[Voetbal] Nationale clubs seizoen 2019/2020 - Deel 3 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 33 ... 38 Laatste
Acties:
  • 81.652 views

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Seizoen kun je als niet gespeeld beschouwen, stand is alleen voor Europees voetbal. Beslissing is genomen op de stand van die datum, en dus geldt die stand.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18:57
ephymerous schreef op maandag 25 mei 2020 @ 20:11:
[...]
Die Eredivisie is de reden is een blok aan het been van Ajax.
Nou, dan stappen ze er toch lekker uit? Begin een Amsterdamse competitie. Dan is Ajax elk jaar met afstand kampioen, elk jaar voorronde CL en al het geld is voor Ajax.

Iets meer respect voor het nest (Nederland ende eredivisie dus) waar de club uitkomt zou sommigen niet misstaan soms.

Ps.
En natuurlijk is het logisch dat Ajax de CL ingaat.

[ Voor 6% gewijzigd door D-e-n op 25-05-2020 20:52 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17:29
Misschien toch maar een schaal uitreiken om het juridisch dicht te timmeren? :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 19:09
Anders sturen we AZ naar Spanje, daar is onderling resultaat wel bepalend. Worden ze alleen nog geen kampioen.
Het ligt al jaren vast dat de kampioen bepaald wordt door de degene die bovenaan staat, en dat is toch echt eerst punten en dan doelsaldo.
Ze hebben al 'mazzel' dat Ajax niet tot kampioen is gekroond of ze het volledige seizoen geannuleerd zouden hebben en ook de tickets op basis van vorig seizoen opnieuw uitgedeeld hadden.
De beslissing is nu genomen na 25 wedstrijden, dat is eerlijker dan op basis van 2 wedstrijden. Het is immers een competitie en geen tweestrijd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Haha, wat een grappenmakers daar in Alkmaar. Als Ajax zijnde gewoon geen stuiver meer overmaken naar andere Nederlandse clubs. Als je je zo laat kennen, dan verdien je het niet.

Voelt een beetje zoals die anti 5g mensen. Maar wat drogredenen aanhalen en hopen op het beste. Ook al sta je flink voor lul, nee heb je en ja kun je krijgen. Althans dat denken ze.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:41
D-e-n schreef op maandag 25 mei 2020 @ 20:38:
[...]

Nou, dan stappen ze er toch lekker uit? Begin een Amsterdamse competitie. Dan is Ajax elk jaar met afstand kampioen, elk jaar voorronde CL en al het geld is voor Ajax.

Iets meer respect voor het nest (Nederland ende eredivisie dus) waar de club uitkomt zou sommigen niet misstaan soms.

Ps.
En natuurlijk is het logisch dat Ajax de CL ingaat.
Het respect dat Ajax krijgt? Volksfeesten als Ajax geen kampioen wordt, rechtszaken als wedstrijden worden verplaatst, spelers niet willen verkopen en nu de hand ophouden?

Ik zou het prima vinden als Ajax aansluit bij de Bundesliga. Goed voor de Bundesliga ook. Een klap meer toeschouwers en Ajax heeft wereldwijd vee bereik.

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
PolarBear schreef op maandag 25 mei 2020 @ 18:54:
https://www.foxsports.nl/...oen-van-eredivisie-worden

https://www.quotenet.nl/n...n-via-procedure-bij-uefa/

[...]

Wat een sneuheid daar in Alkmaar. De Nederlandse competitie wordt sinds jaar en dag met doelsaldo beslist. Ik neem aan de UEFA hier korte mette mee maakt.
Maar sinds jaar en dag wordt de competitie ook pas beslist nadat alle wedstrijden gespeeld zijn.

Ik vind dat AZ zeker wel een punt heeft, maar ik betwijfel of ze er ver mee gaan komen.

alles kan off-topic

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ankona
ephymerous schreef op maandag 25 mei 2020 @ 20:11:
[...]

Die Eredivisie is de reden is een blok aan het been van Ajax.
Ajax, dat vorig jaar voor het eerst in jaren weer eens een prijs pakte en dit jaar door de Corona gered werd? Volgens mij is het niveau van de ED prima voor Ajax.

alles kan off-topic

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
ephymerous schreef op maandag 25 mei 2020 @ 20:57:
[...]

Het respect dat Ajax krijgt? Volksfeesten als Ajax geen kampioen wordt, rechtszaken als wedstrijden worden verplaatst, spelers niet willen verkopen en nu de hand ophouden?
Deze koe weer uit de sloot aan het halen? Nu de derde of vierde keer? Zelfs het standpunt van AZ is sterker dan deze theorie.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Ankona schreef op maandag 25 mei 2020 @ 21:05:
[...]Ajax, dat vorig jaar voor het eerst in jaren weer eens een prijs pakte en dit jaar door de Corona gered werd?
Het kampioenschap, de KNVB-beker en de Johan Cruijffschaal zijn een prijs?
Dan heeft Feyenoord al heel lang geen prijs gewonnen. :+
En Ajax dit seizoen gered? Ik gok dat met een nagenoeg fitte selectie (voor zover mogelijk) Ajax alsnog kampioen was geworden, maar laten we vooral van het negatieve uitgaan voor het gemak.
Volgens mij is het niveau van de ED prima voor Ajax.
Volgens mij ook, ik zou niet weten wie de andere clubs en dan met name de fans anders moeten gaan haten. O-)

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• strafschop
  • Niet online
[...]

Ik zou het prima vinden als Ajax aansluit bij de Bundesliga. Goed voor de Bundesliga ook. Een klap meer toeschouwers en Ajax heeft wereldwijd vee bereik.
Ankona schreef op maandag 25 mei 2020 @ 21:05:
[...]

Ajax, dat vorig jaar voor het eerst in jaren weer eens een prijs pakte en dit jaar door de Corona gered werd? Volgens mij is het niveau van de ED prima voor Ajax.
Maar wel de vijfde landstitel in 10 seizoenen en in de overige vijf werd Ajax tweede.

In Portugal verkopen de clubs hun eigen tv-rechten, Benfica en Porto pakken daarmee 40-50 miljoen euro.

Aansluiting bij de Bundesliga heeft alleen kans van slagen als Ajax in Duitsland zijn thuiswedstrijden gaat spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 16:52
What's next?
PSG in de Primera División, Celtic in de Premier League, Dudelange in de Jupiler Pro League?

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:24
God zijn ze nou nog steeds erover bezig :p geen kampioen uitgeroepen en zelfs dan is het nog niet goed? :?
Oké prima roep een kampioen uit, dat is Ajax namelijk Op doelsaldo *O*

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Maarten_E
Martinusz schreef op maandag 25 mei 2020 @ 21:38:
God zijn ze nou nog steeds erover bezig :p geen kampioen uitgeroepen en zelfs dan is het nog niet goed? :?
Ligt er aan wat je criteria zijn.
Als je als criterium pakt: "Eredivisieploeg die het meest ondermaats heeft gepresteerd" dan ken ik een uitstekende kandidaat in het zuidoosten van Brabant... :+ :+

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-09 12:42
Martinusz schreef op maandag 25 mei 2020 @ 21:38:
Haha ja dat is een oplossing.

Met dergelijke acties, die ik echt zwaar onrespectvol vind van iedereen van AZ, hoop ik dat ze AZ en Cambuur volgend jaar gewoon omruilen.

Waarom, nou ja omdat we de regels achteraf in het voordeel van Cambuur aanpassen, en twee letterige clubs mogen niet in de Eredivisie spelen... 8)7 8)7

Of gewoon 10 punten in mindering wegens een onveilige situatie creeren voor je supporters kan natuurlijk ook nog.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:36
Vind dit wel bijzonder laag van AZ.

Doe het dan in openbaar zoals Cambuur en Utrecht.

En waarom steken ze daar zo veel tijd in? Iedere advocaat had hun kunnen uitleggen dat de kans van slagen 0% was.

Of staat het water hun tot aan de kin? Dat ze zo nodig gegarandeerd CL voetbal moeten hebben?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Het verschil in programma tussen de clubs waar Ajax en AZ tegen hadden gemoeten (clubs in alfabetische volgorde):

AZ
Emmen uit
Feyenoord thuis
Fortuna uit
Groningen uit
Heracles uit
PSV thuis
Utrecht thuis
Vitesse thuis
VVV uit

Ajax
Emmen uit
Feyenoord uit
Fortuna uit
Twente thuis
Utrecht uit
Vitesse thuis
VVV thuis
Willem II uit
Zwolle thuis

Ajax speelt tegen Twente, Willem II en Zwolle
AZ speelt tegen Groningen, Heracles en PSV.

