Dat was de overheid. Er was een verbod op vergunningsplichtige evenementen dat is verlengd tot 1 september. Betaald voetbal zonder publiek valt daar ook onder.D-e-n schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 13:01:
[...]
Ik weet niet of de begindatum van de competitie als is opgeschoven. En hij heeft de competitie niet afgebroken. De clubs hebben de competitie afgebroken.
De overheid heeft wel meer eindes van verboden naar voren opgeschoven na overleg met de sector. Het is nu pas dat KNVB en clubs met plannen komen hoe alles weer op te starten en wat voor fases daar bij zouden kunnen horen. Dan is die 1 september ook niet meer heilig zo blijkt nu, in elk geval voor oefenwedstrijden zit er kennelijk al ruimte.JanW schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 13:12:
[...]
Dat was de overheid. Er was een verbod op vergunningsplichtige evenementen dat is verlengd tot 1 september. Betaald voetbal zonder publiek valt daar ook onder.
Maar je kunt het Gudde dus niet verwijten dat hij een plan maakt om weer te kunnen voetballen. Je kunt hem en vooral ook de clubs wel verwijten dat men maanden alleen heeft gesteggeld over de eindstand in plaats van eerst het belangrijkste te bespreken: op welke manier kunnen we überhaupt weer gaan voetballen.
als dat zo is blijkt eens te meer hoe absuurt het bedrag is. Er wordt al 200 miljoen door de grote clubs betaald. Dan heb je dus ipv ca 1-2 maanden geld dus bijna 3/4e seizoen geld.ed1703 schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 11:23:
[...]
Het totale eredivsie-budget ligt ergens tussen de 400 en 500 miljoen euro. Dit gaat om bedragen om clubs draaiende te kunnen houden omdat er vrijwel geen inkomsten uit toeschouwers zijn te verwachten tot iig 1-1-2021. Met alleen maar TV-gelden kun je niets.
Daar zijn (een deel van) de spelerscontracten van uitgezonderd.
Er stonden al clubs op omvallen voor dit gebeuren. Deze clubs zijn niet profclub waardig (hoe lullig ook).
En zolang er spelers 1 miljoen verdienen waar dan ook kan je zoiets niet maken.
Het was een schande dat een topman van KLM (air france) een bonus kreeg (over vorig jaar overigens). Maar wanneer enkele tientallen spelers onbeschoft veel geld (en ja misschien is het niet super veel in vergelijking met het buitenland maar het is en blijft onbeschoft veel) verdienen kan je zoiets toch niet doen.
en dat clubs een ander voorstel hadden en dat dat verworpen is. Ook het niet nemen van een besluit is slap geweest. Want uiteindelijk heeft hij geen besluit genomen.D-e-n schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 13:19:
[...]
Maar je kunt het Gudde dus niet verwijten dat hij een plan maakt om weer te kunnen voetballen. Je kunt hem en vooral ook de clubs wel verwijten dat men maanden alleen heeft gesteggeld over de eindstand in plaats van eerst het belangrijkste te bespreken: op welke manier kunnen we überhaupt weer gaan voetballen.
[ Voor 21% gewijzigd door Kevinp op 06-06-2020 13:31 ]
d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.
Nee, nee, nee, nee. Ga nu geen dingen verzinnen of erbij slepen. De clubs wilden in april al definitief stoppen, Ajax, AZ, PSV en clubs als Fortuna voorop. Daarna pas heeft Rutte de datum van 1 september genoemd en pas daarna heeft de KNVB de competitie definitief gestopt.Kevinp schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 13:29:
[...]
en dat clubs een ander voorstel hadden en dat dat verworpen is. Ook het niet nemen van een besluit is slap geweest. Want uiteindelijk heeft hij geen besluit genomen.
Je kunt Gudde veel verwijten maar niet dat de eredivisie niet hervat is. Dat is echt heel krom.
Jawel, hij had na 2 weken zoals zo ongeveer elke andere bond het besluit moeten nemen om de competitie te stoppen.D-e-n schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 13:37:
[...]
Nee, nee, nee, nee. Ga nu geen dingen verzinnen of erbij slepen. De clubs wilden in april al definitief stoppen, Ajax, AZ, PSV en clubs als Fortuna voorop. Daarna pas heeft Rutte de datum van 1 september genoemd en pas daarna heeft de KNVB de competitie definitief gestopt.
Je kunt Gudde veel verwijten maar niet dat de eredivisie niet hervat is. Dat is echt heel krom.
Dat die niet hervat is kan je niet verwijten. Deze discussie had nooit gevoerd mogen worden. Het is in mijn ogen ook een schande dat er in andere landen weer gespeeld wordt. Hieruit blijkt hoe ziek het voetbal is.
Er zijn slechts aan paar landen in West-Europa waar vaststaat dat de competitie nooit meer hervat gaat worden. En alleen België was eerder met definitief stoppen. Frankrijk was later, de rest van de landen voetbalt inmiddels weer, gaat weer voetballen en de meerderheid weet het nog niet. Nederland was dus heel rap met definitief stoppen. Dus dit argument is kul en berust op een onwaarheid.Kevinp schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 13:44:
[...]
Jawel, hij had na 2 weken zoals zo ongeveer elke andere bond het besluit moeten nemen om de competitie te stoppen.
Niemand pleit hier voor spelen als het nog niet verantwoord is. En toch blijft die suggestie door sommigen maar ingebracht worden in de discussie. Kunnen we hier geen korte metten mee maken? Je suggereert tegenstellingen die er helemaal niet zijn en snoert anderen daarmee de mond. Niet netjes.Deze discussie had nooit gevoerd mogen worden. Het is in mijn ogen ook een schande dat er in andere landen weer gespeeld wordt. Hieruit blijkt hoe ziek het voetbal is.
Ook voorstanders willen de richtlijnen van het RIVM volgen. De discussie gaat enkel over hoe en wanneer je weer zou kunnen beginnen, en hoe dit te overleggen met de instanties. En als je dan gaat beginnen: met welke wedstrijden doe je dat dan. That's all. Maak er s.v.p. niet meer van.
Het voetbal is verder net zo "ziek" als de maatschappij. Iedere bedrijfstak wil zo snel mogelijk weer beginnen: kappers, masseurs, prostituees, horecabazen, sportscholen, pretparken, bioscopen enzovoort. En niet te vergeten de gemiddelde Nederlander die natuurlijk wel gewoon op vakantie wil. Dus de voetballerij is daar geen uitzondering in.
Sorry hoor maar hieruit blijkt wel het hele smalle blikveld van de voetballer. Er is meer dan voetbal. Zo ongeveer alle bonden betekend voor mij niet het buitenland daar heb ik niks mee te maken. Maar andere sportbonden in Nederland.D-e-n schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 14:14:
[...]
Er zijn slechts aan paar landen in West-Europa waar vaststaat dat de competitie nooit meer hervat gaat worden. En alleen België was eerder met definitief stoppen. Frankrijk was later, de rest van de landen voetbalt inmiddels weer, gaat weer voetballen en de meerderheid weet het nog niet. Nederland was dus heel rap met definitief stoppen. Dus dit argument is kul en berust op een onwaarheid.
ik zal het volgende antwoord vast voor ze invullen: "jamaar daar gaat niet veel geld in om"Kevinp schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 22:07:
[...]
Sorry hoor maar hieruit blijkt wel het hele smalle blikveld van de voetballer. Er is meer dan voetbal. Zo ongeveer alle bonden betekend voor mij niet het buitenland daar heb ik niks mee te maken. Maar andere sportbonden in Nederland.
been there before
Het is een beetje makkelijk om naar de nationale jue de boules competitie te wijzen, om 2 redenen:Kevinp schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 22:07:
Sorry hoor maar hieruit blijkt wel het hele smalle blikveld van de voetballer. Er is meer dan voetbal. Zo ongeveer alle bonden betekend voor mij niet het buitenland daar heb ik niks mee te maken. Maar andere sportbonden in Nederland.
