Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• MikeyMan
  • Registratie: februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

mesa57 schreef op woensdag 30 december 2020 @ 12:46:
De Independend SAGE in de VK wil een volledige lockdown.
[Twitter]
Is dat het Engelse red team?

• mesa57
  • Registratie: juni 2006
  • Nu online
MikeyMan schreef op woensdag 30 december 2020 @ 12:50:
[...]

Volgens mij wel.
An independent group of scientists providing transparent advice during the COVID crisis.

[Voor 24% gewijzigd door mesa57 op 30-12-2020 12:53]

• YakuzA
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 09:01

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

MikeyMan schreef op woensdag 30 december 2020 @ 12:50:
[...]

SAGE was het OMT van de UK dacht ik?

Nadat Boris met wat zweverige mensen had gepraat had hij de vorige keer hun lockdown advies uitgesteld naar ik dacht.

Death smiles upon us all, all a man can do is smile back.
PSN

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Meer een red team dan een OMT lijkt het.

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Inmiddels hebben ze in Frankrijk 150 man gevaccineerd, en stokt in Duitsland de vaccinatie door leveringsproblemen.

• YakuzA

YakuzA

MikeyMan schreef op woensdag 30 december 2020 @ 18:03:
Inmiddels hebben ze in Frankrijk 150 man gevaccineerd, en stokt in Duitsland de vaccinatie door leveringsproblemen.
De hele voorraad is net naar Israël verscheept denk ik ;)

PSN

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

YakuzA schreef op woensdag 30 december 2020 @ 18:12:
[...]

De hele voorraad is net naar Israël verscheept denk ik ;)
Ergens vroeg ik mij af of het niet efficiënter is om gebiedsgewijs te vaccineren. Dus per gebied zsm naar die 60-70%.

Waarschijnlijk recept voor gezeur, maar heb het idee dat het wel een efficiënte methode is.

• Cyberpope
  • Registratie: april 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

MikeyMan schreef op woensdag 30 december 2020 @ 18:14:
[...]

Ergens vroeg ik mij af of het niet efficiënter is om gebiedsgewijs te vaccineren. Dus per gebied zsm naar die 60-70%.

Waarschijnlijk recept voor gezeur, maar heb het idee dat het wel een efficiënte methode is.
Ja, en dan beginnen met de gebieden waar de medische zorg het minste is (3de wereldlanden...) ;)

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• YakuzA

YakuzA

MikeyMan schreef op woensdag 30 december 2020 @ 18:14:
[...]

In principe gebeurt dat nu al.
West-Europa,VS, Canada, Israël en wat rijke mensen in het midden oosten eerst, en dan de rest van de wereld

PSN

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Cyberpope schreef op woensdag 30 december 2020 @ 18:19:
[...]

Ja, en dan beginnen met de gebieden waar de medische zorg het minste is (3de wereldlanden...) ;)
Dat is een optie, maar vraag me af of dat qua demografie het nuttigste is. Maargoed was zomaar een hersenspinsel.

@YakuzA true, maar zelfs dan zou je de keuze kunnen maken om eerst Amsterdam, Rotterdam, den haag en Utrecht te vaccineren.

[Voor 15% gewijzigd door MikeyMan op 30-12-2020 18:42]

• leekers
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 06-01 16:38
Happy New Year voor Nieuw Zeeland het enige land ter wereld wat corona vrij is en eindejaar viert met festivals en vuurwerk .
Knap gedaan en het is dus wel mogelijk als iedereen de regels volgt .

"Beautiful Clean Coal"

• Soccer98
  • Registratie: oktober 2015
  • Nu online
leekers schreef op donderdag 31 december 2020 @ 07:41:
Happy New Year voor Nieuw Zeeland het enige land ter wereld wat corona vrij is en eindejaar viert met festivals en vuurwerk .
Vergeet niet dat Nieuw-Zeeland een eiland aan de andere kant van de wereld is dat alleen per boot of vliegtuig te bereiken is. Hier kun je met de auto vanuit Bulgarije aan komen rijden zonder dat iemand dat doorheeft.

• D.deJong
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 25-01 05:01
leekers schreef op donderdag 31 december 2020 @ 07:41:
Daar wonen 100 mensen en 200 schapen, niet zo moeilijk om dat Corona vrij te krijgen.

• leekers
Soccer98 schreef op donderdag 31 december 2020 @ 08:13:
[...]

Vergeet niet dat Nieuw-Zeeland een eiland aan de andere kant van de wereld is dat alleen per boot of vliegtuig te bereiken is. Hier kun je met de auto vanuit Bulgarije aan komen rijden zonder dat iemand dat doorheeft.
Dus wat hebben we daarvan geleerd ?
Inderdaad de grenzen afsluiten op weg , lucht en water en iedereen die toch het land binnenkomt 14 dagen op eigen kosten in quarantaine in afgesloten hotels .

En voor diegenen die jammeren over vrijheid en economie kom eind maart nog maar even terug op deze post om met tranen in de ogen te bekken inderdaad je had gelijk .

Prettige jaarwisseling allemaal en een gezond 2021 van mensen die wel de regels volgen en zich wel bezorgd maken om een ander zijn gezondheid .

"Beautiful Clean Coal"

• Soccer98
  • Nu online
leekers schreef op donderdag 31 december 2020 @ 10:28:
[...]

Inderdaad de grenzen afsluiten op weg , lucht en water en iedereen die toch het land binnenkomt 14 dagen op eigen kosten in quarantaine in afgesloten hotels .

En voor diegenen die jammeren over vrijheid en economie kom eind maart nog maar even terug op deze post om met tranen in de ogen te bekken inderdaad je had gelijk .

Prettige jaarwisseling allemaal en een gezond 2021 van mensen die wel de regels volgen en zich wel bezorgd maken om een ander zijn gezondheid .
Ja, dat is natuurlijk enorm vanuit één kant geredeneerd waarbij je alle andere factoren weghaalt.

• YakuzA

YakuzA

leekers schreef op donderdag 31 december 2020 @ 10:28:
[...]
Zodra China meld dat ze een nieuw virus hebben, gelijk heel China afsluiten.

PSN

• leekers
YakuzA schreef op donderdag 31 december 2020 @ 10:36:
[...]

Mee eens maar toen ik dat riep in Januari van dit jaar verklaarde iedereen kompleet voor gek

"Beautiful Clean Coal"

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

YakuzA schreef op donderdag 31 december 2020 @ 10:36:
[...]

Ah, twee maanden te laat zeg maar?

• YakuzA

YakuzA

MikeyMan schreef op donderdag 31 december 2020 @ 10:39:
[...]

Ah, twee maanden te laat zeg maar?
2 maanden te laat is nog steeds 2 maanden eerder dan het nu gebeurde?

