[Voetbal] Nationale clubs seizoen 2019/2020 - Deel 3 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 36 ... 38 Laatste
Acties:
  • 81.644 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17:08
toolkist schreef op zondag 14 juni 2020 @ 00:06:
[...]

Ajax-Anderlecht of Feyenoord-Club Brugge interesseert mij velen malen meer dan wedstrijden tegen VVV, Emmen, etc.
Gevaar is wel dat je een hele groep krijgt waarvan veel mensen zeggen mwa boeit niet...als die alleen nog maar tegen elkaar mogen spelen dan is het denk ik snel gedaan met die clubs.

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-09 20:22
Napo schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 22:00:
[...]

Heel misschien interesant voor de grotere bedrijven die zowel in NL als BE actief zijn of een ambitie hebben om van NL of BE uit te breiden naar het buurland.

De kleinere sponsoren zie ik niet meer betalen, wellicht minder want het bereik naar NL of BE zal kleiner worden. Alle wedstrijden met BE clubs hebben minder relevant bereik.

Uiteindelijk loop je als BeNeLiga hetzelfde risico als NL of BE als losse competitie. Zodra het geld van de CL afneemt door wat slechte jaren ben je net zo goed het bokje. Dan kom je alsnog in dezelfde situatie terecht. Een competitie over twee landen zonder directe CL plaats.

Wellicht is de conclusie niet dat NL en/of BE het niet alleen kan maar dat NL en BE gewoon niet de voetballanden zijn zoals EN, DE, SP, FR en IT. Supporters die de prijs niet willen betalen, te weinig Europees aanzien om het grote geld binnen te halen en een te kleine interne markt om grote sponsoren te binden. Dan ga je financieel achter lopen en kom je hedendaags er spijtig genoeg niet meer constant aan te pas.

Het voetbal is tegenwoordig financieel gedreven, een competitie die sterker is kan een sprintplank zijn voor talenten, daar zit het positieve! De vraag is of we ooit van springplank naar eindstation kunnen komen, gevoelsmatig zeg ik nu nee.
En dat is het probleem, dat het misschien interessant is.

Dat Nederland/Belgie niet voetballanden zijn zoals Duitsland, Italie, Frankrijk, Spanje en Engeland is niet de reden.
Die landen hebben een bevolking die vele malen groter is. Dus commercieel veel interessanter dan Nederland of Belgie. Dan zal een nationaal bedrijf sneller veel geld willen betalen om shirtsponsor te worden.

De uitzondering is uiteraard Engeland. Die competitie heeft over de hele wereld zo veel kijkers dat zelfs bedrijven die geeneens actief zijn in Engeland veel geld op tafel willen leggen om sponsor te worden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• strafschop
  • Registratie: Mei 2014
  • Niet online
PWM schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 22:15:
Terwijl ik het buitenland kijkcijferrecords gebroken worden, hebben wij een KNVB die zich niet goed ingelezen heeft en onder druk domme dingen heeft gedaan.

Ja, het blijft een terugkerend onderwerp, maar het is ook wel steeds duidelijker dat in Nederland een flinke fout is gemaakt door de voetbalbond.
Er is nog niet eens toestemming van minister Van Rijn en co. om voluit te trainen.

En eerder vorige week in een reactie op het deltaplan
Sportminister Van Rijn hoopt dat het mogelijk is dat clubs in juli weer oefenduels spelen. “Maar dan moeten deskundigen van het Outbreak Management Team dat wel veilig vinden. Zij brengen voor eind juni advies uit,” verwacht hij.
Massaal kijken naar de Bundesliga, de Duitsers doen het al niet meer

De kijkcijferrecords van de Bundesliga gingen aan diggelen bij de herstart van de competitie in het weekend van 16 en 17 mei, in Nederland maar vooral ook in ons buurland zelf. Bijna een maand later blijkt het aantal Duitse kijkers alweer terug te zijn op het oude niveau.

[ Voor 12% gewijzigd door strafschop op 14-06-2020 07:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

strafschop schreef op zondag 14 juni 2020 @ 07:49:
[...]

De kijkcijferrecords van de Bundesliga gingen aan diggelen bij de herstart van de competitie in het weekend van 16 en 17 mei, in Nederland maar vooral ook in ons buurland zelf. Bijna een maand later blijkt het aantal Duitse kijkers alweer terug te zijn op het oude niveau.
Mooi toch. Eerst records in Duitsland, nog steeds in Italië en Spanje, en daarna een normaal aantal. Het leeft dus aardig.

[ Voor 22% gewijzigd door PWM op 14-06-2020 08:44 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• strafschop
  • Niet online
@PWM

De volledige eerste speelronde na de hervatting werd door Sky op het open net uitgezonden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

strafschop schreef op zondag 14 juni 2020 @ 09:07:
@PWM

De volledige eerste speelronde na de hervatting werd door Sky op het open net uitgezonden.
Hier in NL hetzelfde, meer zenders open gezet zodat het te kijken valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:53

On_E

Housemusic

ephymerous schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 17:00:
[...]

Prima toch? Die verzieken de ranking alleen maar.

Overigens zie ik Ajax liever in de Bundesliga. Dan krijgt Bayern ook wat concurrentie :+
De ranking was al verziekt toen ook Ajax, Feyenoord, PSV en AZ nog in de voorrondes eruit vlogen tegen Oostenrijkers en zo, of laat je geheugen je in de steek?

En die Beneliga, pffff, ik blijf het onbegrijpelijk vinden dat een boel mensen keer op keer in die luchtfietserij van bedrijven als Deloitte of Hypercube trappen. Ongeveer 50% van de Nederlandse én Belgische voetbalsupporters zit er helemaal niet op te wachten.

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:30
Uiteindelijk gaat het er om een interessante competitie op te zetten die aantrekkelijk is voor topspelers en waar de clubs meer geld aan overhouden.

Of de Beneliga die combinatie kan leveren? Ik weet het niet. De competitie is in elk geval sterker en dus aantrekkelijker dan de eredivisie. Dat de onderste helft van de eredivisie clubs vervolgens geen eredivisie meer speelt is dan een logisch gevolg. Maar is dat voor het geheel een nadeel? Ik denk het niet.

Wat ik me afvraag: is er onderzocht wat er exact voor nodig is om meer tv-gelden te genereren? Wat is er bijvoorbeeld voor nodig om buitenlandse kijkers te interesseren? Vinden zij een competitie met grote Nederlandse en Belgische clubs interessant? Of is een een meer compacte eredivisie met meer klassiekers en topwedstrijden ook goed te verkopen? Want daar draait het om: hoe verkoop je onze (top) clubs aan de kijker.

Ik ben dan ook nog steeds een voorstander van onderzoek naar een kleinere competitie met meer onderlinge topduels. Ook het onderzoek van die hoogleraren wat laatst langskwam vind ik interessant. Voordeel ten opzichte van de Beneliga is dat je je Europese plekken houdt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

Superkiwi

Hoi doei

On_E schreef op zondag 14 juni 2020 @ 11:00:
[...]
De ranking was al verziekt toen ook Ajax, Feyenoord, PSV en AZ nog in de voorrondes eruit vlogen tegen Oostenrijkers en zo, of laat je geheugen je in de steek?
Nu haal je incidentele oude koeien uit de sloot.
Het valt niet te ontkennen dat subtoppers en middenmoters Europese voorrondes vaker niet dan wel overleven.

Hier kun je de Europese club coëfficiënt terugzien van de Nederlandse clubs van de afgelopen jaren.
Ajax, AZ, PSV en Feyenoord maken veelal de top 4 uit, op ruime achterstand gevolgd door de andere clubs.
(wel per seizoen even filteren op Nederland; die filter wordt niet onthouden)

Ik snap heel goed dat je als fan van een subtopper graag jouw club in Europa wil zien maar wat @ephymerous al zei dragen ze niet heel veel bij aan onze Europese ranking.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

dvdkiwi schreef op zondag 14 juni 2020 @ 11:49:
[...]

Nu haal je incidentele oude koeien uit de sloot.
Het valt niet te ontkennen dat subtoppers en middenmoters Europese voorrondes vaker niet dan wel overleven.

Hier kun je de Europese club coëfficiënt terugzien van de Nederlandse clubs van de afgelopen jaren.
Ajax, AZ, PSV en Feyenoord maken veelal de top 4 uit, op ruime achterstand gevolgd door de andere clubs.
(wel per seizoen even filteren op Nederland; die filter wordt niet onthouden)

Ik snap heel goed dat je als fan van een subtopper graag jouw club in Europa wil zien maar wat @ephymerous al zei dragen ze niet heel veel bij aan onze Europese ranking.
Incidenteel? Ook de topclubs hebben een aantal seizoenen gefaald in Europa. Natuurlijk ben ik ook blij dat een Ajax de ranking weer wat omhoog heeft getrokken, maar we moeten niet gaan doen alsof het alleen aan de subtop heeft gelegen dat de Eredivisie zo was afgegleden op de coëfficiënten lijst.

Daarnaast moet je je afvragen waar het door komt dat veel Nederlandse clubs er eind juli/begin augustus af gaan tegen relatieve laagvliegers in Europa. Zou dat niet bv. te maken kunnen hebben met dat afgrijselijke play-off systeem wat we nog altijd hanteren? Onderschatting speelt ook nog altijd een rol (‘De kampioen van Bosnië pakken we wel even’), de oneerlijke verdeling van de tv-gelden...