1. Het Nederlands voetbal heeft gelobbyd bij de regering voor ´duidelijkheid´, en de regering heeft geluisterd naar de met afstand grootste sport. Op dat moment zaten de andere sporten ook klem. Als het prof voetbal definitief gestaakt gaat worden, hoe kan de NJBB dan nog uitleggen dat het jeu de boules wel doorgaat? Ze werden daarin meegezogen. We moeten niet doen alsof het voetbal slechts heeft gereageerd op de ontwikkelingen, nee, het Nederlandse voetbal had daar de leiding in.
Zoals nu ook blijkt dat de KNVB het maar hoeft te vragen en een plan te maken en de maatregelen worden (zeer waarschijnlijk) gelijk naar wens versoepeld door de regering.
Als het voetbal niet om 'duidelijkheid' had gevraagd dan was de regering bij het standpunt gebleven "het mag nu niet, het mag binnen 2 weken niet, maar ondertussen evalueren we we de Corona ontwikkelingen en de plannen die jullie indienen en laten we het jullie weten wanneer de situatie weer veilig is." Gezien de enorme versoepelingen van Corona maatregelen sinds 1 juni, incl. allerlei beroepen met veel meer risico dan voetbal, ligt het zeer voor de hand dat op 1 juni de competitie herstart had kunnen worden.
2. Waar lijkt de Eredivisie nou meer op, op de Bundesliga of de NPC (Nationale Petanque Competitie)? Het voetbal heeft een hele andere culturele, maatschappelijke en economische impact dan andere sporten. Het risico zit hem met name in de 50.000 man die op het voetbal afkomen, niet bij die gasten die achter de bal aan rennen. En ook bij die andere Nederlandse bonden wordt inmiddels achter de oren gekrabd en gezocht naar oplossingen, zo is het NPC gestaakt maar voor de NK's jue de boules zijn inmiddels nieuwe speeldata gevonden.
Natuurlijk kan je altijd wel een vergelijking vinden die in je straatje past, maar het lijkt mij niet onredelijk om het voetbal te vergelijken met voetbal in andere landen en met andere beroepen die inmiddels weer mogen, en niet alleen met andere sporten in Nederland. Dat is juist een smal blikveld.
[ Voor 34% gewijzigd door ph4ge op 06-06-2020 23:03 ]
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Column van Jaap de Groot in het Parool gisteren:
"Stel dat niet FC Utrecht en AZ, maar Feyenoord en Ajax naar de Europese voetbalunie (Uefa) waren gestapt. Zou het spelen van de bekerfinale dan voor de KNVB onbespreekbaar zijn gebleven en had de eerste ticket voor de Champions League dan niet ter discussie komen te staan?
Het is niet uitgesloten dat, onder druk van Feyenoord, het legioen en de media, de bekerfinale dan wel gespeeld zou zijn. Niet vriendschappelijk, maar voor zowel de ‘dennenappel’ als directe plaatsing voor de Europa League.
Met een gerichte lobby en de benodigde voorzorgsmaatregelen zou het kabinet echt niet te beroerd zijn geweest om voor 1 september voor één wedstrijd dispensatie te verlenen.
Maar er is niet gelobbyd. Omdat niet Feyenoord protesteert, maar FC Utrecht. En als KNVB loop je in principe de traditionele top 3 niet voor de voeten.
Als de Uefa niet had ingegrepen, 24 uur voordat de KNVB het seizoen 2019/2020 ongeldig wilde verklaren en de Europese tickets op basis van de eindstand van de competitie 2018/2019 zou gaan verdelen, dan was PSV en niet AZ voor de Champions League aangemeld.
Omdat dit vorige week al is aangestipt, daarom nu de casus van FC Utrecht. Net als AZ voelt de club zich door de KNVB niet serieus genomen. Waarom wordt zelfs niet overwogen om voor 1 september die ene wedstrijd om een serieuze hoofdprijs te spelen? Zonder publiek en desnoods in een volledig af te sluiten omgeving (Papendal of KNVB Campus in Zeist). Maar de KNVB weigert een vinger uit te steken.
Het maakt duidelijk dat KNVB-directeur Eric Gudde een overlever is. Iemand die zich door de traditionele top 3 in de rug gedekt voelt en de neus ophaalt voor clubs als AZ, FC Utrecht, Cambuur en De Graafschap. Dus worden mails niet beantwoord en telefoontjes niet opgenomen.
Nadat Champions Leaguedeelname dankzij de Uefa veilig is gesteld probeert AZ nu via dezelfde instantie ook de achter de bestuurstafel vastgestelde eindstand van de eredivisie te corrigeren. Gudde suggereert dat dit een gesloten boek is, maar dat is onjuist. Pas medio juni wordt bepaald of de toewijzing van Europese tickets volgens de door de Uefa aangegeven criteria heeft plaatsgevonden.
In dat oordeel worden de klachten van AZ en FC Utrecht meegewogen. Daarom is de actie van de Alkmaarders strategisch ook in het voordeel van de Utrechters. Twee maken tenslotte meer indruk dan één. Het zorgt er in ieder geval voor dat de Uefa scherper gaat beoordelen of de KNVB richting de vijf Nederlandse inschrijvingen inderdaad het in de richtlijnen omschreven ‘explore all options’ heeft toegepast. Daarom kan FC Utrecht blijven hopen, omdat de KNVB inzake de bekerfinale nooit in oplossingen heeft gedacht.
Dat zou wat zijn. De Uefa die eerst AZ redt en vervolgens FC Utrecht vlot trekt."
Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978
Mwah vind het nogal een wat als gehalte hebben, wat mij betreft slaat hij hier de plank compleet mis.
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Precies, niemand weet wat als.Gynnad schreef op zondag 7 juni 2020 @ 10:28:
Mwah vind het nogal een wat als gehalte hebben, wat mij betreft slaat hij hier de plank compleet mis.
Wat als Ajax vorig jaar van Tottenham had gewonnen?
Wat als de EUFA alles ongeldig had verklaard en met vorig jaar verder was gegaan.
Wat als Ronaldo bij cambuur was komen spelen.
Dat weten we allemaal niet. En ik hoop dat de beslissingen niet anders zijn.
Dat de KNVB niet eens de moeite neemt om de voorstellen van Utrecht en AZ te beantwoorden en niet eens een poging doet om bijv. een uitzondering voor de bekerfinale te krijgen is gewoon opvallend. Het is een terecht vermoeden dat de KNVB en de overheid Feyenoord niet op een dergelijke manier zouden negeren. En het bevalt mij totaal niet dat Feyenoord zich niet bij Utrecht aansluit, dat komt op mij maar lafjes over alsof ze bang zijn de EL miljoenen alsnog mis te lopen.Gynnad schreef op zondag 7 juni 2020 @ 10:28:
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
De regering heeft aangegeven dat er niet gespeeld mag worden tot 1 september, dan is het toch gewoon einde verhaal.Natuurlijk is het vervelend voor FC Utrecht, maar kom op het is voetbal het is niet het einde van de wereld.ph4ge schreef op zondag 7 juni 2020 @ 14:10:
[...]
Dat de KNVB niet eens de moeite neemt om de voorstellen van Utrecht en AZ te beantwoorden en niet eens een poging doet om bijv. een uitzondering voor de bekerfinale te krijgen is gewoon opvallend. Het is een terecht vermoeden dat de KNVB en de overheid Feyenoord niet op een dergelijke manier zouden negeren. En het bevalt mij totaal niet dat Feyenoord zich niet bij Utrecht aansluit, dat komt op mij maar lafjes over alsof ze bang zijn de EL miljoenen alsnog mis te lopen.