PSN

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

YakuzA schreef op donderdag 31 december 2020 @ 10:41:
[...]

2 maanden te laat is nog steeds 2 maanden eerder dan het nu gebeurde?
Vraag me af of het veel had uitgemaakt. Virus was in oktober/november al in Europa. En blijkt prima in staat een weg te vinden door het continent.

Aantal rechtstreekse besmettingen vanuit China kon weleens ernstig meevallen.

[Voor 10% gewijzigd door MikeyMan op 31-12-2020 10:47]

• LuckyLuke
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 12:29

LuckyLuke

Schiet sneller dan ..nevermind

D.deJong schreef op donderdag 31 december 2020 @ 08:28:
[...]

Daar wonen 100 mensen en 200 schapen, niet zo moeilijk om dat Corona vrij te krijgen.
Vergeet trouwens niet dat er daar best wat oppervlak zit tussen de bevolking. Tevens is dat volk daar niet zo eigenwijs als hier :9

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

• LuckyLuke
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 12:29

LuckyLuke

Schiet sneller dan ..nevermind

leekers schreef op donderdag 31 december 2020 @ 10:37:
[...]

Mee eens maar toen ik dat riep in Januari van dit jaar verklaarde iedereen kompleet voor gek
Ik riep dat ook. Ik had persoonlijk ook inderdaad AL het vliegverkeer verbannen daar. Lekker daar houden die zooi.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

• YakuzA

YakuzA

MikeyMan schreef op donderdag 31 december 2020 @ 10:43:
[...]

Vraag me af of het veel had uitgemaakt. Virus was in oktober/november al in Europa. En blijkt prima in staat een weg te vinden door het continent.
24 Januari 2020 zijn nog steeds de eerste bevestigde gevallen in Europa dacht ik.
Beiden met recente reis naar China te linken.
https://www.ecdc.europa.e...19/timeline-ecdc-response

Gevallen van voor die tijd heb ik niet veel bevestiging van gezien, alleen wat hints/insinuaties/misschien?

PSN

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

YakuzA schreef op donderdag 31 december 2020 @ 10:49:
[...]

24 Januari 2020 zijn nog steeds de eerste bevestigde gevallen in Europa dacht ik.
Beiden met recente reis naar China te linken.
https://www.ecdc.europa.e...19/timeline-ecdc-response

Gevallen van voor die tijd heb ik niet veel bevestiging van gezien, alleen wat hints/insinuaties/misschien?
Mjah, vraag me af of we daar echt achter gaan komen.
Maar meer dan een educated guess is het m.i. wel:

https://journals.sagepub..../10.1177/0300891620974755

https://www.forbes.com/si...ate-2019/?sh=5299b8d46996

https://www.bbc.com/news/world-europe-52526554

• ijdod
  • Laatst online: 11:08
Wat je vooral ziet is dat er een duidelijke, gecoördineerde response moet zijn. Waarin landsgrenzen dus niet per se meer relevant zijn; in de zin dat je ook vergelijkbare maatregelen treft, ebn voor grensregio's dus ook grensoverschrijdend. Duidelijk is wat er wel kan, wat er niet kan, en onder welke voorwaarden en condities. En dus niet DE anders dan BE anders dan FR anders dan IT anders dan NL.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

• link0007
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 09:36
leekers schreef op donderdag 31 december 2020 @ 10:37:
[...]

De meeste mensen hebben helaas nog steeds niet door hoezeer hun kritiek op beleid gevormd is door hindsight. Je ziet hetzelfde bij de vaccinatieprogramma's, lockdowns/versoepelingen, etc.

Ondertussen kan ik de roeptoeters nauwelijks meer serieus nemen wanneer ze weer eens roepen dat "X had makkelijk voorkomen kunnen worden als ze op tijd Y hadden gedaan!" ... Achteraf is dat namelijk zó makkelijk om te zien, maar tenzij mensen het van te voren ook al riepen en zagen aankomen, is het waardeloze kritiek.

Des te ironischer dat continu juist degene die van te voren waarschuwen worden weggezet als doemdenkers etc.. Dezelfde soort critici die van te voren mensen bekritiseren voor doemdenken etc., roepen achteraf het hardst dat we veel eerder van alles en nog wat hadden moeten zien aankomen.

[Voor 16% gewijzigd door link0007 op 31-12-2020 12:30]

IF IF = THEN THEN THEN = ELSE ELSE ELSE = IF;

• henkzelf
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 25-01 18:00
Kijk maar even hoe ver de Engelse variant over de wereld reist ondanks alle op dit moment geldende maatregelen.

PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Sint-Michielsgestel

• Wilf
  • Registratie: maart 2007
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

Door een handjevol mensen die zichzelf belangrijk vinden meestal.

• mesa57
  • Nu online
Modbreak:Zonder bronvermelding zijn deze claims niks waard. extraordinary claims require extraordinary evidence . Zie ook Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid
Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid

[Voor 76% gewijzigd door tweakduke op 01-01-2021 20:42]

• tweakduke
  • Registratie: december 2001
  • Nu online

tweakduke

Moderator General Chat

Duke rules the world...

Modbreak:De discussie over bronnen is verwijderd, als er een claim wordt geplaatst zonder goede onderbouwing en bijbehorende bronnen en die dat wel vereist, maak dan aub een TR.

Tweakers Discord

• mesa57
  • Nu online
Na door de mod op mijn vingers getikt te zijn, probeer het nog maar een keer.
In de VK is besloten om de 2e shot van de vaccins zo lang mogelijk uit te stellen (tot max. 12 weken) om zoveel mogelijk risico groepen te kunnen vaccineren.
The 4 UK Chief Medical Officers agree with the JCVI that at this stage of the pandemic prioritising the first doses of vaccine for as many people as possible on the priority list will protect the greatest number of at risk people overall in the shortest possible time and will have the greatest impact on reducing mortality, severe disease and hospitalisations and in protecting the NHS and equivalent health services. Operationally this will mean that second doses of both vaccines will be administered towards the end of the recommended vaccine dosing schedule of 12 weeks. This will maximise the number of people getting vaccine and therefore receiving protection in the next 12 weeks
Bron: https://www.gov.uk/govern...oses-of-covid-19-vaccines

Misschien ook een ideetje voor NL ? (wat mij betreft wel dus, dat zou de druk op de zorg sneller verminderen).

• YakuzA

YakuzA

mesa57 schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 22:05:
Na door de mod op mijn vingers getikt te zijn, probeer het nog maar een keer.
In de VK is besloten om de 2e shot van de vaccins zo lang mogelijk uit te stellen (tot max. 12 weken) om zoveel mogelijk risico groepen te kunnen vaccineren.

[...]

