ph4ge schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 12:25:
[...]
Je mist het punt. Met de huidige stand van zaken mogen wij pas de eerste trainingspartijtjes 1 september houden. Tenzij je 0 voorbereiding accepteert loop je dus niet in de pas. Andere landen kunnen zich wel voorbereiden en hebben veel minder voorbereiding nodig omdat ze veel korter niet gespeeld hebben tussen de seizoenen.
Als je niet voor September normaal mag trainen loop je inderdaad achter op Europees gebied, dat geldt hooguit voor 5 clubs uit de eredivisie. In de eredivisie maakt het geen fluit uit of je 1, 15 of 30 september begint sportief gezien, alleen planning technisch maakt het wel uit natuurlijk.
[...]
Hoezo vreemde verbanden? Letterlijk elke andere economische activiteit gaat wel voor zo snel mogelijk weer normaal verder. Zelfs andere topsporten. Er is geen verband te leggen met een economische activiteit wiens risicos gelijkwaardig zijn aan voetbal die ook zo lang mogelijk stil gelegd wilde worden en niet eens de moeite heeft gedaan om met plannen te komen om de impact te mitigeren.
Gaan door met maatregelen zoals 1,5 meter afstand. Onmogelijk in een teamsport met contact.
Welke contact/ teamsport heeft op dit moment wel vrij baan?
Bovendien is het een logische vergelijking om naar sportscholen te kijken. De inherente risicos zijn immers veel groter dan voetbal zonder publiek. Het gebeurt binnen, het zijn niet alleen jonge topsporters, er is veel meer (indirect) contact, etc. Dat mag inmiddels wel, nadat de branche zich daarvoor hard gemaakt heeft.
Zie hierboven, met maatregelen die niet mogelijk zijn met voetbal.
En natuurlijk heeft topsport ook een maatschappelijke functie, die ze in andere landen buiten Nederland gewoon erkennen maar zodra je dat hier suggereert word je gelijk weggezet als geldwolf. Is het niet een beetje raar om te suggereren dat mensen die willen proberen om te kijken of er gevoetbald kan worden alleen maar naar het geld kijken, terwijl het juist jouw club is die het grootste financiele belang bij het huidige besluit heeft?
Waarom doe je alsof het in andere landen bovenaan het lijstje staat? Waar baseer je dat op?
Ah de clubkaart weer trekken, interesseert mij nu die miljoenen van Ajax

mijn hemel het zal mij aan mijn reet roesten, mij part schrappen ze het hele seizoen en doen we een jaar niet mee in Europa.
[...]
Nogmaals, leuk om iemand met een andere mening zo weg te zetten, maar wat is nou je punt? Waarom zeg je niet "de cafes willen ook alleen maar open voor het geld, boe!"?
Weg te zetten? als wat? Doe alsjeblieft niet zo zielig zeg.
Cafe's willen open, omdat ze met aangepaste regels open kunnen.
Voetbal op 1,5 meter of met verplichte looplijnen kan niet.
[...]
Het permanent stilleggen heeft helemaal niks met Corona te maken. Je kon in maart/april helemaal niets zeggen over Corona in juni en later. Dus dat besluit is inderdaad vanwege andere motieven genomen. Dat is gewoon een feit.
Ah permanent stil leggen, ik dacht dat je gewoon bedoelde dat er nergens meer gevoetbald werd door Corona, wat mij nogal logisch leek. Er is immers al te lang door gevoetbald (zie 40 doden door Liverpool - Athletico).
[...]
Dat is een cirkelredenatie. Een besluit wordt pas definitief als er niet meer over gesproken wordt, dus dat een besluit is genomen is geen reden om er niet over te spreken.
Wat is dat nu weer voor redenatie?
De competitie is beëidigd, of heb jij een bron die verteld dat het onder voorbehoud beëindigd is? Of tijdelijk?
Door de KNVB wordt er niet meer gesproken over hervatten van de competitie, dus wat heeft het voor nut om daar nog allerlei dingen voor te bedenken? Of denk je echt dat ze dat nog even gaan terugdraaien?
Ik kan me niet aan de indruk hebben dat er een andere reden is waarom mensen met kritiek hierop zo gepassioneerd de mond moet worden gesnoeid.
Wie snoert jou de mond?? Doe alsjeblieft niet zo zielig zeg.
[...]
Je bent nu zelf ook afwijkende plannen van het besluit aan het bedenken. Dat is een tikkeltje hypocriet nadat je mij maant mn mond te houden en het besluit te accepteren.
Waar maan ik jou je mond te houden
We hadden het over het plan van de KNVB waarmee ze willen komen, dat zal ongetwijfeld gaan over eerder in groepsverband kunnen trainen en oefen potjes. Dat gaat echt niet over het hervatten van de competitie, maar die illusie heb jij dus echt?
Float like a butterfly, sting like a bee.