Dat de KNVB niet wil kijken om de bekerfinale als seizoensopening te spelen dat vind ik wel vreemd, maar dat zou sowieso betekenen dat er geen Europees ticket meer aan verbonden is en in dat geval zal FC Utrecht er niet veel om geven of de wedstrijd wel of niet doorgaat.
Stel dat Ajax en AZ nu qua doelsaldo andersom hadden gestaan, dan was dat ontzettend zuur en had ik er oprecht van gebaald, maar het seizoen erop zijn we het toch weer allemaal vergeten, dus waar maken we ons druk om.
Het wordt tijd dat het volgend seizoen weer begint, dan is dit geneuzel ook voorbij.
Snap ik, in het TOP Oss stadion kun je alle vaste bezoekers kwijt met ruim 3 meter afstand, zo weinig komen erTOP Oss-directeur bijzonder optimistisch over fans bij start nieuw seizoen
De bekerfinale is een vergunningsplichtig evenement, onafhankelijk van of je hem achter gesloten deuren speelt of niet. Ik betwijfel of dat geldt voor oefenwedstrijden. Dat is de reden van geen voetbal om de knikkers tot 1 september.On_E schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 12:53:
[...]
De beste man riep een week geleden nog dat het spelen van de bekerfinale onmogelijk is omdat er op 1 september pas weer gevoetbald zou mogen worden.
Oftewel, dit is niet per se met elkaar in tegenspraak.
@Leon Zwiers de geruchten omtrent Diemers lijken nu toch wel erg concreet te worden. Dat zal dan wel inhouden dat Fer niet bij gaat tekenen?
Ben benieuwd of hij de stap kan maken, presteren bij Fortuna is toch net ff wat anders dan bij de top 3, alleen de druk al.
Ben benieuwd of hij de stap kan maken, presteren bij Fortuna is toch net ff wat anders dan bij de top 3, alleen de druk al.
Ja, ik wacht het maar af. Belangrijker nieuws is dat Liam Kelly niet terugkeert!toolkist schreef op maandag 8 juni 2020 @ 20:32:
@Leon Zwiers de geruchten omtrent Diemers lijken nu toch wel erg concreet te worden. Dat zal dan wel inhouden dat Fer niet bij gaat tekenen?

Schreuder weg bij Hoffenheim, als ik Overmars was hing ik al aan de telefoon.
Zoeken ze bij Ajax een nieuwe chef lekken naar de pers? Vind Schreuder een prima trainer, maar zijn tegelijkertijd voldoende andere trainers van kwaliteit die Ajax binnen kan halen.loewie1984 schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 11:59:
Vooral een goede assistent onder Ten Hag.BoB_HenK schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 12:07:
[...]
Zoeken ze bij Ajax een nieuwe chef lekken naar de pers? Vind Schreuder een prima trainer, maar zijn tegelijkertijd voldoende andere trainers van kwaliteit die Ajax binnen kan halen.
terug naar hoe het was omdat het toen goed was is zelden een goed idee.loewie1984 schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 11:59:
Het schijnt dat Ajax nog een poging wil gaan doen om een aanvallende speler erbij te gaan halen, aangezien Ziyech en Babel weg zijn en het maar de vraag is of Huntelaar bij zal tekenen.
Dan heeft Ajax nog Tadic, Neres, Promes, Anthony, Traore en Brobbey. Mochten ze er iemand bij halen dan zullen ze denk ik een van de laatste twee spelers verhuren om meer ervaring op te laten doen.
Dan heeft Ajax nog Tadic, Neres, Promes, Anthony, Traore en Brobbey. Mochten ze er iemand bij halen dan zullen ze denk ik een van de laatste twee spelers verhuren om meer ervaring op te laten doen.
Ik vrees dat Mark Diemers niet bij mijn Groningen straks te bewonderen is. Snif.
Feyenoord zal vast meer bieden.
Groningen is toch meer zijn niveau? Snap niet echt dat Feyenoord hem wil halen.Harribo schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 18:34:
Ik vrees dat Mark Diemers niet bij mijn Groningen straks te bewonderen is. Snif.
Ja zou ik ook zeggen. Weet ook niet wat het idee van feyenoord hierachter is.Vos schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 21:12:
[...]
Groningen is toch meer zijn niveau? Snap niet echt dat Feyenoord hem wil halen.
Iets anders. Aangezien de eredivisie afgelopen is en andere competities in het buitenland wel doorgaan, zal het verschil in financiële middelen tussen de eredivisie en de grote buitenlandse competities nog groter worden lijkt me. Jammer
Waar haal je die wijsheid vandaan?Harribo schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 21:29:
Iets anders. Aangezien de eredivisie afgelopen is en andere competities in het buitenland wel doorgaan, zal het verschil in financiële middelen tussen de eredivisie en de grote buitenlandse competities nog groter worden lijkt me. Jammer
Stekelenburg schijnt terug te willen naar de Eredivisie en Sparta heeft interesse om hem te halen. Lijkt mij een mooie aanwinst voor de Eredivisie, natuurlijk niet meer de topkeeper die hij 10 jaar geleden was, maar toch mooi voor de Eredivisie.
37 jaar en de laatste drie jaar vrijwel niet gespeeld (5 wedstrijden waarvan 3x de EFL cup en 2x de EL). Vraag me dan wel af of hij überhaupt aan spelen toe gaat komen (wat niet mijn verwachting is) en hoe hij er voor zou staan indien hij wel speelt.Gynnad schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 13:15:
Stekelenburg schijnt terug te willen naar de Eredivisie en Sparta heeft interesse om hem te halen. Lijkt mij een mooie aanwinst voor de Eredivisie, natuurlijk niet meer de topkeeper die hij 10 jaar geleden was, maar toch mooi voor de Eredivisie.
[YouTube: Beautiful safe Maarten Stekelenburg]
Meerwaarde voor de eredivisie lijkt mij dan ook niet bijzonder groot.
Wat zijn niveau momenteel is, is natuurlijk lastig in te schatten, maar als je sommige keepers in de Eredivisie ziet dan kan ik mij haast niet voorstellen dat hij de minste zal zijn met al zijn ervaring.
Vlag uit dat Babel weg is.Gynnad schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 18:09:
Het schijnt dat Ajax nog een poging wil gaan doen om een aanvallende speler erbij te gaan halen, aangezien Ziyech en Babel weg zijn en het maar de vraag is of Huntelaar bij zal tekenen.
Huntelaar zal als hij een nieuw contract krijgt blij moeten zijn met een plek achter Traore en misschien ook Brobbey.
Voorlopig hebben ze geen van tweeën laten zien dat ze beter spelen dan Huntelaar.Deadsy schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 16:38:
[...]
Vlag uit dat Babel weg is.
Huntelaar zal als hij een nieuw contract krijgt blij moeten zijn met een plek achter Traore en misschien ook Brobbey.
Hij word 37.Sempy schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 17:59:
[...]
Voorlopig hebben ze geen van tweeën laten zien dat ze beter spelen dan Huntelaar.
Hem de voorkeur geven boven Traore zou de domste zet zijn.
Ook een slecht signaal richting de jeugd.
Traore maakt anders een prima indruk, nog weinig kans gehad in het eerste.Sempy schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 17:59:
[...]
Voorlopig hebben ze geen van tweeën laten zien dat ze beter spelen dan Huntelaar.
Float like a butterfly, sting like a bee.