Bron: https://www.gov.uk/govern...oses-of-covid-19-vaccines

Misschien ook een ideetje voor NL ? (wat mij betreft wel dus, dat zou de druk op de zorg sneller verminderen).
Het is onzin omdat de effectiviteit van het AZ en Pfizer vaccin daarvoor niet getest is.
Het zal best iets doen qua bescherming, maar wat, hoeveel etc is onbekend als je zo je eigen plan trekt.

Waarom hebben ze dan alle vaccin test fases gedaan om exact de goede/optimale dosering en tijdspanne tussen 1e en 2e prik te vinden?

Als ze toch zo aan willen kloten hadden ze afgelopen juni al kunnen beginnen met prikken.

Ander voorbeeld is dat als je van de dokter een antibiotica kuur met 2x daags 1 pil voor 2 weken.
En dat je dan zelf bedenkt: ah 1 pil per week voor 14 weken is vast net zo effectief, kan ik mooi pillen besparen...

[Voor 14% gewijzigd door YakuzA op 02-01-2021 02:07]

PSN

• mesa57
  • Nu online
In de richtlijn staat ook :
Operationally this will mean that second doses of both vaccines will be administered towards the end of the recommended vaccine dosing schedule of 12 weeks.
Zou die recommendation niet van de vaccin fabrikanten zijn dan ?

• gambieter
  • Registratie: oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat.

Dit is een twitter thread van een freelance journalist die tussen Zuid-Korea (woonplaats) en het VK pendelt, en de aankomst/quarantaine/test procedure in Zuid-Korea met foto's documenteert.

Vergelijk dat met de lakse procedures in Europa....

++?????++ Out of Cheese. Narf! Poit! Egad! Zort! Error. Redo From Start.

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

gambieter schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 14:05:
[Twitter]
Dit is een twitter thread van een freelance journalist die tussen Zuid-Korea (woonplaats) en het VK pendelt, en de aankomst/quarantaine/test procedure in Zuid-Korea met foto's documenteert.

Bijkomend voordeel is dat je met deze procedure het wel uit je hoofd laat om ff een weekje op vakantie te gaan.

• YakuzA

YakuzA

gambieter schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 14:05:
[Twitter]

In NL kunnen we ivm de bestaande wetten niet eens een negatieve covid test afdwingen, laat staan dat we 24u vrijheidsberoving kunnen doen.

PSN

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

YakuzA schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 14:27:
[...]

In NL kunnen we ivm de bestaande wetten niet eens een negatieve covid test afdwingen, laat staan dat we 24u vrijheidsberoving kunnen doen.
En stiekem ben ik daar best blij mee. Liever die ene malloot dan maar doorlaten als de overheid deze macht geven.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Cyberpope schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 14:33:
[...]

En stiekem ben ik daar best blij mee. Liever die ene malloot dan maar doorlaten als de overheid deze macht geven.
Als het bij 'een' malloot was gebleven...

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

MikeyMan schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 14:46:
[...]

Als het bij 'een' malloot was gebleven...
Relatief is het een kleine groep. En ik word er niet blij van als we grondrechten van grote groepen gaan inperken vanwege deze kleine groep. Want van macht wordt vroeg of laat misbruik gemaakt, dus moet je er heel goed over nadenken.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat.

Cyberpope schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 14:33:
Het gaat helaas niet om een enkele malloot. We doen heel veel om de minimale kans op terrorisme te voorkomen, maar niet de minimaal noodzakelijke dingen om infecties te voorkomen.

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

gambieter schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 15:01:
[...]

Het gaat helaas niet om een enkele malloot. We doen heel veel om de minimale kans op terrorisme te voorkomen, maar niet de minimaal noodzakelijke dingen om infecties te voorkomen.
Bij terrorismewetgeving heb ik dezelfde reserving hoor.

• RocketKoen
  • Laatst online: 25-01 21:46
gambieter schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 15:01:
[...]

2000 doden op 1 dag: 19 jaar later mag je nog geen flesje water meenemen het vliegtuig in.
>10.000 doden iedere dag: Als de overheid mijn vakantie niet door laat zijn is dat erger dan Auschwitz!
8)7

TheS4ndm4n#1919

• YakuzA

YakuzA

RocketKoen schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 15:50:
[...]

2000 doden op 1 dag: 19 jaar later mag je nog geen flesje water meenemen het vliegtuig in.
>10.000 doden iedere dag: Als de overheid mijn vakantie niet door laat zijn is dat erger dan Auschwitz!
8)7
Vloeistof restrictie voor het vliegen heeft niet eens met 9/11 te maken ;)

https://www.independent.c...ill-need-it-a7181216.html

[Voor 13% gewijzigd door YakuzA op 02-01-2021 16:10. Reden: Bron voor vloeistof ban uit 2006]

PSN

• RocketKoen
  • Laatst online: 25-01 21:46
YakuzA schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 16:03:
[...]

Vloeistof restrictie voor het vliegen heeft niet eens met 9/11 te maken ;)

https://www.independent.c...ill-need-it-a7181216.html
Weer wat geleerd :P
Maar dat is dus vanwege een aanslag die niet eens is gelukt |:(

TheS4ndm4n#1919

• Winkiller
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 25-01 18:53

Winkiller

De Mopperpot

Ambulances are being diverted by my wife’s hospital in Hollywood bc they have no beds and even more so they don’t have the staff. Their morgue filled days ago and they are now filing the second freezer truck

Link: https://www.reddit.com/r/facepalm/comments/kpd7lv/what_a_great_time_to_party_right/

[Voor 22% gewijzigd door Winkiller op 03-01-2021 16:13]

Doe maar normaal dan doe je al gek genoeg.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat.

In het Verenigd Koninkrijk gaan we draaierig worden. Vorige week: iedereen met verstand van zaken zegt "lagere scholen niet openen, vanwege risico verspreiding naar leraren en ouders en verdere familie". De regering zegt "Scholen zijn veilig, we moeten hardere maatregelen nemen maar scholen blijven open". Toen werden scholen in delen van London wel gesloten, maar moesten scholen in wijken van London waar de Coid-infecties nog hoger liggen, wel open blijven. Dreiging met rechtszaken tegen de regering en alles ging toch dicht in London. Gisteren nog zegt premier Johnson "scholen zijn veilig, ik weet dat helemaal zeker".

En nu wordt verwacht dat dezelfde Johnson vanavond gaat aankondigen dat alle lagere scholen dicht gaan en dat we terug gaan naar de situatie van afgelopen Maart.

Een dag is een lange tijd in politiek.

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@gambieter je wordt op je wenken bediend:

Johnson: Engeland tot half februari in lockdown - https://nos.nl/l/2362967#UPDATE-container-50104866

Lockdown tot half feb.

