Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Cyberpope
  • Registratie: april 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

ehtweak schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 14:03:
En nee, @Cyberpope ik heb geen behoefte aan een therapeut.
------8<-----------8<-----
Ben alleen wel jaloers op die mensen die dit zo makkelijk van zich kunnen laten afglijden.
Je spreek jezelf tegen.
Het gaat niet om mij, maar om het getoonde nieuwsbericht en de onderliggende gedachte en de al eerder genoemde oorzaken die geleid hebben tot deze COVID-19 ellende.
Nee, hoor vooral kritisch blijven denken Maar haal er niet z'n grote woorden bij, dat haalt je hele punt onderuit.

Je democratisch rechten staan namelijk niet op het spel. We kunnen aanstaande maart allemaal op FvD stemmen als we denken dat het virus nep is. Worden zij de grootste. Maar als je het niet erg vind, doe ik het even niet. Ik denk namelijk niet dat het virus nep is.

En ja, we hadden veel eerder in kunnen grijpen en moeten dat eigenlijk ook doen als het gaat om onze (gezonde) leefomgeving. Nadeel is daar dat we een democratie zijn met veel vrijheden en de meeste dat niet willen en voor de korte termijn winst gaan (is onze biologische voorkeur). Zit geen groot plan achter helaas, dan was het ook makkelijker te fixen.

Ook grijpen de overheden hiermee niet de macht, behalve in landen die al heel erg aan het afglijden waren (b.v. Hongarije / Polen). Never waste a good crisis. Maar Rutte echt niet hoor. Zie hem eens worstelen om hier wat winkels dicht te krijgen. Niet echt de alleenheerser met een stalen vuist zullen we maar zeggen.

Kritisch blijven? Ja graag. Zijn nuttige discussies te voeren die de kern raken (is iets nog wel vrijwillig als je mensen die zich vaccineren bevoordeeld) en die niet gestoeld zijn op overtrokken reacties.

En calimero reacties als "ik mag niet kritisch zijn", helpen je zaak ook niet. Onderbouw met feiten en argumenten ipv drogredenen en platitudes uit de jaren 40.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• horizon1978
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 25-01 22:40
Cyberpope schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 16:30:
We kunnen aanstaande maart allemaal op FvD stemmen als we denken dat het virus nep is. Worden zij de grootste. Maar als je het niet erg vind, doe ik het even niet. Ik denk namelijk niet dat het virus nep is.
Wat je er voor de rest ook van vindt: FvD zegt niet dat het virus nep is.

• The Legend
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 11:34
horizon1978 schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 16:43:
[...]

Wat je er voor de rest ook van vindt: FvD zegt niet dat het virus nep is.
Nee, dat misschien niet. Hij blijft wel volhouden dat het virus niets erger is dan de seizoensgriep ‘want het sterftecijfer is niet hoger’. Laatste nieuws is zelfs dat hij het toepassen van een vaccin ‘kwestieus’ vind gezien ‘het beperkte gezondsheidsrisico van Covid19’ 8)7

Ik ben toch malle pietje niet!

• Jedi_Pimp
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 09:06
Geweldig. Besmettingen, opnames en doden lopen op in Zweden en de Zweden-bashers kruipen weer onder hun steen vandaan. Overal in Europa is dezelfde trend te zien, maar in Zweden is alles te danken aan de lossere maatregelen :')

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

• gambieter
  • Registratie: oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat.

"Zweden-bashers"? Zoals de Zweede koning, de Zweedse minister-president en zo ongeveer elke expert al maandenlang. Met daarbij de kanttekening dat de vergelijking met de andere Scandinavische landen moet worden gemaakt, die zijn vergelijkbaar in bevolkingsdichtheid. Zweden heeft meer doden dan de andere Scandinavische landen gecombineerd, zelfs als gecorrigeerd voor bevolkingsgrootte.

Ik zou zeggen: kijk eens eerst naar de werkelijkheid ipv de eigen mening leidend te maken en de werkelijkheid te negeren.

[Voor 20% gewijzigd door gambieter op 18-12-2020 20:27]

++?????++ Out of Cheese. Narf! Poit! Egad! Zort! Error. Redo From Start.

• YakuzA
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 09:01

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Jedi_Pimp schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 20:18:
Geweldig. Besmettingen, opnames en doden lopen op in Zweden en de Zweden-bashers kruipen weer onder hun steen vandaan. Overal in Europa is dezelfde trend te zien, maar in Zweden is alles te danken aan de lossere maatregelen :')
Maar Zweden had toch nergens last van omdat ze geen maatregelen hadden?
Dat was het paradepaardje van alle anti-maatregel mensen die daarmee hier aan het flaneren waren.

Death smiles upon us all, all a man can do is smile back.
PSN

• Jovatov
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 11:42
Jedi_Pimp schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 20:18:
De reden daarvoor zijn de opmerkingen van Tegnell, zoals bijvoorbeeld deze in mei:
“In the autumn there will be a second wave. Sweden will have a high level of immunity and the number of cases will probably be quite low,” Mr Tegnell told the Financial Times. “But Finland will have a very low level of immunity. Will Finland have to go into a complete lockdown again?”
Ondertussen:

• honey
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 24-01 11:43
Maak me toch wel ongerust over de nieuwe stammen die blijkbaar gemakkelijk kunnen ontstaan: https://news.sky.com/stor...-scientist-warns-12166858

Wetende ook dat sommige (bekende) stammen erg dodelijk zijn.

Specs van pc

• ZieMaar!
  • Registratie: oktober 2004
  • Nu online

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
honey schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 16:06:
Maak me toch wel ongerust over de nieuwe stammen die blijkbaar gemakkelijk kunnen ontstaan: https://news.sky.com/stor...-scientist-warns-12166858

Wetende ook dat sommige (bekende) stammen erg dodelijk zijn.
"There is no current evidence to suggest the new strain causes a higher mortality rate or that it affects vaccines and treatments, although urgent work is under way to confirm this," he said in a statement.
Voorlopig dus geen reden tot paniek. Het verschil lijkt te zijn dat deze ‘nieuwe’ strain sneller verspreidt, maar dat is denk ik wel heel moeilijk te zeggen omdat de omstandigheden compleet anders zijn.

• gambieter
  • Registratie: oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat.

Het is dan ook meer een afleidingsmanoeuvre van de Britse regering. Die moeten een reden hebben om inperkingen gedurende Kerst in te voeren, nadat ze eerder sinterklaas (sic) hadden gespeeld door voor Kerst een uitzondering te maken. Boris Johnson wilde geen grinch zijn.

Dit soort mutaties zijn voorspelbaar, dat is deels hoe virussen zo succesvol kunnen zijn.

++?????++ Out of Cheese. Narf! Poit! Egad! Zort! Error. Redo From Start.

• honey
  • Laatst online: 24-01 11:43
gambieter schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 16:22:
Het is dan ook meer een afleidingsmanoeuvre van de Britse regering. Die moeten een reden hebben om inperkingen gedurende Kerst in te voeren, nadat ze eerder sinterklaas (sic) hadden gespeeld door voor Kerst een uitzondering te maken. Boris Johnson wilde geen grinch zijn.