Ik kan iig wel wat verbeteringen aan de Eredivisie bedenken waarbij we de Belgen niet nodig hebben. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Nu online

Superkiwi

Hoi doei

On_E schreef op zondag 14 juni 2020 @ 12:03:
[...]
(...) maar we moeten niet gaan doen alsof het alleen aan de subtop heeft gelegen dat de Eredivisie zo was afgegleden op de coëfficiënten lijst.
Dat zeg ik ook niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
[...]

Ik kan iig wel wat verbeteringen aan de Eredivisie bedenken waarbij we de Belgen niet nodig hebben. ;)
Deel ze?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

Dat deed ik net al een beetje, maar okay!

- Eerlijkere verdeling tv-geld. De Eredivisie heeft Europees gezien de op 1 na minst eerlijke verdeling geloof ik. Als lager geklasseerde clubs meer geld krijgen zou je zeggen dat die een sterkere selectie zouden moeten krijgen, wat zorgt voor meer weerstand en een sterkere competitie in de breedte.

- Afschaffen play-offs EL ticket. De hoogst geklasseerde clubs na 34 wedstrijden verdienen het om Europa in te gaan. De toeschouwers aantallen van playoff duels laten ook zien dat we er niet echt warm voor lopen. Ook heeft de winnaar van het vEL ticket dan een langere rustperiode tot het nieuwe seizoen.

- Verbied kunstgras. Elke club op dezelfde ondergrond als praktisch de rest van Europa.

Heb jij er nog meer? :)

[ Voor 5% gewijzigd door On_E op 14-06-2020 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
On_E schreef op zondag 14 juni 2020 @ 12:42:
[...]

Sorry, even gemist denk ik.
- Eerlijkere verdeling tv-geld. De Eredivisie heeft Europees gezien de op 1 na minst eerlijke verdeling geloof ik. Als lager geklasseerde clubs meer geld krijgen zou je zeggen dat die een sterkere selectie zouden moeten krijgen, wat zorgt voor meer weerstand en een sterkere competitie in de breedte.
Ik krijg vast weer iedereen over me heen maar ik zou eerder de Europese gelden willen meenemen in de discussie. Die zorgen namelijk voor veel meer verschil. En dan gaat het me er niet om dat de kampioen dat geld dan maar moet overmaken aan een degradant. Het gaat om de pieken en dalen.

Ajax bijvoorbeeld rekent nu op CL-deelname. Volgens mij is in elk geval het startgeld al begroot. Op het moment dat dat onverhoopt eens niet lukt hebben ze plots een gat in de begroting. Dat lijkt me ongezond. Je zou een modus moeten verzinnen waarbij clubs die regelmatig meedoen voor de titel en/of kampioen worden volgens een bepaalde sleutel een deel uit de startpot van het betreffende Europese toernooi krijgen. Haal je het een keer niet dan is het bedrag niet gelijk nul. Haal je het wel dan is het niet gelijk "the winner takes all". Spreiding van de risico's.
Verbied kunstgras. Elke club op dezelfde ondergrond als praktisch de rest van Europa.
Daar zal niemand, buiten Heracles, wat tegenin brengen volgens mij.
Een compactere eredivisie dus met meer topduels op het scherpste van de snede. Dat is interessant voor het publiek en goed voor de aantrekkingskracht op topspelers. Wellicht stimuleert het clubs ook tot fuseren. Het doel moet zijn geld en spelersmateriaal te concentreren en zo het niveau omhoog te krikken.

De eerste gedachte is dan minder clubs maar ik moet zeggen dat ik het idee van die hoogleraren met groepen ook niet afwijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Martinusz schreef op zondag 14 juni 2020 @ 00:10:
[...]

Gevaar is wel dat je een hele groep krijgt waarvan veel mensen zeggen mwa boeit niet...als die alleen nog maar tegen elkaar mogen spelen dan is het denk ik snel gedaan met die clubs.
Die clubs hebben dan blijkbaar geen bestaansrecht?
D-e-n schreef op zondag 14 juni 2020 @ 13:15:
[...]

Sorry, even gemist denk ik.

[...]

Ik krijg vast weer iedereen over me heen maar ik zou eerder de Europese gelden willen meenemen in de discussie. Die zorgen namelijk voor veel meer verschil. En dan gaat het me er niet om dat de kampioen dat geld dan maar moet overmaken aan een degradant. Het gaat om de pieken en dalen.

Ajax bijvoorbeeld rekent nu op CL-deelname. Volgens mij is in elk geval het startgeld al begroot. Op het moment dat dat onverhoopt eens niet lukt hebben ze plots een gat in de begroting. Dat lijkt me ongezond. Je zou een modus moeten verzinnen waarbij clubs die regelmatig meedoen voor de titel en/of kampioen worden volgens een bepaalde sleutel een deel uit de startpot van het betreffende Europese toernooi krijgen. Haal je het een keer niet dan is het bedrag niet gelijk nul. Haal je het wel dan is het niet gelijk "the winner takes all". Spreiding van de risico's.

[...]

Daar zal niemand, buiten Heracles, wat tegenin brengen volgens mij.

[...]

Een compactere eredivisie dus met meer topduels op het scherpste van de snede. Dat is interessant voor het publiek en goed voor de aantrekkingskracht op topspelers. Wellicht stimuleert het clubs ook tot fuseren. Het doel moet zijn geld en spelersmateriaal te concentreren en zo het niveau omhoog te krikken.

De eerste gedachte is dan minder clubs maar ik moet zeggen dat ik het idee van die hoogleraren met groepen ook niet afwijs.
Al eerder voorgesteld:
Maak de Eredivisie kleiner (12 of 14) en splits de KKD in 2-en, op basis van regio. Scheelt een partij kosten (MVV hoeft niet meer naar Cambuur) en derby's zijn over het algemeen financieel veel aantrekkelijker in de KKD dus waarschijnlijk houden ze er nog meer centen aan over ook.
In de Eredivisie gaat het gemiddelde niveau omhoog, dus meer weerstand.
De kampioenen van de regio's promoveren, play offs tussen de 2 nummers 2 van die regio's. Playoffs om Europees erin houden, dan speelt de hele Eredivisie ergens om en ook dat verhoogt over het algemeen het niveau.
Aan de onderkant ook gewoon promotie/degradatie. 2e divisie teams komen dan ook meer in hun huidige regio te spelen dan in de huidige vorm, dus wellicht ook daar minder weerstand.

[ Voor 76% gewijzigd door toolkist op 14-06-2020 14:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• strafschop
  • Niet online
On_E schreef op zondag 14 juni 2020 @ 12:42:
[...]

- Afschaffen play-offs EL ticket. De hoogst geklasseerde clubs na 34 wedstrijden verdienen het om Europa in te gaan. De toeschouwers aantallen van playoff duels laten ook zien dat we er niet echt warm voor lopen. Ook heeft de winnaar van het vEL ticket dan een langere rustperiode tot het nieuwe seizoen.

- Verbied kunstgras. Elke club op dezelfde ondergrond als praktisch de rest van Europa.

- De Eredivisie heeft van de top 15 landen één van de meest ongelijke verdelingen, waarbij alleen gekeken is naar het verschil tussen de bovenste en de onderste. Bij een gelijkmatigere verdeling gaat de top 7 er op achteruit, omdat de curve voor het linkerrijtje vrij stijl is. Ongelijk is niet per se oneerlijk.

- De clubs beslissen zelf over de play-offs. Bij zeven van de vorige tien play-offs was het verschil tussen de winnaar en de hoogst geklasseerde club in de reguliere competitie maximaal drie punten. Met een play-offs blijft het einde van de competitie ook voor de middenmoot interessant.

- Kunstgras verbieden kan alleen door de licentievoorwaarden aan te passen en dan mogen alle BVO's stemmen. De graspot uit de veranderagenda is het beste alternatief en corrigeert de ongelijkheid van de tv-gelden.
D-e-n schreef op zondag 14 juni 2020 @ 13:15:
Je zou een modus moeten verzinnen waarbij clubs die regelmatig meedoen voor de titel en/of kampioen worden volgens een bepaalde sleutel een deel uit de startpot van het betreffende Europese toernooi krijgen.
Regelmatig? Dus alleen Ajax en PSV. Lijkt me een onhaalbaar alternatief.
Incidenteel? Ook de topclubs hebben een aantal seizoenen gefaald in Europa. Natuurlijk ben ik ook blij dat een Ajax de ranking weer wat omhoog heeft getrokken, maar we moeten niet gaan doen alsof het alleen aan de subtop heeft gelegen dat de Eredivisie zo was afgegleden op de coëfficiënten lijst.
Ook bij de concurrenten van Nederland presteren de topclubs niet elk seizoen. Een België staat boven Nederland omdat het in de breedte beter presteert.

Zonder de huidige top 4 is FC Twente de laatste die via de voorronde de groepsfase heeft gehaald, dit was in 2012/13.

Van de laatste 10 seizoenen heeft de kampioen zich 10x geplaatst voor de groepsfase, de nummer twee 8x, de nummer drie 5x en de nummer vier slechts 4x.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:00
On_E schreef op zondag 14 juni 2020 @ 11:00:
[...]

Haha dit klinkt voor mij als beweren dat roken niet slecht voor je is. Gelukkig zijn links en rechts cijfers beschikbaar en kan je je claim vast onderbouwen ;)
En die Beneliga, pffff, ik blijf het onbegrijpelijk vinden dat een boel mensen keer op keer in die luchtfietserij van bedrijven als Deloitte of Hypercube trappen. Ongeveer 50% van de Nederlandse én Belgische voetbalsupporters zit er helemaal niet op te wachten.
Het hoeft van mij ook niet perse maar ik vind het wel goed om na te denken over hoe je beter kan aanhaken bij Europa. Of dat de BeNeliga is?