Je moet in principe geen enkele speler zomaar de voorkeur geven, met uitzondering van Messi of Ronaldo. Traore heeft nog niks laten zien (goaltjes tegen ado en rkc), als hij eerste spits wil worden moet hij de concurrentie maar uit de basis spelen.Deadsy schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 18:02:
[...]
Hij word 37.
Hem de voorkeur geven boven Traore zou de domste zet zijn.
Ook een slecht signaal richting de jeugd.
Huntelaar zou ik er in de huidige situatie met al z'n ervaring altijd bijhouden. Krap jaar geleden hield hij Ajax in de titelrace uit bij Groningen en ook dit seizoen 9 goals in 18 wedstrijden (1 goal per 93 minuten). Zo'n speler serveer je niet af vanwege zijn leeftijd.
Of krijgen de clubs wel hun tv gelden?
Dan verandert er niks
Fox heeft volgens mij alles betaald, dit in tegenstelling tot al die competities die zo graag uit willen spelen.Harribo schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 21:05:
[...]
Of krijgen de clubs wel hun tv gelden?
Dan verandert er niks
Verwijderd
Als je online kijkt dan verschillen de meningen over dit shirt behoorlijk. Ik zelf neig ook meer naar "nee". Had liever een andere kleur gezien, maar goed. Wie weet hoe ze straks in het veld eruit zien.Martinusz schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 10:51:
Kanonnen, het nieuwe uitshirt van Ajaxsoms vraag je jezelf weleens af wie dit ontwerpt.
[Afbeelding]
Tsja mijn smaak is het ook niet, maar ik zag wel al dat de webshop van Ajax er nu al uitligt door de belangstelling. Schijnbaar zijn er dus veel supporters die het wel mooi vinden. Wat dat betreft vond ik het uitshirt van afgelopen seizoen een stuk mooier. Van de andere kant kan het altijd ook slechter, dat gifgroene shirt van een jaar of 5 geleden was toch wel het absolute dieptepunt.Martinusz schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 10:51:
Kanonnen, het nieuwe uitshirt van Ajaxsoms vraag je jezelf weleens af wie dit ontwerpt.
[Afbeelding]
Dat is waar, vaak moet je het met de hele kit zien op tv, er zit vast een gedachte achter, ze zeggen ook link met vroeger etc. ik vind het vooral heel druk met aparte kleur.Verwijderd schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 11:13:
[...]
Als je online kijkt dan verschillen de meningen over dit shirt behoorlijk. Ik zelf neig ook meer naar "nee". Had liever een andere kleur gezien, maar goed. Wie weet hoe ze straks in het veld eruit zien.
Ik vind hem juist echt schitterend!Martinusz schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 10:51:
[Afbeelding]
Slecht ingeschoten.Gynnad schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 13:15:

Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Die heeft gewoon textures uit een oud spelletje gepakt en uitvergroot.Martinusz schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 10:51:
[Afbeelding]

Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Dacht eerst dat het een grap was toen ik hem een paar dagen geleden zag, was heel anders dan wat er in het begin werd gezegd. Op zichzelf vind ik het niks iig maar zo alles bijelkaar kan het er nog wel mee door voor een uittenue: (benieuwd of ze daadwerkelijk met een gouden badge mogen spelen)Martinusz schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 11:16:
[...]Dat is waar, vaak moet je het met de hele kit zien op tv, er zit vast een gedachte achter, ze zeggen ook link met vroeger etc. ik vind het vooral heel druk met aparte kleur.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/GVXCa7kzNLZwa2JtFtAgvsIJ.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/jER3Gu5YZrFA5hAzYxfrspri.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/teT3DDERBzZ7qlK5o4Cr9Uan.jpg?f=user_large)
https://www.instagram.com/p/CBScArZgR0X/
Uiteraard een heel verhaal erbij verzonnen aangezien Schotland hetzelfde ontwerp heeft (wel een andere kraag/nek zie ik nu):
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/qZWY3E4Nf6mCqX9gVuix8avs.jpg?f=user_large)
De kleurstelling van het tenue ligt dichterbij:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/DIdsnYNcqn2ViYEs669ZY4S6.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/HUvv6Sxs16CyLrj0EeBy8OSI.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/FPh2KAT0nGMfGINLpUKhVXXQ.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/3noPcbW3g6MKnp9lHMB50b6s.jpg?f=user_large)
dan waar in het begin werd gedacht toen de kleur, 'icey blue' geloof ik, uitgelekt was:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/TPFNxqLSYzbdLyWnpa8YBkri.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/jhGlMxQ7lbEbYEeckglW29jM.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/xCmxObL7TaxVxPFmoXVbiTar.jpg?f=user_large)
Al kan je het natuurlijk ook zien als een combo van deze twee kleurstellingen.
[ Voor 58% gewijzigd door apis29 op 11-06-2020 12:43 ]
Die is lelijk zeg, maar als het teveel op het vorige tenue lijkt dan is de verkoop uiteraard minder/apis29 schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 12:31:
[...]
Dacht eerst dat het een grap was toen ik hem een paar dagen geleden zag, was heel anders dan wat er in het begin werd gezegd. Op zichzelf vind ik het niks iig maar zo alles bijelkaar kan het er nog wel mee door voor een uittenue: (benieuwd of ze daadwerkelijk met een gouden badge mogen spelen)
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Uiteraard een heel verhaal erbij verzonnen aangezien Schotland hetzelfde ontwerp heeft (wel een andere kraag/nek zie ik nu):
[Afbeelding]
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
dan waar in het begin werd gedacht toen de kleur, 'icey blue' geloof ik, uitgelekt was:
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
@apis29 Ajax heeft toestemming van de KNVB om met de gouden batch te spelen, omdat het aangeeft wie de laatste kampioen was, in dit geval is Ajax dat (seizoen 2018/2019).
Volgens mij is het gewoon 1 grote QR code
De ontwerper is Blind gok ik.Martinusz schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 10:51:
"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght
Ongeacht over welke Eredivisie club shirt je het hebt blijft dat kiddie tablet icoontje van het Eredivisie logo nog wel het lelijkst
Dat is 't logo van de vriendenloterij, de hoofdsponsor. Maar het ziet er inderdaad compleet misplaatst uit op 't logo.Fleximex schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 13:09:
Ongeacht over welke Eredivisie club shirt je het hebt blijft dat kiddie tablet icoontje van het Eredivisie logo nog wel het lelijkst
Als trainer?Gynnad schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 13:15:
alles kan off-topic
Ik vraag mij af hoe duidelijk leesbaar die rode letters zijn op een licht blauwe achtergrond op grotere afstand, want vind het op deze foto's al niet heel fijn kijken. Waarschijnlijk konden andere kleuren niet maar vind dit niet echt top.apis29 schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 12:31:
[...]
Dacht eerst dat het een grap was toen ik hem een paar dagen geleden zag, was heel anders dan wat er in het begin werd gezegd. Op zichzelf vind ik het niks iig maar zo alles bijelkaar kan het er nog wel mee door voor een uittenue: (benieuwd of ze daadwerkelijk met een gouden badge mogen spelen)
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
offtopic:
Hoort dit niet in het Voetbalshirtjes topic?
Hoort dit niet in het Voetbalshirtjes topic?
En het dan vreemd vinden dat ze door de rest van NL wereldvreemd en arrogant gevonden worden.Gynnad schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 12:53:
@apis29 Ajax heeft toestemming van de KNVB om met de gouden batch te spelen, omdat het aangeeft wie de laatste kampioen was, in dit geval is Ajax dat (seizoen 2018/2019).
Een detail wat eigenlijk niet opvalt, maar het signaal is wel fout. Waarom zou Ajax moeten pronken met een status die ze niet hebben? (en vooral ook aangezien AZ ook een claim dat op de eerste plek)
Ik snap best dat het allemaal theoretisch recht geluld kan worden, maar het is gewoon not-done.