• Apache4u
  • Registratie: januari 2004
  • Niet online
In sommige counties in de VS staat de zorg op instorten, of afhankelijk van je definitie voor “instorten”, is de zorg ingestort.
Ik vond het indrukwekkend om te lezen, temeer omdat daar het einde niet echt in zicht is:
https://amp.cnn.com/cnn/2...disaster-covid/index.html

Dat betekent, stam + t .

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat.

MikeyMan schreef op maandag 4 januari 2021 @ 21:24:
@gambieter je wordt op je wenken bediend:

Johnson: Engeland tot half februari in lockdown - https://nos.nl/l/2362967#UPDATE-container-50104866

Lockdown tot half feb.
Color me surprised ;)

En het blijft kwakkelen met de kwaadaardige stupiditeit, want kinderdagverblijven mogen wel open blijven, want die zijn commercieel. WTF maakt dat uit?

• stresstak
  • Registratie: april 2006
  • Niet online
Apache4u schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 11:47:
Ik vond het indrukwekkend om te lezen, temeer omdat daar het einde niet echt in zicht is:
https://amp.cnn.com/cnn/2...disaster-covid/index.html
En zelfs een gebrek aan bedden, nog los van personeel, waardoor je dan maar een paar uur in de ambulance moet blijven liggen wachten en lijden.

• alienfruit
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 05:06

alienfruit

the alien you never expected

Ja, het gaat inderdaad lekker hier in Londen. Maar goed, in tussen ben ik er wel klaar mee. Ik zou toch graag weer eens lekker een Sunday Roast eten of vrienden ontmoeten. Zit er voorlopig nog niet in...

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Gaat ook uit de kunst daar...

• ehtweak
  • Registratie: juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Een fraai bij-effect van alle COVID-19 maatregelen:

https://tirol.orf.at/stories/3083815/

In december 2019 had influenza nog een epidemie status. Anno nu is er vrijwel geen influenza te bespeuren.

...
Heuer weltweit kaum Fälle bekannt
Diese Beobachtung könne man weltweit machen, sagt Johannes Möst. In Neuseeland habe es nur sechs dokumentierte Fälle gegeben, in Australien seien es 33 gewesen. Diese Zahlen befänden sich im Promillebereich der normalerweise üblichen Werte. Üblicherweise erkranken jedes Jahr drei bis fünf Prozent der Bevölkerung an Influenza.

M.a.w. al die mens-isolerende maatregelen hebben wel degelijk effect.

https://www.theglobeandma...cases-rise-across-canada/
https://www.nature.com/articles/d41586-020-03519-3
https://www.bloomberg.com...easures-killed-flu-season
https://www.bbc.com/futur...cing-make-the-flu-extinct

Mooie Plaatjes   

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Meanwhile in Ireland...

[Voor 27% gewijzigd door MikeyMan op 07-01-2021 20:42]

• NMH
  • Laatst online: 12:39
In Engeland is het ook niet best:
An estimated one in 30 people were infected with Covid-19 in London between December 27 and January 2, official figures show.

The figure for south-east England and eastern England is estimated to be one in 45. Nationally, one in 50 people were thought to have the virus, according to the ONS.
Dat zijn wel cijfers waar ik van schrik, 1 op de 30 Londenaren besmet in een week tijd en nationwide 1 op de 50; zeker als je in aanmerking neemt dat de Britse variant hier ook rondwaart. Als die nu aan een opmars bezig is zoals de "gewone" Covid-19 in september dan wordt het nog feest. :|

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@NMH ik deel je zorgen... Hoop nog steeds ergens tegen beter weten in dat we net op tijd waren met onze lockdown. Itt UK.

• Apache4u
  • Niet online
Niet normaal, die groei. Als dat inderdaad aan de “Britse” mutatie ligt, dan gaat in heel Europa de zorg plat en zijn ze in sommige landen misschien net op tijd met vaccineren, maar hier zeker niet.

Dat betekent, stam + t .

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat.

F***, dit gaat echt fout. In London is er al een noodsituatie uitgeroepen :(

• YakuzA

YakuzA

Apache4u schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 22:45:
Niet normaal, die groei. Als dat inderdaad aan de “Britse” mutatie ligt, dan gaat in heel Europa de zorg plat en zijn ze in sommige landen misschien net op tijd met vaccineren, maar hier zeker niet.
Nederland heeft procentueel gezien Frankrijk al ingehaald iig.

PSN

• YakuzA

YakuzA

gambieter schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 17:17:
[Afbeelding]
F***, dit gaat echt fout. In London is er al een noodsituatie uitgeroepen :(
In de UK gaat het idd hard achteruit, weet niet hoe lang de ziekenhuizen dit nog vol houden kunnen houden.

Er liggen nu al meer dan 30.000 mensen in het ziekenhuis:
https://coronavirus.data.gov.uk/details/healthcare
(ter referentie, in de 1e golf waren dat er maar 21.000)

[Voor 4% gewijzigd door YakuzA op 08-01-2021 17:47]

PSN

• Yaksa
  • Registratie: december 2008
  • Nu online
Deze grafiek (UK) ziet er toch wel vrij alarmerend uit.
Geen wonder dat Diederik geschrokken is.

• wildhagen
  • Registratie: juni 1999
  • Niet online

wildhagen

FP ProMod

Blablabla

Naast de Britse en Zuid-Afrikaanse mutatie, lijkt er nu ook een Amerikaanse mutatie te zijn ontstaan, en ook die schijnt besmettelijker te zijn dan het origineel:
De corona-taakgroep van het Witte Huis meldt dat er in de Verenigde Staten mogelijk een nieuwe variant van het coronavirus rondwaart. Volgens een document dat in handen is van NBC News, stijgt het aantal besmettingen nu bijna twee keer zo snel als gemeten in de lente en zomer. ,,En dat bovenop de Britse variant die hier al rondwaart.'' Ook CNN bericht over de mogelijk nieuwe variant van het coronavirus.

Het coronavirus muteert. Er is ook al sprake van een Britse en Zuid-Afrikaanse variant. Beide zouden besmettelijker zijn dan het eerdere virus en zijn ook al in Nederland waargenomen.
(AD Liveblog)

Virussen? Scan ze hier!

• RikTW
  • Laatst online: 12:32
Het is toch niet erg verrassend dat er mutaties opduiken die besmettelijker zijn? Het virus muteert continu, en van alle varianten zullen degenen die besmettelijker zijn (i.c.m. andere gunstige eigenschappen) steeds meer gaan voorkomen.... Lijkt me onvermijdelijk.

• downtime
  • Registratie: januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

RikTW schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 11:16:
Het is toch niet erg verrassend dat er mutaties opduiken die besmettelijker zijn? Het virus muteert continu, en van alle varianten zullen degenen die besmettelijker zijn (i.c.m. andere gunstige eigenschappen) steeds meer gaan voorkomen.... Lijkt me onvermijdelijk.
Wie zegt dat het verrassend is?