XXXVI

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

De meeste mensen zaten ook niet te wachten op een auto, want een koets was immers goed genoeg (ook zaten 'ze' niet te wachten op het betaald voetbal maar vonden amateurvoetbal goed genoeg, om het 'dichter bij huis' te houden :P ). Ik weet niet of je de mening van de massa als maatstaf moet nemen voor mogelijke verbeteringen. Je moet ze meenemen in de overweging, maar je moet je imho ze niet de belangrijke beslissingen laten nemen :P

Je hoort diezelfde redenering telkens terugkomen bij het onderscheid tussen za. en zo. amateurvoetbal: Waarom zouden 'we' daar wat aan doen? 'Wij' (za.-clubs) hebben er geen baat bij als er gemengd wordt met 'hullie' (zo. clubs). Maar je moet imho voorbij de korte termijn en eigen belangen denken.

[ Voor 44% gewijzigd door naitsoezn op 14-06-2020 18:00 ]

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18:31
naitsoezn schreef op zondag 14 juni 2020 @ 17:53:
De meeste mensen zaten ook niet te wachten op een auto, want een koets was immers goed genoeg (ook zaten 'ze' niet te wachten op het betaald voetbal maar vonden amateurvoetbal goed genoeg, om het 'dichter bij huis' te houden :P ). Ik weet niet of je de mening van de massa als maatstaf moet nemen voor mogelijke verbeteringen. Je moet ze meenemen in de overweging, maar je moet je imho ze niet de belangrijke beslissingen laten nemen :P

Je hoort diezelfde redenering telkens terugkomen bij het onderscheid tussen za. en zo. amateurvoetbal: Waarom zouden 'we' daar wat aan doen? 'Wij' (za.-clubs) hebben er geen baat bij als er gemengd wordt met 'hullie' (zo. clubs). Maar je moet imho voorbij de korte termijn en eigen belangen denken.
Eens, en om de blik te verleggen van korte naar lange termijn moet je soms de heilige huisjes omtrappen wat op enorm veel weerstand bij in dit geval de clubs (zeker de rechterhelft van de ED) neer zal komen. Op de lange termijn is het beter voor het voetbal. Dat eigenbelang is alleen zo'n groot dingetje, dat zag je wel rond het stilleggen van de competitie en het afhandelen hiervan de afgelopen maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoB_HenK
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-09 07:14
strafschop schreef op zondag 14 juni 2020 @ 17:25:
[...]

- De Eredivisie heeft van de top 15 landen één van de meest ongelijke verdelingen, waarbij alleen gekeken is naar het verschil tussen de bovenste en de onderste. Bij een gelijkmatigere verdeling gaat de top 7 er op achteruit, omdat de curve voor het linkerrijtje vrij stijl is. Ongelijk is niet per se oneerlijk.
Je kan het ook omdraaien: In weinig competities is het verschil in populariteit en structurele resultaten zo groot als die in NL tussen Ajax/PSV en de rest. Wat ik in deze discussies niet hoor is het feit dat de hoeveelheid TV gelden die worden binnengehaald, worden binnengehaald bij de gratie van het feit dat Ajax en PSV meedoen in het collectief verkopen van de TV rechten. Zegt natuurlijk niets over de relatieve verdeling, wel over de hoeveelheid centjes die er uberhaupt te verdelen valt. 'Eerlijkheid' heeft in deze vooral te maken met welke club je supportert imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
naitsoezn schreef op zondag 14 juni 2020 @ 17:53:

Klopt, alleen heb je natuurlijk wel een goed onderbouwde case nodig waarom je iets overhoop wil gooien.
Zaterdag en zondag bij elkaar gooien om het bij elkaar gooien is nutteloos. Zie je het als een noodzakelijke stap om de doorstroom in de totale voetbalpiramide mogelijk te maken, dan wordt het al een iets ander verhaal. Maar dan nog, als 99 van de 100 amateurteams er niet op zit te wachten om door te kunnen stromen, dan is het opengooien van de voetbalpiramide verspilde moeite en geld.
Wat betreft de BeNeliga, laat ze maar eens wat goede cases bouwen, ook met worst-case scenario's. Dat 50% van de ondervraagden het wel ziet zitten vind ik al bijzonder hoog, ik vraag me af hoe de vraagstelling is geweest. Voor hetzelfde geld is het zo'n kwalitatief sterk onderzoek als die van het supporterscollectief over het vroegtijdig beëindigen van de competitie ;)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09:38
Contractverlenging voor Klaas Jan Huntelaar
Ajax en Klaas Jan Huntelaar hebben overeenstemming bereikt over de verlenging van zijn contract dat loopt tot en met 30 juni 2020. De nieuwe verbintenis heeft een looptijd van 1 jaar, tot en met 30 juni 2021.

Huntelaar werd op 12 augustus 1983 geboren in Voor-Drempt. De spits speelt sinds het seizoen 2017-2018 bij Ajax en kwam in de periode van 2006 tot en met 2008 ook al uit voor de club. Huntelaar maakte zijn debuut in Amsterdam op 15 januari 2006 in de wedstrijd Ajax-NEC (1-1) en speelde tot nu toe 243 officiële wedstrijden, waarin hij 151 doelpunten maakte.

Huntelaar werd in 2019 landskampioen met Ajax. Daarnaast won hij als Ajacied in 2006, 2007 en 2019 de KNVB Beker en in 2007 en 2019 de Johan Cruijff Schaal.

'Ik zie mezelf niet meer in een ander shirt spelen.'

Directeur voetbalzaken Marc Overmars: "Mooi dat hij nog een jaar bijtekent. Wij wilden Klaas Jan sowieso voor de club behouden en zijn er van overtuigd dat hij ook komend seizoen als speler van waarde kan zijn. Maar ook op andere vlakken, bijvoorbeeld bij de ontwikkeling van talentvolle spitsen zoals Lassina Traoré en Brian Brobbey. We hebben ook gesproken over de toekomst en andere rollen voor hem bij Ajax, daarover praten we in een later stadium verder.”

Klaas Jan Huntelaar: "Ik wilde graag nog door en het liefste hier bij Ajax. Ik zie mezelf niet meer in een ander shirt spelen. Ik voel me fit, kom met plezier naar de club en ik weet zeker dat ik nog een bijdrage kan leveren op het veld. Maar ik weet dat mijn rol naarmate de jaren vorderen verandert. Daar heb ik de afgelopen tijd veel over nagedacht en gesproken met de trainer en met Marc. Uit die gesprekken bleek ook dat Ajax met mij verder wilde. Dat vertrouwen doet me goed. Dus ik ben blij dat we nog een jaar doorgaan.”
Huntelaar gaat definitief nog een jaar door bij Ajax! Wat mij betreft mooi nieuws, afgelopen seizoen in 19 wedstrijden gespeeld waarin hij 10 goals maakte. Ondanks zijn leeftijd nog steeds ontzettend scherp!

[ Voor 81% gewijzigd door Gynnad op 15-06-2020 18:04 ]

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16-09 22:41
Ook duidelijk de deur op slot voor andere clubs. Dat wordt nog een jaartje doorgaan en daarna in een andere rol de jonge spitsen klaarstomen vermoed ik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BoB_HenK
dutchgio schreef op maandag 15 juni 2020 @ 18:21:
Ook duidelijk de deur op slot voor andere clubs. Dat wordt nog een jaartje doorgaan en daarna in een andere rol de jonge spitsen klaarstomen vermoed ik.
Huntelaar heeft in de 40-45 wedstrijden van Ajax dit seizoen 1200 minuten gemaakt, ongeveer 14 wedstrijden. Ik draai het liever om: Door KJH bij te laten tekenen wordt de kans kleiner dat Overmars nog een spits haalt, wat goed nieuws is voor Traore :)
Gynnad schreef op maandag 15 juni 2020 @ 17:59:
[...]

Huntelaar gaat definitief nog een jaar door bij Ajax! Wat mij betreft mooi nieuws, afgelopen seizoen in 19 wedstrijden gespeeld waarin hij 10 goals maakte. Ondanks zijn leeftijd nog steeds ontzettend scherp!
Heb echt genoten van zijn scherpte en gretigheid. Zelfs al valt KJH in de 78e minuut in bij een 3-0 voorsprong gaat hij er vol voor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
dutchgio schreef op maandag 15 juni 2020 @ 18:21:
Gelukkig ook, een speler van waarde voor het team die nog wel een jaar in zijn huidige rol door kan. Het cashen in verre landen is leuk maar is dat de manier om je cariere af te sluiten? Nee, dan zie ik hem dat liever bij Ajax doen.

Zeker als je je kan vinden in de rol die hij heeft is dat meer dan prima en wellicht het beste voor zowel het Nederlandse voetbal, Ajax en voorop gesteld de speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Kon gisterenavond niet echt kijken (klussen), maar ik hoorde in het voorbij lopen bij voetbal inside dat Feyenoord in de belangstelling staat van investeerders uit de US?
Gaat Feyenoord zichzelf verkopen aan een buitenlandse investeerder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Martinusz schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 09:54:
Kon gisterenavond niet echt kijken (klussen), maar ik hoorde in het voorbij lopen bij voetbal inside dat Feyenoord in de belangstelling staat van investeerders uit de US?
Amerikaanse investeerders zijn teruggekeerd bij Feyenoord. Drie investeringsmaatschappijen willen volgens bronnen miljoenen investeren in de Rotterdamse club.
Weet nog niet wat ik er van moet vinden, zolang het niet voor de korte termijn is kan het prima zijn maar anders heeft een groot afbreukrisico.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Martinusz schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 09:54:
Denk dat veel supporters hier op tegen zijn. Je verkoopt je ziel gewoon. Tuurlijk klinkt het weer mooi, maar is het meer een verkooppraatje. Altijd maar afwachten of ze wel het beste met de club voorhebben. Feyenoord is niet mijn club en interesseert mij zo goed als niks, maar heb liever een eerlijke competitie. Oftewel echte Rotterdammers in het bestuur, net zoals je bij Ajax en Bayern ziet. Dat wil je uiteindelijk en dat breek je hier ineens mee af.