Voor de rest zijn de tegenstanders gelijk, hoogstens uit/thuis wat andersom is. Een makkelijker programma is dus erg subjectief gesteld.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13:37
Typisch dat de club die het allemaal zo geweldig doet, een voorbeeld voor iedereen blablabla dit nu flikt.

Zo zie je maar, zo netjes is het allemaal niet bij Retteketet AZ, fijn dat nu duidelijk wordt hoe de vork in de steel zit. Achterbakse streek zeg.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D-e-n
[...]

Daar zit de Bundesliga helemaal niet op te wachten. Die clubs hebben het prima samen.

Maar als je klaagt dat mensen blij zijn als Ajax verliest dan helpen dit soort reacties daar niet bij. Integendeel.

En uiteraard zijn het droeftoeters in Alkmaar op dit moment maar dat is kennelijk het niveau van besturen in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
D-e-n schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 06:44:
[...]

Daar zit de Bundesliga helemaal niet op te wachten. Die clubs hebben het prima samen.

Maar als je klaagt dat mensen blij zijn als Ajax verliest dan helpen dit soort reacties daar niet bij. Integendeel.

En uiteraard zijn het droeftoeters in Alkmaar op dit moment maar dat is kennelijk het niveau van besturen in Nederland.
Overigens net zo droevig als Feyenoord vorig? jaar dat ze 3x een rode of gele kaart aanvochten die terecht was. Maar waar dat ipv 10 meter 3 meter op het formulier stond. En dat je dan juridisch gelijk had.

Het enige wat ik niet snap is dat de KNVB niet heeft gezegd we nemen 20 clubs mee in de financiele verdeling. Maar de indeling blijft hetzelfde. Dat was toch een semi tussenoplossing geweest voor de eerste divisie clubs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strafschop
  • Niet online
Kevinp schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 07:51:
[...]

Het enige wat ik niet snap is dat de KNVB niet heeft gezegd we nemen 20 clubs mee in de financiele verdeling. Maar de indeling blijft hetzelfde. Dat was toch een semi tussenoplossing geweest voor de eerste divisie clubs.
De KNVB heeft niks te zeggen over de verdeling van de tv-gelden. Dat bepaald de Eredivisie CV zelf.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 19:09
strafschop schreef op maandag 25 mei 2020 @ 21:25:
[...]

[...]

Maar wel de vijfde landstitel in 10 seizoenen en in de overige vijf werd Ajax tweede.

In Portugal verkopen de clubs hun eigen tv-rechten, Benfica en Porto pakken daarmee 40-50 miljoen euro.

Aansluiting bij de Bundesliga heeft alleen kans van slagen als Ajax in Duitsland zijn thuiswedstrijden gaat spelen.
Ik denk dat het aannemelijker is dat Ajax wacht tot de FOX deal is afgelopen in 2025 en daarna ook zelf de tv-rechten gaat verkopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
Wat ik mij vooral afvraag is welke streek AZ had willen toepassen als het onderling resultaat "neutraal" was geweest of in het voordeel van Ajax :+ wat zouden ze dan uit de hoge hoed hebben getoverd?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:29
Leon Zwiers schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 02:05:
Typisch dat de club die het allemaal zo geweldig doet, een voorbeeld voor iedereen blablabla dit nu flikt.

Zo zie je maar, zo netjes is het allemaal niet bij Retteketet AZ, fijn dat nu duidelijk wordt hoe de vork in de steel zit. Achterbakse streek zeg.
Ik vind het een beetje raar om zo te reageren. AZ heeft het volste recht om voor zichzelf op te komen, daar is niks droevigs of achterbaks aan. Ajax deed met succes precies hetzelfde. Ik geef AZ weinig kans, maar met achterbaks heeft het niks te maken.

Volgens mij heeft deze actie er meer mee te maken dat de onderhandelingen over een solidariteitsfonds stroef verlopen en moet je het in het licht van het onderhandelingsspel zien.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kevinp
ph4ge schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 08:20:
[...]

Ik vind het een beetje raar om zo te reageren. AZ heeft het volste recht om voor zichzelf op te komen, daar is niks droevigs of achterbaks aan. Ajax deed met succes precies hetzelfde. Ik geef AZ weinig kans, maar met achterbaks heeft het niks te maken.

Volgens mij heeft deze actie er meer mee te maken dat de onderhandelingen over een solidariteitsfonds stroef verlopen en moet je het in het licht van het onderhandelingsspel zien.
Kan je vertellen wat Ajax heeft gedaan.

In Nederland zijn de regels nou eenmaal zo dat het doelsaldo telt bij gelijk resultaat.

Als we dat anders willen (waar ik in basis wel voorstander van ben) dan moeten we dat aanpassen.

Maar als het niet in je voordeel uitpakt dan is het niet goed.

We konden ook beredeneren dat AZ geluk had dat ze Ajax niet eerder troffen in de competitie maar op het zwakste moment.

Als ik de KNVB was zou ik terugkomen op mijn besluit en de competitie niet gespeeld verklaren, waarmee PSV tweede wordt, en ajax als "Kampioen" van "vorig(2019)" jaar naar de CL gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Kevinp schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 09:01:
In Nederland zijn de regels nou eenmaal zo dat het doelsaldo telt bij gelijk resultaat.
En dan mis je de noodzakelijke aanvulling dat het om gelijk resultaat aan het einde van de competitie (en derhalve 34 wedstrijden per club) is.

[ Voor 0% gewijzigd door Napo op 26-05-2020 10:46 . Reden: 24 -> 34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed1703
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
[...]

Toch had AZ iets beter moeten nadenken, dit soort reacties kun je verwachten. Verder 100% met je eens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Martinusz schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 08:16:
Wat ik mij vooral afvraag is welke streek AZ had willen toepassen als het onderling resultaat "neutraal" was geweest of in het voordeel van Ajax :+ wat zouden ze dan uit de hoge hoed hebben getoverd?
Inderdaad, stand na 17 wedstrijden lukt niet, stand tegen teams waar zowel Ajax als AZ tegen gespeeld hebben lukt niet. Zelfs alfabetische volgorde lukt niet :+

Ben benieuwd of ze dit nu accepteren of net als Utrecht door blijven zeuren. Het valt me al alles mee dat die nog niet voorgesteld hebben om verkleed in astronauten pakken te gaan voetballen.
Mocht de KNVB onverhoopt toch zwichten dan hoop ik echt dat Feyenoord ze wel zo enorm hard van de mat veegt...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:30
toolkist schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 10:02:
[...]

Inderdaad, stand na 17 wedstrijden lukt niet, stand tegen teams waar zowel Ajax als AZ tegen gespeeld hebben lukt niet. Zelfs alfabetische volgorde lukt niet :+

Ben benieuwd of ze dit nu accepteren of net als Utrecht door blijven zeuren. Het valt me al alles mee dat die nog niet voorgesteld hebben om verkleed in astronauten pakken te gaan voetballen.
Mocht de KNVB onverhoopt toch zwichten dan hoop ik echt dat Feyenoord ze wel zo enorm hard van de mat veegt...
Utrecht heedt een heel klein puntje, dat er een speelronde niet compleet is gespeeld. Dat gezeik over die beker finale moeten ze snel mee kappen. Dat gaat echt nergens om.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:30
Napo schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 09:04:
[...]

En dan mis je de noodzakelijke aanvulling dat het om gelijk resultaat aan het einde van de competitie (en derhalve 24 wedstrijden per club) is.
Waar staat dat? Er staat toch nergens dat in de tussenstand opeens het onderlinge resultaat telt? 8)7

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Typhone
  • Laatst online: 15:56

Typhone

Who Dares Wins

[...]

Niet helemaal mee eens. Wat ze doen is het ondermijnen van een beslissing van de KNVB. Nadat die een beslissing maakte zijn ze naar de UEFA gegaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• strafschop
  • Niet online
dutchgio schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 08:08:
[...]

Ik denk dat het aannemelijker is dat Ajax wacht tot de FOX deal is afgelopen in 2025 en daarna ook zelf de tv-rechten gaat verkopen.
Wellicht dat de FOX deal voor 2025 al klapt.

Ziggo wil geen contract waarbij het voor elke abonnnee die het heeft moet betalen.

De NOS heeft nog niet betaald voor de samenvattingen van de niet gespeelde speelronden.

KPN en andere aanbieders willen om dezelfde reden minder betalen.

Ik verwacht overigens dat Ajax meer zal inzetten op het verkopen van de eigen buitenlandse tv-rechten en de rest collectief laat doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BoB_HenK
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-09 19:49
strafschop schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 10:23:
[...]

Wellicht dat de FOX deal voor 2025 al klapt.

Ziggo wil geen contract waarbij het voor elke abonnnee die het heeft moet betalen.

