Je spreek jezelf tegen.ehtweak schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 14:03:
En nee, @Cyberpope ik heb geen behoefte aan een therapeut.
------8<-----------8<-----
Ben alleen wel jaloers op die mensen die dit zo makkelijk van zich kunnen laten afglijden.
Nee, hoor vooral kritisch blijven denken Maar haal er niet z'n grote woorden bij, dat haalt je hele punt onderuit.Het gaat niet om mij, maar om het getoonde nieuwsbericht en de onderliggende gedachte en de al eerder genoemde oorzaken die geleid hebben tot deze COVID-19 ellende.
Je democratisch rechten staan namelijk niet op het spel. We kunnen aanstaande maart allemaal op FvD stemmen als we denken dat het virus nep is. Worden zij de grootste. Maar als je het niet erg vind, doe ik het even niet. Ik denk namelijk niet dat het virus nep is.
En ja, we hadden veel eerder in kunnen grijpen en moeten dat eigenlijk ook doen als het gaat om onze (gezonde) leefomgeving. Nadeel is daar dat we een democratie zijn met veel vrijheden en de meeste dat niet willen en voor de korte termijn winst gaan (is onze biologische voorkeur). Zit geen groot plan achter helaas, dan was het ook makkelijker te fixen.
Ook grijpen de overheden hiermee niet de macht, behalve in landen die al heel erg aan het afglijden waren (b.v. Hongarije / Polen). Never waste a good crisis. Maar Rutte echt niet hoor. Zie hem eens worstelen om hier wat winkels dicht te krijgen. Niet echt de alleenheerser met een stalen vuist zullen we maar zeggen.
Kritisch blijven? Ja graag. Zijn nuttige discussies te voeren die de kern raken (is iets nog wel vrijwillig als je mensen die zich vaccineren bevoordeeld) en die niet gestoeld zijn op overtrokken reacties.
En calimero reacties als "ik mag niet kritisch zijn", helpen je zaak ook niet. Onderbouw met feiten en argumenten ipv drogredenen en platitudes uit de jaren 40.
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......