Je wil dus niet iemand met een (niet zelf verdiende) zak geld die ineens van alles en nog wat gaat uitproberen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ankona
  • Laatst online: 22-11-2023
Verwijderd schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 11:27:
[...]

Denk dat veel supporters hier op tegen zijn. Je verkoopt je ziel gewoon. Tuurlijk klinkt het weer mooi, maar is het meer een verkooppraatje. Altijd maar afwachten of ze wel het beste met de club voorhebben. Feyenoord is niet mijn club en interesseert mij zo goed als niks, maar heb liever een eerlijke competitie. Oftewel echte Rotterdammers in het bestuur, net zoals je bij Ajax en Bayern ziet. Dat wil je uiteindelijk en dat breek je hier ineens mee af.

Je wil dus niet iemand met een (niet zelf verdiende) zak geld die ineens van alles en nog wat gaat uitproberen.
Het gekke is dat een flink deel van de (ok, niet altijd even snugger overkomende FR12) aanhang juist al tijden loopt te roepen om een koper die geld inbrengt.

Zelf moet ik er niets van hebben. Liever 4e worden als club dan hoger opkomen als speeltje van een of andere sjeik. Maar ja, veel clubs zijn al verkocht.

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ankona schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 11:31:
[...]

Het gekke is dat een flink deel van de (ok, niet altijd even snugger overkomende FR12) aanhang juist al tijden loopt te roepen om een koper die geld inbrengt.

Zelf moet ik er niets van hebben. Liever 4e worden als club dan hoger opkomen als speeltje van een of andere sjeik. Maar ja, veel clubs zijn al verkocht.
Als Feyenoordsupporter heb je het natuurlijk ook niet makkelijk. In je hoofd is Feyenoord een topclub, maar in werkelijkheid is het ver van de top verwijderd. Ik snap dus wel dat sommige supporters dan zoiets hebben van, laten we maar een gedeelte van de club verkopen en hopen dat we meer succes gaan krijgen. 1 titel in 20 jaar is wel erg karig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
Feyenoord zou prima in staat moeten zijn om een goede bedrijfsvoering te draaien en daar eigenlijk ook de resultaten uit moeten halen zou je zeggen.
Waarom lukt het ze niet zoals PSV en Ajax om structureel mee te doen om de titel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 11:37:
[...]

Als Feyenoordsupporter heb je het natuurlijk ook niet makkelijk. In je hoofd is Feyenoord een topclub, maar in werkelijkheid is het ver van de top verwijderd. Ik snap dus wel dat sommige supporters dan zoiets hebben van, laten we maar een gedeelte van de club verkopen en hopen dat we meer succes gaan krijgen. 1 titel in 20 jaar is wel erg karig.
Vitesse dacht dat ook, Roda probeert het al jaren...

Plus, waarom zouden ze in NL willen zitten? Niet vanwege de aansprekende competitie, waar veel te weinig geld in om gaat om het financieel aantrekkelijk te maken om hier miljoenen te investeren. Ik ben bang dat ze Feyenoord alleen maar zien als goedkope investering om met een flink rendement te verkopen, of dat ze dit als manier zien om zich in te kopen in vastgoed (Feyenoord City) in Rotterdam
Martinusz schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 11:40:
Feyenoord zou prima in staat moeten zijn om een goede bedrijfsvoering te draaien en daar eigenlijk ook de resultaten uit moeten halen zou je zeggen.
Waarom lukt het ze niet zoals PSV en Ajax om structureel mee te doen om de titel?
Mijn gevoel: ze halen commercieel bij lange na niet eruit wat eruit te halen valt. Dat je in het stadion te weinig mogelijkheden hebt qua business seats ok, maar met zo'n gigantische fan base moet je toch hogere commerciële inkomsten dan in ieder geval PSV kunnen genereren.

[ Voor 25% gewijzigd door toolkist op 16-06-2020 12:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
Begrotingen van Feyenoord en PSV ontlopen elkaar niet zoveel. Feyenoord heeft nog wat last van een slechte periode enige jaren terug maar is nu weer in opbouw. Gaat echt wel goed komen. Ajax loopt financieel ver voor op de rest, dat is een feit. Sportief ligt de top 4/5 gewoon dicht bij elkaar.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoB_HenK
toolkist schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 12:08:
[...]

Plus, waarom zouden ze in NL willen zitten? Niet vanwege de aansprekende competitie, waar veel te weinig geld in om gaat om het financieel aantrekkelijk te maken om hier miljoenen te investeren. Ik ben bang dat ze Feyenoord alleen maar zien als goedkope investering om met een flink rendement te verkopen, of dat ze dit als manier zien om zich in te kopen in vastgoed (Feyenoord City) in Rotterdam
Nederland is wel de ideal 'tussencompetitie' tussen de grote 5 competities en de rest. Voeg daar aan toe dat er ongetwijfeld Amerikaanse spelers overgehaald worden, wordt het gelijk een stuk interessanter. Laat onverlet dat ik deze overname zou zien in een groter geheel, koop je 'alleen' Feyenoord wordt het een hele kluif om te laten renderen.
Mijn gevoel: ze halen commercieel bij lange na niet eruit wat eruit te halen valt. Dat je in het stadion te weinig mogelijkheden hebt qua business seats ok, maar met zo'n gigantische fan base moet je toch hogere commerciële inkomsten dan in ieder geval PSV kunnen genereren.
Meest bizarre is nog wel dat er voor Feyenoord City wordt uitgegaan van bijv. aantallen rondleidingen die in de PL gehaald worden. Imho is dat sowieso 1 groot debacle in wording.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent Dave
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 27-05-2021
BoB_HenK schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 09:07:
[...]

Huntelaar heeft in de 40-45 wedstrijden van Ajax dit seizoen 1200 minuten gemaakt, ongeveer 14 wedstrijden. Ik draai het liever om: Door KJH bij te laten tekenen wordt de kans kleiner dat Overmars nog een spits haalt, wat goed nieuws is voor Traore :)
[...]
Incapabele beleidsbepalers worden regelmatig geholpen door het verloop van omstandigheden. ;)
toolkist schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 12:08:
[...]

[...]
Feyenoord vergelijken met Vitesse, je moet maar durven om maar over Roda JC te zwijgen. Bovendien is er nooit in een seizoen honderd miljoen geinvesteerd in Vitesse, dat was meer een speelveldje voor afgedankte Chelsea-contractanten (Voor zover die 100 miljoen waar is natuurlijk, dat bekt wel lekkerder dan 90). In ieder geval weer wat praatvoer voor VI wat inmiddels ongelooflijk (begrijpelijk) aan het inkakken is.

[ Voor 34% gewijzigd door Vincent Dave op 16-06-2020 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Als de nieuwe Corona-uitbraak in Peking doorpakt dan kunnen spelers uit de Nederlandse, Franse, Belgische en Schotse competitie wel eens flink in waarde toenemen. Wellicht toch een vooruitziende blik van de KNVB.

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gynnad

Het is wellicht niets, maar de geruchten gaan meteen dat Dijks evt. naar Ajax zou gaan als opvolger van Tagliafico. Tagliafico vervangen zal sowieso ontzettend lastig zijn, maar het zou misschien nog niet eens zo'n gekke oplossing zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoB_HenK
Gynnad schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 13:42:
[Embed]

Het is wellicht niets, maar de geruchten gaan meteen dat Dijks evt. naar Ajax zou gaan als opvolger van Tagliafico. Tagliafico vervangen zal sowieso ontzettend lastig zijn, maar het zou misschien nog niet eens zo'n gekke oplossing zijn?
Geen gekke optie, past ook goed in het beleid dat de afgelopen jaren is gevoerd. Ben in het verleden niet blij geweest met Dijks, maar de realiteit is dat hij inmiddels heel wat jaartjes verder (en centimers breder) is. Weet niet precies wat te verwachten, maar sta niet gelijk op de banken van blijdschap. Stiekem hoop ik dat Ajax voor Nico bijv. een Angelino weet terug te halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gynnad
Nee ik zelf sta ook niet direct op de banken en vind hem destijds altijd een type Vierge er, best solide maar net niet goed genoeg. Ik volg het Italiaanse voetbal niet zo, maar we zijn al heel wat jaren verder, dus zijn ontwikkeling zal ook niet stil hebben gestaan.

De vraag is ook vooral, wie zouden ze anders moeten halen. Dijks met daar achter een jongeling die hen op termijn moet gaan vervangen is miss nog niet eens zo gek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mefjoew
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13:47
OPSLAGHOND schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 13:23:
Als de nieuwe Corona-uitbraak in Peking doorpakt dan kunnen spelers uit de Nederlandse, Franse, Belgische en Schotse competitie wel eens flink in waarde toenemen. Wellicht toch een vooruitziende blik van de KNVB.
Ik volg je niet. Wat bedoel je precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoB_HenK
Gynnad schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 14:21:
Nee ik zelf sta ook niet direct op de banken en vind hem destijds altijd een type Vierge er, best solide maar net niet goed genoeg. Ik volg het Italiaanse voetbal niet zo, maar we zijn al heel wat jaren verder, dus zijn ontwikkeling zal ook niet stil hebben gestaan.