De NOS heeft nog niet betaald voor de samenvattingen van de niet gespeelde speelronden.

KPN en andere aanbieders willen om dezelfde reden minder betalen.

Ik verwacht overigens dat Ajax meer zal inzetten op het verkopen van de eigen buitenlandse tv-rechten en de rest collectief laat doen.
Pre-corona had ik gehoopt op het stuklopen van deze deal, op dit moment vrees ik met grote vrezen dat de onderhandelingspositie van veel clubs dusdanig slecht is (er MOET geld in het laatje) dat het geen gegeven is dat heronderhandeling tot betere resultaten leidt.

Voor Ajax hoop ik dat ze er inderdaad uitslepen dat buitenlandse rechten zelf verkocht mogen worden (y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:55
[...]

En dan mis je de noodzakelijke aanvulling dat het om gelijk resultaat aan het einde van de competitie (en derhalve 24 wedstrijden per club) is.
Aangezien ze 25 wedstrijden gespeeld hebben (en de meeste clubs zelfs 26) is dat punt dus bereikt ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
DoeEensGek schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 10:22:
[...]

Waar staat dat? Er staat toch nergens dat in de tussenstand opeens het onderlinge resultaat telt? 8)7
Er wordt geïmpliceerd dat alle regels opgaan in het geval van het spelen van een niet volledige competitie. Dat is niet het geval, alles - en de algehele discussie toont dat aan - geeft aan dat er niet een sluitende oplossing zit in de reglementen.

Een tussenstand is in beginsel geen eindstand, de regelgeving over de eindstand hoeft derhalve net zo min leidend te zijn om een tussenstand op te waarderen naar een eindstand.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kevinp
[...]

En dan mis je de noodzakelijke aanvulling dat het om gelijk resultaat aan het einde van de competitie (en derhalve 34 wedstrijden per club) is.
Tja die optie is er niet. Dus dan wil je afwijken van de geldende regels?

Vanuit deze beredenering mag AZ in zijn handjes klappen dat dit seizoen niet ongeldig is verklaard en dat we naar vorig jaar terug zijn gegaan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Martinusz
Napo schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 10:51:
[...]

Een tussenstand is in beginsel geen eindstand, de regelgeving over de eindstand hoeft derhalve net zo min leidend te zijn om een tussenstand op te waarderen naar een eindstand.
Maar het is dan ook geen eindstand, er is immers geen kampioen of degradant ;)

Het enige wat gedaan is, is Europese plekken toewijzen op basis van de huidige stand (is geen eindstand). De huidige stand is dat Ajax op plek 1 staat doordat het doelsaldo beter is (en de regel voor de huidige stand is dat doelsaldo leidend is, anders had Ajax wel op plek 2 gestaan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoB_HenK
Kevinp schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 10:54:
[...]

Vanuit deze beredenering mag AZ in zijn handjes klappen dat dit seizoen niet ongeldig is verklaard en dat we naar vorig jaar terug zijn gegaan.
Helemaal eens. Het regelement voorziet niet in deze situatie, maar zelfs dan lijkt er mij een bepaalde volgorde die 'logisch' voelt.
- Huidige stand gebruiken voor verdeling Europese tickets, dus inclusief regels m.b.t. doelsaldo. Seizoen kan niet afgerond worden, op deze wijze neem je het meeste mee van de resultaten.
- Dit seizoen schrappen en verdelen volgens stand vorig seizoen, immers het seizoen is niet afgerond.
- Andere methoden, bijvoorbeeld alleen kijken naar welke wedstrijden AZ en Ajax beiden hebben gespeeld, of kijken naar het onderlinge resultaat etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Martinusz schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 10:57:
[...]

Maar het is dan ook geen eindstand, er is immers geen kampioen of degradant ;)

Het enige wat gedaan is, is Europese plekken toewijzen op basis van de huidige stand (is geen eindstand). De huidige stand is dat Ajax op plek 1 staat doordat het doelsaldo beter is (en de regel voor de huidige stand is dat doelsaldo leidend is, anders had Ajax wel op plek 2 gestaan).
Klopt, dat is ook niet het probleem. Het aanpassen van de regels maar ook het vasthouden aan de regels is voornamelijk doelredeneren naar een bepaalde uitkomst. In deze situatie AZ omwille van het behalen van het CL ticket. Of dat de beste manier is, een goede manier of voornamelijk vanuit eigen belang is laat ik in het midden.
Kevinp schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 10:54:
[...]

Dat doe je dus per definitie ;)

De regels vanuit een generieke uitgespeelde competitie plotten op deze situatie is ook potentieel niet ideaal. Het zijn geen gelijke omstandigheden en daar zit (zat mijns inziens) de lastigheid. Het argument "In Nederland zijn de regels nou eenmaal zo" past dan ook niet helemaal op deze situatie.

Maar goed, we zijn dezelfde stappen als enige weken geleden aan het maken :+

[ Voor 8% gewijzigd door Napo op 26-05-2020 11:06 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• bregweb
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-09 13:32
We geven de stand al jaren weer met mbv doelsaldo als het aantal punten gelijk is, niet op basis van onderling resultaat. Beetje armoedig om dan in dit bijzondere geval waar niemand om gevraagd heeft iets te verzinnen dat in jouw voordeel werkt.
Wel vind ik dat de KNVB moet kijken naar de verdeling van de Europese gelden, ook richting Utrecht. Maar dat zal juridisch misschien weer niet mogen.

Hattrick: Thorgal Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strafschop
  • Niet online
bregweb schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 11:29:
Wel vind ik dat de KNVB moet kijken naar de verdeling van de Europese gelden, ook richting Utrecht. Maar dat zal juridisch misschien weer niet mogen.
De KNVB heeft daar niet zoveel over te zeggen tenzij ze het zelf betalen.

In Belgie hebben de clubs onderling afgesproken dat van de Europese startgelden 10% in een solidariteitspot komt voor de overige clubs. Mechelen, Genk en Anderlecht krijgen 500.000 euro als compensatie voor de gemiste kans op Europees voetbal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoB_HenK
bregweb schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 11:29:
We geven de stand al jaren weer met mbv doelsaldo als het aantal punten gelijk is, niet op basis van onderling resultaat. Beetje armoedig om dan in dit bijzondere geval waar niemand om gevraagd heeft iets te verzinnen dat in jouw voordeel werkt.
In het geval van Utrecht is het afwachten tot andere clubs weer lopen te jammeren dat de grens arbitrair getrokken is. Vitesse kan prima beargumenteren dat een afstand van 3 punten (welliswaar met een wedstrijd minder) naar Willem II prima overbrugbaar was. Zelfde voor Feyenoord, in de vorm die ze verkeerden was 6 punten inhalen op AZ niet ondenkbaar, etc. etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-09 15:02
Het is niet netjes maar kan nog enigszins begrijpen dat AZ het nergens heeft gemeld, want ze wouden waarschijnlijk geen slapende honden wakker maken. Maar wat ik wel echt schandelijk vond is dat ze gister nadat het uit was gekomen deden alsof hun neus bloedde en totaal niet bereikbaar waren voor enig commentaar, meerdere tv programma's en tijdschriften/kranten hebben contact gezocht maar kregen geen gehoor. Als je dit zo geniepig doet, heb dan ook de ballen als het uit komt om te zeggen: "Ja we hebben het gedaan want we vinden het om deze en deze reden dat wij meer recht hebben". Dat hebben ze niet gedaan en versterkt alleen maar het achterbakse gevoel en beetje het gevoel dat zij het jongetje zijn dat een ander verlinkt om zelf maar geen straf te krijgen.

Wat dat betreft krijgt Utrecht, ook al geloven ze in fairy tales, wel een pluim dat ze gewoon alles open en bloot hebben gespeeld en meerdere keren bij de media hebben uitgelegd waarom ze bepaalde stappen nemen.

[ Voor 12% gewijzigd door Pompi op 26-05-2020 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bregweb
strafschop schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 11:39:
[...]

De KNVB heeft daar niet zoveel over te zeggen tenzij ze het zelf betalen.

