autje schreef op donderdag 1 april 2021 @ 16:15:
[...]
Nogmaals: niemand gaat je verplichten je te laten testen als je geen symptomen hebt. Het idee is alleen maar om mensen te bewegen,
uit eigen wil, om dat wel te doen. Omdat het op zich niet zo'n slecht idee is: hoe meer mensen testen, hoe meer gevallen je ontdekt die je tijdelijk in quarantaine kunt laten gaan, gevallen die je normaal niet ontdekt had. Maar nogmaals: het is alleen maar een campagne, niemand gaat het je verplichten.
Sorry, maar hetgeen dat je schrijft komt wat mij betreft niet overeen met "to support the expansion of asymptomatic testing, that
normalises testing as part of everyday life".
Hoe goed je intenties ook zijn, je vult de opdracht al vrij ver naar eigen inzicht in. De omschrijving beschrijft inderdaad een (voorlichtings)campagne, maar wel één die sterk hint naar het normaliseren van een (nu) abnormale en (naar mijn inziens) onnodige handeling. Nieuwe zaken introduceren en mensen eraan laten wennen is één maar dit klinkt als het verkopen van een absurdistische maatschappij via op emotiegerichte campagnes.
Ik kan het namelijk ook niet laten om de vrijheid te nemen om de uitwerking van de opdracht in te vullen: goede mensen laten zich testen, voor de zwakkeren, omdat het het juiste is, elke dag weer, ook als we helemaal gezond zijn, ook als je gevaccineerd bent, anders ben je asociaal, anders ben je slecht, anders ben je misschien wel gevaarlijk. Lijkt me heel moeilijk voor hen om niet in zo'n demagogie-anitwappie-val te trappen. Het lijkt me ongewenst dat het volk zo bespeeld wordt toch? Wat is er mis met data, feiten en vrije keus?
En als zoiets dan normaal en geaccepteerd is, houdt het daar dan op? Bij iets dat normaal en breed geaccepteerd wordt en tevens als erg belangrijk wordt gezien zal de scheidslijn waar de eigen wil ophoudt en dwang via regelgeving al gauw vervagen. Dat scheelt dan nog maar één aanvullende campagne.
En volgens mij wordt er al lang en breed gesproken over het vereisen van test- en andere bewijzen voor het terugkopen van je vrijheid in de vorm van toegang tot sociale bijeenkomsten zoals de horeca en evenementen.
Het spijt me, ik zie dit nog steeds als een flinke griepgolf (jaja, uiteraard dankzij de maatregelen, is allemaal totaal geen kunstmatig capaciteitsprobleem en ook totaal niet veroorzaakt door het vetmesten en ophokken van mensen) en dat rechtvaardigt al deze zaken niet. We bevinden ons op zeer glad, ongrondwettelijk ijs.