De vraag is ook vooral, wie zouden ze anders moeten halen. Dijks met daar achter een jongeling die hen op termijn moet gaan vervangen is miss nog niet eens zo gek.
Ik ben benieuwd of Dijks al kan koppen, altijd bijzonder gevonden dat een verdediger van 1.90m hier zo slecht in is 8)7 . Wellicht dat men naar Ake of Pieters kan kijken, al zal die laatste geen reden hebben om te vertrekken bij Burnley (staan erg netjes 10e)?

Is al bekend wat er met Castillo gebeurd? Heb geen idee hoe er vanuit (jong) Ajax naar hem gekeken wordt. Wellicht dat Veltmate nog een interessante Zuid-Amerikaan uit zijn hoge hoed kan toveren _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
BoB_HenK schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 13:46:
[...]

Geen gekke optie, past ook goed in het beleid dat de afgelopen jaren is gevoerd. Ben in het verleden niet blij geweest met Dijks, maar de realiteit is dat hij inmiddels heel wat jaartjes verder (en centimers breder) is. Weet niet precies wat te verwachten, maar sta niet gelijk op de banken van blijdschap. Stiekem hoop ik dat Ajax voor Nico bijv. een Angelino weet terug te halen.
Hij kan nog breder geworden zijn, maar daar hebben we weinig aan bleek vroeger al. We hebben daar geen blind paard nodig ;)
En het zal aan mij liggen, maar ik snap de link tussen een grasveld en Dijks niet.
Misschien halen we Filippo Grassi wel weg uit de jeugd van Atalanta, of Guillaume Legras bij Blois Football 41 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie_NtA
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 17:10
toolkist schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 15:55:
[...]

Hij kan nog breder geworden zijn, maar daar hebben we weinig aan bleek vroeger al. We hebben daar geen blind paard nodig ;)
En het zal aan mij liggen, maar ik snap de link tussen een grasveld en Dijks niet.
Misschien halen we Filippo Grassi wel weg uit de jeugd van Atalanta, of Guillaume Legras bij Blois Football 41 :+
Eens, van breder worden los je Dijks zn grootste probleem niet op. Dat is wat mij betreft altijd geweest dat hij in balbezit gewoon niet goed genoeg is en eigenlijk alleen maar blind naar voren kon rennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
[...]

il "trattore" (oftewel de traktor) is de bijnaam van Dijks in Italie > https://video.gazzetta.it...cc-11e9-b37b-bc0d2ba4eba4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoB_HenK
[...]

Er staat een tractor bij de post en op het filmpje is een tractor te zien, bijnaam van Dijks is Il Trattore :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17:02
Ajax is ondertussen al zo goed geworden op social media dat iedereen bij elke post wat gaat denken.

Het is wel een heel vreemd filmpje om zo te posten, zeker omdat daarvoor een filmpje was gepost waar Overmars met Tadic en vd Beek aan het praten is, misschien is hij ze wel aan het inlichten :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchgio
Ze hadden rond de kerst toch een gouden eend wat zou duiden op Pato maar toen bleek het het ganzenbord filmpje op YouTube. :+

Het niveau Dijks ben je toch voorbij, dat is juist de reden dat ie niet echt geslaagd is. Veel inzet, maar te weinig kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Gynnad schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 13:42:
[Embed]

Nou ja oplossing als in er staat iemand op die positie. Voor de rest, in honkbal (MLB) heb je het concept replacement level player, kort gezegd een gemiddelde speler (op basis van de hele competitie). Dat zou Dijks net aan zijn imho.

Voor de rest denk ik gewoon content, haha kijk Overmars eens aanwijzigen geven hoe er gemaaid moet worden.

[ Voor 7% gewijzigd door PolarBear op 16-06-2020 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Vind, even over het geluid bij de wedstrijden hebbende, dat ze het aardig doen. In de 1e wedsrijd vd Bundesliga dat ze dat deden, had ik zoiets van " denken jullie dat je met Teletubbie-publiek te maken hebt..?",. maar nu voelen ze het al veel beter aan, het sluit meer aan de kansen die er zijn. Bij de La Liga hadden ze het gelijk goed door, ook die poppen daaro werken goed.

Maar het mooiste vond ik het gister bij wedstrijd op eurosport1, Molde, daar was beetje publiek (grote hamvraag is dan hoeveel??), en dus geen audiospoor, en dat klonk als tenniswedstrijd op bijbaan Roland Garros. DAT vond ik ronduit prettig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone
  • Laatst online: 12:14

Typhone

Who Dares Wins

Ik ben heel benieuwd of er wel zoveel transfers zullen plaatsvinden als van tevoren gedacht. Ik denk van niet namelijk. Mede dankzij de terughoudendheid op de markt, het EK wat verschoven is en de mogelijke hervormingen. Maar we zullen zien.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ankona
Sjah schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 11:29:
Vind, even over het geluid bij de wedstrijden hebbende, dat ze het aardig doen. In de 1e wedsrijd vd Bundesliga dat ze dat deden, had ik zoiets van " denken jullie dat je met Teletubbie-publiek te maken hebt..?",. maar nu voelen ze het al veel beter aan, het sluit meer aan de kansen die er zijn. Bij de La Liga hadden ze het gelijk goed door, ook die poppen daaro werken goed.

Maar het mooiste vond ik het gister bij wedstrijd op eurosport1, Molde, daar was beetje publiek (grote hamvraag is dan hoeveel??), en dus geen audiospoor, en dat klonk als tenniswedstrijd op bijbaan Roland Garros. DAT vond ik ronduit prettig.
Ik vind dat nep geluid juist enorm storend. Gaat niet mee met de wedstrijd maar op een of andere manier ga je er toch naar luisteren.
Poppen (of erger nog, een of ander digitaal patroontje) geven een Fifa beeld.

Ik hou niet van die kunstmatige rommel. Toon de wedstrijd nou maar gewoon zoals die is.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Nu online
Ankona schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 12:27:
[...]

Ik hou niet van die kunstmatige rommel. Toon de wedstrijd nou maar gewoon zoals die is.
Zonder publiek is sowieso kunstmatige rommel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ankona
Sjah schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 12:31:
[...]

Zonder publiek is sowieso kunstmatige rommel.
Niet kunstmatig, maar meer de sfeer van een pupillen wedstrijd (zonder schreeuwende ouders dan - dus eigenlijk zoals de KNVB het jeugdvoetbal hebben wil)

Niet ideaal, je wil sfeer proeven. Maar als het er niet is, maak er dan het beste van. Het feit dat je de coaching kunt horen is ook wel geinig.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Nu online
Nou, en ik zeg dat wat jij kunstmatige troep noemt, toch een aardige poging is om er het beste ervan te maken. Alles went, dit ook. En tja dit is dus wat voetbal is, 2x 11 man plus een man in het zwart.
Voetbal zit in je hoofd, en is veel minder wat op het veld gebeurt, zo denk ik erover. Nu snap ik ook veel meer waarom een sport als hockey of korfbal gewoon niks verdient, het zit niet in de beleving/hoofd, behalve van de enkeling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

Vanmiddag uitspraak UEFA over de zaak FC Utrecht en de niet gespeelde bekerfinale. Wat zou het toch mooi zijn als de UEFA bepaalt dat het bekerwinnaar ticket op sportieve gronden moet worden uitgegeven of anders vervalt.

Kans is nihil natuurlijk, maar toch.

En nog een column van Sjoerd Mossou hierover.
Sjoerd Mossou 17-06-20, 08:30
Het duurt nog even, maar omcirkel het alvast in uw agenda: de poulefase van de Europa League begint volgens planning op donderdag 22 oktober 2020. De UEFA zal dat vandaag in al zijn wijsheid bekendmaken. Onder voorbehoud, uiteraard, want je weet nooit hoe het gaat lopen met die ellendige pandemie van ons.
Hoe dan ook is 22 oktober nog 127 dagen weg. Dik achttien weken, ruim vier maanden. In al die tijd kunt u nog gemakkelijk een boek schrijven over de zin van het bestaan, of over de oorsprong van het heelal, en anders maakt u lekker een fietsreis naar Kenia (en terug). Niettemin heeft de KNVB alvast bepaald dat Feyenoord op 22 oktober mag toetreden tot die poulefase - en dus niet FC Utrecht, de tegenstander in een KNVB-bekerfinale die nooit is gespeeld.

Van alle besluiten die de KNVB nam op 27 april van dit jaar, is het vermoedelijk de meest onderbelichte, en sowieso de meest curieuze.
In de weken nadien ging het vooral over Cambuur en De Graafschap, wat best begrijpelijk was, maar die discussie was linksom of rechtsom altijd arbitrair: voor promotie en degradatie bestond nu eenmaal geen ideale oplossing.

De bekerfinale was veel overzichtelijker: het betrof hier slechts één wedstrijd. Je zou hem desnoods ergens op sportpark d’Oosterd in Scheemda kunnen spelen, en anders – zoals FC Utrecht-eigenaar Van Seumeren opperde – op Curaçao of Bonaire. Op zijn minst had je de opties nog even open kunnen houden.

In plaats daarvan moffelde de KNVB zijn eigen bekerfinale meteen ergens onderin het bureau van Eric Gudde. Het verhaal destijds: tot 1 september mocht er niet gespeeld worden van het RIVM, en de UEFA moest snel de deelnemers aan de Europese toernooien weten, anders zwaaide er wat.