In Belgie hebben de clubs onderling afgesproken dat van de Europese startgelden 10% in een solidariteitspot komt voor de overige clubs. Mechelen, Genk en Anderlecht krijgen 500.000 euro als compensatie voor de gemiste kans op Europees voetbal.
Hoop ook meer dat de KNVB als intermediair optreedt en dat alle overige betrokken partijen beseffen dat we met elkaar moeten overleven. Vergeefse hoop natuurlijk in de voetballerij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:51
Pompi schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 12:34:
Het is niet netjes maar kan nog enigszins begrijpen dat AZ het nergens heeft gemeld, want ze wouden waarschijnlijk geen slapende honden wakker maken. Maar wat ik wel echt schandelijk vond is dat ze gister nadat het uit was gekomen deden alsof hun neus bloedde en totaal niet bereikbaar waren voor enig commentaar, meerdere tv programma's en tijdschriften/kranten hebben contact gezocht maar kregen geen gehoor. Als je dit zo geniepig doet, heb dan ook de ballen als het uit komt om te zeggen: "Ja we hebben het gedaan want we vinden het om deze en deze reden dat wij meer recht hebben". Dat hebben ze niet gedaan en versterkt alleen maar het achterbakse gevoel en beetje het gevoel dat zij het jongetje zijn dat een ander verlinkt om zelf maar geen straf te krijgen.

Wat dat betreft krijgt Utrecht, ook al geloven ze in fairy tales, wel een pluim dat ze gewoon alles open en bloot hebben gespeeld en meerdere keren bij de media hebben uitgelegd waarom ze bepaalde stappen nemen.
Ik snap de ophef niet, dit is een zaak tussen de AZ en de KNVB/UEFA en met de financiele belangen die er op het spel staan is deze zet toch niet verrassend ?

Daarnaast is het aan AZ of ze dit publiekelijk doen of achter de schermen, gezien de commotie rondom Utrecht, Cambuur etc snap ik ook dat ze dat zonder ruis wilden doen.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-09 15:02
Bossie schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 12:47:
[...]

Ik snap de ophef niet, dit is een zaak tussen de AZ en de KNVB/UEFA en met de financiele belangen die er op het spel staan is deze zet toch niet verrassend ?

Daarnaast is het aan AZ of ze dit publiekelijk doen of achter de schermen, gezien de commotie rondom Utrecht, Cambuur etc snap ik ook dat ze dat zonder ruis wilden doen.
Dat zeg ik toch ook? Dat ik dat nog kan begrijpen, maar als het uitkomt en de media vraagt naar commentaar o.a. om te checken of het correct is dan is het wel zo netjes om niet je hoofd in het zand te steken en te doen alsof er niks gebeurd is. Je kan dan toch op zijn minst een neutraal statement uitgeven als je de NOS, Veronica Inside, VI etc. te woord wil staan als ze bellen en mailen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:51
Pompi schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 12:49:
[...]

Dat zeg ik toch ook? Dat ik dat nog kan begrijpen, maar als het uitkomt en de media vraagt naar commentaar o.a. om te checken of het correct is dan is het wel zo netjes om niet je hoofd in het zand te steken en te doen alsof er niks gebeurd is. Je kan dan toch op zijn minst een neutraal statement uitgeven als je de NOS, Veronica Inside, VI etc. te woord wil staan als ze bellen en mailen.
Ook dat is hun keuze, ik vind het eerder raar als een schriftelijk verzoek in de media word beantwoord.
Maar ik qoute jouw voornamelijk omdat je de laatste post was terwijl het meer in het algemeen mbt de laatste 2 pagina's hier was :)

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bregweb
Bossie schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 12:47:
[...]

De zet is zeker te begrijpen, je staat gedeeld 1e met nog een paar wedstrijden te spelen en het gaat om veel centjes, maar ik vind de argumentatie van onderlinge duels zo mwoah. We doen helemaal nooit iets met onderlinge duels, waarom dat dan nu wel uit de kast halen?

En in de voetballerij bestaat 'zonder ruis' niet. Alles komt uit en AZ had moeten weten dat dit ook uit zou komen. En nu er weinig te melden valt qua voetbal is elke mierenscheet voorpagina nieuws. En dan was het verdomd makkelijk om de gebruikte UEFA argumenten nog een keer te herhalen aan de nieuwsgierige pers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Pompi schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 12:49:
[...]

De media hebben ook een agenda. Die bellen niet om feiten te checken, die bellen om een verhaal te maken. Een beetje schimmigheid en sensatie doet het altijd wel goed.

alles kan off-topic

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Martinusz
Nee dat bestaat niet, AZ staat tweede ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco112
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23-01-2023
Feyenoord heeft met de spelersgroep een akkoord bereikt over een tijdelijke salarisverlaging. Ook de technische staf en directie leveren de komende maanden loon in, om zo de club te helpen nu deze financieel in zeer zwaar weer zit vanwege de coronacrisis.

Met de ondernemingsraad zijn gesprekken gaande over het beperken van de personeelskosten van al het overige personeel, in de hoop verlies van werkgelegenheid bij Feyenoord zoveel mogelijk te beperken.

De uitgangspunten van het collectieve akkoord, dat onlangs werd gesloten door de Federatie Betaald Voetbal Organisaties (FBO), de spelersvakbonden VVCS en ProProf en de CBV (Coaches Betaald Voetbal), zijn als vertrekpunt genomen bij de invulling van de salariskorting van de staf, spelers en directie. Van de in het akkoord opgenomen kortingstaffel is bij Feyenoord de onderste staffel gematigd. Aan de bovenkant is juist een trede toegevoegd.

‘Hierdoor worden de laagste salarissen net iets minder gekort, maar leveren werknemers met de hoogste salarissen over een deel van hun inkomen juist nog eens extra in. Zo dragen de sterkste schouders nog nadrukkelijker de zwaarste lasten.
Zoals het hoort,’ aldus algemeen directeur Mark Koevermans, die zich zeer tevreden toonde met het akkoord en de opstelling van zowel de staf als de spelersgroep tijdens de gesprekken over de loonkorting.

‘Dat ook wij als spelers een bijdrage zouden leveren, stond voor ons vanaf het eerste moment vast,’ licht Steven Berghuis toe. De aanvoerder gaf met een afvaardiging van de selectie en de clubleiding invulling aan de salariskorting waar de spelersgroep vervolgens mee akkoord is gegaan. ‘De directie heeft ons helder uiteengezet hoe zwaar Feyenoord het op dit moment al heeft en komend seizoen nog krijgt. Voor de spelers was het niet meer dan logisch dat wij onze bijdrage zouden leveren om hier met elkaar doorheen te komen. Dat willen we bovendien niet alleen doen door salaris in te leveren. We hebben aangegeven de komende tijd ook op andere manieren graag een steentje bij te dragen waar dat kan.’

Algemeen directeur Mark Koevermans gaf onlangs al aan dat de begroting voor volgend seizoen zoals het er nu naar uit ziet met circa een derde (25 miljoen euro) moet worden teruggeschroefd. ‘De afgelopen maanden hebben we in woord en daad al veel steun ervaren van onder meer de supporters, de supportersvereniging en onze zakelijke relaties. Het is, voor we morgen de seizoenkaartencampagne starten, een mooi en heel belangrijk signaal dat we nu kunnen laten weten dat net als de directie ook de staf en de spelers hun aanzienlijke bijdrage zullen leveren. Eens te meer wordt duidelijk dat we als Feyenoorders gezamenlijk door deze lastige periode willen komen.’

Ook op andere terreinen ziet Koevermans grote bereidheid de club te helpen. Zo besloot de afgelopen dagen liefst 90 procent van de succesvol benaderde zakelijke relaties af te zien van een tegemoetkoming, nu het seizoen 2019-2020 vroegtijdig ten einde is gekomen. Bijna driekwart van de ruim 16.000 supporters die al hebben gereageerd heeft eveneens aangegeven geen tegemoetkoming te verlangen voor de wedstrijden die vanwege de coronacrisis niet meer gespeeld konden worden. Koevermans: ‘We hopen dat de geweldige loyaliteit, die zo kenmerkend is voor deze club, zich de komende weken ook zal uiten in de seizoenkaartenverkoop.’

Ondanks de enorme (financiële) uitdagingen die de club de komende tijd te wachten staan, blijft ook technisch directeur Frank Arnesen positief. ‘We moeten de komende maanden keihard werken en zullen op alle fronten creatief moeten zijn, maar ik heb er vertrouwen in dat we het samen voor elkaar krijgen en straks weer gewoon gaan meedoen om de prijzen.’
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frumper
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19-09 16:44
Bij Zwolle gaat het ook de goede kant op. Loyale supporters en ondertussen ook alweer 3000 seizoenskaarten verkocht! Ik denk dat een aantal clubs hun handjes dicht mogen knijpen met al die trouwe fans...

Life is what happens while you're busy making other plans

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16:18
Grappig overigens dat op de ranglijst op AZ.nl Ajax gewoon eerste staat, terwijl dat volgens hun regels toch niet klopt :+

https://www.az.nl/nl

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ph4ge
Aan de bovenkant is juist een trede toegevoegd.
Even voor de duidelijkheid, dit raakt waarschijnlijk alleen/voornamelijk Berghuis, die met ruime afstand het meest verdient van de selectie. De beste man heeft vaak (terecht) kritiek gekregen op zijn gedrag, maar verdient hier een pluim. _/-\o_

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• remco112
ph4ge schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 14:22:
[...]

