere percentages wordt meer en meer de algehele samenleving het slachtoffer er van, en worden er dus meer maatregelen tegen deze groep genomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• horizon1978
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-08 08:57
Vaccinatie plicht voor 12 jaar en ouder past perfect in een film als Hunger Games of Divergent.

Denk dat de rechtbanken het daar nog druk krijgen en met het hoge gerechtshof op dit moment zie ik de plicht nog teruggedraaid worden ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:28

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Nox schreef op donderdag 9 september 2021 @ 11:02:
[...]

2345 afgelopen week volgens https://gisanddata.maps.a...740fd40299423467b48e9ecf6

Da's 335 per dag en stijgende, dat is echt enorm veel. 8)7 bijna 2x zoveel als wij gemiddeld hadden in de allerslechtste weken naar capita.
Het zou me ook niet verbazen als 1/3 van de patienten na een eventueel herstel failliet verklaard wordt.

• user109731
  • Niet online
In de Amerikaanse staat Idaho is het nu code zwart:
The situation has grown so bad that the Idaho Department of Health and Wellness announced Thursday that the entire state is in a hospital resource crisis, permitting medical facilities to ration health care and triage patients.
[..]
Now, he said, doctors are being forced to call 30 or more hospitals across multiple states to find a bed for a single patient in hospitals with which they have little to no relationship. Some doctors in Idaho have called as far south as Texas and as far east as Georgia.

"You're taking seven to eight hours to call a bunch of hospitals to see if one will take your patient who might face a time-sensitive emergency," Pate said. "Seven to eight hours might mean that patient won't survive."
In de staat is 40% volledig gevaccineerd. Je moet daar nu ook geen auto ongeluk of hartaanval krijgen. Extra tragisch nu er al bijna een jaar zeer effectieve vaccins beschikbaar zijn :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Swiss mag binnenkort op zoek naar nieuw personeel:
Luchtvaartmaatschappij Swiss wil niet-gevaccineerd personeel ontslaan

De Zwitserse luchtvaartmaatschappij Swiss, een zusterbedrijf van Brussels Airlines, wil vliegend personeel dat zich niet laat vaccineren tegen het coronavirus ontslaan. Dat bevestigt het bedrijf.

De luchtvaartmaatschappij heeft in augustus vaccinatie voor piloten en cabinepersoneel verplicht gemaakt. Tegen 1 december moet iedereen gevaccineerd zijn. Momenteel is dat voor zowat de helft van het personeel het geval. Reden is dat steeds meer landen enkel gevaccineerd cabinepersoneel binnen laten.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

https://www.bbc.co.uk/news/uk-51768274
In het VK zijn er nog steeds meer dan 40,000 nieuwe Covid-gevallen per dag, zo rond de 150 doden per dag, ~7,000 mensen in het ziekenhuis en is de vaccinatie zo goed als stilgevallen. 1 op de 10 middelbare scholieren heeft Covid-positief getest.

En toch blijft iedereen er gelaten onder, zijn er steeds minder gezichtsmaskers zichtbaar in supermarkten en zo, en doet de "stay calm, steady on".

Why Britons are tolerating sky-high Covid rates – and why this may not last stelt de interessante vraag hoe dat komt dat men zo gelaten (murw?) is, en eof dat zo zal blijven.

Ook fijn dat de vrije markt het PCR-testen heeft overgenomen, woekerprijzen vraagt en er een teringzootje van maakt om maar winst te maken. Een zo'n lab is nu gesloten, daar waren al klachten over en certificatie/accreditering, niet nodig als het een bedrijfje is waar ministers en Tory MPs aandelen hebben/vriendjes mee zijn/donaties van zijn ontvangen.

43,000 tests vals-negatief, dwz van mensen die LFT-positief waren, maar te horen kregen dat ze PCR negatief waren. Omdat het lab de moeite niet nam om een fatsoenlijke QC te hebben, want dat beinvloed de winst. Klootzakken.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• autje
Die gelatenheid komt waarschijnlijk voort uit het feit dat het aantal positieve testen richting de piek van februari gaan, maar het aantal opnames ver achterblijven in vergelijking met die periode. Dat is nog steeds geen lolletje voor de ziekenhuizen, maar daar trekt de mens zich over het algemeen niet zoveel van aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Number10
  • Niet online
autje schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 07:53:
Die gelatenheid komt waarschijnlijk voort uit het feit
... dat de overheid dit normaliseert. Het wordt ook zo beschreven door een expert in het artikel:
(…) the government has been “systematically normalising” the UK’s current rate of infections.

“They’ve been acting like this is inevitable, seeming relaxed about infections going up,” he said. “People often want a generic psychological explanation, but we mustn’t ignore the political and ideological context in which this is happening. We’re looking at a phenomenon of normalisation.” (…)
Je kunt vermoedelijk als politicus wegkomen met allerlei zaken als je maar net doet alsof het nu eenmaal niet anders kan. Sounds familiar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:46

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
Letland gaat weer in Lockdown: https://www.nrc.nl/nieuws...weer-in-lockdown-a4062484
..
Tegelijkertijd is maar ongeveer de helft van de totale bevolking van 1,9 miljoen inwoners volledig gevaccineerd. Dat is ver onder de gemiddelde vaccinatiegraad in de Europese Unie (74 procent).
..
Die 74 procent is, volgens mij, zwaar onevenredig verdeeld, dus de kans is groot dat meer landen in die hoek (wellicht ook Polen) zullen moeten volgen…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuujii
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 05-10 13:15
ZieMaar! schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 20:58:
Letland gaat weer in Lockdown: https://www.nrc.nl/nieuws...weer-in-lockdown-a4062484

[...]

Die 74 procent is, volgens mij, zwaar onevenredig verdeeld, dus de kans is groot dat meer landen in die hoek (wellicht ook Polen) zullen moeten volgen…
En ook Moskou. Hopelijk geen voorbode voor Nederland, maar ik begin steeds meer te vrezen dat de kans bestaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

ZieMaar! schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 20:58:

[...]

Letland, Hongarije, Roemenie zaten idd in de EU aan de onderkant van het spectrum?
(minder dan 50% fully vaccinated iig)
https://ourworldindata.or...true&Metric=Vaccine+doses

Die trokken het gemiddelde redelijk omlaag.

PSN

Pagina: 1 ... 27 ... 36 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van de ontwikkelingen rond het Coronavirus wereldwijd (buiten NL en BE) in het algemeen, dus nieuws over besmettingen, (nieuwe) maatregelen en de invloed daarvan, met een serieuze insteek.

Overige topics:
Het Coronavirus in Nederland en België - deel 3
Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus
Coronavirus Slowchat

Let op: het themaforum gaat sluiten: ZieMaar! in "Themaforum: Coronavirus - Feedbacktopic"