In werkelijkheid was er tijd in overvloed. Ook tussen 27 april en 27 augustus, de dag waarop de tweede voorronde van de Europa League plaatsvindt, en de eerste Nederlandse club instroomt, liggen nog vier maanden. (Op en neer fietsen naar Zimbabwe moet binnen die tijd ook nog wel lukken.) Maar de finale moest en zou geschrapt, meteen, in iedere denkbare, enigszins serieuze vorm. Waarom? Dat bleef nogal vaag, maar blijkbaar was de klassieke top drie te belangrijk voor de bond.

De finale moest en zou geschrapt, meteen, in iedere denkbare, enigszins serieuze vorm. Waarom? Dat bleef nogal vaag

Feyenoord had nog kans op de landstitel: de zekerheid van poulefase Europa League was een handig smeermiddel, een compromis om wat rust in de tent te krijgen, want het liefst hadden de Rotterdammers het seizoen gewoon afgemaakt. PSV hoefde door deze oplossing pas in de laatste Europa League-voorronde in te stromen, ondanks een zo moeizaam seizoen. Ofwel: zogenoemde ‘duidelijkheid’ ging eind april boven iedere denkbare sportieve afweging.

Nogal wiedes dat FC Utrecht druk is het besluit aan te vechten bij de UEFA. AZ heeft weinig recht van spreken, Utrecht natuurlijk wel. De terrassen zitten allang weer vol, overal in Europa wordt gevoetbald, en de KNVB weigert zijn best te doen voor één simpel wedstrijdje, nota bene zijn eigen bekerfinale. (Ja, heel misschien wordt het nog een soort oefenpotje, maar zonder Europese consequenties en zonder dennenappel.)

De kans op succes voor FC Utrecht lijkt me klein, het zal van de juristen afhangen, maar hoe dan ook heeft de KNVB zijn eigen bekertoernooi op ongekende wijze te grabbel gegooid.

[ Voor 87% gewijzigd door On_E op 17-06-2020 12:54 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• BoB_HenK
On_E schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 12:48:
Vanmiddag uitspraak UEFA over de zaak FC Utrecht en de niet gespeelde bekerfinale. Wat zou het toch mooi zijn als de UEFA bepaalt dat het bekerwinnaar ticket op sportieve gronden moet worden uitgegeven of anders vervalt.

Kans is nihil natuurlijk, maar toch.

En nog een column van Sjoerd Mossou hierover.

[...]
Wat een pedant figuur is de Moussou zeg, bah :r . De KNVB handelde in een zeer onzekere tijd en in lijn met richtlijnen van de overheid. Meneer denkt terugkijkend met de wijsheid in pacht het voetbal boven de maatschappij te moeten stellen, wat een ongelofelijke pannekoek.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:54
Zal voorlopig niemand zitten, maar er is iig weer mee plek gecreëerd in de ArenA.
De zijkanten zijn zo goed als dicht:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/F8bKqMl.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door Maverick op 17-06-2020 13:34 ]

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Nu online
Wanneer komt nou dat kleine 3e ringetje erbij, in de Arena? Las daar al jaar of 6 terug over...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remco112
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23-01-2023
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WCvQWgqMgaQXM-ZxM72n4EUundk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9FcvrUDqPXCft2RTxFekGuDD.jpg?f=fotoalbum_large

Dit is toch veel toffer!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Nu online

Superkiwi

Hoi doei

Maverick schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 13:33:
Zal voorlopig niemand zitten, maar er is iig weer mee plek gecreëerd in de ArenA.
De zijkanten zijn zo goed als dicht:
[Afbeelding]
Wat een mooi stadion is dit in de loop der jaren geworden _/-\o_
Met z'n eigen helikopter op het veld geland? ;)

[ Voor 30% gewijzigd door Superkiwi op 17-06-2020 14:23 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Terranova schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 16:47:
Ajax is ondertussen al zo goed geworden op social media dat iedereen bij elke post wat gaat denken.

Het is wel een heel vreemd filmpje om zo te posten, zeker omdat daarvoor een filmpje was gepost waar Overmars met Tadic en vd Beek aan het praten is, misschien is hij ze wel aan het inlichten :+
Ook wel geinig hoe ze de 'plagiaat' claim van die studenten uit Groningen opgelost hebben.

[ Voor 5% gewijzigd door toolkist op 17-06-2020 14:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ephymerous
Ron Jans naar Twente, zo’n sympathieke kerel bij zo’n <knip> club. En begin nou niet over dat Jans niet sympathiek omdat hij wegens “racisme” is weggestuurd.

Laat dat soort volstrekt persoonlijke, maar wel onnodige connotaties voortaan maar weg.

[ Voor 26% gewijzigd door Ramzzz op 17-06-2020 16:13 ]

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco112
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23-01-2023
ephymerous schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 15:47:
Ron Jans naar Twente, zo’n sympathieke kerel bij zo’n [mbr]<knip>[/] club. En begin nou niet over dat Jans niet sympathiek omdat hij wegens “racisme” is weggestuurd.

[mbr]Laat dat soort volstrekt persoonlijke, maar wel onnodige connotaties voortaan maar weg.[/]
Ik ben ook geen Twente fan, verre van zelfs. Maar wat je nu zegt, vind ik nogal kortzichtig. Twente leeft echt gigantisch (zeker in die regio) en is gewoon een waardige eredivisionist qua supporters en uitstraling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ephymerous
remco112 schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 16:19:
[...]

Ik ben ook geen Twente fan, verre van zelfs. Maar wat je nu zegt, vind ik nogal kortzichtig. Twente leeft echt gigantisch (zeker in die regio) en is gewoon een waardige eredivisionist qua supporters en uitstraling.
Ik vind het vooral jammer omdat ik het een erg sympathieke vent vind. FCT kan ik wat minder kan waarderen na relatief recente gebeurtenissen. Net als dat ik het jammer vind dat Schmidt naar PSV gaat, de enige -hoe jammer ook- structurele concurrent van de club die ik aanhang :)

XXXVI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
remco112 schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 16:19:
[...]

Qua hoeveelheid supporters zeker, qua uitstraling juist niet. Ze hebben het daar nog steeds veel te hoog in de bol. Trainer presteert naar (of zelfs boven) verwachting, hup eruit. TD die met 0,0 budget ze in de Eredivisie houdt, hup eruit.

Ik moet nog zien of Streuer met types als Aitor aan komt zetten, zonder dat ie er een euro aan uit kan geven. Ik betwijfel het ten zeerste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

Ik vind Jans al sinds zijn Groningen tijd een van de meest onsympathieke trainers in NL.

Goede match wat mij betreft. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Nu online
Zat eens wat te lezen over sterren op voetbalshirts. Grappige is>> stel dat wij Duits systeem hadden, dan had Ajax 4 sterren gehad, Feyenoord 3, en Psv ook 4. Curieus.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Ik had Jans een betere club gegund; voor je het weet heb je daar een mes in je rug. Vind het vrij onsympathiek hoe ze sinds hun veel te korte periode in de ED met trainers omgegaan zijn. Eerst Pusic, daarna Garcia Garcia , had Jans een beter lot gegund :S

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Ik had ook niet verwacht dat Jans zo wanhopig zou zijn dat ie die baan aan moet nemen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BoB_HenK
toolkist schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 18:10:
Ik had ook niet verwacht dat Jans zo wanhopig zou zijn dat ie die baan aan moet nemen
Neem aan dat hij uit is op een stukje eer- en naamsherstel na het debacle in de VS. Ik denk dat Jans daarbij blij mag zijn met de timing van zijn ontslag. Had je je moeten voorstellen dat hij midden in een periode van BLM protesten wordt omslagen vanwege "racial slurs", kan me niet voorstellen dat Twente hem dan had aangesteld (al is die Streuer een rare snijboon, dus wie weet)
Sjah schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 17:58:
Zat eens wat te lezen over sterren op voetbalshirts. Grappige is>> stel dat wij Duits systeem hadden, dan had Ajax 4 sterren gehad, Feyenoord 3, en Psv ook 4. Curieus.
En AZ zou dan nog 1 titel te kort komen voor hun eerste ster. Wellicht dat ze even een briefje naar de UEFA kunnen sturen :+ ?

[ Voor 26% gewijzigd door BoB_HenK op 18-06-2020 09:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15:39
toolkist schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 18:10:
Ik heb weinig sympathie voor FC Twente, maar volgens mij is het geen gek moment om in te stappen. De club heeft veel meer in zn mars dan de huidige positie en ik heb de indruk (op niks gebaseerd) dat FC Twente financieel beter door de huidige crisis komt dan concurrenten onderin en in de middenmoot, omdat ze al een grote reorganisatie hebben meegemaakt en de begroting bestaat uit inkomsten die nauwelijks terugvallen (als je als sponsor of supporter nu nog bij Twente zit laat je je door Corona ook niet wegjagen).

In het buitenland zal geen vraag zijn naar Jans, zeker niet na het schandaal, en in Nederland zijn de stoeltjes verdeeld. Hij is ook niet op een leeftijd dat je een sabbatical zou kunnen overwegen en waarschijnlijk wordt het alleen maar moeilijker als hij dat schandaal niet af weet te schudden.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
ph4ge schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 09:31:
[...]

Ik heb weinig sympathie voor FC Twente, maar volgens mij is het geen gek moment om in te stappen. De club heeft veel meer in zn mars dan de huidige positie en ik heb de indruk (op niks gebaseerd) dat FC Twente financieel beter door de huidige crisis komt dan concurrenten onderin en in de middenmoot, omdat ze al een grote reorganisatie hebben meegemaakt en de begroting bestaat uit inkomsten die nauwelijks terugvallen (als je als sponsor of supporter nu nog bij Twente zit laat je je door Corona ook niet wegjagen).