[...]
Even voor de duidelijkheid, dit raakt waarschijnlijk alleen/voornamelijk Berghuis, die met ruime afstand het meest verdient van de selectie. De beste man heeft vaak (terecht) kritiek gekregen op zijn gedrag, maar verdient hier een pluim. _/-\o_
Berghuis is een ware aanvoerder!!! Niets dan respect voor deze gozer!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Bayern die Dest zou willen, Milan wat al bijna rond zou zijn met Mazraoui, het zou wel eens een mooie transferzomer kunnen worden O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
toolkist schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 10:08:
Bayern die Dest zou willen, Milan wat al bijna rond zou zijn met Mazraoui, het zou wel eens een mooie transferzomer kunnen worden O-)
Volgens mij is de intresse van Bayern al afgekoeld door Corona (en was het Barcelona verhaal ook maar een verhaal). Ook Mazraou moet ik nog maar zien.

Wat mij betreft is het niet een mooie maar een rampzalige zomer als Dest, Mazraoui en Tagliafico vertrekken, Ajax heeft bijzonder weinig alternatieven op de back posities, waarbij linksback echt dramatisch is.

In Jong Ajax staan daar Juan Familia-Castillo (gehuurd!) (links back), Terrence Douglas (links back) en Liam van Gelderen (rechtsback).

In Ajax 1 heb je een Blind, Martinez en Pierie die linksback kunnen spelen waarbij in mijn ogen geen van alle daar als basisspeler thuis horen cq. het best uit de verf komen.

Rechtsback heb je Veltman (als die niet weggaat) en Alvares die dat zouden kunnen waarbij hetzelfde geld.

Ik krijg nu al angstbeelden van Dijks-achtige types op de back posities.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-09 14:37
remco112 schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 14:36:
[...]
Berghuis is een ware aanvoerder!!! Niets dan respect voor deze gozer!
Hij neemt idd overal het voortouw in. Hij is onder Dickie echt wel ENORM positief veranderd. Samen met Ziyech de 2 beste spelers van het afgelopen "seizoen".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
PolarBear schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 10:54:
[...]

Volgens mij is de intresse van Bayern al afgekoeld door Corona (en was het Barcelona verhaal ook maar een verhaal). Ook Mazraou moet ik nog maar zien.

Wat mij betreft is het niet een mooie maar een rampzalige zomer als Dest, Mazraoui en Tagliafico vertrekken, Ajax heeft bijzonder weinig alternatieven op de back posities, waarbij linksback echt dramatisch is.

In Jong Ajax staan daar Juan Familia-Castillo (gehuurd!) (links back), Terrence Douglas (links back) en Liam van Gelderen (rechtsback).

In Ajax 1 heb je een Blind, Martinez en Pierie die linksback kunnen spelen waarbij in mijn ogen geen van alle daar als basisspeler thuis horen cq. het best uit de verf komen.

Rechtsback heb je Veltman (als die niet weggaat) en Alvares die dat zouden kunnen waarbij hetzelfde geld.

Ik krijg nu al angstbeelden van Dijks-achtige types op de back posities.
Martinez was gehaald als linksback achter Nico. De keren dat hij linksback speelde (met name begin seizoen) deed ie dat volgens mij prima met drang naar voren zonder te vergeten om te verdedigen.
Tete kan wat mij betreft prima als vervanger voor Dest en Mazraoui gehaald worden. Dan heb je Veltman, Alvarez en wellicht ook nog Timber als backup. Meer dan voldoende.
Castillo is gehuurd maar met optie tot koop, heb alleen geen idee of hij het goed deed of niet.
En misschien ziet Pierie ineens wel het licht als linksback bij Ajax.
rikoos schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 11:18:
[...]

Hij neemt idd overal het voortouw in. Hij is onder Dickie echt wel ENORM positief veranderd. Samen met Ziyech de 2 beste spelers van het afgelopen "seizoen".
Op heel ruime afstand van Ziyech en samen met bv een Koopmeiners en Dumfries.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
toolkist schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 14:32:
[...]

Martinez was gehaald als linksback achter Nico. De keren dat hij linksback speelde (met name begin seizoen) deed ie dat volgens mij prima met drang naar voren zonder te vergeten om te verdedigen.
Volgens mij heeft Martinez nog geen enkele officiële wedstrijd bij Ajax als LB gespeeld, in ieder geval niet als basis speler (zie https://www.transfermarkt...ewerb//trainer_id/0/pos/4) en is het vervanger van Nico altijd een beetje onduidelijk geweest. Hij is een centrumverdediger die ook linksback kan spelen.
Tete kan wat mij betreft prima als vervanger voor Dest en Mazraoui gehaald worden. Dan heb je Veltman, Alvarez en wellicht ook nog Timber als backup. Meer dan voldoende.
1. Waarom zou Tete terugwillen;
2. Waarom zou Ajax Tete terug willen;
3. Veltman zou een keertje backup kunnen spelen maar is op die positie tov Dest en Mazraoui wel een achteruitgang (mist gewoon de snelheid en de aanvallende kwaliteiten die bij het Ajax spel wel nodig zijn).
4. Timber is ook iemand die óók rechtback kan.

Het kan natuurlijk zijn dat een van de opties goed uitpakt (zoals Dest en Mazraoui) maar de kans is groot dat je van 2 spelers die goed tot uitstekend spelen op RB naar voldoende gaat. Ik zie daar echt een probleem als Dest en Mazroui vertrekken.
Castillo is gehuurd maar met optie tot koop, heb alleen geen idee of hij het goed deed of niet.
En misschien ziet Pierie ineens wel het licht als linksback bij Ajax.
Castillo kwam aardig uit de voeten maar zijn huur eindigt deze zomer voor zover ik weet.
Pierie heb ik enige malen live mogen zien bij Jong Ajax en was geen enkele keer de beste verdediger op het veld. Van iemand die ruime eredivisie viel het zwaar tegen.

Nogmaals, Nico, Nous en Sergino weg is echt wel een issue. Het is best een tijdje geleden dat we zulke goede links én rechtsbacks hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
PolarBear schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 18:01:
1. Waarom zou Tete terugwillen;
2. Waarom zou Ajax Tete terug willen;
Omdat ie weg zou mogen/moeten/willen bij Lyon en hij, als hij een seizoen lang bij Ajax speelt, zomaar ineens in beeld komt voor het EK 2021?

We zouden natuurlijk ook voor Karsdorp kunnen gaan _O-

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
rikoos schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 11:18:
[...]Samen met Ziyech de 2 beste spelers van het afgelopen "seizoen".
Overduidelijk jouw mening, eerst maar eens zien of Berghuis überhaupt ooit naar een grote club/competitie kan.
Ik denk dat hij dat mentaal niet aankan.
Hij is nu dé man bij Feyenoord, bij een transfer naar een grotere club staat hij onderaan in de pikorde en dan doet hij nog wel eens (heel erg) gek.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• remco112
OPSLAGHOND schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 19:18:
[...]

Overduidelijk jouw mening, eerst maar eens zien of Berghuis überhaupt ooit naar een grote club/competitie kan.
Ik denk dat hij dat mentaal niet aankan.
Hij is nu dé man bij Feyenoord, bij een transfer naar een grotere club staat hij onderaan in de pikorde en dan doet hij nog wel eens (heel erg) gek.
En wat heeft dat met het feit te maken dat Berghuis een bijzonder goed seizoen heeft gedraaid? :')

Zeg gewoon dat je een hekel hebt aan Feyenoord, in plaats van dit soort zielige reacties posten. Tevens heeft Berghuis al in de Premier League gespeeld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
remco112 schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 01:05:
[...]

En wat heeft dat met het feit te maken dat Berghuis een bijzonder goed seizoen heeft gedraaid? :')

Zeg gewoon dat je een hekel hebt aan Feyenoord, in plaats van dit soort zielige reacties posten. Tevens heeft Berghuis al in de Premier League gespeeld.
Dat hoeft is le toch niet te melden, dat weet iedereen al lang ;)

Zo bijzonder goed vond ik het seizoen van Berghuis overigens niet. Ja hij was vaak belangrijk voor Feyenoord, was veel betrokken bij doelpunten, maar bijzonder goed geeft mij op z'n minst de indruk dat ie een veel beter dan gemiddeld seizoen gedraaid heeft en daar ben ik het niet mee eens. Voor mij presteerde hij dit seizoen naar verwachting

Zie Tadic, die draait dit seizoen 26 goals/assists op 25 wedstrijden en toch was het niet bijzonder goed. Qua spel niet altijd een vergeleken met vorig seizoen al helemaal niet (ookal was dat een once in a lifetime).
Ziyech hetzelfde, verreweg de beste speler in de Eredivisie maar teveel wedstrijden niet top, dus ook geen bijzonder goed seizoen. 'Gewoon' naar verwachting.