Er is geen kampioen, dus het past ook niemand om die gouden badge te dragen.
alles kan off-topic
Ankona schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 14:35:
[...]
En het dan vreemd vinden dat ze door de rest van NL wereldvreemd en arrogant gevonden worden.
Een detail wat eigenlijk niet opvalt, maar het signaal is wel fout. Waarom zou Ajax moeten pronken met een status die ze niet hebben? (en vooral ook aangezien AZ ook een claim dat op de eerste plek)
Ik snap best dat het allemaal theoretisch recht geluld kan worden, maar het is gewoon not-done.

De laatste kampioen draagt de batch, als vorig jaar PSV kampioen was geworden, hadden ze nu de batch mogen dragen. Maar nee het is Ajax, dus Ajax is arrogant etc.

Tja, een claim die alleen kan worden onderbouwd met een rangschikking die in de Nederlandse competitie nooit wordt toegepast. En dan nog is eerste zijn dit jaar geen kampioenschap. Anders had Ajax nu de 35e schaal gehad wat niet het geval is. Er is een regerend kampioen en dat ik Ajax uit seizoen 2018-2019.Ankona schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 14:35:
[...]
(en vooral ook aangezien AZ ook een claim dat op de eerste plek)
dit kunnen we ook doortrekken naar of de KNVB, ED, KKD kampioenen van 18/19 met hun plaatje in de startpost van 20/21 komen te staan
Benieuwd of dat ook zo in de regelementen staatGynnad schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 12:53:
Shirt ziet er bij daglicht al een stuk anders uit qua kleur (en bij dit shirt had de gewone badge beter gestaan):
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/cKWnmKPzQThwKY7JJCsbVJfZ.jpg?f=user_large)
https://www.instagram.com/p/CBS_QttJRVe/
[ Voor 3% gewijzigd door apis29 op 11-06-2020 19:40 ]
Het shirt blijft spuuglelijk in elk geval. Man man, ik weet niet of ik ze lelijker heb gezien. Wat is er mis met een effen kleur?
De verkoopcijfersD-e-n schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 19:45:
Wat is er mis met een effen kleur?
[ Voor 19% gewijzigd door apis29 op 11-06-2020 19:58 ]
2004/2005, een soort geel met oranje banen.. brrrD-e-n schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 19:45:
Het shirt blijft spuuglelijk in elk geval. Man man, ik weet niet of ik ze lelijker heb gezien. Wat is er mis met een effen kleur?
Ahja, we gaan weer op de tour om de woorden van iemand, in dit geval @Ankona, zo te interpreteren dat er een blinde haat is jegens Ajax.Martinusz schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 14:41:
Maar nee het is Ajax, dus Ajax is arrogant etc.![]()
man man man
[ Voor 22% gewijzigd door Napo op 12-06-2020 07:59 ]
Ohja natuurlijkNapo schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 07:59:
[...]
Ahja, we gaan weer op de tour om de woorden van iemand, in dit geval @Ankona, zo te interpreteren dat er een blinde haat is jegens Ajax.

Nee dit gaat niet over AjaxAnkona schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 14:35:
[...]
En het dan vreemd vinden dat ze door de rest van NL wereldvreemd en arrogant gevonden worden.

Ohja en Ajax heeft natuurlijk zelf besloten dat de regerend kampioen die batch draagt

Oh, sorry, dit was natuurlijk de eerste keer dat een soortgelijk argument wordt aangehaald:
Dat is het niet, en er zijn situaties waar een bepaalde club op een positie staat waardoor keuzes in bijzonder situaties positief voor een bepaalde club uitvalt. Dat is de realiteit, wat ook de realiteit is is dat niet iedereen met de beslissing eens is.Martinusz schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 14:41:
Maar nee het is Ajax, dus Ajax is arrogant etc.![]()
De kern van het bericht van @Ankona is natuurlijk:
En dat standpunt is zeker te begrijpen, een standpunt waar ik het mee eens ben. Niet omdat Ajax nu met de kampioensbadge gaat spelen maar enkel en alleen omdat het voorgaande seizoen - hoewel die niet afgemaakt is - geen kampioen heeft. Als het AZ was geweest was dat niet anders geweest.Ankona schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 14:35:
De voetbalsector is gelukkig al even uit de hype met felle kleuren (alles voor de verkoopcijfers en blijkbaar sprak het jongeren aan) maar ik durf nu nog niet te zeggen dat dit een verbetering is. Op het eerste gezicht veel en veel te druk. Het logo past ook veel minder goed in het shirt itt de laatste jaren.D-e-n schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 19:45:
De kern is dat hij vindt dat de laatste kampioen niet de batch mag dragen, dat kan natuurlijk gewoon zo gezegd worden, maar nee, laten we beginnen met de zin:Napo schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 08:12:
[...]
Oh, sorry, dit was natuurlijk de eerste keer dat een soortgelijk argument wordt aangehaald:
[...]
Dat is het niet, en er zijn situaties waar een bepaalde club op een positie staat waardoor keuzes in bijzonder situaties positief voor een bepaalde club uitvalt. Dat is de realiteit, wat ook de realiteit is is dat niet iedereen met de beslissing eens is.
[...]
De kern van het bericht van @Ankona is natuurlijk:
[...]
En dat standpunt is zeker te begrijpen, een standpunt waar ik het mee eens ben. Niet omdat Ajax nu met de kampioensbadge gaat spelen maar enkel en alleen omdat het voorgaande seizoen - hoewel die niet afgemaakt is - geen kampioen heeft. Als het AZ was geweest was dat niet anders geweest.
Dus kom niet aan met alles wordt hier neergezet als anti-Ajax, als je een bericht zo begint terwijl de boodschap gewoon een algemene "ik vind dat door de huidige situatie de batch niet gedragen moet worden" is, dan legt diegene het er zelf dik bovenop.Ankona schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 14:35:
[...]
En kom niet aan met als AZ of PSV die batch nu hadden toegepast dat er dan hetzelfde had gestaan, want dan was die eerste zin niet te zien geweest.
De laatste kampioen draagt de batch, dat is nu eenmaal Ajax. Daar kun je het wel/niet mee eens zijn, maar het wordt gelijk weer gelinkt aan arrogant en wereldvreemd zelfs.
[ Voor 5% gewijzigd door Martinusz op 12-06-2020 08:35 ]
Niet helemaal, het laatste seizoen heeft geen kampioen dus geen gebruik van de gouden badge (niet batchMartinusz schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 08:33:
[...]
De kern is dat hij vindt dat de laatste kampioen niet de batch mag dragen, dat kan natuurlijk gewoon zo gezegd worden, maar nee, laten we beginnen met de zin:
Die rants in de posts mogen ook wel weg ja, maar dat gaat twee kanten op. Het helpt totaal niet in constructieve discussies. Het erop door gaan helpt ook totaal niet. Een zinssnede als "het is Ajax, dus Ajax is" om iets uit te leggen zal nu niet en eigenlijk nooit niet positief bijdragen aan een discussie.[...]
Dus kom niet aan met alles wordt hier neergezet als anti-Ajax, als je een bericht zo begint terwijl de boodschap gewoon een algemene "ik vind dat door de huidige situatie de batch niet gedragen moet worden" is, dan legt diegene het er zelf dik bovenop.
Dan was het wellicht geweest dat het achterbaks was dat AZ naar de KNVB was gegaan (al is het maar de vraag hoe die communicatie van de KNVB is geweest) en bij PSV kan ik op dit moment niet zo snel een redenering herinneren die recent gebruikt isEn kom niet aan met als AZ of PSV die batch nu hadden toegepast dat er dan hetzelfde had gestaan, want dan was die eerste zin niet te zien geweest.