Dit soort mutaties zijn voorspelbaar, dat is deels hoe virussen zo succesvol kunnen zijn.
Ik weet hoe virussen werken. Daarom dat ik er ook niet echt gerust op ben. Dit is al de tweede stam in een korte tijd. Deze valt mee, de vorige ook, hopelijk de volgende ook.

Specs van pc

• YakuzA

YakuzA

honey schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 17:17:
[...]

Ik weet hoe virussen werken. Daarom dat ik er ook niet echt gerust op ben. Dit is al de tweede stam in een korte tijd. Deze valt mee, de vorige ook, hopelijk de volgende ook.
Heb je al eens op nextstrain gekeken?
Het zijn er al een hele tijd veel meer:
https://nextstrain.org/ncov/global

Voor zover bekend allemaal mini-mutaties zonder impact op de werking van het virus/immuniteit.

[Voor 10% gewijzigd door YakuzA op 19-12-2020 17:39]

PSN

• Pascalito
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 11:45

Pascalito

♥ ♥ Love is the air ♥ ♥

YakuzA schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 17:38:
[...]

Heb je al eens op nextstrain gekeken?
Het zijn er al een hele tijd veel meer:
https://nextstrain.org/ncov/global

Voor zover bekend allemaal mini-mutaties zonder impact op de werking van het virus/immuniteit.
En ondertussen gaat heel de VK in isolement, Eurotunnel dicht, geen vliegtuig, geen boot, geen trein wordt op het vasteland toegelaten. Allemaal omdat deze mutatie waarschijnlijk erger is dan men dacht.

Paniekreactie? Of is er echt wat aan de hand?

blog: Pascal and Andrea.com - Lees nu over het kleurrijke Mexico! - Lenovo Ideapad S540 - I3 10th gen - 20GB Memory

• YakuzA

YakuzA

Pascalito schreef op maandag 21 december 2020 @ 00:32:
[...]

En ondertussen gaat heel de VK in isolement, Eurotunnel dicht, geen vliegtuig, geen boot, geen trein wordt op het vasteland toegelaten. Allemaal omdat deze mutatie waarschijnlijk erger is dan men dacht.

Onder het motto can ‘better safe then sorry’ vind ik het een goede stap.

Denk dat er nog wel wat onderzoek nodig is voordat we genoeg kennis hebben over de nieuwe mutatie en wat de exacte effecten daarvan zijn.
(Net zoals de netsenmutatie uit Denemarken)

[Voor 7% gewijzigd door YakuzA op 21-12-2020 00:38]

PSN

• Soccer98
  • Registratie: oktober 2015
  • Laatst online: 11:01
Pascalito schreef op maandag 21 december 2020 @ 00:32:
[...]

Ik denk dat niemand meer onnodig risico wil nemen na het debacle dit voorjaar. Vooralsnog lijkt deze mutatie alleen besmettelijker, wat natuurlijk niet goed uitkomt, maar is het niet dodelijker en werken de vaccins erop, wat wel goed is

• The Legend
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 11:34
Prima dat we dit doen hoor, maar ik heb wel een beetje een flash back naar maart waarin grote maatregelen werden aangekondigd toen we 1 bevestigd geval hadden, en later bleek dat het er toen al tienduizenden waren. Hoezo zijn die nieuwe varianten niet allang hier?

Ik ben toch malle pietje niet!

• Pascalito

Pascalito

♥ ♥ Love is the air ♥ ♥

The Legend schreef op maandag 21 december 2020 @ 09:14:
Prima dat we dit doen hoor, maar ik heb wel een beetje een flash back naar maart waarin grote maatregelen werden aangekondigd toen we 1 bevestigd geval hadden, en later bleek dat het er toen al tienduizenden waren. Hoezo zijn die nieuwe varianten niet allang hier?
Kan wel verklaren waarom de besmettingscijfers nogsteeds iedere dag hoger liggen. Ook in andere landen.

blog: Pascal and Andrea.com - Lees nu over het kleurrijke Mexico! - Lenovo Ideapad S540 - I3 10th gen - 20GB Memory

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

The Legend schreef op maandag 21 december 2020 @ 09:14:
Gezien hij al is aangetroffen (1x) is het zeker dat hij hier is.
Maar wil je de verspreiding verder versnellen door nog meer bronnen toe te voegen die uit de VK komen?

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• Vlassie1980
  • Registratie: april 2003
  • Nu online
Is het niet zo dat de Britten zelf hun eigen glazen ingooien door toe te geven dat er een mutatie is? Als ze het niet openbaar hadden gegooid was er ook geen paniek geweest. En als er in de UK een mutatie ontstaat dan kan dat ergens anders in de wereld ook zomaar gebeuren, schijnt in Zuid-Afrika ook al zo te zijn.

Je gaat mij niet vertellen dat het daar niet muteert, dat gebeurt overal. En wie zegt dat het niet al veel andere gastheren buiten mensen heeft (ratten, knaagdieren, katten, honden etc...)

Lijkt erop dat de Brexit in ieder geval 2 weken naar voren is geschoven en per direct nog wel.

• Holk
  • Registratie: februari 2013
  • Nu online
Vlassie1980 schreef op maandag 21 december 2020 @ 09:52:
Is het niet zo dat de Britten zelf hun eigen glazen ingooien door toe te geven dat er een mutatie is? Als ze het niet openbaar hadden gegooid was er ook geen paniek geweest. En als er in de UK een mutatie ontstaat dan kan dat ergens anders in de wereld ook zomaar gebeuren, schijnt in Zuid-Afrika ook al zo te zijn.

Je gaat mij niet vertellen dat het daar niet muteert, dat gebeurt overal. En wie zegt dat het niet al veel andere gastheren buiten mensen heeft (ratten, knaagdieren, katten, honden etc...)

Lijkt erop dat de Brexit in ieder geval 2 weken naar voren is geschoven en per direct nog wel.
We vervloeken China nog bijna elke dag dat ze het in december 2019 verkeerd hebben gedaan, dus als het VK dat nu ook had gedaan zou het beetje pot/ketel worden.

• Schildpadje
  • Registratie: november 2019
  • Niet online
Ik zit een beetje in een dubio... Is dit voornamelijk politiek gedreven, of weten de virologen van het rivm al veel meer. (bv mogelijk de reden dat ondanks de horecasluiting het in nl toch hard omhoog gaat, terwijl het eerst hard daalde). Teksten/downplayen van de virologen/rivm maakt mij juist eerder wat ongerust. Die gaven in februari dta het niet zo'n vaart zou lopen terwijl ze wisten dat het wel zo was. (en voorbereidingen werden getroffen). Begrijpelijk om niet direct paniek te veroorzaken, maar moet ik ze nu wel geloven?

• Holk
  • Registratie: februari 2013
  • Nu online
Deels omdat we het niet weten (niet alle labs gebruiken dezelfde PCR methode, maar ze zijn wel allemaal gevalideerd [voordat dat ineens weer een discussie wordt]) waardoor ze deze variant niet oppakken en deels omdat ze in de labs die wel deze variant kunnen detecteren er maar 1 gevonden hebben tot nu toe.