Malen begon het seizoen voor mij wel bijzonder goed, jammer dat ie geblesseerd raakte. Dumfries verbaasde me richting "einde" seizoen dat ie PSV op sleeptouw kon nemen met een paar keer erg belangrijke doelpunten, dat had ik begin dit seizoen echt niet verwacht.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
remco112 schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 01:05:
[...]En wat heeft dat met het feit mijn mening te maken dat Berghuis een bijzonder goed seizoen heeft gedraaid?
Mening.
Zeg gewoon dat je een hekel hebt aan Feyenoord, in plaats van dit soort zielige reacties posten.
Zielige reacties? Je hebt veel moeite met kritiek hè?
Tevens heeft Berghuis al in de Premier League gespeeld.
9x ingevallen, 0 doelpunten ... erg succesvol in jouw ogen neem ik aan?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Verwijderd

Berghuis is mentaal niet sterk genoeg om lang op niveau te spelen. Zaten leuke wedstrijden tussen, maar hem vergelijken met Zijech gaat veel te ver. Leuke speler voor Feyenoord, maar geen speler die naar de middenmoot gaat van een grote league, laat staan de top zoals Zijech.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ph4ge
Verwijderd schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 07:50:
Berghuis is mentaal niet sterk genoeg om lang op niveau te spelen. Zaten leuke wedstrijden tussen, maar hem vergelijken met Zijech gaat veel te ver. Leuke speler voor Feyenoord, maar geen speler die naar de middenmoot gaat van een grote league, laat staan de top zoals Zijech.
Niks ten nadele van Ziyech, maar Berghuis speelt ook al seizoenen op een hoog niveau. Zijn cijfers zeggen genoeg. Een vleugelspeler die gemiddeld vaker 1 keer per 2 wedstrijden scoort over 3 seizoenen is behoorlijk constant, en daarbij is hij ook een speler met veel assists. Vorig seizoen net geen topscoorder van de Eredivisie, dit seizoen wel.

En over het mentale, ondanks dat hij onder een vergrootglas ligt heeft hij daar aantoonbaar stappen gemaakt. Daar valt al een hele tijd niks over te klagen. Hij is volwassen geworden en misschien moet je zn jeugdzonden een beetje in perspectief zien.

Natuurlijk heeft hij ook zijn vormdipjes gehad, maar dat had Ziyech ook. De slechte reeks van Ajax van de laatste maanden kwam mede omdat Ziyech er niet bij was of niet goed was.

[ Voor 18% gewijzigd door ph4ge op 29-05-2020 08:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
ph4ge schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 08:05:
[...]

Niks ten nadele van Ziyech, maar Berghuis speelt ook al seizoenen op een hoog niveau. Zijn cijfers zeggen genoeg. Een vleugelspeler die gemiddeld vaker 1 keer per 2 wedstrijden scoort over 3 seizoenen is behoorlijk constant, en daarbij is hij ook een speler met veel assists. Vorig seizoen net geen topscoorder van de Eredivisie, dit seizoen wel.
Vorig serizoen net geen topscoorder? :? :? Hij had 12 doelpuntjes….

Overigens verder natuurlijk een goede speler met net zoveel assists als doelpunten :Y

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 15:59
OPSLAGHOND schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 01:55:
[...]

Mening.

[...]

[...]

Wilde eigenlijk niet reageren maar doe het toch maar. Dat Berghuis, ondanks dat Feyenoord totaal niet draaide in het begin, en vaak met geen grote cijfers won, niet eens heel vaak echt overtuigend, en dan toch als Berghuis deze cijfers kunnen overleggen, dan heeft hij gewoon een goed seizoen gedraaid. Benaderd meer een Feit dan dat dit een mening is in mijn opzicht. Natuurlijk gaat er genoeg fout, zoals er veel fout ging bij Feyenoord, maar dan heeft Zyjech (in een swingend Ajax) ook geen heel goed seizoen gedraaid, vorig seizoen, omdat er ook veel fout ging.

Perpectief en perspectie zijn vaak lastig als supporter van 'concurrenten', maar laten we wel wezen, in het Feyenoord van dit seizoen, deze cijfers overleggen is gewoon erg knap, had je dit aan het begin van het seizoen voorspeld zou je voor gek zijn verklaard, dus Berghuis heeft verwachtingen meer dan waargemaakt. M.a.w. (voor een Berghuis/ Feyenoord) heeft hij een erg goed seizoen gedraaid.

Neemt niet weg dat Zyjech zelf gewoon een completere/ betere voetballer is (vind ik), maar als je het zo bekijkt, zet ik Zyjech wel af tegen een andere echte topper (van een club waar het allemaal beter loopt/ gaat) en dan valt Zyjech weer tegen. Mijn tip in algemene zin, verplaats je in het juiste/ passende perspectief en blijf niet in je eigen perspectief hangen, dat maakt dat we allemaal wat vriendelijker tegen elkaar kunnen doen en elkaar ook beter begrijpen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ph4ge
Martinusz schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 08:35:
[...]

Vorig serizoen net geen topscoorder? :? :? Hij had 12 doelpuntjes….

Overigens verder natuurlijk een goede speller met net zoveel assists als doelpunten :Y
Excuses, het seizoen daarvoor deed hij lang mee voor de topscoorders titel en werd hij uiteindelijk derde mede omdat hij wat wedstrijden miste.

Mijn punt is dat als je al 4 seizoenen goede cijfers laat zien, in een team wat verre van constant is, je niet meer kan spreken over een paar leuke wedstrijden.

De vergelijking met bijv. Ziyech is lastig omdat het hele andere spelers zijn in een heel ander team. Samen vormen ze de top van de Eredivisie en het blijft jammer dat we nooit zullen weten hoe deze competitie was geëindigd en wie van deze spelers zijn club naar een prijs zou schieten (wij moesten en zouden duidelijkheid hebben, daar zit je dan voor de tv terwijl de rest van Europa voetbalt).

[ Voor 41% gewijzigd door ph4ge op 29-05-2020 09:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

ph4ge schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 09:00:
[...]

De vergelijking met bijv. Ziyech is lastig omdat het hele andere spelers zijn in een heel ander team. Samen vormen ze de top van de Eredivisie en het blijft jammer dat we nooit zullen weten hoe deze competitie was geëindigd en wie van deze spelers zijn club naar een prijs zou schieten (wij moesten en zouden duidelijkheid hebben, daar zit je dan voor de tv terwijl de rest van Europa voetbalt).
We zullen het inderdaad niet weten hoe het afgelopen zou zijn. Wel ben ik blij dat het seizoen niet verder gaat. En als ik het zo lees overal, dan zijn de spelers ook blij er niet meer gespeeld wordt (spelers van Utrecht misschien daargelaten). De spelers zetten namelijk hun gezondheid op het spel, samen met dat van hun familie. Genoeg berichten van spelers die furieus zijn dat ze binnenkort weer op het veld staan.

Dat er in sommige delen van Europa wel gevoetbald wordt, doet er niet toe. Als er 1 iemand iets doms doet, betekent het niet dat jij er achteraan moet springen en ook iets doms moet doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
De rest van Europa exclusief Frankrijk, België en Schotland.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remco112
OPSLAGHOND schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 01:55:
[...]

Mening.

[...]

[...]

Je geeft zelf aan dat je je afvraagt of Berghuis ooit naar een grote competitie kan, terwijl hij dus al gespeeld heeft in de PL. Of dat een succes was, staat er compleet los van. Ook je reactie dat wanneer hij onderaan de pikorde staat, hij nog wel eens (heel erg) gek kan gaan doen, is nergens op gebaseerd. Er was inderdaad een periode bij Feyenoord (toen hij dus bovenaan de pikorde stond) dat hij rare overtredingen maakte en gefrustreerd over het veld liep. Maar ik kan je zo tien voorbeelden geven van jullie linksback, die hier en daar een schop uitdeelde waar het helemaal niet nodig was, of noemen we het dan Argentijns temperament?! :')

Ik heb inderdaad moeite met (onterechte) kritiek, jouw mening over Berghuis is namelijk doordrenkt met aversie jegens hem en Feyenoord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
remco112 schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 10:43:
[...]