In het buitenland zal geen vraag zijn naar Jans, zeker niet na het schandaal, en in Nederland zijn de stoeltjes verdeeld. Hij is ook niet op een leeftijd dat je een sabbatical zou kunnen overwegen en waarschijnlijk wordt het alleen maar moeilijker als hij dat schandaal niet af weet te schudden.
Volgens mij heeft Twente momenteel nog 9 contractspelers, geen geld, en een achterban met te hoge verwachtingen. Volgens mij geen slechter moment om te beginnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ph4ge
toolkist schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 10:10:
Volgens mij heeft Twente momenteel nog 9 contractspelers, geen geld, en een achterban met te hoge verwachtingen. Volgens mij geen slechter moment om te beginnen.
Klinkt als dat Jans een hele selectie mag inrichten en een club naar zn hand kan zetten. Volgens mij staat Twente er financieel niet slechter op als de meeste andere clubs in het rechterrijtje, ze hebben een begrotingsomvang waarmee ze subtop zouden moeten kunnen spelen. Of hij met te hoge verwachtingen te maken gaat krijgen kan ik niet beoordelen, voorlopig heeft Twente de afgelopen jaren tegen degradatie/voor promotie moeten vechten en lijkt het me dat als hij een plekje in de middenmoot verovert hij gewoon goed werk levert.

Maar ik ben geen FC Twente expert, noch fan. Ik vind Jans wel sympathiek.

[ Voor 5% gewijzigd door ph4ge op 18-06-2020 11:16 ]

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Sjah schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 14:12:
Wanneer komt nou dat kleine 3e ringetje erbij, in de Arena? Las daar al jaar of 6 terug over...
Komt waarschijnlijk ergens nadat de bouw van Feyenoord City is gestart. Blijft Feyenoord in het oude stadion spelen en gaat het maximum aantal toeschouwers weer net boven de 51.000 komen dan komt er geen derde ring verwacht ik.

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ankona
OPSLAGHOND schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 12:27:
[...]
het maximum aantal toeschouwers
Toeschouwers, wat zijn dat? Is dat iets uit een grijs verleden?

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Omdat het toch blijft storen O-) (nou vind ik deze met witte kraag boord ook mooier maar toch)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8-SG9Va9lUm-a0KNPuv_Br_1uCQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/OeZRouAvGzJOLraRXSyrZtxW.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5IMgtI4LZLOr37CmyR0IkJsIjcI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/FU4GFdVPXfJe8WGUwerH9pMV.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cQexdnthvEg6pgfjnSD7c99L1C4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/672PQD2uAf8DFSIGnGumebL5.png?f=user_large

En wat was de cover van France Football :+ :

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_xpABoT4c0g2SUNP4Ol-SzxnDjI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/w03dUDjXFeNpkbMRWcn77mcI.jpg?f=user_large

Oftewel dit shirt uit de Europa Cup in 1972

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hA2OuxiQDgYs2DkUfbqi2htYcKE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/JeH8C4dpvpYIP8G8SkrXnpxM.jpg?f=user_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QRAHn1uxWjNiRsGMVD4OT7eFt2I=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/HSwMwqVVSnrJ4Wc7I3ITxwKO.jpg?f=user_large

Ipv

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T-BlbvtMs8zAjiRcy_28Z1hf7_g=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/wdXsisAesbbDN3snMHp16LPl.jpg?f=user_large

Doet me ook gelijk aan deze denken (met een rode nekrand was ie toch aardig in de buurt gekomen van die Le Coq) maar dat is meer wat voor het Voetbalshirtjes topic (waar toch geen hond had gekeken dus hier neergezet ;) )

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SlFsIp8VVSaCTqGNZDH7XMXrW3E=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/20Zv734bkmUfcpWfzHHJhB91.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Sjah schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 17:58:
Wat is het Duitse systeem dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjah
  • Nu online
Iets van 1 ster bij 3 titels, en 4 sterren bij 20 titels, etc.

Wikipedia: Meisterstern – Wikipedia

[ Voor 43% gewijzigd door Sjah op 18-06-2020 14:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17:19
Sjah schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 13:53:
Iets van 1 ster bij 3 titels, en 4 sterren bij 20 titels, etc.
1 ster bij 3 titels, 2 sterren bij 5 titels, 3 sterren voor 10 titels en 4 sterren voor (meer dan) 20 titels.
Bij ons is het een ster per 10-tal.

Leuk feitje, in Italië (zelfde systeem als in NL) heeft Juventus 3 sterren maar zij hebben er initieel voor gekozen om de 2 sterren te blijven dragen, en pas wanneer een ander team ook 2 sterren zou mogen dragen, de derde ster te gaan dragen om te laten zien dat ze beter zijn dan de rest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
jbdeiman schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 14:01:
[...]

1 ster bij 3 titels, 2 sterren bij 5 titels, 3 sterren voor 10 titels en 4 sterren voor (meer dan) 20 titels.

Leuk feitje, in Italië (zelfde systeem als in NL) heeft Juventus 3 sterren maar zij hebben er initieel voor gekozen om de 2 sterren te blijven dragen, en pas wanneer een ander team ook 2 sterren zou mogen dragen, de derde ster te gaan dragen om te laten zien dat ze beter zijn dan de rest.
Waar wel de gemeld dient te worden dat het gaat om kampioenschappen in de Bundesliga (dus vanaf 1963) itt tot in Nederland waar ook de titels voor de oprichting (pre-1956) meegenomen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Nu online
jbdeiman schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 14:01:
[...]

Nog een leuk feitje, Brazilie heeft in 68 heel even , als 1e, met 2 sterren rondgelopen tijdens een toernooi in Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pt62R-Rxba9QSZwA8Ni6_2Be0pI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/B2U3k7tT09Xhq6ezVe721lFf.png?f=user_large Europa (vriendschappelijk).

Volgens Wiki is deze foto van Pele van Wk70, daar ben ik niet zeker van, dat ze dat Wk al met 2 sterretjes speelden.;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Napo schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 14:05:
[...]

Waar wel de gemeld dient te worden dat het gaat om kampioenschappen in de Bundesliga (dus vanaf 1963) itt tot in Nederland waar ook de titels voor de oprichting (pre-1956) meegenomen worden.
In Nederland schijnt er ook een amateurclub rond te lopen met een ster

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dweebus
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 05-09 10:45
toolkist schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 10:10:
[...]

Dat is een beetje het probleem van de mensen buiten Twente, die denken vaak te weten wat de Twentse achterban wil ;)
Die Derksen van VI is daar wel het extreme voorbeeld van. (Die denkt dat het bij de supporters altijd om de punten gaat, terwijl Twente supporters zich meestal juist kwaad maken om gebrek aan tactiek / inzet etc.)

De achterban gaat uit van handhaving en in het gunstigste geval in de middenmoot eindigen. Dat laatste is wel heel erg afhankelijk van wat er aan spelers binnen gaat komen overigens.
Gelukkig is rancune vooral een ding dat in de supporterswereld leeft :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

ph4ge schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 11:11:
[...]

Klinkt als dat Jans een hele selectie mag inrichten en een club naar zn hand kan zetten. Volgens mij staat Twente er financieel niet slechter op als de meeste andere clubs in het rechterrijtje, ze hebben een begrotingsomvang waarmee ze subtop zouden moeten kunnen spelen. Of hij met te hoge verwachtingen te maken gaat krijgen kan ik niet beoordelen, voorlopig heeft Twente de afgelopen jaren tegen degradatie/voor promotie moeten vechten en lijkt het me dat als hij een plekje in de middenmoot verovert hij gewoon goed werk levert.

Dan geef je hem geen contract voor 1 seizoen toch?

Lijkt me eerder een tussenjaar aangezien TD Jan Streuer ook maar voor 1 seizoen tekende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17:19
Dweebus schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 14:57:
[...]

Dat is een beetje het probleem van de mensen buiten Twente, die denken vaak te weten wat de Twentse achterban wil ;)
Die Derksen van VI is daar wel het extreme voorbeeld van. (Die denkt dat het bij de supporters altijd om de punten gaat, terwijl Twente supporters zich meestal juist kwaad maken om gebrek aan tactiek / inzet etc.)

De achterban gaat uit van handhaving en in het gunstigste geval in de middenmoot eindigen. Dat laatste is wel heel erg afhankelijk van wat er aan spelers binnen gaat komen overigens.
Klopt denk ik wel, kom zelf (enigszins) uit de regio, al wonen hier meer Zwolle en Eagles supporters. De Twente supporters die ik ken zijn meer bezig met het langzaam opkrabbelen uit het diepe dal van de club dan dat ze verwachten met een paar jaar weer in de middenmoot mee te doen, laat staan mee kunnen strijden om prijzen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Ankona schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 14:15:
[...]

In Nederland schijnt er ook een amateurclub rond te lopen met een ster
Wikipedia: HVV (Den Haag)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

ph4ge schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 11:11:
[...]