De mutant zorgt ervoor dat de S PCR niet meer een signaal geeft maar de rest van de PCRs wel. Dus 1 van de 3 is negatief en 2 positief. Bij hoge viral load, dus lage Ct is dat apart want je verwacht dan alle 3 positief. De mutatie ligt op/in deze S PCR. Er is dus 1 persoon geweest die dit had. Sequentie analyse van dit sample bleek die mutatie te bevatten

De S PCR wordt al minder gedaan omdat deze regio vaker mutaties heeft dan de wat geconserveerde regionen.

• redstorm
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 03:04

redstorm

Carpe Diem

Er blijkt inmiddels nog een tweede mutatie gevonden te zijn in Zuid-Afrika (recenter dan die nu in VK rondgaat):
https://www.volkskrant.nl...tenlandse-zaken~b3475e57/
Volgens wetenschappers lijkt ook deze variant (die weer anders is dan de mutatie die in het Verenigd Koninkrijk is opgedoken) extreem besmettelijk te zijn. Er wordt nog onderzocht of de vaccins tegen covid ook bescherming bieden tegen deze nieuwe variant.
Uit voorzorg heeft in ieder geval Duitsland al vliegverbod ingesteld.

• codex
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 10:08
Nvm

[Voor 103% gewijzigd door codex op 21-12-2020 12:28]

• ToolkiT
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 11:18

ToolkiT

brit-tweaker

reemprive schreef op maandag 21 december 2020 @ 12:19:
Ik ging eens kijken of ik wat kon opmaken uit de CFR in de UK de afgelopen weken gelet op het nieuws van de nieuwe mutatie. Ik heb daarvoor bij Our World in data de nieuwe besmettingen en doden genomen en dit gegroepeerd op weekbasis. Voor de CFR heb ik, natte vinger, een offset van -2 weken genomen. Het lijkt toch of de CFR toeneemt, al kunnen er uiteraard andere oorzaken zijn:
[Afbeelding]
Wat voor data is dat? niet voor de UK lijkt me met 30K doden per week terwijl er 67K doden totaal zijn op het moment..

[Voor 18% gewijzigd door ToolkiT op 21-12-2020 12:29]

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• codex
ToolkiT schreef op maandag 21 december 2020 @ 12:27:
[...]

Wat voor data is dat? niet voor de UK lijkt me met 30K doden per week terwijl er 67K doden totaal zijn op het moment..
Nvm, zit een fout in. Even aanpassen, UK naar decimaal EU.

• link0007
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 09:36
Soccer98 schreef op maandag 21 december 2020 @ 02:15:
[...]

Ik denk dat niemand meer onnodig risico wil nemen na het debacle dit voorjaar. Vooralsnog lijkt deze mutatie alleen besmettelijker, wat natuurlijk niet goed uitkomt, maar is het niet dodelijker en werken de vaccins erop, wat wel goed is
'alleen besmettelijker' is nogal een understatement. Als het daadwerkelijk +0.4 is op de R0, dan begrijp ik niet hoe we ooit nog R<1 kunnen halen. Met het huidige virus lukte het maar net om R=0.8 aan te tikken met alle mogelijke maatregelen. Dus dat zou met de nieuwe variant nog steeds R=1.2 zijn.

Ik hoop heel erg dat het onnodige paniek is, want anders gaat het niet de goede kant op de komende maanden.

IF IF = THEN THEN THEN = ELSE ELSE ELSE = IF;

• Nox
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 10:02

Nox

Noxiuz

link0007 schreef op maandag 21 december 2020 @ 12:57:
[...]

'alleen besmettelijker' is nogal een understatement. Als het daadwerkelijk +0.4 is op de R0, dan begrijp ik niet hoe we ooit nog R<1 kunnen halen. Met het huidige virus lukte het maar net om R=0.8 aan te tikken met alle mogelijke maatregelen. Dus dat zou met de nieuwe variant nog steeds R=1.2 zijn.

Ik hoop heel erg dat het onnodige paniek is, want anders gaat het niet de goede kant op de komende maanden.
Die 0,4 is niet een hard gegeven, maar dat zal waarschijnlijk bij een R zijn zonder maatregelen. Voor Corona is die bijvoorbeeld 2 en wordt daarna 2,4.

Overlever van KampeerMeet 4.1
All your Acer belongs to /dev/null

• Schildpadje
  • Niet online
Voor mij meer verbazing is dat wij min of meer in paniek zijn, de uk overheid grote woorden heeft... Maar nog steeds in veel gebieden niet harder ingrijpt. In regios al Manchester zijn de kroegen en restaurants gewoon open.

• Nox

Nox

Noxiuz

Schildpadje schreef op maandag 21 december 2020 @ 13:16:
Voor mij meer verbazing is dat wij min of meer in paniek zijn, de uk overheid grote woorden heeft... Maar nog steeds in veel gebieden niet harder ingrijpt. In regios al Manchester zijn de kroegen en restaurants gewoon open.
Manchester is dan ook by far niet de zuid-oost regio ;)

• Schildpadje
  • Niet online
Zeker... Niet, maar als je als land zoveel zorgen hebt omdat het zich veel sneller verspreid zou je ook daar hardere preventieve maatregelen verwachten. Het is maar een paar uurtje rijden ;). Nu weet ik wel dat het een compleet andere cultuur is. (vrienden in Manchester lachen in hun vuistje dat Londen in shit zit)

• ToolkiT

ToolkiT

brit-tweaker

Schildpadje schreef op maandag 21 december 2020 @ 13:16:
Ik zal het je sterker vertellen..
Vrijdag woonde ik nog in een tier2 gebied (https://www.gov.uk/guidance/tier-2-high-alert).. de grens met de volgende regio is voor mij 250 meter verderop..
Inmiddels zitten we 2 dagen later in tier4 (https://www.gov.uk/guidance/tier-4-stay-at-home).. maar 250m verderop nog in tier2 8)7
Terwijl als ik op de interactieve kaart kijk (https://coronavirus.data.gov.uk/details/interactive-map) de aantallen gevallen daar precies zo groot zijn..

• ToolkiT

ToolkiT

brit-tweaker

Nox schreef op maandag 21 december 2020 @ 13:21:
[...]

Manchester is dan ook by far niet de zuid-oost regio ;)

Nope..
Maar als je inzoomt dan zie je dat in centrum Manchester de nummers 2x zo hoog zijn dan in mijn wijk (waar wel T4 is) en vergelijkbaar met Reading centrum (ook T4)dus de regels zijn idd wat vaag..

[Voor 21% gewijzigd door ToolkiT op 21-12-2020 13:33]

• codex
Nog even gecheckt en die hinderlijke decimalen verwijderd. Ik heb gekeken naar de cijfers van de UK omdat ik geinteresseerd was in de CFR, waarbij ik een offset van -2 weken heb gebruikt. Er lijkt wel een stijging in te zitten, of de mutatie hierin een factor is, geen idee.

• Nox

Nox

Noxiuz

Dit is lastig te bekijken, maar je hebt al rap een fout omdat je de offset niet echt goed hebt, het duurt een week voor je klachten krijgt ongeveer, dan nog een week voor je naar het ziekenhuis moet vanwege de ernst en van daaruit kan het ook nog een paar dagen duren op de IC en dan nog zomaar 2 weken. En dit kan gerust een week korter of langer duren, of nog wel meer. Ik denk niet dat je de cfr zo even kan berekenen, hoewel het mogelijk wel reden tot verder onderzoek is uiteraard.