Je geeft zelf aan dat je je afvraagt of Berghuis ooit naar een grote competitie kan, terwijl hij dus al gespeeld heeft in de PL. Of dat een succes was, staat er compleet los van. Ook je reactie dat wanneer hij onderaan de pikorde staat, hij nog wel eens (heel erg) gek kan gaan doen, is nergens op gebaseerd. Er was inderdaad een periode bij Feyenoord (toen hij dus bovenaan de pikorde stond) dat hij rare overtredingen maakte en gefrustreerd over het veld liep. Maar ik kan je zo tien voorbeelden geven van jullie linksback, die hier en daar een schop uitdeelde waar het helemaal niet nodig was, of noemen we het dan Argentijns temperament?! :')
De vraag over pikorde kan je wat dat betreft beter stellen bij Ziyech dan bij Berghuis. Berghuis heeft zowel bij AZ als bij Watford niet onbetwist op de eerste plaats gestaan voor zijn positie. Ziyech bij SCHeerenveen, FC Twente en AFC Ajax daarentegen wel. Gaat Ziyech alles spelen bij Chelsea FC en zal hij zich kunnen plaatsen als onbetwiste basisspeler of zal dat wellicht niet lukken? Laat ik vooropstellen dat ik hoop dat het hem lukt maar dat is geen zekerheid. Zeker kijkende naar de mindere periodes die er geweest zijn en het spel dat wel wat anders is in Engeland dan in Nederland.

Gefrustreerd over het veld lopen kan Ziyech trouwens ook goed daar niet van, het hoort een beetje bij de grillen van bepaalde spelers en dat is prima. Soms loopt alles goed en dan zijn zowel Ziyech en Berghuis spelers waar je wel naar wil kijken maar de momenten dat het niet loopt zitten er bij ook deze twee spelers gedragingen die je liever niet ziet. Het is ze vergeven, zeker zolang beide spelers meer goede periodes hebben dan slechte periodes ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
remco112 schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 10:43:
Maar ik kan je zo tien voorbeelden geven van jullie linksback, die hier en daar een schop uitdeelde waar het helemaal niet nodig was, of noemen we het dan Argentijns temperament?! :')
Nee hoor, dat noemen we ook achterlijk gedrag. Niet zo aanstellen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Joostje123
  • Laatst online: 20:44
Ziyech speelde dit jaar toch helemaal niet zo goed.
Vond berghuis veel dodelijker en belangrijker voor het team dan Ziyech.

Ziyech was dit jaar totaal niet die aanjager van vorig jaar wat tot de successen in de CL bracht.
Dit jaar was hij toch meer weer het mannetje zie het juichen na de eigen goal van Kepa.
Die bal ging er nooit in als Kepa niks deed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:33
Joostje123 schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 12:10:
Ziyech speelde dit jaar toch helemaal niet zo goed.
Vond berghuis veel dodelijker en belangrijker voor het team dan Ziyech.

Ziyech was dit jaar totaal niet die aanjager van vorig jaar wat tot de successen in de CL bracht.
Dit jaar was hij toch meer weer het mannetje zie het juichen na de eigen goal van Kepa.
Die bal ging er nooit in als Kepa niks deed.
Eens. Op goede moment verkocht. Ook een kunst

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:15
Harribo schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 13:28:
[...]

Eens. Op goede moment verkocht. Ook een kunst
Mwah, volgens mij was hij in het begin van het seizoen wel goed, maar hij had tegen het einde wel een beetje een vormdip, maar denk ook dat de uitschakeling in de CL best hard is aangekomen en dat heeft vast niet meegeholpen. Daarnaast kampte hij volgens mij ook met wat fysieke ongemakken?

Verder was Ajax met Ziyech nog altijd beter dan Ajax zonder Ziyech, zelfs in zijn brakke vorm. Ik denk dat Chelsea gewoon een goede deal heeft gemaakt. Als Ziyech daar een beetje gemotiveerd is, dan hebben ze gewoon een goeie voetballer opgepikt voor relatief weinig geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco112
toolkist schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 12:06:
[...]

Nee hoor, dat noemen we ook achterlijk gedrag. Niet zo aanstellen.
Wie is 'we'?

Is er bijvoorbeeld ook een lobby geweest vanuit Hugo Borst om Tagliafico niet meer op te roepen voor het nationale elftal? Die man heeft meerdere columns geweid aan het oh zo vreselijke onsportieve gedrag van Berghuis. Bij Fox Sports zelfs een compilatie laten zien van de overtredingen van Berghuis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maarten_E
remco112 schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 13:40:
[...]

Wie is 'we'?

Is er bijvoorbeeld ook een lobby geweest vanuit Hugo Borst om Tagliafico niet meer op te roepen voor het nationale elftal? Die man heeft meerdere columns geweid aan het oh zo vreselijke onsportieve gedrag van Berghuis. Bij Fox Sports zelfs een compilatie laten zien van de overtredingen van Berghuis.
Ik denk dat Argentinië heel erg wakker zal liggen om de mening van een Nederlandse columnist.
Voor de Eredivisie is Tagliafico niks meer dan een speler die een positie invult op de lange termijn. (Niet vervelend bedoeld naar Tagliafico, maar hij is niet heel veel meer dan een passer-by. Een waardevolle speler (afgezien van wat je van hem vindt), maar niet veel meer dan dat.

[ Voor 12% gewijzigd door Maarten_E op 29-05-2020 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco112
Maarten_E schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 13:43:
[...]

Ik denk dat Argentinië heel erg wakker zal liggen om de mening van een Nederlandse columnist.
Voor de Eredivisie is Tagliafico niks meer dan een speler die een positie invult op de lange termijn. (Niet vervelend bedoeld naar Tagliafico, maar hij is niet heel veel meer dan een passer-by. Een waardevolle speler (afgezien van wat je van hem vindt), maar niet veel meer dan dat.
haha, ben ik met je eens hoor, daarom vond ik de lobby vanuit Borst extra vervelend. Hij was Berghuis echt aan het zoeken die periode, terwijl bijvoorbeeld een El Ahmadi ook niet moeders liefste was, maar dat hoort opeens bij iemand zijn spel 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
remco112 schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 13:40:
[...]

Wie is 'we'?

Hier op het forum. Wat Hugo Borst vindt interesseert me echt nog niet een heel klein beetje.
Wat de vergelijking tussen Tagliafico en Berghuis betreft, Tagliafico doet het over het algemeen geniepig waardoor ie ermee weg blijkt te komen. Berghuis deed het enkele keren zo enorm overduidelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strafschop
  • Niet online
ph4ge schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 08:05:
[...]

Niks ten nadele van Ziyech, maar Berghuis speelt ook al seizoenen op een hoog niveau. Zijn cijfers zeggen genoeg. Een vleugelspeler die gemiddeld vaker 1 keer per 2 wedstrijden scoort over 3 seizoenen is behoorlijk constant, en daarbij is hij ook een speler met veel assists.
Zijn cijfers vallen eigenlijk best tegen, want Berghuis mag tegenwoordig bij Feyenoord de strafschoppen, vrije trappen en hoekschoppen nemen.

Met alleen de doelpunten uit open spel staat Berghuis dit seizoen op acht doelpunten en vijf assists.
Vorig seizoen uit open spel zeven doelpunten en 10 assists. Het seizoen daarvoor was met afstand zijn beste in cijfers.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ph4ge
strafschop schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 14:49:
[...]

Zijn cijfers vallen eigenlijk best tegen, want Berghuis mag tegenwoordig bij Feyenoord de strafschoppen, vrije trappen en hoekschoppen nemen.

Met alleen de doelpunten uit open spel staat Berghuis dit seizoen op acht doelpunten en vijf assists.
Vorig seizoen uit open spel zeven doelpunten en 10 assists. Het seizoen daarvoor was met afstand zijn beste in cijfers.
Volgens mij nemen de meeste topscoorders penalties, en je moet ze ook nog maar maken. Doelpunten en assists samen staat hij al seizoenen lang in de top. Dit seizoen staat hij 2e in het MVP klassement achter Tadic (die de penalties bij Ajax neemt), en laten we niet vergeten in wat voor kwakkelend elftal Berghuis speelde voor de winter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Net zo kwakkelend als Ajax na de winterstop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
OPSLAGHOND schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 17:34:
Net zo kwakkelend als Ajax na de winterstop?
Potentieel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• strafschop
  • Niet online
ph4ge schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 17:22:
[...]