I hear a sound of victory, the Lord says it is done

• kendo
  • Registratie: maart 2009
  • Nu online
Hebben we eindelijk een vaccin, en dan zijn we misschien alsnog te laat omdat het virus zich onbeperkt heeft kunnen muteren in een nog beter te verspreiden variant.
Te laat als in, dat we ondanks alle, soms erg ingrijpende maatregelen, misschien toch niet genoeg gedaan hebben om het virus in te perken.
Ik zit momenteel ook aandachtig te kijken naar de Britse, maar ook Amerikaanse situatie rondom de verspreiding van Covid19. Het aantal besmettingen, ziekenhuisopnames en doden, rijzen de pan uit. Maar ook hier blijft het allemaal een beetje rond het kritieke punt hangen.

• Onbekend
  • Registratie: juni 2005
  • Nu online
kendo schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 12:07:
Hebben we eindelijk een vaccin, en dan zijn we misschien alsnog te laat...
Wie zegt dat het vaccin niet helpt tegen de (nu bekende) gemuteerde varianten?

Het probleem zit in de snelheid van de verspreiding. Zolang we de verspreiding flink weten te beperken totdat er een oplossing (vaccin) er voor is, is er niets aan de hand.
Het probleem met de gunstig gemuteerde varianten is dat de verspreiding veel sneller gaat waardoor we nog strakker die verspreidingsmaatregelen moeten handhaven.

Overigens vermoed ik zelf dat het virus zelf al vele maanden in Wuhan actief was, maar dat de eerste versies van het virus zich niet goed konden verspreiden. Na een aantal mutaties is er een variant ontstaan die zich wel goed wist de verspreiden waarna deze wereldwijd werd verspreid.

Speel ook Airplane Manager en Repeat

• kendo
  • Registratie: maart 2009
  • Nu online
Onbekend schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 12:20:
[...]

Wie zegt dat het vaccin niet helpt tegen de (nu bekende) gemuteerde varianten?

Het probleem zit in de snelheid van de verspreiding. Zolang we de verspreiding flink weten te beperken totdat er een oplossing (vaccin) er voor is, is er niets aan de hand.
Het probleem met de gunstig gemuteerde varianten is dat de verspreiding veel sneller gaat waardoor we nog strakker die verspreidingsmaatregelen moeten handhaven.
Het vaccin zal wel helpen, daar ben ik ook niet bang voor. Maar de vraag voor mij is dat het misschien alsnog te laat is om een implosie in de zorg te voorkomen. Iets wat we al sinds maart proberen te voorkomen. De meetbare invloed van een vaccin zal nog wel even op zich laten wachten. Maar hopen dat de "dalende" cijfers wat doorzetten.
Overigens vermoed ik zelf dat het virus zelf al vele maanden in Wuhan actief was, maar dat de eerste versies van het virus zich niet goed konden verspreiden. Na een aantal mutaties is er een variant ontstaan die zich wel goed wist de verspreiden waarna deze wereldwijd werd verspreid.
Misschien nog wel langer, het virus zal vast niet direct na het opduiken de mutatie hebben gehad om zich "optimaal" te kunnen verspreiden. Maar deze informatie is alleen bekend bij de Chinese "overheid". En zal misschien nooit naar buiten worden gebracht.

• _Bailey_
  • Registratie: oktober 2012
  • Niet online
Het lijkt er toch zeer sterk op dat London/Engeland het Italie van afgelopen jaar gaat worden; maar dan wellicht nog een tandje erger komende weken.

Verplegend personeel wat vaak 12 uurs diensten draait. Fysiek en mentaal compleet naar de klote.
Zelfs sommige niet of nauwelijks eten door de werkdruk en stress.
Personeel dat 7 doden in 1 dienst had.
Momenteel zeer veel zorgpersoneel dat aan het afhaken is.

Komende week wordt een piek in het aantal besmettingen verwacht; dan is het twee weken na de feestdagen waarin veel mensen elkaar opzochten. De ziekenhuizen zetten alle zeilen bij.

bron NOS: https://nos.nl/artikel/23...el-volledig-uitgeput.html

• Nox
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 10:02

Nox

Noxiuz

De burgemeester ziet er ook niet helemaal wakker meer uit, is volgens mij ook compleet gesloopt. Hopelijk duurt het nog even voor de Sars-cov-2.co.uk hier echt voet aan de grond krijgt. Het ziet er naar uit alsof het nog best wat chaos kan creeëren. Hopelijk is het AZ vaccin straks geschikt dan kunnen de vaccinaties echt op gang komen.

Overlever van KampeerMeet 4.1
All your Acer belongs to /dev/null

• henkzelf
Yaksa schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 22:16:
Deze grafiek (UK) ziet er toch wel vrij alarmerend uit.
Geen wonder dat Diederik geschrokken is.

[Afbeelding]
Een angstwekkende grafiek (factor 12 van half maart en zeg 8 januari).
O wacht, dat hadden wij ook: https://coronateller.info/
De blauwe lijn in het eerste grafiekje. ongeveer 1000 besmettingen in maart en een december piek van 13.000 op één dag. Dag getallen zijn ook veel te afhankelijk van test pieken en rapportage pieken/stuwmeren/storingen.

PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Sint-Michielsgestel

• YakuzA

YakuzA

henkzelf schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 17:46:
[...]

Een angstwekkende grafiek (factor 12 van half maart en zeg 8 januari).
O wacht, dat hadden wij ook: https://coronateller.info/
De blauwe lijn in het eerste grafiekje. ongeveer 1000 besmettingen in maart en een december piek van 13.000 op één dag. Dag getallen zijn ook veel te afhankelijk van test pieken en rapportage pieken/stuwmeren/storingen.
En daarom kijk je ook naar de ziekenhuis opnames ipv gemelde besmettingen als je met de 1e golf wil vergelijken ;)
YakuzA in "Ontwikkelingen rond het Coronavirus wereldwijd"

1e golf was de max bij het ziekenhuis 21k tegelijk, nu liggen er al 33k mensen in het ziekenhuis.

[Voor 6% gewijzigd door YakuzA op 09-01-2021 19:22]

PSN

• mesa57
  • Nu online
In Madrid hebben ze nu een super lockdown. 50 cm sneeuw en er komt bijna niemand meer buiten. >:)

• henkzelf
YakuzA schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 19:21:
[...]

En daarom kijk je ook naar de ziekenhuis opnames ipv gemelde besmettingen als je met de 1e golf wil vergelijken ;)
YakuzA in "Ontwikkelingen rond het Coronavirus wereldwijd"

1e golf was de max bij het ziekenhuis 21k tegelijk, nu liggen er al 33k mensen in het ziekenhuis.
Mooi helder dashboard daar wel. Overigens gaat het in Londen wel wat harder dan in heel GB dus ook dat moeten we niet op één hoop gooien.