• Pascalito

Pascalito

♥ ♥ Love is the air ♥ ♥

Vind het vreemd dat de VS nog geen vliegverbod heeft ingesteld, als ik zo zie hoeveel vluchten van LHR vertrekken. Die waren altijd vrij snel, lopen ze te slapen?

• ToolkiT

ToolkiT

brit-tweaker

Pascalito schreef op maandag 21 december 2020 @ 15:01:
Vind het vreemd dat de VS nog geen vliegverbod heeft ingesteld, als ik zo zie hoeveel vluchten van LHR vertrekken. Die waren altijd vrij snel, lopen ze te slapen?
Misschien hebben ze die strain al tijden (maar het niet bekend gemaakt) en heeft een vliegverbod geen zin meer?

• codex
Nox schreef op maandag 21 december 2020 @ 14:09:
Dit is lastig te bekijken, maar je hebt al rap een fout omdat je de offset niet echt goed hebt, het duurt een week voor je klachten krijgt ongeveer, dan nog een week voor je naar het ziekenhuis moet vanwege de ernst en van daaruit kan het ook nog een paar dagen duren op de IC en dan nog zomaar 2 weken. En dit kan gerust een week korter of langer duren, of nog wel meer. Ik denk niet dat je de cfr zo even kan berekenen, hoewel het mogelijk wel reden tot verder onderzoek is uiteraard.
Ik heb gekeken naar het gemiddelde ontstaan van klachten en overlijden. Wat ik vond was 14,5 dagen. Er vanuitgaande dat je test bij het ontstaan van klachten leek een offset van 2 weken het meest logisch. Uiteraard is het een natte vinger, ik hoop alleen niet dat het een trend is.

• downtime
  • Registratie: januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Trump zal wel weer een reden hebben om niet te willen - want economie. Of hij komt gewoon niet opdagen voor de briefing waar hij eigenlijk een beslissing moest nemen. Want te druk met golf en Twitter.

I hear a sound of victory, the Lord says it is done

• Amphiebietje
  • Registratie: augustus 2017
  • Laatst online: 08:06

Amphiebietje

In de blubber

Of om Biden een hak te zetten... :r

• Jovatov
reemprive schreef op maandag 21 december 2020 @ 15:48:
[...]

Ik heb gekeken naar het gemiddelde ontstaan van klachten en overlijden. Wat ik vond was 14,5 dagen. Er vanuitgaande dat je test bij het ontstaan van klachten leek een offset van 2 weken het meest logisch. Uiteraard is het een natte vinger, ik hoop alleen niet dat het een trend is.
Ik denk dat de berekening vooral mank gaat doordat je met louter deze cijfers uitgaat van een gelijkblijvende testbereidheid/testcapaciteit. Naargelang de tetscapaciteit of testbereidheid toe/afneemt zal de ratio respectievelijk af/toenemen.
Aan de andere kant van de streep is het de leeftijd van de besmette personen die de fatality-ratio veel beïnvloedt. Bij met name jongeren zal de ratio lager uitvallen, bij meer ouderen andersom.

Kortom: interessant statistiekje, maar conclusies hieruit zijn echt niet trekken.

• NoahAmber
  • Registratie: januari 2020
  • Niet online
downtime schreef op maandag 21 december 2020 @ 15:48:
[...]

Trump zal wel weer een reden hebben om niet te willen - want economie. Of hij komt gewoon niet opdagen voor de briefing waar hij eigenlijk een beslissing moest nemen. Want te druk met golf en Twitter.
De enige reden is denk dat het niet om China handelt. Anders was Trump er wel als de kippen bij geweest

• alienfruit
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 05:06

alienfruit

the alien you never expected

Allemaal Nederlanders die vast zitten in VK en dan lopen te zeuren dat ze niet naar huis kunnen. Hetzelfde met VKers die uit het buitenland kwamen en nu zo snel mogelijk weer terug willen met de laatste vlucht. Ik snap het niet, het is al maanden het reisadvies om alleen te reizen als het echt noodzakelijk is.

Sorry hoor, maar kerst is nou ook weer niet zo noodzakelijk. Als je dan toch tegen het reisadvies in gaat moet je niet gaan zeuren dat de overheid je niet wil helpen. Ik heb ook sinds kerst vorig jaar mijn familie niet meer gezien 🤷‍♀️

• MikeyMan
  • Registratie: februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

reemprive schreef op maandag 21 december 2020 @ 14:01:
Nog even gecheckt en die hinderlijke decimalen verwijderd. Ik heb gekeken naar de cijfers van de UK omdat ik geinteresseerd was in de CFR, waarbij ik een offset van -2 weken heb gebruikt. Er lijkt wel een stijging in te zitten, of de mutatie hierin een factor is, geen idee.
[Afbeelding]
Weten we dan hoe het met de testbereidheid zit? En de verdeling over leeftijdsgroepen? Gemiddelde ligduur?

Er spelen nogal wat parameters mee hierin.

• Pascalito

Pascalito

♥ ♥ Love is the air ♥ ♥

alienfruit schreef op maandag 21 december 2020 @ 18:48:
Allemaal Nederlanders die vast zitten in VK en dan lopen te zeuren dat ze niet naar huis kunnen. Hetzelfde met VKers die uit het buitenland kwamen en nu zo snel mogelijk weer terug willen met de laatste vlucht. Ik snap het niet, het is al maanden het reisadvies om alleen te reizen als het echt noodzakelijk is.

Sorry hoor, maar kerst is nou ook weer niet zo noodzakelijk. Als je dan toch tegen het reisadvies in gaat moet je niet gaan zeuren dat de overheid je niet wil helpen. Ik heb ook sinds kerst vorig jaar mijn familie niet meer gezien 🤷‍♀️
Ik heb meer te doen met de vrachtwagen chauffeurs.

• Wilf
  • Registratie: maart 2007
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

Pascalito schreef op maandag 21 december 2020 @ 19:07:
[...]

Ik heb meer te doen met de vrachtwagen chauffeurs.
Precies dat.

Deze lente had ik vakantie van 4 t/m 28 maart in de VS. op de 13e werd het wel duidelijk dat het niet goed ging en zijn we voortijdig naar huis gegaan. Op NOS.nl zag je nog beelden van mensen die met “we zien het wel” op Schiphol naar oa de VS op vakantie gingen 14 / 15 maart. We waren de 16e terug (moesten naar een dichtstbijzijnd vliegveld, daarna paar hopovervluchten met overnachtingen) en toen ging alles op slot.

Later zag je al die “we zien het wel”-mensen janken op NOS.nl dat ze vast zitten en er zo slecht gecommuniceerd wordt vanuit de ambassade. Echt… :F

Überhaupt iedereen die na maart nog gewoon op vakantie naar het buitenland zijn gegaan heb ik nul medelijden mee. Het is ondernemersrisico; je wil wat ondernemen, aanvaard dan het risico dat je elders strandt / overlijdt.