Volgens mij nemen de meeste topscoorders penalties, en je moet ze ook nog maar maken. Doelpunten en assists samen staat hij al seizoenen lang in de top. Dit seizoen staat hij 2e in het MVP klassement achter Tadic (die de penalties bij Ajax neemt), en laten we niet vergeten in wat voor kwakkelend elftal Berghuis speelde voor de winter.
Je draait het om. Sommige spelers worden topscorer dankzij de strafschoppen. Bij de meeste clubs is de topscorer niet de vaste strafschopnemer. Zonder de strafschoppen zou Berghuis gedeeld tiende staan op de topscorerlijst. Mijn punt was, zijn goede spel is niet terug te zien in de cijfers. Hij scoort en assisteert relatief vaak via dode spelmomenten. In tegenstelling tot het seizoen 2017/18 toen bijna alles uit open spel voortkwam.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snowdog
strafschop schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 19:21:
[...]

Je draait het om. Sommige spelers worden topscorer dankzij de strafschoppen. Bij de meeste clubs is de topscorer niet de vaste strafschopnemer. Zonder de strafschoppen zou Berghuis gedeeld tiende staan op de topscorerlijst. Mijn punt was, zijn goede spel is niet terug te zien in de cijfers. Hij scoort en assisteert relatief vaak via dode spelmomenten. In tegenstelling tot het seizoen 2017/18 toen bijna alles uit open spel voortkwam.
Sowieso als je gedeeld topscorer wordt met een dude van Heracles dan kan je daar niet echt blij mee zijn lijkt me, tenzij Heracles zo'n geweldig seizoen zou hebben gedraaid. Het is echt een gevalletje topscorer van de armoede. Leuk voor Berghuis, maar zo'n geweldige speler is hij nou ook weer niet toch (tenzij het om ontlopen van rode kaarten gaat)?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• D-e-n
Ik denk ook dat Ziyech beter is maar het afbranden van Berghuis door een aantal van jullie wordt nu wel een beetje sneu. Het schijnt nogal moeilijk te zijn om te moeten zeggen dat een concurrerende ploeg ook een goede speler heeft. En dan kunnen we gaan mierenneuken over het feit of je een seizoen wel of niet geslaagd mag noemen maar consensus bereiken over het feit dat Berghuis de bepalende speler van de nummer drie van Nederland is en daarmee ook tot de betere spelers hoort zou verdorie toch niet zo moeilijk moeten zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
D-e-n schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 19:53:
Ik denk ook dat Ziyech beter is maar het afbranden van Berghuis door een aantal van jullie wordt nu wel een beetje sneu. Het schijnt nogal moeilijk te zijn om te moeten zeggen dat een concurrerende ploeg ook een goede speler heeft. En dan kunnen we gaan mierenneuken over het feit of je een seizoen wel of niet geslaagd mag noemen maar consensus bereiken over het feit dat Berghuis de bepalende speler van de nummer drie van Nederland is en daarmee ook tot de betere spelers hoort zou verdorie toch niet zo moeilijk moeten zijn.
Dat heb ik toch ook niet ontkend? Ik gaf alleen aan dat ik vind dat hij geen bijzonder goed seizoen draait, maar conform verwachting.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Snowdog
D-e-n schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 19:53:
Ben niet eens voor Ajax, maar is Berghuis nou echt zo goed man? Ik bedoel hij heeft een aardig seizoen, maar hij wordt alweer de hemel in geprezen. Dat heb ik absoluut niet gezien, ik bedoel dan zou ik nog eerder een Bergwijn nomineren die een tijdje eruit heeft gelegen en halverwege is afgehaakt.

Ik snap dat Berghuis voor Feyenoord gewoon een goeie bijdrage heeft geleverd, maar was hij nou zo goed of een van de beste op de Nederlandse velden dit jaar? Nouja, het ligt er maar net aan hoe breed je de selectie van beste mensen wil maken, maar om hem te noemen als concurrent van Ziyech om speler van het jaar? Nee, dat lijkt me niet op zijn plaats, zit toch wel een klasse of 3 verschil in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yCqNoJaNxNt7LP---8unZP3B27M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/33GGFjFdcudh9fTa8MtrJ3cC.jpg?f=fotoalbum_large

Nou, gefeliciteerd maar. Gelukkig kunnen we 26 andere competities volgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
De clubs hebben zichzelf voor lul gezet. Oh oh oh, wat waren ze zogenaamd pro-gezondheid met die pleidooien om direct te stoppen. Maar uiteindelijk ging het alleen maar om het eigen ego.

Ze hadden gewoon af moeten wachten. De haast was nergens voor nodig. Daar zitten we straks met de seizoensopening in september terwijl de huidige CL dan amper is afgerond.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gynnad
  • Laatst online: 16:18
Ach misschien werpt het wel zijn vruchten af voor komend seizoen omdat de spelers nu meer rust hebben?

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
D-e-n schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 23:03:
De clubs hebben zichzelf voor lul gezet. Oh oh oh, wat waren ze zogenaamd pro-gezondheid met die pleidooien om direct te stoppen. Maar uiteindelijk ging het alleen maar om het eigen ego.

Ze hadden gewoon af moeten wachten. De haast was nergens voor nodig. Daar zitten we straks met de seizoensopening in september terwijl de huidige CL dan amper is afgerond.
Ahum.. Het kabinet, niet de clubs, hebben bepaald dat er niet meer gevoetbald wordt.

Of denk je dat bv Overmars even met Rutte gebeld heeft en dat die daarom maar besloten heeft om het voetbal tot 1 september te staken?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Martinusz
PWM schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 22:31:
[Afbeelding]

Nou, gefeliciteerd maar. Gelukkig kunnen we 26 andere competities volgen.
Feliciteer je ook even de 40 corona doden als gevolg van Liverpool - Athletico, want ja lekker door voetballen is zo belangrijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruzor
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

Martinusz schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 23:24:
[...]

Feliciteer je ook even de 40 corona doden als gevolg van Liverpool - Athletico, want ja lekker door voetballen is zo belangrijk ;)
Mee eens, vond dat wel erg schokkend nieuws:
https://nos.nl/collectie/...voor-41-extra-coronadoden

Maar ja, gezien de duizenden doden die er zijn gevallen bij het bouwen van de stadions in Qatar misschien niet zo heel verrassend :/

[This is what you get when you mess with us]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
toolkist schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 23:19:
[...]

Ahum.. Het kabinet, niet de clubs, hebben bepaald dat er niet meer gevoetbald wordt.

Of denk je dat bv Overmars even met Rutte gebeld heeft en dat die daarom maar besloten heeft om het voetbal tot 1 september te staken?
Ken je tijdlijn. Overmars begon al over stoppen toen de lockdown net was ingesteld. Die 1 september kwam pas veel later.

Ik ben er ook van overtuigd dat er eerder wat mogelijk was geweest als de clubs wat meer eensgezind bij Rutte hadden aangeklopt. Zie ook de woorden van Dijkhoff.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
D-e-n schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 23:46:
[...]

Ken je tijdlijn. Overmars begon al over stoppen toen de lockdown net was ingesteld. Die 1 september kwam pas veel later.

Ik ben er ook van overtuigd dat er eerder wat mogelijk was geweest als de clubs wat meer eensgezind bij Rutte hadden aangeklopt. Zie ook de woorden van Dijkhoff.
Dan nog, wat Overmars ook riep, dat heeft 0,0 invloed gehad op de beslissing van het kabinet.
Ik ben er juist van overtuigd dat het aankloppen 0,0 zin gehad zou hebben. Men had überhaupt geen plan anders dan 'help, 400m graag' en anderen die wel aangeklopt hebben (sportscholen bijvoorbeeld) mogen ook niet eerder open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
@toolkist
Als een club als Ajax voor stoppen is en de meeste clubs rollebollend over straat gaan zonder dat er een plan is, waarom zou de overheid dan moeite doen om te kijken wat er wel mogelijk is? Nu liet men zich als het impopulaire jongetje achteraan in de rij zetten.

De clubs hadden, net als in de meeste andere landen, een plan moeten maken hoe weer te gaan voetballen en hoe de financiën te redden. Dan had je ook gespreksstof richting Rutte en co. Je ziet dat het nu, kijkend naar onze buren, nu pas op gang komt.

Ik blijf het ook bezopen vinden dat gelijk ook de focus is gelegd op het stoppen van deze competitie. Dat was op dat moment echt totaal irrelevant. Belangrijkste uitgangspunt had moeten zijn: hoe en wanneer kunnen we überhaupt weer spelen. Voor welk seizoen had je dan, in samenspraak met de internationale kalender, dan later kunnen kijken.

Nu hobbelen we in Nederland achter de feiten aan en moeten we maar hopen dat onze kalender nog een beetje matcht met de Europese kalender.
Pagina: 1 ... 33 ... 38 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"

Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2019/2020 besproken worden.
Politiek en overige randzaken omtrent het voetbal [Voetbal] Politiek en andere randzaken