Met huurspelers kun je geen selectie 'inrichten' en een club 'naar de hand zetten'. Zoveel heeft die nieuwe TD al wel verklapt, dat er geen budget is voor het type speler dat Twente wil kopen, en voor transfer-vrij is er veel concurrentie. Blijft over z'n zelfbenoemde 'uitgebreide netwerk', wat niet zal resulteren is gratis aankopen, dus: Huren. Ik zou er niet rouwig om zijn als ze door de mand vallen :+
Bovendien heeft ie maar een contract voor één seizoen zoals @On_E terecht opmerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
naitsoezn schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 16:53:
Bovendien heeft ie maar een contract voor één seizoen zoals @On_E terecht opmerkt.
Jans geeft aan dat hij altijd contracten voor 1 seizoen wil, bij FC Groningen heeft hij 8x zn eenjarige contract verlengd. Intentie is meerdere jaren.

Dat de situatie bij FC Twente moeilijk is snap ik, maar toch kun je zo 6 clubs aanwijzen die het net zo moeilijk hebben maar met een veel kleinere begroting.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

ph4ge schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 18:52:
[...]

Dat de situatie bij FC Twente moeilijk is snap ik, maar toch kun je zo 6 clubs aanwijzen die het net zo moeilijk hebben maar met een veel kleinere begroting.
Wijs ze eens aan? Die zijn ongetwijfeld net zo omgegaan met hun recente trainers dan bij Twente :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchgio
Een Roda misschien, maar dat is een ander verhaal. ;)
Een onbekende TD en geen waardige selectie, ga er maar aan staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Dweebus schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 14:57:
[...]

Ehm ja, en daardoor moesten de trainer en TD weg? Zomaar een voorbeeld:
"Trainer Gonzalo Garcí­a? Ligt al tijden onder vuur", schrijft hij in de Tubantia. "Technisch directeur Ted van Leeuwen? Is al via een spandoek gevraagd op te krassen. En algemeen directeur Paul van der Kraan? Verketterd op de werkvloer, vanwege zijn 'botte saneren'", aldus Ten Voorde, die weet dat er in de laatste jaren maar weinig trainers en directeuren overeind zijn gebleven.
Ik weet prima wat er leeft bij veel Twente supporters, meerdere vestigingen van ons in die regio dus erg vaak contact met verschillende Twente supporters. Die hebben zelf wel realistische verwachtingen, maar beamen stuk voor stuk dat er een heel aantal nog "oude" verwachtingen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoB_HenK
naitsoezn schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 16:53:
[...]

Met huurspelers kun je geen selectie 'inrichten' en een club 'naar de hand zetten'. Zoveel heeft die nieuwe TD al wel verklapt, dat er geen budget is voor het type speler dat Twente wil kopen, en voor transfer-vrij is er veel concurrentie. Blijft over z'n zelfbenoemde 'uitgebreide netwerk', wat niet zal resulteren is gratis aankopen, dus: Huren. Ik zou er niet rouwig om zijn als ze door de mand vallen :+
Als grote Engelse of Duitse club wellicht wel interessant. 4-5 spelers van 21 en jonger stallen en garanties afdwingen dat ze X speeltijd krijgen? Hoeft Twente niet noodzakelijk slechter van te worden. Je kan maar beter 13e worden met een huurlegioen, dan 17e met je "eigen" spelers die te duur zijn voor de KKD.
ph4ge schreef op donderdag 18 juni 2020 @ 18:52:
[...]

Jans geeft aan dat hij altijd contracten voor 1 seizoen wil, bij FC Groningen heeft hij 8x zn eenjarige contract verlengd. Intentie is meerdere jaren.

Heb het idee dat er daarom juist meer aandacht voor FCT is, de val is in potentie langer en van een grotere hoogte en daarmee interessanter :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:43
Twente... Grote achterban, mooi stadion.... Maar dan houd het voor nu ook wel op als ik zo lees.
De selectie en de financiële middelen zijn karig. Maar toch grote verwachtingen.
Jans houdt niet van thuis zitten volgens mij.
Ze morgen blij zijn als ze zich handhaven in de eredivisie of ben ik nu te pessimistisch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:18
Harribo schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 09:36:
Twente... Grote achterban, mooi stadion.... Maar dan houd het voor nu ook wel op als ik zo lees.
De selectie en de financiële middelen zijn karig. Maar toch grote verwachtingen.
Ze morgen blij zijn als ze zich handhaven in de eredivisie of ben ik nu te pessimistisch?
Denk dat je te pessimistisch bent, ze hebben een goede trainer en zijn niet de enige club die het financieel niet geweldig voor elkaar heeft. Natuurlijk, ze zouden kunnen degraderen, maar ik zie Twente zich eerder handhaven dan enkele andere kleine clubs (niet alsof die zo'n geweldige selecties hebben).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Dat is meer dan de helft van de andere Eredivisie clubs heeft. Ze hebben nog steeds de 6e-7e begroting van de Eredivisie. Ze zullen niet voor de prijzen spelen, maar daar is wel wat leuks mee te doen?
Volgens mij is de verwachting een strijd tegen degradatie, zo groot zijn die verwachtingen niet. Ten opzichte van RKC, ADO, VVV, etc. is het allemaal zo slecht nog niet.

Je moet ze niet vergelijken met de topclubs of het Twente van 10 jaar geleden, je moet ze vergelijken met de clubs in het rechterrijtje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dweebus
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 05-09 10:45
toolkist schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 09:05:
[...]

Ehm ja, en daardoor moesten de trainer en TD weg? Zomaar een voorbeeld:

[...]

Ik weet prima wat er leeft bij veel Twente supporters, meerdere vestigingen van ons in die regio dus erg vaak contact met verschillende Twente supporters. Die hebben zelf wel realistische verwachtingen, maar beamen stuk voor stuk dat er een heel aantal nog "oude" verwachtingen hebben.
Blijkbaar.
Zo'n Garcia had 5 leuke wedstrijden in het begin. Maar hij bleef maar experimenteren. Er zat geen systeem in, het elftal straalde niks uit.
Daar zijn uiteindelijk 2 mensen (eind-)verantwoordelijk voor; trainer en TD.

En ja, er zullen altijd supporters zijn die denken dat ze kampioen gaan worden. Dat soort roze bril kijkers heb je bij elke club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

ph4ge schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 12:18:
[...]
Dat is meer dan de helft van de andere Eredivisie clubs heeft. Ze hebben nog steeds de 6e-7e begroting van de Eredivisie. Ze zullen niet voor de prijzen spelen, maar daar is wel wat leuks mee te doen?

[...]

Volgens mij is de verwachting een strijd tegen degradatie, zo groot zijn die verwachtingen niet. Ten opzichte van RKC, ADO, VVV, etc. is het allemaal zo slecht nog niet.

Je moet ze niet vergelijken met de topclubs of het Twente van 10 jaar geleden, je moet ze vergelijken met de clubs in het rechterrijtje.
Zoals uitgerekend Ron Jans heeft aangetoond met ‘slechts’ Zwolle, kun je met een goed draaiend team wel wat bereiken - ook prijzen.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Dweebus schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 12:19:
[...]

Blijkbaar.
Zo'n Garcia had 5 leuke wedstrijden in het begin. Maar hij bleef maar experimenteren. Er zat geen systeem in, het elftal straalde niks uit.
Daar zijn uiteindelijk 2 mensen (eind-)verantwoordelijk voor; trainer en TD.

En ja, er zullen altijd supporters zijn die denken dat ze kampioen gaan worden. Dat soort roze bril kijkers heb je bij elke club.
En toch wisten die 2 de club veilig te krijgen wat al een prestatie op zich is. Toch niet raar dat ie met een bijeengeraapt zooitje een tijd moet zoeken? Tis nou niet dat ie de luxe had om eens flink selectief te zijn met wie ze wilden halen.
Ramzzz schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 12:28:
[...]

Zoals uitgerekend Ron Jans heeft aangetoond met ‘slechts’ Zwolle, kun je met een goed draaiend team wel wat bereiken - ook prijzen.
Met een meerjaren beleid wat Twente nu net niet heeft ;)
AZ-coach Arne Slot heeft nog steeds hoop dat de Alkmaarders het beste Champions League-ticket in Nederland zullen krijgen. De trainer meent dat er in de discussie over het oordeel van de KNVB te veel wordt stilgestaan bij de handelwijze van AZ en niet bij de inhoud van het vraagstuk.
|:(
"Als de KNVB had gezegd dat ze doelsaldo een betere sportieve grond dan onderling resultaat vinden, had ik het daar ook niet mee eens kunnen zijn, maar dan was het wel makkelijker te accepteren"
Wat wil je nou? Dat is toch precies wat er gedaan is? Echt.... :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Henkie_NtA
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 17:10
[
Wat wil je nou? Dat is toch precies wat er gedaan is? Echt.... :D
Volgens mij heeft de KNVB formeel gezegd dat de huidige stand de eindstand is en daarmee indirect dat doelsaldo dus leidend is. Dat ze daar bij AZ een hele semantische discussie van willen maken, moeten zij weten, maar het gaat echt niet meer veranderen.

[ Voor 7% gewijzigd door Henkie_NtA op 19-06-2020 15:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:30
Henkie_NtA schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 15:52:
[...]

Volgens mij heeft de KNVB formeel gezegd dat de huidige stand de eindstand is en daarmee indirect dat doelsaldo dus leidend is. Dat ze daar bij AZ een hele semantische discussie van willen maken, moeten zij weten, maar het gaat echt niet meer veranderen.
AZ heeft al laten zien hoe zwak ze zijn door niet bij de vergadering aanwezig te zijn.

Gewoon 80 punten in mindering volgend jaar. Scheelt veel discussie.

Andere oplossing is AZ degraderne is er in ieder geval één plek over.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Pagina: 1 ... 36 ... 38 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"

Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2019/2020 besproken worden.
Politiek en overige randzaken omtrent het voetbal [Voetbal] Politiek en andere randzaken