[Voor 13% gewijzigd door Wilf op 21-12-2020 20:13]

• Danielson
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 09:14
Misschien een beetje off-topic, maar ik ben even benieuwd naar jullie mening; Mijn vrouw wil graag aankomend najaar een reis maken naar Zuid-Afrika, zelf zie ik dit met de huidige situatie in de wereld totaal niet zitten. Ondanks dat de reis zonder opgaaf van reden het hele jaar te annuleren is, heb ik zoiets van laat het eerst maar een half jaar/jaar rustig zijn in de wereld voordat we aan zo'n reis denken.

Ben ik nu een zwartkijker?

• Gé Brander
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 10:28

Gé Brander

MS SQL Server

Danielson schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 07:50:
Misschien een beetje off-topic, maar ik ben even benieuwd naar jullie mening; Mijn vrouw wil graag aankomend najaar een reis maken naar Zuid-Afrika, zelf zie ik dit met de huidige situatie in de wereld totaal niet zitten. Ondanks dat de reis zonder opgaaf van reden het hele jaar te annuleren is, heb ik zoiets van laat het eerst maar een half jaar/jaar rustig zijn in de wereld voordat we aan zo'n reis denken.

Ik zit er hetzelfde in hoor. Het is gewoon onverstandig de komende tijd plannen te maken. Ten eerste geeft het alleen maar teleurstelling als het weer niet door gaat en ten tweede wil je toch niet half op vakantie? Overal dingen dicht of niet kunnen beleven zoals ze zijn.

Maar als je toch zonder opgaaf van redenen kan annuleren ga je toch gewoon boeken? Jij zet in je hoofd dat het waarschijnlijk toch niet doorgaat en je vrouw heeft iets om naar uit te kijken. Sommige mensen hebben dat weer nodig.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Zou wel heel goed kijken naar de voorwaarden. Zo had TUI afgelopen keer met Tenerife: "wij vliegen gewoon, kom je het eiland niet op, is dat jouw probleem. Geen geld terug".

Als het echt risicoloos kan, kun je gewoon boeken. Maar iets zegt me dat deze organisaties zich ergens wel indekken.

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Punt is vooral; wie bepaalt dat? Als jij je er niet goed bij voelt, maar de reisorganisator wel. Wat dan?

Ik zou het ook lekker laten, hoewel ik ook snap dat de voorpret van het boeken de laatste tijd wat mist.

Als het meezit ziet de wereld er over een paar maanden heel anders uit.

• Goofyduck384
  • Registratie: oktober 2000
  • Nu online

Ik vind, dat als het het hele jaar zonder reden te annuleren is, dat je prima een reis kunt boeken voor het najaar.
Tuurlijk kan het zijn dat het niet door gaat, maar je leven ‘op slot’ zetten en geen plannen meer maken vind ik net zo dom als nu op dit moment op een buitenlandse vakantie gaan.

Alleen rekening houden met de annulering.

• ToolkiT

ToolkiT

brit-tweaker

Ik weet dat in January mijn reisverzekering de regels gaat veranderen om Covid gerelateerde annulaties uit te sluiten.. Let daar goed op..
Het najaar hoop ik dat dingen weer wat gesettled zijn aangezien vaccinatie dan uitgerold is.. maar ik zou het er persoonlijk niet op gokken..
Kijk naar de situatie hier in de UK van de ene op andere dag alle grenzen op slot (en voor de verandering niet van de brexiteer kant ;) )

• Schildpadje
  • Niet online
Eerlijk gezegd verwacht ik dat in q3 jijzelf wel aan een vaccinatie kan komen. En een reis naar amerika, australie, of andere rijke landen wel weer kan.. Maar ik zou met zuid-afrika toch hard oppassen. Naast dat ik betwijfel of alle coronashit daar dan redelijk opgelost is, zou ik ook zeker rekening houden met de veiligheid. Het is al een risicoland, maar sociale onrusten gaan de komende tijd in heel veel landen de kop opsteken. Vraag is dan of je daar wil zijn. De overheid is mbt onrusten vaak veel conservatiever met reisadviezen.

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Boeken kan natuurlijk maar let op met vooruit betalen (want je staat achteraan bij een faillissement) en let op of, en onder welke voorwaarden, je kunt annuleren. Je wilt niet betalen voor een vlucht naar Johannesburg, omdat ze wel vliegen, als je vervolgens het land niet binnen komt.

Maar eerlijk gezegd zou ik mijn vakantie in 2021 nog gewoon in Europa vieren. Zuid-Afrika is er in 2022 ook nog.

• IJsbeer
  • Niet online
Schildpadje schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 12:04:
Eerlijk gezegd verwacht ik dat in q3 jijzelf wel aan een vaccinatie kan komen. En een reis naar amerika, australie, of andere rijke landen wel weer kan.. Maar ik zou met zuid-afrika toch hard oppassen. Naast dat ik betwijfel of alle coronashit daar dan redelijk opgelost is, zou ik ook zeker rekening houden met de veiligheid. Het is al een risicoland, maar sociale onrusten gaan de komende tijd in heel veel landen de kop opsteken. Vraag is dan of je daar wil zijn. De overheid is mbt onrusten vaak veel conservatiever met reisadviezen.
Ziekenhuizen in NL zijn al bezig met zoeken naar oplossingen voor 'seizoensarbeiders' omdat ze de verwachten de komende jaren nog genoeg IC bedden voor corona nodig te hebben in de winter.

Daarnaast is er nog door niemand ook maar iets geroepen over hoelang een vaccinatie werkt. Als dat maar een half jaar is, dan kan het nog heeel lang duren voordat we hiervan af zijn.

• Schildpadje
  • Niet online
We gaan het zien.. Pfizer dacht sowieso aan meerjarige bescherming. De eerste test zijn gestart begin mei. Ik vermoed dus dat pfizer al wel een beeld heeft mbt tot antistoffen na een half jaar.. En ze uit hun analyses uitgaan van wel wat langere bescherming. Dat het uiteindelijk voorlopig ieder jaar een spuitje halen wordt sluit ik niet uit.. moet voor de westerse wereld geen probleem zijn.

• Standeman
  • Registratie: november 2000
  • Nu online

Standeman

Moderator Witgoed / General Chat

Prutser 1e klasse

En het op het continent dat corona-vrij was, is nu ook gevallen:

Coronavirus bereikt ook Antarctica: uitbraak op Chileense basis
Bij 36 mensen op een Chileense basis op Antarctica is het coronavirus vastgesteld, zo meldt de Chileense overheid. Antarctica was tot nu toe het enige continent waar nog geen besmettingen waren gemeld.

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

• autje
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 11:41
Tja, het weer hè? Allemaal binnen zitten de hele tijd...

Het is wel zomer daar.

• ToolkiT

ToolkiT

brit-tweaker

Schildpadje schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 12:04:
Onze reis naar Australia (die ik voor deze zomer geboekd had) zie ik in 2021 niet gebeuren eerlijk gezegd..
Daar hebben we onze kinderen iig op voorbereid..

• Schildpadje
  • Niet online
Volgend jaar kerst kan je naar Australië.. Vrijwel zeker van.
De grenzen met de uk zijn weer open. Gevalletje we laten onze tanden zien dus. Wel met een negatieve test (maar we weten die heeft toch maar beperkte waarde) en saarna quarantaine (waar niemand zich aan houdt).