Grappig, altijd als ik hoop dat 't hier over voetbal gaat, zijn we weer aan 't keuvelen over alles behalve voetbal 
In deze voetballoze tijd ben veel op Youtube terug aan 't kijken. Premier League highlights, samenvattingen van Duitsland waar ze sinds kort weer zijn begonnen en zo stuitte ik ook op Sporza Retro en de samenvatting van Atletico Madrid - Ajax in de kwartfinale CL van 1997.
Sowieso ben ik wel meer fan van onze zuiderburen qua commentaar en Frank Raes is daar dan ook écht één van de betere commentatoren.
Deze wedstrijd had wel echt heel veel. Twee penalties voor Atletico, een wereldgoal van Dani. Overtredingen en een dozijn aan schwalbes en duikelingen van Atletico. Als dit nu werd gespeeld dan hadden we de 90 minuten niet gehaald. Let vooral op de overtreding van Esnaider op Witsche na ongeveer 11 minuten.
In deze voetballoze tijd ben veel op Youtube terug aan 't kijken. Premier League highlights, samenvattingen van Duitsland waar ze sinds kort weer zijn begonnen en zo stuitte ik ook op Sporza Retro en de samenvatting van Atletico Madrid - Ajax in de kwartfinale CL van 1997.
Sowieso ben ik wel meer fan van onze zuiderburen qua commentaar en Frank Raes is daar dan ook écht één van de betere commentatoren.
Deze wedstrijd had wel echt heel veel. Twee penalties voor Atletico, een wereldgoal van Dani. Overtredingen en een dozijn aan schwalbes en duikelingen van Atletico. Als dit nu werd gespeeld dan hadden we de 90 minuten niet gehaald. Let vooral op de overtreding van Esnaider op Witsche na ongeveer 11 minuten.
Kijk daar kun je over discussieren, zo kun je ook prima een discussie starten.Napo schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 08:39:
[...]
Niet helemaal, het laatste seizoen heeft geen kampioen dus geen gebruik van de gouden badge (niet batch)
Gaat het om de laatste kampioen die de batch mag dragen (= Ajax in dit geval) of gaat het om de kampioen van voorgaand seizoen (= niemand in dit geval, seizoen is niet afgemaakt).
Waarschijnlijk was de regel daarover natuurlijk niet zo specifiek, omdat niemand dit voorzag. De KNVB heeft echter toestemming gegeven om de badge te dragen door Ajax.
100% eens.[...]
Die rants in de posts mogen ook wel weg ja, maar dat gaat twee kanten op. Het helpt totaal niet in constructieve discussies. Het erop door gaan helpt ook totaal niet. Een zinssnede als "het is Ajax, dus Ajax is" om iets uit te leggen zal nu niet en eigenlijk nooit niet positief bijdragen aan een discussie.
Echter wel apart dat je mij er dan op aanspreekt en niet Ankona
Wat ik begrijp uit de media heeft Ajax gevraagd of die badge erop mag, is natuurlijk wel handig om te weten i.v.m. het uitbrengen van de nieuwe shirts[...]
Dan was het wellicht geweest dat het achterbaks was dat AZ naar de KNVB was gegaan (al is het maar de vraag hoe die communicatie van de KNVB is geweest) en bij PSV kan ik op dit moment niet zo snel een redenering herinneren die recent gebruikt is
En dit laatste was daar natuurlijk een betere reactie op geweest ;-). Vanuit welke redenen kan een club zo'n vraag willen stellen. Zeker valide redenen om daar duidelijkheid over te willen hebben en op basis daarvan een keuze te maken wat ze er mee gaan doen.Martinusz schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 08:50:
[...]
Kijk daar kun je over discussieren, zo kun je ook prima een discussie starten.
Gaat het om de laatste kampioen die de batch mag dragen (= Ajax in dit geval) of gaat het om de kampioen van voorgaand seizoen (= niemand in dit geval, seizoen is niet afgemaakt).
Waarschijnlijk was de regel daarover natuurlijk niet zo specifiek, omdat niemand dit voorzag. De KNVB heeft echter toestemming gegeven om de badge te dragen door Ajax.
[...]
100% eens.
Echter wel apart dat je mij er dan op aanspreekt en niet Ankonasterker nog die verdedig je zelfs nog door te zeggen " ja maar de kern van zijn bericht". Dat werkt dan ook twee kanten op natuurlijk.
[...]
Wat ik begrijp uit de media heeft Ajax gevraagd of die badge erop mag, is natuurlijk wel handig om te weten i.v.m. het uitbrengen van de nieuwe shirtsDie vraag had iedere club in die positie gesteld aan de KNVB, herdrukken/spelden/whatever van duizenden shirts zit niemand op te wachten.
Uiteindelijk blijft het ook maar een badge op een shirt en eerlijk gezegd, de badge valt me eigenlijk nooit echt op, er zit eerder te veel op de huidige shirts dan dat er zaken bij moeten.
Ik vraag mij trouwens nu af, zie die badge op alle shirts? Alleen de "kampioen"Napo schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 09:00:
[...]
En dit laatste was daar natuurlijk een betere reactie op geweest ;-). Vanuit welke redenen kan een club zo'n vraag willen stellen. Zeker valide redenen om daar duidelijkheid over te willen hebben en op basis daarvan een keuze te maken wat ze er mee gaan doen.
Uiteindelijk blijft het ook maar een badge op een shirt en eerlijk gezegd, de badge valt me eigenlijk nooit echt op, er zit eerder te veel op de huidige shirts dan dat er zaken bij moeten.
Vind die badge sowieso kinderlijk met dat poppetje

Dan even goed nieuws uit Zwolle... volgend seizoen (eindelijk) weer op echt gras
https://peczwolle.nl/nieuws/echt-gras-voor-pec-zwolle
Life is what happens while you're busy making other plans
I call bullshit, en dat weet je zelf ook.Napo schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 08:12:
Als het AZ was geweest was dat niet anders geweest.
Welke plastic veld clubs blijven er nu over? RKC naar gras, VVV en ADO voor zover ik weet ook.frumper schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 10:45:
Dan even goed nieuws uit Zwolle... volgend seizoen (eindelijk) weer op echt gras![]()
Dan heb je nog Heracles, Emmen en Sparta ofzo?
Nee hoor, zie deze set aan reacties na een handeling van AZ
Dat er hier een aantal users zijn die denken dat sommige reactie puur jegens Ajax gericht zijn ligt toch echt bij die groep. Over alle clubs wordt kritisch gesproken maar niet alles wat kritisch is komt doordat het puur die club is.
Same here, kom hier weinig nu en begrijp ook weer waaromJanW schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 08:46:
Grappig, altijd als ik hoop dat 't hier over voetbal gaat, zijn we weer aan 't keuvelen over alles behalve voetbal
[YouTube: Sporza Retro: "Atletico-Ajax in 1997, de beste match die ik ooit zag"]
Die pot tegen Atletico was prachtig ja!
Heb je je zoekresultaten uberhaupt gelezen?Napo schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 16:39:
[...]
Nee hoor, zie deze set aan reacties na een handeling van AZ
Dat er hier een aantal users zijn die denken dat sommige reactie puur jegens Ajax gericht zijn ligt toch echt bij die groep. Over alle clubs wordt kritisch gesproken maar niet alles wat kritisch is komt doordat het puur die club is.
Ik lees op 1 post van LeonZwiers na alleen maar begrip.
Er is ook nog geen NL voetbal heVos schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 16:51:
[...]
Same here, kom hier weinig nu en begrijp ook weer waarom
Die pot tegen Atletico was prachtig ja!