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Mobiliteit lijkt toch ook een driver te zijn van de stijging in de UK:

• Laguna
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 12:20

Laguna

Connaisseur

.

[Voor 98% gewijzigd door Laguna op 11-01-2021 19:53]

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

• dr snuggles
  • Registratie: september 2000
  • Niet online
Weet iemand hoe het komt dat het aantal mensen in Groot-Brittannië dat overleidt met Covid19 als een van de oorzaken, al wekenlang stabiel is?

Komt hier vandaan: https://coronavirus.data.gov.uk/details/deaths

• Holk
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 11:48
dr snuggles schreef op maandag 11 januari 2021 @ 22:07:
Weet iemand hoe het komt dat het aantal mensen in Groot-Brittannië dat overleidt met Covid19 als een van de oorzaken, al wekenlang stabiel is?

[Afbeelding]

Komt hier vandaan: https://coronavirus.data.gov.uk/details/deaths
Door COVID-19, niet met

• Onbekend
  • Registratie: juni 2005
  • Nu online
Het lijkt stabiel, maar zit toch enige variatie in en daarna lijkt het wel een beetje omhoog te gaan.
Het aantal mensen dat naar het ziekenhuis moet is de laatste weken flink gestegen, terwijl het in heel november en begin december ook weinig uitschieters zijn. De overlijdensgevallen ijlt altijd een beetje na op de hoeveelheid ziekenhuisopnames die ook weer achterlopen op de besmettingscijfers.
Waarschijnlijk gaat de grafiek de komende tijd sterk omhoog.

Speel ook Airplane Manager en Repeat

• Michael_OsGroot
  • Registratie: maart 2020
  • Laatst online: 12:56

Michael_OsGroot

Yes... Yes!

Onbekend schreef op maandag 11 januari 2021 @ 22:16:
Het lijkt stabiel, maar zit toch enige variatie in en daarna lijkt het wel een beetje omhoog te gaan.
Het aantal mensen dat naar het ziekenhuis moet is de laatste weken flink gestegen, terwijl het in heel november en begin december ook weinig uitschieters zijn. De overlijdensgevallen ijlt altijd een beetje na op de hoeveelheid ziekenhuisopnames die ook weer achterlopen op de besmettingscijfers.
Waarschijnlijk gaat de grafiek de komende tijd sterk omhoog.
Als in met terugwerkende kracht, dat de cijfers nog niet binnen zijn? Of dat de mensen die nu in het ziekenhuis liggen waarschijnlijk over een week overleden zijn?

3.14159265459 | Barbecue, barbecme...

• Holk
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 11:48

Er zit een vertraging on de grafiek van @dr snuggles maar als je deze bovenstaande neemt dan zie je een verhoging in het aantal doden binnen 28 dagen na de eerste positieve test. De grafiek van Dr snuggles geeft aan het aantal doden met op het certificaat dat ze door COVID zijn gestorven.

• dr snuggles
  • Registratie: september 2000
  • Niet online
De grafiek van doden met Covid19 op hun doodscertificaat is inmiddels geupdate door de Britse overheid. Er zijn rechts twee balkjes bijgekomen, zodat deze weer actueel is:

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Meanwhile in France:

https://www.telegraaf.nl/...0-uur-dreigt-in-frankrijk

Avondklok voorgesteld voor de helft van de dag.

• Rannasha
  • Registratie: januari 2002
  • Nu online

Rannasha

aka "Species5618"

MikeyMan schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 13:54:
Meanwhile in France:

https://www.telegraaf.nl/...0-uur-dreigt-in-frankrijk

Avondklok voorgesteld voor de helft van de dag.
Feitelijk verandert er niet zo veel. De avondklok ging al om 20:00 in, behalve in gebieden met veel besmettingen waar het al 2 uur eerder begon. Nu is het landelijk naar 18:00 gegaan.

Veel Fransen gaan na werk toch vaak nog even ergens op bezoek, omdat het avondeten doorgaans pas om een uur of 8-9 is. Met de nieuwe maatregel wordt voornamelijk dat gedrag tegengegaan. Voor mensen die na werk hun boodschappen doen, is het wat lastig, maar zodra je in een huishouden een thuiswerker hebt, dan heb je alweer meer vrijheid. Bovendien is de lunchpauze bij veel Franse bedrijven lang genoeg om nog even naar de supermarkt te gaan.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

• bug53
  • Registratie: november 2019
  • Niet online
https://www.frankrijk.nl/...nkrijk-nieuws-reisadvies/

De mix in Frankrijk is/wordt behoorlijk anders dan NL

Scholen (mondkapje vanaf 6 jaar), winkels en hotels open. vanaf 18.00 alleen nog met formulier naar buiten.

lurkt sinds 1999, account sinds 2019

• Schildpadje
  • Registratie: november 2019
  • Niet online
dr snuggles schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 21:51:
De grafiek van doden met Covid19 op hun doodscertificaat is inmiddels geupdate door de Britse overheid. Er zijn rechts twee balkjes bijgekomen, zodat deze weer actueel is:
[Afbeelding]
het aantal doden volgt nu dus 2-3 weken na de gigantische besmettingscijferers de week voor kerst tot nieuwjaar/lockdown.

De Uk (met Uk vrijwel de overhand) weten in ieder geval de nummers weer naar beneden te krijgen (met wel een strenge lock-down)

https://coronavirus.data.gov.uk/

• YakuzA

YakuzA

Ondertussen is de VS nu de 400.000 doden door Covid-19 gepasseerd :X

PSN

• psychodude
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 12:14
YakuzA schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 21:29:
Ondertussen is de VS nu de 400.000 doden door Covid-19 gepasseerd :X
En de half miljoen zal binnen ook niet al te lange tijd volgen. Ben overigens benieuwd hoe het de komende maanden zal gaan verlopen voor wat betreft het strijdplan om de problemen in te perken. Honderd miljoen vaccinaties binnen de eerste 100 dagen van het presidentschap van Biden, dit is in ieder geval het streven. Voor de VS zou dit natuurlijk fraai zijn indien dit gaat lukken, maar ik kan mij voorstellen dat dit toch nog een flinke klus zal gaan blijken te zijn.

Daar komt nog eens bij dat er zorgen zijn dat B.1.1.7 ook binnen de VS de komende maanden mogelijk flink aan de weg kan timmeren.

https://www.cdc.gov/mmwr/volumes/70/wr/pdfs/mm7003e2-H.pdf

De CDC beschouwd de mogelijkheid dat tegen maart B.1.1.7 ook binnen de VS de meest voorkomende strain zal zijn.