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Schildpadje schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 14:06:
We zijn van heel veel dingen "vrijwel zeker" geweest in 2020... Liep elke keer net anders.
Zou in 2021 ook nog een slag om de arm houden.

• mesa57
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 25-01 20:55
De grenzen met de uk zijn weer open. Gevalletje we laten onze tanden zien dus. Wel met een negatieve test (maar we weten die heeft toch maar beperkte waarde) en saarna quarantaine (waar niemand zich aan houdt).
Dat laatste lees ik nergens. Wat is je bron ?

• Schildpadje
  • Niet online
mesa57 schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 14:10:
[...]

Dat laatste lees ik nergens. Wat is je bron ?
https://www.nu.nl/coronav...negatieve-coronatest.html

Gewoon op nu.nl.. Nog niet precies wanneer het in gaat, maar lijkt dus al vandaag of korgen.

• ToolkiT

ToolkiT

brit-tweaker

waar baseer je dat op? Maar buiten dat willen wij eigenlijk in onze zomer (daar dus winter) en niet hartje aussie zomer.. te heet voor de kinderen en te korte vakantie..
zeg dat maar tegen de 1500 truckers die vast staan :X :
https://www.bbc.co.uk/news/uk-55405299

• Schildpadje
  • Niet online
ToolkiT schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 14:20:
[...]

waar baseer je dat op? Maar buiten dat willen wij eigenlijk in onze zomer (daar dus winter) en niet hartje aussie zomer.. te heet voor de kinderen en te korte vakantie..
Omdat er in q4 lang en breed genoeg vaccins zijn om de westerse wereld in te enten. Australie wil ook inkomsten, zeker als testen nog normaler is geworden, zeker wel binnen.

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

ToolkiT schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 13:57:
[...]

Onze reis naar Australia (die ik voor deze zomer geboekd had) zie ik in 2021 niet gebeuren eerlijk gezegd..
Daar hebben we onze kinderen iig op voorbereid..
Je hebt 'm al geboekt? Ik denk dat je 50/50 kans hebt dat het doorgaat. Zij gaan vaccineren, wij gaan vaccineren, best een kans dat het lukt. Jij woonde toch in de UK? Ik denk dat die wel met AU zullen coördineren om reisbeperkingen op te heffen zodra het weer veilig is.

Complicerende factor is natuurlijk wel dat Australië altijd (minstens) één tussenstop inhoudt. Weer een extra land met z'n eigen regels.

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Kerst in Australië is niks. Te heet en te duur. Tenzij je persé een keer een kerstboom op het strand wilt zien.

• ToolkiT

ToolkiT

brit-tweaker

Schildpadje schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 14:26:
[...]

Omdat er in q4 lang en breed genoeg vaccins zijn om de westerse wereld in te enten. Australie wil ook inkomsten, zeker als testen nog normaler is geworden, zeker wel binnen.
Ah ok.. ik deel je verwachtingen, maar zou er zeker niet een 'zeker weten' label op durven plakken..

• ToolkiT

ToolkiT

brit-tweaker

downtime schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 14:29:
[...]

Je hebt 'm al geboekt? Ik denk dat je 50/50 kans hebt dat het doorgaat. Zij gaan vaccineren, wij gaan vaccineren, best een kans dat het lukt. Jij woonde toch in de UK? Ik denk dat die wel met AU zullen coördineren om reisbeperkingen op te heffen zodra het weer veilig is.

Complicerende factor is natuurlijk wel dat Australië altijd (minstens) één tussenstop inhoudt. Weer een extra land met z'n eigen regels.
Ik had het geboekt voor Augustus/September 2020.. maar dat is uiteraard geannuleerd en ik heb inmiddels mijn geld terug..

• ToolkiT

ToolkiT

brit-tweaker

downtime schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 14:31:
[...]

Kerst in Australië is niks. Te heet en te duur. Tenzij je persé een keer een kerstboom op het strand wilt zien.
Yup, been there done that..

• ToolkiT

ToolkiT

brit-tweaker

https://www.bbc.co.uk/news/world-europe-55404087
"The US already has restrictions in place that prevent most non-US citizens who have been in the UK and some other countries for the last 14 days from entering. It is yet to follow suit with a ban on all travellers from the UK, but two airlines - British Airways and Delta - will only allow passengers who test negative for the coronavirus to fly to New York's John F Kennedy airport."

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

ToolkiT schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 14:57:
[...]

Ik had het geboekt voor Augustus/September 2020.. maar dat is uiteraard geannuleerd en ik heb inmiddels mijn geld terug..
Dan zou ik gewoon op zomer 2022 mikken. Dan zit je niet maanden in spanning of het in 2021 net wel of net niet lukt.

• ToolkiT

ToolkiT

brit-tweaker

downtime schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 17:45:
[...]

Dan zou ik gewoon op zomer 2022 mikken. Dan zit je niet maanden in spanning of het in 2021 net wel of net niet lukt.
Dat is inderdaad ons plan op het moment..

• benchMarc
  • Registratie: oktober 1999
  • Laatst online: 13-01 18:47
alienfruit schreef op maandag 21 december 2020 @ 18:48:

Fijn voor je dat het jou niet zoveel doet. Ik heb mijn familie ook al een jaar niet gezien maar ik reis morgen naar NL. Niemand weet wat voor maatregelen er in 2021 genomen gaan worden en ik wil dat niet afwachten mocht het nog meer aangescherpt worden.

• alienfruit
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 05:06

alienfruit

the alien you never expected

benchMarc schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 23:38:
Fijn voor je dat het jou niet zoveel doet. Ik heb mijn familie ook al een jaar niet gezien maar ik reis morgen naar NL. Niemand weet wat voor maatregelen er in 2021 genomen gaan worden en ik wil dat niet afwachten mocht het nog meer aangescherpt worden.
Wie zegt dat het mij niks doet? Ik zou graag mij familie willen zien. Maar ik ga mijzelf, mijn broer en zus, neefjes, en mijn tantes niet onnodig in gevaar brengen. Ik heb dan ook voornamelijk tantes, die 70+ zijn. Maar ja, op deze manier als iedereen denkt dat dit noodzakelijk reizen is dan gaat het voorlopig voorbij. Dit zou wordt mijn eerstek eerste kerst zonder mijn ouders en familie.

[Voor 8% gewijzigd door alienfruit op 23-12-2020 00:27]

• thewizard2006
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 11:28
ToolkiT schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 11:46:
[...]

Ik weet dat in January mijn reisverzekering de regels gaat veranderen om Covid gerelateerde annulaties uit te sluiten.. Let daar goed op..
Het najaar hoop ik dat dingen weer wat gesettled zijn aangezien vaccinatie dan uitgerold is.. maar ik zou het er persoonlijk niet op gokken..
Kijk naar de situatie hier in de UK van de ene op andere dag alle grenzen op slot (en voor de verandering niet van de brexiteer kant ;) )
Je kon vrijwel zoiezo al helemaal niets met je reisverzekering dus dat zal voor 99.99% niet uitmaken.