Voor de competities die wel weer spelen moet je in het andere topic zijn, daar gaat het wel over voetbal zelf
Heeee, een veldmannetje. Twee keer zelfs.
Liever een veldmannetje dan een Veltmannetje...Vincent Dave schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 02:56:
[...]
Heeee, een veldmannetje. Twee keer zelfs.
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Ja dat was juist de grap, aangezien zijn naam hier en op andere plekken steevast verkeerd gespeld werd. Och, laat maar dan.Maarten_E schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 05:21:
[...]
Liever een veldmannetje dan een Veltmannetje...
Crisis of geen crisis, de BeNeLiga is weer serieus in het vizier.
Ondertussen circuleert ook een promotiebrochure in bestuurskringen. Dit werkdocument, dat in handen is van de NOS en de Vlaamse krant Het Nieuwsblad, laat zien dat een mogelijke Belgisch-Nederlandse voetbalcompetitie meer is dan slechts een proefballon. Het geeft een inkijkje in de voorlopige richting van het onderzoek.
Opzet BeNeLiga
Ondertussen circuleert ook een promotiebrochure in bestuurskringen. Dit werkdocument, dat in handen is van de NOS en de Vlaamse krant Het Nieuwsblad, laat zien dat een mogelijke Belgisch-Nederlandse voetbalcompetitie meer is dan slechts een proefballon. Het geeft een inkijkje in de voorlopige richting van het onderzoek.
Opzet BeNeLiga
- iedere club speelt 34 duels
- geen play-offs
- zeven Europese tickets
- twee degradanten: de slechts Nederlandse clb en Belgische club
- nacompetitieduels voor op een na slechtse Nederlandse en Belgische club
- promotie/degradatie-duel voor de laagst geklasseerde BE of NL club die in de top-10 eindigt.
Er zullen misschien meer TV inkomsten komen, maar er is dus ook een flink aantal minder Europese plekken in totaal die verdeeld gaan worden, dus gaat dat opwegen tegen de inkomsten die nu Europees worden behaald door de clubs?
Het is een schatting, er is nog geen duidelijk over wat de UEFA toelaat. De afgelopen seizoenen zaten er respectievelijk 8,6,4,9 en 7 Nederlandse en Belgische clubs in de groepsfase.Gynnad schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 13:04:
Er zullen misschien meer TV inkomsten komen, maar er is dus ook een flink aantal minder Europese plekken in totaal die verdeeld gaan worden, dus gaat dat opwegen tegen de inkomsten die nu Europees worden behaald door de clubs?
Het betekent ook dat clubs als bijvoorbeeld FC Utrecht, Heerenveen en Vitesse vrijwel geen kans meer maken op het halen van Europees voetbal. In Nederland heb je als je onder de grote 4 (AZ meegerekend) eindigt nog kans op een Europees ticket, als ze in de BeNeLiga ook nog de top van het Belgische voetbal voor zich moeten dulden lijkt alle hoop op een Europees avontuur voor die clubs wel een beetje vervlogen.
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Dat zal niet het voornaamste aandachtspunt zijn voor die clubs. Degradatie wordt een reëel scenario.dvdkiwi schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 13:12:
Het betekent ook dat clubs als bijvoorbeeld FC Utrecht, Heerenveen en Vitesse vrijwel geen kans meer hebben op het halen van Europees voetbal. In Nederland heb je als je onder de grote 4 (AZ meegerekend) eindigt nog kans op een Europees ticket, als ze in de BeNeLiga ook nog de top van het Belgische voetbal voor zich moeten dulden lijkt alle hoop op een Europees avontuur voor die clubs wel een beetje vervlogen.
Bijzonder hoe dit zou moeten gaan werken. Het is dus veel belangrijker om minimaal 2 NL clubs onder je te houden dan dat er BE clubs onder je zitten. Uiteindelijk moet je elke wedstrijd willen winnen maar als je kan haast beter spelers geschorst hebben tegen een BE club dan een meer directe concurent in NL. Dit soort maatregelen lijken wel nodig om niet een overwicht aan NL of BE clubs te krijgen maar of dit in de praktijk gaat werken is nog maar de vraag.strafschop schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 11:45:
Opzet BeNeLigaVan het laatste punt is mij niet duidelijk wat ze daar mee willen.
- geen play-offs
- zeven Europese tickets
- promotie/degradatie-duel voor de laagst geklasseerde BE of NL club die in de top-10 eindigt.
Hoe je dan Europeese tickets gaat uitdelen is ook maar de vraag. de beste NL en de beste BE club naar de CL of kunnen de Europeese tickets wel allemaal naar NL of BE clubs gaan?
HEt gaat natuurlijk om de teams die toegang hadden tot de voorronde en groepsfase, dat zal wel wat meer zijn geweest dan 7. De 7 plekken die nu in het artikel staan zullen echt niet allemaal groepsfase tickets zijn.strafschop schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 13:12:
[...]
Het is een schatting, er is nog geen duidelijk over wat de UEFA toelaat. De afgelopen seizoenen zaten er respectievelijk 8,6,4,9 en 7 Nederlandse en Belgische clubs in de groepsfase.
Prima toch? Die verzieken de ranking alleen maar.dvdkiwi schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 13:12:
Het betekent ook dat clubs als bijvoorbeeld FC Utrecht, Heerenveen en Vitesse vrijwel geen kans meer maken op het halen van Europees voetbal. In Nederland heb je als je onder de grote 4 (AZ meegerekend) eindigt nog kans op een Europees ticket, als ze in de BeNeLiga ook nog de top van het Belgische voetbal voor zich moeten dulden lijkt alle hoop op een Europees avontuur voor die clubs wel een beetje vervlogen.
Overigens zie ik Ajax liever in de Bundesliga. Dan krijgt Bayern ook wat concurrentie
[ Voor 7% gewijzigd door ephymerous op 13-06-2020 17:01 ]
XXXVI
Daar heb je een heel goed puntephymerous schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 17:00:
[...]
Prima toch? Die verzieken de ranking alleen maar.
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Blijft gewoon een erg slecht plan, zeker in deze geforceerde opzet.strafschop schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 11:45:
Opzet BeNeLigaVan het laatste punt is mij niet duidelijk wat ze daar mee willen.
- geen play-offs
- zeven Europese tickets
Als je een competitie speelt, dan zijn alle teams gelijk. Onderste twee degraderen, bovenste is kampioen. Geen dubbele nationale ranglijsten erin knutselen.
Ik zie er geen voordelen in om de competities samen te voegen. De teams in de ED zijn eigenlijk best wel aan elkaar gewaagd. Er is een duidelijke top 4 die vrij consequent de lijst aanvoeren, maar ook die kunnen allemaal een uitglijder hebben tegen de degradatie kandidaten.
Het zal voor de meeste teams een stuk lastiger zijn om sponsor inkomsten op pijl te houden. Belgie en Nederland zijn best wel verschillende markten en veel sponsors zijn maar op een van beide markten actief.
Verder valt dan de helft van de huidige ED teams buiten de boot. Die zullen terug moeten vallen in een nieuw tweede niveau met veel minder exposure.
alles kan off-topic
Goed punt wel qua sponsoren, hoeveel sponsoren zijn er actief in België?
Pak even wat hoofdsponsoren van de Eredivisieclubs:
Ziggo: Niet actief in België
Qurrent: Niet actief in België
Brainport Eindhoven: Überhaupt niet actief
, maar zal voor Belgen nog onbegrijpelijker zijn.
Zorg van de Zaak: Niet actief in België
Destil: Niet actief in België
Droomparken: Niet actief in België
AFAS: Wel actief in België
Als ik zo vlug even kijk zie ik 1 sponsor die wel actief is.