Overigens ook benieuwd wat de toegenomen aantallen in China van de afgelopen dagen zullen gaan betekenen. Na zeer lange tijd lage aantallen, zien we nu inmiddels 4 dagen op rij 100+. Voor een land van de omvang van China is dit in absolute zin uiteraard nog altijd peanuts. Maar China zelf zit er in ieder geval hard bovenop.

Geheel des China dan ook:
https://apnews.com/articl...ecdaea032b6d1bc1ec2894513

In 5 dagen een ziekenhuis met 1500 bedden uit de grond gestampt. China lijkt mogelijk toch weer de controle enigszins te verliezen op dit moment.
Schildpadje schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 10:23:
het aantal doden volgt nu dus 2-3 weken na de gigantische besmettingscijferers de week voor kerst tot nieuwjaar/lockdown.

De Uk (met Uk vrijwel de overhand) weten in ieder geval de nummers weer naar beneden te krijgen (met wel een strenge lock-down)

https://coronavirus.data.gov.uk/
Het aantal positieve testen daalt in ieder geval. Maar pas echt sinds ongeveer een week. Het is afwachten hoe lang men handhaaft. Er is nog een lange weg te gaan, wil men het goed doen. Het aantal wekelijkse vaccins is in ieder geval wel wat opgelopen. Maar ook hier is nog een erg lange weg te gaan.

Wereldwijd zien we dan ook vooral dat de pandemie dan ook nu echt goed op stoom begint te komen. Nog even en we zullen ongetwijfeld 1 miljoen bekende besmettingen per dag gaan aantikken. Zeker binnen de minder bedeelde landen moeten we hierin rekening houden met grove onderrapportage. En hoewel in diverse westerse landen de vaccinatie programma's van start gegaan zijn, blijft het daarbuiten vooralsnog precair.

Daarnaast blijft het daarbuiten dan ook bovendien zeer risicovol. De ontstane mutaties voor wat betreft een verhoogde transmissie zijn één ding. Maar het ontstaan van een mutatie waarbij gevoeligheid voor de bestaande vaccins verloren gaat zou natuurlijk desastreus zijn, gezien we dan als wereld al snel weer vele maanden terug in het traject gezet worden.

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Geloof dat deze nog niet langs was geweest:

https://www.aljazeera.com...st-days-of-covid-pandemic

Er zijn beelden vrij gekomen van de begindagen van de pandemie in China.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat.

Covid: Positive antibody tests doubled since autumn
About one in 10 people across the UK tested positive for Covid-19 antibodies in December, roughly double the October figure, data has shown. Estimates from the Office for National Statistics suggest between 8% of people in Northern Ireland and 12% of people in England showed signs of past Covid infection. In October, antibody positivity ranged from 2% to 7% around the UK.
~10% in het VK zou antilichamen tegen SARS-CoV-2 hebben, dat is hoog. Gebaseerd op een steekproef, dus korrel zout wel nodig. Maar toch :D

[Voor 4% gewijzigd door gambieter op 19-01-2021 14:31]

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

gambieter schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 14:30:

[...]

~10% in het VK zou antilichamen tegen SARS-CoV-2 hebben, dat is hoog. Gebaseerd op een steekproef, dus korrel zout wel nodig. Maar toch :D
Zou tot een bijdrage moeten leiden aan de groepsimmuniteit.

• ToolkiT
  • Registratie: februari 2004
  • Nu online

ToolkiT

brit-tweaker

gambieter schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 14:30:

[...]

tja dat krijg je met een flat curve...
ToolkiT in "Het grote grappige plaatjes topic Editie 2021!"

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• Wietsee.
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 09:47
*knip* geen links dumpen, maar even de inhoud samenvatten en/of de relevante stukken quoten

[Voor 85% gewijzigd door ZieMaar! op 19-01-2021 21:34]

• Jedi_Pimp
  • Laatst online: 09:06
Ondertussen in Engeland lijkt de rust enigszins wedergekeerd (lees: de grootste urgentie lijkt geweken te zijn) en laten steeds meer medische experts doorschemeren dat niet zozeer de toegenomen besmettelijkheid van de Britse variant de hoofdverdachte van de toename in besmettingen is, maar eerder de losse maatregelen ten tijde van kerst:

https://www.nrc.nl/nieuws...n-zijn-toch-leeg-a4027775

Stephen Powis, medisch directeur Engelse gezondheidsdienst:
De feestdagen zorgden voor de verticale besmettingscurves van de afgelopen weken. „We gaan de volledige impact van de kerstperiode nog zien”, zei Stephen Powis, medisch directeur van de Engelse gezondheidsdienst náást Johnson op een persconferentie.
Marcel Levi, coördinator 5 ziekenhuizen in Londen:
Is hij bang dat de grote aantallen een gevolg zijn van de besmettelijkheid van de ‘Engelse variant’ van het coronavirus, dat zich sinds een paar maanden verspreidt? Levi: „Ik ben geen viroloog, maar ik ben nog niet helemaal overtuigd dat het door de sterkere besmettelijkheid komt. De Engelsen hebben gewoon veel Christmas shopping gedaan in de weken voor Kerst. De lockdown ging pas pál voor de kerstdagen in.”

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Jedi_Pimp schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 10:38:
Ondertussen in Engeland lijkt de rust enigszins wedergekeerd (lees: de grootste urgentie lijkt geweken te zijn) en laten steeds meer medische experts doorschemeren dat niet zozeer de toegenomen besmettelijkheid van de Britse variant de hoofdverdachte van de toename in besmettingen is, maar eerder de losse maatregelen ten tijde van kerst:

https://www.nrc.nl/nieuws...n-zijn-toch-leeg-a4027775

Stephen Powis, medisch directeur Engelse gezondheidsdienst:

[...]

Marcel Levi, coördinator 5 ziekenhuizen in Londen:

[...]
Het blijft herhaald worden; maar dat strookt niet met het verdringen van de ene door de andere versie. Dat is maar op één manier mogelijk; doordat de nieuwe versie (veel) besmettelijker is.

• Jedi_Pimp
MikeyMan schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 10:41:
[...]

Het blijft herhaald worden; maar dat strookt niet met het verdringen van de ene door de andere versie. Dat is maar op één manier mogelijk; doordat de nieuwe versie (veel) besmettelijker is.
In een ander artikel vermeldt Levi dat het bepalen van het aandeel Britse variant t.o.v. reguliere variant nogal moeilijk is, om in zijn woorden te blijven: "de percentages floepen je om de oren". Denk dat het goed is om die complicatie in acht te nemen voordat we een en ander gaan concluderen.

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Jedi_Pimp schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 11:05:
[...]