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

• BlakHawk
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 09-01 11:57
Het cdc houdt heel strak bij hoe het gaat met gevaccineerden.

Lag dit in lijn der verwachting?! Ik vind het vrij veel namelijk:

https://www.cdc.gov/vacci...-12-19/05-COVID-CLARK.pdf

Van de 112.000 gevaccineerden, hebben 3150 medische hulp nodig:

**unable to perform normal daily activities, unable to work, required care from doctor or health care professional.

Youtube: DashcamNL

• Jovatov
BlakHawk schreef op woensdag 23 december 2020 @ 07:51:
Het cdc houdt heel strak bij hoe het gaat met gevaccineerden.

Lag dit in lijn der verwachting?! Ik vind het vrij veel namelijk:

https://www.cdc.gov/vacci...-12-19/05-COVID-CLARK.pdf

Van de 112.000 gevaccineerden, hebben 3150 medische hulp nodig:

**unable to perform normal daily activities, unable to work, required care from doctor or health care professional.
Ben ik eerder ook tegengekomen maar het is mij onduidelijk hoe ik het moet interpreteren.
Als ik een stijve arm heb dan lukt boodschappen sjouwen me ook net wat minder makkelijk en is dat dan ook al 'unable to perform daily activities'?
Of hebben al die 3150 een arts nodig gehad?

• BlakHawk
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 09-01 11:57
Jovatov schreef op woensdag 23 december 2020 @ 08:01:
[...]

Ben ik eerder ook tegengekomen maar het is mij onduidelijk hoe ik het moet interpreteren.
Als ik een stijve arm heb dan lukt boodschappen sjouwen me ook net wat minder makkelijk en is dat dan ook al 'unable to perform daily activities'?
Ik kan ook verder niet zo veel data vinden via V-safe. Dat vroeg ik mij dus ook af.

Youtube: DashcamNL

• autje
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 11:41
[...]

Als je hoofdpijn en koorts krijgt (maar niet bedreigend hoog) dan ben je volgens mij ook al 'unable to perform daily activities' lijkt me. Ik neem niet aan dat al die 3150 ook een arts nodig hebben gehad, anders hadden we al schreeuwende (online) krantenkoppen gehad.

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

[...]

Daarbij is er nu ook geen controle groep. Uitgaande van een ziekte verzuim van 1% (dat halen de meeste bedrijven wel) heb je op een populatie van 100.000 man al 1000 zieken die niet kunnen werken op elk willekeurig moment. Dus in hoeverre zijn die 3000 personen allemaal 1 op 1 te herleiden naar de vaccinatie? Lijkt me beetje onmogelijk om dat vast te stellen.

• Jovatov
Hier lees ik dat dat V-safe een smartphone-app is. De resultaten zijn dus te herleiden naar het antwoord op de vragen die gevaccineerde mensen via de app invullen:
I heard there is a monitoring program for COVID-19 vaccines? How can I participate in
this program?
It’s called V-SAFE, and it’s a smart-phone based monitoring program. It uses text
messaging and web surveys to check-in with vaccine recipients after vaccination.
Participants would report side effects and health impact events after the COVID-19
vaccination. Depending on your answer, someone from CDC may call to check on you and
gather more information. V-safe will also remind you when it’s time to receive your
second dose if one is needed. Before receiving the vaccine, you will receive an information
sheet from your healthcare provider with v-safe information and a link to register.
Verder noemt het CDC 'een paar dagen lichte griepverschijnselen' als een normaal side-effect wat je dagelijkse activiteit kan beïnvloeden. Naast pijn en zwelling in de gevaccineerde arm en hoofdpijn/moe/koorts.

Samen genomen lijkt me dus dat die 3150 opgebouwd is uit mensen die inderdaad last hebben van een pijnlijke arm/lichte griepverschijnselen. Het is in elk geval iets wat mensen zelf hebben ingevuld.

• Napo
  • Niet online

Napo

[Oo[:::|:::]oO]

benchMarc schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 23:38:
[...]
Het voelt toch een beetje als een self-fulfilling prophecy. Zaken doen omdat het nu nog net kan maar wel wetende dat juist bepaalde handelingen kunnen zorgen dat beleid nog meer aangescherpt gaat worden.

Niet zeggende dat ik er geen begrip voor heb en dat de huidige situatie ideaal is, verre van dat.

• ZieMaar!
  • Registratie: oktober 2004
  • Nu online

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
Cyberpope schreef op woensdag 23 december 2020 @ 08:42:
[...]

Daarbij is er nu ook geen controle groep. Uitgaande van een ziekte verzuim van 1% (dat halen de meeste bedrijven wel) heb je op een populatie van 100.000 man al 1000 zieken die niet kunnen werken op elk willekeurig moment. Dus in hoeverre zijn die 3000 personen allemaal 1 op 1 te herleiden naar de vaccinatie? Lijkt me beetje onmogelijk om dat vast te stellen.
1% zouden de meeste bedrijven voor tekenen inderdaad :). Daarnaast gaat dit volgens mij toch over mensen die het vaccin nu gehad hebben (dus kwetsbare ouderen?). Dan lijkt me dit, puur obv boerenverstand, niet zo spannend allemaal.

• Napo
  • Niet online

Napo

[Oo[:::|:::]oO]

Cyberpope schreef op woensdag 23 december 2020 @ 08:42:
[...]

Dat uitgangspunt ligt al een factor 3 á 4 te laag:

Het ziekteverzuim van werknemers bij bedrijven en overheid was in het derde kwartaal van 2020 4,4 procent. Dit betekent dat van elke duizend te werken dagen er 44 werden verzuimd wegens ziekte. In het derde kwartaal een jaar eerder was het verzuim 4,0 procent. In elk van de eerste drie kwartalen van 2020 was het ziekteverzuim iets hoger dan in hetzelfde kwartaal van 2019.
Momenteel dus ongeveer 1 procentpunt hoger dan normaal. Een verzuim van 1% is vrij laag en daar zou menig bedrijf zonder blikken en blozen voor tekenen.

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Ging ook van de veilig kant uit, dat is meeste de beste weg om je eigen redenatie te volgen om een oordeel over iets te vellen.

• BarôZZa
  • Laatst online: 11:16
Taiwan announces 1st local coronavirus case in 254 days

;(

Dat draaiboek daar bij een besmettingen blijft wel next-level als je leest wat er allemaal in werking is getreden.

Tot aan het volgende aan toe:

The health unit has disinfected public areas frequented by the woman, including her workplace.

Ook mooi dat ze het nog steeds het 'Wuhan coronavirus' blijven noemen 8) .

[Voor 9% gewijzigd door BarôZZa op 24-12-2020 20:12]

• YakuzA

YakuzA

Napo schreef op woensdag 23 december 2020 @ 10:54:
[...]
Dat uitgangspunt ligt al een factor 3 á 4 te laag:

[Afbeelding]

[...]
Momenteel dus ongeveer 1 procentpunt hoger dan normaal. Een verzuim van 1% is vrij laag en daar zou menig bedrijf zonder blikken en blozen voor tekenen.
Het verschil tussen 4,0% en 4,4% is 0,4 procentpunt ;)

PSN

• mesa57
Overigens zit het VK wel brandend te wachten op het Astrazenica vaccin.
Na hun initieele show met het Pfizer vaccin hebben ze voorlopig niks meer. Ik begrijp dat ze in januari en februari niet meer kunnen vaccineren. Moderna hebben ze (nog) niet besteld.