België dan:
Unibet (Club Brugge): Niet actief in Nederland (zulke uitingen zijn verboden zelfs)
Voo (Standard Luik): Niet actief in Nederland
BNP Paribas/Fortis (Anderlecht): Niet actief in Nederland
Beobank (Genk): Niet actief in Nederland
vdk bank( AA Gent): Niet actief in Nederland
Proximus (Charleroi): Niet actief in Nederland
Als ik zo vlug even kijk is er op dit moment 0 synergie qua sponsoren. Willen ze alle sponsorcontracten openbreken dan? Ik kan qua bekende Belgische bedrijven qua sponsoren eigenlijk alleen wat banken en supermarkten noemen, maar ja, geen van allen actief in Nederland. Of je zou internationale sponsoren krijgen, maar die zullen niet investeren in een relatief kleine competitie.
Brainport Eindhoven: Überhaupt niet actief
België dan:
Unibet (Club Brugge): Niet actief in Nederland (zulke uitingen zijn verboden zelfs)
Als ik zo vlug even kijk is er op dit moment 0 synergie qua sponsoren. Willen ze alle sponsorcontracten openbreken dan? Ik kan qua bekende Belgische bedrijven qua sponsoren eigenlijk alleen wat banken en supermarkten noemen, maar ja, geen van allen actief in Nederland. Of je zou internationale sponsoren krijgen, maar die zullen niet investeren in een relatief kleine competitie.
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Eén kleine correctie. Officieel is unibet misschien niet actief in NL maar het is een vrij bekend gok kantoor voor heel veel mensen in NLMaarten_E schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 17:38:
Goed punt wel qua sponsoren, hoeveel sponsoren zijn er actief in België?
Brainport Eindhoven: Überhaupt niet actief, maar zal voor Belgen nog onbegrijpelijker zijn.
België dan:
I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.
@Maarten_E
Dat is precies de reden die ik al langer aangeef.
Ze kunnen zeggen wat ze willen maar financieel is het alles behalve interessant om samen een competitie op te zetten.
De shirtsponsors gaan niet extra betalen, de kleinere sponsors zullen ook niet extra gaan betalen etc.
Er zijn bedrijven die in beide landen actief zijn, maar als deze nu nog geen interesse hadden om veel geld in voetbal te investeren dan zal dat echt niet veranderen bij een BeNeLiga.
Dan heb je nog de TV gelden. Zal het aantal mensen welke willen betalen voor Eredivisie Live gelijk blijven wanneer de helft van de clubs weg valt? Misschien zelfs hun club.
Zullen de mensen interesse hebben in alle 9 Belgische clubs? Of zal het voor hun net zo leuk zijn als een pot tegen een ploeg uit Oost Europa?
Ze kunnen zeggen wat ze willen maar financieel is het alles behalve interessant om samen een competitie op te zetten.
De shirtsponsors gaan niet extra betalen, de kleinere sponsors zullen ook niet extra gaan betalen etc.
Er zijn bedrijven die in beide landen actief zijn, maar als deze nu nog geen interesse hadden om veel geld in voetbal te investeren dan zal dat echt niet veranderen bij een BeNeLiga.
Dan heb je nog de TV gelden. Zal het aantal mensen welke willen betalen voor Eredivisie Live gelijk blijven wanneer de helft van de clubs weg valt? Misschien zelfs hun club.
Zullen de mensen interesse hebben in alle 9 Belgische clubs? Of zal het voor hun net zo leuk zijn als een pot tegen een ploeg uit Oost Europa?
Heel misschien interesant voor de grotere bedrijven die zowel in NL als BE actief zijn of een ambitie hebben om van NL of BE uit te breiden naar het buurland.Deadsy schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 19:53:
De kleinere sponsoren zie ik niet meer betalen, wellicht minder want het bereik naar NL of BE zal kleiner worden. Alle wedstrijden met BE clubs hebben minder relevant bereik.
Uiteindelijk loop je als BeNeLiga hetzelfde risico als NL of BE als losse competitie. Zodra het geld van de CL afneemt door wat slechte jaren ben je net zo goed het bokje. Dan kom je alsnog in dezelfde situatie terecht. Een competitie over twee landen zonder directe CL plaats.
Wellicht is de conclusie niet dat NL en/of BE het niet alleen kan maar dat NL en BE gewoon niet de voetballanden zijn zoals EN, DE, SP, FR en IT. Supporters die de prijs niet willen betalen, te weinig Europees aanzien om het grote geld binnen te halen en een te kleine interne markt om grote sponsoren te binden. Dan ga je financieel achter lopen en kom je hedendaags er spijtig genoeg niet meer constant aan te pas.
Het voetbal is tegenwoordig financieel gedreven, een competitie die sterker is kan een sprintplank zijn voor talenten, daar zit het positieve! De vraag is of we ooit van springplank naar eindstation kunnen komen, gevoelsmatig zeg ik nu nee.
Die mythe is deze week nu 3* ontkrachtJanW schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 13:12:
[...]
Dat was de overheid. Er was een verbod op vergunningsplichtige evenementen dat is verlengd tot 1 september. Betaald voetbal zonder publiek valt daar ook onder.
Terwijl ik het buitenland kijkcijferrecords gebroken worden, hebben wij een KNVB die zich niet goed ingelezen heeft en onder druk domme dingen heeft gedaan.KNVB verbaasd over uitspraak Van Rijn
De KNVB heeft verbaasd gereageerd op uitspraken van minister Van Rijn die gisteravond in het tv-programma Beau zei dat het de beslissing van de KNVB was om het seizoen in april te beëindigen en de competities niet uit te spelen. De voetbalbond benadrukt dat het kabinet de coronamaatregelen bepaalt, ook voor het voetbal.
"Het kabinet heeft op 21 april besloten dat er tot 1 september niet gevoetbald mag worden", zegt een woordvoerder van de KNVB tegen het ANP. De KNVB heeft gevolg gegeven aan die beslissing.
Volgens Van Rijn was het stopzetten van de competitie "echt de verantwoordelijkheid van de KNVB". Hij zegt: "Ze hadden redenen om dat te doen. De KNVB bekijkt wat de consequenties zijn van het spelen met en zonder publiek. Zij hebben afgewogen dat het verstandig is om te stoppen en om na te denken over hoe het daarna wel gaat."
Afgelopen weekend spraken PSV-fan en VVD-politicus Klaas Dijkhoff en Eredivisie CV-directeur Jan de Jong hier ook al over in het NOS-radioprogramma Langs de Lijn. Daarin bevestigde De Jong met zoveel woorden dat de KNVB het besluit zelf heeft genomen.
Ja, het blijft een terugkerend onderwerp, maar het is ook wel steeds duidelijker dat in Nederland een flinke fout is gemaakt door de voetbalbond.
Was een mooie voetbalmaand geweest nu.
In het midden latende of het nu goed of slecht was: uiteindelijk wilden veel clubs, en dan met name drie van de vier bovenste clubs, niet verder. Dus je kunt voetbalbond beter vervangen door "de clubs".PWM schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 22:15:
[...]
maar het is ook wel steeds duidelijker dat in Nederland een flinke fout is gemaakt door de voetbalbond.
Ajax-Anderlecht of Feyenoord-Club Brugge interesseert mij velen malen meer dan wedstrijden tegen VVV, Emmen, etc.Deadsy schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 19:53:
Dit topic is gesloten.
Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2019/2020 besproken worden.
Politiek en overige randzaken omtrent het voetbal [Voetbal] Politiek en andere randzaken
Outerspace in "Sport Feedback"
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2019/2020 besproken worden.
Politiek en overige randzaken omtrent het voetbal [Voetbal] Politiek en andere randzaken