In een ander artikel vermeldt Levi dat het bepalen van het aandeel Britse variant t.o.v. reguliere variant nogal moeilijk is, om in zijn woorden te blijven: "de percentages floepen je om de oren". Denk dat het goed is om die complicatie in acht te nemen voordat we een en ander gaan concluderen.
Nee. Echt gewoon nee...

Je blijft het downplayen; maar dit is niets anders dan struisvogelpolitiek.
Er is genoeg bewijsmateriaal om aan te tonen dat de groei gewoon hard gaat. Was de nieuwe variant niet besmettelijker geweest, had dit gelijke tred gehouden met de oude. Maar dat is absoluut niet het geval.
Welke conclusies je eraan verbindt is overigens weer een hele andere discussie, aangezien het m.i. op een gegeven moment wel een beetje ophoudt met welke maatregelen je kunt nemen.

Kijk; dat het gebrek aan maatregelen hier nog een fose stap bovenop heeft gedaan zijn we denk ik wel eens met elkaar. Dit was niet nodig geweest, en is m.i. ook verwijtbaar. Maar dat doet niks af aan de verdeling tussen de varianten.

Maar ter lering ende vermaeck:
Preprint van imperial college:
https://www.imperial.ac.u...eport-42-Preprint-VOC.pdf

https://www.cdc.gov/coron...ief-emerging-variant.html

https://www.who.int/csr/d...20-sars-cov2-variants/en/

https://www.channelnewsas...articlelinks_24082018_cna

https://www.channelnewsas...s-b117-explainer-13985488

• IJzerlijm
  • Registratie: mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

MikeyMan schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 11:14:
[...]

Nee. Echt gewoon nee...

Er is genoeg bewijsmateriaal om aan te tonen dat de groei gewoon hard gaat. Was de nieuwe variant niet besmettelijker geweest, had dit gelijke tred gehouden met de oude. Maar dat is absoluut niet het geval.
Welke conclusies je eraan verbindt is overigens weer een hele andere discussie, aangezien het m.i. op een gegeven moment wel een beetje ophoudt met welke maatregelen je kunt nemen.
Er zijn in Nederland al een aantal varianten geweest die anderen verdrongen hebben: https://nextstrain.org/nc...ntry=Netherlands&l=radial

De groei van 20E in Oktober/November is nog veel sneller gegaan dan die van 20I, de Britse variant nu. Zou deze dan ook niet vele malen besmettelijker moeten zijn geweest ?

And to think they once said that computers would take away jobs.

• Jedi_Pimp
MikeyMan schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 11:14:
[...]

Nee. Echt gewoon nee...

Wie verwijt je nu precies van struisvogelpolitiek? Stephen Powis? Michel Levi? Of mijzelf? Ik doe enkele observaties en concludeer in mijn post dat het lijkt dat de kerstsituatie een grote(re) rol heeft gespeeld - relatief ten opzichte van de intrinsieke besmettelijkheid van de Britse variant - in de explosieve toename van besmettingscijfers en ziekenhuisbezetting in Engeland dan men aanvankelijk dacht.

Mijn observaties (ik noem dit overigens bewust geen feiten):

- OMT schat de delta besmettelijkheid Britse variant op +30% i.p.v. de eerder veronderstelde +70%
- Twee experts in Engeland c.q. Londen geven aan dat zij het idee hebben dat de kerstperiode een significante invloed heeft gehad op de explosieve groei in besmettingen
- Besmettingscijfers en ziekenhuisbezetting lijken in UK/Londen een dalende trend in te zetten annex de hoogste urgentie lijkt (enigszins) afgenomen te zijn

Ergo, vraag ik me op mijn beurt dan weer af of de term "downplayen" op zijn plek is, zeker gezien mijn genuanceerde formulering.
Kijk; dat het gebrek aan maatregelen hier nog een fose stap bovenop heeft gedaan zijn we denk ik wel eens met elkaar. Dit was niet nodig geweest, en is m.i. ook verwijtbaar. Maar dat doet niks af aan de verdeling tussen de varianten.

Maar ter lering ende vermaeck:
Preprint van imperial college:
https://www.imperial.ac.u...eport-42-Preprint-VOC.pdf

https://www.cdc.gov/coron...ief-emerging-variant.html

https://www.who.int/csr/d...20-sars-cov2-variants/en/

https://www.channelnewsas...articlelinks_24082018_cna

https://www.channelnewsas...s-b117-explainer-13985488
Thanks. Welke van deze papers/artikelen zou je mij aanraden te lezen? Heb helaas beperkte tijd vandaag.

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@Jedi_Pimp De eerste is een wetenschappelijke preprint van een gerenommeerde partij, dus die zou ik het eerste lezen ;)
- OMT schat de delta besmettelijkheid Britse variant op +30% i.p.v. de eerder veronderstelde +70%
Dat lijkt redelijk aan de voorzichtige kant.

Check deze twee:
https://twitter.com/hk_nien/status/1350882913487908867
https://twitter.com/HJWesteneng/status/1350067635422175235

Disclaimer; geen RIVM natuurlijk; maar deze twee gasten zitten al maanden (!) beter on point met hun nowcasting dan het RIVM. Dus scroll vooral even terug ;)

Maar zelfs met +30% besmettelijkheid ga je van een R van 0,9 naar een R van 1,17. Dus van krimp naar groei. Bij gelijkblijvende maatregelen en compliance.
- Twee experts in Engeland c.q. Londen geven aan dat zij het idee hebben dat de kerstperiode een significante invloed heeft gehad op de explosieve groei in besmettingen
Helemaal mee eens; dat draagt ook bij. Maar nogmaals; als de nieuwe variant niet besmettelijker zou zijn, zou dat aandeel niet stijgen. Het effect is door gebrek aan maatregelen alleen gecomprimeerd.
- Besmettingscijfers en ziekenhuisbezetting lijken in UK/Londen een dalende trend in te zetten annex de hoogste urgentie lijkt er weer af te zijn
True; na additionele maatregelen en een enorm schrikeffect. Dat heeft zijn weerslag op de compliance.
In die zin goed nieuws; dat je het de kop in kunt drukken.

Nogmaals; ik zeg niet dat je niet kunt discussieren over de implicaties, maar er kan m.i. geen enkele twijfel bestaan over de hogere besmettelijkheid.

Ik dacht in je post te lezen dat je daar kanttekeningen bij zette. Maar misschien was ik iets te bruusk in mijn reactie, waarvoor excuus. :>

[Voor 4% gewijzigd door MikeyMan op 20-01-2021 11:53]

• mesa57
  • Nu online
Mooi overzichtje van de bezetting van bedden in de VK
Van overbezetting dit jaar is nauwelijks sprake. Dus waarom wordt dat als schrikbeeld in NL gebruikt ?

Pagina: 1 ... 20 21 22 Laatste

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True