• JvS
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 08:18

JvS

Ik heb hem zelf ook

mesa57 schreef op zondag 27 december 2020 @ 16:29:
Overigens zit het VK wel brandend te wachten op het Astrazenica vaccin.
Na hun initieele show met het Pfizer vaccin hebben ze voorlopig niks meer. Ik begrijp dat ze in januari en februari niet meer kunnen vaccineren. Moderna hebben ze (nog) niet besteld.
Ow? Levert Pfizer twee maanden niets meer aan de UK dan? Vreemd.

• blissard
  • Registratie: juli 2000
  • Nu online
In de UK verwacht men eind februari 15 miljoen mensen te hebben gevaccineerd. Daarmee hopen ze in maart al weer terug naar normaal te kunnen.

https://www.thesun.co.uk/...restrictions-by-february/

Het AZ/Oxford vaccin moet morgen goedgekeurd worden. Ze starten dan in de week van 4 Jan al met massale vaccinaties.

Ben verder niet jaloers op hun aanpak ofzo.....

[Voor 26% gewijzigd door blissard op 27-12-2020 19:29]

• YakuzA

YakuzA

Rusland heeft drie keer meer doden dan eerder gemeld
Rusland geeft toe dat het sterftecijfer door corona drie keer hoger is dan tot nu toe officieel werd gemeld, 186.000 in plaats van 55.000.
Rusland kon de cijfers niet langer verstoppen/verbloemen lijkt het.

PSN

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

YakuzA schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 11:40:
[...]

Rusland kon de cijfers niet langer verstoppen/verbloemen lijkt het.
En een linkje:

Het wachten is op China. Maar dan met een factor 300 ipv 3.

[Voor 5% gewijzigd door MikeyMan op 29-12-2020 14:18]

• redwing
  • Registratie: juni 1999
  • Laatst online: 10:56
ultimateharry schreef op zondag 27 december 2020 @ 22:32:
[...]
De maatregelen in Japan zijn een stuk minder rigoureus dan bij ons hoor. Maar ja, die gekke Japanners die houden zich er daadwerkelijk aan, dat moeten wij natuurlijk echt niet hebben hier.
Dat ligt er ook aan wat je minder rigoreus noemt. In Japan heb je al heel snel gezichtsverlies welke heel zwaar telt. Dus ze sluiten b.v. de horeca niet, maar maken wel een lijst openbaar van horeca die toch open gaat. Feitelijk komt dat neer op een verplichte sluiting. En zo geldt dat voor heel veel zaken. Dus op papier lijken de maatregelen veel minder streng, in de praktijk zijn ze echter veel strenger dan hier.

[removed]

• BarôZZa
  • Laatst online: 11:16
Stoney3K schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 23:21:
Tot 2022 strenge lockdowns met avondklok, maak je borst dan maar nat... *knip*
Welnee, het volk laat zich hier prima tegen elkaar uitspelen. Tegen die tijd is er wel weer een nieuwe groep of gebeurtenis waar we alles de schuld aan kunnen geven. Misschien gaat het nog wel vriezen, dan is het de schuld van de schaatsers. Daarna komen we uit bij het paasontbijt, overduidelijk dat mensen zich daar niet aan de regels gaan houden.
redwing schreef op woensdag 30 december 2020 @ 00:25:
[...]

Dat ligt er ook aan wat je minder rigoreus noemt. In Japan heb je al heel snel gezichtsverlies welke heel zwaar telt. Dus ze sluiten b.v. de horeca niet, maar maken wel een lijst openbaar van horeca die toch open gaat. Feitelijk komt dat neer op een verplichte sluiting. En zo geldt dat voor heel veel zaken. Dus op papier lijken de maatregelen veel minder streng, in de praktijk zijn ze echter veel strenger dan hier.
Waarom komen mensen altijd met allerlei generalisaties als het op landen als Japan aankomt. Kom je er wel regelmatig? Ken je er mensen?

Veel strenger dan hier inderdaad. Je kan de restaurantjes en barretjes bijna ruiken.

Japan handelt gewoon preventief en weet daardoor lockdowns te voorkomen. Je hebt er geen landelijke lockdown zoals hier nu want de cijfers hebben ze nooit onnodig laten oplopen. Dus niks strenger dan hier. Relaxter.

[Voor 27% gewijzigd door ZieMaar! op 30-12-2020 10:09]

• redwing
  • Registratie: juni 1999
  • Laatst online: 10:56
BarôZZa schreef op woensdag 30 december 2020 @ 00:46:
[...]
Waarom komen mensen altijd met allerlei generalisaties als het op landen als Japan aankomt. Kom je er wel regelmatig? Ken je er mensen?
Ja, ik heb er gewoond :D Daarnaast kom ik er ieder jaar nog steeds wel een aantal keer.
[YouTube: 【4K】Japan Walk - Tokyo ,Merry Christmas at Shibuya ,#Japan #Tokyo #Shibuya (渋谷)]

Veel strenger dan hier inderdaad. Je kan de restaurantjes en barretjes bijna ruiken.

Japan handelt gewoon preventief en weet daardoor lockdowns te voorkomen. Je hebt er geen landelijke lockdown zoals hier nu want de cijfers hebben ze nooit onnodig laten oplopen. Dus niks strenger dan hier. Relaxter.
Dat is inderdaad het grote verschil. Ze reageren sneller en strenger, waardoor de getallen niet zo snel op lopen en dan kun je dus ook eerder dingen versoepelen. Daarnaast weet je daar ook dat als er maatregelen komen mensen zich er ook echt aan gaan houden. De maatregelen zijn dus wel degelijk strenger (in de praktijk, op papier lijken ze juist minder streng), maar duren ook veel minder lang. Iets wat ze in Nederland ook veel meer hadden moeten doen.

[removed]

• Stoney3K
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 11:40

Stoney3K

Flatsehats!

In Japan geldt er ook iets meer een cultuur van blind gehoorzamen van gezagsfiguren. Of dat nu de overheid is, je manager, of de oudste binnen de familie. Gehoorzaamheid betekent uiten van respect.

Die strikte hiërarchie hebben we in West-Europa niet.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

• mesa57
Japan lijkt veel beter georganiseerd te zijn met betrekking tot crisissen.
In ieder geval beter dan NL waar het RIVM na een maand nadenken met een paar regeltjes van de WHO komt en er een vette mondkapjes crisis is.
Daarnaast heeft Japan sinds de eerste golf in Tokyo een seroprevalence van 50%, dus al redelijk dicht bij groepsimmuniteit.

• YakuzA

YakuzA

mesa57 schreef op woensdag 30 december 2020 @ 11:55:
Japan lijkt veel beter georganiseerd te zijn met betrekking tot crisissen.
Als je elk jaar een catastrofale aardbeving verwacht, dan mag ik idd hopen dat je beter voorbereid bent op een crisis.

PSN

• mesa57
De Independend SAGE in de VK wil een volledige lockdown.
Pagina: 1 ... 20 21 22 Laatste

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True